Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leondekort
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13:36
Nog meer mensen in spanning voor het verlossende woord over de loting van Rotterdam? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:49
Spanning is een groot woord, maar ik heb al wel 2x de spam folder gecheckt vandaag :+

EDIT: En daar is de mail! Ik mag mee doen :D

[ Voor 22% gewijzigd door denyos op 23-09-2025 13:48 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:39
Krijg je sowieso een mail of enkel bij toelating?

Edit: Kassaaaa hij is binnen!

[ Voor 25% gewijzigd door WizzlerNL op 23-09-2025 14:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:44
XyS schreef op zondag 21 september 2025 @ 23:10:
[...]

Liep begin van het jaar 30-40 km per week.
In April weer wat meer gaan lezen en leren over de marathon.
Had toen het idee om naar 80 te gaan en daar bij te houden. Zat een tijdje op 50-60 omdat ik op vakantie was, wel heel veel gelopen naast hardlopen. Vorig marathon blok in 2023 waren dat mijn piek weken, en had ik daar flink wat last van (met name pezen).

Vanaf daar rustig doorgegaan, als ik 80-100 bekijk is het eerder 5% per week. Zo nu en dan een rustig weekje tussendoor. 1-2 km per run toegevoegd.

Eerst puur de focus op opbouw van aerobe basis, dus alles lage hartslag, gebaseerd op Hadd. Runs op hr 140 - 150 - soms 160 (max hr 201). Daarna 12 weken voor de marathon het Pfitzinger 12/110 plan erbij gepakt, alleen dan minder intensief. Eigenlijk komt het qua hartslag nu redelijk overeen met wat ik eerder deed, alleen zitten er nu wat marathon pace stukken tussen.
Recentelijk mijn rustige runs nog iets rustiger gaan doen, met name toen ik verkouden/ziek was kon ik daardoor alsnog doortrainen.

Over paar weken de marathon, ga dan voor een flinke verbetering van mijn pr (van 3:19 naar 3:05?). Uiteindelijk wil ik onder de 3 proberen maar ik laat dat voor nu nog even achterwege. Denk dat mijn pezen nog wat extra opbouw kunnen gebruiken. Na de marathon hopelijk zonder blessures weer door, wie weet nog meer km maken >:)
Ik zit in exact dezelfde lijn en hetzelfde streven.. grappig om je post te lezen :)
Vorig jaar 3u12, nu wil ik ook naar 3u05 in Eindhoven en heb ik ook de sub-3 voor dit jaar maar even losgelaten. Hopelijk volgend jaar en anders misschien helemaal niet meer (leeftijd begint ook een factor te worden, denk ik?). Ik merk momenteel namelijk dat ik gewoon niet het tempo kan halen, dat ik graag zou willen halen. Een halve marathon op 4:15/km is prima mogelijk (afgelopen weekend 4:18/km met wind en 32km totale afstand), maar dat is te langzaam voor een sub-3 op de marathon. Om nu nog méér te trainen is uitgesloten (@Hartloper's WAF o.a.), aangezien ik al 80-100km per week met dezelfde wisselende trainingen maak. Doe daar nog 2x krachttraining bij.
Dus misschien moet ik er aan toegeven dat dit gewoon mijn max. is.. als er nog wat te halen is zal waarschijnlijk hooguit in de marge zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:18

Secsytime

Automagisch

Leondekort schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:36:
Nog meer mensen in spanning voor het verlossende woord over de loting van Rotterdam? :)
Nah, Rotterdam marathon is wel heel mainstream geworden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:55

