@denyos @Roozzz Ik heb geen professionele tests uitgevoerd oid voor mijn zones of hartslag. Ik houd mijn hartslag bij met mijn Apple Watch SE. Ik neem dan ook als maatstaf de zones die mijn Apple Watch weergeeft. Dit zou dan 140-152 zijn. Nu heb ik ook vernomen dat de indicaties van de Apple Watch verre van nauwkeurig zijn, maar het is wel het enige wat ik heb. Een analyse of testen zie ik wel zitten om uiteindelijk te doen, maar wel later in het proces. Mijn max hartslag zou volgens dat rekensommetje 197 zijn, maar ik heb wel afgelopen zomervakantie een keer tijdens een HIIT workout de 210 (slaaptekort, niets gegeten en 35 graden, niet handig) aangetikt. Mijn hart klopte toen ook in mijn keel, de enige keer dat ik dat eerder had was toen bij de Bruggenloop. Kortom, ik weet mijn maximale hartslag niet, maar ik weet wel dat ik blijkbaar de 210 kan aantikken (weliswaar waargenomen door mijn Apple Watch).
Zie hieronder mijn trainingshistorie. Het ding is dus dat ik pas bij een flinke hartslag (185+), niet meer een fatsoenlijke zin in een keer kan uiten. Ik zal wel even bewust erop letten en peilen of dat niet hoger/lager ligt. Vanaf halverwege juni heb ik het weer regelmatig geprobeerd op te pakken op een tempo dat vrij laag ligt. Ik merkte toen dat mijn linkervoet nog steeds niet was hersteld en in de weken erop wegens vakantiewerk ook niet echt de ruimte kunnen krijgen om te herstellen. Vanaf eind juli ging dit beter met sneller herstel. Eind augustus was ik ook weer terug van vakantie en sindsdien loop ik weer met zekere regelmatigheid. De enige 'hero' sessies die ik heb gedaan zijn de lopen waarvoor ik mij heb aangemeld. Het ding is dat ik tijdens deze lopen mezelf ook niet voorneem om hard van stapel te gaan, maar tijdens de lopen doe ik het wel.
/f/image/308ojxXWGltyCclDJORA2QgW.png?f=fotoalbum_large)
@marana Ik ben zelf 23! Alhoewel ik dus niet voor langere periodes regelmatig heb gelopen, heb ik wel het gevoel dat mijn hartslag niet normaal hoog ligt, vooral ook tijdens de rustigere runs.
Zie hieronder mijn trainingshistorie. Het ding is dus dat ik pas bij een flinke hartslag (185+), niet meer een fatsoenlijke zin in een keer kan uiten. Ik zal wel even bewust erop letten en peilen of dat niet hoger/lager ligt. Vanaf halverwege juni heb ik het weer regelmatig geprobeerd op te pakken op een tempo dat vrij laag ligt. Ik merkte toen dat mijn linkervoet nog steeds niet was hersteld en in de weken erop wegens vakantiewerk ook niet echt de ruimte kunnen krijgen om te herstellen. Vanaf eind juli ging dit beter met sneller herstel. Eind augustus was ik ook weer terug van vakantie en sindsdien loop ik weer met zekere regelmatigheid. De enige 'hero' sessies die ik heb gedaan zijn de lopen waarvoor ik mij heb aangemeld. Het ding is dat ik tijdens deze lopen mezelf ook niet voorneem om hard van stapel te gaan, maar tijdens de lopen doe ik het wel.
/f/image/308ojxXWGltyCclDJORA2QgW.png?f=fotoalbum_large)
@marana Ik ben zelf 23! Alhoewel ik dus niet voor langere periodes regelmatig heb gelopen, heb ik wel het gevoel dat mijn hartslag niet normaal hoog ligt, vooral ook tijdens de rustigere runs.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.