Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Rudedadude schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:48:
Zo, het was de moeite waard vandaag. Bijna 6 uur over minder dan 30 kilometer gedaan :)
En uiteraard een hardloopschoen op de foto (Inov-8 Terraultra 260, een van de weinige zero drop schoenen van Inov-8 tegenwoordig).

[Afbeelding]
Indrukwekkende foto! Krijg al kriebels op mn mobiel met mijn hoogtevrees :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illus!0n
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 17:27
Begint al denk ik. Net mail gekregen dat er op mijn garmin account werd ingelogd vanop een andere locatie :s.
Gelukkig zijn al mijn wachtwoorden gekoppeld aan mijn google account, ben nu de belangrijkste aan het veranderen die hetzelfde wachtwoord hadden. Meer sites zouden moeten werken via tweestapsverificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Met welk doel zouden hackers in jouw account willen komen dan? Je KOM's afpakken? Bedoel het niet flauw, ik zie de meerwaarde voor de hackers niet om dat te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Vanochtend eindelijk weer kunnen hardlopen. Heerlijk! Simpel intervalletje van 5 x 4min (1.30 pauze) gedaan. Ging erg goed wat betreft de knie. Ben maar in tegenstelling tot andere keren rustig van start gegaan. Mede daardoor ook nergens in het rood gelopen. Nu rustig opbouwen. Helaas zonder loopclinic want die achterstand is te groot. Maar mbv het trainingsschema moet de 5k binnenkort wel te doen zijn
Daarnaast ipv wandelen fietsen, zodat niet steeds dezelfde spieren belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Frenz64 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:41:
Met welk doel zouden hackers in jouw account willen komen dan? Je KOM's afpakken? Bedoel het niet flauw, ik zie de meerwaarde voor de hackers niet om dat te doen.
Enige dat ik me kan bedenken is dat men dan ziet wanneer je van huis bent (vaak sporten mensen op ongeveer dezelfde tijdstippen) maar goed de meesten hebben ook geen privacybubbel aangezet (dus activiteiten afschermen of activiteiten gedeeltelijk niet weergeven) dus ach. Dan was dat toch al bekend. En dan moet iemand nog genoeg in de buurt wonen om het de moeite waard te maken.

En bij Strava en Trainingpeaks is er betaaldata beschikbaar, als iemand een abonnement heeft. Bij Garmin zelf is er weinig interessant voor hackers behalve de daadwerkelijke wachtwoorden omdat mensen die hergebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Poekie op 25-07-2020 12:14 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 19:53
Vanochtend met mijn Fenix 6x Pro Solar gaan fietsen maar merkte dat er geen afstand werd geregistreerd... Gestopt, probeerde activiteit werft te gooien maar watch bleef hangen op "Wissen". Moest hem geforceerd afsluiten. Nogmaals geprobeerd, zelfde probleem. Toen gaan hardlopen en zag daar hetzelfde probleem. Wel gps ontvangst want op de kaart zag ik continue waar ik liep maar hij traceerde het traject niet. Dus gemiddelde snelheid van 0. Maar wel steeds en huidige snelheid. Ook een stapgrootte werd bijgehouden. Ik kom de activiteit stoppen en later hervatten maar opslaan loopt vast en moest weer geforceerd de watch afsluiten. Overigens werd bij het lopen over en strava segment wel gezien dat ik daar liepen dat hij afgelopen was. Na opnieuw opstarten watch zag ik dat er wel een VO2Max is geregistreerd en de trainingsstatus is bijgewerkt.
Iemand dit eerder gehad?
Het enige "bijzondere" dat ik gedaan heb nadat ik donderdag een hardloop activiteit gewoon gaf kunnen opslaan is dat ik gisteren de watch aan mijn laptop had gehangen om op te laden en vanochtend een fietsroute had laten voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Poekie schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:13:
[...]

Enige dat ik me kan bedenken is dat men dan ziet wanneer je van huis bent (vaak sporten mensen op ongeveer dezelfde tijdstippen) maar goed de meesten hebben ook geen privacybubbel aangezet (dus activiteiten afschermen of activiteiten gedeeltelijk niet weergeven) dus ach. Dan was dat toch al bekend. En dan moet iemand nog genoeg in de buurt wonen om het de moeite waard te maken.

En bij Strava en Trainingpeaks is er betaaldata beschikbaar, als iemand een abonnement heeft. Bij Garmin zelf is er weinig interessant voor hackers behalve de daadwerkelijke wachtwoorden omdat mensen die hergebruiken.
Dan moeten ze ook wel weten dat die sporters single zijn, maar goed, betaaldata idd. Ben jij betalend lid @illus!0n ?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gisteren toch maar de 11KM duurloop gedaan die Trenara voor mij had bedacht.
Leuke route door het buitengebied gepland en beetje rekening gehouden met de mogelijkheid dat ik vroegtijdig moest stoppen. Aftershokz mee en eigenlijk super lekker gelopen. Hé-le-maal niemand tegengekomen, zelfs geen auto ook niet in de wijk.

Niet heel erg op de cadans gelet, maar ben erg tevreden! Mijn gemiddelde zat rond de 164 bij een tempo van 7:36/km waar dit bij mijn vorige LSD nog gemiddeld 145 was :) Wel vermoeide voeten en een gevoelige enkel nu, maar verder geen pijn al zat het dus wel op de grens. Dus nu lekker 2 dagen rust.

Het enige depressieve aan mijn loopje van gisteren was dat de app die ik gebruik bij een training automatisch stopt aan het einde. Bij strak 11KM ging de app dus uit, en nu vind Strava dat ik maar 10.99km heb gelopen }:|

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
illus!0n schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:30:
Begint al denk ik. Net mail gekregen dat er op mijn garmin account werd ingelogd vanop een andere locatie :s.
Gelukkig zijn al mijn wachtwoorden gekoppeld aan mijn google account, ben nu de belangrijkste aan het veranderen die hetzelfde wachtwoord hadden. Meer sites zouden moeten werken via tweestapsverificatie.
Dat is de reden dat ik Bitwarden gebruik. Nergens hetzelfde password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:10
Kijken of het werkt. Account rondsnuffelen voor meer informatie die eventueel kan worden hergebruikt. Wachtwoord verder proberen op diverse andere sites. En gebruiken als bewijs dat ze een werkende set credentials hebben die ze kunnen doorverkopen.

Misschien niet direct super interessant, maar indirect zeker de moeite waard.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Chocovla schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:50:
[...]

Kijken of het werkt. Account rondsnuffelen voor meer informatie die eventueel kan worden hergebruikt. Wachtwoord verder proberen op diverse andere sites. En gebruiken als bewijs dat ze een werkende set credentials hebben die ze kunnen doorverkopen.

Misschien niet direct super interessant, maar indirect zeker de moeite waard.
Hmmmm, bij de hoeveel miljoenaccounts die Garmin hosts zou dat net bij zijn account zijn? Van een ransomgroep die internationaal de aandacht trekt? En blijkbaar 10 miljoen losgeld vraagt? Beetje onwaarschijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
Frenz64 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Hmmmm, bij de hoeveel miljoenaccounts die Garmin hosts zou dat net bij zijn account zijn? Van een ransomgroep die internationaal de aandacht trekt? En blijkbaar 10 miljoen losgeld vraagt? Beetje onwaarschijnlijk
Betwijfel dat het in dit specifieke geval gelinkt is aan de issues bij Garmin. Meer toeval en 1+1=3 wat rondom dit soort incidenten standaard is. En een gemiddelde ransomware boer zou eerder baat hebben bij het niet lekken van gegevens als het een beetje savvy is rondom zijn business natuurlijk.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illus!0n
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 17:27
Frenz64 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Dan moeten ze ook wel weten dat die sporters single zijn, maar goed, betaaldata idd. Ben jij betalend lid @illus!0n ?
Ben idd betalend lid bij strava. En heb ook de slechte gewoonte om paswoorden op verschillende sites te hergebruiken, heb dit ondertussen aangepast ;) .

Zou dit trouwens van Garmin zelf kunnen komen?
Linkje met afbeelding van mail:

https://www.dropbox.com/s...0-07-25%20143827.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Garmin horloges worden ook onder militairen gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
illus!0n schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:42:
[...]

Ben idd betalend lid bij strava. En heb ook de slechte gewoonte om paswoorden op verschillende sites te hergebruiken, heb dit ondertussen aangepast ;) .

Zou dit trouwens van Garmin zelf kunnen komen?
Linkje met afbeelding van mail:

https://www.dropbox.com/s...0-07-25%20143827.png?dl=0
Moeilijk te zien, maar bij dat soort mailtjes klik ik nooit op de link, hoe echt ze ook lijken, gewoon zelf rechtstreeks het adres invullen.

