Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hardlopen - deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 16:22
elastiek schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:08:
Meld je aan voor een wedstrijdlicentie bij Loopgroep Aart Stigter en je kunt bij wedstrijden die dat hebben, starten in een wedstrijdvak/ vak voor AV-leden. Er zijn volgens mij alleen niet zo heel veel wedstrijden waar je er voordeel van hebt.

Kost je 47 euro per jaar plus eenmalig 10 euro registratiekosten. Dan is het niet nodig om lid te worden van de plaatselijke AV.
Interessant, thnx!

• elastiek
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Bij de München Marathon kun je nu een serieuze sub-2(!) poging wagen en als dat je lukt, treed je in de voetsporen van Eliud... :-P

https://www.runnersworld....rd-zum-30-kilometer-lauf/

AI driven marathoner with a sub-2:40 BHAG (PB 2:57:35 and counting...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-07 19:20

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

:w :w :w

Ben nu sterk aan het afwegen wat ik met Eindhoven ga doen! Enerzijds wil ik graag mijn 2019 rampjaar goed maken. Anderzijds weet ik niet of dat gedoe het me wel allemaal waard is. Met de trein daarheen is een uitdagen, dan je startnummer halen in het beursgebouw gaat zo'n ongemakkelijke 1,5mtr dans worden. Het startvak lijkt me lastig.. Nu staan wij wel altijd in het eerste vak A, maar toch.. Ben nog sterk in twijfel, of toch gaan, of loopjaar 2020 maar als verloren beschouwen.

Ps, lekkere temperaturen nu om te lopen he :P _/-\o_

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Pff, vandaag pijn in onderrug aan de linkerkant. Lijkt vanuit SI gewricht te komen en straalt uit naar m'n been. Ook last van stijfheid ja lang zitten bijvoorbeeld.
Dat wordt een pijnbankje van de week geloof ik :(

Misschien toch iets te gek gedaan afgelopen weekend.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:22
Het liep gisteravond toch een stuk lekkerder qua temperatuur dan vorige week. We hebben lekker 10 minuten interval gedaan gevolgd door een snelle 1000 meter. Gevolgd door nog een serie van hetzelfde. Leuk omdat je dan als groep om en nabij hetzelfde moment klaar bent om uit te lopen, het is net even wat meer gezamenlijk dan iedereen een X aantal intervallen waardoor tussen de snelste en langzame soms wel 10 a 15 minuten zit. Mijn gestel lijkt de hogere tempo's van de afgelopen weken goed te verduren, nu vooral werken aan het duurvermogen op deze snelheden. Ik durf nu langzaam een nieuwe lange termijn doelstellingen te gaan neerleggen, nog in potlood, maar een 10km onder de 40 minuten lopen lijkt me toch wel eens een prestatie, met een mooie mijlpaal tussendoor om de 5km onder de 20 minuten te lopen en daarna een halve marathon onder de 1.5 uur. Misschien dat ik daar midden - eind volgend jaar wel kan staan... Dromen mag, toch? :D

Ander onderwerp: wij zijn thuis voorzichtig aan het kijken naar een stel racefietsen om net even wat meer afstanden af te leggen en als afwisseling op het hardlopen. Zijn er hier meer die het combineren en zo ja, hoe? Ik dacht bijvoorbeeld aan trainingen op lagere hartslag doen. Maar aan de andere kant, kan het voor dat doel ook op mijn huidige normale fiets. Niet zo snel, inhoudelijk wel hetzelfde.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Arjan90 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:26:
Ander onderwerp: wij zijn thuis voorzichtig aan het kijken naar een stel racefietsen om net even wat meer afstanden af te leggen en als afwisseling op het hardlopen. Zijn er hier meer die het combineren en zo ja, hoe? Ik dacht bijvoorbeeld aan trainingen op lagere hartslag doen. Maar aan de andere kant, kan het voor dat doel ook op mijn huidige normale fiets. Niet zo snel, inhoudelijk wel hetzelfde.
Ja. Ik vind de afwisseling wel lekker. Met de fiets kun je net wat verder en het fijne is dat je wel aan je conditieopbouw kunt werken terwijl je bijv. je onderbenen wat rust geeft of dat je toch nog je conditie kunt behouden wanneer je bijv. een blessure hebt. Daarnaast ga ik bij 30+ zelf liever fietsen dan dat ik ga hardlopen.

En inderdaad, lage hartslag ben ik niet zo goed in, dus dat soort dingen probeer ik nu ook op de fiets te doen, dat is veel makkelijker te doseren zonder dat je het idee hebt dat je zo langzaam gaat dat je omvalt :+ En ja, dat kan ook op de stadsfiets, maar dan heb ik mentaal niet het idee dat ik aan het sporten ben en ik zie mijzelf ook nog niet echt met fietskleding op een stadsfiets zitten :D De bonus is overigens dat het veel harder gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:37

Cranzai

IGN: Cranzai

Het liep gisteravond toch een stuk lekkerder qua temperatuur dan vorige week. We hebben lekker 10 minuten interval gedaan gevolgd door een snelle 1000 meter. Gevolgd door nog een serie van hetzelfde. Leuk omdat je dan als groep om en nabij hetzelfde moment klaar bent om uit te lopen, het is net even wat meer gezamenlijk dan iedereen een X aantal intervallen waardoor tussen de snelste en langzame soms wel 10 a 15 minuten zit. Mijn gestel lijkt de hogere tempo's van de afgelopen weken goed te verduren, nu vooral werken aan het duurvermogen op deze snelheden. Ik durf nu langzaam een nieuwe lange termijn doelstellingen te gaan neerleggen, nog in potlood, maar een 10km onder de 40 minuten lopen lijkt me toch wel eens een prestatie, met een mooie mijlpaal tussendoor om de 5km onder de 20 minuten te lopen en daarna een halve marathon onder de 1.5 uur. Misschien dat ik daar midden - eind volgend jaar wel kan staan... Dromen mag, toch? :D

Racefiets is veul leuker dan een stadsfiets ;)
Licht, reactief, snel, dynamisch. Eigenlijk overall gwn een veel sportievere ervaring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:06

Ja zeker, ik fietste al voor ik begon met lopen en ben dat ook blijven doen.
Heb er altijd een racefiets en mountainbike naast gehad maar deze vorig jaar vervangen door een gravel bike.
Kun je goed mee over de weg rijden en af en toe een bospad is ook geen probleem.
Zoals al hiervoor ook al wordt gezegd bij hoge temperaturen pak ik ook liever de fiets.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Giulietta_
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 15:31

Ambitieuze doelen, maar des te mooier als ze lukken, succes alvast! De 5 en 10 hoop je op hetzelfde tempo te gaan lopen trouwens, dus de 1 kan wat sneller of de ander wat langzamer. ;)

Ik heb toevallig vorige week een racefiets gekocht en ben al direct positief verrast. Erg leuk om er naast te doen. Met fietsen blijft je HS gemiddeld gezien best een stuk lager dus wat dat betreft mooi te combineren denk ik. Ik zeg, doen. :+

Strava Garmin 245

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:41
Idd mooie doelen @Arjan90 (y) heb ik het afgelopen jaar ook allemaal af mogen tikken, en vond de 5km <20 ook een mooie tussenstap naar de 10km <40. Heb nog even terug gekeken, zat maar 3 weken tussen die 2 doelen, echter was de 10km wel met 2 collega's die als haas diende. Verder vond ik de 15 onder het uur dan wel weer een mooie opvolger daarop ;)

Verder hier nu ook een week een racefiets, en bevalt prima. hartslag met gemiddeld 30 per uur, komt overeen met hardlopen op 12 per uur wat voor mij een rustig duurlooptempo is.

Maar zijn er verder nog valkuilen? dus welke spieren je nu dubbel belast? of valt dat allemaal wel mee?
Of moet je vooral zorgen dat je je hart niet elke dag zwaar belast?

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:19
Cranzai schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:23:
[...]

MTB Racefiets is veul leuker dan een racefiets stadsfiets ;)
Licht, reactief, snel, dynamisch. Eigenlijk overall gwn een veel sportievere ervaring
:P ;)

Fietsen was jarenlang mijn primaire sport. Hardlopen kreeg de laatste 3 jaar wat de overhand, maar ben sinds dit voorjaar toch maar wat meer gaan mountainbiken. Toch net even wat minder belastend voor mijn lichaam. En gewoon lekker voor de afwisseling.

[Voor 30% gewijzigd door Patrick op 30-06-2020 09:51]

Acties:
  • +30Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gelukt: 100 dagen hardlopen. In die honderd dagen zo'n 1312km afgelegd. Gemiddeld 13km per dag, krap 92km per week en in de laatste negen weken sowieso niet minder dan 90km in een week.
Daarin een handvol tempotrainingen waar ik 10km rond of ruim onder 40' liep, een nieuwe langste afstand van 28km, lange duurlopen op een blijkbaar zeer ontspannen tempo van 4'40, een zon op/onder dubbel op de langste dag, veel nieuwe routes in de buurt en vooral heel veel plezier.

Conditie is door het dak heen. Eerst een dagje rust en dan aan specifieke vorm gaan werken. Ik richt me op 5k/10k, dat zijn de wedstrijden die denk ik als eerste weer gelopen kunnen worden.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 15:56
kenneth schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:56:
Gelukt: 100 dagen hardlopen. In die honderd dagen zo'n 1312km afgelegd. Gemiddeld 13km per dag, krap 92km per week en in de laatste negen weken sowieso niet minder dan 90km in een week.
Daarin een handvol tempotrainingen waar ik 10km rond of ruim onder 40' liep, een nieuwe langste afstand van 28km, lange duurlopen op een blijkbaar zeer ontspannen tempo van 4'40, een zon op/onder dubbel op de langste dag, veel nieuwe routes in de buurt en vooral heel veel plezier.

Conditie is door het dak heen. Eerst een dagje rust en dan aan specifieke vorm gaan werken. Ik richt me op 5k/10k, dat zijn de wedstrijden die denk ik als eerste weer gelopen kunnen worden.
Ik kom hier niet vaak meer (zit tegenwoordig meer op de fiets) maar petje af hoor. Kan me wel voorstellen dat dat een behoorlijke positieve impact op je conditie heeft!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:12

Ik loop sinds 2015 en fiets sinds 2016 op de racefiets. Destijds gedaan omdat mijn hardloop belastbaarheid te wensen over liet .Ik ben een mooi weer fietser en fiets vanaf eind maart t/m medio oktober.

Ik vind het een mooie combinatie. Als je een fiets hebt die goed is ingesteld op je lichaam kan kun je al vrij snel probleemloos 2-3 uur op een fiets zitten zonder blessures. Uiteraard wel wat op een lagere intensiteit, maar wel heel erg goed voor het ontwikkelen van je duurvermogen. Ook als je (nog) wat overgewicht hebt, is fietsen prima omdat je probleemloos met een behoorlijke intensiteit calorieën kunt verbanden.

Ook je actieradius is letterlijk veel groter, je komt op veel plekken, er is veel te zien onderweg.

Hardlopen is over het algemeen wat intensiever, kort cyclischer. Die combinatie vind ik fijn. Ik fiets meestal redelijk gematigd om mijn basis en duurconditie te verbeteren. Als je het lekker vind om regelmatig "kapot" te gaan is hardlopen meer geschikt in de 5-10km wedstrijden en/of intervaltrainingen.

Fietsen op een gewone fiets vind ik als sport niet fijn, het schiet niet op. Op de mountainbike is leuk als je veel onverhard/bos/berg kunt fietsen, met de mountainbike op de weg schiet ook niet op.

Redelijke instapracefietsen beginnen vanaf ~€1000 + ~€ 200 voor schoenen en pedalen + € 200 voor een kleding met name de broek is belangrijk.

Veel meer dan hardlopen waarbij eigenlijk alleen schoenen belangrijk zijn, is wielrennen wel een materiaal sport. Je kunt hier je geld wel in kwijt. Ook kunnen sleutelen is een pre.

Wellicht een keer een racefiets lenen/huren om het te proberen?

Edit: Uiteraard ook een helm ~€100. Dus totaal ben je zo € 1500 kwijt om te beginnen op een racefiets. Meer dan 10 paar hardloopschoenen :)

[Voor 3% gewijzigd door bert74 op 30-06-2020 13:43]

• InZane
Nu we het over racefietsen hebben.. Ik vraag me altijd af waarom die racepakjes bomvol met reclame moeten staan. Dat zie je bij hardlopers eigenlijk bijna nooit. :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Giulietta_
@bert74 dat je flink wat geld kunt kwijt zijn ben ik inmiddels wel achter. Fiets kopen is 1, maar wat er vervolgens nog bij komt...

Fietsbroeken kosten flink wat, schoenen even zo. Dan krijg je vervolgens nog een shirt, of 2, een bril, helm, bidons, slot, standaard, reserve binnenbanden, sokken en handschoenen.

Dacht ik net alles gehad te hebben komt er ook nog een andere groep bij voor mijn aanstaande vakantie in Zuid Frankrijk.

Dan kun je inderdaad met hardlopen een stuk budgetvriendelijker aan de slag. Aan de andere kant, ik denk dat de meeste van ons inmiddels een flinke verzameling schoenen en kleding hebben. En als je veel km's maakt dienen de schoenen ook weer met enige regelmaat vervangen worden. :+

Ach, hobby's mogen wat kosten toch? ;)

Strava Garmin 245

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 03-07 15:56
InZane schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:29:
Nu we het over racefietsen hebben.. Ik vraag me altijd af waarom die racepakjes bomvol met reclame moeten staan. Dat zie je bij hardlopers eigenlijk bijna nooit. :?
Moet ik wel een beetje om gniffelen. Van die oudere mannen met een buikje die in een spandex van Team Rabobank rondsukkelen. Alsof er ook maar iemand (behalve hijzelf?) is die denk dat ie onderdeel van dat team is.

Maar goed, ik heb hetzelfde idee bij mannen/jongens in voetbalshirtjes....
(oh en ik loop met hardloopshirtjes rond waarop heel groot de naam van mijn werkgever staat. Telt dat ook?)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• bert74
InZane schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:29:
Fietskleding is duur. Reclame racepakjes zijn vaak krijgertjes.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• InZane
TheOmen schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:38:
[...]
Van die oudere mannen met een buikje die in een spandex van Team Rabobank rondsukkelen.
Ja dat dus. En dan soms ook nog op een heule dure carbon fiets enzo, want het moet zo licht mogelijk zijn. Ze kunnen beter zelf een kilootje of 20 afvallen :+

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:48

EgoPro

Time is an illusion.

Op de dagen dat ik niet hardloop zit ik in de ochtend op de fiets. Gewoon even een kort stukje knallen, vaak haak ik aan bij een paar mamil's. (Middle Aged Men In Lycra) deze mensen hebben nogal snel last van achtervolgings-waanzin en gaan dan harder rijden om te proberen mij af te schudden.

Sommige worden helemaal gek en trappen zich zo ongeveer de longen uit het lijf.... het is ook wel een beetje denigrerend als je als "wielrenner" iemand in baggy kleren en een singlespeed Brompton achterin je wiel hebt hangen. :p

Maar goed uit mijn eigen metingen maak ik op dat ik meer cal. verbrand als ik op een vouwfiets een uurtje ga fietsen dan wanneer ik op mijn racefiets een uur ga trappen. Vandaar dat ik niet zo nodig op de racefiets hoef.

https://twocycling.wordpress.com/ en https://own2wheels.wordpress.com

• Arjan90
Ik hoor het al, dat wordt de spaarpot leegtikken :+ Dank voor jullie reacties allemaal, wat een enthousiasme! Ik weet ook nog niet wat ik dan wil qua fietsen, mountainbiken lijkt me ook wel heel leuk maar dan ga je vaak wel weer wat intensiever, dus mogelijk wat meer een "tussenfiets". Maar dan is het net niets van alles. Maar goed, misschien is dat wel precies wat ik leuk vind. Wat betreft fietsen op de "gewone" fiets: vorige week dus gedaan, zag er niet uit nee, haha! Maar was verder wel lekker om te doen, maar gaat natuurlijk wel een stuk langzamer.

Food for thought, we gaan er eens even verder over nadenken. Vooral de kosten zijn fors, zeker als het "tegenvalt". Wat dat betreft zou ik dan gewoon een goede tweedehandse kopen die je weer gemakkelijk kan verkopen zonder al teveel geld kwijt te zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 30-06-2020 13:57]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Ja dat dus. En dan soms ook nog op een heule dure carbon fiets enzo, want het moet zo licht mogelijk zijn. Ze kunnen beter zelf een kilootje of 20 afvallen :+
Een lichte fiets kopen is echt makkelijker dan dat afvallen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Een leuke racefiets hoeft zeker niet veel te kosten, goede fietskleding ook niet. Je maakt het zo duur als je zelf wil. En een goede tweedehands racefiets is altijd een slimmere keuze, behalve als je geld teveel hebt.

[Voor 29% gewijzigd door EgoPro op 30-06-2020 14:03]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

EgoPro schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:02:
Een leuke racefiets hoeft zeker niet veel te kosten, goede fietskleding ook niet. Je maakt het zo duur als je zelf wil. En een goede tweedehands racefiets is altijd een slimmere keuze, behalve als je geld teveel hebt.
* BastiaanN is #TeamDecathlon :P

Ik heb bijna al mijn hardloopspullen van de Decathlon. Behalve dan mijn regenjack (die ik nooit draag want warm) en de schoenen. Idem voor mijn fietsspullen. Ik heb zelfs mijn racefiets daar gekocht (RC520), echt prima ding voor het geld en makkelijk zelf te onderhouden. Maar goed ik hoor toch niet bij de elite-wielrenners want ik heb zelfs een fietsbel en geef gewoon netjes voorrang enzo :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

kenneth schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:56:

Diepe buiging _/-\o_

Ik ben benieuwd wat er uitkomt met wat specificiteit na al dit basis bouwen (y)
Yes, hier al jaren een mtb en racefiets in huis. Racer eerste tijd vooral gebruikt voor woon-werk, tegenwoordig ook meer om gewoon even rondjes te rijden met de misses (die is iets fanatieker :P ).

Ik vind het een leuke afwisseling, het tempo ligt volledig anders en daarmee dus ook het gebied waarin je sport. Voordeel is dat de belasting nihil is ten opzichte van hardlopen. Na bijvoorbeeld tempoblokken tegen omslagpunt, kan ik de volgende nog gewoon een intervaltraining lopen. Lopend trek ik dat niet zo lekker :+

Merendeel van de tijd benader ik het niet echt als training, maar als een actieve vorm van tijdsbesteding. Gewoon lekker metertjes maken in de lage zones. Eventueel kan je, als je belastbaarheid niet fantastisch is, overwegen om na een duurloop nog even 1-2-... uur op de fiets te springen. Mooie methode om het hart en longsysteem wel te belasten, maar je pezen en gewrichten niet.

Mountainbiken daarentegen combineert veel slechter met hardlopen! Dat is eigenlijk gewoon een intervaltraining. Het is daar heel moeilijk om de onderkant te trainen en de belasting op je spieren is fors groter. Dat zou ik niet direct aanraden, maar kan wel.

Ik begrijp trouwens dat de fietsenmarkt momenteel ontzettend overvraagd is, nieuwe fietsen zijn niet aan te slepen en hebben lange levertijden. Tweedehands zijn de prijzen door het dak. Dus het instapmoment is niet optimaal :+

Die kakelbonte sponsortenues heb ik trouwens helemaal niets mee. Ik denk altijd maar dat dat de fietsverenigingen zijn o.i.d. het kan gelukkig ook een heel stuk netter :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
_Giulietta_ schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:37:
@bert74 dat je flink wat geld kunt kwijt zijn ben ik inmiddels wel achter. Fiets kopen is 1, maar wat er vervolgens nog bij komt...

Fietsbroeken kosten flink wat, schoenen even zo. Dan krijg je vervolgens nog een shirt, of 2, een bril, helm, bidons, slot, standaard, reserve binnenbanden, sokken en handschoenen.

Dacht ik net alles gehad te hebben komt er ook nog een andere groep bij voor mijn aanstaande vakantie in Zuid Frankrijk.

Dan kun je inderdaad met hardlopen een stuk budgetvriendelijker aan de slag. Aan de andere kant, ik denk dat de meeste van ons inmiddels een flinke verzameling schoenen en kleding hebben. En als je veel km's maakt dienen de schoenen ook weer met enige regelmaat vervangen worden. :+

Ach, hobby's mogen wat kosten toch? ;)
Ik ben zo'n sucker voor duur materiaal. Weet nu echt absoluut zeker dat het niet aan het materiaal ligt maar aan, ehhhh, ondergetekende :+

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:32
Arjan90 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:57:
Ik weet ook nog niet wat ik dan wil qua fietsen, mountainbiken lijkt me ook wel heel leuk maar dan ga je vaak wel weer wat intensiever, dus mogelijk wat meer een "tussenfiets". Maar dan is het net niets van alles. Maar goed, misschien is dat wel precies wat ik leuk vind.......
Niet doen, je kunt prima hard fietsen op vrijwel elke fiets op de weg, maar in het bos moet je een goede fatsoenlijke mountainbike hebben. Beter een tweedehands merk MTB, dan een dubieuze nieuwe. Los van de irritatie vanwege crap schakelen, da's tot daaraantoe, maar verremmen of erger nog materiaalbreuk op het foute moment, not nice. Als je dadelijk full speed van een steile helling afdendert, snap je precies wat ik bedoel.

Doe overigens ook beide naast het hardlopen, ik vind MTB'en qua intensiteit precies tussen hardlopen en wielrennen in zitten. Ooit ook begonnen met wielrennen vanwege aanhoudend blessureleed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinusvolkel
Hier een carbon (ja met een BMI van 21.7 mag dat toch wel :P) 2de hands fietsje geprobeerd en gekocht bij proefracer.nl maar die had de laatste tijd ook heel weinig aanbod aangezien de vraag zo hoog was.

Verder kom ik er idd achter dat fietsen wel een stukje duurder is dan lopen marja, de planning is als ik weer woon-werk verkeer heb dit met de fiets te doen dan dan verdiend het zich weer terug (dat is iig wat ik de vrouw wijs gemaakt heb :p )

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 19:08
Even tussendoor: redelijke interessante podcast aflevering bij Susy Q&A over het hardlopen/sporten in warme omstandigheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Giulietta_
Ik sluit me daar tot op zekere hoogte bij aan @artharpe, in zoverre dat ik het liever maar meteen in 1 keer goed doe. Goedkoop is tenslotte soms duurkoop. Een fiets, broek en schoenen bijvoorbeeld doe je erg lang mee dus mag wat mij betreft best wat kosten.

Minder essentiële zaken als sokken/shirt hoeft dan weer niet het duurste van het duurste te zijn.

Maar ieder zijn eisen/verwachtigingen/wensen en bijbehorend budget. Ik heb een relatief (te) dure 2e hands carbon fiets voor een beginner als ik, maar aan de andere kant, deze verkoop ik ook weer voor meer mocht ik er op uitgekeken zijn.

Strava Garmin 245

• Totrail
Belangrijk is dat de geometrie van de fiets ook bij je lichaam past. Ik zou wel adviseren te investeren in een goede bibshort. Andere kleding is bijvoorbeeld bij de Decathlon inderdaad ook prima.

Keuze tussen MTB en racefiets? Veel racefietsers gebruiken de MTB in de winter ;) Maar het is maar net wat je ermee wilt doen. Wil je echt die MTB routes rijden dan wijst het voor zich. Wil je niet teveel na willen denken over de ondergrond dan kan je ook nog een gravelbike overwegen, al kan je met een racefiets met wat bredere banden ook prima over gravelpaden.

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Dragen jullie wel eens regenkleding in de zomer tijdens het hardlopen? Ik heb bijvoorbeeld vanavond weer een looptraining en het lijkt er op dat het lekker gaat regenen inclusief een wel flinke wind nog. Ik heb wel een regenjack (Asics Accelerate S2) maar ik ga in dat ding altijd een beetje zweten en met blote armen loopt dat dus echt niet lekker.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BastiaanN schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:37:
Dragen jullie wel eens regenkleding in de zomer tijdens het hardlopen?
Nee.

Bij regen volstaat normaliter een petje. Geen regen in je gezicht is 99% van de oplossing. Meer kleding betekent meer natte spullen die schuren en vervelend zitten.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• InZane
Dragen jullie wel eens regenkleding in de zomer tijdens het hardlopen? Ik heb bijvoorbeeld vanavond weer een looptraining en het lijkt er op dat het lekker gaat regenen inclusief een wel flinke wind nog. Ik heb wel een regenjack (Asics Accelerate S2) maar ik ga in dat ding altijd een beetje zweten en met blote armen loopt dat dus echt niet lekker.
Nee nooit. Ik heb ooit wel een regenjack geocht bij de Decathlon, maar ik vind het echt helemaal niks.
Trouwens, nat word ik sowieso wel van hardlopen, of het nou regent of niet :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: februari 2013
Ook niet. Alleen evt voor rond de training. Dus dat je iets hebt om aan te trekken direct na je training (als je bijv nog naar huis moet fietsen oid).

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Als ik naar de groeps-training in het park ga dan neem ik hem zeker mee. Maar tijdens gewoon hardlopen zie ik geen toegevoegde waarde. Zeker niet als de temperatuur >10 graden is.

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ja, mits ik daarna nog geruime tijd doormoet. Vol in de wind of de nacht in terwijl je doorweekt bent is niet heel prettig ;)

Hier in NL? Zelden tot nooit van toepassing.

• Arjan90
@BastiaanN in de zomer eigenlijk niet als ik alleen ga lopen, als ik met de loopgroep op vrijdag ga wel als er echt stortbuien verwacht worden. Tempo van de loopgroep is wat lager, dus minder snel warm en meer pauzes tussendoor. Ligt ook wel aan de temperatuur, zo'n jas ademt nou niet echt super vergeleken met een singlet of shirt. Nog meer zweten dan normaal :+

Bij een eigen loopje in de omgeving eigenlijk nooit, ik loop me snel genoeg warm en nat worden van regel maakt me niet uit. Alleen de bril even af of een petje op.

[Voor 18% gewijzigd door Arjan90 op 30-06-2020 17:25]

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
kenneth schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:54:
[...]
Nee.

Bij regen volstaat normaliter een petje. Geen regen in je gezicht is 99% van de oplossing. Meer kleding betekent meer natte spullen die schuren en vervelend zitten.
Waarvoor een petje dan? Die doe ik alleen in de lente als mijn kale hoofd nog niet aan de zon gewend is. Gezien je foto lijkt het me niet dat nat haar in je ogen bij jou een probleem is.

Ik zie dat er nog twee mensen nodig zijn voor 1 team voor zaterdag. Dus mochten er nog gegadigden zijn hier! #FakEkiden :)

[Voor 10% gewijzigd door Shinji op 30-06-2020 22:37]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Shinji schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:35:
[...]

Waarvoor een petje dan?
Dan krijg ik geen regen in mijn ogen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:50

SuperPoekie

Super Furry Animal

[...]

Waarvoor een petje dan? Die doe ik alleen in de lente als mijn kale hoofd nog niet aan de zon gewend is. Gezien je foto lijkt het me niet dat nat haar in je ogen bij jou een probleem is.
Tegen regen in je ogen, het mengt dan ook niet met zweet op je voorhoofd om te gaan prikken in je ogen. Voor brildragers ook nog eens droge glazen!
Ik zie dat er nog twee mensen nodig zijn voor 1 team voor zaterdag. Dus mochten er nog gegadigden zijn hier! #FakEkiden :)
Ik loop eventueel een afstand maar wilde nog niet een plek in bezit nemen voor het geval iemand twijfelt :)

Dus heren, doe mee met de FakEkiden zaterdag!

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +2Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03-07 19:16
Frenz64 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:54:
[...]

Niet doen, je kunt prima hard fietsen op vrijwel elke fiets op de weg, maar in het bos moet je een goede fatsoenlijke mountainbike hebben. Beter een tweedehands merk MTB, dan een dubieuze nieuwe. Los van de irritatie vanwege crap schakelen, da's tot daaraantoe, maar verremmen of erger nog materiaalbreuk op het foute moment, not nice. Als je dadelijk full speed van een steile helling afdendert, snap je precies wat ik bedoel.

Doe overigens ook beide naast het hardlopen, ik vind MTB'en qua intensiteit precies tussen hardlopen en wielrennen in zitten. Ooit ook begonnen met wielrennen vanwege aanhoudend blessureleed.
of je gaat voor een gravelbike. Ik gebruik die voor mijn duurtrainingen nu ik aan het opwerken ben naar het langere ren/trailwerk. Het is minder intensief als MTB-en. MTB-en is meer explosieve kracht, terwijl ik met het 'gravelen' (ik ga voor routes die voor het merendeel onverhard zijn met aardig wat hoogtemeters) meer z2 en z3werk doe.

Gevoelsmatig is het dan, vooral met hoogtemeters alsof je een 3tal uren aan het squaten bent :P Bovenbenen, knieen en je cardio krijgen een stevige boost ermee, terwijl de impact op gewrichten zo goed als nihil is.

@BastiaanN bij trails waar ik langer over doe draag ik wel een regenjas. Met name als ik wandelstukken heb of als bij de laatste 1 a 2 km uitwandelen (als ik een 20k trail met hoogtemeters heb gedaan vind ik het prettig om de laatste 1 of 2/3km even uit te wandelen). Tijdens het rennen zijn die regenjasjes nogal ruk, je gaat het heel snel heel erg warm krijgen, behalve als je een z1 run aan het doen bent en het regent als een malle natuurlijk.

En ik ben hier weer terug langzaam in het rennen. Deze maand was heel erg ruk, nog geen 100KM op de teller. In mijn voorbereiding voor een 87K ultratrail met een 2500D+, ben ik mijn trainingen meer om aan het gooien naar duurwerk in lage hartslagzones en hoogtemeters. Bij een 20K trail, maakte ik een ongelukkige landing met mijn hak op een steen, waarna ik hielspoorachtige klachten kreeg. Deze bleven een 3tal weken dooretteren, waarna ik maar besloot een hele week helemaal niets met rennen te doen in de hoop erger te vermijden. Dit lijkt te hebben gewerkt: vandaag een 7K verhard kunnen doen zonder problemen thank god! :) Nu langzaam weer opbouwen naar meer KM's per week, want met net aan 100K deze week ga ik het niet redden in Oktober, no need saying.

In de tussentijd wel stevig aan het fietsen geslagen ook, mentaal is het heel fijn om te doen, het geeft wat meer rust om wat te ponderen over de dingen des leven en te genieten van nieuwe uitzichten (veel groter actieradius) en wat nieuwe trails te ontdekken op het gemak. Het werkt ook erg goed voor het herstel en voor hoe ik met beklimmingen tijdens het rennen om ga: met een paar weken stevig fietsen merk ik al beginnen fysieke verschillen in mijn bovenbenen en in hoe makkelijk ik omhoog kan (hartslag gaat nog wel omhoog als ik klim, maar ik heb geen last meer van verzuring in bovenbenen of in de knieën).

Komende maand hopelijk terug op schema waarbij ik 4 keer kan rennen in de week, 1 keer krachttraininge en 1 á 2 keer fietsen (grofweg een 100K fietsen per week als doel).

[Voor 44% gewijzigd door polthemol op 30-06-2020 23:06]

• Shinji
  • Nu online
SuperPoekie schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:49:
[...]

Tegen regen in je ogen, het mengt dan ook niet met zweet op je voorhoofd om te gaan prikken in je ogen. Voor brildragers ook nog eens droge glazen!
Zweet in de ogen is wel killing inderdaad. Maar van regen eigenlijk nooit last, misschien heb ik lange wimpers ofzo ;)

Bril heb ik normaal wel maar niet nodig voor hardlopen gelukkig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 03-07 19:16
Shinji schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:01:
[...]

Zweet in de ogen is wel killing inderdaad. Maar van regen eigenlijk nooit last, misschien heb ik lange wimpers ofzo ;)

Bril heb ik normaal wel maar niet nodig voor hardlopen gelukkig.
met vaseline je wenkbrauwen insmeren en een dakje tussen je beide wenkbrauwen smeren, dan drijft het meeste zweet langs de ogen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Omdat Loch Ness niet doorgaat, heb ik me net maar ingeschreven voor de Berenloop! (:

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-07 16:02
Miss_80 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:49:
Zo ik kom me weer eens melden in dit topic. Ben er een tijd uitgeweest doordat ik aanhoudend last had van mijn kuiten na het hardlopen ongeacht de afstand, sokken, schoenen. Werd er gek van.

