Ik heb er vanwege een blessure veel mee getraind in de sportschool. Daar zat hij vast aan een oefeningen rek. Als je er een gaat kopen zorg er dan voor dat de lengte instelbaar is, dan kan je namelijk op meerde manieren trainen. Uiteindelijk zal je namelijk steeds meer lengte nodig hebben omdat je hoek scherper wordt. En je kan hem bijv. langer maken om erin op te drukken (zowel benen rustend in de beugels als je armen).SVMartin schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:16:
Ik overweeg serieus een suspension trainer aan te schaffen. Nu bestaat onze zolder voor de helft uit een werkkamer waar een houten balk voor de constructie van het dak doorheen loopt.
Iemand ervaring met het bevestigen van een muur/plafond anker hieraan?
En hoeveel ruimte heb ik eigenlijk nodig? De balk zit denk ik op 2m20 hoog, en de ruimte ervoor kan ik makkelijk met gespreide armen ronddraaien. Plafond gaat schuin de hoogte in, dus dat is geen probleem.
Bedankt voor de tip, gelijk even gecheckt. Nog niet besteld, maar volgens een review kun je hem makkelijk op lengte maken.El-Vder schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:25:
[...]
Ik heb er vanwege een blessure veel mee getraind in de sportschool. Daar zat hij vast aan een oefeningen rek. Als je er een gaat kopen zorg er dan voor dat de lengte instelbaar is, dan kan je namelijk op meerde manieren trainen. Uiteindelijk zal je namelijk steeds meer lengte nodig hebben omdat je hoek scherper wordt. En je kan hem bijv. langer maken om erin op te drukken (zowel benen rustend in de beugels als je armen).
Haha, ik snap je punt, maar ik kwam achter het bestaan van deze dingen nav een tip hier, en ik wil hem gebruiken ter ondersteuning van het hardlopen. Is het dan okee?Adam1980 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:10:
[...]
Het heeft weinig meer meer hardlopen te maken(en net iets anders wat jij gaat maken)
Maar dit heb ik thuis gefabriceerd
https://woodworking.nl/th...kstang-en-schommel.31974/
De laatste post is het resultaat. Naar alle tevredenheid, de kinderen zijn er erg blij mee (ligt trouwens een gymmat onder). En ik kan lekker optrekken.
Mooie plek zo! Mijn ruimte is wat kleiner. Ik schat 2m x 3m:
:strip_exif()/f/image/aHfZo2eNbwBzoBiUnyOGF2GT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind alles oké, ik laat me graag meeslepen in allerlei off-topic geleuterSVMartin schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:42:
[...]
Haha, ik snap je punt, maar ik kwam achter het bestaan van deze dingen nav een tip hier, en ik wil hem gebruiken ter ondersteuning van het hardlopen. Is het dan okee?
Mooie plek zo! Mijn ruimte is wat kleiner. Ik schat 2m x 3m:
[Afbeelding]
Die houten balk ziet er solide uit. Als je mijn forumpost op woodworking.nl even doorleest, dan lees je ook dat de dakondersteuning in NL op een flink pak sneeuw wordt berekend. Dus er kan veel gewicht aan. Ik zou een stang maken, aan de zijde van die balk waar het dak verder omhoog gaat, en daar aan bevestigen wat je nodig hebt. Dan kun je 'm ook gebruiken voor pull-ups.
Leiden Marathon ookArmyOfQueens schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:37:
Inschrijving CPC Loop is geopend!
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Vanmiddag bij de Action ook zo'n suspension trainer aangeschaft voor 6 euro. Voor het geld volgens mij prima. Lengte verstelbaar en op 2 manieren vast te maken (met een soort ankertje voor achter de deur en met een lus om bv aan haak of rek vast te maken). Nu bedenken welke oefeningen ik er mee wil doen.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
OK, het heeft even geduurd maar gisteren dus eindelijk mijn loopschoenen aangetrokken en voor het eerst in ca. 8 jaar de fiets(en) laten staan om een rondje te lopen. Stukje achtergrond: fanatiek wielrenner/mountainbiker, dus het hart-longsysteem is prima ontwikkeld.Roozzz schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:11:
[...]
Er is geen shortcut voor de gewenning aan de impact van hardlopen. Je zal rustig aan op moeten bouwen, hoe goed je conditie ook is. Die is überhaupt zelden de beperkende factor in het opbouwtempo. Conditie ontwikkeld vele malen sneller dan je pezen.
Dus take it easy en kies een start to run schema dat je leuk lijkt
Het was uiteindelijk 5 km op een tempo van 5:10 min/km, waarbij ik in mijn duurzone gebleven ben (onder de aërobe drempel). Wat me van diverse kanten werd toegestoken heb ik inderdaad ook zelf ervaren: de motor wil wel, maar de benen begon ik echt wel te voelen tegen het einde.
Als ik dit soort loopjes nu eens 1x per week blijf doen, naast mijn trainingen op de fiets... ben ik dan op de goede weg wat de experts hier betreft? Ik probeer te letten op een hoge pasfrequentie, dus geen gestamp. Gisteren bleek dat 170 spm te zijn, wat niet altijd natuurlijk aanvoelde maar wel zorgde voor minder impact op de gewrichten lijkt me.
Ik heb geen specifieke doelen anders dan het aanbrengen van wat variatie in mijn trainingsschema (gericht op fietsen) en wellicht over een maand of wat een 10 km te kunnen voltooien rond de 5:00 min/km zonder dat het een aanslag is op mijn pezen/spieren.
Tips blijven welkom.
Afwisseling is altijd goed voor de motivatie en gezondheidBakkenist schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:16:
[...]
OK, het heeft even geduurd maar gisteren dus eindelijk mijn loopschoenen aangetrokken en voor het eerst in ca. 8 jaar de fiets(en) laten staan om een rondje te lopen. Stukje achtergrond: fanatiek wielrenner/mountainbiker, dus het hart-longsysteem is prima ontwikkeld.
Het was uiteindelijk 5 km op een tempo van 5:10 min/km, waarbij ik in mijn duurzone gebleven ben (onder de aërobe drempel). Wat me van diverse kanten werd toegestoken heb ik inderdaad ook zelf ervaren: de motor wil wel, maar de benen begon ik echt wel te voelen tegen het einde.
Als ik dit soort loopjes nu eens 1x per week blijf doen, naast mijn trainingen op de fiets... ben ik dan op de goede weg wat de experts hier betreft? Ik probeer te letten op een hoge pasfrequentie, dus geen gestamp. Gisteren bleek dat 170 spm te zijn, wat niet altijd natuurlijk aanvoelde maar wel zorgde voor minder impact op de gewrichten lijkt me.
Ik heb geen specifieke doelen anders dan het aanbrengen van wat variatie in mijn trainingsschema (gericht op fietsen) en wellicht over een maand of wat een 10 km te kunnen voltooien rond de 5:00 min/km zonder dat het een aanslag is op mijn pezen/spieren.
Tips blijven welkom.
Hoe oud ben je ongeveer?
Voor de belasting op gewrichten/pezen helpt het om op zachte ondergrond te lopen, in bos of park.
Thanks! Ik ga het Garmin schema bestuderen.Slupor schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:05:
[...]
Welkom! Garmin heeft wel degelijk marathonplannen. Deze zijn te vinden onder de Zelfgestuurde plannen, dus vallen niet onder de Garmin Coach. Heb zelf nu 2x het Gemiddelde Marathon plan van Full Potential gedaan en dit is prima bevallen.
Ik ben benieuwd wat de belasting en hoe het herstel gaat zijn de komende tijd met twee lange duurlopen per week! Heb nog geen blessures of klachten, behalve wanneer ik frequentie verhoog naar 5 dagen dus houd het sowieso op 4 en soms bij snelheidswerk (sprints en pr tempo) rondom heupen.
Motivatie ook echt inderdaad. Dikke maand zitten aanhikken tegen het doen van dit 1e rondje, want... iedere seconde dat ik loop kan ik niet fietsen.SVMartin schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:39:
[...]
Afwisseling is altijd goed voor de motivatie en gezondheid
Hoe oud ben je ongeveer?
Voor de belasting op gewrichten/pezen helpt het om op zachte ondergrond te lopen, in bos of park.
Ben 37 jaar. Niet heel zwaar (70 kg) voor mijn lichaamslengte (1.78 m), maar inderdaad... goed idee om vooral het onverharde op te zoeken.
@Slupor ik heb eens gezocht naar die trainingsplannen van Garmin.
Bij Garmin connect vind ik onder Training -> trainingsplannen
enkel de plannen van Garmin Coach voor 5k 10k en HM.
"zelfgestuurde" plannen vind ik niet.
Bij Garmin connect vind ik onder Training -> trainingsplannen
enkel de plannen van Garmin Coach voor 5k 10k en HM.
"zelfgestuurde" plannen vind ik niet.
https://nos.nl/artikel/24...nder-2-uur-kunnen-loodsen
Jammer dat ik niet meeloop anders had ik Kiptum voor de eerste 100 50m kunnen hazen. Bergaf van de Erasmusbrug af moet ik de 21km/uur toch eventjes kunnen aantikken
Jammer dat ik niet meeloop anders had ik Kiptum voor de eerste 100 50m kunnen hazen. Bergaf van de Erasmusbrug af moet ik de 21km/uur toch eventjes kunnen aantikken
@Bakkenist onderschat dat laten wennen van je benen/gewrichten echt niet. Het is niets voor niets dat hardlopers op latere leeftijd juist gaan fietsen om te kunnen blijven duursporten zonder belasting. Langzaam opbouwen dus.
Ben zelf fan van duurloop - tempo/interval - lange duurloop drietal dus mountainbike zou dan je tempo/interval zijn toch? Lange duurloop zou racefiets kunnen zijn en dan kan je dus uit met een korter duurloopje. Maar ben niet zo expert als de rest hier. Fan van lage hartslag het volume doen. Hoe dan ook: wennen vooral! En afstanden uitbouwen met ongeveer 10% per keer als je verder wilt. We zijn geen 30 meer
Ben zelf fan van duurloop - tempo/interval - lange duurloop drietal dus mountainbike zou dan je tempo/interval zijn toch? Lange duurloop zou racefiets kunnen zijn en dan kan je dus uit met een korter duurloopje. Maar ben niet zo expert als de rest hier. Fan van lage hartslag het volume doen. Hoe dan ook: wennen vooral! En afstanden uitbouwen met ongeveer 10% per keer als je verder wilt. We zijn geen 30 meer
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Als je heel geleidelijk het aantal kilometers uitbreidt, geef je je lichaam de kans om aan de extra belasting te wennen. Let er daarbij op dat je niet tegelijkertijd de intensiteit verhoogt, dus je extra kilometers loop je vrijwel uitsluitend in een rustig tempo. En als je merkt dat je niet voldoende herstelt tussen de lange lopen door, doe een stap terug en sla er een keer eentje over, of vervang een lange loop door een herstelloopje. Succes!Aandeijssel schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:43:
[...]
Thanks! Ik ga het Garmin schema bestuderen.
Ik ben benieuwd wat de belasting en hoe het herstel gaat zijn de komende tijd met twee lange duurlopen per week! Heb nog geen blessures of klachten, behalve wanneer ik frequentie verhoog naar 5 dagen dus houd het sowieso op 4 en soms bij snelheidswerk (sprints en pr tempo) rondom heupen.
@Hartloper de zelfgestuurde plannen zijn ook niet te vinden in de Garmin Connect app, maar alleen in de browserversie van Garmin Connect. Als je daar onder Training en planning kijkt bij trainingsplannen, kun je rechtsboven op Zoek een plan klikken. Onder de Garmin Coach plannen vind je daar de Zelfgestuurde plannen van 5K t/m de Marathon. Als je vervolgens een plan kiest kun je een begin- of einddatum kiezen en worden alle workouts in de agenda ingeladen.
