Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hardlopen - deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:36
Aggressor schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:29:

Als ik bv een 12km per uur loop dan is mijn hartslag en gemiddeld rond de 160 a 165.
De app geeft dan aan dat dit slecht is... Ik zit dan in de kolom extreem.
De app kan alleen goed werken als je hardloopzones goed hebt ingesteld. Als ze niet goed zijn ingesteld, dan zegt het niets. Belangrijke waarden zijn je rusthartslag en je maximale hartslag.

Als jouw maximale hartslag 200 is, dan is 160-165 slagen waarschijnlijk goed te doen. Als jouw max 170 is, dan heb je het waarschijnlijk zwaar.

Hartslag is heel persoonlijk. Mijn max hartslag is ~195. Als ik 12 km/h loop is mijn hartslag en kleine 180, een beetje onder mijn omslagpunt. Met mijn huidige conditie houd ik dat zeker 10km vol. Een hartslag van 160-165 kan ik zeker 2 uur volhouden.

Dus: zones goed instellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07:39
Aggressor schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:29:
Ik doe alleen aan hardlopen als het mooi weer is.. Meestal stukjes van 10km.
En in de sportschool meestal combinatie van fitness en cardio.

Tot hiervoor had ik altijd een tomtomrunner
.. Ik gebruikte die puur voor de afstand.

Tegenwoordig heb ik een Huawei watch gt 2.
Deze houdt wel iets meer bij icm de app.

Als ik bv een 12km per uur loop dan is mijn hartslag en gemiddeld rond de 160 a 165.
De app geeft dan aan dat dit slecht is... Ik zit dan in de kolom extreem.

Tegenwoordig let ik veel op mijn hartslag... En dan probeer ik in de Aeroob en Anaroob te blijven. Gelukkig onder de 149.

Dan loop ik wel stukken langzamer....
Als ik hem in de vetverbranding probeer te houden... Dan moet ik wandelen...want hij zit zo maar hoger.

Ik loop echt puur voor mezelf... Beetje conditie.. Lekker genieten van het mooi weer, en zodat ik nog steeds lekkere dingen kan eten :)

Mijn vo2max is 52.
Ik ben 191 lang en 95kg en 34jr

Als het mooi weer is loop ik wel 3a4x per week.
Hoe kijken jullie hier tegenaan... Tips?
Met een Vo2max van 52 zou je met 12 per uur een marathon moeten kunnen lopen met de hartslag van 160 a 165 ;) maar lees de laatse pagina's nog maar is terug over Vo2max >:)

Maar wat is je doel? Genieten zoals je nu al doet? of ga je meer genieten als je sneller / verder kan?
Want dan zou ik misschien iets minder vaak gaan genieten van het lekkere eten en proberen wat kilootjes kwijt te raken. maar die keuze is aan jou :)

• bert74
Valorian schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Het "probleem" wat ik ervaar met zo'n vorm van meting, die op zich logisch klinkt, is dat er geen rekening wordt gehouden met dat je als loper vaak niet in alle zones even efficiënt loopt. Dus ongeacht mijn basisconditie zal de speed/heartbeat verschillen naarmate het tempo waarop ik mijn loopjes doe.

Dus als ik bijvoorbeeld in een week tijd 3x een duurloop doe op 6:00/km en mijn hartslag ligt dat voor die snelheid relatief hoog, omdat ik nu eenmaal weinig train op die voor mij hele langzame tempo's, dan zie ik dat meteen terug in een verlaging van mij VO2-max cijfer. Loop ik bijvoorbeeld 3x een duurloop op 4:45-5:00/km, een tempo waarin ik wel heel efficiënt loop, dan zie ik dat al snel in een verhoging van dat cijfer. Dit terwijl mijn conditie aan het eind van de ene week of de andere week in praktijk niet ineens anders is.

Zo krijg ik bij langzame duurlopen structureel relatief negatieve performance-cijfers, terwijl ik bij relatief snelle loopjes structureel 'bonuspunten' krijg.

Idealiter, in een utopische wereld, (of met hele goede gebalanceerde training) loop je natuurlijk in alle zones even efficiënt en train je de zones waarin je nog progressie kan maken. Maar in praktijk: wie traint er nou echt genoeg in zone 0/1 of juist in de hoogste zone?

Dat gezegd hebbende ben ik wel weer blij met mijn verhoging naar Vo2max 60 volgens Garmin, na een maand op 59, toen een inzakking naar 58 en nu dus naar 60. Voorafgaand daaraan een 9km op 4:45 (inlopen, veel te hard maar Garmin dus blij) en een baantraining interval bij warm weer.
Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in. De speed per heartbeat zal niet (helemaal) lineair zijn over alle tempi. Als je opeens veel langzamer gaat lopen dan je normaal doet, zal waarschijnlijk je techniek niet meer optimaal zijn waardoor je minder efficient gaat lopen. Het is dan niet meer dan logisch dat o.b.v. het algoritme een lagere Vo2 max wordt aangegeven, terwijl dit in werkelijkheid niet hoeft zo hoeft te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 07:06
Ben het echt helemaal kwijt lijkt wel, van 1,5 maand geleden records gelopen op 5, 10 en HM naar nu moeite om bepaalde tempo’s vast te houden.
Net maar na 7km gestopt met gem. tempo van 4:37 en dat was echt met moeite. Benen voelen stuk zwaarder.

Denk dat ik deze en volgende week maar eens niet ga lopen. Hopelijk helpt dat.
Het weer zal ook wel mee spelen maar het is eigenlijk al 2 weken zo.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Fmiels
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 06-07 14:18
Afgelopen dinsdag 2de training met een piramideloopje van 3,4,5,4,3 minuten hl, 1 min rust (na 5 2 min rust).
Vooral na de 5 min was ik helemaal kapot. Nu scheelt het dat er toen 2 minuten rust was, want dat is genoeg om mijn hartslag weer onder de 130 te krijgen. Bij thuiskomst spierpijn en zwaar gevoel. Vreemd, want de week ervoor nergens last van. Misschien omdat ik 's ochtends al gewandeld had?
Voor het eerst sinds een paar weken een dagje helemaal niets gedaan en waarrempel: vanochtend interval 5x4 min hl 2 min rust ging goed. Keek er met angst en beven naar uit. Op het eind als bonus (toen ik al weer een half uur huiswaarts aan het wandelen was) nog ff 6 minuten eruit geperst, en ook dat ging vrij makkelijk. Gelukkig maar. Er zit nog steeds vooruitgang in. Kan niet wachten tot ik mijn 1ste 5 km loop. Nog 8 weekjes!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Vanochtend weer mijn eerste duurloopje gedaan sinds vorige week. Om 5:45 uit bed gerold hardloopkloffie aan en op een nuchtere maag een lekker duurloopje gedaan van 5 kilometer. Daarna de hond opgehaald en nog even een uurtje uitgelopen. Gelukkig totaal geen last meer van de benen :) Qua temperatuur was het nog prima te doen al was het al behoorlijk vochtig.

Ik dacht trouwens dat ik vroeg was, maar zag dat @AppieR om 5:48 al een activiteit had gestart, damn! :P

En ohja, vandaag komen als het goed is mijn Aftershokz Aeropex binnen! *O*

[Voor 8% gewijzigd door BastiaanN op 26-06-2020 10:46]

iRacing Profiel

• Tinusvolkel
BastiaanN schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:45:

(y) werkt mooi, zou bij iedereen in zijn "hardloopgear" moeten zitten >:)

• bert74
Dirk0s schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:05:
Ben het echt helemaal kwijt lijkt wel, van 1,5 maand geleden records gelopen op 5, 10 en HM naar nu moeite om bepaalde tempo’s vast te houden.
Net maar na 7km gestopt met gem. tempo van 4:37 en dat was echt met moeite. Benen voelen stuk zwaarder.

Denk dat ik deze en volgende week maar eens niet ga lopen. Hopelijk helpt dat.
Het weer zal ook wel mee spelen maar het is eigenlijk al 2 weken zo.
Optimale temperatuur voor hardlopen is een graad of 10. Waarschijnlijk is het gewoon de warmte waarom het niet lekker gaat. Gewoon accepteren een een beetje aanpassen.