Op dit moment lijkt het me allemaal een beetje toevallig of onrechtstreeks (zeker omdat je aangeeft dat je hetzelfde paswoord elders ook hebt gebruikt). Het zou wel een serieuze faal van een speler als Garmin zijn als ze paswoorden “bruikbaar” opslaan bij de loginIDs. Als ze dat niet goed hebben gedaan, gaan ze toch tegen een flinke lamp aanlopen.

@Nolip : best de vraag in het gps horloge topic stellen, is meer gepast. Lijkt me een gevalletje horloge in de war voor wat voor reden dan ook. Heel sporadisch verslikt mijn 935 zich ook wel eens (meestal als ik tegelijk op teveel knoppen duw uit ongeduld). Herstarten fixt het bij mij altijd, ben er voor de rest dan ook niet mee bezig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 15:29

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Vandaag mijn tot nu toe langste loop gedaan! Het was een Lsd-loop en ik startte in de miezer en daarna begon het langzaam harder te regenen. Wat misschien juist wel goed uitpakte voor mijn hardslag, want die bleef lekker laag. Uiteindelijk gelopen met een tempo van ca. 7:30 km/min wat eigenlijk best wel snel was naar mijn idee. Vooral ten opzichte van de vorige keren, toen zat ik rond de 8:30 min/km maar toen was het ook flink warmer.

Helaas waren halverwege mn oordopjes leeg (erg irritant dat ik nergens kan zien hoe vol ze zijn..), dus maar even langs huis gelopen om ze af te gooien. Daarna ging het zo lekker dat ik nog maar een flink stuk er aan vast heb geknoopt waarmee ik op 11 km kwam :+

Strava or it didn't happen..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Indrukwekkende foto! Krijg al kriebels op mn mobiel met mijn hoogtevrees :'(
Nee, dan was dit geen geschikte route geweest. Er zaten best tricky stukken tussen en naar de laatste top gaan was uiteindelijk ook met handen en voeten en gezicht naar de berg een stukje afdalen. Het is altijd lastig om diepte goed op een foto te krijgen, maar bij onderstaande stond ik in een bocht en zie je links het pad omhoog en rechts naar beneden gaan. Dit was wel een van de lastiger stukken, overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZZKpcq9THcdgC8sXfvM4LAXv88=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qUmQoshaN00VE16EksI8beky.jpg?f=user_large

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 11:16
Guusjee schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:31:
Vandaag mijn tot nu toe langste loop gedaan! Het was een Lsd-loop en ik startte in de miezer en daarna begon het langzaam harder te regenen. Wat misschien juist wel goed uitpakte voor mijn hardslag, want die bleef lekker laag. Uiteindelijk gelopen met een tempo van ca. 7:30 km/min wat eigenlijk best wel snel was naar mijn idee. Vooral ten opzichte van de vorige keren, toen zat ik rond de 8:30 min/km maar toen was het ook flink warmer.

Helaas waren halverwege mn oordopjes leeg (erg irritant dat ik nergens kan zien hoe vol ze zijn..), dus maar even langs huis gelopen om ze af te gooien. Daarna ging het zo lekker dat ik nog maar een flink stuk er aan vast heb geknoopt waarmee ik op 11 km kwam :+

Strava or it didn't happen..
Vind die lsd loop toch een vreemde afkorting, vooral als er een breaking bad segment op de route zit :P

Hier m’n duurloopje voor deze week ook weer gehad, op lekker redelijke lage hartslag gelopen en bedacht mij dat er een segmentje aan kwam die laatst afgepakt was, dacht dat die rond de 4:00/km stond dus net eronder gaan zitten, maar deze poging was nog langzamer dan mijn 1ste poging die toen een kroontje opleverde...

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 15:29

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Tinusvolkel schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:46:
[...]

Vind die lsd loop toch een vreemde afkorting, vooral als er een breaking bad segment op de route zit :P
Ja, dan wordt het wel een gekke afkorting ja! :9 Overigens geen idee waarom het breaking bad heet. Er zit echt niks daar wat er naar verwijst.. Wellicht dat er iemand helemaal stuk is gegaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
shoombak schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Garmin horloges worden ook onder militairen gebruikt
Die snap ik niet, hoe bedoel je dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:04
@Frenz64 was het niet een paar jaar geleden dat je met behulp van Strava heatmaps precies kon zien waar een (geheime) Amerikaanse basis was? Ondanks dat de militair zijn loopjes als privé markeerde. Daar is toen iets voor aangepast aan de Strava zijde. Dus als je toegang hebt tot het profiel van een militair, kun je alsnog die geheime basis vinden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Da's dan wel een heel omslachtige manier om informatie over geheime bases te vinden @Arjan90 (en volgens mij hoef er dan niet eens gehackt te worden, want het lijkt me sterk dat je in je Strava profiel zet: US marine (on a secret base))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Frenz64 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:10:
Da's dan wel een heel omslachtige manier om informatie over geheime bases te vinden @Arjan90 (en volgens mij hoef er dan niet eens gehackt te worden, want het lijkt me sterk dat je in je Strava profiel zet: US marine (on a secret base))
zonder hacken werkt het al vrij eenvoudig. neem een donkergekleurde heatmap op een plek waar je geen hardlopers verwacht en bingo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
Frenz64 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:10:
Toch zijn er hier inderdaad in het verleden issues mee geweest: https://www.trouw.nl/nieu...militaire-bases~b2c48285/

Al wil dat natuurlijk niet zeggen dat de informatie door kwaadwillenden is gebruikt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51
Een paar mooie trainingsdagen achter de rug. Vrijdag een lekker progressief loopje door het bos met een goede 100 hoogtemeters erin. Zaterdag een uurtje hobbelen in Z1 en vandaag een lange rustige duurloop (~2 uur) gelopen. Inclusief een extra blokje om even de halve marathon vol te maken. Wederom volledig onverhard en met een paar honderd hoogtemeters. De power en daarmee het gemak om heuvels op en af te lopen begint nu wel weer ergens op te lijken :)

Als het goed is verschijnt e.e.a. de komende dagen wel ergens op strava en anders zul je me op mijn woord moeten geloven :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Tevens begin ik nu de gevolgen van Garmins downtime te merken, mijn garmin Coach is spontaan op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Nolip schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:22:
Vanochtend met mijn Fenix 6x Pro Solar gaan fietsen maar merkte dat er geen afstand werd geregistreerd... Gestopt, probeerde activiteit werft te gooien maar watch bleef hangen op "Wissen". Moest hem geforceerd afsluiten. Nogmaals geprobeerd, zelfde probleem. Toen gaan hardlopen en zag daar hetzelfde probleem. Wel gps ontvangst want op de kaart zag ik continue waar ik liep maar hij traceerde het traject niet. Dus gemiddelde snelheid van 0. Maar wel steeds en huidige snelheid. Ook een stapgrootte werd bijgehouden. Ik kom de activiteit stoppen en later hervatten maar opslaan loopt vast en moest weer geforceerd de watch afsluiten. Overigens werd bij het lopen over en strava segment wel gezien dat ik daar liepen dat hij afgelopen was. Na opnieuw opstarten watch zag ik dat er wel een VO2Max is geregistreerd en de trainingsstatus is bijgewerkt.
Iemand dit eerder gehad?
Het enige "bijzondere" dat ik gedaan heb nadat ik donderdag een hardloop activiteit gewoon gaf kunnen opslaan is dat ik gisteren de watch aan mijn laptop had gehangen om op te laden en vanochtend een fietsroute had laten voorstellen.
Ik kom zojuist dit artikeltje tegen, wat vergelijkbaar met jouw probleem: https://www.zdnet.com/art...aving-glitch-amid-outage/
Het lijkt erop dat een soft reset genoeg is om hier uit te komen. Wel knap vervelend dit soort gedrag.

Triple post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 19:53
@Roozzz soft reset is in elk geval voor mij niet genoeg. Hard reset nog niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Nolip schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:17:
@Roozzz soft reset is in elk geval voor mij niet genoeg. Hard reset nog niet geprobeerd...
Hmm lastig... Ik zit me even af te vragen over een harde reset iets nodig heeft vanaf de servers van Garmin om weer helemaal in de lucht te komen. Vrees het wel eigenlijk... |:(

Zou wel een weg zijn om even uit te zoeken. Want nu heb je er echt niets aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 26-07-2020 17:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
Ik ben nog altijd voornemens de A’dam Marathon te lopen. Geen idee of ie doorgaat maar ga ergens komende weken in ieder geval maar starten met het schema. Aangezien ik toch al veel meer loop dan vorig jaar zal de grootste wijziging tov mijn huidige schema zijn dat er weer wst duurlopen bijkomen en dat de intervalblokken iets langer worden. Nu eigenlijk nog wel vóór die tijd kijken of ik de 5 en 10 km pr nog wat scherper kan zetten...

Deze week in ieder geval weer lekker getraind:
- maandag klimmen
- dinsdag rust
- woensdag 8km inloop, 20x 200m baan, 2km uitloop
- donderdag 13km loopje
- vrijdag 12km loopje
- zaterdag 12km loopje
- zondag klimmen en misschien vanavond kort uitlopen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:38

Sport_Life

Solvitur ambulando

Valorian schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:27:
Ik ben nog altijd voornemens de A’dam Marathon te lopen. Geen idee of ie doorgaat maar ga ergens komende weken in ieder geval maar starten met het schema. Aangezien ik toch al veel meer loop dan vorig jaar zal de grootste wijziging tov mijn huidige schema zijn dat er weer wst duurlopen bijkomen en dat de intervalblokken iets langer worden. Nu eigenlijk nog wel vóór die tijd kijken of ik de 5 en 10 km pr nog wat scherper kan zetten...

- maandag klimmen
- dinsdag rust
- donderdag 13km loopje
- vrijdag 12km loopje
- zaterdag 12km loopje
Goed bezig! Mijn schema is iedere dag gelijk en alleen op dinsdag gelijk aan jouw schema :+.

Eerst alle pijntjes weg, daarna weer rustig opbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 26-07-2020 17:35 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Valorian schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:27:

- maandag klimmen
- dinsdag rust
- donderdag 13km loopje
- vrijdag 12km loopje
- zaterdag 12km loopje
Wat gaat het doel worden? Ik heb je de afgelopen tijd echt veel snellere tijden (en meer) zien lopen. Mijn eerste inschatting is dat 3:15 haalbaar is, dus ik ben benieuwd wat je zelf voor ogen hebt.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Rudedadude schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Wat gaat het doel worden? Ik heb je de afgelopen tijd echt veel snellere tijden (en meer) zien lopen. Mijn eerste inschatting is dat 3:15 haalbaar is, dus ik ben benieuwd wat je zelf voor ogen hebt.
Klopt! Als ik heel blijf in de trainingsfase (dat bleek afgelopen keren bijna lastiger dan het uitlopen van de marathon zelf...) dan moet een 3:15 inderdaad haalbaar zijn.

Als ik heel ambitieus ben zou ik denken een < 3:10, ook afgaande op dat een 1/2 marathon onder de 1:30 ook al gelukt is. Maar goed, zo’n tijd kan ik zelf nog niet helemaal geloven, dus misschien voorlopig even focussen op 3:14:59... Dat zijn splits van zo’n 4:25 denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Poekie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:01:
[...]Niet diep kunnen kan ook omdat je spieren gewoon knetterhard zijn :D
Een pas op de plaats (i.e. luisteren naar je lichaam) is nooit slecht!
Dat zou kunnen.
Maar het kan ook zijn dat je uberhaupt niet zo diep komt.
Bij sportmassage komt de masseur veel dieper omdat ik me ook meer kan ontspannen want om die foamrol of stick te gebruiken en toch een bepaalde druk te zetten vind ik het dan toch wel lastig om diezelfde ontspanning ongeveer te halen.

In de podcast van LoopPraat (nr 30) met trailrunner/lange afstand loopster Manuela Soccol had ze het over een massagepistool.....
https://podcastluisteren....Praat-30-Manuela-Soccol#/

Vond bij Nike een stuk.
https://www.nike.com/nl/a/wat-is-een-massagepistool-precies
Ik had nog nooit van dit type gehoord, wel dat ze met trillingen werken maar met dit pistool/hamerachtige apparaat... neen nog niet.

Kent iemand een goed onafhankelijk verhaal. Met de recensies bij Bol.com in dit soort gevallen... . hmmm
Manuela heeft er veel baat bij, maar of ze een onderdeel is van de marketing, rechtstreeks of via/via?

Gaat wel heftig te keer, wel instelbaar, maar kost ook ca 400 euro... die koop je niet zo maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Valorian schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Klopt! Als ik heel blijf in de trainingsfase (dat bleek afgelopen keren bijna lastiger dan het uitlopen van de marathon zelf...) dan moet een 3:15 inderdaad haalbaar zijn.

Als ik heel ambitieus ben zou ik denken een < 3:10, ook afgaande op dat een 1/2 marathon onder de 1:30 ook al gelukt is. Maar goed, zo’n tijd kan ik zelf nog niet helemaal geloven, dus misschien voorlopig even focussen op 3:14:59... Dat zijn splits van zo’n 4:25 denk ik?
Hoe ziet de rest van je schema eruit? Ook een of 2 lange duurlopen denk ik iedere week?
Ik had een fantastisch schema gebruikt voor april, die zou ik aanraden.. Was voor mij wat ambitieus soms, maar je kunt sommige trainingen iets minder intensief doen.
http://members.ziggo.nl/r...athon_streeftijd_3uur.pdf
Ik volgde deze met intensiteit 90% en had de halve marathon in 1u24, helaas geen marathon.. (doel was 3u).

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 26-07-2020 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Valorian schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Nee, met 4:25/km loop je rond de 3:05. 3:15 is iets van 4:35 volgens mij (ik ben te lui om het door te rekenen). 4:17/km is nodig om onder de 3:00 te lopen en ik heb een paar keer 4:30/km gelopen en toen kwam ik op 3:10 en een beetje uit.

@route99 Ik heb er ook wel eens een review van gelezen en dat klonk goed. Een stap omhoog tov een foamrollen is ook nog de massagebal (hypersphere is in dit topic al een x aantal keer voorbij gekomen en ikzelf heb iets soortgelijks van medisana) Daarmee kom ik verder en dieper dan met m'n foamroller op specifieke plekken (bovenbenen, bilspieren, kuiten). En zo'n bal is alweer een stuk beter betaalbaar (ik had de mijne voor uets van 70 euro destijds). Beide liggen ergens in m'n woonkamer en er gaat nagenoeg geen dag voorbij dat ik niet een van beide even gebruik.

[ Voor 31% gewijzigd door Rudedadude op 26-07-2020 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Rudedadude schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Nee, met 4:25/km loop je rond de 3:05. 3:15 is iets van 4:35 volgens mij (ik ben te lui om het door te rekenen). 4:17/km is nodig om onder de 3:00 te lopen en ik heb een paar keer 4:30/km gelopen en toen kwam ik op 3:10 en een beetje uit.

@route99 Ik heb er ook wel eens een review van gelezen en dat klonk goed. Een stap omhoog tov een foamrollen is ook nog de massagebal (hypersphere is in dit topic al een x aantal keer voorbij gekomen en ikzelf heb iets soortgelijks van medisana) Daarmee kom ik verder en dieper dan met m'n foamroller op specifieke plekken (bovenbenen, bilspieren, kuiten). En zo'n bal is alweer een stuk beter betaalbaar (ik had de mijne voor uets van 70 euro destijds). Beide liggen ergens in m'n woonkamer en er gaat nagenoeg geen dag voorbij dat ik niet een van beide even gebruik.
Ah, je hebt gelijk, ik rekende even verkeerd (en was zelfs te lui om even zo’n pace calculator te google’n ;)

@Sport_Life thx voor het schema, fijn ter inspiratie (al zou ik voor mijn snelheid de scherpe kantjes even moeten downscalen ;)

Ik heb nog geen schema. Meestal is er op onze av wel een marathongroep en schema, maar gezien rotterdam nu ook van de kaart is zal de groep er denk ik niet komen. Schema wat ik normaal gebruikte was meer zo’n 4x per week lopen, dus even kijken hoe/wat nog.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Nee, met 4:25/km loop je rond de 3:05. 3:15 is iets van 4:35 volgens mij (ik ben te lui om het door te rekenen). 4:17/km is nodig om onder de 3:00 te lopen
4'15/km :) Die weet ik dan weer uit m'n hoofd zonder dat ik concrete plannen heb :P

Vorige week wel voor het eerst een dertiger gelopen *O* 31km in 2h26 en dat ging behoorlijk eenvoudig met uitzondering van een dipje rond de 23km.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sport_Life schreef op zondag 26 juli 2020 @ 19:58:
[...]

Hoe ziet de rest van je schema eruit? Ook een of 2 lange duurlopen denk ik iedere week?
Ik had een fantastisch schema gebruikt voor april, die zou ik aanraden.. Was voor mij wat ambitieus soms, maar je kunt sommige trainingen iets minder intensief doen.
http://members.ziggo.nl/r...athon_streeftijd_3uur.pdf
Ik volgde deze met intensiteit 90% en had de halve marathon in 1u24, helaas geen marathon.. (doel was 3u).
Dit schema heb je al vaker gepost en blijft kriebelen :)
(Heb er de vrouw al een keer doorheen laten scrollen want het vergt vrij veel van het gezin denk ik....)

Mijn ultieme doel blijft die sub 3 uur, volgens alle bereken tools zit/zat ik er kort tegenaan dus met een goede voorbereiding zou het mogelijk moeten zijn.