Gallus

Cheesy

Ik heb zojuist de mail ontvangen dat ik ben ingeschreven. :) Mooi natuurlijk, maar dat betekent ook dat ik in de wintermaanden flink aan de bak moet. En dat is best wel uitdagend, ook met werk, kleine kinderen en allerlei andere verplichtingen. Maar wil hem wel heel graag een keer lopen (nu ik nog niet te oud ben om mezelf te kunnen verbeteren). ;)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:26
Ik ben ook ingeloot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:24
Geen mail ontvangen nog, dus ben bang dat ik buiten de boot ben gevallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:45

vhal

ಠ_ಠ

Hetzelfde hier......ach, er is meer dan die ene marathon in Rotterdam denk ik dan maar :+
Bovendien verwacht ik wel dat er rond die ene datum in april wel weer startbewijzen zijn te vinden voor 3 tientjes of minder :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
Inschrijven ging vervolgens wel raar/soort van mis.
Via de link onderaan de mail kon ik alleen maar extra's boeken. Dus moest alleen tassenafgifte betalen...

Heb vervolgens via de pagina van het winkelmandje alsnog een inschrijving kunnen betalen + tassen afgifte. Maar nergens ging die 5 euro van de loting er af (zoals wel in de mails stond).

Heb gelukkig paar screenshots gemaakt, dus verwacht dat het nog wel goed komt.

[ Voor 10% gewijzigd door denyos op 23-09-2025 14:17 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:26
@denyos ze hebben die voorinschrijving er gewoon bij opgeteld dus dit jaar is t 155 euro. Die 5 euro is inderdaad gewoon afzetterij vanuit hun kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Wat ik begreep is dat het 155 euro in totaal was. Bij voorinschrijven heb ik 5 euro betaald, dus ik verwacht nu 150 euro te moeten betalen. Moest nu echter €155 betalen, dus dat maakt dat ik €160,- heb betaald.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Maakt die 5 euro echt nog uit bij zulke bedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:47
vhal schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:16:
Hetzelfde hier......ach, er is meer dan die ene marathon in Rotterdam denk ik dan maar :+
Bovendien verwacht ik wel dat er rond die ene datum in april wel weer startbewijzen zijn te vinden voor 3 tientjes of minder :P
Ze zijn alleen niet overdraagbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
Nee, ik lig er niet wakker van. Maar vind het wel beetje bijzonder hoe het allemaal gaat bij Rotterdam.

Vandaag ook bij een organisatie een pre-registratie gedaan voor Chicago voor volgend jaar, dus €5,- meer of minder maakt dan ook niet meer uit B)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Roadman schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:31:
[...]

Ze zijn alleen niet overdraagbaar...
Is dat nieuw? Dat kon andere jaren wel volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Shinji schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:33:
[...]

Klopt. Of startnummer overdraagbaar is of niet is mij niet helemaal duidelijk op de site.
Maar de optie om een startbewijs te verkrijgen was heel duidelijk persoonlijk.

"Word je geselecteerd om deel te nemen aan de NN Marathon Rotterdam 2026, dan ontvang je per mail een uitnodiging om je registratie voor de NN Marathon Rotterdam af te ronden. Je krijgt tot zondag 28 september 23.59 uur de tijd om de registratie te voltooien en het resterende inschrijfgeld van €150,- te betalen. Deze uitnodiging is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar."

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Shinji schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:33:
[...]

Klopt, maar dat is denk ik commercieel niet interessant genoeg voor Golazo
Kan ik mijn startbewijs overdragen
Startbewijzen voor de NN Marathon Rotterdam 2026 zijn strikt persoonlijk, overdragen is niet mogelijk. Met de annuleringsverzekering (te bestellen bij de inschrijving) kun je jouw registratie annuleren t/m 1 maart 2026.

Bij het afhalen van het startbewijs dien je je te legitimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:14
Roadman schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:38:
[...]

Klopt, maar dat is denk ik commercieel niet interessant genoeg voor Golazo

[...]
Wauw, dat vind ik wel schofterig. Bij elk ander evenement kun je je tickets nog doorverkopen. Waarom zij dat niet willen, begrijp ik niks van. Desnoods ga je een samenwerking met TicketSwap aan zodat het allemaal eerlijk verloopt en je geen last hebt van opkopers.

Als je wel je startnummer door wilt verkopen moet je hem zelf ophalen, overhandigen aan je koper zodat degene met jouw naam mag lopen. :+

Daar hebben ze echt niet slim over nagedacht. Ze zullen zich wel gaan verschuilen achter het "had je maar annuleringsverzekering moeten kopen" argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Slickk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:43:
[...]

Wauw, dat vind ik wel schofterig. Bij elk ander evenement kun je je tickets nog doorverkopen. Waarom zij dat niet willen, begrijp ik niks van. Desnoods ga je een samenwerking met TicketSwap aan zodat het allemaal eerlijk verloopt en je geen last hebt van opkopers.

Als je wel je startnummer door wilt verkopen moet je hem zelf ophalen, overhandigen aan je koper zodat degene met jouw naam mag lopen. :+

Daar hebben ze echt niet slim over nagedacht. Ze zullen zich wel gaan verschuilen achter het "had je maar annuleringsverzekering moeten kopen" argument.
En zelfs dan is het nog de vraag of dat wel lukt. Bij Berlijn afgelopen weekend (en ook bij triatlon wedstrijden van Ironman) krijg je naast je startnummer ook een bandje om bij het ophalen. Daar was de combinatie van bandje+startnummer nodig om te kunnen starten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Slickk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:43:
[...]

Wauw, dat vind ik wel schofterig. Bij elk ander evenement kun je je tickets nog doorverkopen. Waarom zij dat niet willen, begrijp ik niks van.
Omdat ze in Rotterdam/bij Golazo denken dat ze zichzelf als een major marathon moeten gaan zien? Geen idee. Beetje nog meer fomo creëren en zo de startbewijzen in prijs nog meer omhoog kunnen gooien? Golazo is een commercieel bedrijf he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Denk dat het erom gaat dat je loting niet over te dragen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:14
Secsytime schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:48:
Denk dat het erom gaat dat je loting niet over te dragen is?
Hmm, waarschijnlijk heb je gelijk. Ik had te snel over het woord "uitnodiging" gelezen. Dat is inderdaad wat anders dan het daadwerkelijke startnummer. Edit: toch niet, zie bericht van @Roadman: "Startbewijzen voor de NN Marathon Rotterdam 2026 zijn strikt persoonlijk, overdragen is niet mogelijk."

Alsnog vind ik Golazo een stomme commerciële organisatie, maar goed. :P Verschillende evenementen in en rondom Groningen gelopen die door Golazo werd georganiseerd en daar zat weinig liefde voor hardlopen in. Gaat allemaal puur om zoveel mogelijk geld verdienen.

[ Voor 11% gewijzigd door Slickk op 23-09-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:54
Hmmm vaag...
Ik heb een mail van de Rotterdam marathon gekregen dat
Gefeliciteerd!
Hierbij bevestigen wij jouw inschrijving voor de NN Marathon Rotterdam 2026. Je staat nu ingeschreven voor het onderdeel: NN Marathon Rotterdam.

Wij kijken ernaar uit om je aan de start te zien op zondag 12 april!

Wil je een wijziging doorvoeren of alsnog een product bestellen? Log dan in door onderin deze mail op "mijn dashboard" te klikken.
Klik ik op mijn dashboard krijg ik "Geen dashboard gevonden"...

Zag bij anderen ook dat in hun mail stond dat ze waren ingeschreven voor het onderdeel pre-registratie...
Hoe is dat bij jullie?

Heb overigens nog niet betaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43
Zou je ook een mail krijgen als je niet bent ingeloot ?
Ik merk dat ik zelf steeds meer afkeer krijg tegen de grote evenementen, en ik daarom juist opzoek ga naar de "kleinschaligere" evenementen die vaak net zo leuk zijn, en ook betaalbaarder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:31

L23

Slickk schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:50:
[...]

Hmm, waarschijnlijk heb je gelijk. Ik had te snel over het woord "uitnodiging" gelezen. Dat is inderdaad wat anders dan het daadwerkelijke startnummer. Edit: toch niet, zie bericht van @Roadman: "Startbewijzen voor de NN Marathon Rotterdam 2026 zijn strikt persoonlijk, overdragen is niet mogelijk."

