Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Frenz64 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:53:
[...]
Bij een lagere hartslag verbrand je vet, vanaf hogere hartslagzones gebruikt je lichaam snellere brandstoffen uit je voeding. Dus dat klopt wel dan (tenzij je heel duurloopt met een hele lage hartslag, mij lukt het niet).
Dat is echt een misverstand. Bij hardlopen op lage intensiteit (of wandelen) verbrand je lichaam percentueel meer vetten dan suikers. Echter verbrand je op een hogere intensiteit in zijn totaliteit meer vetten+suikers dus kan het alsnog zijn dat je in die situatie meer of evenveel vetten verbrand.

Bijvoorbeeld: Als je een uur wandelt (60-65% HR) dan vraagt je lichaam gemiddeld 6 kcal per uur per kg lichaamsgewicht. 50-60% daarvan haalt je lichaam in dat geval uit vetten. Iemand van 90KG verbrand dan dus ca. 540 kcal waarvan 297 kcal vet. Ga je hardlopen op 80% van je max HR dan vraagt je lichaam gemiddeld 10,5 kcal per uur per kg lichaamsgewicht. Voor iemand van 90KG dus in totaal 945kcal. Hiervan wordt bij deze intensiteit ca 30-40% van de benodigde energie uit vetten gehaald. In dit geval dus in totaal 945 kcal en 330 kcal vet. Meer dus dan bij wandelen.

Daarnaast blijft het vetverbrandingssysteem ook nog langer op een hoger niveau actief na intensief sporten dan na het wandelen.

Leesvoer: https://blog.han.nl/hansp...una-en-spa-maart-2012.pdf :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Ha, iets met klok en klepel, goede correctie @BastiaanN, logisch ook.

Wel dus een 'wijsheid' die o.a. ook hier vaker verkondigd werd en eentje waar ik tijdens het lopen vaak aan dacht: "doe nou rustiger, je wil toch gewicht kwijt, hahaha".

Maar ja, ongenuanceerd het gas erop kan ook weer niet, ga ik weer stuk en bovendien schijn je er niet sneller van te worden, of is dat ook een mythe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

BastiaanN schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:21:
[...]

Dat is echt een misverstand. Bij hardlopen op lage intensiteit (of wandelen) verbrand je lichaam percentueel meer vetten dan suikers. Echter verbrand je op een hogere intensiteit in zijn totaliteit meer vetten+suikers dus kan het alsnog zijn dat je in die situatie meer of evenveel vetten verbrand.

Bijvoorbeeld: Als je een uur wandelt (60-65% HR) dan vraagt je lichaam gemiddeld 6 kcal per uur per kg lichaamsgewicht. 50-60% daarvan haalt je lichaam in dat geval uit vetten. Iemand van 90KG verbrand dan dus ca. 540 kcal waarvan 297 kcal vet. Ga je hardlopen op 80% van je max HR dan vraagt je lichaam gemiddeld 10,5 kcal per uur per kg lichaamsgewicht. Voor iemand van 90KG dus in totaal 945kcal. Hiervan wordt bij deze intensiteit ca 30-40% van de benodigde energie uit vetten gehaald. In dit geval dus in totaal 945 kcal en 330 kcal vet. Meer dus dan bij wandelen.

Daarnaast blijft het vetverbrandingssysteem ook nog langer op een hoger niveau actief na intensief sporten dan na het wandelen.

Leesvoer: https://blog.han.nl/hansp...una-en-spa-maart-2012.pdf :)
Ik ben nu in de 5e week bezig met "Maximum Aerobic Function"-Running en gebruik dan de Maffetone formule (180 - leeftijd +/- 5 (bonus-malus op wat extra omstandigheden)) met hopelijk als doel om op lange termijn mijn lichaam sneller mijn vetreserverves aan te laten spreken (plenty where that came from :+ ). Ik begin redelijk aan te wennen om zo traag te lopen (en vaak aan het wandelen om m'n hartslag weer te laten zakken), maar als bonus dat het ook zachter is voor mijn rechterknie.Langzaam maar gestaag merk ik progressie ("sneller", langer kunnen rennen zonder te hoeven wandelen). Ik zie me dit nog wel een half jaar volhouden, 2020 heb ik zo goed als afgeschreven qua loopjes, dus hier maar mee bezig gaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
Vergeet in deze discussie ook niet om even rekening te houden met trainingsbelasting. De meeste mensen kunnen een stuk minder uren maken op hoge intensiteit dan in lagere zones. Dus leuk dat je bijv 2x zoveel vet verbrand, maar als je daarmee maar 1 training per week kan doen ipv 4, loopt er toch iets scheef ;)

Tevens wil je graag zoveel mogelijk vet verbranden op hogere intensiteit, om dat te ontwikkelen is veel rustig werk nodig. De aerobe drempel wil je zo hoog mogelijk hebben. Als dit onderontwikkeld is, zoals bij alle beginnende duursporters, verbrand je hoofdzakelijk suikers. Zeker bij hogere intensiteiten.

Kortom zorg voor voldoende rustige loopjes, dat heeft de nodige voordelen zoals @GRDavies75 mooi illustreert.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als je goed wil worden in rustig lopen, ga rustig lopen

Als je goed wil worden in snel lopen, ga snel lopen :P

Als je goed wil worden in hardlopen, doe het allemaal :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Fmiels schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:47:

Vind het hardlopen zo lekker dat mijn streven is om elke dag (behoudens af en toe de rustdagen) 5 tot 10 km te kunnen hardlopen. Dat zal wel een jaartje duren denk ik. Misschien wel langer. Ben benieuwd hoe het me zal vergaan, ook als het winter/guur weer is. Vanavond eerste looptraining. Spannend!
Complimenten voor deze stap! Het is nooit te laat om gezonder te gaan leven.

In aanvulling wat al is gezegd. Hardlopen is best een intensieve sport zowel qua conditie, maar vooral qua belasting van spieren, botten en pezen.

Als het doel is om af te vallen en fitter zou je ook kunnen overwegen meer te gaan fietsen.Dan zit je qua intensiteit ergens tussen hardlopen en wandelen in, maar met een beetje doorzetten is dit heel lang vol te houden.

Fietsen kan op een sportieve fiets als sport, maar ook op een gewone fiets boodschappen doen, woon-werk etc. is heel bevorderlijk voor je conditie. Als je hierdoor fitter wordt/afvalt, wordt hardlopen ook weer een stuk makkelijker.

Succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 20:53
Denk toch dat ik iets teveel aan het lopen ben, benen voelen zwaarder laatste tijd, tempo wordt lager, horloge geeft steeds vaker aan: niet productief en vo2 Max van horloge is al 2 lager.

Toch maar wat kortere afstanden en 2-3 dagen rust in de week. Kijken wat dat doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
@Dirk0s ik heb dit in Maart ook vanuit het niets gehad.

Nooit uitsluitsel gehad waardoor dit kwam, maar na enkele weken was het vanuit het niets weer over. Laat zich ook redelijk zien in Garmin connect:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZRpH8xP8/Schermfoto-2020-06-18-om-12-34-50.jpgcheap gas station near me now

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_W op 18-06-2020 12:38 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Laatst online: 18-09 20:53
Tim_W schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:37:
@Dirk0s ik heb dit in Maart ook vanuit het niets gehad.

Nooit uitsluitsel gehad waardoor dit kwam, maar na enkele weken was het vanuit het niets weer over. Laat zich ook redelijk zien in Garmin connect:

[Afbeelding]cheap gas station near me now
Nou moet ik wel erbij zeggen dat ik begin April op 35 km zat per week en was dit bv vorige week 68. Daar tussen zaten uiteraard weken van 40-44-49-52 tussen (redelijke opbouw van aantal km meer)
Blijkbaar nu toch ff moeilijkere periode qua fysiek, qua tijd juist meer ivm Corona dus dat is ook de reden waarom het aantal omhoog is gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
Lichte vorm van overtraining: je herstelt niet (snel genoeg) meer van de trainingsprikkels. Gas terug nemen is de juiste respons (y)

Edit
In 2 maanden bijna gedubbeld qua volume? Dat is best veel...