Nu wilde een vriendin van mij hardlopen gaan oppakken en had ze iemand nodig die de stok achter de deur kon zijn. C'est moi :) dus vorige week weer begonnen bij het begin. Basis trainingen tot en met wk 4 op de garmin gezet, nieuwe schoenen (geswitched van Asics naar Saucony) gekocht bij de hardloopwinkel want die oude waren sowieso op en GO. 8 setjes van 1 min hardlopen en 2 min wandelen stelt (voor mij iig) niets voor maar het dwingt mij iig om ook rustig te starten. Voor die vriendin van mij was het zwaar maar bij de derde keer ging het al beter bij haar.

Fijn om te merken dat mijn conditie nog niet helemaal down the drain is ondanks dat het ff wat anders is dan een uur bootcampen op het strand. 8)
Vier weken later en de eerste 5km in 1 keer zit erop. Met mijn vriendin lopen we nog op een schema van 2 min rennen en 1 min wandelen (9x), maar van het weekend zelf gaan lopen en toen meteen doorgewandeld. Ging lekker. Volgende stap is tempo naar omhoog. Was nu gemiddeld 6.30 met 1 km de wind vol erop (op de dijk gelopen) waardoor het wat langzamer ging.
Maar het meest belangrijke is wel...... geen last van stijve kuiten _/-\o_

• bert74
Ik draag vrijwel nooit regenkleding, zeker niet in het voorjaar/zomer. Ik vind het vies/broeierig onder zo'n ding. Een beetje regen vind ik eigenlijk wel lekker.

Hoogstens in de winter als koud, nat en winderig is, dan draag ik een dun windjackje. Meer nog tegen de kou dan tegen de regen.

Nu loop ik niet verder van 15km. Als ik ooit nog eens marathon trainingen ga doen met 25+ km duurlopen, dan wellicht wel overwegen omdat het niet fijn is om 2 uur doorweekt te zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Gisteren weer een training met de loopgroep gehad en op basis van jullie reacties het regenjack toch maar thuisgelaten. Tijdens een duurloop neem ik hem ook nooit mee, maar bij zo'n training heb je toch nog wel even momenten dat je stilstaat / aan loopscholing doet enzo. Het begon gelijk na de warming-up te regenen tot het einde van de training. Maar het was prima te doen, heerlijk zelfs! Wel lenzen ingedaan i.p.v. mijn bril want niets zo irritant als regendruppels op het glas :P Een petje is dan denk ik nog wel een goed idee als ik daardoor mijn bril op kan houden.

De trainer stuurt ook een nieuw schema waarin de tijd/afstand iets is teruggeschroeft voor de rest van de week, daarmee blijf ik dan hopelijk ook blessurevrij :)

[Voor 5% gewijzigd door BastiaanN op 01-07-2020 09:20]

iRacing Profiel

• KnOeFz
  • Laatst online: 10:13

KnOeFz

no comment...

polthemol schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:51:
[...]
In mijn voorbereiding voor een 87K ultratrail met een 2500D+, ben ik mijn trainingen meer om aan het gooien naar duurwerk in lage hartslagzones en hoogtemeters.
[...]
Wat betekend eigenlijk de aanduiding 2500D+ bij een trailrun? Ik zie de aanduiding vaak staan en dacht dat het misschien de af te leggen hoogtemeters waren maar kan het niet gegoogled krijgen... :X

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +4Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 14:16
2500 Positieve hoogtemeters.
KnOeFz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Wat betekend eigenlijk de aanduiding 2500D+ bij een trailrun? Ik zie de aanduiding vaak staan en dacht dat het misschien de af te leggen hoogtemeters waren maar kan het niet gegoogled krijgen... :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

KnOeFz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:31:
[...]

In totaal 2500 meter stijging. Dat hoeft dus niet 1 klim te zijn maar kan ook een herhaling van klimmen met afdalingen daartussen zijn.

D+ staat voor deviation positive.

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

influenza schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:34:
2500 Positieve hoogtemeters.

[...]
Roozzz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:37:
[...]

In totaal 2500 meter stijging. Dat hoeft dus niet 1 klim te zijn maar kan ook een herhaling van klimmen met afdalingen daartussen zijn.

D+ staat voor deviation positive.
Wow, dat was snel beantwoord :)
Thanks, D= deviation, dat help om het te kunnen onthouden

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +4Henk 'm!

• influenza
Ik dacht eerlijk gezegd dat het staat voor dénivellation (positive).
KnOeFz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:43:
[...]

[...]

Wow, dat was snel beantwoord :)
Thanks, D= deviation, dat help om het te kunnen onthouden

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:32
[...]

Ik had graag meegedaan, maar, mede door het surfen zondag, wil ik de knie rust geven. De laatste tijd gaat het niet meer de goede kant op en wil kijken of een pauze positief werkt. Zo niet dan wil ik toch fotowerk van de knie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

influenza schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:44:
Ik dacht eerlijk gezegd dat het staat voor dénivellation (positive).

[...]
Je hebt ongetwijfeld gelijk :D

Ik heb volgens mij de Franse term verengelst in mijn hoofd :+

[Voor 12% gewijzigd door Roozzz op 01-07-2020 10:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03-07 20:43
Roozzz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:05:
[...]

Je hebt ongetwijfeld gelijk :D

Ik heb volgens mij de Franse term verengelst in mijn hoofd :+
Nou is mijn Frans ook niet al te best, maar is déviation niet een omleiding? 8)7

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

KevinK92 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Nou is mijn Frans ook niet al te best, maar is déviation niet een omleiding? 8)7
Onder andere. Daarom zei ik al verengelst, dan is het logischer.

Deviation of déviation is simpelweg de afwijking van een variabele ten opzichte van een waarde. In het Frans ook gebruikt als omleiding = afwijking van de standaardroute. Zij benaderen zaken nogal eens erg letterlijk :P

Dénivellation geeft al aan dat er een verschil in hoogte is, dus beter :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 11:49
KevinK92 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:13:
[...]

Dat klopt. Maar dat is niet hetzelfde woord als dénivellation ;) * FreeShooter woont in Frankrijk.

Ik verblijf al een aantal maanden in de Vogezen (vakantiehuisje van schoonouders). Heerlijk wel om te lopen. Maar terugkomend van een blessure valt het niet mee om echt goed in het ritme te komen hier. Of het daalt zo hard dat ik het te lastig/belastend vind om te hardlopen of het steigt zo hard dat ik met (snel) wandelen al een hartslag van 160+ heb.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• influenza
Gistermiddag was ik opeens verschrikkelijk moe. Geheel tegen mijn gewoonte in besloten om de (club)training maar een keer over te slaan en lekker vroeg te gaan slapen. Vandaag voelde ik me weer fit, dus tussen de werkzaamheden door een lekker rondje gaan lopen. 3x2000m op een relaxed tempo (zo rond halve marathon tempo).

https://www.strava.com/activities/3696851078

Ik loop de laatste weken stukken meer en dat is wel te merken aan mijn conditie. Het gaat allemaal niet veel sneller, maar wel een stukje makkelijker. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken als er weer eens een wedstrijdje gelopen kan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:47
FreeShooter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Dat klopt. Maar dat is niet hetzelfde woord als dénivellation ;) * FreeShooter woont in Frankrijk.

Ik verblijf al een aantal maanden in de Vogezen (vakantiehuisje van schoonouders). Heerlijk wel om te lopen. Maar terugkomend van een blessure valt het niet mee om echt goed in het ritme te komen hier. Of het daalt zo hard dat ik het te lastig/belastend vind om te hardlopen of het steigt zo hard dat ik met (snel) wandelen al een hartslag van 160+ heb.
Ah, wel gave omgeving. Paar keer geweest om te klimmen, in Zuid. O.a. bij de Martinswand, in de buurt van Gérardmer, is een fantastische alpine-achtige omgeving! Maar voor hardlopen wel flink steile metertjes ja ;)

• FreeShooter
  • Laatst online: 03-07 11:49
Valorian schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Ah, wel gave omgeving. Paar keer geweest om te klimmen, in Zuid. O.a. bij de Martinswand, in de buurt van Gérardmer, is een fantastische alpine-achtige omgeving! Maar voor hardlopen wel flink steile metertjes ja ;)
Is inderdaad heel mooi :) Ik woon - normaal gesproken - in Straatsburg. Maar nu we toch "thuiswerken" verblijven we lekker in de natuur. Ik was toevallig afgelopen weekend nog een nachtje wildkamperen daar in de buurt om vervolgens een wandeling in de buurt van de Martinswand (Hohneck) te doen :)

Het is voornamelijk zonde dat ik op dit moment niet beter getraind ben door mijn blessure anders had ik zeker hele mooie hardloop trails kunnen doen. Nu stap ik toch vaker op de fiets. Wat een luxeprobleem eigenlijk.

