Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:43
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:19:
Weet iemand nog een mooie aanbieding voor een paartje Vaporfly's 3 maat 46? :P
Ben wel weer toe aan een nieuw paar voor wedstrijden (Zevenheuvelenloop en Bruggenloop komen eraan), maar kan ze nergens voor onder de 259 vinden.
Ze worden niet echt goedkoper he, vorig jaar waren ze ook al 259.
Hopen dat er met Black Friday nog wat mooie aanbiedingen komen, ook al is dat te laat voor de Zevenheuvelen.
Maat 45,5 is te vinden voor €210 bij All4Running (maar zou het niet gokken op half maatje kleiner puur voor die €18, want Nike schoenen vallen al kleiner)
Maat 46 voor €228 (All4Running of bij RunningDirect

Edit: bij RunningXpert in het blauw voor €192, dat is best een mooie prijs. Alleen 45,5 ... En met eventueel retouren is het wat onhandiger want het is een buitenlandse winkel. Volgens mij wel betrouwbaar, 1x wat besteld en prima ontvangen.

Zijn niet de allerscherpste aanbiedingen... Wie weet komt er nog wat. Maar scheelt alweer wat tientjes met 259. :) Kleur moet je van houden, dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze in de aanbieding zijn omdat ze wat kleurrijker zijn dan anderen.

Heb je ook op de Vaporfly 2 gelopen? Wat zijn voor jou daarin de verschillen?

Ik wacht zelf nog met smart op de wanstaltige versie met vlammen omdat die zo lelijk is dat het weer mooi is en het is wetenschappelijk bewezen dat vlammen sneller zijn natuurlijk O+ (of dan toch de Alphafly versie ervan...)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20DyLDP1w_dEKuh2_HMGPNFCkt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kACTG3JIcJGYtuWeLmn4G2B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Slickk op 29-10-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09 16:28
Slickk schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:38:
[...]

Maat 45,5 is te vinden voor €210 bij All4Running (maar zou het niet gokken op half maatje kleiner puur voor die €18, want Nike schoenen vallen al kleiner)
Maat 46 voor €228 (All4Running of bij RunningDirect

Edit: bij RunningXpert in het blauw voor €192, dat is best een mooie prijs. Alleen 45,5 ... En met eventueel retouren is het wat onhandiger want het is een buitenlandse winkel. Volgens mij wel betrouwbaar, 1x wat besteld en prima ontvangen.

Zijn niet de allerscherpste aanbiedingen... Wie weet komt er nog wat. Maar scheelt alweer wat tientjes met 259. :) Kleur moet je van houden, dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze in de aanbieding zijn omdat ze wat kleurrijker zijn dan anderen.

Heb je ook op de Vaporfly 2 gelopen? Wat zijn voor jou daarin de verschillen?

Ik wacht zelf nog met smart op de wanstaltige versie met vlammen omdat die zo lelijk is dat het weer mooi is en het is wetenschappelijk bewezen dat vlammen sneller zijn natuurlijk O+ (of dan toch de Alphafly versie ervan...)
[Afbeelding]
Thanks, dat scheelt al inderdaad! Had gehoopt rond de 200, maar dat is misschien iets te enthousiast.
Nee ik heb nooit op de Vaporfly 2 gelopen, dus weet niet wat de verschillen zijn.
Hoor wel van anderen dat dat ook echt een hele fijne schoen was.
Alleen die is al helemaal nergens meer te krijgen.

Kanonnen, wat een lelijke schoenen zeg met die vlammen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Oh, is de Zoom Fly 6 inmiddels ook uit ja? Wel lelijk zo, met die vlammen :D

Nike heeft de ZF5 gelijk in de aanbieding voor 136 euro. Best goede prijs voor een carbon schoen met een beetje gerecyclede ZoomX foam (niet dat je iets van dat beetje superschuim merkt).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:05
Na de marathon van Berlijn hier weer rustig aan begonnen en tot nu toe eigenlijk uitstekend. Het herstel ging voorspoediger dan verwacht gelukkig, en de hardloopkalender is al weer vrij gevuld met wat lokale loopjes en de zevenheuvelenloop en de bruggenloop. Goed voor wat heuveltraining en kilometers maken :)

Eind november weer een lactaatdrempeltest, maar nu met looptechniek analyse en persoonlijke hardloopbegeleiding t/m de marathon van Rotterdam. Benieuwd hoe dat zal zijn!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Cap schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Interessant, waarom zijn langere mensen trager op de 10 km dan minder lange? Omgekeerd is het natuurlijk zo dat kleine mensen weer nadeel hebben van een kleinere paslengte.

Is er ergens per afstand een grafiek beschikbaar van looptijd vs lengte? Vind het wel interessant.
Late reactie, maar goed.

Een 10k is langzaam! Ik kan zelfs op mijn vijfenveertigste het NR-tempo op de 10k toch al gauw een half rondje atletiekbaan volhouden. Terwijl ik nooit ook maar in de buurt ben gekomen van het NR-tempo op de 1500m. Snelheid is het probleem niet.

Een duurprestatie wordt beperkt door het lichaam dat enigszins in homeostasis probeert te blijven. Belangrijke factoren zijn dan afkoelen (huidoppervlakte) en opwarmen (lichaamsvolume). Hoe langer je bent, hoe ongunstiger die verhouding. Als je tien centimeter langer bent, neemt je volume (opwarming) meer toe dan het oppervlak (afkoeling) kan compenseren.

Empirisch blijkt dit ook: de beste hardlopers op langere afstanden zijn overwegend (veel) korter dan 1m75.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kenneth schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Een duurprestatie wordt beperkt door het lichaam dat enigszins in homeostasis probeert te blijven. Belangrijke factoren zijn dan afkoelen (huidoppervlakte) en opwarmen (lichaamsvolume). Hoe langer je bent, hoe ongunstiger die verhouding. Als je tien centimeter langer bent, neemt je volume (opwarming) meer toe dan het oppervlak (afkoeling) kan compenseren.

Empirisch blijkt dit ook: de beste hardlopers op langere afstanden zijn overwegend (veel) korter dan 1m75.
zou luchtweerstand ook nog een rol(letje) kunnen gaan spelen? Bij een grotere lengte maar enigszins eenzelfde bouw heb je toch wat meer frontaal oppervlakte. als je 1.60 bent maar een ruime meter breed op je heupen heb je wel een andere uitdaging dan luchtweerstand maar bij relatief gelijke breedte maar 20cm meer lengte pak je een hogere cW.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:32
Voor de liefhebbers op https://all4running.nl/ad...s-pro-evo-1-unisex-ih5564 is de Adidas Evo Pro 1 weer te koop. De schoen waar Tigist Assefa vorig jaar het WR marathon vrouwen mee op 2:11 bracht, en waarmee Yomif Kejelcha dit weekend het HM WR op 57:30 bracht.
En waarmee ik goed gelopen heb in Amsterdam.
Kost wat maar dan heb je ook wat.

[ Voor 59% gewijzigd door Hartloper op 29-10-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:31
nogeeninlog schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:18:
[...]

Ik heb even naar je Strava gekeken en mij viel het volgende op:
-duurlopen in een relatief hoog tempo (5:10/km t.o.v. doeltempo van 4:40)
-tempolopen waren niet zo lang

Voor mijn laatste 2 marathonprojecten waren mijn duurlopen veel langzamer (5:30 t.o.v. doeltempo van 4:15). Dat gaf ruimte om flink wat tempokilometers te maken, zodat mijn lichaam kon wennen aan die snelheid.
Dank voor je tips. Bij een aantal duurlopen zaten ook de tempo blokken in verwerkt.
Deze verliepen soepel waarbij de hartslag op maximaal 155 bleef.
Bij het terugkijken op de marathon viel het mij op dat de hartslag al op vrijwel direct op 155 zat om vervolgens alleen maar op te lopen.
Misschien toch te snel van start te gaan, ietwat te warm, een mindere vorm van de dag of toch (onbewuste) wedstrijdspanning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:10
DKjordy schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:47:
Na de marathon van Berlijn hier weer rustig aan begonnen en tot nu toe eigenlijk uitstekend. Het herstel ging voorspoediger dan verwacht gelukkig, en de hardloopkalender is al weer vrij gevuld met wat lokale loopjes en de zevenheuvelenloop en de bruggenloop. Goed voor wat heuveltraining en kilometers maken :)

Eind november weer een lactaatdrempeltest, maar nu met looptechniek analyse en persoonlijke hardloopbegeleiding t/m de marathon van Rotterdam. Benieuwd hoe dat zal zijn!
Waar ga je dat laatste doen? Toevallig in de buurt van Rdam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:05
kepler schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Waar ga je dat laatste doen? Toevallig in de buurt van Rdam?
In Waddinxveen, bij sport-lab. Zou ongeveer half uurtje van Rdam moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
DKjordy schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:35:
[...]

In Waddinxveen, bij sport-lab. Zou ongeveer half uurtje van Rdam moeten zijn
Ik heb ze eens een mailtje gestuurd, of ze ook ervaring hebben met ultra-lopers. Het lijkt niet hetzelfde als een sportmedisch onderzoek, waar ze echt een ecg maken. Dat heeft eigenlijk wel mn voorkeur, maar dit is wel handig om zones te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryDonker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 18:49
kepler schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Ik heb ze eens een mailtje gestuurd, of ze ook ervaring hebben met ultra-lopers. Het lijkt niet hetzelfde als een sportmedisch onderzoek, waar ze echt een ecg maken. Dat heeft eigenlijk wel mn voorkeur, maar dit is wel handig om zones te bepalen.
Ik ben zelf wel eens bij sport-lab geweest voor Triathlon topic maar ook zone meting laten doen, ze hebben geen ecg apparatuur maar ik ben wel zeer tevreden over de rapporten en adviezen die eruit kwamen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:01
Vorige week tijdens mijn interval training zag ik dat een KOM had gemist op 5 seconden op een segment van 1.15km. Mijn intervallen waren 1km dus dat ging niet lekker samen. Vandaag had ik intervallen van 2km, maar wel iets langzamer.

Dus een van je interval blokken iets te hard lopen om je eerste KOM op strava ooit te pakken. Euhm Guilty O-)

Laatste gewoon weer goed op tempo dus het kon wel :z

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
JerryDonker schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:38:
[...]

Ik ben zelf wel eens bij sport-lab geweest voor Triathlon topic maar ook zone meting laten doen, ze hebben geen ecg apparatuur maar ik ben wel zeer tevreden over de rapporten en adviezen die eruit kwamen.
Ja maar wil eigenlijk ook een controle van het hart, wat ze zover ik weet bij sportmedisch onderzoek wel doen (er zijn wat hartproblemen in de familie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een aantal jaren terug een sport medische keuring gedaan en daarbij zijn deze hartslagzones bij een fiets test bepaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uk24rOa7e0TK4Kb0UipmM8oaHuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmEqqNXVpNj4CstJ5lEcU7qZ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik moeite de zin over 5-10 slagen hoger bij hardlopen te interpreteren. De uitleg was dat je meer met je lichaam zwaait dan met fietsen en je daardoor een hogere hartslag haalt.