[ Voor 20% gewijzigd door Roozzz op 18-06-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Roozzz schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:42:
Lichte vorm van overtraining: je herstelt niet (snel genoeg) meer van de trainingsprikkels. Gas terug nemen is de juiste respons (y)
Dit.
Been there, zit er midden in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Roadman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Dit.
Been there, zit er midden in :+
Sterkte :P

Ik denk dat bijna iedereen hier dit wel eens heeft ervaren. Tijdig signaleren en bijsturen is hierbij cruciaal. Vooral niet nog harder gaan trainen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Dankje
Ik denk dat bijna iedereen hier dit wel eens heeft ervaren. Tijdig signaleren en bijsturen is hierbij cruciaal. Vooral niet nog harder gaan trainen :+
Het tijdig signaleren is inderdaad de kunst. Maar uit ervaring weet ik ook dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. De meesten lopers raken op een gegeven moment geblesseerd als ze teveel doen. Probleem bij mij is dat ik niet geblesseerd raak en dus maar door bleef gaan en maar door bleef gaan.

Nu "al" 6 dagen niet gelopen. Mis het bewegen wel, dus daar gaan we wat aan doen, maar de loopschoenen blijven nog in de kast.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Heerlijk zo'n plensbui tijdens het lopen. Vooral als je op tempo een bochtje wilt nemen, waar zich net een beetje modder heeft opgehoopt :P. Paar flinke schrammen en een deukje in mijn ego rijker :P.

Verder was het wel heerlijk lopen gisteren, volgende week wordt het weer flink zweten zie ik aan de weersvoorspelling.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tim_W
Gisterenavond mijn 100e loopje van 2020 gedaan en daarmee staat de teller op de kop af op 850km. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Je had nog 30 meter meer moeten lopen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
The best run in the history of Strava!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 09:16
influenza schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:59:
Heerlijk zo'n plensbui tijdens het lopen. Vooral als je op tempo een bochtje wilt nemen, waar zich net een beetje modder heeft opgehoopt :P. Paar flinke schrammen en een deukje in mijn ego rijker :P.

Verder was het wel heerlijk lopen gisteren, volgende week wordt het weer flink zweten zie ik aan de weersvoorspelling.
Ik liep dinsdag een interval training in de regen. De bochten waren inderdaad spannend. :+

Ondanks de regen was het toen alsnog flink zweten overigens.

Gisteren 5km op threshold pace gelopen, waarbij ik voor de verandering eens niet dermate stuk ging dat ik 't niet vol hield. Op het einde van de 5km wel "lekker kapot", korte (plas)pauze, daarna nog 3km richting huis uitgelopen op m'n normale duurloop tempo wat ook prima ging. Fijn loopje dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 20:00
Er stond een strides workout op het programma vandaag. Maar het was me dag niet. Ik werd onderweg misselijk en ben maar rustig weer naar huis gelopen. Typerend misschien dan ook wel dat ik op 6,66km uitkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
bert74 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Complimenten voor deze stap! Het is nooit te laat om gezonder te gaan leven.

In aanvulling wat al is gezegd. Hardlopen is best een intensieve sport zowel qua conditie, maar vooral qua belasting van spieren, botten en pezen.

Als het doel is om af te vallen en fitter zou je ook kunnen overwegen meer te gaan fietsen.Dan zit je qua intensiteit ergens tussen hardlopen en wandelen in, maar met een beetje doorzetten is dit heel lang vol te houden.

Fietsen kan op een sportieve fiets als sport, maar ook op een gewone fiets boodschappen doen, woon-werk etc. is heel bevorderlijk voor je conditie. Als je hierdoor fitter wordt/afvalt, wordt hardlopen ook weer een stuk makkelijker.

Succes!
Dank.
Heb vroeger redelijk veel gefietst. Zelfs op mijn 37ste naar Rome met tentje achterop. Maar dat was meteen ook voor het laatst. Heb een bloedhekel aan regen en wind tegen op de fiets. Boodschappen doe ik wel altijd op de fiets maar daar blijft het bij. Misschien als ik last van mijn pezen krijg dat ik dan eens overschakel naar de fiets. Hoef ik iig niet bewegingsloos thuis te zitten.

Intervalloopje van 5x2m 1m rust gedaan volgens trainingsschema espelopers. Was zelf al wat verder maar nemen dit schema over. Die 1 minuut rust is net te weinig om mijn hartslag weer rustig te krijgen. Dat wordt wat zondagochtend bij de 5x3m 1 m rust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 19-09 10:15
@Fmiels ik ben voor rustig opbouwen, maar 5x2 meter hoeft niet hoor :+ Bij interval is het wel vaak zo dat je in je laatste snelle stuk een hogere hartslag hebt dan in het eerste snelle stuk. Als je desondanks niet snel genoeg herstelt, kan het zijn dat je nog net even wat te snel wil. De rust is neem ik aan wandelen? Mocht het dribbelen zijn dan kun je als alternatief ook wandelen zodat je hartslag meer kan dalen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zijn er hier nog Smashrunners die morgen gaan voor de Longest Day badge?

* Zr40 heeft de wekker al gezet voor 4:30...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Yup, maar met een zonsopkomst van 5.20 staat de wekker op vijf uur. 5.10 vertrekken, 5.40 terug.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Hm, die badge ken ik niet. Ik ga morgenochtend wel hardlopen, maar niet zó vroeg! We vertrekken om 8.45 met ons duurloopgroepje, maar ik moet er wel eerst bijna een halfuur heen fietsen. Ik vind het vroeg zat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik heb die badge vier jaar geleden bemachtigd toen ik 's morgens nog in Gdansk was en 's avonds terug in Hengelo. Dat was wel een lange dag toen :z heb ook niet echt de behoefte de badge te herhalen, wat ik met de shortest day badge nog wel een beetje heb haha.

Succes morgenochtend!

Mijn Garminsynchronisatie met Strava is borked. Smashrun, Runalyze, Citystrides hebben allebei gewoon data gehad, heb inmiddels al twee keer (vóór een nieuwe activiteit) de connectie verbroken/hersteld maar niks. :/

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:02

krvabo

MATERIALISE!

Highfive95 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:12:

Ik volg nu het start to run schema, maar het is erg moeilijk om hieraan vast te houden. Merk dat ik te snel teveel wil. Blessures wil ik absoluut voorkomen, maar is best lastig om mij in te houden. :'(
Zou het toch echt proberen :P

Ik ben een aantal weken geleden begonnen met hetzelfde idee (niet precies het schema, maar gewoon onderweg wat goed voelde en vergelijkbare opbouw qua dag). De eerste dag had ik moeite om meerdere malen de 1 minuut vol te houden en had 2 dagen spierpijn, maar de week erna ging het beter en beter. Elke dag probeerde ik de laatste run (6-7x met een paar minuten rust er tussen op een vast rondje van ~1 uur) wat langer en langer te doen. Bij de vierde dag had ik een 'record' van 3 minuten. De vijfde dag dat ik ging hardlopen voelde ik in het begin wat aan m'n knie, maar ik dacht dat het gewoon wat spierpijn was, en heb er doorheen geduwd. Die dag heb ik mezelf ook nog gepusht naar een laatste run van 5+ minuten, en was daar eigenlijk best trots op!

De dag erna merkte ik dat die spierpijn in m'n knie wel erg apart was... en ik heb een week moeite gehad om de trap op te lopen en nog een ruime week m'n knie gevoeld. Ik ben gisteren voor het eerst weer rustig begonnen (3x 1.5 minuut, 1x2), na 3 weken, en merkte bij de vijfde aanzet dat m'n knie weer signalen gaf.