/f/image/JeLO57UFLLy4SLcpFGH1jPXg.png?f=fotoalbum_large)
Bedankt Slupor, is wel handig. Wat ik tot nu toe deed was 1 week op voorhand telkens de trainingen voor de komende week op mijn smarthome instellen en dan synchrosiren met het horloge.
Hiermee kan ik het de ganse trainingsperiode via de laptop programmeren.
En ik hoef niet het Garmin schema te volgen, elke dag kan gewijzigd worden.
Hiermee kan ik het de ganse trainingsperiode via de laptop programmeren.
En ik hoef niet het Garmin schema te volgen, elke dag kan gewijzigd worden.
Grrrr, had voor vandaag lange langzame duurloop op programma staan. Dacht aan 18km en als het lekker ging 21km. Probleem: zoontje jarig. Ochtend was geen optie. Voormiddag ook niet ivm andere dingen. Misschien nog even einde middag? Alles hatsflats snel afwikkelen van klussen etc. Glaasje isotoon, vaseline op de tepels, outfit aan, winegums in zakje en stond op punt te gaan; "Je weet toch dat om 17.00 vriendjes komen om te gourmetten met hem"? Nondeju.... niet goed geregeld/afgehecht. Resultaat: alles weer uit en morgen maar haha. Voordeel: vannacht brak geslapen. Als ik vanavond goede nacht maak komt dat nog beter uit ook. Moest het even kwijt.
edit: en met veel moeite die Stock X sokken aan gekregen. Hopeloos klusje altijd.
edit: en met veel moeite die Stock X sokken aan gekregen. Hopeloos klusje altijd.
[ Voor 6% gewijzigd door Jazzper op 12-11-2023 17:53 ]
Haha, ik kan het me voorstellen, maar je zoontje is ook erg belangrijk! Hoop dat het een feestje is om nooit te vergeten. Mijn moeder heeft het nog steeds over een kinder verjaardagsfeestje van mij van ruim 35 jaar geleden waarbij we ook gingen gourmetten en de pannenkoeken tegen het plafond zatenJazzper schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:12:
Grrrr, had voor vandaag lange langzame duurloop op programma staan. Dacht aan 18km en als het lekker ging 21km. Probleem: zoontje jarig. Ochtend was geen optie. Voormiddag ook niet ivm andere dingen. Misschien nog even einde middag? Alles hatsflats snel afwikkelen van klussen etc. Glaasje isotoon, vaseline op de tepels, outfit aan, winegums in zakje en stond op punt te gaan; "Je weet toch dat om 17.00 vriendjes komen om te gourmetten met hem"? Nondeju.... niet goed geregeld/afgehecht. Resultaat: alles weer uit en morgen maar haha. Voordeel: vannacht brak geslapen. Als ik vanavond goede nacht maak komt dat nog beter uit ook. Moest het even kwijt.
Hier precies hetzelfde (we hebben zelfs zo goed als dezelfde stats). Pas op dat je niet te snel gaat. Het is voor ons moeilijker om niet te snel te gaan dan andersom. Ben al een paar maanden bezig met een combi van hardlopen en fietsen en voor mij is dat echt de perfecte mix.Bakkenist schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:16:
[...]
OK, het heeft even geduurd maar gisteren dus eindelijk mijn loopschoenen aangetrokken en voor het eerst in ca. 8 jaar de fiets(en) laten staan om een rondje te lopen. Stukje achtergrond: fanatiek wielrenner/mountainbiker, dus het hart-longsysteem is prima ontwikkeld.
Tips blijven welkom.
Let wel op dat hardlopen redelijk blessure gevoelig is. Daarom beter langzaam opbouwen dan te snel. Heb de eerste weken rust al gehad ivm knie problemen. Goede schoenen zijn ook wel belangrijk.
Hier ook even een mindere fase...
Al een week of 3 aan het snotteren/sukkelen met de gezondheid, daarnaast prive wat drukke weken waardoor rustig herstellen nog even niet wil lukken, ben ik een autist die koste wat kost mijn programma wil doen, wat drukke dingen op werk, ook enkele gezellige dingen (met bijbehorende versnaperingen), etc etc.
Oftewel, het moet maar zoals het gaat (niet helemaal lekker) met lagere tempos/hogere hartslag tot gevolg.
Nou ja, hopelijk zijn delen van de drukke zaken nu enigzins afgerond en kan ik nu wat meer slaap en rust gaan pakken.
Ondanks alles net wel voor de marathon van Berlijn ingeschreven, staat de 60 van texel in maart op het programma en 2 weken erna de halve marathon in berlijn. In de tussentijd het marathonprogramma van Garmin weer opgepakt (intermediate op basis van hartslag, ben daar ook echt wel fan van!) en heb ik sowieso mijn grootste jaar qua kms al (en zijn er nog bijna 2 maanden te gaan).
Rotweer helpt er ook neit bij, hoewel het nog aardig te ontwijken is geweest tot nu toe... Binnenkort wel weer richting de 30km qua LDL en dat betekent weer wat meer trailen asl het goed is, daar toch ook wel zin in.
Maar ja, zo te zien worstelen meer mensen daarmee op het moment... hoort er ook allemaal natuurlijk. Hoe simpel ook, voor mij is het ook een kwestie van als ik loop leef ik daarnaast ook gezonder (en kan ik een biertje nemen zonder dat het een 'negatieve impact heeft qua calorieen'...
Het lopen zelf is niet altijd even plezierig of genieten van, maar wel steeds weer blij dat ik het toch gedaan heb... het grotere plaatje. Plezier komt vanzelf wel weer als alles weer een beetje hersteld is.
Al een week of 3 aan het snotteren/sukkelen met de gezondheid, daarnaast prive wat drukke weken waardoor rustig herstellen nog even niet wil lukken, ben ik een autist die koste wat kost mijn programma wil doen, wat drukke dingen op werk, ook enkele gezellige dingen (met bijbehorende versnaperingen), etc etc.
Oftewel, het moet maar zoals het gaat (niet helemaal lekker) met lagere tempos/hogere hartslag tot gevolg.
Nou ja, hopelijk zijn delen van de drukke zaken nu enigzins afgerond en kan ik nu wat meer slaap en rust gaan pakken.
Ondanks alles net wel voor de marathon van Berlijn ingeschreven, staat de 60 van texel in maart op het programma en 2 weken erna de halve marathon in berlijn. In de tussentijd het marathonprogramma van Garmin weer opgepakt (intermediate op basis van hartslag, ben daar ook echt wel fan van!) en heb ik sowieso mijn grootste jaar qua kms al (en zijn er nog bijna 2 maanden te gaan).
Rotweer helpt er ook neit bij, hoewel het nog aardig te ontwijken is geweest tot nu toe... Binnenkort wel weer richting de 30km qua LDL en dat betekent weer wat meer trailen asl het goed is, daar toch ook wel zin in.
Maar ja, zo te zien worstelen meer mensen daarmee op het moment... hoort er ook allemaal natuurlijk. Hoe simpel ook, voor mij is het ook een kwestie van als ik loop leef ik daarnaast ook gezonder (en kan ik een biertje nemen zonder dat het een 'negatieve impact heeft qua calorieen'...
Het lopen zelf is niet altijd even plezierig of genieten van, maar wel steeds weer blij dat ik het toch gedaan heb... het grotere plaatje. Plezier komt vanzelf wel weer als alles weer een beetje hersteld is.
Gelukkig is gourmetten met ingevette tepels ook geen straf!Jazzper schreef op zondag 12 november 2023 @ 16:12:
Na een paar doorregende loopjes deze week (wat een regen !) vandaag wel leuke duurloop gedaan van 25km.
Koud maar droog.
Normaal doe ik de lange duurlopen rustig (5:00-5:10/km) , maar nu had ik zin om wat sneller te lopen en aangezien mijn loopmaatje van vandaag wat jonger en sneller is gingen de kilometers vlot aan 4:40/km. Zeker niet geforceerd maar al babbelend gingen de kilometers snel voorbij.
Ik had niks van bevoorrading bij en dat voelde ik het laatste kwartier. Voor 25 km rustig heb ik geen eten of drinken nodig maar bij 25 km aan medium intensiteit blijkbaar wel.
Deze week is dinsdagavond 10 km rustig gepland. Vrijdagmiddag heb ik een inspanningstest met lactaat en Vo2max dus donderdag ga ik niet hardlopen om vrijdag fris te zijn.
Garmin heeft mijn VO2max op 57, ik ben benieuwd wat die echt is. Wat lactaatdrempel betreft, aangezien mijn marathonhartslag 160-168/', schat ik mijn lactaatdrempel op 172/'. Ook daar benieuwd wat er uit de bus komt.
Koud maar droog.
Normaal doe ik de lange duurlopen rustig (5:00-5:10/km) , maar nu had ik zin om wat sneller te lopen en aangezien mijn loopmaatje van vandaag wat jonger en sneller is gingen de kilometers vlot aan 4:40/km. Zeker niet geforceerd maar al babbelend gingen de kilometers snel voorbij.
Ik had niks van bevoorrading bij en dat voelde ik het laatste kwartier. Voor 25 km rustig heb ik geen eten of drinken nodig maar bij 25 km aan medium intensiteit blijkbaar wel.
Deze week is dinsdagavond 10 km rustig gepland. Vrijdagmiddag heb ik een inspanningstest met lactaat en Vo2max dus donderdag ga ik niet hardlopen om vrijdag fris te zijn.
Garmin heeft mijn VO2max op 57, ik ben benieuwd wat die echt is. Wat lactaatdrempel betreft, aangezien mijn marathonhartslag 160-168/', schat ik mijn lactaatdrempel op 172/'. Ook daar benieuwd wat er uit de bus komt.
Poh @Hartloper , jij loopt 25km zonder extra input? Ook geen water mee? Bij mijn 17KM LLD laatst had ik 1 gelletje en 150ml waterflaconnetje. Had al meer gemogen. Was toevallig net aan het kijken naar die nerderige maar oh zo handige running vests want wil verder uitbouwen. Moet alleen zo lachen om al die rungirls met hun journey op social media (tiktok met name) die voor hun eerste 3,5km al running vests vol gear meenemen.
Aangezien de herfst begonnen is, sinds een paar weken gestopt met hooikoortsmedicatie. Gaat om levocetirizine. Spul werkt prima, vroeger de voorloper cetirizine gebruikt, daar sliep ik heel goed op.
Nu het kouder wordt en ik gestopt ben met de hooikoortsmedicatie, gaan mijn tijden er snel op vooruit, terug naar pre-corona tijden (05:15/km voor 7km). Het meeste wat mij opviel is dat mijn hartslag van 170 naar 130 ging.
Iemand dit vaker gezien? Ik ga er in januari achter komen of het aan de hooikoortsmedicatie ligt... of de hooikoorts... of de temperatuur... 🤷♂️
Nu het kouder wordt en ik gestopt ben met de hooikoortsmedicatie, gaan mijn tijden er snel op vooruit, terug naar pre-corona tijden (05:15/km voor 7km). Het meeste wat mij opviel is dat mijn hartslag van 170 naar 130 ging.