Echter heb ik nog nooit een hele marathon gelopen 8)7
Maar zou wel leuk zijn om meteen voor een sub 3 uur te gaan 7(8)7 >:)

Maar probeer nu iig m’n basis snelheid omhoog te krijgen en elke week een hm te lopen in verschillende vormen. Met zo af en toe een testje op tempo. Qua km kom er elke week mooi boven de 40 uit daarmee kan ik ook nog lekker 2x fietsen. Maar met dit schema zal het fietsen er bijna niet meer in zitten dus dan zou een voorjaarsmarathon ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

kenneth schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:15:
[...]
4'15/km :) Die weet ik dan weer uit m'n hoofd zonder dat ik concrete plannen heb :P
4'16 :D. Maar voor de zekerheid trainde ik op 4'15 tempovastheid.

Een collega liep 4'17.... Die haalde de 3u dus net niet.

Dertig km is bij mij lang geleden, wat mis ik dat zeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Sport_Life op 26-07-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Dit schema heb je al vaker gepost en blijft kriebelen :)
(Heb er de vrouw al een keer doorheen laten scrollen want het vergt vrij veel van het gezin denk ik....)

Mijn ultieme doel blijft die sub 3 uur, volgens alle bereken tools zit/zat ik er kort tegenaan dus met een goede voorbereiding zou het mogelijk moeten zijn.

Echter heb ik nog nooit een hele marathon gelopen 8)7
Maar zou wel leuk zijn om meteen voor een sub 3 uur te gaan 7(8)7 >:)

Maar probeer nu iig m’n basis snelheid omhoog te krijgen en elke week een hm te lopen in verschillende vormen. Met zo af en toe een testje op tempo. Qua km kom er elke week mooi boven de 40 uit daarmee kan ik ook nog lekker 2x fietsen. Maar met dit schema zal het fietsen er bijna niet meer in zitten dus dan zou een voorjaarsmarathon ideaal zijn.
De meeste trainingen duren zo'n 1,5u (16km), ik kon dat redelijk inplannen met een gezin met 2 kinderen. Die liggen 's avonds om 7u op bed. Verder besprak ik mijn weekschema met m'n vrouw.

Uitdaging waren de lange duurlopen en wedstrijden in het weekend.

Wat mooi is aan het schema is dat het iedere 4-5 weken een rustige week inbouwt. Als ik zelf ga aanklooien zit er niet echt een rode draad in behalve heel veel km's maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 26-07-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Sport_Life schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:40:
[...]

4'16 :D. Maar voor de zekerheid trainde ik op 4'15 tempovastheid.

Een collega liep 4'17.... Die haalde de 3u dus net niet.

Dertig km is bij mij lang geleden, wat mis ik dat zeg.
Ohja, verrek, 4:16 zal je wel nodig hebben.
https://smashrun.com/rudedadude/run/15945231

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Met 4'16 loop je 3h en 1,9 seconden :Y)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:17
Toch nog 7,42 meter die je tekort komt voor de drie uur rond bij die snelheid, valt me tegen.

Ik meld mij toch ook weer eens hier. Nadat de Rotterdam Marathon wegviel, en hooikoorts mij in april lamlegde, ben ik ondertussen lekker bezig met bouwen naar de Indian Summer Ultra die half oktober is. Op basis van de communicatie vanuit de organisatie ben ik niet pessimistisch over het doorgaan daarvan. Nog een kleine twaalf weken, in het trainingsschema worden de duimschroeven aangedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Mezelf maar aangemeld voor een 5km baanloop in Epe in september. Die sub 20 moet er toch maar eens van komen.
Hopelijk ben ik tegen die tijd weer een beetje in goede conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
[...]

Heb jij zowel de hypersphere als de Medisana geprobeerd? Medisana is namelijk een heel stuk betaalbaarder en als die 80% van de hypersphere presteert lijkt het me een mooie koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sport_Life schreef op zondag 26 juli 2020 @ 21:43:
[...]

De meeste trainingen duren zo'n 1,5u (16km), ik kon dat redelijk inplannen met een gezin met 2 kinderen. Die liggen 's avonds om 7u op bed. Verder besprak ik mijn weekschema met m'n vrouw.

Uitdaging waren de lange duurlopen en wedstrijden in het weekend.
Ik ben meer #teamochtend :) dus even kijken hoe we dat gaan plannen

Verder kwam ik nog een interessante samenvatting tegen van “ Looptraining van A tot Z” toen ik de maker van het schema aan het googelen was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

#teamochtend meldt even dat activiteiten van Garmin weer synchroniseren!

Nu lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Poekie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 06:56:
#teamochtend meldt even dat activiteiten van Garmin weer synchroniseren!

Nu lopen :)
Hm bij mij nog niet, maar ik zie op de statuspagina dat de status oranje is, dus misschien moet ik nog even geduld hebben.

Edit: Oeh, er is nu toch iets gesynchroniseerd. Het duurde heeeeel lang en ik zie nog steeds al die onderhoudsmeldingen in de app, maar het doet weer iets! :)

[ Voor 20% gewijzigd door InZane op 27-07-2020 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Hij is bij mij aan het syncen, maar de app geeft onderdaan nog weer dat eea niet beschikbaar is wegens onderhoud.... Het syncen gaat duidelijk trager dan anders. Ff geduld...

Edit
Melding bij de 2e keer syncen:
De sync is geslaagd.... maar het duurt nog enige tijd om de gegevens te verwerken.....

[ Voor 28% gewijzigd door route99 op 27-07-2020 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:02
Voor mij dezelfde ervaring als hier boven: langzame sync, maar ook nog de meldingen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Mijn data zijn nu zichtbaar (op de app en online), ondanks de melding "niet beschikbaar" op de app.
Ik zie wel dat de data invulling op de app traag gaat. Normaal staat het kaartje er meteen, nu zie je de opvulling van route tov eerder echt opgebouwd worden.
Ik mis alleen de slaap data van donderdag en vrijdag. Die slaat het horloge wrs in een relatief volatile geheugen op dat niet zo groot is? Het staat uiteraard niet in de fit bestanden die alleen aangemaakt worden bij een activiteit als je zelf deze start op het horloge .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Mr_Tomatohead schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:27:
[...]

Heb jij zowel de hypersphere als de Medisana geprobeerd? Medisana is namelijk een heel stuk betaalbaarder en als die 80% van de hypersphere presteert lijkt het me een mooie koop.
Nee, ik ben puur op de reviews van de Medisana afgegaan. Ik krijg klachten van m'n vrouw dat ze boven het huis hoort trillen als ik hem beneden gebruik, dus kracht is niet het probleem volgens mij. Hij vibreert nog wel eens onder me vandaan. Op stand 1 is het prettig voor nek en schouders, stand 4 van 4 gebruik ik alleen voor de grote spiergroepen (en ook dan lang niet altijd, omdat een bal tov een foamroller sowieso al meer druk op een specifiek punt oplevert). En ik zie dat hij nu voor 54 euro bij de Mediamarkt beschikbaar is, dat klinkt als een mooie prijs, want toen ik een halfjaar terug keek kon ik hem nergens vinden voor minder dan 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Rudedadude Heb hem gisteravond net voor 23:30 gekocht, komt vandaag binnen. Voor die prijs icm jouw ervaringen leek het me wel wat, zeker gezien de huidige prijs. Tnx 8)

[ Voor 14% gewijzigd door route99 op 27-07-2020 11:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ben heel benieuwd of deze Garmin hack nog gevolgen gaat hebben voor wachtwoorden enzo. Zag vandaag ook een post op Reddit voorbij komen waarbij iemand zijn Spotify aan Garmin Connect had gelinked, deze had ook in 1x een melding van Spotify gehad dat er vanuit Rusland op het account was ingelogd.

De enige aan Garmin gekoppelde dienst, met een gelukkig ander wachtwoord, is Strava. Dan is het natuurlijk nog maar de vraag of deze wachtwoorden inzichtelijk zijn of niet.

Gisteren een duurloop van 22km op het programma, had een hele mooie route bedacht, maar toen ik op het meest noorderlijke punt van de loop zat bedacht ik me dat ik misschien iets te enthousiast was en de loop 2 á 3 km meer zou uitvallen dan de bedoeling was. Uiteindelijk had ik last van de tegenwind en was er op de 22km zó klaar mee dat ik heb besloten om 2.5km naar huis te lopen, had me idd royaal op de afstand verkeken :P

Misschien toch maar eens lange routers gaan plannen ipv op goed geluk wegrennen en per afslag bepalen of ik links of rechts ga. Meestal gaat het goed, maar het is niet voor het eerst dat ik halverwege de training begin te twijfelen of ik niet iets te enthousiast ben geweest door die weg nog naar links te pakken ipv rechtdoor te gaan :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• route99

route99

Hopelijk wordt je geplande route niet gehackt..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:02
Rustige duurloop gedaan vandaag en die ging niet helemaal vanzelf. Gisteren nog een uurtje gefietst, dus daar ligt het misschien aan, al was die ronde niet heel intensief. Met zoals die vandaag dat ook niet was. Na de workout werd alles wel weer succesvol gesynchroniseerd met Garmin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
Zo, eerste AV training weer gehad! Toch lekkerder, met een groep lopen. En loopscholing is nooit overbodige luxe bij mij :+ En precies 2 minuten voordat het begon te regenen weer thuis, perfect!

