Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Shinji schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Niks meer doen dan rest van het jaar!
Te laat :'(

Qua statistiekjes kan je altijd runalyze bekijken, die neemt vrijwel alles over dat in je horloge bijgehouden wordt.

Jeetje wat voelt het opeens weer warm. Was net gewend aan miezerbuitjes om afgekoeld te worden al tijdens het lopen begint de zon weer flink te branden...

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:00
Vandaag was het sinds lange tijd weer eens tijd voor een LSD, Lange Slome Duurloop. Prima ook met dit weer. Podcast op en gaan met de benen. Lekker nog wat single tracks meegenomen voor de afwisseling. Ik ben een tevreden loper.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Zo, vanmorgen 21 km van de Sallandtrail gelopen. Supervet! Ik was wat later dan gepland (opstarten op de camping met 2 jonge kinderen is wat moeilijker te plannen dan thuis), maar uiteindelijk om 0900 de autodeur dichtgeslagen en gaan lopen. Op dat moment stonden misschien 10
auto’s. Op het eerste stuk van de route (in het bos) liepen nog wat mensen met honden, maar vanaf km 3 tot km 19 in totaal 5 hardlopers gezien. Een stukje van de route was gesloten ivm broedseizoen, dus toen heb ik een stukje omgelopen. Een stukje verder was de route open sinds 15 juli, dus net mazzel. Tot 15 km lekker doorgelopen en toen 5 minuten gepauzeerd om wat te eten/drinken en te genieten van het uitzicht. Op het eind een paar keer gewandeld tegen de heuvel op. Toen ik iets na 11u terug op het parkeerterrein kwam, stonden er misschien wel 100-en auto’s met vooral Mamils.

@vhal: had je niet ff kunnen waarschuwen voor al dat mulle zand? 😅

Strava or.... https://strava.app.link/OoB8e2Egf8

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb m'n eerste bergloopje weer gehad. Camping ljgt op 750m en hoogste punt van de route lag op 1663 meter. Over de eerste 5km deed ik ruim een uur! Waren ook 3km achter elkaar met een steigingspercentages van 22-30 procent. Nu hopen dat m'n achilles het houdt deze vakantie, die is wat gevoelig, maar zoals altijd met opkomwnde blesaures zit ik in de ontkenningsfase.

Ik heb als doel gesteld om deze vakantie ook naar 1 van de (bereikbare) toppen op 2600m te lopen, dat gaat een nonstop klim van bijna 2000m worden. Dat is de zelfde hoeveelheid hoogtemeters als de 50km trail des phantomes...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben weer begonnen met hardlopen. Na jaren van blessures, burnout en ander gedoe tijdens de lockdown al weer wat gelopen, maar toen bij toeval in een bootcamp-groep terechtgekomen. Nu heb ik met wat spieropbouw weer een beetje vertrouwen en loopt het eigenlijk best lekker, maar nog niet ver. Ik ben vanavond 5 kilometer weg geweest.

Mijn hardloop-CV:
-In 2004 begonnen
-Ongeveer 8 keer de Sluizenloop in Nieuwegein gelopen
-Ongeveer 7 keer de IJsselsteinloop (10 km) gelopen
-Singelloop Breda (15 km) 1 keer gedaan
-Dam tot Damloop (16 km) 1 keer gedaan
-Zevenheuvelenloop (15) 2 keer gedaan
-1 halve marathon in 2010 (IJsselstein)
-TT-run Assen (12 km) 1 keer gedaan (2010)

Eigenlijk is de klad er rond 2015 in gekomen, met gezeik met mijn knie. Daarna wel wat oplevingen, maar iedere keer wat. Ingegroeide teennagel, burnout, het idee dat ik het met fietsen naar mijn werk ook allemaal wel redde, dat soort geneuzel. Maar ik blijf het een hele leuke sport vinden, daarnaast is mijn conditie ook veel slechter dan ik zou willen. En ik ben veel zwaarder dan ik fijn vind. Dus strak mijn voeding bijhouden, 1 keer per week bootcamp, 1 keer per week hardlopen.

En omdat ik alweer 10 jaar hetzelfde Garmin-horloge heb (Forerunner 305), dat een eeuwigheid nodig heeft om satellieten te vinden, heb ik mezelf vandaag een Garmin Instinct cadeau gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://media.kieskeurig.nl/images/01/13/28/f8/49cc/477a/98b4/3f4550ff6d96/400x400.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFAhCF8BPFxIqh7kO_zt6zRiifE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q0jGLpv67NtAJR6Idf5pCcmA.jpg?f=user_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Count me in ;). Ik heb ook al ruim een week last van mijn Achilles. Kan er wel rustig op lopen, maar versnellen is zeer onverstandig, dus da doe ik maar niet.... Beetje smeren elke dag en ik kon vanmorgen zowaar de trap af zonder gekke fratsen ('s ochtends was hij extreem stijf). Berg op en f lijkt me da wel een flinke belasting voor je Achilles....
Rudedadude schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:32:
Ik heb m'n eerste bergloopje weer gehad. Camping ljgt op 750m en hoogste punt van de route lag op 1663 meter. Over de eerste 5km deed ik ruim een uur! Waren ook 3km achter elkaar met een steigingspercentages van 22-30 procent. Nu hopen dat m'n achilles het houdt deze vakantie, die is wat gevoelig, maar zoals altijd met opkomwnde blesaures zit ik in de ontkenningsfase.

Ik heb als doel gesteld om deze vakantie ook naar 1 van de (bereikbare) toppen op 2600m te lopen, dat gaat een nonstop klim van bijna 2000m worden. Dat is de zelfde hoeveelheid hoogtemeters als de 50km trail des phantomes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

PSA voor mensen die zich aanmelden voor de Stravagroep. We willen graag even weten onder welke nick je post hier omdat de vorige groep op een gegeven moment overliep van de rando's. DM naar mij of Calitomnication met je Strava-naam (zie ook de topic warning).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Arjan90 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:06:
@Palomar als je geen specifieke prestatiedoelen hebt qua afstand of snelheid, is uiteindelijk elke vorm van training natuurlijk juist. Daarentegen geef je ook aan mogelijk nog wat te willen afvallen, dat doe je juist in de lagere hartslagzones als je daar langere duurlopen in loopt. Dat wil zeggen, je kan beter 2 uur wat rustiger lopen, dan 1 uur voluit. Dan ga je dus wel wat afstand uitbouwen. Je geeft aan dat je in een lagere hartslagzone lopen saai vind, als je traint op snelheid zal je over het algemeen ook in lagere hartslagzones sneller gaan lopen.

Snelheid kun je trainen met intervaltraining, dat zijn veel varianten voor die je op internet kan vinden. Bijvoorbeeld:
  • 5 herhalingen van 800 meter wedstrijdtempo (voor jou zou ik obv je verhaal beginnen bij rond de 4:30 min/km) met daarna 300 meter joggen (jouw rustige tempo, dus rond de 6:45 min/km
  • 8 herhalingen van 400 meter boven je je wedstrijdtempo, dus zo'n 4:00 min/km voor jou. Daarna 2 minuten rust (stilstaan).
Hier zijn oneindig veel variaties in met rust, wandelen, joggen, etc. tussendoor. Ook kun je bijv. 8 kilometer lopen en je derde en vijfde kilometer snel, voor de afwisseling. Je kan de afstand ook in tijd doen, 800 meter is dan bijv zo'n 4 minuten (obv 5:00 min/km).

Op een atletiekvereniging of bij een loopgroep wordt vaak ook gebruik gemaakt van deze trainingen, dan helpen ze je ook met looptechniek. Voordeel is dat je dit dan met een groep doet, je kan dan zo hard trainen als je wil. Soms kun je dan net wat harder gaan omdat je iemand hebt om je aan op te trekken, tegelijkertijd kun je wat meer loopmaatjes vinden die een lange duurloop leuker maken. Dan zijn je lange duurlopen ook leuk omdat je samen gaat en lekker wat kan bijkletsen, zolang je dat goed kan in volle zinnen weet je gelijk dat je qua tempo en hartslag nog goed zit ;)
Ik heb van het weekend een wat langer rondje gelopen en geprobeerd om aldoor een paar kilometer rustig te lopen op lage hartslag (ik moest soms behoorlijk inhouden om de hartslag in de aerobe zone proberen terug te krijgen (<145bpm)) en dan een kilometer wedstrijdtempo (net niet voluit, wat ik makkelijk een kilometer kan volhouden). Dit een paar keer herhaald. Zie onderstaand screenshot. Ik vond dit best wel leuk/afwisselend. Is dit een goede manier van trainen, of is het belangrijker (zoals jij aangeeft) om kortere stukjes af te wisselen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RSFQnng.png

(qua hartslagzones, ik heb nog niet zo lang een hartslagmeter en ik dacht dat 180 wel de max. was, maar ik heb ook een paar keer tegen de 190 gehad, dus ik denk dat de max. daar dan eerder in de buurt ligt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

BastiaanN schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:21:
Leuk, las vanochtend dat de singelloop in Enschede ook in aangepaste vorm doorgaat. Deelnemerslimiet van 2500 en starten in verschillende tijdsloten op basis van verwachte eindtijd. Geen horeca dit jaar maar wel weer de verschillende muziekbandjes e.d. langs de singel :) Klinkt als een leuk doel dus ik ga mij zeker inschrijven, mijn laatste keer was 2018 en toen heb ik de 8km in 6:31/km gelopen. Nu moet het toch allemaal wat sneller kunnen.