Iemand dit vaker gezien? Ik ga er in januari achter komen of het aan de hooikoortsmedicatie ligt... of de hooikoorts... of de temperatuur... 🤷♂️
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
In het verleden liep ik altijd alle ldl-en zonder iets, tot 38km aan toe. Echter heb ik daardoor nooit goed voeding getraind voor de marathon, dat is niet zo slim. Verder merk ik dat het herstel veel beter is als je wel eet en drinkt tijdens de ldl-en.Jazzper schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:15:
Poh @Hartloper , jij loopt 25km zonder extra input? Ook geen water mee? Bij mijn 17KM LLD laatst had ik 1 gelletje en 150ml waterflaconnetje. Had al meer gemogen. Was toevallig net aan het kijken naar die nerderige maar oh zo handige running vests want wil verder uitbouwen. Moet alleen zo lachen om al die rungirls met hun journey op social media (tiktok met name) die voor hun eerste 3,5km al running vests vol gear meenemen.
Dat is wel echt een heel groot verschil. Van levocetirizine is eigenlijk alleen soms het tegenovergestelde te vinden. Wellicht loop je gewoon makkelijker in de kou? Je zou komend voorjaar ook een ander anti-histaminicum kunnen proberen zoals fexofenadine.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Nee, ik had niks mee, maar zoals ik zei voelde ik dat wel het laatste kwartier.Jazzper schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:15:
Ik was van plan 24km te lopen, dat is ongeveer de afstand vanaf waar ik gels en/of sportdrank meeneem.
Maar vandaag had ik niet veel zin om met een rugzak te lopen en ik liep in short en T-shirt dus er was geen plaats voor drank.
Bij het thuiskomen heb ik onmiddellijk 2 grote glazen melk gedronken en een Hipro yoghurt.
De rest van de dag had ik duidelijk meer eetlust.
Verder sluit ik me aan bij @Secsytime, het herstel is beter als je tijdens lange duurlopen brandstof inneemt.
Voor mij is lang > 21km.
Vrijdag 18km gelopen op, zoals Garmin het noemt “een lekker tempo”, dat was voor mij dus 1:42. Niet geheel ontevreden, aangezien is ruim 3 maand geleden pas begonnen ben met hardlopen.
Volg nu een schema voor de halve marathon, zit in week 7 (van de 19) en verbaas me beetje dat ik nu al bijna de volledige afstand moet lopen. Op karakter had ik die laatste drie km er ook nog wel bij kunnen doen :-)
Twijfel ook nog beetje of ik wat drinken / eten mee moet nemen. Met dit weer valt het met de dorst wel mee, maar merk dat ik na de 15 km wel wat suf lijk te worden. Kan ook gebrek aan (duur) conditie zijn?
Anyway, het lopen bevalt me goed, lekker om te merken dat de vooruitgang er goed in zit. Ben wel bewust die trainingen gaan volgen omdat “ gewoon een rondje rennen” mij teveel pijntjes opleverde.
Volg nu een schema voor de halve marathon, zit in week 7 (van de 19) en verbaas me beetje dat ik nu al bijna de volledige afstand moet lopen. Op karakter had ik die laatste drie km er ook nog wel bij kunnen doen :-)
Twijfel ook nog beetje of ik wat drinken / eten mee moet nemen. Met dit weer valt het met de dorst wel mee, maar merk dat ik na de 15 km wel wat suf lijk te worden. Kan ook gebrek aan (duur) conditie zijn?
Anyway, het lopen bevalt me goed, lekker om te merken dat de vooruitgang er goed in zit. Ben wel bewust die trainingen gaan volgen omdat “ gewoon een rondje rennen” mij teveel pijntjes opleverde.
Ik heb het ook tot een week of 2-3 geleden dagelijks gebruikt. Maar een dergelijk verschil merk ik niet, eigenlijk merk ik helemaal niets. Ik heb overigens niet in mn data gekeken om dat te verifiëren. Ik vind dat wel een groot verschil voor een dergelijk medicament. Je kan er natuurlijk suf van worden van dat spul, maar dit lijkt me een te groot verschil om volledig aan de levocetirizine toe te schrijven. Nog andere zaken aan de hand?Motrax schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:35:
Aangezien de herfst begonnen is, sinds een paar weken gestopt met hooikoortsmedicatie. Gaat om levocetirizine. Spul werkt prima, vroeger de voorloper cetirizine gebruikt, daar sliep ik heel goed op.
Ik ben met de allereerste coronalockdown in 2020 volledig overgegaan op barefoot rennen met Vibram FiveFingers. Was me toen heel goed bevallen, scheelde voor mij een hoop spierpijn in de dagen na het lopen die ik daarvoor vaak ervaarde.
Echter begin september met wadlopen iets met m’n linker achillespees gedaan en sindsdien was helemaal zonder enige demping lopen toch niet zo lekker meer. Daarom nu een paar Altra Superior 6 aangeschaft, nog steeds zero-drop en breder dan gemiddeld, maar met demping.
Was even wennen, zulke strakke, stevige, verende schoenen. Maar gisteren 15km door de Loonse en Drunense Duinen gerend, en zowel tijdens, direct na als vandaag nergens last van. Was eigenlijk ook wel lekker om wat minder voorzichtig te kunnen lopen.
Ik denk dat ik voor het hardlopen dus een beetje van m’n barefoot-geloof gevallen ben. 😳
Echter begin september met wadlopen iets met m’n linker achillespees gedaan en sindsdien was helemaal zonder enige demping lopen toch niet zo lekker meer. Daarom nu een paar Altra Superior 6 aangeschaft, nog steeds zero-drop en breder dan gemiddeld, maar met demping.
Was even wennen, zulke strakke, stevige, verende schoenen. Maar gisteren 15km door de Loonse en Drunense Duinen gerend, en zowel tijdens, direct na als vandaag nergens last van. Was eigenlijk ook wel lekker om wat minder voorzichtig te kunnen lopen.
Ik denk dat ik voor het hardlopen dus een beetje van m’n barefoot-geloof gevallen ben. 😳
Ja daarom was ik ook al zo verbaasd. Wel ook 3-4 maanden nu krachttraining erbij, en juist veel minder hardlopen in de week. Juist de dag ervoor benen getraind. Ik had een langzame loop verwacht, maar het ging vanaf het begin lekker 🤷♂️Adam1980 schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:39:
[...]
Ik heb het ook tot een week of 2-3 geleden dagelijks gebruikt. Maar een dergelijk verschil merk ik niet, eigenlijk merk ik helemaal niets. Ik heb overigens niet in mn data gekeken om dat te verifiëren. Ik vind dat wel een groot verschil voor een dergelijk medicament. Je kan er natuurlijk suf van worden van dat spul, maar dit lijkt me een te groot verschil om volledig aan de levocetirizine toe te schrijven. Nog andere zaken aan de hand?
Ik slaap wel prima op levoceterizine...
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Het blijft mij zelfs als hardloper, verbazen hoeveel mensen in het donker zonder reflectievestje of iets van verlichting gaan hardlopen. Had er net eentje bijna op de motorkap, dame was ook volledig zwart aangekleed.
Wou er bijna iets van gaan zeggen, maar ik dacht, het is maandagochtend en ik heb nog geen koffie op.
Wou er bijna iets van gaan zeggen, maar ik dacht, het is maandagochtend en ik heb nog geen koffie op.

ID.3 1st Plus Mangan Grey
Rij je dan op plekken waar je voetgangers kunt verwachten niet te hard?PB1983 schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:25:
Het blijft mij zelfs als hardloper, verbazen hoeveel mensen in het donker zonder reflectievestje of iets van verlichting gaan hardlopen. Had er net eentje bijna op de motorkap, dame was ook volledig zwart aangekleed.
Dit was toevallig een plek waarvan ik weet dat je kan voetgangers en fietsers kan verwachten, dus hou mij daar aan de snelheid. Dit stuk was nog een dertig kilometer zone (wel in het buitengebied) met weinig verlichting. 200 meter verderop mag je 60 en loop er zelf ook vaak hard. Nu word ik daar ook als ik met een complete discotheek aan verlichting en reflectie ook nog wel eens over het hoofd gezien.Secsytime schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:31:
[...]
Rij je dan op plekken waar je voetgangers kunt verwachten niet te hard?
Ik moet Levocitrizine helaas chronisch gebruiken voor andere klachten, maar de avond voor een wedstrijd sla ik deze over om inderdaad topfit te kunnen zijn.Motrax schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:35:
Merk ook best veel verschil in prestatie vreemd genoeg.
Hier een lichte vorm van hooikoorts en neem cetirizine, maar alleen wanneer ik daadwerkelijk symptomen heb. Dit is doorgaans alleen in voorjaar en/of zomer en over het algemeen maar zo'n 5 keer per jaar.Motrax schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:35:
Is het nodig dat je dit dagelijks neemt? Klinkt gevoelsmatig als wat overdreven, maar ik ken jouw situatie uiteraard niet.
Wat betreft die hartslagdaling, heb je dit 1 keer geconstateerd of meermaals? En hoe is die hartslag gemeten, op de pols of via hartslagband? Een dergelijke daling bij dezelfde omstandigheden via band gemeten lijkt me schier onmogelijk. Als dit wel daadwerkelijk het geval is dan zou ik langs de cardioloog gaan.
Strava Garmin 265
Toch behoorlijk wat Levocitrizine (en andere vormen van hooikorstmedicatie) in de lente en zomermaanden dagelijks ingenomen, maar merkte eigenlijk nooit wat van verminderde prestaties of dufheid. Ik nam het altijd 's-morgens in en ging eigenlijk altijd wel prima, ook nooit van de huisarts gehoord dat ik het 's-avonds moest innemen.
* PB1983 leest volgende keer maar weer eens de bijsluiter
* PB1983 leest volgende keer maar weer eens de bijsluiter
[ Voor 9% gewijzigd door PB1983 op 13-11-2023 08:54 ]
Helaas last van de pollen van de bomen en ook nog de klassieke hooikoorts, dus effectief vanaf januari tot aan oktober stevig last...Tim_W schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:50:
[...]
Hier een lichte vorm van hooikoorts en neem cetirizine, maar alleen wanneer ik daadwerkelijk symptomen heb. Dit is doorgaans alleen in voorjaar en/of zomer en over het algemeen maar zo'n 5 keer per jaar.
Is het nodig dat je dit dagelijks neemt? Klinkt gevoelsmatig als wat overdreven, maar ik ken jouw situatie uiteraard niet.
Wat betreft die hartslagdaling, heb je dit 1 keer geconstateerd of meermaals? En hoe is die hartslag gemeten, op de pols of via hartslagband? Een dergelijke daling bij dezelfde omstandigheden via band gemeten lijkt me schier onmogelijk. Als dit wel daadwerkelijk het geval is dan zou ik langs de cardioloog gaan.
Dit was toevallig 1x, maar had al eerder gemerkt dat het lopen makkelijker ging. Nu viel mij op dat mijn hartslag zoveel lager was. Gemeten via een horloge, niet heel precies, maar voor een indicatie goed genoeg.
☻/
/▌
Dat verschilt nogal per mens. Ik heb ooit een allergietest gedaan met in totaal 16 of 18 prikjes op mijn arm. 2 controle prikjes, de test was valide. Verder had ik een reactie op 14 (of 16) allergenen. De een wat minder sterk dan de andere. Met als gevolg dat ik in februari al de eerste klachten krijg, dat stopt ergens eind oktober (en allergisch voor katten, die ik dus niet in huis neem). Maar misschien was het dit jaar wel november; eind oktober was ik al gestopt en begin november kreeg toch weer wat vage klachten passend bij hooikoorts.Tim_W schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:50:
[...]
Sportprestaties hebben er bij mij eigenlijk nooit onder geleden het medicatie gebruik. Eerder andersom toen ik als puber te weinig medicatie gebruikte en versuft was door de hooikoorts (snotteren/loopneus en oneindig niezen).
Zeker nu het kouder wordt kan de polsmeting er zomaar heel erg naast zitten @Motrax, een daling van 40 slagen is niet niks en ik acht de kans daarom erg groot dat het door de meting komt.
Ik loop doorgaans altijd met hartslagband, maar begin dit jaar tijdens mijn langste duurloop een keer op pols gelopen en toen zat de meting er na 9 km -en aan het einde ook 30-40 slagen naast.
Nooit geweten dat dit zo lang als ook dagelijks nodig kan zijn @Adam1980, ik was altijd in de veronderstelling dat je hooikoort medicatie alleen af en toe neemt bij klachten in voorjaar/zomer.
Ik loop doorgaans altijd met hartslagband, maar begin dit jaar tijdens mijn langste duurloop een keer op pols gelopen en toen zat de meting er na 9 km -en aan het einde ook 30-40 slagen naast.
Nooit geweten dat dit zo lang als ook dagelijks nodig kan zijn @Adam1980, ik was altijd in de veronderstelling dat je hooikoort medicatie alleen af en toe neemt bij klachten in voorjaar/zomer.
[ Voor 18% gewijzigd door Tim_W op 13-11-2023 09:16 ]
Strava Garmin 265
merkte het gisteren ook, moet volgens het schema in Zone3 lopen. Ging lekker maar bleef volgens mn horloge op 150 hangen terwijl ik merkte dat ik wel mn best aan het doen was. Na wat gegoogle blijkt het zo te zijn dat Pols hortslagmeters hier met de kou moeite mee hebben.Tim_W schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:13:
Zeker nu het kouder wordt kan de polsmeting er zomaar heel erg naast zitten @Motrax, een daling van 40 slagen is niet niks en ik acht de kans daarom erg groot dat het door de meting komt.
Zijn er wel tips voor? Bijvoorbeeld een mouw over je horloge zodat het wat warmer is? Wat vochtig maken?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Een beetje vochtig maken zou kunnen helpen @Flipm0de, niet te los (maar ook niet te strak) kan ook wat helpen.
Echter, de polsmeting blijft toch beperkt, dus als je meer zekerheid wil wat betreft een accurate meting dan kan zou ik toch voor de hartslagband gaan. Ik heb de 1e 2 jaar dat ik loop op polsmeting gelopen en loop nu alweer 1.5 met band en zou niet meer anders willen.
Echter, de polsmeting blijft toch beperkt, dus als je meer zekerheid wil wat betreft een accurate meting dan kan zou ik toch voor de hartslagband gaan. Ik heb de 1e 2 jaar dat ik loop op polsmeting gelopen en loop nu alweer 1.5 met band en zou niet meer anders willen.
Strava Garmin 265
Misschien even vragen in het sporthologes topic. Zelf heb ik geen idee. Om dit probleem te voorkomen heb ik een hartslagband aangeschaft. Prima toevoeging op mijn horloge tijdens het sporten.Flipm0de schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:16:
[...]
merkte het gisteren ook, moet volgens het schema in Zone3 lopen. Ging lekker maar bleef volgens mn horloge op 150 hangen terwijl ik merkte dat ik wel mn best aan het doen was. Na wat gegoogle blijkt het zo te zijn dat Pols hortslagmeters hier met de kou moeite mee hebben.
Zijn er wel tips voor? Bijvoorbeeld een mouw over je horloge zodat het wat warmer is? Wat vochtig maken?
Ben nu nog echt beginner, als ik dit doorzet (voor mezelf als ik de 10k heb afgetikt en richting een HM ga, dan mag ik een band). Voel me nu te amateur met mn 5k loopjesTim_W schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:21:
Een beetje vochtig maken zou kunnen helpen @Flipm0de, niet te los (maar ook niet te strak) kan ook wat helpen.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik heb hier anderhalve week geleden ook wat van ervaren. Terwijl het bij mij juist ging om een vreemd hoge hartslag. Mijn conclusie was, na een check mét hartslagband, dat beide manieren niet 100% betrouwbaar zijn in vochtige en frisse omstandigheden. De hartslagband was de eerste 10 minuten van slag. Het horloge ging na een minuut of 30 merkwaardig doen.Flipm0de schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:16:
[...]
merkte het gisteren ook, moet volgens het schema in Zone3 lopen. Ging lekker maar bleef volgens mn horloge op 150 hangen terwijl ik merkte dat ik wel mn best aan het doen was. Na wat gegoogle blijkt het zo te zijn dat Pols hortslagmeters hier met de kou moeite mee hebben.
De pols warmer en droger te houden hielp wel. Dus iets met lange mouwen of armstukken.
Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039
Goedemorgen allen, zijn er nog mede-Tweakers die komend weekend ook mee gaan doen aan de zevenheuvelennacht en/of zevenheuvelenloop? Ik heb me voor allebei ingeschreven.
Ik heb afgelopen zaterdag nog een laatste intervaltraining gedaan en daardoor nu wat spierpijn in de kuiten. De afstand (22km totaal) heb ik wel in de benen en er zit een nacht/ochtend rust tussen, de enige onbekende voor mij zijn de heuvels op de zondag. De zevenheuvelennacht ga ik op rustig tempo (lees: weinig risico) doen en goed genieten van de sfeer, om vervolgens op zondag een mooie tijd neer te zetten. Hopelijk werkt het weer komend weekend een beetje mee en is het zaterdagavond niet zo vreselijk koud als vorig jaar.
Ik heb afgelopen zaterdag nog een laatste intervaltraining gedaan en daardoor nu wat spierpijn in de kuiten. De afstand (22km totaal) heb ik wel in de benen en er zit een nacht/ochtend rust tussen, de enige onbekende voor mij zijn de heuvels op de zondag. De zevenheuvelennacht ga ik op rustig tempo (lees: weinig risico) doen en goed genieten van de sfeer, om vervolgens op zondag een mooie tijd neer te zetten. Hopelijk werkt het weer komend weekend een beetje mee en is het zaterdagavond niet zo vreselijk koud als vorig jaar.
vochtig maken werkt bij externe banden, niet bij je horloge die meet door licht te gebruiken. Opwarmen wellicht wel want dan zullen de bloedvaten weer wat groter worden en makkelijker te zien zijn.Flipm0de schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:16:
[...]
Omdat ik het gevoel heb dat de polsmeting van mijn FR245 er soms wel aardig naast zit (en de feestdagen er aan zitten te komen) ben ik van plan mezelf een hartslagband kado te doen
.
De voor de hand liggende optie is dan de HRM-pro van Garmin, maar die is aardig aan de prijs, vooral vergeleken met het Decathlon (Kalenji) alternatief.
Heeft er iemand ervaring met beide hartslagbanden en wat zijn de voor en nadelen van beide?
De voor de hand liggende optie is dan de HRM-pro van Garmin, maar die is aardig aan de prijs, vooral vergeleken met het Decathlon (Kalenji) alternatief.
Heeft er iemand ervaring met beide hartslagbanden en wat zijn de voor en nadelen van beide?
Band wel eerst nat gemaakt? Hij hoort het dan wel gelijk goed te doen.sander_g schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:41:
De hartslagband was de eerste 10 minuten van slag.
Startvak bruin, ga voor 1:13PatrickPR schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:34:
Goedemorgen allen, zijn er nog mede-Tweakers die komend weekend ook mee gaan doen aan de zevenheuvelennacht en/of zevenheuvelenloop? Ik heb me voor allebei ingeschreven.
Dat klinkt als het laatste Dixi-bezoekje voordat het startschot valt
Succes en veel plezier..... ....jij ook @PatrickPR .......is een mooie loop

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Zeker. De band was in het begin nat gemaakt. Er was een connectie. Band en horloge startten allebei op een hartslag van rond 70. OHR ging toen geleidelijk omhoog, richting 140-150 wat bij mij normaal is voor de eerste kilometer en rustig lopen. Maar de band vloog sneller omhoog en piekte na ongeveer 5 minuten boven de 190.InZane schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:18:
[...]
Band wel eerst nat gemaakt? Hij hoort het dan wel gelijk goed te doen.
Daarna zakte hij weer. Na ca. 8 minuten liepen band en OHR synchroon. Wel soms 2 of 3 bpm verschil, maar niks bijzonders. Bij de 40 minuten, na afloop (dus niet tijdens) enkele tempoblokken, schoot het horloge omhoog terwijl de band juist rustig zakte. Even de pols droog wrijven en ze waren het weer onderling eens.
Vorig weekend heb ik in Dordrecht alleen met horloge gelopen en mijn pols met armstukken wat beschermd. Ondanks vocht en wind kreeg ik toen normale waarden gedurende de hele 21km.
Misschien niet de meest handige tip, maar ik had ook veel problemen met m'n hartslagband (Polar H9/H10) in combi met een Grit X. Hartslag die altijd rond de 120 bleef, gigantische spikes, of 10 minuten goed functionerend en dan weer op 70 uitkomen. Las van alles over nat maken, batterijen vervangen, de 'magneetstrip' schoonmaken met dreft, etc etc. Het werkte gewoon nooit lekker en de band heeft een jaar in de kast gelegen.
Enkele weken geleden op aangeven van een tip in dit draadje, een 'namaak' band gekocht op Ali en de polar sensor hierop gedaan. Deze werkt perfect. Een her-investering van een tientje vijfje en ik loop opeens elke run weer met een hartslagband.
Oftewel, wellicht is er een klein defect in de band waardoor de signalen niet lekker door komen!
[ Voor 7% gewijzigd door Docslik op 13-11-2023 13:25 . Reden: prijs en link toegevoegd ]
Ik zie behoorlijk wat matige ervaringen/recensies op de website van Decathlon wat betreft de Kalenji band, ik kan niet in je portemonnee kijken, maar zou niet twijfelen en toch voor de Garmin gaan.BiLLie- schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:52:
Omdat ik het gevoel heb dat de polsmeting van mijn FR245 er soms wel aardig naast zit (en de feestdagen er aan zitten te komen) ben ik van plan mezelf een hartslagband kado te doen.
Strava Garmin 265
Last minute ingeschreven voor de Graef Castricum trail 35k van Cairn. Nog meer Tweakers die meelopen as. Zondag?
[ Voor 5% gewijzigd door Gaargod op 13-11-2023 13:45 ]
Ik meld me hier ook weer sinds lange tijd. Nadat ik eindelijk de 5km heb getrotseerd (zonder blessures) had ik Zondag eindelijk de 10km gehaald! 
Nu haalde ik de 6 á 7 km met gemak. Toch was deze 10km teveel van het goede, best wel beurs nu, alsof ik de marathon heb gelopen
Volgende keer iets rustiger aan. Maar de hartslag bleef lekker laag (tot aan de 8km)
Wel op een sloom tempo van 7:47 /km , maar het ging me om het "volhouden" en lopen op een lage hartslag.
Hoe kan ik nu het snelste progressie maken? ik doe eigenlijk alleen maar langzame/rustig rondjes.
Nu haalde ik de 6 á 7 km met gemak. Toch was deze 10km teveel van het goede, best wel beurs nu, alsof ik de marathon heb gelopen
Wel op een sloom tempo van 7:47 /km , maar het ging me om het "volhouden" en lopen op een lage hartslag.
Hoe kan ik nu het snelste progressie maken? ik doe eigenlijk alleen maar langzame/rustig rondjes.
Eerst duurvermogen opbouwen door steeds langere afstanden te lopen op langzaam tempo.DaYwaLkUr schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:15:
Ik meld me hier ook weer sinds lange tijd. Nadat ik eindelijk de 5km heb getrotseerd (zonder blessures) had ik Zondag eindelijk de 10km gehaald!