Kan nog niet zien hoe de training ging qua snelheid (die van vrouwlief staan al in GC en Strava, het zal erg druk zijn op de servers), maar heb gisteren mijn Garmin horloge anders ingesteld zodat ik nu beter rondetijd en rondesnelheid rustig kon bekijken in het herstel moment en ik zag bij de langere afstanden ongeveer 4:15 (500m en 600m) en bij de kortere afstanden ongeveer 4:00 (400m, 300m en 200m).

Edit: Kak, zojuist op de trap gevallen met beide schenen snoeihard tegen de trede. Snel gekoeld en hopelijk niet teveel schade
Reminder to self, sloffen kopen die beter passen. Komende dagen toch even de racefiets uitproberen, dus lopen komt later weer :+

[ Voor 17% gewijzigd door Arjan90 op 27-07-2020 22:08 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Vanochtend tijdens 5x5 interval aan het eind weer de knie die opspeelde. Loop echt heel rustig.
Wordt toch wel erg vervelend zo.
Heb nu zooltjes besteld voor voeten die naar buiten staan (o-benen). Misschien dat dat helpt. Maar goed, eerst maar weer een weekje rust.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arjan90
Fmiels schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:15:
Vanochtend tijdens 5x5 interval aan het eind weer de knie die opspeelde. Loop echt heel rustig.
Heb nu zooltjes besteld voor voeten die naar buiten staan (o-benen). Misschien dat dat helpt. Maar goed, eerst maar weer een weekje rust.
Voordat je goedbedoeld met zooltjes gaat lopen "klooien", ben je al eens een hardloop winkel ingelopen voor loopanalyse? Mijn vrouw had opeens knieklachten met haar nieuwe Asics, gewoon hetzelfde model als ze daarvoor had maar dan een nieuwere versie. De hardloopwinkel zag het in een ogenblik, mat haar de juiste zooltjes aan en sindsdien kan ze weer opbouwen. Hij zei ook dat hij wel nieuwe schoenen kon verkopen, maar dat dit voordeliger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Arjan90 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:01:
..... maar heb gisteren mijn Garmin horloge anders ingesteld zodat ik nu beter rondetijd en rondesnelheid rustig kon bekijken in het herstel moment en ik zag bij de langere afstanden ongeveer 4:15 (500m en 600m) en bij de kortere afstanden ongeveer 4:00 (400m, 300m en 200m).....
Welke instelling heb je precies gedaan dan? Zelf tik ik altijd handmatig de ronde af en heb vervolgens een paar seconden de tijd om de afstand te bekijken. Of heb je een heel dataveld ingericht met tijden van de vorige ronde?

Heb wel ingesteld dat ik per automatische ronde de tijd van die ronde + met gemiddelde tijd overall op m'n scherm krijg.

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Calitomnication Ik heb inderdaad de datavelden aangepast met de volgende drie gegevens: Laatste ronde tijd, Laatste ronde tempo, Laatste ronde afstand (mogelijk ga ik die laatste er nog uithalen of vervangen, heb ik gisteren totaal niet gebruikt). Ik klokte elke ronde gisteren ook apart, door Garmin Connect kon het überhaupt nog niet automatisch gaan maar als ik op de baan train is 400m op GPS toch nét geen 400m op de baan (je haalt iemand in, er zit een kleine afwijking in de GPS, etc.).

Ik ben er ook achter gekomen dat je ook een kopie van een activiteit zoals "Hardlopen" kan maken met de naam "Trainen" zodat je daar echt je specifieke gegevensvelden hebt voor trainingen, dan wil ik toch andere dingen zien als wanneer ik gewoon een blokje om ga (dan geldt bovenal less is more, minder data, meer genieten). Dan kan ik denk ik ook de "Autolap" uitzetten op de activiteit voor trainingen, dus dat ga ik volgende training even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Op m'n apple watch gebruik ik ook de optie om de parameters te zien van de vorige ronde/interval, hierbij vind ik de max hartslag van de vorige ronde nog wel interessant dus misschien ook iets voor jou @Arjan90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Arjan90 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:30:
@Calitomnication Ik heb inderdaad de datavelden aangepast met de volgende drie gegevens: Laatste ronde tijd, Laatste ronde tempo, Laatste ronde afstand (mogelijk ga ik die laatste er nog uithalen of vervangen, heb ik gisteren totaal niet gebruikt). Ik klokte elke ronde gisteren ook apart, door Garmin Connect kon het überhaupt nog niet automatisch gaan maar als ik op de baan train is 400m op GPS toch nét geen 400m op de baan (je haalt iemand in, er zit een kleine afwijking in de GPS, etc.).

Ik ben er ook achter gekomen dat je ook een kopie van een activiteit zoals "Hardlopen" kan maken met de naam "Trainen" zodat je daar echt je specifieke gegevensvelden hebt voor trainingen, dan wil ik toch andere dingen zien als wanneer ik gewoon een blokje om ga (dan geldt bovenal less is more, minder data, meer genieten). Dan kan ik denk ik ook de "Autolap" uitzetten op de activiteit voor trainingen, dus dat ga ik volgende training even proberen.
Verrek, nou je het zegt... heb de FR245 en kan dat idd ook doen, soms is een oplossing zo simpel!! Heb al vaker gehad dat ik er tijdens een activiteit op de baan achter kom dat automatische ronde nog aanstaat. Dat werkt idd voor geen meter.. Of je haalt iemand in of de GPS valt net even weg en je komt zo 2 meter te kort. Per ronde kan dit snel oplopen.

Maar inderdaad aar eens een paar datavelden specifiek voor verschillende activiteiten zoals baan; interval, wedstrijd en lange duur bouwen :) Thanks voor de tip _/-\o_ _/-\o_

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Arjan90 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:30:
Ah goeie, daar moet ik ook echt eens wat mee doen! Ik heb die autolap bijvoorbeeld ook aan staan bij trainingen. Heb je helemaal niks aan en met intervallen > 1km is het zelfs irritant.

Daar ga ik vanavond echt eens even goed voor zitten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Vanochtend voor het eerst op de Endorphin Speed gelopen. Mooie en fijne schoenen! Maar of ik ze fijner vind dan de Zoom Fly 3, dat weet ik nog niet.

Tempo was hoger dan een vorige tempoloop, met een lagere hartslag. Maar dat kan ook door conditie komen natuurlijk (de luchtvochtigheid was vandaag ook 10% hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:33
Haha, hier ook een FR245 bezitter die nog steeds achter meer en meer functionaliteit komt. Want een boekje lezen doe ik natuurlijk niet :Y)

Zoals bijv. syncen met telefoon (ik gebruik de 'Smart Notifications' niet dus BT staat normaal uit).
Voorheen ging ik om BT aan te zetten naar het instellingen menu --> phone --> Status.

Dat kan dus een stuk sneller door in het hoofdscherm de Light knop even ingedrukt te houden, je komt dan in een snelmenu terecht met oa. BT aan / uit, en ook een stopwatch en timer functie enzo...

Oh ja @Roozzz, ik heb me ingeschreven voor de Hoogcrutstrail die je tipte. 28km. Ga jij ook nog heen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:45

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@InZane : Als je in connect een interval training aanmaakt dan kan je autolap gewoon aan laten staan. Deze matched dan met de stappen in je training.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4P_CXO7249hl2jkF2oq9TKaTHg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rMAPuDXI6SwqtNio3Dib1yOL.jpg?f=user_large

Dit is een voorbeeld van een training die ik doe.

@Calitomnication en @Arjan90 Je krijgt op deze manier ook automatisch aangepaste datavelden.

[ Voor 10% gewijzigd door m-vw op 28-07-2020 10:30 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 09:16
InZane schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:56:
[...]

Ik heb die autolap bijvoorbeeld ook aan staan bij trainingen. Heb je helemaal niks aan en met intervallen > 1km is het zelfs irritant.
Ja waarom daar niet ergens
code:
1
if (intervalTraing == true) { autoLap = false }
in de code zit... bij mij is de rust na de eerste 1200m dus standaard "pauze, activiteit instellingen, auto lap uit". :+

Eens kijken of m'n FR235 ook "custom" activiteit types ondersteund, dat klinkt wel als een interessante oplossing om makkelijk verschillende dingen te ondersteunen.

Een if (intervalTraing == true) { notifications= false } zou ook fijn zijn trouwens, ik ben weleens in reflex zo'n 100m te vroeg gestopt met een interval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Laatst online: 19-09 09:16
m-vw schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:29:
@InZane : Als je in connect een interval training aanmaakt dan kan je autolap gewoon aan laten staan. Deze matched dan met de stappen in je training.