Dus als je wil dat je het een tijdje kunt volhouden zou ik je vooral inhouden ;)

^ Dit overigens door iemand die 15 jaar niet gerend heeft, en pas nu vrijwillig is begonnen met rennen :P E.e.a. zal ook wel te maken hebben met houding, maar ik dacht dat het ook allemaal wel mee zou vallen..
Ik vind het overigens wel leuk om zoveel vooruitgang te zien, maar een echte hardloper zal ik denk ik nooit worden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door krvabo op 19-06-2020 22:43 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gisteren een stukje van de meniscus laten verwijderen. Interessant mee te mogen gluren met de chirurg. Wat een vakwerk. :)
Hopelijk kan ik met een paar weken weer het hardlopen oppakken.
Kon vandaag al weer aardig normaal lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 19-06-2020 22:52 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zo, eerste helft van de badge is binnen. Hopelijk ben ik nog wakker vanavond voor deel twee :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
PD2JK schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:51:
Gisteren een stukje van de meniscus laten verwijderen. Interessant mee te mogen gluren met de chirurg. Wat een vakwerk. :)
Hopelijk kan ik met een paar weken weer het hardlopen oppakken.
Kon vandaag al weer aardig normaal lopen.
Staat daar niet een herstel van 6 maanden voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@tlpeter
Ik mocht 'm al meteen weer belasten. Oefeningen voor thuisfysio meegekregen. Na 6 weken zou ik alles weer moeten kunnen.
Er zat een soort flapje welke weg is gehaald.
Meniscus is er niet uit gehaald, schijnt dat ze dat vroeger nog wel eens deden. Dan zal het herstel ongetwijfeld langer zijn.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LC898jBysyzH3whVO9pFFdmXIsE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZNeKcfqkYesJZXY9BseRgn0W.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, voor het eerst "on pace" voor mijn 1000km doel dit jaar :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Gisterenochtend voor het eerst een langzame duurloop geprobeerd van 10km. Ik had nog steeds een klein beetje spierpijn van de intensieve sessie van dinsdagavond. Lekker rustig begonnen en ondertussen af en toe een beetje op mijn cadans gelet. Na ca. 5 minuten verdween alle spierpijn als sneeuw voor de zon.

Aan het einde van de rit mijn hartslag gechecked en... mijn gemiddelde kwam uit op 81% van mijn max hartslag (189). Ik zat 3 minuten na het starten van mijn run al op een hartslag van 150 en eigenlijk de gehele run heb ik gelopen met een hartslag van tussen de 150 en 160. Terwijl ik een max van 132 had moeten aanhouden.

Wel gek want gevoelsmatig was het dus helemaal geen zware inspanning. Ik kon nog prima praten zonder te hijgen en ik heb een uur en een kwartier kunnen hardlopen zonder een gevoel van vermoeidheid of iets anders. Vanochtend ook weer een prima rusthartslag (49) en geen spierpijn meer.

Misschien ook maar een soort van interval-light gaan doen waarbij ik bij een te hoge hartslag ga wandelen, want veel langzamer dan dat ik gisteren deed kan ik niet rennen (8km/h) :+

Die duurlopen zijn ook prima te combineren het met forenzen naar mijn huidige opdracht. Dat is net geen 8km vanaf mijn huis, dus leuk om dat af en toe hardlopend af te leggen en natuurlijk makkelijk om de route een stukje langer te maken. Gelukkig is er daar ook de mogelijkheid om te douchen, alleen ff praktisch kijken met het meenemen van kleding enzo.

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanN op 20-06-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Arjan90 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:16:
@Fmiels ik ben voor rustig opbouwen, maar 5x2 meter hoeft niet hoor :+ Bij interval is het wel vaak zo dat je in je laatste snelle stuk een hogere hartslag hebt dan in het eerste snelle stuk. Als je desondanks niet snel genoeg herstelt, kan het zijn dat je nog net even wat te snel wil. De rust is neem ik aan wandelen? Mocht het dribbelen zijn dan kun je als alternatief ook wandelen zodat je hartslag meer kan dalen.
Haha Langzamer kan bijna niet! Zal wel met mijn leeftijd plus ongetraindheid te maken hebben. Verbetert op den duur vast nog wel. Rust is inderdaad wandelen.

Morgen 5x3min 1min rust. Wil om 06.00 buiten zijn. Heerlijk met de zon en 1 opera over de kopphoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Vanochtend lekker in het bos gelopen met de AV. Vandaag was het tenminste eens niet zo benauwd, maar gewoon lekker warm.

Helaas kwam ik er net achter dat ik toch een lifter heb meegenomen. Stomme teek in m'n kuit :(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nou, ik heb hem hoor, Longest Day!

Leuk, om een van de mooiste dagen van het jaar (zomerrrrr) zo te markeren. Ik zou het bijna elk jaar willen doen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik heb hem ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben nog steeds niet tevreden over een goede oplossing om spullen mee te nemen tijdens het hardlopen. Het gaat dan vooral om een mobiele telefoon en soms een autosleutel of mueslireep. In mijn hand houden vind ik irritant, een broekzak met rits is ook niet fijn en sinds kort heb ik een heupband. Dat werkt al een stuk beter voor de kleine spullen, maar ik merk dat mijn telefoon continu op en neer beweegt op de looppas. Eigenlijk precies wat in je broek of jas zak ook gebeurt. Omdraaien zodat de telefoon op je rug hangt werkt redelijk, maar het blijft irritant. Een Camelbak of vergelijkbaar vind ik overkill. Een armband is met de huidige telefoons meteen een sleeve. Heb ook het idee om een zeer kleine telefoon te kopen en die dan mee te nemen.

Ik zoek dus een oplossing om een telefoon mee te nemen zonder dat je het merkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Aghanim schreef op zondag 21 juni 2020 @ 08:50:
Flipbelt! Strak en rekbaar. Blijft daardoor goed zitten, schudt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
Ik ben nog steeds niet tevreden over een goede oplossing om spullen mee te nemen tijdens het hardlopen. Het gaat dan vooral om een mobiele telefoon en soms een autosleutel of mueslireep. In mijn hand houden vind ik irritant, een broekzak met rits is ook niet fijn en sinds kort heb ik een heupband. Dat werkt al een stuk beter voor de kleine spullen, maar ik merk dat mijn telefoon continu op en neer beweegt op de looppas. Eigenlijk precies wat in je broek of jas zak ook gebeurt. Omdraaien zodat de telefoon op je rug hangt werkt redelijk, maar het blijft irritant. Een Camelbak of vergelijkbaar vind ik overkill. Een armband is met de huidige telefoons meteen een sleeve. Heb ook het idee om een zeer kleine telefoon te kopen en die dan mee te nemen.

Ik heb een FlipBelt, daarin zit die zo strak dat die absoluut niet op en neer beweegt. Al moet ik zeggen, je voelt wel dat hij er zit, maar dat komt door formaat / gewicht van de telefoon. Past ook wel een autosleutel in of een mueslireep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

+1 voor de FlipBelt, telefoon blijft prima zitten, samen met sleutels, id-kaart en dergelijke. Maar tegenwoordig neem ik mijn telefoon helemaal niet mee als het niet nodig is. Muziek of podcast op de Apple Watch werkt voor mij net zo goed :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zr40 op 21-06-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bedankt voor de flipbelt tip. In principe heb ik die, maar dan een goedkope namaak variant. Zou dat kunnen verklaren waarom die wel stuitert en omhoog kruipt of is, voor degenen die de flipbelt hebben, de techniek van de originele wel dusdanig dat dit stuiteren en omhoog klimmen voorkomt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Wat zijn die Goodr brillen toch fijn! heb de Whiskey shots with Satan en a Ginger's soul. Zit nu te denken om de Mick and Keith midnight Ramble erbij te nemen. Alleen heeft All4running deze niet meer. ( zou dat aan de tweakers liggen O-) ) Is Goodr.nl een beetje betrouwbaar? of hebben jullie andere adressen?
Aghanim schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:40:
Bedankt voor de flipbelt tip. In principe heb ik die, maar dan een goedkope namaak variant. Zou dat kunnen verklaren waarom die wel stuitert en omhoog kruipt of is, voor degenen die de flipbelt hebben, de techniek van de originele wel dusdanig dat dit stuiteren en omhoog klimmen voorkomt?
Ik heb er ook een van ome Ali, maar die zit prima zonder stuiteren of omhoog kruipen van de telefoon. Heb wel een maatje kleiner gepakt zodat hij echt goed -maar niet te- strak zit.