Edit: En ingeschreven!
[...]
De Singelloop van Enschede is altijd een leuk loopje in het jaar voor allerlei mensen qua niveau en beregezellig - een collega zegt altijd "zelfs de lokale breiclub doet er aan mee" - maar ik sla toch dit jaar over. Enerzijds omdat ik dit jaar gebruik om weer een beetje op (mijn) niveau te komen (en hopelijk net ietsje beter) en anderzijds denk ik ook "voor de echte liefhebber en anderen de kans te geven om eraan mee te doen". Ik heb 4 of 5 keer al meegedaan en een jaartje overslaan heb ik ook wel vaker gedaan.

Hopelijk is het volgend jaar zonder restricties en doe ik maar weer al te graag mee. Maar veel plezier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Rotterdam zoals verwacht afgelast:

https://www.rijnmond.nl/n...pil-en-zuur-voor-iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:13
Tinusvolkel was me voor.
Jammer dat de wedstrijdlopen niet doorgaan. Heel begrijpelijk allemaal.

Dan nu maar even hopen op de Valkenloop in Valkenswaard.

[ Voor 73% gewijzigd door liempie op 20-07-2020 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heel zuur, maar logisch. Amsterdam is vooralsnog optimistisch/eigenwijs*

(* doorhalen wat niet van toepassing is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

mrwolf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:03:

Uit op inschrijvingen* (vuile zakkenvullers daar in Amsterdam!!) :+

Edit: Berenloop gaat nog gewoon door :>

[ Voor 6% gewijzigd door Secsytime op 20-07-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:39
mrwolf schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:03:

Amsterdam verwacht een aangepast evenement te kunnen doen.
Het is geen jubileum editie zoals in Rotterdam plus in Amsterdam is het niet zo druk qua publiek dan in Rotterdam.

Dus niks geen zakkenvullerij. Gewoon gezond optimistisch over eventueel, in aangepaste vorm, kunnen aanbieden van een marathon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Roadman schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:43:
[...]

Amsterdam verwacht een aangepast evenement te kunnen doen.
Het is geen jubileum editie zoals in Rotterdam plus in Amsterdam is het niet zo druk qua publiek dan in Rotterdam.

Dus niks geen zakkenvullerij. Gewoon gezond optimistisch over eventueel, in aangepaste vorm, kunnen aanbieden van een marathon.
Ja, maar wel inschrijvingen nog toe laten staan.. terwijl je weet dat er een aangepaste vorm moet gaan komen, met bijzonder veel minder startplekken dan in voorgaande jaren. En dan natuurlijk geen geld terug beleid wanneer je helaas niet mee kunt doen ;)

Klinkt erg als zakkenvullerij als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Poekie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:46:
PSA voor mensen die zich aanmelden voor de Stravagroep. We willen graag even weten onder welke nick je post hier omdat de vorige groep op een gegeven moment overliep van de rando's. DM naar mij of Calitomnication met je Strava-naam (zie ook de topic warning).
Goede, dat lijkt een leuke groep om aan mee te doen. Ziet uwer DM (:

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Secsytime schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Ja, maar wel inschrijvingen nog toe laten staan.. terwijl je weet dat er een aangepaste vorm moet gaan komen, met bijzonder veel minder startplekken dan in voorgaande jaren. En dan natuurlijk geen geld terug beleid wanneer je helaas niet mee kunt doen ;)

Klinkt erg als zakkenvullerij als je het mij vraagt.
Je doet alleen een uitspraak op basis van een hoop aannames.
Of weet jij soms hoeveel mensen zich momenteel hebben ingeschreven en hoeveel er max mee kunnen doen?

Bovendien, hebben 9 van de 10 loopevenementen die ik ken een geen geld terug beleid bij geen doorgang of schuift je inschrijving op naar het jaar erop. Dit weet je allemaal al voordat je je inschrijft.

[ Voor 14% gewijzigd door Roadman op 20-07-2020 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Roadman schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:49:
[...]

Je doet alleen een uitspraak op basis van een hoop aannames.
Of weet jij soms hoeveel mensen zich momenteel hebben ingeschreven en hoeveel er max mee kunnen doen?

Bovendien, hebben 9 van de 10 loopevenementen die ik ken een geen geld terug beleid bij geen doorgang of schuift je inschrijving op naar het jaar erop. Dit weet je allemaal al voordat je je inschrijft.
Dit weet je inderdaad van tevoren, geld verdienen op de hopes en dreams van mensen. Praat het nog niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Secsytime schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Dit weet je inderdaad van tevoren, geld verdienen op de hopes en dreams van mensen. Praat het nog niet goed.
Dan zal jij je wel nooit meer voor een evenement inschrijven... ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:05
Gezellig hier :)

Maar even de pacer aflevering S2E7 terug luisteren, volgens mij (heb hem geluisterd tijdens het lopen en de directeur van de marathon van Amsterdam praatte wat zachtjes) had Amsterdam iets van 12 verschillende scenarios waarvan de meest beperkende zich op een afgesloten terrein plaatst vind alleen voor de toppers en de minst beperkende zou dan een "normaal" evenement zijn.

Maar bij de meeste scenarios gingen ze waarschijnlijk verlies draaien.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Inderdaad veel aannames wat betreft Amsterdam. Zolang er geen uitsluitsel is over óf het doorgaat en hóe / met hoeveel én wat er gebeurd met eventuele mensen die een ticket hebben en onverhoopt alsnog niet mee mogen doen is het wat prematuur om een partij al te beschuldigen van zakkenvullen lijkt mij.

Ik denk verder dat iedereen na de voorjaars-cancel-ronde wel weet dat elk ticket voor elk event (ook niet-hardloop) een risico heeft op:
- niet doorgaan en voucher
- niet doorgaan en geld kwijt

Dan wordt het gewoon een weloverwogen afweging die iedereen zelf kan maken. Voorwaarden staan ook gewoon op de site evenals een statement over dat ze niets kunnen garanderen maar wel wat gaan proberen.

Edit: laatste sneer verwijderd tbv gezelligheidsbehoudnop het forum 😊

[ Voor 15% gewijzigd door Valorian op 20-07-2020 18:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
Tinusvolkel schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:23:
Gezellig hier :)

Maar even de pacer aflevering S2E7 terug luisteren, volgens mij (heb hem geluisterd tijdens het lopen en de directeur van de marathon van Amsterdam praatte wat zachtjes) had Amsterdam iets van 12 verschillende scenarios waarvan de meest beperkende zich op een afgesloten terrein plaatst vind alleen voor de toppers en de minst beperkende zou dan een "normaal" evenement zijn.

Maar bij de meeste scenarios gingen ze waarschijnlijk verlies draaien.
Die aflevering had ik ook in mijn achterhoofd. Dus vandaar dat ik de opmerking over geldklopperij nogal ongenuanceerd vond.

Nu gewoon weer lekker gezellig hardlopen O+

[ Voor 3% gewijzigd door Roadman op 20-07-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:05
Roadman schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:28:
[...]

Idd :) morgenvroeg weer gezellig een rondje met een aantal collega's.
Die rondjes hebben we ook een maand of 3 moeten skippen aangezien we thuis moesten werken dus mooi dat dat iig weer kan.

Verder probeer ik nu wekelijks een halve marathon te lopen, de ene keer op tempo dan een keer langzaam of zoals gister met een aantal strava segmentjes. Dus mocht er weer is een keer een marathon doorgaan dan zou ik redelijk snel op marathon niveau moeten zitten (hoop ik )

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Roadman schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:28:
[...]

Die aflevering had ik ook in mijn achterhoofd. Dus vandaar dat ik de opmerking over geldklopperij nogal ongenuanceerd vond.

Tsjah, dat is wel heel erg naief, alles daarop baseren. Dus jij gelooft iedereen op zijn of haar blauwe ogen?

Daarnaast verandert het niets aan het feit, of ze nou winst of (zo min mogelijk) verlies willen draaien. In tijden van grote onzekerheid, waarbij de kans groter is dan kleiner, dat het evenement kleinschaliger (moet), willens en wetens toch de inschrijving openhouden. En als ethos gebruiken dat ze "niet actief reclame maken", wat overigens grote onzin is (wat staat er namelijk achterop de Runner's world van deze maand???). Ach, ze zeggen op de website maar dat er een limiet van 17.500 deelnemers is, klopt vast.

Ik vind het een schande, en daar mag jij anders over denken. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Iedereen nog bedankt voor het hartelijke welkom in het topic, wordt gewaardeerd!

Inmiddels.bezig met week 2 van c25k en gisteren bij het lopen eigenlijk meteen last van m'n kuiten. Sindsdien al aan het rekken, maar het doet nog steeds pijn. Hebben jullie nog tips qua strek oefeningen voor de kuiten?

Daarnaast aan het kijken voor een massage roller en/of een foam roller. Een massage roller lijkt me wat makkelijker in gebruik (bijv. https://www.bol.com/nl/p/...JBhQ.1_4.7.ProductPageUrl) maar vraag me af of een foam roller niet veel effectiever is, of zijn ze complementair aan elkaar?

En als ik een foam roller haal, is zo een the grid roller dan beduidend beter dan die van de decathlon? Die van de decathlon kost bijna de helft t.o.v. the grid, maar 30 euro voor kwaliteit is het me dan ook wel weer waard.

