Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ondertussen een leuke route (denk ik) gemaakt met Komoot. Als ik die exporteer en weer importeer in Maps kan ik de navigatie echter nergens zien te starten. Wel kan ik de route starten incl. navigatie vanuit de Komoot app. Maar eens eens kijken hoe dat dan gaat.

Ik een FR265 en die heeft geen grafische navigatie. Alleen pijlen en ik heb dat wel eens getest met wandelen maar dat werkt voor geen meter. Laat staan met hardlopen lijkt me. Dus ik neem de telefoon wel mee en zal dan af en toe die ff moeten pakken. Of ik zet navigatiebegeleiding aan en dan hoor ik het wel via mn oortjes.

Ben benieuwd en ik heb besloten om gewoon zo mijn 16,5 LSD run maar gelijk op de Adidas schoenen met carbonplaat te gaan proberen. Misschien een gokje maar ik vind het wel de beste test om te checken of die schoen zo fijn loopt als ik wil en zoek in een schoen voor de langere LSD's. Aan mn voeding kan het niet liggen denk ik ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVkmmxAaGZlYlduu-9JpdwdD3eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70PHVgrjgRJ3HK1NtRIunysC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Juancho op 27-09-2025 16:32 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• El-Vder
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:23
Shinji schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:26:
[...]

Krijg je ze wel te zien in de Garmin app? Want daar kan je ook een "send to device" forceren.
Nee helaas ook niet, wel al mijn activiteiten van Garmin in Komoot. Kan het liggen aan de gratis versie van Komoot?
Inmiddels gelukt met opnieuw inloggen. Blijkbaar werkt het alleen als je via e-mail inlogt en niet via Apple account.

[ Voor 15% gewijzigd door El-Vder op 27-09-2025 17:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:16
WizzlerNL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:40:
[...]

Niet mee eens. Heb nu 3 marathons gelopen en alle drie kwam er precies uit wat ik er vooraf ingestopt had. Juist dat laatste stuk van 5-10km vind ik machtig waar het niet meer om fysiek maar om mentaal gaat.

Eerlijk gezegd was ik in Berlijn nu een beetje teleurgesteld dat de pijn pas bij 36 ofzo kwam en dat ik mezelf dus maar een minuut of 20 moest motiveren in plaats van een uur.
Aha, dus jij vindt pijn leuk. Er zijn ook andere activiteiten waar pijn onderdeel is van de fun 😉.

Ik associeer de marathon niet met leuk. Maar dat het een uitdaging is en dat het een goed gevoel geeft als je die goed weet te doorstaan.

Over drie weken staat nr 8 op mijn programma en de 9e is ook al gepland. Dus ik ga die uitdaging graag aan en heb vooral plezier aan de voorbereiding. Op de dag zelf heb ik spanning en aan tegen het eind neem ik me altijd voor om voortaan alleen nog korte afstanden te doen. Die gedachte is dan na drie dagen weer weg en kijk ik uit naar de volgende. Maar leuk? Nee.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:33

L23

Stefangrp schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 12:56:
Ik plan altijd wat met afatandmeten.nl of loop een route die iemand openbaar in Garmin heeft gezet
Ik plan mijn routes ook zelf. Dan afstand meten in Google Maps. Zal eens kijken of afstandmeten.nl fijner werkt. Inmiddels zoveel routes gelopen dat ik bij langere duurlopen verschillende routes aan elkaar rijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenRun
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
L23 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:51:
[...]

Ik heb opgegeven dat ik er 4 uur en 15 minuten over doe, maar met dit tempo zal het rond de 4 uur zijn. Onder de 4 uur zou ook wel moeten lukken, maar dan moet ik inderdaad nog even experimenteren met meer eten etc.

Halve marathon loop ik nu rond de 1 uur en 45 minuten, al moet ik dat nog bewijzen :P En de 10 km inmiddels onder de 45 minuten. Dit wordt de eerste marathon en ik wil ook niet te snel van start gaan. Rond de 5:30 minuut per kilometer beginnen lijkt me in ieder geval een goed idee.
Je bent erg bescheiden L23. Je lange duurlopen gaan goed en met je snelheid zit het ook wel snor. Je tijd op de marathon volgens een calculator zou niet ver boven de 3 en een half uur hoeven liggen. Zelf zou ik met jouw tijden vertrekken op 3:40-3:45 en dan hopen dat er nog een kleine versnelling in zou zitten de laatste 10 km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K784L92ERIP-cuBlTh8oysZi4JY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRVD781UjEJW9Rk9axgKSeCI.jpg?f=fotoalbum_large

• L23

L23

HenRun schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:16:
[...]

Je bent erg bescheiden L23. Je lange duurlopen gaan goed en met je snelheid zit het ook wel snor. Je tijd op de marathon volgens een calculator zou niet ver boven de 3 en een half uur hoeven liggen. Zelf zou ik met jouw tijden vertrekken op 3:40-3:45 en dan hopen dat er nog een kleine versnelling in zou zitten de laatste 10 km.
[Afbeelding]
Bedoel je 4:40-4:45? Kan best zijn dat ik bescheiden ben, maar vindt het bij zo een lange afstand ook nog moeilijk inschatten wat ik kan. Ik wil me niet opblazen in het begin :P Het is mij tot dus ver nog niet gelukt een halve marathon rond de 4:45 a 5:00 minuut per kilometer te lopen, eerder 5:15. Dat was ik van plan bij de Halve Marathon Vlieland, maar ging daar goed stuk door de warmte. Ik verwacht het bij de volgende halve marathon (Halve Marathon van Haren in maart) wel voor elkaar te krijgen.

