• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03
polthemol schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:55:
[...]
Qua conditie zal het grofweg wel een aardige indicatie zijn al die voorspellingszaken, maar als jij een 10K in 30' doet, wil dat niet zeggen dat je een marathon fysiek gaat trekken zonder daarvoor te trainen :)
Nou, dat dus. Volgens Garmin zou ik een marathon in 3.33 moeten kunnen lopen.. I wish :P
Ten eerste heb ik nog nooit een marathon gelopen en ten tweede weet ik wel zeker dat ik 'm niet ga redden in die voorspelde tijd. Een marathon joggen zou me vast wel lukken, vermoed ik, maar daar doe ik het niet voor hoor.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:22
polthemol schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:55:
[...]
er spelen meer zaken mee vanaf dat je de afstand vergroot natuurlijk: uithoudingsvermogen is niet persé gelijk aan snelheid, hoe goed kun je je tempo houden, is je lichaam wel gewend aan die afstanden/tijd op de benen doorbrengen.

Qua conditie zal het grofweg wel een aardige indicatie zijn al die voorspellingszaken, maar als jij een 10K in 30' doet, wil dat niet zeggen dat je een marathon fysiek gaat trekken zonder daarvoor te trainen :)
Ik heb natuurlijk wel goed voor de genoemde afstanden getraind :+ De afstanden zelf zijn dan ook geen enkel probleem, het is echt de duursnelheid die wat lager ligt. Precies hierom heb ik nu ook een trainingsschema gepakt voor de halva marathon met meer snelheid, ipv naar langere afstanden te gaan.

Voor de rest klopt het natuurlijk helemaal, maar dat is ook wat ik wilde aangeven. Het is echt een indicatie en wat je daadwerkelijk kunt lopen op de 10k of verder zul je echt uit je trainingen moeten halen.

[removed]

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:04
Shinji schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:17:
[...]

Dit zou inderdaad wel perfect zijn, KNMI gaf nog 19 aan volgens mij gedurende de dag, en is natuurlijk landelijk gemiddelde / max.

Als mensen elkaar nog in de tracker app willen volgen (tijdens de race wordt voor mij wat lastig maar erna is wel leuk misschien). Mijn bib is 12232.
Whut?! Ik ben 12242 :D

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:03
Even terug gezocht, ik was anderhalf uur eerder hier met posten dat ik me had ingeschreven, dus 10 inschrijvingen per anderhalf uur ;)

• KevinK92
Shinji schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:12:
[...]

Even terug gezocht, ik was anderhalf uur eerder hier met posten dat ik me had ingeschreven, dus 10 inschrijvingen per anderhalf uur ;)
Whahahahaa _/-\o_

• Huubertus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 09:06
Lurker hier die zich verheugd op een eerste keer Rotterdam 😬. Waar ik niet helemaal uitkom is hoe ik naar Rotterdam wil reizen. Vanuit het oosten van het land durf ik niet de vroegste trein te pakken. Dan kan het ook dan te krap worden en ik ben liever veel te vroeg aanwezig. Mijn idee was om een stuk met de auto te gaan een een goede p+r te pakken voor een laatste stukje met het OV. Iemand ervaring met een goede p+r en beschikbaarheid van parkeerplaatsen die dag?

• THB0
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-01 14:58
Huubertus schreef op maandag 8 april 2024 @ 20:20:
Lurker hier die zich verheugd op een eerste keer Rotterdam 😬. Waar ik niet helemaal uitkom is hoe ik naar Rotterdam wil reizen. Vanuit het oosten van het land durf ik niet de vroegste trein te pakken. Dan kan het ook dan te krap worden en ik ben liever veel te vroeg aanwezig. Mijn idee was om een stuk met de auto te gaan een een goede p+r te pakken voor een laatste stukje met het OV. Iemand ervaring met een goede p+r en beschikbaarheid van parkeerplaatsen die dag?
P+R Station Gouda is prima, ben je zo weer de stad uit ook. En is ~20 minuten naar Rotterdam Centraal met de trein. Daar zullen in ieder geval 100% zeker plekken vrij zijn.

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01 13:27
P+R Kralingse Zoom in Rotterdam.
Hooguit 10 minuutjes met de metro naar Beurs waar de start is :)

• JerryDonker
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-12-2025
P+R kralingsezoom of capelsebrug zijn altijd wel goede om de metro te pakken.

• KevinK92
Wij stonden vorig jaar op Meijersplein. Enig nadeel is wel dat de trams ramvol zullen zijn, maar aangezien je toch vroeg bent zul je daar iets minder last van hebben.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 13:52
Ik weet niet of er mensen zijn die oortjes van Shokz gebruiken, even een heads-up voor als je ze overweegt:

Ik heb de OpenFit variant, deze zitten op zich lekker maar het geluid is echt belabberd. Alles hoger dan 60% volume krijgt een mega vervorming op de bass. Prima dacht ik, daar zijn ze ook op gemaakt. Maar sinds de laatste update is de Bluetooth verbinding mega crappy: hij valt continue uit als mijn smartphone in mijn hardloopbroek zit. Feitelijk werkt ie alleen met een normale connectie als je hem in je hand hebt. Ik heb hier een melding van gemaakt en de reactie die je krijgt is:
Thanks for reaching out Shokz!

When the mobile phone is placed in the pocket, the human body will block most of the Bluetooth signals emitted by the mobile phone, so the sound from the earphones will be intermittent or even interrupted.

In addition, it may be magnetic interference. There are keys and other metals in your pocket or your clothes contain metal, causing interference.

Best regards,

• Shinji
Franco10 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:56:
Ik weet niet of er mensen zijn die oortjes van Shokz gebruiken, even een heads-up voor als je ze overweegt:

Ik heb de OpenFit variant, deze zitten op zich lekker maar het geluid is echt belabberd. Alles hoger dan 60% volume krijgt een mega vervorming op de bass. Prima dacht ik, daar zijn ze ook op gemaakt. Maar sinds de laatste update is de Bluetooth verbinding mega crappy: hij valt continue uit als mijn smartphone in mijn hardloopbroek zit. Feitelijk werkt ie alleen met een normale connectie als je hem in je hand hebt. Ik heb hier een melding van gemaakt en de reactie die je krijgt is:

[...]
Maar dat geldt voor alle bluetooth. Ik merk het met de shokz meer als ik langs de metrobaan loop overigens, en mijne maakte dan verbinding met mijn horloge.

Al een tijd niet meer gebruikt dus weet niet hoe het nu is.

• Shinji
P+R Kralingsezoom en Capelsebrug zijn inderdaad goede opties. Vanaf de andere kant kan ook, ergens in Schiedam / Vlaardingen en vanaf daar de metro. Is iets verder weg maar misschien iets rustiger omdat ik denk dat Kralingsezoom en Capelsebrug wat populairder zijn als opties.

Ik woon in Vlaardingen dus stap hier fijn thuis op de metro.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 10:11
Dat ligt inderdaad niet aan de Shokz, maar aan Bluetooth in het algemeen. Ik loop zelf niet vaak met muziek, maar heb het op de racefiets vaker ervaren met de telefoon in mijn achterzak. Als je voorovergebogen op de racefiets zit, zit je lichaam gewoon in de weg tussen telefoon en headset. Dat zal met lopen ook af en toe gebeuren.

Een band om je arm om je telefoon in te stoppen is dan wellicht een goede optie. En ik zie eindelijk een use case om de muziekfunctie van mijn Garmin Fenix te gebruiken... ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-01 15:27
Insert12 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:19:
[...]

Veters anders strikken heeft bij mij geholpen tegen de blauwe teennagels. Nu met dezelfde schoenen nergens last meer van. Kijk hier maar eens: https://www.podotherapie-...ken-bij-hardloopschoenen/
Bedankt voor deze tip! Ik heb de veters anders gestrikt en het lijkt beter te gaan! Geen pijn meer, en het lijkt ook zeker niet erger te worden!

Volgens mijn Garmin ga ik 2,5 uur doen over de halve marathon en is zo'n beetje alles slecht, de 5k, de 10k, etc. Ik probeer het allemaal maar naast me neer te leggen.

Ik weet dat ik vorig jaar een vrij snelle tijd heb neergezet op de halve, dat wordt dit jaar mijn richttijd en ach, als het dan toch een half uur langer duurt, dan is dat maar zo. Ik probeer mezelf zo min mogelijk druk op te leggen en plezier voorop te stellen.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
dreamscape schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:52:
Dat ligt inderdaad niet aan de Shokz, maar aan Bluetooth in het algemeen. Ik loop zelf niet vaak met muziek, maar heb het op de racefiets vaker ervaren met de telefoon in mijn achterzak. Als je voorovergebogen op de racefiets zit, zit je lichaam gewoon in de weg tussen telefoon en headset. Dat zal met lopen ook af en toe gebeuren.

Een band om je arm om je telefoon in te stoppen is dan wellicht een goede optie. En ik zie eindelijk een use case om de muziekfunctie van mijn Garmin Fenix te gebruiken... ;)
Als het eerst wel goed werkte, en na een update niet meer dan ligt het ws dus wel aan Shokz.

Ik heb Sony earbuds, en vaak de telefoon in mn achterzak. Maar dat gaat eigenlijk altijd goed gelukkig.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-01 13:52
kepler schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:17:
[...]

Als het eerst wel goed werkte, en na een update niet meer dan ligt het ws dus wel aan Shokz.