Alsnog vind ik Golazo een stomme commerciële organisatie, maar goed. :P Verschillende evenementen in en rondom Groningen gelopen die door Golazo werd georganiseerd en daar zat weinig liefde voor hardlopen in. Gaat allemaal puur om zoveel mogelijk geld verdienen.
4 Mijl van Groningen en Nacht van Groningen? Ik vind het altijd al dure loopjes :P Of de Stadspark Nightrun waar je €27,50 voor betaald zonder tijdsregistratie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:31

L23

NoReseth schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:54:
Zou je ook een mail krijgen als je niet bent ingeloot ?
Ik merk dat ik zelf steeds meer afkeer krijg tegen de grote evenementen, en ik daarom juist opzoek ga naar de "kleinschaligere" evenementen die vaak net zo leuk zijn, en ook betaalbaarder :+
Die zijn toch juist leuker, niet net zo leuk? :P

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:39
WizzlerNL schreef op zondag 21 september 2025 @ 18:00:
Later uitgebreid maar het was WARM vandaag in Berlijn. In het startvak besloten om op 3 uur 5 weg te gaan, stukken zo der schaduw waren afzien en strijden tot het volgende waterpunt. Veel mensen langs de kant zien liggen zeker de laatste 2 kilometer. Uiteindelijk in 3:07 over de finish, inderdaad circa 10 min langzamer dan wat er maximaal mogelijk geweest was in goed weer.
Bij deze.

In december liep ik Valencia in 2:59,37 met een trainingsschema van 16 weken 5x per week naast 2 kids van (toen) 2 en 4 en een vriendin die ook haar sportieve ambities heeft en een vierdaagse werkweek. Dat schema resulteerde in geen zin meer om te lopen, moeite met plannen, kinderen teleurstellen omdat papa eerst moest lopen voordat we konden spelen of samen iets doen, vrouw die me naar werk moest brengen omdat ik anders de tijd niet had voor de training. En ook schuiven met trainingen was eigenlijk niet te doen want 1x een dag opschuiven betekend meteen 4x op rij lopen.

Afijn, daarna besloten 'Ik ben dolgelukkig dat de sub 3 gelukt is, maar de volgende cyclus gaat in het teken van plezier staan'. In februari via een bekende een toegangscode voor Berlijn geschreven en daar lag de volgende stip op de horizon.

Parameters voor die cyclus: In het voorjaar 40-50 in de week lopen met hier en daar een survivalwedstrijd, in juni 4 weken met de camper op pad met het gezin en proberen die omvang vast te houden en dan vanaf 1 juli 12 weken schema tot aan Berlijn ingericht met 1x interval of tempo blokken, 1x survivalrun training met wat extra kilometers, 1x rustig en 1x duur uitbreiden tot 2 uur 50.

Zo gezegd zo gedaan, in de 4 weken met de camper liep ik totaal zo'n 150km en de weken daarna gingen ook heerlijk voorbij. Altijd zin gehad, afwisseling met de surivalrun, duurlopen gingen erg makkelijk en bij de survivalclub nog een PR 5k training gepaced op 19 min (Werd 18:52) onder het omslagpunt. In totaal in 12 weken 612 kilometer gelopen met een maximale week van 74km.

Enige pijntje dat ik had (en heb) is een spier in mijn nek die aanhecht op het sleutelbeen wat al sinds de val in December tijdens de Valencia marathon opspeelt. Met name bij hoge intensiteit boven het omslagpunt wordt het erger, maar gelukkig heb je dat voor een marathon niet nodig.

Verwachtingen van Stryd 3:01 +- 3min en van Garmin 2:58. komt redelijk overeen dus en gevoelsmatig moest dit ook mogelijk zijn bij goede omstandigheden.