Hoop dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen geven :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Mr_Tomatohead schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:07:
Iedereen nog bedankt voor het hartelijke welkom in het topic, wordt gewaardeerd!

Inmiddels.bezig met week 2 van c25k en gisteren bij het lopen eigenlijk meteen last van m'n kuiten. Sindsdien al aan het rekken, maar het doet nog steeds pijn. Hebben jullie nog tips qua strek oefeningen voor de kuiten?
Met je tenen op de rand van een traptrede gaan staan en langzaam naar onderen zakken (dus je hiel lager dan de trede) en dan langzaam helemaal naar op je tenen, dat is 1 herhaling. Liefst op één been, is dan ook goed voor je enkelstabiliteit. Let dan wel op dat je recht blijft met je been.
Dit lukt de eerste paar keer waarschijnlijk niet heel vaak achter elkaar, de bedoeling is om uit te breiden naar 3x20. Probeer uit te breiden voor zover je een volledige herhaling goed kan uitvoeren. Het gaat niet om snelheid maar juist de beweging rustig uitvoeren (en ja dat is moeilijker dan snel).

ETA: helemaal vergeten te zeggen; je mag steun vinden aan de muur (zodat je niet omvalt) maar je er niet aan omhoog helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Poekie op 21-07-2020 08:45 . Reden: Helemaal zonder steun is dit nog moeilijker ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Op wat voor schoenen loop je? Als je schoenen hebt met weinig drop zal dat zeker in het begin een flinke aanslag zijn op je kuiten.

Ik heb ook een vergelijkbare massage stick en dat is een fijn ding. Je kunt er makkelijk gericht bepaalde spieren mee onder handen nemen. Moet je er wel makkelijk bij kunnen ;). Met een foam roller kun je weer wat makkelijker andere plekken behandelen waar je met die stick niet echt bij kunt (je rug bijvoorbeeld)
Mr_Tomatohead schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:07:

Daarnaast aan het kijken voor een massage roller en/of een foam roller. Een massage roller lijkt me wat makkelijker in gebruik (bijv. https://www.bol.com/nl/p/...JBhQ.1_4.7.ProductPageUrl) maar vraag me af of een foam roller niet veel effectiever is, of zijn ze complementair aan elkaar?

En als ik een foam roller haal, is zo een the grid roller dan beduidend beter dan die van de decathlon? Die van de decathlon kost bijna de helft t.o.v. the grid, maar 30 euro voor kwaliteit is het me dan ook wel weer waard.

Hoop dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen geven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Hebben meer mensen hier last van bovenmatige slijtage aan de binnenkant van de schoen bij de hiel bij Asics-schoenen? Met Brooks en Mizuno heb ik er geen last van.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
GSX-MAN schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:59:
Hebben meer mensen hier last van bovenmatige slijtage aan de binnenkant van de schoen bij de hiel bij Asics-schoenen? Met Brooks en Mizuno heb ik er geen last van.
Niet dat ik weet dat het specifiek bij asics speelt maar ik herken precies wat je bedoelt. Zie het zelf vaak bij Saucony's en Asics van Pa en Ma. Die plek is blijkbaar erg slijtage gevoelig, zelf let ik altijd op de stevigheid van de voering bij de hiel. Sommige merken hebben er een handje van dat erg zacht te maken zodat het lekker plushy is met als gevolg dat het sneller slijt. Mijn New Balance hebben er een soort van zachte mesh zitten, dat is toch iets duurzamer, mijn Mizuno's hebben ook een stevig stofje daar.

Het is het proberen waard ermee naar de fabrikant te gaan als de schoenen nog vrij nieuw zijn, dan krijg je soms nieuwe opgestuurd. (En misschien leren ze ervan voor de productie van hun volgende model >:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Cranzai schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Niet dat ik weet dat het specifiek bij asics speelt maar ik herken precies wat je bedoelt. Zie het zelf vaak bij Saucony's en Asics van Pa en Ma. Die plek is blijkbaar erg slijtage gevoelig, zelf let ik altijd op de stevigheid van de voering bij de hiel. Sommige merken hebben er een handje van dat erg zacht te maken zodat het lekker plushy is met als gevolg dat het sneller slijt. Mijn New Balance hebben er een soort van zachte mesh zitten, dat is toch iets duurzamer, mijn Mizuno's hebben ook een stevig stofje daar.

Het is het proberen waard ermee naar de fabrikant te gaan als de schoenen nog vrij nieuw zijn, dan krijg je soms nieuwe opgestuurd. (En misschien leren ze ervan voor de productie van hun volgende model >:) )
Ik heb er al een keer een paar Asics voor teruggestuurd naar Wiggle, waarna ik weer gewoon Brooks ben gaan lopen. Inmiddels gebruik ik naar volle tevredenheid een paar Mizuno's, maar heb ik een paar Asics voor de vrije tijd gekocht. En die waren dus in no time bij de hiel doorgesleten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:27
Bovenmatig weet ik niet, het begint bij meestal pas na zo'n 1000km, maar daar gaan mijn Asics ook altijd als eerste stuk. De hardloopschoenen zaak hier in de buurt bevestigde mij wel dat dit een Asics "kwaal" is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ja, bij die van mij zitten er al meerdere slijtage gaten in de hiel van de schoen na ca. 400km. Volgens de lokale hardloopzaak komt dit door de stugge hielkap van mijn Asics. (Gel Pursue 4)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Poekie schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Met je tenen op de rand van een traptrede gaan staan en langzaam naar onderen zakken (dus je hiel lager dan de trede) en dan langzaam helemaal naar op je tenen, dat is 1 herhaling. Liefst op één been, is dan ook goed voor je enkelstabiliteit. Let dan wel op dat je recht blijft met je been.
Dit lukt de eerste paar keer waarschijnlijk niet heel vaak achter elkaar, de bedoeling is om uit te breiden naar 3x20. Probeer uit te breiden voor zover je een volledige herhaling goed kan uitvoeren. Het gaat niet om snelheid maar juist de beweging rustig uitvoeren (en ja dat is moeilijker dan snel).

ETA: helemaal vergeten te zeggen; je mag steun vinden aan de muur (zodat je niet omvalt) maar je er niet aan omhoog helpen.
Bedankt, deze deed ik nog niet! Na het werk meteen proberen.
influenza schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:14:
Op wat voor schoenen loop je? Als je schoenen hebt met weinig drop zal dat zeker in het begin een flinke aanslag zijn op je kuiten.

Ik heb ook een vergelijkbare massage stick en dat is een fijn ding. Je kunt er makkelijk gericht bepaalde spieren mee onder handen nemen. Moet je er wel makkelijk bij kunnen ;). Met een foam roller kun je weer wat makkelijker andere plekken behandelen waar je met die stick niet echt bij kunt (je rug bijvoorbeeld)

[...]
Brooks ghost 12, dus met de drop zou het wel goed moeten zitten. Heb wel al enige jaren geen cardio achtige training gedaan, dus ik begin vanaf 0 qua conditie (of -10 :+ ). Heb voor nu zo een massage stick bestelt, gezien het echt m'n kuiten zijn die niet meewerken. Hopen dat dat mijn klachten wat kan wegnemen, anders gaan we weer verder zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Als je vanaf 0 begint lijken pijntjes me niet zo vreemd ;)
Mr_Tomatohead schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:33:
[...]

Bedankt, deze deed ik nog niet! Na het werk meteen proberen.

[...]

Brooks ghost 12, dus met de drop zou het wel goed moeten zitten. Heb wel al enige jaren geen cardio achtige training gedaan, dus ik begin vanaf 0 qua conditie (of -10 :+ ). Heb voor nu zo een massage stick bestelt, gezien het echt m'n kuiten zijn die niet meewerken. Hopen dat dat mijn klachten wat kan wegnemen, anders gaan we weer verder zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
BastiaanN schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Ja, bij die van mij zitten er al meerdere slijtage gaten in de hiel van de schoen na ca. 400km. Volgens de lokale hardloopzaak komt dit door de stugge hielkap van mijn Asics. (Gel Pursue 4)
Dat is wel heel snel!

Ik heb een paar Asics GT-2000 8 in omloop met 880+ km erop inmiddels, maar die zijn nog steeds heel.
Heb bij oudere versies weleens gehad dat de binnenkant hiel kapot ging, maar niet na 400km al.

Edit: De Gel Pursue 4 is toch al een heel oud model?

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 21-07-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Dat is wel heel snel!

Ik heb een paar Asics GT-2000 8 in omloop met 880+ km erop inmiddels, maar die zijn nog steeds heel.
Heb bij oudere versies weleens gehad dat de binnenkant hiel kapot ging, maar niet na 400km al.

Edit: De Gel Pursue 4 is toch al een heel oud model?
Ik heb er uiteindelijk in alle schoenen met stoffen binnenvoering wel last van. Mijn huidige dagelijkse stappers hebben het ook wel. Maar daar heb ik al veel meer kilometers mee gemaakt (wandel ongeveer 8km per dag en de schoenen zijn nu een jaar oud) en die heb ik de hele dag aan meestal. Maar ik vond 400km ook wel heel snel.

En klopt, ik heb ze in 2018 gekocht (en toen waren ze al oud) maar er al met al niet heel veel meters mee gemaakt nog.