Ik heb Sony earbuds, en vaak de telefoon in mn achterzak. Maar dat gaat eigenlijk altijd goed gelukkig.
DIt dus.

Ik heb ook Sony WF1000XM5 oordoppen, nul problemen mee. Sterker nog; als ik met mijn vrouw loop doen we wel eens music sharing vanuit mijn toestel in mijn broekzak - ook daar geen problemen met andere dan Shokz. Soms loopt ze schuin achter me waarbij mijn lichaam er tussen zit en er een meter of 3 tussen afstand is.

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:13

Darkasantion

Just keep swimming!

Afgelopen weekend de laatste lange duurloop gedaan, nu afbouwen/afkicken richting Enschede Marathon.

Was beetje bang/benieuwd naar de 34Km duurloop, duurlopen ervoor liepen niet helemaal naar wens(week kilometers waren verder wel goed en veel) en kort gezegd ging het best prima. Niet te gek gedaan, meeste kilometers op "gemak" kunnen lopen en waar ik in de twee weken ervoor na ~20Km al wat verval kreeg, bleef het nu uit en liep ik gemiddeld 4:13 :) . Rest van de dag vernam ik het wel in de benen, dus was benieuwd hoe het op zondag zou gaan, als deel twee op de planning stond. Opgestaan zonder pijn o.i.d. in de benen en het loopje ging ook gewoon lekker zonder klachten. Ergo, liep zelfs 4:09 met een lagere hartslag _/-\o_ dus dat geeft wel vertrouwen richting Enschede. Heeeeeel misschien lukt zelfs een sub 2:40 :D

Weer lijkt ook prima te worden, vind eigenlijk alles best zolang het maar droog is.

Zijn er nog andere mensen die ook meedoen in Enschede?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-01 22:18
Franco10 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:26:
[...]

DIt dus.

Ik heb ook Sony WF1000XM5 oordoppen, nul problemen mee. Sterker nog; als ik met mijn vrouw loop doen we wel eens music sharing vanuit mijn toestel in mijn broekzak - ook daar geen problemen met andere dan Shokz. Soms loopt ze schuin achter me waarbij mijn lichaam er tussen zit en er een meter of 3 tussen afstand is.
Psst, misschien kan je gewoon een productreview achterlaten, of een hulptopic starten ipv deze offtopic discussie hier voeren?

Ontopic, ik zie het zonnetje doorkomen dus ga maar weer eens een stukje lopen. Lijkt gewoon de derde dag op rij te worden zonder nat te regenen :+

If you can see, look. If you can look, observe

• Rob1978
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05-01 15:27
Darkasantion schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:28:
Afgelopen weekend de laatste lange duurloop gedaan, nu afbouwen/afkicken richting Enschede Marathon.

Was beetje bang/benieuwd naar de 34Km duurloop, duurlopen ervoor liepen niet helemaal naar wens(week kilometers waren verder wel goed en veel) en kort gezegd ging het best prima. Niet te gek gedaan, meeste kilometers op "gemak" kunnen lopen en waar ik in de twee weken ervoor na ~20Km al wat verval kreeg, bleef het nu uit en liep ik gemiddeld 4:13 :) . Rest van de dag vernam ik het wel in de benen, dus was benieuwd hoe het op zondag zou gaan, als deel twee op de planning stond. Opgestaan zonder pijn o.i.d. in de benen en het loopje ging ook gewoon lekker zonder klachten. Ergo, liep zelfs 4:09 met een lagere hartslag _/-\o_ dus dat geeft wel vertrouwen richting Enschede. Heeeeeel misschien lukt zelfs een sub 2:40 :D

Weer lijkt ook prima te worden, vind eigenlijk alles best zolang het maar droog is.

Zijn er nog andere mensen die ook meedoen in Enschede?
Ik! Maar dan wel de halve!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik zit wel eens te denken om naast wielrennen ook te starten met hardlopen. Ik heb prima kleding behalve schoenen en sokken misschien. Voor schoenen zal ik eerst op pad moeten natuurlijk, maar wat voor sokken raden jullie aan? Maakt dat heel veel uit?

• DutchEagle1993
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-01 11:46
Toren schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:20:
Ik zit wel eens te denken om naast wielrennen ook te starten met hardlopen. Ik heb prima kleding behalve schoenen en sokken misschien. Voor schoenen zal ik eerst op pad moeten natuurlijk, maar wat voor sokken raden jullie aan? Maakt dat heel veel uit?
De sokken waar ik mee loop zijn toevallig nu in de aanbieding.
https://all4running.nl/falke-ru4-cool-heren-16746-6712

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:05
Ik loop al mijn loopjes op el cheapo decathlon hardloopsokken... Een paar euro voor 2 of 3 paar.

Alleen met wedstrijden en evt langere afstanden (30k+) doe ik wel eens wat degelijkere sokken aan, maar zou dus echt niet meteen een paar sokken a 15 euro gaan kopen als je eens wat wil gaan hardlopen...

(Maar dat is aan ieder voor zich natuurlijk, ook qua hardloopshirts en broekjes loop ik 9 vd 10x gewoon in decathlon spul...)

---------------

Hier afgelopen weekend naar Berlijn geweest voor de halve marathon, ivm de 60 van texel 2 weken geleden waren hier geen gekke doelen of plannen voor behalve dat ik hem wel onder het anderhalf uur wilde lopen. (En meteen een beetje voelen hoe mij beoogde tempo voor de Utrecht marathon over 6 weken aan zou voelen).

De treinreis was een ellende waardoor de reisdag (zaterdag) aardig vermoeiend was en we uiteidelijk rond 19u in het hotel aankwamen om spullen te dumpen en nog wat te eten. Ideale voorbereiding dus ;)

Het weer was prachtig, als je niet hoefde hard te lopen tenminste... Warm! Maar zal niet klagen want verder was het heerlijk. En het plan was sowieso meer genieten en 'aanwezig zijn' ipv volle focus op een tijd.

Ok, doel was een tempo zo tussen de 4:05 en 4:10 maar uiteraard na km 1 stond er een tempo van 3:52 op het horloge. Niet verrassend, maar ook niet de bedoeling. Dus even wat rustiger aan, hoewel dat nog niet makkelijk was omdat je dan opeens ingehaald wordt door een hele hoop mensen (stond in het voorste startvak) en je alsnog heel erg zit te letten en proberen niemand in de weg te zitten. Was toch even wennen om niet voor een max haalbaar iets te gaan moet ik eerlijk zeggen, zit niet helemaal in mijn natuur ;)

Tempo ging naar 4:05-ish, hartslag wel hoger dan verwacht/gepland maar voelde verder ok... Bij de verschillende waterpunten gewoon even stilgestaan om rustig wat te drinken en ondertussen ook wat om me heen kijken, lachen naar mensen en vooral niet te veel te stressen.

Leuk om zo eens te lopen, en bewust te zijn van het gestamp, gehijg en alles om je heen.

De hartslag bleef wel hoog, maar tegelijkertijd voelde het allemaal ok en dus de laatste 2+ km toch nog even het tempo stevig opgevoerd naar zo'n 3:40 (en nog een extra eindsprint) wat ook een fijne ervaring is :) Hoewel misschien een beetje rot voor anderen bedacht ik me later, als je er doorheen zit, je de laatste kms eruit moet persen en er komt dan iemand zo voorbij gesjeest...

Al met al net onder de 1:26 gedoken, over het algemeen vooral lekker gelopen en ook nu gelukkig weinig last van de inspanning. Meer van de reis en algehele gaarheid nu... Toch nog even een dagje extra rust pakken en misschien morgen weer even een rondje hobbelen.

Blijft een leuke Berlijn, mooie sfeer (waarbij het mooie weer natuurlijk ook meehelpt). En ook lekker om een keer zo te lopen wel, stevig aanpoten maar niet helemaal tot het gaatje en wat meer genieten van het geheel ipv de pure prestatie.

Nu langzaam toewerken naar Utrecht en uiteindleijk vooral de hele van Berlijn in september. Daar wordt, op dit moment, het doel wel weer volle bak en kijken of ik er nog 1x een PR uit nkan persen.,

[ Voor 63% gewijzigd door m0ridin op 09-04-2024 11:47 ]

• Toren
Oke, oke, daarover verschillen jullie dus van mening. Maar blijkbaar is er wel zoiets als een 'hardloopsok'. Waarin wijkt dat af van simpele sportsokken?

• Roozzz
Mijn fiets sokken lopen ook prima hard... Ik denk vooral dat je geen katoenen sokken wil (nat van zweet) en goed aangesloten rond je voet (ivm voorkomen van vouwen/frictie).

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:38
Toren schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:30:
Oke, oke, daarover verschillen jullie dus van mening. Maar blijkbaar is er wel zoiets als een 'hardloopsok'. Waarin wijkt dat af van simpele sportsokken?
Geen stiknaden rond je tenen is denk ik het grootste verschil.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• m0ridin
Mwah, geen idee of hardloop en sportsokken echt anders zijn maar de stof is idd belangrijk (niet van die ouderwetse katoenen tennissokken bijv) en dat ze niet te slobberig zitten (goed passend/aangesloten).

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-01 07:21
Ik draag 9 van de 10 keer van die dikke goedkope katoenen sokken en ook soms wat lage sokken van de decathlon of zo idd. Wat betreft kleding kijk ik niet zo nauw. Schoenen zijn belangrijker, maar ook die bestel ik gewoon online. Loop wel iedere training op verschillende schoenen (heb 5 paar) om goed af te wisselen. Na gem 800km gaan ze de vuilnisbak in, zo verslijt ik ongeveer 4 paar per jaar.

