Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik vond dat buitje wel lekker, kwam bij mij rond kilometer 9. Vlak daarvoor, bovenaan de tweede heuvel kreeg ik ook een briesje in mijn gezicht dat me gek genoeg een enorme boost gaf na dat stijle klimmetje.

Bij de Vier Mijl van Assen in september heb ik dat omgekeerd meegemaakt, toen was het warm en zonnig. De heenweg langs het kanaal zon in de rug en wind in het gezicht, maar dan bij vanaf het keerpunt zon vol in het gezicht en opeens geen wind meer; ik ging zo stuk dat er een kerel van de EHBO naar me toe kwam na de finish. Vergelijk dat met gisteren toen ik het gevoel had het nog wel 5k te kunnen doen in datzelfde tempo. Omstandigheden zijn echt make or break.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:39
Gonadan schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:17:
@redwing nu de strides maar gedaan zoals hier in het topic genoemd, dat was wel een lekkerder oefening. Tot mijn bilspier opstandig begon te worden, dat accelereert wat lastig. Nu was die toch al wat stroef dus die ga ik maar even wat meer liefde geven met oefeningen en rekken. :P
Hier staat ie komende vrijdag op het programma, en dan was ik ook van plan om hem op die manier te gaan doen. Echt proberen die cadans van 220-230 te halen is me vorige keer niet echt goed bevallen. Je haalt het niet (de hoogste piek was 219, maar dat gaat niet constant) en het loopt verder voor geen meter. Dan klinkt de uitleg van hier een stuk leuker (en zinniger) om te lopen.
Ander irritant puntje wat met name bij Greg voor lijkt te komen: de langste training valt steevast niet op de dag die ik aangemerkt heb als dag voor de 'lange loop'. Zo ontzettend irritant is dat.
Hier bij Amy klopt dat voorlopig iig nog wel goed. Door de weeks zijn de trainingen een stuk korter dan de training die ik op zondag voorgeschotelt krijgt. En je kunt natuurlijk altijd met trainingen schuiven, al is ie daar niet al te slim mee. Ik heb b.v. de training van gisteren op vandaag gezet en dan klaagt ie dat ik geen 3 trainingen op een rij moet doen. Alleen is de training van morgen 3 km heel rustig uitlopen, iets dat juist perfect aansluit op een sneller training.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
m0ridin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:37:
[...]

Klinkt als te snel opgebouwd ja, maar meer nuttige over te zeggen met wat meer achtergrond info over hoe je naar je huidige "2x per week 5-7km" bent gekomen.

Maar conditie is 1, gewenning van spieren en pezen is 2. De valkuil van het hebben van conditie, hardlopen is veel belastender dan fietsen.

Couch to 5k voelt vaak suf voor mensen, maar het is een veilige manier van opbouwen.

Daarnaast de algemene richtlijnen:

10% per week opbouwen qua afstand (en 1x per 4 weken een weekje juist minder)
80/20 verdeling (qua afstand) rustig/tempo

En rustig is echt rustig, niet waarvan de gemiddelde beginner met conditie van denkt "maar dit is rustig voor mij"

Loop op basis van hartslag als mogelijk, dat geeft een duidelijke grens
Inmiddels een week niet gelopen. Elke dag wordt de pijn minder. Nu heb ik net lopen soms nog een vreemd gevoel in de knie (geen pijn). Hopelijk het laatste stukje herstel

Afgelopen week nog wel 200km / 7 uur gefietst. Dat ging best goed. Kan toch niet stil zitten en fietsen is niet heel erg belastend.

Voor het hardlopen gun ik mezelf nog een week rust. Is het dan niet volledig over wordt het even langs huisarts of fysio denk ik.

Ben ik ieder geval blij dat het minder wordt al ben ik wel geschrokken wat een rondje iets te fanatiek lopen voor een blessures kan geven.

Volgende week hopelijk weer rustig aan beginnen. Max 5km op 06:30-07:00 tempo en na elke kilometer 30 seconden rustig wandelen en bij het eerste pijntje gelijk stoppen. De blessure liep ik op bij 11,5km met een tempo van 05:15-05:45, gewoon in 1x doorgelopen |:(

Oorzaak was vrijwel zeker een veel te snelle opbouw, wat conditioneel kon (hart/longfunctie) maar lichaam belasting (spieren/pezen) totaal niet gewend was.

[ Voor 4% gewijzigd door user_tweakers op 20-11-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

charrel

Cortisol4life..

@redwing nu de strides maar gedaan zoals hier in het topic genoemd, dat was wel een lekkerder oefening. Tot mijn bilspier opstandig begon te worden, dat accelereert wat lastig. Nu was die toch al wat stroef dus die ga ik maar even wat meer liefde geven met oefeningen en rekken. :P

Ander irritant puntje wat met name bij Greg voor lijkt te komen: de langste training valt steevast niet op de dag die ik aangemerkt heb als dag voor de 'lange loop'. Zo ontzettend irritant is dat.
Ja, ik heb die op zaterdag maar ik denk vanwege de intensiteit dat ie dan 14.48km rustig lopen gewoon doordeweeks zet. Maar nu had ik die wel opeens op zaterdag en dan woensdag een snelheidstraining die bijna net zo lang is als de 14.48km. :+
Oh, heb coach Jeff ..... zijn agenda maakt er een potje van, die 2 andere coaches zaten strakker/ beter in de planning. Greg ging hier dus ook wel goed qua zwaarste/ langste training dag op zaterdag

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 20-11-2023 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
charrel schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:46:
[...]

Ja, ik heb die op zaterdag maar ik denk vanwege de intensiteit dat ie dan 14.48km rustig lopen gewoon doordeweeks zet. Maar nu had ik die wel opeens op zaterdag en dan woensdag een snelheidstraining die bijna net zo lang is als de 14.48km. :+
Oh, heb coach Jeff ..... zijn agenda maakt er een potje van, die 2 andere coaches zaten strakker/ beter in de planning. Greg ging hier dus ook wel goed qua zwaarste/ langste training dag op zaterdag
En dat is trouwens nog het meest irritante, wie bedenkt dat je een afstand van 4,82 9,65 of 14,48 moet lopen, maak daar dan 5, 10 en 15 van.... Stomme Amerikanen met hun Imperial systeem :+ Kan ik weer iedere keer op doorgaan drukken om nog een paar honderd meter verder lopen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
charrel schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:46:
[...]

Jeff ging wel weer redelijk goed bij mij wat dat betreft, met als enige nadeel dat die knakker je gewoon een takke eind laat lopen vanwege zijn Run Walk Run methode.

Maar ik heb dan bijvoorbeeld afgelopen zondag een stride workout wat in principe zo'n 40 minuten duurt waarvan maar 10 minuten intensief is. Terwijl ik dan de vrijdag ervoor een 80 minuten loop heb, dat is volgens mijn boekje toch twee keer zo lang ook al is een deel optioneel.

Kijk ik voor deze week dan mag ik vrijdag anderhalf uur licht tempo en zondag vijftig minuten. Er klopt dus wat dat betreft echt niets van. Terwijl ik wel braaf de trainingen gedaan heb in de week waarin het moest dus kan het schema ook niet zelf scheef geduwd hebben. Ik ben bang dat als ik dat nu ga forceren ik het niet per se beter maak.

Edit:
@redwing zojuist even geprobeerd wat er gebeurt wanneer ik het schema wijzig, de dag aanpas, opslaan, en dan weer terug zetten. Resultaat: elke training deze week is nu gewoon hetzelfde 50 min loopje. :(
redwing schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:05:
En dat is trouwens nog het meest irritante, wie bedenkt dat je een afstand van 4,82 9,65 of 14,48 moet lopen, maak daar dan 5, 10 en 15 van.... Stomme Amerikanen met hun Imperial systeem :+ Kan ik weer iedere keer op doorgaan drukken om nog een paar honderd meter verder lopen.
Daarom ben ik fan van Greg, die werkt met tijd in plaats van afstand dus heb je überhaupt geen 'last' van ronde getallen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 20-11-2023 14:30 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:18:
[...]

Jeff ging wel weer redelijk goed bij mij wat dat betreft, met als enige nadeel dat die knakker je gewoon een takke eind laat lopen vanwege zijn Run Walk Run methode.

Maar ik heb dan bijvoorbeeld afgelopen zondag een stride workout wat in principe zo'n 40 minuten duurt waarvan maar 10 minuten intensief is. Terwijl ik dan de vrijdag ervoor een 80 minuten loop heb, dat is volgens mijn boekje toch twee keer zo lang ook al is een deel optioneel.

Kijk ik voor deze week dan mag ik vrijdag anderhalf uur licht tempo en zondag vijftig minuten. Er klopt dus wat dat betreft echt niets van. Terwijl ik wel braaf de trainingen gedaan heb in de week waarin het moest dus kan het schema ook niet zelf scheef geduwd hebben. Ik ben bang dat als ik dat nu ga forceren ik het niet per se beter maak.

Edit:
@redwing zojuist even geprobeerd wat er gebeurt wanneer ik het schema wijzig, de dag aanpas, opslaan, en dan weer terug zetten. Resultaat: elke training deze week is nu gewoon hetzelfde 50 min loopje. :(
Hmm, daar heb je dan ook niet veel aan..... Ik weet dat ik de dag voor lange afstanden wel een keer heb aangeapst, maar dat was helemaal aan het begin. Voor de rest is de planner sowieso al niet al te slim. Zet je een training op een dag dat je al een training hebt dan verdwijnt er eentje gewoon. Klinkt dus alsof je van alles gewoon af moet blijven en braaf moet doen wat er gezegd wordt.

[removed]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:09
Gisteren weer genoten van de 7heuvelenloop in Nijmegen; eigenlijk een thuiswedstrijd: woon er 'vlakbij' en werk er ook. Via onze werkgever (Radboudumc) meegedaan aan de 'Dustin Bedrijvenloop'. Het voordeel hiervan is dat je je kunt omkleden in het warme ROC naast het station van Nijmegen en je daar je tas achter kunt laten. Ook mrs C. had zich wederom aangemeld.

Op vertoon van je startnummer kon je gratis met OV naar Nijmegen, dus eind van de ochtend de bus gepakt naar Nijmegen station; de buschauffeur deed niet moeilijk toen ik mijn startnummer niet kon overleggen (via post niets ontvangen) maar hij wel zag dat ik sportief gekleed was ;) .
Wat dat betreft niets dan lof voor de organisatie: reageren erg snel op mailtjes. Bij afdeling 'buitenlandse deelnemers' kon ik m'n envelop halen met nieuwe BIB/startnummer en keurig het bonnetje er in voor het shirt dat ik besteld had (weer een leuk shirt met lange mouwen erbij, lekker dunne stof en ziet er mooi uit).

Omgekleed bij het ROC in een lokaal met allemaal collega's. Even bijgekletst en elkaars doelen voor de dag gehoord. Natuurlijk zo lang het kon lekker binnen gebleven om maar niet te veel af te koelen door lang in startvak te wachten.

Joggend vanuit ROC samen met mrs. C. naar het startvak gegaan. Ik had startvak 'geel', zij had 'oranje'. Voor de gezelligheid samen oranje in gegaan. Mijn doel was: sneller dan afgelopen jaren. Dat zou niet zo moeilijk moeten zijn omdat ik nog steeds progressie maak. Alles tussen 1:06-1:08 zou ik tevreden mee zijn.
2019: 1:14:07, m'n eerste 15km ooit
2022: 1:08:56

Mrs C. had als doel om sneller te zijn dan afgelopen jaren.

Het was best nog 'warm' vond ik bij de start. Dus gewoon met korte broek en shirtje vertrokken; het viel mij weer op dat er heel erg veel mede-lopers dachten dat ze het koud zouden hebben. Veel lange broeken en lange mouwen om mij heen.

Wat een heerlijke sfeer is het altijd in de startvakken; iedereen aardig tegen elkaar, maar ben misschien ook een beetje biased omdat er ook veel bekenden te zien waren.. hoi! Succes! Ja jij ook! Zet m op! Etc.

Om mezelf niet over de kop te lopen heb ik me de eerste kilometers een beetje ingehouden én bewust de afdalingen van de heuvels (behalve na de laatste richting finish) gebruikt om ontspannen te lopen in plaats van meer snelheid te maken. Onderweg nog veel van me af kunnen kijken naar de omgeving; waterig zonnetje, groene gras en prachtige herfstkleuren maakten samen met de rennende meute waar ik in zat er een feest van!

Het publiek wat her en der buiten Nijmegen stond, was soms wat tam.. heb ze geprobeerd mee te krijgen in enthousiasme om ze op te jutten; dit lukte best goed!

Laatste stuk natuurlijk tempo erin gegooid om lekker snel te finishen. Dat is uiteindelijk gelukt in 1:07:58, wéér sneller dan afgelopen jaar. En ik was niet kapot, niet gevoel dat ik tot op de bodem gegaan ben, misschien toch te voorzichtig geweest met name in begin.. te veel met omgeving/publiek bezig geweest (die energie had ik anders kunnen gebruiken 8) )...

Maar voldaan na wéér een snellere 15km bij de finish gewacht tot mrs C. eindigde (1:20); dat was het moment dat er een flinke bui viel, dus samen even onder een drank-kraampje geschuild.

Terug op ROC even droog shirt aangetrokken en opgewarmd; in de bui toch nog flink afgekoeld op weg naar het ROC, brrr.....

Niet moe maar wel voldaan met de bus terug naar huis; op naar volgend jaar, dan moet die 1:07 laag of 1:06 hoog haalbaar zijn! Hoe ouder (52 d:)b ) hoe sneller....

Oja, medaille.. tsjah, smaken verschillen 8)7

Strava or it didn't happen!

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik heb Coach Greg en mag straks weer Herhaling Lange Passen. Enige wat ik echt mis in de schema is 'Heuvels'. Niet dat ik die veel heb hier, maar gezien de wens om nog weleens in het buitenland te trainen zou er van mij meerdere trainingen gericht mogen zijn op 'kracht' en 'heuvelop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51
cyclofosfamide schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:18:
Oja, medaille.. tsjah, smaken verschillen 8)7
Er zit tenminste nog een mooi lint aan. Kreeg laatst na een wedstrijd ook een houten medaille (snap ik op zich wel), maar daar zat echt een heel karig touwtje aan.

Ennuh.. goed gelopen! :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 22:28

Quakie

quakelen

Gisteren ook mee gedaan aan de 7heuvelenloop. Tweede wedstrijd na kwart marathon van Rotterdam. Eerste keer 15km was begin juni en ben wel tevreden hoe het ging. Ik heb hem gelopen in 1:23:40 zonder echt stuk te zitten. Helaas wel twee grote blaren onder mijn voet. Medaille viel inderdaad tegen maar goed 😊 was een mooie dag.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:03:
Hmm, daar heb je dan ook niet veel aan..... Ik weet dat ik de dag voor lange afstanden wel een keer heb aangeapst, maar dat was helemaal aan het begin. Voor de rest is de planner sowieso al niet al te slim. Zet je een training op een dag dat je al een training hebt dan verdwijnt er eentje gewoon. Klinkt dus alsof je van alles gewoon af moet blijven en braaf moet doen wat er gezegd wordt.
Dat klopt wel een beetje. Je kunt in principe vrij schuiven maar als er al wat staat moet je die eerst wegschuiven. Als hij klem komt te zitten dan kiepert hij de training er gewoon uit.
En inderdaad tussentijds geen wijzigingen doen want dat reset je week nogal grondig.
Blomminator schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:39:
Ik heb Coach Greg en mag straks weer Herhaling Lange Passen. Enige wat ik echt mis in de schema is 'Heuvels'. Niet dat ik die veel heb hier, maar gezien de wens om nog weleens in het buitenland te trainen zou er van mij meerdere trainingen gericht mogen zijn op 'kracht' en 'heuvelop'.
Ja dat vind ik op zijn tijd ook wel lekker. Jeff had dat er wel standaard in.
Je kunt de strides natuurlijk ook gewoon heuvelop doen, dat ga je wel voelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:14:
[...]

Dat doe ik nu. Einde van de woonwijk ligt een molshoopje. Maar dat voel je meteen! Laatst met pijn en moeite door eindeloos heen en weer eroverheen te sjokken toch 100hm gepakt.
En ach, zo'n schema moet je toch zelf beetje aankleden en aantrekkelijk maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Blomminator schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:58:
[...]

Dat doe ik nu. Einde van de woonwijk ligt een molshoopje. Maar dat voel je meteen! Laatst met pijn en moeite door eindeloos heen en weer eroverheen te sjokken toch 100hm gepakt.
In de herfst/winter maanden wilden we vroeger bij de Atletiekvereniging nog wel eens een rustige parkeergarage opzoeken. Droog, verlicht, en heuvel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aandeijssel
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 08:46
Gonadan schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:14:
[...]

Dat klopt wel een beetje. Je kunt in principe vrij schuiven maar als er al wat staat moet je die eerst wegschuiven. Als hij klem komt te zitten dan kiepert hij de training er gewoon uit.
En inderdaad tussentijds geen wijzigingen doen want dat reset je week nogal grondig.

[...]

Wat ik altijd doe is een training na de lange loop( of de training die niet uitkomt) opschuiven naar een dag in de toekomst zonder trainingsdag en dan pas de lange loop verplaatsen. Naar mijn ervaring hecht het HM schema de meeste waarde dat de lange loop in de “trainingsweek “ valt dus is de kans dat je schema wordt aangepast dan het minst groot.

Het kan ook dat je schema bugged is, heb ik ook een keer gehad, toen kreeg ik nooit andere trainingen dan easy pace. De coaches zijn wispelturig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aandeijssel schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:15:
Wat ik altijd doe is een training na de lange loop( of de training die niet uitkomt) opschuiven naar een dag in de toekomst zonder trainingsdag en dan pas de lange loop verplaatsen. Naar mijn ervaring hecht het HM schema de meeste waarde dat de lange loop in de “trainingsweek “ valt dus is de kans dat je schema wordt aangepast dan het minst groot.
Dat klopt, dan verschuif je in feite zelf het schema. Ik heb ook het gevoel dat Garmin meer kijkt naar een volgorde van trainingen dan per se op welke dag ze vallen. Dus als het eenmaal om wat voor reden dan ook uit de pas loopt gaat dat nooit meer vanzelf goed.
Ik wilde dat echter niet doen omdat het mij een training kost, maar nu ik geprobeerd heb te spelen met de dagen staat er voor deze week überhaupt geen lange meer in. Het zal allemaal wel, nu kan ik in ieder geval veilig de lange dag op zaterdag zetten wat mij wel beter uit komt, want daardoor vallen de ander twee op di/do in plaats van wo/vr en dat eerste past mij in de meeste weken wel beter. Scheelt weer onnodig schuiven. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Blomminator schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:58:
Zo had ik ook een stuk fietspad wat omhoog loopt van zo'n 200 meter. Omhoog je interval, dan weer terug naar beneden hobbelen.
Zal er voor de huizen aan de overkant wel maf uitgezien hebben maar kapot ga je. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

even over die 230/230 SPM cadence van Garmin:

"I am using Coach Greg for a 10k running plan in Garmin. On one of the Speed Repeats, it gave me the 220-230 cadence drill. I went to the McMillan Running website and inquired about this, and Coach Greg personally replied and let me know that it is definitely a glitch that Garmin support should be able to fix. I just got off the phone with Garmin support (913-397-0872) and they said they only had 2 reports of this issue worldwide so far. They are currently working on my issue, but I encourage everyone with this issue to call and report this!

Coincidentally, my sister is using Coach Jeff and has also run into the 220-230 cadence drill issue. So apparently this is common, but with only 2 people worldwide reporting, people probably think it is a legitimate part of the Garmin Coach program."

bron: https://www.reddit.com/r/...ce_drill_goal_220230_spm/

@Gonadan

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Fraggert schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:28:
even over die 230/230 SPM cadence van Garmin:

"I am using Coach Greg for a 10k running plan in Garmin. On one of the Speed Repeats, it gave me the 220-230 cadence drill. I went to the McMillan Running website and inquired about this, and Coach Greg personally replied and let me know that it is definitely a glitch that Garmin support should be able to fix. I just got off the phone with Garmin support (913-397-0872) and they said they only had 2 reports of this issue worldwide so far. They are currently working on my issue, but I encourage everyone with this issue to call and report this!

Coincidentally, my sister is using Coach Jeff and has also run into the 220-230 cadence drill issue. So apparently this is common, but with only 2 people worldwide reporting, people probably think it is a legitimate part of the Garmin Coach program."

bron: https://www.reddit.com/r/...ce_drill_goal_220230_spm/

@Gonadan
Yup. Daarom schreef ik:
Gonadan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:38:
Dat moet je melden bij Garmin. Het is een bug maar ze hebben meer klachten nodig om er ook echt wat mee te doen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 21:00
Steeds denk ik "Ik moet toch een keer aan die zevenheuvelenloop meedoen" en tegelijk trekt het me ook niet bijzonder (oa vanwege zo massaal, maar ja... dat is bijv de rotterdam marathon ook en daar heb ik ook aan meegedaan ;) )

Njah, we zien wel of het een keer past en uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:57:
Steeds denk ik "Ik moet toch een keer aan die zevenheuvelenloop meedoen" en tegelijk trekt het me ook niet bijzonder (oa vanwege zo massaal, maar ja... dat is bijv de rotterdam marathon ook en daar heb ik ook aan meegedaan ;) )

Njah, we zien wel of het een keer past en uitkomt.
Ik ben ook niet van de grote runs en heb Rotterdam ook ooit gedaan. Vond dat echt niet per se een feest. VEEL te druk voor mijn gemoed. Maar de 7heuvelen ook 2x gedaan en dat was echt wel oké. het wachten in het startvak was toen beetje balle - dat jaar liep het niet geheel soepel. En regen. Koud. Ellende.
Maar is het kleiner dan Rotjeknor en omdat het glooit en kronkelt is het - vind ik - leuk om te zien hoe het hele lange spoor van fluo hempies / mensen door het landschap slingert. Moet je natuurlijk niet helemaal vooraan gaan lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:32:
[...]