Ik ben vanmorgen om 6:30 gaan hardlopen, graadje of 18, was nog prima te doen. Ik heb vorige week op een middag hardgelopen. 2 intervallen gingen voor geen meter.

Volgende week wordt het weer koeler.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:04

SuperPoekie

Super Furry Animal

Tinusvolkel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:59:
[...]

(y) werkt mooi, zou bij iedereen in zijn "hardloopgear" moeten zitten >:)
Eckte hardlopers gaan zonder muziek op pad! >:)

Stond die ook op de bingokaart? Wel/niet met muziek/audioboek/podcast lopen? :D

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 06:28

Niku

Alagaesii

SuperPoekie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Dan ben ik maar een nepper, zonder ga ik de deur echt niet uit :+

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• Tinusvolkel
Ik was eerst ook #teamzondermuziek maar vind het nu heerlijk om de podcast van de pacer te luisteren tijdens het lopen. en het voordeel van de Aeropex is dat je de vogeltjes en auto's nog gewoon hoort, en je nog gewoon iedere andere loper/fietser kan groeten ;)

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Niku schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Dan ben ik maar een nepper, zonder ga ik de deur echt niet uit :+
Ik hoor bij #teamsomswelsomsniet. Af en toe vind ik het heerlijk om van het geluid van de omgeving te genieten maar vooral bij de wat meer pittige loopjes is muziek wel fijn. Dan heb ik toch geen tijd om van de omgeving te genieten :P

Misschien binnenkort eens een leuke podcast of audioboeken proberen, dat lijkt me ook wel wat.

[Voor 10% gewijzigd door BastiaanN op 26-06-2020 11:24]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Ik probeer ook vooral een knuppel in het hoenderhok te gooien hoor. Voornaamste dat ik vervelend vind zijn mensen die een BT speakertje als muziekbron gebruiken tijdens het lopen en dat ook tijdens een race doen, en mensen die met twee doppies in, muziekje te hard, niets of niemand aan horen komen (en ook deze zijn tijdens een race irritant), dat is gewoon gevaarlijk.
Die Aeropex is wat dat betreft ideaal - jij je muziekje, ik kan je nog waarschuwen dat ik er aan kom, jij wordt ook niet overreden door auto's, iedereen blij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
SuperPoekie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:28:
Voornaamste dat ik vervelend vind zijn mensen die een BT speakertje als muziekbron gebruiken tijdens het lopen en dat ook tijdens een race doen (...)
Zoiets heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Bij een wedstrijd gaan rondrennen met een BT speaker... dat soort volk mag je toch ongegeneerd in de hekken duwen of bij een drankpost onder tafel schoppen?

Toch? ;)

Punctuality is the politeness of kings

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

dreamscape schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Zoiets heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Bij een wedstrijd gaan rondrennen met een BT speaker... dat soort volk mag je toch ongegeneerd in de hekken duwen of bij een drankpost onder tafel schoppen?

Toch? ;)
Volgende keer zal ik dat doen en zeggen dat het mag van GoT-Hardlopers :D

Het is mij twee keer overkomen, de eerste keer was het iemand die sneller ging dan ik dus daar had ik minder last van, al is het gewoon rete-aso om te doen, de tweede keer was het iemand die ongeveer mijn tempo liep en die heb ik gevraagd of z'n muziek in ieder geval zachter kon 'als het je niet bevalt loop je toch harder of zachter?' |:(
Het komt bij niet-races wel vaker voor, maar dan kan ik gewoon mijn route aanpassen.
Doppies in - een grote trimloop hier in de omgeving heeft een 10/15 die tegelijk starten, waarbij de wat langzamere van de 10 (i.e. ik) uiteindelijk op de laatste km van de race worden ingehaald door de eerste van de 15 - daar zit een fietser bij die fluit om iedereen aan de kant te krijgen (de ideale lijn vrijmaken dus), en dat is echt gewoon zo'n scheidsfluitje dus niet zacht ofzo. Bellen, fluiten, sommigen horen het gewoon echt niet door hun muziek (en concentratie natuurlijk, die laatste km moet lekker snel! dat snap ik!) tot frustratie van de fietser en de eerste lopers. Het zou me niets verbazen als die wedstrijd een keer zegt dat oordopjes verboden worden (wat bij sommige andere wedstrijden al het geval is).
Die Aeropex (of vergelijkbare bone-conducting headsets) moeten gewoon verplicht worden als je met muziek een race wil lopen. :Y

• __R__
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:01
Ik heb er hier een koppel op de dijk. BT speaker knetter hard aan en samen gezellig lopen.

Op Kilimanjaro een stel Duitsers. Duitse techno op de rugtas van een drager en gaan. Je ziet ook gewoon dat dat soort mensen niet voor de omgeving gaan maar voor " de prestatie".

Ieder zijn eigen ding maar ik snap het niet.

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
Ik heb het bij hardlopen nog nooit gehoord, gelukkig. Wel tijdens wintersport, maar dan zijn het van die vrijgevochten Franse dreadlocktypes met een speaker in de rugzak en kleurrijke snowboards. Ach, op zo'n moment zit ik ook in relax-modus dus vind ik het wel gezellig. Al heb ik ze in de lift liever achter me dan voor me, maar dat heeft meer te maken met de lucht van hun (vaak van groen spul voorziene) rookwaar.

* dreamscape gaat eigenlijk behoorlijk offtopic zo...

Punctuality is the politeness of kings

• influenza
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 06-07 17:55
Weer een andere tabel :P Ik loop 15 km onder het uur, dus dat zou een VO2MAX van ongeveer 61 zijn volgens deze tabel volgens Garmin is hij 54 :'( :'( :'(
Tinusvolkel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Met een Vo2max van 52 zou je met 12 per uur een marathon moeten kunnen lopen met de hartslag van 160 a 165 ;) maar lees de laatse pagina's nog maar is terug over Vo2max >:)
[Afbeelding]

Maar wat is je doel? Genieten zoals je nu al doet? of ga je meer genieten als je sneller / verder kan?
Want dan zou ik misschien iets minder vaak gaan genieten van het lekkere eten en proberen wat kilootjes kwijt te raken. maar die keuze is aan jou :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinusvolkel
influenza schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:07:
Weer een andere tabel :P Ik loop 15 km onder het uur, dus dat zou een VO2MAX van ongeveer 61 zijn volgens deze tabel volgens Garmin is hij 54 :'( :'( :'(

[...]
Hier ook een kwart jaar geleden gelopen onder het uur, dus dan zou mijn ultieme doel van een sub 3uur marathon ooit moeten lukken.

• influenza
Ja blijft lastig. Op basis van mijn snelheid zou ik het makkelijk moeten kunnen, maar op de marathon gaan toch ook andere zaken spelen. Ik ben niet bepaald de lichtste loper (84 kilo bij 1.82m) en dat gaat wel een beetje tegen me werken op een gegeven moment.

Vind het ook leuker om een 5 of 10 kilometer te knallen, dat kun je in principe zo vaak doen as je wilt, marathon dan weer niet.
Tinusvolkel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:10:
[...]

Hier ook een kwart jaar geleden gelopen onder het uur, dus dan zou mijn ultieme doel van een sub 3uur marathon ooit moeten lukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinusvolkel
influenza schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:14:
Ja blijft lastig. Op basis van mijn snelheid zou ik het makkelijk moeten kunnen, maar op de marathon gaan toch ook andere zaken spelen. Ik ben niet bepaald de lichtste loper (84 kilo bij 1.82m) en dat gaat wel een beetje tegen me werken op een gegeven moment.

Vind het ook leuker om een 5 of 10 kilometer te knallen, dat kun je in principe zo vaak doen as je wilt, marathon dan weer niet.

[...]
Ik moet er eerst nog is 1tje zien uit te lopen.....
1ste poging Eindhoven 2019 bij 30km uit/flauw gevallen door hitte/benauwdheid en een griepje wat eraan kwam (streeftijd was 3u20)
2de poging de 2 rivers marathon in februari die door een storm afgelast is.
Poging 3 nog even niet ivm corona

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:11

Rudedadude

Maybe we were born to run

De Tweakboks zijn weer in de aanbieding, nu voor 50 euro op de bestaande kleuren. Alleen in maat 42,5 of kleiner nog beschikbaar zo te zien (en let op: US maat is beter om evt. te vergelijken tussen verschillende hardloopschoenen):

https://www.reebok.nl/for...-2.0-schoenen/EF6913.html

[Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 26-06-2020 12:30]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Goed nieuws voor de CityStrides+Strava gebruikers: de API limiet is inmiddels verhoogd! CityStrides is de achterstand aan het inlopen, dus binnenkort zijn de grote vertragingen verleden tijd! *O*

https://community.citystr...strava-api-limits/19479/7

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:10:
[...]

