• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-01 15:27
Iedereen die meedoet in Rotterdam, veel succes gewenst!

Ik train me langzaam klaar voor de halve in Enschede en ik heb me ingeschreven voor een hele marathon in oktober, de Landgoed Twente Marathon! Een keer of drie meegedaan als duo maar dit jaar moet het dan toch echt maar gaan gebeuren.

Het scheelt wel dat het niet echt een marathon is met een tijdsdoel, om de zoveel km heb je een stop met live muziek, hapje/drankje (water oid). Maar goed, het blijft wel 42 km dusseh, we gaan het zien!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:21

Redcoil

Polyinterpretabel

Morgen ga ik even met de kids mijn startnummer halen. Die houden zondag langs de lijn staan niet vol, maar zo krijgen ze toch nog wat mee van de sfeer daar. :)

Dit jaar zit er ook een textielsticker met een rouwbandje erop bij het startbewijs. Dit is in verband met het overlijden van Kelvin Kiptum eerder dit jaar. Ook is er een minuut stilte voor de start. Uiteraard vind ik het erg jammer dat Kelvin er niet bij kan zijn, maar eigenlijk ben ik niet van plan die sticker op te doen. Hoe staan jullie daarin?

¯\_(ツ)_/¯

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47
Roozzz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:14:
[...]

Serieus? Nog nooit meegemaakt in de afgelopen 15 jaar... :X
Nou ja, laten we realistisch zijn... natuurlijk betalen we ervoor alleen zit het gewoon bij de ticketprijs inbegrepen ;)

Maar kan me ook niet herinneren dat ik het ooit specifiek heb af moeten nemen... Misschien 1x in de loopjes die ik heb gedaan.

Die startshirts vind ik ook altijd maar matig (als in lelijk/druk/volgeplempt met sponsoren of slechte kwaliteit). En dan altijd vrij prijzig voor wat je ervoor krijgt. Die van de HM in Berlijn dit jaar was wel prima, maar vind het het geld niet waard.

Balen voor hen die ziek worden zo vlak voor de marathons/loopjes! Zal vast ook te maken hebben met de verminderde weerstand (het effect van een toch zware training op het lichaam)? Ik merk het zelf meestal NA de marathon, de week erna word ik vaak ziekig/gaar bijv.

Hopelijk allemaal nog snel genoeg hersteld! Succes met de laatste loodjes...

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:30
ik vind het eigenlijk vooral matig dat je behoorlijk wat euros kwijt bent om mee te doen en dat dan blijkbaar een postzegel er niet meer af kan en je het startnummer moet ophalen, waardoor je eigenlijk bijna gedwongen wordt er een dag eerder te zijn. Nou was ik dat laatste toch al van plan, maar blijf het vreemd vinden. Startnummer wordt waarschijnlijk aan mij overhandigd in een envelop, met een sticker met mijn naam erop. Dus het is niet dat ze de tijd willen besparen door geen envelopjes te hoeven vullen.

• m0ridin
Wyke schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:40:
ik vind het eigenlijk vooral matig dat je behoorlijk wat euros kwijt bent om mee te doen en dat dan blijkbaar een postzegel er niet meer af kan en je het startnummer moet ophalen, waardoor je eigenlijk bijna gedwongen wordt er een dag eerder te zijn. Nou was ik dat laatste toch al van plan, maar blijf het vreemd vinden. Startnummer wordt waarschijnlijk aan mij overhandigd in een envelop, met een sticker met mijn naam erop. Dus het is niet dat ze de tijd willen besparen door geen envelopjes te hoeven vullen.
Ook inderdaad ja, maar vorig jaar de ochtend zelf gewoon opgehaald en dat was gelukkig prima te doen... Maar toch, weer iets extra om rekening mee te houden en tijd voor te nemen op 'race day'.

(Of een dag extra op en neer speciaal ervoor, ook niet chill)

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:13
m0ridin schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:32:
[...]

Nou ja, laten we realistisch zijn... natuurlijk betalen we ervoor alleen zit het gewoon bij de ticketprijs inbegrepen ;)

Maar kan me ook niet herinneren dat ik het ooit specifiek heb af moeten nemen... Misschien 1x in de loopjes die ik heb gedaan.
Uiteraard :P maar specifiek afnemen heb ik nog nooit gehad. Ik vind het ook iets anders dan bijv een medaille of shirt. Zat mensen die daar geen behoefte aan hebben. Prima om daar een keuze te geven. Maar de overgrote meerderheid zal toch een plek voor zijn tas erg waarderen... Zeker bij grote evenementen kan je vaak ook niet heel dichtbij parkeren ofzo

If you can see, look. If you can look, observe

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:39
Shinji schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:07:
[...]

Ik zei kleinere evenementen, maar dat zijn dan natuurlijk nog wel de grotere in Nederland denk ik.

Halve van Egmond
DSW Bruggenloop
Singelloop Utrecht

Daarnaast de Nemesys tunnelloop gedaan, dat is wel echt klein-klein maar daar kon ik de tas gewoon in de auto laten. Daar was tasafgifte volgens mij niet eens een optie omdat iedereen dat deed.
Ik heb toch al heel wat verschillende lopen gedaan, maar zover ik weet heb ik (op Rotterdam na) nog nooit betaald voor de tassenafgifte. Zover ik me kan herinneren was de Halve van Egmond ook gewoon gratis, maar ik kan het niet meer terugvinden. Het huren van een locker kost wel geld, maar daar kies je zelf voor.

De eerste keer in Rotterdam heb ik me daar ook echt wel op verkeken en lag mijn tas gewoon in het openbaar.

Maar gooi gewoon 1 euro op die, toch al hoge prijs, en laat iedereen gewoon zijn tas inleveren zonder dat je van te voren na moet denken of je je tas wel of niet wil inleveren.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12:48
Steevo_S schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:06:
[...]

Knappe prestatie en goede tijd ook (ook al heb je je doel niet gehaald).

Denk je dat de hogere temperatuur een extra negatief effect hebben gehad?
Ik denk dat dat in dit geval hooguit een paar minuten verschil heeft gemaakt.
Op de calculator van Het Geheim van Hardlopen kan je het effect van de temperatuur berekenen, is wel interessant.

Wat ik nog wou toevoegen, in feite heb ik iets zeer onverstandigs gedaan, een marathon gelopen terwijl ik ziek was. Niet verstandig, misschien zelfs gevaarlijk voor de gezondheid. Ik wist dat op voorhand, maar ik verkoos het te negeren.

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01 13:27
Wyke schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:40:
Dat is ook gewoon gedaan uit commercieel oogpunt, je moet namelijk door een fuik van merchandise en allerlei winkeltjes als je je startnummer gaat ophalen.
Ze hopen natuurlijk dat je ook nog even een nieuwe zonnebril en wat gelletjes aanschaft :P

• vhal
  • Registratie: Juni 2003

vhal

ಠ_ಠ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngN68sZbJegPu8ZXf7x_ROy6zZE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8debfbbkRclehI8fJsqhfC3b.jpg?f=fotoalbum_medium

Het eerste event-shirt wat niet de pasvorm heeft van een vuilniszak, aanschouw het blauwe "plebs" 1/4 marathon shirt wat een echt shirt blijkt te zijn van Asics. 🥳

De hele marathonners krijgen een oranje variant shirt met een tekst er op of zo. Wel lachen, ik werd als een derderangsburger/hardloper gedirigeerd naar de hoek van de tafel, bleek dat ik stond bij de verkeerde rij....🤡

De fuik met de expositie is dan wel weer commercieel bedacht maar goed....ik neem ze 't niet kwalijk. Overwoog nog om een nieuwe flipbelt te kopen gezien mijn huidige belt van mijn reet af zakt maar ik wist mijzelf te bedwingen (en de flinke rij hielp gelukkig mee)

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 12-04-2024 17:41 ]

Strava

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:24
Volgens mij zie je die shirts dan toch vaak bij de evenementen, dan vraag ik me altijd af, wat is er gebeurd met het mantra “niks nieuws proberen op race day”.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:10
Shinji schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:40:
Volgens mij zie je die shirts dan toch vaak bij de evenementen, dan vraag ik me altijd af, wat is er gebeurd met het mantra “niks nieuws proberen op race day”.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een shirt heb gehad wat echt problemen opleverde. Maar alsnog trek ik zondag een vertrouwd shirt aan, wel van een andere editie van Rdam ;)

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-01 08:51

Mip

Mip schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:34:
Oefff de griep heeft mij te pakken. Nog 8 dagen tot Rotterdam :'(
nou, het gaat inmiddels redelijk maar ben nog steeds snotterig en nasaal. Laatste sportactiviteit was zaterdag 30 maart :{
Anyway, ik ga gewoon starten en we zien het wel :+

• Mip

Mip

Oh ja en de jaarlijkse ergernis dat de organisatie het vertikt om je startbewijs op te sturen |:(

• Hartloper
Ik zie dat de marathon van Amsterdam 22500 deelnemers heeft dus die is nog een pak groter dan Rotterdam.
Maar intussen ook al uitverkocht.

Misschien zullen de grote stadsmarathons in 2025 minder snel uitverkocht raken omdat in april dat jaar het EK marathon en halve marathon gehouden wordt in Leuven, en ook recreanten kunnen deelnemen.

Succes aan alle Rotterdamlopers zondag !

[ Voor 19% gewijzigd door Hartloper op 12-04-2024 21:10 ]

• Yer00n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-01 23:36
Redcoil schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:58:
...
Dit jaar zit er ook een textielsticker met een rouwbandje erop bij het startbewijs. Dit is in verband met het overlijden van Kelvin Kiptum eerder dit jaar. Ook is er een minuut stilte voor de start. Uiteraard vind ik het erg jammer dat Kelvin er niet bij kan zijn, maar eigenlijk ben ik niet van plan die sticker op te doen. Hoe staan jullie daarin?
Ik ken Kelvin niet, maar als recordhouder heeft hij veel voor een sport betekend waar ik om geef. Ik vind het wel mooi die aandacht voor die man. Ik heb het stickertje op mijn startnummer geplakt. Alleen zag ik te laat dat het mijn rugnummer was :?

