Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gisterenavond kreeg ik helaas na 2,5 kilometer toch weer klachten rond mijn enkel tijdens het hardlopen. Bij een langzame duurloop notabene. Nog wel het rondje afgemaakt, maar relaxed was het niet echt.

Vandaag even bij de fysio langs geweest omdat ik toch wel twijfel of het iets is waar ik mee door kan lopen. Het antwoord van de fysio daarop was dus een duidelijke nee aangezien het toch een overbelaste pees blijkt te zijn.

Nu dus weer verplicht een weekje hardlooprust. Daarna mag ik weer langzaam opbouwen met 2 a 3 km per keer. Daarnaast het advies gekregen om mijn pasfrequentie flink te verhogen aangezien ik bij een langzame duurloop (7:30/km) maar een pasfrequentie heb van rond de 145 en dit dus zorgt voor een hogere belasting op mijn voeten/enkels/benen/etc. Langzamer lopen is dus niet altijd gunstiger voor je lijf :P Daarnaast liet de stabiliteit van mijn rechterkant ook te wensen over dus daar heb ik ook oefeningen voor.

Laten we hopen dat het daarmee over gaat. Nu dus weer verplicht een weekje fietsen/zwemmen. -O-

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Galois schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:46:
[...]
Die ervaring heb ik juist helemaal niet!

Ik maak met Komoot ook vaak hardlooproutes en soms kies ik dan toch voor een fietsoptie (bv. bike touring of gravel riding) omdat ik toch liever hardloop over 'goede onverharde paden' dan de optie 'hardlopen' geeft. Die gaat vaak zo 'off road' dat ik over kleine bodpaadjes geleid wordt vol met hobbels, gaten, takken, enz. Is toch wel irritant hardlopen als je niet echt een trailrun gepalnd hebt :) De fietsopties als 'bike touring' geven toch wel betere onverharde paden.
Grappig dat de ervaring zo wisselt. Mogelijk ligt het aan het gebied ofzo? Ik had komoot (website btw) hier lokaal geprobeerd. Gezien ik het hier vrij goed ken, zat ik continu: "Wat de fuck ga je nu weer doen dan? Waarom in vredesnaam zo? 8)7 ". Structureel terugvallend op verharde paden en de meest bizarre omwegen. Dus ik had hem hiervoor vrij snel afgeschreven...

Zoals ik al schreef, met betrekking tot fietsen dik tevreden maar voor onverhard rennen hopeloos. Ik zal het nog eens een kans geven. Misschien had ie een slechte dag :+

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 03-07-2020 12:16 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:02
Galois schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:46:
[...]

Tnx voor de tip! Bedoel je deze van de AH? Je koopt 'm voor (bv) 50 euro, voegt 'm aan je Apple account en dan komt er 57,50 in je account te staan? En die blijft dan staan totdat je iets 'koopt' in de Apple Store? Dus tot bv. Strava betaald moet worden? Toch weer 7,50 korting he? :-)

[...]
Ja zoiets bedoel ik, komt ook ooit bij de kruitvat voorbij, maar bij je proefperiode van 2 maanden kan je (voor zover ik weet) niet kiezen voor betaling met iTinus, dus iets voor het einde van de proefperiode snel afzeggen en daarna starten vanuit itunes.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:53
Succes morgen met de FakEkiden! Hoop dat ik er volgend jaar bij kan zijn, maar ze plannen het dus in het weekend dat wij onze verjaardagen vieren of als mijn vrouw jarig is :+ Er worden er niet veel gepland geloof ik? Anders misschien in het najaar nog 1 pakken? Wel met certified Tweakers shirts dan natuurlijk :o

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:02
Ah, goeie @Arjan90, mijn Ekiden shirt zit nog in de was :o :o die moet nog gauw ff schoon voor morgen natuurlijk.

Ik heb ergens de hoop een 10k PR poging te doen maar een BBBQ vanmiddag kan mogelijk wat roet (bier) in het eten (benen) gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb inmiddels een mooie verkeersluwe route (naja, qua kruisend verkeer - een stuk over een langs een N-weg liggend fietspad) uitgestippeld voor morgen in het buitengebied van net ietsje meer dan 10km en ga kijken of ik nog net zo snel ben als vorig jaar rond deze tijd. Hopelijk sneller, maar niet-in-een-echte-wedstrijd is voor mij toch wel moeilijker. En ik ga goed vroeg, want dan loop ik toch altijd wel t lekkerst. Heen en terug fietsen en een flesje sportdrank en een fles water mee in de fietstas, en een droog shirt. Benieuwd! Het wordt wel redelijk goed loopweer morgen hier, met 15*C/droog/windkracht 3 op het moment dat ik plan te lopen. Iets warm, maar hey, het is juli haha.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Mocht er nog iemand uitvallen. Ik loop morgen sowieso wel een afstand die lang genoeg is :X
Poekie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:50:
Cool, @Tim_W ik ben denk ik de langzaamste loper in het team hoor, en ik doe een 10km :D Dus ach, snelheid is relatief. Voor mij is het een mooie stok om tóch dat tandje harder te gaan ondanks dat ik alleen loop en eens te kijken waar ik nu sta qua 10kmprestatie.

Het idee is ergens morgen (zaterdag 2020/7/4) tussen 0:01 en 23:59 de volledige afstand te lopen. In je eigen omgeving (of desnoods je achtertuin als je rondjes lopen echt heel leuk vindt).
Ik moet voor mezelf ook nog even een mooie route uitstippelen waar ik geen last heb van verkeer, al denk ik dat ik echt vroeg loop zodat ik er sowieso minder last van heb.

@Valorian de 5k en @Tim_W de 7,195km? Dan is t team vol *O*
Team:
5k: martiveen
10k: Gaargod
5k: Shinji
10k: SuperPoekie
5k: Valorian
7,195k: _Giulietta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Ik kan mezelf ook slecht tot het uiterste drijven als het niet om een wedstrijd gaat. Ik heb toch altijd in mijn hoofd de gedachte zitten dat een training geen wedstrijd is :P. Enige wat dat wel kan doorbreken is op pad gaan met de hond en die aanlijnen, dan is het onmogelijk om rustig aan te doen :P.

Succes morgen! Waar zou je tevreden mee zijn?
Poekie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:56:
Ik heb inmiddels een mooie verkeersluwe route (naja, qua kruisend verkeer - een stuk over een langs een N-weg liggend fietspad) uitgestippeld voor morgen in het buitengebied van net ietsje meer dan 10km en ga kijken of ik nog net zo snel ben als vorig jaar rond deze tijd. Hopelijk sneller, maar niet-in-een-echte-wedstrijd is voor mij toch wel moeilijker. En ik ga goed vroeg, want dan loop ik toch altijd wel t lekkerst. Heen en terug fietsen en een flesje sportdrank en een fles water mee in de fietstas, en een droog shirt. Benieuwd! Het wordt wel redelijk goed loopweer morgen hier, met 15*C/droog/windkracht 3 op het moment dat ik plan te lopen. Iets warm, maar hey, het is juli haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Mijn PR is 51:00. Vorig jaar tijdens een 10km 50:35 gelopen, maar volgens mij was het parcours daar niet echt 10km (mijn garmin was het daar wel mee eens - die vond het 9,8km - en het was een 2-rondes wedstrijd, met een stukje aanloop, waarbij de 5km 1 ronde deed en de 10km 2 rondes, wat met het stukje aanloop dus voor een van beide afstanden een fout oplevert, of de 5 is ietsje te lang, of de 10 is ietsje te kort).

Op het moment geen idee hoe ik er voor sta, dus alles onder de 55:00 ben ik eigenlijk al wel heel blij mee. Ik ga kijken hoe ver ik kom richting die magische 50 kan komen, maar zeker gezien het feit dat ik de laatste tijd weinig snelheidswerk heb gedaan en ik dus redelijk gevoelig ben voor race-day-jitters die me sneller maken zie ik wel waar het eindigt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Poekie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:56:
Dus je presteert beter onder druk? Dus gewoon even roepen dat je je PR op de 10 gaat verbeteren >:)
Onder de 50 minuten (volgens strava als ik zo snel kijk) zou toch mooi zijn :)

Hier trouwens nooit echt moeite om mijzelf te motiveren, kan prima tegen mijn horloge lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Gewoon een keer een haas regelen die makkelijk onder de 50 minuten kan lopen en gewoon volgen ;)
Poekie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:55:
Mijn PR is 51:00. Vorig jaar tijdens een 10km 50:35 gelopen, maar volgens mij was het parcours daar niet echt 10km (mijn garmin was het daar wel mee eens - die vond het 9,8km - en het was een 2-rondes wedstrijd, met een stukje aanloop, waarbij de 5km 1 ronde deed en de 10km 2 rondes, wat met het stukje aanloop dus voor een van beide afstanden een fout oplevert, of de 5 is ietsje te lang, of de 10 is ietsje te kort).

