Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14
Asics? Is dat niet dat merk met al die lompe klompen? :P

Zoveel wensen, zoveel smaken. Iedereen heeft zo zijn voorkeur. Die van jou is Asics > Nike. Bij jouw voet, gebruik en loopstijl past deze specifieke Asics kennelijk goed. Dat wil niet zeggen dat dat voor mij of wie dan ook, ook het geval is. Dus om op basis van jouw ervaring af te geven op Nike lopers is gewoon onzinnig :?

Nog nooit een paar Nike's gehad trouwens, wel tal van andere merken waar ik meer of minder tevreden mee was. Ook nog gelopen op diverse schoenen die inmiddels helemaal niet meer mijn smaak zijn; waaronder Asics :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Rudedadude schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:29:
Ga je nu mensen die Nikes kopen lopen bashen omdat jij als individu toevallig mindere ervaringen hebt met 1 versie van een specifiek model?

Smaken verschillen, schoenen verschillen, voorkeuren verschillen en met name voeten verschillen. Een schoen is zo goed als dat jij er mee kunt lopen in de manier waarop en op de ondergrond waarop jij er mee wilt lopen.
Het is maar hoe je het interpreteert. Het is een forum, vrijheid van meningsuiting.

Vindt nou eenmaal dat Nike een veels te dominante marktaandeel heeft met mediocre schoenen. Bekende lopers worden ook dik betaald, als voorbeeld Eliod Kipchoge. Die maakt het geen snars uit waar die op loopt, als hij maar bakken met geld krijgt. Win-Win situatie voor beide partijen. Nike moet het ook hebben van agressieve vorm van marketing. Youtubers beïnvloeden om hun producten aan te prijzen.

Daar bewonder ik ASICS om die dat allemaal niet nodig heeft in die mate.

Ik verkoop zelf hardloopschoenen en hoe vaak krijg ik geen klanten die blind op Nike afgaan. Want tjah, het is Nike, dus zal het wel goed zijn. De serieuze hardlopers kiezen toch vaak voor andere merken. Maar zal geen mening meer verkondigen, no worries. Ligt te gevoelig hier merk ik al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Roozzz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:37:
Asics? Is dat niet dat merk met al die lompe klompen? :P
Als je ook nog eens een post leest ipv doorscrollt dan zie je ook wat de bedoeling is van zijn reactie

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 08-07-2020 22:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:45
rutgergron schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:09:
Ik loop sinds kort op de Asics Cumulus 22, wat een ge-wel-dige schoen. Ontzettend comfortabel, genoeg ruimte aan de voorkant van de schoen, goede hiel lockdown, flexibele schoen en een lichte schoen.

Wat een verbetering tegenover de Nike Pegasus waar ik eerst een korte tijd op liep. Drama. Waar veel Youtubers, reviewers lyrisch over zijn. Ansich een goede schoen, maar totaal geen hiel lockdown. Steeds gevoel of je elk moment eruit kon flippen met je hak. Goed aan strikken was geen optie door de zeer dunne tong. Pijnlijke wreef als gevolg. Bij de enkels ook erg laag uitgesneden waardoor je achterin de schoen totaal geen goede grip hebt.

Snap niet dat veel mensen zo lyrisch zijn over Nike, zal wel het merk zijn en agressieve vorm van marketing. De swoosh logo doet ook veel bij moderne lopers in het brein. De nieuwe Pegasus 37 zit ook zo'n dikke laag rubber onder, elk contact met de ondergrond is weg.

Jammer daarentegen dat ASICS wat minder populair is geworden. Terwijl ze kwa innovatie erg mooie, subtiele stappen zetten.
Ik zal je uit de droom helpen: asics hoort bij de top van meest gedragen hardloopschoenen. Dus “minder populair” zou ik Asics niet noemen.

Verder is het gewoon persoonlijk: de Pegasus waar jij zo van gruwelt is een alltime-best-seller die al 30+ jaar ofzo mee gaat dus denk dat jouw mening gewoon jouw mening is, en dat is prima hoor maar natuurlijk niet representatief voor andere mensen. Zo zullen er ook mensen zijn die de Cumulus verscchrikkelijk vinden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 08-07-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

AppieR schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Leuk, veel plezier ermee! Ik heb de 6X Pro en ben inmiddels volledig aan het gewicht gewend. Als je er een HRM-run bij koopt, heb je dezelfde run-dynamics als met een forerunner. En ik vind het wel fijn dat je dan je horloge over je mouw heen kan doen als het kouder is.
Nou, ik heb de FR935 en die heeft echt niet andere gegevens als de Fenix5 als ik me niet vergis (die had mijn vrouw namelijk)

Ik heb een HRM RUN gekocht om die te krijgen. (of eerlijk gezegd, ik trainde op hartslag maar de polsmeter van mijn FR935 was te vaak onbetrouwbaar dat ik een hartslagband wilde hebben)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

magic_nl schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Vanavond ga ik 'ns een interval training op de baan doen. Benieuwd hoe deze schoenen daar reageren (ook omdat de baan nat is nu).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2N_jk3NQcKBzwylgTZGMLp05_4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xHw5IineXE5kFRGRuNVxdlmE.jpg?f=fotoalbum_large

Resultaat gisteravond was dat ik mijn PR op de baan met 3 seconden verbeterd heb.
Hierbij moet wel meegenomen worden dat gisteren de baan nat was en mijn vorige record op een droge baan is gezet. Onze atletiekbaan wordt nogal glad al het nat is, dus dit PR sneuvelt vast nog wel een keer.
Als ik de 1:38 op 400m omreken naar een kilometertijd, kom ik op 4:04min/km of bijna 15km/h.
Niet verkeerd voor mij als recreatieve loper.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

rutgergron schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Ik verkoop zelf hardloopschoenen en hoe vaak krijg ik geen klanten die blind op Nike afgaan. Want tjah, het is Nike, dus zal het wel goed zijn. De serieuze hardlopers kiezen toch vaak voor andere merken. Maar zal geen mening meer verkondigen, no worries. Ligt te gevoelig hier merk ik al wel.
Dat heb ik met Asics omgekeerd. Daar kijk ik niet eens naar, omdat bijna iedereen er op loopt en ik graag wat afwijkends wil. Voor mij is Saucony hét merk, maar ik heb ook Salming en NewBalance gehad.
Er wou een verkoper mij zelfs een keer Adidas aansmeren, maar dat merk neem ik niet serieus. Dat zijn voor mij sneakers.
Kortom ieder heeft zo z'n voorkeuren en gelukkig is er keuze.
Ook een Kipchoge heeft een voorkeur, maar omdat schoenen volledig aangepast worden zijn die verschillen bij dergelijke lopers klein. Zijn schoenen kunnen wij niet in de winkel kopen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Lekker tempo @magic_nl. Lekker is dat hè? Laatste tijd had ik dat ook, dat ik de kilometer in 4:10 liep en dat ik de 400m liep op 3:45 min/km was ook heerlijk :o
Ik moet zeggen dat ik zelf ook het gevoel had, toen ik van mijn Asics GT-4000 overstapte naar mijn Saucony Omni ISO 2, dat ik sneller kon lopen. Dit kwam bij mij vooral door de afwikkeling van mijn fout die ik bij de Asics maar niet lekker voor elkaar kreeg. De Asics waren net wat zwaarder en minder soepel, waardoor de tempo's ook zwaarder en geforceerder voelden. De Saucony lopen, bij mij, soepeler, waardoor ik gelijk het tempo wat kon opvoeren. Minder nadenken bij het lopen zorgt er natuurlijk ook voor dat je het langer kan volhouden.

De rust lijkt bij mij goed te vallen: wilde gisteren eigenlijk een 5km tijdloop doen, maar vrouwlief was heel laat thuis en toen had ik geen zin meer. Vorige week woensdag voor het laatst hardgelopen, ik doe wel extra squats, lunges, etc. om de spieren op een andere manier te prikkelen maar juist de gevoelige plekken te ontzien. Inmiddels geen last meer van mijn kuit en ook mijn scheen is niet meer gevoelig. Goede keuze geweest om nu even rust te pakken, dan kan ik op vakantie straks ook lekker mijn loopjes doen om de omgeving te verkennen :D

Merk wel dat mijn schema, nu de AV weer gestart is, wat mank loopt. Voorheen deed ik 2 interval trainingen en daarnaast een duurloop, nu loop ik drie avonden in de week alleen maar intensieve interval trainingen. Goed voor de opbouw van de snelheid, maar moet wel even de balans vinden met duurloop erbij, anders kan ik de snelheden alleen op korte afstanden volhouden. Wil ook even kijken wat ik wil gaan doen qua loopje in het najaar, heb ik eigenlijk nog niet goed naar gekeken. Twijfel of ik al wat meer afstand ga pakken of dat ik juist de 5km en 10km loopjes meepak. Een halve marathon is misschien ook wel leuk, als ik die rond de 1:50 kan lopen, dan dwing ik mezelf ook om die duurlopen er meer in te bouwen.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjan90 op 09-07-2020 08:32 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04:37
Net een interval training gedaan met 2 collega's voor het werk, echter had ik mijn interval schema er verkeerd ingezet dus er klopt niks van...
Op google kreeg ik zo snel niks gevonden om in een fit file de interval tijden aan te passen, dus heeft hier iemand toevallig nog een tip?