Wat betreft sokken, deze loop ik helemaal op tot de gaten er in zitten, dan gaan ze weg.. maar ik heb zelfs nog sokken gestopt en daarmee doorgelopen.. precies de naad op mijn teen, nergens last van. Maar iedereen is anders natuurlijk en het is ook maar net wat je voetjes gewend zijn :)

Zero.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:07

vhal

ಠ_ಠ

keuze van de stof, platte naden, geen gekke stiksels, soms wat extra/dikkere stof op de zool en andere technische dingetjes die eerder marketing zijn dan dat ze iets toevoegen (antigeur en zo...)

Ik liep voorheen op de sokken van Decathlon, niks mis mee maar bij mij slijten ze redelijk snel. Momenteel heb ik sokken van Stance die net even wat hoger zijn dan de reguliere sokken (crew versie) en qua duurzaamheid langer mee gaan.

Overigens mogen hardloopsokken best wel wat spannender worden dan het saaie wit/grijs/zwart. Een patroontje of gekke kleuren mag best imho :)
Randstadrail station Westpolder en station Rodenrijs (beide in Berkel en Rodenrijs) heeft best goede P+R voorzieningen. Anders kan je hem wel ergens kwijt in de wijk als je gaat voor station Westpolder.

[ Voor 36% gewijzigd door vhal op 09-04-2024 12:47 ]

Strava

• Toren
vhal schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:42:
[...]

Overigens mogen hardloopsokken best wel wat spannender worden dan het saaie wit/grijs/zwart. Een patroontje of gekke kleuren mag best imho :)
nou ja dat hoeft vanmij niet per se hoor, ik zal dan toch in het buitengebied in mijn eentej lopen denk ik, met dan toevallig een passerende hond die uitgelaten wordt denk ik.

• TijntjeB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:12
vhal schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:42:
[...]

[...]
Zoals die van snellesokken? Heb bij mijn nieuwste schoenen een paar gekregen en ze lopen prima.
Hoger dan ik gewend was, dus ook iets van compressie.

Verder loop ik op de goedkoopste hardloopsokken die ik kan vinden. :+

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

TijntjeB schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 12:53:
[...]

Zoals die van snellesokken? Heb bij mijn nieuwste schoenen een paar gekregen en ze lopen prima.
Hoger dan ik gewend was, dus ook iets van compressie.

Verder loop ik op de goedkoopste hardloopsokken die ik kan vinden. :+
Oooh, die site ken ik niet :D tnx!
Keuze is er niet echt reuze maar beter iets dan niets :)

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 09-04-2024 13:04 ]

Strava

• InZane
Nog steeds duur. Ik loop al jaren op korte hardloopsokken van Decathlon. 2 paar voor 6 euro en ze gaan (bij mij iig) eeuwen mee.
Heb dure sokken van Nike en Asics geprobeerd, maar dat voegde voor mij niks toe. Die van Nike gingen juist heel snel kapot zelfs.

Volgens mij is het idd voornamelijk een hoop marketing bla bla. Ken ook iemand die marathons op Happy Socks loopt, dus tja..

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

vhal schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:02:
[...]

Oooh, die site ken ik niet :D tnx!
Keuze is er niet echt reuze maar beter iets dan niets :)
Hey, ze passen jou tenminste....
Ik kreeg toen ze net startten een stel bij een proefloopje, dat was niet helemaal ideaal (heb mt 37-38, en ze zijn gewoon net te groot). Inmiddels hebben ze kindersokken. En die kindersokken kun je alleen icm volwassenensokken kopen, tenzij je mailt. En daar is de keuze dus nog minder in, slechts 4 soorten, en niet in de variant met iets dikkere bodem en middenstuk boven op de wreef.
Noem het trouwens gewoon ook geen kindersokken aub, als je tegen volwassen vrouwen mailt dat die wel zullen passen. -O-

Terwijl ik zo fan ben van rare kleurtjes *O* sowieso die roze eenhoorn <3 maar die is niet als hardloopsok of überhaupt als kleinere sok.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:22
InZane schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:50:
[...]

Nog steeds duur. Ik loop al jaren op korte hardloopsokken van Decathlon. 2 paar voor 6 euro en ze gaan (bij mij iig) eeuwen mee.
Heb dure sokken van Nike en Asics geprobeerd, maar dat voegde voor mij niks toe. Die van Nike gingen juist heel snel kapot zelfs.

Volgens mij is het idd voornamelijk een hoop marketing bla bla. Ken ook iemand die marathons op Happy Socks loopt, dus tja..
Dat zijn ook fijne sokken omdat ze gladde naden bij de tenen hebben en niet te dik zijn. Naar mijn idee zijn dat de enige echte criteria, dat je geen sokken krijgt die veel vocht vast houden en dat je geen last hebt van naden die schuren. Ik loop dan ook meestal op sokken van decathlon als ik wat lagere sokken wil of die happy socks als ze juist hoger moeten zijn (meestal als het echt koud is)

[removed]

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:59
InZane schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:50:
[...]

Ben recentelijk ook geswitched van Injinji naar Decathlon, gaat dan specifiek om teensokken, en kwaliteit van de Decathlon is naar mijn ogen beter, met Injinji krijg ik gelijk gaten bij mijn grote tenen (en ja die zijn netjes gevijld :X ).

• Roozzz
edofso schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:55:
[...]

Ben recentelijk ook geswitched van Injinji naar Decathlon, gaat dan specifiek om teensokken, en kwaliteit van de Decathlon is naar mijn ogen beter, met Injinji krijg ik gelijk gaten bij mijn grote tenen (en ja die zijn netjes gevijld :X ).
Uhh, waar zit dat gat dan? Schuur je misschien tegen de zijkant/bovenkant van de schoen ofzo?

Hier lopen we al jaren (12 ofzo) met Injinji en onze (n=2) ervaring is juist dat ze nagenoeg onverwoestbaar zijn :D Zeker bij het traillopen krijgen ze best wel wat voor hun kiezen (zand, modder, water) en zijn ze in mijn beleving qua levensduur heel veel beter dan bijvoorbeeld Falke of de decathlon. Typisch gebruik ik de run lightweight of midweight versie. Daar doen we letterlijk jaren mee :P

• Roozzz
Roozzz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:31:
[...]
Ontopic, ik zie het zonnetje doorkomen dus ga maar weer eens een stukje lopen. Lijkt gewoon de derde dag op rij te worden zonder nat te regenen :+
Gelukt, alweer een droog rondje in het zonnetje. Dit is een stuk fijnere streak dan de "hoe-vaak-ben-jij-al-natgeregend-deze-week?"-versie. Hier kan ik wel aan wennen :Y

Wel fascinerend hoe groot de impact kan zijn van een nachtje slechter slapen. Ik heb qua inspanning een zeer vergelijkbaar rondje gedaan tov gisteren. Easy ~7km, maar het gevoel was nogal anders. Alles voelde een beetje traag en zwaar, waar het gisteren als vanzelf ging.

[ Voor 24% gewijzigd door Roozzz op 09-04-2024 14:16 ]

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 18:04
Dit jaar doe ik weer mee aan de Run van Winschoten. Een estafette van 10x10 kilometer.
Vorig jaar was het extreem warm, waardoor de meeste lopers hun geschatte tijd bij lange na niet haalden.
Met als gevolg dat je veel te lang in de brandende zon in het startvak stond te wachten.
Nu willen we dit jaar graag een soort live-locatie tracking doen zoals je bijvoorbeeld via WhatsApp hebt, maar dan natuurlijk niet door een smartphone mee te zeulen.

Kennen jullie hiervoor oplossingen? Het liefst zouden we 2 kleine 'transponders' willen gebruiken die dan te tracken zijn op een laptop/smartphone.

Random WTF

• Shinji
Spasm schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 14:54:
Dit jaar doe ik weer mee aan de Run van Winschoten. Een estafette van 10x10 kilometer.
Vorig jaar was het extreem warm, waardoor de meeste lopers hun geschatte tijd bij lange na niet haalden.
Met als gevolg dat je veel te lang in de brandende zon in het startvak stond te wachten.
Nu willen we dit jaar graag een soort live-locatie tracking doen zoals je bijvoorbeeld via WhatsApp hebt, maar dan natuurlijk niet door een smartphone mee te zeulen.

Kennen jullie hiervoor oplossingen? Het liefst zouden we 2 kleine 'transponders' willen gebruiken die dan te tracken zijn op een laptop/smartphone.
Ik zie niet per se het probleem van een telefoon meenemen. Ik neem hem ook mee tijdens de marathon voor live tracking via Garmin.

Strava heeft daar volgens mij Beacon voor al kan dat ook voor noodgevallen zijn. Maar wellicht dat met een Android Watch of een iWatch dat direct kan.

Maar wil je dan die transponders door gaan geven bij de wissel?

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:59

Als je specifiek de transponder wil doorgeven dan is het doorgeven van een Apple watch denk ik het makkelijkst. Die kan je volgen zonder dat je een smartphone bij je hoeft te houden.

Maar eerlijk gezegd weet ik niet of het het gedoe waard is, met goede communicatie en doorkomsttijden bij de wissels kom je ook al een heel eind.

