Na drie weken kwakkelen (griep, verkoudheid, weer iets beter en daarna weer griep) uiteindelijk toch weer de hardloopschoenen aan kunnen trekken. Wel echt balen want ik zat er met 3 weken van ~65km echt lekker in, loopjes met tempoblokken erin gingen echt heel goed en sneller dan verwacht.
Als verjaardagscadeau van een vriend een trailrun gekregen; ik mocht kiezen

Eerste 'echte' trail (in tijden van corona wel in m'n uppie wel de reeks van RunForestRun gedaan op basis van GPX) en dat werd de Woldbergtrail in Steenwijk. 25km leek me wel goed genoeg, vriend waar ik mee ging lopen had net maandje daarvoor Brabantse Vennen Ultra á 50km gedaan dus dit was prima qua timing.
Het was zaterdag best fris bij de start, nog een fikse regenbui tijdens het parkeren maar droog bij de start om 11:30. Iedereen mooi in een treintje en ook iedereen vrolijk linksaf terwijl we rechtdoor moesten... Achja, zo gaat dat. Ik had die vriend van me al een tijdje niet gezien dus eigenlijk alleen maar gepraat onderweg en af en toe wat van de omgeving bekijken.
Ik verbaasde me een beetje over hoe mensen liepen; met veel acrobatiek werden regenplassen ontweken en men deed 4 stappen waar ik er 1 deed om de modder en dergelijke te ontwijken. Bij een verzorgingspost hoorde ik nog een vrouw klagen dat de paden heel slecht waren... Het is een trailrun door een bos, wat verwacht je na al die regen van de afgelopen weken

Goed, we zijn vrolijk doorgelopen en ondertussen regen, zon, hagel, regen en weer zon gezien. Uiteraard kwam de Woldberg zelf met zo'n 25 meter hoogte nog even tussendoor richting het einde, maarja, niet heel spannend verder.
Onze gespreksonderwerpen waren nog niet op maar de trail was al wel weer ten einde na 2u23min en daarmee tempo van 5`36 (parcours was ~500 meter langer). Nooit op m'n klok gekeken eigenlijk, heel relaxed en gezellig onderweg, gaan we vaker doen.
Dagen erna toch wat spierpijn dat ik normaliter nooit heb door het lichte klimwerk en de lopen door modder. Goede test ook voor m'n Nike Trail 4 GTX schoenen, liepen prima en niet uitgegleden of dat soort fratsen.
Op naar weer fatsoenlijke trainingsweken en deze gezondheid vasthouden