Als ik nu mijn hartslag zones in wil stellen moet ik daar dan rekening mee houden en zo ja, moet ik dan alle zones 5 slagen hoger starten/stoppen? Dat klinkt niet logisch omdat mijn omslagpunt echt wel rond de 173 zit op basis van de 1000en km hardlopen.

Als ik Garmin mijn zones laat bepalen op basis van lactaatdrempel zitten mijn zones een stuk lager (Z2 is dan 125-136). Daardoor ben ik in de war wat nu de juiste zones zijn. Max HS is 192.

De betreffende arts kan ik helaas niet meer bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:13
@Aghanim , dus eigenlijk heb je hier nog 'niks' aan?
5-10 slagen verschil is wel een echt verschil, vooral als je doel was om je zones te ontdekken...

De laatste test die ik deed kon gelukkig ook op de loopband. Helaas kon er dan geen ecg gemaakt worden tijdens het lopen, maar ik vond de zones interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

kenneth schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Late reactie, maar goed.

Een 10k is langzaam! Ik kan zelfs op mijn vijfenveertigste het NR-tempo op de 10k toch al gauw een half rondje atletiekbaan volhouden. Terwijl ik nooit ook maar in de buurt ben gekomen van het NR-tempo op de 1500m. Snelheid is het probleem niet.

Dus dat betekent dat de (hogere) buiten temperatuur meer van invloed is op loopprestaties van lange mensen?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sport_Life schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:15:
[...]

Dus dat betekent dat de (hogere) buiten temperatuur meer van invloed is op loopprestaties van lange mensen?
Dat zou zomaar kunnen. Ik denk dat in Endure van Alex Hutchinson hier op ingegaan wordt, maar volgens mij afzonderlijk op buitentemperatuur en op lichaamslengte. Maar je hebt dan inderdaad twee keer nadeel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Anecdotisch zijn er verhalen van heel warme marathons waarbij echt kleine en lichte hardlopers voordeel leken te hebben, net omwille van betere warmteafgifte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Even geleden dat ik hier ben geweest :) Vandaag in week 8 van de 12 in mijn 10km schema met gemak 9km gerend (4 minuten warmlopen, 50 minuten duurloop), 6:02 per km gemiddeld met een stuk door een weiland (loopt stukje zwaarder) en diverse hellinkjes (Forerunner gaf 22 hoogtemeters omhoog aan). Ik vraag mij af of ik die 4 weken hoef af te maken. We gaan het meemaken. Daarna beslissen of ik over ga op een schema voor 15/16km of dat ik over ga op een schema om snelheid verder te verhogen. Ik was vandaag in ieder geval blij met het resultaat :Y) Wel krijg ik naarmate ik de 10km nader meer last van m'n schouders, schouders als elastiekjes denk ik :D

Wat ik de laatste trainingen ook wel leuk vind om te merken is dat als ik een goede training heb ik zonder al teveel problemen een tijdje een hartslag van 165 of hoger aan kan houden :)

Anyhows, ik deel ook graag 2 korte ervaringen met wat nieuwe gear! Ik heb de Xiaomi Mi Band 8 ingeruild voor een Forerunner 965 via de ING Rentepuntenwinkel voor 454 euro. Wat een vet ding! Aanleiding om dit te gaan overwegen is dat ik soms in het begin van mijn loop met hartslag op gevoel 150-160 en lang niet buiten adem de Mi Band soms minuten lang 180+ aan gaf om uiteindelijk toch een keer op de plausibel correcte hartslag te komen. Daarbij is het lopen toch wel een blijvertje en hou ik van getallen en inzicht dus gunde ik mezelf deze. Ik heb ze een loop beide gedragen. Ervaringen in het kort op het gebied van cijfers:
  • Hartslag komt de Mi Band 8, mits geen foute meting zoals hierboven beschreven, aardig in de buurt. Gemiddeld op de Band 8 160, Forerunner 965 156.
  • Afstand zonder GPS van de telefoon is de Band 8 behoorlijk pessimistisch. Bij kilometer 8 op de Garmin zet de Band 8 net over de 7.
  • Cadans en stappen lijken redelijk overeen te komen, 183spm op de Forerunner en 184spm op de Band 8. Cadans kijk ik zelf naar om te kijken of ik in de buurt zit van mijn doel van 180.
Overige opmerkingen:
  • Ik gebruik de Forerunner 965 in combinatie met Gadget Bridge Nightly, zodat Garmin niet al mijn data ontvangt. Dat werkt op zich prima maar weet dat je de inzichten het beste op je horloge kunt bekijken. Wat prima gaat.
  • In te stellen interval lijkt dezelfde simpele functionaliteit te hebben als de Band 8; je stelt een hoog en rusttempo in en eventueel opwarmen. Wellicht is er in de app meer mogelijk maar dat weet ik dus niet :P
  • Het schijnt dat je gpx-bestanden voor routes gewoon met USB erop kunt zetten en dat de app dus niet persé nodig is, ik moet dit echter zelf nog proberen. Ik heb wel al een nieuwe route op een vakantielocatie gerend met de kaart op het horloge.
  • De workout-suggesties vind ik nog niet heel bruikbaar; vandaar kreeg ik na 4 dagen rust de suggestie om een half uur te rennen op 6:40 per kilometer....wellicht mis ik hier ook functionaliteit omdat ik de app van Garmin niet gebruik.
  • Ik vind hem wel wat lomp voor om je pols. Toch heb ik hem de hele dag om zodat alle functionaliteit werkt.
  • Het trillen werkt veel beter dan op de Band 8 en daarnaast zijn er ook piepjes - dat werkt veel fijner voor interval. Op de Band 8 mistte ik wel eens een overschakeling naar een ander tempo.
De andere korte ervaring gaat over een Adidasbandana. Met het hardlopen had ik toch erg vaak zweet in de ogen enzo, ik bleef vegen :/ Ik wou een zweetband tot het ineens een hypeproduct werd door Memphis...toen kwam ik uit bij een bandana. Ik heb er 2 gekocht van Adidas van gerecyclede pet-flesjes. Deze werkt echt top! Die kan behoorlijk wat opnemen, hij is nog geen keer volgeraakt en ik heb nu geen last meer van zweet op m'n voorhoofd. Heeeel soms een beetje direct boven m'n wenkbrauwen want dat ding zit daar natuurlijk niet direct tegenaan ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:14
Waarom wil je de app niet gebruiken? Dan limiteer je jezelf toch in grote mate? Vind ik een beetje zonde van zo'n mooi horloge.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:55
Ben de afgelopen weken bezig geweest om te trainen voor een Halve Marathon (Dordrecht)...
Uiteindelijk toch maar een vestje gekocht zodat ik bij de langere runs water mee kon nemen, eventueel met elektrolyten. Merkte inderdaad dat het erg fijn is, en dat je sneller herstelt hierdoor.

Maar nu, nemen jullie bij de daadwerkelijke race ook zo'n vest mee? Of vertrouwen jullie puur op de drinkmoment vanuit de organisatie, gecombineerd met wat gelletjes?

Anyway, net nog 15km's gelopen en nu lekker rustig aan doen tot zondag a.s. Dit wordt mijn eerste race! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Roozzz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:28:
Waarom wil je de app niet gebruiken? Dan limiteer je jezelf toch in grote mate? Vind ik een beetje zonde van zo'n mooi horloge.
Omdat ik niet wil dat Garmin al mijn data heeft en het kan verkopen. Maar veel is beschikbaar op het horloge hoor, Body Battery met details, Training Readyness met details, HRV status, slaapmeting met details enzovoort. Wat denk jij dan dat ik nu mis, buiten wat ik zelf al had genoemd dat ik mogelijk minder heb?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:11
Luapper schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:41:
Ben de afgelopen weken bezig geweest om te trainen voor een Halve Marathon (Dordrecht)...
Uiteindelijk toch maar een vestje gekocht zodat ik bij de langere runs water mee kon nemen, eventueel met elektrolyten. Merkte inderdaad dat het erg fijn is, en dat je sneller herstelt hierdoor.

Maar nu, nemen jullie bij de daadwerkelijke race ook zo'n vest mee? Of vertrouwen jullie puur op de drinkmoment vanuit de organisatie, gecombineerd met wat gelletjes?

Anyway, net nog 15km's gelopen en nu lekker rustig aan doen tot zondag a.s. Dit wordt mijn eerste race! :D
2 weken terug Halve marathon van Amsterdam met 2 gelletjes in mijn broekzak en huissleutels gelopen. Verder was er genoeg water voorhanden langs het parcours.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
@Luapper
Ik als diehard prestatieloper (op mijn niveau uiteraard) zou nooit een wedstrijd met een vest lopen omdat het extra gewicht is en omdat het ook wat te warm kan zijn.

Maar je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kepler
@JT tip tegen zweet in je ogen, beetje vaseline op je wenkbrauwen :D

@Luapper ook hier bij wegwedstrijden geen vestje mee. Gelletjes in mn broek en gaan met die banaan. Meeste wedstrijden hebben genoeg waterpunten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
JT schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:46:
[...]

Omdat ik niet wil dat Garmin al mijn data heeft en het kan verkopen. Maar veel is beschikbaar op het horloge hoor, Body Battery met details, Training Readyness met details, HRV status, slaapmeting met details enzovoort. Wat denk jij dan dat ik nu mis, buiten wat ik zelf al had genoemd dat ik mogelijk minder heb?
Je kan op je telefoon (en de website) ongeveer over alles meer informatie zien dan je horloge weergeeft. Zelfs van iets basaals als een training geeft je horloge zeg maar alleen de samenvatting.

Dingen die ik per direct zou missen zijn:
Échte workouts plannen (via horloge is een slap aftreksel voor nood)
Routes zoeken/maken/uploaden
Tracking (locatie en route delen).

Ik snap dat ieder eigen wensen heeft. Maar ik kan het voor mezelf niet voorstellen om sec het horloge te gebruiken :P

Je zou de app tijdelijk kunnen proberen om het verschil te zien. Dan weet je wat je wel of niet mist. Hij is snel genoeg weer gedeinstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
Roozzz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:10:
[...]

Je kan op je telefoon (en de website) ongeveer over alles meer informatie zien dan je horloge weergeeft. Zelfs van iets basaals als een training geeft je horloge zeg maar alleen de samenvatting.

