Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

InZane schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:05:
[...]

Ze laten je bij de RunX hier ook wel ff een stukje buiten lopen als je dat wil, dat dan weer wel.
Ja, maar in locatie Haarlem is dat in ieder geval erg behelpen, straat super druk, vol met fietsen(rekken) reclameborden en andere obstakels, je moet naar "de gracht om de hoek" maar ook daar meer uitwijken voor verkeer dan concentreren op het lopen, en van een stukje goede weg is ook geen sprake, hobbeldehobbel en zigzag.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 09-11-2024 15:23 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jeej, ben eindelijk weer van mijn kont gekomen en weer gestart met hardlopen. En als voet tussen de deur me weer ingeschreven voor de Stevensloop.

Hopelijk gaat de voorbereiding dit jaar met minder persoonlijke tegenslag en pak ik daarna door.

We zullen het merken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:32

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Welkom terg @Jelte *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenRun
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-09 14:24
Hartloper schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:47:
[...]

Kan je gerust doen. Want met drie trainingen per week is het niet ideaal dat 2 van de 3 intensief zijn.

Ik had ooit een schema met 3 loopjes per week, 2 rustig en de derde was de ene week een tempoloop en de volgende week interval.
Of je kan elke week de tempoloop behouden en de intervaltraining maar om de week doen. Dat is toch iets beter dan wat je nu doet.
Dank je wel Hartloper. Ik vind het lastig. Ik heb het voorgelegd aan ChatGPT. Zijn conclusie:

Als je je blessurevrij voelt en goed herstelt, is de huidige opzet (duurloop, interval, tempoloop) ideaal voor jouw doel van 45:30 op de 10 km. Mocht je merken dat je onvoldoende herstelt, kun je overwegen één intensieve training af te wisselen met een extra rustige duurloop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:07
Vince22 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:28:
Vraagje: Ik denk om volgende week een startbewijs te bemachtigen voor de NN 7Heuvelen en sommige startbewijzen die te koop staan hebben al een startvak er op. Is het mogelijk na overname dit nog aan te passen? Ik wil voorkomen dat ik de eerste 10km kilometers alleen maar aan het inhalen ben (niet dat ik zó snel ben daar niet van). Of valt het qua breedte van het parcours in het begin wel mee?

En.. Hoe is hier de ervaring met de NN7H? Wie doen er mee?
Het is een goed georganiseerde loop. De eerste 4km is op een heel brede weg. Inhalen is daar meestal geen probleem tenzij groepjes iets te groot samenklonteren, maar dan nog is er in principe genoeg ruimte. Daarna wordt het een stuk smaller en gaat men bij de drinkpost zoals gewoonlijk vol in de remmen of ineens vol van rechts naar links. Daarna zit je waarschijnlijk wel tussen de mensen met hetzelfde tempo :) Op de afdaling van de zevenheuvelenweg is het vaak weer wat drukker, omdat sommige mensen de zwaartekracht in hun voordeel gebruiken (met grote klappen op hun gewrichten als gevolg, maar dat moeten ze lekker zelf weten) en anderen juist voorzichtiger naar beneden gaan. Vervolgens omhoog is het veld wel zo verspreid dat je er makkelijk voorbij kunt.

veel succes!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
offtopic:
Kunnen we alsjeblieft stoppen met chatgpt als kennisbron te gebruiken? Informatie herkauwen op basis van de waarschijnlijkheid van elkaar opeenvolgende woorden is op geen enkele wijze garantie dat het ook klopt.

En ja, uiteraard slaat het af en toe wel degelijk ergens op. Maar zonder kennis van zaken is kaf niet van koren te onderscheiden. Wees hier dus uitermate voorzichtig mee.

#petpeeve

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenRun
Roozzz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:48:
offtopic:
Kunnen we alsjeblieft stoppen met chatgpt als kennisbron te gebruiken? Informatie herkauwen op basis van de waarschijnlijkheid van elkaar opeenvolgende woorden is op geen enkele wijze garantie dat het ook klopt.

En ja, uiteraard slaat het af en toe wel degelijk ergens op. Maar zonder kennis van zaken is kaf niet van koren te onderscheiden. Wees hier dus uitermate voorzichtig mee.

#petpeeve
In principe met je eens Roozzz. Ik las erover hier in het topic en dacht, laat ik het eens proberen. Ik vond het schema er verrassend goed uit zien. Eigenlijk overeenkomstig aan het door mezelf gemaakte schema de afgelopen maanden, maar dan net wat pittiger, omdat ik ook een wat snellere tijd wil proberen te lopen tijdens mijn volgende wedstrijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22:31
@Roozzz Great minds think alike !

Ik ging ook net reageren door te zeggen dat ChatGPT niet echt begrijpt hoe een training werkt. Het is een taalmodel dat woorden bij elkaar zet die frequent bij elkaar teruggevonden worden in de data waarmee het getraind is.

Nu, als @HenRun toch ChatGPT wil volgen, waarom niet. Maar dan kan-ie daarmee z'n plan trekken en dan hoeft hij ons advies niet te vragen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:27

sebasd

loopt op espresso

Hier is de klad er een beetje ingekomen na reizen voor het werk (inclusief jetlag), veel op onregelmatige tijden werken en een griepje dat ongetwijfeld door verlaagde weerstand door de voornoemde zake is ontstaan.

Morgen maar weer eens een rondje, dan weer een korte werktrip en daarna maar eens de regelmaat terug zien te krijgen en daarnaast proberen eens in de week onverhard te gaan lopen ter motivatie. Door het bos hobbelen blijft toch het leukst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hartloper
Hartloper schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:35:
[...]

De opwarming van de aarde wordt wel een probleem voor marathons. Hamburg had een start om 9.30 zie ik op de website.
...
Ik denk dat de voorjaarsmarathons, zeker vanaf de tweede helft van april, daar in de toekomst rekening mee moeten houden.

Ik hoop dat bijvoorbeeld de Rotterdam marathon, als ze meer deelnemers gaan toelaten, de start gaat vervroegen.
Even mezelf quoten.
De marathon van Leiden gaat volgend jaar een uur vroeger starten:
https://marathon.nl/leiden-marathon-vervroegt-starttijden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:35
Roozzz schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:48:
offtopic:

#petpeeve
Eens, maar dat geld ook voor de willekeurige vriend die een schema voor je bedenkt. Moet je ook goed over nadenken.

Los van dat, waarom #petpeeve , wat is dat?

[ Voor 3% gewijzigd door Megupe op 10-11-2024 01:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Vraag dat laatste maar even aan ChatGPT (of Google). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55
sebasd schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:12:
Hier is de klad er een beetje ingekomen na reizen voor het werk (inclusief jetlag), veel op onregelmatige tijden werken en een griepje dat ongetwijfeld door verlaagde weerstand door de voornoemde zake is ontstaan.

Morgen maar weer eens een rondje, dan weer een korte werktrip en daarna maar eens de regelmaat terug zien te krijgen en daarnaast proberen eens in de week onverhard te gaan lopen ter motivatie. Door het bos hobbelen blijft toch het leukst.
Heb je geen mogelijkheid om je hardloopspullen mee te nemen op je trips voor werk en daar een klein rondje te lopen.

In het begin dat ik voor werk weg ging deed ik het niet. Nu gaan de spullen standaard mee. Alle kleine beetjes helpen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
ll roel j schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:03:
[...]

Heb je geen mogelijkheid om je hardloopspullen mee te nemen op je trips voor werk en daar een klein rondje te lopen.

In het begin dat ik voor werk weg ging deed ik het niet. Nu gaan de spullen standaard mee. Alle kleine beetjes helpen.
Ik vind het superleuk om op een nieuwe plek te rennen. Altijd als ik op reis/vakantie ga dan gaan mn hardloopspullen ook mee.

Met zakenreizen vaak wel beetje puzzelen, maar een half uurtje lukt eigenlijk altijd wel.

Ik doe het niet eens om geen training te missen, maar om ook wat van de omgeving te zien :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:27

sebasd

loopt op espresso

ll roel j schreef op zondag 10 november 2024 @ 09:03:
[...]

Soms doe ik dat wel hoor, mooie manier om de omgeving een beetje te bekijken. Al een paar mooie rondjes in Zweden en Spanje kunnen maken op die manier.

Afgelopen tripjes zat / zit het er niet in vanwege een overvol programma en/of een totaal ongeschikte locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenRun
Hartloper schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 19:31:

Nu, als @HenRun toch ChatGPT wil volgen, waarom niet. Maar dan kan-ie daarmee z'n plan trekken en dan hoeft hij ons advies niet te vragen.
Het is zéker niet zo dat ik blind het AI-schema wil volgen. Ik voel als midden-vijftiger behoorlijk wat weerstand tegen en zelfs wat angst voor deze ontwikkelingen. Maar een schema vinden dat precies zou moeten leiden naar een bepaalde eindtijd vind ik best lastig.

Daarnaast heb ik van een trainer van atletiekvereniging ooit het advies gekregen om bij drie trainingen een lange duurloop, een tempoloop en een intervaltraining te doen. Plus ik heb dit het afgelopen jaar toegepast met goede resultaten. Dit heb ik niet ingegeven bij Chatgpt trouwens.

Ik vind de intervaltraining de minst prettige van de drie. Het valt me vaak zowel lichamelijk als mentaal zwaar. Heb het ook regelmatig niet zoals gepland af gemaakt. Dus als ik deze training zou kunnen ruilen voor een langzame duurloop en dat zou dan een positief effect hebben op mijn resultaten, zou me dat zeer lief zijn. Maar ergens zit er de overtuiging dat je jezelf moet prikkelen en misschien zelfs "pijn" moet doen om sterker te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

HenRun schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:41:
Het is zéker niet zo dat ik blind het AI-schema wil volgen. Ik voel als midden-vijftiger behoorlijk wat weerstand tegen en zelfs wat angst voor deze ontwikkelingen. Maar een schema vinden dat precies zou moeten leiden naar een bepaalde eindtijd vind ik best lastig.
Dat werkt sowieso niet: je train op het niveau dat je hebt, en niet op het niveau waar je wil zijn. Wat bijvoorbeeld een sub-LT training is voor je huidige niveau kan zomaar supra-LT zijn voor het niveau waar je wil zijn. De prikkel, het metabole effect, en het vereiste herstel kunnen daardoor opeens veel groter (waarschijnlijk te groot) zijn.
Daarnaast heb ik van een trainer van atletiekvereniging ooit het advies gekregen om bij drie trainingen een lange duurloop, een tempoloop en een intervaltraining te doen. Plus ik heb dit het afgelopen jaar toegepast met goede resultaten. Dit heb ik niet ingegeven bij Chatgpt trouwens.
Recreanten zijn praktisch allemaal ondertraind (met goede reden: het is een hobby en werk/familie/andere verplichtingen gaan nu eenmaal voor). Als je ondertraind bent levert eigenlijk alles resultaat, zolang je jezelf niet de grond in rent. Door bijvoorbeeld elke keer stevig door te lopen omdat je elke keer het gevoel "moet" hebben dat je écht getraind hebt.

MAF, souplessemethode, hartslag: allemaal minder optimale trainingsmethodes die hun beperkingen pas laten zien als je tegen je grenzen loopt qua omvang. En daar komen de meeste recreanten niet in in de buurt.

