Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Calitomnication schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:46:
[...]

Wel trots dat het binnen vrij korte tijd is gelukt om Goodr op deze lijst te krijgen. :P
Duidelijk de verkeerde smiley gekozen. B-) B) (8> 8)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:42
Roadman schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:45:
[...]
Eigenlijk moet ik gewoon eerlijk zijn tegen mijzelf en concluderen dan ik gewoon mentaal hardloop moe ben. Daarom nu eindelijk eens een periode van rust. Voor hoelang, geen idee. Totdat de echte zin om te hardlopen weer komt denk ik.
Vooral doen, dat gevoel komt vanzelf wel weer. Soms is het erg verfrissend om een tijdje te focussen op iets anders! Slechter wordt je er doorgaans ook niet van. Het niveau komt snel genoeg terug.

Het gevoel herken ik sterk van de opbouw naar een stevige ultra, dan heb ik daar maanden naartoe gewerkt en hopelijk doel bereikt. Om zowel fysiek als mentaal te herstellen neem ik dan heel bewust pauze. Even iets anders dan lopen. Als ik zin heb om te lopen is dat prima, maar er moet helemaal niets :)
Bij mij begint het na een paar weken meestal weer echt te kriebelen en wordt het tijd voor een nieuwe stip aan de horizon.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:21
Heel herkenbaar inderdaad. Na verloop van tijd moet je gewoon even stoppen en iets anders doen. Om dit gevoel zoveel mogelijk tegen te gaan heb ik na elke periode van 6 weken een verplichte week niks. Dat is misschien iets te kort maar zorgt wel even voor die reset.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:46

Tazzios

..

Aghanim schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:23:
@InZane Hoe bevalt je Pegasus 37? En dan specifiek het 'lipje' op je wreef waar de veterknoop komt als je de schoen strikt (snap je hem nog ;) ). Bij de 36 hebben ze dat compleet veranderd en is dit een heel dun en klein lapje geworden. Het resultaat is dat de schoenen na strikken niet fijn zitten, je voelt echt de veter knellen op je been/voet. Dat was bij de 32 t/m 35 nog een dikkere en grotere lap stof. Tijdens het hardlopen voel ik het overigens totaal niet, maar even 10 minuten wandelen op de 36 voorafgaand aan hardlopen voelt oncomfortabel. Ik ben benieuwd of dat bij de 37 ook het geval is?
Een trucje is om de knoop meer aan buitenkant van je schoen te maken ipv midden op je wreef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:45
Ik kom er net achter dat je via Garmin Connect op je computer nog veel betere analyses kan uitvoeren op staplengte e.d. Ik vond het altijd irritant dat ik mijn staplengte en cadans per geregistreerde ronde niet kon zien, maar dat kan dus wel! Als je je activiteit opent in Garmin Connect, kun je onderaan kiezen voor "Ronden". Daar staat zo ongeveer alle informatie die je maar wil.
Omdat ik nieuwsgierig was of ik op de telefoon niet kon kiezen voor kolommen, kwam ik er daarachter dat je het scherm gewoon kan draaien en dan zie je al deze statistieken ook :F

Gisteren wel een zware training gehad hoor, het was 's avonds nog warm maar vooral benieuwd. Desondanks wel weer het tempo vol weten te houden in de minutenloop (plm. 4:35min/km), dus een zware trainingsweek achter de rug omdat maandag het tempo nog wat hoger lag en we woensdag het bos in zijn geweest voor een heuveltraining :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Rudedadude schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Duidelijk de verkeerde smiley gekozen. B-) B) (8> 8)
Te weinig gepost de afgelopen dagen, mijn smiley etiquette is een beetje rusty
Arjan90 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:41:
Ik kom er net achter dat je via Garmin Connect op je computer nog veel betere analyses kan uitvoeren op staplengte e.d. Ik vond het altijd irritant dat ik mijn staplengte en cadans per geregistreerde ronde niet kon zien, maar dat kan dus wel! Als je je activiteit opent in Garmin Connect, kun je onderaan kiezen voor "Ronden". Daar staat zo ongeveer alle informatie die je maar wil.
Omdat ik nieuwsgierig was of ik op de telefoon niet kon kiezen voor kolommen, kwam ik er daarachter dat je het scherm gewoon kan draaien en dan zie je al deze statistieken ook :F

Gisteren wel een zware training gehad hoor, het was 's avonds nog warm maar vooral benieuwd. Desondanks wel weer het tempo vol weten te houden in de minutenloop (plm. 4:35min/km), dus een zware trainingsweek achter de rug omdat maandag het tempo nog wat hoger lag en we woensdag het bos in zijn geweest voor een heuveltraining :D
Het scherm draaien zorgt er idd voor dat je meer data te zien krijgt, al is de werking en overzichtelijkheid niet helemaal je van het. Vraag me op mobiel niet juist af of ze soms te veel data op een te klein scherm willen laten zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Calitomnication op 13-06-2020 10:13 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tazzios schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:12:
[...]

Een trucje is om de knoop meer aan buitenkant van je schoen te maken ipv midden op je wreef.
Klopt, maar ook dan voelt het niet prettig. Het voelt alsof er helemaal geen 'lip' op de wreef zit en de veter direct op je been gestrikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 20:00
Vanochtend m'n eerste rondje op mijn nieuwe Ride ISO 2 gelopen. Voelt erg aan als de Ride ISO, al heb ik het gevoel dat de upper wat fijner is. Maar dat merk ik beter na een langere ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Haha, welkom in de wondere wereld van het garmin ecosysteem. Het blijft bij mij een constante bron van verwondering en ergernis 8)7

En klinkt als een mooi weekje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als Garmin nou eens keuzes zou maken. Of ons die opties gaf. Wat boeit "gemiddeld bewogen tempo" of "beste tempo" (vrijwel altijd een gps-uitschieter) in hemelsnaam? Minder is meer. Je blijft horizontaal scrollen!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik vind de gemiddeld bewogen tempo toch wel een fijne statistiek. Zo kun je snel zien of over de hele linie een training sneller ging dan een vergelijkbare training een tijd geleden. Als je vervolgens wil weten hoe de vork echt in de steel zit (dus per split ) dan kun je gewoon op de site kijken.

Wat mij het meest irriteerde aan Garmin is de manier waarop men vergelijkingen doet. Ik wil zoeken op vergelijkbare trainingen. Dat kan in de standaard layout helemaal niet. Je kunt wel zoeken op afstand etc maar als je wil weten welke trainingen ik bijvoorbeeld met een bepaalde workout heb gedaan. Kan niet. Als ze dat er nou in bouwen zou ik zo terug gaan naar Garmin. Heb nu maar een eigen stukje software daarvoor in elkaar geknutseld dat data uit Garmin trekt elk uur.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Roozzz schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Haha, welkom in de wondere wereld van het garmin ecosysteem. Het blijft bij mij een constante bron van verwondering en ergernis 8)7

En klinkt als een mooi weekje :)
Ah, ik zie nu dat daar ook (in land-cape modus) de paslengte nog bij staat samen met de cadans... Was ik naar op zoek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
Vandaag met vlagen m’n cadence wat verhoogd (op lage snelheid) en dat ging eigenlijk best prima, je merkt meteen dat je minder op haklanding loopt dus hier ga ik de komende tijd is op oefenen :)
Verder doet de warmte mij steeds minder met lopen 8) vandaag nergens last van gehad en optijd wat gedronken tussendoor.

De conditie herstel na m’n maandje verplicht rust gaat ook weer de goeie kant op, hartslag blijft steeds lager en rusthartslag duikt ook weer is af en toe onder de 40

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 09:08
Ha! Dat wist ik ook niet. Ik vond het al zo merkwaardig dat Garmin in de telefoon zo weinig ronde-info gaf, ook zaken als “gemiddelde hartslag” in een ronde miste ik. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:32
Voor de meeste uitgebreide analyze heb ik ook een accountje bij runalyze. Daar kun je met betrekking registratie per rond ook alles zien. Eventueel ook handmatige lapafstanden invoeren (bv elke 5 km of 400m etc) ipv de laps door je garmin horloge aangegeven :-)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Om op dit topic even door te vragen, wat gebruiken jullie als tools om enerzijds individuele trainingen te bekijken en anderzijds om trends en fasering te monitoren?

Voor het eerste onderwerp gebruik Garmin & runalyze (en voor de luls sync ik dat met Strava & Smashrun).
Maar de lange termijn trends en trainingsplannen komen naar mijn idee daar niet echt naar voren (anders dan uren/km). Nu heb ik voorheen wel eens gestoeid met Trainingpeaks (ik sync nog steeds alles) en heeft mijn vriendin een tijdje gewerkt met Today's plan. Die laatste vind ik gebruiksvriendelijker dan TP, maar is inhoudelijk vergelijkbaar. Ik hik alleen net even tegen het kostenplaatje aan. Voor iemand die meestal maar gewoon "doet", is het allicht ook wat overkill :P Dan wil ik toch wel heel zeker zijn van de toegevoegde waarde en hoe ik die het beste kan gebruiken.

Stravistix geeft wel dan wel weer een mooie trend, maar werkt weer niet de toekomst in... En als schil over strava is dit gewoon niet optimaal. Hier is te vaak gedoe mee.

Ben benieuwd of en wat jullie hiervoor gebruiken?