Nu haalde ik de 6 á 7 km met gemak. Toch was deze 10km teveel van het goede, best wel beurs nu, alsof ik de marathon heb gelopenVolgende keer iets rustiger aan. Maar de hartslag bleef lekker laag (tot aan de 8km)
Dan interval toevoegen aan je trainingsprogramma om de snelheid te verhogen
Mijn vrouw gebruikt een band van Polar op haar exercisebike van Stages en die werkt perfect icm met haar Fenixhuppeldepup.BiLLie- schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:52:
Omdat ik het gevoel heb dat de polsmeting van mijn FR245 er soms wel aardig naast zit (en de feestdagen er aan zitten te komen) ben ik van plan mezelf een hartslagband kado te doen.
Dat wil niet zeggen dat een Garmin minder is, voor ik uitgeschakeld werdt met een blessure stond een Garmin band op mijn verlanglijstje, Straks met langere lopen eens "onze" Polar gebruiken of me dat bevalt.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik weet iig dat ik hier een simpele Polar heb die het al heel wat jaren prima doet. Ik heb die ook wel eens vergeleken met wat andere banden, maar daar kwam uit dat ze allemaal dezelfde uitkomst gaven (2 horloges + 2 banden en achteraf naast elkaar leggen). Naar mijn idee zit er dus bar weinig verschil in.Fraggert schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:57:
[...]
Mijn vrouw gebruikt een band van Polar op haar exercisebike van Stages en die werkt perfect icm met haar Fenixhuppeldepup.
Dat wil niet zeggen dat een Garmin minder is, voor ik uitgeschakeld werdt met een blessure stond een Garmin band op mijn verlanglijstje, Straks met langere lopen eens "onze" Polar gebruiken of me dat bevalt.
[removed]
Gaaf dat je besloten hebt om beide te doenPatrickPR schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:34:
@BiLLie- Voorzover ik weet is elke HRband goed en is er weinig verschil tenzij je meer metrics wil dan kom je bij de duurdere banden uit. Denk dat de Garmin Pro cadans etc heeft dat hebben de goedkopere modellen meestal niet.
Ik gebruik een Wahoo Tickr uit 2018. Deze doet het nog altijd, wel 1 keer de band zelf vervangen omdat de electrodegeleiders loslieten. Simpel HRbandje met knopjes bij de Dectahlon of amazon(?) gekocht en ik kon weer verder. Owhja en 1 keer de cr2032 batterij vervangen. Ding doet het nog atijd uitstekend. Gebruik hem alleen om t eintervallen en tempo lopen te doen zodat ik de drempel kan laten bepalen. Rest doe ik met OHR maar daar kijk ik dan eigenlijk niet naar. In het sporthorloge topic staat al hel vel geschreven over OHR versus band. Er is ook een band voor om de arm (van Poalr??) omdat sommige de band vervelend vinden. Geen idee wat dat kost trouwens.
Ik gebruik een Wahoo Tickr uit 2018. Deze doet het nog altijd, wel 1 keer de band zelf vervangen omdat de electrodegeleiders loslieten. Simpel HRbandje met knopjes bij de Dectahlon of amazon(?) gekocht en ik kon weer verder. Owhja en 1 keer de cr2032 batterij vervangen. Ding doet het nog atijd uitstekend. Gebruik hem alleen om t eintervallen en tempo lopen te doen zodat ik de drempel kan laten bepalen. Rest doe ik met OHR maar daar kijk ik dan eigenlijk niet naar. In het sporthorloge topic staat al hel vel geschreven over OHR versus band. Er is ook een band voor om de arm (van Poalr??) omdat sommige de band vervelend vinden. Geen idee wat dat kost trouwens.
Voor mij ook startvak bruin, ik hoop rond de 1:15 uit te komen als de heuvels een beetje mee vallen.
Ik heb lang getwijfeld of ik beide wil doen. Maar de nacht is me vorig jaar zo goed bevallen, de sfeer is echt geweldig. Dus dit jaar de nacht op een rustig tempo, zo goed mogelijk herstellen en dan zondag een goede tijd neerzetten.SebasThiaan schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:03:
[...]
Gaaf dat je besloten hebt om beide te doen. Ik doe zelf de zondag mee en ga voor 1:00. Twee jaar terug voor het laatst mee willen doen maar toen ging het last-minute niet door vanwege Corona. Alsnog officieus gelopen en liep toen 10 seconde langzamer dan het uur
Voelt dus als een revanche
De Garmin band is inderdaad wat duurder, echter als je ook een Garmin horloge hebt krijg je wel een leuk aantal stats erbij met de Garmin HRM Pro (cadans, verticale ratio, grondcontacttijd, links / rechts vergelijk, etc). Ik dacht dat dit op alle moderne Garmin Forerunners supported is maar wellicht even checken.BiLLie- schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:52:
Ik heb bij het inschrijven ook een tijd van 1:15 opgegeven, dus ik start ook vanaf vak bruin. Inmiddels denk ik dat ik wel sneller kan.PatrickPR schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:13:
[...]
Voor mij ook startvak bruin, ik hoop rond de 1:15 uit te komen als de heuvels een beetje mee vallen.
Ik heb sinds een half jaar de HRM-pro icm een Epix gen 2. Bevalt enorm. Heb de pro gekocht omdat deze ook o. a. cadans, GCT-balans (links en rechts) en ademhalingsritme meet.BiLLie- schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:52:
Ik was vooral benieuwd naar m'n balans omdat ik toen een vervelende blessure had en zelf het vermoeden had dat dit een gevolg was van een onbalans. Dat bleek gelukkig niet zo te zijn.
Merk overigens niet heel veel verschil in de HR meting van de Epix en die van de HRM-pro. Toen ik nog geen band had, had ik nooit rare waarden van de OHR. Mocht er echter een Black Friday deal langskomen, zou ik zeker voor de HRM-pro gaan.
2 x de helft
Vraag, als fanatieke wielrenner loop ik nu ongeveer 10 weken waarvan de laatste 3 2x per week. Afstanden meestal 5-7km.
Nu merk ik regelmatig als ik meer als 7km doet dat mijn rechter knie pijn doet. Twee weken geleden heb ik hier 3 dagen last van gehad en nu weer. (Na 11,5km 5:47 gem)
Is dit de bekende lopers knie?
Ik denk dat ik te hard van stapel loopt, dus niet goed opbouwt. Mijn conditie is top door het fietsen maar hardlopen doe ik letterlijk nu voor het eerst in mijn leven.
Doel is 15km loop eind januari
Nu merk ik regelmatig als ik meer als 7km doet dat mijn rechter knie pijn doet. Twee weken geleden heb ik hier 3 dagen last van gehad en nu weer. (Na 11,5km 5:47 gem)
Ik denk dat ik te hard van stapel loopt, dus niet goed opbouwt. Mijn conditie is top door het fietsen maar hardlopen doe ik letterlijk nu voor het eerst in mijn leven.
Tijd om de Noxgear Tracer weer eens aan te prijzen (er is zelfs een nieuwe versie), die hebben vast weer kortingen in deze periode.PB1983 schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:25:
Ik snap ook niet zo goed waarom zoveel mensen zo in het donker lopen, misschien een soort schaamte om er als een kerstboom bij te lopen? Overigens had ik vorige week ook dat ik in het donker thuis kwam omdat ik het licht verkeerd ingeschat had, maar dan kies ik het laatste stuk van de loop wel voor plekken waar ik zo weinig mogelijk verkeer tegen kom en al helemaal geen auto's. (lees: voetpad en als het echt niet anders kan fietspad)
Hardlopers lopen ook met regelmaat op plekken waar je eigenlijk niet hoort te lopen. Als dat ook nog eens in schutkleur in het donker gebeurt is het niet realistisch om ook op die mogelijke scenario's je snelheid aan te passen. Dan rijd je overal stapvoets, ook op doorgaande wegen.Secsytime schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:31:
Rij je dan op plekken waar je voetgangers kunt verwachten niet te hard?
Was die 190 dan ook stabiel? In dat geval ga je bijna denken aan dat hij je cadans opgepikt had op één of andere manier, hoe onwaarschijnlijk dat ook klinkt.sander_g schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:04:
Zeker. De band was in het begin nat gemaakt. Er was een connectie. Band en horloge startten allebei op een hartslag van rond 70. OHR ging toen geleidelijk omhoog, richting 140-150 wat bij mij normaal is voor de eerste kilometer en rustig lopen. Maar de band vloog sneller omhoog en piekte na ongeveer 5 minuten boven de 190.
Daarna zakte hij weer. Na ca. 8 minuten liepen band en OHR synchroon. Wel soms 2 of 3 bpm verschil, maar niks bijzonders. Bij de 40 minuten, na afloop (dus niet tijdens) enkele tempoblokken, schoot het horloge omhoog terwijl de band juist rustig zakte. Even de pols droog wrijven en ze waren het weer onderling eens.
Vorig weekend heb ik in Dordrecht alleen met horloge gelopen en mijn pols met armstukken wat beschermd. Ondanks vocht en wind kreeg ik toen normale waarden gedurende de hele 21km.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zelf ben ik nog niet de meest ervaren loper maar dat klinkt wel als een te snelle opbouw. Je conditie is waarschijnlijk goed in orde maar de impact die hardlopen geeft duurt wat langer om aan te wennen voor je pezen.user_tweakers schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:46:
Vraag, als fanatieke wielrenner loop ik nu ongeveer 10 weken waarvan de laatste 3 2x per week. Afstanden meestal 5-7km.
Ik zou proberen wat gas terug te nemen en langzamer op te bouwen. Verhoog elke week met ongeveer 5-10% aan volume.
Klinkt als te snel opgebouwd ja, maar meer nuttige over te zeggen met wat meer achtergrond info over hoe je naar je huidige "2x per week 5-7km" bent gekomen.user_tweakers schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:46:
Maar conditie is 1, gewenning van spieren en pezen is 2. De valkuil van het hebben van conditie, hardlopen is veel belastender dan fietsen.
Couch to 5k voelt vaak suf voor mensen, maar het is een veilige manier van opbouwen.
Daarnaast de algemene richtlijnen:
10% per week opbouwen qua afstand (en 1x per 4 weken een weekje juist minder)
80/20 verdeling (qua afstand) rustig/tempo
En rustig is echt rustig, niet waarvan de gemiddelde beginner met conditie van denkt "maar dit is rustig voor mij"
Loop op basis van hartslag als mogelijk, dat geeft een duidelijke grens
Gonadan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:10:
Was die 190 dan ook stabiel? In dat geval ga je bijna denken aan dat hij je cadans opgepikt had op één of andere manier, hoe onwaarschijnlijk dat ook klinkt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ROq8RrwI1KII47OdcMV3px1B.jpg?f=user_large)
Niet stabiel. Maar wel structureel te hoog (grijze lijn is band). Na een korte stop, rond 7 minuten zakken beide meters. Waarna de band weer gelijk omhoog schiet. Hier vertoont de OHR (rode lijn) voorspelbaarder gedrag.
Gisteren intervallen op de baan. De hele training normaal qua hartslag. Dan op de terugweg, met de wind mee, eerst een kilometer normaal, dan een kilometer op 200 bpm (was niet mijn cadans). Even gestopt, pols warm wrijven en toen weer (normaal) op 160. Het is wat het is en weet dat ik geen arts hoef te zien. Ik zit loop ook niet voortdurend op mijn horloge te kijken.
Alleen voor Runalyze is onhandig als hij 200 meet terwijl het in werkelijkheid 40 slagen lager ligt. Dan wordt de vo2max waarde fout berekend. Natuurlijk is die vo2max op Runalyze ook maar een benadering, dus met de absolute waarden doe ik niks. Maar de trend over 3 maanden, positief of negatief, is wel fijn om te controleren. Dat gaat met die foute waarden dus mis.