Nu hopen dat oktober doorgaat.. Iig start in juli weer de specifieke training.

Volgens mij liepen wij ongeveer gelijk op qua tijden? Pr op de halve is 1u24 (cpc) , ben zo blij dat ik die heb kunnen lopen voor corona gebeuren! :)

[Voor 49% gewijzigd door Sport_Life op 26-06-2020 13:25]

• Gaargod
  • Laatst online: 07:57
Ik had er eens een medeloper bij zitten tijdens een trail twee jaar terug, die had zijn phone om z'n arm in zo'n sleeve ding. De gelopen afstand, zijn pace & hartslag werden door een of andere app zo ongeveer 3 keer per 5 minuten over de telefoonspeaker op max volume aan iedereen die om 'm heen liep medegedeeld :p heel aparte ervaring.

Oh ja, nogsteeds #teamgeenmuziek hier.

Oh ja 2: vanochtend ingeschreven voor de Graef Castricum Trail in November, 35km :D :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Gaargod schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:25:
Ik had er eens een medeloper bij zitten tijdens een trail twee jaar terug, die had zijn phone om z'n arm in zo'n sleeve ding. De gelopen afstand, zijn pace & hartslag werden door een of andere app zo ongeveer 3 keer per 5 minuten over de telefoonspeaker op max volume aan iedereen die om 'm heen liep medegedeeld :p heel aparte ervaring.
Het allermooiste is als je zelf wat verder naar achteren bent gestart, zo'n persoon ergens na de eerste km pas inhaalt en dat ding dan net omroept dat huidige tempo ruim een minuut onder het jouwe ligt, dus is die persoon echt compleet kapot gegaan in de eerste km omdat ie te ver naar voren was gestart :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik was fanatiek lid van Team Stilte maar omdat ik nu ruim acht uur per week aan het hardlopen ben vind ik het toch wel fijn om wat afleiding te hebben. Bij rustige trainingen en lange duurloop staat er een luisterboek op en bij de kern van zware training luister ik naar energieke latin. Een keer in de zoveel tijd bewust zonder afleiding en natuurlijk ook wanneer m'n dochter meefietst, wat ze gelukkig steeds vaker doet.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sport_Life schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:18:
[...]

Nu hopen dat oktober doorgaat.. Iig start in juli weer de specifieke training.

Volgens mij liepen wij ongeveer gelijk op qua tijden? Pr op de halve is 1u24 (cpc) , ben zo blij dat ik die heb kunnen lopen voor corona gebeuren! :)
Ik ben nog net iets langzamer, op de dag dat de two rivers was afgelast heb ik een onofficieel PR op de halve gelopen van 1.29.39 maar doel voor de stevensloop was wel onder de 1:25 echter is die afgelast. testtraining van 15km een paar weken voor de stevenslooop ging prima met hetzelfde tempo.

[Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 26-06-2020 13:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 23:11
Rudedadude schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:28:
De Tweakboks zijn weer in de aanbieding, nu voor 50 euro op de bestaande kleuren. Alleen in maat 42,5 of kleiner nog beschikbaar zo te zien (en let op: US maat is beter om evt. te vergelijken tussen verschillende hardloopschoenen):

https://www.reebok.nl/for...-2.0-schoenen/EF6913.html
Klopt zijn ze al een weekje! Ik heb toen de laatste maat 44 gekocht (in grijs)
matthijsqt schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:37:
Nog even een korte FYI over de Reeboks... hij is uitgezonderd van korting (dus ik had voor niets iemand geregeld die met ING rentepunten een kortingsbon stuurde), maar hij is nu blijkbaar in de sale!

https://www.reebok.nl/for...-2.0-schoenen/EH3253.html

€60, maar de meeste maten zijn al uitverkocht. Ik heb zojuist de laatste maat 44 besteld (en nu hopen dat hij past...)
Nu drie keer op gelopen en ben er ontzettend blij mee. Na een keer ze te hebben ingelopen de tweede keer meteen een PR van dit jaar. Bedankt voor het advies nogmaals :)

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

kenneth schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:37:
Ik was fanatiek lid van Team Stilte maar omdat ik nu ruim acht uur per week aan het hardlopen ben vind ik het toch wel fijn om wat afleiding te hebben. Bij rustige trainingen en lange duurloop staat er een luisterboek op en bij de kern van zware training luister ik naar energieke latin. Een keer in de zoveel tijd bewust zonder afleiding en natuurlijk ook wanneer m'n dochter meefietst, wat ze gelukkig steeds vaker doet.
Klein beetje offtopic, maar welke app gebruik je voor die luisterboeken? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

kenneth schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:37:
Hoe oud is je dochter? Maw wanneer is ze oud genoeg om mee te fietsen? Mijn oudste is 3, die kan goed fietsen maar heel slecht luisteren :P.
Lijkt me ideale papa dag besteding als ze mee kan.

[Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 26-06-2020 14:11]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tinusvolkel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Ik ben nog net iets langzamer, op de dag dat de two rivers was afgelast heb ik een onofficieel PR op de halve gelopen van 1.29.39 maar doel voor de stevensloop was wel onder de 1:25 echter is die afgelast. testtraining van 15km een paar weken voor de stevenslooop ging prima met hetzelfde tempo.
Ik denk dat je bij een officiele wedstrijd er wel een paar minuten afloopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinusvolkel
Sport_Life schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:10:
[...]

Ik denk dat je bij een officiele wedstrijd er wel een paar minuten afloopt.
Dat was het plan ook :) die 15km net nog is terug gekeken en hartslag zat nog best laag, dus die 6km extra was wel gelukt met optimale voorbereiding

Acties:
  • +2Henk 'm!

• xray79
  • Laatst online: 06-07 09:03
@Sport_Life kleine rondjes kan dan wel maar verwacht er niet teveel van. Ze luisteren nog niet zo goed en zijn snel afgeleid en echt tempo lopen zit er niet in dan omdat je best wel wat moet sturen. De mijne zijn nu 5 en 9 en die van 9 kan best een rondje van 10K mee en dan moet ik haar afremmen of achter me laten fietsen omdat ik anders te hard ga. Soms gaat zelfs de hond mee dan is het helemaal leuk en gezellig. Gelukkig is hier een park vlakbij waar je een kleine 5KM kan lopen zonder verkeer en mensen dus kan de hond los en de kinderen ook :D
Maar die van 5 gaat niet zo hard en is snel moe dus wil dan in het park even op een bankje. Ook leuk maar is dus meer een alternatieve of fartlek training dan.

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

xray79 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:18:
@Sport_Life kleine rondjes kan dan wel maar verwacht er niet teveel van. Ze luisteren nog niet zo goed en zijn snel afgeleid en echt tempo lopen zit er niet in dan omdat je best wel wat moet sturen. De mijne zijn nu 5 en 9 en die van 9 kan best een rondje van 10K mee en dan moet ik haar afremmen of achter me laten fietsen omdat ik anders te hard ga. Soms gaat zelfs de hond mee dan is het helemaal leuk en gezellig. Gelukkig is hier een park vlakbij waar je een kleine 5KM kan lopen zonder verkeer en mensen dus kan de hond los en de kinderen ook :D
Maar die van 5 gaat niet zo hard en is snel moe dus wil dan in het park even op een bankje. Ook leuk maar is dus meer een alternatieve of fartlek training dan.
Mijn dochter is 1,5. Ik heb haar wel eens meegenomen in de buggy, vindt ze echt fantastisch dan zit ze de hele weg te giechelen en in haar handjes te klappen :D Maar verder vind ik het zelf met buggy een beetje onhandig, ik mis dan toch de vrijheid om mijn armen lekker mee te bewegen.