• Yer00n
Morgen lekker stapelen! Succes zondag voor de lopers!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:29
vhal schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:35:
[Afbeelding]

Het eerste event-shirt wat niet de pasvorm heeft van een vuilniszak, aanschouw het blauwe "plebs" 1/4 marathon shirt wat een echt shirt blijkt te zijn van Asics. 🥳

De hele marathonners krijgen een oranje variant shirt met een tekst er op of zo. Wel lachen, ik werd als een derderangsburger/hardloper gedirigeerd naar de hoek van de tafel, bleek dat ik stond bij de verkeerde rij....🤡

De fuik met de expositie is dan wel weer commercieel bedacht maar goed....ik neem ze 't niet kwalijk. Overwoog nog om een nieuwe flipbelt te kopen gezien mijn huidige belt van mijn reet af zakt maar ik wist mijzelf te bedwingen (en de flinke rij hielp gelukkig mee)
Weet je zo de prijs nog voor een flipbelt? Ik zoek nog een nieuwe

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

vanputten80 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 07:01:
[...]

Nee sorry, zag geen prijskaartjes en het was er druk waardoor ik het even niet zo snel kon vragen 😕 Denk dat het zo rond de 30€ geweest zal zijn....

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 13-04-2024 08:57 ]

Strava

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:46
Nou ik heb er ondertussen toch weer erg veel zin in morgen! Dit weer helpt ook lekker meer.
Heb eigenlijk zin de dag met terrassen en alcohol te vullen maar sla dat maar over :).

Heb wel voor het eerst een beginnende blaar op mijn grote teen dus dat gaat een drama worden na 20km ofzo🙃. Heb nooit gelopen met plijsters of iets dergelijks.. iemand nog tips of wordt het gewoon er doorheen lopen?

Succes aan iedereen die morgen aan welke start ook staat!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:27
Aandeijssel schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:03:

Heb wel voor het eerst een beginnende blaar op mijn grote teen dus dat gaat een drama worden na 20km ofzo🙃. Heb nooit gelopen met plijsters of iets dergelijks.. iemand nog tips of wordt het gewoon er doorheen lopen?
In 2017 heb ik een marathon gelopen met een blaarpleister van Coloplast op mijn hiel. Ging perfect, geen centje pijn. Maar op een teen heb ik het nog nooit geprobeerd. Volgens Poekie kun je een blaar doorprikken met een steriele naald via de gezonde huid ernaast.

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
vanputten80 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 07:01:
[...]

Ik kan straks kijken als ik mijn spullen ophaal, laat maar weten.

@vhal was het een specifieke stand of meerdere?

• vanputten80
ll roel j schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:04:
[...]

Ik kan straks kijken als ik mijn spullen ophaal, laat maar weten.

@vhal was het een specifieke stand of meerdere?
Ben zelf geweest, 35 euro voor de classic en 40 voor de zipper. Geen echte 'actie' prijs. Toch gekocht :)

Nu weer richting huis, morgen fris aan de start

• Pimorez
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:35:
[Afbeelding]

Heb er vanmorgen even 4km mee gelopen maar ik vind het alsnog een vuilniszak.

De kwaliteit voelt wel als beter aan dan die van vorig jaar, maar als ik het vergelijk met de kwaliteit shirts van de Eiger of Matterhorn dan is dit echt bedroevend. Het shirt van de Eiger/Matterhorn sport ik graag in, shirts zoals deze (en vorig jaar) van Rotterdam gebruik ik als ik ga survivallen of de Rotterdam Harbour Run doe zodat het kapot en vies kan/mag worden voor het geval het niet te herstellen is.

Jammer.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Succes aan de deelnemers morgen in Rotterdam (of elders?)! Dat is voor mij nog wat te ver :)

Zelf kijk ik uit naar volgende week de 10 Miles in Antwerpen. Hopelijk geen te warm weer, want daar heb ik tegenwoordig extra meer last van, blijkbaar.

We krijgen een shirt van de werkgever wat toch ook altijd ellende is. Hoe vaak ik het ook vraag, we krijgen die nooit op voorhand om ze op z’n minst al een keer te kunnen wassen of zo. Ik zal maar zorgen dat ik deze keer maar mijn voorzorgen neem (vorige keer vergeten, en dat hebben mijn tepels geweten).

• Shinji
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/li7-iC5GiYtOEWqE_E825ovGVXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3zIt0rfY5sa09RIgEYBXumw.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de 1km kids run met de oudste gedaan. Groep A (6 jaar) mocht ze starten. Paar keer geoefend maar toen stopte ze telkens na elke 100m om even te wandelen. Nu ging de volledige afstand (volgens mijn Garmin 1,22km) rennend! Ze ging echt ver boven verwachting goed. Was wel echt snikheet tijdens het wachten in de zon maar wel gezellig.

https://www.strava.com/activities/11171160896

• ll roel j
  • Nu online
Shinji schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 17:51:
[Afbeelding]

Vandaag de 1km kids run met de oudste gedaan. Groep A (6 jaar) mocht ze starten. Paar keer geoefend maar toen stopte ze telkens na elke 100m om even te wandelen. Nu ging de volledige afstand (volgens mijn Garmin 1,22km) rennend! Ze ging echt ver boven verwachting goed. Was wel echt snikheet tijdens het wachten in de zon maar wel gezellig.

https://www.strava.com/activities/11171160896
Wat leuk. Gaaf dat jij coach hebt staan. *O*

• m0ridin
Alle Rotterdam, en natuurlijk andere, lopers morgen.... Heel veel succes en plezier, dat het een mooie dag mag worden!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik wens alle wedstrijdlopers morgen veel succes en plezier!

En de rest ook *O*

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• ArmyOfQueens
Succes allemaal straks, ik stap over een kwartiertje in de auto naar Rotterdam.
Dat het maar een mooie dag mag worden waarbij iedereen zichzelf overstijgt O+

• kepler
Iedereen veel succes en plezier vandaag! Ik zit nu aan de witte broodjes en pak zo de trein naar Rdam.

Het weer lijkt bijna perfect! Zit wel te twijfelen over een petje nog :D

• nogeeninlog
Een petje is extra gewicht! 🙂

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:12
Succes aan alle lopers vandaag!

• nogeeninlog
Mijmeringen vooraf. Mijn vorige deelname eindigde in een drama.
Daarna evolueerde mijn marathon ambities van 'misschien ooit, zou leuk zijn' via 'ze krijgen mij niet klein, ooit ga ik over de Coolsingel' en 'volgend jaar over de Coolsingel' naar 'volgend jaar in een snelle tijd', in een tijdsbestek van 6-7 maanden.
Diep in mijn hart wilde ik onder de 3 uur, als alles perfect ging gaf ik mijzelf een kans van 25%. Tot mijn tweede 30+ loop ging alles perfect. Toen verrekte ik mijn kuit. Daarna zat mijn hamstring vast en nu voel ik mijn onderrug. Op welke tijd ga ik weg? Nu zit ik in de trein naar Rotterdam en ik weet het nog niet.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:59

Secsytime

Automagisch

Succes vandaag dames en heren!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

nogeeninlog schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:16:
Daarna evolueerde mijn marathon ambities van 'misschien ooit, zou leuk zijn' via 'ze krijgen mij niet klein, ooit ga ik over de Coolsingel' en 'volgend jaar over de Coolsingel' naar 'volgend jaar in een snelle tijd', in een tijdsbestek van 6-7 maanden.
Diep in mijn hart wilde ik onder de 3 uur, als alles perfect ging gaf ik mijzelf een kans van 25%. Tot mijn tweede 30+ loop ging alles perfect. Toen verrekte ik mijn kuit. Daarna zat mijn hamstring vast en nu voel ik mijn onderrug. Op welke tijd ga ik weg? Nu zit ik in de trein naar Rotterdam en ik weet het nog niet.
Ga weg op wat je kunt, niet op wat je wenst. Anders komt de man met de hamer.

• Shinji
nogeeninlog schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:16:
Ik zou op safe spelen, genieten en het leven vieren.

Wat je keuze ook is, succes en je bent sowieso een winnaar!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Shinji schreef op zondag 14 april 2024 @ 08:49:
[...]

Ik zou op safe spelen, genieten en het leven vieren.

Wat je keuze ook is, succes en je bent sowieso een winnaar!
Moet die hem wel uitlopen natuurlijk 😂

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 15:04
Succes aan alle lopers in Rotterdam (en elders) vandaag!

Ik was er zelf ook graag bij geweest, maar het mocht niet zo zijn. Volgend jaar beter!

Strava

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Lieve NOS, waarom stoppen jullie een nos.nl watermerk precies over de infographic waar de huidige afstand waar de mensen in beeld zich bevinden, te zien is |:(

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Aaah, wat is Abdi Nageeye toch een blij ei zeg. Gewoon echt zo leuk om te zien hoe hij net voor de finish nog even t publiek opjut, dat ererondje achteraf nog even doet.

2:04:45, (zijn eigen) Nederlands record verbroken!

De snelste dame ligt op koers om het parcoursrecord te verbreken.

[Edit] helaas, echt nog op de laatste 5km haar voorsprong op het record volledig verloren en 2:19:30 gelopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Poekie op 14-04-2024 12:22 ]

• Roozzz
Poekie schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:15:
Aaah, wat is Abdi Nageeye toch een blij ei zeg. Gewoon echt zo leuk om te zien hoe hij net voor de finish nog even t publiek opjut, dat ererondje achteraf nog even doet.

2:04:45, (zijn eigen) Nederlands record verbroken!

De snelste dame ligt op koers om het parcoursrecord te verbreken.
Abdi is een topper. Of het nu goed of slecht gaat, altijd een mooi uithangbord voor de sport.

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ja, echt geweldig, die man *O*

Inmiddels de snelste Nederlandse dame ook binnen, Anne Luijten in 2:28:47.

En @nogeeninlog je wordt besproken in de livestream nou! Wonderlijke keuze maar toch ook heel dapper wordt gezegd hahahaha.

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

GSX-MAN

de/het/een

Ik vind de verslaggeving van de vrouwen gênant slecht. Ze interviewen godverdomme liever een voormalig topper over de mannelijke winnaar, dan dat ze de laatste paar kilometer van de vrouwelijke winnaar goed in beeld brengen.

Slecht idee... Hoe laat?

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik ga mijn eigen rondje nou maar even lopen in een rustiger omgeving en een heel wat rustiger tempo B-)

@GSX-MAN ja ik vond het wel erg apart dat de aanval op het parcoursrecord van de dames zo in een beeld-in-beeld werd gezet (ok het was op een km voor de finish duidelijk dat ze t niet ging halen maar Hallo, nog steeds fucking snel en gewoon de eerste dame!) en ook de finish van Anne was gewoon een soort bijzaak.

[ Voor 60% gewijzigd door Poekie op 14-04-2024 12:39 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Poekie schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:37:
Ik ga mijn eigen rondje nou maar even lopen in een rustiger omgeving en een heel wat rustiger tempo B-)
Ja, ik ook, zodra de Mighty is opgeladen. Had 'm aan de USB-poort van de PC gehangen, maar als je die daarna uitzet, loopt je speler gewoon weer leeg. Wat is het toch eigenlijk een rotding.

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

GSX-MAN schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:36:
Ik vind de verslaggeving van de vrouwen gênant slecht. Ze interviewen godverdomme liever een voormalig topper over de mannelijke winnaar, dan dat ze de laatste paar kilometer van de vrouwelijke winnaar goed in beeld brengen.
Ik hoor net van mijn vrouw dat ze de prijsuitreiking van de dames ook minder relevant dan het interview met de voormalige topper vonden. Is natuurlijk ook belangrijk, dat vrouwen hun plek blijven kennen.

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Poekie schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:37:
)

@GSX-MAN ja ik vond het wel erg apart dat de aanval op het parcoursrecord van de dames zo in een beeld-in-beeld werd gezet (ok het was op een km voor de finish duidelijk dat ze t niet ging halen maar Hallo, nog steeds fucking snel en gewoon de eerste dame!) en ook de finish van Anne was gewoon een soort bijzaak.
Het is 2024, niet 1924. Dit kan echt niet meer. Ben er serieus boos over.

Slecht idee... Hoe laat?

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:31

m-vw

Dus?

Poekie schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:34:
...

En @nogeeninlog je wordt besproken in de livestream nou! Wonderlijke keuze maar toch ook heel dapper wordt gezegd hahahaha.
Hoorde het ook. Ben benieuwd naar het verslag.

Verder krijg ik toch wel een beetje medelijden met Jill Holterman. Ze loopt vele malen beter dan ik ooit zal kunnen, maar toch heeft zij in mijn hoofd af en toe al de bijnaam Jill "Weer niet" Holterman.

Ik weet dat ze niet de luxe heeft van een Sifan, maar Anne is het wel gelukt.

Hopelijk kan ze nog even door en pakt het een keer wel goed uit.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Nienke Brinkman hoor je ook niets meer van..

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Poekie schreef op zondag 14 april 2024 @ 12:34:
Ja, echt geweldig, die man *O*

Inmiddels de snelste Nederlandse dame ook binnen, Anne Luijten in 2:28:47.

De meneer die na 27km een hartaanval kreeg?

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik zie op Strava allemaal blije mensen met hun Rotterdam resultaten. Jullie hebben t super goed gedaan!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

m-vw schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:08:
[...]

Hoorde het ook. Ben benieuwd naar het verslag.

Verder krijg ik toch wel een beetje medelijden met Jill Holterman. Ze loopt vele malen beter dan ik ooit zal kunnen, maar toch heeft zij in mijn hoofd af en toe al de bijnaam Jill "Weer niet" Holterman.

Ik weet dat ze niet de luxe heeft van een Sifan, maar Anne is het wel gelukt.

Hopelijk kan ze nog even door en pakt het een keer wel goed uit.
Mja al heeft ze wel één OS gelopen, iets wat weinigen kunnen zeggen. Haar voorbereiding voor Parijs was nou niet bepaald optimaal door blessures.

Hoe zit het nou met Nienke Brinkman? Had zij de limiet al gelopen?

Strava

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

vhal schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:28:
[...]

Mja al heeft wel één OS gelopen, iets wat weinigen kunnen zeggen. Haar voorbereiding voor Parijs was nou niet bepaald optimaal door blessures.

Hoe zit het nou met Nienke Brinkman? Had zij de limiet al gelopen?
In Boston had ze de limiet gelopen, maar die telt niet.. want point to point race.

• Roozzz
Secsytime schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:30:
[...]

In Boston had ze de limiet gelopen, maar die telt niet.. want point to point race.
Waar de bond achteraf achter kwam 🤣

Maar Nienke Brinkman wordt volgens mij al geruime tijd geplaagd door blessures. Zonde na de raket start van haar loopcarriere.

• Mip

Mip

Mijn eerste DNF. Ik ben na 28km gestopt. Veel hoesten, snotteren en veel te hoge hartslag. Natuurlijk jammer, maar heb er wel vrede mee. Meer zat er niet in na 2 weken ziek zijn 🤷🏼‍♂️ volgende keer beter!
En ik ben me daar toch kapot. Net 2 uur geslapen van dit 'kippenstukje', misschien zegt dat genoeg over mn conditie

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:22
Het zit erop!!!! Ik zal er geen lang verhaal van maken. Begonnen met de ambitie onder de 4 uur. Vanwege wat gestuntel kwam ik in startwave 4 ipv 3. Dat heeft de eerste 15 kilometer voor drama gezorgd. Veels te hoge HR door al het zigzaggen, stoepen en gras lopen en gewoon niet ervoorbij kunnen.

Op een km of 28 brak dit me op en op 32 km kreeg ik kramp… heb toen even 2 kilometer super rustig gelopen en vervolgens geprobeerd om te blijven rennen en niet te wandelen. Doeltijd was allang niet meer realistisch en uiteindelijk de laatste 3 km weer kunnen aanzetten.

De streep gepasseerd op 4:15:01! Dit was de eerste dus ben super happy ☺️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJ21bQhjs1hU2UBS7ZJEKsnC9HQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ukO8GnkAUhzInyKiZXrvRXGY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMH5irArM_hBveK99YXQzeILzZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZWlMTV4ct7iBhjfduDyWmBA.jpg?f=fotoalbum_large

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Mip denken dat het verstandiger is om uit te stappen en het dan daadwerkelijk ook doen is ook knap. Vooral omdat je al zo ver was en er voor getraind had en... en...

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003

Rudedadude

Maybe we were born to run

Nadat ik de vrijdag nog op 4 paracetamol doorkwam en gisteren blij was dat het snot tenminste gewoon vast in mijn neus bleef zitten ipv er heel de tijd uit te lopen was vandaag de marathon. Gelukkig dus geen echte dikke griep gehad, maar wel erg kort van tevoren dit. Vandaag dus weer een klassiek wzwwhss actie. Gedoe van te voren met een voormalig nk nummer. Toen ik het open maakte stond ik opeens in wave 5 en zonder tassenafgifte. Iedereen van de helpbalie gesproken voor het geregeld was, want elke persoon had weer een eigen type stickertje :Y)

Even de ellende om tussen de mensenmassa in het startvak te komen, maar daarin redelijk vooraan kunnen komen, dus zo ongeveer bovenop de erasmusbrug had ik al loopruimte. Alsnog redelijk vlot gestart gelopen met kms rondom de 4:05. Bij elke drankpost de taktiek gekozen om zelf bekertjes van een tafel te pakken, lopend drinken zal het bij mij nooit worden, los van uit een bidon. Na 18km een eng moment toen bij een sponsenpost een halve meter schuin voor mij meerdere lopers onderuit gingen. Het is sowieso veel passen en meten en regelmatig lopers die schuin voorlang snijden.

Ik voelde verder al snel dat ik nog niet de gebruikelijke energie had. Na 24 km was het al redelijk aanpoten en bleven een tijd de km tijden nog ok. Na 30km kwam het echte verval. Ik vind het lawaaige stuk door de stad mentaal altijd zwaar en was eigenlijk blij met de relatieve rust van het kralingse bos. Zon en temperatuur begonnen ook een rol te spelen, een stuk met tegenwind vond ik prettig om niet te warm te worden. Tijden bleven wat tussen de 4:20 en 4:30 hangen en dat was genoeg om onder de 3 uur te blijven. Op de Coolsingel zag ik de klok over de 2:58 heen gaan, maar meer dan een korte eindsprint over de laatste 50 meter zat er ook echt niet meer in.

2:58:10. Bijna 4 minuten langzamer dan vorig jaar, maar goed verklaarbaar. Aan m'n hartslag te zien heb ik het niet echt ergens laten liggen, die vertoonde de hele marathon een licht opgaande lijn. Vaporfly 3's liepen als een zonnetje. Ik ben een beetje bang dat ik deze nog wel even zal voelen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• kepler
Pfoei ik zit op de bank, na de gebruikelijke avondspits met de kinderen op bed leggen :P

Maar de marathon ging hier erg lekker! Even als eerste, ik was heel blij met mn petje! Ik heb eigenlijk geen heel spannend verhaal, ik ging weg op iets onder de 5.20 de km, en dat heb ik ook gelopen. Super constant en goed kunnen inhouden, zodat ik aan het eind ook constant kon blijven lopen. En dat is gelukt. Paar minuten langzamer dan vorig jaar, maar over 6 weken staat een 50k in de planning. Die gaat helemaal goed komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gD22wbejREksXZsSsJvDgzgbqog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvnxuXwHf8i5QccPK1dL9IOj.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel me wel op dat er veel mensen ingestort waren, zelfs al een aantal voor de 20km? Hopelijk gaat het goed met allemaal.

Edit: link naar mn Strava
https://strava.app.link/fg2kXSRsNIb

[ Voor 3% gewijzigd door kepler op 14-04-2024 21:37 ]

• Hartloper
Ik zie dat er nog een paar mensen zo onverstandig zijn geweest als ik en ziek de marathon gestart zijn 8)7 8)7 8)7

@kepler heel mooi strak gelopen !