Yup. Daarom schreef ik:

[...]
Enige probleem is om een bug hierover op de goede plek te melden. Nergens staat de optie van een bug-report er tussen en je wordt continue in een rondje gestuurd. Daarbij willen ze eigenlijk dat je belt en wordt mail met een standaard-reply beantwoord.
Ik snap wel dat ze maar 2 reports terug kunnen vinden, de reports hierover zullen wel all over the place zijn en daarom worden weggeknikkerd. Ik heb wel een bugreport gemaakt, maar ik heb niet het idee dat ie ergens terecht komt waar ze er echt wat mee kunnen doen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gonadan schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:32:
[...]

Yup. Daarom schreef ik:

[...]
My bad, die had ik ff over het hoofd gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:15:
[...]

Enige probleem is om een bug hierover op de goede plek te melden. Nergens staat de optie van een bug-report er tussen en je wordt continue in een rondje gestuurd. Daarbij willen ze eigenlijk dat je belt en wordt mail met een standaard-reply beantwoord.
Ik snap wel dat ze maar 2 reports terug kunnen vinden, de reports hierover zullen wel all over the place zijn en daarom worden weggeknikkerd. Ik heb wel een bugreport gemaakt, maar ik heb niet het idee dat ie ergens terecht komt waar ze er echt wat mee kunnen doen.
De vorige keer dat ik wat wilde melden ben ik ergens in een chat met product support terecht gekomen en heel prettig geholpen. Werd een case voor mij ingeboekt en ik werd op de hoogte gehouden tot uiteindelijk ik de melding kreeg dat het in versie x gefixt was en ik die kon downloaden.
Alleen heb ik geen idee meer hoe ik daar kwam. :+

Ik herinner mij iets van bij de vragen goed door klikken en dan kom je bij support.

Edit: ja hoor, gewoon je product kiezen en door wat vragen klikken en je komt bij de chat. Kan nog steeds prima. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 21-11-2023 16:30 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06:47
Hartloper schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:21:
Vandaag sportmedisch onderzoek gedaan + inspanningstest. Hoefde niet voor mezelf, maar voor de club waar ik bij ga is het een vereiste.
Vanmorgen twijfelde ik om het te annuleren; mijn neus zit/zat helemaal verstopt, ik voelde me licht ziekjes en er was het begin van keelpijn. De rusthartslag was 12slagen/minuut hoger dan normaal. Met wat neusspray en paracetamol ging het beter.
...
De resultaten zullen volgende week in mijn mailbox zitten.
Nog altijd geen rapport gehad, maar de hogere rusthartslag is intussen verklaard. Dit weekend voelde ik me nog altijd moe en verkouden, en deze morgen was mijn reukzin plots sterk verminderd.
Zelftest gedaan en voor het eerst ben ik Covidpositief.
Of met andere woorden, mijn inspanningstest gebeurde tijdens een Covidinfectie. Ik hoop dat ik degene die de test afnam niet heb aangestoken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ach bah, sneu...

Maar extreem in toch relatief korte tijd (juli-nov) zeg... Je hoort wel vaker dat mensen hardlopen als uitvlucht hebben voor persoonlijke zaken en issues (en daar kan ik me heel wat bij voorstellen), kan me voorstellen dat iets dergelijks ook hier heeft gespeeld. En als dat waar je je toevlucht in hebt kunnen vinden grotendeels wegvalt...

Maar ok, gebaseerd op onderbuik en speculatie aan mijn kant... Een enorm treurig iets dit idd.,

• Blomminator
  • Niet online
Lopen er nog helden en heldinnen morgenavond in Nieuwegein mee in de 15km Night Trail mét daarna ApresSki

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:57
Taedium schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:21:
[...]

Bedankt voor de tip(s) (allemaal!) Ik De Sint was ook op de markt voor een nieuwe verlichting voor hardlopen & fietsen. Leuke actie en leuke lampjes dit :9
2 weekjes later, maar ik krijg zojuist melding van de PostNL dat ik nog wat bij mag betalen:
Belasting:
Artikel 1: 21% van EUR 18,93
Btw bij invoer: € 3,98

Afhandelingskosten: € 6,00
Totale inklaringskosten: € 9,98
Valt me nog mee :P
(stiekem natuurlijk wel idioot dat je die € 6 'afhandelingskosten' ook nog moet betalen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Blomminator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:09:
Lopen er nog helden en heldinnen morgenavond in Nieuwegein mee in de 15km Night Trail mét daarna ApresSki
Neuh, dan hang ik op de bank met een biertje en een zak chips :+

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:03

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:06:
[...]

Neuh, dan hang ik op de bank met een biertje en een zak chips :+
Wanneer komt die marathon nou bij jou op het programma? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Blomminator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:09:
Ik ben dr bij! Zin in!

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:19
25% korting bij Fusion voor de welbekende bingko-kaart-waardige C3 tight met kortingscode
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ben zelf voor de C3 x-long tights, Hot x-long tights en Mens Short Tights gegaan. Ja, flink wat pegels voor hardloopkleding maar dat heb ik alweer helemaal goed gepraat tegen mezelf want nieuwe kleding was alweer bijna een jaar geleden. Stond ook al een tijdje op de verlanglijst. Ben benieuwd. :) Krijg de laatste tijd met mijn lange broeken last van mijn knieën omdat ze te koud zijn, zeker afgelopen weekend toen de gevoelstemperatuur rond de 0 graden lag.

Andere aanbieding: adidas Adizero Adios Pro 3 voor €144 met kortingscode
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Alleen in het paars zijn nog wat fatsoenlijke maten beschikbaar. Goeie prijs voor een topcarbonschoen.

[ Voor 84% gewijzigd door Slickk op 23-11-2023 20:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
Zondag is het tijd voor de Zeijer Strubbenloop. Mooi lokaal en kleinschalig evenement. Ik kom er alleen nu achter dat een deel onverhard zandpad is, maar ach, alsnog leuke poging wagen om voor het eerst een 10km wedstrijd te lopen en fatsoenlijke PR neer te zetten. Onder de 36 minuten is het doel. Daarna op naar eind december voor een halve marathon. Qua basisconditie gaat het echt goed de laatste maanden met relatief veel kilometers, nu proberen dat door te zetten en om te zetten in eindelijk eens een HM onder de 1u20m. Maar goed, dat pas eind december, eerst op naar zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Secsytime schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:35:
[...]

Wanneer komt die marathon nou bij jou op het programma? :D
Ja hallo, daar word je toch hartstikke moe van!?

Ik heb nog geen concrete plannen voor een marathon. De enige langere afstand die ik in het vooruitzicht heb is de Asselronde (25km). Hopelijk lukt het dit keer in een tijd onder de 2 uur in plaats van 2.01.xx :X

Verder komt er vast nog wel wat korter werk (5 of 10km) tussendoor en ik heb me van de week ingeschreven voor de Wisent Wintertrail 16km op 30 dec. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:01
Het wordt gezellig op de Wisent Trail! Ook zin in! :)

Bedankt voor de tip van de Adidasjes hierboven @Slickk ! Als pronerende loper lees ik dat dit wellicht goede wedstrijdschoenen zijn! Wel duur grapje om te 'proberen'....

Hier tot noch toe alleen een paar Hoka Arahi's op de kop getikt. Geen mega aanbieding, maar wilde ze toch aanschaffen voor de rotatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:31
Slickk schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:43:
25% korting bij Fusion voor de welbekende bingko-kaart-waardige C3 tight met kortingscode
***members only***

Ben zelf voor de C3 x-long tights, Hot x-long tights en Mens Short Tights gegaan. Ja, flink wat pegels voor hardloopkleding maar dat heb ik alweer helemaal goed gepraat tegen mezelf want nieuwe kleding was alweer bijna een jaar geleden. Stond ook al een tijdje op de verlanglijst. Ben benieuwd. :) Krijg de laatste tijd met mijn lange broeken last van mijn knieën omdat ze te koud zijn, zeker afgelopen weekend toen de gevoelstemperatuur rond de 0 graden lag.

Andere aanbieding: adidas Adizero Adios Pro 3 voor €144 met kortingscode
***members only***
Alleen in het paars zijn nog wat fatsoenlijke maten beschikbaar. Goeie prijs voor een topcarbonschoen.
Erg fijne schoen ja, voor dat geld kan je ze bijna niet laten liggen :+

En ik denk dat ik nog even wat Fusion erbij ga shoppen. O-)

-edit-
Dus dat is geworden een Short tight, een C3 long tight, en een Hot long tight. We kunnen er weer een paar jaar tegenaan...

[ Voor 5% gewijzigd door Roozzz op 24-11-2023 20:57 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 19:30
Bakkenist schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:16:
[...]

OK, het heeft even geduurd maar gisteren dus eindelijk mijn loopschoenen aangetrokken en voor het eerst in ca. 8 jaar de fiets(en) laten staan om een rondje te lopen. Stukje achtergrond: fanatiek wielrenner/mountainbiker, dus het hart-longsysteem is prima ontwikkeld.

Het was uiteindelijk 5 km op een tempo van 5:10 min/km, waarbij ik in mijn duurzone gebleven ben (onder de aërobe drempel). Wat me van diverse kanten werd toegestoken heb ik inderdaad ook zelf ervaren: de motor wil wel, maar de benen begon ik echt wel te voelen tegen het einde.

Als ik dit soort loopjes nu eens 1x per week blijf doen, naast mijn trainingen op de fiets... ben ik dan op de goede weg wat de experts hier betreft? Ik probeer te letten op een hoge pasfrequentie, dus geen gestamp. Gisteren bleek dat 170 spm te zijn, wat niet altijd natuurlijk aanvoelde maar wel zorgde voor minder impact op de gewrichten lijkt me.

Ik heb geen specifieke doelen anders dan het aanbrengen van wat variatie in mijn trainingsschema (gericht op fietsen) en wellicht over een maand of wat een 10 km te kunnen voltooien rond de 5:00 min/km zonder dat het een aanslag is op mijn pezen/spieren.

Tips blijven welkom. :)
En jawel, ik heb het voor elkaar, een van mijn enkels lijkt overbelast. :D

Heb nu in totaal 5x gelopen. Telkens tussen de 5 en 7 km, grotendeels in de duurzone en met aandacht voor hoge pasfrequentie.

De laatste weken had ik al wel eens bijv. direct na het opstaan bij het aflopen van de trap in huis dat ik de "voorkant" van mijn enkel wat voelde. Geen pijn, maar wel een kleine irritatie. Met hardlopen verder nog geen last van gehad, tot gisteravond. Na 1 km voelde ik 'm al, rechterenkel aan de voorkant doorlopend tot bovenop mijn voet. Maar toch doorgegaan. Bij thuiskomst geen fijn gevoel en na een nachtje slapen voel ik 'm ook nog best goed. Ik kan er prima mee wandelen hoor, maar ik denk dat ik nu niet zou kunnen hardlopen.

Toch te hard van stapel gegaan waarschijnlijk.

Paar dagen niks doen qua lopen en dan weer eens proberen. Het zijn ook niet echt klachten waar je wat mee kan qua fysio denk ik + veel te vroeg, maar wel een signaal dat ik het toch echt rustiger aan moet opbouwen ook al wil de motor harder/verder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
Gefeliciteerd @Bakkenist, je bent in de valkuil gelopen waar iedere wielrenner tegen aan loopt :+

Spontaan regelmatig 5-7km gaan lopen is gewoon veel te veel van het goede als beginnende loper. Doe jezelf alsjeblieft een plezier en zoek even een 0-5km hardloopschema en volg dat voor de komende 8 weken oid.