Dat lijkt dan inderdaad wel verdacht veel op een matige doorbloeding van de pols, mogelijk vanwege koude. Strakker doen kan wellicht helpen, en anders een zweetbandje een stukje doorsnijden dat hij een gat heeft voor je scherm en dan als een soort polswarmer gebruiken?sander_g schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:16:
[...]
[Afbeelding]
Niet stabiel. Maar wel structureel te hoog (grijze lijn is band). Na een korte stop, rond 7 minuten zakken beide meters. Waarna de band weer gelijk omhoog schiet. Hier vertoont de OHR (rode lijn) voorspelbaarder gedrag.
Gisteren intervallen op de baan. De hele training normaal qua hartslag. Dan op de terugweg, met de wind mee, eerst een kilometer normaal, dan een kilometer op 200 bpm (was niet mijn cadans). Even gestopt, pols warm wrijven en toen weer (normaal) op 160. Het is wat het is en weet dat ik geen arts hoef te zien. Ik zit loop ook niet voortdurend op mijn horloge te kijken.
Alleen voor Runalyze is onhandig als hij 200 meet terwijl het in werkelijkheid 40 slagen lager ligt. Dan wordt de vo2max waarde fout berekend. Natuurlijk is die vo2max op Runalyze ook maar een benadering, dus met de absolute waarden doe ik niks. Maar de trend over 3 maanden, positief of negatief, is wel fijn om te controleren. Dat gaat met die foute waarden dus mis.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Meh, mag ik ook even klagen? Na het gourmet incident van zondag nog geen tijd gehad om in te halen en bovenal snip en snip verkouden geworden. Alles vol en hoesten als een zeehond. Motiveert ook niet echt. Tel er nog bij op last van scheenbenen (voor het eerst in 35 jaar hardlopen!) en je snapt dat ik baal. Vooral omdat ik eindelijk in lekker ritme van 3x per week was. Die schenen komen of door nieuwe Pegasus 40 of door misschien toch te snel opbouwen. In de periode lente t/m zomer heb ik bijzonder weinig gelopen en eigenlijk pas vanaf half augustus weer serieus. En zat nu op 17km als LLD. Wel 80% op lage HR, laag tempo gedaan.
Nu dus kijken of ik de perfecte tradeoff tussen herstel van scheen/verkoudheid en niet te lang wachten kan vinden. Want je weet hoe het gaat met conditie, ritme & motivatie. Komt te voet, gaat te paard.
Nu dus kijken of ik de perfecte tradeoff tussen herstel van scheen/verkoudheid en niet te lang wachten kan vinden. Want je weet hoe het gaat met conditie, ritme & motivatie. Komt te voet, gaat te paard.
Die Noxgear wil ik wel graag hebben.Gonadan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:10:
[...]
Tijd om de Noxgear Tracer weer eens aan te prijzen (er is zelfs een nieuwe versie), die hebben vast weer kortingen in deze periode.
Ik snap ook niet zo goed waarom zoveel mensen zo in het donker lopen, misschien een soort schaamte om er als een kerstboom bij te lopen? Overigens had ik vorige week ook dat ik in het donker thuis kwam omdat ik het licht verkeerd ingeschat had, maar dan kies ik het laatste stuk van de loop wel voor plekken waar ik zo weinig mogelijk verkeer tegen kom en al helemaal geen auto's. (lees: voetpad en als het echt niet anders kan fietspad)

Altijd mooie dingen gevonden en al meermalen in de verleiding. Maar in Europa nooit leverbaar, en US verzend niet of bereduur. Als ze ergens makkelijk te krijgen zouden zijn, speel ik graag kerstboom! Misschien zelfs tijdens het hardlopen. Kan er niet een Tweakers-batch worden verzonden?Gonadan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:10:
[...]
Tijd om de Noxgear Tracer weer eens aan te prijzen (er is zelfs een nieuwe versie), die hebben vast weer kortingen in deze periode.
Klinkt balen, maar soms wil het even niet. Forceer het niet, dan word het niet leuker. Ik heb afgelopen jaar ook dip gehad en weinig gesport. Gewoon, t ging niet. En nu langzaam komt de motivatie weer. Niet alles kan tegelijk enzo. En klagen mag altijd he! Dat is mijn main hobby, pas ver daarna komt hardlopen.Jazzper schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:39:
Meh, mag ik ook even klagen? Na het gourmet incident van zondag nog geen tijd gehad om in te halen en bovenal snip en snip verkouden geworden. Alles vol en hoesten als een zeehond. Motiveert ook niet echt. Tel er nog bij op last van scheenbenen (voor het eerst in 35 jaar hardlopen!) en je snapt dat ik baal. Vooral omdat ik eindelijk in lekker ritme van 3x per week was. Die schenen komen of door nieuwe Pegasus 40 of door misschien toch te snel opbouwen. In de periode lente t/m zomer heb ik bijzonder weinig gelopen en eigenlijk pas vanaf half augustus weer serieus. En zat nu op 17km als LLD. Wel 80% op lage HR, laag tempo gedaan.
Is dat zo? Ik heb hem toen gewoon besteld en er was nog een actie ook. Gratis verzending en een kortingscode, voor 50 dollar had ik hem in huis. En nog steeds reteblij mee want hij gaat al jaren mee.Blomminator schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:25:
Altijd mooie dingen gevonden en al meermalen in de verleiding. Maar in Europa nooit leverbaar, en US verzend niet of bereduur. Als ze ergens makkelijk te krijgen zouden zijn, speel ik graag kerstboom! Misschien zelfs tijdens het hardlopen. Kan er niet een Tweakers-batch worden verzonden?
Nu 110 piek via de Europese site zie ik, dat is inderdaad wel iets minder aantrekkelijk.
Zo te zien werkt de kortingscode ook alleen in de VS, lekker weer.
Edit:
Blijkbaar zijn er al imitaties op de markt, aan de reviews te zien het overwegen waard al ben ik daar zelf geen fan van.
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B09BZHBV6B/
[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 14-11-2023 11:17 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
last van het scheenbeen klinkt als shinsplint, dat is te snel opbouwen. Bij spinsplints absoluut niet doorlopen maar rustiger aan doen! Er niet proberen doorheen te lopen, het kan anders een hele lastige worden.Jazzper schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:39:
Dus een gedwongen rust door verkoudheid is geen enkel probleem, anders was je mischien doorgegaan met lopen.
Dus je bent een geluksvogel dat je rust krijg, en dan toch nog klagen....
Dank voor je tip. Ik heb net een bestelling gemaakt naar NL zonder enkel probleem met verzendkosten $9.25.Gonadan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:14:
[...]
Is dat zo? Ik heb hem toen gewoon besteld en er was nog een actie ook. Gratis verzending en een kortingscode, voor 50 dollar had ik hem in huis. En nog steeds reteblij mee want hij gaat al jaren mee.
Nu 110 piek via de Europese site zie ik, dat is inderdaad wel iets minder aantrekkelijk.
Zo te zien werkt de kortingscode ook alleen in de VS, lekker weer.
Edit:
Blijkbaar zijn er al imitaties op de markt, aan de reviews te zien het overwegen waard al ben ik daar zelf geen fan van.
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B09BZHBV6B/
:fill(white):strip_exif()/f/image/5TZBE0LpkZoOOdgXTLz8212s.png?f=user_large)
Bedankt hier heb ik wel wat aan.m0ridin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:37:
[...]
Klinkt als te snel opgebouwd ja, maar meer nuttige over te zeggen met wat meer achtergrond info over hoe je naar je huidige "2x per week 5-7km" bent gekomen.
Maar conditie is 1, gewenning van spieren en pezen is 2. De valkuil van het hebben van conditie, hardlopen is veel belastender dan fietsen.
Couch to 5k voelt vaak suf voor mensen, maar het is een veilige manier van opbouwen.
Daarnaast de algemene richtlijnen:
10% per week opbouwen qua afstand (en 1x per 4 weken een weekje juist minder)
80/20 verdeling (qua afstand) rustig/tempo
En rustig is echt rustig, niet waarvan de gemiddelde beginner met conditie van denkt "maar dit is rustig voor mij"
Loop op basis van hartslag als mogelijk, dat geeft een duidelijke grens
Rustig is denk voor mij +- 6 tot 6:20 min.
Tempo denk 5:20. Als ik nergens op let een gewoon voor me gevoel lekker loop zit ik op 5:20 met een hartslag van +- 150. (Max 180)
Echt een schema heb ik niet aangeboden, maar wil nu een 14 weeks schema volgen aan de hand van mijn Garmin forerunner gericht op een halve marathon. Het doel is eigenlijk 15km. Dus misschien kan ik dan beter eerst op de 10km schema richten voor het opbouwen
Net even de futurumshop blackfriday 20 euro korting ingezet en nieuwe schoenen gekocht: Saucony Ride 15 tr. Als aanvulling op de Guide 15, om wat meer in het bos te blijven. Als ik niet meer loop te snotteren, ik hoop het einde van de week, ga ik meteen het bos in!
[ Voor 4% gewijzigd door Adam1980 op 14-11-2023 13:10 ]
Mijn shinsplints werden veroorzaakt door een gedraaide bekkenhouding. Dus het is niet altijd zo dat het door overbelasting komt.canonball schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:23:
[...]
last van het scheenbeen klinkt als shinsplint, dat is te snel opbouwen. Bij spinsplints absoluut niet doorlopen maar rustiger aan doen! Er niet proberen doorheen te lopen, het kan anders een hele lastige worden.
Dus een gedwongen rust door verkoudheid is geen enkel probleem, anders was je mischien doorgegaan met lopen.
Dus je bent een geluksvogel dat je rust krijg, en dan toch nog klagen....
Snotteren is geen reden om niet te lopenAdam1980 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:09:
Net even de futurumshop blackfriday 20 euro korting ingezet en nieuwe schoenen gekocht: Saucony Ride 15 tr. Als aanvulling op de Guide 15, om wat meer in het bos te blijven. Als ik niet meer loop te snotteren, ik hoop het einde van de week, ga ik meteen het bos in!
Als ik nu zou gaan lopen, dan verlies ik meer vocht door mijn neus dan door zweten. Daar pas ik voor. (daarnaast ben ik gewoon ziek...)
[ Voor 8% gewijzigd door Adam1980 op 14-11-2023 14:12 ]
Ben nu ook aan t snotteren, maar dat houdt me niet tegen. Ik doe hoogstens makkelijker over kort en op de loopband binnen. Zolang het boven je nek zit is het meestal geen probleem.
Binnenkort zal ik dus inderdaad onder het mes moeten, waarbij mijn streak echt zal eindigen. Nog even spannend hoe lang ik nog kan doorlopen en hoe lang ik letterlijk uit de running ga zijn (badum tsss), want het kan nog twee kanten op - aantal weken of aantal maanden.
Binnenkort zal ik dus inderdaad onder het mes moeten, waarbij mijn streak echt zal eindigen. Nog even spannend hoe lang ik nog kan doorlopen en hoe lang ik letterlijk uit de running ga zijn (badum tsss), want het kan nog twee kanten op - aantal weken of aantal maanden.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Hier nog steeds in de lappenmand. (buikspieren, maar vooral rechterlies/heup) Heb sinds half september nauwelijks meer gelopen. Het mag wel van de fysio, maar voelde me 2 weken terug na 5 km hobbelen echt helemaal geradbraakt. Dus toen maar besloten om voorlopig ff helemaal niet te lopen, want als door hobbelen het erger wordt, ben ik nog verder van huis. Mijn lichaam is denkelijk nog steeds in herstelmodus van elke dag een loopje, want heb nu zelfs last van spieren in de bips. Sjonge jonge! Ben er denkelijk nog wel een toijdje zoet mee. Zet nu heel voorzichtig 1 januari in mijn agenda. Dan zou ik blij zijn als ik dan weer wat kan hobbelen.
ps. Heb hier nog zo'n Nox Tracer. Als iemand interesse heeft laat maar horen middels een berichtje.
ps. Heb hier nog zo'n Nox Tracer. Als iemand interesse heeft laat maar horen middels een berichtje.