Om het toch nog ontopic te houden, hoe belastend is het om uitsluitend heuveltraining te doen? Als ik zo het advies lees op Nederlandse websites, dan zou je het beperken tot 1 keer per week. Maar omdat ik nu zo tussen de 5 en 10km loop, vind ik het niet waard om telkens de auto te pakken om ergens een plat stukje op te zoeken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

FreeShooter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:38:

Om het toch nog ontopic te houden, hoe belastend is het om uitsluitend heuveltraining te doen? Als ik zo het advies lees op Nederlandse websites, dan zou je het beperken tot 1 keer per week. Maar omdat ik nu zo tussen de 5 en 10km loop, vind ik het niet waard om telkens de auto te pakken om ergens een plat stukje op te zoeken.
Is heuveltraining niet het specifiek met een hoog tempo omhoog lopen en dat een x aantal keer herhalen? Gewoon op een normaal tempo heuvel op heuvel af lijkt me niet echt een probleem om vaker te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• influenza
Op zich is klimmen en dalen natuurlijk belastender dan een vlak rondje. Maar is ook een kwestie van wennen, als je daar woont weet je niet beter joh ;).
SuperPoekie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Is heuveltraining niet het specifiek met een hoog tempo omhoog lopen en dat een x aantal keer herhalen? Gewoon op een normaal tempo heuvel op heuvel af lijkt me niet echt een probleem om vaker te doen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 16:15

Rudedadude

Maybe we were born to run

(jarig!)
FreeShooter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:37:
[...]

Oeh, Vogezen is echt een leuk hardloopgebied. Laatste keer dat ik er was ben ik bijvoorbeel van de Hohneck naar de Grand Ballon gelopen, de bergtoppenroute. Niet zo zwaar als dat je het ook kunt maken (door een paar dalen mee te pikken), maar alsnog een heel aantal hoogtemeters:

https://www.strava.com/activities/1726997465

Ik ga deze zomer richting Alpen (Ecrins). En heb toch maar een paar stokken gekocht. Moet ik eigenlijk nog even mee oefenen op de lokale vuilnisberg.

@kenneth Ga eens wat meer hardlopen joh, je bent weer karmakeizert :P

En in het kader van het patsen: Ik heb afgelopen zondag weer op de valreep mijn maandelijkse marathon gelopen: 44,8 km in 3:22. De marathon was nog net onder de 3:11. Mooiste is dat ik na afloop nagenoeg geen spierpijn heb gehad en gisteravond al weer een soepele 12km liep. Idealiter is dat het verschil met het feit dat ik sinds Corona gemiddeld ruim 80km / week loop.

[Voor 16% gewijzigd door Rudedadude op 01-07-2020 15:01]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

FreeShooter schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:38:
[...]

Kan prima hoor. Gewoon niet al te gek doen en een beetje rustig opbouwen. In principe is de belasting omlaag veel heftiger, dus daar wil je mogelijk een beetje bij inhouden.

• CornermanNL
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18:09
Ik kom altijd wel wat 'heuvels' tegen in mijn trainingen, dus heb ik iedere training wel iets van daling en stijging. Kwestie van wennen. Vroeger deed ik altijd 1 keer per week specifiek heuvel training en moest dan echt een parcours zoeken. Had een paar standaard plekken.

Nu kom ik onderweg gewoon heuvels tegen scheelt rondjes lopen ;)

Ik merkte wel dat ik er sneller sterker van geworden ben toen ik net van merendeel vlakke trainingen naar bijna altijd heuvels ging.

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:55
Heb sinds kort een nieuw hardloophorloge en dus ook nieuwe(re) features. Kreeg van Garmin door dat ik te weinig lage aerobe activiteiten doe. Kan wel kloppen, want wissel eigenlijk te weinig af.

Kortom vanmiddag dus maar even gaan lopen in voor mij hartslagzone 3 (124 - 141 bpm). Vooraf verwacht dat ik continue gewaarschuwd zou worden omdat ik te hard zou lopen. Maar het ging eigenlijk relatief makkelijk, alhoewel ik wel veel op mijn hartslag heb gelet tijdens het lopen. Uiteindelijk heb ik 13,22 km gelopen met een gemiddelde hartslag van 137 en een maximale hartslag van 142. Moet dit wel vaker doen zie ik want de melding op mijn Garmin over te weinig anaerobe activiteiten staat er nog steeds.. :)

Volgens mij heb ik me goed aan de opdracht gehouden.. 8)

Strava: https://www.strava.com/activities/3697657477

Edit; aeroob ipv anaeroob.. |:(

• vandermark
  • Nu online
Rudedadude schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:57:
[...]

Ik ga deze zomer richting Alpen (Ecrins). En heb toch maar een paar stokken gekocht. Moet ik eigenlijk nog even mee oefenen op de lokale vuilnisberg.
Ik zit in de westelijke Ecrins deze zomer, erg veel zin in. Uitdagend om met Strava hardlooproutes uit te zoeken met minder dan 400hm...

Moet trouwens wel zeggen dat de strava routebouwer erg verbeterd is, werkt super en gebruik ik nu liever dan afstandmeten.nl

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

Acties:
  • +8Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

bvsteyn schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:24:
Heb sinds kort een nieuw hardloophorloge en dus ook nieuwe(re) features. Kreeg van Garmin door dat ik te weinig lage anaerobe activiteiten doe. Kan wel kloppen, want wissel eigenlijk te weinig af.

Kortom vanmiddag dus maar even gaan lopen in voor mij hartslagzone 3 (124 - 141 bpm). Vooraf verwacht dat ik continue gewaarschuwd zou worden omdat ik te hard zou lopen. Maar het ging eigenlijk relatief makkelijk, alhoewel ik wel veel op mijn hartslag heb gelet tijdens het lopen. Uiteindelijk heb ik 13,22 km gelopen met een gemiddelde hartslag van 137 en een maximale hartslag van 142.

Volgens mij heb ik me goed aan de opdracht gehouden.. 8)
Anaeroob is sprinten dus op zich logisch dat Garmin zegt dat je nog te weinig daar aan doet als je net een rustige duurloop hebt gedaan :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

(jarig!)
vandermark schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Ik zit in de westelijke Ecrins deze zomer, erg veel zin in. Uitdagend om met Strava hardlooproutes uit te zoeken met minder dan 400hm...

Moet trouwens wel zeggen dat de strava routebouwer erg verbeterd is, werkt super en gebruik ik nu liever dan afstandmeten.nl
Ik zit ook westelijk en voor minder dan 1000hm per loopje doe ik het niet :P Gaan wel flinke tochten worden denk ik. Maar dat is voor mij ook deel van de vakantie: om de dag een tocht maken van 3uur+ . En om vanaf 700m naar 2700m te klimmen heb ik nog niet gedaan, afgelopen vakantie ging het tot max 1800m, dus ik ben benieuwd.

Ik gebruik nog altijd OSMand: gpx intekenen op m'n telefoon, via dwmap op m'n horloge zetten en gaan maar.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• influenza
😂. Ietwat verkeerd opgevat inderdaad.
SuperPoekie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:00:
[...]

Anaeroob is sprinten dus op zich logisch dat Garmin zegt dat je nog te weinig daar aan doet als je net een rustige duurloop hebt gedaan :D

• vandermark
  • Nu online
Rudedadude schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:03:
[...]

Ik zit ook westelijk en voor minder dan 1000hm per loopje doe ik het niet :P Gaan wel flinke tochten worden denk ik. Maar dat is voor mij ook deel van de vakantie: om de dag een tocht maken van 3uur+ . En om vanaf 700m naar 2700m te klimmen heb ik nog niet gedaan, afgelopen vakantie ging het tot max 1800m, dus ik ben benieuwd.

Ik gebruik nog altijd OSMand: gpx intekenen op m'n telefoon, via dwmap op m'n horloge zetten en gaan maar.
Ik moet echt denken aan belastbaarheid en blessure risico dus hier wordt het een combi van wandeltochten en trailruns van 1 a 1,5 uur. Ik zit bij plaatsje Lalley op camping

Osmand heb ik ook, zelfs betaald en is ideaal voor routes tonen (GPX). Voor maken vind ik Strava met heatmap wel stuk fijner.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

vandermark schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:43:
[...]
Ik vind het nog steeds een onding. Die heatmap klinkt ook leuk maar vind ik persoonlijk niet zo heel veel meerwaarde hebben, misschien om te checken of een bepaald stukje route wel echt begaanbaar is. Voor het fietsen hebben ze bijv. mountainbikes en racefiets samengevoegd dus krijg je soms alsnog rare routes als je op de heatmap vertrouwd. Misschien dat je daar bij hardlopen ietsjes minder last van hebt maar dan vind ik het alsnog vervelend dat ik nog een andere app moet zoeken om er mee te navigeren.