Een rustiger opbouw is noodzakelijk. Weet ook dat de echte overbelastingsklachten vaak pas optreden na een week of 4-6 structureel trainen :P Dus zie dit vooral als vroegtijdig waarschuwingssignaal. Hopelijk ben je er ook weer snel vanaf.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Maandagavond proefles bij de lokale AV.
Ben benieuwd of dat iets is voor mij, en of het klikt. Maar goed, cheap as dirt, en veel trainingen.
Ik vind alle andere sporten - Crossfit enzo - allemaal kneiterduur per maand.

Wie weet word ik nog slank, sexy en snel. Maar misschien is dat teveel verwachting voor 1 proefles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
offtopic:
Hoe kom ik in godsnaam op de karmaranglijst vrijetijdsbesteding? Dat @Fraggert karmakeizer is snap ik dan weer wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Laatst online: 24-09 22:09
Roozzz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:28:
offtopic:
Hoe kom ik in godsnaam op de karmaranglijst vrijetijdsbesteding? Dat @Fraggert karmakeizer is snap ik dan weer wel :+
Uit de karmafaq
Nice! Vertel me precies hoeveel punten ik voor een bijdrage krijg!
We zijn bewust obscuur over de karmaberekening om ellenlange discussies over de karmaberekening te vermijden en te voorkomen dat gebruikers exact datgene gaan doen wat het makkelijkste karma oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
@redwing nu de strides maar gedaan zoals hier in het topic genoemd, dat was wel een lekkerder oefening.
Vanmorgen de training ook maar eens als strides gedaan en dat bevalt inderdaad een stuk beter en voelt ook als een veel effectievere training :+ Ik ga de volgende keren dat die cadence-trainingen voorbij komen ze iig. weer op dezelfde manier doen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Wel mooi dat ik in één van de 10 topics die hieraan gekoppeld zijn actief ben :+ Die in mijn beleving ook amper aan elkaar relateren... Het zal allemaal wel die badges

Hadden we vroeger niet een badge voor Sport?

[ Voor 7% gewijzigd door Roozzz op 24-11-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:28:
offtopic:
Aahhwww :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo dat was fris, maar gelukkig redelijk tussen de buien door mijn rondje kunnen lopen.
Ging helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
In de Asics Outlet zijn nu ook best leuke aanbiedingen te vinden. Ze geven momenteel 30% extra korting op reeds afgeprijsde artikelen. Zo heb ik zelf een paar gifgroene Novablast 3's gescoord voor 73,50 (op moment van schrijven nog in vrijwel alle maten beschikbaar). Deze kekke Noosa Tri 14 voor 68,60 is ook niet verkeerd :9 .

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:41
Je kan bij Nike trouwens de 25% korting stacken…

Zojuist voor omgerekend (woon in Noorwegen) 145 euro een setje alphafly’s besteld :D

Zullen hopelijk goed van pas komen tijdens de Rotterdam marathon in april!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Gisterenavond was het daar. De Night Trail bij Nieuwegein. Een tijdje geleden voorgesteld bij @GSX-MAN en we kochten een bib. Frau Blomminator kwam ook mee. 15k. Helaas kampt die met wattebollerig gedrag knieproblemen dus ging terug naar de 7.5 trail.

Naar Nieuwegein, verzamelen bij @GSX-MAN . Door gsx-frau werden we gedropt. Stromende regen en een flits of 2 terwijl we over de parking naar binnen snelden.

1920 t startschot. En zo glibberden we de skiberg over en vooral af, over het mountainbike-parcours en langs Nieuwegein. Inmiddels was t droog en wel koude wind maar eigenlijk gewoon lekker loopweer. De jasen uit want te warm zonder regen. Het pad liep achter de geluidswal van de A2; een plek die je vaak bij "Opsporing Verzocht" in beeld ziet. Bij elke boom heb je toch de kans een vermoorde straathoer te vinden. Kortom. Spannend!

Op de smalle paadjes liep ik meestal voorop. Het nadeel van lopen met een hoofdlampje is dat je met omkijken de achterligger verblindt. Maar als je niet kijkt, hoe weet je dan of je maat nog erbij is? Gelukkig had @GSX-MAN de oplossing. Bij elke glijdende voet zwelde z'n zachte, satijnen basstem aan tot een vol en luid "GODVERREDOMME!!" .. als hij weer eens weggleed in de modder. En dat was wel elke paar meter.

En zo sukkelden we in krap 2 uur over grasvelden, modderpaden en beetje klauterend over bomen naar de finish.

Godzijdank was daar een goede après ski, dus al luid hossend met een drankje meezingen met John de Bever, Django Wagner en wat happy hardcore... Ga toch met een verzadigd, voldaan en tevreden gevoel weer naar huis.

Ik kan geen gifje invoegen hier, maar er is een fragment van "een deelnemer" op z'n kont stuiterend de heuvel af...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:09
Omdat ik op Hoka's loop, bestel ik meestal mijn schoenen bij mrrunning.com. Daar zijn nu prijzen met extra black friday kortingen die ik elders niet tegen kom. Mooi nieuw setje Hoka One One Gaviota 5 besteld. Dan is m'n setje trainingsschoenen weer op peil *O*

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:22
Vandaag had ik een halve marathonwedstrijd. De online parcoursverkenning leerde dat er meerdere lange, open stukken waren met verder vlakke kilometer. De vurige wens was dan ook om in een groep te kunnen lopen om te schuilen voor de wind en steun te vinden bij elkaar. Niet eerder is dit gelukt tijdens een wedstrijd...

De eerst twee km's ging snel met de meute mee. Daarna liepen we het dorp uit en begon het eerste lange stuk, wind, geen groepje, wel wat lopers voor me waar ik naar toe kon lopen. En een grotere groep ver voor me, maar het gat was te groot om dicht te lopen.

Het was in mijn eentje pushen om de beoogde 4.30 min/km te halen in km 3, 4, 5. Als een sinterklaasgeschenk hoorde ik een groepje mij naderen, ik hield een beetje in en vroeg wat hun doel was: 1u33min. Dat is 10 sec de km sneller dan ik toen liep met enige moeite. Ik dacht ik haak toch aan want dan kan ik in ieder geval een stukje schuilen voor de wind en pak wat voorsprong op mijn schema. Met zijn vijven gingen we voort.

De km's vlogen voort en ik kon goed volgen. Ik kwam in een ritme terecht en ook bij tempowisselingen kon ik mee. Elke keer dacht ik als ik er nu af moet dan heb ik een mooie voorsprong opgebouwd en komt die 1u35 wel goed als ik 4.30min/km blijf lopen.

Maar ik kon blijven aanhaken en deed zelfs wat kopbeurtjes. Ik ging er meer en meer in geloven. En na de waterpost bij km 17 viel de groep uit elkaar, we bleven met tweeën over vooraan. Ik had niet veel over en moest mijn best doen om aan te haken. Het tempo zakte iets in. De laatste 1.5km heb ik hem proberen mee te nemen want ik had een derde, vierde, vijfde? adem gevonden. De laatste meters nog geprint als een stervende zwaan: 1u32min17sec. Dik nieuw PR!

Leerpunten:
- bevestiging dat in koud weer lopen me beter ligt.
- de steun van een groep levert veel op. Ik had anders de 1u35min denk ik wel gehaald, maar was niet in de buurt gekomen van de 1u32min

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07
Zo vandaag met een aantal clubgenoten bij de halve van Ell aan de start de meeste voor de halve. Mijn doel kijken hoe ik erbij sta op een iets kortere afstand dus de 13 (over 3 weken heb ik mijn halve op Ameland). Lekker gestart en met 4 bekenden een groepje gevormd met een tempo van 5:30 per km voor mijn doen behoorlijk hard. Tot de splitsing samen gebleven daarna ik links voor de 13, zij rechts voor de halve. Ook in mijn eentje kan ik dit tempo behoorlijk goed vast houden en ik heb tot het einde steeds mensen kunnen inhalen. Eten en drinken is altijd lastig maar hier voor mij weer een extra oefen moment.

Na te zijn ingehaald door de top 3 van de halve kwam ook voor mij de finish in zicht. Na een klein eind sprintje kwam ik met 1:13:xx over de finish. Onder de van te voren bedachte 1:15:00 en een 2:56 van mijn 10k pr af (eerder dit jaar op de Venloop gelopen. Al met al heel tevreden en benieuwd wat Ameland brengt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user_tweakers
13 november heb ik denk opersknie opgelopen. Ik loop sinds 10 weken 1x per week 5km. Op 13 november ineens 11,5km gedaan. Na 6km begin de pijn en dit heb ik doorgelopen.

14 november veel pijn met wandelen. Ging als een oud mannetje de trap af.

De dagen daarna is het herstel verbeterd. Geen pijn meer. Tussendoor wel blijven fietsen. Zowel indoor als buiten. Ging meestal goed. (200km in de week)

21 november weer gelopen. +- 4km en na elke kilometer 30 seconden wandelen. Ging best goed. De knie is iets voelbaar, maar doet geen pijn.

23 november 1,5 gefietst. Laatste 30 minuutjes speelde de knie weer op. Rustig het huis gefietst ik wilde niks forceren.

Het lijkt nu een beetje gokken elke keer. In de dagelijkse dingen voelt mijn knie prima, maar zodra ik ga sporten is het wisselend.

Zouden dit de laatste pijntjes/ beschadigingen / overbelasting kunnen zijn? Ik snap dat blessures per persoon misschien anders kunnen zijn. Ik wil graag wil met alles beginnen maar wil het ook niet erger maken.

Zolang ik pijnvrij kan sporten kan ik denk niks verkeerd doen toch? Zodra de pijn op komt gelijk stoppen lijkt mij?

Ik denk overigens dat de lopersknie mogelijk een opstapeling van trainingsbelasting is geweest. De zaterdag ervoor een zware MTB rit gedaan, zondag redelijk hard op de racefiets 1,5 uur en die maandag de 11,5km.

Ik loop nog op 3 jaar oude Asics gel pulse 12. Vandaag wel nieuwe gekocht (want black Friday). De nimbus 24 lijkt mij een fijne schoen die genoeg demping moet geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hier ook last van n vervelende blessure. Doel was een 22km doorloop.
Liep met lage hartslag redelijk tempo ~4:20 (wedstrijd tempo HM = 4:00) tot na 8km mn kuit begint te zeuren, geen zweepslag (dan sta je meteen stil) , maar het werd wel erger. Gestopt, rekken , ging wel weer even. Wandelen was ook geen optie want ik was kort/kort gekleed en met die regen in de weilanden was wandelen geen goed idee. Op n gegeven moment een manier gevonden om redelijk pijnloos naar huis te rennen. Korte passen.

Thuis met een massage-gun de boel wat los gemaakt en compressie sokken. Morgen maar een uurtje rustig op Zwift. Al blijft dat behelpen , ben het liefste natuurlijk lekker buiten bezig .

Buitenlandse marathon over 2 weken omgezet naar de halve. Ook omdat we veel gaan wandelen in de bergen dat weekend :).

[ Voor 29% gewijzigd door Sport_Life op 26-11-2023 22:45 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:52:
Ben benieuwd of dat iets is voor mij, en of het klikt. Maar goed, cheap as dirt, en veel trainingen.

Wie weet word ik nog slank, sexy en snel. Maar misschien is dat teveel verwachting voor 1 proefles.
Leuk man, ben benieuwd wat je er van vind.

Het bied mij in elk geval een brede variatie in mijn trainingen.....intervallen, snelheidswerk...beetje spielerij om het leuk te houden ....van 5kampjes met sprinten, opdrukken en touwtjespringen......allemaal ongein waar ik mijzelf moeilijk toe kan zetten.
Veel lui bij mij op de AV zijn ook al echt oudgedienden die er in sommige gevallen al 15+ jaar lopen.

In elke groep zitten ook wel mensen die jouw tempo lopen. Een beetje ouwehoeren onderweg is jou ook niet vreemd dus dat komt wel goed :+

Veel plezier d:)b

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:22:
Gisterenavond was het daar. De Night Trail bij Nieuwegein. Een tijdje geleden voorgesteld bij @GSX-MAN en we kochten een bib. Frau Blomminator kwam ook mee. 15k. Helaas kampt die met wattebollerig gedrag knieproblemen dus ging terug naar de 7.5 trail.

Naar Nieuwegein, verzamelen bij @GSX-MAN . Door gsx-frau werden we gedropt. Stromende regen en een flits of 2 terwijl we over de parking naar binnen snelden.

1920 t startschot. En zo glibberden we de skiberg over en vooral af, over het mountainbike-parcours en langs Nieuwegein. Inmiddels was t droog en wel koude wind maar eigenlijk gewoon lekker loopweer. De jasen uit want te warm zonder regen. Het pad liep achter de geluidswal van de A2; een plek die je vaak bij "Opsporing Verzocht" in beeld ziet. Bij elke boom heb je toch de kans een vermoorde straathoer te vinden. Kortom. Spannend!

Op de smalle paadjes liep ik meestal voorop. Het nadeel van lopen met een hoofdlampje is dat je met omkijken de achterligger verblindt. Maar als je niet kijkt, hoe weet je dan of je maat nog erbij is? Gelukkig had @GSX-MAN de oplossing. Bij elke glijdende voet zwelde z'n zachte, satijnen basstem aan tot een vol en luid "GODVERREDOMME!!" .. als hij weer eens weggleed in de modder. En dat was wel elke paar meter.

En zo sukkelden we in krap 2 uur over grasvelden, modderpaden en beetje klauterend over bomen naar de finish.

Godzijdank was daar een goede après ski, dus al luid hossend met een drankje meezingen met John de Bever, Django Wagner en wat happy hardcore... Ga toch met een verzadigd, voldaan en tevreden gevoel weer naar huis.

Ik kan geen gifje invoegen hier, maar er is een fragment van "een deelnemer" op z'n kont stuiterend de heuvel af...
De tering, wat was het zwaar. :(

Schandalig weinig getraind, al helemaal niet onverhard. De 10 kilometer op de weg kon ik nog wel netjes binnen het uur afraffelen, en onverhard zou hoogstens een beetje tempo kosten. Maar op een zeiknat parcours bleek alles anders te zijn. De eerste halve kilometer ging nog wel, dat was over een fietspad. Maar daarna mochten we via een grasveld een bosje in, waarna we helling op het mountainbikeparcours betraden. Modder, hellingen, glijden en ik ben echt heel slecht in afdalen met weinig grip. De Peregrines zijn geniaal in bos en bergen, maar modder blieven ze niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aeRCHXBO-J2hGv3zArbWhE8A5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XodG7qRLOpD2xjQOqTidhxMn.jpg?f=fotoalbum_large

En zoals @Blomminator al fijntjes aanstipte uitte ik mijn onvrede daarover luidkeels. Was het parcours dan slecht? Nee, het parcours was eigenlijk best heel gaaf. Ik woon er vlakbij, maar trailen in Nieuwegein leek me nooit een optie. En dat bleek 15 kilometer lang prima te kunnen. Kwestie van creatief zijn, de groenstrook langs de geluidswal van de A2 is bijvoorbeeld heel geschikt. En de parken langs de woonwijken ook.

Zo kwamen we na een kilometer of 7 bij een aangelegde heuvel aan. Hier met schapen erop:

https://www.google.nl/map...0!7i5376!8i2688?entry=ttu

Met droog weer een spreekwoordelijk eitje, met de omstandigheden vrijdag (en nu, en de afgelopen weken, wat een teringweer!) de hel. Ik kwam nauwelijks naar boven, en andere lopers om mij heen ook niet. Één meter vooruit, op iets te glads stappen en dan vier meter terugglijden. Daar baalde ik wel even verschrikkelijk, op het moment zelf vond ik dat trail en mudrun niet hetzelfde zijn en dit obstakel niet in het parcours thuishoorde. Dus ik weer klagen... _O-

Daarna inderdaad gewoon op mijn reet die heuvel af gegleden, kort hobbeltje naar de drankpost en daar bij een jerrycan met water (hele lieve vrijwilliger!) mijn handen afgespoeld en wat te eten gepakt. De route liep verder door het park, met ook een spekglad plankenpad met nog gladdere bruggen. Haalde het tempo er wel uit, maar mooie omgeving. Route langs de geluidswal, maar nu onderaan de helling terug naar de recreatieplas, waar we nog een rondje omheen mochten maken. Om daarna via een gave lus langs een sloot met overal omgevallen bomen weer het mountainbikeparcours op te mogen. Nu nog gladder oOo _O-

Nog één steile beklimming, met touw, over de skiheuvel, daarna uitlopen naar de finish.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lv5v3XM3O_JVdMILYiJIE5aAqAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVG4iwQ2CrHBR4ASlYELfEaW.jpg?f=fotoalbum_large

De organisatie was uitstekend, het hele parcours was perfect uitgepijld met reflectiestrips, ruim voldoende vrijwilligers, en een afterparty! En heuse afterparty! En een gratis drankje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Yk74NQG9uzSU0rp19RvyQHZzc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PIyiK3d1QHBjA6aqvobFGHes.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was al een eeuwigheid niet meer wezen stappen, dit was best lachen. En voor herhaling vatbaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

user_tweakers schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:37:
13 november heb ik denk opersknie opgelopen. Ik loop sinds 10 weken 1x per week 5km. Op 13 november ineens 11,5km gedaan. Na 6km begin de pijn en dit heb ik doorgelopen.

De dagen daarna is het herstel verbeterd. Geen pijn meer. Tussendoor wel blijven fietsen. Zowel indoor als buiten. Ging meestal goed. (200km in de week)

21 november weer gelopen. +- 4km en na elke kilometer 30 seconden wandelen. Ging best goed. De knie is iets voelbaar, maar doet geen pijn.

23 november 1,5 gefietst. Laatste 30 minuutjes speelde de knie weer op. Rustig het huis gefietst ik wilde niks forceren.

Het lijkt nu een beetje gokken elke keer. In de dagelijkse dingen voelt mijn knie prima, maar zodra ik ga sporten is het wisselend.

Zouden dit de laatste pijntjes/ beschadigingen / overbelasting kunnen zijn? Ik snap dat blessures per persoon misschien anders kunnen zijn. Ik wil graag wil met alles beginnen maar wil het ook niet erger maken.

Zolang ik pijnvrij kan sporten kan ik denk niks verkeerd doen toch? Zodra de pijn op komt gelijk stoppen lijkt mij?

Ik denk overigens dat de lopersknie mogelijk een opstapeling van trainingsbelasting is geweest. De zaterdag ervoor een zware MTB rit gedaan, zondag redelijk hard op de racefiets 1,5 uur en die maandag de 11,5km.

Ik loop nog op 3 jaar oude Asics gel pulse 12. Vandaag wel nieuwe gekocht (want black Friday). De nimbus 24 lijkt mij een fijne schoen die genoeg demping moet geven.
Dit leest (for what it's worth) als nog te weinig hersteltijd....als ik het even eenvoudig distilleer :

De eerste keer "herstel" tussen 14 en 21 november bedraagt 7 dagen.

Daarna lees ik alleen maar last...ook bij fietsen.

Mijn advies zou zijn om even langer te herstellen.

maar ik ben geen expert :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz

Ik schreef een paar dagen terug het volgende. Voor mijn gevoel kunnen we de naam veranderen en is dit advies ook voor jou van toepassing :>
Roozzz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:52:
Gefeliciteerd @Bakkenist, je bent in de valkuil gelopen waar iedere wielrenner tegen aan loopt :+

Spontaan regelmatig 5-7km gaan lopen is gewoon veel te veel van het goede als beginnende loper. Doe jezelf alsjeblieft een plezier en zoek even een 0-5km hardloopschema en volg dat voor de komende 8 weken oid.

Een rustiger opbouw is noodzakelijk. Weet ook dat de echte overbelastingsklachten vaak pas optreden na een week of 4-6 structureel trainen :P Dus zie dit vooral als vroegtijdig waarschuwingssignaal. Hopelijk ben je er ook weer snel vanaf.
De laatste alinea heb jij zo te zien al bereikt. Helemaal jammer dat je nu ook klachten bij het fietsen hebt! Kwestie van gas terug en rust nemen. Gaat het niet over met een week rust, dan is het tijd voor een bezoekje aan de fysio voor een diagnose en behandelplan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm,, kijken of ik vandaag nog wat schoenen kan scoren met de cybermonday zut... Toch wel de moeite waard met al die kortingen. Was toch van plan langzaamaan weer eens te kijken naar een nieuwe duur en nieuwe tempo set.

Heb oa ook nog de reebok floatride 4 en vind dat een erg lekkere schoen, simpel maar soepel. Denk een acsics gt1000 oid maar eens proberen, voor 50 euro ongeveer ook gewoon een rpachtige prijs voor bewezen schoen.

@user_tweakers Helaas wat @Roozzz ook al zegt, dit is waarschinlijk al wat verder dan de beginnende signalen van overbelastinig en daar is dus meer voor nodig dan even een paar dagen rustig aan doen (en ik weet niet of 200km in de week blijven fietsen nou echt rustig aan doen is als je last van je knie hebt, al is de belasting natuurlijk wel anders).

Maar maak anders ff een afspraak met de fysio, bij mij kwamen mijn problemen met mijn knie toen oa door een zwakker ander been bijvoorbeeld. Met oefeningen en wat krachttraining dat kunnen verhelpen. Negeren en maar doorgaan hopende dat het vanzelf beter wordt is meestal niet bepaald de manier om er vanaf te komen (en als je niet uitkijkt lig je ECHT langer uit de running).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 18:50
Ik speel met het idee om een leuke 'Strava Art' te gaan hardlopen. De limiet ligt wel een beetje bij 40k op dit moment. Nu ben ik regelmatig onderweg voor werk en lijkt het me leuk om ergens een figuurtje als een kerstman of slee te lopen. Ik heb me suf gezocht, maar ik kan nergens software vinden om een figuur te herkennen en als gpx file te downloaden. Één van jullie wellicht ervaring hiermee, of wellicht een betere techniek dan uren lang tekenen en niet verder komen op strava? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
Roozzz schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:28:
[...]