Op het moment geen idee hoe ik er voor sta, dus alles onder de 55:00 ben ik eigenlijk al wel heel blij mee. Ik ga kijken hoe ver ik kom richting die magische 50 kan komen, maar zeker gezien het feit dat ik de laatste tijd weinig snelheidswerk heb gedaan en ik dus redelijk gevoelig ben voor race-day-jitters die me sneller maken zie ik wel waar het eindigt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Tinusvolkel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Dus je presteert beter onder druk? Dus gewoon even roepen dat je je PR op de 10 gaat verbeteren >:)
Onder de 50 minuten (volgens strava als ik zo snel kijk) zou toch mooi zijn :)

Hier trouwens nooit echt moeite om mijzelf te motiveren, kan prima tegen mijn horloge lopen.
Ik ben iemand die zich half opvreet als ze ingehaald wordt dus dan heb ik aaargh, die kan ik hebben. Bij die loop vorig jaar had ik op een gegeven moment door dat ik 2e V liep, dus toen ik achterom keek en een dame zag lopen, heb ik mezelf de longen uit m'n lijf gelopen (na de finish ging mijn Garmin in de noodtoestand mijn vriend bellen omdat ik zo abrupt stopte en op de grond ging liggen haha) zodat ik in ieder geval 2e bleef :D Alleen kan ik dat soort dingen gewoon niet goed.

@influenza volgens mij zit dit topic vol met lui die 5:00/km een relaxed rustig tempo vinden dus dat zou moeten lukken hahahaha. Maar dan wel liever op een echte wedstrijd :P

[ Voor 9% gewijzigd door Poekie op 03-07-2020 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Nou idd, 5:00 is wel een super relaxed tempo voor een lange duurloop :P. Ieder zijn eigen niveau uiteraard ;). Heb ook weleens 1:05 over 10 km gedaan :X

Maar een haas die het tempo bepaalt is op zich super relaxed. Gewoon volgen en nergens aan denken. En die prestatiedrang is op zich prima natuurlijk. Hoewel het ook tegen je kan gaan werken als het niet meezit. Ik haasde vorig jaar een vriendin bij een trail waar ze in haar hoofd had bij de eerste drie dames te willen eindigen. Dat ging best aardig totdat we na een kilometer of 10 werden ingehaald door een paar dames. Toen ging het licht extra snel uit :P
Poekie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Ik ben iemand die zich half opvreet als ze ingehaald wordt dus dan heb ik aaargh, die kan ik hebben. Bij die loop vorig jaar had ik op een gegeven moment door dat ik 2e V liep, dus toen ik achterom keek en een dame zag lopen, heb ik mezelf de longen uit m'n lijf gelopen (na de finish ging mijn Garmin in de noodtoestand mijn vriend bellen omdat ik zo abrupt stopte en op de grond ging liggen haha) zodat ik in ieder geval 2e bleef :D Alleen kan ik dat soort dingen gewoon niet goed.

@influenza volgens mij zit dit topic vol met lui die 5:00/km een relaxed rustig tempo vinden dus dat zou moeten lukken hahahaha. Maar dan wel liever op een echte wedstrijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37

Galois

1811 - 1832

Tinusvolkel schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Ja zoiets bedoel ik, komt ook ooit bij de kruitvat voorbij, maar bij je proefperiode van 2 maanden kan je (voor zover ik weet) niet kiezen voor betaling met iTinus, dus iets voor het einde van de proefperiode snel afzeggen en daarna starten vanuit itunes.
Niet?
Ik heb nl niets anders gedaan dan via de Apple Store Strava gemachtigd. Dus geen credit card gegevens aan Strava verstrekt. Gaat via de Apple Store. Zou dan toch ook dus via het saldo aldaar gaan?

EDIT: het zal wel via dat tegoed gaan. Er staat namelijk in mijn iPhone: "Voor elke aankoop wordt eerst je Apple ID-saldo gebruikt totdat het saldo nul is."

[ Voor 12% gewijzigd door Galois op 04-07-2020 08:44 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Poekie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:50:
Cool, @Tim_W ik ben denk ik de langzaamste loper in het team hoor, en ik doe een 10km :D Dus ach, snelheid is relatief. Voor mij is het een mooie stok om tóch dat tandje harder te gaan ondanks dat ik alleen loop en eens te kijken waar ik nu sta qua 10kmprestatie.

Het idee is ergens morgen (zaterdag 2020/7/4) tussen 0:01 en 23:59 de volledige afstand te lopen. In je eigen omgeving (of desnoods je achtertuin als je rondjes lopen echt heel leuk vindt).
Ik moet voor mezelf ook nog even een mooie route uitstippelen waar ik geen last heb van verkeer, al denk ik dat ik echt vroeg loop zodat ik er sowieso minder last van heb.

@Valorian de 5k en @Tim_W de 7,195km? Dan is t team vol *O*
Team:
5k: martiveen
10k: Gaargod
5k: Shinji
10k: SuperPoekie
5k: Valorian
7,195k: _Giulietta
Zet mij ook maar op de reserve lijst. Afstand maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Tigertje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:13:
[...]

Zet mij ook maar op de reserve lijst. Afstand maakt niet uit.
Ik wil er ook wel op hoor.

Loop morgenochtend een kilometer of 15, maar het tempo zal alleen niet heel hoog liggen. Rond de 5.30 denk ik. Ik loop nml niet alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Mocht er nog een 10 km nodig zijn. Niet heel snel, maar het is 10 km ;)

https://www.strava.com/activities/3710240133

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:28
Mijn bijdrage voor de 5km is ongeveer 17:55 minuten
Hier ene linkje: https://strava.app.link/NFsMWcNiQ7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• InZane
InZane schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:04:
[...]

Ik wil er ook wel op hoor.

Loop morgenochtend een kilometer of 15, maar het tempo zal alleen niet heel hoog liggen. Rond de 5.30 denk ik. Ik loop nml niet alleen.
Zoals gezegd, strak 5:30 :P

Strava: https://strava.app.link/DyFwPC2iQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Lekker! Ik wil ook nog een sub 18 poging doen dit jaar. Hopelijk in het najaar :)
Martiveen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:13:
Mijn bijdrage voor de 5km is ongeveer 17:55 minuten
Hier ene linkje: https://strava.app.link/NFsMWcNiQ7

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Nou, dat begon al lekker met vergeten m'n wekker te zetten en wat darmproblemen :')

Uiteindelijk volgens Strava 52:19 op de 10km gelopen, zeker niet slecht al zeg ik t zelf. Had nog een veter los na 4 km en op het laaange rechte stuk kwam bij de maïsvelden de wind echt even lekker achter de bomen vandaag en woei ik bijkans weg. Was dat stuk dus behoorlijk ingekakt.

Niet mijn dag maar toch erg tevreden. Met wat betere voorbereiding (af en toe wat intervallen) en het echte-wedstrijd-gevoel kom ik wel onder die 50 *O*

Tussenstand:
5k @Martiveen 17:49 (Strava vond dat je sneller was dan je zelf zei :) )
10k SuperPoekie 52:19
5k @Shinji 22:54
10k @Gaargod 40:01
7,195k @Tim_W 35:45
Totaal: 2:48:48 als ik goed heb gerekend
Wat zijn jullie allemaal snel! :D

Nu allemaal Valorian aanmoedigen voor de laatste 5k *O* *O* *O*

[ Voor 21% gewijzigd door Poekie op 04-07-2020 13:30 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:07
Zo, ik heb zojuist ook mijn 5km bijdrage gedaan in 22:58.

Niet echt ideale omstandigheden met net niet goede vorm en flinke wind maar mooi om een tijd te hebben om te verbeteren bij een echte race. Voor een 10k is dat nu onder de 50 en voor de 5k < 22:30

https://strava.app.link/TB9MUnboQ7

[ Voor 6% gewijzigd door Shinji op 04-07-2020 12:27 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 07:53
Ik weet dat de tijd op zich niet belangrijk was, maar door een hardnekkige steek in m'n zij werd het hier een teleurstelling. Ik had eigenlijk goede hoop om tijdens deze uitdaging een 5km PR te lopen, ander keertje dan maar.

Het enige lichtpuntje is dat ik m'n afstand wel volbracht heb. :+

Mooi tijden verder iedereen! d:)b

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Ruim onder de 50 toch zeker? Anders heb je wel heel veel verval ;)
Shinji schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:27:
Zo, ik heb zojuist ook mijn 5km bijdrage gedaan in 22:58.

Niet echt ideale omstandigheden met net niet goede vorm en flinke wind maar mooi om een tijd te hebben om te verbeteren bij een echte race. Voor een 10k is dat nu onder de 50 en voor de 5k < 22:30

https://strava.app.link/TB9MUnboQ7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
influenza schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:36:
Ruim onder de 50 toch zeker? Anders heb je wel heel veel verval ;)

[...]
Nou nee hoor, niet ruim. Mijn vorige "self proclaimed" race van 5 April liep ik het in 50:16/50:19 (Garmin/Strava).

Snelheid is niet echt mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Gaat ook niet zozeer om snelheid als om tempohardheid/uithoudingsvermogen. Maar van 23:00 zou je de 10 toch wel moeten kunnen lopen in 48:00 (met de juiste training uiteraard).
Shinji schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:38:
[...]