Dus lekker doen waar je je prettig bij voelt. Laat af en toe die intervaltraining schieten als je er geen zin in hebt. Intervaltraining maakt je lichaam beter in staat het duurvermogen op hogere snelheden in te zetten. Dat duurvermogen moet er wel zijn en heeft in principe hogere prioriteit. Ik denk dat je op termijn meer resultaat boekt door meer/vaker rustig te trainen en af en toe wat ontspannen strides en/of heuvelsprints toe te voegen.
Maar ergens zit er de overtuiging dat je jezelf moet prikkelen en misschien zelfs "pijn" moet doen om sterker te worden.
Is ook zo, maar niet elke week en al helemaal niet elke training :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
[...]

...
Ik vind de intervaltraining de minst prettige van de drie. Het valt me vaak zowel lichamelijk als mentaal zwaar. Heb het ook regelmatig niet zoals gepland af gemaakt. Dus als ik deze training zou kunnen ruilen voor een langzame duurloop en dat zou dan een positief effect hebben op mijn resultaten, zou me dat zeer lief zijn. Maar ergens zit er de overtuiging dat je jezelf moet prikkelen en misschien zelfs "pijn" moet doen om sterker te worden.
Ik ben dit jaar 50 geworden en ik zeg je : laat die intervaltraining vallen. Je vindt het niet leuk en het is onproductief. Op jouw leeftijd is intervaltraining ook riskanter dan bij een 30-jarige, want meer kans op blessures.
Als ik jouw trainer was dan zou ik wel nog wat intervaltraining erin houden, maar dan minder bv. 1 keer per 2-3 weken. Daarbij ook minder herhalingen én tragere intervallen zodat je de training wél kan afwerken.

Verder heel veel wijze raad van @kenneth waar ik me bij aansluit.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-09 10:50
Ik ga beginnen. Maar eerst wandelen denk maar.
Man, 45, 174 en 100 kilo. Zoals je snapt zal hardlopen een uitdaging zijn
Bootcamp via werk kan ik al redelijk mee. Is geen top niveau uiteraard maar kracht heb ik nog wel.
Conditioneel is echt een ramp
Dus wandelen naar korte stukjes hardlopen naar langer.
Heb geen tijdschema nog want moet eerst kijken hoe het gaat

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:59
Pff Garmin had vandaag threshold bedacht, 21 minuten tamelijk voluit. Daarin legde ik 4,93 km af.
Zo voelt sterven dus haha.😅
Wel een pr op de mijl en op de 5km 💪

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-09 16:28
Vandaag lokaal loopje gehad en ingeschreven voor de 15km. Afgelopen weken wat minder kunnen trainen vanwege een nieuwe puppy, dus rustig begonnen bij de 1:20 pacer. Als idee halverwege wat versneller en er een progressief loopje van maken.

Zo gezegd, zo gedaan. Na ongeveer 8 km van 5:15 naar 5:00. Een loper haakte aan en samen doorgelopen tot de 12km. Van daar nog wat versnellen naar 4:45 en zo de laatste 3km proberen te voltooien. Een klein heuveltje op, de mede loper had wat moeite om bij te benen dus ietsjes vertragen. Laatste stuk bij de atletiekvereniging op de baan gelopen, nog even aangemoedigd en met 1:15:30 over de finish gekomen.

Al met al lekker gelopen en een leuk loopje gehad :) nu een beetje rust en volgende week de Zevenheuvelenloop

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 10:04

tweakraiser

I have such sites to show you

Vandaag de halve van Gouda gelopen. Vorige pr was 1. 47, nu 1.39. Ben super gelukkig met de tijd, heerlijk weer en goede sfeer. Volgende hm zou ik onder de 1.30 willen maar voorlopig even rustig herstellen. Strava

Strava | Webdesign

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:48
[...]

Als je 3x per week traint en dan een intervaltraining én een tempoloop in dezelfde week kunt doen voor langere tijd, dan gaan ze niet hard genoeg (en heb je er dus niks aan want heeft niet het gewenste effect). Vind ik dan, als het goed is moet je er namelijk best wel van herstellen.

Zoals @Hartloper al zei, vind ik ook de meest effectieve manier om het consistent vol te houden.

Kort gezegd: 1 korte rustige loop, een intervaltraining, een langere duurloop.
De week daarna hetzelfde maar dan een tempoloop ipv intervaltraining. Week daarna weer schema met de interval erin, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 07:58

JT

VETAK y0

gupfishy schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:23:
Bootcamp via werk kan ik al redelijk mee. Is geen top niveau uiteraard maar kracht heb ik nog wel.
Elk begin is er een. Kijk vooral naar wat je wél doet en zolang er vooruitgang in zit (niet persé elke training, soms gaat het ook even minder) dan is het helemaal goed d:)b

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
gupfishy schreef op zondag 10 november 2024 @ 16:23:
Als medemens van 100kg (toen ik begon nog wel wat meer) kan ik het run walk run schema van Garmin (coach Jeff) aanraden. Heeft me van niks naar de 5km gebracht, met motivatie en zonder blessures.

Moet je natuurlijk wel een Garmin horloge hebben, anders werkt het niet :p

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
ElPaco schreef op zondag 10 november 2024 @ 18:33:
[...]

Als medemens van 100kg (toen ik begon nog wel wat meer) kan ik het run walk run schema van Garmin (coach Jeff) aanraden. Heeft me van niks naar de 5km gebracht, met motivatie en zonder blessures.

Moet je natuurlijk wel een Garmin horloge hebben, anders werkt het niet :p
Heb dus geen Garmin haha. Heb een amazefit. Gebruik het alleen voor meldingen. Maar misschien maar eens kijken voor zo een Garmin. Alleen die dingen zijn prijzig als het alleen om Jeff gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
Je zou een Forerunner 45 van marktplaats kunnen halen, ik zie ze al voor 50 euro staan. Mocht het niet bevallen dan kan je die voor hetzelfde geld weer doorverkopen.

Mocht het wel bevallen dan zien we je vanzelf in het grote sporthorloge met GPS topic ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ElPaco op 10-11-2024 18:45 ]

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:19
tweakraiser schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:19:
Vandaag de halve van Gouda gelopen. Vorige pr was 1. 47, nu 1.39. Ben super gelukkig met de tijd, heerlijk weer en goede sfeer. Volgende hm zou ik onder de 1.30 willen maar voorlopig even rustig herstellen. Strava
Dan heb ik je aangemoedigd, ergens net voorbij km 2. Gefeliciteerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-09 22:14
Vrijdagavond na een bruiloft urenlang staan dansen op nieuwe nette schoenen.
Nu zijn m'n tenen zo beurs dat hardlopen er nog niet in zit :P

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
Afgelopen drie weken (vrijwel) niks gedaan. Gewoon geen energie voor.

Vandaag stond de maastunnelloop (10k) op het programma.

Samen met een vriend gaan lopen, lekker rustig aan, voor hem was het zijn eerste 10k, max afstand daarvoor was 8k maar hij heeft het super uit gehouden. En tempo lag ook wat hoger dan wat hij normaal loopt. Voor mij normaal gesproken wat rustiger maar liep daardoor wel lekker. Gewoon gezellig en mooie medaille met Hotel New York er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpGTmKWkgu_MD5z1s6vlBoEFIao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqC5jtCl8MJ8HjW868eMyv98.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.strava.com/activities/12866407094

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49
tweakraiser schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:19:
Mooie verbetering van je PR!

Bij mij lukte dat niet. Ik ging een beetje te optimistisch van start op een tempo sub 4:00/km. Maar ik voelde wel dat het een pittige tocht zou worden op dat tempo. Na een km of 7, 8 moest ik al iets zakken. Op het stuk waar de wind tegen was moest ik aanzetten om ergens aan te haken om vervolgens weer een beetje energie te kunnen sparen. Voortdurend in gesprek met mezelf 'het mag best langzamer hoor' - 'nee, probeer vol te houden, het is nog maar 7 km'... 🙃

Uiteindelijk 1:25:24. 13 seconden langzamer dan mijn PR. Terwijl de omstandigheden prima leken. Parcours was ook goed. Dus het lag echt aan mezelf.
Nou ja, volgende keer maar weer. Toch tevreden hoor.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:53
InZane schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:26:
Afgelopen zondag na de intervaltraining wat last van de wreef van m'n linkervoet. Nog nooit eerder gehad eigenlijk. Misschien toch m'n schoen (Novablast) wat te strak gestrikt? Met voorwaartse afzet verder geen last gelukkig.

Vanochtend dus ook gewoon m'n intervalletje (20x1',p=1') afgewerkt in een donkere, koude en kleine wereld op een ander paartje Novablasts en verder geen last gehad. Voel het nu nog steeds wel iets, maar is verder niet erger geworden ofzo. Kan ook gewoon normaal lopen. Ga er maar vanuit dat het wel weer overgaat.
Het probleem lijkt zichzelf gelukkig op te lossen. Woensdagavond gewoon de baantraining (8x600m) afgewerkt zonder problemen. Merkte donderdag en vrijdag wel dat tenen optrekken en voet optillen terwijl ik m'n hak op de grond hield wat ongemakkelijk voelde. Zaterdagochtend een rustig duurloopje gedaan met een aantal anderen (12.6km) en gisterochtend een intervaltraining gedaan (10x300m, 14.75km met in- en uitlopen) en eigenlijk zijn de klachten nu gewoon zo goed als weg :)

Dus wat het nou geweest is :? Gelukkig blijft een fysio bezoek dus uit, zo lijkt het.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:40
Voor de leden van het FUSION C3 gilde, een belangrijke dienstmededeling; je kan je aanmelden voor de black friday sale zodat je eerder toegang krijgt:

https://nl.fusionworld.co...l&utm_campaign=BF_VIP2024

Ga zelf een C3 long en long warm bestellen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
Roet schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:01:
Voor de leden van het FUSION C3 gilde, een belangrijke dienstmededeling; je kan je aanmelden voor de black friday sale zodat je eerder toegang krijgt:

https://nl.fusionworld.co...l&utm_campaign=BF_VIP2024

Ga zelf een C3 long en long warm bestellen. :)
Vorig jaar hetzelfde besteld met nog de short tights erbij. Prijzig, maar met 25% korting valt de schade best mee. Ze zitten erg fijn!

Ik wil zelf nog een long tight erbij bestellen want die gebruik ik toch het meest. De short tights altijd aan bij evenementen (zelfs marathon want 2 gels in elke zijvak en 2 gels in de achterzak paste precies). De hot long tights droeg ik alleen bij echt winterse temperaturen, maar vond ik wel echt stuk warmer dan de reguliere en best vaak gedragen afgelopen winter.

Ik hoop nog iets van een regenjasje te vinden en van Soar wat spullen te kopen.

[ Voor 28% gewijzigd door Slickk op 11-11-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:40
InZane schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:57:
[...]