[ Voor 5% gewijzigd door Hartloper op 14-04-2024 20:31 ]

• kepler
Hartloper schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:30:
Ik zie dat er nog een paar mensen zo onverstandig zijn geweest als ik en ziek de marathon gestart zijn 8)7 8)7 8)7

@kepler heel mooi strak gelopen !
Hmm, ja dat is wel een logische. Ze waren wel allemaal bij kennis zover ik kon zien.

Thanks, niet ontevreden :D

• Shinji
Nou, dan ook maar mijn verhaal. Lekker begonnen, voelde heel lang goed.

De lange rechte weg door zuid was wat krap af en toe dus goed je plek zoeken.

Rond km 20 met mijn pa afgesproken voor een softflask met Maurten mix. Ik kreeg hem alleen niet open en toen trok ik met mijn tanden de hele dop er af. Dus kreeg een flinke sloot in mijn gezicht van dat lekkere plak spul. Het had denk ik niet misstaan op bepaalde sites voor volwassenen :r

Maar goed we gaan weer door. Even later natuurlijk de Erasmusbrug de tweede keer. Tempo iets laten zakken, geen probleem. Maar al wel wat last daarna om het tempo weer op te pakken. Stukje daarna werd het echt heel smal allemaal dus kon sowieso al niet eigen tempo lopen. En toen eigen verder ingestort helaas. Laatste 12 km regelmatig stukken moeten wandelen. Werd af en toe ook gek van alle lawaai, ik ga daar niet goed op.

Uiteindelijk gelukkig wel uitgelopen.

https://www.strava.com/activities/11180821405

Ben wel benieuwd wat er mogelijk was geweest bij een klein evenement.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Wat een prestaties weer, mooi!

Ik ging vanmiddag de deur uit voor een trail van 16 kilometer, maar de Instinct gaat niet echt lekker op overlap in het parcours dat ik getekend had, dus dacht 'ie na een paar kilometer dat ik op de terugweg was. Wat gekloot, zelf een beetje door het bos lopen dwalen, maar uiteindelijk na 7 kilometer alweer terug op de parkeerplaats. Gelukkig was die van Utrechts Landschap en hebben ze daar wandelroutes, dus nog even 3,5 kilometer een paatjesroute gevolgd. Niet de afstand die ik wilde, maar wel goede training denk ik.

Slecht idee... Hoe laat?

• Hartloper
Het was je eerste zeker hé Shinji ? Als het een troost mag wezen, bij mijn eerste kreeg ik het al lastig op 24 km. De muur bestaat echt...

• Shinji
Hartloper schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:27:
Het was je eerste zeker hé Shinji ? Als het een troost mag wezen, bij mijn eerste kreeg ik het al lastig op 24 km. De muur bestaat echt...
Ja was inderdaad de eerste, maar had gehoopt het tempo in elk geval tot km 32 vol te houden, dat was in de training ook gelukt. Tikje langzamer weliswaar.

• ArmyOfQueens
Mijn doel voor vandaag was 3:15, vorig jaar 3:33 gelopen, maar dit jaar het een stuk serieuzer aangepakt dus zou moeten lukken dacht ik.
Sowieso vorig jaar na de marathon doorgepakt met een Ironman in augustus en nog diverse 10 km loopjes en tevens lid geworden bij een triathlonvereniging, dus had een vertrouwen in tot afgelopen februari.
Toen kreeg ik namelijk te maken met een vervelende liesblessure waardoor ik ongeveer een hele maand helemaal niet heb gelopen en daardoor dus was cruciale 30+ duurloopjes heb gemist.
Gelukkig heeft de fysio me aardig opgelapt, maar toch te weinig getraind voor m'n gevoel.

Plan voor vandaag was om met de 3:10 pacers zo lang mogelijk mee te gaan en dan nog 5 minuten speling over te houden om op 3:15 uit te komen, maar als dat niet zou lukken had ik daar ook vrede mee gezien de gebrekkige voorbereiding.

Tot het 25 km punt ging het eigenlijk perfect in de pacegroep (wel een flinke valpartij net achter mij bij het 4 km punt al...), telkens kilometers gemaakt van tussen de 4:18 en 4:30.
Toch merkte ik rond 22 km wel dat ik steeds iets moest pushen om bij de pacers te blijven, dus bij 25 km besloten om ze te laten gaan en meer eigen tempo te lopen.
Tot zo'n 34 km heerlijk 4:50 ongeveer gelopen, vond het bos eigenlijk wel fijn qua gebrek aan herrie en wat minder zon door de bomen.
Na 34 km wel een paar kilometers van boven de 5:00 gehad, maar nooit het gevoel gehad compleet gestorven te zijn, maar ook niet echt meer kunnen versnellen.
Pas op de Coolsingel nog een eindsprintje aangedurfd en uiteindelijk gefinisht met 3:18:19 :D

Was weer een mooie dag, mooi weer, aardig mensen, genieten!
Volgend jaar maar eens proberen de hele race bij de 3:10 pacers te blijven.

Verder:

- Lopen in een pacegroep is echt fijn, je hoeft nergens meer op te letten, alleen de vlaggen te volgen
- Voeding ging voor het eerst perfect. Normaliter altijd beetje misselijk etc, maar nu telkens net voor de waterpost een Maurten gel genomen en weggespoeld met een beker water en een beker AA. Ging helemaal perfect en nergens last van gehad :)

• Yer00n
Gisteren alles klaargelegd zodat ik vandaag op de automatische piloot vroeg de hardloopkleren al kon aantrekken en jeans tegen de kou. Zo gezegd zo gedaan. Overstappen met de trein in Breda en ik denk: ik kan me niet herinneren of ik nou mijn shorts heb aangetrokken onder mijn jeans of alleen mijn ondergoed 8)7 ? Toch maar even discreet voelen op het perron. Gelukkig had ik de shorts ook aan _O- anders had ik de marathon in mijn onderbroek kunnen lopen...

Gestart in wave 4. Doel was 4u20 Ik wilde langzaam starten met 6:30/km en me niet gek laten maken, waarna ik bij 5km op 6:00-6:10 zou settelen. Dan bij de 21km kijken of ik nog wat sneller zou kunnen.

Dit jaar de camelback thuisgelaten, dan kan ik wat meer improviseren met water en sportdrank. Daar was ik blij om want ik vond het bij de 25km veel te warm worden. Dus wat meer water gedronken bij de verzorgingsposten. De hartslag ging evengoed al richting Z4 dus ik had mijn doel van 4u20 daar laten varen; beter hardlopend afmaken dan uiteindelijk moeten wandelen.

Na 35km was de tank leeg. De hartslag en ademhaling waren nog prima maar de benen wilden niet meer. Wel doorgezet en met km's tussen de 6:30 en 7:00 afgemaakt. Uiteindelijk in 4u32 geeindigd. Tevreden over.

Wat is het toch een mooie dag en dat publiek is zo enthousiast! Prachtig! Volgend jaar ben ik 60 en ga ik weer.

• nogeeninlog
(nog helemaal hyper van de marathon, dus ik kan niet slapen)

Met welke hazen zou ik meegaan? Met elke tijd onder de 3:10 zou ik tevreden zijn, maar diep in mijn hart wilde ik natuurlijk onder de 3 uur, hoe klein die kans ook was. Zelfs onder optimale omstandigheden had ik mij niet meer dan 25 % kans daarop gegeven. Het weer was heel goed (bescheiden zonnetje, perfecte temperatuur), maar zeker niet windstil. Ik was 2 kilo zwaarder dan ik had willen zijn en tijdens de piekweken van mijn trainingsschema had ik een lichte kuitblessure, waardoor twee 30+ en de langste tempoloop erbij in zijn geschoten.

Maar dan nog. In januari liep ik met nog enige reserve een HM in een tempo van 4:08/km, dus ik was er zeker van dat ik 4:15/km tot 25-30 KM kon volhouden. Misschien nog wel langer en als je iet niet probeert, dan lukt het zeker niet.
Bij het warmlopen kwam ik nog een medelid van de atletiekclub tegen, hij zou mij aanmoedigen. Ook kwam medetweaker Kevin mij nog even groeten en succes wensen, dat was heel tof.
Bij de start moest ik nog een praatje houden. Toen dat voorbij was waren de hazen van 3:00 naar voren geschoven in het vak, uit het zicht verdwenen. Het lot had die keuze dus voor mij gemaakt. :)
Terwijl Lee stond te zingen stond ik nog even stil bij wat ik het afgelopen jaar heb doorgemaakt en hoe ongelooflijk het was dat ik er weer in deze fitheid stond.
Na het startschot liep ik weg als een blij veulen dat in de wei werd gelaten, achter de hazen van 3:10.

Wat een gedrang in de eerste kilometers! Sommige mensen hebben echt geen fatsoen en kruisen zo voor je langs. Maar goed, eerste kilometer ging in 4:27, dat viel mij met die drukte heel erg mee, de tweede in 4:17. Het bleef heel druk door alle lopers die de hazen wilden volgen. Voor de hazen was er ruimte, dus ik schoof langzaam naar voren tot ik ze voorbij was. Toen had ik meer ruimte om te lopen. Zo volgden allemaal kilometers, voornamelijk laag in de 4:20 en het ging lekker. Bij 7 KM stond een vriendin in een band en het was leuk haar te zien spelen.
Bij het lange fietspad tussen 10 en 13 KM lukte het me om achter een loper met geschikte lengte en tempo te schuilen voor de wind.

Het weer was goed en ik genoot van het lopen van deze marathon. Op een gegeven moment brak de zon door en zag alles er nog vrolijker uit. Zo liep ik lekker door in hetzelfde tempo. Na zo'n 20 kilometer begon ik mijn benen wel een beetje te voelen, maar moe was ik nog steeds niet. Het HM punt voorbij en de kilometers tikten lekker door en zo kwam ik steeds dichter bij de Erasmusbrug, waar het vorig jaar zo misging. Deze keer ging het goed. Ik voelde mij sterk en fit en met Boogie Wonderland van Earth, Wind & Fire uit de luidsprekers voelde ik mij fantastisch. Haast euforisch eigenlijk.

Maar ja, die eerste 28 KM zijn eigenlijk maar inleiding, daarna begint het gedeelte dat de marathon tot de marathon maakt. Het was fijn om eindelijk het gedeelte van het parcours te lopen dat ik vorig jaar had gemist. Eerst door het centrum en daarna naar het Kralingse Bos. Bij het begin daarvan stonden andere clubleden mij aan te moedigen en een paar kilometer verder in het Kralingse Bos liep een ander nog even met mij mee. Op de baantraining lopen we vaak samen. Zo bleef mijn tempo goed, ook al begonnen mijn benen echt pijn te doen. Niet in de zin dat ik mij zorgen maakte, maar irritant was het wel.
In de laatste kilometers streden de pijn en het plezier om de overhand. Het plezier won natuurlijk, ik voelde ook dat ik nog voldoende in de tank had om de eindstreep te halen. Het Kralingse Bos viel mij eigenlijk heel erg mee, behalve dan het laatste stuk aan de zuidkant. Dat was tegen de wind in en ik liep 3 kilometers boven de 4:30.
De laatste kilometers waren geweldig, dankzij het publiek. We renden daar door een tunnel van mensen en bij vlagen had ik het gevoel dat iedereen mijn naam scandeerde. Wat een ervaring!
En toen de laatste hoek om; ik zag de eindstreep zoals ik die zo vaak op TV had gezien. Nog een kleine versnelling ingezet, maar ik vond het eigenlijk wel goed zo. Over de streep in 3:06:36, daar ben ik heel blij mee. :)

https://www.strava.com/activities/11179501403

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06:46
Ik heb er volgens strava een halve km bij geplakt. Wedstrijdtijd is uiteindelijk 04:02, strava 03:59:20 en ik beschouw het voor mijzelf als een marathon onder 4 uur (dat was mijn initiële trainingsdoel).

Wat een fantastische dag! Het weer was echt perfect, tijdens geen enkele trainingsrit gerend in zulk lekker weer.
Omdat ik vast kwam te zitten in de mensenmassa aan de start begon ik achteraan wave 4 waardoor ik achter de Pacers 04:20 zat. Zuid vond ik niet perse leuk omdat de nauwe fietspaden inhalen lastiger maakte (zou het een goed idee vinden om wat nadrukkelijker met elkaar af te spreken niet links te blijven lopen..) en er een blob aan mensen achter de pace groepjes lopen(allemaal terecht) eigen fout.. had ik maar beter moeten opletten tijdens de start.

Na de Erasmus was het onthaal prachtig, veel bekenden langs de weg en op weg naar 30km de laatste bevoorrading (uiteindelijk 6 gels, 2 banende en een liter AA op :p). Vanaf Kralingse Plas begon ik helemaal gelukkig te worden, dit was toch het moment waarvoor ik getraind had, op 35 wist ik dat het ging lukken dus verhoogde mijn pace en op de boezemsingle en vooral daarna gierde de adrenaline door mijn lichaam door alle support, dat was echt fantastisch.

Na de finish voelde ik mij prima. Niet heel anders dan na een trainingsrun wat voor mij betekent dat er nog genoeg marge voor een volgende is😁. Prachtige ervaring en op naar een volgende!

Edit: viel mij trouwens ook op dat super veel mensen “al” bij 20km begonnen met lopen en uitstapte. Het had ook iets onwerkelijks om 10-tallen mensen aan de kant te zien liggen, sommige leken er echt slecht aan toe! Part of the experience I guess.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_eEsKGZva54hriT2vBoxxRzSfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgo47grC2WCn9ArzGm7b9CtC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Aandeijssel op 16-04-2024 10:52 ]

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:44
Knappe prestaties allemaal weer zeg _/-\o_

Zelf ben ik gisteren ook de Coolsingel over gekomen. Heb weer ontzettend genoten van de sfeer langs het parcours *O* d:)b en heb het gevoel de hele tijd met een grijs te hebben rondgelopen. De eerste foto’s echter verraden anders…

Het lopen ging dit jaar heerlijk, in elk geval voor de eerste 38km waar een gevalletje krap in de hamstring het tempo even deed kelderen. Misschien toch te snel gestart? Doel was <3:30 lopen en de eerste 32k gingen in 4:38/km dua wellicht iets te veel energie in de benen gestopt. Baalde er wel van want bij de twee voorgaande marathons had ik ook al rond 38/39k kramp in dezelfde spier.

Uiteindelijk gefinished in 3:24 en ben daar zeer content mee! oOo

*denkt na over goede signature*

• Shinji
Aandeijssel schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:47:

Edit: viel mij trouwens ook op dat super veel mensen “al” bij 20km begonnen met lopen en uitstapte. Het had ook iets onwerkelijks om 10-tallen mensen aan de kant te zien liggen, sommige leken er echt slecht aan toe! Part of the experience I guess.
Ik heb de eerste al rond 8km zien lopen, maar weet niet of je heel goed naar hun bibs had gekeken, zou ook kunnen zijn dat het 4x kwart of 2x halve estafette was. Dan is het wat logischer om op die punten op te zijn.

Die op de grond was inderdaad eng, ik kijk dan wel altijd even of iemand bij bewustzijn is als ik langsloop, dat waren ze volgens mij allemaal wel. Langs Kralingse was er een in de modder gaan rollen volgens mij.

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:34

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Nette prestaties! ik zou al blij zijn als ik de 4,2km ga halen met onafgebroken hardlopen :P

Vanuit kamp newbie:
Bijna mijn hartslag onder controle tijdens het rennen: https://www.strava.com/activities/11183549415 meer details: https://connect.garmin.com/modern/activity/14903090957

Dit is week 3 nu gok ik dat ik 2x in de week wat aan het hardlopen ben (veel op de loopband bij de fitness als cooldown)

Gisteravond had ik geen rust in mijn donder dus mooi excuus om de slagschepen weer aan te trekken.
Playlist aan met muziek varierent van 165 tot 200 bpm, verstand op 0 en gewoon doen wat Garmin zegt.

10min. warming up (voor mij is dat snelwandelen)
3x 30 sec. cadans op 165+ met daarna 30 sec. rust
Daarna 3x 30sec. (glide) snel op snelheid komen en dan proberen zo vloeiend mogelijk weer af te remmen naar wandelsnelheid.
en als afsluiter 10min. cooldown (met nog een kort ren-momentje omdat ik nog teveel onrust in mijn benen had)

Ik merk dat mijn benen na het lopen nu ongeveer 72u nodig hebben om te herstellen na een hardlooppoging veel schemas zeggen doodleuk om de dag rennen, maar met 2x in de week heb ik nog echt een grens waar ik nog niet echt over durf te stappen kwa intensiteit.

Mijn enkels en knieen voelen trouwens wel boven verwachting goed (links in het verleden mijn miniscus gescheurd) Ik had verwacht dat deze zich al eens zou melden maar de klachten hier schitteren in afwezigheid :)

Het enige wat ik wel voel is een enorm "moe" gevoel in mijn schenen, totaal niet vergelijkbaar met de stekende pijn die ik in het verleden wel eens ervaarde, druk/aanraking van de schenen deed dan ook zeer, nu niet :? en ik kan het ook niet echt spierpijn noemen, maar ik kan hier echt niets over vinden wat ik kan doen om herstel hierin te versnellen.

de loop-activiteiten worden wel gemixt met fietsen, kracht, inline-skaten en binnenkort weer zwemmen.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:04
Voor mij was het een marathon met twee gezichten: doel niet behaald, maar wel een PR..

Dit jaar was ik - in tegenstelling tot vorig jaar toen ik m'n eerste liep - prachtig op tijd bij de start. Ik zag inderdaad @nogeeninlog die ik herkende van de video die geplaatst was, dus hem nog even een boks kunnen geven en met een grijns van oor tot oor lekker rond gelopen in de startstraat. Nog een paar teamgenoten uit Zwolle kunnen spreken en een half uur voor de start maar lekker in startwave 1 gaan staan. De laatste keer Lee aanhoren (ik blijf het geweldig vinden) en de minuut stilte voor Kiptum (wat een moment. De hele startstraat stil, heel bijzonder) en dan konden we weg.

De A-, B-, C- en D-doelen die ik had opgesteld waren duidelijk: Sub 2:56, Sub 3:00, een PR (Sub 3:08:28) en lekker rustig uitlopen. Toch was er ongewoon veel spanning de afgelopen week.. Ik had m'n lange duurloop niet kunnen doen door ziekte en had nog een week flink doorgesnotterd. Tot wat was ik in staat? Ben ik niet gek dat ik 2:55 in m'n hoofd haal? Ach ja.. Ik heb voor het eerst met een Stryd getraind en kwam op een wattage van om en nabij de 320 watt uit voor wat ik dacht wat haalbaar was. Dus: horloge ingesteld op hartslag en wattage en me de eerste 5km niet druk gemaakt om de tijd.

Gelijk vanuit de start ging het erg goed met het wattage en de bijbehorende hartslag. Het enige waar ik dus nog onzeker over was was de tijd, maar de eerste 5km gingen in 21:07, waardoor ik slechts 17 seconden achterliep op schema. Het was de bedoeling rustig te starten, dus: so far so good. Ik kon ook steeds lekker in groepjes lopen, vooral het fietspad tussen 10 en 13km was dat erg handig.

De doorkomsten op 10 en 15km waren veelbelovend: 41:54 en 1:02:44. Bij het lopen onder de bomen rond 14km voelde ik al wel dat het zwaarder werd, het was even lastig om de focus te behouden. Zodoende ook veel te laat gezien dat er een drankpost aankwam dus niet echt lekker gepositioneerd. Gelukkig zonder erg, maar het was wel even een wake-up-call.

Van 15 naar 20 en 20 naar 25 bleef ik nog steeds het scherm met m'n wattage voor me houden want ik merkte dat ik daardoor goed kon focussen op het lopen in plaats van op de tijd. Het tempo zakte wel iets dus 2:56 moest ik loslaten. Sub 3 zat er echter nog zeker in. Ik had de drie uur pacers op 20 ingehaald, maar op 28 kwamen ze weer langs mij heen; bleek dat ze zelf ook op 2:58 liepen. Dus ik dacht: mooi, ik blijf bij jullie en dan haal ik mijn eigen doel!