Nou nee hoor, niet ruim. Mijn vorige zelf proclaimed race van 5 April liep ik het in 50:16/50:19 (Garmin/Strava).

Snelheid is niet echt mijn ding.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Gaargod
Mooie tijden allemaal!!

Ik heb net het vuur uit de sloffen gelopen en m'n 10k pr poging is geslaagd! Volgens Strava in 40:01.

Toen ik vanochtend wakker werd waaide ik bijna m'n bed uit, dus even een tactische route uitgestippeld door de duinen. Daardoor wel zo'n 2,5k onverhard aan het begin, de rest verhard en op het eind mooi wind mee. Denk slechts 1km met volle tegenwind gelopen. Ging heerlijk ondanks de biertjes van gisteravond :)

https://www.strava.com/activities/3711310712

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shinji
Poekie schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:39:
Totaal: 2:48:48 als ik goed heb gerekend
Wat zijn jullie allemaal snel! :D

Nu allemaal Valorian aanmoedigen voor de laatste 5k *O* *O* *O*
Go Go Go @Valorian streeftijd 11:11 zodat we een sub-3 hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:15
Mag ik even wat tegen jullie aanhouden?

Hardlopen gaat erg lekker de afgelopen maanden. Mijn belastbaarheid (afkloppen!) is goed en ik ga steeds efficiënter/sneller lopen. Mijn basistempo is verhoogd van ca. 5:50 begin dit jaar naar ca. 5:30-5:35/km terwijl mijn hartslag is gelijkgebleven. Ik streef er naar relaxed te lopen met een hartslag van ca. 160 bpm. Mijn omslagpunt zit op 180-185, max hartslag op ~196. O.b.v. van een tempoloop een paar weken geleden verwacht ik dat ik de 5KM in ca. 23min en de 10km in ca 48min kan lopen.

Ik loop nu 3 keer in de week 20-25km totaal. Daarnaast rustige kilometers maken op de racefiets.

Natuurlijk is het logisch dat ik efficiënter/sneller ga lopen. Conditie wordt door het consequent lopen en fietsen gestaag beter.

Waar ik een beetje mee zit is de variatie in trainingen. Ik loop nu vrijwel altijd 5:35/km en dat wordt langzamerhand steeds sneller. Is het verstandig of ik mijn streefhartslag/intensiteit wat moet verlagen om bewust langzaam te lopen in de langzame duurlopen gecombineerd met snellere tempoloopjes.

Ik twijfel omdat mijn huidige loopjes loopjes zo soepel en makkelijk gaan, bijvoorbeeld vanochtend: https://www.strava.com/activities/3710457325 in een 10km loopje. Deze intensiteit kan ik conditioneel uren vasthouden.

Teruggaan naar een snelheid van bijvoorbeeld 6:00/km voelt aan als sjokken, pasfrequentie, techniek en efficiëntie wordt minder. Ik vraag mij dus af of het zin heeft om op dat tempo te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Gaargod schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:16:
Mooie tijden allemaal!!

Ik heb net het vuur uit de sloffen gelopen en m'n 10k pr poging is geslaagd! Volgens Strava in 40:01.

Toen ik vanochtend wakker werd waaide ik bijna m'n bed uit, dus even een tactische route uitgestippeld door de duinen. Daardoor wel zo'n 2,5k onverhard aan het begin, de rest verhard en op het eind mooi wind mee. Denk slechts 1km met volle tegenwind gelopen. Ging heerlijk ondanks de biertjes van gisteravond :)

https://www.strava.com/activities/3711310712
Prachtige tijd! Maar, had je er niet even 2 seconden sneller kunnen lopen voor een sub 40:00 ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Nou, ik ga eindelijk ook mijn 5K inlossen. Heb vanmiddag al twee uur in de klimwand gehangen en ben benieuwd wat er nog in zit zometeen. Die 11:11 van @Shinji wordt wat ambitieus (al is het maar omdat andere ook niet onverdienstelijke lopers als Bekele, Kipchoge en Komen dat ook nog niet gelukt is ;) ) maar misschien lukt het wel om het team in de sub-3:10 categorie te houden met een < 21:11 prestatie.

Als jullie niets meer van mij horen ben ik óf ergens ingestort óf zit ik nog uren met hardloopkleding aan op de bank moed te verzamelen 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
3 sec van de PR af! Twijfelachtig want geen “rondje” maar toch blij! Dank @Poekie voor de invite, zo’n lichte peer pressure helpt toch in het motiveren om door de “oncomfortabel” grens heen te breken.

https://strava.app.link/9zC2BTHRQ7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

Tazzios

..

@bert74

Langzamer zou ik niet doen indien het niet meer als hardlopen aanvoelt.Precies om de rede die je aangeeft slentertechniek.

Heb je wel intervallen in de programma zoals sets met 1-2 minuten of 200~600 meter in je programma? af en toe kort richting omslagpunt is ook belangrijk; andere impuls voor je lichaam en is goed voor je techniek.
Cardio doe je ook al deels op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:20

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Volgens mij moet ik me hier melden, voor de GoT club op Strava? Heb net toegang gevraagd, maar ik moet me hier ook melden blijkbaar :)

Ik ken de TS @Outerspace O+ O+

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

*O* dankzij @Valorian zijn geweldige tijd van 19:15 *O* hebben we een eindtijd van 3:08:03

Bedankt @Martiveen, @Gaargod, @Tim_W, @Shinji en Valorian (en @tuinïnen - hopelijk gaat alles goed met je zoontje!)! Het was leuk om op deze manier toch enigszins een wedstrijdgevoel te hebben!
Sorry dat ik zo langzaam was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
hefaistos schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:46:
Volgens mij moet ik me hier melden, voor de GoT club op Strava? Heb net toegang gevraagd, maar ik moet me hier ook melden blijkbaar :)

Ik ken de TS @Outerspace O+ O+
;)

Ik heb het topic gebouwd, hardlopen is niks voor mij :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gaargod
@Poekie, je hebt je best gedaan dus daar hoef je wat mij betreft absoluut geen sorry voor te zeggen! Gewoon genieten van je prestatie.
Jij bedankt voor het bijhouden en het levend houden van het idee - zo hebben we in 2020 toch weer een gezamenlijke prestatie neergezet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Schaamteloze bump, gezien er geen enkele reactie was. Hebben jullie hier ideeën bij?
Roozzz schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:43:
Om op dit topic even door te vragen, wat gebruiken jullie als tools om enerzijds individuele trainingen te bekijken en anderzijds om trends en fasering te monitoren?

Voor het eerste onderwerp gebruik Garmin & runalyze (en voor de luls sync ik dat met Strava & Smashrun).
Maar de lange termijn trends en trainingsplannen komen naar mijn idee daar niet echt naar voren (anders dan uren/km). Nu heb ik voorheen wel eens gestoeid met Trainingpeaks (ik sync nog steeds alles) en heeft mijn vriendin een tijdje gewerkt met Today's plan. Die laatste vind ik gebruiksvriendelijker dan TP, maar is inhoudelijk vergelijkbaar. Ik hik alleen net even tegen het kostenplaatje aan. Voor iemand die meestal maar gewoon "doet", is het allicht ook wat overkill :P Dan wil ik toch wel heel zeker zijn van de toegevoegde waarde en hoe ik die het beste kan gebruiken.

Stravistix geeft wel dan wel weer een mooie trend, maar werkt weer niet de toekomst in... En als schil over strava is dit gewoon niet optimaal. Hier is te vaak gedoe mee.

Ben benieuwd of en wat jullie hiervoor gebruiken?

Idealiter niet alleen op hardlopen gefocust. Ik fiets, mtb en krachttrain ook nog wel eens iets.
Daarnaast viel het me op dat TS op sommige vlakken (nogal) outdated is. In het vorige topic(s?) zijn diverse erg goede posts gepinned. Het lijkt me de moeite die in ieder geval op te nemen in de ts. Daarnaast zie ik ook niets over bovenstaande terug. Ik wil best wel wat op papier zetten over Strava, Smashrun en Runalyze etc. Is daar behoefte aan?
Misschien goed om een lijstje met onderwerpen op te stellen en met enkele "regulars" invulling aan te geven?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:13

vhal

ಠ_ಠ

@Roozzz ik maak de bingokaart wel, voor de rest lurk ik vrolijk verder met een incidentele post :+ :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
@Roozzz Ik wil ook best eea op “papier” zetten

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 04-07-2020 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 14:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
Roozzz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:14:
Schaamteloze bump, gezien er geen enkele reactie was. Hebben jullie hier ideeën bij?
[...]