Ik snap dat ieder eigen wensen heeft. Maar ik kan het voor mezelf niet voorstellen om sec het horloge te gebruiken :P

Je zou de app tijdelijk kunnen proberen om het verschil te zien. Dan weet je wat je wel of niet mist. Hij is snel genoeg weer gedeinstalleerd.
Nog belangrijker, buiten temperatuur op mijn watch face, weet ik of ik lang-lang moet of kort-kort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
kepler schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

Nog belangrijker, buiten temperatuur op mijn watch face, weet ik of ik lang-lang moet of kort-kort ;)
Ieder zo zijn ding :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:38
[...]

Als ik hardloop dan is dat toch al gauw kort-kort, of eventueel een langshirt. Ik ben binnen no-time op temperatuur. Bij het fietsen neig ik wel sneller naar lang-lang, aangezien de rijwind veel sneller voor koude knieën zorgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Roozzz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:10:
[...]

Duidelijk :)
Vooralsnog loop ik volgens een schema, die heb jij overboord gegooid in ruil voor wat je horloge/app zegt?
Routes uploaden en dus ook maken kan ook zonder de app zo heb ik begrepen maar zoals ik al zei moet ik dat nog testen :)
Misschien ga ik dat wel doen. Moet alleen even bedenken in welke app ik dan de gelopen routes wil hebben want eenmaal gedownload kan dat niet nog een keer. Bedankt voor je input. Het is jammer dat de app niet werkt zonder internetverbinding; dan start die gewoon niet. Dat was ook een oplossing geweest.
[...]

Ik heb een weerstation, dat is nog wat preciezer dan een temp van internet voor een weerstation 10lkm hier vandaan ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:57
JT schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:40:
[...]

Duidelijk :)

[...]

Vooralsnog loop ik volgens een schema, die heb jij overboord gegooid in ruil voor wat je horloge/app zegt?

[...]

Routes uploaden en dus ook maken kan ook zonder de app zo heb ik begrepen maar zoals ik al zei moet ik dat nog testen :)

[...]

Misschien ga ik dat wel doen. Moet alleen even bedenken in welke app ik dan de gelopen routes wil hebben want eenmaal gedownload kan dat niet nog een keer. Bedankt voor je input. Het is jammer dat de app niet werkt zonder internetverbinding; dan start die gewoon niet. Dat was ook een oplossing geweest.

[...]

Ik heb een weerstation, dat is nog wat preciezer dan een temp van internet voor een weerstation 10lkm hier vandaan ;)
De app is dan ook gewoon een frontend van de website. Dus zo gek is het niet dat die niks doet zonder internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
JT schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:40:
[...]

Soms, maar typisch programmeer ik mijn workouts in via de app en plan die in voor een paar weken vooruit. In de app heb je meer opties qua workouts dan op je horloge (geneste stappen etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Heb ik ook en ik heb een mooi schermpje bij de gang staan, met ook gevoels temperatuur. Maar die staat niet bij mn kledingkast :P
Maar serieus, die temperatuur is echt verbazingwekkend goed. Hij zit er zelden ver naast, dus ik gebruik hem ook echt om te kijken wat voor jas/kleding ik (en de kinderen) aan moeten.
wisselwerking schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:29:
[...]

Als ik hardloop dan is dat toch al gauw kort-kort, of eventueel een langshirt. Ik ben binnen no-time op temperatuur. Bij het fietsen neig ik wel sneller naar lang-lang, aangezien de rijwind veel sneller voor koude knieën zorgt
Het is sowieso altijd beetje natte vinger werk. Hangt af van het type training, de wind, de zon, wel/geen regen, de route soms :D
Maar ik heb het ook eerder te warm dan te koud. Dit weekend naar Noorwegen, toch maar lang-lang met thermoshirt ingepakt ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
Ik ben bezig met de voorbereiding voor de marathon en heb vorige week verschillende superschoenen getest. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Hoka Cielo X1.

Waarom deze keuze? Ze zitten perfect, voelen ondanks het wat hogere gewicht toch licht aan, en het lijkt alsof je op een trampoline loopt: elke stap wordt je vooruit geveerd! :*)

Gisteren meteen 10K gelopen op deze schoenen, inclusief een paar 800 meter intervallen. Ik ben nog steeds blij met mijn keuze, ze zitten heerlijk en de ervaring blijft uniek.

Nu een vraag aan jullie: hoeveel kilometers zouden jullie op deze schoenen inlopen voor de marathon? ~75 km?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Philo Melos hoe gaat het met je hartritme-schommelingen van een tijdje terug? #tomaten-gate ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elchorro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 11:54
Het aantal kilometers wat je op de 'superschoen' traint hangt wat mij betreft samen met de andere schoenen waar je op loopt. Loop je al op relatief snelle schoenen zal je gestel minder kilometers nodig hebben om te wennen aan de specifieke schoenen dan wanneer je op meer comfortabele schoenen loopt.

Mijn reflectie op m'n verder erg goede voorbereiding van Berlijn was dat ik teveel kilometers op de Asics Nimbus (comfortabele schoen) heb gelopen, met maar heel af en toe een interval op (minder stabiele) carbon schoenen. Dit heb ik echt gemerkt aan het einde van de marathon met kramp, je loopt toch net anders op een snelle schoen.

Had van tevoren wel 2x specifiek getraind met de wedstrijdschoen (40km), maar dat is veel te weinig om je gestel aan te laten passen van trage schoenen naar snelle. In het vervolg ga ik veel meer trainen op m'n oude paar carbon schoenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07
Na de marathon van Eindhoven en een weekje rust, gevolgd door een weekje vakantie met 2 herstel loopjes en luiheid deze week, ga ik volgende week weer eens "echt" trainen.

Nu was mijn idee om de marathon van Rotterdam te gaan lopen, daar zou ik wat extra inschrijftijd voor krijgen omdat ik mij ingeschreven had voor Eindhoven, en ik dacht dat je die dan ook moest finishen. Lang verhaal kort. Ineens was daar de mail, en had ik een uur de tijd om mij in te schrijven. Maar ja dat was tussen 12 en 1 en ik zat op mijn werk in overleg. om 15:00 zag ik de mail en was het ruim te laat.

Toch nog een lang verhaal ;) Mocht er iemand zijn die zich ingeschreven heeft maar toch niet gaat, dan hou ik mij aanbevolen voor een startbewijs.

Kan er niet vroeg genoeg mee beginnen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
ob3lix schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:43:
Ik ben bezig met de voorbereiding voor de marathon en heb vorige week verschillende superschoenen getest. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de Hoka Cielo X1.

Waarom deze keuze? Ze zitten perfect, voelen ondanks het wat hogere gewicht toch licht aan, en het lijkt alsof je op een trampoline loopt: elke stap wordt je vooruit geveerd! :*)

Gisteren meteen 10K gelopen op deze schoenen, inclusief een paar 800 meter intervallen. Ik ben nog steeds blij met mijn keuze, ze zitten heerlijk en de ervaring blijft uniek.
Ah, die heb ik een tijdje geleden mogen testen. Lopen heerllijk met tempowerk. Dan merk je niks van die rare zool. Die voelt wel heel apart als je stilstaat, maar daar zijn die schoenen dan ook niet voor gemaakt :P
Vraag me met dit soort zoolconstructies wel altijd af hoelang zoiets nou meegaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:52

uFx

CornermanNL schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:04:
Na de marathon van Eindhoven en een weekje rust, gevolgd door een weekje vakantie met 2 herstel loopjes en luiheid deze week, ga ik volgende week weer eens "echt" trainen.

Nu was mijn idee om de marathon van Rotterdam te gaan lopen, daar zou ik wat extra inschrijftijd voor krijgen omdat ik mij ingeschreven had voor Eindhoven, en ik dacht dat je die dan ook moest finishen. Lang verhaal kort. Ineens was daar de mail, en had ik een uur de tijd om mij in te schrijven. Maar ja dat was tussen 12 en 1 en ik zat op mijn werk in overleg. om 15:00 zag ik de mail en was het ruim te laat.

Toch nog een lang verhaal ;) Mocht er iemand zijn die zich ingeschreven heeft maar toch niet gaat, dan hou ik mij aanbevolen voor een startbewijs.

Kan er niet vroeg genoeg mee beginnen ;)
Gewoon beginnen met trainen en begin april zijn er genoeg startbewijzen die je kunt overkopen. Enig nadeel is dat je even met stift (of wit blaadje) een andere naam op je startnummer moet zetten. Maar je naam in de uitslagen (en eventueel bij graveren) is wel aan te passen.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taedium
uFx schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:50:
[...]

Gewoon beginnen met trainen en begin april zijn er genoeg startbewijzen die je kunt overkopen. Enig nadeel is dat je even met stift (of wit blaadje) een andere naam op je startnummer moet zetten. Maar je naam in de uitslagen (en eventueel bij graveren) is wel aan te passen.
Ach, lekker belangrijk, ik was een vorige keer ook Rosalie :P Heb ik ook weer een beetje lol tijdens het rennen met opmerkingen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 23:31
elchorro schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:00:
Mijn reflectie op m'n verder erg goede voorbereiding van Berlijn was dat ik teveel kilometers op de Asics Nimbus (comfortabele schoen) heb gelopen, met maar heel af en toe een interval op (minder stabiele) carbon schoenen. Dit heb ik echt gemerkt aan het einde van de marathon met kramp, je loopt toch net anders op een snelle schoen.
Hoe was dit voor jou duidelijk dat dit de oorzaak was?

Ik heb afgelopen zondag het zelfde ervaren tijdens de marathon van Etten-Leur (zie tevens m'n eerdere post), op zoek naar een mogelijke verklaring voor de kramp.
Ik had er niet zozeer bij stil gestaan dat schoenen hierbij ook een rol konden spelen.
Ik heb de meeste kilometers ook gelopen op de Asics Nimbus en in mindere mate op de Saucony Triumphs en Rides. De marathon zelf uiteindelijk op de Hoka Carbon x3. Op de Hoka's in de voorbereiding 2x wel twee keer marathon blokken gelopen, maar verder niet veel kilometers.

Tevens vroeg ik me af of het kwaad kan op verschillende schoenen te lopen die een afwijkende heeldrop hebben. Zo hebben de Nimbus een heeldrop van 8mm, de Triumphs 10mm, de Ride 8mm en de Carbon X3 5mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Niemand heeft verschillende paren met exact dezelfde drop, een paar mm verschil maakt niet uit.
Ik gebruik nieuwe schoenen (zijn meestal Vaporfly's) slechts 1 training (bv lange duurloop van 30km), om ze "vers" te houden voor de wedstrijd.
Maar ik train in oude versies van dezelfde wedstrijdschoenen, dus ik hoef er niet aan te wennen.
@ob3lix ik zou er max 50km op lopen als ik jou was.

Dank voor je review, altijd leuk om schoenervaringen te lezen. Ik vind ze zwaar voor superschoenen, maar als ik de online reviews lees is men zeer positief over de Cielo X1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elchorro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 11:54
De schoenen waren zeker niet de enige reden van kramp hoor :9 Te weinig drinken in het tweede gedeelte heeft ook zeker een rol gespeeld i.c.m. een net wat te hoog tempo.