• Roozzz

Ik ken https://www.legendstracking.com/index.html als aanbieder hiervan. Kleine gps tracker, die je vervolgens online kan volgen. Mijn ervaring, als gebruiker, is dikke prima. In de bergen heb je soms wat signaal issues, maar dat lijkt me in Winschoten niet zozeer een probleem ;)

Geen idee wat het kost, maar gezien het bij diverse wedstrijden wordt toegepast denk ik dat het meevalt.

• Spasm
Shinji schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:08:
[...]

Ik zie niet per se het probleem van een telefoon meenemen. Ik neem hem ook mee tijdens de marathon voor live tracking via Garmin.

Strava heeft daar volgens mij Beacon voor al kan dat ook voor noodgevallen zijn. Maar wellicht dat met een Android Watch of een iWatch dat direct kan.

Maar wil je dan die transponders door gaan geven bij de wissel?
Ik op zich ook niet, maar sommige leden in onze groep hebben een prepaid abbo, en dat gaat dan best wel wat data kosten denk ik.

We willen 2 transponder gaan gebruiken, zodat nummer 1 hem doorgeeft aan number 3, en nummer 2 aan nummer 4 enzovoorts.
Jovatov schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:11:
[...]

Als je specifiek de transponder wil doorgeven dan is het doorgeven van een Apple watch denk ik het makkelijkst. Die kan je volgen zonder dat je een smartphone bij je hoeft te houden.

Maar eerlijk gezegd weet ik niet of het het gedoe waard is, met goede communicatie en doorkomsttijden bij de wissels kom je ook al een heel eind.
Wellicht is dat een optie. Maar dan moeten er in ieder geval 2 personen zijn met zo'n watch.

Wat bedoel je precies met 'goede communicatie en doorkomsttijden bij de wissels' ?
Bij die doorkomsttijden ging het vorig jaar juist mis vanwege de veel langzamere tijden die gelopen werden dan verwacht.
Roozzz schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:11:
[...]

Ik ken https://www.legendstracking.com/index.html als aanbieder hiervan. Kleine gps tracker, die je vervolgens online kan volgen. Mijn ervaring, als gebruiker, is dikke prima. In de bergen heb je soms wat signaal issues, maar dat lijkt me in Winschoten niet zozeer een probleem ;)

Geen idee wat het kost, maar gezien het bij diverse wedstrijden wordt toegepast denk ik dat het meevalt.
Dankje. Klinkt goed, maar ik vind op die site niet echt prijsinformatie inderdaad.

Wellicht ga ik ze eens mailen.

Random WTF

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:49
Wellicht is een AirTag een optie? Die stuurt de locatie via iPhones in de buurt. Weegt verder nauwelijks wat en past in elk minizakje.
Als je tijdens het rennen geen iPhone tegenkomt wordt de locatie alleen ook niet geupdatet, maar met toeschouwers en deelnemers om je heen moet dat wel goed komen.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Live locatie delen koste echt praktisch 0 aan data. Dus dat kan nooit een issue zijn.

• Slickk
  • Laatst online: 09-01 21:45
Koets89 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:51:
Wellicht is een AirTag een optie? Die stuurt de locatie via iPhones in de buurt. Weegt verder nauwelijks wat en past in elk minizakje.
Als je tijdens het rennen geen iPhone tegenkomt wordt de locatie alleen ook niet geupdatet, maar met toeschouwers en deelnemers om je heen moet dat wel goed komen.
Goedkope oplossing inderdaad, maar is niet 'live' te noemen. Zelfs met een iPhone in de buurt wordt er om de paar minuten een update van de locatie verstuurd. Vind het nog steeds wel een praktische oplossing (ook eerder genoemd in dit topic) om als sleutelhanger altijd bij me te hebben en ook tijdens evenementen geeft het een mooie indicatie voor familie om de locatie ongeveer te weten. Samen met doorkomsttijd elke 5km geeft dat betere inschatting wanneer ze verwachten dat je langskomt en is een stuk kleiner dan een telefoon meenemen.

Een telefoon meenemen om de locatie door te geven zou kunnen, maar ik weet niet hoeveel batterij dat slurpt. Met zo'n 100km evenement zijn de meesten toch wel meer dan 10 uur onderweg lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Slickk op 09-04-2024 16:49 ]

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Slickk schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:47:
[...]

Een telefoon meenemen om de locatie door te geven zou kunnen, maar ik weet niet hoeveel batterij dat slurpt. Met zo'n 100km evenement zijn de meesten toch wel meer dan 10 uur onderweg lijkt me.
Het gaat om het wisselen bij de estafettes, dus de meeste zullen 40~65 min onderweg zijn.

Dat is goed bij te houden qua batterij. Garmin icm livetrack houdt het lang genoeg vol in ieder geval, en die geeft echt alle info door die je als volgende loper nodig hebt. Echter is het wel een hoop geregel, via Maps zal ook wel een optie zijn om groepen aan te maken en iedereen een live locatie te laten delen, geen idee hoe secuur die is, en dat geeft natuurlijk geen info over hoe snel iemand loopt.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000

Sherlock

No Shit

Om even terug te komen op mijn 11 mijl run-walk-run activiteit; ik was helemaal vergeten dat het 'workout' veld geen pace toont als dat geen doel is, dus ik heb wat dat betreft redelijk 'blind' gelopen. Uiteindelijk is het redelijk goed gelukt, een enkele keer ging het mis met tellen (dat staat er dus ook niet - wat had het handig geweest om de workout aan te kunnen passen*) maar dat heb ik weer goedgemaakt toen ik het doorhad.

Mijn 'easy pace' lag ergens rond de 6:00, dus inderdaad wat langzamer dan de 5:30 of 5:45 die ik eerder noemde. Maakt me verder niet uit, ik heb gewoon weer bijna 20km gelopen en het meest belangrijke; tot nu toe denk ik niet dat het me een blessure opgeleverd heeft!

* ik weet dat je workouts aan kunt passen, maar niet die van Garmin coach.

Strava or it didn't happen

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Ook ik ga zondag mijn debuut maken, alhoewel ik door een teleurstellende voorbereiding de kans groot acht dat ik de finish niet haal, dus het wordt vooral sfeer proeven en genieten :)

Ik heb een vraagje over livetrack. Ik gebruik livetrack naar volle tevredenheid zodat men mij kan volgen. Dat werkt prima. Maar een vriend van mij loopt ook de marathon. Ook hij gebruikt livetrack. Is er een mogelijkheid dat onze volgers in 1 livetrack-webpagina ons beide tegelijk kunnen volgen? Als ik er op zoek, dan krijg ik alleen maar opties om meerdere mensen mijn link te sturen, maar dat is niet wat ik wil weten.

• Shinji
Wyke schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:40:
Ook ik ga zondag mijn debuut maken, alhoewel ik door een teleurstellende voorbereiding de kans groot acht dat ik de finish niet haal, dus het wordt vooral sfeer proeven en genieten :)

Ik heb een vraagje over livetrack. Ik gebruik livetrack naar volle tevredenheid zodat men mij kan volgen. Dat werkt prima. Maar een vriend van mij loopt ook de marathon. Ook hij gebruikt livetrack. Is er een mogelijkheid dat onze volgers in 1 livetrack-webpagina ons beide tegelijk kunnen volgen? Als ik er op zoek, dan krijg ik alleen maar opties om meerdere mensen mijn link te sturen, maar dat is niet wat ik wil weten.
Dat denk ik niet eerlijk gezegd, wellicht dat het met Beacon van Strava wel kan, daar ga ik na de marathon eens naar kijken wat dat kan.

Succes in elk geval! En lekker rustig aan doen, misschien lukt het wel om hem uit te lopen, dan is dat alleen maar mooi meegenomen :)

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:35

uFx

Wyke schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:40:

Ik zie hier allemaal livetracking-dingen voorbij komen maar wat ik tot nu toe altijd heb gebruikt is gewoon WhatsApp live locatie delen. Niet altijd heel accuraat maar genoeg indicatie van waar ik ongeveer ben op de route :P Natuurlijk verder geen timing-info maar meestal is dat voor toeschouwers niet van belang.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• Shinji
uFx schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:03:
[...]

Ik zie hier allemaal livetracking-dingen voorbij komen maar wat ik tot nu toe altijd heb gebruikt is gewoon WhatsApp live locatie delen. Niet altijd heel accuraat maar genoeg indicatie van waar ik ongeveer ben op de route :P Natuurlijk verder geen timing-info maar meestal is dat voor toeschouwers niet van belang.
Ik weet niet gevoelsmatig had ik het idee dat dat veel meer data/accu zou gebruiken, maar dat is nergens op gebaseerd en nu ik er over na denk zal dat wel mee vallen. Wat ik met Whatsapp wel merk is dat die soms echt tijden lang niet update. Als mijn partner onderweg is naar huis zit er soms wel 20 minuten tussen updates. Met live track alleen ervaring als verzender dus geen idee of dat probleem daar ook speelt.

Het is nog even wachten op een FR/Fenix/Epix met LTE. Zou voor mij instant buy zijn.

Wat nauwkeurigheid betreft: Qua locatie van die momenten zal het verder ongeveer even nauwkeurig zijn, live track en whatsapp live locatie, is gewoon GPS natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Shinji op 09-04-2024 22:30 ]

• m0ridin
Na elk evenement krijg ik altijd allemaal kudos van random mensen en dat snapte ik nooit, TIL dat als je een groot evenement doet je in je strava activiteit altijd de "met x anderen" group hebt die dat ook gelopen hebben en als je op die groep klikt en met je telefoon schudt je iedereen in die groep (of alleen degenen die je kent) kudos kan geven.