Daarnaast viel het me op dat TS op sommige vlakken (nogal) outdated is. In het vorige topic(s?) zijn diverse erg goede posts gepinned. Het lijkt me de moeite die in ieder geval op te nemen in de ts. Daarnaast zie ik ook niets over bovenstaande terug. Ik wil best wel wat op papier zetten over Strava, Smashrun en Runalyze etc. Is daar behoefte aan?
Misschien goed om een lijstje met onderwerpen op te stellen en met enkele "regulars" invulling aan te geven?
Leef je uit, je bent nu mede auteur van het topic ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 18:10

Rudedadude

Maybe we were born to run

Gaargod schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:09:
@Poekie, je hebt je best gedaan dus daar hoef je wat mij betreft absoluut geen sorry voor te zeggen! Gewoon genieten van je prestatie.
Jij bedankt voor het bijhouden en het levend houden van het idee - zo hebben we in 2020 toch weer een gezamenlijke prestatie neergezet :)
Ik heb een editie van de Ekiden gemist :o
Lukte me ook echt niet, gisteren zat helemaal vol met sociale plichtplegingen.

@kenneth whehehe, ik heb de koppositie weer overgenomen, dus ik hou je nu uit de wind 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Rudedadude op 05-07-2020 09:28 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:02
Nu vind ik lopen in de regen niet erg, maar vanochtend was het wel smerig hardloopweer met die sproeiregen en die wind. Wel prima gelopen, wat (doel)tempoblokjes met lichte heuvels (viaducten) onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Totrail schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:39:
Nu vind ik lopen in de regen niet erg, maar vanochtend was het wel smerig hardloopweer met die sproeiregen en die wind. Wel prima gelopen, wat (doel)tempoblokjes met lichte heuvels (viaducten) onderweg.
Pfoe, vond het ook zwaar vanmorgen! Het was hier droog, maar wel een hoge luchtvochtigheid. Voelde daardoor zwaar aan en die windkracht 5 hielp ook niet echt. Wel een PR gelopen op de 10 (44:44) als testrun, maar heb het gevoel dat het nog wel een stukje sneller moet kunnen. Zou INEOS te porren zijn voor een sub 44 project? Gewoon de afstand niet noemen 😅.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:39
Ik heb me ook even gemeld voor de Stravaclub 😊 leuk initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
AppieR schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Pfoe, vond het ook zwaar vanmorgen! Het was hier droog, maar wel een hoge luchtvochtigheid. Voelde daardoor zwaar aan en die windkracht 5 hielp ook niet echt. Wel een PR gelopen op de 10 (44:44) als testrun, maar heb het gevoel dat het nog wel een stukje sneller moet kunnen. Zou INEOS te porren zijn voor een sub 44 project? Gewoon de afstand niet noemen 😅.
Of je een keer laten hazen door iemand? Dan haal je die 45 seconden er echt wel af. Al is die huidige tijd onder 45 minuten met deze omstandigheden natuurlijk al prachtig.

Merk bij mezelf met PR's dat het lichaam vaak meer kan dan het hoofd wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Rudedadude schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Ik heb een editie van de Ekiden gemist :o
Lukte me ook echt niet, gisteren zat helemaal vol met sociale plichtplegingen.

@kenneth whehehe, ik heb de koppositie weer overgenomen, dus ik hou je nu uit de wind 8)
Dit was dan ook een FakEkiden dus we kunnen stellen dat naast het echte estafette-gedeelte ook jouw aanwezigheid er voor zorgt dat iets een échte is _O-

@Roozzz ik had je post de eerste keer ook zien staan maar kan me naast de platforms doe je zelf al voorstelt weinig anders bedenken. Misschien HRV4training Pro of Final surge maar die zijn ook niet goedkoop en ik vraag me af of het biedt wat je wil.
En als je hulp nodig hebt met de TS-uitbreiding ping maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:28
Roozzz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Grappig dat de ervaring zo wisselt. Mogelijk ligt het aan het gebied ofzo? Ik had komoot (website btw) hier lokaal geprobeerd. Gezien ik het hier vrij goed ken, zat ik continu: "Wat de fuck ga je nu weer doen dan? Waarom in vredesnaam zo? 8)7 ". Structureel terugvallend op verharde paden en de meest bizarre omwegen. Dus ik had hem hiervoor vrij snel afgeschreven...

Zoals ik al schreef, met betrekking tot fietsen dik tevreden maar voor onverhard rennen hopeloos. Ik zal het nog eens een kans geven. Misschien had ie een slechte dag :+
Ik kan het beamen. Bij het hardlopen stuurt Strava me vrijwel elke keer over de nationale 80km/u weg. Zelfs als ik daar 30 of 40km met het verkeer mee fiets is dat al niet geweldig, laat staan hardlopend. Volgens mij neemt die bij gebrek aan genoeg hardloop data, ook de andere activiteiten mee.

Op de fiets werkt het iets beter maar stuurt hij je alsnog over de weg in plaats van de fietspaden/routes. Mogelijk omdat die weg meer gebruikt wordt dan de fietsroute (door Strava gebruikers). Omdat ik wist dat het fietspad parralel aan de weg loopt heb ik toen Komoot maar ingeschakeld en die wist mij perfect er naar toe te brengen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door FreeShooter op 06-07-2020 16:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gaargod
bert74 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:16:
Teruggaan naar een snelheid van bijvoorbeeld 6:00/km voelt aan als sjokken, pasfrequentie, techniek en efficiëntie wordt minder. Ik vraag mij dus af of het zin heeft om op dat tempo te lopen.
Ik pik deze er even uit.

De truc is juist, om bij die 6min/km loopjes niet te gaan sjokken. Technisch juist, rustig hardlopen is een kunst.

Toevallig vanochtend deze blogpost van Loopwijzer over zitten lezen, deel 4 van 4;
https://loopwijzer.nl/de-...-4-het-voelt-niet-lekker/

Mbt. je vraag over verdere variatie in trainingen, ik vind dit wel een handige (basis)tool. Ooit gepost door iemand hier in dit topic, weet even niet meer naar wie de credits moeten gaan...
https://tools.runnersworld.com/calculators/trainingstempo

En vwb die 2 seconden: ik dacht, laat ik dat moment nou bewaren voor een officiele wedstrijd :> 8)

Edit
@Roozzz ik gebruik Garmin Connect, Strava voor het sociale aspect, en daarnaast nog een Excel sheet voor m'n heartbeats per km.

[ Voor 6% gewijzigd door Gaargod op 06-07-2020 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Dat is ook omdat er nog best veel mensen hun activiteit vergeten te stoppen als ze de auto ingaan, zeker als je in een gebied komt waar mensen met de auto heen gaan, rondje fietsen/lopen, auto terug, heb je dus een kans op een vervuilde heatmap, waar Strava vervolgens doodleuk routes uit tovert. Of mensen die doodleuk zeggen te lopen maar eigenlijk fietsen of fietsen maar eigenlijk in een auto zitten, voor de kudoooos.

Ook wel een reden waarom ik nog niet wil betalen voor Strava - segmenten worden verpest door dat soort lui en op het moment is de enige manier om dat tegen te gaan iedereen met het handje flaggen. Sorry, maar hardloopsegmenten met 60km/h kan het systeem zelf toch wel eruit filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Gaargod schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Mbt. je vraag over verdere variatie in trainingen, ik vind dit wel een handige (basis)tool. Ooit gepost door iemand hier in dit topic, weet even niet meer naar wie de credits moeten gaan...
Leuk tooltje :) kom er nu achter dat ik best nog wat zwaarder kan trainer als ik mijn 15km pr in vul.

Volgens de yasso zou een sub 3 uur mogelijk zijn 8)7

De snelle trainingstempo klopte vandaag vrij aardig dankzij de wind :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwptYdHd31TywK4XeXNdLMT-0FE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ekntP2gTOjRklCN00ZALQjHD.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Tinusvolkel op 06-07-2020 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
Haha, ik zou ook een stuk(je) zwaarder kunnen trainen dan ik nu doe als ik die tool volg.
Ik ben echter niet zo veel bezig met schema's, hartslagzones, omslagpunten en dat soort dingen. Loop vooral waar ik als ik de deur uit stap zin in heb.

Wat maandjes terug riep ik hier in dit topic dat ik effectiever wilde gaan trainen - dat is er tot op heden nog niet van gekomen. Vind ik dat erg? Nee, totaal niet. Voor mij staat het genieten absoluut bovenaan. En mijn opbouw van het aantal maandkilometers sinds begin dit jaar werpt echt wel zijn vruchten af. Die stijgende lijn is er dus wel, maar zou wat harder omhoog kunnen gaan (denk ik) door meer zgn. 'kwaliteitskilometers' te lopen.

Hoe dan ook, a.s. Vrijdag ben ik van plan om voor het eerst de 40k aan te tikken. Van Uitgeest naar Warmenhuizen, over 't strand. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik heb nu pas twee keer een langzame duurloop gedaan. Daarvoor liep ik echt altijd in zone 3 of hoger. Gek genoeg voelde ik mij ik na die langzame loopjes veel vermoeider naderhand terwijl ik niet perse langer heb hardgelopen. Na die loopjes ook een beetje het gevoel van een 'zuurstofoverschot' :P

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 06-07-2020 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
Gaargod schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:19:
[...]

Dank voor de info. Duidelijk dat er meer variatie in de trainingen moet.

https://tweakers.net/i/hq...EluS8Kdr.png?f=user_large

Tooltje even ingevuld o.b.v. de verwachting dat ik nu in ~23:00 de 5km kan doen. 5:30/km Is dan inderdaad te veel doorsnee. ~6:00/km in de lange trainingen is dan nog wel te doen. En daarnaast meer trainingen sneller dan 5:00/km.

Rustige duurlopen rustiger, intervallen/tempolopen sneller!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Mijn conditie lijst tegenwoordig last te hebben van een soort crashdieet. Het ene moment staat de Vo2 op 60, 2 trainingen later kakt hij weer in naar 58 en heb ik een hersteltermijn van 62 uur :'(. En dat terwijl de activiteit niet eens heel zwaar aanvoelde. Zal wel met de wind te maken hebben lijkt mij. Gisteren een duurloop van 18km, met flink veel tegenwind, regen en links en rechts een paar hoogtemeters. Maar blijf het vreemd vinden hoe je binnen 2 trainingen van productief, naar aanhouden naar niet productief kunt switchen zonder dat je echt het gevoel hebt dat je de grens aan het opzoeken bent.

Overigens ben ik overstag en heb besloten om Strava Summit eens te gaan proberen. Weet nog niet zeker of het een blijvertje is, maar tot nu toe wel weer "blij" dat ik weer de segmenten kan bekijken :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
@Calitomnication Deel eens je gemiddelde snelheid door je gemiddelde hartslag bij de laatste paar trainingen. Als deze ook fluctueert dan is Garmin consistent in zijn berekeningen.

Combinatie Tegenwind, onverhard en hoogtemeters zijn overigens wel verklaringen waardoor het lijkt dat jouw Vo2 Max daalt, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Ik ben gisteren er eens op uit geweest met het doel van citystrides te vullen.

Heb gelijk stuk meer respect voor postbodes gekregen, heb maar een halve wijk aangeraakt in ruim een uur en dan voor te stellen dat de postbode nog regelmatig allerlei tuintjes in moet lopen :o

Citystrides or it didn't happen: https://citystrides.com/activities/12715852 ( en strava: https://www.strava.com/activities/3723703664 )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
Vanochtend geprobeerd bewust wat langzamer te lopen. Lukt nog niet echt. In plaats van ~ 5:30 werd het 5:36/km. https://www.strava.com/activities/3725270468

Was wel heerlijk koel hardloopweer en op een vrijwel nuchtere maag (glas water, kiwi, kop espresso) gelopen. Dat ging prima, geen last van honger/energiegebrek, dus vermoed dat de vet-verbranding goed meedeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:21
Wat zijn buizerds met een slecht humeur toch vervelende vogels zeg.

Vorig jaar nog aangevallen door zo'n overmaatse bruine duif, en vanochtend kwam ik er weeral eentje tegen op de veldweg op mijn vaste route.

Vast weer eentje met een nest in de buurt, tijdelijk andere route opzoeken..

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Darks schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:45:
Wat zijn buizerds met een slecht humeur toch vervelende vogels zeg.

Vorig jaar nog aangevallen door zo'n overmaatse bruine duif, en vanochtend kwam ik er weeral eentje tegen op de veldweg op mijn vaste route.

Vast weer eentje met een nest in de buurt, tijdelijk andere route opzoeken..
Ben nog niet aangevallen, maar maakte me laatst op loonse drunese duinen wel wat zorgen, paar keer zag ik zo'n vogel vliegen. Ik maak dan gewoon alvast rechtsomkeer

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:21
Keiichi schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Ben nog niet aangevallen, maar maakte me laatst op loonse drunese duinen wel wat zorgen, paar keer zag ik zo'n vogel vliegen. Ik maak dan gewoon alvast rechtsomkeer
Ja best opletten, ze komen soms langs achter naar je hoofd toe vliegen. Als je ze dan op tijd bemerkt kun je ze nog verjagen door met je armen te zwaaien en je hoofd te beschermen.

Een minder slecht gezind exemplaar zal vermoedelijk eerder in de lucht eens over je heen komen vliegen. Maar ze kunnen dus echt wel agressief zijn, er zijn hier in landelijk gebied jaarlijks mensen die kwetsuren oplopen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Keiichi schreef op Tuesday 7 July 2020 @ 13:52:
[...]

Oh dan kun je hier helemaal niet hardlopen :+
Ik kom vaker wel dan geen buizerd tegen als ik hier in de buurt hardloop. Is er niet eentje (of meer) hoog in de lucht z'n rondjes aan het cirkelen op jacht naar wat lekkers, dan vliegt er wel weer eentje geruisloos tussen de bomen weg als je in de buurt komt. Prachtige dieren. Geen reden om rechtsomkeert te maken hoor :)
De enige andere optie die ik dan heb, is om binnen de bebouwde kom te blijven en me te ergeren aan de drukte, verkeerslichten, enz.. no way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• influenza
Ik kom er elke dag wel een paar tegen,maar nog nooit een negatieve ervaring gehad. Meestal vliegen ze gewoon weg als je bij ze in de buurt komt. Wat dat betreft heb ik meer last van kauwtjes die in duikvlucht aan komen suizen van achteren (en ook weer gewoon doorvliegen overigens).
InZane schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Oh dan kun je hier helemaal niet hardlopen :+
Ik kom vaker wel dan geen buizerd tegen als ik hier in de buurt hardloop. Is er niet eentje (of meer) hoog in de lucht z'n rondjes aan het cirkelen op jacht naar wat lekkers, dan vliegt er wel weer eentje geruisloos tussen de bomen weg als je in de buurt komt. Prachtige dieren. Geen reden om rechtsomkeert te maken hoor :)
De enige andere optie die ik dan heb, is om binnen de bebouwde kom te blijven en me te ergeren aan de drukte, verkeerslichten, enz.. no way.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 19:53
Nou, jullie worden bedankt :+ Mijn bankrekening is lichter geworden, gisteren een Cannondale Synapse gekocht die bij ons in de buurt tweedehands werd aangeboden. Daar gaan we vast veel plezier van beleven! Maar wat een spullen moet je daarnaast nog hebben, ach, de Decathlon is ook weer gesponsord en mijn hardloopshirtjes zijn voor nu prima. #teamhardlopenenfietsen

Helaas al paar dagen niet gelopen. Wat last van mijn schenen en linkerkuit, dus bewust maar even wat rustiger aan. Ik heb mijn lichaam al genoeg op de proef gesteld en volgende week gaan we lekker vakantie vieren, dus dan wil ik ook gewoon lekker relaxed kunnen lopen in de omgeving. En natuurlijk geen last hebben van blessures waardoor ik met de kinderen niets waard ben :+ Ik moet ze natuurlijk nog wel kunnen verslaan met een potje voetbal...

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 07-07-2020 17:53 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Arjan90 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:52:
Nou, jullie worden bedankt :+ Mijn bankrekening is lichter geworden, gisteren een Cannondale Synapse gekocht die bij ons in de buurt tweedehands werd aangeboden. Daar gaan we vast veel plezier van beleven! Maar wat een spullen moet je daarnaast nog hebben, ach, de Decathlon is ook weer gesponsord en mijn hardloopshirtjes zijn voor nu prima. #teamhardlopenenfietsen
Hier nu een paar weken #teamhardlopenenfietsen en die afwisseling bevalt prima, maar fietsen is wel een duurdere hobby dan lopen ben ik al achter :)

Aankopen die inmiddels gedaan zijn na het kopen van een fiets:
- kleding (die toch wel iets duurder is dan bij lopen)
- helm
- schoenen
- bril
- degelijke fietspomp die 8 bar in de bandjes kan pompen
- fietshouder voor aan de muur
- extra bidon houder en bidons.
- betere fietscomputer (dan die erop zat) en sensoren voor de stats >:) .
- ketting onderhoud spul (waar ik halverwege mee ben...)
- en er zullen vast nog wel meer spullen nodig zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
influenza schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:01:
Ik kom er elke dag wel een paar tegen,maar nog nooit een negatieve ervaring gehad. Meestal vliegen ze gewoon weg als je bij ze in de buurt komt. Wat dat betreft heb ik meer last van kauwtjes die in duikvlucht aan komen suizen van achteren (en ook weer gewoon doorvliegen overigens).

[...]
Ja kauwtjes zijn ook leuk inderdaad! Mijn vrouw is een paar weken geleden ook door zo'n ding belaagd op de hondenuitlaatplaats hier in de buurt. Is trouwens maar één keer gebeurd, gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Arjan90 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:52:
Goed zeg! Fijn voor de afwisseling. Met een Cannondale zit je sowieso altijd wel goed. Veel plezier ervan.

Zelf heb ik sinds dit weekend m'n nieuwe racefiets. Alleen het weer zit me nog wat in de weg aangezien ik een echte droog-weer-fietser ben. Daarom vanavond me maar weer vrijwillig nat laten regenen tijdens een rustige duurloop (50min).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Totrail schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:15:
[...]
Zelf heb ik sinds dit weekend m'n nieuwe racefiets. Alleen het weer zit me nog wat in de weg aangezien ik een echte droog-weer-fietser ben. Daarom vanavond me maar weer vrijwillig nat laten regenen tijdens een rustige duurloop (50min).
Herkenbaar! Mag zelf dus een week niet hardlopen van de fysio, dus of fietsen of zwemmen. Ik heb voor het fietsen alleen maar een korte broek en een shirt met korte mouwen dus dat werd hem deze week ook niet. Uiteindelijk maar wezen baantjes trekken in het 50 meter bad, maar man wat vind ik dat ontiegelijk saai :X daarnaast dacht ik in een uurtje wel even 3 kilometer te kunnen zwemmen, maar dat heb ik dus maar bijgesteld naar een kilometer :')

* BastiaanN heeft dus toch maar een lange fietsbroek en armwarmers besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Leuk voor jullie hoor al dat dure fietsspul ;)

Maar heeft iemand al de Saucony Endorphin Speed en / of Shift in huis gehaald en ervaringen om te delen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:29

polthemol

Moderator General Chat
bert74 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:40:
[...]

Dank voor de info. Duidelijk dat er meer variatie in de trainingen moet.

https://tweakers.net/i/hq...EluS8Kdr.png?f=user_large

Tooltje even ingevuld o.b.v. de verwachting dat ik nu in ~23:00 de 5km kan doen. 5:30/km Is dan inderdaad te veel doorsnee. ~6:00/km in de lange trainingen is dan nog wel te doen. En daarnaast meer trainingen sneller dan 5:00/km.

Rustige duurlopen rustiger, intervallen/tempolopen sneller!
het gros van mijn rustige trainingen kijk ik niet naar tempo, maar naar hartslagzone :) Met tempo ben je afhankelijk van de weersomstandigheden en het terrein (5:40 op een vlakke verharde weg kan ik wel een aardige tijd volhouden met lage hartslag, 5:40 op onverharde single tracks in de bos met hoogtemeters gaat een issue worden).

Mijn duurloopje gisteren zat ik op een gemiddelde pace van ~6:40 bv. (iets van een 150 hoogtemeters, meeste onverharde bospaadjes). Ik voel me niet moe daarna, maar herstel dus ook heel snel van die training en bouw een stevige basisconditie op.

Denk er ook aan dat je je techniek ook bij langzamere tempo's in orde kunt/moet houden in geval van goede techniek: je houding (open borst, armen, enz.), cadans (een 160 tot 170 is ook met een 7'pace te halen met wat oefening) en voetlanding zijn allemaal zaken waar je net bij een heel trage duurloop best goe dop kunt letten. Ik probeer dan altijd een cirkeltje te maken tijdens die lopen: 1km lang letten op hoe mijn voeten landen, daarna een km lang de focus leggen op dat mijn schouders niet verkrampt opgetrokken zijn, dan een km lang letten op de cadance, enz. Op die manier ga je er ook beter in worden, naast natuurlijk af en toe de trippling en consorten als oefening te doen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
Gaargod schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:05:

Maar heeft iemand al de Saucony Endorphin Speed en / of Shift in huis gehaald en ervaringen om te delen?
Ik hoop ze te winnen via Strava O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
polthemol schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:54:
[...]

het gros van mijn rustige trainingen kijk ik niet naar tempo, maar naar hartslagzone :) Met tempo ben je afhankelijk van de weersomstandigheden en het terrein (5:40 op een vlakke verharde weg kan ik wel een aardige tijd volhouden met lage hartslag, 5:40 op onverharde single tracks in de bos met hoogtemeters gaat een issue worden).

Mijn duurloopje gisteren zat ik op een gemiddelde pace van ~6:40 bv. (iets van een 150 hoogtemeters, meeste onverharde bospaadjes). Ik voel me niet moe daarna, maar herstel dus ook heel snel van die training en bouw een stevige basisconditie op.

Denk er ook aan dat je je techniek ook bij langzamere tempo's in orde kunt/moet houden in geval van goede techniek: je houding (open borst, armen, enz.), cadans (een 160 tot 170 is ook met een 7'pace te halen met wat oefening) en voetlanding zijn allemaal zaken waar je net bij een heel trage duurloop best goe dop kunt letten. Ik probeer dan altijd een cirkeltje te maken tijdens die lopen: 1km lang letten op hoe mijn voeten landen, daarna een km lang de focus leggen op dat mijn schouders niet verkrampt opgetrokken zijn, dan een km lang letten op de cadance, enz. Op die manier ga je er ook beter in worden, naast natuurlijk af en toe de trippling en consorten als oefening te doen.
Helemaal mee eens, maar dat was nu juist het punt.

Ik probeerde mijn normale loopjes altijd op een hartslag van ca. 160bpm te lopen. Aan het begin van het jaar liep ik dan ongeveer 5:50/km. Door verbeterde conditie is dat ca. 5:35/km geworden.

In het loopje van gisteren liep ik 5:36/km met een gemiddelde hartslag van 156bpm. Dit is voor mij erg relaxed, want omslagpunt is ~30 slagen hoger. Ook mijn cadans is dan nagenoeg perfect op 180spm. Landing is op de mid/voovoet, aangeleerd onder begeleiding van een sportfysio. Kortom dit tempo houdt ik qua hartslag/ademhaling urenlang vol (qua belastbaarheid nog niet).

https://www.strava.com/activities/3725270468

Duurbelasting doe ik wel op de racefiets. Ritten van 1,5 - 4 uur gaan probleemloos met een gemiddelde hartslag van 145-150. Daar wordt ik ook niet moe van, behoudens moe van de lange zit/houding.

Conclusie is wel dat ik te vaak rond 5:35/km en ~160bpm loop. Er moet meer variatie in, vaker intervallen en tempolopen rond het omslagpunt en proberen rustig lange duurlopen te doen met 6:00/km en een hartslag van <150bpm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
@polthemol, ben je met hartslag niet net zo afhankelijk van bijvoorbeeld het weer? En vorm van de dag?

Ik volg hetzelfde idee als jij mbt. wisselen van aandacht tijdens het lopen: dan weer de schouders, dan weer de cadans, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:29

polthemol

Moderator General Chat
Gaargod schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:50:
@polthemol, ben je met hartslag niet net zo afhankelijk van bijvoorbeeld het weer? En vorm van de dag?

Ik volg hetzelfde idee als jij mbt. wisselen van aandacht tijdens het lopen: dan weer de schouders, dan weer de cadans, etc etc.
deels ja, maar je gaat niet krampachtig vasthouden aan een tempo. Er zijn zo immens veel variabelen waarom je wel of niet je pace kunt houden als training, als je voor duur gaat, dan is het zinniger in mijn ogen om te focussen op hartslag.

Je hebt dan ook een constantere inspanning/training dan wanneer je op de pace focused dnek ik

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:55
Dat is juist het idee van lopen op hartslag. Je houdt rekening met het weer, het terrein, de vorm van de dag etc etc. Je trainingsdoel is namelijk je lijf met een specifieke, vooraf bepaalde intensiteit trainen (in je schema). Dat kan heel goed aan de hand van hartslag dus.

Voor mezelf: op een dag dat de alle omstandigheden optimaal zijn loop ik mijn D1 (Z2) duurloop 4:20/km. Als de vorm ruk is en de wind tegen loop ik 4:50/km met een zelfde hartslag. Maar het trainingseffect wat ik wil bereiken is wel ongeveer gelijk. (Kanttekening is dat je trainingseffect in slechte vorm waarschijnlijk sowieso minder is...maar goed...)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:22

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Gaargod schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:05:

Ik heb inmiddels vanaf vorige week vrijdag de Endorphin Speed in huis.
Twee rondjes op gelopen inmiddels.
Deze komen in de plaats van mijn Kinvara 10 limited editions die genoeg kilometers gehad hebben.
De keuze voor de speed is gemaakt doordat de specs redelijk in de buurt van de Kinvara 11 liggen (op de drop na) en ik wel benieuwd was naar de nieuwe technologie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBlaOd1WQ6HjZa0JZBEpRi2cWJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcsj6vH8Nidf2Grbo3FpSdub.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste indruk binnen opgedaan net zoals je in een hardloopwinkel een looptestje zou doen.
Daar kun je niet veel mee, maar geeft een eerste gevoel. Het is duidelijk merkbaar dat deze schoenen meer respons geven. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar voor mij voelde het als kangaroe-schoenen.
Overigens komt in het najaar ook de kleur zwart/goud beschikbaar voor degene die niet van felle kleurtjes en wit houden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCWlg1Q6g94-5AsrqZlJPMeGD7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pr1jazoPjvbTvnwnX1dBP1Df.jpg?f=user_large

Vervolgens ben ik 's avonds een klein rondje (5km) gaan inlopen. Daarbij merkte ik duidelijk dat m'n tempo hoger lag dan normaal. En dan heb ik het over ongeveer 30s/km sneller. Dat vind ik fors, maar kan natuurlijk ook door adrenaline/enthousiasme veroorzaakt zijn.

Afgelopen maandag heb ik een tweede rondje gedaan met de atletiekgroep. Dat zou een rustig rondje moeten zijn van 8km, maar ook daar lag het tempo ruim 30s/km hoger dan normaal. En absoluut niet het gevoel te pushen ofzo. Het voelde gewoon rustig en ontspannen, dus adrenaline/enthousiasme kan ik daarmee wel uitsluiten.

Vanavond ga ik 'ns een interval training op de baan doen. Benieuwd hoe deze schoenen daar reageren (ook omdat de baan nat is nu).

Ik ben in ieder geval heel tevreden ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door magic_nl op 08-07-2020 14:55 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Shinji schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:29:
[...]

Ik hoop ze te winnen via Strava O-)
Ik ook.. Althans de Pro en de Shift, want de Speed moesten er zo snel mogelijk komen.
Daar wacht ik al een aantal maanden op nadat mijn Kinvara's aan vervanging toe waren.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Zo, inmiddels weer twee loopjes thuis gedaan na een lange week vakantie in Zuid-Limburg. In die week lopen trailen in België, Duitsland en Nederland en 162km en 3500D+ in 8 loopjes gemaakt. En verschillende keren pas om half vier gaan lunchen, na het hardlopen. :+

Alleen de Brunssummerheide vonden we niet zo geweldig mooi, voor de rest hebben we genoten! Heerlijk die heuveltjes!

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Thanks voor je reactie @magic_nl, klinkt goed.

Hoe ervaar je de hoogte van de Speeds? Ze staan een centimeter hoger dan de Kinvara 10 heb ik even snel opgezocht, 33mm tov 23mm bij de hiel. Lijkt me zo vreemd om door de schoen al zo hoog te staan (en daardoor mogelijk het gevoel / contact met je ondergrond / het wegoppervlak te verliezen?)

Ik wil binnen niet al te lange tijd op zoek naar een vervanger voor m'n Saucony Liberty ISO 2 en zit met een schuin oog naar de Speed of Shift te kijken. De Shift is echter nog hoger met 38mm, maar heeft dan wel weer 4mm drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:28

Secsytime

Automagisch

magic_nl schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Deze komen in de plaats van mijn Kinvara 10 limited editions die genoeg kilometers gehad hebben.
De keuze voor de speed is gemaakt doordat de specs redelijk in de buurt van de Kinvara 11 liggen (op de drop na) en ik wel benieuwd was naar de nieuwe technologie.
[Afbeelding]

Eerste indruk binnen opgedaan net zoals je in een hardloopwinkel een looptestje zou doen.
Daar kun je niet veel mee, maar geeft een eerste gevoel. Het is duidelijk merkbaar dat deze schoenen meer respons geven. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar voor mij voelde het als kangaroe-schoenen.
Overigens komt in het najaar ook de kleur zwart/goud beschikbaar voor degene die niet van felle kleurtjes en wit houden.
[Afbeelding]

Vervolgens ben ik 's avonds een klein rondje (5km) gaan inlopen. Daarbij merkte ik duidelijk dat m'n tempo hoger lag dan normaal. En dan heb ik het over ongeveer 30s/km sneller. Dat vind ik fors, maar kan natuurlijk ook door adrenaline/enthousiasme veroorzaakt zijn.

Afgelopen maandag heb ik een tweede rondje gedaan met de atletiekgroep. Dat zou een rustig rondje moeten zijn van 8km, maar ook daar lag het tempo ruim 30s/km hoger dan normaal. En absoluut niet het gevoel te pushen ofzo. Het voelde gewoon rustig en ontspannen, dus adrenaline/enthousiasme kan ik daarmee wel uitsluiten.

Vanavond ga ik 'ns een interval training op de baan doen. Benieuwd hoe deze schoenen daar reageren (ook omdat de baan nat is nu).

Wil de speeds ook graag uitproberen, maar de lokale hardloopwinkel hier heeft ze nog niet ):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Gaargod schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:42:
Thanks voor je reactie @magic_nl, klinkt goed.

Hoe ervaar je de hoogte van de Speeds? Ze staan een centimeter hoger dan de Kinvara 10 heb ik even snel opgezocht, 33mm tov 23mm bij de hiel. Lijkt me zo vreemd om door de schoen al zo hoog te staan (en daardoor mogelijk het gevoel / contact met je ondergrond / het wegoppervlak te verliezen?)

Ik wil binnen niet al te lange tijd op zoek naar een vervanger voor m'n Saucony Liberty ISO 2 en zit met een schuin oog naar de Speed of Shift te kijken. De Shift is echter nog hoger met 38mm, maar heeft dan wel weer 4mm drop.
De dikte van de zool maakt mij nooit zoveel uit.
Ik kijk meer naar het gewicht van de schoen. Ik liep ooit op de Triumph iso (ca. 350gr/schoen) en had het idee dat mijn tempo door het gewicht dat ik iedere keer moest optillen tegengehouden werd. Daarom de overstap naar de Kinvara 10 gemaakt wat een verschil van >100gr/schoen was.
De Speed heeft nagenoeg hetzelfde gewicht dus dat zit wel goed. Ik was meer bang voor het verschil in drop van 8 mm in plaats van 4mm. Maar daar merk ik eigenlijk niks van.

Hoewel in het spaans, vond ik dit https://www.runnea.com/zapatillas-running/comparador/ een handige site om de belangrijkste specificaties te vergelijken. Jouw Liberty ISO2 komt het meest overeen met de Shift.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Secsytime schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Wil de speeds ook graag uitproberen, maar de lokale hardloopwinkel hier heeft ze nog niet ):
Ik heb ze gewoon online in België besteld. Daar waren ze nog op voorraad met snelle levering.
Uit ervaring van de afgelopen jaren weet ik dat Saucony goed past en ik een neutrale schoen moet hebben.
Je hebt toch 14 dagen retourrecht, en je mag ze gewoon passen en binnen uitproberen.
Natuurlijk geen labels verwijderen etc., maar dat doe je in de hardloopwinkel ook niet.
Na de 'binnen-proef' weet ik wel of schoenen buiten ook gaan bevallen.
Daar hoef ik niet eerste een 10k voor te lopen ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door magic_nl op 08-07-2020 16:23 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie schoenen, maar ik vind 30s/km sneller wel heel erg veel hoor! :o

Heb vanavond eigenlijk baantraining, maar ik zit door het natte weer te twijfelen of ik niet gewoon ga lopen/intervallen met de loopgroep hier in de buurt. Eigenlijk helemaal geen zin om op een natte baan te hollen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

InZane schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Dat vind ik dus ook. Na het eerste rondje kon ik nog schuiven op enthousiasme (nieuw speelgoed, dus daardoor sneller), maar nu ook het tweede rondje hetzelfde verschil gaf kan ik het daar niet meer op schuiven.
Als ik op de baan nu sneller dan 5min/km ben dan weet ik zeker dat het aan de schoenen ligt.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik heb sinds kort goedkoop een Fenix 5 op de kop kunnen tikken. Erg blij mee. Niet voor Forerunner serie gegaan omdat ik de horloge dagelijks draag en Fenix daarvoor mooier vind.

Hiervoor met Vivoactive 3 gelopen. Moet wel erg wennen aan het gewicht. Tijdens het lopen was de Fenix gevoelsmatig erg aanwezig. Door het heen en weer bewegen van de arm in combinatie met zwaartekracht verneem je het toch wel.

Meer mensen hier ervaring mee, gaat dit op den duur wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

magic_nl schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:07:
[...]

Ik heb ze gewoon online in België besteld. Daar waren ze nog op voorraad met snelle levering.
Uit ervaring van de afgelopen jaren weet ik dat Saucony goed past en ik een neutrale schoen moet hebben.
Je hebt toch 14 dagen retourrecht, en je mag ze gewoon passen en binnen uitproberen.
Natuurlijk geen labels verwijderen etc., maar dat doe je in de hardloopwinkel ook niet.
Na de 'binnen-proef' weet ik wel of schoenen buiten ook gaan bevallen.
Daar hoef ik niet eerste een 10k voor te lopen ofzo.
Belgische Saucony site?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online

Het idee van lopen op hartslag is dat je gekozen run ALTIJD dezelfde belasting geeft. Dus als je bijvoorbeeld kiest om 60 minuten op hartslag 150bpm te lopen, dan is dat ongeacht temperatuur, ondergrond, je eigen fysieke gesteldheid, etc. gewoon exact die 'belasting'. Ben je verkouden dan zal je wat langzamer lopen. Zijn de weersomstandigheden perfect en ben je fit dan wat sneller, je laat het tempo dus afhangen van hoe het gaat, en fixeert die hartslag.

Bij een gefixeert tempo ipv hartslag werk je naar een vaste snelheid toe ongeacht de staat van je lichaam, de omstandigheden, temperatuur, ondergrond etc. Zo'n training heeft weer een ander effect.

Ik heb zelf nog weinig op hartslag getraind maar begrijp van onze coach dat een ideale week een combinatie is van beide opties. Van intervallen op de baan lopen en daar bepaalde tempo's kiezen zorgt dat je tempohardheid kweekt, de hartslag-lopen zorgen weer voor dat je gebalanceerd alle "zones" traint (mits je een weekschema hebt die daar goed op ingericht is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
rutgergron schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:51:
Ik heb sinds kort goedkoop een Fenix 5 op de kop kunnen tikken. Erg blij mee. Niet voor Forerunner serie gegaan omdat ik de horloge dagelijks draag en Fenix daarvoor mooier vind.