Ik merkte in de voorbereiding soms al dat de net andere loophouding op de carbon schoenen resulteerde in dat je weer net andere delen van je spieren gebruikt en andere 'pijntjes en dingetjes' voelde.

Dit zijn details natuurlijk, maar mocht je nog een oud paar snelle schoenen hebben zou ik daar zeker lekker op trainen. Bijkomend voordeel dat je dan ook af en toe nieuwe mag uitzoeken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Garmin gebruikt de data om zijn product verder te ontwikkelen. Zonder data van gebruikers zou dat wat moeilijker gaan. Maar wat jij wil.
Je zou nog naar runalyze.com kunnen kijken, wb data. Die gebruiken alles wat Garmin in zijn fit-bestandje stopt.
Fraggert schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:56:
@Philo Melos hoe gaat het met je hartritme-schommelingen van een tijdje terug? #tomaten-gate ;)
Hahaha. Niets meer van gehoord! Heb sindsdien niet meer in de moestuin gewerkt of onrijpe tomaten gegeten.
Blijft een vreemd verhaal, onverklaarbare hogere hartslag, ook 's nachts. Maar goed: We leven nog!

[ Voor 23% gewijzigd door Philo Melos op 31-10-2024 16:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[...]

Omdat ik niet wil dat Garmin al mijn data heeft en het kan verkopen.
Persoonlijke gegevens, en al helemaal medische, zijn behoorlijk beschermd in de EU. En als Garmin zoiets buiten de regelgeving zou doen, zou dat mogelijk miljoenen aan reputatieschade opleveren.

Persoonlijk vertrouw ik Garmin niet, de EU-wetgeving wel. Maar goed dat je er bewust mee bezig bent en een eigen overweging maakt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DaanMc schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:22:
[...]
Tevens vroeg ik me af of het kwaad kan op verschillende schoenen te lopen die een afwijkende heeldrop hebben. Zo hebben de Nimbus een heeldrop van 8mm, de Triumphs 10mm, de Ride 8mm en de Carbon X3 5mm.
Geen probleem, wat blessures kan veroorzaken is als je ineens van schoen wisselt en daarbij van 13mm naar 5mm drop gaat.

Consensus is dat je niet meer dan 4mm drop wijzigt van schoen naar schoen om langzaam te wennen aan een lagere of hogere drop.

Maar goed, zoals met alles....YMMV...vast ook mensen die van 13 ineens naar zero drop gaan zonder problemen.

Ik ben voor de zekerheid in stapjes naar beneden gegaan van 13 naar 4 en loop nu op schoenen variërend
van 4 naar 10 mm drop, beetje hetzelfde als waar jij op loopt.
Triupmh 21, ride 16, Endorphin speed 2, Xodus Ultra.

Ik ben naar een lagere drop gegaan omdat je dan grootste keuze hebt, zoals velen begon ik op Brooks Ghost die van oudsher een hoge drop hebben.
En ik wilde voor trails namelijk ook eens naar Altra kijken en die hebben veel zero drop schoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

JT schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:12:
Even geleden dat ik hier ben geweest :)

Overige opmerkingen:
  • Ik gebruik de Forerunner 965 in combinatie met Gadget Bridge Nightly, zodat Garmin niet al mijn data ontvangt. Dat werkt op zich prima maar weet dat je de inzichten het beste op je horloge kunt bekijken. Wat prima gaat.
De andere korte ervaring gaat over een Adidasbandana. Met het hardlopen had ik toch erg vaak zweet in de ogen enzo, ik bleef vegen :/ Ik wou een zweetband tot het ineens een hypeproduct werd door Memphis...toen kwam ik uit bij een bandana. Ik heb er 2 gekocht van Adidas van gerecyclede pet-flesjes. Deze werkt echt top! Die kan behoorlijk wat opnemen, hij is nog geen keer volgeraakt en ik heb nu geen last meer van zweet op m'n voorhoofd. Heeeel soms een beetje direct boven m'n wenkbrauwen want dat ding zit daar natuurlijk niet direct tegenaan ;)
Hey JT, welkom terug joh :)

ik gebruik de Connect app van Garmin juist best vaak, ik maak daarin mijn, overigens erg simpele, workouts, ik moet er niet aan denken (als dat uberhaupt kan) om dat op zo'n klein schermpje te moeten doen.
Ook kan je makkelijker die grafieken bekijken op een beetje beeldscherm zoals op een Ipad.

Wat zweten betreft.....daar heb ik zelf niet zo'n last van maar allicht is een zweetpolsbandje een idee? Zeker als het wat warmer is zou ik er niet aan moeten denken om met een bandana of welk ander hoofddeksel dan ook te moeten lopen.....mij veel te warm.....en dat terwijl ik met een geschoren kop rondhobbel.

Alleen bij echt behoorlijk vorst en koude neerslag zoals hagel, sneeuw, ijs en lawines start ik met een heel dun mutsje (ik meen odlo) tot ik warm ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Philo Melos schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

Garmin gebruikt de data om zijn product verder te ontwikkelen. Zonder data van gebruikers zou dat wat moeilijker gaan. Maar wat jij wil.
Ik voel hier een beetje een veroordeling, door dat laatste zinnetje, zou mooi zijn als we zonder kunnen discussieren :)
Je zou nog naar runalyze.com kunnen kijken, wb data. Die gebruiken alles wat Garmin in zijn fit-bestandje stopt.
Ik kan daar wel eens naar kijken ja. Dat is in ieder geval in Duitsland opgeslagen door een Duits bedrijf, dat scheelt al. Wat verder weg van Amerikaanse sleepnetten. Bedankt voor de tip.
kenneth schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:00:
[...]
Persoonlijke gegevens, en al helemaal medische, zijn behoorlijk beschermd in de EU. En als Garmin zoiets buiten de regelgeving zou doen, zou dat mogelijk miljoenen aan reputatieschade opleveren.

Persoonlijk vertrouw ik Garmin niet, de EU-wetgeving wel. Maar goed dat je er bewust mee bezig bent en een eigen overweging maakt!
Ik vertrouw de EU-wetgeving wel maar grijpgrage Amerikaanse digitale (overheids)handjes niet, daar zal de data ongetwijfeld staan ;) En dank voor je compliment!
Fraggert schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:33:
[...]

Hey JT, welkom terug joh :)

ik gebruik de Connect app van Garmin juist best vaak, ik maak daarin mijn, overigens erg simpele, workouts, ik moet er niet aan denken (als dat uberhaupt kan) om dat op zo'n klein schermpje te moeten doen.
Ook kan je makkelijker die grafieken bekijken op een beetje beeldscherm zoals op een Ipad.
Dank! Vroegah volgde ik elk interessant topic op de voet maar tegenwoordig heb ik wat meer om handen nu ik volwassen ben enzo ;)

Ik vind het te doen op het horloge maar wat je zegt klopt wel ja, groter scherm maakt het een stuk makkelijker. En dit is nu het hele probleem met privacy op het net; des te meer gemak je wil des te meer gegevens je moet delen en dat is te vaak op plekken waar ik niet wil dat mijn data staat. Maar goed, compleet andere discussie.
Wat zweten betreft.....daar heb ik zelf niet zo'n last van maar allicht is een zweetpolsbandje een idee? Zeker als het wat warmer is zou ik er niet aan moeten denken om met een bandana of welk ander hoofddeksel dan ook te moeten lopen.....mij veel te warm.....en dat terwijl ik met een geschoren kop rondhobbel.

Alleen bij echt behoorlijk vorst en koude neerslag zoals hagel, sneeuw, ijs en lawines start ik met een heel dun mutsje (ik meen odlo) tot ik warm ben.
Zweetpolsband zit zo vol, weet ik uit ervaring :+ En ik moet steeds vegen met als resultaat dat warm water en zeep bij het douchen na het hardlopen prikt op m'n voorhoofd :P Ik moet zeggen dat ik het niet warmer vind eigenlijk, ik vroeg me dat ook af. Maar ik denk juist het feit dat het vochtig blijft ervoor zorgt dat het effect dat zweet op je huid heeft net zo goed werkt met die band. En ja zo goed als kaal hoofd :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Luapper schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:41:

Veel plezier zondag!
Ik neem zelf 2 gelletjes mee in m'n broekzakken, dat gaat met trainingen ook prima. En wegspoelen met water van de organisatie om de 5km.

Ik heb wel een vest maar vind dat niet zo prettig lopen.

Het wordt trouwens goed loopweer morgen 8) https://www.ad.nl/binnenl...van-zonneschijn~a07b8cc7/

Straks nog even 20min loslopen :).

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 02-11-2024 09:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
JT schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:53:

[...]

Ik vertrouw de EU-wetgeving wel maar grijpgrage Amerikaanse digitale (overheids)handjes niet, daar zal de data ongetwijfeld staan ;) En dank voor je compliment!

[...]

Dank! Vroegah volgde ik elk interessant topic op de voet maar tegenwoordig heb ik wat meer om handen nu ik volwassen ben enzo ;)

Ik vind het te doen op het horloge maar wat je zegt klopt wel ja, groter scherm maakt het een stuk makkelijker. En dit is nu het hele probleem met privacy op het net; des te meer gemak je wil des te meer gegevens je moet delen en dat is te vaak op plekken waar ik niet wil dat mijn data staat. Maar goed, compleet andere discussie.
Geen expert mbt de data en privacy hier. Maar als je je naam etc. verborgen wil houden kun je toch gewoon een dummy account maken met een mail adres wat je verder niet gebruikt of juist voor dit soort dingen gebruikt. Kun je wel de app en functionaliteit gebruik, kan men wel je data gebruiken voor ontwikkeling maar is het niet of zeer moeilijk te herleiden naar jou als individu….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

xray79 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:00:
[...]

Geen expert mbt de data en privacy hier. Maar als je je naam etc. verborgen wil houden kun je toch gewoon een dummy account maken met een mail adres wat je verder niet gebruikt of juist voor dit soort dingen gebruikt. Kun je wel de app en functionaliteit gebruik, kan men wel je data gebruiken voor ontwikkeling maar is het niet of zeer moeilijk te herleiden naar jou als individu….
Goede tip. Helaas zitten locatiegegevens er ook bij.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:43
Mijn schema van de 5km zit erop en kan nu probleemloos 5 km lopen met een tijd van 7:30 /km
Vanaf maandag ga ik starten aan een schema richting de 10 km
2 keuzes 7 of 10 weken,wat is het beste aan te raden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015

L23

svenn15 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:04:
Mijn schema van de 5km zit erop en kan nu probleemloos 5 km lopen met een tijd van 7:30 /km
Vanaf maandag ga ik starten aan een schema richting de 10 km
2 keuzes 7 of 10 weken,wat is het beste aan te raden ?
Als je geen haast hebt dan zou ik voor de 10 weken gaan, rustiger opbouwen is nooit verkeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 17:53:
[...]