[Afbeelding]

@Calitomnication en @Arjan90 Je krijgt op deze manier ook automatisch aangepaste datavelden.
Het probleem zit 'm in intervallen die langer zijn dat de ingestelde autolap afstand. Die is standaard 1km, waardoor je bij een 1200m interval dus tijdens de interval krijgt dat er op zowel 1km als 200m verder een lap geregistreerd worden.
Tenminste, dat is zo bij de basis interval feature zoals die direct op het horloge zelf in te stellen is. Voor de trainingen die je via Connect aanmaakt ben ik er redelijk zeker van dat dat ook zo is, maar niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

@Jory Eerlijk gezegd nog nooit een interval langer dan 1km gelopen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 22:26
Klopt, autolap overruled intervallen dus bij laps > 1k (of autolap afstand) worden deze 'opgesplitst'. Ook bij interval trainingen aangemaakt via connect.

Heb daarom een 'running interval' activiteit waar ik autolaps uit heb staan en een normale 'running' met autolaps aan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Gaargod schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:13:
Haha, hier ook een FR245 bezitter die nog steeds achter meer en meer functionaliteit komt. Want een boekje lezen doe ik natuurlijk niet :Y)
Ik schrijf handleidingen (ok, voor iets complexere systemen), maar hoe vaak ik mensen al niet heb kunnen vragen of ze van hun nieuwste gadget waarvan ze een functie niet snappen de handleiding hebben gelezen, en dat ze dan tot de ontdekking komen dat het er gewoon in staat.... We maken die dingen niet voor de leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Poekie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Ik schrijf handleidingen (ok, voor iets complexere systemen), maar hoe vaak ik mensen al niet heb kunnen vragen of ze van hun nieuwste gadget waarvan ze een functie niet snappen de handleiding hebben gelezen, en dat ze dan tot de ontdekking komen dat het er gewoon in staat.... We maken die dingen niet voor de leuk :P
Maar als je ze niet voor de leuk maakt en niemand leest ze.... waarom maak je ze dan wel? }) :>

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

m0ridin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:46:
Klopt, autolap overruled intervallen dus bij laps > 1k (of autolap afstand) worden deze 'opgesplitst'. Ook bij interval trainingen aangemaakt via connect.

Heb daarom een 'running interval' activiteit waar ik autolaps uit heb staan en een normale 'running' met autolaps aan...
Hmmm, dat is minder.

Wat je wel kan doen is achteraf in de app bepaalde stappen samen voegen.
Om mijn training van het plaatje hierboven even als voorbeeld te gebruiken. Ik voeg mijn laatste 200m herstel toe aan de cooldown stap.
[...]

Dit is erg herkenbaar.
Wij krijgen per 1/9 een nieuwe ontkostenvergoedingsregeling. Ik hoor continue mensen mopperen, maar als je vraagt of ze eigenlijk wel gelezen hebben wat de nieuwe regeling inhoud dan is het antwoord meestal nee.

[ Voor 35% gewijzigd door m-vw op 28-07-2020 11:04 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
m-vw schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:29:

[Afbeelding]

Ja ik weet het, al gebruik ik de workouts optie eigenlijk nauwelijks. Ik interval op een parcours met 100m strepen en anders op de baan, dus dan heb ik ze niet nodig.
Workouts gebruik ik eigenlijk bijna alleen maar als ik op vakantie ben.
m-vw schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:42:
@Jory Eerlijk gezegd nog nooit een interval langer dan 1km gelopen.
Doe ik ook niet dagelijks, maar bij de AV waar ik loop gebeurt het weleens.

Edit: Morgen 2 series van 1200, 800, 400m bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Calitomnication schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:47:
[...]

Maar als je ze niet voor de leuk maakt en niemand leest ze.... waarom maak je ze dan wel? }) :>
Hartstikke offtopic, maar waarschijnlijk omdat iemand haar ervoor betaalt. :)
Maar verder natuurlijk ook omdat er belangrijke info in staat die door veel mensen toch wel gelezen wordt. De handleiding van een waterkoker wordt in een hoek geflikkerd, maar voor moeilijker apparatuur wordt zo'n ding toch echt wel gebruikt als naslagwerk.

* dreamscape doet ook iets met technische documentatie van doorgaans complexere machinerie.

In mijn geval gaat het vaak om materialen die dermate complex zijn dat die documentatie echt wel geraadpleegd wordt. Al is het maar omdat er anders dingen heel erg kapot gaan. Of mensen dood.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Fmiels schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:15:
Maar rustig lopen staat niet perse gelijk aan goed lopen. :) Wellicht kun je de klachten die je hebt bespreken met de coach van je loopgroep? Sowieso zou ik gewoon lekker een keertje gewoon weer meelopen ook al is de rest van de groep al wat verder. Het zijn toch vrijwel altijd interval-gebaseerde traingen waar de groep aan het einde weer naar elkaar toeloopt (Althans zo ging het bij beide groepen waar ik heb gezeten). Dan zou jij er voor kunnen kiezen om tussendoor wat meer te wandelen dan de rest. Dan heb je in elk geval toch iemand die naar je looptechniek kan kijken en je nuttige tips kan geven. Verder sluit ik me aan bij Arjan, ik zou niet zomaar zooltjes gaan bestellen ergens dat maakt de boel misschien alleen maar erger.
[...]

Hah. Volgens mij ben ik een uitzondering op de regel. Ik blader meestal wel even de handleiding door van mijn nieuwe gadgets, al best vaak gehad dat ik dingen in staan die ik anders nooit had ontdekt. Overigens had ik dat bij de klanten van jou werkgever / mijn opdrachtgever (Tenminste als je werkgever op dit moment i.v.m. corona een Team A/B indeling hanteert ;)) ook wel verwacht maar misschien schat ik ze te hoog in :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Kuch....
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1405963
Kuch...

Afgelopen weken tijdens de kampeervakantie lekker gelopen, maar merk wel dat er iets meer bier en vet eten ingegaan is. Donderdag weer naar huis, dus ben benieuwd wat de weegschaal ervan denkt. 😨

Daarnaast heb ik de afgelopen weken steeds meer het idee dat mijn trainingsschema iets achterloopt op mijn resultaten. Zo liep ik afgelopen zondag 10 km net onder de 45’ met een gemiddelde hartslag van 185, maar is mijn omslagpunt nog 175 en de top van tempozone 4 4:31. Dus in theorie train ik niet harder dan 4:31. Nou is het volume afgelopen 9 maanden van 0 naar 50km/w gegaan zonder een centje pijn, maar nu ik mijn eerdere doel van <45’ op de 10km structureel haal, wil ik de trainingen toch wel ff aanscherpen. Komende vrijdag ga ik naar het Runlab van Running Movements voor een Zoladztest + lactaatmeting en op basis van de resultaten wordt mijn schema aangepast voor de halve van Amsterdam. Nu maar hopen dat hij doorgaat! Voor een 10 zonder wedstrijd kan ik mijzelf nog wel opladen door bijv achter een haas aan te rennen, maar voor een HM lijkt me dat toch een stuk lastiger...

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

AppieR schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:34:
Kuch....
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1405963
Kuch...

Afgelopen weken tijdens de kampeervakantie lekker gelopen, maar merk wel dat er iets meer bier en vet eten ingegaan is. Donderdag weer naar huis, dus ben benieuwd wat de weegschaal ervan denkt. 😨

Daarnaast heb ik de afgelopen weken steeds meer het idee dat mijn trainingsschema iets achterloopt op mijn resultaten. Zo liep ik afgelopen zondag 10 km net onder de 45’ met een gemiddelde hartslag van 185, maar is mijn omslagpunt nog 175 en de top van tempozone 4 4:31. Dus in theorie train ik niet harder dan 4:31. Nou is het volume afgelopen 9 maanden van 0 naar 50km/w gegaan zonder een centje pijn, maar nu ik mijn eerdere doel van <45’ op de 10km structureel haal, wil ik de trainingen toch wel ff aanscherpen. Komende vrijdag ga ik naar het Runlab van Running Movements voor een Zoladztest + lactaatmeting en op basis van de resultaten wordt mijn schema aangepast voor de halve van Amsterdam. Nu maar hopen dat hij doorgaat! Voor een 10 zonder wedstrijd kan ik mijzelf nog wel opladen door bijv achter een haas aan te rennen, maar voor een HM lijkt me dat toch een stuk lastiger...
Méh, niet helemaal met je kuch eens. True, hele gerichte vragen moeten in het Sporthorloge topic. Echter is het wel een feit dat we (bijna) allemaal zo'n ding om de pols hebben hangen en tips altijd welkom zijn. Anders moet ik mijn post hier op gaan breken door hier te vermelden dat ik 10x 400m om de baan heb gelopen. Vervolgens moet ik naar het Sporthorlogetopic om te vragen hoe ik dit het beste kan registreren :).

