Ik ben weer begonnen met hardlopen. Na jaren van blessures, burnout en ander gedoe tijdens de lockdown al weer wat gelopen, maar toen bij toeval in een bootcamp-groep terechtgekomen. Nu heb ik met wat spieropbouw weer een beetje vertrouwen en loopt het eigenlijk best lekker, maar nog niet ver. Ik ben vanavond 5 kilometer weg geweest.
Mijn hardloop-CV:
-In 2004 begonnen
-Ongeveer 8 keer de Sluizenloop in Nieuwegein gelopen
-Ongeveer 7 keer de IJsselsteinloop (10 km) gelopen
-Singelloop Breda (15 km) 1 keer gedaan
-Dam tot Damloop (16 km) 1 keer gedaan
-Zevenheuvelenloop (15) 2 keer gedaan
-1 halve marathon in 2010 (IJsselstein)
-TT-run Assen (12 km) 1 keer gedaan (2010)
Eigenlijk is de klad er rond 2015 in gekomen, met gezeik met mijn knie. Daarna wel wat oplevingen, maar iedere keer wat. Ingegroeide teennagel, burnout, het idee dat ik het met fietsen naar mijn werk ook allemaal wel redde, dat soort geneuzel. Maar ik blijf het een hele leuke sport vinden, daarnaast is mijn conditie ook veel slechter dan ik zou willen. En ik ben veel zwaarder dan ik fijn vind. Dus strak mijn voeding bijhouden, 1 keer per week bootcamp, 1 keer per week hardlopen.
En omdat ik alweer 10 jaar hetzelfde Garmin-horloge heb (Forerunner 305), dat een eeuwigheid nodig heeft om satellieten te vinden, heb ik mezelf vandaag een Garmin Instinct cadeau gedaan.
Slecht idee... Hoe laat?