Verder lekker bezig @magic_nl (y) mooi dat je schoentjes je veel sneller maken maar ik denk dat er naast de schoenen zelf ook misschien nog wel een soort van "placebo effect" in zit, en dat je op je oude schoentjes ook nog wel wat sneller had gekund.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:06
magic_nl schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:14:
[...]

[Afbeelding]

Resultaat gisteravond was dat ik mijn PR op de baan met 3 seconden verbeterd heb.
Hierbij moet wel meegenomen worden dat gisteren de baan nat was en mijn vorige record op een droge baan is gezet. Onze atletiekbaan wordt nogal glad al het nat is, dus dit PR sneuvelt vast nog wel een keer.
Als ik de 1:38 op 400m omreken naar een kilometertijd, kom ik op 4:04min/km of bijna 15km/h.
Niet verkeerd voor mij als recreatieve loper.
Lekker!
Heb gisteravond nog de Endorphin Shift besteld. Komt hopelijk vandaag aan. Als het morgen droog is maar eens even testen. Ben heel erg benieuwd naar de Speedroll technology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Xaverius schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:32:
[...]

Nou, ik heb de FR935 en die heeft echt niet andere gegevens als de Fenix5 als ik me niet vergis (die had mijn vrouw namelijk)

Ik heb een HRM RUN gekocht om die te krijgen. (of eerlijk gezegd, ik trainde op hartslag maar de polsmeter van mijn FR935 was te vaak onbetrouwbaar dat ik een hartslagband wilde hebben)
Je hebt inderdaad gelijk. De x35 (in ieder geval de 735 en 935) hebben een HRM voor die run-dynamics. Volgens mij hebben de x45's de meeste dynamics standaard in het horloge. Zonder heb je alleen cadans en staplengte.
Lekker hoor! Ik zit eigenlijk te kijken naar de Kinvara's als vervanging voor mijn Brooks Ghost, maar misschien dat ik toch een beetje meer uit ga geven.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
AppieR schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:49:
[...]

Je hebt inderdaad gelijk. De x35 (in ieder geval de 735 en 935) hebben een HRM voor die run-dynamics. Volgens mij hebben de x45's de meeste dynamics standaard in het horloge.
[...]
Nope, ook bij de 945 ed heb je een hrm-run hartslagband nodig voor de advanced running dynamics. Zonder kom je niet veel verder dan cadans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Arjan90 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:24:
toen ik van mijn Asics GT-4000 overstapte naar mijn Saucony Omni ISO 2, dat ik sneller kon lopen. Dit kwam bij mij vooral door de afwikkeling van mijn fout die ik bij de Asics maar niet lekker voor elkaar kreeg. De Asics waren net wat zwaarder en minder soepel, waardoor de tempo's ook zwaarder en geforceerder voelden. De Saucony lopen, bij mij, soepeler, waardoor ik gelijk het tempo wat kon opvoeren. Minder nadenken bij het lopen zorgt er natuurlijk ook voor dat je het langer kan volhouden.
Ik mocht een stukje buiten rennen op verschillende schoenen destijds en vond de Asics het meest comfortabel zitten van alle schoenen die ik heb mogen proberen, daaronder waren ook Saucony schoenen. Uiteindelijk dus met Asics Gel Pursue 4 de deur uitgelopen. Vraag me nu nog wel eens af of dit wel de juiste keuze was, merk dat ik op deze schoenen erg veel moeite heb om de goede houding te vinden (dat licht voorover leunen). Verder bevallen ze wel goed.

Hoe hebben jullie trouwens jullie hartslagzones berekend? Ik heb op mijn horloge de keuze om het te laten berekenen met of zonder rusthartslag. Als ik de rusthartslag (50) er bij toevoeg verschuiven de zones nogal omhoog. Bijv zone 4 (80%) is 151-169 zonder rusthartslag en 161-174 met. Wat is nu de 'juiste' manier? :?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het is maar hoe je het interpreteert. Het is een forum, vrijheid van meningsuiting.
"Vrijheid van meningsuiting" is geen toverspreuk waarmee je opeens gevrijwaard wordt van tegenspraak 8)7

Een forum heeft geen vvmu, vvmu gaat over de verhouding tussen burger en overheid. De overheid mag jou niet verbieden een website over paarse hardloopschoenen op te richten. Maar een forum kan het prima verbieden om over paarse hardloopschoenen te praten. Jouw recht is namelijk niet de verplichting van iemand anders.
magic_nl schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:19:
Er wou een verkoper mij zelfs een keer Adidas aansmeren, maar dat merk neem ik niet serieus. Dat zijn voor mij sneakers.
Dat maakt dit nog indrukwekkender ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R8cAjit.jpg

Het wereldrecord 10km is vorig jaar blijkbaar verbroken op niet serieus te nemen sneakers O-)

Serieus, wat is dit voor discussie? 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Wat @Roozzz zegt, je hebt een HRM RUN of de dynamics pod nodig om dynamics te krijgen.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Tinusvolkel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:33:
Net een interval training gedaan met 2 collega's voor het werk, echter had ik mijn interval schema er verkeerd ingezet dus er klopt niks van...
Op google kreeg ik zo snel niks gevonden om in een fit file de interval tijden aan te passen, dus heeft hier iemand toevallig nog een tip?

Verder lekker bezig @magic_nl (y) mooi dat je schoentjes je veel sneller maken maar ik denk dat er naast de schoenen zelf ook misschien nog wel een soort van "placebo effect" in zit, en dat je op je oude schoentjes ook nog wel wat sneller had gekund.
Je hebt https://www.fitfiletools.com/ en https://www.fitfilerepairtool.info/.

Ik heb naar je Strava gekeken, wat had het moeten zijn?

[ Voor 0% gewijzigd door m-vw op 09-07-2020 09:48 . Reden: Zie nu pas de omschrijving. ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

kenneth schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:41:
[...]

[Afbeelding]

Het wereldrecord 10km is vorig jaar blijkbaar verbroken op niet serieus te nemen sneakers O-)

Geloof dat mijn bericht helder was..
IK beschouw Adidas niet als hardloopmerk.
Dat is mijn persoonlijke mening, en ik kan er gigantisch naast zitten.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Tinusvolkel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:33:

Ik hou ook rekening met een placebo effect, maar feit is dat drie trainingen op een rij soepeler en sneller zijn.
De Kinvara’s waren op. Ik zou daar nog net de marathon Rotterdam mee lopen, maar die is uitgesteld. Er stonden ruim 950km op en dat merkte ik. Er kwamen pijntjes bij achilleshiel, kuit en knie. Dan is het tijd voor nieuwe schoenen.
Sneller op de Kinvara zat er ook niet in. Die had voor mij net wat te weinig demping.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18

Secsytime

Automagisch

[...]

Vindt nou eenmaal dat Nike een veels te dominante marktaandeel heeft met mediocre schoenen. Bekende lopers worden ook dik betaald, als voorbeeld Eliod Kipchoge. Die maakt het geen snars uit waar die op loopt, als hij maar bakken met geld krijgt. Win-Win situatie voor beide partijen. Nike moet het ook hebben van agressieve vorm van marketing. Youtubers beïnvloeden om hun producten aan te prijzen.

Daar bewonder ik ASICS om die dat allemaal niet nodig heeft in die mate.

Kipchoge is een ontzettend bescheiden persoon, en zal echt niet alles voor het geld doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
m-vw schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:47:
[...]

Je hebt https://www.fitfiletools.com/ en https://www.fitfilerepairtool.info/.

Ik heb naar je Strava gekeken, wat had het moeten zijn?
Dank je :) de eerste site kan (dacht ik) geen rondetijden aanpassen. en de andere tool ga ik vanavond is testen maar ik zie deze optie ook niet zo snel op de site staan.

Verder had het 3x5minuten moeten zijn ipv 3x3 minuten.
magic_nl schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Geloof dat mijn bericht helder was..
IK beschouw Adidas niet als hardloopmerk.
Dat is mijn persoonlijke mening, en ik kan er gigantisch naast zitten.
Ik loop het snelst op mijn Adidas adizero boston 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:57
Wat @kenneth zegt. Ik loop op Asics/Saucony/Nike/Brooks/Adidas maakt me niks uit ik pas de schoenen en degene die het lekkerste zit en lopen koop ik. De Brooks Ravenna 9 zaten voor mij perfect. De Ravenna 10 was net te breed dus maar overgestapt en heb nu Nike zoom structure smalle variant. Ik zou wel gek zijn als ik zomaar een merk niet zou proberen om een of andere mening. Ik heb dan ook een relatief smalle en kleine voet voor een man dus ik pas wel veel verschillende paren en merken.
p.s. de Tweakers Reeboks zijn ok voor mij maar de soft dus gebruik ik bijna niet.