Ik gebruik veel komoot voor zowel hardlopen als fietsen, dat is echt top en erg duidelijk om op te navigeren middels alleen de stem.

[Voor 21% gewijzigd door BastiaanN op 01-07-2020 20:58]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

(jarig!)
vandermark schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:14:
[...]

Ik moet echt denken aan belastbaarheid en blessure risico dus hier wordt het een combi van wandeltochten en trailruns van 1 a 1,5 uur. Ik zit bij plaatsje Lalley op camping

Osmand heb ik ook, zelfs betaald en is ideaal voor routes tonen (GPX). Voor maken vind ik Strava met heatmap wel stuk fijner.
Ja, dat scheelt hemelsbreed een kilometer of 15, ik ga naar Valbonnais. Via Osmand kijk ik ondermeer ook naar de officiele wandelroutes die er door zo'n gebied lopen en verder loop ik soms wel eens op paden die er al 15 jaar eigenlijk niet meer blijken te liggen. Maar dat is vaker een probleem in de bossen, in de bergen valt het meestel wel mee (al heb ik vorig jaar op een gegeven moment recht onder een loodrechte wand gestaan omdat ik nog niet wist hoe een klettersteig / via ferrata op Osmand werd aangeduid 8)7 . En die hangbrug wil ik natuurlijk ook overheen rennen :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 08:55
SuperPoekie schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:00:
[...]

was dus typo |:( ..moet dus zijn aeroob .. 8)7
Moest toch echt een rustige duurloop doen.. ;)

• Tinusvolkel
BastiaanN schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:53:
[...]

Ik vind het nog steeds een onding. Die heatmap klinkt ook leuk maar vind ik persoonlijk niet zo heel veel meerwaarde hebben, misschien om te checken of een bepaald stukje route wel echt begaanbaar is. Voor het fietsen hebben ze bijv. mountainbikes en racefiets samengevoegd dus krijg je soms alsnog rare routes als je op de heatmap vertrouwd. Misschien dat je daar bij hardlopen ietsjes minder last van hebt maar dan vind ik het alsnog vervelend dat ik nog een andere app moet zoeken om er mee te navigeren.

Ik gebruik veel komoot voor zowel hardlopen als fietsen, dat is echt top en erg duidelijk om op te navigeren middels alleen de stem.
Het is denk ik net wat je gewend bent, ik heb heel veel routes gemaakt voor hardlopen en baalde best wel dat hij achter een "paywall" zit. dus waarschijnlijk ga ik strava aanschaffen na de 2 maanden proef.aangezien ik nu ook ben begonnen met fietsen dus fietsroutes ga maken. (heb iig alvast apple tegoed gekocht met 15% korting dus is het alweer iets meer financieel te verantwoorden voor mijzelf. ;) )

Verder kan je met verharde of onverharde wegen toch redelijk snel onderscheid maken tussen mountainbiken of wielrennen.

En de top 10 strava segment notering limiet was voor hardlopen geen probleem >:) echter kom ik bij fietsen af en toe net de top 500 binnen fietsen :)

[Voor 5% gewijzigd door Tinusvolkel op 01-07-2020 21:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik naast afstandmeten.nl steeds meer routes teken met Garmin Connect. Het heeft wat eigenaardigheidjes, maar aldoende leert men.

Heb inmiddels ook gevonden waarom ik bij Garmin mijn tijden nooit bij de segmenten zag staan.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Strava, Komoot en Garmin falen allemaal keihard als je een rondje wilt rennen over onverharde paadjes. Zelfs als je midden in de natuur staat weten ze je zsm terug naar het asfalt te dirigeren :+

De heatmaps zijn, itt bijv Suunto, ook puur gefocust op verhard bij het lopen (ongeacht welke setting je hanteert), dus ik gebruik ze minimaal en teken gewoon met de hand in of knip-plak-combineer diverse gpx...

Op de fiets vind ik komoot dan wel weer erg fijn werken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• influenza
Ja te weinig Aeroob klinkt logischer dan te weinig anaeroob ;) Moet je wel zorgen dat je hartslagzones goed staan ingesteld, anders trekt Garmin wellicht verkeerde conclusies.
bvsteyn schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:22:
[...]

was dus typo |:( ..moet dus zijn aeroob .. 8)7
Moest toch echt een rustige duurloop doen.. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Roozzz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:16:
Strava, Komoot en Garmin falen allemaal keihard als je een rondje wilt rennen over onverharde paadjes. Zelfs als je midden in de natuur staat weten ze je zsm terug naar het asfalt te dirigeren :+

De heatmaps zijn, itt bijv Suunto, ook puur gefocust op verhard bij het lopen (ongeacht welke setting je hanteert), dus ik gebruik ze minimaal en teken gewoon met de hand in of knip-plak-combineer diverse gpx...

Op de fiets vind ik komoot dan wel weer erg fijn werken :)
Na frustraties te hebben opgelopen met diverse routemakers teken ik mijn trail routes ook zelf, maar dan in Orux maps. helemaal gratis via hun website (niet via de playstore), als je wil ook offline OSM erin zetten vanuit Openadromaps.
Werkt prima, gpx vervolgens inlezen in garmin connect en op m'n horloge syncen en als Koers navigeren met je horloge. Gebruik Oruxmaps dan ook op telefoon als backup mocht ik de route helemaal kwijt zijn geraakt om met een fatsoenlijke kaart weer zsm op de route terug te komen. :X

Deze manier is wel tijdrovend, afgelopen weekend 22km rondje door de Drunense Duinen heb ik geloof ik 40 minuten op zitten klikken en zoomen voordat de route klaar was :'(

[Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 02-07-2020 10:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Totrail
KnOeFz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Na frustraties te hebben opgelopen met diverse routemakers teken ik mijn trail routes ook zelf, maar dan in Orux maps. helemaal gratis via hun website (niet via de playstore), als je wil ook offline OSM erin zetten vanuit Openadromaps.

Deze manier is wel tijdrovend, afgelopen weekend 22km rondje door de Drunense Duinen heb ik geloof ik 40 minuten op zitten klikken en zoomen voordat de route klaar was :'(
Dat noem ik dan voorpret ;) (mits de techniek wel goed werkt, want dat kan frustreren)

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
Over een klein maandje zit ik een lang weekend in Noorbeek, Limburg. Wie heeft er goeie tips / routes voor die omgeving? Eindelijk eens 'echte' hoogtemeters maken :D

Ik ben er met de auto dus kan eventueel nog stukjes rijden naar eenn startpunt oid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:19
Vanochtend rondje van 10Km waarvan de laatste 4 in de stromende regen. Je moet ervan houden denk ik, maar heb genoten!

Viel me verder op dat vooral de hak van mijn linkerschoen aan de linkerkant helemaal geen profiel meer heeft. Ook wat last van mijn linkerheup, dus toch maar eens naar laten kijken misschien? Zou men dit via een loopanalyse kunnen zien/oplossen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Patrick schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:07:
Vanochtend rondje van 10Km waarvan de laatste 4 in de stromende regen. Je moet ervan houden denk ik, maar heb genoten!

Viel me verder op dat vooral de hak van mijn linkerschoen aan de linkerkant helemaal geen profiel meer heeft. Ook wat last van mijn linkerheup, dus toch maar eens naar laten kijken misschien? Zou men dit via een loopanalyse kunnen zien/oplossen?
Klinkt alsof we hetzelfde rondje liepen :+ Hier ook een stortbui in de laatste kilometers. Stiekem best wel lekker met deze temperaturen...