Nou ja, eens getest en nu heb ik 200 mensen gekudo'd en ben ik 1 vd mensen die ik eerst nooit snapte :+

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

m0ridin schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:56:
Na elk evenement krijg ik altijd allemaal kudos van random mensen en dat snapte ik nooit, TIL dat als je een groot evenement doet je in je strava activiteit altijd de "met x anderen" group hebt die dat ook gelopen hebben en als je op die groep klikt en met je telefoon schudt je iedereen in die groep (of alleen degenen die je kent) kudos kan geven.

Nou ja, eens getest en nu heb ik 200 mensen gekudo'd en ben ik 1 vd mensen die ik eerst nooit snapte :+
Wat zeg je nou? Schudden met je telefoon om kudo's te geven aan een groep? :D Nooit geweten maar wel handig :o

Strava

• Shinji
m0ridin schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:56:

Haha ook nooit geweten!

• Spasm
Ik heb daarvoor de addon Kudo All geïnstalleerd op Chrome. Eén druk op de knop en iedereen krijgt een Kudo.
Soms wel ff checken. Als iemand onderweg geblesseerd geraakt is, is het natuurlijk raar dat je diegene een Kudo geeft 😃

Random WTF

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Shinji schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:27:
[...]

Het is nog even wachten op een FR/Fenix/Epix met LTE. Zou voor mij instant buy zijn.
Ik weet dat de FR945LTE bestaat, maar bizar dat Garmin, met al die modellen en ranges die het heeft, dit nog niet geïmplementeerd heeft toch? Zelfs die 945 is zeer beperkt in de mogelijkheden.

Of het voor mij instant buy zou zijn hangt van mijn financiële mogelijkheden op het moment af, maar dat ik hem wel graag zou willen is wel zeker.

• Shinji
Nee, instant buy was misschien ook overdreven. We hebben een bounce voor onze dochter, daar zit LTE in maar is een Garmin abonnement wat je er voor af moet sluiten. Als ze er een uitbrengen waar je eigen (e)SIM in kan doen wil ik het wel heel graag. Met Garmin abo ben ik minder enthousiast ;)

• Spasm
Bedankt voor alle suggesties. Ik heb gisteren een vergadering gehad bij de sponsor met de groep lopers.
En een aantal mensen gaf aan absoluut niet met een telefoon te willen lopen helaas.
Ze willen een klein apparaatje die makkelijk in de zak of aan de schoen mee te dragen is.

Zou zoiets geschikt zijn ? Of werkt dat net zoals een Apple AirTag via bluetooth ?

https://www.tracemaster.n...-gps-tracker-volgsysteem/

Ik denk dat ik voor dit vraagstuk even een apart topic hiervoor ga aanmaken in een algemenere groep omdat ik denk dat veel mensen deze groep skippen omdat ze niks met hardlopen hebben.

Random WTF

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-01 14:08
Sherlock schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:30:
[...]

Ik weet dat de FR945LTE bestaat, maar bizar dat Garmin, met al die modellen en ranges die het heeft, dit nog niet geïmplementeerd heeft toch? Zelfs die 945 is zeer beperkt in de mogelijkheden.

Of het voor mij instant buy zou zijn hangt van mijn financiële mogelijkheden op het moment af, maar dat ik hem wel graag zou willen is wel zeker.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat LTE enigszins overbodig is, als men toch al vaak een telefoon in de buurt heeft en dus LTE in bereik is. Dan hoef je het horloge natuurlijk niet meer uit te voeren met LTE. Van de andere kant.. livetracking werkt alleen met een telefoon in de buurt. En dat vind ik dus vooral bizar.. waarom wel een livetracking functie op het horloge, maar geen LTE? Laat dan livetracking weg op het horloge, aangezien je dat toch ook prima met een telefoon kunt doen. Dus ik zou zeggen tegen Garmin: doe het dan gewoon goed.. breng meer LTE-modellen uit met livetracking, of geen LTE en dan ook geen livetracking.

Datzelfde geldt ook voor ongevallendetectie.. zonder telefoon (en dus zonder LTE) is het een kansloze functie op het horloge. Doorgaans loop ik zonder telefoon...

nb: ik heb ooit een keer live tracking aangezet bij een marathon voor de leuk, en nu blijf ik bij elke activiteit een melding krijgen over live tracking/ongevallen detectie.. ietwat irritant en krijg het niet uit. Swa..

• Shinji
In de settings auto start uitzetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6PttnvmCXzw_FBe6TIAyETDrwU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u18c1Bf3qslCkxbEHcQAHzb0.png?f=fotoalbum_large

De onderste zeg maar.

• Sherlock

Sherlock

No Shit

DeCo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:32:
[...]
Ik kan me ergens wel voorstellen dat LTE enigszins overbodig is, als men toch al vaak een telefoon in de buurt heeft en dus LTE in bereik is.
Dat is het (voor mij) nu juist, als ik ga lopen neem ik mijn telefoon niet mee.

Tijd geleden was ik een workout aan het doen met wat sprintjes, toen schoot het in mijn hamstring. Op 3km van huis. Beetje regen, harde wind, terug naar huis door de b-wegen. Toen had ik echt heel graag mijn vrouw een berichtje gestuurd met de vraag of ze me op kon halen.

• m0ridin
Ik heb in het verleden wel eens van die mini telefoontjes gekocht een Aiek C6 zie ik nu (2G dus zal volgens mij uberhaupt niet meer werken) om mee te nemen. Super klein en licht... (Zie nu dat die 10 dollar was in 2017 :+ )

Maar iets van maps/internet is toch ook wel prettig, dus daarna een keer een Samsung S8 2e hands overgenomen voor 30 euro oid. Bepaald niet snel, batterij gaat max een dag mee en scherm ingebrand maar voor sommige momenten wel prettig. Vooral als ik een tas inlever bij een evenement, heb ik toch liever niet mijn S23 ultra daar in zitten...

Voor de HM van Berlijn had ik mijn S23Ultra in mijn hardloopbroek achterzakje zitten maar dat was toch wel irritant. Bewoog/stuiterde toch en daar was ik me eigenlijk wel de hele tijd bewust van (zaten ook nog 2 gelletjes bij).

Bij trailen gaat hij in de rugzak als ik die mee heb, dan is het geen enkel punt. Normale loopjes doe ik zonder telefoon, maar probeer ik vaak wel mijn icetag om te doen just in case.

[ Voor 7% gewijzigd door m0ridin op 10-04-2024 09:51 ]

• m0ridin
@Spasm Worden bij die 10x10km niet bijv elke 5km de tijden geklokt en kunnen die dan niet via het evenement zelf gevolgd worden?

Geen livetracking maar misschien genoeg info om een beetje tijden in te kunnen schatten.

Snap dat mensen niet op telefoons meenemen zitten te wachten, hou er zelf ook niet van, en ben bang dat er niet echt standaard/goedkope oplossingen voor zijn verder. Misschien iemand / supporter die (meerijdend op de fiets ofzo) in een algemene app groep de tijden doorgeeft oid?

• Tazzie79
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-01 13:07
Ik meld me ook weer eens na een lange tijd (waarbij ik wel bleef meelezen). Nu zondag loop ik voor de eerste keer de marathon van Rotterdam, maar deze keer (ook voor het eerst) zonder echte PR ambities.

Eind december/begin januari heb ik wat gesukkeld met de knie (vernieuwe steunzolen die achteraf te weinig steun bleken te geven), en dus ben ik met weinig volume gestart aan de training voor Rotterdam. Daarnaast ben ik vorige week nog gaan skiën, inclusief vrijdag een dagje in het bed met een keelontsteking/koorts. Ik had me sowieso ingeschreven met als idee terug volume/snelheid op te bouwen in aanloop van de marathon van Valencia in december, en zonder al veel druk. O-)

Ik heb er alvast zin in om zondag te starten, zeker na alle verhalen hier over Rotterdam de voorbije jaren. Klaar om te genieten! *O*
Succes aan alle andere deelnemers! d:)b

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:01

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Duurde even, maar vandaag bij de fitness eindelijk tijd om een stukkie weer te rennen.
Welliswaar op de loopband maar met wat verschillende muzieknummers eindelijk een cadans weten te vinden wat voor mij houdbaar is (175): https://www.strava.com/activities/11150236253

Het voelt met mijn lengte enorm als dribbelen, en ik heb mij nu braaf aan de intervallen gehouden die Garmin adviseerde zgn. cadans en slide oefeningen. Ik ben wel content, maar de drang om langer door te gaan was wel aanwezig.

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-01 19:47
Milaan marathon op 7 april.
15de marathon, op een vlak parcours, weekgemiddeldes rond de 65km in de piekweken, 4 weken na elkaar een 30km gelopen op zondag. Weliswaar weinig op wedstrijdintensiteit gelopen, ik had als prioriteit zonder blessures mijn hoogste aantal trainingskilometers te lopen in een marathonvoorbereiding, en dat was gelukt.
2 weken voor de marathon liep ik een halve aan 95% net onder de 1:28, dat gaf het besef dat een sub3 niet ging lukken maar dat een goede marathon onder de 3:10 of zelfs onder de 3:05 (PR Berlijn 2023 3:03) erin zat.
De woensdag voor de race had ik wat keelpijn en een hese stem, geen paniek. De donderdag ook.
De vrijdag (aankomst in Milaan) was ik echt ziek met veel keelpijn en hoofdpijn. Meerdere keren keelspray en paracetamol nodig. Geen koorts, dat was het enige positieve.
De zaterdag ging het al de helft beter, nog altijd keelpijn en hoofdpijn maar veel minder hevig. Twijfel, zou ik starten of niet ?
Het gezin was erbij, de city trip was in orde maar uiteindelijk was de marathon toch het hoofddoel en had ik er 4 maanden naartoe geleefd.
Op zondag niet 100% fit, lichte hoofdpijn en keel ook niet 100% normaal maar ik had er zin in en ging ervoor.