Ik schreef een paar dagen terug het volgende. Voor mijn gevoel kunnen we de naam veranderen en is dit advies ook voor jou van toepassing :>

[...]

De laatste alinea heb jij zo te zien al bereikt. Helemaal jammer dat je nu ook klachten bij het fietsen hebt! Kwestie van gas terug en rust nemen. Gaat het niet over met een week rust, dan is het tijd voor een bezoekje aan de fysio voor een diagnose en behandelplan.
Na de laatste fietsrit waar ik die pijntjes licht voelde heb ik bijna niks meer gedaan. Hele weekend echt rustig aan gedaan

Vandaag 5km gelopen op 06:30, terwijl ik normaal 05:15 loop. Hartslag blijft rond 135, het is dus echt inhouden.

Wonder boven wonder niks geen pijntjes!
Ik ben ook begonnen met wat kracht oefeningen. +- 15 minuutjes wat oefeningen op een matje 2x per week.

Het plan is nu 3x per week lopen:
- 1x langzame duurloop. 5km. Elke week 500m erbij
- 1x interval. 4km
- 1x (snelle) duurloop 4km

De langzame duurloop wil ik verder opbouwen. De andere niet of echt heel weinig, naar mijn idee te gevaarlijk ivm blessures.

Ik ga nu mijn 13e week in sinds ik ben begonnen met hardlopen. Begonnen bij 5km en geëindigd op 10km per week. Die 10 is gewoon te veel in 1x lopen, dus het idee is nu om wel de meters te maken naar in meerdere dagen met altijd een rustdag ertussen.

Die 10 wil ik wel doen, maar dat moet dan dus pas over 10 weken gaan gebeuren omdat ik elke week 500m toevoeg aan de lange duurloop.

Tips of adviezen zijn altijd welkom.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Blomminator schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:52:

Jahoor, ik ben gegaan. Het was frisjes, maar nog lekker. En droog. In de regen over een baan rondjes maken is heel deprimerend. Fraulein ook mee. Tja.. het is suf. Zelfs SUF. Met hoofdletters. De groep was niet helemaal mijn smaak. Ik vind het leuker om met enige vorm van leeftijdsgenoten (of ietsje jonger) te lopen. En je wordt blij van snelle mensen, dat motiveert. Zoals @Fraggert al zei. Wat kletsen, misschien over wat wedstijdjes/loopjes praten, etc. Nou. dat was er nu niet bij helaas.

Daar stond ik dan. Met 7 oudjes. 3 niet heel oud, wel zeker 55 geweest. En 3 gewoon rond de 70. En 2 die echt tempo NUL hadden. 400meter baan rondjes rennen en dan gaan wandelen halverwege omdat 'het wel vermoeiend is anders..' En nog piepen dat het zo koud is. Mét 8 laagjes, buff, handschoenen etc..

Tja.. dat is niet per se de motiverende, stimulerende omgeving die ik had gehoopt.

Neemt niet weg, de training was oké. Niet super, maar oké. Te langzaam in mijn idee, maar ik ben ook een zeikerd. Hakken/billen, knieen heffen, intervalletje. Het bekende werk. Suf, maar je wordt er wel beter van...

Nouja, mixed emotions so far. Ik heb nog hoop dat een andere loopgroep op een andere avond wellicht een ander, gezelliger publiek heeft. En dat is nu door miscommunicatie of m'n verlopen kop 'per ongeluk' ben ingedeeld in de groep 'laatste levensfase'.. maar dat ik nog enkele jaren mag meedoen in de groep 'ik-denk-dat-ik-echt-nog-aardig-kan-meekomen-en-hip-ben'...

Wordt vervolgd ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

user_tweakers schreef op maandag 27 november 2023 @ 22:35:
[...]

Waarom? Je hebt niets gedaan met de reeds gegeven adviezen.

Ik verwacht de komende maanden een berichtje met terugval op deze manier.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:05
[...]

Na de laatste fietsrit waar ik die pijntjes licht voelde heb ik bijna niks meer gedaan. Hele weekend echt rustig aan gedaan

Vandaag 5km gelopen op 06:30, terwijl ik normaal 05:15 loop. Hartslag blijft rond 135, het is dus echt inhouden.

Ik ben ook begonnen met wat kracht oefeningen. +- 15 minuutjes wat oefeningen op een matje 2x per week.

- 1x interval. 4km

De langzame duurloop wil ik verder opbouwen. De andere niet of echt heel weinig, naar mijn idee te gevaarlijk ivm blessures.

Ik ga nu mijn 13e week in sinds ik ben begonnen met hardlopen. Begonnen bij 5km en geëindigd op 10km per week. Die 10 is gewoon te veel in 1x lopen, dus het idee is nu om wel de meters te maken naar in meerdere dagen met altijd een rustdag ertussen.

Die 10 wil ik wel doen, maar dat moet dan dus pas over 10 weken gaan gebeuren omdat ik elke week 500m toevoeg aan de lange duurloop.

Waarom ben je überhaupt bij 5km begonnen? Waarom niet een opbouwschema gepakt? (Start2run, Evy, couch25k etc).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

- 1x interval. 4km

normaliter ben ik van de pais en vree en nog maar eens een heel verhaal afsteken maar ik sluit me even aan bij het gestrekte been van @CaLeX om de boodschap over te brengen.

je gaat veel te hard.

die max 10% opbouw is is exact dat......max......jouw kadaver is dat hardlopen helemaal niet gewend.

Zelfs ik die braaf begon met een 5K beginschema ben uit de running geweest door op een langzaam tempo heel snel (met aeroob trainen) mijn conditie uit te bouwen...tot mijn peesplaat daar ineens anders overdacht.
Al liep ik dus langzaam <7km/min......de totale belasting is te veel.

Overtraining.

Daar steven je gewoon nog steeds op af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 09:45:
[...]

Jahoor, ik ben gegaan. Het was frisjes, maar nog lekker. En droog. In de regen over een baan rondjes maken is heel deprimerend. Fraulein ook mee. Tja.. het is suf. Zelfs SUF. Met hoofdletters. De groep was niet helemaal mijn smaak. Ik vind het leuker om met enige vorm van leeftijdsgenoten (of ietsje jonger) te lopen. En je wordt blij van snelle mensen, dat motiveert. Zoals @Fraggert al zei. Wat kletsen, misschien over wat wedstijdjes/loopjes praten, etc. Nou. dat was er nu niet bij helaas.

Daar stond ik dan. Met 7 oudjes. 3 niet heel oud, wel zeker 55 geweest. En 3 gewoon rond de 70. En 2 die echt tempo NUL hadden. 400meter baan rondjes rennen en dan gaan wandelen halverwege omdat 'het wel vermoeiend is anders..' En nog piepen dat het zo koud is. Mét 8 laagjes, buff, handschoenen etc..

Tja.. dat is niet per se de motiverende, stimulerende omgeving die ik had gehoopt.

Neemt niet weg, de training was oké. Niet super, maar oké. Te langzaam in mijn idee, maar ik ben ook een zeikerd. Hakken/billen, knieen heffen, intervalletje. Het bekende werk. Suf, maar je wordt er wel beter van...

Nouja, mixed emotions so far. Ik heb nog hoop dat een andere loopgroep op een andere avond wellicht een ander, gezelliger publiek heeft. En dat is nu door miscommunicatie of m'n verlopen kop 'per ongeluk' ben ingedeeld in de groep 'laatste levensfase'.. maar dat ik nog enkele jaren mag meedoen in de groep 'ik-denk-dat-ik-echt-nog-aardig-kan-meekomen-en-hip-ben'...

Wordt vervolgd ;w
Oei.......AV Drion :P .

begrijpelijk dat je hier nu niet stuiterend van enthousiasme naar binnen komt....jammer.

Mijn groepje.......maar we lopen met 2 of 3 groepen in totaal buiten soms wel....is ook een mixed bag maar we hobbelen gewoon in totaal zo tussen de 6 en 10+ K op een training.
Met allerlei oefeningen zoals 3 intervallen van 1km op 80% afgewisseld met praattempo.

Onderwijl dikke schik met iedereen....varierend van 50/60 die we moeten gaan ophalen (bij de kruising keren we om zodat we de groep weer bij elkaar hebben) tot 20 voor een beetje gezonde competitie....genoeg die ik echt niet kan bijhouden hoor.

anyway...geef het nog even een kans en bespreek het even met je trainer(s).......allicht een kwestie van verkeerd ingedeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

[...]

Wordt vervolgd ;w
Welke loopgroep ben je beland, die van stichting De Einder? _O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
[...]

Wordt vervolgd ;w
Ik wist niet dat het zo droevig gesteld was in Lelystad _O-

Er is vast wel ergens een iets jeugdiger / ambitieuzer groepje te vinden?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arebij
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:35
Fraggert schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:09:
[...]

normaliter ben ik van de pais en vree en nog maar eens een heel verhaal afsteken maar ik sluit me even aan bij het gestrekte been van @CaLeX om de boodschap over te brengen.

je gaat veel te hard.

die max 10% opbouw is is exact dat......max......jouw kadaver is dat hardlopen helemaal niet gewend.

Zelfs ik die braaf begon met een 5K beginschema ben uit de running geweest door op een langzaam tempo heel snel (met aeroob trainen) mijn conditie uit te bouwen...tot mijn peesplaat daar ineens anders overdacht.
Al liep ik dus langzaam <7km/min......de totale belasting is te veel.

Overtraining.

Daar steven je gewoon nog steeds op af.
Ik ben bang dat ondergetekende hier ook op afkoerst. Met me grote mond begin dit jaar beloofd dat ik de bruggenloop ga doen op 10 december. Natuurlijk veel te laat begonnen met trainen enzo dus dat gaat nog wat worden. Ik loop sinds Januari elke week 30-45 minuten op de loopband in de sportschool maar heb eigenlijk pas 3x buiten hard gelopen. Dat is wel ff andere koek zeg, loopband stel je in op 9.5 km ph en harder kan je niet. Buitenlopen moet je je echt inhouden heb ik gemerkt ! Van het weekend nieuwe schoenen gekocht en een lange broek. Zaterdag 6km gelopen in ongeveer 6.15 min/km, ging uitstekend. Gisteravond zelfde rondje gedaan in ook 6.15 min/km maar dan in de regen, snel gemerkt dat sokken vochtig werden dus moet nog even paar hardloopsokken aanschaffen. Ook voel ik me voeten iets meer maar dat lijkt me niet meer als normaal.

Plan is om morgen nog even een klein looptje te doen van 3 km, en zaterdag een 8km te pakken. Week erna nog eens 6 en 3 te doen en dan fingers crossed voor zondag :-)

Moet eerlijk zeggen, vind/vond aan hardlopen geen bal aan, vooral in de sportschool. Sta maar naar een raam te kijken... Gisteravond in de regen stond ik ook niet te springen maar lichamelijk wel lekker (niet zo warm als in de zomer lijkt me). Maar thuis op de bank, gedouched en wel geeft het toch wel een trots gevoel :-) Wie weet komt er toch nog een vervolg na volgende week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
[...]