Morgen ga ik er denk ik sowieso een extra paar bijhalen voor de afwisseling. Heb een afspraak staan voor een analyse bij een lokale hardloopzaak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Na gisteren een goed uur op de racefiets (circa 31km) vanavond wat tempootjes gelopen over 1000m. Dit dan 5x met steeds 100m rust. Het tempo is dan zeg maar 3+ op een schaal van 5 en dus goed vol te houden zonder echt te moeten pushen. Merk wel dat de combo lopen-->fietsen beter voor mij werkt dan fietsen-->lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
influenza schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:00:
Als je vanaf 0 begint lijken pijntjes me niet zo vreemd ;)

[...]
Klopt, maar toen ik de laatste keer ging lopen, met een rustdag ertussen, voelden mijn kuiten al als een blok beton toen ik +-200 meter aan het joggen was. Als het goed is komt vandaag de massage stick binnen, heb toch ook maar meteen bij de decathlon de foam roller besteld (samen met wat hardloopsokken).

Ga morgen/overmorgen weer een poging wagen. Het voelt erg frustrerend om al meteen bij de start zo tegengewerkt te worden, terwijl je zo graag wilt ;(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16
Gisteren voor het eerst 30km aangetikt. *O*
Vandaag voor het eerst in 2 jaar weer last van m'n knie. -O-

</gefrustreerd>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

Tazzios

..

Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:41:
[...]
Klopt, maar toen ik de laatste keer ging lopen, met een rustdag ertussen, voelden mijn kuiten al als een blok beton toen ik +-200 meter aan het joggen was. Als het goed is komt vandaag de massage stick binnen, heb toch ook maar meteen bij de decathlon de foam roller besteld (samen met wat hardloopsokken).

Ga morgen/overmorgen weer een poging wagen. Het voelt erg frustrerend om al meteen bij de start zo tegengewerkt te worden, terwijl je zo graag wilt ;(
Mogelijke tip:
Ook bij rennen op de voorvoet/midvoet is het toegestaan dat je hiel de grond raakt. ;)
Dat ontlast de kuiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• influenza
Ach ja. Ik heb altijd enorm fanatiek gesport en ben daarmee gestopt toen ik ging werken (was niet te combineren). Paar jaar later was ik flink aangekomen en ben ik begonnen met hardlopen. Het eerste half jaar heb ik me regelmatig afgevraagd waar ik in Godsnaam mee bezig was als ik bijna jankend van de kramp langs de kant stond ;). Uiteindelijk is het best goed gekomen......
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Vandaag toch maar nieuwe schoentjes gekocht. Uitgebreide analyse gehad en ik zit een beetje op de grens tussen over-pronatie en neutraal. Uiteindelijk diverse schoenen getest waaronder zowel anti-pronatie schoenen als neutrale schoenen. De neutrale schoenen liepen voor mij toch het lekkerste. Uiteindelijk getwijfeld tussen de Asics Gel Pursue 6 en de Brooks Defyance 11. Die laatste is het geworden, schoen zat gelijk als gegoten en ze wikkelen heerlijk soepel af :) nu maar eens aankijken hoe het met de hiel slijtage gaat.

Ik vond het ook bizar om te zien en voelen hoeveel steun en demping er uit mijn huidige Asics GP4 is verdwenen naar een aantal jaar (ongeacht het aantal kilometers). Het verschil met de GP6 was echt fors.

Edit: En op advies van de fysio toch maar omgeruild voor een lichte anti-pronatie schoen om mijn enkels iets beter te ontlasten :) Gelukkig loopt de Brooks Adrenaline GTS 20 ook lekker, dus is het die geworden . Gedoe. :P

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanN op 22-07-2020 15:39 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 15:29

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Na een tijdje lurken zal ik mij toch ook maar melden in dit topic.

Net als meerderen ben ik als gevolg van het Coronavirus ook gestart met hardlopen. Mijn andere sport, waterpolo, lag ineens compleet stil en ik bleef natuurlijk eten als een topsporter met als gevolg dat ik mij steeds minder fit begon te voelen. Tijdens mijn jeugd heb ik regelmatig met mijn vader een rondje hardgelopen dus totaal vreemd was het niet voor mij, echter wel een jaar of 15 geleden gok ik..

Wat ik heb gemerkt is dat het met een redelijk goede basisconditie vreselijk irritant is om te beginnen met hardlopen. De eerste paar keer spierpijn, maar dat is logisch. Daarna gaat het lekker, want qua conditie is het niet heel slecht maar mijn benen totaal niet gewend zijn aan hardlopen. Ik ben ook slachtoffer van het te snel te hard willen. :+ Na een aantal 'blessures' aan knieen en kuiten denk ik wel dat ik door het ergste heen ben, gelukkig! Want ik begin er ondertussen aardig plezier in te hebben! O+

Ik ben twee keer met de Garmin 5k coach gestart. Beide keren ben ik gestopt vanwege een blessure. Naar mijn idee wil de Garmin Coach veels te snel veel te hard. De laatste paar kee heb ik een langere tijd (rond een uur) rond hartslag 140-150 gelopen. Dit beviel mij eigenlijk wel erg goed. Vooral ook omdat ik de dag erna helemaal geen last had van pijntjes of iets dergelijks.

Toevallig zag ik vandaag dat ik al een whopping 222 km heb gelopen dus het leek mij een goed idee mij ook hier maar eens te melden! :w

Edit; En als tweaker kan je gear natuurlijk niet achter blijven. Ik loop op Brooks Dyad 11's, gebruik kleding van de Decathlon en nog wat van Nike en een Garmin Vivoactive 4 om mn pols.

Ik score nog niet echt goed op de Tweakers hardloop bingo zie ik :|

[ Voor 9% gewijzigd door Guusjee op 22-07-2020 14:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Guusjee schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:12:

Net als meerderen ben ik als gevolg van het Coronavirus ook gestart met hardlopen. Mijn andere sport, waterpolo, lag ineens compleet stil en ik bleef natuurlijk eten als een topsporter met als gevolg dat ik mij steeds minder fit begon te voelen. Tijdens mijn jeugd heb ik regelmatig met mijn vader een rondje hardgelopen dus totaal vreemd was het niet voor mij, echter wel een jaar of 15 geleden gok ik..

Wat ik heb gemerkt is dat het met een redelijk goede basisconditie vreselijk irritant is om te beginnen met hardlopen. De eerste paar keer spierpijn, maar dat is logisch. Daarna gaat het lekker, want qua conditie is het niet heel slecht maar mijn benen totaal niet gewend zijn aan hardlopen. Ik ben ook slachtoffer van het te snel te hard willen. :+ Na een aantal 'blessures' aan knieen en kuiten denk ik wel dat ik door het ergste heen ben, gelukkig! Want ik begin er ondertussen aardig plezier in te hebben! O+

Ik ben twee keer met de Garmin 5k coach gestart. Beide keren ben ik gestopt vanwege een blessure. Naar mijn idee wil de Garmin Coach veels te snel veel te hard. De laatste paar kee heb ik een langere tijd (rond een uur) rond hartslag 140-150 gelopen. Dit beviel mij eigenlijk wel erg goed. Vooral ook omdat ik de dag erna helemaal geen last had van pijntjes of iets dergelijks.

Toevallig zag ik vandaag dat ik al een whopping 222 km heb gelopen dus het leek mij een goed idee mij ook hier maar eens te melden! :w

Edit; En als tweaker kan je gear natuurlijk niet achter blijven. Ik loop op Brooks Dyad 11's, gebruik kleding van de Decathlon en nog wat van Nike en een Garmin Vivoactive 4 om mn pols.

De grote vraag is, loop je links of rechts?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56
Secsytime schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:43:
[...]

De tweede vraag, daaraan gelijk is: heeft hij al een Tracer360, een Goodr zonnebril en een setje Reebok Forever Floatride Energy 2.0? :+
Guusjee schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:12:

Welkom :)

[ Voor 75% gewijzigd door Shinji op 22-07-2020 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 15:29

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Secsytime schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:43:
[...]

Rechts. Mensen op links kan ik niks mee (dit kan met mijn politieke voorkeur te maken hebben :+).
Shinji schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:51:
[...]

De tweede vraag, daaraan gelijk is: heeft hij al een Tracer360, een Goodr zonnebril en een setje Reebok Forever Floatride Energy 2.0? :+

[...]

Welkom :)
Nee, nee en nee. Wat is aan te raden? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Guusjee schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:56:
[...]

Rechts. Mensen op links kan ik niks mee (dit kan met mijn politieke voorkeur te maken hebben :+).

[...]

Nee, nee en nee. Wat is aan te raden? ;)
Ach, ik heb ook geen Tracer360, Goodr zonnebril, of Reeboks. Mis je niks aan hoor ;)

Welkom trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Lekker lopen tot je ergens tegenaanloopt (figuurlijk) en je iets nodig hebt. De tracer is handig in de winter om in het donker te lopen, zijn ook andere merken en oplossingen voor maar hij is best hip ;)

De Goodr zonnebril heb ik zelf ook niet overigens, heb een zonnebril op sterkte.

En de Reebokjes waren heel erg in de aanbieding een tijdje terug en goede schoenen voor het geld (nog geen 40 eur). Voor de reguliere prijs had ik ze nooit gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:31
Ik heb ook geen Tracer360, Goodr zonnebril, of Reeboks.

Zit er wel over te denken om een Tracer te bestellen, dan heb ik 'm denk ik wel binnen voor de donkere dagen van 2022. oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Gaargod schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:54:
Ik heb ook geen Tracer360, Goodr zonnebril, of Reeboks.

Zit er wel over te denken om een Tracer te bestellen, dan heb ik 'm denk ik wel binnen voor de donkere dagen van 2022. oOo
Ik heb de Tracer360 ondertussen wel :) Heb hem voor mijn verjaardag gekregen en volgens mij leveren ze wel heel snel. Ik heb op 14 juni mijn maat door gegeven aan degene die hem cadeau ging geven. En ik had hem de dag dat we mijn verjaardag vierden gewoon gekregen. Dat was op 4 juli.
Ik weet dus niet hoe snel het is gegaan. Maar binnen 3 weken was hij er.

De rest van het lijstje heb ik overigens niet. Gebruik een zonnebril van de Primark bij het hardlopen. Werkt voor mij meer dan prima en kostte 5 euro volgens mij.

De Reebokjes had ik niet echt nodig. Momenteel 3 paar schoenen in de roulatie. Het eerst volgende paar wordt er 1 uit de Saucony Endorphin collectie waarschijnlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Hai mannen! Ik heb me aangemeld in de Tweakers Strava-club dus ook nog ff hier voorstellen. Loop paar keertjes per week hard nu en gaat best aardig.

Ook nog even hier het vraagje of er mensen zijn in de buurt van Rhenen die hardlopers zijn? Was advies vanuit daar. Zou ik tof vinden (:

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Racing_Reporter schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:09:
Hai mannen! Ik heb me aangemeld in de Tweakers Strava-club dus ook nog ff hier voorstellen. Loop paar keertjes per week hard nu en gaat best aardig.

Ook nog even hier het vraagje of er mensen zijn in de buurt van Rhenen die hardlopers zijn? Was advies vanuit daar. Zou ik tof vinden (:
Welkom! Volgens mij komt @Roozzz niet ver daar vandaan. Mocht je trail-advies willen of mooie routes rond Rhenen/Veenendaal en alles tot aan richitng Amerongen dan kan die je goed op weg helpen ;) Rhenen heeft verder volgens mij behoorlijk fanatieke lopers rondlopen.

PS: Zelf vanaf mijn 9e in Rhenen gewoond en op mijn 21e vertrokken. Nu mijn ouders daar ook weg zijn heb ik geen reden meer om er te komen (de paar mensen waarmee ik nog contact had zijn ook weggetrokken). Vroeger behoorlijk wat gelopen rond de Kwintelooijen (randje V'daal) en ook nog een paar keer de Berg tot Berg race gelopen. Fantastische omgeving qua natuur natuurlijk. Vreemd genoeg ben ik de luxe van een bos op loopafstand pas gaan inzien nadat ik er al tien jaar weg was ;) .. Begrijp tegenwoordig ook veel beter dan vroeger waarom mijn ouders uitgerekend daar gingen wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Je weet het he, de meeste mensen lezen reviews met name nadat ze iets gekocht hebben om nog eens gesterkt te worden in hun keuze.

https://www.podiumrunner....rever-floatride-energy-2/

Het is de enige wegschoen die ik mee heb op vakantie. Met name omdat het zo ongeveer ook de wegschoen is met de dikste zool uit m'n collectie, altijd handig met de met steentje bezaaide weggetjes hier.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 10:15
@Palomar ik ben op vakantie dus had nog geen tijd/rust gehad om even naar je post te kijken :-) In algemene zin heb je vaak een (rustige) duurlooptraining afgewisseld met intervaltraining. Bij intervaltraining gaat het simpel gezegd vaak niet om de hoeveelheid afstand (je duurvermogen) maar juist om de intensiteit (je tempo). Je leert je lichaam wennen aan hogere snelheden. Dat gaat vaak beter als je het 400 meter doet, dan wanneer je het een kilometer doet. Ik heb heel veel varianten op mijn schema's staan, van 50x 50 meter snel, afgewisseld met 50 meter rustig, tot 800 meter snel, afgewisseld met 2 minuten rust en alles wat daar tussen zit. Runners World heeft een leuk artikel met wat voorbeelden (ik vind de warming up en cool down wel erg lang, wij doen ongeveer 1.5 km minimaal gevolgd door loopscholing): https://www.runnersworld....eze-7-intervaltrainingen/

Desondanks kun je op deze manier je duurlopen mogelijk wel leuker maken natuurlijk! Maar zie het niet als vervanging voor een echte intervaltraining. Waar je echter zelf veel moeilijker aan kan werken is je techniek, daarvoor zou ik je aanraden als je het leuk vindt om eens bij een atletiekvereniging te kijken. Veel verenigingen geven bijv. 4 proeflessen zodat je het even kan proberen, zij hebben ook intervaltrainingen te kust en te keur die ze in de trainingsschema's opnemen. Zij zorgen er ook voor dat je doseert: de trainingen worden geleidelijk aan opgevoerd in intensiteit binnen bijv. een kwartaal en daarna krijg je weer wat rustige weken om vervolgens weer de intensiteit geleidelijk op te voeren. Zo voorkom je ook overbelasting.

@Racing_Reporter Welkom! Mooie omgeving om te lopen volgens mij, maar verder dan een stuk fietsen van Barneveld naar Ouwehands Dierenpark ben ik nooit gegaan :+ Leuke tip die hier wel eens voorbij is gekomen: laat je eens "droppen" in de omgeving op een afstand die voor jou OK is om te lopen. Dan loop je niet in een rondje en je komt verder, leuk voor de afwisseling.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 23-07-2020 10:53 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Arjan90 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:02:
@Palomar ik ben op vakantie dus had nog geen tijd/rust gehad om even naar je post te kijken :-) In algemene zin heb je vaak een (rustige) duurlooptraining afgewisseld met intervaltraining. Bij intervaltraining gaat het simpel gezegd vaak niet om de hoeveelheid afstand (je duurvermogen) maar juist om de intensiteit (je tempo). Je leert je lichaam wennen aan hogere snelheden. Dat gaat vaak beter als je het 400 meter doet, dan wanneer je het een kilometer doet. Ik heb heel veel varianten op mijn schema's staan, van 50x 200 meter snel, afgewisseld met 200 meter rustig, tot 800 meter snel, afgewisseld met 2 minuten rust en alles wat daar tussen zit. Runners World heeft een leuk artikel met wat voorbeelden (ik vind de warming up en cool down wel erg lang, wij doen ongeveer 1.5 km minimaal gevolgd door loopscholing): https://www.runnersworld....eze-7-intervaltrainingen/
50x200m? :o Ik ken wel de 15x200m, een van m'n favorieten, maar 50 keer klinkt wel heel erg pittig hoor!

Dan wil je in ieder geval wel een goede WU. 2 a 3 km inlopen, warming up (even de boel losmaken), evt. loopscholing en wat steigerungen oid vind ik dan helemaal niet gek om mee te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
InZane schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:34:
[...]

50x200m? :o Ik ken wel de 15x200m, een van m'n favorieten, maar 50 keer klinkt wel heel erg pittig hoor!

Dan wil je in ieder geval wel een goede WU. 2 a 3 km inlopen, warming up (even de boel losmaken), evt. loopscholing en wat steigerungen oid vind ik dan helemaal gek om mee te beginnen.
50x200m lijkt mij qua training ook bijzonder inefficiënt (en niet vol te houden bij een 200 meter pace)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 11:50
Weet een van jullie of de Liberty ISO (2) uitgefaseerd gaat worden? Ik kan ze bijna nergens meer vinden in NL webshops/winkels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
InZane schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:34:
[...]

Dan wil je in ieder geval wel een goede WU. 2 a 3 km inlopen, warming up (even de boel losmaken), evt. loopscholing en wat steigerungen oid vind ik dan helemaal gek om mee te beginnen.
Scherp, ergens een brainfart. Het moet 50x50m zijn (met 50m rust, dus ik wilde 100m opschrijven maar ook dat was dus fout :+ ). 15x200m houdt het bij ons ook wel mee op :o

@Roadman aangepast!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:02
Arjan90 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:53:
[...]

Scherp, ergens een brainfart. Het moet 50x50m zijn (met 50m rust, dus ik wilde 100m opschrijven maar ook dat was dus fout :+ ). 15x200m houdt het bij ons ook wel mee op :o

@Roadman aangepast!
Just curious, hoe hard loop je dan zo'n 50m?

Qua afstand is het namelijk nog flink korter dan ik met strides loop, en dat gaat al vrij vlot. Maar dat probeer ik dan ook niet 50x te doen :P

@Racing_Reporter :w Veenendaal telt wel als in de buurt van Rhenen toch? Ik maak vooral mijn kilometertjes in het bos richting Amerongen/Leersum, maar loop ook nog wel eens tussen Kwintelooijen en Rhenen.

[ Voor 17% gewijzigd door Roozzz op 23-07-2020 11:07 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
@Roozzz vaak wel 105% a 110% van je 10km tempo, het 10km tempo is bij ons eigenlijk altijd het uitgangspunt. Wij hebben een tabel erbij met je eigen tempo's op 90% t/m 120%, waarbij je je 10km tempo kan invullen om de juiste tempo's te berekenen. Zowel qua looptempo als hoelang je doet over een 200m, 400m, etc. op dat tempo %.

Uiteindelijk is 50x 50m ook maar 2.5km hardlopen natuurlijk, valt wat dat betreft qua kilometers best mee voor een training maar ik ervaar die trainingen vaak wel als pittig.

Edit: Bij ons doen ze nu trouwens sinds een paar maanden net even wat anders, namelijk 40 minuten lang series van 6x400m. Dan is iedereen gelijk klaar en zit het verschil in volume van kilometers. Gezien je toch vaak individueel traint, ben je zo toch als groep klaar. Wij hebben er iemand tussen zitten die de 10km onder de 35 minuten kan lopen en een paar die ook onder de 40 minuten gaan, terwijl er ook in de groep mensen lopen die de 10km tussen de 50 en 60 minuten lopen. Dan was iedereen op zulke andere tijden klaar, dat je echt individueel trainde en uitliep.

[ Voor 36% gewijzigd door Arjan90 op 23-07-2020 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:31
acidd91 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:53:
Weet een van jullie of de Liberty ISO (2) uitgefaseerd gaat worden? Ik kan ze bijna nergens meer vinden in NL webshops/winkels.
Zou zomaar kunnen, die is al een tijdje op de markt. Via de Saucony website overigens wel nog gewoon te koop voor zover ik kan zien. Blijft een lekkere schoen :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Martiveen
  • Laatst online: 18:54
Gisteren was het zo ver. Mijn eerste trail. Mijn ogen waren gevallen op de Trail du Fantomes en dan de 42km edititie. Dit is zover ik weet eigenlijk een van de weinige die deze maand nog door ging dus ben er gelijk bovenop gesprongen.
De eerste 30km ging heel erg lekker en dat was ook ongeveer in 3,5 uur. Wel wat last gehad van iemand die achter me bleef hangen waardoor je toch onbewust sneller gaat rennen. Toen ook nog een keer op m'n muil gegaan omdat voetgangers na heel hard roepen niet opzij gingen, misschien ook wel een beetje mijn eigen schuld.
Na de 30km werd het een stuk zwaarder en begon toen wel te merken dat ik nog nooit zo lang had gerent. Na 4,5 uur was m'n voorraad tank echt wel leeg. Ook hielp het niet mee dat de trail een stuk technischer werd met van rotsen omlaag springen en met touwen omhoog en omlaag.
Ook ben ik mega blij met dat ik op t laatste moment toch trailschoenen had aangeschaft want anders was deze trail echt een hel geworden zonder profiel onder m'n voeten. En gelukkig totaal geen last van blaren of iets gehad want dat was natuurlijk wel een klein risico tje.
Al met al een hele ervaring en de spierpijn is goed voelbaar. Hoop zaken geleert voor een volgende keer :)
Strava or it didn't happen: Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Ja dat is wel andere koek hé dan een marathon op de weg ;). Gaaf gebied om te lopen :)
Martiveen schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:56:
Gisteren was het zo ver. Mijn eerste trail. Mijn ogen waren gevallen op de Trail du Fantomes en dan de 42km edititie. Dit is zover ik weet eigenlijk een van de weinige die deze maand nog door ging dus ben er gelijk bovenop gesprongen.
De eerste 30km ging heel erg lekker en dat was ook ongeveer in 3,5 uur. Wel wat last gehad van iemand die achter me bleef hangen waardoor je toch onbewust sneller gaat rennen. Toen ook nog een keer op m'n muil gegaan omdat voetgangers na heel hard roepen niet opzij gingen, misschien ook wel een beetje mijn eigen schuld.
Na de 30km werd het een stuk zwaarder en begon toen wel te merken dat ik nog nooit zo lang had gerent. Na 4,5 uur was m'n voorraad tank echt wel leeg. Ook hielp het niet mee dat de trail een stuk technischer werd met van rotsen omlaag springen en met touwen omhoog en omlaag.
Ook ben ik mega blij met dat ik op t laatste moment toch trailschoenen had aangeschaft want anders was deze trail echt een hel geworden zonder profiel onder m'n voeten. En gelukkig totaal geen last van blaren of iets gehad want dat was natuurlijk wel een klein risico tje.
Al met al een hele ervaring en de spierpijn is goed voelbaar. Hoop zaken geleert voor een volgende keer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Arjan90 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:17:
@Roozzz vaak wel 105% a 110% van je 10km tempo, het 10km tempo is bij ons eigenlijk altijd het uitgangspunt. Wij hebben een tabel erbij met je eigen tempo's op 90% t/m 120%, waarbij je je 10km tempo kan invullen om de juiste tempo's te berekenen. Zowel qua looptempo als hoelang je doet over een 200m, 400m, etc. op dat tempo %.

Uiteindelijk is 50x 50m ook maar 2.5km hardlopen natuurlijk, valt wat dat betreft qua kilometers best mee voor een training maar ik ervaar die trainingen vaak wel als pittig.
Dat klinkt wel goed te doen ja. Ik zit nog wel even te piekeren over wat nu exact het trainingseffect is. De duur lijkt me een beetje te neigen naar anaeroob werk, maar de inspanning dan weer niet...
Je maakt best wel wat meters rond het omslagpunt, maar anderzijds is het dan weer zo kort dat de gestaag toenemende verzuring ook wel weer mee zal vallen. Ik kan me goed voorstellen dat het een tijd duurt voordat je hartslag ook daadwerkelijk rond omslagpunt zit. Maar na een x-keer zal het pittig worden :+ Ik denk dat het wel een aardige opstap is naar de "harde" trainingen (Z4), die voor een ieder goed te doen is.

Het doet me namelijk ergens denken aan een tabata interval: 30s 5k-tempo, 30s rust, opbouwend naar 30 reps. Maar daar zit je echt nog wel een stukje hoger in de inspanning én maak je fors meer meters. In mijn beleving is dit echt op de grens tussen aeroob en anaeroob: Z4 werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
influenza schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:32:
Ja dat is wel andere koek hé dan een marathon op de weg ;). Gaaf gebied om te lopen :)

[...]
Zeker heel wat anders ja. Voor een volgende keer moet ik denk zorgen dat ik niet alleen mezelf op de afstand focus. Maar ook in training in de buurt probeer te komen van het aantal uren dat je op je benen staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Ja en het onderbreken van je ritme door alle klimmetjes e.d. is ook een behoorlijke factor.
Martiveen schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Zeker heel wat anders ja. Voor een volgende keer moet ik denk zorgen dat ik niet alleen mezelf op de afstand focus. Maar ook in training in de buurt probeer te komen van het aantal uren dat je op je benen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Tijdens deze coronotijd loop ik regelmatig hard of wandel ik buiten een rondje. Meestal doe ik dat Solo (dit is immers het nieuwe sociaal). Vandaag was er weer veel aandacht voor het dragen van mondkapjes en bescherming als je buiten bent. In het artikel bij RTL Nieuws wordt daar een hardloper getoond met latex handschoenen en mondkapje:
'Hardlopers op de Erasmusbrug'
Afbeeldingslocatie: https://images.scribblelive.com/2020/7/23/b6e48f3b-a176-4d29-842c-ded9f4c9c891_800.jpg
Zelf ben ik geen voorstander van handschoenen (ook niet in de winter) en gebruik hooguit laagjes in de kledingkeuze. Was eigenlijk benieuwd of er iemand ervaring heeft met het lopen met een mondkapje, zo ja: waarom ben je dat gaan doen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Woudloper schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:41:
Was eigenlijk benieuwd of er iemand ervaring heeft met het lopen met een mondkapje, zo ja: waarom ben je dat gaan doen?
Geen ervaring mee. Maar af en toe lijkt het me de ideale oplossing tegen vliegenhappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Tijdens deze coronotijd loop ik regelmatig hard of wandel ik buiten een rondje. Meestal doe ik dat Solo (dit is immers het nieuwe sociaal). Vandaag was er weer veel aandacht voor het dragen van mondkapjes en bescherming als je buiten bent. In het artikel bij RTL Nieuws wordt daar een hardloper getoond met latex handschoenen en mondkapje:

[...]

Zelf ben ik geen voorstander van handschoenen (ook niet in de winter) en gebruik hooguit laagjes in de kledingkeuze. Was eigenlijk benieuwd of er iemand ervaring heeft met het lopen met een mondkapje, zo ja: waarom ben je dat gaan doen?
Ook wel benieuwd naar mensen die dit doen. Kan me voorstellen als je veel loopt in drukke parken/stad dat dit wel iets is om te overwegen als we straks met een (eventuele) 2e golf zitten. Ikzelf kom bijzonder weinig mensen tegen waar ik loop dus voel nog geen hele hoge noodzaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
50 x 50 lijkt mij ook een beetje bizar... Wel gisteren weer eens een 20x 200m gedaan op de baan. Heerlijke training!

Qua tempo's houden wij altijd het volgende aan:

10km tempo als basis (in mijn geval 3:50/km = 46 sec per 200m)
5km tempo 2 sec sneller per 200m (dus 3:40/km = 44 sec per 200m)
3km tempo nog 2 sec sneller per 200m (3:30/km = 42s per 200m)
1500m tempo nog 2 sec sneller (3:20/km = 40s per 200m)

In ons kern-scherma staat dan altijd hoeveel blokken we doen van hoeveel meter, en op welk tempo. Dus gisteren was 20x200m op 1500m tempo. Dus op 3:20/km of 40s per 200m.

Ik kijk zelf op de baan niet naar die pace, maar gewoon naar verstreken tijd, en mik dan op de doeltijd. Meestal lukt dat vrij consistent. Bij 200m kijk ik in praktijk overigens helemaal niet meer naar mijn horloge, dat gaat op gevoel. Maar als ik bijv 6x 600m op 10km tempo loop + 6x400m op 5km tempo dan is het wel handig om bij elke 200m streep even te kijken of ik 'op schema' loop. Voordeel van dan je 200m tijden weten is dat je niet meer afhankelijk bent van GPS nauwkeurigheid etc. Je kijkt immers alleen naar verstreken secondes + lijnen op de baan :) .. Alleen als je veel inhaalt op baan 2 dan maak je een paar meter extra ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 13:37

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Martiveen schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:56:
En hoe staat het met spierpijn? Ik had na mijn 33km daar destijds voor het eerst in jaren weer scherpe spierpijn. :+

En van mij mag Garmin Connect wel weer gaan werken. Ik wil nog een route met waypoints voor vanavond op mijn horloge zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Xaverius op 23-07-2020 15:15 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Xaverius schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:14:
[...]

En hoe staat het met spierpijn? Ik had na mijn 33km daar destijds voor het eerst in jaren weer scherpe spierpijn. :+

En van mij mag Garmin Connect wel weer gaan werken. Ik wil nog een route met waypoints voor vanavond op mijn horloge zetten.
Haha, ik ken het. Ik had al 6+ maanden geen onverhard meer gelopen. Dus 22km offroad voor de DIY Devils Trail viel mij ook erg zwaar. En toen liep ik gelukkig nog relatief rustig (want met anderen samen die zelf geen GPS-route had). Spierpijn was ook bij mij goed aanwezig ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Omdat ik niet mag hardlopen alsook niet wandelen van mijn fysio, vanochtend een waanzinnig mooie 2de hands gravelbike opgehaald in Eibergen. (Carbon frame, Ultegra 2x11 afgewerkt voor maar €550,-) Meteen maar terug gefietst. Viel me niet tegen, maar geloof dat ik wind mee had. Zo blijft de prille conditie hopelijk nog een beetje op peil. Met de knie gaat het wel beter heb ik het idee. Tot eergister voelde ik hem bij elke stap. Dat is gelukkig weg. Dus hopelijk na vrijdag heel voorzichtig weer aan de hardloop.
Daarnaast had ik vanochtend hier in de buurt een Garmin 245 M opgehaald (ook 2de hands, de Amazfit Stratos 3 verkocht)), dus hoor er nu helemaal bij :D Als nu de Garmin-site ook weer in de lucht gaat, ben ik een geheel tevreden mens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
[...]

...
Spierpijn is aanwezig. Vooral m'n boven benen waren het gisteren niet eens met al het klimmen. Was de laatste 7km vechten tegen kramp heuvelop :) Ben voornamelijk benieuwd of het morgen erger of minder erg is. M'n rusthartslag zit iig alweer op het niveau waar hij hoort :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb wel eens toen het echt heel koud was (-10*C en gevoel -20*C) een buff voor mijn mond gehad om enigszins de lucht die je inademt voor te verwarmen door de warmte die er in blijft hangen als je uitademt. Maar dat was al klote, voor een rustige duurloop was t nog wel te doen maar snelheidswerk zou geen pretje zijn geweest. Laat staan als het meer dan een laagje is en van minder ademend materiaal (want anders heeft een mondkapje geen zin).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Martiveen schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:13:
[...]

Spierpijn is aanwezig. Vooral m'n boven benen waren het gisteren niet eens met al het klimmen. Was de laatste 7km vechten tegen kramp heuvelop :) Ben voornamelijk benieuwd of het morgen erger of minder erg is. M'n rusthartslag zit iig alweer op het niveau waar hij hoort :D
Reken maar op erger. Typisch gevalletje DOMS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Er gaan geruchten dat Garmin is gehackt. Weet niet of het waar is, maar irritant is het wel dat alles nog steeds offline is :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En die geruchten worden van alle kanten bevestigd: https://www.zdnet.com/art...-after-ransomware-attack/

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Inmiddels ook de FP bereikt: nieuws: Wearable-fabrikant Garmin kampt met grote storing

Ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen de komende dagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

[...]

Dwmap werkt nog. Ik dacht al, waarom neem ik altijd een laptop mee op vakantie, maar dat is dus voor het geval dat Garmin gehackt wordt en ik handmatig activiteiten zou willen uploaden.

Voor morgen heb ik een route gepland met bijna 2000m hoogteverschil (van 720 naar een top op 2600 meter). Dat gaat wel een avontuurtje worden, is ook meteen hoger dan ik ooit geweest ben. Spierpijn heb ik vooral van het afdalen, stijgen gaat me eigenlijk wel goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Tja ik wil hier mijn geplande workout verzetten maar dat lukt uiteraard ook niet. En voor zover ik weet kan ik (onvoltooide) workouts van gisteren niet meer verschuiven, dus dat zou jammer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Het wordt eens tijd voor een keurmerk voor producten welke aangeeft dat basisfunctionaliteit niet afhankelijk is van externe servers/ het offline ook gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik zag vanochtend al de Cloudflare meldingen staan toen ik mijn route voor vanavond wilde importeren om nog wat waypoints toe te voegen. Ik was vanmiddag ook niet zo tevreden toen ze toen pas een tweet deden maar als het inderdaad een ransomware aanval is moeten we maar hopen dat de schade allemaal meevalt.

Omdat ik een onbekende route had gemaakt hebben we uit gemak gewoon de zevenheuvelenroute van de Veluwezoom gelopen, 15km.

offtopic:
En Twitter wilde net ook een tijdje niet laden bij mij

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:35:
Het wordt eens tijd voor een keurmerk voor producten welke aangeeft dat basisfunctionaliteit niet afhankelijk is van externe servers/ het offline ook gewoon doet.
Wat dat betreft doet Apple dat wel netjes. Alle data van mijn Apple Watch staat gewoon op mijn IPhone in HealthKit en verder nergens dus niets geen gedoe met servers. Enige nadeel daarvan is dat je weer gebruik moet maken van externe tooltjes zoals HealthFit om data in Strava,Smashrun,Runalyze enzo te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
Roozzz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:27:
[...]

Reken maar op erger. Typisch gevalletje DOMS :+
Status Update al iets minder dan gisteren :)

offtopic:
Betreft Garmin gebeuren. Ben nu toch wel blij dat ik een fenix heb en geen last heb van het 7 activiteiten gebeuren. Zou iig prettig zijn als ze hierna toch gaan werken aan een sync naar de app toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Niet online
Vanmorgen weer de eerste keer gaan lopen sinds zondag. De rust heeft mijn kuiten goed gedaan, voede ze nog wel flink, maar beduidend minder dan zondag. Denk dat ik komende week nog maar even blijf hangen bij de 2e week van het C25k programma om mijn lichaam wat meer tijd te geven om te wennen aan de inspanning.

De massage stick is inmiddels ook binnen, maar ben niet helemaal onder de indruk. Komt niet heel diep bij mijn kuiten. Wacht nog even de foam roller af (komt volgende week) zodat ik kan vergelijken, maar ik vermoed dat de stick retour gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:54:
Vanmorgen weer de eerste keer gaan lopen sinds zondag. De rust heeft mijn kuiten goed gedaan, voede ze nog wel flink, maar beduidend minder dan zondag. Denk dat ik komende week nog maar even blijf hangen bij de 2e week van het C25k programma om mijn lichaam wat meer tijd te geven om te wennen aan de inspanning.

De massage stick is inmiddels ook binnen, maar ben niet helemaal onder de indruk. Komt niet heel diep bij mijn kuiten. Wacht nog even de foam roller af (komt volgende week) zodat ik kan vergelijken, maar ik vermoed dat de stick retour gaat.
Niet diep kunnen kan ook omdat je spieren gewoon knetterhard zijn :D

Een pas op de plaats (i.e. luisteren naar je lichaam) is nooit slecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik heb al meerdere mensen gehoord over Trenara. En aangezien ik nu weer een leuk doel heb in september, leek het mij leuk om Trenara als aanvulling te gebruiken op de training van de hardloopgroep. Ik heb de app nu gekoppeld aan mijn strava profiel en ingesteld op drie trainingen per week. Fijn dat je de belangrijkste training van de week op een vaste dag in kan plannen, want die negeer ik verder en doe ik met de loopgroep. Zal grotendeels wel overeenkomen omdat zowel de loopgroep als de app daar afwisselend heuveltraining/interval/fartlek training doet. De andere trainingen zijn een beetje wisselend tempoduurlopen (met of zonder variatie) of LSDjes.

Ik had mijzelf als doel gesteld om de singelloop onder de 50 minuten uit te lopen maar volgens Trenara zou mij dat met mijn huidige fitheid al moeten lukken en zou ik -mits ik braaf hun schema volg- ergens onder de 46 minuten uit moeten komen (Dat zou tevens betekenen dat ik sta ingeschreven voor het verkeerde tijdsslot :+). Dat vind ik best een forse verbetering binnen 7 weken. Eerst zien en dan geloven dus.

Vanavond staat er een LSD van 11 kilometer op het programma met een gemiddeld tempo van 7:38 min/km. Ik twijfel erg of ik deze ga lopen i.v.m. mijn enkel. In Runalyze staan alle seinen op groen (Easy Trimp > 0) en eigenlijk heb ik de afgelopen week na geen enkele sessie last gehad van een gevoelige of pijnlijke enkel maar qua weekkilometers is het wel weer een flinke stap omhoog. Misschien maar gewoon gaan in het kader "Kiek'n wat 't wot"...

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Zo, het was de moeite waard vandaag. Bijna 6 uur over minder dan 30 kilometer gedaan :)
En uiteraard een hardloopschoen op de foto (Inov-8 Terraultra 260, een van de weinige zero drop schoenen van Inov-8 tegenwoordig).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oxg7oqru7_701iUPl98MABeTgNk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RzsGa2BgHxroINkWU7merTfv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

BastiaanN schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:37:
Ik heb al meerdere mensen gehoord over Trenara. En aangezien ik nu weer een leuk doel heb in september, leek het mij leuk om Trenara als aanvulling te gebruiken op de training van de hardloopgroep. Ik heb de app nu gekoppeld aan mijn strava profiel en ingesteld op drie trainingen per week. Fijn dat je de belangrijkste training van de week op een vaste dag in kan plannen, want die negeer ik verder en doe ik met de loopgroep. Zal grotendeels wel overeenkomen omdat zowel de loopgroep als de app daar afwisselend heuveltraining/interval/fartlek training doet. De andere trainingen zijn een beetje wisselend tempoduurlopen (met of zonder variatie) of LSDjes.

Ik had mijzelf als doel gesteld om de singelloop onder de 50 minuten uit te lopen maar volgens Trenara zou mij dat met mijn huidige fitheid al moeten lukken en zou ik -mits ik braaf hun schema volg- ergens onder de 46 minuten uit moeten komen (Dat zou tevens betekenen dat ik sta ingeschreven voor het verkeerde tijdsslot :+). Dat vind ik best een forse verbetering binnen 7 weken. Eerst zien en dan geloven dus.

Vanavond staat er een LSD van 11 kilometer op het programma met een gemiddeld tempo van 7:38 min/km. Ik twijfel erg of ik deze ga lopen i.v.m. mijn enkel. In Runalyze staan alle seinen op groen (Easy Trimp > 0) en eigenlijk heb ik de afgelopen week na geen enkele sessie last gehad van een gevoelige of pijnlijke enkel. Dus misschien maar gewoon gaan in het kader "Kiekn wat t wot"...
Ik had voor de grap Trenara gepakt voor een 10k schema na mijn fakEkiden, die ik in 52:19 liep. Met een doel in oktober vond hij dat ik niet onder de 51:48 ging komen. Ook niet met vijf trainingen per week. Ik zou dus in 14 weken * 5 trainingen/week = 70 trainingen ongeveer een halve minuut van mijn tijd af krijgen. Oh en m'n progress stond meteen op 99% whahaha. Bij jou is het dus precies andersom.

Wat betreft je lange duurloop, probeer een route te kiezen waarbij je af en toe de mogelijkheid hebt om snel weer thuis te komen mocht je wel pijn krijgen, bijvoorbeeld op 5 en 8 km ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Jammer maar niet onoverkomelijk dat Garmin het even niet doet. Ik blijf toch wel lopen. Gisteren nog een MTB-route gedaan bij Hoge Vuursche, vandaag een tempoloopje. Eerst 2km warming-up, daarna 5km tempo maar niet snoeihard en daarna coolingdown tot aan huis. Totaal iets meer dan 9,5km gelopen en nu wachten op m'n data ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Rudedadude schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:48:
Zo, het was de moeite waard vandaag. Bijna 6 uur over minder dan 30 kilometer gedaan :)
En uiteraard een hardloopschoen op de foto (Inov-8 Terraultra 260, een van de weinige zero drop schoenen van Inov-8 tegenwoordig).

[Afbeelding]
Ik ben best jaloers op al die trailers die ik nu in de bergen bezig zie. Geniet er maar hard van Rudy!

Stop de verwelking!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Xaverius schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Ik ben best jaloers op al die trailers die ik nu in de bergen bezig zie. Geniet er maar hard van Rudy!
Zeker! Er is ook erg veel mooie natuur onderweg, dus ik moest vaak denken aan de foto's die jij daar meestal van maakt. Ik heb vandaag weer apollovlinders, koningspages en alpenblauwtjes gezien en de bloemen op de verschillende hoogtes zijn echt heel erg mooi. En ik weet nu eindelijk waar de vetplanten vandaan komen die m'n ouders vroeger thuis hadden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Xaverius schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:42:
[...]

Ik hou mezelf overeind met de gedachte dat ik nog naar de bergen ga later deze zomer :+

Net een progressief loopje gedaan met de nodige hoogtemeters; langzaam maar zeker komt de power er weer een beetje in, dus de bergbenen gaan de goede kant op :)

[ Voor 20% gewijzigd door Roozzz op 24-07-2020 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

BastiaanN schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:38:
[...]

Wat dat betreft doet Apple dat wel netjes. Alle data van mijn Apple Watch staat gewoon op mijn IPhone in HealthKit en verder nergens dus niets geen gedoe met servers. Enige nadeel daarvan is dat je weer gebruik moet maken van externe tooltjes zoals HealthFit om data in Strava,Smashrun,Runalyze enzo te krijgen.
Je kan tegenwoordig rechtstreeks vanuit Health importeren in Strava, heb je geen extra app meer voor nodig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shinji
Daarnet even een kort rondje gelopen en was voor het eerst sinds lange tijd weer dat het echt heel lekker liep. Tijd geleden last van knie gehad en had daar al een tijdje geen pijn meer van maar ergens zat nog wel de herinnering aan die pijn en de angst dat het weer op zou komen zetten. Dat was nu helemaal weg :)

Strava or it didn't happen, oh dat werkt nu niet.. :'( :+

[edit]
Toch maar even handmatig gedaan: https://strava.app.link/RPRdtp4Rq8

[ Voor 9% gewijzigd door Shinji op 26-07-2020 11:59 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Shinji schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 19:00:
Strava or it didn't happen, oh dat werkt nu niet.. :'( :+
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/fxe9evr58oc51.jpg

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:23
Al een tijd wil ik graag eens een course record lopen op een Strava segment. In mijn eigen leeftijdscategorie heb ik op 2 segmenten de snelste tijd op mijn naam staan, maar het leukst is natuurlijk om de snelste van allemaal te zijn. Op een paar segmenten sta ik in de top tien en zou ik wel iets kunnen stijgen, maar de eerste plek daar is voor mij als 51-jarige gewoon niet meer haalbaar. Op 1 segment na, door een grasveld in een bos. Zo'n 350 meter met 20 km/u, dat zou moeten kunnen.
Maar ja, wanneer? In de winter leek het me te koud, daarna werd ik ziek en daarna moest ik eerst weer mijn conditie opbouwen. Afgelopen weekend liep ik aan het eind van mijn duurloop een interval van 200 meter in 41 seconden. Ik bedacht me dat als ik iets harder liep en dat 150 meter langer volhield, dat genoeg zou moeten zijn.
Dus deze week de snelle schoenen aangetrokken en op pad gegaan. Eerlijk gezegd voelde ik me heel gespannen. Na een paar kilometer warmlopen vond ik het segment. Eerst een verkennend cirkeltje gelopen om te zien of er wandelaars met honden waren. Er was een wandelaar, maar zonder hond.

Ik besloot het erop te wagen. Het eerste stuk was heuvelaf, dus ik was meteen op snelheid. Ik concentreerde mij op mijn techniek, om zo economisch mogelijk te lopen. Halverwege voelde het goed. Ik liep de wandelaar voorbij, gelukkig ging dat probleemloos. Toen begon het pijn te doen. Dat was geen verrassing en ik probeerde het tempo vast te houden. Aan het eind liep het weer omhoog en ik begon naar de finish te verlangen.
Na de finish even uitgelopen en daarna huiswaarts gekeerd. Thuis meteen op Strava gekeken. Geen segmenten gedetecteerd! Wat was dat nou? Ik vertrouwde er maar op dat dat even op zich zou laten wachten, doorgaans kijk ik nooit meteen. En inderdaad, een paar minuten later stond het segment erbij. Met een kroontje! Het was gelukt! van 1:13 naar 1:08.
De tijd viel een beetje tegen in vergelijking met de tijd die ik zelf had geklokt, maar in een bos is het moeilijk bepalen waar het segment begint en waar het eindigt. Misschien ga ik het nog eens proberen met een andere GPS-instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:35:
Alle "basis"functies van mijn horloge werken anders nog perfect. Ik weet nog steeds hoe laat het is }:O Het is dus maar wat je basis noemt (het is zelfs veel meer dan dat, eigenlijk mis ik op dit moment behalve de gedetailleerde grafiekjes en de upload naar Strava niet direct iets).

Alle gekheid op een stokje, mooie foto @Rudedadude! Zelf ook een weekje Oostenrijkse topjes gezien (meestal wel wandelend of met de skilift na het incidentje met de knie, dus niet zo dartelend als jij, en sowieso met 2 kinderen halen we geen 30km in 6 uur, eerder 10km in 3 uur) maar dat blijft gewoon genieten.

Valt me deze week trouwens op dat na 2 weken "hoogtestage" het allemaal wat gemakkelijker gaat. Zelfs vandaag waar het toch knap benauwd was door een dreigend warmteonweder, gingen de duizendjes "voorzichtig" aan 3'45" dus strak op 10k tempo.. En daarmee heb ik ineens ook gezegd dat mijn knie relatief snel beter is, op een mooie vlakke ondergrond, that is.
Pagina: 1 ... 38 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.