De start was op het beroemde plein aan de Duomo, mooie locatie. Ik wist dat een PR er niet in zou zitten maar had op dat moment nog hoop een mooie tijd, en ik startte in mijn startvak (3:00-3:15 pace).`
De eerste 5 km gingen goed aan 4:30 gemiddeld, de volgende 5 liep ik expres iets trager uit voorzichtigheid.
Op 14 km zag ik voor het eerst mijn gezin, ik voelde me goed en dat blijkt ook uit de foto's, mooie back kick.
De eerste helft ging in 1:39, voor mijn gevoel op dat moment nog gecontroleerd.
Ik nam om de 5-6 km een gel en om de 5km was er bevoorrading. Het water was in flesjes, veel handiger dan in bekertjes.
Op 25km begonnen mijn beide benen zowel onderbenen als bovenbenen hard pijn te doen. Ik besefte dat het nog een lange dag zou worden...
Op 28 km terug mijn familie gezien, ik zie er al iets minder fris uit op de foto. De zoon riep "km36 ! " dus ik had iets om naar uit te kijken.
Het werd warmer, zonnig rond de 20 graden. De bevoorrading kwam gelukkig frequenter en elke 3 km nam ik een flesje water, dronk er wat van en goot de rest over aangezicht, achterhoofd, nek en bovenarmen om af te koelen. Gels naar binnen krijgen was niet meer mogelijk.
Het werd zwaarder en zwaarder, na 32 km zakte mijn tempo onder de 5:00min/km en de benen bleven hard pijn doen.
Ik nam mezelf voor om even te stoppen bij mijn familie. Dat deed ik op km 36, ik dronk wat water en toen zei ik "het is maar 6km meer, ik zal het maar uitlopen zeker ?".
Ik wist dat finishen onder de 3:30 er inzat zolang ik niet ging wandelen en dat was mijn motivatie om te blijven hobbelen. Rondom mij begonnen meer en meer mensen te wandelen, ook hardlopers waarvan je het op het zicht niet zou verwacht hebben.
Ik vervloekte de marathon, nam me voor om me meer toe te leggen op de vijf, de tien en de halve, niet meer dit sufferfest van de hele. Het lukte wel om te blijven hardlopen. Al voelde het meer als iets dat heel in de verte nog verwant was met echt hardlopen. De paslengte kortte in, de knieheffing was minimaal en de zweeffase was eerder virtueel te noemen...
Na wat een eeuwigheid leek doemde de dom van Milaan op en bleek ik net onder de 3:26 te finishen.

Mooi finishers T-shirt, mooie originele medaille. Dan weet een mens weer waarom-ie het doet (nou eigenlijk niet maar het zijn wel leuke aandenkens).
Milaan is een goed georganiseerde middelgrote marathon met een overwegend vlak parcours (twee hellingen rond de 32km) met alles erop en eraan. 8000 deelnemers waarvan 40% buitenlanders. De toplopers uit Oost-Afrika logeerden overigens in hetzelfde hotel als wij (Nyx hotel).
Het enige wat ontbrak waren dixies op het parcours, dat leidde tot wildplassers her en der. De genoemde waterflesjes zijn een groot pluspunt, dat zouden meer marathons moeten doen. Een waterbekertje is vaak minder dan halfvol en als je daarvan de helft binnenkrijgt is het veel.

Niet verrassend was ik de dag na de marathon terug zieker ;). En ik voel me nog altijd slapjes. Ben wel gaan werken vanaf dinsdag, maar laag energieniveau en pas deze avond de fut om een verslag te schrijven. Ik gebruik de body battery van Garmin niet, maar anders zou ze hooguit op 10% staan.
Een marathon daar moet je wel effe van bekomen, een marathon lopen als je ziek bent is nog meer een aanslag op je reserves.

Er stond op de planning om de Great Breweries Marathon op recreatief tempo te lopen met een maatje, maar dat is al binnen 4 weken, dat plan ga ik moeten herzien, ik ga daar wellicht 1 van de kortere afstanden lopen. Enkele weken later heb ik nog een 5 km en een 10 km wedstrijd, daar kijk ik wel naar uit.

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-01 08:39
Zijn er mensen die aan de Halve van Helmond meedoen? Vandaag laatste kans om in te schrijven, er zouden nog een paar plekken vrij zijn. Wordt mijn eerste hm. Zijn wel 2 rondjes van 10,5...

(In oktober ondanks vrij ziek als test wel in Eindhoven mee gedaan, omdat de kinderen er naar uit keken. Maar kan ik wegens in 2e helft veel wandelen niet meetellen voor mezelf)

• Shinji
Weet iemand de setup bij de marathon van Rotterdam met de tassenafgifte? Zijn dat kluisjes of van die garderobe rekken?

Bij de DSW loop waren het mini kluisjes waar je een net iets boven gemiddelde tas niet in kwijt kon. Bij de halve van Egmond gewoon kleding rekken waar je bonnetje kreeg.

• m0ridin
Shinji schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:05:
Weet iemand de setup bij de marathon van Rotterdam met de tassenafgifte? Zijn dat kluisjes of van die garderobe rekken?

Bij de DSW loop waren het mini kluisjes waar je een net iets boven gemiddelde tas niet in kwijt kon. Bij de halve van Egmond gewoon kleding rekken waar je bonnetje kreeg.
Vorig jaar een zwik stands waar je de tassen/etc af kon geven... Gewoon tenten/dingen dus en volgens ging dat op startnummer (dus geen los bonnetje gekregen). Of zat er een labeltje voor om je tas bij het startnr zelf? Zo gaat het meestal voor zover ik weet.

Btw, ik stond vorig jaar per ongeluk bij de verkeerde start (die vd kwart marathon) en moest nogal haasten naar de echte start. Deels eigen fout want geen richtingsgevoel maar een vrijwilliger gaf ook de verkeerde directies (en ik volgde op een gegevent de massa een beetje, was alleen de verkeerde massa).

Was niet de enige, dus iets om op te letten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door m0ridin op 11-04-2024 10:10 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Garderobe rekken.

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-01 08:34
Mooi verslag @Hartloper! Dat is nog eens lopen op karakter. :)

Maar het is wel jammer dat je je conditie na zoveel voorbereiding niet ten volle hebt kunnen benutten. Kriebelt het dan niet om te kijken of er binnen niet al te lange tijd toch nog een andere marathon, eventueel een halve, in het vizier kan komen?

Ik moet ook wel bekennen dat ik tegen het eind van een marathon en de eerste dagen erna vooral denk dat ik me voortaan maar op korte afstanden ga focussen. Maar na een week of twee check ik dan toch weer eens de wedstrijdkalender. ;)

Voor mij staat Hamburg op het programma, eind van de maand.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

• Shinji
m0ridin schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:09:
[...]

Vorig jaar een zwik stands waar je de tassen/etc af kon geven... Gewoon tenten/dingen dus en volgens ging dat op startnummer (dus geen los bonnetje gekregen). Of zat er een labeltje voor om je tas bij het startnr zelf? Zo gaat het meestal voor zover ik weet.

Btw, ik stond vorig jaar per ongeluk bij de verkeerde start (die vd kwart marathon) en moest nogal haasten naar de echte start. Deels eigen fout want geen richtingsgevoel maar een vrijwilliger gaf ook de verkeerde directies (en ik volgde op een gegevent de massa een beetje, was alleen de verkeerde massa).

Was niet de enige, dus iets om op te letten ;)
Vorig jaar de kwart gedaan en ik kom uit de buurt dus dat komt wel goed. Ben blij dat het gewoon rekken zijn dan in elk geval. Bij de bruggenloop was het echt drama geregeld.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01 13:49
m0ridin schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:50:
Ik heb in het verleden wel eens van die mini telefoontjes gekocht een Aiek C6 zie ik nu (2G dus zal volgens mij uberhaupt niet meer werken) om mee te nemen. Super klein en licht... (Zie nu dat die 10 dollar was in 2017 :+ )

Maar iets van maps/internet is toch ook wel prettig, dus daarna een keer een Samsung S8 2e hands overgenomen voor 30 euro oid. Bepaald niet snel, batterij gaat max een dag mee en scherm ingebrand maar voor sommige momenten wel prettig. Vooral als ik een tas inlever bij een evenement, heb ik toch liever niet mijn S23 ultra daar in zitten...

Voor de HM van Berlijn had ik mijn S23Ultra in mijn hardloopbroek achterzakje zitten maar dat was toch wel irritant. Bewoog/stuiterde toch en daar was ik me eigenlijk wel de hele tijd bewust van (zaten ook nog 2 gelletjes bij).