Het is altijd lastig bepalen of je schema achterloopt of dat je gewoon in een piekmoment zit. Je kunt altijd eens proberen om 1 trapje hoger te trainen. Doe dit dan wel altijd in overleg met een trainer oid die je van afstand kan adviseren. Het kan ook positief zijn voor je mindset. Trainingen gaan je nu eenvoudig af met het gevolg dat je straks zelfverzekerd aan de startstreep staat.
Ga je nu een temopo omhoog heb je tijdens de training meer uitdaging, maar misschien ga je te hard wat weer negatieve gevolgen heeft voor je wedstrijdvorm :).

tips voor New York

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

BastiaanN schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:36:
Hah. Volgens mij ben ik een uitzondering op de regel. Ik blader meestal wel even de handleiding door van mijn nieuwe gadgets, al best vaak gehad dat ik dingen in staan die ik anders nooit had ontdekt. Overigens had ik dat bij de klanten van jou werkgever / mijn opdrachtgever (Tenminste als je werkgever op dit moment i.v.m. corona een Team A/B indeling hanteert ;)) ook wel verwacht maar misschien schat ik ze te hoog in :P
Het zijn ook niet onze klanten (gelukkig), maar gewoon bekenden die dan een nieuwe smartwatch of robotstofzuiger hebben ofzo, 'waarom werkt dit niet' - heb je de manual gelezen/wat zegt de manual dan dat hij zou moeten doen? (i.e. vraag uit beroepsdeformatie, een beetje zoals have you tried turning it off and on again) - 'oooh, moet ik dat zó instellen!' of 'oh wow kan dit ook!'. Zeg maar exact de reactie die hier gegeven werd :P Mijn eerste actie op de FR645 was inderdaad een kopie van de hardlopenactiviteit voor wedstrijden met het IQveld race screen en een langere time-out als ik nog niet op start heb gedrukt.

(en ja, busted dus :o , maar dat wist je inmiddels al haha - we zijn collega's :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Ik had iets van 10 ongelezen berichtjes, maar die gingen bijna alleen maar over instellingen van horloges en niet over leuke loopjes, nieuwe trainingschema’s of de nieuwste uitbreiding van het tweakerstenue. Vandaar mijn door teleurstelling gevoede kuch. En verder heb je natuurlijk gewoon gelijk.

Het klopt dat een training de ene dag pittiger voelt dan de andere, maar ik kom echt nooit meer op of boven mijn 10km-tempo. En ook de zwaardere intervallen uit het schema gaan eigenlijk relatief makkelijk. Daardoor is het verschil qua gevoel in trainingen een beetje weg en voelt alles haast als een lange duurloop (beetje gechargeerd natuurlijk). Heb ook wel het gevoel dat mijn omslagpunt iets van 5-10 punten hoger is dan nu ingesteld, dus daar wordt het schema wel heel anders van (Z1 van 150-160 ipv 143-153 bijvoorbeeld). Maar vrijdag lactaatmeting, dus dan gaan we het zien.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
De gouverneur hier van de provincie Antwerpen heeft deze morgen blijkbaar verklaard/beslist dat ook tijdens het hardlopen nu een mondmasker moet gedragen worden. Iemand dat al geprobeerd (het ding blijft in stilstand al amper achter mijn oren zitten, ik zie me er echt geen intervallen mee rennen...)

Snap ik ineens waarom daarjuist al boze blikken kreeg in het bos van de wandelaars (die het zelf ook niet om hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

nokie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:54:
De gouverneur hier van de provincie Antwerpen heeft deze morgen blijkbaar verklaard/beslist dat ook tijdens het hardlopen nu een mondmasker moet gedragen worden. Iemand dat al geprobeerd (het ding blijft in stilstand al amper achter mijn oren zitten, ik zie me er echt geen intervallen mee rennen...)

Snap ik ineens waarom daarjuist al boze blikken kreeg in het bos van de wandelaars (die het zelf ook niet om hadden).
Sterkte :/ ik heb zoals eerder gezegd wel eens met mijn buff gelopen als mondkapje maar dat was omdat t steenkoud was. Nu met deze temperaturen (al kon het erger zoals vorig jaar) en dan een ding dat gewoon echt minder ademend is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Gewoon zeggen dat je astma hebt, hoef je geen mondkap op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Poekie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Sterkte :/ ik heb zoals eerder gezegd wel eens met mijn buff gelopen als mondkapje maar dat was omdat t steenkoud was. Nu met deze temperaturen (al kon het erger zoals vorig jaar) en dan een ding dat gewoon echt minder ademend is....
Zo'n buff heb je niks aan als het tegen de verspreiding van corona gaat. Hier in Duitsland moet je ook een mondkapje op als je een winkel binnengaat. Had getankt maar geen mondkapje in m'n auto liggen, toevallig lag mijn sporttas met daarin zo'n Decathlon buff. Die dingen zijn dus echt niet geschikt als mondmasker, als je een beetje hard blaast dan adem je daar zo dwars doorheen.

Hardlopen met mondkap lijkt me dus echt a-relaxt... Lijkt me superwarm, hoe werkt dat zweet op zo'n ding en hoe gedraagt het stof zich als je als een dolle aan het intervallen bent. Om nog maar over de reacties van je medeweggebruikers te zwijgen als je zo'n ding even niet op hebt.

tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Je traint wel lekker met minder zuurstof, een soort hoogte training.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Calitomnication schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Zo'n buff heb je niks aan als het tegen de verspreiding van corona gaat. Hier in Duitsland moet je ook een mondkapje op als je een winkel binnengaat. Had getankt maar geen mondkapje in m'n auto liggen, toevallig lag mijn sporttas met daarin zo'n Decathlon buff. Die dingen zijn dus echt niet geschikt als mondmasker, als je een beetje hard blaast dan adem je daar zo dwars doorheen.

Hardlopen met mondkap lijkt me dus echt a-relaxt... Lijkt me superwarm, hoe werkt dat zweet op zo'n ding en hoe gedraagt het stof zich als je als een dolle aan het intervallen bent. Om nog maar over de reacties van je medeweggebruikers te zwijgen als je zo'n ding even niet op hebt.
Ja, daarom zei ik toen (iemand anders vroeg iets vergelijkbaars een week terug ofzo) ook dat het met een buff in de vrieskou al niet echt super relaxed was (voordeel was toen dat inkomende lucht ietwat werd bevochtigd en opgewarmd door de stof), laat staan met iets dan zou moeten werken tegen het uitademen van ziekteveroorzakers en in de zomer.

Er zijn wel spprtmondkapjes (tenminste, het sportbhmerk Anita heeft iets op de markt dat veel te duur is) maar het nut van een mondkapje zorgt gewoon dat je luchtuitlaat beperkt wordt dus dat gaat nooit echt fijn zijn. Dan misschien maar lange rustige duurlopen doen @nokie, tot je weer maskerloos mag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
tlpeter schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:53:
Je traint wel lekker met minder zuurstof, een soort hoogte training.
Wel lekker wanneer je een beetje verkouden bent en dan hardlopen met een mondkapje.
Lekker dat verkoudheidsvirus zo diep je longen in. -O-
Laat staat dat het sowieso gewoon voor geen meter ademt bij inspanning en je lekker je eigen vervuilde lucht zit in te ademen.

Hardlopen met een mondkapje is wat mij betreft gewoon idioot en echt een nono

[ Voor 24% gewijzigd door Roadman op 28-07-2020 17:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nokie
Ondertussen ook een artikel over op de sporza website. Ik denk dat ik gewoon de auto ga nemen tot over de provincie-grens.

https://sporza.be/nl/2020...7Cvrtnws%7C%2Fnl%7Cteaser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Roadman schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:03:
[...]

Wel lekker wanneer je een beetje verkouden bent en dan hardlopen met een mondkapje.
Lekker dat verkoudheidsvirus zo diep je longen in. -O-
Laat staat dat het sowieso gewoon voor geen meter ademt bij inspanning en je lekker je eigen vervuilde lucht zit in te ademen.

Hardlopen met een mondkapje is wat mij betreft gewoon idioot en echt een nono
Als je verkouden bent wordt je geacht thuis te blijven dus dat is geen reden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Oh ja @Roozzz, ik heb me ingeschreven voor de Hoogcrutstrail die je tipte. 28km. Ga jij ook nog heen?
Leuk! Mooi gebied en Patrick kent de weg daar erg goed, dus veel plezier! :)

De 28k is voor mij nog net even iets te hoog gegrepen. En om nu voor 18k ruim 2 uur enkele reis in de auto te gaan zitten voelt ook een beetje meh. Dus ik sla even over. Maybe next time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Arjan90 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:33:
[...]