Edit - mijn vrouw heeft de orginele en eerlijk is braaf: deze is wel van beter materiaal en lijkt ook in afmeting iets hoger te zijn..

[ Voor 7% gewijzigd door ThatsHollywood op 21-06-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Mijn loopje van vanochtend ging gelukkig een stuk beter dan die van afgelopen vrijdag. Had het wel verwacht want heb gisteren ook prima rondje op de racefiets gemaakt. Al is extra bevestiging toch fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Net een leuk artikel gelezen over ultra running.
“Bij zo’n drankpost staan lopers zo’n 10 minuten rustig te eten, te drinken en te kletsen voordat ze weer verder gaan. Bij een marathon zie je dat ze snel een bekertje pakken en zo snel mogelijk weer verder gaan.
https://www.prorun.nl/bor...zelf-hoever-je-kunt-gaan/

Dit spreekt mij wel aan. Heb al eens mezelf getraind naar 25km echter in een te hoog tempo. Daarna kwam natuurlijk vrij snel een blessure.

Zoek nu naar meer informatie omtrent ultra running. Weten jullie misschien wat sites?

Volg nu een aantal ultra runners op instagram. Wat een super mooie beelden zeg!

Eergisteren voor het eerst 15km gelopen, begon 1 mei met 3km. Lekker rustig gelopen, hartslag van 140, pace van 6:15. Met dit tempo is het erg goed vol te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Er lopen er hier een aantal rond :+
Waar zoek je naar qua info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wackmack schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:15:

[...]

Dit spreekt mij wel aan. Heb al eens mezelf getraind naar 25km echter in een te hoog tempo. Daarna kwam natuurlijk vrij snel een blessure.

Zoek nu naar meer informatie omtrent ultra running. Weten jullie misschien wat sites?

Eergisteren voor het eerst 15km gelopen, begon 1 mei met 3km. Lekker rustig gelopen, hartslag van 140, pace van 6:15. Met dit tempo is het erg goed vol te houden.
Ik zou eerst goed aan de basis werken voordat je in omvang (meer kms) gaat trainen.
Een blessure is echt zo gemaakt en kan zeer demotiverend werken.

Ik liep in april makkelijk 60-80km per week met zware intervallen (getraind voor marathon Rotterdam), toen ging de marathon niet door en ben ik van m'n schema afgestapt, dus liep wekelijks ca 25km. Afgelopen week pittige trainingen weer opgepakt met 2 intervallen en nu is m'n kuitspier flink overbelast..
Ik blijf ondanks de pijn nog rustig doorlopen, beetje op de grens maar moet wel weer opnieuw beginnen met opbouwen.

Overigens beleef ik bij een pr op de 10km net zoveel uitdaging als bij een marathon ;). Het is een misverstand dat meer kms (op lager tempo) "moeilijker" of zwaarder is. Al kan het wel een persoonlijke voorkeur zijn natuurlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 21-06-2020 11:39 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
Wackmack schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:15:

[...]

In anderhalve maand van "0" naar 15km is best snel opgebouwd. De meeste schema's rekenen voor van 0 tot 5km (start to run enzo) 10 of 12 weken, en van 5 naar 10 een vergelijkbare periode.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

Valorian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:43:
[...]
Nu ik je post nog eens lees realiseer ik mij dat als je techniek tips zoekt je waarschijnlijk al prima zelfstandig 10km's loopt. Clinic is dan dus niet echt nodig, maar als training zou ik Julianapark Loopgroep nog steeds aanbevelen. Vooral ook loopscholing helpt je heel snel veel verder. Voordeel is dat je dan gewooon per keer kan komen en nergens aan vast zit.
Naar aanleiding van bovenstaande ben ik zaterdag ochtend naar het Julianapark getogen. Leuke training bijgewoond, wat oefening over het aanleren van een middenvoets-landing. Erg interessant, 9km gelopen veel geoefend met verschillende tempo’s.
Uiteindelijk mocht ik deze keer gratis meedoen en volgende week koop ik een strippenkaart!
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Ik ben nog steeds niet tevreden over een goede oplossing om spullen mee te nemen tijdens het hardlopen. Heb ook het idee om een zeer kleine telefoon te kopen en die dan mee te nemen.

Nog even wachten en garmin komt met een LTE-versie van zijn Forerunner-horloges.
BastiaanN schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:57:

Misschien ook maar een soort van interval-light gaan doen waarbij ik bij een te hoge hartslag ga wandelen, want veel langzamer dan dat ik gisteren deed kan ik niet rennen (8km/h) :+

Die duurlopen zijn ook prima te combineren het met forenzen naar mijn huidige opdracht. Dat is net geen 8km vanaf mijn huis, dus leuk om dat af en toe hardlopend af te leggen en natuurlijk makkelijk om de route een stukje langer te maken. Gelukkig is er daar ook de mogelijkheid om te douchen, alleen ff praktisch kijken met het meenemen van kleding enzo.
Toen ik je stukje las dacht ik, 8km/u dat is best wel snel! Maar ik haalde 2 dingen door elkaar. Das een pace van 7.30 min per km. Dat lukt mij ook! Hahaha. Na 5 x 3 min (1 min pauze) liep ik het met de tong op de schoenen, schuim om de mond. Begin wrs toch te snel want pace was in het begin tussen 6.30 en 6.45. En dat lijkt al zo langzaam! Petje af hoor. 10 km. Pffff
Dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat ik ooit 5km, laat staan 10 achter elkaar loop.
Maar goed, morgen kom ik denkelijk onder de 100 kg (het gaat wat minder snel dan in het begin) en de minder je aan vet mee hoeft te sjouwen des te makkelijker lopen zal gaan. Dus laat het streven nog maar 20 eraf zijn. Neem daar een verbeterde conditie bij en het zal wel lukken, denk ik.
Ondanks dat het ploeteren is, was het vanochtend vroeg wel lekker met het zonnetje.

[ Voor 62% gewijzigd door Philo Melos op 21-06-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:36
Aghanim schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:40:
Hier nog een flipbelt fan. Kan alleen oordelen over hoe die bij mij zit, en dat is goed (geen geschuif etc). Weet wel dat het haat/liefde lijkt want er hebben hier meerdere aangegeven dat ze het niets vinden, en anderen zweren erbij. Een andere optie die hier soms langskomt (en waar ik zelf geen ervaring mee heb) zijn de tights met zo’n klein zakje op je bovenbeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 17:31
Wat is jullie advies?
Ik heb nu 2,5 jaar mijn schoenen (Brooks Adrenaline gts 18) dus het is hoog tijd voor nieuwe. Nu is deze versie er niet meer. Denken jullie dat ik veilig op internet de opvolger kan bestellen (gts 20) of is het toch verstandig om te gaan passen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
JorisV schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:13:
Wat is jullie advies?
Ik heb nu 2,5 jaar mijn schoenen (Brooks Adrenaline gts 18) dus het is hoog tijd voor nieuwe. Nu is deze versie er niet meer. Denken jullie dat ik veilig op internet de opvolger kan bestellen (gts 20) of is het toch verstandig om te gaan passen ergens?
No brainer: naar de winkel en passen. Misschien zijn er wel schoenen die je veel fijner vind lopen en een NOG fijnere pasvorm hebben. Het is een redelijk standaard schoen dus de keuze op internet zal wel veilig zijn als de prijs het issue is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 17:31
ThatsHollywood schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:32:
[...]