Ik voel hier een beetje een veroordeling, door dat laatste zinnetje, zou mooi zijn als we zonder kunnen discussieren :)

[...]
Op de man spelen is nergens voor nodig

[ Voor 37% gewijzigd door Outerspace op 02-11-2024 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 16:37
Ik heb brede voeten en ren nu tevreden op Mizuno Wave ultima 13. Echter heeft mijn kleine teen een gat gemaakt in de rechter schoen die nu vrij groot is geworden.. daar baal ik wel van. Ik wil nu nieuwe schoenen halen die:
  • (Lichte) anti-pronatie geven zoals de wave ultima
  • Een brede voorkant hebben voor de voet
  • Een steviger gedeelte hebben aan de onderkant, dus niet volledig zeem, zodat deze niet stuk gaan
  • Bij voorkeur rond de 100 euro
Is hier wat op aan te bevelen of is het gewoon beter naar de winkel te gaan voor een voetanalyse, kan ik mij ook wel voorstellen namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015

L23

Santee schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:03:
Ik heb brede voeten en ren nu tevreden op Mizuno Wave ultima 13. Echter heeft mijn kleine teen een gat gemaakt in de rechter schoen die nu vrij groot is geworden.. daar baal ik wel van. Ik wil nu nieuwe schoenen halen die:
  • (Lichte) anti-pronatie geven zoals de wave ultima
  • Een brede voorkant hebben voor de voet
  • Een steviger gedeelte hebben aan de onderkant, dus niet volledig zeem, zodat deze niet stuk gaan
  • Bij voorkeur rond de 100 euro
Is hier wat op aan te bevelen of is het gewoon beter naar de winkel te gaan voor een voetanalyse, kan ik mij ook wel voorstellen namelijk.
Zelfde schoen een maatje groter mogelijk een oplossing? Of denk je dat het daar niet aan ligt? En gebeurde dit vrij snel of zijn de schoenen alweer een dik jaar oud? Advies van de winkel lijkt me in ieder geval beter dan advies van mij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
L23 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:09:
[...]

Zelfde schoen een maatje groter mogelijk een oplossing? Of denk je dat het daar niet aan ligt? En gebeurde dit vrij snel of zijn de schoenen alweer een dik jaar oud? Advies van de winkel lijkt me in ieder geval beter dan advies van mij :P
Op zich heb ik genoeg ruimte, alleen ik ben veel barefoot gaan doen en mijn voeten zijn meer de natuurlijke vorm gaan aannemen (die bijna niemand meer heeft) met erg brede tenen aan de voorkant. Schoenen zijn inderdaad dik een jaar oud, ouder zelfs, alleen door een chronische ziekte heb ik er echt 1,5 jaar lang ook geen gebruik van gemaakt, dus geen idee hoeveel actieve uren erin zaten voor dat gat kan. Voor de rest kunnen ze nog wel een jaar mee gok ik.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• kepler
Op bezoek in Noorwegen en er ligt een vers laagje sneeuw van 15cm! Dus schoenen aan en rondje door het besneeuwde bos, super mooi! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
In de winkel ga je niet snel schoenen vinden van 100 euro.
De Mizuno wave 13 kan je nog online vinden voor < 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:51
Santee schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:20:
[...]

Op zich heb ik genoeg ruimte, alleen ik ben veel barefoot gaan doen en mijn voeten zijn meer de natuurlijke vorm gaan aannemen (die bijna niemand meer heeft) met erg brede tenen aan de voorkant. Schoenen zijn inderdaad dik een jaar oud, ouder zelfs, alleen door een chronische ziekte heb ik er echt 1,5 jaar lang ook geen gebruik van gemaakt, dus geen idee hoeveel actieve uren erin zaten voor dat gat kan. Voor de rest kunnen ze nog wel een jaar mee gok ik.
Ik ben ook veel barefoot gaan doen en ben zeker 1 en soms zelfs 2 maten omhoog gegaan.

Je zou Altra kunnen proberen, de Torin bijvoorbeeld. Zero drop met footshape.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Nou, omdat ik toch nog m'n wintervetjes van 2024 wil kwijtraken voor ik de voorraad van 2025 ga maken.. ben ik weer eens in beweging gekomen. En ook omdat (zie eerdere post) ik graag komende zomer weer lekkere langere wil kunnen lopen.

Nu heb ik de laatste weken - en dan bedoel ik geen 2 of 3 maar 15 of 16 - steeds last van het volgende. Mijn linkervoet/onderbeen zeurt. Ik doe aan survival en dan loop je kleine stukjes. En dan een obstakel. Tijdje terug was de warming up wat langer en ik weet het aan de schoenen - Speedcrossers - . "Vorige keer" ook een zeurend gevoel. Maandag liep ik een rondje door de wijk op mijn HOKA's.. en verdomme weer! Het doet geen pijn - waarbij ik pijn definieer als iets waar je direct vanaf wilt - maar wel als heel onprettig. Mijn rondje was 5km maar het is dus vrijwel meteen. Na 500m al. En ja, mijn conditie kan beter, maar 500m moet ik nog wel kunnen!

Vandaag deed ik met Fraulein B mee aan de Zandenbostrail. En de conditie is niet heel slecht, dus ik dacht, 20 mag wel. Fraulein deed 10.
En speciaal nog mn Altra's gepakt. En verdikkeme.. na 500m hipte ik op 1 been. Veters ietsje losser, even rekken/strekken en het voelde meteen beter. Maar nee, 600m verder.. weer. Pauze, rekken, enkel draaien. Oke, t trekt weg. Veters nog losser..

Maar nee... het bleef. De eerste 5km waren dus gewoon balle.Pauze gaf vrijwel direct verlichting, maar 500 a 600m en het ging fout.. Op de 8km zou een drankpost komen, dus ik dacht, we lopen maar door tot daar en dan een goede pauze. Inmiddels was ik al overgestapt op de 10, met fraulein mee.

De drankpost kwam niet.. pas bij 9,5km. Het deed geen zeer, maar het voelt verre van goed. M'n hele been sliep zo ongeveer, tintelend, dood gevoel in mijn hele onderbeen met name. De hele voet compleet gevoelloos/slapend.. want de laatste 4km nu geen pauze mee gehad. Hierdoor ging ik ook raar lopen want je voelt de ondergrond niet meer.

Bij de drankpost 2 bekertjes sportdrank en een halve sinaasappel. Door naar de eindstreep.

Ok. daar even zitten, t ging allemaal wel. maar écht goed voelt het ook niet. De linkerknie heeft aan de buitenkant ook een pijnlijke plek, direct linksonder buitenkant net randje knieschijf. Dat voelt meer als een .. nouja, blessure/probleem.
Zit daar iets knel wat de boel lam legt..? Ben ik oud geworden? Is dit het nieuwe normaal?
Nu ben ik ben ik sowieso wel van het zeiken, maar dit motiveert echt niet om lekker even een stukje te rennen.

Daarna wilde de Freule nog winkelen voor een nieuwe sportbeha.. want ja, ze heeft hardgelopen, dus en mag geshopt worden. En tijdens het zo rondlopen door het troosteloze Dronten voelde het nog niet goed. Dat is deels door Dronten, maar ook fysiek.

Enfin, als iemand een idee heeft voor een oplossing, mogelijke oorzaak of goede uitvaartverzekering. Ik sta open voor van alles!

Achja..we hebben de foto's nog;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOBXBQN_qowCbChj_9Vw4iLti-w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThhUR5QwN2nDOLqcBJbFfAfF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfxiBBLMin1lnVlW0mipAZSY7d8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkLWV5hVxZJLFTyUdkUsWtBX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:41
Zo, weer een hm erbij op het lijstje. Mijn 6e of 7e pas dus 'business as usual' is het voor mij nog niet.

Op het gemakje gelopen op de grens van zone 2 en 3, in 1.52 en dus slechts 7 minuten boven mijn pr. Dat belooft wat voor de toekomst met deze fitheid.

Lopen jullie ook zo graag van A naar B? Stuk leuker dan de standaard rondjes! Ik laat me door mijn vriendin dan ergens afzetten, ben ook wel eens met OV ergens heen gereisd, en loop dan naar huis. Aanrader.
Navigeren op mijn Forerunner 945 gaat eigenlijk ook best prima, valt me niks tegen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• GerGio
Vandaag had ik een 5k wedstrijd simulatie. De afgelopen weken merk ik wel dat ik sneller wordt en dat ik wat hogere tempo's kan lopen bij intervallen en tempo trainingen dus vandaag had mijn coach er een 5k wedstrijd ingezet. 10min inlopen en dan 5k vol gas.

Als ik kijk naar de tempo's van afgelopen weken en het recent aanscherpen van mijn 5k pr in een 18km loop had ik de hoop deze eindelijk onder de magische grens van 20 minuten af te ronden. De eerste paar km gingen best lekker met 3:49 en 3:55. Daarna kwam ik op de open dijk en liep ik iets tegen wind in op 4:02 om vervolgen af te sluiten met 3:56 en 3:57 in een totaal van 19:40 dus mijn eerste sub 20 minuten 5k is een feit. Overigens heb ik ergens nog een 3:48 km gelopen dus die pr heb ik ook nog samen met de 1em en de 2em
Maar dat is allemaal bijzaak. Deze mijlpaal is overwonnen.

Nu kijken of ik sterker kan worden want daar schort het het meeste aan. Maar mooie start van het weekend
Blomminator schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 18:51:
Nou, omdat ik toch nog m'n wintervetjes van 2024 wil kwijtraken voor ik de voorraad van 2025 ga maken.. ben ik weer eens in beweging gekomen. En ook omdat (zie eerdere post) ik graag komende zomer weer lekkere langere wil kunnen lopen.

Nu heb ik de laatste weken - en dan bedoel ik geen 2 of 3 maar 15 of 16 - steeds last van het volgende. Mijn linkervoet/onderbeen zeurt. Ik doe aan survival en dan loop je kleine stukjes. En dan een obstakel. Tijdje terug was de warming up wat langer en ik weet het aan de schoenen - Speedcrossers - . "Vorige keer" ook een zeurend gevoel. Maandag liep ik een rondje door de wijk op mijn HOKA's.. en verdomme weer! Het doet geen pijn - waarbij ik pijn definieer als iets waar je direct vanaf wilt - maar wel als heel onprettig. Mijn rondje was 5km maar het is dus vrijwel meteen. Na 500m al. En ja, mijn conditie kan beter, maar 500m moet ik nog wel kunnen!

Vandaag deed ik met Fraulein B mee aan de Zandenbostrail. En de conditie is niet heel slecht, dus ik dacht, 20 mag wel. Fraulein deed 10.
En speciaal nog mn Altra's gepakt. En verdikkeme.. na 500m hipte ik op 1 been. Veters ietsje losser, even rekken/strekken en het voelde meteen beter. Maar nee, 600m verder.. weer. Pauze, rekken, enkel draaien. Oke, t trekt weg. Veters nog losser..