Bij trailen gaat hij in de rugzak als ik die mee heb, dan is het geen enkel punt. Normale loopjes doe ik zonder telefoon, maar probeer ik vaak wel mijn icetag om te doen just in case.
Ik heb tijdens loopjes ook altijd een kleine telefoon mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7RlNxVK6ZSt9aGd9CNUv8nP0hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UeBQXUqE8Nrx7NETpPd8ZMGG.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de Apple liefhebbers: een iPhone SE (2016) voldoet hierbij uitstekend. Slechts 112 gram en klein genoeg om op de arm te dragen. Alle apps werken nog prima, telefoon krijgt ook nog security updates.

• mvl78
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2025

Je hebt het wel van te voren moeten kopen/reserveren dan zit er een label voor aan je tas in de envelop.

Tassenafgifte
De tassenafgifte (open van 8.00 tot 17.00 uur) bevindt zich in tentjes op het Schouwburgplein. Hier kun je je tas (zonder waardevolle spullen) op eigen risico afgeven. Let op: de maximale afmetingen voor tassen is 30 (l)x 20 (b) x 50 (h).

Let op: Wanneer je voor tassenafgifte hebt gekozen tijdens de NN Marathon Rotterdam, koop je hier automatisch kleedgelegenheid bij.

De kleedgelegenheid en tassenafgifte voor de NN Marathon Rotterdam 2024 is uitverkocht.

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:10
Erg leuk verslag om te lezen @Hartloper! Helaas was dit niet jouw dag, maar een tijd onder de 3,5 uur is natuurlijk nog steeds een prima resultaat!. De fitheid die je hebt opgebouwd in de maanden voorafgaand aan deze marathon o.a. door een voor jouw hoog weekkilometrage, neem je wel gewoon mee naar volgende wedstrijden. En ook al heb je geen PR gelopen, je hebt wel waardevolle informatie gekregen over de belastbaarheid van je lichaam in de opbouw naar deze marathon toe.

Petje af dat je ondanks het fysieke ongemak de marathon op karakter hebt weten te volbrengen in een zeer acceptabele tijd. _/-\o_

Even alles laten bezinken, het lichaam goed laten herstellen en dan... komen de plannen voor een nieuwe sub 3h poging vanzelf wel :)

• Shinji
mvl78 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:02:
[...]

Je hebt het wel van te voren moeten kopen/reserveren dan zit er een label voor aan je tas in de envelop.

Tassenafgifte
De tassenafgifte (open van 8.00 tot 17.00 uur) bevindt zich in tentjes op het Schouwburgplein. Hier kun je je tas (zonder waardevolle spullen) op eigen risico afgeven. Let op: de maximale afmetingen voor tassen is 30 (l)x 20 (b) x 50 (h).

Let op: Wanneer je voor tassenafgifte hebt gekozen tijdens de NN Marathon Rotterdam, koop je hier automatisch kleedgelegenheid bij.

De kleedgelegenheid en tassenafgifte voor de NN Marathon Rotterdam 2024 is uitverkocht.
Ik heb het ook gekocht, anders hoefde ik ook niet te weten hoe het zat ;)

Maar eens even kijken met die afmetingen dan of dat gaat passen, blijkbaar toch kluisjes dus, anders waren die afmetingen niet nodig geweest.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:09

En hou er rekening mee dat je van te voren een ticket hebt gekocht voor je tas, anders heb je pech..

Ik vind Rotterdam echt een geweldig evenement, maar dat je moet betalen voor de tassenafgifte vind ik echt bezopen en niet te begrijpen.. :(

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Shinji
M@cer schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:06:
[...]

En hou er rekening mee dat je van te voren een ticket hebt gekocht voor je tas, anders heb je pech..

Ik vind Rotterdam echt een geweldig evenement, maar dat je moet betalen voor de tassenafgifte vind ik echt bezopen en niet te begrijpen.. :(
Ik heb nog nooit anders mee gemaakt eerlijk gezegd; ook bij kleinere evenementen moet je daar voor betalen vaak.

• Roozzz
Shinji schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:07:
[...]

Ik heb nog nooit anders mee gemaakt eerlijk gezegd; ook bij kleinere evenementen moet je daar voor betalen vaak.
Serieus? Nog nooit meegemaakt in de afgelopen 15 jaar... :X

• Roozzz
Mooi verslag @Hartloper! Jammer dat de puzzelstukjes wederom net niet in elkaar vielen.

Het illustreert perfect dat het niet eenvoudig is om het maximale eruit te halen. Enerzijds ben je afhankelijk van een stuk training, maar anderzijds zijn er ook diverse factoren die je niet kan controleren zoals het weer en een slecht getimede ziekte. Zeker voor een snelle marathon op de grens van je kunnen moeten alle sterren op een rij staan. Even uithuilen en dan maar kijken hoe je verder kan bouwen op de gelegde basis.

• Shinji
Roozzz schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:14:
[...]

Serieus? Nog nooit meegemaakt in de afgelopen 15 jaar... :X
Ik zei kleinere evenementen, maar dat zijn dan natuurlijk nog wel de grotere in Nederland denk ik.

Halve van Egmond
DSW Bruggenloop
Singelloop Utrecht

Daarnaast de Nemesys tunnelloop gedaan, dat is wel echt klein-klein maar daar kon ik de tas gewoon in de auto laten. Daar was tasafgifte volgens mij niet eens een optie omdat iedereen dat deed.

[ Voor 7% gewijzigd door Shinji op 11-04-2024 15:08 ]

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

[...]

Logisch ook wel, want als je mensen laat betalen kan je een veel betere inschatting maken hoeveel ruimte & mensen je nodig hebt om de tassen op te slaan.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• Shinji
Open ik YouTube, interessant item over de marathon. Hoor een naam en denk, die komt me bekend voor:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Medetweaker @nogeeninlog !

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 11-04-2024 15:40 ]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

M@cer schreef op donderdag 11 april 2024 @ 14:06:
[...]

Het is ws ondoenlijk om gratis tassenafgifte te realiseren gezien de grootte van het evenement. Ik heb er wel een paar euro voor over om m'n tas ergens te droppen. De hele marathon is al prijzig genoeg. Als alternatief zou men de kluisjes op Rdam CS kunnen overwegen

Ik vind het eerder vreemd dat er "maar" 3 dagen zijn waar je je startnummer op mag halen inclusief op de dag zelf. De donderdag er bij had mooier geweest...

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 11-04-2024 17:48 ]

Strava

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01 17:00
Shinji schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:25:
Open ik YouTube, interessant item over de marathon. Hoor een naam en denk, die komt me bekend voor:

***members only***

Medetweaker @nogeeninlog !
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Morgenochtend de laatste loop voor de start. Het begint allemaal steeds concreter te worden. Ik heb er veel zin in en ben benieuwd waar mijn ambities mij gaan brengen. Gaat het lukken? Stort ik in (figuurlijk dan)?

• Hartloper
sander_g schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:25:

Maar het is wel jammer dat je je conditie na zoveel voorbereiding niet ten volle hebt kunnen benutten. Kriebelt het dan niet om te kijken of er binnen niet al te lange tijd toch nog een andere marathon, eventueel een halve, in het vizier kan komen?

Ik moet ook wel bekennen dat ik tegen het eind van een marathon en de eerste dagen erna vooral denk dat ik me voortaan maar op korte afstanden ga focussen. Maar na een week of twee check ik dan toch weer eens de wedstrijdkalender. ;)

Veel succes in Hamburg !

Wat mezelf betreft, ik was al ingeschreven voor Amsterdam, dus ik ga er nog minstens 1 marathonvoorbereiding alles aan doen om zo hard mogelijk te knallen.
Maar misschien komt er nadien een "marathonpensioen".

• Hartloper
sanniep9 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:34:
Erg leuk verslag om te lezen @Hartloper! ... De fitheid die je hebt opgebouwd in de maanden voorafgaand aan deze marathon o.a. door een voor jouw hoog weekkilometrage, neem je wel gewoon mee naar volgende wedstrijden. En ook al heb je geen PR gelopen, je hebt wel waardevolle informatie gekregen over de belastbaarheid van je lichaam in de opbouw naar deze marathon toe.
Even alles laten bezinken, het lichaam goed laten herstellen en dan... komen de plannen voor een nieuwe sub 3h poging vanzelf wel :)
Dankjewel. 4 weken aan een stuk 65km/week gelopen met telkens 30km op zondag werd goed verdragen en neem ik mee voor de voorbereiding van Amsterdam. Ondanks alles heb ik de dagen na de marathon minder spierpijn gehad dan gewoonlijk, mogelijk toch het effect van die vier dertigers.
Ik ben vrij zeker dat ik in Milaan mits goed gezond los onder de 3:10 zou gelopen hebben, maar heel eerlijk denk ik dat een sub3 net te hoog gegrepen is voor mezelf. Ik kan te weinig snelle kilometers maken wegens risico op blessures. En als ik naar mijn PR's op kortere afstanden kijk heb ik mijn marathonpotentieel benut.
Da's niet optimistisch of pessimistisch maar gewoon realistisch.

• InZane
vhal schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:28:
[...]

Het is ws ondoenlijk om gratis tassenafgifte te realiseren gezien de grootte van het evenement. Ik heb er wel een paar euro voor over om m'n tas ergens te droppen. De hele marathon is al prijzig genoeg. Als alternatief zou men de kluisjes op Rdam CS kunnen overwegen
Nou, dan mag er wel een paar euro van de inschrijfkosten af wat mij betreft. Ik vind 't echt bezopen duur.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

sander_g schreef op donderdag 11 april 2024 @ 10:25:

Zie je in Hamburg ;)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

InZane schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:17:
[...]