Verder ook geen idee hoeveel het tempo verschilt tussen een halve marathon en een marathon. Die ervaring heb ik nog niet. Wel het gevoel dat ik met de juiste hoeveelheid voeding zeker onder de 4 uur moet kunnen lopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:27

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Vanmorgen mn waarschijnlijk laatste echte duurloop (>21k) gelopen ter voorbereiding van de marathon. Voelde wel een beetje als afzwemmen na alle respons op mijn post, dus die paar extra hartslagen per minuut komen daar vandaan zullen we maar denken ;) al met al zeker niet ontevreden met het resultaat. Was de eerst keer dat ik met gelletjes onderweg was, dus ook dat was uitproberen. Dat is ook meteen het onderwerp van mijn vraag: Voeding

ik heb vanmorgen een uurtje voor het lopen 3 bruine boterhammen met pindakaas/hagelslag/kipfilet gegeten.
mee op 'reis'
2 x 275ml water
2 x 275ml isotone drank (~10koolhydraten per 275 ml)
3 gelletjes van de Jumbo, 30 koolhydraten per gel

plan:
0-8 km flesje isotone drank
8 km de eerste gel
8-14 km flesje water
14km 2e gelletje
14-20 km flesje isotone drank
20km 3e gelletje
20-25 flesje water

uitvoering:
als boven :)
lopen ging verder prima; kon me goed aan het marathon tempo houden. na km 21 wat versneld om te kijken of er nog wel wat in het vat zat, maar dat ging prima. niet teveel, want tempoversnellingen vindt mijn lijf niet zo lekker.

ECHTER:
alles wat ik tot nu toe classificeerde als 'zeurtjes en pijntjes' verdwenen tijdelijk bij het innemen van een gelletje, wat me doet vermoeden dat voeding misschien te lang onderbelicht is gebleven.
De gelletjes werken dus naar mijn mening; nu is de vraag alleen: hoeveel. de eerst 2 km na een gelletje kreeg ik een opleving, de 2 km daarna had ik het gevoel dat dat dus kwam door de gelletjes, om daarna weer het gevoel te hebben dat ik er eigenlijk al wel weer eentje zou kunnen nemen om de zeurtjes & pijntjes te lijf te gaan. Dit schrijvende bedenk ik me dat het waarschijnlijk mijn spieren zijn die SCHREEUWEN om brandstof,...

dus: is er een vuistregel over de inname van koolhydraten (per kg lichaamsgewicht? intensiteit gemeten in KCAL?) de verdeling tussen glucose/fructose nog daargelaten?

drinken ben ik wel over uit; dit was wederom te weinig; geluk dat het snel bewolkt werd, want bij een blijvende zon had ik het niet gered met iets meer dan 1L vocht.

Los van de hoeveelheid brandstof; is er een wezenlijk verschil tussen alle merken gelletjes? ik zie wel dat er verschillende verhoudingen & hoeveelheden koolhydraten inzitten, maar is de één kwalitatief beter dan de ander (in termen van opname) of is het meer voorkeur & smaak?

-edit- strava or it didnt happen.. --> https://www.strava.com/activities/15952158191

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:57
@Juancho Voor de navigatie op je FR265 kun je deze gratis Garmin-app gebruiken: https://apps.garmin.com/n...1-a32c-57acc7ce4870?tid=1

Daarmee krijg je een kruimelspoor op je scherm. Op de bijbehorende site dynamic.watch kun je goed routes plannen. Hiermee loop ik al jaren rondjes in bekend en onbekend gebied, zowel in de stad als het buitengebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:57
L23 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:26:
[...]

Bedoel je 4:40-4:45? Kan best zijn dat ik bescheiden ben, maar vindt het bij zo een lange afstand ook nog moeilijk inschatten wat ik kan. Ik wil me niet opblazen in het begin :P Het is mij tot dus ver nog niet gelukt een halve marathon rond de 4:45 a 5:00 minuut per kilometer te lopen, eerder 5:15. Dat was ik van plan bij de Halve Marathon Vlieland, maar ging daar goed stuk door de warmte. Ik verwacht het bij de volgende halve marathon (Halve Marathon van Haren in maart) wel voor elkaar te krijgen.

Verder ook geen idee hoeveel het tempo verschilt tussen een halve marathon en een marathon. Die ervaring heb ik nog niet. Wel het gevoel dat ik met de juiste hoeveelheid voeding zeker onder de 4 uur moet kunnen lopen.
Je tijden laten zien dat je het potentieel hebt de marathon te lopen richting de 3:30. Maar... daar hoort ook de navenante extra training bij, je voedingsaanpak (zie post hierboven van kwakke01) en je aanleg (de een is meer gebouwd voor kortere afstanden, de ander juist voor lang).
Dus kies voor je eerste marathon een realistisch maar bescheiden tijdsdoel en focus op comfortabel uitlopen (ook die laatste 10km!). Dan loop je 100% zeker een PR en waarschijnlijk de volgende keer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

kwakke01 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:43:
Vanmorgen mn waarschijnlijk laatste echte duurloop (>21k) gelopen ter voorbereiding van de marathon. Voelde wel een beetje als afzwemmen na alle respons op mijn post, dus die paar extra hartslagen per minuut komen daar vandaan zullen we maar denken ;) al met al zeker niet ontevreden met het resultaat. Was de eerst keer dat ik met gelletjes onderweg was, dus ook dat was uitproberen. Dat is ook meteen het onderwerp van mijn vraag: Voeding

ik heb vanmorgen een uurtje voor het lopen 3 bruine boterhammen met pindakaas/hagelslag/kipfilet gegeten.
mee op 'reis'
2 x 275ml water

plan:
8 km de eerste gel
8-14 km flesje water
14km 2e gelletje
20km 3e gelletje
20-25 flesje water

uitvoering:
lopen ging verder prima; kon me goed aan het marathon tempo houden. na km 21 wat versneld om te kijken of er nog wel wat in het vat zat, maar dat ging prima. niet teveel, want tempoversnellingen vindt mijn lijf niet zo lekker.

ECHTER:
alles wat ik tot nu toe classificeerde als 'zeurtjes en pijntjes' verdwenen tijdelijk bij het innemen van een gelletje, wat me doet vermoeden dat voeding misschien te lang onderbelicht is gebleven.
De gelletjes werken dus naar mijn mening; nu is de vraag alleen: hoeveel. de eerst 2 km na een gelletje kreeg ik een opleving, de 2 km daarna had ik het gevoel dat dat dus kwam door de gelletjes, om daarna weer het gevoel te hebben dat ik er eigenlijk al wel weer eentje zou kunnen nemen om de zeurtjes & pijntjes te lijf te gaan. Dit schrijvende bedenk ik me dat het waarschijnlijk mijn spieren zijn die SCHREEUWEN om brandstof,...

dus: is er een vuistregel over de inname van koolhydraten (per kg lichaamsgewicht? intensiteit gemeten in KCAL?) de verdeling tussen glucose/fructose nog daargelaten?

drinken ben ik wel over uit; dit was wederom te weinig; geluk dat het snel bewolkt werd, want bij een blijvende zon had ik het niet gered met iets meer dan 1L vocht.

Los van de hoeveelheid brandstof; is er een wezenlijk verschil tussen alle merken gelletjes? ik zie wel dat er verschillende verhoudingen & hoeveelheden koolhydraten inzitten, maar is de één kwalitatief beter dan de ander (in termen van opname) of is het meer voorkeur & smaak?

-edit- strava or it didnt happen.. --> https://www.strava.com/activities/15952158191
Kilometers zeggen niet zoveel. Ik drink elke 22,5 minuut 125 ml met Maurten 320.

Het trainen van voeding is ontzettend belangrijk, omdat je de juiste enzymen (?) in de darmen moet hebben om het tijdens het lopen op te kunnen nemen. Deze heb je niet na een keer al in de juiste hoeveelheid aangemaakt..

Het gaat niet zozeer om de kcal maar om de hoeveelheid suiker die erin zit en in welke verhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:31:
Mensen hier die de marathon van Enschede wel eens hebben gelopen? Dat zou mijn marathon moeten worden op 12 april 2026. …

Maar los van dat, is die marathon van Enschede een beetje leuk?
Hij is bij mij om de hoek. Ik vind hem niet leuk, maar dat komt omdat ik niet snap dat ze niet een veel mooiere route hebben getekend. Halve marathon van Oldenzaal is echt heel mooi qua landschap (met maar liefst 5 bergen!
Maar de meeste mensen lijken hem erg leuk te vinden. Heb nog nooit meegemaakt dat hij uitverkocht was, dus met kerst ben je goed op tijd.

Ik begin maandag met een online trainer, Rob Veer, van dat boek: de tien, de halve en de hele. Hij stelde voor om ook Enschede te lopen. Had er geen zin in, maar ga het toch maar doen. Lekker makkelijk zo naast de deur. En nog geen €150!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:27

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Secsytime schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:29:
[...]

Kilometers zeggen niet zoveel. Ik drink elke 22,5 minuut 125 ml met Maurten 320.

Het trainen van voeding is ontzettend belangrijk, omdat je de juiste enzymen (?) in de darmen moet hebben om het tijdens het lopen op te kunnen nemen. Deze heb je niet na een keer al in de juiste hoeveelheid aangemaakt..

Het gaat niet zozeer om de kcal maar om de hoeveelheid suiker die erin zit en in welke verhouding.
thanks; na vandaag is wel gebleken dat ik me ook daarin zal moeten gaan inlezen om de volledige puzzel te leggen ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:50

Rudedadude

Maybe we were born to run

Jasperoo schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:19:
[...]

Smal bij de middenvoet, ai dat wordt niets voor mij helaas. Jammer want wilde ze ook proberen.
Ik ga denk ik toch eens kijken bij schoenen als Altra en topo Athletic in verband met de bredere pasvorm.
Ja, die middenvoet voelde ik de eerste aantal keren lopen wel. Lijkt inmiddels wat uitgerekt, want vandaag niet gevoeld. Wel vandaag een issue met een zijkant van een grote teen, mogelijk vanwege een wat dikkere sok die net niet goed zat oid. Altra Mont Blanc in een recentere versie is mogelijk wat. Ik heb zelf ook de Timp 5, die lopen ook prima, maar die hebben geen 'superfoam' oid. Inov-8 heeft ook interessante trailschoenen en ook in breed, daar heb ik ook altijd goed op gelopen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Zo ik ben weer terug van mijn 16,5km LSD run op de nieuwe Adidas Adistar BYD carbon schoenen. Gewoon maar gelijk uit de doos aangetrokken en testen. Een hardloopschoen moet immers vanaf seconde 1 prettig zitten toch? Mijn eerste indruk na de run:

1. bij thuis wat wandelen voelden ze wat stug maar eenmaal hardlopend was dat volledig verdwenen
2. ze bieden idd wat meer stevigheid wat ik persoonlijk erg prettig vind op een langere run omdat ik nou eenmaal ook wat wankeler wordt als mijn krachten weg zakken. Dan is het fijn dat een schoen je ff dat extra steuntje geeft
3. van de carbonplaat zelf niks gevoelt in dit zin van pijntjes/steken/gewenning. Was zeker niet (te) stijf!
4. erg comfortabele schoen, het biedt net wat meer comfort/zachtheid dan mijn Supernova Rise 2 en dat is exact wat ik zocht voor een nieuw paar schoenen puur voor de langere runs. Ik had puur op dat gebied opzich nog wel zin om een paar kilomters extra te lopen wat me een goed teken lijkt :)
4. of het de spanning van de nieuwe schoen was, de deels onbekende route of een combinatie van beide maar ik kon me niet houden aan het tempo dat Trenara altijd wil dat ik loop op een LSD. Dat is zo tussen de 6"50-7"10 maar mijn gemiddelde tempo van deze 16,5km was 6"30. En het koste me niet meer moeite, sterker nog, de 15km LSD van vorige week op de Supernova's kostte me meer energie en ik voelde op het einde meer mijn bovenbenen/kuiten/hamstrings dan nu. Alsof je soms een duwtje in de rug krijgt door een flinke windvlaag, zo'n gevoel had ik soms. Maar nogmaals, dat kan meerdere oorzaken hebben (goede nacht gehad, voelde me fit etc) maar ik vond het wel opmerkelijk
5. de route ging grotendeels over verhard wegdek maar ook een stukje door het bos met grindpaden en zandpaden. De schoen deed dat ook prima eigenlijk
6. mijn rechtervoet is blijkbaar iets kliner dan de linker, daarom had ik wat meer speling/schuren, maar tijdens het hardlopen merkte ik daar niks van gelukkig
7. Mijn cadans was op deze schoen wat hoger dan met de Supernova's. Geen idee of dat met elkaar te maken heeft, maar het viel me op. Ik zat constant tussen de 170-178
8. Hartslag bleef netjes stabiel op gemiddeld 142 bpm (veelal zone 2 dus)
9. na elke km versnel ik altijd even 25sec maar op deze schoen schoot ik bij wijze van weg en liep ik een klap sneller die 25sec dan ik eigenlijk wilde

Kortom, ik ben erg onder de indruk van deze Adistar BYD en ik geloof direct dat het een hele fijne wedstrijdschoen is voor als ik over een paar weken een 10km wedstrijd heb en in november nog een 16,1km (10EM) wedstrijd heb. Volgend weekend weer een LSD maar dan ga ik de EVO SL testen. Ben benieuwd naar het verschil!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFJu9n4p6aq19i9OFaZk3yuX98M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urUnHAeGvDlNAiv8WYZapulq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 27-09-2025 16:32 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
kepler schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:21:
[...]

Dan kan je dus nog sneller ;)
Dat klopt, een minuut of 10, maar de beperking was nu de temperatuur van 25+ graden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Nu online
kwakke01 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:55:
[...]

thanks; na vandaag is wel gebleken dat ik me ook daarin zal moeten gaan inlezen om de volledige puzzel te leggen ;)
Mijn mening is wel dat het waanzin is om met je gebrekkige training én kennis over 3 weken een marathon te lopen.

Je wil wel graag en bent bereid te leren maar het is echt veel te kort dag. Ik denk dat je daar gigantisch spijt van gaat krijgen. Kies lekker iets in het voorjaar en ga tot die tijd lekker door met omvang vergroten en kennis en ervaring op doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 21:45
WizzlerNL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:24:
[...]

Dat klopt, een minuut of 10, maar de beperking was nu de temperatuur van 25+ graden.
WizzlerNL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 09:40:
[...]
Eerlijk gezegd was ik in Berlijn nu een beetje teleurgesteld dat de pijn pas bij 36 ofzo kwam en dat ik mezelf dus maar een minuut of 20 moest motiveren in plaats van een uur.
Als je de laatste 6,2 km in "een minuut of 20" loopt, dan zit er nog wel wat meer rek in 8)

• WizzlerNL
  • Nu online
sanniep9 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:42:
[...]

[...]

Als je de laatste 6,2 km in "een minuut of 20" loopt, dan zit er nog wel wat meer rek in 8)
Haha ja ik weet niet exact meer bij welk km punt ik die gedachte had maar het was sin ieder geval niet zo ver meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

WizzlerNL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:40:
[...]

Mijn mening is wel dat het waanzin is om met je gebrekkige training én kennis over 3 weken een marathon te lopen.

Je wil wel graag en bent bereid te leren maar het is echt veel te kort dag. Ik denk dat je daar gigantisch spijt van gaat krijgen. Kies lekker iets in het voorjaar en ga tot die tijd lekker door met omvang vergroten en kennis en ervaring op doen.
Ach ieder zijn ding, maar zonder voeding komt de man met de hamer zeker 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:22
WizzlerNL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:40:
[...]