Het probleem lijkt zichzelf gelukkig op te lossen. Woensdagavond gewoon de baantraining (8x600m) afgewerkt zonder problemen. Merkte donderdag en vrijdag wel dat tenen optrekken en voet optillen terwijl ik m'n hak op de grond hield wat ongemakkelijk voelde.
Dat gevoel bij het tenen optrekken en voet optillen is mogelijk een lichte spanning of ontsteking in de pezen rond de wreef, die vaak wat gevoelig blijven bij herstel. Zoals je zelf aangeeft mogelijk te strakke veters die een pees hebben geïrriteerd; niets schadelijks waarschijnlijk, gelukkig! O+

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
Zoals ik had gezegd in mijn vorige raceverslag (https://gathering.tweaker...message/79828184#79828184) was ik aan het trainen voor een ultramarathon (51km) in Litouwen. Nu is dit al weer een maandje geleden maar ben nu pas weer bij gelezen in het topic, en door ziekte en ziek van rennen had ik er ook gewoon eerder geen zin in en tijd voor :), maar dan alsnog bij deze het verhaal, excuses voor de lengte alvast.

De voorbereiding & training heb ik allemaal goed doorstaan zonder blessures of veel gemiste dagen, gelukkig kreeg ik buikgriep toen ik al in de deload week zat, en niet toen ik volop in training zat.

Ik heb voor het eerst niet een kant en klaar schema gebruikt maar zelf iets in elkaar geknutseld, uiteraard wel gebaseerd op een bestaand schema (Combinatie van Hal Higdon en excel van mijn vriendin) en dit zelf aangepast naar mijn lichaam en behoefte, 3 weken lang steeds langer en verder lopen (proberen minder dan 10% omhoog te gaan), en dan een week een stapje terug, om het dan weer verder op te bouwen, heb me niet met speed/intervallen etc bezig gehouden omdat het mij vooral om de afstand ging.

Tijdens de training heb ik als langste afstand een marathon gelopen, dit heb ik deels uit ego overwegingen gedaan omdat ik eindelijk eens een marathon op mijn manier wou lopen, zonder alle pre-race zenuwen, lekker in mijn eigen bed slapen, en beginnen wanneer ik wil beginnen (en dus niet om 6 uur s’ochtends opstaan), dit ging lekker en mijn doel van onder de vier uur was een eitje, had zelfs het gevoel niet helemaal gesloopt te zijn na dit loopje (https://www.strava.com/activities/12407357564). In de piek van mijn training liep ik zo’n 85 km per week.

Een paar dagen voor de race zijn mijn vriendin en ik vertrokken naar Litouwen, er is een tijdsverschil van maar 1 uur, dus echte jetlag hebben we gelukkig geen last van gehad. De dag voor de race zijn we aangekomen in het plaatsje Klaipeda, vanuit onze airbnb zijn we een stukje gaan lopen om te kijken welke ferry we morgen zouden moeten pakken, we zagen al veel andere lopers die ook een kijkje namen. Toch fijn als je weet waar je moet zijn op de dag van de race.

Op de dag van de race hebben we rustig kunnen ontbijten (Calve pindakaas had ik mee), onze airbnb was maar 10 minuten lopen van de ferry af, en de race begon pas om 13:00. Persoonlijk ben ik fan van uitslapen, maar als de race om 10:00 uur was begonnen dan was dit toch fijner geweest.

De ferry ging elk uur en was een tochtje van nog geen kwartier, na de ferry was het nog zo’n 10 minuten lopen om ons startbewijs op te halen. Het ophalen was goed geregeld en was dus snel gedaan, nu moesten we alleen twee uur wachten, dan zit je toch wat ongelukkig niks te doen. Gelukkig stonden er wel tenten opgesteld waar we uit de wind konden wachten hadden we een plek waar we konden zitten.

Het was een mooie zonnige dag en niet al te koud, maar omdat het op een landtong was stond er wel vrij veel wind, in mijn ervaring betreft dit dan altijd wind tegen :)

Voor voeding/water had ik twee flessen isodrank mee en een gel voor elke 6 kilometer, dit allemaal in een Salomon Active Skin 8 vest, ideaal ook om de verplichte nooddeken makkelijk mee te nemen.

Dan verder naar de race, dit was geen normale (asfalt) run maar een trailrun, dus ik wist dat het iets zwaarder ging worden dan normaal, maar omdat het maar om 600+ hoogtemeters ging verspreid over 50km dacht ik dat het wel mee zou vallen :+

Net voor de start kwam de schoonfamilie aan om ons aan te moedigen, we hebben ze op verschillende plekken gezien, zij hadden nog nooit een race meegemaakt dus wiste niet echt wat ze konden verwachten, het was grappig om te horen en zien dat het aanmoedigen van random mensen hun ook energie gaf.

Na het lange wachten mochten we dan toch eindelijk beginnen, het publiek werd opgezweept in het Litouws dus ik verstond er vrij weinig van maar volgens mij was de sfeer goed.

Het begin van de race ging goed, ik voelde me top, helaas gold dit niet voor iedereen, ik zag iemand die in de eerste kilometer al last had van een lekkende camelbag, lijkt me echt moeilijk om in de eerste van 52 kilometers al zeiknat te moeten beginnen en zonder water door te moeten, heb deze jongen de rest van de race niet meer gezien.

Na 4 kilometer vrij rustig over de bospaden gerend te hebben begon de race pas echt, we mochten het strand op, ik weet niet of men ervaring heeft met het rennen op strand, maar ik ben persoonlijk geen fan, dit was een stukje van drie kilometer, en zoals verwacht had ik natuurlijk wind tegen.

Na 15 kilometer kwam ik de eerste verzorgingspost tegen, hier heb ik rustig een banaantje gegeten en wat water gedronken, ze hadden verder alle standaard dingen zoals chocola, snoep, koekjes en cola.

Nu loop ik vaak op hartslag omdat ik dan weet of het wel/niet makkelijk vol kan houden, alleen nu doet mijn Polar H10 soms moeilijk en zegt hij dat ik een hartslag van 40 heb terwijl ik toch echt aan het rennen ben, hierdoor moest ik dus alles verder op gevoel lopen en kon ik mijn horloge niet meer vertrouwen als het om hartslag gaan.

Op kilometer 19 mochten we weer terug het strand op, nu een iets langer stukje van 6 kilometer op het strand, met uiteraard weer de wind tegen, vooral de uitzichtloosheid van dit stuk was echt zwaar, ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik een duin op moest aan het einde van dit stuk.

De volgende verzorgingspost was ergens bij kilometer 26, hier heb ik weer van een banaan met water genoten en ben ik begonnen met wat chips en cola, ik merkte dat het wel wat zwaarder werd en wel wat extra energie kon gebruiken, het waren super lekker augurk achtige chips, ik heb ze daar in de supermarkt gezocht maar niet kunnen vinden, en de augurken chips hier in Nederland is erg ranzig vergeleken met wat ik daar at. Het kan natuurlijk ook dat ik zo’n honger had dat alle chips me lekker had gesmaakt.

Rond kilometer 39 begon ik in te storten, ik had twee kleine heuvels gehad en begon met echt af te vragen waar ik aan begonnen was, elke stap die ik deed moest ik echt voor werken, en dan ga je je echt afvragen waarom je de dingen doet die je doet. Zou het niet makkelijker zijn om gewoon te kappen? Ik had ook gewoon lekker thuis op de bank kunnen zitten. Best een dom idee om zover te gaan hardlopen. Volgens mij kan jij dit helemaal niet, je bent niet gebouwd om hard te lopen, je hebt niet het lichaam van een hardloper, je had meer af moeten vallen dan was het misschien wel makkelijk.

6 kilometer lang had ik deze gedachten, het koste me veel moeite om mezelf aan te moedigen en mezelf te motiveren om maar te blijven rennen, heuveltjes omhoog liep ik, maar elke keer mezelf weer pushen om verder te rennen koste gewoon veel kracht.

Toen ik na de verzorgingspost rond kilometer 46 de schoonfamilie weer zag brak er iets in mij, ik werd overweldigd door emoties en kan niet ontkennen dat ik een traantje heb gelaten, ik kreeg hier echter wel een hoop energie door en kon de negatieve gedachten uit mijn hoofd krijgen, vanaf dit punt ben ik niet meer gestopt en kon ik de kramp in mijn benen negeren.

Omdat we om 1 uur begonnen en ik inmiddels al zo’n 5+ uur bezig waren begon het toch ook wel wat donker te worden, nu heb een lichte vorm van nachtblindheid/bijzienheid dus dat is niet zo’n lekkere combinatie.
Gelukkig werd ik toen net ingehaald door een dame met groene fluorescerende sokken, de laatste 5 kilometer heb ik in de schemering achter haar aan gerend, met volle focus op de sokken, het lukte me om haar bij te houden zonder vol op mijn bek te gaan, dit laatste stuk was ook weer door een bos en dus lekker donker.

Eenmaal het bos uit wist ik het zeker, ik was terug in de haven waar we waren begonnen en het is nog maar een paar honderd meter tot de finish, het lichaam gaf me nog een extra shot adrenaline en ik was er bijna. Na alle bospaden en zand voelde het erg fijn om weer asfalt onder de voeten te hebben.

De finish was echter nog niet in zicht, ik kon de finish wel horen maar nog niet zien, pas toen ik herkende waar we gestart waren daalde het in, we waren iets hoger gestart toch? Het zal toch niet? Jawel, net voor de finish mocht ik nog even een trap oprennen (wel een groot rocky gevoel) en kwam ik finish over.

Het was gelukt, ik kan het toch, het besef kwam nog niet helemaal omdat ik gelijk een blik bier en een fles water + medaille kreeg aangereikt, en de familie meteen in mijn zweterige armen vloog. Na mijn finish heb ik een half uur gewisseld tussen zitten en staan omdat elke positie pijn deed. Na een half uur kwam mijn vriendin binnen dus was het tijd om haar bij de finish op te wachten, we vlogen elkaar in de armen, we hadden het beiden gehaald.

De volgende dag ging vrij goed en zonder al te veel spierpijn, de trap af was wel redelijk pijnlijk maar ging toch verassend goed, mentaal was ik wel echt klaar met hardlopen. In de week erna heb ik een rondje van 5km gelopen waarbij ik elke kilometer extreem lang vond duren. :P

Strava: https://www.strava.com/activities/12694384577

Mijn vriendin heeft ook een video gemaakt van de race, dus mocht je visueler ingesteld zijn of wat beelden van de race willen zien, dan kan ik je hierheen verwijzen: YouTube: Nobody said it was easy - my first 50k ultramarathon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmmmz, ik heb laatst een keer gelopen op m'n Pegasus met Gore-tex maar zelfs met 4 graden had ik aardig natte voeten :/ Dat had ik toch wel ietsje minder verwacht. Vandaag weer op m'n gewone trailschoenen grotendeels door bos/landerijen/weiland 11km gerend bij 5:47 per kilometer, Garmin Training Readyness van 96 naar 25 :+ Was wel lekker, al had ik op enig moment een beetje een steek en heb ik 1,5 minuut rustig gerend. Toen verdween het redelijk.