De week naar Berlijn toe blijkt dat het warm gaat worden, 27 graden op zaterdag en 25 op zondag. Op zaterdag voel je al hoe heet de zon is als hij rechtstreeks op je staat te fikken en een mailtje van de organisatie dat je PR plannen uit je hoofd moet zetten doet me twijfelen wat te doen. Heel erg lastig om daar een weg in te vinden, uiteindelijk is voor mij de prikkel een jongen die ik spreek in het startvak "Vanmiddag en morgen wil je hier ook gewoon nog lekker door de stad rondlopen en niet helemaal naar de getver zijn". Hij heeft een punt. Ik besluit om op 3 uur 5 weg te gaan en verder mijn hartslag in de gaten te houden (150 is haalbaar voor de hele race).

Start om 9:18 in Tiergarten, na 600 meter lopen we voor het eerst de zon in en de hitte die je daar voelt geeft meteen aan, dit is de juiste keuze. Eerste paar kilometer gaan iets sneller dan de beoogde 4:25 en heb ik wat moeite met het vinden van de juiste pasfrequentie en lengte op dit tempo wat ik niet vaak gelopen heb. Uiteindelijk zit ik er rond 10-12km wel lekker in en heb ik dan ondertussen m'n vader al langs de kant gezien bij 8km, volgende stop is 19,5 waar hij weer zal staan. Ook daar high-five maar ik merk al wel dat de stukken zonder schaduw intens worden qua warmte in het lijf.

Hartslag blijft wel mooi rond de 150, ergens bij 27 ervaar ik een koude rilling wat een signaal is dat je oververhit raakt. Op dat moment heb ik gelukkig nog 1 maurten drink bij me dus die neem ik en bij 30 begonnen de waterpunten elkaar wat sneller op te volgen evenals de sproeiers langs de kant van de weg.

Het wordt een beetje vechten wanneer je al even geen waterpunt gehad hebt en stukken zonder schaduw loopt, dus besloten om vanaf 33 bij elk waterpunt ook echt even te stoppen, 2 bekertjes over het hoofd, 2 over de benen en een paar goede slokken te nemen. Met die strategie vliegen de kilometers eigenlijk voorbij. In Valencia deden de benen zeer vanaf 30 maar hier begint die pijn pas te komen bij 37, het is nog maar 5! denk ik dan.

Die laatste 5 a 4 kilometer is wel het heftigst omdat daar vrijwel geen schaduw meer is. Links en rechts zie ik mensen in de kramp schieten of gestrekt op het asfalt met EHBO of omstanders er bij. Ik vertraag hier iets om de hartslag onder controle te houden want 3:05 of 3:10 maakt ook niet uit. Bij 41, de laatste bocht staat pa weer en dat geeft de final boost. Ik zwaai hier en daar naar de camera's, zweep het publiek een beetje op en onder de Brandenburger Tor door ga ik op de finish af. Eindtijd 3 uur 7 minuten en 16 seconden.

Eenmaal voorzien van medaille en een tasje loop ik terug langs Unter den Linden naar 41. De een na de ander wordt door de ambulance mensen geholpen, veel brancards etc. Echt een slijtage slag. Heel trots op de keuze die ik gemaakt heb om voor safe te kiezen en nog meer dat dit er dan evengoed uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwTQAtVak-fnXRaxPiQ10B3L-DQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBL3fJb7HSYdlnxsTFTtGqx8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:40
Goed gedaan! Jezelf zo beheersen (en alsnog laag in de 3 lopen), knap hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Pfff, nu weer een mail van rotterdam dat ik eerder een foutieve mail heb ontvangen. Nu wel een mail met de juiste link. Nu is het ticket wel €150,- euro. Maar weer ingevuld...
En dan van de week maar even alles in orde maken met wat dubbel is geboekt. Wat een gedoe zeg.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:51
WizzlerNL schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:56:
Heel trots op de keuze die ik gemaakt heb om voor safe te kiezen en nog meer dat dit er dan evengoed uit komt.
Prachtige prestatie met toch nog een hele mooie tijd gezien de omstandigheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
kenneth schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:40:
[...]