Via een loopanalyse gaan ze dat zeker zien, oplossen is een tweede. Dit klinkt als een gevalletje "looptechniek". Ik zet in op overstriden en overrotatie :> Door een te lange pas land je op je hak en je zwaait waarschijnlijk ook met je been richting de denkbeeldige middenlijn i.p.v. rechtuit. Dat hoeft allemaal niet vreselijk te zijn, maar verklaart wel deze slijtage.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
Gaargod schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:54:
Over een klein maandje zit ik een lang weekend in Noorbeek, Limburg. Wie heeft er goeie tips / routes voor die omgeving? Eindelijk eens 'echte' hoogtemeters maken :D

Ik ben er met de auto dus kan eventueel nog stukjes rijden naar eenn startpunt oid.
Wat je kan doen is even google'n of via strava zoeken naar GPS-routes van de "Koning van Spanje" trails. Dat zijn echt fantastische routes, beginnen en eindigen allemaal in Gulpen, maar komen volgens mij ook dicht langs waar jij zit. Dus mogelijk kan je zelfs dicht bij je huisje 'instappen'.

Wel even goed kijken of de routes niet over privé terrein gaan, volgens mij zijn er wel eens edities geweest waar ze toestemming hadden voor het doorkruisen van een weiland, etc.

Ik heb eventueel nog de 32KM-route van 2017 ergens in mijn Strava. Maar volgens mij staan er veel ook online in de – niet altijd even overzichtelijke – website van MudSweatTrails. En anders kan je ook bij @Roozzz of @Rudedadude nog wel terecht voor wat GPX's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Noorbeek zei je? Check: https://valdivini.nl/hoogcrutstrail/
Misschien kom ik zelf ook nog wel een stukje hobbelen en eten :)

Verder is de Koning van Spanje zoals @Valorian suggereert een prima keuze voor een rondje. In deze omgeving zijn tal van trails, dus er moet genoeg te vinden zijn ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:30

Op deze site: https://wandelgidszuidlimburg.com/routes-op-plaats/
staan allerlei wandelingen in de regio. Je kan dan ook de gps file downloaden.
Waarschijnlijk kan je ook wel wat routes aan elkaar koppelen wanneer de afstanden tekort zijn. 8)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Totrail
Vanochtend bij het ontbijt had ik al zin in m'n loopje van vanavond. Dus vol goede moed begin ik een m'n 17*1 minuut met 1 minuut rust (werk nog met Garmin Coach) en lekker ging het. Onopvallend tikken de meters als snel aan.

Morgen krijg ik m'n nieuwe racefiets binnen en die moet natuurlijk ook wat liefde hebben ;) Ik moet dus even goed kijken hoe ik de beide sporten ga verdelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Giulietta_
@Totrail hier hetzelfde "probleem", de verdeling tussen hardlopen en fietsen.

Sinds ik ook een fiets heb gekocht voelt het af en toe een beetje als vreemdgaan. :+

Strava Garmin 245

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
@Valorian, @Roozzz & @bluek , thanks voor de tips! Gisteravond al even begonnen met orienteren & de daarbijhorende voorpret.

Mijn plan is om op Vrijdag en Zondag te lopen, die Hoogcrutstrail op Zondag ziet er heel nice uit! Zit nog even te dubben over de afstand, 28 of 38. Als ik het Vrijdag enigzins rustig aan doe moet die 38 wel lukken, ook met de Zaterdag als rustdag er tussen.

En dan voor de Vrijdag wat samenstellen en / of delen uit de KvS trail meepakken, ik kwam via Garmin Connect de route al tegen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
Gaargod schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:36:
@Valorian, @Roozzz & @bluek , thanks voor de tips! Gisteravond al even begonnen met orienteren & de daarbijhorende voorpret.

Mijn plan is om op Vrijdag en Zondag te lopen, die Hoogcrutstrail op Zondag ziet er heel nice uit! Zit nog even te dubben over de afstand, 28 of 38. Als ik het Vrijdag enigzins rustig aan doe moet die 38 wel lukken, ook met de Zaterdag als rustdag er tussen.

En dan voor de Vrijdag wat samenstellen en / of delen uit de KvS trail meepakken, ik kwam via Garmin Connect de route al tegen :)
PS: Mocht je nog ruimte op auto en tijd in je weekend overhouden dan is fietsen in die regio ook echt een aanrader. Zeker bij grens (Voeren enzo) mooie steile heuvels en goed asfalt, heerlijk. Maar ook rond Valkenburg natuurlijk, toch even de Cauberg meepakken. Zelf ben ik geen fietser dus na 50+ km en 700HM was ik wel een beetje gebroken, maar dat was een hele mooie manier om de dag ná de 32km Koning Van Spanje trail door te brengen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

We hebben nog twee plaatsjes over in ons FakEkidenteam morgen! Een 5km en een 7,195km - je hoeft alleen je afstand te lopen en naderhand op Strava op race te zetten :) Niet per se op een bepaalde tijd.

Aaah toooeeee, iemand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Giulietta_
Wanneer/hoe laat moet die afstand exact gelopen worden @SuperPoekie?

Strava Garmin 245

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
_Giulietta_ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:48:
Wanneer/hoe laat moet die afstand exact gelopen worden @SuperPoekie?
Any place, any time. Waar en wanneer jij wil :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Giulietta_
Dankje @Shinji

Ik ben de snelste niet, dus als de totale tijd niet al te belangrijk is kan ik wel meedoen morgen @SuperPoekie :+

Strava Garmin 245

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
_Giulietta_ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 11:06:
Dankje @Shinji

Ik ben de snelste niet, dus als de totale tijd niet al te belangrijk is kan ik wel meedoen morgen @SuperPoekie :+
Ik ook niet hoor, ik merk ook dat mijn vorm niet echt top is momenteel. Ik had een beetje voor ogen om 22:30 (proberen) te lopen op de 5k maar gezien mijn vorm momenteel twijfel ik of dat haalbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 19:35

Galois

1811 - 1832

Tinusvolkel schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:48:
[...]

(heb iig alvast apple tegoed gekocht met 15% korting dus is het alweer iets meer financieel te verantwoorden voor mijzelf. ;) )
Tnx voor de tip! Bedoel je deze van de AH? Je koopt 'm voor (bv) 50 euro, voegt 'm aan je Apple account en dan komt er 57,50 in je account te staan? En die blijft dan staan totdat je iets 'koopt' in de Apple Store? Dus tot bv. Strava betaald moet worden? Toch weer 7,50 korting he? :-)
Roozzz schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:16:
Die ervaring heb ik juist helemaal niet!

Ik maak met Komoot ook vaak hardlooproutes en soms kies ik dan toch voor een fietsoptie (bv. bike touring of gravel riding) omdat ik toch liever hardloop over 'goede onverharde paden' dan de optie 'hardlopen' geeft. Die gaat vaak zo 'off road' dat ik over kleine bodpaadjes geleid wordt vol met hobbels, gaten, takken, enz. Is toch wel irritant hardlopen als je niet echt een trailrun gepalnd hebt :) De fietsopties als 'bike touring' geven toch wel betere onverharde paden.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valorian
SuperPoekie schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:39:
We hebben nog twee plaatsjes over in ons FakEkidenteam morgen! Een 5km en een 7,195km - je hoeft alleen je afstand te lopen en naderhand op Strava op race te zetten :) Niet per se op een bepaalde tijd.

Aaah toooeeee, iemand?
@SuperPoekie Heb je nog een laatste loper nodig? Dan mag je mij inplannen, voorkeur gaat uit naar de 5K!

V.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Cool, @_Giulietta_ ik ben denk ik de langzaamste loper in het team hoor, en ik doe een 10km :D Dus ach, snelheid is relatief. Voor mij is het een mooie stok om tóch dat tandje harder te gaan ondanks dat ik alleen loop en eens te kijken waar ik nu sta qua 10kmprestatie.

Het idee is ergens morgen (zaterdag 2020/7/4) tussen 0:01 en 23:59 de volledige afstand te lopen. In je eigen omgeving (of desnoods je achtertuin als je rondjes lopen echt heel leuk vindt).
Ik moet voor mezelf ook nog even een mooie route uitstippelen waar ik geen last heb van verkeer, al denk ik dat ik echt vroeg loop zodat ik er sowieso minder last van heb.

@Valorian de 5k en @_Giulietta_ de 7,195km? Dan is t team vol *O*
Team:
5k: martiveen
10k: Gaargod
5k: Shinji
10k: SuperPoekie
5k: Valorian
7,195k: _Giulietta

[Voor 11% gewijzigd door SuperPoekie op 03-07-2020 11:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Giulietta_
Prima hoor @SuperPoekie, ik zorg morgenochtend voor de 7,195. d:)b

Strava Garmin 245

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True