@BastiaanN welk horloge heb je?
Strava maakt er bij mij op basis van Max HR van 195 dit van:
Z1< 126 Z2 126-157 Z3 157-173 Z4 173-189 en Z5>189. ik gebruik die niet en kan die nu inzien omdat ik dat gratis trial abonnement heb.

Garmin vindt dat mijn LTH momenteel 175 is bij 4.49 min/km. Dit klopt aardig dit is mijn 10KM tempo.

En op basis daarvan zijn de zones nu, want als de LTH verandert passen de zones zich aan, minmaal maar toch, op LTH 175 Z1=114-140 Z2=140-156 Z3=156-166 Z4=166-175 en Z5 is 175-198.
Op basis van Max HR 195 en Rust 48 maakt Garmin er dit van Z1=122-136 Z2=136-151 Z3=151-166 Z4=166-180 en Z5=180-195.
Ik trainde afgelopen periode op LTH via een Garmin trainingsplan op HR omdat ik wilde uitbouwen en de belasting niet te hoog wilde maken. Nu doe ik maar wat ivm vakantie maar over een week of 4 pak ik denk ik weer een schema op. Weet nog niet of ik dan op HR ga trainen of meer op tempo of een combinatie. LDL op HR en intervallen op tempo's. Ik denk het laatste omdat intervallen op hartslag lastiger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:22
Secsytime schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:59:
[...]

Kipchoge is een ontzettend bescheiden persoon, en zal echt niet alles voor het geld doen..
Ik verwacht eigenlijk dat als hij oprecht geloofd op andere schoenen onder de 2 uur te kunnen lopen tijdens een echte marathon maar niet op iets wat Nike hem kan bieden, hij Nike gewoon laat vallen.
magic_nl schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:19:
[...]

Ook een Kipchoge heeft een voorkeur, maar omdat schoenen volledig aangepast worden zijn die verschillen bij dergelijke lopers klein. Zijn schoenen kunnen wij niet in de winkel kopen.
Dat mag niet meer (sinds 30 april dit jaar). Schoenen moeten minstens 4 maanden openlijk verkrijgbaar zijn en mogen niet aangepast worden (tenzij puur de looks of om medische redenen), anders doe je niet mee voor het klassement. Zie https://www.worldathletic...ases/modified-rules-shoes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:22
Gisterenavond 5km tegen mijn anaerobe drempel gelopen, zie ik bij thuiskomst ineens dat ik 2de sta op een strava segment hier in de buurt. :o
Nu nog bedenken waar ik 81 seconden op 2840 meter vandaan ga halen voor de eerste plaats. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
kenneth schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:41:
[...]
"Vrijheid van meningsuiting" is geen toverspreuk waarmee je opeens gevrijwaard wordt van tegenspraak 8)7

Een forum heeft geen vvmu, vvmu gaat over de verhouding tussen burger en overheid. De overheid mag jou niet verbieden een website over paarse hardloopschoenen op te richten. Maar een forum kan het prima verbieden om over paarse hardloopschoenen te praten. Jouw recht is namelijk niet de verplichting van iemand anders.

[...]

[Afbeelding]

Wat een intellectuele diepgaande reactie, knap zeg. Hoe voelt dat? :F

Dat het record 10k doormiddel van Nikies is verbroken is voor jou het bewijs. Uiteraard ... Het heeft ook alles met de hardloopschoen te maken. Goed dat er veel mensen zijn die dezelfde denkwijze als jou hebben dat past ook perfect in het verdienmodel van Nike ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
rutgergron schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Dat het record 10k doormiddel van Nikies is verbroken is voor jou het bewijs. Uiteraard ... Het heeft ook alles met de hardloopschoen te maken. Goed dat er veel mensen zijn die dezelfde denkwijze als jou hebben dat past ook perfect in het verdienmodel van Nike ;)
En dat 31 v/d 36 podiumplekken op de 6 marathon majors in 2019 worden ingenomen door lopers met Nike schoenen is vast ook alleen maar omdat die het Swoosh logo mooi vinden? En dat nagenoeg zonder uitzondering álle grote merken Nike aan het volgen zijn qua technologie door in 2020 een eigen variant op de vaporfly met carbonplaat uit te brengen zegt wat jou betreft ook niets over hoe ver Nike is? Nee hoor, allemaal marketing. Natuuurlijk. 😅

(Zelf overigens geen frequent Nike loper, pas sinds vorige maand voor het eerst sinds 2009 weer een keer Nikes)

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 09-07-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Jullie hebben werkelijk geen idee hoeveel geld ze verdienen met een sponsor contract van Nike. Zulke bedragen kunnen andere merken niet zo even ophoesten .. Anyway, eindeloze discussie. Verschillen van mening en ben er ook wel weer klaar mee.

[ Voor 14% gewijzigd door rutgergron op 09-07-2020 13:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

rutgergron schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:24:
Jullie hebben werkelijk geen idee hoeveel geld ze verdienen met een sponsor contract van Nike. Zulke bedragen kunnen andere merken niet zo even ophoesten .. Anyway, eindeloze discussie. Verschillen van mening en ben er ook wel weer klaar mee.
Nou en.
Ik koop schoenen omdat ze goed zitten, zou jij als schoenen verkoper toch moeten weten?
Asics is te breed, Saucany / Nike sluiten beter aan bij mij.
Het merkje dat er op staat interesseert mij helemaal niks, als ze maar goed lopen :).

Ik heb in mijn studietijd ook schoenen verkocht, waren wandelschoenen maar het principe is gelijk: pasvorm is het belangrijkste.

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 09-07-2020 13:38 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Lezen. Het ging over Adidas. De enige reden dat ik trouwens weet dat Kipruto op Adidas loopt is omdat dit midden in de rage over de 4%/Next% gebeurde en juist het voorbeeld is dat het niet om de schoenen gaat :)

Ik loop trouwens niet in Adidas, Nike, Asics, Saucony, New Balance, Brooks of Mizuno. Ik ben uniek :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
[...]

Als je een keer de moeite zou nemen een bericht te lezen, dan zou je zien dat het hier draait om Adidas. Maar dat blijkt structureel te lastig. Je bent overtuigd van je eigen gelijk en elke reactie die daar mogelijk niet mee strookt wordt vol gas op de man aangevallen, zonder daadwerkelijk te lezen. Erg prettige discussiestijl. Zoals je het zelf zegt: "ben er ook wel weer klaar mee". ;w

Ik snap niet hoe je als schoenenverkoper niet kan begrijpen dat de schoenen goed moeten zitten en het merk ondergeschikt is. Maar als je dat zegt ben je kennelijk een nike-fanboy 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@rutgergron tuurlijk mag je een eigen mening hebben en die verkondigen dat doen we allemaal. Graag zelfs maar nu lijkt het meer op een mening van vooral tegen Nike zijn omdat ze zo groot/rijk etc zijn. Misschien wel terecht hoor want de grote merken maken zo misschien de kleinere wel kapot met als gevolg minder concurrentie en keuze. Maar Nike innoveert wel én als 1 van de weinige merken (saucony ook dacht ik) hebben ze nog wat modellen met smalle leest voor heren. Zoals met alle merken zullen er goede en minder goede modellen tussen zitten. Maar niks is zo persoonlijk als een schoen.

En als schoenenverkoper zul je best veel mensen hebben die persé Nike willen omdat het Nike is. Doe ik ook aan mee maar ook omdat de Air Max gewoon een gaaf model is als casual.
Maar ik neem aan dat je hardloopschoenen verkoopt? En als dat zo is dan neem ik ook dan dat het merendeel van de lopers of gewoon al weten wat ze willen en vaak voor de opvolger van een model gaan of specifiek weten wat voor soort schoen ze willen. Drop,pronatie, etc. Mag hope dat als ik ooit in je winkel om advies vraag ik ook gewoon Nike krijg aangeboden als die voor bij zouden passen, want als dat niet zo is is dat wel een gemiste kans.
p.s. het voorbeeld van de 10Km is Adidas ;)
@kenneth waar loop jij dan op Vibram of geen schoenen?

[ Voor 4% gewijzigd door xray79 op 09-07-2020 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

xray79 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:47:

Topo Athletic. Redelijk lage zool, zero drop, afwisselend meer (Magnifly) en minder (ST-3) demping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 13:05

Tazzios

..