No brainer: naar de winkel en passen. Misschien zijn er wel schoenen die je veel fijner vind lopen en een NOG fijnere pasvorm hebben. Het is een redelijk standaard schoen dus de keuze op internet zal wel veilig zijn als de prijs het issue is ;)
Dank je.
De prijs is niet het issue (al is het mooi meegenomen), het is meer het gedoe om tijd te vinden om naar een hardloopwinkel te gaan. De vorige keer heb ik 10 schoenen gepast en kwam ik uit op dezelfde. Ik dacht dat als iedereen hier gewoon dezelfde schoenen besteld waag ik ook de gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ik sluit me aan bij wat al voorgesteld is: Ga naar een goede winkel en pas die schoen echt goed.

Mijn ervaring:
De opvolger van een bepaald Nike type die ik al heel lang had, zou volgens mijn trainer anders zijn.
Dus ik ben naar de winkel gegaan en heb dat gevraagd om er goed op te letten.....
Na een aantal maanden kreeg ik toch klachten die ik eerder met de vorige versie niet had...
Dus terug naar de winkel... ja ....u had eerder moeten komen...
Ja... maar ik heb gevraagd om er heel goed naar te kijken of het voor mij wel goed is. En blijkbaar duurt het even eer er klachten komen.

Ik zag het al aankomen met verkoper... toen geen spraakwaterval meer.... dus heb de gok genomen om dit te doen:
Ok.... ik pas een andere schoen en als die goed is krijg ik hem voor inkoopprijs...
Die schoen vond ik .... en ik kreeg hem voor 65 euro mee... vrijwel de helft van de plank prijs....
En.. ik was van de klachten af.....

Dus ... ga iig naar de winkel, je ziet dat het dan ook geen garantie is... maar na een paar maanden had ik het voor een internet aankoop wel kunnen vergeten en nu was de schade beperkt...

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 21-06-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Fmiels schreef op zondag 21 juni 2020 @ 14:31:

Begin wrs toch te snel want pace was in het begin tussen 6.30 en 6.45. En dat lijkt al zo langzaam! Petje af hoor. 10 km. Pffff
Dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat ik ooit 5km, laat staan 10 achter elkaar loop.
Het leuke is wel dat het in het begin heel hard gaat. Ik weet nog dat toen ik begon ik moeite had om het einde van mijn straat te halen en 12 weken later liep ik 5 km :) Overigens hielp het mij ook wel om af en toe tegen mijzelf te praten zodat ik in het begin beter mijn tempo kon bepalen (praten moeilijk = te hard). Vaak deed ik dan op drukke plekken net alsof ik aan het bellen was, voelde ik mezelf wat minder als een idioot... haha :P
JorisV schreef op zondag 21 juni 2020 @ 15:13:
Wat is jullie advies?
Wat ik wel erg relaxed vond bij de lokale hardloopwinkel is dat ik alle schoenen buiten uit mocht proberen. Ik had niet verwacht dat er zoveel verschil tussen de schoenen zou zitten toen ik mijn eerste paar kocht. Ik vond de Saucony die ze hadden bijvoorbeeld helemaal niet zo lekker lopen maar de Asic Gel Pursue's die ik heb bevallen nog steeds erg goed (oke, los van de slijtage aan de binnekant van de hiel dan) :)

Als ik een beetje op het internet rondkijk zie ik dat dat er vanaf de GTS 19 ander materiaal is gebruikt voor de middenzool dat zachter zou zijn dan het materiaal op de GTS 18. Ook schijnt hij iets smaller en langer te zijn. m.a.w. resultaten uit het verleden... ;) Als je het zeker wil weten en de kans wil hebben om ook eens iets anders te proberen zou ik dus zeker naar een goede hardloopwinkel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64

Ik heb sinds mid vorig jaar zo'n Ali express credit card size telefoontje, voor iets meer dan een tientje. Kan heel gemakkelijk mee in een trail broek, voelje echt niks van maar.....hij was bedoeld voor de langere duurlopen, tot 15 km neem ik hem niet mee. Wat gebeurt er dan, ik wil verder gaan, telefoontje mee, oh nee, batterij leeg, na ja laat maar. Tenzij je de discipline hebt om het opgeladen te houden, werkt dat wel, in de regel hebben die goedkope oplossingen niet echt briljante accuduur en zijn ze leeg als je ze nodig hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaargod
  • Laatst online: 19-09 19:31
Vandaag is de laatste inschrijfdag voor de Devil's Trail DIY editie aankomend weekend. Ik heb me ingeschreven, en afgelopen weekend een route van +/-22 km uitgezet die ik zaterdag wil gaan lopen door de duinen van Heemskerk / Castricum. Doen er nog meer Tweakers mee?

Edit
Ik vergat hier een link bij te posten. Bij deze;
https://devilstrail.nl/doe-het-zelf/

[ Voor 20% gewijzigd door Gaargod op 22-06-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Frenz64 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Ik heb sinds mid vorig jaar zo'n Ali express credit card size telefoontje, voor iets meer dan een tientje. Kan heel gemakkelijk mee in een trail broek, voelje echt niks van maar.....hij was bedoeld voor de langere duurlopen, tot 15 km neem ik hem niet mee. Wat gebeurt er dan, ik wil verder gaan, telefoontje mee, oh nee, batterij leeg, na ja laat maar. Tenzij je de discipline hebt om het opgeladen te houden, werkt dat wel, in de regel hebben die goedkope oplossingen niet echt briljante accuduur en zijn ze leeg als je ze nodig hebt.
Ja, praktisch probleem waar ik ook over na heb gedacht. Ik heb zelfs als fervent android-gebruiker een tijdje een iPhone SE geprobeerd om dit soort praktische redenen, maar ik kon niet wennen aan het kleine scherm en het Apple ecosysteem.
En om nou elke keer een simkaartje om te prikken enkel voor hardlopen vind ik ook weer zo onhandig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 18:54
Zojuist mijzelf ingeschreven voor de Trail des Fantomes 42km. Ze gooien het over een iets andere boeg en laten elke dag 150 mensen starten op hun eigen moment. Word voor mijzelf m'n eerste trail en heb erg veel zin om weer voor iets te trainen!
Meer info kan je hier vinden: https://sportevents.be/nl-traildesfantomes2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pathogen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Ja, praktisch probleem waar ik ook over na heb gedacht. Ik heb zelfs als fervent android-gebruiker een tijdje een iPhone SE geprobeerd om dit soort praktische redenen, maar ik kon niet wennen aan het kleine scherm en het Apple ecosysteem.
En om nou elke keer een simkaartje om te prikken enkel voor hardlopen vind ik ook weer zo onhandig.
Ik was gisteren inderdaad een iPhone 5 (zelfde formaat) aan het opladen. Nadeel is dat iOS 11 niet OSMAND ondersteunt voor GPX navigatie. Misschien eens naar een iPhone SE kijken.

Navigatie op een Fenix S werkt voor mij ook, maar het scherm is wel heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 10:48
Pathogen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Ik heb ook zo'n klein telefoontje van Ali nadat iemand dat hier had gepost. Ik heb er gewoon een 10 euro prepaid kaartje of zo in gedaan. Moet je wel om de zoveel tijd even bellen naar een ander nummer om de kaart geactiveerd te houden.

Probleem bij mij is toch vooral de kleding, ik heb geen korte hardloopbroekjes met een zakje groot genoeg met een rits. Die heb ik alleen in mijn lange hardloopbroeken. Dus mijn telefoontje neem ik met dit warme weer eigenlijk niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 18:44
ik heb gisteren voor het eerst een antal core/stabilisatie oefeningen gedaan waardoon mijn dijbenen vrij stijf aanvoelen. Volgens mijn schema zou ik vandaag 30 min moeten lopen aan een hoog tempo.