Uiteindelijk heb ik hier de laatste tijd een aantal posts gedaan over aeroob vs anaeroob maar vandaag suggereerde mijn Forerunner om sprints te gaan doen omdat ik de laatste tijd veel aeroob heb getraind :D Ik mis alleen volgens de Forerunner nog laag-aeroob. Maar goed, mijn zoektoch naar kennis schrijdt voort; ik heb inmiddels een en ander geleden over diverse soorten spiervezels, doorbloeding, mitochondrieën en dergelijke, maar een stukje tekst over wat je mist als je in de balans teveel anaeroob of hoog-aeroob traint dat heb ik nog niet gevonden. Ik boek nog steeds snelheids- en afstandswinst dus ik wil wel eens weten wat fysiologisch er dan suboptimaal zou gaan :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

edofso schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:44:
Zoals ik had gezegd in mijn vorige raceverslag (https://gathering.tweaker...message/79828184#79828184) was ik aan het trainen voor een ultramarathon (51km) in Litouwen. Nu is dit al weer een maandje geleden maar ben nu pas weer bij gelezen in het topic, en door ziekte en ziek van rennen had ik er ook gewoon eerder geen zin in en tijd voor :), maar dan alsnog bij deze het verhaal, excuses voor de lengte alvast.

De voorbereiding & training heb ik allemaal goed doorstaan zonder blessures of veel gemiste dagen, gelukkig kreeg ik buikgriep toen ik al in de deload week zat, en niet toen ik volop in training zat.

Ik heb voor het eerst niet een kant en klaar schema gebruikt maar zelf iets in elkaar geknutseld, uiteraard wel gebaseerd op een bestaand schema (Combinatie van Hal Higdon en excel van mijn vriendin) en dit zelf aangepast naar mijn lichaam en behoefte, 3 weken lang steeds langer en verder lopen (proberen minder dan 10% omhoog te gaan), en dan een week een stapje terug, om het dan weer verder op te bouwen, heb me niet met speed/intervallen etc bezig gehouden omdat het mij vooral om de afstand ging.

Tijdens de training heb ik als langste afstand een marathon gelopen, dit heb ik deels uit ego overwegingen gedaan omdat ik eindelijk eens een marathon op mijn manier wou lopen, zonder alle pre-race zenuwen, lekker in mijn eigen bed slapen, en beginnen wanneer ik wil beginnen (en dus niet om 6 uur s’ochtends opstaan), dit ging lekker en mijn doel van onder de vier uur was een eitje, had zelfs het gevoel niet helemaal gesloopt te zijn na dit loopje (https://www.strava.com/activities/12407357564). In de piek van mijn training liep ik zo’n 85 km per week.

Een paar dagen voor de race zijn mijn vriendin en ik vertrokken naar Litouwen, er is een tijdsverschil van maar 1 uur, dus echte jetlag hebben we gelukkig geen last van gehad. De dag voor de race zijn we aangekomen in het plaatsje Klaipeda, vanuit onze airbnb zijn we een stukje gaan lopen om te kijken welke ferry we morgen zouden moeten pakken, we zagen al veel andere lopers die ook een kijkje namen. Toch fijn als je weet waar je moet zijn op de dag van de race.

Op de dag van de race hebben we rustig kunnen ontbijten (Calve pindakaas had ik mee), onze airbnb was maar 10 minuten lopen van de ferry af, en de race begon pas om 13:00. Persoonlijk ben ik fan van uitslapen, maar als de race om 10:00 uur was begonnen dan was dit toch fijner geweest.

De ferry ging elk uur en was een tochtje van nog geen kwartier, na de ferry was het nog zo’n 10 minuten lopen om ons startbewijs op te halen. Het ophalen was goed geregeld en was dus snel gedaan, nu moesten we alleen twee uur wachten, dan zit je toch wat ongelukkig niks te doen. Gelukkig stonden er wel tenten opgesteld waar we uit de wind konden wachten hadden we een plek waar we konden zitten.

Het was een mooie zonnige dag en niet al te koud, maar omdat het op een landtong was stond er wel vrij veel wind, in mijn ervaring betreft dit dan altijd wind tegen :)

Voor voeding/water had ik twee flessen isodrank mee en een gel voor elke 6 kilometer, dit allemaal in een Salomon Active Skin 8 vest, ideaal ook om de verplichte nooddeken makkelijk mee te nemen.

Dan verder naar de race, dit was geen normale (asfalt) run maar een trailrun, dus ik wist dat het iets zwaarder ging worden dan normaal, maar omdat het maar om 600+ hoogtemeters ging verspreid over 50km dacht ik dat het wel mee zou vallen :+

Net voor de start kwam de schoonfamilie aan om ons aan te moedigen, we hebben ze op verschillende plekken gezien, zij hadden nog nooit een race meegemaakt dus wiste niet echt wat ze konden verwachten, het was grappig om te horen en zien dat het aanmoedigen van random mensen hun ook energie gaf.

Na het lange wachten mochten we dan toch eindelijk beginnen, het publiek werd opgezweept in het Litouws dus ik verstond er vrij weinig van maar volgens mij was de sfeer goed.

Het begin van de race ging goed, ik voelde me top, helaas gold dit niet voor iedereen, ik zag iemand die in de eerste kilometer al last had van een lekkende camelbag, lijkt me echt moeilijk om in de eerste van 52 kilometers al zeiknat te moeten beginnen en zonder water door te moeten, heb deze jongen de rest van de race niet meer gezien.

Na 4 kilometer vrij rustig over de bospaden gerend te hebben begon de race pas echt, we mochten het strand op, ik weet niet of men ervaring heeft met het rennen op strand, maar ik ben persoonlijk geen fan, dit was een stukje van drie kilometer, en zoals verwacht had ik natuurlijk wind tegen.

Na 15 kilometer kwam ik de eerste verzorgingspost tegen, hier heb ik rustig een banaantje gegeten en wat water gedronken, ze hadden verder alle standaard dingen zoals chocola, snoep, koekjes en cola.

Nu loop ik vaak op hartslag omdat ik dan weet of het wel/niet makkelijk vol kan houden, alleen nu doet mijn Polar H10 soms moeilijk en zegt hij dat ik een hartslag van 40 heb terwijl ik toch echt aan het rennen ben, hierdoor moest ik dus alles verder op gevoel lopen en kon ik mijn horloge niet meer vertrouwen als het om hartslag gaan.

Op kilometer 19 mochten we weer terug het strand op, nu een iets langer stukje van 6 kilometer op het strand, met uiteraard weer de wind tegen, vooral de uitzichtloosheid van dit stuk was echt zwaar, ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik een duin op moest aan het einde van dit stuk.

De volgende verzorgingspost was ergens bij kilometer 26, hier heb ik weer van een banaan met water genoten en ben ik begonnen met wat chips en cola, ik merkte dat het wel wat zwaarder werd en wel wat extra energie kon gebruiken, het waren super lekker augurk achtige chips, ik heb ze daar in de supermarkt gezocht maar niet kunnen vinden, en de augurken chips hier in Nederland is erg ranzig vergeleken met wat ik daar at. Het kan natuurlijk ook dat ik zo’n honger had dat alle chips me lekker had gesmaakt.

Rond kilometer 39 begon ik in te storten, ik had twee kleine heuvels gehad en begon met echt af te vragen waar ik aan begonnen was, elke stap die ik deed moest ik echt voor werken, en dan ga je je echt afvragen waarom je de dingen doet die je doet. Zou het niet makkelijker zijn om gewoon te kappen? Ik had ook gewoon lekker thuis op de bank kunnen zitten. Best een dom idee om zover te gaan hardlopen. Volgens mij kan jij dit helemaal niet, je bent niet gebouwd om hard te lopen, je hebt niet het lichaam van een hardloper, je had meer af moeten vallen dan was het misschien wel makkelijk.

6 kilometer lang had ik deze gedachten, het koste me veel moeite om mezelf aan te moedigen en mezelf te motiveren om maar te blijven rennen, heuveltjes omhoog liep ik, maar elke keer mezelf weer pushen om verder te rennen koste gewoon veel kracht.

Toen ik na de verzorgingspost rond kilometer 46 de schoonfamilie weer zag brak er iets in mij, ik werd overweldigd door emoties en kan niet ontkennen dat ik een traantje heb gelaten, ik kreeg hier echter wel een hoop energie door en kon de negatieve gedachten uit mijn hoofd krijgen, vanaf dit punt ben ik niet meer gestopt en kon ik de kramp in mijn benen negeren.

Omdat we om 1 uur begonnen en ik inmiddels al zo’n 5+ uur bezig waren begon het toch ook wel wat donker te worden, nu heb een lichte vorm van nachtblindheid/bijzienheid dus dat is niet zo’n lekkere combinatie.
Gelukkig werd ik toen net ingehaald door een dame met groene fluorescerende sokken, de laatste 5 kilometer heb ik in de schemering achter haar aan gerend, met volle focus op de sokken, het lukte me om haar bij te houden zonder vol op mijn bek te gaan, dit laatste stuk was ook weer door een bos en dus lekker donker.

Eenmaal het bos uit wist ik het zeker, ik was terug in de haven waar we waren begonnen en het is nog maar een paar honderd meter tot de finish, het lichaam gaf me nog een extra shot adrenaline en ik was er bijna. Na alle bospaden en zand voelde het erg fijn om weer asfalt onder de voeten te hebben.

De finish was echter nog niet in zicht, ik kon de finish wel horen maar nog niet zien, pas toen ik herkende waar we gestart waren daalde het in, we waren iets hoger gestart toch? Het zal toch niet? Jawel, net voor de finish mocht ik nog even een trap oprennen (wel een groot rocky gevoel) en kwam ik finish over.

Het was gelukt, ik kan het toch, het besef kwam nog niet helemaal omdat ik gelijk een blik bier en een fles water + medaille kreeg aangereikt, en de familie meteen in mijn zweterige armen vloog. Na mijn finish heb ik een half uur gewisseld tussen zitten en staan omdat elke positie pijn deed. Na een half uur kwam mijn vriendin binnen dus was het tijd om haar bij de finish op te wachten, we vlogen elkaar in de armen, we hadden het beiden gehaald.

De volgende dag ging vrij goed en zonder al te veel spierpijn, de trap af was wel redelijk pijnlijk maar ging toch verassend goed, mentaal was ik wel echt klaar met hardlopen. In de week erna heb ik een rondje van 5km gelopen waarbij ik elke kilometer extreem lang vond duren. :P

Strava: https://www.strava.com/activities/12694384577

Mijn vriendin heeft ook een video gemaakt van de race, dus mocht je visueler ingesteld zijn of wat beelden van de race willen zien, dan kan ik je hierheen verwijzen: YouTube: Nobody said it was easy - my first 50k ultramarathon
600 hoogtemeters valt wel mee, lol :+ Ik moet zeggen, ik hoop dat ik ooit een halve marathon kan lopen, dat ik de motivatie kan vinden om zover te gaan, maar posts als deze doen me stiekem al hetzelfde denken over een hele marathon. Met andere woorden, het inspireert mij :) Maar het zegt niks over de daadwerkelijke garanties voor de toekomst :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rectifier78
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
Vraagje voor de loopcoaches.
Loop wekelijks recreatief (5 km) hard om conditie bij te houden. Geen doel om sneller of verder te lopen.
Heb altijd gevoetbald dus redelijke O-benen. Of dat relevant is weet ik niet maar mijn voeten kantelen vlak voor de landing altijd in een hoek van buiten naar binnen. Het lijkt bijna alsof ze 40 graden naar binnen kantelen (enkel) en dan landen op de buitenkant van de zool en dan naar binnen.
Ik heb daar geen last van maar het ziet er nogal apart uit vind ik, als je dat in slomo filmt.
Probeer op de voorvoet te landen en ook dusdanig te lopen, technisch zal het uiteraard veel beter kunnen.
Als ik op YouTube/Google zoek vindt ik niet echt vergelijkbaar iets.
Ik heb op asfalt alleen na bepaalde periode last van 1 knie (zeurende pijn) waarbij ik vermoedt dat het met m'n houding (techniek) te maken heeft.
Ik krijg het bijna niet voor elkaar (ook niet zonder schoenen) om mijn voeten mooi recht te laten landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Klinkt als onderpronatie, en daar kun je je schoenen wel een klein beetje op uitzoeken. Maar de kniepijn kan ook prima te maken hebben met het tempo, loop je altijd precies op dezelfde dag precies dezelfde afstand of krijg je de klachten vooral als je korter op elkaar loopt over langere afstanden?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:58:
Hmmmz, ik heb laatst een keer gelopen op m'n Pegasus met Gore-tex maar zelfs met 4 graden had ik aardig natte voeten :/ Dat had ik toch wel ietsje minder verwacht.
ik heb al decennia genoeg gore-tex of aanverwant spul in huis...van jassen tot berg/wandelschoenen maar buiten een (gagarandeerde) waterdichtheid bemerk ik toch altijd iets van klammigheid door verdampen van binnenuit/zweten.