Voordat je goedbedoeld met zooltjes gaat lopen "klooien", ben je al eens een hardloop winkel ingelopen voor loopanalyse? Mijn vrouw had opeens knieklachten met haar nieuwe Asics, gewoon hetzelfde model als ze daarvoor had maar dan een nieuwere versie. De hardloopwinkel zag het in een ogenblik, mat haar de juiste zooltjes aan en sindsdien kan ze weer opbouwen. Hij zei ook dat hij wel nieuwe schoenen kon verkopen, maar dat dit voordeliger was.
Ja, dat is misschien wel zo. Aan de andere kant heb ik ze nu (en ze passen perfect) en probeer ik het. Als ze niet goed zijn zal ik dat wel snel merken, en is de gang naar een sportschoenopmeter snel gemaakt. Werken ze wel nog beter.
De fysiotherapeut van mijn dochter die hier net was, vond 5 dagen activiteit meteen na overbelasting ook wel een beetje teveel van het goede...
BastiaanN schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Maar rustig lopen staat niet perse gelijk aan goed lopen. :) Wellicht kun je de klachten die je hebt bespreken met de coach van je loopgroep? Sowieso zou ik gewoon lekker een keertje gewoon weer meelopen ook al is de rest van de groep al wat verder. Het zijn toch vrijwel altijd interval-gebaseerde traingen waar de groep aan het einde weer naar elkaar toeloopt (Althans zo ging het bij beide groepen waar ik heb gezeten). Dan zou jij er voor kunnen kiezen om tussendoor wat meer te wandelen dan de rest. Dan heb je in elk geval toch iemand die naar je looptechniek kan kijken en je nuttige tips kan geven. Verder sluit ik me aan bij Arjan, ik zou niet zomaar zooltjes gaan bestellen ergens dat maakt de boel misschien alleen maar erger.

[...]
Is ook zo, ware het niet dat zij al meer dan 15 min. lopen. Vind dat verschil te groot.

Geloof dat ik zowiezo iets rustiger moet opbouwen...

[ Voor 35% gewijzigd door Philo Melos op 28-07-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
tlpeter schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:15:
[...]

Als je verkouden bent wordt je geacht thuis te blijven dus dat is geen reden :-)
Wat bijna niemand doet... :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
nokie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:01:
Ondertussen ook een artikel over op de sporza website. Ik denk dat ik gewoon de auto ga nemen tot over de provincie-grens.

https://sporza.be/nl/2020...7Cvrtnws%7C%2Fnl%7Cteaser
Ik vraag mij af of die inspanningsfysioloog zelf wel eens met een mondkapje op heeft hardgelopen 😶 .. hij schat in dat het effect op je prestaties slechts 3% is. Dus even Nike Vaporflies onder binden (4% rendement) en je kan netto nog steeds PR’s lopen 🤪

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zoals bijv. syncen met telefoon (ik gebruik de 'Smart Notifications' niet dus BT staat normaal uit).
Voorheen ging ik om BT aan te zetten naar het instellingen menu --> phone --> Status.

Dat kan dus een stuk sneller door in het hoofdscherm de Light knop even ingedrukt te houden, je komt dan in een snelmenu terecht met oa. BT aan / uit, en ook een stopwatch en timer functie enzo...

Nog een Hoogcrutstrailloper hier! Ik (en de mrs ook) heb me ingeschreven voor de 38km. Nu al zin in de finisherstripel. :+

Gisteravond hebben we bij Deelerwoud gelopen. Oorspronkelijk plan was dat de mrs zelf met de loopgroep zou trainen maar een slechte werkdag zorgde er voor dat ze eventjes daar geen zin in had. Dus ga ik maar mee want dan loopt ze niet alleen daar en ik had toch nog niet echt een eigen plan.

Wel mooi gelopen, in de rode route (6,5km) een edelhert hinde en jong gezien en op de groene route (9km?) een grote groep edelherten en een aantal damherten. En een wegblokkade door een stel hooglanders dus zijn we omgekeerd en een pad daarnaast ingeslagen om terug naar de auto te komen.

Ondanks mijn mindere kilometers de laatste twee weken (minder dan gepland iig) ziet het er naar uit dat ik wel de 6 maanden op een rij meer kilometers badge ga halen op Smashrun. Was wel een dingetje want ik wist niet van die badge af toen ik in juni zag dat ik aardig op weg was. Maar wel een absurd hoog aantal maandkilometers ging maken. Dat moest dus in juli nog hoger. O-)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Jan 2020    128.9km
Feb 2020    210.4km
Mar 2020    254.1km
Apr 2020    264.8km
May 2020    309.8km
Jun 2020    311.6km
Jul 2020    295.5km

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
Xaverius schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:49:
[...]

Nog een Hoogcrutstrailloper hier! Ik (en de mrs ook) heb me ingeschreven voor de 38km. Nu al zin in de finisherstripel. :+

Gisteravond hebben we bij Deelerwoud gelopen. Oorspronkelijk plan was dat de mrs zelf met de loopgroep zou trainen maar een slechte werkdag zorgde er voor dat ze eventjes daar geen zin in had. Dus ga ik maar mee want dan loopt ze niet alleen daar en ik had toch nog niet echt een eigen plan.

Wel mooi gelopen, in de rode route (6,5km) een edelhert hinde en jong gezien en op de groene route (9km?) een grote groep edelherten en een aantal damherten. En een wegblokkade door een stel hooglanders dus zijn we omgekeerd en een pad daarnaast ingeslagen om terug naar de auto te komen.

Ondanks mijn mindere kilometers de laatste twee weken (minder dan gepland iig) ziet het er naar uit dat ik wel de 6 maanden op een rij meer kilometers badge ga halen op Smashrun. Was wel een dingetje want ik wist niet van die badge af toen ik in juni zag dat ik aardig op weg was. Maar wel een absurd hoog aantal maandkilometers ging maken. Dat moest dus in juli nog hoger. O-)
code:
1
2
3
4
5
6
7
Jan 2020    128.9km
Feb 2020    210.4km
Mar 2020    254.1km
Apr 2020    264.8km
May 2020 309.8km
Jun 2020    311.6km
Jul 2020    295.5km
Mooi lijstje! Bij mij golft het maandvolume een beetje mee met de coronamaatregelen, sinds er weer iets meer mag haal ik niet meer de pieken van maart/april. Maar met 1500km in 2019 en nu de afgelopen 5 maanden steady 250-300 per maand ben ik zeker niet ontevreden ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
Jan 2020 190km (in 3 weken, ivm vakantie)
Feb 2020 124km (in 3 weken, ivm vakantie)
Mar 2020 281km
Apr 2020 301km
May 2020 300km
Jun 2020 246km
Jul 2020 239km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Als we dan toch lijstjes gaan maken >:)

code:
1
2
3
4
5
6
7
Jan 2020 265km 
Feb 2020 239km 
Mar 2020 207km
Apr 2020 74km ivm rust enkel
May 2020 28.5km ivm rust enkel
Jun 2020 164km ivm opbouwen
Jul 2020 [s]177[/s] 189 km ivm nieuwe hobby fietsen

Doel voor dit jaar is 2000 net als vorig jaar toen ik begon met lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tinusvolkel op 29-07-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:33
Nice @Xaverius! Wie weet kunnen we even een kleine meet-up doen daar.
Ik wilde ook gaag de 38km doen, maar gezien mijn program de dagen eromheen lijkt me dat te hoog gegrepen qua belastbaarheid dus vandaar de 28.
Ik zit 3 dagen in de omgeving van Noorbeek en wil daar optimaal gebruik van maken en lekker veel kilometers gaan maken die dagen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gaargod op 29-07-2020 08:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
Nu de atletiek weer traint merk ik dat mijn kilometers echt wel zijn afgenomen, voorheen kon ik anderhalf uur lopen en dan maakte ik zo'n 14 a 16 km. Nu loop je in, doe je loopscholing, etc. en loop je in dezelfde tijd "maar" zo'n 8 a 10 km. Ik kan dat nog wel wat opvullen met heen en naar de AV lopen, maar uiteindelijk ben je dan vaak wel even aan het lopen qua tijdsbesteding. Ik miste sowieso mijn duurloop de afgelopen weken, trainde 3x per week. Te hoog volume aan snelheidstraining wat mij betreft, dus ik ga nu 2x trainen met de AV en vervolgens nog een duurloop zelf lopen. Daarnaast nog een ronde op de fiets voor duurvermogen. In die combinatie zou ik dan denk ik goed mijn duurvermogen en tempo hardheid kunnen opbouwen.

Afgelopen maandag op de training een andere trainer gehad ivm vakanties, die vond dat ik echt enorme sprongen heb gemaakt sinds begin dit jaar. Dat is toch leuk om te horen, ondanks dat ik zelf ook dat gevoel al wel had! Ik liep lekker licht en ontspannen, ondanks dat ik wel een goed tempo liep.

Pagina: 1 ... 39 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.