Nou ja waanzin is ook wat overdreven. Hij kan redelijk comfortabel een 21k lopen, hij is tijdens training bezig met voeding en heeft er duidelijk zin in. Kan de voorbereiding beter? Uiteraard! Maar soms is de enige manier om het echt te leren om het gewoon te proberen :D

Ik ben ook in een half jaar van nul naar een marathon gegaan, in katoenen shirt, zonder gps horloge en ook zonder eten tijdens de marathon. Ging het prima? Nee uiteraard niet, maar ik heb er zeker van geleerd :P En intussen bijna 20 marathon afstanden verder ;)
Aan de andere kant, toen was ik ergens in de 20 en geen 50 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Nu online
kepler schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:17:
[...]

Nou ja waanzin is ook wat overdreven. Hij kan redelijk comfortabel een 21k lopen, hij is tijdens training bezig met voeding en heeft er duidelijk zin in. Kan de voorbereiding beter? Uiteraard! Maar soms is de enige manier om het echt te leren om het gewoon te proberen :D

Ik ben ook in een half jaar van nul naar een marathon gegaan, in katoenen shirt, zonder gps horloge en ook zonder eten tijdens de marathon. Ging het prima? Nee uiteraard niet, maar ik heb er zeker van geleerd :P En intussen bijna 20 marathon afstanden verder ;)
Aan de andere kant, toen was ik ergens in de 20 en geen 50 :D
Tuurlijk kan het goed gaan. De kans dat er een blessure uit komt is groter. 21 is nog lang geen 42.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:18
Juancho schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:17:
Zo ik ben weer terug van mijn 16,5km LSD run op de nieuwe Adidas Adistar BYD carbon schoenen.....
Heb m'n 2e paar vandaag gehaald, morgen inlopen op een bourgondische duomarathon :9

En wat betreft routes maken/plannen: https://afstandmeten.nl en https://www.plotaroute.com zijn mijn favorieten.

[ Voor 16% gewijzigd door cyclofosfamide op 27-09-2025 18:25 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
WizzlerNL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:22:
[...]

Tuurlijk kan het goed gaan. De kans dat er een blessure uit komt is groter. 21 is nog lang geen 42.
Dat is ook een beetje mijn angst. Ik kan wel een 21km lopen, dat vertrouwen heb ik ook wel. Of het net binnen of net buiten de 2 uur grens valt is afhankelijk van wat zaken. Maar daarom heb ik eerst een tussenstap/doel gezet van 30km pijnvrij en op LSD tempo in de week voor kerst. Dat is een beetje mijn keuze moment of ik doorga voor de hele marathon (Enschede in het voorjaar) of het accepteer dat of mijn lichaam het niet aan kan of dat ik het mentaal zelf gewoon niet trek.

In geval het niet lukt ga ik me volledig focussen op de 10km/10EM/halve marathon wedstrijden door een jaar. Ik ben 43 jaar en ook geen 20 meer ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Juancho schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 13:27:
Ondertussen een leuke route (denk ik) gemaakt met Komoot. Als ik die exporteer en weer importeer in Maps kan ik de navigatie echter nergens zien te starten. Wel kan ik de route starten incl. navigatie vanuit de Komoot app. Maar eens eens kijken hoe dat dan gaat.

Ik een FR265 en die heeft geen grafische navigatie. Alleen pijlen en ik heb dat wel eens getest met wandelen maar dat werkt voor geen meter. Laat staan met hardlopen lijkt me. Dus ik neem de telefoon wel mee en zal dan af en toe die ff moeten pakken. Of ik zet navigatiebegeleiding aan en dan hoor ik het wel via mn oortjes.

Ben benieuwd en ik heb besloten om gewoon zo mijn 16,5 LSD run maar gelijk op de Adidas schoenen met carbonplaat te gaan proberen. Misschien een gokje maar ik vind het wel de beste test om te checken of die schoen zo fijn loopt als ik wil en zoek in een schoen voor de langere LSD's. Aan mn voeding kan het niet liggen denk ik ;)

[Afbeelding]
Lekker ontbijtje hoor, maar hoe lang ga je over die 16,5 doen? Heb je daar echt 2 gels en een drink voor nodig? xD

Hoop dat je een dikke portemonnee hebt als je dan voor de marathon moet gaan trainen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:47
Nou, er is een reden dat topmarathonlopers allemaal klein en licht zijn.
Kwakke is net het tegenovergestelde, groot en heel zwaar (hij weegt het dubbele van sommigen van die Kenianen !). Dat gaat zich nog veel harder laten voelen op de hele dan op de halve.
@kwakke01 ik zou de ochtend van de wedstrijd wel vezelarm eten, dus liever witbrood. En voor die dag mag het beleg wat suikerrijker zijn, bv jam. Choco is ook goed. Kippenwit en dergelijke is op die dag minder ideaal.

@Juancho dank voor je review van de Adistar Byd. Benieuwd hoe je volgende week de Evo SL vindt. Misschien moet je ze wel allebei kopen. Als je van de Byd al voelt dat je sneller loopt, stel je dan voor hoe het voelt bij een echte wedstrijdcarbonschoen die nog een stuk lichter is.

@Philo Melos ik heb ook zowat anderhalf Rob Veer gehad als online coach, prettige samenwerking. Ik wist niet dat hij nog nieuwe klanten aannam. Ben met hem van 3:10 naar 3:03 gegaan.