Totdat op 34km gebeurde wat ik nog maar een keer eerder meegemaakt heb: kramp. Beide benen. Helemaal vast. Rekken mocht bijna niet baten, ik kreeg het er maar niet uit. Uiteindelijk maar besloten om door te wandelen en te kijken of dat hielp en wonderwel: ik kon weer een beetje hobbelen. Het ging niet hard, en om de 300 meter moest ik weer rekken, maar ik besloot om al m'n doelen uit het raam te gooien en 'gewoon' uit te lopen. Mijn familie stond op 37.5 km (waar ik dacht dat het op 36.5 was, dus dat was wel even jammer) maar ik wist dat daar nog een bidon water was dus me voorgenomen om daar even rustig te drinken.

Al met al had ik het gevoel dat ik zo'n 10 minuten stil had gestaan (wat later maar maximaal 2 bleken te zijn) en flink gedronken te hebben ben ik weer verder gegaan. Rustig m'n duurlooptempo opgepakt en maar kijken waar ik uit zou komen. Echter, toen ik de 39km passeerde en toch m'n tijd weer eens bekeek bleek ik ineens alsnog op schema voor een PR te liggen! Sterker nog, als ik vol zou houden hoe het nu ging, ging ik het nog makkelijk halen ook! Een erg positieve verrassing na toch wel een flink baalmoment.

De laatste drie kilometer waren precies zoals ik me ingebeeld had: mensen, mensen en nog eens mensen. De kleinste aanmoediging ontketende een orkaan aan lawaai wat een geweldig gevoel gaf. Ik heb ook meerdere keren geklapt voor de mensen aan de kant en hun aanmoedigingen, zo kom je de laatste kilometers wel door. Op het punt van het bord met 'nog 1000 meter' keek ik weer op mijn horloge: 3:00:25. Met 5:00 de kilometer zou ik dus op 3:05:xx uitkomen en ik nam me voor om niet alles op alles te zetten om onder de 3:05 te komen.

Totdat ik 100m later weer op m'n horloge keek voor m'n tempo. 4:28.. Tsja.. Dan maar even doorzetten! Met wat er nog in me zat het randje van de kramp opgezocht en uiteindelijk, met dezelfde grijns als waarmee ik de dag begon over de finish gekomen: 3:04:44, net niet binnen het uur van Abdi gefinisht wat ik me van te voren (toen Kiptum nog mee zou doen) ook nog als doel had gesteld.

Al met al erg blij met de dag en mijn tijd, maar toch ook flink de balen in dat ik kramp kreeg. Ik dacht altijd dat mijn fysieke gesteldheid een stuk beter was dan mijn mentale maar dat leek gisteren net iets anders te zijn. Desondanks ben ik wel blij dat het halen van mijn eerste doelen komt door iets waar ik niet direct invloed op kon uitoefenen en dat ik alles wel heb kunnen relativeren, iets wat me normaliter een stuk minder goed afgaat.

Nou, dat was het verhaal wel weer. TL;DR: M'n eerste twee doelen niet gehaald, kramp gekregen op 34km en alsnog een PR gelopen. Wat een dag. Wat een wedstrijd. Wat een publiek. Tot volgend jaar!

Strava

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mooie verhalen, leuk om te lezen _/-\o_ d:)b

Ik heb de 1/4 marathon gelopen in Rotterdam, ik was al vroeg aanwezig maar desondanks was het al behoorlijk druk in het centrum. Ik zou starten in wave 1 maar uiteindelijk heb ben ik samen met een collega gestart in wave 2 omdat de eerste wave al helemaal gevuld was. Ik had mijn PacePro op m'n Garmin ingesteld op 46:40 (voor een 10km, die extra 500m boeit niet) met een negatieve split. Achteraf niet eens zo'n gek idee gezien de drukte. De eerste 4,5 kilometer was het letterlijk slalommen en grasmaaien in berm. Best vervelend om je pace te behouden maar het stuk in 't Kralingse Bos vind ik sowieso al een vervelend stuk met die kasseien en een nogal gebogen wegoppervlak wat niet fijn loopt. Eenmaal het bos uit had je gelukkig wel weer wat ruimte en kwam je behoorlijk wat publiek tegen. Daarover gesproken, je hebt best veel kinderen aan de linkerkant die je dan een high five willen geven. Allemaal prima en zo maar dat er vervolgens lopers uit het midden opeens zomaar schuin oversteken en je afsnijden is best vervelend, zeker als het snelheidsverschil best groot is.

Voor de rest heb ik de resterende kilometers lekker uitgelopen al vraag ik mij wel af of er niet ergens een stukje vals plat in het parcours zat gezien mijn 9km ronde die opeens 10s langzamer was dan de rest.

Uiteindelijk ben ik gefinisht in precies 49:00 met als 10KM tijd/split een nieuw PR van 46:46 waar ik best wel blij mee ben :)

https://strava.app.link/0w80TWHiOIb

Nu maar eens verder uitwerken naar een comfortabele HM zodat ik mogelijk in het late najaar iets kan plannen voor een hele (eerste) marathon (Marathon Spijkenisse of zo....vond ik wel een mooie gezien ik ben opgegroeid daar en het zal er ws niet zo druk zijn schat ik zo in :+)

Strava

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:21
vhal schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:47:

Voor de rest heb ik de resterende kilometers lekker uitgelopen al vraag ik mij wel af of er niet ergens een stukje vals plat in het parcours zat gezien mijn 9km ronde die opeens 10s langzamer was dan de rest.
In Strava kan je los van je pace ook je GAP (gradient adjusted pace) zien, die probeert te corrigeren voor hoogteverschillen. Dus als je GAP op dat stuk gelijk is aan de GAP van de andere stukken kan je toch een soort vergelijk maken.

WoT stats

• Redcoil
  • Laatst online: 15:21

Redcoil

Polyinterpretabel

Hier nog een loper van de Marathon Rotterdam. Ruim op tijd in het startvak van Wave 3, waar we de indrukwekkende minuut stilte hielden en voor de laatste keer Lee hoorden zingen. Het weer was goed, zonnig en windarm. Waar ik vorig jaar alleen liep heb ik dit jaar als support met een vriend meegelopen. Zijn doel was uitlopen en dan het liefst onder de 4 uur. We hadden daarom besloten rond de 5:30/5:35 per km te lopen.

Het was dit jaar voor m'n gevoel drukker dan vorig jaar, zowel met lopers als met publiek. Het was soms best lastig om langs de menigte te komen, zeker op de smallere stukjes. Toch lukte het om vrij stabiel rond de 5:35 per km te blijven.

Het eerste stuk ging zonder bijzonderheden. Net voor de Erasmusbrug passeerde wij de 4 uur pacers, waar wij een heel stuk achter startten, maar die wij gedurende de eerste kilometers langzaamaan naderden. Op km 27 net over de Erasmusbrug struikelde mijn medeloper bijna over een vuilniszak die over het parcours waaide. Hij kon nog net herstellen, maar de kramp schoot meteen in zijn bovenbeen. Even was hij bang dat het gelijk klaar was, maar gelukkig kon hij die kramp er wel uitlopen.

In het Kralingse Bos had ik het even zwaar, maar kon aan blijven sluiten bij mijn medeloper. Hier kwamen de 4 uur pacers ons weer voorbij. Dat lieten wij ons niet gebeuren en sloten op dat moment in ieder geval bij hen aan. Nadat we uit het Bos kwamen stond de uitzinnige menigte weer om iedereen aan te moedigen en dat gaf mij een enorme boost.

Op de Coolsingel met de finish in zicht kon ik nog wat versnellen. Symbolisch passeerden we in de laatste 500 meter de 4 uurs pacers en finishten in 3:57:49. https://www.strava.com/activities/11179925654

Onderweg wel veel mensen zien sneuvelen, dat was wel indrukwekkend. Mensen die in elkaar zakten, langs de kant lagen. Ambulances die voorbij reden met loeiende sirenes. 1 keer zelfs werd het parcours even afgezet door de politie met een dranghek om een ambulance over te laten steken. Het doet je wel realiseren dat je met iets heel zwaars bezig bent.

Hulde aan iedereen die meegedaan heeft en ook in het bijzonder respect voor de prestatie van @nogeeninlog! Het YouTube fragment had ik voor de marathon bekeken, het verslag wil ik nog even terugzoeken ergens. Ben er wel benieuwd naar.

¯\_(ツ)_/¯

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:30
Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik gaan toewerken naar deze marathon. Heel langzaam mijn kilometers opgebouwd ivm grote blessuregevoeligheid in de voeten. Dat ging eigenlijk perfect. Tot en met afgelopen half december steeds precies kunnen lopen wat ik gepland had, zonder noemenswaardige problemen.
Toen kwam december. Eerst meegedaan aan een lokale run. Laatste stukje bergaf iets te grote klappen op mijn been waardoor ik last van mijn bovenbeen had na afloop. Een weekje niet trainen en het zou over moeten zijn toch? Toen ik weer wilde gaan lopen: ziek. Normaal ben ik na 3-5 dagen wel weer ok, maar deze keer 2 weken ziek. Ok prima, kan gebeuren. Januari, wéér ziek, blijkbaar een andere griepvariant. En weer ruim 2 weken. Nou ja, dan zou mijn bovenbeen toch wel over moeten zijn. Niet dus. Af en toe wel gelopen, want tijdens lopen had ik geen/nauwelijks last en soms achteraf ook niet, maar soms ook ineens wel. Fysio had ook aangegeven dat het meer een irritatie was, en ik niets kapot kon maken door toch te lopen. Wel nog een paar long runs van 27+ kms kunnen doen, maar de rest van de week dan niet kunnen lopen (dus maar gaan fietsen). Al met al in de laatste 17 weken 370km minder gelopen dan gepland.(maar dan wel weer meer gefietst dan gepland).