Die hele rage met die speciale running buggies snap ik dan ook niet :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fmiels
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 06-07 14:18
SuperPoekie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Stond die ook op de bingokaart? Wel/niet met muziek/audioboek/podcast lopen? :D
De laatste tijd altijd #teammuziek en altijd 1 opera van Mozart. Mensen moeten altijd glimlachen als ze me horen meezingen/neuriën. Dat is dan weer mooi meegenomen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• influenza
Mijn dochter is net 6 geworden, die fietst maximaal 13 kilometer mee. Moet ik wel voor wat afleiding zorgen onderweg (ijsje halen etc). Ik vind het wel gezellig en een uurtje fietsen kan ze makkelijk (lees: ze is bloedfanatiek in alles wat ze doet). Meestal gaan ze (mijn zoontje van 9 ook) kortere rondjes mee van een kilometer of 10.

Buggy heb ik ook veel mee gelopen toen ze nog kleiner waren. Ook gezellig :)
BastiaanN schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:45:
[...]

Mijn dochter is 1,5. Ik heb haar wel eens meegenomen in de buggy, vindt ze echt fantastisch dan zit ze de hele weg te giechelen en in haar handjes te klappen :D Maar verder vind ik het zelf met buggy een beetje onhandig, ik mis dan toch de vrijheid om mijn armen lekker mee te bewegen.

Die hele rage met die speciale running buggies snap ik dan ook niet :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BastiaanN schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:43:
[...]

Klein beetje offtopic, maar welke app gebruik je voor die luisterboeken? :)
Storytel. Voorheen bol.com met Kobo Plus. En daarvoor de Luisterbieb. Beetje afhankelijk van het aanbod maar ik zit het langst bij Storytel :)
Sport_Life schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:09:
[...]

Hoe oud is je dochter? Maw wanneer is ze oud genoeg om mee te fietsen? Mijn oudste is 3, die kan goed fietsen maar heel slecht luisteren :P.
Lijkt me ideale papa dag besteding als ze mee kan.
Die van mij kon toen ze net vier was al 5km fietsen :o Maar echt regelmatig meefietsen doet ze sinds ze zes is, en dan doen we een rustig rondje (~5'40/km) van 7km. De eerste keren (stond ook aardige bries) moest ik af en toe tegen het einde stukken duwen maar dat gaat nu zonder problemen. Het is ontstaan omdat dansles, tennis én zwemles in een keer wegvielen maar ik vind het erg gezellig dus spoor haar elke zaterdag weer aan en ze gaat gelukkig steeds met goede zin mee. Ik wil eens proberen om haar richting 10km te krijgen maar ze verliest al snel haar plezier als ze moe wordt dus ik houd het nog even leuk :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 06-07 19:17

vhal

ಠ_ಠ

Vier dagen verder met loop- en snotneuzen, hoofdpijn, een futloos gevoel en een negatieve coronatest via mijn werkgever ga ik vanavond wellicht toch een rondje lopen als het wat minder warm wordt. Als het goed is is mijn pakket bezorgd met hierin nieuwe schoenen ter afwisseling (Saucony Liberty ISO2) :)

STRAVA

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
vhal schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:23:
Vier dagen verder met loop- en snotneuzen, hoofdpijn, een futloos gevoel en een negatieve coronatest via mijn werkgever ga ik vanavond wellicht toch een rondje lopen als het wat minder warm wordt. Als het goed is is mijn pakket bezorgd met hierin nieuwe schoenen ter afwisseling (Saucony Liberty ISO2) :)
Er gaat hier ook al wat rond. Vorige week begon m'n dochter met gesnotter, keelpijn en koorts. Donderdagochtend door de corona-teststraat geweest met haar en de volgende dag een negatieve uitslag teruggekregen. Paar dagen later begon m'n vrouw met dezelfde verschijnselen en daarna ik. Alleen m'n zoon heeft de dans tot nu toe ontsprongen.
Gelukkig lijkt het alweer bijna voorbij, dus veel stelde het verder niet voor. Heb met hardlopen eigenlijk ook niet echt last gehad.
Pathogen schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:32:
Yup, same here. Twee snotneuzen van kinderen, mams ook wat verkouden. Ik nog niks maar futloos word ik vanzelf met 30+ op zolder zitten werken :P
Ik ben vandaag maar beneden gaan zitten werken. Gisteren was het ook 30+ graden in m'n mancave werkkamer op zolder.
Als ik met regelmaat thuis blijf werken gaat er echt een airco komen. Het was zelfs met een grote ventilator niet fatsoenlijk uit te houden.

[Voor 22% gewijzigd door InZane op 26-06-2020 15:35]

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Yup, same here. Twee snotneuzen van kinderen, mams ook wat verkouden. Ik nog niks maar futloos word ik vanzelf met 30+ op zolder zitten werken :P

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Eigenlijk had ik gisteren al een rondje willen lopen maar uiteindelijk ben ik toch niet gegaan. Het warme weer nodigt ook niet uit om even lekker te gaan lopen. De coronatest voor medewerkers was overigens in de ochtend en de uitslag kreeg dezelfde avond nog. Vreemd genoeg lig ik niet echt wakker van een 'verkoudheid' maar de factor 'wat-als..' speelde nu wel mee.

STRAVA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

blitzkrieg

appetjo he!!

kenneth schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:10:
[...]

Storytel. Voorheen bol.com met Kobo Plus. En daarvoor de Luisterbieb. Beetje afhankelijk van het aanbod maar ik zit het langst bij Storytel :)

[...]

Die van mij kon toen ze net vier was al 5km fietsen :o Maar echt regelmatig meefietsen doet ze sinds ze zes is, en dan doen we een rustig rondje (~5'40/km) van 7km. De eerste keren (stond ook aardige bries) moest ik af en toe tegen het einde stukken duwen maar dat gaat nu zonder problemen. Het is ontstaan omdat dansles, tennis én zwemles in een keer wegvielen maar ik vind het erg gezellig dus spoor haar elke zaterdag weer aan en ze gaat gelukkig steeds met goede zin mee. Ik wil eens proberen om haar richting 10km te krijgen maar ze verliest al snel haar plezier als ze moe wordt dus ik houd het nog even leuk :P
Hier is de jongste net 6, afgelopen zondag bijna 16km mee gelopen, 5:40/km, hij op de mountainbike mee. Stukjes mountainbikeroute gepakt. Kan hij goed doen met een eet en drinkstop tussendoor.
Alle 3 zijn ze vanaf dat ze een 16" fietsje hebben meegegaan. Altijd erg gezellig. Zeker als ze nog klein zijn en het niet zo snel gaat zodat je zelf nog adem overhebt om te teuten.

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
lopen jullie ook als het zo warm is?

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Aggressor schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:22:
Gewoon 's morgens gaan (of 's avonds maar ik ben niet zo'n avondloper)!

Maar als dat niet kan en ik dus overdag zou moeten lopen - alleen als ik een rustig rondje zou gaan doen, als ik genoeg van te voren heb kunnen drinken, water mee kan nemen, niet al te lang wegblijven. Met dit weer gaan intervallen (dus als je dat om 17u gaat doen oid) lijkt me minder handig.
Al valt het mee dat de relatieve luchtvochtigheid nu ook laag is, zodat je zweet goed kan verdampen en je dus ook echt wat kunt afkoelen door zweten.

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
SuperPoekie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Gewoon 's morgens gaan (of 's avonds maar ik ben niet zo'n avondloper)!

Maar als dat niet kan en ik dus overdag zou moeten lopen - alleen als ik een rustig rondje zou gaan doen, als ik genoeg van te voren heb kunnen drinken, water mee kan nemen, niet al te lang wegblijven. Met dit weer gaan intervallen (dus als je dat om 17u gaat doen oid) lijkt me minder handig.
Al valt het mee dat de relatieve luchtvochtigheid nu ook laag is, zodat je zweet goed kan verdampen en je dus ook echt wat kunt afkoelen door zweten.
ik vind het ook heerlijk .. maar meestal word je zo vreemd aangekeken .. in deze hitte hardlopen?
Ik ga zo weer een stukje... flesje water mee. en niet te hard

• Tinusvolkel
Hier vanavond als de kinders te bed liggen en het eten gezakt is nog een rondje, vanmorgen de wekker om half 6 gezet maar kon m’n bed niet uit....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Aggressor schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:30:
[...]

ik vind het ook heerlijk .. maar meestal word je zo vreemd aangekeken .. in deze hitte hardlopen?
In de hitte, in de kou, in de regen, in de hagel, in de sneeuw, in de wind. Er is altijd wel een reden waarom je raar wordt aangekeken. Ga je vanzelf negeren :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Aggressor schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Heerlijk toch, gewoon demonstratief af en toen een stadparkje meepakken op je ronde, dan zie je de blikken “die is gek” en ondertussen voel jij je zelf alleen maar sterker dat je toch weer bent gegaan en niet al vier witbiertjes verder op het grasveld zit ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Aan de andere kant, je moet de risico's ook in kunnen schatten. Genoeg mensen lopen nog steeds in lang/lang met deze temperaturen of ze willen simpelweg te hard van stapel lopen.