Nu vroeg ik mij af of dit verstandig is? Ik heb altijd gedacht dat indien je spieren stijf aanvoelen ze eigenlijk vragen naar rust. Klopt dit? Of is hardlopen een andere spiergroep en kan dit geen kwaad?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Martiveen schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:41:
Zojuist mijzelf ingeschreven voor de Trail des Fantomes 42km. Ze gooien het over een iets andere boeg en laten elke dag 150 mensen starten op hun eigen moment. Word voor mijzelf m'n eerste trail en heb erg veel zin om weer voor iets te trainen!
Ik zag het concept voorbij komen, maar ik sla toxh een jaartje over. Ik had dit jaar de 60 willen lopen, maar dat komt wel weer een keer, ooit.

Ik heb wel dit weekend m'n pr op de 5 km aangescherpt tot 17:33. Dit in het kader van een lokale virtuele run waar uiteindelijk meer dan 100 deelnemers aan waren. Overall was ik derde, de winnaar liep ruim onder de 17 minuten.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Gaargod schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:31:
Vandaag is de laatste inschrijfdag voor de Devil's Trail DIY editie aankomend weekend. Ik heb me ingeschreven, en afgelopen weekend een route van +/-22 km uitgezet die ik zaterdag wil gaan lopen door de duinen van Heemskerk / Castricum. Doen er nog meer Tweakers mee?

Edit
Ik vergat hier een link bij te posten. Bij deze;
https://devilstrail.nl/doe-het-zelf/
Ik had me destijds wel ingeschreven, maar weet nog niet zeker of ik ga lopen.
Ook 22 km trouwens.
Eerst vanavond maar eens een rustig rondje maken om te zien hoe de zaken ervoor staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Roadman op 22-06-2020 12:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Laatst online: 19-09 19:31
Roadman schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Ik had me destijds wel ingeschreven, maar weet nog niet zeker of ik ga lopen.
Ook 22 km trouwens.
Eerst vanavond maar eens een rustig rondje maken om te zien hoe de zaken ervoor staan.
Nice, alvast succes & welkom terug op de Road man ;) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 16:05
Thanks voor de tip! Ben toevallig in de buurt dan en heb me ingeschreven voor de 20km op 29 juli :). Komend weekend maar weer eens de duinen in om wat hm te trainen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartske op 22-06-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Gaargod schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Nice, alvast succes & welkom terug op de Road man ;) !
Thnx thnx, en wellicht van het weekend dus off the road.
#Padumpats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Afgelopen weken heb ik echt veel te fanatiek getrained. Ergens wist ik het wel en Strava had mij er al meerdere malen voor gewaarschuwd. Maar ik wilde te graag opschalen naar 3x in de week zonder al te veel in te boeten op het aantal kilometers per run. Ergens dacht/hoopte ik dat het nog wel mee zou vallen omdat ik dan altijd nog wel 1 a 2 dagen rust tussen de sessies zou hebben. En ja hoor, eergisteren ging mijn achillespees (denk ik) erg zeer doen. Gisteren toch een training gedaan. Tijdens het lopen een licht zeurende pijn die niet wegtrok. Vandaag nog steeds een branderig gevoel, lopen voelt ook niet prettig en er op drukken ook niet.

Dat wordt denk ik maar een weekje rust om te voorkomen dat het verplicht maandjes rust worden... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Lekker hoor. Ik vind het lastig om met zo'n virtueel rondje tot de bodem te gaan.
Rudedadude schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Ik zag het concept voorbij komen, maar ik sla toxh een jaartje over. Ik had dit jaar de 60 willen lopen, maar dat komt wel weer een keer, ooit.

Ik heb wel dit weekend m'n pr op de 5 km aangescherpt tot 17:33. Dit in het kader van een lokale virtuele run waar uiteindelijk meer dan 100 deelnemers aan waren. Overall was ik derde, de winnaar liep ruim onder de 17 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

BastiaanN schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:35:
Afgelopen weken heb ik echt veel te fanatiek getrained. Ergens wist ik het wel en Strava had mij er al meerdere malen voor gewaarschuwd. Maar ik wilde te graag opschalen naar 3x in de week zonder al te veel in te boeten op het aantal kilometers per run. Ergens dacht/hoopte ik dat het nog wel mee zou vallen omdat ik dan altijd nog wel 1 a 2 dagen rust tussen de sessies zou hebben. En ja hoor, eergisteren ging mijn achillespees (denk ik) erg zeer doen. Gisteren toch een training gedaan. Tijdens het lopen een licht zeurende pijn die niet wegtrok. Vandaag nog steeds een branderig gevoel, lopen voelt ook niet prettig en er op drukken ook niet.

Dat wordt denk ik maar een weekje rust om te voorkomen dat het verplicht maandjes rust worden... -O-
Achilles herstelt niet zo snel, dus voorzichtig doen! Zorg er ook voor dat je kuiten soepel zijn (masseren, foamrollen oid), dat helpt om de achilles niet onnodig op spanning te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
influenza schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:56:
Lekker hoor. Ik vind het lastig om met zo'n virtueel rondje tot de bodem te gaan.

[...]
Bij mij virtueel naar de herrie gaan lukt inderdaad ook totaal niet. Halverwege als t moeilijk moet worden zegt m'n hoofd vrolijk we kappen hiermee en ik kom er gewoon niet doorheen. Wel op die manier m'n 5km PR verbroken omdat ik een 10km PR wilde lopen. You win some you lose some O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:56
Ergens wist ik het wel en Strava had mij er al meerdere malen voor gewaarschuwd.
Ik wist niet dat Strava dergelijke waarschuwingen gaf. Hoe ziet dat er dan uit, en weet je aan de hand van welke data het dat doet?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Freeaqingme schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Ik wist niet dat Strava dergelijke waarschuwingen gaf. Hoe ziet dat er dan uit, en weet je aan de hand van welke data het dat doet?
Bij Strava heet dat 'vergelijkbare poging'. En je kunt er je trainingsintensiteit mee vergelijken. Zowel voor 1 enkele training als voor de totale weekomvang. Op basis van je trainingen in het verleden heb je een bepaalde bandbreedte waarbinnen je zou moeten trainen om het risico op blessures zo klein mogelijk te houden.

Het is allemaal een beetje raar vertaald, zo bedoelen ze bijvoorbeeld met 'dit koste meer moeite dan normaal' dat de trainingsintensiteit hoger was t.o.v. je andere trainingen (bijv omdat je een langere afstand gelopen hebt of omdat je hartslag hoger lag). Het concept is gebaseerd op TRIMP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdSri8MlMD1FCnYLA41rttjaPm8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/tFZzTRJO4VBjduVfX2L60wA4.png?f=fotoalbum_medium

In het plaatje onderin zie je een wit vlak wat de bandbreedte is waarbinnen je dus eigenlijk zou moeten trainnen, bij mij zie je regelmatig bolletjes die er buiten vallen wat aangeeft dat ik daar dus veel te zwaar getraind hebt. De informatie is gebaseerd op TRIMP, hetzelfde wat Runalyze gratis doet (bij Strava ben je er een abonnement voor nodig). Al zie ik wel dat de adviezen tussen die twee bij mij wat verschillen terwijl ik alle runs naar beide platforms upload. Maar ik vind het wel fijn dat dit soort info in dezelfde app zit en ik vind Strava eigenlijk makkelijker te begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door BastiaanN op 22-06-2020 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03

Zoals anderen ook zeggen, neem je rust!
Ben zelf sinds een jaar ook achilles-patient, wilde toen op een zondagochtend de schoenen aantrekken voor een duurloop maar de druk op mijn hak veroorzaakte een onuitstaanbare pijn. Snel de schoenen weer uit gedaan, vervolgens ook 3 week helemaal geen schoenen aangehad of alleen met zachte hak.

Een jaar verder kan ik wel veel weer maar niet volledig zonder klachten, hiervoor moet ik mijn oefeningen meer doen. Pas dus echt enorm op met achillespezen, die zijn erg kut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik zou zelfs zeggen ook even langs de fysio. Heb heel even je Strava gestalked, en je hebt in zowel volume (km/week) als intensiteit (intervallen, waar je voorheen vrijwel alleen rustig liep) flinke sprongen gemaakt.