BastiaanN schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:22:
[...]
Hoe hebben jullie trouwens jullie hartslagzones berekend? Ik heb op mijn horloge de keuze om het te laten berekenen met of zonder rusthartslag. Als ik de rusthartslag (50) er bij toevoeg verschuiven de zones nogal omhoog. Bijv zone 4 (80%) is 151-169 zonder rusthartslag en 161-174 met. Wat is nu de 'juiste' manier? :?
De juiste is dezelfde als die van het trainingsschema die je gebruikt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 13:05

Tazzios

..

xray79 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:47:
...
Gister weer 7,5Km zonder schoenen gedaan maar dat levert toch meer discussie op dan op 'het verkeerde merk' schoenen lopen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
De gister bestelde Saucony Endorphin Shifts zijn inmiddels binnen.
Jammer genoeg al gelopen, maar met het weer van vandaag mogen ze toch nog niet naar buiten.
Het zijn wel de meest kleurrijke schoenen die ik heb gekocht, tot nu toe.En eigenlijk vind ik ze gewoon lelijk :D Gelukkig loop ik hard en geen modeshow (anders had ik wel Nikes gekocht. :+ )

Eerste dat me opvalt dat de neus nogal afgerond is waardoor je waarschijnlijk de drive naar voren gaat ervaren. Pasvorm is verder prima (redelijk brede voeten). Ben benieuwd morgen :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Roadman op 09-07-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Roadman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:35:
De gister bestelde Saucony Endorphin Shifts zijn inmiddels binnen.
Jammer genoeg al gelopen, maar met het weer van vandaag mogen ze toch nog niet naar buiten.
Het zijn wel de meest kleurrijke schoenen die ik heb gekocht, tot nu toe.En eigenlijk vind ik ze gewoon lelijk :D Gelukkig loop ik hard en geen modeshow (anders had ik wel Nikes gekocht. :+ )

Eerste dat me opvalt dat de neus nogal afgerond is waardoor je waarschijnlijk de drive naar voren gaat ervaren. Pasvorm is verder prima (redelijk brede voeten). Ben benieuwd morgen :Y
Ze zijn ook in zwart/goud verkrijgbaar voor de liefhebbers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_iKXJNAcps89bJw5clP_ujZvNU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EByrRt89xqLquVB3EBago6df.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door magic_nl op 09-07-2020 14:59 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Wat vinden de anti adidassers van deze sneaker met carbon plaat? ik vind het subtiele wel wat hebben i.t.t. de andere carbonplaat schoenen. ( een beetje undercover lopen met mechanische "doping" >:) )

Begint wel een beetje te kriebelen om deze voor wedstrijden te gaan kopen... marja welke wedstrijden. 8)7
Ook zijn ze volgens dit artikel mooi te combineren zijn met mijn Adidas Adizero boston 8 schoenen.

Afbeeldingslocatie: https://assets.adidas.com/images/h_2000,f_auto,q_auto:sensitive,fl_lossy/86dcfea8ab064b278f48ab49012121ca_9366/Adizero_Pro_Schoenen_Zwart_FW9604_FW9604_01_standard.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Tinusvolkel op 09-07-2020 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik loop op asics, on en topo en heb nog een stel tweakboks in de kast liggen voor als topo-paar-1 het opgeeft (ongeveer nu merkte ik van de week).

On ben ik nog steeds tevreden over, op die !@#$ zool na waar van alles *in* gaat zitten. Dus in die wolkjes komen steentjes die dan tik tik tik en ook gewoon voelbaar op en neer in de zool gaan. Twijfel nog steeds of ik ze nog een keer ga kopen, want eigenlijk zijn ze best aan de prijs.

Mijn lokale hardloopwinkel had altijd een eind-van-de-maand funrun en a.s. zaterdag gaan we een corona-proeef poging wagen. Lekker 5/9/7km lopen met wat koffie/thee achteraf/tussendoor, ik denk dat we dit keer geen schoenen kunnen testen maar die mensen weer eens zien is al gezellig. (vooralsnog alleen op uitnodiging maar als het weer 'openbaar' wordt zal ik @BastiaanN wel pingen, tegen die tijd mag je vast weer gewoon lopen. We lopen 10km/h, dus een 5 of 7 moet wel te doen zijn. Er was nog iemand omgeving Hengelooo maar ik weet niet meer wie dat was)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

kenneth schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Ik loop trouwens niet in Adidas, Nike, Asics, Saucony, New Balance, Brooks of Mizuno. Ik ben uniek :+
Waarom moet ik nu gelijk denken aan Ralph ''i'm special" Wiggum van de Simpsons :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
Tinusvolkel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:37:
Wat vinden de anti adidassers van deze sneaker met carbon plaat? ik vind het subtiele wel wat hebben i.t.t. de andere carbonplaat schoenen. ( een beetje undercover lopen met mechanische "doping" >:) )

Begint wel een beetje te kriebelen om deze voor wedstrijden te gaan kopen... marja welke wedstrijden. 8)7
Ook zijn ze volgens dit artikel mooi te combineren zijn met mijn Adidas Adizero boston 8 schoenen.

[Afbeelding]
Ik heb de adizero adios 5 als interval schoen. Deze lijkt heel erg op die schoen min de carbon plaat en vind hem heerlijk rennen op hoge snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik loop mijn meeste kilometers op La Sportiva!

Stop de verwelking!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tijd voor een poll! *O*

Poll: Op welke hardloopschoenen loop jij het meeste?
Saucony
Nike
Brooks
Adidas
New Balance
Asics
Reebok
Mizuno
Salomon
HOKA ONE ONE
Altra
La Sportiva
Inov-8
On Running
Vibram
361º
[iets anders]
Ik ben Rudadadude en ik heb alle merken!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402813&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
Wilde eigenlijk graag 4 merken aankruisen, uiteindelijk toch maar voor de favoriet gekozen (New Balance).
Daarnaast heb ik nog Mizuno's, Salomon crossers, Asics spikes en een paar oude asics die nu werpschoenen zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:20
Ben voor de Rudadadude optie gegaan. Loop op het moment op Nike, Adidas, Asics en Brooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Eentje kiezen -O-

Tja dan maar gegaan voor Salomon, daar liep ik de afgelopen weken/jaren de meeste kilometers op. De hoeveelheid trailkilometers neemt weer wat toe... Maar verder ON, Altra en Asics in de rotatie.

Ik snap niet dat de Tweakbok het zo slecht doet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:15
Tja lastig, loop op Asics en op Nikes. Maar ja, eigenlijk is die laatste gewoon een kutschoen he :+
Toch maar op Nike gestemd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
InZane schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:57:
Tja, lastig loop op Asics en op Nikes. Maar ja, eigenlijk is die laatste gewoon een kutschoen he :+
Toch maar op Nike gestemd :)
Ik heb een paar nikes gehad, de pegasus 35, en daarna direct een fikse blessure gehad (achilles).
Voor mij nooit meer nike, ook al is het mentaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Roozzz Sorry, de poll functie stamt nog uit de tijd dat er nog PRs gelopen werden op sandalen met lederen riempjes :P

* vhal loopt voornamelijk op Saucony met af en toe een uitstapje naar Hoka One One

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:03

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ooit begonnen op Asics, daarna NB. Een keer verkeerd gekozen voor Mizuno, maar nu weer terug bij NB. Heb de laatste keer gelijk 2 paar gekocht.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Prima afsluiter van een dooddoenende discussie. Graag zie ik het hier ook ontopic gaan ipv welke schoen is het beste en de "jullie zijn allemaal fanboy"-reacties.

@rutgergron zou je misschien wat minder fel van leer willen trekken? Nergens voor nodig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Ben niet zo merkvast. Van Adidas, naar Asics, Saucony en Brooks. Saucony bevalt me het best (vooral op duurzaamheid) en daar heb ik dan ook op gestemd.

Vanochtend nog een ronde van 10,5 gelopen op m'n Saucony's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Mij bevalt Saucony ook het best als allround schoen. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik slechts ervaring heb met 3 modelsoorten Saucony, 2 Nikes en 1 North Face. Dus om nou te zeggen dat ik een rude-the-dude-waardig warenonderzoek gedaan heb, niet echt ;)

PS: Kinvaras zijn voor mij een blijvertje, overweeg nog net even snel 2 paar Kinvara 10’s te bestellen voor 70 euro per stuk voor ze helemaal op zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Hier een Saucony fan met op het moment 3 paar in gebruik.
Daarnaast 1 paar Salomon's in de roulatie, de Speedcross 4. Ook een fijne schoen.

Toen ik begon met hardlopen liep ik prima op New Balance.

In de winkel wel eens wat anders gebprobeerd, zoals Mizuno & Brooks. Maar kom toch steeds weer terug bij Saucony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik vond Brooks qua afrol e.d. wel gelijk aan Saucony, de leest was alleen heel anders. Mizuno vond ik wat Asics achtig, degelijker en meer een blok onder mijn voet. In ieder geval voor de schoenen met antipronatie, het kan best zijn dat het er bij neutrale schoenen heel anders uitziet en voelt.

Kan me ook voorstellen dat je, afhankelijk van je tempo en niveau, soms naar andere merken gaat. Ik had bijvoorbeeld in december meer stabiliteit nodig dan nu, komt o.a. door zaken als looptechniek. Wat dat betreft blijf ik mijn schoenen nog even lekker in de winkel kopen, moet alleen een winkel in het Noorden vinden die veel merken heeft en ook Nike. Wil eigenlijk ook wel kijken naar een rotatieschoen erbij, maar met antipronatie lijkt dat allemaal wat lastiger.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
Nog steeds trouw aan Hoka (wel tweakbokjes erbij voor het snellere werk). Vroeger veel Mizuno's gehad, een Asics tussendoor. De trouw aan Hoka slijt wel door de ervaringen hier, als ik die zwart gouden endorphins zie, dan hangt daar wel een Hoka zweempje om vind ik kappen is kappen.