Bedankt voor de tip(s) (allemaal!) Ik De Sint was ook op de markt voor een nieuwe verlichting voor hardlopen & fietsen. Leuke actie en leuke lampjes ditrayplum schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:51:
[...]
Dank voor je tip. Ik heb net een bestelling gemaakt naar NL zonder enkel probleem met verzendkosten $9.25.
[Afbeelding]
Klinkt als een bekende blessure. Zit er nu zelf middenin, veel rust en hele korte loopjes. Enorm vervelend om van een weekomvang van 35 naar 8 te gaan.Philo Melos schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:59:
Hier nog steeds in de lappenmand. (buikspieren, maar vooral rechterlies/heup) Heb sinds half september nauwelijks meer gelopen. Het mag wel van de fysio, maar voelde me 2 weken terug na 5 km hobbelen echt helemaal geradbraakt. Dus toen maar besloten om voorlopig ff helemaal niet te lopen, want als door hobbelen het erger wordt, ben ik nog verder van huis. Mijn lichaam is denkelijk nog steeds in herstelmodus van elke dag een loopje, want heb nu zelfs last van spieren in de bips. Sjonge jonge! Ben er denkelijk nog wel een toijdje zoet mee. Zet nu heel voorzichtig 1 januari in mijn agenda. Dan zou ik blij zijn als ik dan weer wat kan hobbelen.
Nu een uitgebreider verslag.WizzlerNL schreef op zondag 5 november 2023 @ 23:51:
Vandaag mijn marathon debuut in New York. Wat een rollercoaster aan emoties, afzien, janken, genieten en over de streep in 3:13.46. en dat met €13.500 in de rugzak voor KiKa.
Later uitgebreider maar voor nu ben ik een gelukkig mens.
Op 2 november stond de telefoon roodgloeiend want de media berichtte dat alle KLM vluchten gecanceld zouden worden vanwege de storm die over het land ging razen. Wat nu want ga je nog wel naar New York?!
Op Schiphol bleek dat reuze mee te vallen. Onze vlucht stond nog steeds op de borden en vertrok volgens planning richting het westen. 7,5 uur later waren we in New York, vlotjes door de douane en vervolgens in de bus met de hele Kika club richting Manhattan.
Op vrijdag een verkenning van het finish gebied met Kika, startnummer ophalen op de Expo en uiteraard daar ook even mijn naam opgezocht op de Name Wall. Daarna een kleine wandeling gemaakt over 'The High Line' en vervolgens terug naar het hotel om de hardloop spullen aan te trekken. Samen met mijn vriendin een rondje door Central Park gehobbeld om zo de laatste kilometers te verkennen en de beentjes los te lopen.
Aansluitend de meegereisde fysio bezocht voor een Normatec sessie en de kuiten los laten masseren. Beentjes voelden lekker soepel daarna, waarschijnlijk ook door de compressie sokken in het vliegtuig. 's Avonds stond er nog een Kika meeting op de planning, laatste details, waar staan de supporters en de fotograaf, informatie over de onderzoeken die Kika doet met het geld dat we in het laatje brengen en afsluitend een video waarin foto's getoond werden met succeswensen van vrienden en familie van alle deelnemers. Klein traantje gelaten bij het zien van de kids (net 3 en bijna 2).
Zaterdag wilde ik vooral zo min mogelijk stappen zetten, maar alleen even naar Central Park mijn finish tas inleveren kostte me al 6000 stappen. Daarna op de Hop-On-Hop-Off bus gestapt om wat van NY te zien. 's Avonds een heel matig pasta diner in het hotel, de invisible man neergelegd in de slaapkamer en op tijd de luiken dicht. Slapen ging boven verwachting goed, beter dan de eerste twee nachten waar ik door de jetlag continue om 2 uur wakker werd en daarna amper nog kon slapen.
Marathon zondag ging het wekkertje om kwart over vier, om 5 uur moest ik namelijk in de lobby zijn om naar de bussen te lopen. Race tenue aan, beladen met 2 softflasks maurten, twee zakken vol maurten gels, 10 broodjes vruchtenhagel en een bidon maurten en richting de bussen.
Super goed geregeld, mega enthousiaste vrijwilligers. Nergens was de wachttijd echt lang, ook niet bij de metaaldetectors en tassen controle bij het start terrein. Op het terrein zelf natuurlijk wel, want we waren daar om circa 6:30 en de start was om 9:10 voor mij. Gelukkig zat ik met een andere Kika loper die ook in Wave 1 zat dus de tijd ging best nog wel snel voorbij.
In het startvak een kleine warmingup gedaan, alle warme kleding in de donatie bakken achter gelaten en onder een doorkomend zonnetje opweg naar de streep. Daar zagen we de elite net vertrekken en ondertussen mega kippenvel en een klein traantje toen New York New York van Sinatra over het startveld schalde.
En toen ging het beginnen. Meteen de Verrazano bridge op, anderhalve kilometer omhoog en twee omlaag. Daarna het eerste publiek en dat hield eigenlijk niet meer op, behalve op de bruggen en in de Orthodoxe Joodse wijk. Wat een gekkenhuis, wat een lawaai, wat een enthousiasme. Rond 15km was het zelfs zo intens dat het wel een Tour de France bergetappe leek, publiek er heel dicht op, heel veel lawaai. Overweldigend. Gelukkig daarna die Joodse wijk waar bijna niemand stond, even tot rust komen.
Daarna lekker door kunnen stampen op vermogen, doel was tussen 330 en 340 Watt lopen. Ik heb ook niet naar tijden gekeken onderweg alleen naar vermogen, tot het punt dat ik dat niet meer haalde en toen het horloge niet meer in de gaten gehouden.
Op 25km de volgende mega brug, de Queensborough Bridge. Hier is het helemaal stil, behalve de stampende voeten van de lopers. Maar in de verte hoor je de massa op 1st Avenue in Manhattan al aankomen. Wauw wat een boost krijg je als je de brug af draait en 1st op loopt. Op 27k stonden alle Kika supporters inclusief mijn vriendin, lege flesjes gewisseld voor volle Maurten sapjes en door.
Vanaf 30 begonnen de bovenbenen wat te zeuren en op 35 was het alsof er een grote stalen band omheen geklemd zat. En dan komt 5th Avenue. De hel. Je ziet het einde, op 39km, maar dat is eindeloos ver weg en allemaal stijl omhoog. Er komt geen eind aan en je ziet iedereen kapot gaan. Uiteindelijk kom je dan toch boven en ga je Central Park in. Ik wist dat mijn vriendin weer op 40km zou staan dus keek daar naar uit maar die kilometer van 39 naar 40 leek wel 10 kilometer te duren. En toen miste ik ze nog bijna ook ondanks dat ze met 5 man sterk keihard mijn naam stonden te schreeuwen. Het hoofd stond uit ondertussen.
Laatste kilometers veel mensen in verkramping zien staan, zelf in ieder geval door kunnen hardlopen. Tempo was toen wel gezakt van 4:20/4:30 naar 5:10. Op 41 nog geconstateerd dat mijn armen volledig droog waren, geen zweet meer te bekennen dus het vocht was redelijk op ondanks dat ik elke mijl een bekertje gepakt heb, naast mijn 4 flesjes 150ml Maurten en 5 gels (Elke 20 min 24gram).
Laatste klimmetje van 200 meter naar de streep van mijn marathon debuut in 3:13:46, juichen en tranen. Alle emoties tegelijk, echt een rollercoaster. Medaille omgehangen gekregen en toen begon het een beetje te duizelen, door gestrompeld langs het hekwerk en na 100 meter ofzo gaan zitten en de sapjes uit het recovery tasje opgedronken. Schoenen ook uit en na een minuut of 20 wel weer oké om door te lopen.
Je moet in NY dan nog anderhalve kilometer door Central Park voor je weer naar buiten bent en dan weer een stuk terug om je tas op te halen en te meeten bij het Family Reunion point. Daar stond Kika voor de foto en mijn vriendin.
Maandag en dinsdag zware bovenbenen, met name als ik een trap af moest bij de metro of als de weg omlaag liep. Maar vanaf woensdag was dat eigenlijk allemaal weer weg en kuiten, hamstrings, heup/bil etc allemaal helemaal niet gevoeld.
Maandag tot woensdag lekker de toerist uitgehangen en woensdag avond vlogen we weer terug naar huis om de kindjes op te halen op donderdag.
Al met al een prachtig avontuur, bijna €14k op mijn teller voor Kika en met de hele groep kwamen we op €390k.
Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/10166465233/overview
een debuut op 3:13 is ontzettend knap!WizzlerNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:46:
[...]
Nu een uitgebreider verslag.
Op 2 november stond de telefoon roodgloeiend want de media berichtte dat alle KLM vluchten gecanceld zouden worden vanwege de storm die over het land ging razen. Wat nu want ga je nog wel naar New York?!
Op Schiphol bleek dat reuze mee te vallen. Onze vlucht stond nog steeds op de borden en vertrok volgens planning richting het westen. 7,5 uur later waren we in New York, vlotjes door de douane en vervolgens in de bus met de hele Kika club richting Manhattan.
Op vrijdag een verkenning van het finish gebied met Kika, startnummer ophalen op de Expo en uiteraard daar ook even mijn naam opgezocht op de Name Wall. Daarna een kleine wandeling gemaakt over 'The High Line' en vervolgens terug naar het hotel om de hardloop spullen aan te trekken. Samen met mijn vriendin een rondje door Central Park gehobbeld om zo de laatste kilometers te verkennen en de beentjes los te lopen.
Aansluitend de meegereisde fysio bezocht voor een Normatec sessie en de kuiten los laten masseren. Beentjes voelden lekker soepel daarna, waarschijnlijk ook door de compressie sokken in het vliegtuig. 's Avonds stond er nog een Kika meeting op de planning, laatste details, waar staan de supporters en de fotograaf, informatie over de onderzoeken die Kika doet met het geld dat we in het laatje brengen en afsluitend een video waarin foto's getoond werden met succeswensen van vrienden en familie van alle deelnemers. Klein traantje gelaten bij het zien van de kids (net 3 en bijna 2).
Zaterdag wilde ik vooral zo min mogelijk stappen zetten, maar alleen even naar Central Park mijn finish tas inleveren kostte me al 6000 stappen. Daarna op de Hop-On-Hop-Off bus gestapt om wat van NY te zien. 's Avonds een heel matig pasta diner in het hotel, de invisible man neergelegd in de slaapkamer en op tijd de luiken dicht. Slapen ging boven verwachting goed, beter dan de eerste twee nachten waar ik door de jetlag continue om 2 uur wakker werd en daarna amper nog kon slapen.
Marathon zondag ging het wekkertje om kwart over vier, om 5 uur moest ik namelijk in de lobby zijn om naar de bussen te lopen. Race tenue aan, beladen met 2 softflasks maurten, twee zakken vol maurten gels, 10 broodjes vruchtenhagel en een bidon maurten en richting de bussen.
Super goed geregeld, mega enthousiaste vrijwilligers. Nergens was de wachttijd echt lang, ook niet bij de metaaldetectors en tassen controle bij het start terrein. Op het terrein zelf natuurlijk wel, want we waren daar om circa 6:30 en de start was om 9:10 voor mij. Gelukkig zat ik met een andere Kika loper die ook in Wave 1 zat dus de tijd ging best nog wel snel voorbij.