Wordt vervolgd ;w
Ik zat ook te denken om me aan te sluiten bij de lokale Atletiek vereniging. Maar hier was ik ook al bang voor. Dit zou mij echt niet motiveren ;)

Ach, voor nu doet het park het ook prima. Gisteren tijdens een relatief droog stukje ook even een rondje gemaakt. Dat houd ik vol tot in ieder geval de 5km en dan kijk ik wel verder.

Of zijn er mensen die in Nijmegen rondom de Goffert wonen en een loopgroepje willen oprichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 24-09 22:18
Mijn Garmin horloge heeft bedacht dat ik zondag 20,9 kilometer moet hardlopen. Zelf maar besloten er een halve marathon van te maken (die 200 meter extra…). Vorige week “mocht” ik 18 km lopen. Ik heb dat toen in een tempo van 5:30 vast weten te houden maar vanaf een kilometer of 15 wordt het wel echt afzien. Met dit weer (lekker koud) neem ik niks mee, maar ik vermoed dat ik ergens rond die 15 km toch wat energie behoefte heb. Zal een mini Snickers rond een km of 15 helpen? Of is het gewoon een gebrek aan lange afstand conditie?

Ik loop drie keer per week, 1 keer een duurloop van nu dus 20,9 km en 2 keer een tempo training met voornamelijk interval training (die zijn vaak totaal iets van 10 km)

[ Voor 13% gewijzigd door koentjuh op 28-11-2023 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jelte schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:59:
[...]
Ik zat ook te denken om me aan te sluiten bij de lokale Atletiek vereniging. Maar hier was ik ook al bang voor. Dit zou mij echt niet motiveren ;)
Je weet het pas als je de (meestal gratis) introductieles heb gevolgd he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
koentjuh schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:12:
Mijn Garmin horloge heeft bedacht dat ik zondag 20,9 kilometer moet hardlopen. Zelf maar besloten er een halve marathon van te maken (die 200 meter extra…). Vorige week “mocht” ik 18 km lopen. Ik heb dat toen in een tempo van 5:30 vast weten te houden maar vanaf een kilometer of 15 wordt het wel echt afzien. Met dit weer (lekker koud) neem ik niks mee, maar ik vermoed dat ik ergens rond die 15 km toch wat energie behoefte heb. Zal een mini Snickers rond een km of 15 helpen? Of is het gewoon een gebrek aan lange afstand conditie?

Ik loop drie keer per week, 1 keer een duurloop van nu dus 20,9 km en 2 keer een tempo training met voornamelijk interval training (die zijn vaak totaal iets van 10 km)
Ja, wat te eten zal helpen. Neem ook iets te drinken mee. Dat helpt minstens zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006

polthemol

Moderator General Chat
niet genoeg opbouw en zeker niet genoeg training met 1 keer per week 5km. Gezien je doet wielrennen, is de kans groot dat je cardio prima in orde is, maar je zult ook rustig moeten opbouwen zodat je pezen en gewrichten het kunnen bijhouden.

Dus rust houden tot het echt weg is en dan gewoon netjes een start 2 run volgen, dat is inclusief het aantal keren rennen per week :)

Fietsen is trouwens prima om die knie rust te geven, mits je maar niet stevige klimmetjes ed moet doen, maar beetje lekker rustig peddelen.

Ik geloof dat je bij runners knee het voelt bij trap af en niet trap op (of net omgekeerd, was een raar iets ermee), zodra dat helemaal weg is, dus ook geen vervelend gevoel meer, zit je redelijk ok om nog eens te gaan opbouwen.

En hier weer eens begonnen langzaam: bijna een maand stil gelegen met beetje ene na andere virus en ziekte op rij. Dit jaar geen wedstrijden meer, voor volgend jaar de 24 uurs opnieuw en dan 2 keer zo een eigen grote loop (mijn eerste keer 100K route nog eens doen in 2024, 5 jaar hardlopen vieren ermee hoezee) en de Dutch Mountain Trail + 60bonuskilometer doen als een soort van social trail (@Roozzz schrijf je nu in joh! :P ).

Nu eerst vooral kijken waar ik conditioneel schade heb opgelopen, want een maand bijna niets doen moet toch een rekening opleveren.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
@koentjuh beter een banaan, dadels of gelletje. Iets wat makkelijk(er) verteert dan een snicker. Belangrijker is goed drinken; bidon/waterzak mee met wat isotone sportdrank erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
[...]
Je kan toch eens een proeflesje proberen?

Ik doe zelf trouwens alleen maar de baantraining 1 keer per week en ga zo heel af en toe eens mee met de duurloopgroep op zaterdagochtend voor wat onverharde kilometers over onze Veluwe.
De baantrainingen doe ik mee in de 'wedstrijdgroep', zoals zij dat dan noemen. Niet dat ik verder zo'n wedstrijdloper ben ofzo. Maar goed, daar vind ik genoeg aansluiting. Vaak vormen we wel een groepje met 4, 5, 6 en pakken we om en om de 'kop' bij het kernprogramma. Ik vind 't wel lekker altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane

Ik zou eerder een gelletje meenemen. Denk dat ik zelf een Snickers niet eens wegkrijg tijdens het lopen. Heb toevallig zelf nog een kleine 22.5 km gelopen afgelopen zaterdagochtend met een paar andere idioten lopers. Gemiddeld tempo zat op 5.39 en dat ging nog wel zonder gelletjes en drinken. De meesten hadden wel iets van een gelletje mee btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:27:
[...]

Je weet het pas als je de (meestal gratis) introductieles heb gevolgd he ;)
InZane schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:44:
[...]

Je kan toch eens een proeflesje proberen?

[...]
Dat klopt. En zoals ik in mijn originele post zeg, ga ik eerst rustig zelf trainen tot ik de 5km kan doen. Daarna kijk ik verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

beetje water met sportdrank, sla je 2 vliegen in 1 klap.....maar eten en drinken onderweg is ook gewenning.

op een gegeven moment liep ik ook met mijn trailvest met waterzak naar de brievenbus om het maar overdreven te roepen :P

nu train ik >60-90 min zonder water en merk ik dat ik veel langer zonder kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jelte schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:52:
[...]

[...]
Dat klopt. En zoals ik in mijn originele post zeg, ga ik eerst rustig zelf trainen tot ik de 5km kan doen. Daarna kijk ik verder.
ok, dat haalde ik niet uit je berichtje, sorry.

het zou zonde zijn om met de ervaring van een ander jezelf te kort te doen, dat was mijn insteek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:55:
[...]

op een gegeven moment liep ik ook met mijn trailvest met waterzak naar de brievenbus om het maar overdreven te roepen :P
Moet gelijk weer denken aan de avondvierdaagse met de basisschool van m'n dochter een paar maanden geleden. Daar zag ik iedere avond een vader met een trailvest meelopen.... op de 5km :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:58:
[...]

Moet gelijk weer denken aan de avondvierdaagse met de basisschool van m'n dochter een paar maanden geleden. Daar zag ik iedere avond een vader met een trailvest meelopen.... op de 5km :+
_O- _O- _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Lange radiostilte geweest! Maar ik ben weer begonnen met lopen en dus alweer met opbouwen.
Had vandaag een ingeving, laat ik ChatGPT eens om een schema vragen.
De prompt: "Geef mij een hardloopschema van 12 weken waarbij ik 3x per week train om sneller te worden op de 5km afstand. "

Resultaat:
Natuurlijk, hier is een hardloopschema voor 12 weken om je snelheid op de 5 km te verbeteren. Het schema omvat drie trainingen per week, met variatie in afstanden en snelheid. Zorg ervoor dat je een warming-up en cooling-down opneemt bij elke training.

Week 1-4: Opbouw van de basis

Dag 1: 3 km rustig joggen

Rustig tempo om je spieren op te warmen.
Dag 2: Intervaltraining

5 x 400 meter sprint met 200 meter rustig joggen tussen elke sprint.
Dag 3: 4 km met een gematigd tempo

Week 5-8: Snelheidsverhoging

Dag 1: 4 km rustig joggen

Dag 2: Fartlektraining

Varieer je snelheid gedurende 5 km. Sprint bijvoorbeeld 1 minuut gevolgd door 2 minuten rustiger joggen.
Dag 3: Intervaltraining

6 x 400 meter sprint met 200 meter rustig joggen.
Week 9-12: Pieksnelheidstraining

Dag 1: 4 km rustig joggen

Dag 2: Tempo Run

3 km op een hoger tempo dan je gemiddelde.
Dag 3: Intervaltraining

8 x 400 meter sprint met 200 meter rustig joggen.
Houd in gedachten dat luisteren naar je lichaam belangrijk is. Als je vermoeidheid of pijn voelt, neem dan extra rustdagen. En vergeet niet om een goede balans te vinden tussen training en rust. Veel succes!
Als ik dit lees is dat best een interessant schema, niet eens zo slecht als verwacht :+
Maargoed, ik heb besloten mij te focussen op de korte afstand even, gezien het gebrek aan tijd. 12weken schema gedownload van hardlopen.nl & rustig aan begonnen.
De afgelopen maanden hebben mij nóg trager gemaakt dan ik al was :+ Z1 tempo is nu tussen de 7:30/km - 8:00 / km

Ach, al het begin is moeilijk. Waarom begin ik dan zo vaak opnieuw?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

welkom terug @Dazzler2120 d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 24-09 22:18
Dank voor alle tips. Ik ga wel even kijken wat ik in mijn zak meekrijg als test. Misschien toch maar 2 x tien lopen, dan kan mijn kroost in de voortuin klaar staan met wat water en een banaan. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
koentjuh schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:36:
Dank voor alle tips. Ik ga wel even kijken wat ik in mijn zak meekrijg als test. Misschien toch maar 2 x tien lopen, dan kan mijn kroost in de voortuin klaar staan met wat water en een banaan. 😀
Dat is een goeie. Ik heb zelf een flipbelt voor mijn lange duurloop. Vind ik perfect en zit niet in de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
[...]

Ach, voor nu doet het park het ook prima. Gisteren tijdens een relatief droog stukje ook even een rondje gemaakt. Dat houd ik vol tot in ieder geval de 5km en dan kijk ik wel verder.

Of zijn er mensen die in Nijmegen rondom de Goffert wonen en een loopgroepje willen oprichten?
Het wisselt natuurlijk wel per vereniging. Bij ons (niet geheel toevalig Nijmegen Atletiek, vandaar dat ik even reageerde) zijn er verschillende tempogroepen die in het weekend lekkere duurlopen doen en doordeweeks intervallen. Daarbij komen we nauwelijks op de baan, maar gaan we meestal het bos in. Op doordeweekse avonden is dat in deze tijd van het jaar te donker, maar het universiteitsterrein is vlakbij en daar is ook genoeg ruimte voor wat intervallen.

Je mag altijd een paar keer op proef meelopen, als je wilt.

Nou woon ik zelf vlak naast de Goffert, dus solo ren ik daar wel eens een rondje. Maar een loopgroepje oprichten, dat levert ruzie op bij mijn vereniging. Ik geef daar zelf ook af en toe trainingen, vandaar. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
koentjuh schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:36:
als je een drankfles mee kunt nemen, zou sportdrank moeten volstaan ook voor die afstand (als je niet helemaal tot het gaatje aan het gaan bent :) ).