Maar goed, bijna twee weken niet gelopen om de knie rust te geven, gaat beter, mss komende dagen überhaupt weer 's loopschoenen aandoen

[ Voor 8% gewijzigd door Outerspace op 09-07-2020 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
xray79 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:12:
@BastiaanN welk horloge heb je?
Strava maakt er bij mij op basis van Max HR van 195 dit van:
Z1< 126 Z2 126-157 Z3 157-173 Z4 173-189 en Z5>189. ik gebruik die niet en kan die nu inzien omdat ik dat gratis trial abonnement heb.

Garmin vindt dat mijn LTH momenteel 175 is bij 4.49 min/km. Dit klopt aardig dit is mijn 10KM tempo.

En op basis daarvan zijn de zones nu, want als de LTH verandert passen de zones zich aan, minmaal maar toch, op LTH 175 Z1=114-140 Z2=140-156 Z3=156-166 Z4=166-175 en Z5 is 175-198.
Op basis van Max HR 195 en Rust 48 maakt Garmin er dit van Z1=122-136 Z2=136-151 Z3=151-166 Z4=166-180 en Z5=180-195.
Ik trainde afgelopen periode op LTH via een Garmin trainingsplan op HR omdat ik wilde uitbouwen en de belasting niet te hoog wilde maken. Nu doe ik maar wat ivm vakantie maar over een week of 4 pak ik denk ik weer een schema op. Weet nog niet of ik dan op HR ga trainen of meer op tempo of een combinatie. LDL op HR en intervallen op tempo's. Ik denk het laatste omdat intervallen op hartslag lastiger zijn.
Ik heb een Apple Watch. De standaard workout app is nogal basic dus ik gebruik de app WorkOutDoors. Overigens zit daar niets in voor de lactaatdrempel, maar heb evt. wel zelf de mogelijkheid om hartslag zones helemaal naar wens in te stellen. Voor nu maar gewoon de rusthartslag op 0 gezet en daarmee zijn de zones ingesteld op hrMax ipv hrReserve.
Tazzios schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:55:
[...]

De juiste is dezelfde als die van het trainingsschema die je gebruikt. ;)
Ok, point taken :p
Poekie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:40:
Mijn lokale hardloopwinkel had altijd een eind-van-de-maand funrun en a.s. zaterdag gaan we een corona-proeef poging wagen. Lekker 5/9/7km lopen met wat koffie/thee achteraf/tussendoor, ik denk dat we dit keer geen schoenen kunnen testen maar die mensen weer eens zien is al gezellig. (vooralsnog alleen op uitnodiging maar als het weer 'openbaar' wordt zal ik @BastiaanN wel pingen, tegen die tijd mag je vast weer gewoon lopen. We lopen 10km/h, dus een 5 of 7 moet wel te doen zijn. Er was nog iemand omgeving Hengelooo maar ik weet niet meer wie dat was)
Dat klinkt wel interessant! Bij welke winkel is dat? Step One? Ik heb mijn huidige paar gekocht bij Non Stop Running in Hengelo maar die hebben bij de ‘loopanalyse’ volgens mij alleen maar gekeken of ik overpronatie had. Ik wil binnenkort eens naar Step One in Borne, daar schijnt de analyse uitgebreider te zijn hopelijk kunnen ze dan ook wat beter adviseren welke schoenen bij mijn loopstijl past.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 16:20
Ik ben die ene Vibram vote. Ik loop alweer een jaartje (=1150 km) op de Vibram KSO EVO. Ik heb niet alle periodes even consistent gelopen, maar de periodes dat ik loop is 't meestal zo'n 20-50km / week. Inmiddels zijn ze wel redelijk versleten (zit een gat in de zool) overigens, dus wel weer aan 't kijken naar iets nieuws.

Qua techniek is het wel anders dan de meeste schoenen, aangezien de zolen zo'n 3mm dik zijn zonder verdere vering. Sowieso moet je wel op de voorkant van je voet lopen. Alleen kreeg ik afgelopen jaar toch wat klachten, wat nog het meest leek op extensor tendonitis waar ik eigenlijk alleen last van had de eerste paar meter als ik uit bed kwam. Tijdens het lopen zelf geen klachten.

Daarom een keer naar de huisarts gegaan. Die wist het eigenlijk ook niet, maar constateerde wel dat ik wat teveel op de binnenkant (grote teen zeg maar) stond. Daarna m'n techniek iets veranderd waardoor ik iets meer op de buitenkant (en voorkant) van m'n voeten loop, en nergens meer last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0ew5PpW2xWzS9nnMS9SU9YejcY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HqJKDsWp3AXs6q6vlOTiIv57.jpg?f=user_small

offtopic:
Edit: had over de modwarning heen gelezen. Wilde met deze post geenszins impliceren dat deze schoenen de beste zijn, en wellicht dat iemand wat heeft aan mijn ervaring. Mocht een mod het mee oneens zijn dan is deze post vast in no-time verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door Freeaqingme op 09-07-2020 22:22 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:06

Rudedadude

Maybe we were born to run

vhal schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:09:
Tijd voor een poll! *O*

Poll: Op welke hardloopschoenen loop jij het meeste?
Saucony
Nike
Brooks
Adidas
New Balance
Asics
Reebok
Mizuno
Salomon
HOKA ONE ONE
Altra
La Sportiva
Inov-8
On Running
Vibram
361º
[iets anders]
Ik ben Rudadadude en ik heb alle merken!
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Het is dat ik geen koffie had om over m'n beeldscherm heen te proesten _/-\o_

Maar ik zie ook dat ik niet uniek ben :'(
En als ik dan toch zou moeten kiezen ben ik eigenlijk een Altra fan, vanwege de pasvorm en betere zooltechnieken dan Topo. Maar heb ik inmiddels ook 5x een marathon met 3:10 of sneller gelopen op Skechers. Ach laat maar, de Rudedadude optie is het beste :P

Ik heb deze week 3 keer op (3 verschillende modellen) Skechers gelopen en 1 keer op Mizuno's. Alleen vandaag al 2 keer gelopen. Op het paar Skechers van vanavond liep ik in 2016 m'n eerste 'echte' wegmarathon, maar ze doen het nog altijd aardig.

M'n vibrams heb ik al weer een tijdje niet meer aan gehad.

@xray79 grappig dat jij de Reeboks soft vind, want ik had ze oorspronkelijk iets softer verwacht dan dat ze bij mij aanvoelen. Sterker nog, ik stop er regelmatig een ortholite binnenzool in. En ik ben wel stevig/minimaal gewend.

[ Voor 16% gewijzigd door Rudedadude op 09-07-2020 22:27 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik koos voor mijn La Sportiva maar vanavond heb ik heerlijk gelopen op mijn Salomon SLABS. Probleem alleen is dat ik daarbij last van mijn hiel krijg dus deze alleen gebruik in kortere afstanden (<15km) om problemen te voorkomen zoals vorig jaar het uitstappen op 52km op de 64km Vuurtorentrail omdat mijn voet totaal kapot aan het gaan was met die schoen.

Inmiddels heb ik V2 aan en bij de wedstrijd V1 maar ik merkte dezelfde klacht opspelen. Bij MST waar ik de schoen kocht was deze klacht bij de verkoper onbekend, ik was voor hem de eerste.

Vanavond wel wild gezien op de nieuwe bruine route Veluwezoom (met voor het einde een uitstapje naar de Posbank):
https://www.strava.com/activities/3738000014

Stop de verwelking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Vandaag bericht dat de Schoorl Duinentrail 2020 doorgaat op Zondag 25 Oktober, ik heb me net ingeschreven voor de 37k :D

https://www.mudsweattrails.nl/duinentrail_schoorl

Vandaag op naar de MST store voor hopelijk een nieuw trailvest, denk aan de Salomon S Lab Sense Ultra 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Gaargod schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:01:
Vandaag bericht dat de Schoorl Duinentrail 2020 doorgaat op Zondag 25 Oktober, ik heb me net ingeschreven voor de 37k :D

https://www.mudsweattrails.nl/duinentrail_schoorl

Vandaag op naar de MST store voor hopelijk een nieuw trailvest, denk aan de Salomon S Lab Sense Ultra 5.
Ben benieuwd of de marathon Rotterdam / Amsterdam door kan gaan met dezelfde voorwaarden.