STRAVA

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 22:53

Cranzai

IGN: Cranzai

Gisteravond met een heerlijk briesje 3x4x200m gedaan in 40/38, 36, 34 sec.
Toch wel leuk om dat om te rekenen naar km/u, een maximum van 23,5 gehad :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 06-07 19:40
Ben vanmiddag ook stuk geweest, ook beetje om te kijken hoe m'n lichaam er mee weet om te gaan. Niet hard, dichtbij huis en fles water mee.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 06:39
Jawel en kan er ook best goed tegen. Aan de ander kant ben ik nu ook heel blij met m'n racefiets. Rijwind doet wonderen ;)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Ja hoor. Altijd. Het is misschien niet fijn maar het leert je wel er mee om te gaan. Alleen als het echt heel hard regent of er ligt sneeuw dan ga ik niet.

Strava, Twitter

• Tinusvolkel
Tinusvolkel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:36:
Hier vanavond als de kinders te bed liggen en het eten gezakt is nog een rondje, vanmorgen de wekker om half 6 gezet maar kon m’n bed niet uit....
M’n rondje toch maar gehalveerd. Geen last van de warmte maar de donker kwam wel heel snel na de bliksem. (En moest nog wat stukken in open weilanden) Buienalarm gaf voor dat ik liep nog tijd genoeg alleen het kan dus snel veranderen. Achja heb nu een langzaam loopje omgegooid naar 1tje met eindversnelling. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Webgnome schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:50:
[...]

Ja hoor. Altijd. Het is misschien niet fijn maar het leert je wel er mee om te gaan. Alleen als het echt heel hard regent of er ligt sneeuw dan ga ik niet.
Ik heb sowieso het idee dat ik sinds het sporten de warmte veel beter kan verdragen. Al ga ik bij 30 graden liever een rondje op de racefiets ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tinusvolkel
BastiaanN schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:08:
[...]

Ik heb sowieso het idee dat ik sinds het sporten de warmte veel beter kan verdragen. Al ga ik bij 30 graden liever een rondje op de racefiets ;)
Heb ik ook, sport nu 1.5 jaar vrij intensief en zweet amper nog door de warmte. Verder sinds deze week een racefiets en daar merk je helemaal niks van de warmte (dus wel extra verraderlijk dat je genoeg vocht inneemt)

• Arjan90
  • Laatst online: 06:18
@Dirk0s als ik het me goed herinner heb je je trainingsvolume flink opgeschroefd in de afgelopen weken en maanden. Het kan zijn dat je lichaam daarop reageert en eigenlijk overtraind is. Mogelijk icm de warmte zorgt dat voor je huidige gevoel. Pak gewoon even 1 a 2 weken rust en pak het dan weer op, eerst een rustige loop om weer op te starten en dan kun je daarna waarschijnlijk wel weer los.

Gisteren echt heel rustig gelopen met de loopgroep, voor mij te langzaam (tussen 8:00 en 7:30) omdat ik echt het gevoel heb alsof ik met de rem erop loop. Tegelijkertijd mooie omgeving en een lagere hartslag (rond de 133). Door het lage tempo wel weinig kilometers, dus aan het einde van de training met een groepje van 4 nog een extra lus van 4 km gemaakt op iets hoger tempo (rond de 6:15), dat liep al veel lekkerder op een hartslag van rond de 155. Wel goede duurlooptraining gehad, gemiddelde hartslag van 137.

[Voor 39% gewijzigd door Arjan90 op 27-06-2020 09:11]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• route99
  • Registratie: augustus 2017
@Dirk0s Ik laas recent nog dat het verschil op de 10 km (wedstrijd) ca 2 minuten bedraagt voor temperaturen van de afgelopen dagen en koeler maar mooi weer rond de 10 graden C...
Das dus 12 seconden per km langzamer.... dat betekende op mijn top echt een zone rustiger lopen.
En dat klopte best aardig... in Voorthuizen, de bekende 10 km wedstrijd daar liep ik inderdaad altijd 1,5-2 min langzamer dan in het zelfde jaar in de lente op vergelijkbare wedstrijden. Heb daar 3x meegedaan, 3x echt warm... daar na vond ik het wel best, niet meer terug geweest voor die wedstrijd daar lopen in de zomer.

In deze warmere tijden doe ik dus ook geen echt lange hardere blokken, geleerd in die tijd.
En bevalt nog steeds...
Rustige duurlopen kunnen imho prima, maart ook daar mijd ik de top hitte van de middag.

Vond het plaatje en de site terug:

[Voor 18% gewijzigd door route99 op 27-06-2020 09:24]

• Dirk0s
Arjan90 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:08:
@Dirk0s als ik het me goed herinner heb je je trainingsvolume flink opgeschroefd in de afgelopen weken en maanden. Het kan zijn dat je lichaam daarop reageert en eigenlijk overtraind is. Mogelijk icm de warmte zorgt dat voor je huidige gevoel. Pak gewoon even 1 a 2 weken rust en pak het dan weer op, eerst een rustige loop om weer op te starten en dan kun je daarna waarschijnlijk wel weer los.

Gisteren echt heel rustig gelopen met de loopgroep, voor mij te langzaam (tussen 8:00 en 7:30) omdat ik echt het gevoel heb alsof ik met de rem erop loop. Tegelijkertijd mooie omgeving en een lagere hartslag (rond de 133). Door het lage tempo wel weinig kilometers, dus aan het einde van de training met een groepje van 4 nog een extra lus van 4 km gemaakt op iets hoger tempo (rond de 6:15), dat liep al veel lekkerder op een hartslag van rond de 155. Wel goede duurlooptraining gehad, gemiddelde hartslag van 137.
Thx, ja ga denk even een weekje rust pakken, misschien midden van de week een heeeeeeel rustig loopje van 5-6 km.
Denk idd ook dat door het opschroeven van de kilometers mij beetje opbreekt nu.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dirk0s schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Thx, ja ga denk even een weekje rust pakken, misschien midden van de week een heeeeeeel rustig loopje van 5-6 km.
Gewoon rust pakken. Dat heel rustige loopje gaat je niets opleveren, dus waarom zou je het doen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dirk0s
kenneth schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:51:
[...]

Gewoon rust pakken. Dat heel rustige loopje gaat je niets opleveren, dus waarom zou je het doen?
Omdat ik het fijn vindt om in beweging te zijn haha, maar vooruit. Ik ga de hele week rust pakken ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• route99
En dan weer rustig oppakken....

Er bestaat ook iets als een hartslag/trainingsintensiteit paradox.
Het lijkt dat je hartslag naar beneden gaat...dus je denkt dat je harder zou mogen.... dus je gaat harder lopen,.... maar je hartslag stijgt amper of zelfs helemaal niet mee omhoog..
Das ook een teken van een vorm van overtraindheid/oververmoeidheid.

Dit soort zaken zijn ook aangetoond via lactaat metingen en heet daarom ook wel de de lactaat paradox.....
Info daarover via link

[Voor 29% gewijzigd door route99 op 27-06-2020 10:05]

• Dirk0s
route99 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:57:
En dan weer rustig oppakken....

Er bestaat ook iets als een hartslag/trainingsintensiteit paradox.
Het lijkt dat je hartslag naar beneden gaat...dus je denkt dat je harder zou mogen.... dus je gaat harder lopen,.... maar je hartslag stijgt amper of zelfs helemaal niet mee omhoog..
Das ook een teken van een vorm van overtraindheid/oververmoeidheid.
Ja voorlopig beginnen met wekelijkse afstanden onder de 40km

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:34
Dirk0s schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:39:
[...]

Denk idd ook dat door het opschroeven van de kilometers mij beetje opbreekt nu.
Had je 1-2 weken terug niet dezelfde conclusie / ervaring? :P

Even wat meer rust nemen is de enige weg hieruit... Hoe langer je doorduwt hoe langer het herstel potentieel duurt. Slechter wordt je er echt niet van om even iets minder te doen. Dus doe nu maar gewoon :>

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 20:35
Weet ook dat rust en herstel een essentieel onderdeel van een trainingsschema is. Dat is echt niet voor niets. Sterker nog, eigenlijk zou je kunnen zeggen dat je verbetert door rust en niet door de inspanning op zich. Google maar eens op supercompensatie... ;)

• Dirk0s
Roozzz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Had je 1-2 weken terug niet dezelfde conclusie / ervaring? :P

Even wat meer rust nemen is de enige weg hieruit... Hoe langer je doorduwt hoe langer het herstel potentieel duurt. Slechter wordt je er echt niet van om even iets minder te doen. Dus doe nu maar gewoon :>
Zeker, heb toen ook 4 dagen rust gehad.
Komt gewoon omdat ik me dan goed voel en eigenlijk sta te springen om weer te gaan lopen omdat ik nergens last van heb, ...... tot dat ik aan het lopen ben ;)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06-07 17:32
Pffff, CoronaSolo3k vandaag, dat is nog best pittig! Het was om 11u al best warm.
We hebben een 2 maanden oud baby'tje thuis, dus van serieus trainen is weinig gekomen de laatste tijd, maar ik heb toch aardig wat kunnen lopen. Zo'n 2 tot 3x per week, doorgaans tussen de 5 en 10km per keer.

2km inlopen, heel rustig. Beetje gerekt en gestrekt, ff uitblazen.
(parcours: heen-en-weertje op brede ventweg)

km 1: 4:34/km - ok, voelt goed, niet te hard van start.
km 2 : 4:29/km - nu wordt het pittig, houd vol!
km 3: 4:26/km - oef, het voelt alsof ik inzak, maar een beetje wind in de rug helpt...
13:29
https://www.strava.com/activities/3677282450

Valt me niet tegen. Helaas nog wel gevoelige pezen ondanks dat ik niet gelopen had sinds vorige week zaterdag. Toch maar weer eens wat fantieker oefeningen doen voor kuiten, hamstrings, billen...

[Voor 4% gewijzigd door estorino op 27-06-2020 14:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• route99
@Pinguu en gelijkgestemden....
Rust noemen ze ook wel DE belangrijkste training. Rust is een voorwaarde om nl de volgende training uit te voeren op het niveau waarop het bedoeld is. Alleen dan komt de door @Pinguu genoemde supercompensatie in zicht.
Over een langere termijn gezien moet je een keer de macro cyclus waarin je de supercompensatie gepakt hebt... ook afsluiten met rust want zelf bij een optimale training blijft het supercompensatie effect niet constant.
Je kunt het effect van supercompensatie wel wat verlengen. door zeer gevarieerd te trainen en met een bepaalde regelmaat een wedstrijd de lopen.
Na die macro cyclus dus een periode van rustig trainen, dan wel helemaal even wat rust... een noodzakelijk herstel periode om zowel fysiek als geestelijk je even te herstellen, op te laden.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Joe Vigil zei het al: "There is no such thing as overtraining, just under-recovering."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05-07 19:43
Net gelopen in een mix van fris regentje met wind tegen tot stekende zon en direct benauwd wind mee, gevoelstemperatuurverschil to the max. Hier zeker geen overtraindheid, maar vooral last van moeizame eerste km's. De knie gaat maar heel langzaam vooruit, nu duurde het weer ca. 3 km voordat de pijn afnam. Geen vreselijke pijnen ofzo, maar het zorgt er wel voor dat je niet ontspannen loopt. Bij 9 km kreeg ik zowaar een lekker gevoel en de laatste km's gingen steeds sneller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Totrail
Strides gedaan vandaag. Veelal wind tegen dus dat was werken. Het leek wel of de benauwde warmte van de afgelopen dagen nog wat in m'n benen zat. Morgen een tempoduurloop, dus hopelijk voelen m'n benen dan weer beter.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Weliswaar geen Devilstrail Maasduinen dit weekend, maar wel een DIY variant van net geen 33km over het strand, duinen en bos op Texel :-)
https://www.strava.com/activities/3678527962

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
BastiaanN schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:45:

En bevalt de Aeropex? Door dit topic ben ik ook in deze hoofdtelefoon voor het hardlopen.. :F 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• influenza
Is het niet verschroeiend heet, stormt het flink :P Maar toch even tijdens de zwemles van mijn dochter 10 kilometer kunnen hardlopen met 4x1000m relaxte tempo's van rond de 4:00. Nu maar weer in de tuin werken de rest van de dag, soort van actieve rust ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 07:02
Het blijft mooi om ervaringen te lezen en een hoop punten te herkennen. Je moet het toch zelf eens ervaren om vervolgens in te zien dat forum genoten stiekem toch gelijk hadden wat betreft rust of omvang van trainingen. Inmiddels ben ik mijn omvang van een training aan het vergroten (10-15km) en merk ik dat met warme temperaturen het toedienen van vocht een pré is.

Het lopen met een flesje in de hand lijkt mij alleen niets en dat heb ik tot heden ook nog niet gedaan. Maar gisteren tijdens de warmte ben ik toch tegen de beperking aangelopen dat "het niet kunnen afkoelen" ervoor zorgde dat ik mijn run niet door kon zetten zonder dat mijn hartslag ging stijgen.

Zijn er prettige belts met flessen of vesten die jullie kunnen adviseren?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06-07 17:32
UninPro schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:36:
Ik heb een heupbelt (Salomon Sensibelt) en een Kalenji trail hydration vest en die laatste zit veel fijner. Zo'n heupbelt is wel wat makkelijker met drinken en fles eruit halen, omdat het een harde, redelijk standaard fles betreft. Als je langere afstanden doet / gaat doen, zou ik zoiets halen:

Lijkt al snel overkill, maar zit gewoon veel fijner als iets dat rond je heupen zit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22:01
UninPro schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:36:
Het blijft mooi om ervaringen te lezen en een hoop punten te herkennen. Je moet het toch zelf eens ervaren om vervolgens in te zien dat forum genoten stiekem toch gelijk hadden wat betreft rust of omvang van trainingen. Inmiddels ben ik mijn omvang van een training aan het vergroten (10-15km) en merk ik dat met warme temperaturen het toedienen van vocht een pré is.

Het lopen met een flesje in de hand lijkt mij alleen niets en dat heb ik tot heden ook nog niet gedaan. Maar gisteren tijdens de warmte ben ik toch tegen de beperking aangelopen dat "het niet kunnen afkoelen" ervoor zorgde dat ik mijn run niet door kon zetten zonder dat mijn hartslag ging stijgen.

Plaatje
Salomon Agile 2. Genoeg ruimte voor 1 liter (2*softflask) en 2 bananen plus telefoon en een clipje voor je sleutels. Gaat bij mij mee voor afstanden tussen de 15-30 kilometer. Daarna moet ik maar eens gaan kijken voor een echte hardloop "rugtas". Dit is een simpel hydratie vest.

[Voor 24% gewijzigd door __R__ op 28-06-2020 11:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• influenza
Met softflask aan de voorkant kun je gewoon drinken zonder dat je ze uit het vest moet halen. Ik gebruik deze ook regelmatig Prima ding, je merkt er weinig van als je hem aanhebt. Alleen ontwikkel je wel wat extra warmte.
estorino schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:56:
[...]