Ipv op de bank in een vegetatieve toestand naar een scherm staren ga ik op tijd naar bed. Half zes opstaan, en ik ben rond 7.00 terug met 15km in de benen.

Hangt natuurlijk enorm af van je persoonlijke situatie met werk, partner, kinderen, reistijd, enzovoort. Maar sinds ik scherper ben op time sinks (ook weer erg persoonlijk), heb ik zeeën van tijd.
Eens, maar op de bank in negatieve toestand naar een scherm staren is ook een vorm van ontspanning voor mij. Ik sta mezelf dit wel alleen toe nadat ik een training heb gedaan. Dus direct omkleden in hardloopkleren voordat de kinderen naar bed gebracht worden, en dan direct rennen als ze op bed liggen

Hier dus een gezin met drie jonge kinderen, die ook zelf allerlei sporten hebben :D
Wat heel efficiënt is om de kinderen hardlopend naar sport/activiteit te brengen.
XyS schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:17:
[...]

Dankjewel. Fietsen vind ik niet leuk, doe ik als vervoer. Zwemmen zou wel kunnen inderdaad. Ik sla nogal door in dingen, straks lig ik elke dag in het water :+

Ben nu in week 20 van mijn opbouw, begonnen toen ik 50~60 km kon lopen.
Ik heb zelf het idee dat ik nu juist sneller herstel, eigenlijk paar uur later kan ik weer naar buiten. Komt ook omdat ik weinig intensief loop, alleen bij hoge tempos (race) of 30k long runs krijg ik wat last. En daar hoop ik dat het vooral tijd nodig heeft, waar ik eerst last kreeg van 2km marathon pace is dat nu 10km. Zolang het binnen een dag weer weg is vind ik het wel oke. Ik ga nooit lopen met last, maar na trainen voelt het soms branderig of trekt het te erg (en bij mijn achillespees maakt stretchen het erger).

Ben benieuwd hoe het vandaag gaat, stress op werk maar benen voelen in elk geval weer prima.
En meerdere keren per dag lopen? Dat ben ik van plan in de nabije toekomst, vooral omdat ik merk dat die echt lange duurlopen naar mijn gevoel weinig toevoegen. Afgelopen jaren heb ik vooral vaak gelopen en niet perse heel ver, dus wel 40-50km maar dan verdeeld over 4-5x per week. Daarmee ook prima marathons en ook ultras van 7.5u uit te lopen. Niet supersnel, maar wel zonder blessures en problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:50
Geen foute mail gehad, wel een excuses dat de 'vorige' mail fout was. Iemand heeft blijkbaar halverwege op cancel gedrukt oid.

Anyways, even van de schok bekomen en dan zal NN Marathon Rotterdam mijn eerste marathon worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Hier ook ingeloot voor Rotterdam. Ik kreeg pas wat later bericht (15:27 uur) met de volgende tekst:
Je hebt mogelijk eerder een onjuiste e-mail van ons ontvangen. Onze excuses voor de eventuele verwarring. Dit bericht bevat de juiste informatie en de correcte link om je registratie af te ronden.
De eerste mail heb ik niet ontvangen.

Ik vind het feit dat startbewijzen niet overdraagbaar zijn wel een dingetje. Hardlopen is en blijft een blessure gevoelige sport en het was altijd een geruststelling dat je, ook als je geblesseerd raakte, gemakkelijk je startbewijs kon verkopen (ik heb daar vorig jaar dankbaar gebruik van gemaakt). Andersom ook, als je hem graag wilde lopen maar de boot had gemist bij de registratie (of nu de loting), kon je altijd op het laatste moment nog wel aan een startbewijs komen.
De annuleringsregeling is een beetje een wassen neus imo. Je kunt maar annuleren tot 1 maart, dat is 6 weken voor de marathon. Er zijn legio mensen die in de laatste weken alsnog een blessure oplopen, ziek worden of om een andere reden niet kunnen lopen.