Achillespees is echt een vervelende blessure, een fysio kan je helpen met oefeningen en de vraag of je echt weer kan gaan lopen, en dan ook met een schema.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Bartske schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:14:
[...]

Thanks voor de tip! Ben toevallig in de buurt dan en heb me ingeschreven voor de 20km op 29 juli :). Komend weekend maar weer eens de duinen in om wat hm te trainen.
Vorige week heb ik me ook ingeschreven voor de 20km, maar dan op 1 augustus. Ik ben dan ook toevallig in de buurt. Vind het wel een mooi concept in deze coronatijd met amper wedstrijden op de kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar om bij een anaerobe training een training’s effect van 3.5 of hoger (Garmin) te krijgen, ondanks dat ik voor mijn gevoel aardig het maximale eruit druk. Vandaag heb ik bijvoorbeeld 15 × 200/200 gelopen en dan krijg ik een training’s effect van 3.0 anaeroob en 3.8 aeroob.

Het probleem lijkt te zitten in het feit dat mijn hartslag niet snel genoeg, dan wel hoog genoeg komt in die 200 meter. Mijn maximale hartslag is 194, mijn max gemeten bij de training is 180. Ik eindigde meestal rond de 177, waarbij mijn lactaatdrempel 172 is. Ik zit dus ook wat krap met ongeveer 103% VO2max gemiddeld.

Op basis daarvan zou je zeggen dat er nog meer ruimte is om harder te pushen, echter ben ik voor mijn gevoel toch aardig aan het pieken. Tempo van de intervals is gemiddeld rond de 3:35/km. Mijn 10KM PR ligt op 4:36 en de HM op 4:56. Puur op gevoel zou ik zeggen dat 1 min sneller dan je 10KM PR al behoorlijk is. Ook bij 400/400 of tabata workouts krijg ik het TE niet op 3.5+.

Hartslagzones en lactaatdrempel is gebaseerd op sportmedische keuring uit december 2019. Ervan uitgaande dat die metingen kloppen staan mijn zones dus goed.

Waar gaat het mis/waar moet ik de focus op leggen? Of is de TE rating van Garmin gewoon te heftig?

TLDR: het is verdraaid moeilijk om in Z5 te komen met intervals. Hoe komt dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 22-06-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Aghanim schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:50:
Ik krijg het niet voor elkaar om bij een anaerobe training een training’s effect van 3.5 of hoger (Garmin) te krijgen, ondanks dat ik voor mijn gevoel aardig het maximale eruit druk. Vandaag heb ik bijvoorbeeld 15 × 200/200 gelopen en dan krijg ik een training’s effect van 3.0 anaeroob en 3.8 aeroob.

Het probleem lijkt te zitten in het feit dat mijn hartslag niet snel genoeg, dan wel hoog genoeg komt in die 200 meter. Mijn maximale hartslag is 194, mijn max gemeten bij de training is 180. Ik eindigde meestal rond de 177, waarbij mijn lactaatdrempel 172 is. Ik zit dus ook wat krap met ongeveer 103% VO2max gemiddeld.

Op basis daarvan zou je zeggen dat er nog meer ruimte is om harder te pushen, echter ben ik voor mijn gevoel toch aardig aan het pieken. Tempo van de intervals is gemiddeld rond de 3:35/km. Mijn 10KM PR ligt op 4:36 en de HM op 4:56. Puur op gevoel zou ik zeggen dat 1 min sneller dan je 10KM PR al behoorlijk is. Ook bij 400/400 of tabata workouts krijg ik het TE niet op 3.5+.

Hartslagzones en lactaatdrempel is gebaseerd op sportmedische keuring uit december 2019. Ervan uitgaande dat die metingen kloppen staan mijn zones dus goed.

Waar gaat het mis/waar moet ik de focus op leggen? Of is de TE rating van Garmin gewoon te heftig?

Heb je een band of meet je enkel op je pols?

Bij afstanden van maar 200m reageert de polsmeting te langzaam. Is al vaker langsgekomen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
m-vw schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:09:
[...]

Heb je een band of meet je enkel op je pols?

Bij afstanden van maar 200m reageert de polsmeting te langzaam. Is al vaker langsgekomen.
Nee een band. Pols begin ik niet eens meer aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bij afstanden van 200m reageert je hart sowieso te langzaam. Tegen de tijd dat je hartslag genoeg bloed rondpompt om dat tempo langere tijd vol te houden zitten de 200m er alweer op.

Tijdens intervallen op hartslag sturen is bijna niet te doen. Bij langere intervallen (vanaf 800m) is het voor analyse wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hoe lang geleden is je maximale hartslag vastgesteld? Ik heb begrepen dat die nog wel eens kan zakken adhv leeftijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane

Ik kom amper op 2.5 met intervaltrainingen, maar zolang als ik nog progressie maak vind ik het prima. Z5 kom ik eigenlijk nooit met een training. Mijn trainer is ook van mening dat je de volgende dag weer dezelfde training moet kunnen doen. Kun je dat niet, dan train je te zwaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@kenneth dat leek mij ook een logische verklaring. Echter is het wel zo dat Garmin op haar website aangeeft dat je TE 4+ zou moeten halen met 10x400m. Dat betwijfel ik eveneens maar ga ik nog een keer testen de komende week.

@Pathogen half jaar geleden (december 19).

@InZane dat vind ik ook het belangrijkst. Maar het lijkt me wetenschappelijk onderbouwd (firstbeat) qua zones en theorie dus daarom probeer ik er aan te voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
PatrickPR schreef op maandag 22 juni 2020 @ 11:53:
[...]

Ik heb ook zo'n klein telefoontje van Ali nadat iemand dat hier had gepost. Ik heb er gewoon een 10 euro prepaid kaartje of zo in gedaan. Moet je wel om de zoveel tijd even bellen naar een ander nummer om de kaart geactiveerd te houden.

Probleem bij mij is toch vooral de kleding, ik heb geen korte hardloopbroekjes met een zakje groot genoeg met een rits. Die heb ik alleen in mijn lange hardloopbroeken. Dus mijn telefoontje neem ik met dit warme weer eigenlijk niet mee.
Decathlon is je vriend, korte trailbroek met rits voor het zakje achterin, voel je echt niks van, bij mij passen er voor en achter ook een flacon van 250ml in, laat staan een prutstelefoontje (met idd en pre paid simkaart van €5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Vanavond m'n intervals alvast gedaan. Temperatuur was nu nog prima namelijk. Nu kan ik over het algemneet prima tegen de warmte, maar de komende 30+ dagen deze week wordt het vooral rustig lopen of op de racefiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

influenza schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:56:

[...]
Ik had in de aanloop er naartoe al 4 keer onder de 20 minuten gelopen op een tempo dat het na 4km wel uitdagender begon te worden. Dat hielp wel om weer aan het een 5K tot het gaatje te wennen. Verder had ik ook een sterk 'nu of nooit' gevoel erbij en kan ik me mentaal vrij goed op iets focussen. Alleen het jezelf 'wegschieten' voelde wat nep aan.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Aghanim schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:52:
@kenneth dat leek mij ook een logische verklaring. Echter is het wel zo dat Garmin op haar website aangeeft dat je TE 4+ zou moeten halen met 10x400m. Dat betwijfel ik eveneens maar ga ik nog een keer testen de komende week.

@Pathogen half jaar geleden (december 19).

@InZane dat vind ik ook het belangrijkst. Maar het lijkt me wetenschappelijk onderbouwd (firstbeat) qua zones en theorie dus daarom probeer ik er aan te voldoen.
Heb net trouwens 3 series van 3x300m met 22s rust en 600m tussen de series gedaan. Die had ik gisteren gemist vanwege Vaderdag. Voor mijn gevoel deed ik aardig mijn best, maar toch weer niet hoger gekomen dan 2.2 en een puntje VO2Max aftrek.