Nou, dan mag er wel een paar euro van de inschrijfkosten af wat mij betreft. Ik vind 't echt bezopen duur.
Rotterdam is een koopje vergeleken met de majors maar wel flink duurder dan een Spijkenisse Marathon die 3 tientjes kost :+

Neemt niet weg dat ik de inschrijfkosten van Rotterdam via mijn werkgever kan declareren, voor volgend jaar koop ik dan wel gelijk een startbewijs want ondanks de prijs gaan ze als warme broodjes.

Strava

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12-2025
Hartloper schreef op woensdag 10 april 2024 @ 22:00:
Milaan marathon op 7 april.
15de marathon, op een vlak parcours, weekgemiddeldes rond de 65km in de piekweken, 4 weken na elkaar een 30km gelopen op zondag. Weliswaar weinig op wedstrijdintensiteit gelopen, ik had als prioriteit zonder blessures mijn hoogste aantal trainingskilometers te lopen in een marathonvoorbereiding, en dat was gelukt.
2 weken voor de marathon liep ik een halve aan 95% net onder de 1:28, dat gaf het besef dat een sub3 niet ging lukken maar dat een goede marathon onder de 3:10 of zelfs onder de 3:05 (PR Berlijn 2023 3:03) erin zat.
De woensdag voor de race had ik wat keelpijn en een hese stem, geen paniek. De donderdag ook.
De vrijdag (aankomst in Milaan) was ik echt ziek met veel keelpijn en hoofdpijn. Meerdere keren keelspray en paracetamol nodig. Geen koorts, dat was het enige positieve.
De zaterdag ging het al de helft beter, nog altijd keelpijn en hoofdpijn maar veel minder hevig. Twijfel, zou ik starten of niet ?
Het gezin was erbij, de city trip was in orde maar uiteindelijk was de marathon toch het hoofddoel en had ik er 4 maanden naartoe geleefd.
Op zondag niet 100% fit, lichte hoofdpijn en keel ook niet 100% normaal maar ik had er zin in en ging ervoor.

De start was op het beroemde plein aan de Duomo, mooie locatie. Ik wist dat een PR er niet in zou zitten maar had op dat moment nog hoop een mooie tijd, en ik startte in mijn startvak (3:00-3:15 pace).`
De eerste 5 km gingen goed aan 4:30 gemiddeld, de volgende 5 liep ik expres iets trager uit voorzichtigheid.
Op 14 km zag ik voor het eerst mijn gezin, ik voelde me goed en dat blijkt ook uit de foto's, mooie back kick.
De eerste helft ging in 1:39, voor mijn gevoel op dat moment nog gecontroleerd.
Ik nam om de 5-6 km een gel en om de 5km was er bevoorrading. Het water was in flesjes, veel handiger dan in bekertjes.
Op 25km begonnen mijn beide benen zowel onderbenen als bovenbenen hard pijn te doen. Ik besefte dat het nog een lange dag zou worden...
Op 28 km terug mijn familie gezien, ik zie er al iets minder fris uit op de foto. De zoon riep "km36 ! " dus ik had iets om naar uit te kijken.
Het werd warmer, zonnig rond de 20 graden. De bevoorrading kwam gelukkig frequenter en elke 3 km nam ik een flesje water, dronk er wat van en goot de rest over aangezicht, achterhoofd, nek en bovenarmen om af te koelen. Gels naar binnen krijgen was niet meer mogelijk.
Het werd zwaarder en zwaarder, na 32 km zakte mijn tempo onder de 5:00min/km en de benen bleven hard pijn doen.
Ik nam mezelf voor om even te stoppen bij mijn familie. Dat deed ik op km 36, ik dronk wat water en toen zei ik "het is maar 6km meer, ik zal het maar uitlopen zeker ?".
Ik wist dat finishen onder de 3:30 er inzat zolang ik niet ging wandelen en dat was mijn motivatie om te blijven hobbelen. Rondom mij begonnen meer en meer mensen te wandelen, ook hardlopers waarvan je het op het zicht niet zou verwacht hebben.
Ik vervloekte de marathon, nam me voor om me meer toe te leggen op de vijf, de tien en de halve, niet meer dit sufferfest van de hele. Het lukte wel om te blijven hardlopen. Al voelde het meer als iets dat heel in de verte nog verwant was met echt hardlopen. De paslengte kortte in, de knieheffing was minimaal en de zweeffase was eerder virtueel te noemen...
Na wat een eeuwigheid leek doemde de dom van Milaan op en bleek ik net onder de 3:26 te finishen.

Mooi finishers T-shirt, mooie originele medaille. Dan weet een mens weer waarom-ie het doet (nou eigenlijk niet maar het zijn wel leuke aandenkens).
Milaan is een goed georganiseerde middelgrote marathon met een overwegend vlak parcours (twee hellingen rond de 32km) met alles erop en eraan. 8000 deelnemers waarvan 40% buitenlanders. De toplopers uit Oost-Afrika logeerden overigens in hetzelfde hotel als wij (Nyx hotel).
Het enige wat ontbrak waren dixies op het parcours, dat leidde tot wildplassers her en der. De genoemde waterflesjes zijn een groot pluspunt, dat zouden meer marathons moeten doen. Een waterbekertje is vaak minder dan halfvol en als je daarvan de helft binnenkrijgt is het veel.

Niet verrassend was ik de dag na de marathon terug zieker ;). En ik voel me nog altijd slapjes. Ben wel gaan werken vanaf dinsdag, maar laag energieniveau en pas deze avond de fut om een verslag te schrijven. Ik gebruik de body battery van Garmin niet, maar anders zou ze hooguit op 10% staan.
Een marathon daar moet je wel effe van bekomen, een marathon lopen als je ziek bent is nog meer een aanslag op je reserves.

Er stond op de planning om de Great Breweries Marathon op recreatief tempo te lopen met een maatje, maar dat is al binnen 4 weken, dat plan ga ik moeten herzien, ik ga daar wellicht 1 van de kortere afstanden lopen. Enkele weken later heb ik nog een 5 km en een 10 km wedstrijd, daar kijk ik wel naar uit.
Knappe prestatie en goede tijd ook (ook al heb je je doel niet gehaald).

Denk je dat de hogere temperatuur een extra negatief effect hebben gehad?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-12-2025
[...]

Die ervaring heb ik juist niet, de evenementen waar ik mee deed in Spanje en Londen krijg je automatisch een ticket bij je inschrijving voor je spullen en dat was altijd gratis.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:47
'Bedelen' om codes is niet de bedoeling

[ Voor 255% gewijzigd door Outerspace op 12-04-2024 11:47 ]

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01 13:27
En wie gaan er vandaag al hun startnummer ophalen in Rotterdam?
Ben benieuwd of de shirtjes dit jaar van hogere kwaliteit zijn dan voorgaande jaren.
Nu is het een shirtje van Asics als het goed is, voorgaande jaren echt een prul zonder enige pasvorm :P

Tijdens de 2016 editie kreeg je er nog eentje van New Balance, supergoede kwaliteit die ik nog steeds draag af en toe :)

• Shinji
Ik heb mijn eerste starttitel al binnen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDRADJY8xpM_p_HIRR8D0_NoLms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIuV91hEzTgpFDe605Ql7a4f.jpg?f=fotoalbum_large

De bovenste is van mij O-)

En als we er morgen toch zijn voor de kids run haal ik ook even startnummer op.

Wel twee beroerde nachten achter de rug, kinderen slapen prima maar de kat is weer wat enthousiast met muizen aan het vangen/spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Shinji op 12-04-2024 09:58 ]

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Shinji schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:57:
Ik heb mijn eerste starttitel al binnen [Afbeelding]

De bovenste is van mij O-)

En als we er morgen toch zijn voor de kids run haal ik ook even startnummer op.

Wel twee beroerde nachten achter de rug, kinderen slapen prima maar de kat is weer wat enthousiast met muizen aan het vangen/spelen.
Die hebben wij ook al binnen! Alleen de oudste zou in de ochtend afzwemmen, kregen we gisteren een mailtje dat het verzet is naar 13u :X Hopelijk krijgen we dat weer terug gezet, want anders kan hij niet meelopen...

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

ArmyOfQueens schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:13:
Ben benieuwd of de shirtjes dit jaar van hogere kwaliteit zijn dan voorgaande jaren.
Nu is het een shirtje van Asics als het goed is, voorgaande jaren echt een prul zonder enige pasvorm :P

Tijdens de 2016 editie kreeg je er nog eentje van New Balance, supergoede kwaliteit die ik nog steeds draag af en toe :)
Vorig jaar in de 'ow het is een HOKA shirt dus het zal wel goed zijn' valstrik getrapt, dit bleek gewoon een generiek prullia te zijn. Hopelijk is het Asics-shirtje van betere kwaliteit....

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 12-04-2024 11:08 ]

Strava

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb sinds woensdag een startbewijs voor Rotterdam en sinds gisteren ben ik grieperig en snotterig ;( Ik had de hoop dat het met een dagje wel weg zou zijn, maar vandaag is eigenlijk slechter dan gisteren. Ach ja, zondag is nog ver...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Lone Wolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:00
ArmyOfQueens schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:13:

Rotterdam shirt van vorig jaar was idd een slappe vormloze zak. Die draag ik alleen 's winters onder een jasje of in 't donker. Ja, ik ben Hollander en dat shirt moet toch opgelopen worden.
Pagina: 1 ... 298 ... 421 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.