Je hebt drinkflessen met een soort handschoentje die afdoende moeten zijn voor een ~2 uurtjes op pad zijn. Daar is vaak ook nog plek voor een gelletje in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:50:
[...]

Het wisselt natuurlijk wel per vereniging. Bij ons (niet geheel toevalig Nijmegen Atletiek, vandaar dat ik even reageerde) zijn er verschillende tempogroepen die in het weekend lekkere duurlopen doen en doordeweeks intervallen. Daarbij komen we nauwelijks op de baan, maar gaan we meestal het bos in. Op doordeweekse avonden is dat in deze tijd van het jaar te donker, maar het universiteitsterrein is vlakbij en daar is ook genoeg ruimte voor wat intervallen.

Je mag altijd een paar keer op proef meelopen, als je wilt.

Nou woon ik zelf vlak naast de Goffert, dus solo ren ik daar wel eens een rondje. Maar een loopgroepje oprichten, dat levert ruzie op bij mijn vereniging. Ik geef daar zelf ook af en toe trainingen, vandaar. ;)
ah tof. Dan zie ik je misschien wel eens in het park.

Voor nu loopt er even genoeg bij mij, dus ga eerst nog zelf aan de slag met een schema tot de 5. En daarna ga ik waarschijnlijk graag op je aanbod in.

Tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user_tweakers
Shinji schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:04:
[...]

Waarom ben je überhaupt bij 5km begonnen? Waarom niet een opbouwschema gepakt? (Start2run, Evy, couch25k etc).
Omdat ik nu zo'n 12 weken bezig ben en dit vrijwel klachtenvrij gedaan hebt met 5km per keer, daarom leek mij dit een goed startpunt, maar mogelijk dus te enthousiast.

De klachten kwamen bij de 10k+ afstanden, die vermijd ik nu dus.

Zoals ik uit meerdere reacties hier leest dus gewoon nog veel rustiger opbouwen en wandel stukken tussendoor. In ieder geval bedankt voor de reacties!

Als ik couch to 5k lees komt er bij mij een beeld naar boven van een iets te zware man die nooit beweegt en op het idee komt om fit te gaan worden. Omdat ik zelf al vrij sportief ben, vrij licht (65kg) en tijdens mijn werk gemiddeld 13.000 stappen zet per dag schaalde ik mezelf mogelijk iets hoger in 8)7
polthemol schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:29:
[...]

niet genoeg opbouw en zeker niet genoeg training met 1 keer per week 5km. Gezien je doet wielrennen, is de kans groot dat je cardio prima in orde is, maar je zult ook rustig moeten opbouwen zodat je pezen en gewrichten het kunnen bijhouden.

Dus rust houden tot het echt weg is en dan gewoon netjes een start 2 run volgen, dat is inclusief het aantal keren rennen per week :)

Fietsen is trouwens prima om die knie rust te geven, mits je maar niet stevige klimmetjes ed moet doen, maar beetje lekker rustig peddelen.

Ik geloof dat je bij runners knee het voelt bij trap af en niet trap op (of net omgekeerd, was een raar iets ermee), zodra dat helemaal weg is, dus ook geen vervelend gevoel meer, zit je redelijk ok om nog eens te gaan opbouwen.

En hier weer eens begonnen langzaam: bijna een maand stil gelegen met beetje ene na andere virus en ziekte op rij. Dit jaar geen wedstrijden meer, voor volgend jaar de 24 uurs opnieuw en dan 2 keer zo een eigen grote loop (mijn eerste keer 100K route nog eens doen in 2024, 5 jaar hardlopen vieren ermee hoezee) en de Dutch Mountain Trail + 60bonuskilometer doen als een soort van social trail (@Roozzz schrijf je nu in joh! :P ).

Nu eerst vooral kijken waar ik conditioneel schade heb opgelopen, want een maand bijna niets doen moet toch een rekening opleveren.
Bedankt! Ik twijfel ook nog of het wel een runners knie is geweest. De pijn die ik had was vervelend maar nam snel af en sinds het weekend helemaal weg.

In ieder geval bedankt een ieder die de moeite heeft genomen om mijn berichten te lezen/beantwoorden.

Ik ga rustig aan doen en hopelijk zijn mijn volgende berichten alleen maar positief :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57

Flipm0de

geen

Zijn hier zone1 lopers? Als ik de opbouw schema’s bekijk bij hardlopen.nl is 70% zone1. Ik moet dan zowat wandelen en met m’n armen doen alsof ik een 😛. Heb dan echt 1,5uur nodig voor 10k.

Benieuwd naar de ervaringen.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Flipm0de schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:21:
Zijn hier zone1 lopers? Als ik de opbouw schema’s bekijk bij hardlopen.nl is 70% zone1. Ik moet dan zowat wandelen en met m’n armen doen alsof ik een 😛. Heb dan echt 1,5uur nodig voor 10k.

Benieuwd naar de ervaringen.
Hoeveel zones hebben ze in totaal? Zone 1 is waardeloos, zou gewoon mooi zone 2 aanhouden. Zone 2 van Strava dus, bij sommige tools wordt dat alweer als zone 3 gezien.

Het gaat erom dat je rustig aan doet maar betekent niet dat je 100% van die tijd gaat wandelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Slickk op 28-11-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57

Flipm0de

geen

Slickk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:57:
[...]

Hoeveel zones hebben ze in totaal? Zone 1 is waardeloos, zou gewoon mooi zone 2 aanhouden. Zone 2 van Strava dus, bij sommige tools wordt dat alweer als zone 3 gezien.

Het gaat erom dat je rustig aan doet maar betekent niet dat je 100% van die tijd gaat wandelen.
5 stuks. Lijkt wel overeen te komen met Garmin. Volg nu een ander schema en daar loop ik meestal in 3 en soms in 2.

Reden dat ik op zoek ging; de Garmin zegt dat ik te weinig aerobe runs doe. M’n meeste zitten idd rond Tempo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NemZk_E0lXWOXcN3JHOPERUX6Fs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0nKvJzB3jmDgYjhwj63xTkqK.png?f=fotoalbum_large

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:57
Flipm0de schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:21:
Zijn hier zone1 lopers? Als ik de opbouw schema’s bekijk bij hardlopen.nl is 70% zone1.
75-80% van mijn duurlopen zit in zone 1. Dat loop ik in een tempo op of net onder de 6:00/km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
@Flipm0de hoe heb je je zones bepaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-09 22:29
Iemand tips v.w.b. voeding in de week voor en tijdens de Bruggenloop (15 km op 10 dec in Rotterdam)?

Normaliter loop ik langere afstanden en neem dan altijd wel een gelletje mee, maar is 15 km niet te kort?
Doel is om hem binnen het uur te lopen.
Dacht altijd dat je lichaam ongeveer een uur op de al aanwezige koolhydraten in het lichaam kan presteren.

En de dagen ervoor, nog een beetje carbloaden of is dat ook niet echt nodig voor 15 km?

P.S. ergens nog Vaporfly's 3 te vinden voor minder dan 260? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
Flipm0de schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:13:
[...]

5 stuks. Lijkt wel overeen te komen met Garmin. Volg nu een ander schema en daar loop ik meestal in 3 en soms in 2.

Reden dat ik op zoek ging; de Garmin zegt dat ik te weinig aerobe runs doe. M’n meeste zitten idd rond Tempo.

[Afbeelding]
Ik heb dat ook wel behoorlijk. Ik ben een redelijk trage loper (Z1 zit rond de 7'30"/km). Meestal ga ik hoog in Z1 lopen op een Z1 loopje, met af en toe een uitstapje naar Z2.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pretouska
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:47
[...]

- 1x interval. 4km

Wellicht zijn de adviezen bij de triathlon anders, vind de reacties van de anderen best demotiverend. al zijn ze niet onwaar.

Ik meen dat er vooral problemen bij pees lengte verschil is. ( om te rennen heb je langere pezen nodig, dat heeft tijd nodig.)

Om vele uren te maken trainen de meeste triatleten wel voornamelijk in D1/D2 of Z1/Z2 ( je moet nog makkelijk kunnen kletsen) en de schema's zijn bijna niet weg te denken. Trainings schema's worden al veel gebruikt bij mensen die in de middenmoot van de competities mee doen.

als je adhok af en toe lekker 5k of meer wilt hardlopen tussendoor, is het denk ik wel verstandig om tempo los te laten (ik weet onmogelijk als je al fit uit een andere sport komt).
Wil je dat het makkelijker en sneller gaat? ga dan vaker trainer : ) (maar wel rustig)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Slickk schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:57:
[...]

waarom stel je zo hard dat zone 1 waardeloos is? De zones gaan niet over de beweging die je maakt (wandelen vs. hardlopen), maar over de inspanning die je lijf ervaart.

Als je start met lopen zit je veelal (als je geen sportachtergrond hebt) bij elk stukje in z4/z5 in het begin, waarbij rennen in Z1 niet te doen is haast. Je hartslag gaat te snel omhoog. Als je in Z1 moet trainen en je kunt niet rennen (nog) dan opteer je desnoods voor stevig wandelen. Een stukje je techniek aanpassen of rennen tot je uit Z1 gaat en even pauzeren zijn ook een goede hulp.

Voor duurconditie is de Z1 een heel prettige zone om mee te trainen: je kunt heel veel trainingsvolume maken omdat je heel snel hersteld. Beetje voorbarig imo om het als waardeloos af te vinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43
ArmyOfQueens schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 23:51:
Iemand tips v.w.b. voeding in de week voor en tijdens de Bruggenloop (15 km op 10 dec in Rotterdam)?

Normaliter loop ik langere afstanden en neem dan altijd wel een gelletje mee, maar is 15 km niet te kort?
Doel is om hem binnen het uur te lopen.
Dacht altijd dat je lichaam ongeveer een uur op de al aanwezige koolhydraten in het lichaam kan presteren.

En de dagen ervoor, nog een beetje carbloaden of is dat ook niet echt nodig voor 15 km?

P.S. ergens nog Vaporfly's 3 te vinden voor minder dan 260? :)
Een gel vooraf nemen lijkt me dan wel voldoende. Onderweg er nog een nemen zal volgens mij niet veel uitmaken. Maar als je er eentje net voor de start neemt profiteer je er wel van. Carbloaden is meer iets voor een hele marathon. De bruggenloop is in de middag, dus als je in de ochtend goed uitgerust bent en goed eet, met iets meer suikers, is er weinig dat je van die tijd kan afhouden. Tenzij het doel wel erg ambitieus is gesteld.

Bij top4running kan je de Vaporfly 3 nog wel krijgen voor 201 euro (met kortingscode). Komt uit Tsjechië, dus neem een paar dagen voor verzending. Ik moet wel zeggen dat de 3 mij een beetje tegenvalt t.o.v. de 2. De 3 ziet er wat normaler uit, met een plattere hak. Maar het bouncy gevoel dat ik bij de 2 heb (want die heb ik ook nog wel) is minder bij de 3. De schoen is natuurlijk licht en wel wat stabieler. Dus je kunt er zeker snel op gaan. Maar van een nieuwe versie had ik meer verwacht. Versie 2 blijft bij mij dus ook in de roulatie zitten.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Pagina: 1 ... 278 ... 395 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.