Ik wilde eigenlijk al mijn startbewijs doorverkopen en het is dat er al zoveel te koop stonden én ik samen met een vriend aan de start zou gaan staan dat ik dacht: ach, ik loop gewoon en we zien het wel. De sfeer meekrijgen en evt. voor de volgende keer al weten wat ik kan verwachten is ook wat waard.

Doel was uiteraard allang niet meer een tijd, maar uitlopen. Met als A-goal: uitlopen zonder wandelen. De eerste 10km ging bijna precies op het uur, maar toen begon ik toch mijn bovenbeen licht te voelen. Vanaf dat moment besloten langzamer te gaan lopen en puur op hartslag te lopen die ik lang zou moeten kunnen volhouden. Mijn benen werden stijver en stijver, maar steeds mezelf nieuwe doelen gesteld. Op de Erasmusbrug: "nog niet gaan wandelen tot het Kralingse Bos." In het Bos: "nog niet gaan wandelen tot 33km", en zo verschoof ik steeds mijn wandelmoment. Het laatste stuk om de plas leek geen einde aan te komen, maar ik had bedacht dat als ik dat zou halen, ik door het publiek toch wel gemotiveerd zou raken niet te gaan wandelen. En zo geschiedde. Ik heb nu nog koppijn van het constante geschreeuw langs de kant. Toen ik op de Coolsingel aangekomen was nog wat gebalde vuisten getoond naar vrienden langs de kant "yes, het is gelukt". Na de finish bleek dat het maar goed was dat ik niet was gaan wandelen, want zelfs dat lukte bijna niet meer. Uitgelopen. Superblij. Totaal geen tijd die ik begin december voor ogen had, maar een hele mooie ervaring. Helaas is mijn maat na 29km uitgevallen (maar we liepen verder niet samen, dus dat heb ik niet meegekregen).

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:08

Sherlock

No Shit

Congrats aan alle Rotterdam-lopers! Ik heb twee vragen over de flipbelt; de eerste is eigenlijk of je daar ook goed iets van water in mee kan nemen en de tweede is of je het beste het origineel kan nemen ipv een Decathlon versie (of een andere namaak)? Het scheelt best veel in prijs, maar (tegenwoordig) koop ik liever in 1x iets goeds dan eerst iets goedkoops en daarna alsnog de duurdere versie... Tenzij dat niet nodig is natuurlijk...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• TheOmen
  • Laatst online: 17:10
Sherlock schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:35:
Congrats aan alle Rotterdam-lopers! Ik heb twee vragen over de flipbelt; de eerste is eigenlijk of je daar ook goed iets van water in mee kan nemen en de tweede is of je het beste het origineel kan nemen ipv een Decathlon versie (of een andere namaak)? Het scheelt best veel in prijs, maar (tegenwoordig) koop ik liever in 1x iets goeds dan eerst iets goedkoops en daarna alsnog de duurdere versie... Tenzij dat niet nodig is natuurlijk...
Flipbelt maakt z'n eigen voorgevormde waterflessen. Voorbeeld
Zelf gebruik ik een Evadict/Decathlon belt, deze.
Er kan een softflask in maar dat vind ik persoonlijk niet prettig lopen omdat het toch een beetje hobbelt. Maar goed, het kan en ik heb er al meerdere km's zo mee gelopen.
Sowieso, als ik langer loop gaat al snel de rugzak mee, met softflasks en/of waterzak.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• m-vw

m-vw

Dus?

Ik heb de Ali versie, met 2xdeze fles.

Maar meestal is het 1 fles en mijn telefoon (Samsung A50).

• ll roel j
  • Nu online
Gisteren mijn allereerste marathon gelopen. Vooraf had ik mijzelf 3 doelen gesteld:
1. Plezier hebben
2. Uitlopen
3. Binnen 5 uur.

Tijdens de trainingen kwam ik er achter dat mijn 'sweet pace' rond de 6:30 ligt. Ik ben netjes begonnen op dat tempo, hartslag ook mooi. Heel erg zorgen mijzelf niet op te blazen. Alles liep goed tot ik rond de 26/27 km last van mijn hamstring begon te krijgen. Mijzelf voorgenomen om zo lang mogelijk te blijven hardlopen en niet te gaan wandelen. Ik heb dat tot het 30km bord volgehouden door de geweldige mensenmassa op de Mariniersweg. Bij het bord heb ik echt even moeten rekken, wat hielp.

Laatste 12 km zakte het tempo steeds meer in door de kramp in mijn benen. Vanaf dat moment zo goed en zo kwaad als het kan blijven hardlopen (meer joggen) plus af en toe rekken. Vanaf dat je de golfclub Kralingen om wist ik dat ik de finish zou gaan halen.

De laatste paar kilometer waren geweldig om te lopen, niet snel maar zo blij. Uiteindelijk heb ik alle 3 mijn doelen bereikt dus super blij.

Volgens de NN-app is mijn marathon in: 4:53:53 gegaan maar Strava zegt: 4:51:20 wat zou kunnen omdat ik nooit de meest ideale route neem om anderen niet in de weg te zitten.

Link naar Strava: https://strava.app.link/MoDGhi6uOIb

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
ll roel j schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:36:

Volgens de NN-app is mijn marathon in: 4:53:53 gegaan maar Strava zegt: 4:51:20 wat zou kunnen omdat ik nooit de meest ideale route neem om anderen niet in de weg te zitten.
Allereerst: goed bezig en gefeliciteerd! *O*

Is het verschil in tijd misschien omdat Strava automatisch pauzeerde tijdens het rekken?

• m0ridin
Leuk om de Rotterdam verhalen te lezen, toch mooi hoe zo'n evenement ook leeft in een stad en dat kan het verschil tussen een top en een teleurstellende ervaring zijn.

Ik heb het vermoeden dat de Utrecht marathon over een ruime maand wat dat betreft iets minder indrukwekkend gaat zijn ;)

Hier van het weekend ook 2x gelopen, zaterdag was het zulk mooi weer dat ik het niet kon weerstaan en ipv een 5km stukje werden het er 10. Dus dacht ik zondag, dan is 10 wel genoeg (beetje rustig aan na de halve in Berlijn), maar dat werden er weer 15 want het ging soepeler dan gedacht (en ook weer prima weer).

Nu wel wat pijntjes in de achillespees dus even goed opletten, misschien toch teveel van het goede allemaal de 2 evenementen zo kort op elkaar.

Maar wat smaakt dat hobbelen in lekker weer naar meer! Wat dat betreft ben ik toch wel een mooi-weer loper hoor ;)

• ll roel j
  • Nu online
Toren schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:40:
[...]

Allereerst: goed bezig en gefeliciteerd! *O*

Is het verschil in tijd misschien omdat Strava automatisch pauzeerde tijdens het rekken?
Dank je wel 🙏

Nee dat heb ik uitstaan. Tijd loopt gewoon door.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05
Ik ben ook naar een flipbelt aan het kijken, maar ik had eigenijk een vraag over iets soortgelijks maar dan voor het hondje (8kg). Meestal neem ik die lekker mee, maar aangezien ik nu vaker langere runs doe (15km+) is dat eigenlijk te ver voor hem. De laatste tijd pak ik hem dan ook maar af en toe een paar km onder de arm, maar dat is niet helemaal optimaal :+ Iemand dus enige ervaring met iets om de hond goed mee te kunnen nemen tijdens de langere lopen?

[removed]

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:32
ll roel j schreef op maandag 15 april 2024 @ 12:42:
[...]

Dank je wel 🙏

Nee dat heb ik uitstaan. Tijd loopt gewoon door.
Sowieso als je strava op wedstrijd zet. Dan rekent hij de pauze rijden niet mee.
Als je ene normale training loop doet dan haalt hij de pauze momenten er alsnog uit in het resultaat. Ongeacht je instelling in garmin

• m-vw

m-vw

Dus?

De NN app tijd is de echte tijd, je stopt op de baan toch ook niet als je GPS 10m voor de finish piept?

• vanputten80
Ik loop al jaren met flipbelt in combinatie met Decathlon soft drinkfles 250ml. Heb ook een 500 maar dat loopt niet lekker.
https://www.decathlon.nl/...w/_/R-p-327568?mc=8600920

Mijn eten neem ik mee in een tasje die ik ooit eens op Ali gekocht hebt. Zit aan mijn bovenarm, met klittenband. Werkt goed, merk er niks van met hardlopen. Daar steek ik ook een rietje (een stevige) in, waarmee ik drink onderweg. Zo hoef je niet te stoppen en kan ik rustig drinken

Zo ook gisteren Rotterdam gelopen. De eerste 35km gingen prima, toen kramp. Na even stilgestaan te hebben ging het weer, maar o wat is het lastig om dan weer een ritme te vinden. Helaas meerdere keren moeten lopen het laatste stuk. Echt een gevecht met mezelf. Ik dacht, ik stop en ga iedereen aanmoedigen..

Wel heel mooi dat iedereen om je geeft en je roept om weer door te gaan. Iemand met een NN shirt haalde me in en trok me zelfs mee, dat deed hij bij iedereen die aan het lopen was. Heel motiverend.

Uiteindelijk in 4.28 de finish gehaald. Heel blij!

Hoop dat het met iedereen goed gaat die verzorging nodig hadden, lagen er veel na de 32 en zelfs vlak voor de finish.

• ll roel j
  • Nu online
m-vw schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:03:
De NN app tijd is de echte tijd, je stopt op de baan toch ook niet als je GPS 10m voor de finish piept?
Zeker niet. Merkte tijdens de wedstrijd al verschil. Ik een km punt eerder met Strava bereikt dan het bord aangaf.

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:44
m-vw schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:03:
Zou mooi zijn als Kiptum destijds een WR onder de 2 uur had geclaimd omdat zijn GPS dat aangaf.
Zie dat hier wel vaker verwarring over is in dit topic. Pak vooral het PR waar je jezelf goed bij voelt, maar je GPS is natuurlijk niet zo betrouwbaar als een officieel gemeten parcours. Het kan erg frustrerend zijn, want in grote groepen is het praktisch onmogelijk om de perfecte lijn te lopen en zal je dus altijd wat meters meer lopen dan de officiële marathonafstand.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Het parcours is uitgemeten en gecertificeerd, ga dan uit van hun eigen meting en niet die van Strava of een andere app. Zeker met evenementen in een stad kan het zomaar zijn dat je GPS signaal af en toe de weg kwijt raakt.