Ik vind de Rotterdam Marathon zelf een fantastisch evenement, maar ik ga er even een nachtje over slapen of ik dit nog wel wil ondersteunen. :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlegupper
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Helaas een mail gekregen en niet ingeloot voor Rotterdam. Wil hem graag lopen, maar als ik het zo lees met het overdragen van startbewijzen wat niet mogelijk is wordt het er allemaal niet makkelijker op. Misschien maar richten om een andere in het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik kreeg nu wel net een email dat ik in aanmerking kom voor een startnummer. Alleen het overdragen is wel een beetje vaag omschreven...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
vhal schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:11:
Ik kreeg nu wel net een email dat ik in aanmerking kom voor een startnummer. Alleen het overdragen is wel een beetje vaag omschreven...
De tekst die hier eerder was gegeven vond ik juist niet vaag, het kan/mag niet.

Heb jij andere tekst?

Maar inderdaad, voor zo'n blessure gevoelige sport erg vreemde keuze. En ze verliezen er verder niks mee, er was altijd al een systeem voor overdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
Slupor schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:55:
Hier ook ingeloot voor Rotterdam. Ik kreeg pas wat later bericht (15:27 uur) met de volgende tekst:
Je hebt mogelijk eerder een onjuiste e-mail van ons ontvangen. Onze excuses voor de eventuele verwarring. Dit bericht bevat de juiste informatie en de correcte link om je registratie af te ronden.
De eerste mail heb ik niet ontvangen.

Ik vind het feit dat startbewijzen niet overdraagbaar zijn wel een dingetje. Hardlopen is en blijft een blessure gevoelige sport en het was altijd een geruststelling dat je, ook als je geblesseerd raakte, gemakkelijk je startbewijs kon verkopen (ik heb daar vorig jaar dankbaar gebruik van gemaakt). Andersom ook, als je hem graag wilde lopen maar de boot had gemist bij de registratie (of nu de loting), kon je altijd op het laatste moment nog wel aan een startbewijs komen.
De annuleringsregeling is een beetje een wassen neus imo. Je kunt maar annuleren tot 1 maart, dat is 6 weken voor de marathon. Er zijn legio mensen die in de laatste weken alsnog een blessure oplopen, ziek worden of om een andere reden niet kunnen lopen.

Ik vind de Rotterdam Marathon zelf een fantastisch evenement, maar ik ga er even een nachtje over slapen of ik dit nog wel wil ondersteunen. :X
je kan dat startnr TZT toch 'gewoon'verkopen.
Misschien niet de naam etc aanpassen maar de loopt de nieuwe loper met "Slupor"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:15
Deze net ook ff gedaan, 1 rondje van alles. Meine gute, dat viel nog niet mee haha. Eerst heel stoer op 1 min beginnen. Werd al snel 45 seconden en daarna 30sec. Moet het duidelijk even opbouwen maar volgens mij wel een goede en easy to do core training zo door de weeks of gewoon even als onderbreking op een thuiswerkdag als je veel zit.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Len020 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:27:
[...]

je kan dat startnr TZT toch 'gewoon'verkopen.
Misschien niet de naam etc aanpassen maar de loopt de nieuwe loper met "Slupor"
Dit was in het verleden inderdaad geen probleem. Nu staat er echter specifiek bij dat ze strikt persoonlijk zijn en niet overdraagbaar. Als je je dus nog moet legitimeren bij het afhalen van het startnummer, gaat het hele feest niet door, behalve als je zoals @Slickk schreef samen met de koper het nummer afhaalt en ter plekke overdraagt. :o
In de uitslagenlijst zal je dan natuurlijk ook niet met je eigen naam komen te staan. Bij het vorige systeem gebeurde dit wel, omdat het nummer officieel werd overgedragen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Ook afgewezen in Rotterdam. Vraagje voor een vriend… die business marathon (2x een halve achter elkaar) kan je ook in je eentje lopen? Poor man rich man’s marathon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Stewie! schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 17:27:
Ook afgewezen in Rotterdam. Vraagje voor een vriend… die business marathon (2x een halve achter elkaar) kan je ook in je eentje lopen? Poor man rich man’s marathon..
Gewoon marktplaats, strava marathon Rotterdam groep in we gaten houden, komen nog genoeg mensen voorbij die...