Strava: https://strava.app.link/aReumVK8w7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 19-09 10:15
Gisteren een hele leuke intervaltraining gedaan om met een loopmaatje te doen: een 10km estafette! Samen met mijn vrouw gelopen, om beurten een rondje van 400m. Mijn vrouw zat er op de helft wel wat doorheen en ik moet zeggen dat mijn spieren ook protesteerden (zaterdag hele dag schuur achter huis uit elkaar gehaald, gecombineerd met nogal veel squats, zondag ook nog wat tegels eruit gehaald), maar samen doorgezet! Al mijn series sneller dan 3:50 min/km, hoewel ik de laatste 6 series (van de 12) een tikkeltje rustiger liep. Uiteindelijk gefinisht in een non officiële tijd van 42,5 minuut. Mijn hartslag komt in deze trainingen ook echt niet hoog hoor, daar moet ik minimaal 800m voor lopen. 400m is te kort.

Heerlijk gevoel om het team wat je vrouw steeds inhaalt ook een paar keer terug te pakken in de bochten op snelheid :+ Ik train de laatste weken op veel hogere snelheid, loeizwaar maar wel voldaan gevoel steeds. Trainers zijn ook erg positief, omdat ik nu niet meer nadenk tijdens het lopen en gewoon ga, waardoor ik veel relaxter loop. Het voelt allemaal nog wel erg onwennig, puur mentaal, omdat ik toch bang ben dat mijn knie klachten terugkomen. Maar de belastbaarheid lijkt goed te gaan, de nieuwe schoenen gaan als de brandweer en toevallig gisteren ook een loopmaatje op de training die al zei dat het lijkt alsof ik me maanden heb ingehouden. Het gaat dus echt de goede kant op! VO2 max hecht ik an sich niet heel veel waarde aan, maar die is wel met sprongen vooruit gegaan, bijna wekelijks +1 gegaan en vorige week zelfs +2 naar 54. Voor mijn 30ste toch nog op Uitstekend uitgekomen, als ik deze week 30 wordt komt hij mogelijk zelfs op Voortreffelijk terecht. Voor iemand die 14 maanden geleden is begonnen met hardlopen (en sport), geen verkeerd resultaat. Maar ik rook niet (heb ook niet gerookt) en weeg weinig, dus dat scheelt natuurlijk ook enorm.

@Tim_W hoe bevallen de verschillende loopgroepen? Al besloten waar je gaat lopen?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

TdF is een leuke trail! Je eerste trail? Heb je al eerder deze afstand of hoogtemeters gelopen?
Ik was wel tot 600 D+ gewend in NL toen ik mijn TdF 33km ging lopen maar ik had echt scherpe spierpijn de volgende dag! Ongevraagd advies: als je het al niet doet, oefeningen doen om je benen aan te sterken (zoals lunges) en hoogtemeters maken! Dat vergemakkelijkt je 42k, }:O

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
Xaverius schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 06:58:
[...]

TdF is een leuke trail! Je eerste trail? Heb je al eerder deze afstand of hoogtemeters gelopen?
Ik was wel tot 600 D+ gewend in NL toen ik mijn TdF 33km ging lopen maar ik had echt scherpe spierpijn de volgende dag! Ongevraagd advies: als je het al niet doet, oefeningen doen om je benen aan te sterken (zoals lunges) en hoogtemeters maken! Dat vergemakkelijkt je 42k, }:O
De afstand maak ik mij geen zorgen over. Moet inderdaad wel iets aan die hoogtemeters gaan doen. Bedankt voor het ongevraagde advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Arjan90 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 06:42:
@Tim_W hoe bevallen de verschillende loopgroepen? Al besloten waar je gaat lopen?
Inmiddels 1 keer met de B groep meegelopen en besloten om toch gewoon met A mee te lopen. Met een stukje ambitie meegenomen hoor ik daar toch wel bij.

Het is alleen nog even wachten omdat ik nu net de komende Woensdagavonden niet kan en daarna op vakantie ben, maar vanaf 5 Augustus gaat het gebeuren. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Ik heb een paar keer met mijn hond "voluit"gelopen, enerzijds omdat ik dan wel moet volgen en anderzijds omdat het zielig is als hij zich kapot werkt en ik niet echt :P. Maar ook dat had wel harder gekund denk ik. Moet wel laag in de 16 kunnen momenteel ipv hoog zoals nu. Maar solo heb ik echt wel een prikkel/competitie nodig. Anders zak te ik te snel terug naar een comfortabel tempo van rond de 4 minuten/km vrees ik....
Rudedadude schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:34:
[...]

Ik had in de aanloop er naartoe al 4 keer onder de 20 minuten gelopen op een tempo dat het na 4km wel uitdagender begon te worden. Dat hielp wel om weer aan het een 5K tot het gaatje te wennen. Verder had ik ook een sterk 'nu of nooit' gevoel erbij en kan ik me mentaal vrij goed op iets focussen. Alleen het jezelf 'wegschieten' voelde wat nep aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
influenza schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:40:
Maar solo heb ik echt wel een prikkel/competitie nodig. Anders zak te ik te snel terug naar een comfortabel tempo van rond de 4 minuten/km vrees ik....
[...]
Misschien iemand die je kan/wil hazen?

Zo wil ik het wel (nog steeds) gaan doen in ieder geval. Mijn haas kan 'makkelijk' een lage 16 lopen op de 5km, dus die kan me prima helpen aan die sub 20 minuten die ik graag eens wil halen. Toch zie ik er wel een beetje tegenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
InZane schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Zo wil ik het wel (nog steeds) gaan doen in ieder geval. Mijn haas kan 'makkelijk' een lage 16 lopen op de 5km, dus die kan me prima helpen aan die sub 20 minuten die ik graag eens wil halen. Toch zie ik er wel een beetje tegenop.
waar :P . en een 5 kilometer op 16km/u is een leuke training voor mij ;) Mits het niet te ver weg is natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Webgnome op 23-06-2020 10:12 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Dat helpt uiteraard wel, maar dan moet je inderdaad iemand hebben die makkelijk die tijd loopt. Zoveel mensen in de buurt ken ik niet die makkelijk onder de 18 minuten lopen.

Maar hoeft ook niet perse hoor. Er komt wel weer een tijd dat er wedstrijden gelopen kunnen worden en ik train lekker door.
InZane schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Webgnome schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:49:
[...]

waar :P . en een 20 kilometer op 16km/u is een leuke training voor mij ;) Mits het niet te ver weg is natuurlijk
In Apeldoorn. Het liefste op de baan, want vlak. Als dat niet lukt, is er ook nog wel een mooi rondje hier in de buurt, maar daar zit een stukje vals plat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Op de baan vind ik het helemaal geestdodend ;). Maar wel erg makkelijk om tempo te lopen natuurlijk.
InZane schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:53:
[...]

In Apeldoorn. Het liefste op de baan, want vlak. Als dat niet lukt, is er ook nog wel een mooi rondje hier in de buurt, maar daar zit een stukje vals plat in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
influenza schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:56:
Op de baan vind ik het helemaal geestdodend ;). Maar wel erg makkelijk om tempo te lopen natuurlijk.

[...]
Ja dat is zeker geestdodend, maar het gaat om de tijd he. Op zo'n moment heb ik toch geen oog voor m'n omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zones zijn goed ingesteld o.b.v. medische keuring, maar anaeroob trainingseffect op de Garmin is bijna nihil.

Zelfs in mijn trainings PR op de 10km, met pieken naar de 193bpm, werd er nauwelijks een anaeroob tranings effect gerapporteerd.

Echter tijdens wielrennen, met nagenoeg dezelfde zones, zie ik veel vaker een anaeroob traningseffect.

Wellicht dat de algoritmes van Garmin niet helemaal zuiver zijn?
Pagina: 1 ... 31 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.