Ik heb een heupbelt (Salomon Sensibelt) en een Kalenji trail hydration vest en die laatste zit veel fijner. Zo'n heupbelt is wel wat makkelijker met drinken en fles eruit halen, omdat het een harde, redelijk standaard fles betreft. Als je langere afstanden doet / gaat doen, zou ik zoiets halen:

[Afbeelding]
Lijkt al snel overkill, maar zit gewoon veel fijner als iets dat rond je heupen zit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Totrail
Vanochtend m'n tempoduurloop gedaan en onderweg nog een flinke bui over me heen gehad. Pittige training waar ik echt nog even in moest komen. Naast het lopen fiets ik nu ook meer waardoor al snel op 5-6 keer sporten per week uit kom. Even goed in de gaten houden of dat niet teveel gaat worden.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 06-07 16:13

Rhapsody

In Metal We Trust

Kawaii schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:46:
Weliswaar geen Devilstrail Maasduinen dit weekend, maar wel een DIY variant van net geen 33km over het strand, duinen en bos op Texel :-)
https://www.strava.com/activities/3678527962
Ik heb ook meegedaan met de Devil's Trail Doe-Het-Zelf.

Rond het middaguur gestart bij station Rhenen om vervolgens 3:14 uur later te arriveren bij station Driebergen-Zeist. Erg leuke route. Het weer zat aanvankelijk ook wel mee. Op 6-8 kilometer voor het einde kwam er toch een hoosbui voorbij.... Tegen de tijd dat ik bij een bruggetje kwam was ik al helemaal doorweekt, dus toen maar gewoon doorgelopen. Maar goed, dat was eigenlijk ook wel weer een leuke ervaring. Uiteindelijk 32 km van weten te maken.

https://www.strava.com/activities/3678649615

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 06:18
De Coopertest ging, zeker gezien de wind, lekker! Wel elke keer een stoot wind tegen, maar uiteindelijk toch op 2.738 meter volgemaakt. 2.700 had ik vooraf als doel gezet, 2.800 als het echt goed ging. Zonder wind had dat waarschijnlijk wel gelukt (je hebt meer last van wind tegen, dan wind mee). Laatste minuut wel aangezet, maar toen had ik wind tegen dus mentaal en fysiek toch wat zwaarder.

Daarna nog even met vrouwlief uitgelopen op 6:10, voor mij inmiddels een relaxed tempo. Zo hebben we uiteindelijk de 10km nog ruim aangetikt, waardoor we ook nog onze KiKa Run@Home hebben gelopen! Lekker dagje zo.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

bvsteyn schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:26:
[...]

En bevalt de Aeropex? Door dit topic ben ik ook in deze hoofdtelefoon voor het hardlopen.. :F 8)
Zeker :) Geluidskwaliteit is voldoende voor het sporten en echt heerlijk dat je het overige verkeer nog prima kunt horen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Gaargod
Afgelopen Zaterdag ook de DIY Devil's Trail gedaan, ik had een fijn rondje in de buurt uitgezet door de duinen bij Heemskerk & Castricum. Was van plan om redelijk te vlammen en dat is gelukt! Het begon te hozen toen ik een kwartiertje op weg was, wat lekker verkoelend werkte. Door het weer was het ook aardig rustig in het duin. Ideale omstandigheden! Uiteindelijk een ruime 21km afgelegd in 1u36. Dat leverde PR's op op de 20km en HM afstanden - wat overigens meer zegt over de tijden die ik daar nog had staan... Tijd om die HM nog eens serieus aan te vallen op het asfalt dus.

Kwam doorweekt en met modder tot aan de knieën weer terug bij m'n startpunt, echt voldaan. Strava:
https://www.strava.com/activities/3676983435

Op naar de Ekiden dan maar :)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Hier ook de Solo-DevilsTrail gedaan. Met een clubje van 5 vanuit Doornse gat een route gekozen. Die bleek een beetje verouderd en dat i.c.m. voor het eerst met horloge navigeren zorgde her en der nog wel voor wat uitdagingen, maar naarmate de route vorderde kreeg ik er ook meer grip op. Plan was op race-tempo door het bos te blazen, maar uiteindelijk toch maar bij een van de andere lopers gebleven (die zelf geen navi had) en het iets meer als 'vlotte training' opgepakt. Al met al 25km afgelegd in 2,5 uur, en met 261HM. Mooie omgeving en fijne loopdag. Achteraf nog even picknicken in het Doornse Gat met een koud witbiertje erbij en daarmee was de DevilsTrail ervaring weer compleet. Geen écht event, maar wel een mooi zoethoudertje tot de herfst.

PS: En gisteren ingeschreven voor A'dam marathon (!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:53
Valorian schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:27:
Hier ook de Solo-DevilsTrail gedaan. Met een clubje van 5 vanuit Doornse gat een route gekozen. Die bleek een beetje verouderd en dat i.c.m. voor het eerst met horloge navigeren zorgde her en der nog wel voor wat uitdagingen, maar naarmate de route vorderde kreeg ik er ook meer grip op. Plan was op race-tempo door het bos te blazen, maar uiteindelijk toch maar bij een van de andere lopers gebleven (die zelf geen navi had) en het iets meer als 'vlotte training' opgepakt. Al met al 25km afgelegd in 2,5 uur, en met 261HM. Mooie omgeving en fijne loopdag. Achteraf nog even picknicken in het Doornse Gat met een koud witbiertje erbij en daarmee was de DevilsTrail ervaring weer compleet. Geen écht event, maar wel een mooi zoethoudertje tot de herfst.

PS: En gisteren ingeschreven voor A'dam marathon (!)
Afgelopen zaterdag in dezelfde omgeving gelopen, gestart vanuit Maarn en een mooie ronde richting Leersum gelopen (~33 km in 3 uur). Heerlijk gelopen, wel flink benauwd.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 06-07 19:19
Gisteren ook maar de (stoute) trail schoenen aangetrokken en het bijgeleverde shirtje en de Doe het zelf Devil's trail gelopen. Route van 22 km uitgestippeld in Nationaal Park Zuid Kennemerland en hopen dat het droog bleef, wat het ook bleef.

Zonder enige aspiraties betreft snelheid prima en lekker gelopen. Gisteravond zowaar wat lichte pijntjes in de hamstrings en bilspieren. Het was dan ook een route met maar weinig vlakke meters en verschillende soorten ondergrond. Tijdje rustiger aan doen en fietsen zorgt toch voor wat roest dus. :+

Direct nadat van de week bekend werd gemaakt dat per 1 juli er geen restricties zijn wat betreft sporten in de buitenlucht mezelf ingeschreven voor de Amsterdam Marathon. Nieuw trainingsschema gemaakt. Eerst even op vakantie en dan vanaf 13 juli weer gericht naar een doel kunnen toewerken. :9

En mocht hij nou wel of niet doorgaan, 18 oktober loop ik een marathon (ergens)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bert74
Afgelopen week tijdens de warmte rustig aan gedaan met hardlopen. Warmte en daardoor wat minder slaap zijn gewoon niet bevorderlijk.

Het voordeel daarvan is, is dat het gelijk weer een stuk beter gaat als het weer wat koeler is zoals gisteren. Ik liep gisteren alsof ik vleugels had. 11km, 5:35/km, hartslag 156bpm (omslagpunt ~185) dus heel relaxed. Hierdoor vertrouwen gekregen dat 10km in ~48:00 moet Kunnen lukken.Ik ga op zoek naar een leuk loopje in de nazomer.

https://www.strava.com/activities/3681882858

Acties:
  • +5Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:25
Afgelopen weekend hebben we de tent weer opgezet in de buurt van Hellendoorn. Altijd lekker om dan wat kilometers te maken in een heuvelachtige omgeving! Bij ons in de betuwe is het toch altijd een beetje sprokkelen voor wat betreft hoogtemeters. Zaterdagochtend een progressieve interval van 10x 2'. Na afloop bleek dat ik mijn jaardoel van 1200km in de pocket had. Toch mooi zo voor de helft van het jaar :*) . Zondagochtend samen met een collega een mooie duurloop van 16 km gedaan. En heb me zojuist ingeschreven voor de Halve van Amsterdam! Moet nog zien of hij doorgaat en in welke vorm, maar wel een lekker gevoel om weer ergens naar toe te kunnen werken. We mogen weer!

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Roadman schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:59:
Gisteren ook maar de (stoute) trail schoenen aangetrokken en het bijgeleverde shirtje en de Doe het zelf Devil's trail gelopen. Route van 22 km uitgestippeld in Nationaal Park Zuid Kennemerland en hopen dat het droog bleef, wat het ook bleef.