Zeker in vochtigere omstandigheden kan gore-tex gewoon minder goed zijn werk doen.

Zweet/waterdamp moet die poriën uit kunnen maar als je schoenen van buiten ook zeik zijn of het regent of je loopt door plassen...dan werkt dat maar meh.

Alpine-omstandigheden...droog en vrieskou...dat is goretex-terrein (maar ook van andere laminaten) IMHO.

Voor hardlopen heb ik nooit gore-tex-schoenen overwogen, na de run afdrogen en omkleden bij de auto en op naar huis of als je thuis traint gewoon meteen de douche in en het spul laten drogen, zooltjes eruit en wegzetten.

Ik gebruik het om niet compleet verzopen te worden zoals bij wandelen etc.

Hardlopen en nat worden?....comes with the game :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

edofso schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:44:maar dan alsnog bij deze het verhaal, excuses voor de lengte alvast.
Ben je mal........hoe meer hoe beter _/-\o_

Mooie prestatie joh d:)b .........fan-fucking-tastic!

pas je nog wel even je Strava aan....jouw Magnum Opus staat nu te boek lullige "Lunch Run" :+

Ik ga vanavond even je filmpje bekijken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 06-09 21:58

ThunderNet

Flits!

Over een half jaar ben ik van plan een halve marathon te lopen. Leuk doel net na m'n 40e verjaardag, en ik kon een kaartje overnemen van iemand (nadat ik eerst achter het net had gevist). En loop sinds een paar maanden weer 1 a 2x in de week hard. Varierend tussen 6 en 12km, af en toe een uitschieter naar de 16. En op zich gaat dat goed, ik merk dat ik steeds fitter wordt, en het tempo ook omhoog gaat.

Gisteren weer voor het wezen hardlopen na 2 weken verkouden geweest te zijn (in die periode wel wezen zwemmen en fietsen (ook omdat ik m'n knieën niet volledig wil verneuken met hardlopen). 8.6km gedaan, maar vanaf ongeveer halverwege begon m'n linker heup pijn te doen (vooral het heuvel op gedeelte), en vandaag is die pijn er nog meer. Ik loop met inlegzooltjes die door een orthopedische schoenmaker destijds enigzins voor mij aangepast zijn. Is het verstandig om naar een expert te gaan om te kijken naar looptechniek etc.?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
JT schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:58:
Hmmmz, ik heb laatst een keer gelopen op m'n Pegasus met Gore-tex maar zelfs met 4 graden had ik aardig natte voeten :/ Dat had ik toch wel ietsje minder verwacht.
Ik vind Gore-tex zwaar overkill voor Nederlandse omstandigheden. Voor bijv. motorkleding is het leuk hoor, maar voor hardloopschoenen.. :?
Het is is net zoiets als gaan hardlopen met een regenjas. In plaats van dat je nat wordt van de regen word je nat van je eigen zweet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ThunderNet schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:10:
Over een half jaar ben ik van plan een halve marathon te lopen. Leuk doel net na m'n 40e verjaardag, en ik kon een kaartje overnemen van iemand (nadat ik eerst achter het net had gevist). En loop sinds een paar maanden weer 1 a 2x in de week hard. Varierend tussen 6 en 12km, af en toe een uitschieter naar de 16. En op zich gaat dat goed, ik merk dat ik steeds fitter wordt, en het tempo ook omhoog gaat.

Gisteren weer voor het wezen hardlopen na 2 weken verkouden geweest te zijn (in die periode wel wezen zwemmen en fietsen (ook omdat ik m'n knieën niet volledig wil verneuken met hardlopen). 8.6km gedaan, maar vanaf ongeveer halverwege begon m'n linker heup pijn te doen (vooral het heuvel op gedeelte), en vandaag is die pijn er nog meer. Ik loop met inlegzooltjes die door een orthopedische schoenmaker destijds enigzins voor mij aangepast zijn. Is het verstandig om naar een expert te gaan om te kijken naar looptechniek etc.?
dat van die zooltjes dat weet ik niet....ik zet meer mijn vraagtekens bij "1 a 2 x week" en dan willen trainen voor een HM. Wil je daar niet een wat meer serieus doordacht trainingsplan tegenaan gooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
ThunderNet schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:10:
Als je twijfelt over je looptechniek, dan is het nooit verkeerd om daar eens naar te laten kijken, vind ik dan.

Het stukje over knieën verneuken snap ik niet helemaal. Hoe bedoel je dat?

Heupklachten kan door van alles in de keten komen.. verkeerde techniek, verkeerde schoenen/zooltjes, gebrek aan kracht (heupen zijn nogal eens een ondergeschoven kindje, zittend werk werkt ook niet mee), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Fraggert schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:30:
[...]

dat van die zooltjes dat weet ik niet....ik zet meer mijn vraagtekens bij "1 a 2 x week" en dan willen trainen voor een HM. Wil je daar niet een wat meer serieus doordacht trainingsplan tegenaan gooien?
Prima te doen hoor, affhankelijk van je basisconditie en waar je momenteel "staat" natuurlijk. Ik kwam afgelopen lente van een 10k-conditie en heb met 2x in de week hardlopen eind september een HM gelopen. Kwestie van realistisch tempo aanhouden en rustig maar constant je afstand iets verhogen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

naitsoezn schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:03:
[...]

Prima te doen hoor, affhankelijk van je basisconditie en waar je momenteel "staat" natuurlijk. Ik kwam afgelopen lente van een 10k-conditie en heb met 2x in de week hardlopen eind september een HM gelopen. Kwestie van realistisch tempo aanhouden en rustig maar constant je afstand iets verhogen.
Het is ook zeker niet onmogelijk qua training, maar het totaalplaatje van @ThunderNet zijn post deed me toch even de vraag posten.

Jij spreekt van 2 x pw.........de vraagsteller 1 a 2 keer per week en fors uiteenlopende afstanden waarbij ik inderdaad ook niet weet wat de basis is.

Als je vanuit bijna niets 6, 12 of zelfs 16km gaat hobbelen loop je vanzelf wel iets stuk IMHO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:11:
[...]
Als je vanuit bijna niets 6, 12 of zelfs 16km gaat hobbelen loop je vanzelf wel iets stuk IMHO.
En het gaat nu al mis blijkbaar, want heupklachten.

Een verkoudheid is trouwens helemaal geen excuus om niet te gaan lopen, zolang als het boven de schouders zit en je verder geen koorts hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
Fraggert schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:59:
[...]

pas je nog wel even je Strava aan....jouw Magnum Opus staat nu te boek lullige "Lunch Run" :+
Bedankt! En ik vond het juist wel grappig om de standaard Garmin omschrijving te laten staan voor dit loopje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rectifier78
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-12-2024
naitsoezn schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:23:
Klinkt als onderpronatie, en daar kun je je schoenen wel een klein beetje op uitzoeken. Maar de kniepijn kan ook prima te maken hebben met het tempo, loop je altijd precies op dezelfde dag precies dezelfde afstand of krijg je de klachten vooral als je korter op elkaar loopt over langere afstanden?
Jaren terug toen kantelde m'n enkel juist naar binnen en op basis daarvan toen schoenen met een lichte anti-pronatie schoen gekocht. Nu kantelt m'n enkel niet echt meer naar binnen. Ik land nu op de voorvoet en de afwikkeling lijkt wel aardig recht alleen het landen ervoor gebeurd op de buitenkant van de voet en het moment ervoor wanneer de voet in de lucht is dan is de voet nogal fors naar binnengekantelt waardoor hij zo op de buitenkant landt.

Ik loop willekeurige routes en niet consequent. Meestal maar 1x per week. Feit is dat ik op harde ondergrond hier last van heb en op zachte ondergrond niet. Bos, voetbalveld bv geen last. Ben voetbaltrainer en daar heb ik geen last als ik daar hardloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
InZane schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:11:
[...]

Ik vind Gore-tex zwaar overkill voor Nederlandse omstandigheden. Voor bijv. motorkleding is het leuk hoor, maar voor hardloopschoenen.. :?
Het is is net zoiets als gaan hardlopen met een regenjas. In plaats van dat je nat wordt van de regen word je nat van je eigen zweet.
Voor mij werken ze juist prima. Ik duik zo goed als altijd de bossen/parken in en het voorkomt dat je zeiknatte voeten krijgt. Droog blijven ze ook niet, maar dat heb ik met geen enkele schoen. Normale schoenen worden zeiknat door de plassen, de echte waterdichte schoenen worden zeiknat door zweten (en blijven nat omdat het water er niet uit gaat). Goretex zit daar tussenin waardoor je voeten weliswaar nog steeds vochtig worden, maar echt natte voeten heb ik nooit. Want als er water in komt, loopt dat er nog steeds uit, en het meeste zweet verdampt alsnog.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:13
Wat een leuke verslagen om te lezen! Ook heel fijn om de zwaartes/pijnpunten/twijfels tijdens de wedstrijden of trainingen te lezen, om uiteindelijk toch door te zetten en een overwinning op jezelf te maken, dat is zo herkenbaar en motiverend!

Aangezien ik me afgelopen week niet helemaal fit voelde, toch maar besloten om de 7Heuvelen over te slaan, misschien heeft de 27km trail me toch iets meer vermoeid dan ik dacht.
Vorige week woensdag (na de zondagtrail) dacht ik even gewoon de training weer op te pakken door even lekker rustig uit te lopen rond de 5:00-5:20, maar tijdens het rondje liep alles zo lekker dat ik vanzelf sneller ging, uiteindelijk 10 in 4:38 gemiddeld gelopen. Goed gevoel, en door.. zo leek het.
Omdat zondag het mij niet zou lukken om een lange ronde te lopen, besloten om vrijdagmiddag een kortere langzame ronde van ongeveer 8-10 te gaan doen, maar nu dan wel echt rustig.
Toen ik bij huis wegliep ging na 100m mijn hartslag al naar 140 waar normaal het zo'n 2-3km duurt om richting 130-135 te gaan. Het voelde verder goed dus ging er van uit dat het goed kwam (of dat het aan het horloge lag oid) en ben ik doorgelopen, maar rond 2km ging mn hartslag naar 150+ en was ik direct vermoeid.
De ronde ingekort en al sjokkend en joggend thuis aangekomen was ik hélemaal naar de kloten. In het afgelopen jaar nog niet meegemaakt dat ik me zo slecht voelde tijdens een ronde.
Misschien een griepje of toch misschien de vermoeidheid?