Hiervoor met Vivoactive 3 gelopen. Moet wel erg wennen aan het gewicht. Tijdens het lopen was de Fenix gevoelsmatig erg aanwezig. Door het heen en weer bewegen van de arm in combinatie met zwaartekracht verneem je het toch wel.

Meer mensen hier ervaring mee, gaat dit op den duur wennen?
Leuk, veel plezier ermee! Ik heb de 6X Pro en ben inmiddels volledig aan het gewicht gewend. Als je er een HRM-run bij koopt, heb je dezelfde run-dynamics als met een forerunner. En ik vind het wel fijn dat je dan je horloge over je mouw heen kan doen als het kouder is.

Voor wat betreft de buizerds: het zijn fantastisch mooie vogels en ik zou er zeker niet voor omlopen als er een voorbij vliegt. Maar de afgelopen weken heb ik tot 2 keer toe op hetzelfde stuk (dus dan is mijn aanname dat het dezelfde is ;) ) gehad dat hij/zij de aanval inzette. Daar word je toch echt niet blij van hoor! Eerst een paar keer (schuin) van voren met een soort zweefduik. Na druk zwaaien en klappen van mijn kant brak hij de aanval een meter of 3 van tevoren af. De laatste keer liet hij zich recht van achteren naar beneden vallen met ingetrokken vleugels en poten naar voren. Toen ben ik toch echt in elkaar gedoken met mijn armen om mijn hoofd. Ik voelde/hoorde hem voorbij suizen. Vond het best een vette ervaring, maar dat stukje over de dijk sla ik nu toch maar over als ik hem zie vliegen.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
AppieR schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Leuk, veel plezier ermee! Ik heb de 6X Pro en ben inmiddels volledig aan het gewicht gewend. Als je er een HRM-run bij koopt, heb je dezelfde run-dynamics als met een forerunner. En ik vind het wel fijn dat je dan je horloge over je mouw heen kan doen als het kouder is.

Voor wat betreft de buizerds: het zijn fantastisch mooie vogels en ik zou er zeker niet voor omlopen als er een voorbij vliegt. Maar de afgelopen weken heb ik tot 2 keer toe op hetzelfde stuk (dus dan is mijn aanname dat het dezelfde is ;) ) gehad dat hij/zij de aanval inzette. Daar word je toch echt niet blij van hoor! Eerst een paar keer (schuin) van voren met een soort zweefduik. Na druk zwaaien en klappen van mijn kant brak hij de aanval een meter of 3 van tevoren af. De laatste keer liet hij zich recht van achteren naar beneden vallen met ingetrokken vleugels en poten naar voren. Toen ben ik toch echt in elkaar gedoken met mijn armen om mijn hoofd. Ik voelde/hoorde hem voorbij suizen. Vond het best een vette ervaring, maar dat stukje over de dijk sla ik nu toch maar over als ik hem zie vliegen.
Dan heeft ie een nest in de buurt zitten. Is gelukkig maar van tijdelijke aard dus :)
Tip: Ze houden niet van felle kleuren, dus als je slim bent doe je niet je knalgele shirt aan.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:06
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zit er zelf aan te denken eerst de Shift aan te schaffen (voornamelijk voor marathon training) en eventueel later de Speed voor de marathon zelf. :Y

Welke tempo's liep je bij die 5km en 8km?
Ben benieuwd of ook de Speed (en uiteindelijk de Pro) pas een voordeel hebben boven een bepaalde snelheid zoals de gehele vaporfly collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Secsytime schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:24:
[...]

Zijn ze een true to size? :+
Goeie vraag. Gewone schoenen heb ik meestal 43, hardloopschoenen pak ik een maat groter (44). Dat waren mijn Kinvara’s ook. Past perfect met 44 bij mij.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Roadman schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:08:
[...]

Zit er zelf aan te denken eerst de Shift aan te schaffen (voornamelijk voor marathon training) en eventueel later de Speed voor de marathon zelf. :Y

Welke tempo's liep je bij die 5km en 8km?
Ben benieuwd of ook de Speed (en uiteindelijk de Pro) pas een voordeel hebben boven een bepaalde snelheid zoals de gehele vaporfly collectie.
Normaal loop ik rond de 5:45 of 5:50min/km.
In een 10k wedstrijd red ik 5:30 min/km.
Beide trainingsrondjes gingen in 5:16min/km.
Ik heb ook bewust niet voor de pro gekozen. Zo’n goede loper ben ik niet. Maar een schoen uit deze serie zonder plaat (kunstof in mijn geval) was voor mij geen optie. En om nou zowel de speed als shift te kopen ging mij ook te ver. De speed is mi het meest allround.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

InZane schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Heb vanavond eigenlijk baantraining, maar ik zit door het natte weer te twijfelen of ik niet gewoon ga lopen/intervallen met de loopgroep hier in de buurt. Eigenlijk helemaal geen zin om op een natte baan te hollen :/
Het gat tussen 6:00 en 5:30 en tussen 4:00 en 3:30 is natuurlijk niet gelijk.

Ik ben wrl benieuwd hoe ze zich verhouden tot mijn 'superschoen', de Skechers Razor 3. Die heeft geen plaat en is dus conventioneler (en goedkoper) maar de met gemak snel lopen heb ik er wel mee.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:06
magic_nl schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 19:35:
[...]

Normaal loop ik rond de 5:45 of 5:50min/km.
In een 10k wedstrijd red ik 5:30 min/km.
Beide trainingsrondjes gingen in 5:16min/km.
Ik heb ook bewust niet voor de pro gekozen. Zo’n goede loper ben ik niet. Maar een schoen uit deze serie zonder plaat (kunstof in mijn geval) was voor mij geen optie. En om nou zowel de speed als shift te kopen ging mij ook te ver. De speed is mi het meest allround.
Ik denk dat de pro pas echt interessant gaat worden bij < 4:00 min/km. Net zoals de Nike ZoomX Vaporfly 4%. Die doet het ook niet bij "langzamere" tempo's. De Speed zou meer geschikt moeten zijn voor intervallen en wedstrijden, speed dus :+ ten opzichte van de Shift wat meer een alledaagse duurloop schoen moet zijn.

Voor mij gaat het overigens niet te ver om zowel de Speed als de Shift te bestellen. :D Maar ik wil ook de komende periode gaan benutten om zo optimaal mogelijk voorbereid aan de start te staan van de Amsterdam Marathon op 18 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik loop sinds kort op de Asics Cumulus 22, wat een ge-wel-dige schoen. Ontzettend comfortabel, genoeg ruimte aan de voorkant van de schoen, goede hiel lockdown, flexibele schoen en een lichte schoen.

Wat een verbetering tegenover de Nike Pegasus waar ik eerst een korte tijd op liep. Drama. Waar veel Youtubers, reviewers lyrisch over zijn. Ansich een goede schoen, maar totaal geen hiel lockdown. Steeds gevoel of je elk moment eruit kon flippen met je hak. Goed aan strikken was geen optie door de zeer dunne tong. Pijnlijke wreef als gevolg. Bij de enkels ook erg laag uitgesneden waardoor je achterin de schoen totaal geen goede grip hebt.

Snap niet dat veel mensen zo lyrisch zijn over Nike, zal wel het merk zijn en agressieve vorm van marketing. De swoosh logo doet ook veel bij moderne lopers in het brein. De nieuwe Pegasus 37 zit ook zo'n dikke laag rubber onder, elk contact met de ondergrond is weg.

Jammer daarentegen dat ASICS wat minder populair is geworden. Terwijl ze kwa innovatie erg mooie, subtiele stappen zetten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ga je nu mensen die Nikes kopen lopen bashen omdat jij als individu toevallig mindere ervaringen hebt met 1 versie van een specifiek model?

Smaken verschillen, schoenen verschillen, voorkeuren verschillen en met name voeten verschillen. Een schoen is zo goed als dat jij er mee kunt lopen in de manier waarop en op de ondergrond waarop jij er mee wilt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Rudedadude schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:29:
Ga je nu mensen die Nikes kopen lopen bashen omdat jij als individu toevallig mindere ervaringen hebt met 1 versie van een specifiek model?

Smaken verschillen, schoenen verschillen, voorkeuren verschillen en met name voeten verschillen. Een schoen is zo goed als dat jij er mee kunt lopen in de manier waarop en op de ondergrond waarop jij er mee wilt lopen.
True true!

Ik heb de Cumulus 21 gehad, maar ik ben daar nooit echt vrienden mee geworden, terwijl ik normaal wel veel op Asics loop.

Heb sinds kort de Pegasus 27 en ik vind ze heerlijk. Ik lees ook veel over de 'heel slip' waar sommige mensen last van hebben, maar ik heb er verder geen last van. Ik vind ze vooral met de wat hogere tempo's fantastisch lopen.
Pagina: 1 ... 35 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.