Maar nee... het bleef. De eerste 5km waren dus gewoon balle.Pauze gaf vrijwel direct verlichting, maar 500 a 600m en het ging fout.. Op de 8km zou een drankpost komen, dus ik dacht, we lopen maar door tot daar en dan een goede pauze. Inmiddels was ik al overgestapt op de 10, met fraulein mee.

De drankpost kwam niet.. pas bij 9,5km. Het deed geen zeer, maar het voelt verre van goed. M'n hele been sliep zo ongeveer, tintelend, dood gevoel in mijn hele onderbeen met name. De hele voet compleet gevoelloos/slapend.. want de laatste 4km nu geen pauze mee gehad. Hierdoor ging ik ook raar lopen want je voelt de ondergrond niet meer.

Bij de drankpost 2 bekertjes sportdrank en een halve sinaasappel. Door naar de eindstreep.

Ok. daar even zitten, t ging allemaal wel. maar écht goed voelt het ook niet. De linkerknie heeft aan de buitenkant ook een pijnlijke plek, direct linksonder buitenkant net randje knieschijf. Dat voelt meer als een .. nouja, blessure/probleem.
Zit daar iets knel wat de boel lam legt..? Ben ik oud geworden? Is dit het nieuwe normaal?
Nu ben ik ben ik sowieso wel van het zeiken, maar dit motiveert echt niet om lekker even een stukje te rennen.

Daarna wilde de Freule nog winkelen voor een nieuwe sportbeha.. want ja, ze heeft hardgelopen, dus en mag geshopt worden. En tijdens het zo rondlopen door het troosteloze Dronten voelde het nog niet goed. Dat is deels door Dronten, maar ook fysiek.

Enfin, als iemand een idee heeft voor een oplossing, mogelijke oorzaak of goede uitvaartverzekering. Ik sta open voor van alles!

Achja..we hebben de foto's nog;

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat zegt je Fysiotherapeut? Als je daar geen antwoordt op hebt dan zit daar je probleem :+
Als je hier zo snel last van hebt moet je er naar laten kijken en snel want meestal wordt het alleen maar erger. Ik loop gewoon makkelijk met iets bij mijn fysio binnen. Want dan ben ik er meestal ook snel weer vanaf.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GerGio schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 20:51:
Vandaag had ik een 5k wedstrijd simulatie. De afgelopen weken merk ik wel dat ik sneller wordt en dat ik wat hogere tempo's kan lopen bij intervallen en tempo trainingen dus vandaag had mijn coach er een 5k wedstrijd ingezet. 10min inlopen en dan 5k vol gas.

Als ik kijk naar de tempo's van afgelopen weken en het recent aanscherpen van mijn 5k pr in een 18km loop had ik de hoop deze eindelijk onder de magische grens van 20 minuten af te ronden. De eerste paar km gingen best lekker met 3:49 en 3:55. Daarna kwam ik op de open dijk en liep ik iets tegen wind in op 4:02 om vervolgen af te sluiten met 3:56 en 3:57 in een totaal van 19:40 dus mijn eerste sub 20 minuten 5k is een feit. Overigens heb ik ergens nog een 3:48 km gelopen dus die pr heb ik ook nog samen met de 1em en de 2em
Maar dat is allemaal bijzaak. Deze mijlpaal is overwonnen.

Nu kijken of ik sterker kan worden want daar schort het het meeste aan. Maar mooie start van het weekend
Klinkt lekker en motiveert mij om bij het bereiken van mijn doel eerst verder te trainen op meer snelheid en pas daarna pas meer afstand. Snelheid pik ik de laatste tijd meer en meer op en dat voelt erg lekker.
[...]

Wat zegt je Fysiotherapeut? Als je daar geen antwoordt op hebt dan zit daar je probleem :+
Als je hier zo snel last van hebt moet je er naar laten kijken en snel want meestal wordt het alleen maar erger. Ik loop gewoon makkelijk met iets bij mijn fysio binnen. Want dan ben ik er meestal ook snel weer vanaf.
@Blomminator Dit inderdaad. Ik heb een aantal keer gelopen met wat pijn, die op zich niet veel erger werd tijdens de training maar als ik het de training erop nog had dan was ik er wel gelijk mee aan de gang gegaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Zo, klaar voor de Drechtstadloop HM morgen! Voor de verandering is de weersverwachting nagenoeg perfect, graad of 11, zonnetje, niet te veel wind. Dit in tegenstelling tot voorgaande 2 edities, waar het hard waaide en/of veel regende.
Ik had m'n startnummer op laten sturen, om de drukte rond de afhaalbalie te vermijden. Helaas heeft PostNL verzaakt m'n nummer te bezorgen :( . Ik zie 'm al 2 weken in de app staan, maar heb niks in de bus gehad. Hopelijk ontvang ik morgen zonder te veel gedoe een nieuw nummer.
Tip voor de andere lopers in Dordrecht morgen: zorg ervoor dat je ruim op tijd aanwezig bent, de vorige keer stond er tot vlak voor de start een flinke rij voor de afhaalbalie. En ik verwacht dat het deze keer nog drukker zal zijn, ze zijn namelijk i.t.t. eerdere edities helemaal uitverkocht.

Succes morgen ook aan de lopers in New York morgen, @SkyR en misschien nog anderen hier?

[ Voor 5% gewijzigd door Slupor op 02-11-2024 21:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:19
Ik krijg sinds een poosje eelt bij beide voeten ter hoogte van de bal van mijn voet. Het is een soort “rups” van eelt van ongeveer 2-3cm lang die schuin onder het gewricht van mijn dikke teen zit. Hoe vlieg ik dit het beste aan? Zomaar andere schoenen kopen ben ik geen voorstander van, want dan ken ik nog steeds de oorzaak niet. Eerst naar een podoloog of is een loopanalyse the way to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Hartloper schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 14:54:
In de winkel ga je niet snel schoenen vinden van 100 euro.
De Mizuno wave 13 kan je nog online vinden voor < 100 euro.
Wave15 zijn er ook voor rond de 100, op zich is meer ook geen probleem alleen dan ga ik idd gewoon naar de speciaalzaak.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Vandaag de Drechtstadloop halve marathon gelopen. Ik zit momenteel op week 8/15 van mijn marathon schema (doel <3uur) , dus ik ben vooral benieuwd waar ik momenteel sta. Volgens Garmin ben ik momenteel conditie (vo2 max) aan het verliezen ondanks weken met 50-70km (hartslag is dus hoger bij bepaalde inspanning). Ik vermoed overtraind.

PR is 1u25 uit 2020, destijds ook in marathon training maar toen kwam corona. Uiteindelijk in oktober 2021 een marathon gerend in 3:12.

Met bovenstaande in gedachten van te voren een plannetje gemaakt voor vandaag: doel 1u25.

10km punt onder de 40min, 15km punt net iets boven de 1u. Daarna helaas iets ingezakt, kan niet helemaal verklaren waardoor. Halverwege waren mijn muziek dopjes leeg, dat helpt al niet echt , ook stond er een windje en ik liep lange stukken alleen door de weilanden.

Uiteindelijk in 1u27 gefinisht, niet helemaal 100% efforts, ik denk 90-95%.
Beetje gemengde gevoelens :). Kon na de loop ook nog rustig uitlopen en lachen, bij een serieuze PR (poging) blijf ik het liefst alleen nog maar zitten :P

Wel erg leuke loop verder en goed georganiseerd, weer was ook perfect!

Nog 6 weken tot de marathon. Komende weken nog een aantal trage doorlopen hopelijk helpt dat nog een beetje om net onder de 3uur te duiken (en anders moet ik volgend jaar weer een poging wagen in Màlaga :+)

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 03-11-2024 16:40 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hartloper
Abdi Nageeye met twee op kop in de New York marathon!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Hartloper
Nageeye de winnaar, hij verslaat 4 voormalige winnaars!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:49
Ongelofelijk knappe prestatie van Abdi. Echt goed.

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Drechtstadloop.

Voorbereiding ging verre van soepel: zoon met een gebroken been, ontslagronde op kantoor (ik mocht blijven), tante overleden, ziek geworden, en als kers op de taart een kuitblessure in de wedstrijdweek.

Besloten toch van start te gaan en gewoon volle bak (superschoenen zijn niet goedkoop, ja toch). Perfect weer: net iets te koud om aangenaam te zijn, geen wind, en zonnig (met dito supporters) op het laatste stuk.

Ik heb de hele rit terug zitten denken wat ik anders had kunnen doen, en ik kan echt niets bedenken. Vlak gelopen, hard en vol overtuiging gelopen, juiste groepjes opgezocht, lopers meegetrokken, naar een ander groepje gesprongen indien nodig, en op het eind gas blijven geven ondanks dat het lichaam daar anders over dacht.

De superschoenen hielpen merkbaar: het aerobe systeem raakte uitgeput, de benen voelden relatief goed, zelfs met de kuit die nog lang geen 100% is.

Enorm tevreden met de race. Het resultaat? 1h22'42, wat goed was voor een derde plaats M45, en slechts 45" verwijderd van mijn PR (dat ik als 39-jarig broekie liep).

Ik kan de komende cyclus zowaar gaan trainen met een realistisch doel om een PR te lopen.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Na mijn (geslaagde) marathon in Berlijn vandaag weer eens een wedstrijdje gelopen, een 5k. De afgelopen vijf weken, na de marathon, als een vaatdoek getraind. Leek echt nergens op. Had er vandaag wel zin in, geen doel en lekker lopen. Feestje gisterenavond en niet opgelet bij de start, dus helemaal achterin het vak: tot het laatste moment leek de voorbereiding nergens op :+ Eerste kilometer hollen en stilstaan, mensen door het gras inhalen en uiteindelijk vrij baan. Daarna verrassend heerlijk gelopen en ondanks alles een PR met 18:40 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Proficiat met het PR @Niku. Zo heb ik het ook een paar keer gedaan, na de marathon een 5k PR lopen.
Met jouw HM en 5k PR is voor de volgende marathon sub 3:05 een mooi doel, denk je niet ?

Hier is het energieniveau nog laag na de marathon van Amsterdam 2 weken.
Lange duurloop van 20km vandaag. Ik startte aan 5:30/km de eerste 10km. Waren het de Hoka Clifton (goede demping maar écht geen snelle schoenen), was het de eerste keer in lange broek en jasje, of ben ik nog niet volledig hersteld, maar ipv mijn gewone rustige tempo van 5:10 was het nu amper 5:30, dat voelde gewoon als het juiste tempo.
Tweede helft wat sneller, 1 keer om een andere hardloper in te halen, nadien om op tijd thuis te zijn.
Ongelooflijk hoe het marathontempo van 2 weken geleden nu voelt als onbereikbaar...