@Juancho Ik heb laatst eens geprobeerd om een route te maken in Garmin zelf. Dat lukte goed, maar op mijn 265S komen enkel pijltjes en het werkte niet zo fantastisch (vergelijkbare ervaring als jij dus).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:45

Niku

Alagaesii

WizzlerNL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:22:
[...]

Ik ben het wel met je eens, ik zou er met zo’n voorbereiding nooit aan beginnen. Neem een extra halfjaar, maak er serieus werk van en loop dan een marathon.

• Hartloper
Secsytime schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:33:
[...]

Lekker ontbijtje hoor, maar hoe lang ga je over die 16,5 doen? Heb je daar echt 2 gels en een drink voor nodig? xD
Aan zijn tempo te zien denk ik dat-er er ongeveer 1:40 over gedaan heeft. En gezien het uur was het wellicht een middagmaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:09
kwakke01 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:43:

mee op 'reis'
2 x 275ml water

plan:
8 km de eerste gel
8-14 km flesje water
14km 2e gelletje
20km 3e gelletje
20-25 flesje water

uitvoering:

ECHTER:

Ik zit zelf rond de 100gram koolhydraten per uur en weeg 77kg
Zelf zou ik het water dan weg laten en een isotone drank er bij doen water word wat lastig opgenomen door het lichaam

Gels is iets persoonlijke
Ik neem zelf de sis beta zit meer in en neem ze op de 6km
En wil het dan ook nog af met gels met Caffeine
De gewone sis is ook wel fijn en maurten ook
Die van upfront vind ik wat minder te zoet op 1 of andere manier
Dan zijn er nog een aantal waar ik niet van hou veelste waterig (vloeibaar)
Heb zelf toch het idee dat de merken er iets beter over nagedacht hebben

Vocht inname zit ik ongeveer per uur om 500ml tot 1 liter
Hangt van het weer af zo voor vandaag 500 a 600ml per uur zijn

Wel moet ik er bij zetten dat ik altijd drink met hardlopen ook als ik 5km moet lopen
Standaard bij mij en ook totaal geen last van heb ga ook wel eens lopen als ik net bruine bonen op heb
Ook geen last van maar heb dan wel altijd voor de wind>:)
Heb een sterke maag

• Juancho
  • Nu online
Secsytime schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:33:
[...]

Hoop dat je een dikke portemonnee hebt als je dan voor de marathon moet gaan trainen :+
6"30 gemiddeld dus. Uiteindelijk 1 gelletje genomen maar die was eigenlijk ook niet nodig. Maar ik had geen zin in om water mee te slepen dus dan maar zo'n gelletje. Die shake kan je zien als onderdeel van de lunch. Doe ik zeker niet altijd hoor maar dit was een afstand die ik al langere tijd niet meer gelopen heb.

Weer nu wel dat 1 gelletje meenemen meer dan genoeg is. Zeker tot 20/21km wel, mits de lunch gewoon stevig is. Moet eigenlijk wel wat water meenemen de komende weken. Misschien toch eens zo'n rugvest proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 27-09-2025 18:58 ]

• Juancho
  • Nu online
Hartloper schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:40:
[...]

Aan zijn tempo te zien denk ik dat-er er ongeveer 1:40 over gedaan heeft. En gezien het uur was het wellicht een middagmaal.
Idd lunch, ontbijt al wat eerder dan normaal genomen. Heb er 1u47min over gedaan. Maar tijd is bij de LSD niet de insteek. Afstand en rustiger tempo wel.

• Juancho
  • Nu online
Hartloper schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:33:
@Juancho dank voor je review van de Adistar Byd. Benieuwd hoe je volgende week de Evo SL vindt. Misschien moet je ze wel allebei kopen. Als je van de Byd al voelt dat je sneller loopt, stel je dan voor hoe het voelt bij een echte wedstrijdcarbonschoen die nog een stuk lichter is.
Graag gedaan! Wellicht hebben anderen er nog wat aan! Allebei is leuk maar laten we wel ff normaal doen hé 😁, geld groeit me niet op we rug en bovendien zijn m'n Adidas Supernova rise 2 ook nog niet zo heel oud en die voldoen meer dan voldoende voor de intervals en Strides. Dus 1 paar voor de langere lopen is meer dan genoeg 😉. Verder heb ik geen ambities met hardlopen in de zin van mega snelle halve of zelfs hele marathons te lopen. Dat is niet m'n doel. Dus die echte carbon wedstrijd schoenen heb ik helemaal niet nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 27-09-2025 19:11 ]

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
cyclofosfamide schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:23:
[...]

Heb m'n 2e paar vandaag gehaald, morgen inlopen op een bourgondische duomarathon :9

En wat betreft routes maken/plannen: https://afstandmeten.nl en https://www.plotaroute.com zijn mijn favorieten.
Laat even weten hoe de duo marathon was! Ze komen hier door ons dorp, wil 'm misschien volgend jaar gaan doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 20:12
Qua routes: Strava maakt ze voor me in de app (je geeft afstand en ondergrond aan en dan komt die met wat suggesties), die sla ik op en dan via Chrome browser als GPX downloaden en inladen op m’n Apple Watch in WorkOutDoors. Beetje omslachtig, maar dat komt omdat Strava app geen optie biedt voor het downloaden van de route. Kan ik alsnog alles op mn iPhone doen en geen laptop nodig.

Afstandmeten.nl vind ik echt de hel qua gebruiksvriendelijkheid. Altijd als ik terug doe in m’n browser is alles weer weg. Zoekfunctie is matig. Noem maar op.

WorkOutDoors heeft sinds recente update ook navigatie, waardoor die 40m voor een bocht aankondigt of je links of recht moet en zodra de afslag er is zegt geeft die weer “turn left/right” aan. Echt perfect en hoef nu echt nauwelijks meer op mn horloge te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Slickk op 27-09-2025 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:09
cyclofosfamide schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 18:23:
[...]

Ik gebruik https://runnermaps.nl/home#google_vignette
staan ook al routes in van andere mensen is vaak wel handig op vakantie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:10
kwakke01 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 15:55:
[...]

of inkijken...
YouTube: What To Eat Before & After Running | Nutritionist Explains

en zoals al genoemd door @Hartloper wordt ook in dit filmpje benoemd dat jouw voeding vooraf beter kan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

XyS

0.o.O

Heb in het verleden routes gemaakt / gevonden met Garmin. Tegenwoordig doe ik grotendeels dezelfde rondjes maar dan pak ik een paar nieuwe wijken of parken mee.

Vandaag dubbele recovery gedaan, tussendoor achilles gekoeld en kuit flink lopen foamrollen. Tot mijn verbazing doet de achillespees nu geen pijn meer, kan er zelfs in knijpen zonder pijn. Vanochtend was dat wel anders. Wonderbaarlijk zo'n lichaam. Bovenkant van mn kuit wel flink beurs nu.

Komt goed uit want dan ga ik mijn long run morgen gewoon doen, wel rustig aan maar ben al lang blij dat ik kan lopen. Beginnen Z1 en dan misschien iets Z2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenRun
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
L23 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:26:
[...]

Ik bedoelde een marathon-eindtijd van 3 uur en 40 tot 45 minuten, per km ongeveer 5:15. Met jouw 10 km tijd zou je met een goede voorbereiding een halve marathon onder de 4:50 per km moeten kunnen lopen en een hele niet te ver boven de 5:00. Maar ik snap de voorzichtigheid ook wel. Die laatste kilometers tijdens mijn langste duurlopen voel ik best. Dan denk ik, zou ik nog 15 km door kunnen en dan ook nog op een hoger tempo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
Zo ook maar weer eens op pad. Gister stevig uit eten geweest, slecht geslapen, en 30km op de planning. Zie er wel een beetje tegenop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Slickk schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 20:08:
Qua routes: Strava maakt ze voor me in de app (je geeft afstand en ondergrond aan en dan komt die met wat suggesties), die sla ik op en dan via Chrome browser als GPX downloaden en inladen op m’n Apple Watch in WorkOutDoors. Beetje omslachtig, maar dat komt omdat Strava app geen optie biedt voor het downloaden van de route. Kan ik alsnog alles op mn iPhone doen en geen laptop nodig.

Afstandmeten.nl vind ik echt de hel qua gebruiksvriendelijkheid. Altijd als ik terug doe in m’n browser is alles weer weg. Zoekfunctie is matig. Noem maar op.

WorkOutDoors heeft sinds recente update ook navigatie, waardoor die 40m voor een bocht aankondigt of je links of recht moet en zodra de afslag er is zegt geeft die weer “turn left/right” aan. Echt perfect en hoef nu echt nauwelijks meer op mn horloge te kijken.
WorkOutDoors bevalt mij ook goed op de Apple Watch. Doe de afgelopen weken mee aan een virtueel loopcircuit en dan is het belangrijk dat je het Strava segment exact loopt. Van alle routes zijn er GPX bestanden.

Apple Maps bevalt ook voor het navigeren. Heeft zelfs mijn voorkeur, maar kan geen routes importeren en het zelf moeten maken van de route op de iPhone is omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Dit deed de navigatie van komoot ook prima. Toen ik als test de aanwijzingen aanzette werd dat netjes door m'n dopjes aangegeven. Zelfs 2x. De eerste keer als je nog iets verder van een eerstvolgende afslag bent en een 2de keer als je er vlakbij bent. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:24
Even wat ervaringsdeskundigen vragen. Heb voor het eerst in mijn leven namelijk last van mijn hamstring. Schoot er afgelopen vrijdag in tijdens het hardlopen. Hoogstwaarschijnlijk een combi van overbelasting (dag ervoor training gehad), te weinig vocht en geen goede warming-up. Probeerde het nog eruit te lopen maar na paar 100 meter toch maar de brui eraan gegeven. Het is nu 2 dagen later en het voelt aan als een goede spierpijn.

Wat is een logisch vervolg? Volledig rust pakken tot ik het niet meer voel en dan rustige eerste loop doen? Sportmassage? Fysio?

Alle tips zijn welkom.

Ter compensatie ga ik vandaag maar even een (rustig) rondje op de fiets doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:16

The Third Man

The Third Jellyfish

@Blik1984 ik zou het allereerst een paar dagen rust gunnen. Dan even vlot gaan wandelen en trapjes op en af lopen om te kijken of het met wat belasting weer op gaat spelen. Zo niet, dan pas weer voorzichtig gaan rennen ermee.

