Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

PindaUnited schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:45:
[...]

Ik heb tweemaal de Speed 2 gekocht en hier zo’n 750km op gelopen. Heerlijke schoen _/-\o_ was tijden mijn go-to schoen voor zowel een lange duurloop tijdens de marathontraining als voor een interval training. De Speed 3 kon mij niet bekoren, voor mijn gevoel niet meer zo ‘snappy’ maar veel meer een LLD schoen geworden. De 4 heb ik teruggestuurd omdat dit voor mijn gevoel veel meer een allemansvriend was geworden…

hoe is de Speed 5 nu? Of heeft iemand suggesties voor een vergelijkbare schoen? Ik loop ook op de Hoka mach 6 en Magic Speed 4 maarzo fijn als de Endorphin Speed 2 vind ik er nog geen 8)7
De speed 5 heb ik nu 250 km op gelopen en bevallen erg goed. De speed 2 waren de laatste speeds die ik hiervoor heb gehad en daar lijken ze redelijk op. Eigenlijk had ik gehoopt dat de zoom fly 6 goed beviel, maar de fit was echt vreemd. Nike is volgens mij een beetje de weg kwijt. De zoom fly 3 was imo de laatste goede iteratie (wel zwaar).

Het is inderdaad geen carbon gevoel, want het is een plastic/nylon plaat die erin zit? Dat maakt me verder niet zo uit, voor wedstrijden heb ik toch vaporfly & alphafly. Juist fijn om dan een extratje te krijgen die je in training niet hebt.

Edit: ohja en mutant coloway he, die is echt fire

Afbeeldingslocatie: https://s7d4.scene7.com/is/image/WolverineWorldWide/S21007-97_1?$dw-hi-res$

[ Voor 5% gewijzigd door Secsytime op 25-09-2025 08:36 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
m-vw schreef op donderdag 25 september 2025 @ 07:57:
Zat gisteravond een training aan te passen op de Connect website en toen viel mij onderstaand vinkje op:
[Afbeelding]

Volgens mij bestond dit nog niet toen ik mijn laatste training heb gemaakt. Misschien ook gelijk de harde conclusie dat ik al meer dan een jaar niet gestructureerd getraind heb.
Dit zit er al heel lang in. Je skipt dan idd die laatste herstel/rust en gaat gelijk over na je Cooling-down.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karsb23
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17:01
Megupe schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:28:
[...]

Deze optie ben ik sinds enkele maanden van op de hoogte.
Maar, helasa alleen op de website, niet in de app te vinden.
Dit is wel in de app instelbaar (iOS). De functionaliteit is wel afhankelijk van welke Garmin. Mijn eerdere Vivoactive had dit niet, maar sinds mijn Forerunner maak ik hier dankbaar gebruik van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hL3rZdb30csnCvsEL1nZaOCmkq8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g70d4nYlTlRNuISQ55N1JSij.png?f=fotoalbum_large
Rudedadude schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:00:
[...]

Ik vind de Adidas Evo SL een soort van opvolger. Het bovenwerk is matig, wie bedacht heeft dat de inlegzool knetterglad moet zijn mag van mij net dat stoeprandje meepakken, maar voor de rest loop ik er nagenoeg even snel op als op een hoop carbonschoenen. En ik deel jouw ervaring: mijn speeds 1 liepen (lopen na 1200km nog steeds) heerlijk en versie 3 was al te veel dumber down van de speed en dus ben ik daarna afgehaakt.
En een andere inlegzool in de Evo SL doet dus wonderen. Ook de zool die bij de midvoet aan de buitenkant een beetje uitsteek was in het begin een beetje wennen, maar voel ik nu ook niet meer.

Ik heb er zelfs al over nagedacht om de kustmarathon er volgende week op te lopen.
Ik heb besloten om mijn kustmarathon ook op de EVO's te gaan lopen. Ik vond de grip en stabiliteit na de laatste 35KM duurloop met stukken strand echt nog meer dan prima. Die laatste 7 moeten dan ook zeker nog lukken.

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:11
Juancho schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:53:
[...]

Dit zit er al heel lang in. Je skipt dan idd die laatste herstel/rust en gaat gelijk over na je Cooling-down.
op mobiel zit ie er niet in
dat vinkje viel mij ook pas op, toen ik een workout op desktop maakte

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:11
karsb23 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:00:
[...]

Dit is wel in de app instelbaar (iOS). De functionaliteit is wel afhankelijk van welke Garmin. Mijn eerdere Vivoactive had dit niet, maar sinds mijn Forerunner maak ik hier dankbaar gebruik van.

[Afbeelding]

[...]

Ik heb besloten om mijn kustmarathon ook op de EVO's te gaan lopen. Ik vond de grip en stabiliteit na de laatste 35KM duurloop met stukken strand echt nog meer dan prima. Die laatste 7 moeten dan ook zeker nog lukken.
bij mij alleen op desktop (Fenix 6 pro en Android)
het horloge ondersteunt het wel, kwam ik onlangs achter.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:12

m-vw

Dus?