Wat is er dit jaar anders? Covid-19 beleid
In verband met de Covid-19 situatie wordt de 2020 anders worden georganieerd:

Je kunt alleen deelnemen als je 100% fit bent (geen verhoging / geen verkoudheid).
De start- en finishlocatie is aan de rand van een grote parkeerplaats. Deelnemers kunnen hierdoor makkelijk omgekleed aankomen en direct naar de start toe lopen.
We kennen geen gezamenlijke start, maar ruime startblokken per afstand <kijk voor starttijden per afstand onder andere kopje>.
Het startnummer wordt naar je huisadres opgestuurd.
Het parcours is uitgezet én je ontvangt op voorhand van ons de link naar de route met het gps bestand.
Onderweg staan er onbemande verzorgingsposten. We vragen je het afval zelf mee te nemen en je dient zelf een beker / softflask of waterzak mee te nemen om deze bij de post te vullen.
Je gelopen tijd wordt geregistreerd en deze is direct na je finish online zichtbaar.
Aan de finish neem je zelf je finishersitems mee vanuit de tent die hiervoor staat opgesteld (schoenentas en flesje herfstbok).
Omkleden en jezelf verfrissen doe je bij de eigen auto.
Toiletten staan voldoende opgesteld rond start- en finish. Inclusief de mogelijkheid de handen schoon te maken.
De EHBO en Reddingsbrigade zijn de hele dag inzetbaar en werken volgens de dan geldende protocollen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 17:10
Op Inov-8 geklikt. Nu het langer licht is 's avonds ben ik toch meestal op pad in de bossen. Wordt 't weer donkerder dan zal ik m'n meeste runs op Saucony's doen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb wat gemist geloof ik. Een modbreak, hier? :o

@BastiaanN yup, step one. Hun eerste analyse is inderdaad iets uitgebreider met een voetdrukmeting maar daarna is het ook gewoon stukje lopen voor de camera. Beiden hebben wel een prima retourbeleid maar zelf nog nooit gebruik van hoeven maken.
Ik wissel beetje af tussen die twee, Kievit schijnt ook een hele uitgebreide analyse te doen, daar ben ik niet geweest. Voor jou misschien nog een idee.
NSR zit gewoon letterlijk om de hoek en step one heeft dus leuke evenementjes dus ik sponsor ze door daar af en toe schoenen of kleding te kopen.

Linksom of rechtsom maakt het helemaal niet uit op welk type/merk schoen je loopt, als je maar lekker loopt. Als je in de winkel (of tijdens de eerste meters in je woonkamer) al twijfelt, ga je nooit lekker lopen op die schoenen. Al loop je op blote voeten, als jij dat lekker vindt lopen (ik zou dan echt snel naar vibrams grijpen inderdaad, maar dat is meer ivm troep op de weg, blote voeten thuis ook favoriet) dan doe je dat toch? Ik ken hardlopers voornamelijk als mensen die juist oprecht geïnteresseerd zijn in andermans schoenen (of kleding) ipv x is de beste/y is troep. YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Hmmm, wat is dat nou voor Poll joh, maar 1 keuze :P Met 5 paar trailschoenen en 4 paar wegschoenen is dat natuurlijk geen doen. Ik heb nu een mix van Salming, Salomon, Innov-8, Adidas, Brooks, Hoka. Daarnaast ben ik niet heel erg merkvast en heb zowat alle merken wel een keer gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Aangezien we het nog steeds gezellig over schoenen hebben :)
Hier vandaar mijn NB 1080v10 ophalen bij de schoenmaker aangezien mijn grote teen er net doorheen aan het komen was. Dus er worden nu lapjes in gelijmd. Verder weinig op gelopen de laatste tijd Omdat mijn Adidas schoenen toch meer steun gaven na het omzwikken van m’n enkel. Dus morgen denk ik een hm als test rondje, ben benieuwd hoe ze weer lopen :) in het begin liepen ze super maar na het omzwikken kon er er niet lekker meet op lopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzmJ9us-ydsQoo92IlMlno7Ax8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAHXtJkKeMprzGASHBCOFpMU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Tinusvolkel schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:48:
Aangezien we het nog steeds gezellig over schoenen hebben :)
Hier vandaar mijn NB 1080v10 ophalen bij de schoenmaker aangezien mijn grote teen er net doorheen aan het komen was. Dus er worden nu lapjes in gelijmd. Verder weinig op gelopen de laatste tijd Omdat mijn Adidas schoenen toch meer steun gaven na het omzwikken van m’n enkel. Dus morgen denk ik een hm als test rondje, ben benieuwd hoe ze weer lopen :) in het begin liepen ze super maar na het omzwikken kon er er niet lekker meet op lopen.
Zulk bovenwerk kun je bijna stoppen als een sok hahaha.
Ik heb ook dat probleem wel eens gehad maar had nooit het idee om er een stukje in te laten zetten. Gewoon extra tochtgat :D het is niet of de meeste hardloopschoenen echt waterdicht zijn.
Tegenwoordig zie ik wel dunnere plekjes bij m'n teen maar echt een gat al lang niet meer gehad.

Het niet lekker meer lopen na je enkel verzwikt te hebben slijt vast wel als je weer een paar keer normaal er op gelopen hebt. Je bent al weer een aardig tijdje verder en hebt weer aardig gelopen in de tussentijd, nu deze schoenen weer in de roulatie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Als ik er niks aan doe dan krijg je het volgende wat bij mijn NB 1080v9 is gebeurd, dus dan hoop ik dat het met een lapje toch beter blijft, en aangezien de v10 nog geen 400km gelopen heeft moeten ze van mij nog wel even mee kunnen. de v9 heeft ook nog maar 850km gelopen... echter heb ik deze gratis gekregen aangezien mijn 1ste paar v9 na 350km ook op dit punt kapot ging. (dus prima service van runnersworld, die mij hierdoor ook nog 30 euro korting gaven op de v10)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJvNd3hhaL033W_KCXIFeQ0Mr34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1tFguJecMxXFYJfvszNbfz0.jpg?f=fotoalbum_large

En ben idd alweer een tijdje lekker aan het lopen zonder ergens last van te hebben. de conditie gaat ook weer de goede kant op :) (hoogste piek volgens runanyze, maar dit is voor mijn gevoel nog lang niet het geval) verder begint de 4:00 /km weer wat normaler aan te voelen maar dat hou ik zeker nog geen hm vol wat mijn doel was voor de blessure.

[ Voor 44% gewijzigd door Tinusvolkel op 10-07-2020 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Die gaten herken ik wel, tegenwoordig is de bovenkant van de schoenen voorzien van zacht materiaal waardoor het sneller lijkt te slijten. Het knippen van nagels is ook een mogelijke oplossing.
influenza schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:45:
Hmmm, wat is dat nou voor Poll joh, maar 1 keuze :P Met 5 paar trailschoenen en 4 paar wegschoenen is dat natuurlijk geen doen. Ik heb nu een mix van Salming, Salomon, Innov-8, Adidas, Brooks, Hoka. Daarnaast ben ik niet heel erg merkvast en heb zowat alle merken wel een keer gedragen.
Daarom de Rudedadude-optie omdat de tweakerspoll niet voorziet van multiple inputs :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
vhal schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:35:
Die gaten herken ik wel, tegenwoordig is de bovenkant van de schoenen voorzien van zacht materiaal waardoor het sneller lijkt te slijten. Het knippen van nagels is ook een mogelijke oplossing.

[...]

Daarom de Rudedadude-optie omdat de tweakerspoll niet voorziet van multiple inputs :P
Nagels zijn netjes geknipt :) maar mijn grote teen wiebelt denk ik iets te veel op en neer. verder is het bovenwerk van de v10 veel flexibeler als die van de v9 dus ik hoopte dat het beter ging.. maar helaas..
Dus ik ga de schoenen met vergelijkbaar bovenwerk vermijden, die Adidas boston 8 is op dit punt iig veel degelijker, en de schoen is nog lichter ook. marja hier lever je wel demping op in, maar vraag mij af of ik die demping wel echt nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Sport_Life schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 07:25:
[...]

Ben benieuwd of de marathon Rotterdam / Amsterdam door kan gaan met dezelfde voorwaarden.
Ik durf de gok wel aan om te stellen dat Rotterdam niet door gaat. Het is de 40ste editie en die zullen ze toch niet met allerlei beperkingen (geen publiek enzo) willen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Kan het me ook bijna niet voorstellen, maar beetje duidelijkheid zou best fijn zijn en dan niet op het laatste moment.
Roadman schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Ik durf de gok wel aan om te stellen dat Rotterdam niet door gaat. Het is de 40ste editie en die zullen ze toch niet met allerlei beperkingen (geen publiek enzo) willen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik ben benieuwd of Leiden 22 november doorgaat, ze hadden al een flink plan liggen, maar er staat nog steeds 'als we mogen' op de site.

Mocht dat doorgaan - maat van me zou zijn tweede marathon daar gaan lopen, maar een kleintje uitgerekend eind november is daar niet mee te combineren (helemaal aangezien we aan de andere kant van t land wonen). Mocht er iemand interesse hebben kan ik jullie wel in contact brengen tegen de tijd dat we weten dat het echt doorgaat op dat weekend. Hij had contact gehad met de organisatie en ze wilden nog niets overzetten naar een volgende editie omdat deze dus nog in de planning ligt.

Ik loop daar zelf de halve en heb een logeeradres dus mochten ze opeens bedenken dat startnummers worden opgestuurd ivm corona dan kan ik die in het marathonweekend wel overdragen als die nog naar hem gestuurd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Roadman schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:36:
[...]

