Sinds eind vorig jaar het lopen weer opgepakt, na al een poosje niet actief geweest te zijn, maar ben inmiddels weer aardig op weg om het hardlopen te omarmen. Wilde graag dit jaar mn eerste marathon lopen onder het mom; "volgend jaar word ik 50, dus als ik nog eens een marathon wil lopen, dan moet ik daar nu wel een keer gehoor aan geven..". Bovendien mag er wel een paar kilo af om nog enigzins gezond te lijken (1,86m bij 112kg hollands welvaren) dus begin dit jaar ingeschreven voor een marathon in de buurt, en vol goede moed begonnen met trainen. januari nog niet zo fanatiek, want slecht weer (alle begin is moeilijk, en alles is een goede reden jezelf niet uit te dagen ^^) maar in februari dan begonnen met een Z2-maand. Dat ging verbazingwekkend goed; niet zozeer het tempo, maar het idee dat je na een loopje niet kapot hoeft te zijn om progressie te ervaren. enfin, na wat blessures door toch zo nu en dan te veel te vragen van de benen eind mei dan een eerste poging tot het lopen van een marathon gedaan. tot 16 km ging dat super, maar daarna kwam al snel de klad erin; hartslag omhoog, tempo naar beneden, en zo liep ik op 20km al bijna in het rood qua hartslag. toen heb ik maar besloten dat een halve misschien ook mooi was, en ben ik uitgestapt. Achteraf natuurlijk spijt dat ik niet doorgelopen ben, maar het koppie was blijkbaar nog niet klaar om pijn te lijden en de 2e helft ook te completeren. Nu wil het toeval dat ik via mn werk een maand geleden een ticket heb kunnen bemachtigen voor de marathon van amsterdam, dus de saga continues. Ik heb de tussenliggende periode wel gewoon doorgelopen aangezien ik mijn focus had verlegd naar de marathon van volgend jaar, maar de plannen zijn dus weer iets naar voren getrokken. 2 weken geleden voor de 2e keer in mn leven over de 30km afgelegd, en dan is het wel handig om aan eten te denken... dat zit nog niet echt in mn systeem. 2 uur sporten op een lege maag/zonder voeding kan ik wel, maar daarna... Zo ook de laatste run dus. na 20km gaat het kaarsje wel uit zeg maar. heb nu maar wat gelletjes gehaald voor mn volgende duurloop, maar heb daar nog geen ervaring mee. wordt een interessante ervaring dus

Doel is om de eindstreep te halen, en gezien de gebrekkige voorbereiding wordt dat nog een hele uitdaging (vorige maand 3 weken niet kunnen lopen door aanhoudende rugpijn a.g.v. een oude blessure) normaal heb ik hier alleen last van tijdens/na het tenissen, maar nu kon ik er ook met het lopen niet omheen.. komende weken ga ik rustig afbouwen richting de 19e; dit weekend nog een duurloop van 24km in de planning, en mss volgende week nog eentje van 20, maar daarna rustig aan om goed uitgerust aan de start te verschijnen.
Uiteindelijke doel blijft om ooit nog eens een marathon binnen de 4 uur af te raffelen, maar of dit nog in dít leven gaat gebeuren.. wie weet, eerst maar eens eentje uitlopen, dan verder kijken