@karsb23 en @DeCo Ik heb een FR245M en bij mij ook enkel zichtbaar op de website. In de app (Android) niet.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20
karsb23 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:00:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Mijn epix ondersteund het ook.
Ik ddenk dat garmin het nog niet aan de android app heeft toegevoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
DeCo schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:00:
[...]

op mobiel zit ie er niet in
dat vinkje viel mij ook pas op, toen ik een workout op desktop maakte
Bij mij dus wel, ik heb een FR265 en altijd een Android telefoon (nu nog een S23)...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8Amgsd6doLA_Becz0oHbqiIJDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnWgeMY1rjQbB2s7rttnuqqr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 25-09-2025 10:16 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:50
Rudedadude schreef op woensdag 24 september 2025 @ 23:00:
[...]

Ik vind de Adidas Evo SL een soort van opvolger.
[...]
Ik heb er zelfs al over nagedacht om de kustmarathon er volgende week op te lopen.
Ha, ik ben niet de enige die deze schoen ook buiten het asfalt gebruikt. Voor de groot boeschoten trail as zaterdag zat ik er ook over te denken om de evo te pakken.

Daar zit volgens mij niets in dat iets stevigers nodig maakt met het huidige weer...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:12

m-vw

Dus?

Juancho schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:15:
[...]

Bij mij dus wel, ik heb een FR265 en altijd een Android telefoon (nu nog een S23)...
[Afbeelding]
Wel raar dat dit op de site wel werkt, maar in de app niet.
Eigenlijk een beetje OT voor dit topic, maar wordt dit ook echt benoemd op je horloge zelf?
Bij mij zie ik namelijk niet anders dan voorheen. Gewoon 'Herhaal 2-3 6x'.

Komende training eens kijken wat er gebeurd.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:20
Juancho schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:15:
[...]

[Afbeelding]
welke versie van garmin connect heb jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Megupe schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:33:
[...]

welke versie van garmin connect heb jij?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ie7mRKHH46TYMuLqpg7jANXskaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqohuWd2p4wQf0uj3V75AP4a.jpg?f=fotoalbum_large

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:26

vhal

ಠ_ಠ

Secsytime schreef op donderdag 25 september 2025 @ 08:35:
[...]

De speed 5 heb ik nu 250 km op gelopen en bevallen erg goed. De speed 2 waren de laatste speeds die ik hiervoor heb gehad en daar lijken ze redelijk op.
....
Het is inderdaad geen carbon gevoel, want het is een plastic/nylon plaat die erin zit? Dat maakt me verder niet zo uit, voor wedstrijden heb ik toch vaporfly & alphafly. Juist fijn om dan een extratje te krijgen die je in training niet hebt.

Edit: ohja en mutant coloway he, die is echt fire

[Afbeelding]
Ik heb zowel de speed 1 als de speed 4 in mijn assortiment. Wel grappig dat ze nu de mutantkleur weer uitbrengen voor versie 5 want die kleur heb ik ook op de speed1 (die weinig kilometers hebben gelopen nl < 60KM, dont ask :P )
Voel mij gelijk weer up-to-date met die kleur. Wel vind ik ze nog steeds vrij onstabiel i.t.t. de speed 4. Misschien dat ik er vanavond weer een rondje op ga lopen want met 5 kilo minder aan het lichaam loopt alles nu opeens makkelijker :+

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 25-09-2025 14:24 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Net de beide Adidas schoenen ontvangen. Wat mij gelijk opvalt is dat de Adidas Adistar Byd een stuk stabieler en stugger is dan de Adizero Evo Sl. En daarmee bedoel ik iets simpels als even je knieën/enkels naar buiten drukken. De BYD blijft dan een stuk stiller/vaster staan terwijl de EVO flink mee beweegt, een beetje zoals mijn huidige Supernova Rise 2 maar dan biedt de EVO wel meer comfort (met name hak gedeelte). Ik vind dat een heerlijke snelle schoen voor intervals, juist omdat ze lekker mee bewegen maar ik kan me nu wel beter voorstellen waarom de BYD eigenlijk meer geschikt is voor longruns, stabieler tempo waarbij ondersteuning en comfort wat belangrijker zijn. Misschien is dat ook het gevolg van de carbonplaat? Wel deed ik de EVO's aan en ze zaten gelijk fijn/prettig en typisch Adidas zoals ik altijd heb. De BYD had dat gevoel niet, moest echt wennen ofzo, kan het lastig uitleggen maar het voelde een beetje als een ander merk of type schoen (wat het misschien ook gewoon is?).

Ik zeg dus niet dat de 1 nu al beter/fijner is dan de ander want de EVO zit ook heerlijk en ik kan me voorstellen dat dat echt een snelle schoen is. Misschien zit die nu nog wel wat fijner dan de BYD maar die laatste geeft voor mijn gevoel, als ik wat rondloop thuis, wat meer het gevoel van steun/comfort maar ook stugheid. Al heb ik wel het idee dat de BYD ook wat ruimer zit voorin, misschien wel iets te ruim maar beide zijn dezelfde maat. En volgens mij sta ik sowieso wat hoger op de pootjes met de BYD dan de EVO.