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Hier ook de halve van Dordrecht gelopen. Gelukkig kreeg ik zonder problemen een nieuw startnummer. De uitgifte van de startnummers was dit jaar sowieso veel beter geregeld, in de grote gymzaal ipv in het kleine halletje bij de ingang, wat afgelopen jaren voor een enorme bottleneck zorgde. De kleedkamer daarentegen was bomvol, onder meer omdat iedereen z'n bagage in de kleedkamer moest achterlaten (er was wel een tassenafgifte maar die was enkel bedoeld voor waardevolle spullen en je mocht dus maar een kleine plastic zak achterlaten). Hopelijk komt er voor de kleedgelegenheid volgend jaar toch een andere oplossing, want hoe ze dachten 1000+ man in 1 kleine kleedkamer te laten omkleden gaat mijn pet te boven. De organisatie was verder overigens top!
M'n 10km PR van 2 weken geleden en de recente trainingen gaven vertrouwen om m'n PR van 1:17:43 aan te vallen. De omstandigheden waren ideaal: weinig wind en een graad of 10. Ik vertrok op gevoel en liep redelijk makkelijk een sub 3:40/km pace. Dat wilde ik zo lang mogelijk volhouden, het liefst tot de finish.
In de laatste paar km kreeg ik lichte krampneigingen, dus geprobeerd de race gecontroleerd uit te lopen. Het verval bleef beperkt en dat resulteerde in een eindtijd van 1:17:05 (Strava linkje), een PR van 38 seconden! Een paar maanden geleden had ik dit niet voor mogelijk gehouden, maar wat heerlijk om het jaar zo af te sluiten!
De vermoedelijk laatste race voor mij dit jaar is de Zevenheuvelenloop over 2 weken, wie weet kan ik daar ook nog een officieel PR lopen op de 15km.

Strava

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:38
Komende week begin ik met de voorbereiding voor mijn eerste marathon afstand. Aangezien ik lopen in het bos en onverharde paden het leukste vind, heb ik gekozen voor een trailrun van 43km. Datum 1 maart. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden.
Ik heb in oktober Run Forest Run Indian Summer gedaan. Afstand 27km. Met veel te weinig voorbereiding. Dat ging gelukkig wel goed. En ook de tijd was prima (2:28:06).
Conditioneel zijn die extra 16km geen enkel probleem, maar qua belasting is het natuurlijk wel echt andere koek dan het fietsen wat ik doe.

Nog tips waar ik aan zou moeten denken in de voorbereiding?

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:19
Zo, New York Marathon: voltooid! Wat een fantastisch hardloopfeest is dat. Everything is bigger in the USA *O*

Heel erg genoten: check!
Binnen 3½ uur klaar: ook check!

Als ik weer terug in NL ben een uitgebreid verslag!

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou, wat een regen van mooie ervaringen :P Ik heb vandaag voor het eerst de 10km gelopen (in intervallen) met een PR op de 1, 5 en (logischerwijs :+) de 10km. 59 minuten, voor velen wellicht niet bijzonder maar ik was er blij mee :Y) Ik merk dat ik het steeds leuker ga vinden om snelheid te vinden dus ik denk dat ik binnenkort eerst verder ga met meer snelheid opbouwen en daarna afstand. Volgens de Forerunner moet ik wel meer laag anaeroob lopen maar dat vind ik saai :+ Gas op die lollie. Laag anaeroob doe ik op de fiets wel. Anaeroob mag op zich iets meer maar dat pak ik dan binnenkort op met snelheidstraining.
Santee schreef op zondag 3 november 2024 @ 10:32:
[...]

Wave15 zijn er ook voor rond de 100, op zich is meer ook geen probleem alleen dan ga ik idd gewoon naar de speciaalzaak.
En merkoutlets kun je ook makkelijk onder de 100 euro schoenen vinden :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik vind die "adviezen" van Garmin zo raar. Los van de problemen met training opsplitsen in anaeroob/aeroob is natuurlijk de vraag wat je doel is. Voor een 3000m zul je heel veel werk ver boven je LT2 moeten verrichten, voor een marathon is dat bij lange na niet specifiek genoeg en kun je volstaan met strides en souplesse 200'jes.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GerGio
JT schreef op zondag 3 november 2024 @ 21:45:
Nou, wat een regen van mooie ervaringen :P Ik heb vandaag voor het eerst de 10km gelopen (in intervallen) met een PR op de 1, 5 en (logischerwijs :+) de 10km. 59 minuten, voor velen wellicht niet bijzonder maar ik was er blij mee :Y) Ik merk dat ik het steeds leuker ga vinden om snelheid te vinden dus ik denk dat ik binnenkort eerst verder ga met meer snelheid opbouwen en daarna afstand. Volgens de Forerunner moet ik wel meer laag anaeroob lopen maar dat vind ik saai :+ Gas op die lollie. Laag anaeroob doe ik op de fiets wel. Anaeroob mag op zich iets meer maar dat pak ik dan binnenkort op met snelheidstraining.
Lekker man, geniet van dit PR.

Dit forum bevat een onwijs breed spectrum aan lopers. Maar ik vind de waardering onderling oprecht fijn. Mensen zijn net zo blij voor iemand die een half marathon PR rent met 38 seconden @Slupor (gefeliciteerd)
Dan mensen die voor het eerst een 5k of 10k lopen. Je moet kijken naar je eigen vooruitgang niet naar dat van een ander.

Ik snap dat sneller lopen leuker is maar onderschat niet de kracht van rustige duurloopjes bij het hardlopen. Geloof me ik ben ooit zoveel sneller geworden door alleen maar duurloopjes te doen. Wat ik nu leer van mijn Triatlon training en iedereen die het er niet mee eens is mag me meteen op aanspreken maar: Je hebt conditie, wat betreft je hart. Die zegt iets over hoe lang of goed je iets kan volhouden. Maar je hebt ook nog de spieren die het werk moeten doen. Die werken toch anders bij het hardlopen dan bij het fietsen. Ja ik kan ook redelijk fietsen. Maar ik zal toch duurloopjes moeten doen met het lopen om mijn spieren beter te maken op langere afstanden. Dat help me uiteindelijk ook om efficiënter te lopen op korte snelle afstanden.
Ik dacht dat het @Hartloper Die alleen duurloopjes deed en specifiek marathon tempo om zich voor te bereiden om de marathon en daar ook gewoon een hele nette tijd neer zetten.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Hartloper schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:30:
Proficiat met het PR @Niku. Zo heb ik het ook een paar keer gedaan, na de marathon een 5k PR lopen.
Met jouw HM en 5k PR is voor de volgende marathon sub 3:05 een mooi doel, denk je niet ?
Dank! Ik ga Rotterdam lopen in het voorjaar. Doel ga ik wat later stellen, mede afhankelijk van hoeveel ik de komende maanden verbeter. Denk dat er nog wel wat ruimte zit op vrijwel elk PR dat nu staat. Maar 3:05 klinkt realistisch!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:51
Nou tegen de adviezen in om rustig aan te doen besloten om toch naar de 5k wedstrijd (Boerenkool loop in Warmenhuizen) toe te gaan. Ik had het idee om sub 20 weg te gaan (PR stond op 18:43) en als m'n ademhaling zou gaan piepen en kraken was dat een teken dat het tempo te hoog zou liggen.

Maar dat gebeurde dus niet! Kon prima tempo houden, ademhaling bleef ontspannen, benen bleven ontspannen, had een klein gaatje laten vallen naar de eerste 2 vrouwen en dat kon ik vanaf 3,5km dichtlopen en vervolgens er overheen en de laatste km nog iets versnelt. Over de streep in 18:37 (Officieel, Strava heeft er 18:25 van gemaakt) en dat is een PR met 6 seconden.

Grootste winst is dat het volledig in ontspanning ging en dat ik geen last van m'n longen kreeg!

Komende zondag de halve Berenloop op Terschelling in Marathon Pace en dan over 4 weken de Valencia Marathon.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:43
Afgelopen week een loopje van 18km op dinsdag, 25km (na lange werkdag op een donderdagavond alsnog de deur uit om half 8 ) en gisteren 24km (waarvan 12km op semi-marathontempo). Geen idee waar de motivatie opeens vandaan komt (oké de Mizuno Neo Vista als nieuwe schoenen helpen zeker mee).

Het voelt als een mooie basis voor een mooie half marathon in december, dan stiekem toch weer een marathon in het voorjaar? Ach, eerst de winter maar eens overleven en deze conditie verder uitbouwen door de 50km gemiddeld per week consistent vol te houden . :)

Eerst weer een trainingsschema opstellen denk ik, want het zijn nu vooral duurlopen zijn. Dat is prima, maar mag wel wat afwisseling in...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taedium
Slickk schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:17:
Afgelopen week een loopje van 18km op dinsdag, 25km (na lange werkdag op een donderdagavond alsnog de deur uit om half 8 ) en gisteren 24km (waarvan 12km op semi-marathontempo). Geen idee waar de motivatie opeens vandaan komt (oké de Mizuno Neo Vista als nieuwe schoenen helpen zeker mee).

Het voelt als een mooie basis voor een mooie half marathon in december, dan stiekem toch een marathon in het voorjaar? Ach, eerst de winter maar eens overleven en deze conditie verder uitbouwen door de 50km gemiddeld per week consistent vol te houden . :)

Eerst weer een trainingsschema opstellen denk ik, want het zijn nu vooral duurlopen zijn. Dat is prima, maar mag wel wat afwisseling in...
Klopt de marketing kreet toch een keertje "Voeg voor een energieboost deze schoen toe aan je hardlooproutine".

Heerlijk, als nieuwe schoenen je zo'n boost geven :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• InZane
Leuk om alle wedstrijdverhalen te lezen hier!