Idealiter niet alleen op hardlopen gefocust. Ik fiets, mtb en krachttrain ook nog wel eens iets.

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 13-06-2020 19:43 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Hier sinds 1 mei weer begonnen met hardlopen. Doel was eerst afvallen maar hoe meer ik loop, hoe leuker ik het ga vinden. Wat ook helpt, dat ik al aardig ben afgevallen, waardoor ik beter / makkelijker lijk te lopen.

Wat verder zo fijn aan lopen is bijvoorbeeld tov de sportschool. Je kan direct beginnen, bent zo weer thuis, kost nauwelijks geld en je sport buiten!

Nu even goed herstellen, vanmiddag 10kg gelopen in de warmte. Was achteraf nog best warm. Ren eigenlijk altijd pas in de avond of vrij vroeg. Evrn wennen met de hitte.

Nu het moeilijkste, niet te snel en te veel en te ver hardlopen. Weet dat mijn conditie beter is dan mijn lichaam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Wackmack schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:50:
Hier sinds 1 mei weer begonnen met hardlopen. Doel was eerst afvallen maar hoe meer ik loop, hoe leuker ik het ga vinden. Wat ook helpt, dat ik al aardig ben afgevallen, waardoor ik beter / makkelijker lijk te lopen.

Wat verder zo fijn aan lopen is bijvoorbeeld tov de sportschool. Je kan direct beginnen, bent zo weer thuis, kost nauwelijks geld en je sport buiten!

Nu even goed herstellen, vanmiddag 10kg gelopen in de warmte. Was achteraf nog best warm. Ren eigenlijk altijd pas in de avond of vrij vroeg. Evrn wennen met de hitte.

Nu het moeilijkste, niet te snel en te veel en te ver hardlopen. Weet dat mijn conditie beter is dan mijn lichaam.
Kost nauwelijks geld? Wacht maar tot je voor elke gelegenheid andere schoenen wilt :+

Verder goed bezig natuurlijk! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
InZane schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:39:
[...]

Kost nauwelijks geld? Wacht maar tot je voor elke gelegenheid andere schoenen wilt :+

Ja, en dit topic blijft volgen...iets met reebok, goodr, ........ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wackmack
InZane schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/py0NUuoovA7x2svNOy-XdBMslXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gw1yHqVXPIbujvtyoALuR7Xc.jpg?f=fotoalbum_large

Deze schoenen heb ik al jaren, was toen 180e kwijt. Ze lopen nog perfect, alleen bij mijn hak slijtage.

Mijn eerste prioriteit is speciaal ondergoed of een speciaal broekje kopen. Liep vorige week 13km. Tijdens het lopen ging mijn onderbroek erg schuren. Had er een paar dagen last van.

In een ver verleden liep ik eens 25km. Kwam toen thuis met bloed op mijn enkel en onderbroek vanwege het schuren.

Iemand tips voor goede onder kleding?

Vraagje over de opbouw. Na 6 weken voor het eerst 10km gelopen. Als er genoeg rust is, tussen de training, dan herstel ik toch prima.

Was trouwens vanmorgen 81kg, 1 mei nog 89kg. Hardlopen motiveert echt 😋👌🏃

[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 14-06-2020 09:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

Wackmack schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:09:
[...]

[Afbeelding]

Deze schoenen heb ik al jaren, was toen 180e kwijt. Ze lopen nog perfect, alleen bij mijn hak slijtage.

Mijn eerste prioriteit is speciaal ondergoed of een speciaal broekje kopen. Liep vorige week 13km. Tijdens het lopen ging mijn onderbroek erg schuren. Had er een paar dagen last van.

In een ver verleden liep ik eens 25km. Kwam toen thuis met bloed op mijn enkel en onderbroek vanwege het schuren.

Vraagje over de opbouw. Na 6 weken voor het eerst 10km gelopen. Als er genoeg rust is, tussen de training, dan herstel ik toch prima.

Was trouwens vanmorgen 81kg, 1 mei nog 89kg. Hardlopen motiveert echt 😋👌🏃
Kalenji onderbroeken van de Decathlon zijn prima bang for buck. Zelf loop ik zonder, al mijn hardloop korte broeken hebben een binnenbroek. En evt. wat vaseline, dat helpt altijd.

Vanochtend heb ik alweer 22 km door de natuur gebanjerd. Het was wat mistig en toch 18 graden. Goede combinatie om drijfnat weer terug bij de auto te komen. Itt de 24km van gistermiddag bij 24 graden had ik nu wel voldoende drinken bij me. Verder nog wat reeën en roofvogels gezien, dat is dan weer het voordeel van vroeg opstaan. En toch weer 46km weggetikt binnen 24 uur tijdsbestek.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
Vanochtend vroeg was het al goed benauwd zeg. Nu ging de training vandaag sowieso niet van een leien dakkie. Het was even doorvechten vandaag. Ze zeggen dat het erbij hoort, maar liever niet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 20:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Totrail schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:09:
Vanochtend vroeg was het al goed benauwd zeg. Nu ging de training vandaag sowieso niet van een leien dakkie. Het was even doorvechten vandaag. Ze zeggen dat het erbij hoort, maar liever niet ;)
Vanochtend tegen 9 uur vertrokken en inderdaad met de wind in je rug en de zon in je gezicht was het al snel benauwd. Maar goed toch nog een leuk stukje gelopen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:15
Aan de kust viel het wel mee met de benauwdheid. Een buitje gaf ook wat verkoeling. Eindelijk weer eens een grotere afstand afgelegd: https://strava.app.link/Lmr6n1wej7

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Totrail schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:09:
Het was vanmorgen inderdaad belachelijk benauwd om 0800. En dan moet je 40km van je trainer. Met pijn en moeite een 38 eruit kunnen persen. Hopelijk gaat volgende week wat koeler zijn maar dan wel met dezelfde wind etc die was gewoon goed ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Niet te doen dit. Ben er na 5 km maar mee gestopt en naar huis gewandeld. Echt veel te benauwd. Na morgen ook geen storingsdienst meer, dus dan is het ook weer wat makkelijker om op andere tijden te gaan lopen.

[ Voor 37% gewijzigd door pjlgt op 14-06-2020 14:17 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hele Strava-tijdlijn stond vol met geklaag over de benauwdheid. Allemaal mensen die in de winter zeggen dat ik moet stoppen met zeuren over de kou O-)

Ik vond het lekker. Beetje saunagevoel. De regenbui op driekwart was op zich jammer maar een verfrissende bui bij 20° is ook wel fijn.

Inmiddels twaalf weken elke dag getraind. Totaal 1086km, dus gemiddeld 90km/week. Nog zestien dagen!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
kenneth schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:25:
Hele Strava-tijdlijn stond vol met geklaag over de benauwdheid. Allemaal mensen die in de winter zeggen dat ik moet stoppen met zeuren over de kou O-)

Ik vond het lekker. Beetje saunagevoel. De regenbui op driekwart was op zich jammer maar een verfrissende bui bij 20° is ook wel fijn.

Inmiddels twaalf weken elke dag getraind. Totaal 1086km, dus gemiddeld 90km/week. Nog zestien dagen!
Kou is ook lekker! Als je het koud hebt loop je niet hard genoeg :+ En op kou kun je je kleden, op warmte niet.

Maar goed, vanochtend wel braaf 2 series van 100, 200, 300, 400, 500m gedaan op 22s/100m en dezelfde afstand rust. Met in- en uitlopen was dat weer 17km. Resultaat was nat, nat en nog eens nat.

Strava: https://strava.app.link/UuDmFnssj7

Gisterochtend een duurloopje van 16km gedaan met de AV. Initieel plan was om richting de hei bij Assel te lopen, maar dat stuitte op wat weerstand. Uiteindelijk dus maar in het bos gebleven. Was een leuke route met genoeg mooie paadjes. Ook toen was ik drijfnat achteraf, ondanks dat het tempo maar rond de 5.30 lag.

Strava: https://strava.app.link/j1Tfxfwsj7

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 14-06-2020 16:18 . Reden: Strava or it didn't.. linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Het was heerlijk weer deze middag, ook al kwam dat door de flinke plensbui die eerder deze ochtend was gevallen. Het was een graadje of 19 met een verkoelend windje. Prima omstandigheden voor een thresholdrun en dan loop je opeens redelijk makkelijk een 10KM onder de 50 minuten met een HR rond je omslagpunt waar ik voorheen aanzienlijk veel moeite moest doen om überhaupt tijdens een training onder de 50 minuten te komen :)

Sowieso heb ik het ritme weer redelijk te pakken na al die corona-gerelateerde werkzaamheden, hopelijk blijft het zo. Nu de extra kilo's kwijt zien te raken:+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Prima temperatuurtje dit toch :*) Hier was het vooral warm, wel bewolkt en geen regen, Ben rond een uur of 16.00 de deur uit gegaan voor een DL van 18km. Ja ok, het was een beetje benauwd, maar om nou te zeggen dat het superwarm was. Deze temperaturen zijn serieus lekker om mee te lopen, eigenlijk mogen er nog wel een paar graadjes bovenop 8)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 20:53

Heb je na 4-5 dagen niet keer zin in een dag zonder hardlopen? Ook om je lichaam keer rust te geven, ik ben nu persoonlijk ook meer gaan lopen. 4 weken geleden zat ik op 55km, deze week zat ik op 68 met 1 dag rust.
Twijfel om deze week ook 7 dagen te gaan en rond de 73 te gaan zitten :)

Ben overigens ook 2-3x per week met een metronome app aan het lopen, zat zelf rond 170 cadans met die app train ik dan op 176, over aantal weken eens naar 180

[ Voor 13% gewijzigd door Dirk0s op 14-06-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Dirk0s schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Heb je na 4-5 dagen niet keer zin in een dag zonder hardlopen? Ook om je lichaam keer rust te geven, ik ben nu persoonlijk ook meer gaan lopen. 4 weken geleden zat ik op 55km, deze week zat ik op 68 met 1 dag rust.

