Tja, dipjes zijn niet gek... Maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van weer doen. Neem even een week rust van de marathon, dan weer rustig een rondje gaan makenÜberWicked schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:49:
Voor de marathonners, hoe pakken jullie de draad weer op na de marathon?
Vorig jaar kwam ik echt in een dip terecht en heb ik maanden niet gelopen waardoor ik bijna weer vanaf 0 kon beginnen. Dat wil ik dit jaar voorkomen maar ook weer niet te snel van start na deze aanslag op het lichaam.
Wat ruimer zeker wel... Zoals gezegd, voeten zetten wat uit (bij de een wat meer dan de ander, zelf eigenlijk niet vaak echt last van) maar met hardlopen is wat meer ruimte prettig (een kleinere schoen die ik had zorgde ervoor dat ik bij mn teen wat krap zat bij neerkomen in de loop vd tijd en een blauwe nagel tot gevolg).Toren schreef op woensdag 17 april 2024 @ 09:55:
Is het waar dat als je wil hardlopen dat je schoenen een maat te groot moet kopen? Gaat dat dan niet enorm schuiven tijdens het rennen?
Met normale schoenen zit ik rond de 41 en met hardloopschoenen idd rond de 42.
Maar in de praktijk komt het er op neer dat ik schoenen neem die comfortabel zitten en rennen, dat blijkt dus meer in de richting van net een (half a heel) maatje groter
---
Doe hier zelf maar even een weekje wat rustiger aan, na de 60 van texel en de halve van berlijn 2 weken erna (vorige week zondag) op tempo (en tussendoor ook weinig rust) nu toch wat geklaag van de achillespezen. Gisteren dus maar even overgeslagen, morgen ook weer overslaan (al word thet morgen nou net lekker weer!) en misschien dan zondag maar zien of ik weer kan hobbelen.
Moet sowieso weer even switchen, want de week na berlijn sowieso gebruikt om te overcompenseren middells stapelen en vochtinname . Alleen dan wel de chips, koeken en bier variant
Ook lekker even, en dikke prima maar dikke is ook toepasselijk in de zin van +2kg in een week (van 63 -> 65). Hoewel vooral vocht neem ik aan, toch weer even pas op de plaats.
Over een kleine 5 weken staat de marathon van Utrecht weer op het programma, dus mooie reden om het weer even rustig aan te doen (qua eten/drinken) en zien of ik daar weer voor die sub3 kan gaan.
[ Voor 20% gewijzigd door m0ridin op 17-04-2024 13:50 ]
/f/image/YefoKwMzrpLvMZAkKWraKpAS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7XCiXbSxgHmPEgvg9l2ll073.png?f=fotoalbum_large)