Besloten om het weekend maar even rustig aan te doen, maar het fitte gevoel wat ik had is er nog steeds niet. Vanavond maar even weer proberen!

Aan de runcoaches / Garmin gebruikers: Ik heb voor volgend jaar april de marathon van Enschede als stip op de horizon staan en wil daar nu voor gaan trainen met een eindtijd in gedachten en wil graag een priogramma in mijn horloge hebben staan (FR265). Nu heb ik voor de halve getraind met een Run Coach maar die zijn er niet voor de hele marathon, maar ik kan wel een Garmin Coach programma starten. Het enige probleem is dat ik minimaal 5 dagen per week moet opgeven waarop ik kan trainen.
Mijn vraag is eigenlijk: is er een (custom) programma voor de hele marathon die ik kan importeren in mijn Garmin kalender zoals bij de Garmin coach maar dan met 3-4 trainingsdagen per week?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
edofso schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:12:
[...]

Bedankt! En ik vond het juist wel grappig om de standaard Garmin Strava omschrijving te laten staan voor dit loopje :+
FTFY :Y)

Garmin doet namelijk altijd '<plaatsnaam> Hardlopen', tenzij je een workout hebt gedaan.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• redwing
Van het weekend trouwens nog een spontane halve marathon (als training/benchmark) gelopen. Ik had voor de kwart marathon in Eindhoven een halve marathon training gebruikt van Garmin, maar op de dag zelf natuurlijk die kwart marathon gelopen. Aangezien er zondag een15km op de planning stond op een redelijk tempo en ik toch vroeg wakker was, die maar omgezet naar een halve marathon om te kijken of ik die inderdaad in de voorgenomen 1:55 kon lopen. Wel met het hondje mee, dus dat betekent dat er een paar minuten onderweg verloren gaan met snuffelen, zwemmen (om af te koelen) e.d. maar dat ben ik wel gewend.

De eerste 12km gingen prima, maar toen kwam ik in een bos met een crossmotor-pad waar de weg in allerlei hobbels liep en dat was toch even net te zwaar waardoor ik een paar km terug ging naar 5:45. gelukkig lukte het daarna wel weer om het tempo goed op te pakken en ging de rest prima. En al had ik wel eerder een halve marathon als training gelopen, was dit de eerste keer dat ik continue door kon blijven lopen en aan het eind nog steeds redelijk fit was. De tijd kwam daardoor mooi op 1:54 uit, en gezien het parcour moet dat op de weg nog minstens een paar minuten sneller kunnen. Prima binnen de verwachte tijd dus en vooral heel tevreden dat ik nu zonder te hoeven gaan wandelen deze afstand kan blijven lopen.

Komend jaar dus maar eens kijken of het dan de halve marathon in Eindhoven gaat worden :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
redwing schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:10:
Van het weekend trouwens nog een spontane halve marathon (als training/benchmark) gelopen. Ik had voor de kwart marathon in Eindhoven een halve marathon training gebruikt van Garmin, maar op de dag zelf natuurlijk die kwart marathon gelopen. Aangezien er zondag een15km op de planning stond op een redelijk tempo en ik toch vroeg wakker was, die maar omgezet naar een halve marathon om te kijken of ik die inderdaad in de voorgenomen 1:55 kon lopen. Wel met het hondje mee, dus dat betekend dat er een paar minuten onderweg verloren gaan met snuffelen, zwemmen (om af te koelen) e.d. maar dat ben ik wel gewend.

De eerste 12km gingen prima, maar toen kwam ik in een bos met een crossmotor-pad waar de weg in allerlei hobbels liep en dat was even net te zwaar waardoor ik een paar km terug ging naar 5:45. gelukkig lukte het daarna wel weer om het tempo goed op te pakken en ging de rest prima. En al had ik wel eerder een halve marathon als training gelopen, was dit de eerste keer dat ik continue door kon blijven lopen en aan het eind nog steeds redelijk fit was. De tijd kwam daardoor mooi op 1:54 uit, en gezien het parcour moet dat op de weg nog minstens een paar minuten sneller kunnen. Prima binnen de verwachte tijd dus en vooral heel tevreden dat ik nu zonder te hoeven gaan wandelen deze afstand kan blijven lopen.

Komend jaar dus maar eens kijken of het dan de halve marathon in Eindhoven gaat worden :)
Wellicht wat offtopic, maar hoe heb je naar deze afstand gewerkt met je hond? Ik heb zelf een border en daar heb ik ook weleens een rondje mee hardgelopen - 5km ofzo - en ik zou best verder willen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik 'm voor z'n kiezen kan gooien zeg maar. Ik heb zo 't vermoeden dat je bij een hond misschien wel iets sneller kan opbouwen dan die max. 10% per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:16:
[...]

Wellicht wat offtopic, maar hoe heb je naar deze afstand gewerkt met je hond? Ik heb zelf een border en daar heb ik ook weleens een rondje mee hardgelopen - 5km ofzo - en ik zou best verder willen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik 'm voor z'n kiezen kan gooien zeg maar. Ik heb zo 't vermoeden dat je bij een hond misschien wel iets sneller kan opbouwen dan die max. 10% per week.
offtopic:
Terrier (die hebben wij) of Collie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:27:
[...]

offtopic:
Terrier (die hebben wij) of Collie?
Oh uh, Collie hebben wij. Zo'n apparaat die ze ook achter schapen aan sturen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
InZane schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:16:
[...]

Hij loopt bij mij al mee sinds ik ben gaan hardlopen en is dus vanzelf ook steeds verder gaan lopen. In principe neem ik hem mee met afstanden tot zo'n 15km, omdat dat aangeraden werd door de dierenarts. Ik kan me voorstellen dat het voor een border echter geen probleem is om langer te lopen. Verder loop ik 90% op onverhard omdat verhard niet goed voor hun poten is. En natuurlijk altijd opletten met eten (niet vantevoren en ook na het lopen nog een half uurtje wachten).

Het is wel handig om een goede riem te hebben. Ik heb er zelf een die om mijn heup zit met een elastische riem er aan. Daardoor heb je je handen vrij en voorkom je ook dat je snokken aan de riem krijgt als ie een keer opzij gaat of plotseling sneller/langzamer gaat.

Ik zou hem gewoon regelmatig meenemen en kijken hoe hij het doet. Zolang ie nog normaal en fit aan het lopen is komt het wel goed. Vooral dus kijken hoe de hond het zelf vind gaan, als ie het te ver vindt worden merk je dat heel snel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:06
InZane schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:32:
[...]

Oh uh, Collie hebben wij. Zo'n apparaat die ze ook achter schapen aan sturen :+
Het lijkt me geen probleem. De meeste Collie's vinden actief bezig zijn toch helemaal het einde.

Onze Drentse patrijs (Hond) laat ik gewoon thuis met het hardlopen. Daar wandel ik wel los mee maar hardlopen vind hij niet zo tof. Ik ook niet want als jachthond is alles interessant en als een hond van 40kg even wil wachten dan zit er niks anders op dan wachten. Dat is overigens meer het karakter van deze hond. Onze vorige Drentse patrijs vond niks mooier dan rennen en vooral met de baas. Maar goed die was een stuk kleiner en gespierder. Deze heel heel stuk groter.

[ Voor 5% gewijzigd door GerGio op 13-11-2024 10:57 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Blomminator schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:12:
@JT / @GerGio

Ok, fysio geweest.. hele relaas verteld. Vermoedelijk een beknelde ader waardoor een pees geen fris bloed kreeg. Als de pees zelf bekneld zou zijn zou herstel langer duren. Nu was het bij even stoppen meteen goed. Dat duidt op circulatie.
...
En een man zegt "Je hebt slappe bilspieren".
Mijn slappe bilspieren en ik zijn vanmorgen bij de ortho/podo geweest. Sokken uit en hij draaide aan de voeten. Daarna op 1 been staan, op tenen, hielen en wat rondlopen. Al met al eigenlijk niet zo heel gek.
Daarna op een drukgevoelige plaat gestaan om te zien waar de druk zit. Erg holle voeten, maar verder ook allemaal niet gek. Ook erover heen lopen om de afrol te zien. Wel heel leuk om te zien hoe dat kan/werkt gaat.

De meting gaf aan dat mijn linkerbeen korter is, waardoor die ongeveer 57% draagt, en mijn langste been dus 43%. Wat bij rennen natuurlijk ook impact heeft.

Hiervoor heeft hij een 3mm hakje gemaakt van kurk en die mag ik proberen en zou eigenlijk "direct" al verschil moeten maken.

Ook keek hij naar mijn schoenen .. en de conclusie was een zeer onomwonden.. "Alles kan de kliko in!" Alles was te oud, te slap en versleten (de schoenen dus, niet ikzelf!).

Dit weekend ook 2 paar nieuwe besteld; te wetenHij raadde ook aan Brooks te kopen, gezien mijn leest en de steun die ik zoek in dit leven.

Fraulein B. gaat heel blij zijn dat de oude schoenen allemaal wegmogen, want het zijn er gewoon teveel aan het worden.. En ik mag weer nieuwe kopen. Win Win!

Daarnaast werden mijn bilspieren ook natuurlijk beoordeeld... En ja, Slap. Dus ik moet naast het hardlopen ook andere dingen doen. Krachttraining, zwemmen, stukken fietsen... En verder.. rustig aan doortrainen.
Gisteren is mijn Decathlon Bosu bezorgd. Daar ga ik straks op zitten; Lijkt mij een lekkere workout.

Kortom, alles lijkt wel oke, met een beetje tijd/training en nieuwe schoenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 09:34
redwing schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:52:
[...]

Voor mij werken ze juist prima. Ik duik zo goed als altijd de bossen/parken in en het voorkomt dat je zeiknatte voeten krijgt. Droog blijven ze ook niet, maar dat heb ik met geen enkele schoen. Normale schoenen worden zeiknat door de plassen, de echte waterdichte schoenen worden zeiknat door zweten (en blijven nat omdat het water er niet uit gaat). Goretex zit daar tussenin waardoor je voeten weliswaar nog steeds vochtig worden, maar echt natte voeten heb ik nooit. Want als er water in komt, loopt dat er nog steeds uit, en het meeste zweet verdampt alsnog.
Welke schoen gebruik jij dan redwing?

Ik heb één paar Saucony Peregrine 12 gore-tex. Gebruik ze alleen nooit meer als (trail)run schoen omdat, als ik een keer in een te diepe plas heb gestaan, ze nooit meer droog (droger) worden. Daardoor lopen ze dan weer niet comfortabel.

Ik gebruik ze nu nog slechts als wandelschoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gaargod schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:10:
[...]

Welke schoen gebruik jij dan redwing?

Ik heb één paar Saucony Peregrine 12 gore-tex. Gebruik ze alleen nooit meer als (trail)run schoen omdat, als ik een keer in een te diepe plas heb gestaan, ze nooit meer droog (droger) worden. Daardoor lopen ze dan weer niet comfortabel.