Hier de maand oktober afgesloten met een mooie 195km. Ik lijk na die stomme voedselvergifitiging in augustus de juiste flow weer gevonden te hebben en dat vindt mijn Garmin ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZASvw9Y1Z0oKeB6DC0NE0ztOa0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/V5cMyW8l31M3bKC8Ek4cpZV3.jpg?f=user_large

Oke, Garmin vindt dat ik misschien wel weer iets te enthousiast ben begonnen (de rode blokjes), maar momenteel zit ik weer netjes in het groen en draai ik weer ca. 50km in de week en de raceprognoses zitten allemaal in een mooie dalende lijn. Mijn primaire doel om begin februari met de Midwinter onder de 2 uur te lopen op de 25km lijkt vooralsnog haalbaar :)
Tussendoor nog maar eens ergens een wedstrijdje (5 of 10km) zien mee te pikken om er weer wat hardheid in te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@GerGio en @JT Had nog geen afspraak, maar woensdag einde dag nu wel. We wachten af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:19
Welke partijen zijn een aanrader voor een loop analyse? Ik kom bijvoorbeeld Run X tegen, maar ik zou graag wat ervaringen horen. Het liefst in de noordelijke helft van het land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Duclaasie schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:35:
Welke partijen zijn een aanrader voor een loop analyse? Ik kom bijvoorbeeld Run X tegen, maar ik zou graag wat ervaringen horen. Het liefst in de noordelijke helft van het land.
op mijn wensenlijst staat voor zo'n VO2MAX bepaling bij Krachtcentrale Zwolle die in dit topic al eens eerder naar voren kwam.

die doen zo'n ORYX-analyse https://krachtcentrale.nl/oryx-hardloopanalyse/

Zwolle is geen Groningen maar ook weer geen Limburg, waar zoek je precies De noordelijke helft is wat ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:46:
[...]

op mijn wensenlijst staat voor zo'n VO2MAX bepaling bij Krachtcentrale Zwolle die in dit topic al eens eerder naar voren kwam.

die doen zo'n ORYX-analyse https://krachtcentrale.nl/oryx-hardloopanalyse/

Zwolle is geen Groningen maar ook weer geen Limburg, waar zoek je precies De noordelijke helft is wat ruim.
Zat net dat filmpje op hun website even te bekijken. Wat me dan opvalt is dat ze de test afnemen op een lekker oneffen grasveld (tenminste, een gedeelte). Je zou toch verwachten dat dat beter werkt op asfalt of op een baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:00:
[...]

Zat net dat filmpje op hun website even te bekijken. Wat me dan opvalt is dat ze de test afnemen op een lekker oneffen grasveld. Je zou toch verwachten dat dat beter werkt op asfalt of op een baan.
ah, goed van je.....ik ben verder niet in de uitvoering van dat hele verhaal gedoken of dat wat is voor @Duclaasie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:02:
[...]

ah, goed van je.....ik ben verder niet in de uitvoering van dat hele verhaal gedoken of dat wat is voor @Duclaasie
Ik ben er verder ook niet echt in thuis hoor, maar het viel me op.

Heb zelf alleen maar jaren geleden, toen ik voor het eerst hardloopschoenen ging kopen, een analyse gedaan bij Run2Day op een stukje baan in de winkel. Daar heb ik me toen overpronatieschoenen aan laten smeren. Later heeft een sportfysio ook nog eens wat analyes gedaan en die vond dat ik prima neutrale schoenen kon hebben. Dus tja, zeg het maar hoor..
Sindsdien ook nooit meer een analyse laten doen en gewoon neutrale schoenen gekocht die ik lekker vond zitten. Bevalt me tot op de dag van vandaag prima :)

Er zullen trouwens best bedrijven zijn die goede en uitgebreide analyses kunnen doen, maar ik ben altijd wat sceptisch over die testjes bij hardloopwinkels.

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 04-11-2024 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:08:
[...]

Ik ben er verder ook niet echt in thuis hoor, maar het viel me op.

Heb zelf alleen maar jaren geleden, toen ik voor het eerst hardloopschoenen ging kopen, een analyse gedaan bij Run2Day op een stukje baan in de winkel. Daar heb ik me toen overpronatieschoenen aan laten smeren. Later heeft een sportfysio ook nog eens wat analyes gedaan en die vond dat ik prima neutrale schoenen kon hebben. Dus tja, zeg het maar hoor..
Sindsdien ook nooit meer een analyse laten en gewoon neutrale schoenen gekocht die ik lekker vond zitten. Bevalt me tot op de dag van vandaag prima :)
Wel vreemd zo'n analyse op gras ja...of je moet voetballer/rugbyer zijn, dan snap ik het.
Het plaatje op de achtergrond van de website laat een binnenbaan zien waarbij iemand een gelijke tablet met icoontjes vasthoud, kwestie van even bellen wat zoiets nou precies gaat inhouden.

ik heb bij RunningSolutions ook een analyse laten doen met blessure intake, dat gaat wel een stuk verder dan bepalen hoe je voet afrolt. Wat jij bedoelt (correct me if i am wrong, is het stukje schoenadvies op basis van je landing.

RunningSolutions kon mij laten zien dat mijn heupen nogal losjes bewegen en dat ik nogal flexibel ben wat mijn spieren weer tegen in moeten werken.
Ook kon hij voelen dat mijn heupflexoren zwak zijn in verhouding tot mijn beenspieren, ik doe nu voor stabiliteit wat oefeningen na het hardlopen. Ook ben ik rechts aanzienlijk sterker dan links.
En nog wat dingetjes die hij kon zien in mijn algehele loop-economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:16:
[...]

Wat jij bedoelt (correct me if i am wrong, is het stukje schoenadvies op basis van je landing.
Ja dat klopt inderdaad, maar @Duclaasie noemde RunX als mogelijkheid. Daar zou ik zelf niet heengaan, want hardloopwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:23:
[...]

Ja dat klopt inderdaad, maar @Duclaasie noemde RunX als mogelijkheid. Daar zou ik zelf niet heengaan, want hardloopwinkel.
d:)b

de hardloopanalyse daar https://runx.nl/loopanalyse/ lijkt wel iets meer te bieden dan even op en neer in de winkel zoals ik inderdaad destijds heb moeten doen bij Run2Day in Amersfoort maar een toko die niet afhankelijk is (lees: niet ook schoenen verkoopt) lijkt mij een beter plan idd.

[ Voor 36% gewijzigd door Fraggert op 04-11-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09-09 13:54
Goedemorgen allemaal, tijd om maar weer eens een vraag te stellen omdat ik altijd aan mezelf twijfel. Ik loop al een aantal jaren af en aan met als maximale afstand/tijd een halve marathon.
Ik zou in oktober een hele marathon lopen, maar helaas door ziekte (vermoedelijk corona) deze moeten laten schieten. Ik sta op de reservelijst voor Rotterdam en hoop daar uitgeloot te worden en mee te kunnen doen aan de hele marathon.
Ik heb de afgelopen jaren al veel geprobeerd, schema's van internet, mijn Garmin loopadviezen, Trenara, maar de twijfel of ik het goed aanpak slaat weer toe.
Zou het een toegevoegde waarde zijn om een schema op maat te laten maken? Hoe doen jullie dat? Ga je dan bij een atletiekvereniging, ga je naar een personal trainer? Doe je dat digitaal?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:49
Rob1978 schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:27:
Goedemorgen allemaal, tijd om maar weer eens een vraag te stellen omdat ik altijd aan mezelf twijfel. Ik loop al een aantal jaren af en aan met als maximale afstand/tijd een halve marathon.
Ik zou in oktober een hele marathon lopen, maar helaas door ziekte (vermoedelijk corona) deze moeten laten schieten. Ik sta op de reservelijst voor Rotterdam en hoop daar uitgeloot te worden en mee te kunnen doen aan de hele marathon.
Ik heb de afgelopen jaren al veel geprobeerd, schema's van internet, mijn Garmin loopadviezen, Trenara, maar de twijfel of ik het goed aanpak slaat weer toe.
Zou het een toegevoegde waarde zijn om een schema op maat te laten maken? Hoe doen jullie dat? Ga je dan bij een atletiekvereniging, ga je naar een personal trainer? Doe je dat digitaal?
De grootste lol van een marathon vind ik zelf de voorbereiding met een groep: lekker samen de hele lijdensweg meemaken, elke zondag een lange loop waarin de trainer het tempo bepaalt (meestal langzamer dan ik zelf zou lopen) en met jan en alleman lekker babbelend de kilometers weglopen. Samen hopen, klagen, puffen en na afloop van de wedstrijd heldenverhalen delen. De wedstrijd zelf is ook leuk, maar het is de hele periode die het voor mij zo'n mooi evenement maakt. Wanneer je met zo'n voorbereiding met plezier loopt, volgt het resultaat bijna als vanzelf.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:52

uFx

Highland schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:00:
[...]

De grootste lol van een marathon vind ik zelf de voorbereiding met een groep: lekker samen de hele lijdensweg meemaken, elke zondag een lange loop waarin de trainer het tempo bepaalt (meestal langzamer dan ik zelf zou lopen) en met jan en alleman lekker babbelend de kilometers weglopen. Samen hopen, klagen, puffen en na afloop van de wedstrijd heldenverhalen delen. De wedstrijd zelf is ook leuk, maar het is de hele periode die het voor mij zo'n mooi evenement maakt. Wanneer je met zo'n voorbereiding met plezier loopt, volgt het resultaat bijna als vanzelf.
Hou eens op! Ik ben gaan hardlopen om me af te zonderen van mensen, niet om er nog meer tegen te komen 8)7

(is dus voor iedereen anders :+)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
[...]

Als ik het zo lees, moet je vooral even bij jezelf te rade gaan wat jou voldoende vertrouwen geeft in de voorbereiding. Er zijn namelijk tal van goede wegen die naar een goede voorbereiding leiden :)

Een coach op afstand, of via een loopgroep/vereniging ligt voor de hand. Want dan kan je namelijk je zorgen en twijfels makkelijk bespreken. Zeker bij coaches is er nogal wat verschil in kosten en inhoud van de begeleiding. Het lijkt me goed om in ieder geval te checken (1) in hoeverre het schema op maat is, (2) hoe regelmatig je elkaar spreekt en (3) hoe omgegaan wordt met vragen en (4) aanpassingen in het schema.

Zelf krijg ik soms vreselijk jeuk van verenigingen en loopgroepen -laat mij alsjeblieft lekker alleen mijn ding doen- dus bedenk vooral ook wat voor jou prettig is. Ik vind het leuk om me te verdiepen in trainingsleer en aanpakken. Dus ik krijg meer vertrouwen door er tijd voor te nemen en zelf iets op te stellen. Maar bij twijfels of aanpassingen sta je ook zelf aan de lat... Een coach met een passende benadering zou dan wel weer kunnen werken.

In dit topic zijn eerder wel diverse ervaringen met coaches gedeeld. Misschien goed om even terug te zoeken. @Hartloper, @GerGio, @sanniep9 & @polthemol komen zo bij me boven als mensen die met een coach werken / gewerkt hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 04-11-2024 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
De grootste vraag is waarom je twijfelt. Want wat goed werkt is voor iedereen anders. Maar vind je dus dat er iets niet goed gaat, heb je een stok achter de deur nodig, of twijfel je vooral of alles wel goed gaat?

Voor mij is een vastgesteld schema b.v. al voldoende en voor de afwisseling ben ik de coaches van Garmin al afgegaan en ga ik nu Trenara eens proberen. Ik heb ook in het verleden bij een andere sport ook wel eens een coach gehad, wat sparren makkelijk maakt. Maar ik ken ook mensen die b.v. zweren bij een hardloopgroep/atletiekvereniging. En voor alle opties is wel wat te zeggen.

De grootste vraag ligt dus vooral bij jezelf. Wat is de reden dat je twijfelt, want alle opties die je noemt kunnen/zullen een prima resultaat geven. Maar wat het beste bij je past is heel persoonlijk.

[removed]

Pagina: 1 ... 330 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.