Als ik nu, zonder te mogen testen zou moeten kiezen zou ik het nog niet weten. Gelukkig mag ik beide schoenen testen op een LSD dus ik ben erg benieuwd! De Evo kost €150 en de BYD €199

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yH9XLl8kFWAWbBAJlRFfH68hWNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0NQ31enHfMmkP2ug3Ql1MQD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRS9PbfqFPoqa1Pt5DB52v6K6m0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NevfbPTHUHXHnPFvg4wUEOr8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Juancho op 25-09-2025 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:39

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Sinds eind vorig jaar het lopen weer opgepakt, na al een poosje niet actief geweest te zijn, maar ben inmiddels weer aardig op weg om het hardlopen te omarmen. Wilde graag dit jaar mn eerste marathon lopen onder het mom; "volgend jaar word ik 50, dus als ik nog eens een marathon wil lopen, dan moet ik daar nu wel een keer gehoor aan geven..". Bovendien mag er wel een paar kilo af om nog enigzins gezond te lijken (1,86m bij 112kg hollands welvaren) dus begin dit jaar ingeschreven voor een marathon in de buurt, en vol goede moed begonnen met trainen. januari nog niet zo fanatiek, want slecht weer (alle begin is moeilijk, en alles is een goede reden jezelf niet uit te dagen ^^) maar in februari dan begonnen met een Z2-maand. Dat ging verbazingwekkend goed; niet zozeer het tempo, maar het idee dat je na een loopje niet kapot hoeft te zijn om progressie te ervaren. enfin, na wat blessures door toch zo nu en dan te veel te vragen van de benen eind mei dan een eerste poging tot het lopen van een marathon gedaan. tot 16 km ging dat super, maar daarna kwam al snel de klad erin; hartslag omhoog, tempo naar beneden, en zo liep ik op 20km al bijna in het rood qua hartslag. toen heb ik maar besloten dat een halve misschien ook mooi was, en ben ik uitgestapt. Achteraf natuurlijk spijt dat ik niet doorgelopen ben, maar het koppie was blijkbaar nog niet klaar om pijn te lijden en de 2e helft ook te completeren. Nu wil het toeval dat ik via mn werk een maand geleden een ticket heb kunnen bemachtigen voor de marathon van amsterdam, dus de saga continues. Ik heb de tussenliggende periode wel gewoon doorgelopen aangezien ik mijn focus had verlegd naar de marathon van volgend jaar, maar de plannen zijn dus weer iets naar voren getrokken. 2 weken geleden voor de 2e keer in mn leven over de 30km afgelegd, en dan is het wel handig om aan eten te denken... dat zit nog niet echt in mn systeem. 2 uur sporten op een lege maag/zonder voeding kan ik wel, maar daarna... Zo ook de laatste run dus. na 20km gaat het kaarsje wel uit zeg maar. heb nu maar wat gelletjes gehaald voor mn volgende duurloop, maar heb daar nog geen ervaring mee. wordt een interessante ervaring dus :) Doel is om de eindstreep te halen, en gezien de gebrekkige voorbereiding wordt dat nog een hele uitdaging (vorige maand 3 weken niet kunnen lopen door aanhoudende rugpijn a.g.v. een oude blessure) normaal heb ik hier alleen last van tijdens/na het tenissen, maar nu kon ik er ook met het lopen niet omheen.. komende weken ga ik rustig afbouwen richting de 19e; dit weekend nog een duurloop van 24km in de planning, en mss volgende week nog eentje van 20, maar daarna rustig aan om goed uitgerust aan de start te verschijnen.

Uiteindelijke doel blijft om ooit nog eens een marathon binnen de 4 uur af te raffelen, maar of dit nog in dít leven gaat gebeuren.. wie weet, eerst maar eens eentje uitlopen, dan verder kijken ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdLWQEDYT0T1n4DobDcOGs3KlcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kJLfbm3jqY9MBsuiRnpBFaUY.png?f=fotoalbum_large

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:57
Binnen een jaar op die leeftijd naar een marathon toe trainen is naar mijn idee vragen om blessures en ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Duclaasie schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:34:
Binnen een jaar op die leeftijd naar een marathon toe trainen is naar mijn idee vragen om blessures en ellende.
Leeftijd misschien nog niet eens zo, maar wel de weinige kilometers en de 'gebrekkige voorbereiding' zoals hijzelf al zegt.

Persoonlijk snap ik de benadering 'een marathon overleven' niet; je traint toch voor een marathon zodat je wéét dat je 'm uit kunt lopen (en hoe, welke tijd en of het uiteindelijk die dag echt gaat lukken dat kun je van tevoren nooit weten).

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:57
Gemiddeld nog geen 20 kilometer per week sinds 1 januari 🤐.
Pagina: 1 ... 394 395 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.