Ik gebruik ze nu nog slechts als wandelschoen.
Ik loop momenteel op de Nike Pegasus trail 4 Goretex. En ik loop daarmee regelmatig door diepe plassen en dan worden ze natuurlijk even goed nat, maar binnen een paar minuten is het echte natte er wel vanaf. Droge voeten krijg je natuurlijk niet, maar wel net zo droog als bij normale open schoenen. Daarbij hebben ze ook een soort afdichting bij je enkels waardoor je pas natte voeten krijgt als je echt even onder water zit. Met een paar stappen in enkel-diep water komt er nog geen water in.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

goed bezig @Blomminator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
InZane schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:17:
[...]

Een verkoudheid is trouwens helemaal geen excuus om niet te gaan lopen, zolang als het boven de schouders zit en je verder geen koorts hebt.
Maar wel een goede reden om even iets rustiger aan te doen. Ik was vorige week en van het weekend echt snotverkouden. Wel gaan hardlopen, maar mn hartslag lag een goede 8-10 slagen hoger dan normaal ivm tempo. Dus intensiteit en afstand ietsje terug geschroefd, je maakt makkelijker iets kapot dan dat je het beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Laatst online: 01:06
@Blomminator

Lekker bezig man, op naar een betere versie van jezelf.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
GerGio schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:26:
@Blomminator

Lekker bezig man, op naar een betere versie van jezelf.
Zou mooi zijn he.. beetje fitter, slanker en sexier. En mentaal weer wat sterker misschien ook nog.. Ahja, we gaan er mee aan de slag.

In de tussentijd; Weet iemand een goede (trailrun) schoenenwinkel regio Lelystad en/of Leerdam? Sokken, Shoes en goodies zijn hard nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:47:
[...]

In de tussentijd; Weet iemand een goede (trailrun) schoenenwinkel regio Lelystad en/of Leerdam? Sokken, Shoes en goodies zijn hard nodig.
tsja, wat is "regio" ? Zoetermeer..... https://trailrunstore.com klein uurtje vanaf Leerdam

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 13-11-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Fraggert schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:54:
[...]

tsja, wat is "regio" ? Zoetermeer..... https://trailrunstore.com klein uurtje vanaf Leerdam
Hier ga ik ook altijd heen. Laatst een schoen fitting gedaan en ze nemen ruim de tijd voor je.

Niet perse de goedkoopste, maar er is een hoop kennis/ervaring aanwezig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-09 22:14
Lijkt erop dat het zondag nogal herfstachtig weer gaat worden bij de Zevenheuvelenloop (wind en veel regen), dat is wel even balen na al een flinke tijd droog en zonnig weer :(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gupfishy
Eerste update. 2 keer wandelen gedaan. Eerste keer gewoon half uur en goed doorstappen. Prima. 2e keer natuurlijk overmoedig en 5 meer halve minuut "hardlopen". Prima thuis maar dag erna wel last van alle aanhechtingen. Knieën wat, enkel wat en heup het meest.
Gelukkig geen ernstig maar wel weer reminder goed op te letten. Morgen weer sessie. Kleine stapjes zeg maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:45
Blomminator schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:47:
[...]

Zou mooi zijn he.. beetje fitter, slanker en sexier. En mentaal weer wat sterker misschien ook nog.. Ahja, we gaan er mee aan de slag.

Utrecht ligt op je route dan denk ik? Ik heb goede ervaring bij Runnersworld (stadion) en een paar jaar geleden bij Rob Druppers in De Meern.

Hier de klassieke fout gemaakt door niet op te letten, te ver van huis te gaan en denken dat hardlopend terug wel te doen is. Ging ookg gewoon lekker. 8km op de teller ipv 4.5. A small step for whatyoudoing, but a giant leap for whatyoudoing's abductor }:|

Dus nu weer even terug naar 1-2 keer sporten per week ipv 5. Heb gelukkig mn fysio-oefeningen van de vorige keer onthouden :')

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 13:20

Dazzler2120

FP ProMod
Sinds vorige week heb ik mijn woon-werk transport anders ingericht, waardoor ik nu met de fiets & ov richting kantoor ga in plaats van de auto. In totaal 20km per dag fietsen - ik moet zeggen dat ik het wel langzaam begin te voelen :+

Momenteel ziet mijn trainingsschema er alsvolgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUZt4R8i_kp_CbAfw2ouFPtnEks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5jiMwn5xG45tOUfsyNyReoo.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij gaat al dit fietsen wel enorm bijdragen aan mijn conditie :')

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 17:16

aap

Dazzler2120 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:13:

Ik werk sinds een aantal maanden ietsje verder dan daarvoor (nu 6.8 km) en vond mezelf ook al een hele baas op de fiets. Maar toen heb ik voor de grap eens mijn sporthorloge mee laten lopen tijdens een woon-werkrit en toen kwam ik tot de conclusie dat de som van al mijn fietsritten in een week, misschien net even veel trainingsbelasting (TRIMP) opleveren als 1 korte duurloop.

Jij fietst zo te zien wel meer dan ik, maar reken je toch niet helemaal rijk. Maar goed, als het alternatief de auto of het OV is, dan is het toch weer winst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
aap schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:13:
[...]

Ik werk sinds een aantal maanden ietsje verder dan daarvoor (nu 6.8 km) en vond mezelf ook al een hele baas op de fiets. Maar toen heb ik voor de grap eens mijn sporthorloge mee laten lopen tijdens een woon-werkrit en toen kwam ik tot de conclusie dat de som van al mijn fietsritten in een week, misschien net even veel trainingsbelasting (TRIMP) opleveren als 1 korte duurloop.

Jij fietst zo te zien wel meer dan ik, maar reken je toch niet helemaal rijk. Maar goed, als het alternatief de auto of het OV is, dan is het toch weer winst.
Zeker niet, het zijn max 20 minuten fietsen, dus ook geen echte 'training'
Maar toch een uur per dag fietsen voegt wel flink wat toe, bovenop mijn hardlopen natuurlijk. Je fietst je benen los na een wat pittigere training, wat herstelbevorderend kan zijn. En bouw er ook nog wel íets van conditie mee op natuurlijk :')

Het is nu combi fiets + OV, 10 minuten fietsen naar station, half uurtje trein, daarna 20 minuten fietsen naar kantoor. Terugweg is pittiger, aangezien ik dan heuvelop moet fietsen naar huis :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ldbr
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 26-08 16:23
gupfishy schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:25:
Eerste update. 2 keer wandelen gedaan. Eerste keer gewoon half uur en goed doorstappen. Prima. 2e keer natuurlijk overmoedig en 5 meer halve minuut "hardlopen". Prima thuis maar dag erna wel last van alle aanhechtingen. Knieën wat, enkel wat en heup het meest.
Gelukkig geen ernstig maar wel weer reminder goed op te letten. Morgen weer sessie. Kleine stapjes zeg maar
Mooi gedaan! Ik ben 6 weken geleden begonnen met de app 'Begin te rennen' van Axiom Mobile. Fijne app en bouwt rustig op, wel 3x in de week lopen. Puur op tijd lopen en rustig conditie opbouwen.

Ik vind het in ieder geval een erg fijne app, al weet ik niet wat anderen denken over het trainingsschema. Wellicht is het ook iets voor jou :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Dazzler2120 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:13:
Sinds vorige week heb ik mijn woon-werk transport anders ingericht, waardoor ik nu met de fiets & ov richting kantoor ga in plaats van de auto. In totaal 20km per dag fietsen - ik moet zeggen dat ik het wel langzaam begin te voelen :+

Momenteel ziet mijn trainingsschema er alsvolgt uit:
[Afbeelding]

Veel te veel fietsen en veel te weinig lopen. Moet je niet in dat andere topic zijn? :+

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
InZane schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:18:
[...]

Veel te veel fietsen en veel te weinig lopen. Moet je niet in dat andere topic zijn? :+
Da's een commuter rit, die tellen niet :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 13:03
Ik fiets ook 80-90km woon/werk verkeer per week. Zonder extra OV, heerlijk om zo naar je werk te kunnen. Ik weet niet of ik er beter van hardloop, vind ik ook niet zo belangrijk. Het is gezond; 4 uur/week Z1/Z2 training is goed voor m'n hart & longen :)

Kom zo op jaarbasis aan flink wat beweeg/sport uren :9
Afbeeldingslocatie: https://share.bartserver.nl/-PfUcjMrefg/afbeelding.png

[ Voor 21% gewijzigd door vandermark op 14-11-2024 10:39 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• JT

JT

VETAK y0

vandermark schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:37:
Ik fiets ook 80-90km woon/werk verkeer per week. Zonder extra OV, heerlijk om zo naar je werk te kunnen. Ik weet niet of ik er beter van hardloop, vind ik ook niet zo belangrijk. Het is gezond; 4 uur/week Z1/Z2 training is goed voor m'n hart & longen :)

Kom zo op jaarbasis aan flink wat beweeg/sport uren :9
[Afbeelding]
Ik denk dat het sowieso goed is voor herstel. Je bloed gaat sneller rond dus snellere afvoer afvalstoffen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:29
Vandaag gaf mijn Garmin aan dat ik in mijn piek zat. Nu train ik momenteel niet ergens naartoe dus gewoon weer een rondje gelopen en dat ging best lekker. 10 km in 52:00 minuten waar ik 2 november nog 53:35 onderweg was over dezelfde 10 km. Hopelijk kan ik wanneer mijn schouder ooit weer goed is de afstand verder uitbouwen en ook weer tempo en interval trainingen gaan doen. Het geeft in ieder geval vertrouwen voor de toekomst.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Littlegupper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:14
Afgelopen weekend had ik mijn eerste wedstrijd gepland staan, een 5 kilometer loop op een bosrijk gebied met een paar pittige heuvels ertussen.
Van te voren geen idee wat ik kon verwachten qua tijd omdat ik heel veel rustige loopjes heb gedaan en weinig interval, dus mijn doel was om in ieder geval onder de 30 minuten te lopen.
De eerste kilometer was het even een goede positie zoeken, uiteindelijk veel mensen ingehaald op de smalle paden om een beetje ruimte te hebben om zelf comfortabel te lopen. Deze kilometer ging in 5:40 en dat voelde goed aan, tijd om het tempo iets op te schroeven. Kilometer 2 t/m 4 gingen net onder de 5:00 en het bleef allemaal comfortabel aanvoelen.
De laatste kilometer nog wat verder kunnen versnellen en deze gelopen in 4:40, en uiteindelijk in iets meer dan 25 minuten over de streep, wat een aanscherping van mijn PR met 5 minuten is :9
Super tevreden met de tijd vooral omdat het een eerste wedstrijd is. Achteraf gezien toch wel ergens het gevoel dat er meer in zat maar dat is dan voor een volgende keer :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
JT schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:29:
[...]

