Gisteren weer genoten van de 7heuvelenloop in Nijmegen; eigenlijk een thuiswedstrijd: woon er 'vlakbij' en werk er ook. Via onze werkgever (Radboudumc) meegedaan aan de 'Dustin Bedrijvenloop'. Het voordeel hiervan is dat je je kunt omkleden in het warme ROC naast het station van Nijmegen en je daar je tas achter kunt laten. Ook mrs C. had zich wederom aangemeld.
Op vertoon van je startnummer kon je gratis met OV naar Nijmegen, dus eind van de ochtend de bus gepakt naar Nijmegen station; de buschauffeur deed niet moeilijk toen ik mijn startnummer niet kon overleggen (via post niets ontvangen) maar hij wel zag dat ik sportief gekleed was

.
Wat dat betreft niets dan lof voor de organisatie: reageren erg snel op mailtjes. Bij afdeling 'buitenlandse deelnemers' kon ik m'n envelop halen met nieuwe BIB/startnummer en keurig het bonnetje er in voor het shirt dat ik besteld had (weer een leuk shirt met lange mouwen erbij, lekker dunne stof en ziet er mooi uit).
Omgekleed bij het ROC in een lokaal met allemaal collega's. Even bijgekletst en elkaars doelen voor de dag gehoord. Natuurlijk zo lang het kon lekker binnen gebleven om maar niet te veel af te koelen door lang in startvak te wachten.
Joggend vanuit ROC samen met mrs. C. naar het startvak gegaan. Ik had startvak 'geel', zij had 'oranje'. Voor de gezelligheid samen oranje in gegaan. Mijn doel was: sneller dan afgelopen jaren. Dat zou niet zo moeilijk moeten zijn omdat ik nog steeds progressie maak. Alles tussen 1:06-1:08 zou ik tevreden mee zijn.
2019: 1:14:07, m'n eerste 15km ooit
2022: 1:08:56
Mrs C. had als doel om sneller te zijn dan afgelopen jaren.
Het was best nog 'warm' vond ik bij de start. Dus gewoon met korte broek en shirtje vertrokken; het viel mij weer op dat er heel erg veel mede-lopers dachten dat ze het koud zouden hebben. Veel lange broeken en lange mouwen om mij heen.
Wat een heerlijke sfeer is het altijd in de startvakken; iedereen aardig tegen elkaar, maar ben misschien ook een beetje biased omdat er ook veel bekenden te zien waren.. hoi! Succes! Ja jij ook! Zet m op! Etc.
Om mezelf niet over de kop te lopen heb ik me de eerste kilometers een beetje ingehouden én bewust de afdalingen van de heuvels (behalve na de laatste richting finish) gebruikt om ontspannen te lopen in plaats van meer snelheid te maken. Onderweg nog veel van me af kunnen kijken naar de omgeving; waterig zonnetje, groene gras en prachtige herfstkleuren maakten samen met de rennende meute waar ik in zat er een feest van!
Het publiek wat her en der buiten Nijmegen stond, was soms wat tam.. heb ze geprobeerd mee te krijgen in enthousiasme om ze op te jutten; dit lukte best goed!
Laatste stuk natuurlijk tempo erin gegooid om lekker snel te finishen. Dat is uiteindelijk gelukt in 1:07:58, wéér sneller dan afgelopen jaar. En ik was niet kapot, niet gevoel dat ik tot op de bodem gegaan ben, misschien toch te voorzichtig geweest met name in begin.. te veel met omgeving/publiek bezig geweest (die energie had ik anders kunnen gebruiken

)...
Maar voldaan na wéér een snellere 15km bij de finish gewacht tot mrs C. eindigde (1:20); dat was het moment dat er een flinke bui viel, dus samen even onder een drank-kraampje geschuild.
Terug op ROC even droog shirt aangetrokken en opgewarmd; in de bui toch nog flink afgekoeld op weg naar het ROC, brrr.....
Niet moe maar wel voldaan met de bus terug naar huis; op naar volgend jaar, dan moet die 1:07 laag of 1:06 hoog haalbaar zijn! Hoe ouder (52

) hoe sneller....
Oja, medaille.. tsjah, smaken verschillen
Strava or it didn't happen!
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |