Ik heb vandaag meegedaan met het NK halve marathon in Breda tijdens de Singelloop.
Ik ben lid van een triathlonvereniging en heb dus een wedstrijdlicentie bij de Nederlandse Triathlonbond, hiermee kun je ook een wedstrijdlicentie aanvragen bij de Atletiekunie en dus meedoen met NK's.
Vandaar dat ik dus meedeed, niet omdat ik me ergens voor heb geplaatst ofzo

Geinig om eens tussen de echte toppers te staan zoals Frank Futselaar, Noah Schutte en Emiel Berghout.
Toen ik me een paar maanden geleden inschreef dacht ik nog aan sub 1:25, maar nu ik inmiddels voor het eerst vader ben geworden en nu weet wat het inhoudt om voor een baby te zorgen inclusief flesjes geven 's nachts en wat voor effect dit heeft op je trainingen, mijn doel voor vandaag bijgesteld naar sub 1:30.
Eerste kilometer gaat natuurlijk altijd te snel (4:04), terwijl ik daar nog zo op aan het letten was.
Was nog best dringen bij de eerste kilometer trouwens, iedereen zigzagde om elkaar heen.
Daarna tot een kilometer of 9 heerlijk gelopen en telkens 4:13-4:14 geklokt.
Best veel publiek langs de kant, ook in de wijken buiten het centrum.
En overal kinderen in de voortuin die water en highfive's uitdelen, heel leuk!
Alleen al voor de sfeer zou ik hem volgend jaar weer willen doen
Kilometer 10 gaat dwars door het centrum langs de finish, deze liep ik in 4:06.
Daarna volgde het 2e rondje en hier er daar viel het wat meer uit elkaar waardoor ik af en toe alleen liep of juist op kop omdat een heel groepje achter mij schuilde voor de wind (ben bijna 2 meter)
Die wind tegen viel nog best tegen eigenlijk, had er gewoon niet op gerekend.
Dus helaas ook wel en paar kilometers van rond de 4:22 gelopen.
Maar goed, alsnog op koers voor de sub 1:30
Vanaf een kilometer of 18 was het nog even aanzetten om het doel veilig te stellen, maar kreeg wel in de gaten dat het moest gaan lukken mocht er niks geks gebeuren.
Weer kilometers van rond de 4:15.
Hier en daar motiveerde men elkaar nog even ("kom op, nog maar 2 km, je bent er bijna!"), altijd leuk om te zien!
De laatste kilometer ging weer door het centrum en endigde op de Grote Markt, eindtijd: 1:29:40, doel behaald met een PR

Heel blij mee en geeft vertrouwen dat ondanks alle vermoeidheid omtrent de baby alle trainingen toch hun vruchten afwerpen.
Zin om dit uit te gaan bouwen naar een sub 1:25 op de CPC volgend jaar maart en dan hopelijk ook een sub 3:00 op de Rotterdam Marathon