Oh wacht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 18:33

XyS

0.o.O

Juancho schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:27:
[...]

Deze net ook ff gedaan, 1 rondje van alles. Meine gute, dat viel nog niet mee haha. Eerst heel stoer op 1 min beginnen. Werd al snel 45 seconden en daarna 30sec. Moet het duidelijk even opbouwen maar volgens mij wel een goede en easy to do core training zo door de weeks of gewoon even als onderbreking op een thuiswerkdag als je veel zit.
Haha echt he. Op het begin had ik dat ook, 20/30s max. Nu lukt (bijna) alles, alleen die benen en armen in de lucht houden nog niet. Ook blijven ademen is een hele uitdaging :) beetje zelfde als tijdens hoog tempo rennen, rustig blijven, blijven ademen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Shinji schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:25:
[...]

De tekst die hier eerder was gegeven vond ik juist niet vaag, het kan/mag niet.

Heb jij andere tekst?

Maar inderdaad, voor zo'n blessure gevoelige sport erg vreemde keuze. En ze verliezen er verder niks mee, er was altijd al een systeem voor overdragen.
Nee, ik heb niet verder gekeken dan de e-mail. Inmiddels snap ik hoe de vork in de steel zit.

Ik vraag mij wel af hoeveel pre-inschrijvingen er zijn geweest. Van de loopgroep waren er tot nu 14 personen niet ingeloot en 1 wel (ik dus), van directe mensen uit de omgeving hoor ik ook erg vaak een "nee, helaas".

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:42
vhal schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:20:
[...]

Nee, ik heb niet verder gekeken dan de e-mail. Inmiddels snap ik hoe de vork in de steel zit.

Ik vraag mij wel af hoeveel pre-inschrijvingen er zijn geweest. Van de loopgroep waren er tot nu 14 personen niet ingeloot en 1 wel (ik dus), van directe mensen uit de omgeving hoor ik ook erg vaak een "nee, helaas".
Zelfde verhoudingen hier ongeveer ook in onze loopgroep; tot nu toe 1-tje ingeloot.

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:54
Hier ook niet ingeloot voor rotterdam
Zou mijn 6de keer worden wil voor de 10 x gaat

Maar waar ik nog meer van baal is
Ik heb een prijs gewonnen met aadrink en mocht een evenement uitzoeken waar zij sponsor waren
Dus ik heb de marathon van rotterdam gekozen dit was begin dit jaar
En deze is mij toen ook medere malen toegezegd
Maar nu het zover is geven ze niet thuis en moest ik maar iets anders uitzoeken
Met het excuses wij kunnen er niks aan doen dat het nu anders gaat

Daar ga ik toch even niet mee akkoord
Vind het een beetje je hebt een wereld reis gewonnen maar omdat de brandstof duurder is geworden
Mag een een weekendje texel doen :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Davem3 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:54:
Hier ook niet ingeloot voor rotterdam
Zou mijn 6de keer worden wil voor de 10 x gaat

Maar waar ik nog meer van baal is
Ik heb een prijs gewonnen met aadrink en mocht een evenement uitzoeken waar zij sponsor waren
Dus ik heb de marathon van rotterdam gekozen dit was begin dit jaar
En deze is mij toen ook medere malen toegezegd
Maar nu het zover is geven ze niet thuis en moest ik maar iets anders uitzoeken
Met het excuses wij kunnen er niks aan doen dat het nu anders gaat

Daar ga ik toch even niet mee akkoord
Vind het een beetje je hebt een wereld reis gewonnen maar omdat de brandstof duurder is geworden
Mag een een weekendje texel doen :( :( :(
Als ze niet aan een kaartje komen kunnen ze toch ook weinig anders?
Pagina: 1 ... 393 394 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.