Fietsen zou ik eerlijk gezegd ook mee uitkijken, maar ik weet niet precies wat je daaronder verstaat. De gewone stadsfiets belast je benen anders dan de wielrenfiets met klikpedalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hartloper
Vandaag 32km gelopen, laatste lange duurloop voor Antwerpen 19 oktober.
Vlot rond of iets onder de 5:00/km gebleven (zone 2 8) ). Iets na 7 vertrokken toen het net een beetje licht begon te worden. Geen ontbijt genomen maar wel voor de start een halve fles isotone sportdrank gedronken en dat verder elke 5 km gedaan. Ik had een grote brownie mee waar ik af en toe een stuk van opat, tegen halverwege was het op.
Vanaf 20km begon ik spiervermoeidheid te voelen. De vorige 30+ duurloop was al 4 weken geleden, dus het was goed dat ik nog eens lang liep om de benen te conditioneren. De voorlaatste kilometer wou ik nog eens ontspannen aanzetten, dat was helaas geen 4:15/km maar eerder 4:25-4:30.
De linkerkuit die deze week wat vervelend deed had ik gisteren gefoamrold, ik voelde de kuit wel wat maar zonder erg.
Deze week 72 km gehaald, piekweek, vanaf nu stilaan taperen. Volgende week zondag staat er iets anders op het programma, namelijk een medium long run van 22 km met 5+5+6 km aan marathontempo.

[ Voor 6% gewijzigd door Hartloper op 28-09-2025 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

Voor mij stond er ook een 32~34km op de planning, ben nog iets doorgelopen om boven de 3 uur uit te komen (36km).

Mocht van mezelf niet te hard lopen, want dan komt er teveel stress op mijn kuit/achillespees. Begonnen rond Z1, uiteindelijk bij 16.5 km wat versnellen tot 4:50. Moest me erg inhouden, als ik even niet oplette ging ik steeds sneller. Precies het tegenovergestelde van de training twee weken geleden.

Meerdere momenten gehad met mega runners high, super blij dat ik vandaag weer kon lopen, het lekker weer was, dat het zo makkelijk ging en ik me zo sterk voelde.

Wellicht hielpen de gels, vandaag ongeveer marathon plan aangehouden. Vooral eerste twee uur rond de 80 gram koolhydraten per uur. Daarna iets minder.

Op het einde besloten om langer dan 3 uur te lopen, had wel hele marathon vol willen volmaken eigenlijk. Laatste km nog moeiteloos 4:30 gerend, ging echt lekker. Trots op mezelf en heb deze lastige week alsnog 100+ km kunnen maken. Binnenkort naar de fysio, en veel foamrollen in de hoop dat mijn kuiten en achillespezen helemaal tot rust komen. Zijn wel gevoelig, gelukkig ook nu geen pijn.

Mooi man 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
Hier enigszins vergelijkbaar met @Hartloper en @XyS , ook de laatste laaaange duurloop ter voorbereiding op 19 oktober.

25km mooi vlak in 5.11 pace, daarna nog 5km op marathon pace (4.40). En 1,3 km uit gehobbeld voor een totaal van 31,3 km in 2u40.

Op reguliere schoenen overigens, dus met de marathon loop ik dankzij carbon waarsch wel 20 seconden harder bij dezelfde vermogen.

Eerste 5 km was prut (zere benen, pijntjes), daarna ging het wel ok.
Dat blokje marathonpace was wel een beetje doodgaan moet ik zeggen. Die deed pijn. Gelukkig schijnt dat wel normaal te zijn :)

Gestart met een bak havermout en bruin bolletje in de maag + een Sis beta gel(40 calorieën), en onderweg nog 186 calorieën en 75mg cafeïne weg gekauwd. Daar was mijn maag het niet helemaal mee eens, maar het etentje van gister zat denk ik ook nog wel een beetje in de weg.

Al met al ben ik gematigd tevreden. Die halve marathon vorige week was fijner en voelde beter.

Weektotaal 53km + 1,5u op de spinning bike.
Nu kan het afbouwen beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Nu online

XyS

0.o.O

Stefangrp schreef op zondag 28 september 2025 @ 15:24:
Hier enigszins vergelijkbaar met @Hartloper en @XyS , ook de laatste laaaange duurloop ter voorbereiding op 19 oktober.

25km mooi vlak in 5.11 pace, daarna nog 5km op marathon pace (4.40). En 1,3 km uit gehobbeld voor een totaal van 31,3 km in 2u40.

Op reguliere schoenen overigens, dus met de marathon loop ik dankzij carbon waarsch wel 20 seconden harder bij dezelfde vermogen.

Eerste 5 km was prut (zere benen, pijntjes), daarna ging het wel ok.
Dat blokje marathonpace was wel een beetje doodgaan moet ik zeggen. Die deed pijn. Gelukkig schijnt dat wel normaal te zijn :)

Gestart met een bak havermout en bruin bolletje in de maag + een Sis beta gel(40 calorieën), en onderweg nog 186 calorieën en 75mg cafeïne weg gekauwd. Daar was mijn maag het niet helemaal mee eens, maar het etentje van gister zat denk ik ook nog wel een beetje in de weg.

Al met al ben ik gematigd tevreden. Die halve marathon vorige week was fijner en voelde beter.

Weektotaal 53km + 1,5u op de spinning bike.
Nu kan het afbouwen beginnen!
Ik denk dat je 183 gram koolhydraten bedoelt? Die sis beta heeft 40 gram en 158 kcal. Je zou kunnen overwegen nog wat vaker gels mee te nemen, mocht je dat nog niet doen. Wellicht kan je maag er dan wat aan wennen.

Lekker bezig hoor!
Pagina: 1 ... 395 396 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.