Strava

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 16:51
Ik heb gisteren ook de marathon in Rotterdam gelopen. In 2020 heb ik al eens een poging gedaan, maar toen ging het niet door vanwege Corona. Daarna in oktober 2020 bij de herkansing was ik geblesseerd. Sindsdien een verbouwing gedaan en een baby gekregen, dus lopen kwam er niet echt veel van.

In december begonnen met trainen volgens de Sportrusten methode. Dus 4x per week lopen en maximaal 14 km. Daarmee redelijk conditie opgebouwd, maar tijdens een 30km loop in februari kwam ik er achter dat mijn lijf niet verder wilde dan 22 km... Toen geswitched naar een klassieker schema met lange duurlopen. Als langste duurloop 32km gedaan.

Ik vertrok in wave 3 met als doel onder de 4 uur lopen. Tot km 35 liep ik ongeveer 5:30 gemiddeld en ging het lekker. Ik vond het op een gegeven moment wel erg warm worden. Lang getwijfeld om met een camelback te lopen, maar uiteindelijk toch maar voor bekertjes onderweg gegaan. Gelukkig, want ik had me toch een dorst!

Na km 35 schreeuwde alles in mijn lijf: stoppen! Ik ben doorgewandeld en heb mijzelf 3km voor de finish een beetje weten te herpakken. Eindtijd 4:16. Doel niet gehaald, maar toch wel tevreden met deze tijd voor een eerste keer.

Hulde ook aan de kinderen met winegums onderweg, mijn favoriet! :9~

@vanputten80 heel herkenbaar de aanmoedigingen die je krijgt als je aan het wandelen bent. Zelf voelt het een beetje als verliezen op dat moment, maar de mensen geven je het gevoel dat je nog goed bezig bent. Fantastisch :) Zonder publiek had ik waarschijnlijk tot de finish gewandeld.

Al met al een super gave ervaring en zeker voor herhaling vatbaar!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 16:51
dubbel...

[ Voor 99% gewijzigd door Tranze op 15-04-2024 14:00 . Reden: dubbel ]

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:43
vhal schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:47:
Nu maar eens verder uitwerken naar een comfortabele HM zodat ik mogelijk in het late najaar iets kan plannen voor een hele (eerste) marathon (Marathon Spijkenisse of zo....vond ik wel een mooie gezien ik ben opgegroeid daar en het zal er ws niet zo druk zijn schat ik zo in :+)
Spijkenisse is doodstil in vergelijking met R'dam. Ik heb ze allebei gelopen. Voor mij was Spijkenisse mijn eerste marathon, ook omdat ik daar opgegroeid ben. Het eerste stuk is een mentale uitdaging door het buitengebied, maar des te leuker is het als je in het laatste deel door bekend terrein gaat. En er kan makkelijk iemand meefietsen, dus dat is voor bevoorrading en wel handig.

Voor mij afgelopen weekend geen marathon. Ik heb nog 3 weken te gaan. Zaterdag besloten om op de racefiets te stappen voor een heen-en-weer van 35 km (in plaats van 50 minuten easy met wat strides), waarbij ik halverwege het startnummer voor de Cascaderun van komend weekend heb opgehaald. Op de terugweg wist ik met continu wind tegen weer waarom ik een hekel heb aan fietsen als sport :+

Gisteren stond een lange loop van 2u55 op de planning waarvan tegen het eind 40 minuten op Marathon Power. Voelde allemaal soepel, en ondanks een groot stuk wind tegen gingen die 40 minuten in 4:16 gemiddeld waarbij ik zelfs nog wat wist te versnellen. Weer wat vertrouwen getankt met deze 38 km, want in de duurloop van 2 weken terug voelde het tempoblok bijzonder zwaar.

Eenmaal thuis snel wat gegeten, opgefrist en weer op de racefiets gestapt voor een kort ritje om naar de kids te kijken op de manege. Enkele reis van 8 km, en na afloop ook weer terug. Erg veel activiteit voor 1 dag, maar vandaag voelt het allemaal wel goed. Een kort stukje uitfietsen heeft misschien wel geholpen met herstel :)

Komend weekend de laatste duurloop op het schema. Dit zou een training van 3u moeten zijn, maar omdat dan ook de Cascaderun is pak ik het ietsje anders aan. Ik ga 15 km (waarvan 3km op marathontempo) naar de start lopen, 5 EM (waarvan 4 op marathontempo en het eind nog iets sneller), en ook 15 km (waarvan 3 km op marathontempo) weer naar huis lopen. Is misschien wel iets smokkelen t.o.v. de workout in het schema want tussen de 3 delen zit natuurlijk wel wat rust, maar zoveel zal het 2 weken voor de marathon niet meer uitmaken.

• m0ridin
Koets89 schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:47:
[...]

Zou mooi zijn als Kiptum destijds een WR onder de 2 uur had geclaimd omdat zijn GPS dat aangaf.
Zie dat hier wel vaker verwarring over is in dit topic. Pak vooral het PR waar je jezelf goed bij voelt, maar je GPS is natuurlijk niet zo betrouwbaar als een officieel gemeten parcours. Het kan erg frustrerend zijn, want in grote groepen is het praktisch onmogelijk om de perfecte lijn te lopen en zal je dus altijd wat meters meer lopen dan de officiële marathonafstand.
Tja, de officiele tijd is de officiele tijd...

Het parcours zou moeten kloppen, alleen loopt bijna niemand de ideale lijn en komt er zo een 200-300m bij (zelfs als 1 vd snellere lopers is het lastig super efficient te lopen als die lijn niet is aangegeven).

Wanneer je naar de precieze afstand op je horloge/telefoon kijkt krijg je weer het probleem dat GPS onnauwkeurig is. Dus dat als 'je tijd' nemen levert ook weer issues op.

Mocht je ooit een tijd moeten laten zien (omdat je bijv in een bepaald startvak wil staan) accepteren ze ook alleen maar de officiele tijden, niet een eigen strava linkje.

Hou zelf om die reden ook altijd rekenening met een aantal honderd meter extra (mocht ik voor een bepaalde sub zoveel tijd gaan).

• m-vw

m-vw

Dus?

m0ridin schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:20:
[...]

Tja, de officiele tijd is de officiele tijd...

Het parcours zou moeten kloppen, alleen loopt bijna niemand de ideale lijn en komt er zo een 200-300m bij (zelfs als 1 vd snellere lopers is het lastig super efficient te lopen als die lijn niet is aangegeven).

Wanneer je naar de precieze afstand op je horloge/telefoon kijkt krijg je weer het probleem dat GPS onnauwkeurig is. Dus dat als 'je tijd' nemen levert ook weer issues op.

Mocht je ooit een tijd moeten laten zien (omdat je bijv in een bepaald startvak wil staan) accepteren ze ook alleen maar de officiele tijden, niet een eigen strava linkje.

Hou zelf om die reden ook altijd rekenening met een aantal honderd meter extra (mocht ik voor een bepaalde sub zoveel tijd gaan).
Officiële parcours voor de Antwerp 10 Miles is iets langer.

Ik download altijd de officiële gpx en pas mijn tempo ook aan. Wil namelijk gewoon echt onder een bepaalde tijd over de finsh komen. Dus geen discussie strava vs parcour.

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11-2025
Gisteren mijn vierde marathon gelopen, de derde in Rotterdam. Het was een fantastische dag, maar wat gingen er toch een boel mensen op een hoop zeg. Ongelooflijk hoe veel er in de groep van bekenden/loopgroep leden uitgestapt zijn of na 25-30 kilometer hun doel (flink) hebben moeten bijstellen.

Zelf heb ik het heel lang strak kunnen pacen samen met een vriend. Hij liep bij km33 ietsje bij me weg, ik kwam er bij 37 weer bij en vanaf 38 ben ik verder gegaan. De eerst3 35 gingen in 3:58-4:00 per km, de volgende 5 in 4:17 of iets in die richting en met een harde eindsprint heb ik nét mijn doel behaald. Een marathon in 2.49:54, waar ik ontzettend blij mee ben. Voorlopig gaan we hier lekker van genieten.

• m0ridin
Catorce schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:27:
Gisteren mijn vierde marathon gelopen, de derde in Rotterdam. Het was een fantastische dag, maar wat gingen er toch een boel mensen op een hoop zeg. Ongelooflijk hoe veel er in de groep van bekenden/loopgroep leden uitgestapt zijn of na 25-30 kilometer hun doel (flink) hebben moeten bijstellen.

Zelf heb ik het heel lang strak kunnen pacen samen met een vriend. Hij liep bij km33 ietsje bij me weg, ik kwam er bij 37 weer bij en vanaf 38 ben ik verder gegaan. De eerst3 35 gingen in 3:58-4:00 per km, de volgende 5 in 4:17 of iets in die richting en met een harde eindsprint heb ik nét mijn doel behaald. Een marathon in 2.49:54, waar ik ontzettend blij mee ben. Voorlopig gaan we hier lekker van genieten.
Maar het was toch niet heel warm ofzo gister? Of toch warmer dan ik in mijn hoofd heb (sowieso was het dit weekend wel wat warmer dan de afgelopen maanden natuurlijk, en zelf heb ik gelukkig niet snel veel last van warmte dus misschien heb ik t compleet mis...).

Verbaast me een beetje te lezen dat er blijkbaar toch zoveel last van hebben gehad...

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

m0ridin schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:20:
[...]

Terecht ook, als je je strava route gaat volgen ben ik 100% zeker dat je inconsistenties tegen gaat komen. Je loopt door gebouwen, over water, snijdt bochten op een onmogelijke manier af of gaat door de buitenbocht. Wat je in realiteit niet gedaan hebt.

De toppers hebben ook een afwijking aan het einde. Weliswaar meestal minder, maar ze hebben ook minder meetmomenten.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Pagina: 1 ... 299 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.