Zou inderdaad dan wel prettig zijn om dit tijdig te weten, ik had met potloot ook ergens een halve marathon gemarkeerd de dag ervoor (voor de Corona crisis) en als die niet door gaat zou ik die misschien wel willen doen (ipv kw marathon Rotterdam), dan moet ik wel mijn voorbereiding gaan tweaken dus handig als het tijdig bekend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Poekie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:48:
Ik ben benieuwd of Leiden 22 november doorgaat, ze hadden al een flink plan liggen, maar er staat nog steeds 'als we mogen' op de site.

Mocht dat doorgaan - maat van me zou zijn tweede marathon daar gaan lopen, maar een kleintje uitgerekend eind november is daar niet mee te combineren (helemaal aangezien we aan de andere kant van t land wonen). [...]
Zonde dit, dan heb je zo je best gedaan om gezinsuitbreiding af te stemmen op de sportplannen. Maar dan gooit Corona ineens roet in het eten. :+

Zojuist nieuwe schoentjes binnen gekregen btw: Salomon Sense Pro 4 in héél erg blauw :D Zou iets vergevingsgezinder moeten zijn dan de Slab Sense, maar nog wel behoorlijk reactief. Ik ben benieuwd hoe deze "middenweg" uitpakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Gisteravond heb ik me ingeschreven voor de Veluwse trailrun, 30k. :)
Ben benieuwd, eerste wedstrijdje weer.

Stop de verwelking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Xaverius schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:39:
Gisteravond heb ik me ingeschreven voor de Veluwse trailrun, 30k. :)
Ben benieuwd, eerste wedstrijdje weer.
Lamaar, ik kan niet lezen :F

Ik denk dat ik ook maar ga inschrijven! *O*

[ Voor 75% gewijzigd door InZane op 10-07-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

InZane schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:55:
[...]

Lamaar, ik kan niet lezen :F
Ik wilde net zeggen, daar staat geen 'niet' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Poekie schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Ik wilde net zeggen, daar staat geen 'niet' :D
Het is vrijdag. Laat ik dat de schuld maar geven O-)

Denk dat ik maar voor de 16km ga. Mooie overzichtelijke afstand om er toch een beetje tempo in te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 17:46

EgoPro

Time is an illusion.

Ik gebruik mijn Apple Watch voor fitness tracking. Maar als ik op zaterdag naar mijn hardloop groepje ga dan staan we vaak stil om een oefening door te nemen of om even bij te komen. Als ik dan een "Outdoor Run" heb gestart (WorkOutDoors of Apple Activity) dan raken mijn statistieken zoals gemiddelde tijd per KM die ik door de week opbouw door de war gegooid.
Hoe doen jullie dat, starten jullie een andere activity dan hardlopen? Ik wil wel graag een activiteit starten zodat ik de gegevens achteraf goed kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Kun je je horloge dan niet op pauze zetten? Doe ik met mijn Garmin als ik zoiets heb, hoewel ik vooral graag de training van tevoren in mijn horloge zet met alle series, dan hoef ik niet de hele tijd mijn horloge op pauze te zetten als we even stil staan. Zolang ik maar weet hoe snel ik op mijn tempo's ga omdat ik die als een aparte "lap" heb. Dat Strava vervolgens een te laag gemiddelde laat zien geloof ik wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
EgoPro schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:14:
Ik gebruik mijn Apple Watch voor fitness tracking. Maar als ik op zaterdag naar mijn hardloop groepje ga dan staan we vaak stil om een oefening door te nemen of om even bij te komen. Als ik dan een "Outdoor Run" heb gestart (WorkOutDoors of Apple Activity) dan raken mijn statistieken zoals gemiddelde tijd per KM die ik door de week opbouw door de war gegooid.
Hoe doen jullie dat, starten jullie een andere activity dan hardlopen? Ik wil wel graag een activiteit starten zodat ik de gegevens achteraf goed kan bekijken.
Ik liet voorheen altijd bij atletiek-training mijn activiteit gewoon doorlopen van inlopen naar loopscholing / krachtoefeningen etc naar kern (rondjes op tempo) naar uitlopen. Dat geeft inderdaad hele rare gemiddelden.

Tegenwoordig doe ik het als volgt:

- Start activiteit bij inlopen
- Stop activiteit na inlopen (stop = pauze, bij Garmin)
- Hele loopscholingprogramma, oefeningen, core-etc geen 'tracking' van gegevens
- Hervat activiteit bij start kernprogramma, met manueel "Laps" voor de intervalronden
- Stop activiteit na het uitlopen

Op deze manier heb ik achteraf één activiteit met daarin alle echte hardlooponderdelen erin en geen vertekening door de oefeningen tussendoor (die veelal ook oefeningen op de plek zijn). En binnen die activiteit heb ik dan de rondes van de interval als manual laps met bijbehorende data. Enige vertekening blijft er, want de rust-blokken worden natuurlijk ook gewoon meegenomen als 'hardlopen', maar dat terzijde.

PS: Af en toe loop ik op andere schoenen in dan die waarop ik mijn intervallen loop, waardoor ik toch maar de inloop-sessie weer als losse activiteit opneem, anders kom ik niet uit met het loggen op Strava welke schoenen ik wanneer gebruik en wordt de verborgen autist in mij onrustig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 17:46

EgoPro

Time is an illusion.

Ja ik heb ook een auto-pauze functie die werkt goed als ik stil sta. Op mijn doordeweekse rondje kom ik 3x en VOP tegen waar ik even moet wachten en dan pauzeert die netjes. Maar op zaterdag dribbelen we soms even van de ene kant van het park naar de andere kant dan gaat die weer vrolijk verder met tellen. En dat klopt natuurlijk ook, maar dat gaat wel ten koste van mijn gemiddelde.

@Valorian Ik denk dat jou manier inderdaad de manier is, bedankt voor de tip, helaas is het dan geen fire and forget. Maar ik denk wel de beste manier.

[ Voor 16% gewijzigd door EgoPro op 10-07-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
EgoPro schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:14:
Ik laat hem gewoon doorlopen. De tijd die je echt stilstaat wordt er door strava automatisch al uitgefietst mits je niet zelf handmatige pauze hebt gebruikt. In het begin wil eens met pauze gedaan maar soms vergeet ik hem dan weer aan te zetten enzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Valorian schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:21:
[...]

- Hervat activiteit bij start kernprogramma, met manueel "Laps" voor de intervalronden
Ik doe exact hetzelfde. Bevalt me prima.

Auto-pauze heb ik een hekel aan. Dat is een optie die altijd als eerste uit gaat. Ik bepaal liever zelf wanneer m'n klokkie op pauze gaat. In het begin vergat ik ook weleens m'n horloge weer aan te zetten, maar dat went vanzelf.

[ Voor 13% gewijzigd door InZane op 10-07-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Bij training op de AV staan we idd meer stil dan als ik solo aan het trainen ben. Dan Pauzeer ik wel tussendoor mijn horloge, maar niet bij loopscholing etc. Gemiddelde interesseert me ook weinig moet ik zeggen. Ronde tijden op de baan registreer ik wel, maar traject versnellingen bij een buitentraining vallen ook weg in het gemiddelde van de training. Zolang mijn wedstrijdgemiddeldes maar ok zijn ;). Waarschijnlijk zijn mijn training gemiddeldes dus ook veel lager dan bij een hoop mensen, terwijl ik met wedstrijden een stuk sneller loop. Wel lekker juist :P
InZane schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:41:
[...]

Ik doe exact hetzelfde. Bevalt me prima.

Auto-pauze heb ik een hekel aan. Dat is een optie die altijd als eerste uit gaat. Ik bepaal liever zelf wanneer m'n klokkie op pauze gaat. In het begin vergat ik ook weleens m'n horloge weer aan te zetten, maar dat went vanzelf.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
Ik ben maar een simpel mens:
Ik druk op start als ik de deur uitloop en ik stop als ik weer terug ben. Mijn wegprofiel heeft autopauze aanstaan voor stoplichten (die ik mijd) en mijn trailprofiel loopt gewoon altijd door. Kortom, waarschijnlijk ligt mijn gemiddelde snelheid te laag, maar dat interesseert me niet genoeg om er daadwerkelijk iets aan te doen :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik pauzeer alleen als ik echt wat langer stil sta (pas wel eens op katten van een vriendin, twee keer per dag die kant op betekent meestal wel een keer hardlopend die kant op en dan pauzeer ik als ik binnen ben). De rest boeit me echt niet, ik loop toch voor mezelf en ik weet waarom ik stil stond.
Als ik een wedstrijd doe ga ik toch uit van de gemeten tijd, dus ach.