Ben overigens ook 2-3x per week met een metronome app aan het lopen, zat zelf rond 170 cadans met die app train ik dan op 176, over aantal weken eens naar 180
Je kunt er ook eens een duurloop ingooien, dan hoef je nog steeds geen 7 dagen te lopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
InZane schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:38:
[...]

Je kunt er ook eens een duurloop ingooien, dan hoef je nog steeds geen 7 dagen te lopen :)
Die zat er in deze week, 17km op 5:20 ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dirk0s schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:12:
[...]

Meestal heb ook één à twee rustdagen per week maar het ging de laatste tijd zo grillig dat ik even een mentale stap wilde zetten. Wat rust betreft: ik loop al bijna twaalf jaar waarvan de laatste jaren flink serieus. Daardoor ben ik van de meeste trainingen binnen 24 uur hersteld en wanneer ik dat nog niet ben doe ik heel rustig aan: 5'30/km ipv 4'45/km.
Na deze honderd dagen wil ik naar één rustdag per twee à drie weken gaan.

Ik weet niet wat jouw geschiedenis is met hardlopen maar doe rustig aan met omvang uitbouwen. Het gaat allemaal geweldig totdat het opeens niet meer geweldig gaat en dan lig je weken of maanden in de lappenmand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Dirk0s schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:50:
[...]

Die zat er in deze week, 17km op 5:20 ;)
Dan doe je er 5 bij maar dan wel een rustdag erna ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

[...]Mijn eerste prioriteit is speciaal ondergoed of een speciaal broekje kopen. Liep vorige week 13km. Tijdens het lopen ging mijn onderbroek erg schuren. Had er een paar dagen last van.

Das idd vervelend.
Bij twijfel gebruik ik net al velen wat vaseline, vooral aan de binnenkant v/d bovenbenen. Met wedstrijden in de zomer altijd.

Ondergoed: Vanuit het handballen was ik gewend om een wedstrijd zwembroek er onder te dragen.
Eigenlijk daardoor nooit problemen gehad; ze zijn ook heel erg duurzaam ik doe er toch een aantal jaren mee
en vertonen maar heel weinig slijtage, zeker gezien de inspanning waarbij ze gebruikt worden..
Normale (goede) onderbroeken slijten naar mijn ervaring heel veel sneller en daar betaal ik per set toch vaak ook wel 15 euro voor (bij de Sting). Wedstrijdzwembroeken mogen dan ca 25 euro kosten maar qua draagcomfort/ duurzaamheid vind ik dat het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
[...]

Ik gebruik zowel voor het hardlopen als op de fiets (Elliptigo GO en MSUB) de hardloop onderbroeken van de decathlon en dan het merk Kalenji. Zijn boxers die strak genoeg zitten en voel je totaal niet zitten. Wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
kenneth schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:17:
[...]

Meestal heb ook één à twee rustdagen per week maar het ging de laatste tijd zo grillig dat ik even een mentale stap wilde zetten. Wat rust betreft: ik loop al bijna twaalf jaar waarvan de laatste jaren flink serieus. Daardoor ben ik van de meeste trainingen binnen 24 uur hersteld en wanneer ik dat nog niet ben doe ik heel rustig aan: 5'30/km ipv 4'45/km.
Na deze honderd dagen wil ik naar één rustdag per twee à drie weken gaan.

Ik weet niet wat jouw geschiedenis is met hardlopen maar doe rustig aan met omvang uitbouwen. Het gaat allemaal geweldig totdat het opeens niet meer geweldig gaat en dan lig je weken of maanden in de lappenmand.
Ik heb altijd gevoetbald en ben sinds een jaar echt serieus aan het lopen.
Moet zeggen dat het herstellen mij ook steeds beter af gaat en eigenlijk nooit klachten heb. Maar zoals je zegt misschien is dat het gevaar.

Wel kijk ik hoe mijn hartslag in rust is (deze is tijdens slapen zelfs aan het dalen) , kijk ik bij Garmin hersteltijd en kijk ik hoe ik me lichamelijk voel. Als deze 3 punten geen gekke verandering geeft ga ik weer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Ik heb gisteren met mijn zoon van 13 gelopen. (Hij loopt sinds een paar maanden). Na wat geklaag over warmte kon ik hem mooi naar zijn "PR" op de 5km loodsen in 31:48. Na afloop was ie redelijk gesloopt, maar ook trots.

Vervolgens heb ik hetzelfde rondje nog een keer gelopen (hij verklaarde mij voor gek ;-), op mijn basistempo op 5:35/km.

Was best een leuke ervaring om te doen, de afwisseling in tempo was ook prima.

https://www.strava.com/activities/3611710813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Benauwdheid ≠ hitte ;)

In 1km had ik gisteren het zweet op mijn jukbenen staan, dat gebeurt over het algemeen in de sauna of ergens in de 30°C bij het hardlopen. Op de Utrechtse Heuvelrug was het gisteren een drama om hard te lopen vond ik zelf, tot de wolkbreuk. Daarna was het heerlijk in de regen maar ik kwam wel zeiknat terug bij de auto. Gelukkig heb ik altijd een droog shirt en een handdoek mee.

Het was een rustige week met ongeveer 55km voor mij. Deze week ga ik eens kijken of ik elke dag kan hardlopen, of in ieder geval 5 dagen. B-)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Xaverius schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Benauwdheid ≠ hitte ;)

In 1km had ik gisteren het zweet op mijn jukbenen staan, dat gebeurt over het algemeen in de sauna of ergens in de 30°C bij het hardlopen. Op de Utrechtse Heuvelrug was het gisteren een drama om hard te lopen vond ik zelf, tot de wolkbreuk. Daarna was het heerlijk in de regen maar ik kwam wel zeiknat terug bij de auto. Gelukkig heb ik altijd een droog shirt en een handdoek mee.

Het was een rustige week met ongeveer 55km voor mij. Deze week ga ik eens kijken of ik elke dag kan hardlopen, of in ieder geval 5 dagen. B-)
Tsja.. ik heb zaterdag 11km gelopen en geen regen gezien. Maar toch kwam ook ik compleet doorweekt thuis ;)

Voor mij overigens ook een rustig weekje. Waar vorig jaar een 50km-week tot mijn pieken zou behoren was het t.o.v. dit voorjaar een absolute low haha. Maar fijn om even een rustig weekje te hebben gehad. Vandaag weer aan de bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Het was voor mij ook een relatief rustige week van 56km verdeeld over 4 keer lopen.

Heb toch een beetje spanning in mijn linker kuit. Lijkt verder niet heel ernstig, maar vandaag toch maar even niet lopen in ieder geval. Misschien dat het heeft te maken met dat ik zaterdagochtend tijdens het lopen door mijn enkel ging. Ik weet het niet. Toen wel gewoon door kunnen lopen op zich, maar je maakt toch even een rare beweging.

De muggen zijn ook aardig actief trouwens. Gisteren echt lek gestoken in het bos. Vooral als je dan even staat te wachten tot de groep weer bij mekaar is.
Sloeg op gegeven moment een mug van m'n been en er bleef gelijk een vlek bloed achter. Een paar seconden doet iemand anders hetzelfde en bij haar ook al een grote bloedvlek.

Ook nog een treintje processierupsen zien lopen trouwens. Dat zijn ook geen lieverdjes.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gaargod
  • Laatst online: 19-09 19:31
Gisteren de Utrechtse Heuvelrug bezocht voor die route van Maarn naar Renen die ik een tijdje terug in dit topic postte. Het werd uiteindelijk van Rhenen naar Maarn, want de trein ging om 07:29 vanaf Maarn naar Rhenen. Van Rhenen naar Maarn ging die 'pas' even na 8'en. Wilde zo vroeg mogelijk op pad voor deze ruim 35km.

Mooie omgeving en wat leuke paadjes gelopen, maar wat was het benauwd. Ergens bij 27km werd het even teveel, hartslag schoot omhoog en de benen hielden er mee op. Heb een kilometer gewandeld en even rustig wat stukjes paprika gegeten. Gelukkig goed hersteld en de laatste 10km gingen weer heerlijk :)

Achteraf gezien wel blij dat ik de route gelopen heb, maar ga het niet zo snel nog een keer doen. Qua reistijd ben ik ruim 2,5u onderweg geweest (auto uur heen, trein half uur, auto uur terug). Dan loop ik liever dit soort afstanden wat dichter bij huis. Met de duinen / bossen bij Bloemendaal / Wijk aan Zee / Heemskerk / Castricum / Schoorl zo dichtbij huis ben ik ook gewoon erg verwend en dat maakte deze loop maar weer eens extra duidelijk.

Uiteindelijk afgeklokt op een kleine 36,5km in 3u23. Strava! https://www.strava.com/activities/3612496615

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:32

Saninl

Shit zeg, hier al een week of twee/drie last van een scheenbeen bij het lopen. Al een aantal jaren regelmatige loper (2-3x per week, 10-15km) maar nu opeens last van. Na de eerste keer pijn tijdens het lopen een week rust, daarna na 1km alweer pijn aan dezelfde scheen. Nu opnieuw een week rust en kijken hoe het daarna gaat op langzaam tempo... Ik baal ervan! Lijkt erop dat mijn doelen voor 2020 naar 2021 doorgeschoven gaan worden qua training en km's. Daarnaast merk ik dat ik er niet lekkerder door in mijn vel ga zitten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Saninl schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:34:
Shit zeg, hier al een week of twee/drie last van een scheenbeen bij het lopen. Al een aantal jaren regelmatige loper (2-3x per week, 10-15km) maar nu opeens last van. Na de eerste keer pijn tijdens het lopen een week rust, daarna na 1km alweer pijn aan dezelfde scheen. Nu opnieuw een week rust en kijken hoe het daarna gaat op langzaam tempo... Ik baal ervan! Lijkt erop dat mijn doelen voor 2020 naar 2021 doorgeschoven gaan worden qua training en km's. Daarnaast merk ik dat ik er niet lekkerder door in mijn vel ga zitten :-(
Scheenbeenblessures kunnen heel vervelend zijn. Echter, alles staat of valt met een goede diagnose en analyse hoe de blessures is ontstaan. Ik zou voor de zekerheid bij een goede (sport)fysio langs gaan.

Ik heb 4 jaar geleden last gehad van m'n scheenbeen, de oplossing voor mij was techniek aanpassen (midvoetlanding ipv. haklanding. Vorig jaar dacht ik weer dat ik last had, maar het was een te stijve onderkuit die irriteerde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Vorige week wat posts over hoe hard je kunt met een hond die je helpt. Nou heel hard dus ;)

https://www.nonstopdogwea...magazine/canicross-record

Er werd in deze virtuele race sowieso wel lekker doorgelopen :P
Mannen
1 Ben Robinson Zuma UK 2:04
2 Pedro José Hervas Snoopy Spain 2:14
3 David Huckell Bekele UK 2:18
3 Alberto Ferrera Mañas Pongo Spain 2:18
3 Rodri Alonso Aquiles Spain 2:18
4 Javier Sanchez AlphaFly Spain 2:20
5 Santiago Navarro Max Spain 2:22
6 Uly Muñoz Simba Mexico 2:24
7 Baruc PD Rocky Mexico 2:27
8 Nick Weis Anarchy EEUU 2:30
9 Luis Guilera Xapa Spain 2:34
10 Pierde Thauby Anaé France 2:35

Vrouwen
1 Monica Touriño Nepal Spain 2:41
2 Cathrine Svendsen Vanja UK 2:48
3 Natasha White Nancy UK 2:49
4 Yacha Lysbonn France 2:52
5 Heather Milly UK 2:59
6 Gwen Martin Odda France 3:00
7 Emily Gelipter Finch UK 3:01
8 Joy Weis Oso EEUU 3:08
9 Cristina Fernández Baco Spain 3:12
9 Ana María Pineda Milly Colombia 3:12
10 Magda Lorena Riascos Chewie Colombia 3:15

Junioren (10 jaar dit jochie)
1 Jonathan Ingram Uma UK 2:38

[ Voor 76% gewijzigd door influenza op 15-06-2020 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
Binnenkort krijg ik een harnas binnen voor m'n whippet. Eens kijken hoe dat gaat.

Bij het los rennen in het bos rent ze vooral voor m'n voeten, dus ook uitvogelen hoe ik het aan kan leren om vooruit te trekken :*)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Whippets kunnen in ieder geval heel snel ;) Ik weet niet waar je woont, maar er zijn in Nederland best veel trainingsgroepen waar je kunt aansluiten. Honden leren meestal het snelst door het af te kijken van andere honden die het al snappen.
Keiichi schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:20:
Binnenkort krijg ik een harnas binnen voor m'n whippet. Eens kijken hoe dat gaat.

Bij het los rennen in het bos rent ze vooral voor m'n voeten, dus ook uitvogelen hoe ik het aan kan leren om vooruit te trekken :*)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Gisterochtend 16km gelopen, en eigenlijk helemaal geen last van warmte of benauwdheid, het ging juist erg fijn. Bij thuiskomst wel m'n shirt praktisch kunnen uitwringen, en mijn water was ook wel hard gegaan kwam ik achter (meestal heb ik aan een liter voor 1.5h lopen ruim genoeg, nu was ie op). Misschien hielp het dat ik voornamelijk in de buurt van bomen heb gelopen, die houden misschien een gedeelte van de luchtvochtigheid vast of zo. Maar voor mij mag het vaker dat weer zijn, geen brandende zon (dus geen zonnebrand nodig whooo *O*) en ook niet heel warm, het was 20 of 21 graden denk ik.
Dus @kenneth niet iedereen op je Strava was aan t klagen over het weer :P

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Poekie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:54:
Gisterochtend 16km gelopen, en eigenlijk helemaal geen last van warmte of benauwdheid, het ging juist erg fijn. Bij thuiskomst wel m'n shirt praktisch kunnen uitwringen, en mijn water was ook wel hard gegaan kwam ik achter (meestal heb ik aan een liter voor 1.5h lopen ruim genoeg, nu was ie op). Misschien hielp het dat ik voornamelijk in de buurt van bomen heb gelopen, die houden misschien een gedeelte van de luchtvochtigheid vast of zo. Maar voor mij mag het vaker dat weer zijn, geen brandende zon (dus geen zonnebrand nodig whooo *O*) en ook niet heel warm, het was 20 of 21 graden denk ik.
Ben ook een ontzettend mooi weer loper en eigenlijk kan het niet warm genoeg zijn. Maar als ik mag kiezen tussen benauwdheid of lopen in de brandende zon, dan kies ik toch voor het laatste. Op de een of andere reden kan ik daar beter mee omgaan. Niet dat benauwdheid me nekt, verre van dat. Maar op een brandende zon kun je beter anticiperen denk ik. Je weet dat de zon schijnt, dus het is warm. Afgelopen zondag was het ook warm, maar bewolkt. Net zoals nu.. Het is bewolkt, beetje grauwig, ziet er niet heel warm uit. Dus je trekt maar een shirt ipv singlet aan.

Afgelopen zaterdag overigens wel gemerkt hoeveel verschil in de lengte van een korte broek kan hebben op de afvoer van warmte. Zaterdag gelopen in een broek met een lengte van 23cm, maar kon de warmte gewoon niet kwijt. Hier eerder nooit zo bij stil gestaan. Zondag gelopen met een lengte van 18cm, voelt veel beter aan. Heb ook nog korte broeken in de lengte van 13cm, maar korter moet het echt niet worden. Bij mij is het dan net of er 2 touwtjes uit m'n broek hangen ;)

tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
bvsteyn schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:27:
[...]

Ik gebruik zowel voor het hardlopen als op de fiets (Elliptigo GO en MSUB) de hardloop onderbroeken van de decathlon en dan het merk Kalenji. Zijn boxers die strak genoeg zitten en voel je totaal niet zitten. Wat mij betreft een aanrader.
Super! Ga ik morgen eens kijken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58
Was deze hier al voorbij gekomen? :)

https://nos.nl/l/2337371

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Gisteravond samen met mijn vrouw door de uiterwaarden 10km gelopen maar echt iedereen die we tegenkwamen had schijt aan de anderhalve meter. Wij gingen telkens netjes achterelkaar lopen maar de tegenliggers namen rustig meer dan de helft van het pad in beslag met z'n tweetjes naast elkaar.

Nu had ik al in het centrum en supermarkt gezien dat afstandhouden niet meer zo'n ding is maar toch. Van die zwetende hardlopers, dat is toch eng en vies? :+
Wij zijn maar via de woonwijk terug gaan lopen, daar was het stil op straat.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Moet zeggen dat als ik hier de smallere wandelpaden neem langs de oude maas de meeste tegenliggers wel een stapje aan de kant doen als ik aankom.
Xaverius schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:40:
Gisteravond samen met mijn vrouw door de uiterwaarden 10km gelopen maar echt iedereen die we tegenkwamen had schijt aan de anderhalve meter. Wij gingen telkens netjes achterelkaar lopen maar de tegenliggers namen rustig meer dan de helft van het pad in beslag met z'n tweetjes naast elkaar.

Nu had ik al in het centrum en supermarkt gezien dat afstandhouden niet meer zo'n ding is maar toch. Van die zwetende hardlopers, dat is toch eng en vies? :+
Wij zijn maar via de woonwijk terug gaan lopen, daar was het stil op straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
Poekie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:54:
Omgaan met warmte tijdens hardlopen is m.i. wat persoonlijk en ook wel wat te trainen.

De kerntemperatuur van de hardloper is bepalend hoe het gaat tijdens het hardlopen. Als de kerntemperatuur oploopt zal het lichaam meer bloed langs de huid laten lopen om af te koelen. Dit bloed gaat dan minder naar de spieren en om hetzelfde tempo te lopen gaat de hartslag omhoog. Voor een rustig trainingsrondje zal het niet veel uitmaken, maar voor een wedstrijd wel degelijk.
Ook de afstand maakt veel uit. Voor lange afstanden zal je extra moeten drinken om niet uit te drogen (ongunstig voor prestatie's). Alleen al anderhalve liter vocht meenemen zorgt voor extra gewicht en dus wat minder snelheid.

Naast temperatuur is ook luchtvochtigheid en wind van belang. Als het "klam" en windstil is verdampt het zweet niet (verdamping van zweet leidt tot afkoeling), dus gaat de kerntemperatuur omhoog.

Voordeel van warmte is dat de spieren veel minder hoeven op te warmen en dat we luchtige en dus lichtere kleding aan kunnen doen.

Volgens mij is het gewoon een kwestie van accepteren dat hardlopen in de warmte gewoon wat minder gaat en daarop aanpassen: ander tijdstip, bosrijke omgeving (schaduw), minder ver, minder snel, meer drinken. En voor de rest genieten van het weer en het hardlopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

bert74 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:43:
[...]

Omgaan met warmte tijdens hardlopen is m.i. wat persoonlijk en ook wel wat te trainen.

[...]

Volgens mij is het gewoon een kwestie van accepteren dat hardlopen in de warmte gewoon wat minder gaat en daarop aanpassen: ander tijdstip, bosrijke omgeving (schaduw), minder ver, minder snel, meer drinken. En voor de rest genieten van het weer en het hardlopen.
Ik ben iemand die echt liever niet in de warmte traint, maar daardoor loop ik al vanaf een graad of 15 in kort/kort en ook al snel in singletjes. Maar zondag echt nergens last van, het voelde ook niet benauwd, ik denk dat ik blijkbaar vroeg genoeg was zodat t niet zo warm was.
Ik ben ook wel iemand die snel denkt van ach, dan maar langzaam.
Vanmorgen ook weer gaan lopen, en op een gegeven moment merkte ik druppels. Ik had geen idee of dat mijn eigen zweet was dat van m'n hoofd op m'n arm viel, of regen, tot ze ook tegen m'n bril aan kwamen.

In other news, mooie (Pro-)badge van Smashrun binnen, de 2x33x10k, 33 dagen om de dag minstens 10km gelopen, whoo! *O* Er is er nog een 2x365x10k, en tja, waarom niet een poging wagen, ik ben al op een tiende....
Citystrides begint moeilijk te worden, ik hoef alleen het buitengebied ten zuiden van de stad nog (zit nu op 96.5%). Daar kom ik eigenlijk niet zo snel, dus moet of verder gaan lopen, of ik moet eerst een stukje fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Poekie schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:43:
[...]

Ik ben iemand die echt liever niet in de warmte traint, maar daardoor loop ik al vanaf een graad of 15 in kort/kort en ook al snel in singletjes. Maar zondag echt nergens last van, het voelde ook niet benauwd, ik denk dat ik blijkbaar vroeg genoeg was zodat t niet zo warm was.
Ik ben ook wel iemand die snel denkt van ach, dan maar langzaam.
Vanmorgen ook weer gaan lopen, en op een gegeven moment merkte ik druppels. Ik had geen idee of dat mijn eigen zweet was dat van m'n hoofd op m'n arm viel, of regen, tot ze ook tegen m'n bril aan kwamen.
Je zou eens de loopjes van vandaag en zondag kunnen vergelijken door je gemiddelde snelheid (km/h) te delen door je gemiddelde hartslag. Je krijgt dan speed per heartbeat (hoger is beter). Als de theorie goed zit, zou de speed per heartbeat moeten dalen bij meer warmte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik ga kijken, ze hebben dezelfde gemiddelde snelheid en gemiddelde hartslag. Zondag ook wel sprintjes gedaan en toen was het 5 graden warmer (16 vs 21). Even geklooi om alleen t eerste uur zonder sprintjes te pakken om te vergelijken, zodat ik bij beide ongeveer een uur heb;
Zondag: 6:23/km (9,4 km/h), 142 bpm geeft 0,0662 bij 21*C, RH 86%;
Vandaag: 6:15/km (9,6 km/h), 146 bpm geeft 0,0658 bij 16*C, RH 88%.

Zondag had ik water mee, vandaag niet, behalve ongeveer een halve liter water gedronken van te voren beide keren nuchter gaan lopen.
Ik denk dat de proef nog niet groot genoeg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
[...]

Citystrides begint moeilijk te worden, ik hoef alleen het buitengebied ten zuiden van de stad nog (zit nu op 96.5%). Daar kom ik eigenlijk niet zo snel, dus moet of verder gaan lopen, of ik moet eerst een stukje fietsen.
Zelfs bij mij door de straat geweest *O* Hoe lang ben je er mee bezig geweest tot nu toe?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Poekie schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:09:
Ik ga kijken, ze hebben dezelfde gemiddelde snelheid en gemiddelde hartslag. Zondag ook wel sprintjes gedaan en toen was het 5 graden warmer (16 vs 21). Even geklooi om alleen t eerste uur zonder sprintjes te pakken om te vergelijken, zodat ik bij beide ongeveer een uur heb;
Zondag: 6:23/km (9,4 km/h), 142 bpm geeft 0,0662 bij 21*C, RH 86%;
Vandaag: 6:15/km (9,6 km/h), 146 bpm geeft 0,0658 bij 16*C, RH 88%.

Zondag had ik water mee, vandaag niet, behalve ongeveer een halve liter water gedronken van te voren beide keren nuchter gaan lopen.
Ik denk dat de proef nog niet groot genoeg is :P
Het verschil is erg klein (=consistent). Aan de andere kant zijn het inderdaad maar 2 metingen, de n zou wat groter moeten zijn om echt een patroon te kunnen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
[...]
Mooie reden om even de checken of bij mij nu sinds maart 's een keer gesynct is en ja hoor, tot eind mei staat erop (hè hè). Ik zit met een soortgelijk probleem, Stichtse Vecht is nogal langgerekt en als ik vanuit mijn huis naar Maarssenbroek wil lopen om daar in de grootste wijk van de gemeente huis te gaan houden, dan ben ik al bijna 10 km onderweg en nog geen straat toegevoegd. Dus ik overweeg om idd het fietsje te pakken en effectief straten te verzamelen. Is minder leuk, maar ik moet ook nog alle buitengebieden doen, dus dit jaar ben ik nog wel onder de pannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

BastiaanN schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:17:
Zelfs bij mij door de straat geweest *O* Hoe lang ben je er mee bezig geweest tot nu toe?
Die kans is dus natuurlijk ongeveer 96.5% als je in gemeente Hengelo (O) woont (ik heb de meeste straten ook écht gelopen, niet alleen langs een straat als er aan beide einden een node zat) :P dus niet heel raar haha.
Volgens mij ben ik ergens 2015 begonnen en in 2017 redelijk serieus ook 'op jacht' gegaan. Meestal heb ik wel een periode waarin ik dan echt nodes ga verzamelen, dan word ik het weer even zat (zeker bloemkoolwijk Hasseler Es boooeeee) en dan dus periodes waar ik meer 'standaard' rondjes loop. Bedoeling is dit jaar wel aan de 100% te geraken, en dan komt de gemeente wel weer met nieuwe straten (nu al langs de Laan Hart van Zuid door een grasveld gerend, wat ooit een straat wordt, en in Noord over een aantal bouwstraten waar alleen maar piketpaaltjes stonden om kavels aan te geven). Eind van de zomer ga ik verhuizen naar meer het zuiden van de stad (wel enigszins herkenbaar wáár het nieuwe huis is want ik ben er al een flink aantal keer vertrokken/geëindigd), dus dan is dat buitengebied ook weer makkelijker bereikbaar.
bert74 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:18:
Het verschil is erg klein (=consistent). Aan de andere kant zijn het inderdaad maar 2 metingen, de n zou wat groter moeten zijn om echt een patroon te kunnen laten zien.
Ja, ik wilde vergelijken met een 10km wat eerder toen ik ook 's morgens nuchter was gaan lopen (vergelijken met een keer na werk grotendeels onverhard maar wel in 26*C vond ik niet echt eerlijk) maar dat was al weer zo lang geleden dat ik toen 2kg zwaarder was en een lager trainingsvolume had, dus dat is niet echt eerlijk vergelijken.
Maar ach, ik kan ook redelijk zien aan het feit dat mijn VO2max niet al te hard daalt (en nu weer gestegen is) dat ik dit keer blijkbaar redelijk ok qua warmteacclimatisatie bezig ben. Blijft niet fijn, zeker niet de felle zon, juist omdat ik dus dan zonnebrand op moet en zonnebrand maakt zweten weer moeilijker (vind ik dan, al heb ik nu een redelijke versie die niet meteen wegzweet en toch zweet doorlaat, UV Sport van Ambre Solaire). Zweten doe ik sowieso wel, dus dan is dit koelere/meer bewolkte maar vochtigere weer fijner voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
Heb je voor citystrides ook nog bepaald tactiek die je aanhoud? Hier in de buurt zou ik nog enkele nodes moeten aanraken om een street compleet te hebben, maar in een aantal wijken heb ik gewoon totaal niet gelopen nog :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Keiichi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:34:
Heb je voor citystrides ook nog bepaald tactiek die je aanhoud? Hier in de buurt zou ik nog enkele nodes moeten aanraken om een street compleet te hebben, maar in een aantal wijken heb ik gewoon totaal niet gelopen nog :-)
Ik zou zeggen concentreer je op nodes die verder weg liggen, die in de buurt krijg je sowieso wel voor elkaar (je moet tenslotte ook naar andere stadsdelen toe). Ik heb op een gegeven moment wel citystrides naast de routebuilder van connect gezet en heb routes van werk -> huis en soms wat verder weg bepaalde stukken, en dan als ik in de buurt was zette ik de navigatie aan.
Als je weet dat je bepaalde wijken saai vindt om te lopen, doe dan steeds kleine stukjes van die wijk onderweg naar iets anders. En let op waar de nodes liggen. Ik heb wel eens een doodlopende straat net niet ver genoeg gelopen. Moest ik nóg een keer. Of een bedrijventerrein waar ik blijkbaar een zijstraat had gemist. Moest ik nog een keer dat terrein op (afgelopen vrijdag bijvoorbeeld, twee bedrijventerreinen meegepakt). Vanmorgen dus twee doodlopende straten in het havengebied meegepakt en twee doodlopende stukken die ik blijkbaar meerdere keren had overgeslagen.
En let op - bedrijventerreinen (en havengebied) is 's morgens vroeg en zondag overdag vaak lekker rustig. En de binnenstad of een wijkwinkelcentrum moet je niet door willen rennen als het zaterdagmiddag is.
Ik heb één straat manueel gemarkeerd als compleet (Beneluxlaan), omdat de nodes niet het fietspad volgen maar het alleen-auto-gedeelte. Daar ga ik écht niet lopen, ook niet zondagochtend, want je hoeft maar één idioot te hebben.... En het is me nog niet gelukt om OSM zo ver te krijgen dat die nodes goed komen te liggen.
Toen ik begon was de database nogal vervuild met privéterreinen met nodes er op (mijn eigen werkgever bijvoorbeeld, succes om daar te komen), snelwegen en gebouwen en parken die op hoekpunten nodes hadden. Gebouwen en parken heb ik uiteindelijk redelijk wat toch gewoon compleet van gekregen, maar gelukkig heeft James Chevalier nu die rotzooi uit de database gekregen.

Oh, en laat je niet raar aankijken als je een (doodlopende) straat inloopt en dan omkeert. Dat hoort er nu eenmaal bij haha.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Nieuw hier (niet op Tweakers). De Coronapandemie was voor mij het laatste zetje dat ik nodig had om te stoppen met roken, weer meer te gaan bewegen en hard te lopen. Wil me fitter voelen alsook flink afvallen (57jr, 111,8kg 1,89 mtr).
Half april gestopt met roken (na 40 jr!), loopschoenen gekocht en 's ochtends vroeg de deur uit om te kijken of het me uberhaupt zou lukken om hard te lopen. Jezus, wat was het koud! Daar had ik geen rekening mee gehouden in mijn korte broek :D Afijn, met mijn veels te hoge BMI, longen die nog dichtzaten van het roken, lukte het me amper om 1 minuut hard te lopen. Dat viel ff vies tegen. Met mezelf afgesproken dat ik op niet-hardloopdagen weer mijn wandelactiviteit zou oppakken. Dus 2 á 3 per week volgens hardloopschema proberen hard te lopen, rest van de dagen wandelen (en dan ong. 10000 stappen)
Mijn lichaam moet echt heeeeeel erg wennen aan alle beweging. Loop zelfs na het wandelen als een oude man door het huis van de spierpijn. Nu, na 2 maanden wordt dat eindelijk minder. Hardlopen gaat steeds beter. Dwz interval van 10 x 2 minuten (10 x1 minuut rust) 3 x 3 minuten (3x 1:30 minuut rust), 1 x 4min lukt nu. Het gaat niet fluitend, maar het lukt. Gewicht inmiddels 10 kg lager. Wel een enorme stimulans.
Omdat ik af en toe wat rare pijntjes in de knie ontwikkel besloten om een loopclinic te volgen (5 km in 12 weken) Hopelijk wordt dat wat minder als de trainers me corrigeren qua techniek.
Vind het hardlopen zo lekker dat mijn streven is om elke dag (behoudens af en toe de rustdagen) 5 tot 10 km te kunnen hardlopen. Dat zal wel een jaartje duren denk ik. Misschien wel langer. Ben benieuwd hoe het me zal vergaan, ook als het winter/guur weer is. Vanavond eerste looptraining. Spannend!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mooie doelen, en het klinkt alsof je er ook daadwerkelijk geduldig mee omgaat :Y
40 jaar heb ik niet gerookt, wel 10, en intussen ook alweer 10 gestopt. Duursport is geweldig om je het verschil te laten zien!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
Goed verhaal @Fmiels heel blijven en volhouden, zo simpel is het (en dus gelijk zo moeilijk).

Je zal ook je eetpatroon goed aangepast hebben, met bewegen alleen raak je geen 10 kg kwijt (zeker niet als je tegelijkertijd stopt met roken, chapeau hoor). Minder extreem dan jij (ik woog 103 kg max bij bijna 2 meter) heb ik dezelfde route doorlopen. Ik kan je beloven dat als je het volhoudt, je weer een lijf terugkrijgt waar je veel en veel meer mee kan. Dan bedoel ik geen pr's, maar simpelweg uit je bed komen met 20 kg minder is een ander verhaal hoor. Een trap op huppelen ipv zwoegen na twee etages.

Je kan hier veel advies en steun krijgen, maar voorlopig klinkt het alsof je het goed aanpakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Ik kan me aansluiten bij de vorige 3.

Ook gerookt en alhoewel niet heel extreem, ook wat te veel aan gewicht met 96KG bij 1.94. Inmiddels ruim 10 maanden gestopt met roken en begonnen met hardlopen en nu zit ik rond de 84KG. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• influenza
Ik heb in een "vorig leven" heel fanatiek gesport, maar dat was niet te doen toen ik ging werken. Gevolg: paar kilootjes aangekomen en op het hoogte/dieptepunt woog ik 104 kilo (bij 1.82m). Vervolgens begonnen met hardlopen en dat was echt een lijdensweg ;) vooral omdat ik mentaal nog op het punt zat dat ik daarvoor op een redelijk hoog niveau had gesport.....

Maar met goed op de voeding letten en de training langzaam aan opvoeren zit ik inmiddels weer rond de 84 kilo (zou voor het mooie nog wel 5 af mogen) en zijn de hardloop prestaties ook wel op een niveau waar ik tevreden mee ben. (ik kijk maar niet meer naar tijden van lang, lang geleden).

Al met al wel een jaar of 3 mee bezig geweest denk ik. En het zal wel altijd een valkuil blijven dat ik van lekker eten en drinken houd en dat daar ter compensatie een behoorlijke trainingsinspanning tegenover moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Gisteren voor het eerst aangesloten bij een loopgroep met een gediplomeerd trainer. Erg leuk om weer eens in een groep te lopen (13 mensen) dan haal je toch een stuk meer uit jezelf. Ik kwam in elk geval met een lekker voldaan gevoel thuis, dus wat mij betreft een blijvertje :)

Merk wel dat ik nu een zere hak krijg van mijn hardloopschoenen. Ik heb eigenlijk altijd met alle schoenen die ik draag dat op termijn de binnenzijde van de hak (bovenin, zoals dit) kapot gaat en nu dus ook bij mijn hardloopschoenen. Ik twijfel alleen of ik ga kijken of ik dat nog kan laten repareren of dat ik een nieuw paar ga kopen. Ergens vind ik het wel zonde om ze nu al te vervangen, er is net 500km op gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar wat een klote weer om te lopen, net 11 km gelopen maar echt moeite om het tempo vast te houden. Hartslag veel hoger dan normaal.
Had het echt zwaar, terwijl ik normaal niet zoveel moeite ermee heb.

Was overigens ook 1e keer met mijn nieuwe Saucony Kinvara 11, kan het misschien ook daarmee te maken hebben?
Heb toch het gevoel dat ik er meer moeite in moet doen dan mijn Nike Fly Flyknit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Tim_W schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:44:
Ik kan me aansluiten bij de vorige 3.

Ook gerookt en alhoewel niet heel extreem, ook wat te veel aan gewicht met 96KG bij 1.94. Inmiddels ruim 10 maanden gestopt met roken en begonnen met hardlopen en nu zit ik rond de 84KG. :)
Stomme gewoonte he, dat roken?

Ik heb helaas zelf ook gerookt tot de zomer van 2015. Soms ging er wel een pakje per dag door :X Mijn gewicht, voordat ik stopte met roken, zat rond de 75kg @ 1.80m. Na het stoppen is dit gestegen naar ca. 82kg.
Nu ik alweer een paar jaartjes loop zit ik stabiel rond de 70kg.
Dirk0s schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:41:
Ik weet niet hoe het met jullie zit maar wat een klote weer om te lopen, net 11 km gelopen maar echt moeite om het tempo vast te houden. Hartslag veel hoger dan normaal.

Was overigens ook 1e keer met mijn nieuwe Saucony Kinvara 11, kan het misschien ook daarmee te maken hebben?
Heb toch het gevoel dat ik er meer moeite in moet doen dan mijn Nike Fly Flyknit.
Ik heb gisteravond gelopen en ik vond het ook relatief zwaar. Mijn hartslag was verder wel normaal, maar toch voelde het alsof ik meer inspanning moest leveren. Mijn shirt was ook weer nat tot aan m'n broek toen ik thuis kwam :/

[ Voor 37% gewijzigd door InZane op 17-06-2020 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
InZane schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Ik heb gisteravond gelopen en ik vond het ook relatief zwaar. Mijn hartslag was verder wel normaal, maar toch voelde het alsof ik meer inspanning moest leveren. Mijn shirt was ook weer nat tot aan m'n broek toen ik thuis kwam :/
Kan ook zomaar het weer + nieuwe schoenen zijn. Weet ook niet zo goed wat ik van die Kinvara's moet denken. Ze zijn ook veel soepeler dan b.v. de Zoom Flyknit, misschien dat dat even wennen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Nog even een korte FYI over de Reeboks... hij is uitgezonderd van korting (dus ik had voor niets iemand geregeld die met ING rentepunten een kortingsbon stuurde), maar hij is nu blijkbaar in de sale!

https://www.reebok.nl/for...-2.0-schoenen/EH3253.html

€60, maar de meeste maten zijn al uitverkocht. Ik heb zojuist de laatste maat 44 besteld (en nu hopen dat hij past...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Ik vind de zwarte wel mooi, maar die zijn dan weer niet in de aanbieding
matthijsqt schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:37:
Nog even een korte FYI over de Reeboks... hij is uitgezonderd van korting (dus ik had voor niets iemand geregeld die met ING rentepunten een kortingsbon stuurde), maar hij is nu blijkbaar in de sale!

https://www.reebok.nl/for...-2.0-schoenen/EH3253.html

€60, maar de meeste maten zijn al uitverkocht. Ik heb zojuist de laatste maat 44 besteld (en nu hopen dat hij past...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
InZane schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:48:
[...]

Stomme gewoonte he, dat roken?

Ik heb helaas zelf ook gerookt tot de zomer van 2015. Soms ging er wel een pakje per dag door :X Mijn gewicht, voordat ik stopte met roken, zat rond de 75kg @ 1.80m. Na het stoppen is dit gestegen naar ca. 82kg.
Nu ik alweer een paar jaartjes loop zit ik stabiel rond de 70kg.
Dat is het zeker, iedereen moet natuurlijk doen wat hij/zij wil, maar ik kan het van harte aanraden om maar gewoon te stoppen. Ik verschool me jaren achter het feit dat ik voornamelijk een gelegenheidsroker was, maar of je er nu 20 per week of 20 per dag rookt, het beperkt je ontzettend qua gezondheid, fitheid, financieel, etc.

PS: Gisteravond een rustig loopje gedaan en qua temperatuur viel het me reuze mee, maandagavond ervoer ik als veel benauwder.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
Dirk0s schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:41:

Hier voelde net een rondje ook wat zwaarder aan dan normaal... Toch een beetje drukkend warm want afgelopen zaterdag liep ik voor mijn gevoel veel lekkerder hoewel het toen even warm was.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Hier stond blijkbaar genoeg wind, nu ik weer thuis ben breekt het zweet me letterlijk aan alle kanten uit. Tijdens het lopen echt totaal niet het gevoel dat het benauwd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Sinds een paar dagen last van de pees boven mijn grote teen.
Sinds gisteren is het zo dat als ik de teen naar boven aantrek en dan weer los laat dat er iets rolt :?
Een van jullie enig idee wat dit kan zijn?

Deze week maar even rust vrees ik, duurloopje van vrijdag maar vervangen met een fietstochtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Je loopt aardig wat trouwens! ;)
Poekie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:35:
Hier stond blijkbaar genoeg wind, nu ik weer thuis ben breekt het zweet me letterlijk aan alle kanten uit. Tijdens het lopen echt totaal niet het gevoel dat het benauwd was.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

influenza schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:46:
Je loopt aardig wat trouwens! ;)

[...]
Vandaag was dag 899 op rij *O* morgen 900 *O*

Maar ik probeer ook echt af en toe rustige weken te doen met wat minder kms. Laatste tijd beetje aan t doorslaan omdat ik wat kilos kwijt wil en wel chocolade wil kunnen blijven eten binnen een calorieënbudget O-)

En de trainingstijgers hier verslaan me wekelijks in het aantal gelopen kms hoor haha.

[ Voor 9% gewijzigd door Poekie op 17-06-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Pfffft, respect! Ik wil ook nog wel een paar kilo kwijt, maar elke dag lopen maak ik geen vrienden mee ;)
Poekie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:50:
[...]

Vandaag was dag 899 op rij *O* morgen 900 *O*

Maar ik probeer ook echt af en toe rustige weken te doen met wat minder kms. Laatste tijd beetje aan t doorslaan omdat ik wat kilos kwijt wil en wel chocolade wil kunnen blijven eten binnen een calorieënbudget O-)

En de trainingstijgers hier verslaan me wekelijks in het aantal gelopen kms hoor haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:53
Hier even een dag of 3-4 niet lopen helaas. Gisteren een kies getrokken en op advies beter even niet lopen. Merk dat ik hier toch wel van baal aangezien ik net weer begonnen ben.

Met een beetje geluk kan ik zaterdag weer mijn rondje maken. Ondanks dat het beginnen weer zwaar valt vind ik het toch wel weer heel lekker om te lopen. Het is niet dat ik veel te zwaar ben (81 kg, 1,85) maar een goede conditie maakt het wel allemaal wat makkelijker. Hijgend bovenaan de trap komen om de kleine te halen is natuurlijk niet goed.

Ik volg nu het start to run schema, maar het is erg moeilijk om hieraan vast te houden. Merk dat ik te snel teveel wil. Blessures wil ik absoluut voorkomen, maar is best lastig om mij in te houden. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Highfive95 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:12:
Ik volg nu het start to run schema, maar het is erg moeilijk om hieraan vast te houden. Merk dat ik te snel teveel wil. Blessures wil ik absoluut voorkomen, maar is best lastig om mij in te houden. :'(
Misschien aansluiten bij een 5k clinic? Dan heb je gelijk iemand die een beetje op je loophouding e.d. let ter voorkoming van blessures. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:53
BastiaanN schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:20:
[...]
Misschien aansluiten bij een 5k clinic? Dan heb je gelijk iemand die een beetje op je loophouding e.d. let ter voorkoming van blessures. :)
Dat lijkt mij op zich wel leuk, maar kan meestal niet op vaste tijden lopen. Dan wordt het al snel lastig om in te plannen. Ben vaak niet op tijd thuis en loop dan of heel laat of heel vroeg. Ook de kids gooien nog weleens wat roet in de planning.

Mijn houding zal best wat aan te verbeteren zijn. Loop voor mijn gevoel wel redelijk ontspannen. Maar koppie wil sneller en harder.....alleen lichaam kan dat nog niet. :'( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemwiseTheBrave
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07-2024
Toevallig van de week een onderzoek gelezen die stelt spieren,botten en ligamenten de hogere belasting die je wil redelijk snel aankunnen Het probleem ligt in de pezen en kraakbeen. Die kunnen tot 2 jaar nodig hebben om een hogere belasting goed te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, maar is er iemand bekend met een goede clinic in Utrecht. Ik zou graag wat techniek tips en tweaks krijgen. Het liefst omgeving centrum.
Ik kwam Run-inn tegen die trainen in park oog in al, maar ze lijken momenteel niets te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door EgoPro op 17-06-2020 17:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Nou, gisteravond 1ste bijeenkomst van de 5km clinic. (de rest voor de 3de keer)
Lopen in een groep was goed te doen. Zowel qua tempo als sociaal (ben nogal 1 einzelgänger) De warming-up oefeningen echter vond/vind ik vreselijk. Daar ben ik echt veels te stijf voor. Of dat ooit nog beter wordt?
Wel opvallend dat die warmingup en cooling down echt helpt, want geen greintje spierpijn na thuiskomst gister.

Heb inmiddels een trainingsschema, dus daar ga ik me aan houden. De rest qua dagelijkse beweging wandel ik voorlopig wel. Dat is geen straf hier (Hengelo Twente).

@Frenz64 Valt mee hoeveel ik mijn eetpatroon heb aangepast. Ben niet zo'n grote eter, dus eet nog steeds hetzelfde + 's avonds een bakje yoghurt. Ben wel gestopt met koekjes en ijs, shoarma e.d. Als mijn dochter er is zondig ik. Dat zie je dan weer meteen terug op de weegschaal.
Daarnaast schijn je van wandelen meer af te vallen dan van hardlopen. Of dat klopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:15
SemwiseTheBrave schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:29:
Toevallig van de week een onderzoek gelezen die stelt spieren,botten en ligamenten de hogere belasting die je wil redelijk snel aankunnen Het probleem ligt in de pezen en kraakbeen. Die kunnen tot 2 jaar nodig hebben om een hogere belasting goed te verwerken.
Ik heb na 1,5 jaar een achillespees blessure gekregen. Lijkt nu volledig verdwenen na dikke maand elke dag trouw kracht en rek oefeningen op de trap te hebben gedaan. Denk dat mijn kuiten nu ook echt sterker zijn geworden. Hoop dat deze blessure wegblijft.