Ik denk dat het sowieso goed is voor herstel. Je bloed gaat sneller rond dus snellere afvoer afvalstoffen.
Maar ik moet zeggen, ik moet redelijk doorfietsen, dus ik begin het vandaag wel te merken na 90 km deze week op de fiets en gisteravond een treshold run :')
Gaat nog even een kwestie van gewenning zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:54:
[...]

ja, die is natuurlijk welbekend. Ik wil ook kijken naar 'normale' hardloopschoenen. Nikes ofzo, en op advies van de fysio/ortho dus ook naar Brooks kijken. Omdat ik ook weinig op 'nette' schoenen te lopen (soms moet ik.. ik mocht niet met m'n HOKA's onder mn pak naar t huwelijk... vrouwen... :? ) gebruik ik ze ook voor kantoor, om het huis wandelen, naar m'n ma en de boodschappen.
En nu gaan ze allemaal weg.. denk paar of 8. Dus moeten er wel nieuwe komen. En niet alleen maar Trailschoenen. Dat is te gek (en te duur).

En die Brooks hebben ze niet bij de Trailrunstore voor zover ik nu weet.
Fiets t weekend wel effe langs NIKE in Bataviastad. Wie weet valt er nog wat op de kop te tikken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Blomminator schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:39:
[...]

ja, die is natuurlijk welbekend. Ik wil ook kijken naar 'normale' hardloopschoenen. Nikes ofzo, en op advies van de fysio/ortho dus ook naar Brooks kijken. Omdat ik ook weinig op 'nette' schoenen te lopen (soms moet ik.. ik mocht niet met m'n HOKA's onder mn pak naar t huwelijk... vrouwen... :? ) gebruik ik ze ook voor kantoor, om het huis wandelen, naar m'n ma en de boodschappen.
En nu gaan ze allemaal weg.. denk paar of 8. Dus moeten er wel nieuwe komen. En niet alleen maar Trailschoenen. Dat is te gek (en te duur).

En die Brooks hebben ze niet bij de Trailrunstore voor zover ik nu weet.
Fiets t weekend wel effe langs NIKE in Bataviastad. Wie weet valt er nog wat op de kop te tikken..
Bij Nike hebben ze vast ook geen Brooks :+

Waarom niet gewoon even langs een echte hardloopschoenenwinkel? Er zal toch wel iets fatsoenlijks zitten in Lelystad (of Almere)?

Vanwaar trouwens de fascinatie voor Brooks van jou fysio? In mijn beleving bieden die niet iets extra bijzonders wat andere merken niet hebben/kunnen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dazzler2120 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:57:
[...]

Maar ik moet zeggen, ik moet redelijk doorfietsen, dus ik begin het vandaag wel te merken na 90 km deze week op de fiets en gisteravond een treshold run :')
Gaat nog even een kwestie van gewenning zijn
Ik fiets ook grofweg dezelfde afstand naar mijn werk. Na pittige trainingen ga ik er 5 minuten eerder uit zodat ik net een tikje rustiger aan kan doen op de fiets.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Roozzz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:00:
[...]

Bij Nike hebben ze vast ook geen Brooks :+

Waarom niet gewoon even langs een echte hardloopschoenenwinkel? Er zal toch wel iets fatsoenlijks zitten in Lelystad (of Almere)?

Vanwaar trouwens de fascinatie voor Brooks van jou fysio? In mijn beleving bieden die niet iets extra bijzonders wat andere merken niet hebben/kunnen.
Nee, Nike heeft geen Brooks, maar wel lekkere schoenen voor kantoor. Net even gevist bij de AV, en die hebben een deal met run2day Almere. Dus dit weekend daar even langs. Aldus de dame aan de telefoon 'Ik hoor ut al.. je heb gewoon lopuh klooje met je schoene.. en moe gewoon een goed advies krijge. Komaarlangs!'

Nee, niks speciaals aan Brooks, maar hij denkt dat ze goed passen gezien mijn lengte/gewicht/leest. Dus dat. Mijn New Balance die deze week binnen zijn gekomen zijn bijv veel te smal aan de voorvoet, dus die gaan retour. Wel jammer.. want knaloranje is wel vrolijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Blomminator schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:12:
[...]
Nee, Nike heeft geen Brooks, maar wel lekkere schoenen voor kantoor. Net even gevist bij de AV, en die hebben een deal met run2day Almere. Dus dit weekend daar even langs. Aldus de dame aan de telefoon 'Ik hoor ut al.. je heb gewoon lopuh klooje met je schoene.. en moe gewoon een goed advies krijge. Komaarlangs!'

Nee, niks speciaals aan Brooks, maar hij denkt dat ze goed passen gezien mijn lengte/gewicht/leest. Dus dat. Mijn New Balance die deze week binnen zijn gekomen zijn bijv veel te smal aan de voorvoet, dus die gaan retour. Wel jammer.. want knaloranje is wel vrolijk.
Sowieso zou ik een nieuwe soort schoenen nooit zomaar via internet bestellen, maar bij een fysieke winkel passen/halen. Het is natuurlijk wat anders als je al precies weet wat voor schoenen je goed zitten en je eenzelfde of soortgelijk type wil halen. Maar als je echt naar een ander merk wilt gaan moet je ze gewoon eerst passen. Voor je het weet houdt je schoenen die 'wel lekker' zitten maar die je in de winkel zou laten staan omdat het paar er naast gewoon beter pastte :)

Oftewel eerst eens passen in een winkel wat het beste zit, en als je weet welke goed zijn kun je ze een volgende keer wel via internet bestellen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
JT schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:12:
[...]

Ik fiets ook grofweg dezelfde afstand naar mijn werk. Na pittige trainingen ga ik er 5 minuten eerder uit zodat ik net een tikje rustiger aan kan doen op de fiets.
Ja dat lukt op de heenreis net niet door de timing van mijn trein en starttijd van werk
Maar de terug rit einde dag kan ik wel redelijk rustig aan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:25
Zondag de Zevenheuvelenloop, iemand tips voor parkeren in Nijmegen? Ik zag dat de Keizer Karelgarage bereikbaar zou moeten zijn, maar je kunt geen plek reserveren. Zou er nog plek zijn als ik (ruim) op tijd ben, zeg half 12? Ik weet dat men aanraadt met het OV te komen, maar ik heb 2 passagiers mee en een hond, dan is de auto toch echt makkelijker.

Ben erg benieuwd naar zondag. Beetje onzeker nog wat het weer precies gaat doen, temperatuur lijkt OK maar zoals het er nu op lijkt zal er redelijk wat wind staan en is er kans op buien.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
redwing schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:16:
[...]

Oftewel eerst eens passen in een winkel wat het beste zit, en als je weet welke goed zijn kun je ze een volgende keer wel via internet bestellen.
Sowieso een goed advies! En ik zou wel naar winkel gaan met een uitgebreid assortiment.
Als ik naar de lokale hardloopwinkel hierzo kijk, dan zie ik bijvoorbeeld de Asics Novablast er niet eens tussen staan en dat vind ik nou net een hele fijne schoen. Ik mot geen Nimbus of Cumulus. En verder verkopen ze ook geen Nike, maar dat komt meer door Nike zelf, heb ik me eens laten vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWHtje
  • Laatst online: 04-09 15:57
Ivm een blessure kan ik a.s. zondag helaas niet meedoen met de 7-Heuvelen in Nijmegen.

Dat betekend dat ik een bib ter beschikking heb voor iemand die deze over wilt nemen.

15km, startvak bruin
Inclusief medaille
Inclusief T-Shirt M

Mijn vriendin loopt wel, dus die kan evt de bib meenemen. Anders kan deze in Doetinchem opgehaald worden.

Bij interesse graag een DM.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
@WizzlerNL Valencia gaat door ! Deelnemers wordt gevraagd een extra startnummer te kopen ten gunste van de slachtoffers.

Heb je meegedaan met de Berenloop en hoe ging-ie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 13:25

Darkasantion

Just keep swimming!

Zijn hier nog andere lopers met wat ervaring met de trainingsfunctie van TrainasOne?
Afgelopen 3 jaar steeds met een Excel-sheet van Marathon Handbook getraind wat best goed werkte, daar ik ermee mijn PR's en afstanden goed kon lopen.
Echter hoop ik met TrainasOne iets meer specifiekere trainingen te krijgen afgestemd op mijn doelen, beschikbare tijd en de afgelopen trainingen. Werkt dit ook een beetje of kan je beter zelf een plan maken?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49
Darkasantion schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:02:
Zijn hier nog andere lopers met wat ervaring met de trainingsfunctie van TrainasOne?
Afgelopen 3 jaar steeds met een Excel-sheet van Marathon Handbook getraind wat best goed werkte, daar ik ermee mijn PR's en afstanden goed kon lopen.
Echter hoop ik met TrainasOne iets meer specifiekere trainingen te krijgen afgestemd op mijn doelen, beschikbare tijd en de afgelopen trainingen. Werkt dit ook een beetje of kan je beter zelf een plan maken?
Ik heb het een tijdje terug geprobeerd. Voortdurend werd me een assessment run voorgeschoteld. Waar ik dan op dat moment geen zin of tijd voor had. Ik liep/loop al 5 tot 6 keer per week. Maar daar werd de app dus niet wijzer van. Als je dan die assessment run niet doet, krijg je hem een dag of twee later weer. Al met al week het voorgestelde plan te veel af van wat ik zelf al deed via clubtrainingen en een ander marathon schema. Na een maand of twee ben ik ermee gestopt.

@Dazzler2120 gebruikt de app ook. Volgens mij al langer, dus laat je niet ontmoedigen door mijn ervaring.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 22:59
Trainend richting mijn eerste marathon ga ik morgen 23 km lopen. Dat wordt pas de 3e keer dat ik zo'n afstand ga lopen (wel de nodige halve marathons gedaan).

Ergens is dat toch wel soort van spannend 😁
Maar wel zin in. Beetje navigeren (ik loop vanaf de hockey uitwedstrijd van mijn kids naar huis), hardloop podcastje op en gaan met die banaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWHtje
  • Laatst online: 04-09 15:57
JWHtje schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:18:
Ivm een blessure kan ik a.s. zondag helaas niet meedoen met de 7-Heuvelen in Nijmegen.

Dat betekend dat ik een bib ter beschikking heb voor iemand die deze over wilt nemen.

15km, startvak bruin
Inclusief medaille
Inclusief T-Shirt M

Mijn vriendin loopt wel, dus die kan evt de bib meenemen. Anders kan deze in Doetinchem opgehaald worden.

Bij interesse graag een DM.
Via de officiële weg:
https://atleta.cc/e/qPULA...36rYF2Da/7fc8ed0b3fdc92ce

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:16
Stefangrp schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:47:
Trainend richting mijn eerste marathon ga ik morgen 23 km lopen. Dat wordt pas de 3e keer dat ik zo'n afstand ga lopen (wel de nodige halve marathons gedaan).

Ergens is dat toch wel soort van spannend 😁
Maar wel zin in. Beetje navigeren (ik loop vanaf de hockey uitwedstrijd van mijn kids naar huis), hardloop podcastje op en gaan met die banaan
Lekker. Ik zit in de opbouw naar een trailrun van 43km in maart. Zit nog in het begin van het schema. Zondag 14km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-09 20:37
Nog mensen die krachtraining combineren met het lopen ?
Merken jullie hier voordelen aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:13

L23

svenn15 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:37:
Nog mensen die krachtraining combineren met het lopen ?
Merken jullie hier voordelen aan ?
Ik merk daar zeker voordelen van.
Pagina: 1 ... 332 ... 390 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.