Volgens mij hadden we laatst nog een discussie over die verstreken/bewogen tijd, omdat sommige mensen dus blij zeggen kijk hoe hard ik ging, dik PR! en rustig 10min adempauze hadden genomen. Die komen zichzelf alleen maar tegen bij echte wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

InZane schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:59:
[...]
Het is vrijdag. Laat ik dat de schuld maar geven O-)

Denk ik maar voor de 16km ga. Mooie overzichtelijke afstand om er toch een beetje tempo in te gooien.
Heb ik weer iets gemist... 😅
Ik heb geen tempo meer die ik niet wil verder lopen. 😇

Auto-pauze, leuk als je door een tunnel gaat... Bij mij staat deze ook altijd uit. Daarentegen vergeet ik regelmatig mijn horloge weer aan te zetten als ik weer ga lopen dus ik laat hem meestal gewoon aan staan. Gemiddelde overall vind ik minder interessant, alleen bepaalde stukken kijk ik wel eens na.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Ik heb besloten te stoppen met Garmin Coach. Dit komt mede omdat ik graag m'n PR op de halve marathon nog iets scherper wil stellen en met de training daarvoor meteen wil beginnen. Nu is er natuurlijk weinig nog bekend over de doorgang van evenementen, maar ik heb toch besloten een datum van een evenement als deadline te nemen: halve van Gouda op 8 november. Had graag Amsterdam gedaan maar die datum kan ik niet.

Mijn huidige pr staat trouwens op 1:38:25. Hopelijk lukt het onder de 1:38:00 te komen mede gezien het verloop van m'n PR van 1:51 naar 1:46 naar 1:41 naar de huidige tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Totrail schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:12:
Ik heb besloten te stoppen met Garmin Coach. Dit komt mede omdat ik graag m'n PR op de halve marathon nog iets scherper wil stellen en met de training daarvoor meteen wil beginnen. Nu is er natuurlijk weinig nog bekend over de doorgang van evenementen, maar ik heb toch besloten een datum van een evenement als deadline te nemen: halve van Gouda op 8 november. Had graag Amsterdam gedaan maar die datum kan ik niet.

Mijn huidige pr staat trouwens op 1:38:25. Hopelijk lukt het onder de 1:38:00 te komen mede gezien het verloop van m'n PR van 1:51 naar 1:46 naar 1:41 naar de huidige tijd.
Wat ga je nu gebruiken als schema in het voorbereidingstraject?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Roozzz schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:21:
[...]

Wat ga je nu gebruiken als schema in het voorbereidingstraject?
M'n eigen afwisseling van verschillende trainingen. Heb met al aardig wat schema's gelopen en denk te weten wat voor mij werkt. Ik hoop alleen nog het racefietsen er goed in te kunnen passen (wellicht voor het duurvermogen).

Twijfelde nog om Trenara te gebruiken. Geen ervaring mee, maar wel al goede ervaringen over gehoord.

Ga er in ieder geval dit weekend even goed voor zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
@Rudedadude ik probeer maar echte anti pronatie schoenen zijn niks voor mij. Ooit asics GT met zo’n echt blok gehad maar dat leverde alleen maar blaren op. Sindsdien meer neutrale schoenen of anti pronatie zonder blok. Die tweakbokjes zak ik wat meer door maar bij tempo’s valt het wel mee. Maar vergeleken met de Ravenna 9 en nu de zoom structure zijn ze wel zachter op de hak.

Ik pauzeer ook als ik lang stilsta. Anders laat ik de tijd gewoon doorlopen. Bij duurloopjes maakt het niet veel uit zolang ik de intervallen en tempoblokken maar goed registreer. Nu ook een schema zelf maken met een combinatie van Mountainbiken en over paar weken krachttraining erbij. Ik wacht even tot we terug zijn van vakantie voordat ik weer binnen ga sporten.....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Arjan90
Zo, weekje rust gehad en de afgelopen dagen voelde alles goed, dus vanavond even een solo 5km wedstrijdloop gelopen. Het ging zo goed dat ik na de 5km er nog een keer 5km achteraan heb gedaan, wel op iets lager tempo. Uiteindelijk de eerste 5km in iets meer dan 22 minuten gelopen (PR verbeterd met bijna 2,5 minuten), een minuutje uitgepuft en gewandeld en vervolgens de daaropvolgende 5km in rond de 25 minuten. Daardoor de 10km nog gelopen in 48 minuten, ook een ruim PR omdat mijn vorige PR rond de 54 minuten lag. Lekker! Heerlijk loopweer nu ook, graadje of 15 met een avondzonnetje.

Strava linkje: https://strava.app.link/m945ciZW07

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 10-07-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 17:29
Valorian schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:21:
[...]

Ja, helemaal goed!
Zo wil ik het ook doen. Maar ja, ik ben zo'n type dat na het stoppen vergeet de activiteit te hervatten. :|
En dan mis ik een groot deel van de actie. :(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LauryanF
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-04 15:16
Lees al een poosje mee hier.
Ben de afgelopen maanden het hardlopen weer opnieuw aan het herontdekken (na een poos van letterlijke stilstand..).
Heb me ook maar even bij de Strava club gemeld.

Weet niet of ik opeens een heel actieve poster ga zijn, maar toch even kort mijn doelstellingen.
Doel voor mij is enerzijds rustig aan uitbouwen tot een HM afstand (wil de km per week niet te hard opbouwen) en anderzijds mijn tempo voor de langere afstanden verbeteren (nu diesel ik lekker door op 5:40 en gaat een 5km rond de 5:00).
Qua fun factor haal ik erg veel voldoening uit een onbekende route te starten en dan te zien waar ik uitkom qua route en afstand. Liefst zou ik wat meer bos/single track op loopafstand hebben, maar ook daarbij helpt t als de snelheid en afstand beiden omhoog gaan 😉

Ik poog nu twee/drie keer hard te lopen per week en pak er nog een keer HIIT bij op de sportschool.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@LauryanF Welkom! Je basistempo is al mooi, dus wat dat betreft zit er vast genoeg in dat je op termijn ook sneller kan. Mijn tip: bouw eerst je kilometers uit en zorg dat je, als je veel kilometers loopt, echt nog in staat bent om in volle zinnen te praten. Daarmee belast je je gestel minder, des te harder en sneller gaat des te meer je pezen en spieren te verduren krijgen. Juist de rustige loopjes stimuleren je pezen en spieren om te herstellen en ze zijn goed voor het sterker maken. Ga zo door! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Arjan90 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:46:
@LauryanF Welkom! Je basistempo is al mooi, dus wat dat betreft zit er vast genoeg in dat je op termijn ook sneller kan. Mijn tip: bouw eerst je kilometers uit en zorg dat je, als je veel kilometers loopt, echt nog in staat bent om in volle zinnen te praten. Daarmee belast je je gestel minder, des te harder en sneller gaat des te meer je pezen en spieren te verduren krijgen. Juist de rustige loopjes stimuleren je pezen en spieren om te herstellen en ze zijn goed voor het sterker maken. Ga zo door! d:)b
En gooi er daarnaast een intervaltraining in. Goed voor je snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Ziezo, vanmorgen ook weer in de sportschool geweest dus het begint zowaar weer ergens op te lijken. Gisteren de Saucony Endorphin Shift onder gebonden voor een testloop. Voelen in eerste instantie redelijk lomp aan de voet maar eenmaal onderweg vat het wat mij betreft het beste samen als: "super demping met een push naar voren". Redelijk rustig aan gedaan gister dus ben benieuwd hoe de schoenen de komende tijd aanvoelen tijdens het afwerken van de duurlopen in het marathon programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hier geblesseerd geraakt tijdens de training van afgelopen dinsdag. Trok even een sprintje tijdens 8 minuten interval, en dat was wrs net de druppel.
Kon woensdag meteen bij de fysio terecht, maar die weet eerlijk gezegd niet zo goed wat het nou precies is. Lijkt wel uit een bot te komen (linkerknie rechtsonder). Afijn, vrijdag kon ik weer normaal lopen en heeft de fysio oefeningen uitgelegd die ik moet gaan doen. Meer algemene versterking van beenspieren. Mocht zelfs vanochtend alweer lopen. Bij veel pijn wel stoppen.
Pijn viel in 1ste instantie niet mee, dus wandelen. Later toch ff doorgezet en toen viel het mee (niet helemaal pijnvrij) en zowaar 5,4 km aan intervaltraining gedaan. Rustiger dan normaal gelopen (en dat is al traag!) en dat ging lekker qua ademhaling.
Helaas bij thuiskomst weer de pijn in de knie en nu strompelend door huis. Volgende keer toch maar ff wat langer wachten.
Kost me wrs ook de verdere deelname (had a.s. dinsdag al afgezegd) aan de hardloopclinic, want raak zo enorm achterop. Damn! Afijn, 1st maar eens kijken hoelang dit geintje duurt. Misschien maar wat fietsen om de conditie op peil te houden. Brrrrrrrr

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

Vandaag mijzelf eens getest op een 5 km loop, eindtijd 26:59, van langzaam lopen word je sneller.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@Fmiels als je goede spieroefeningen doet, wandelt en fiets voor conditie, kan je misschien wel zo weer mee met de hardloopclinic. Maar goed, wel voorzichtig aan! Te snel opbouwen zorgt alleen maar voor meer risico op blessures.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 11-07-2020 17:22 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.