Al met al merk ik dat ik met 42 jaar (202cm en 87kg) vooral ambities heb om lang (lees tot na m'n 60e) te kunnen blijven lopen en dat ik niet echt meer snelheids ambities heb.

genieten van het moment zelf, mooie podcast en mooie omgeving zijn zaken waar ik nu de zin uit haal.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Fmiels schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:07:
Nou, gisteravond 1ste bijeenkomst van de 5km clinic. (de rest voor de 3de keer)
FysioHengelo toevallig? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
EgoPro schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:02:
Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, maar is er iemand bekend met een goede clinic in Utrecht. Ik zou graag wat techniek tips en tweaks krijgen. Het liefst omgeving centrum.
Ik kwam Run-inn tegen die trainen in park oog in al, maar ze lijken momenteel niets te doen.
Ik kan je de clinics in het Julianapark aanraden. Die bieden een 10-weekse (10x zaterdagochtend) clinic aan tegen nagenoeg kostprijs (40 euro). Je krijgt dan les (loopscholing, beetje kracht, en een kern) van leuke en enthousiaste trainers die ook al jaren training geven bij Hellas (de lokale Atletiekvereniging) en die doen dat echt erg goed. Er zijn 2x per jaar clinics voor mensen geheel zonder ervaring, maar los daarvan ook meerdere groepen voor mensen die het gewoon leuk vinden om groepsgewijs te blijven trainen, en meer te doen dan alleen maar hun standaard rondje op standaard tempo.

Verder is het erg vrijblijvend, je kan een 10-rittenkaart kopen voor 30 euro en daar dan ook de 10x-clinic mee voltooien, maar als je al zelfstandig 5-10km loopt kan je ook gewoon aansluiten voor 1x en alleen voor die keer betalen. Je kan dan gewoon per zaterdagochtend beslissen of je mee wilt doen.

Toevallig begint er 20 juni weer een clinic. Als je interesse hebt kijk dan op de facebook-groep "Loopgroep Julianapark" (als je geen FB hebt, stuur dan even een PB dan geef ik je gegevens van de trainers). de website: www.loopgroepjulianapark.nl/hardloopclinic-voor-beginners/

PS: voorheen kon je vrijblijvend per zaterdagochtend wel of niet aan komen waaien, kan zijn dat dat nu met corona iets anders werkt.

Veel mensen beginnen bij die clinic, zijn enthousiast en blijven dan of daar doortrainen, of gaan zelfstandig weer lopen (of met andere bekenden) en sommigen (zoals ikzelf) willen het iets serieuzer aanpakken en gaan dan door naar Hellas trainingen.

Een van de trainers daar is Marcel Uppelschoten, een bekende in het Utrechtse hardlooplandschap. Liep ooit rond de 2:30 op de marathon.

EDIT: Nu ik je post nog eens lees realiseer ik mij dat als je techniek tips zoekt je waarschijnlijk al prima zelfstandig 10km's loopt. Clinic is dan dus niet echt nodig, maar als training zou ik Julianapark Loopgroep nog steeds aanbevelen. Vooral ook loopscholing helpt je heel snel veel verder. Voordeel is dat je dan gewooon per keer kan komen en nergens aan vast zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Valorian op 17-06-2020 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 20:23
EgoPro schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:02:
als je een voorkeur hebt voor Oog in Al, dan kun je woensdagavond een proeftraining volgen bij de parktraining van Phoenix. Een leuke groep met een leuke trainer. Ik heb daar jaren getraind toen ik in Utrecht woonde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Nope, bij de espelopers.nl Die zitten aan de andere kant van mijn loopbos, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Progressief loopje vanavond met een buitje onderweg. Lekker gelopen.
Ik denk wel dat ik ga stoppen met Garmin Coach. Nu 6 weken bezig met het schema en kan me nergens verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Fmiels schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:07:

Daarnaast schijn je van wandelen meer af te vallen dan van hardlopen. Of dat klopt?
Bij een lagere hartslag verbrand je vet, vanaf hogere hartslagzones gebruikt je lichaam snellere brandstoffen uit je voeding. Dus dat klopt wel dan (tenzij je heel duurloopt met een hele lage hartslag, mij lukt het niet).

Vanmiddag heb ik me ook aangesloten bij #teambenauwd, pfffff, ik ga ook steeds meer op en diesel lijken, hoewel tempo verhogen niet echt vanzelf ging. Uiteindelijk wel tevreden, zeker omdat de weegschaal nu serieus onder de 90 kg blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

Valorian schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:43:
[...]

Ik kan je de clinics in het Julianapark aanraden. Die bieden een 10-weekse (10x zaterdagochtend) clinic aan tegen nagenoeg kostprijs (40 euro). Je krijgt dan les (loopscholing, beetje kracht, en een kern) van leuke en enthousiaste trainers die ook al jaren training geven bij Hellas (de lokale Atletiekvereniging) en die doen dat echt erg goed. Er zijn 2x per jaar clinics voor mensen geheel zonder ervaring, maar los daarvan ook meerdere groepen voor mensen die het gewoon leuk vinden om groepsgewijs te blijven trainen, en meer te doen dan alleen maar hun standaard rondje op standaard tempo.

Verder is het erg vrijblijvend, je kan een 10-rittenkaart kopen voor 30 euro en daar dan ook de 10x-clinic mee voltooien, maar als je al zelfstandig 5-10km loopt kan je ook gewoon aansluiten voor 1x en alleen voor die keer betalen. Je kan dan gewoon per zaterdagochtend beslissen of je mee wilt doen.

Toevallig begint er 20 juni weer een clinic. Als je interesse hebt kijk dan op de facebook-groep "Loopgroep Julianapark" (als je geen FB hebt, stuur dan even een PB dan geef ik je gegevens van de trainers). de website: www.loopgroepjulianapark.nl/hardloopclinic-voor-beginners/

PS: voorheen kon je vrijblijvend per zaterdagochtend wel of niet aan komen waaien, kan zijn dat dat nu met corona iets anders werkt.

Veel mensen beginnen bij die clinic, zijn enthousiast en blijven dan of daar doortrainen, of gaan zelfstandig weer lopen (of met andere bekenden) en sommigen (zoals ikzelf) willen het iets serieuzer aanpakken en gaan dan door naar Hellas trainingen.

Een van de trainers daar is Marcel Uppelschoten, een bekende in het Utrechtse hardlooplandschap. Liep ooit rond de 2:30 op de marathon.

EDIT: Nu ik je post nog eens lees realiseer ik mij dat als je techniek tips zoekt je waarschijnlijk al prima zelfstandig 10km's loopt. Clinic is dan dus niet echt nodig, maar als training zou ik Julianapark Loopgroep nog steeds aanbevelen. Vooral ook loopscholing helpt je heel snel veel verder. Voordeel is dat je dan gewooon per keer kan komen en nergens aan vast zit.
Ik heb een mailtje gestuurd om te vragen hoe of wat. Ik weet niet of de beginnersgroep iets voor me is ik loop 3x7km per week @ 10km/h maar eens kijken kan altijd leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 09:45
Lekker rondje gelopen vanavond, laatste 3 kilometer zou ik wat rustiger aan doen maar toen kwam de donder achter me aan rollen :+

Wel leuk om voor mezelf even te vergelijken, ik liep hetzelfde rondje half maart ook.
Mijn gemiddelde tempo was in maart ongeveer 6:18 min/km en mijn maximale tempo was 5:40 min/km met een gemiddelde hartslag van 162 en een maximale hartslag van 178.
Nu liep ik heb met een gemiddeld tempo van 5:45 min/km en een maximaal tempo van 5:13 min/km. En mijn hartslag? Gemiddeld 164 met een maximum van 178. Zo goed als vergelijkbaar dus, het trainen betaalt zich zo echt terug. Natuurlijk weet je wel dat je sneller bent geworden, maar soms is het leuk om zo even de 1-op-1 vergelijking te doen. En dan was het nu natuurlijk een stuk warmer, benauwdheid viel me trouwens wel mee.

Was dus maar goed ook dat ik wat sneller ging, want als ik er inderdaad 6,5 minuut langer over had gedaan, had ik in de laatste km in een stortbui en met onweer gelopen. Niet een heel lekker gevoel!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik merk trouwens de laatste tijd steeds vaker dat Strava mijn rondes ietwat langer maakt (tien meter hier, dertig meter daar) dan mijn Garmin (hun bron). Inmiddels is het zo ver dat ik al een halve kilometer meer heb gelopen deze maand volgens Strava dan volgens Garmin. Op zich maakt het geen fluit uit natuurlijk want Garmin is voor mij leading maar het is wel raar, ik was gewend dat ze eerder omlaag afrondden. Meer mensen die dit ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Als er liefhebbers van Kinvara 11 zijn hier die interesse hebben in een blauwe paar maat 45 die 2x 10km zijn gebruikt kunnen mij berichtje sturen! (Als dat mag hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:25
Poekie schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 22:32:
Ik merk trouwens de laatste tijd steeds vaker dat Strava mijn rondes ietwat langer maakt (tien meter hier, dertig meter daar) dan mijn Garmin (hun bron). [...] Meer mensen die dit ondervinden?
Volgens mij is dat niet iets van de laatste tijd, maar altijd al omdat Strava zelf nog wat bewerkingen over je data heen gooit. Maar verschil is te verwaarlozen bij mij (0,22%).

Stand van zaken YTD:
Garmin2.029,69km
Strava2.034,1km
Runalyze2.029,83km
Pagina: 1 ... 30 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.