Zonder enige aspiraties betreft snelheid prima en lekker gelopen. Gisteravond zowaar wat lichte pijntjes in de hamstrings en bilspieren. Het was dan ook een route met maar weinig vlakke meters en verschillende soorten ondergrond. Tijdje rustiger aan doen en fietsen zorgt toch voor wat roest dus. :+

Direct nadat van de week bekend werd gemaakt dat per 1 juli er geen restricties zijn wat betreft sporten in de buitenlucht mezelf ingeschreven voor de Amsterdam Marathon. Nieuw trainingsschema gemaakt. Eerst even op vakantie en dan vanaf 13 juli weer gericht naar een doel kunnen toewerken. :9

En mocht hij nou wel of niet doorgaan, 18 oktober loop ik een marathon (ergens)
Ik merkte vooral dat ik al een half jaar geen meter meer op onverhard had gelopen. Was even wennen weer 😬. Grappige is dat mijn conditie zo vooruit is gegaan dat waar ik het idee had hemnals een “vlotte training” te hebben gelopen mijn gemiddelde snelheid nauwelijks lager lag dan twee jaar terug op soortgelijke trail-wedstrijden. En met een hartslag die flink lager lag.

Wat betreft marathon: heb je ingeschreven voor NK of voor recreatief? Ik ben er ook bij!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 06-07 19:40
Gisteren van m'n duurloop, een vlotte 21.1km van gemaak. Gelijk 4 minuten van m'n HM PR afgeschaafd

Vond 't knap lastig, had ook niet de meeste boeiende stukken uitgekozen, dan ook nog eens 6km op de open vlakte tegen de wind in. En vooral de gedacht waar ik in hemelnaams mee bezig ben :') Heb het idee dat bij een evenement/wedstrijd het wat makkelaar gaat, als je stopt weet iedereen het. Als ik in de polder stop, dan zou niemand het ooit te weten komen :z

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• xray79
Voor de A'dam inschrijvers verwachten jullie dat die in volle glorie doorgaat? De Zeeuwse kustmarathon gaat niet door omdat de organisatie vooral in de maag zit met de toeschouwers en de 1.5m afstand. Ze willen en kunnen geen politie agent zijn, wat ik snap......
Voor de lopers maakt het momenteel niet uit sporters mogen gewoon dicht bij elkaar komen. Vraag me af hoe A'dam en Eindhoven dat gaan oplossen ik wilde weer in Eindje gaan lopen de HM sowieso maar wie weet m'n 1e Marathon.....

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06-07 16:02
xray79 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:34:
Voor de A'dam inschrijvers verwachten jullie dat die in volle glorie doorgaat? De Zeeuwse kustmarathon gaat niet door omdat de organisatie vooral in de maag zit met de toeschouwers en de 1.5m afstand. Ze willen en kunnen geen politie agent zijn, wat ik snap......
Voor de lopers maakt het momenteel niet uit sporters mogen gewoon dicht bij elkaar komen. Vraag me af hoe A'dam en Eindhoven dat gaan oplossen ik wilde weer in Eindje gaan lopen de HM sowieso maar wie weet m'n 1e Marathon.....
Mijn inschrijving van Rotterdam is ook doorgeschoven naar oktober. En ik ga er eigenlijk vanuit dat hij in 2021 gelopen ga worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
A’dam is voor mij een beetje een gokje. Als de corona-maatregen niet meer strenger worden verwacht ik dat de kans op doorgaan in een iets andere variant groot is. Dus bijvoorbeeld met meer startvak-spreiding of met beperkter aantal mensen. Verder heb ik mij ingeschreven met wedstrijdlicentie, waardoor ik hoop minder last te hebben van eventuele late start als er met veel langere starttijd wordt gewerkt.

Blijft een beetje koffiedik kijken, maar als ie vervalt dan verwacht ik geld terug. Zou dan onverhoopt niet gebeuren dan is het maar jammer. Mijn vrees is dat als ik zou wachten met inschrijven het ineens erg hard kan gaan.

• xray79
Wedstrijdvak is wel handig. Zo snel ben ik niet ;)
Eindhoven kijkt nog naar hoe ze dit gaan invullen en inschrijven kan ook al zie ik op hun website staan.
Gelukkig kan ik meedoen via mijn werkgever (business-run) dus altijd plek, en ik verwacht dat dat dit jaar ook kan. Als het dan niet doorgaat is het ook niet zo'n 'ramp' financieel gezien.

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 06-07 19:19
Valorian schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Wat betreft marathon: heb je ingeschreven voor NK of voor recreatief? Ik ben er ook bij!
Recreatief, heb geen wedstrijdlicentie (helaas, moet ik altijd nog eens naar kijken wellicht)
Amsterdam is qua publiek meestal toch al niet zo druk >:) in elk geval totaal niet vergelijkbaar met Rotterdam. Maar buiten dat, het is een gok. Maar hoe dan ook loop ik 18 oktober een marathon. Ik heb het gewoon nodig om een doel te hebben momenteel anders loop ik mijzelf, letterlijk, voorbij.
Valorian schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:43:
[...]

Blijft een beetje koffiedik kijken, maar als ie vervalt dan verwacht ik geld terug.
Weet niet hoe dit zit bij meedoen aan de wedstrijd maar LeChampion leden kunnen tot 7 september kosteloos annuleren. Voor alle andere recreanten of LeChampion leden geldt daarna dat je startnummer doorgeschoven gaat worden naar volgend jaar.

[Voor 15% gewijzigd door Roadman op 29-06-2020 15:55]

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011

Secsytime

Automagisch

Meh, marathon van Loch Ness ook gecanceld ):

Maar eens gaan kijken welke marathon wel doorgaat in het najaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tinusvolkel
xray79 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:45:
Eindhoven kijkt nog naar hoe ze dit gaan invullen en inschrijven kan ook al zie ik op hun website staan.
Gelukkig kan ik meedoen via mijn werkgever (business-run) dus altijd plek, en ik verwacht dat dat dit jaar ook kan. Als het dan niet doorgaat is het ook niet zo'n 'ramp' financieel gezien.
Hier hetzelfde :) kan ook zonder financieel risico op de baas z'n kosten mee doen in Eindhoven. >:)
Alleen even kijken wat ik ga doen en op welk niveau ik zit. 1ste estafette team zou leuk zijn, testje van vanmiddag ging iig weer goed na de rust periode. verder "moet" ik nog steeds een keer een hele marathon uitlopen of de halve onder de 1:25 wat de planning was bij de stevensloop... keuzes...

• Valorian
  • Nu online
xray79 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:45:
Ah, ik ben ook geen < 3:00 loper hoor. Maar volgens mij is in A'dam het wedstrijdvak meer voor iedereen die voor de NK uit wil komen, en staat dat los van je verwachte snelheid. Ik hoefde die in ieder geval niet op te geven. Wel vraagt het om een atletiekvereniging-licentie natuurlijk en moet iedereen voor zichzelf inschatten wat handig is. Als je bijv. 4:00 uur loopt wil je waarschijnlijk helemaal niet in een 3:00 vak staan, want dan heb je geen 'gelijk tempo' om je heen. Ik kon niet zo goed vinden in hoeverre er binnen het wedstrijd-vak nog onderscheid is qua snelheid, maar dacht ook: kan altijd nog naar 'achteren' naar een normaal vak als het wedstrijdvak te intimiderend is.

Edit: @Roadman Zou inderdaad goed kunnen dat een cancel in praktijk een doorschuif betekent qua kosten. Dan zie ik het volgend jaar wel weer. Ik geef A'dam net als jij meer kans dan R'dam, gezien beperkter aantal toeschouwers, een afgesloten (en dus controleerbaar) finish-gebied, etc. Maar zekerheid zal er voorlopig nog niet zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Valorian op 29-06-2020 16:02]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07:05
Meld je aan voor een wedstrijdlicentie bij Loopgroep Aart Stigter en je kunt bij wedstrijden die dat hebben, starten in een wedstrijdvak/ vak voor AV-leden. Er zijn volgens mij alleen niet zo heel veel wedstrijden waar je er voordeel van hebt.

Kost je 47 euro per jaar plus eenmalig 10 euro registratiekosten. Dan is het niet nodig om lid te worden van de plaatselijke AV.

AI driven marathoner with a sub-2:40 BHAG (PB 2:57:35 and counting...)

Pagina: 1 ... 33 34 35 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True