Nou, omdat ik toch nog m'n wintervetjes van 2024 wil kwijtraken voor ik de voorraad van 2025 ga maken.. ben ik weer eens in beweging gekomen. En ook omdat (zie eerdere post) ik graag komende zomer weer lekkere langere wil kunnen lopen.
Nu heb ik de laatste weken - en dan bedoel ik geen 2 of 3 maar 15 of 16 - steeds last van het volgende. Mijn linkervoet/onderbeen zeurt. Ik doe aan survival en dan loop je kleine stukjes. En dan een obstakel. Tijdje terug was de warming up wat langer en ik weet het aan de schoenen - Speedcrossers - . "Vorige keer" ook een zeurend gevoel. Maandag liep ik een rondje door de wijk op mijn HOKA's.. en verdomme weer! Het doet geen pijn - waarbij ik pijn definieer als iets waar je direct vanaf wilt - maar wel als heel onprettig. Mijn rondje was 5km maar het is dus vrijwel meteen. Na 500m al. En ja, mijn conditie kan beter, maar 500m moet ik nog wel kunnen!
Vandaag deed ik met Fraulein B mee aan de
Zandenbostrail. En de conditie is niet heel slecht, dus ik dacht, 20 mag wel. Fraulein deed 10.
En speciaal nog mn Altra's gepakt. En verdikkeme.. na 500m hipte ik op 1 been. Veters ietsje losser, even rekken/strekken en het voelde meteen beter. Maar nee, 600m verder.. weer. Pauze, rekken, enkel draaien. Oke, t trekt weg. Veters nog losser..
Maar nee... het bleef. De eerste 5km waren dus gewoon balle.Pauze gaf vrijwel direct verlichting, maar 500 a 600m en het ging fout.. Op de 8km zou een drankpost komen, dus ik dacht, we lopen maar door tot daar en dan een goede pauze. Inmiddels was ik al overgestapt op de 10, met fraulein mee.
De drankpost kwam niet.. pas bij 9,5km. Het deed geen zeer, maar het voelt verre van goed. M'n hele been sliep zo ongeveer, tintelend, dood gevoel in mijn hele onderbeen met name. De hele voet compleet gevoelloos/slapend.. want de laatste 4km nu geen pauze mee gehad. Hierdoor ging ik ook raar lopen want je voelt de ondergrond niet meer.
Bij de drankpost 2 bekertjes sportdrank en een halve sinaasappel. Door naar de eindstreep.
Ok. daar even zitten, t ging allemaal wel. maar écht goed voelt het ook niet. De linkerknie heeft aan de buitenkant ook een pijnlijke plek, direct linksonder buitenkant net randje knieschijf. Dat voelt meer als een .. nouja, blessure/probleem.
Zit daar iets knel wat de boel lam legt..? Ben ik oud geworden? Is dit het nieuwe normaal?
Nu ben ik ben ik sowieso wel van het zeiken, maar dit motiveert echt niet om lekker even een stukje te rennen.
Daarna wilde de Freule nog winkelen voor een nieuwe sportbeha.. want ja, ze heeft hardgelopen, dus en mag geshopt worden. En tijdens het zo rondlopen door het troosteloze Dronten voelde het nog niet goed. Dat is deels door Dronten, maar ook fysiek.
Enfin, als iemand een idee heeft voor een oplossing, mogelijke oorzaak of goede uitvaartverzekering. Ik sta open voor van alles!
Achja..we hebben de foto's nog;