In het startvak een kleine warmingup gedaan, alle warme kleding in de donatie bakken achter gelaten en onder een doorkomend zonnetje opweg naar de streep. Daar zagen we de elite net vertrekken en ondertussen mega kippenvel en een klein traantje toen New York New York van Sinatra over het startveld schalde.
En toen ging het beginnen. Meteen de Verrazano bridge op, anderhalve kilometer omhoog en twee omlaag. Daarna het eerste publiek en dat hield eigenlijk niet meer op, behalve op de bruggen en in de Orthodoxe Joodse wijk. Wat een gekkenhuis, wat een lawaai, wat een enthousiasme. Rond 15km was het zelfs zo intens dat het wel een Tour de France bergetappe leek, publiek er heel dicht op, heel veel lawaai. Overweldigend. Gelukkig daarna die Joodse wijk waar bijna niemand stond, even tot rust komen.
Daarna lekker door kunnen stampen op vermogen, doel was tussen 330 en 340 Watt lopen. Ik heb ook niet naar tijden gekeken onderweg alleen naar vermogen, tot het punt dat ik dat niet meer haalde en toen het horloge niet meer in de gaten gehouden.
Op 25km de volgende mega brug, de Queensborough Bridge. Hier is het helemaal stil, behalve de stampende voeten van de lopers. Maar in de verte hoor je de massa op 1st Avenue in Manhattan al aankomen. Wauw wat een boost krijg je als je de brug af draait en 1st op loopt. Op 27k stonden alle Kika supporters inclusief mijn vriendin, lege flesjes gewisseld voor volle Maurten sapjes en door.
Vanaf 30 begonnen de bovenbenen wat te zeuren en op 35 was het alsof er een grote stalen band omheen geklemd zat. En dan komt 5th Avenue. De hel. Je ziet het einde, op 39km, maar dat is eindeloos ver weg en allemaal stijl omhoog. Er komt geen eind aan en je ziet iedereen kapot gaan. Uiteindelijk kom je dan toch boven en ga je Central Park in. Ik wist dat mijn vriendin weer op 40km zou staan dus keek daar naar uit maar die kilometer van 39 naar 40 leek wel 10 kilometer te duren. En toen miste ik ze nog bijna ook ondanks dat ze met 5 man sterk keihard mijn naam stonden te schreeuwen. Het hoofd stond uit ondertussen.
Laatste kilometers veel mensen in verkramping zien staan, zelf in ieder geval door kunnen hardlopen. Tempo was toen wel gezakt van 4:20/4:30 naar 5:10. Op 41 nog geconstateerd dat mijn armen volledig droog waren, geen zweet meer te bekennen dus het vocht was redelijk op ondanks dat ik elke mijl een bekertje gepakt heb, naast mijn 4 flesjes 150ml Maurten en 5 gels (Elke 20 min 24gram).
Laatste klimmetje van 200 meter naar de streep van mijn marathon debuut in 3:13:46, juichen en tranen. Alle emoties tegelijk, echt een rollercoaster. Medaille omgehangen gekregen en toen begon het een beetje te duizelen, door gestrompeld langs het hekwerk en na 100 meter ofzo gaan zitten en de sapjes uit het recovery tasje opgedronken. Schoenen ook uit en na een minuut of 20 wel weer oké om door te lopen.
Je moet in NY dan nog anderhalve kilometer door Central Park voor je weer naar buiten bent en dan weer een stuk terug om je tas op te halen en te meeten bij het Family Reunion point. Daar stond Kika voor de foto en mijn vriendin.
Maandag en dinsdag zware bovenbenen, met name als ik een trap af moest bij de metro of als de weg omlaag liep. Maar vanaf woensdag was dat eigenlijk allemaal weer weg en kuiten, hamstrings, heup/bil etc allemaal helemaal niet gevoeld.
Maandag tot woensdag lekker de toerist uitgehangen en woensdag avond vlogen we weer terug naar huis om de kindjes op te halen op donderdag.
Al met al een prachtig avontuur, bijna €14k op mijn teller voor Kika en met de hele groep kwamen we op €390k.
Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/10166465233/overview
Mooi gedaan en mooi verhaal!WizzlerNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:46:
[...]
Nu een uitgebreider verslag.
Wanneer heb je nou die broodjes vruchtenhagel op?
Dat zal tussen 5:30 en 6:00 ongeveer geweest zijn, ik weet niet hoe laat ik exact in die bus zat. Het was in ieder geval 3 uur voor de start om 9:10 in ieder geval allemaal naar binnen gewerktSVMartin schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:17:
[...]
Mooi gedaan en mooi verhaal!
Wanneer heb je nou die broodjes vruchtenhagel op?
Ik heb een vraag voor mogelijke deskundigen hier. Heb een paar jaar geleden opgebouwd naar een trailrun in Nederland van de marathonafstand. Deze ging prima, redelijk rustig aan gelopen en had zelfs nog aardig wat in de tank. Idee was om het dus verder te gaan uitbouwen naar langere afstanden, idee was om afgelopen lente een 70km te doen. Maar helaas raakte ik vorig jaar zomer geblesseerd en heb ik tot aan de zomervakantie van niet zo veel meer gedaan behalve korte loopjes en rustige fietstochtjes, ongeveer een jaar dus.
Nu m'n blessure sinds de zomervakantie over is ben ik het hardlopen weer gaan oppakken. Inmiddels lukt een (rustige) halve marathon weer (heb ook nog wel over aan het einde, maar wil niet teveel te snel doen), en heb ik opgebouwd naar 50km hardlopen per week.
Nu heb ik met een maat afgesproken om eind april mee te doen aan de Grand Ballon Trail in de Vogezen. Eerste idee is om de 48k met 2000hm te doen, maar omdat er ook een 70km is met 3000hm gaat het toch kriebelen, dat lijkt me nog heel veel vetter en uitdagender. Van de zomer heb ik nog een rugzaktrekking gedaan van 4 weken, met dagen erbij van 40km, met 2500hm, en die liep ik dan nog met 4.5km/u gemiddeld. Zelfs met volle rugzak met al een paar weken belasting in de benen.
Wat denken jullie, is het vanuit deze basis, met uiteraard een goede training de komende maanden, mogelijk om voor de 70k/3000hm te gaan, of zal het voor alle partijen beter zijn om toch maar 'gewoon' me in te schrijven voor de 48k/2000hm? Ik ben niet vies van een uitdaging, maar het moet wel een beetje realistisch zijn natuurlijk.
Nu m'n blessure sinds de zomervakantie over is ben ik het hardlopen weer gaan oppakken. Inmiddels lukt een (rustige) halve marathon weer (heb ook nog wel over aan het einde, maar wil niet teveel te snel doen), en heb ik opgebouwd naar 50km hardlopen per week.
Nu heb ik met een maat afgesproken om eind april mee te doen aan de Grand Ballon Trail in de Vogezen. Eerste idee is om de 48k met 2000hm te doen, maar omdat er ook een 70km is met 3000hm gaat het toch kriebelen, dat lijkt me nog heel veel vetter en uitdagender. Van de zomer heb ik nog een rugzaktrekking gedaan van 4 weken, met dagen erbij van 40km, met 2500hm, en die liep ik dan nog met 4.5km/u gemiddeld. Zelfs met volle rugzak met al een paar weken belasting in de benen.
Wat denken jullie, is het vanuit deze basis, met uiteraard een goede training de komende maanden, mogelijk om voor de 70k/3000hm te gaan, of zal het voor alle partijen beter zijn om toch maar 'gewoon' me in te schrijven voor de 48k/2000hm? Ik ben niet vies van een uitdaging, maar het moet wel een beetje realistisch zijn natuurlijk.
Waarom zou je niet beginnen met de 48km en als het goed bevallen is het jaar erna de 70km doen? Beide zullen mooi en uitdagend zijn.CrabpPeople schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:17:
Ik heb een vraag voor mogelijke deskundigen hier. Heb een paar jaar geleden opgebouwd naar een trailrun in Nederland van de marathonafstand. Deze ging prima, redelijk rustig aan gelopen en had zelfs nog aardig wat in de tank. Idee was om het dus verder te gaan uitbouwen naar langere afstanden, idee was om afgelopen lente een 70km te doen. Maar helaas raakte ik vorig jaar zomer geblesseerd en heb ik tot aan de zomervakantie van niet zo veel meer gedaan behalve korte loopjes en rustige fietstochtjes, ongeveer een jaar dus.
Ook omdat die vriend sowieso wel voor de 70 gaat, vergeten te vermeldenSecsytime schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:40:
[...]
Waarom zou je niet beginnen met de 48km en als het goed bevallen is het jaar erna de 70km doen? Beide zullen mooi en uitdagend zijn.
Als je nu een (rustige) halve marathon weer kunt lopen en zegt rustig aan te willen doen rijmt dat niet echt met een trail van 70 km eind april imho.
Zouden jullie dan ook echt samen lopen, of gaat ieder op zijn eigen tempo?CrabpPeople schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:50:
[...]
Ook omdat die vriend sowieso wel voor de 70 gaat, vergeten te vermelden
Ik overweeg ook de Grand Ballon 48k en zit nu nog niet op de 10km training. Tijd zat nog joh!. De beste training begint morgen he... dat weet een kind! Ook voor de 70 kun je nog gaan. Ga je winnen? Nee. Waarschijnlijk kom je ook niet op het podium. Kom je binnen, ben je moe en was het geweldig mooi? Tuurlijk!CrabpPeople schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:17:
Los daarvan, ik was er afgelopen de zomer en vond het een geweldig mooie regio. En niet debiel ver rijden. Overigens was het die dag bagger weer met enorme mist, regen en snoeiharde wind. KOUD tot op het bot. Dus als je dat hebt is het wel anders genieten..
[edit]
Het is pas in juli! Dat is nog 8 maanden ofzo. Nergens druk over maken en gewoon fullpull gaan.
[ Voor 2% gewijzigd door Blomminator op 15-11-2023 12:39 . Reden: eerst posten, dan lezen ]
Ik liep afgelopen januari voor t eerst weer na een operatie in november en daarvoor een rustperiode vanaf juli. In 10 maanden opgebouwd naar een marathon van 3:13 en liep trainingsweken van max 70km. Dus als jij nu 50km/week loopt met max 21km per keer dan moet je toch wel naar die 70 kunnen komen? Sowieso train je voor die ultra's niet verder (per keer) dan 35 ongeveer toch?CrabpPeople schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:50:
[...]
Ook omdat die vriend sowieso wel voor de 70 gaat, vergeten te vermelden
[ Voor 22% gewijzigd door WizzlerNL op 15-11-2023 13:30 ]
@CrabpPeople Mwah... Klinkt als wel erg op/over t randje imo.
Ze zeggen over het algemeen dat 1000hm ingeschat kan worden als een 10km extra vlak. Nu is het met dit soort dingen dat je niet continu rent, naar boven is vaak (groten)deels wandelend, en sowieso zijn de limieten vaak zo dat je zeker stukken kan wandelen/rustig aan kan doen, etc.
Neem aan dat je sowieso niet de hele route samen met die vriend zou lopen, maar kan me voorstellen dat het leuk is dezelfde afstand te doen. Start de 48 op een compleet andere dag/moment? Of is er soort van overlap...
Als je absoluut niet bezig bent met een bepaalde tijd, en het dus idd stukken wandelend kan doen... wel haalbaar/doenbaar denk ik. Maar kans op overbelasting en blessures ligt zeker op de loer. Ligt dus ook voor een groot deel aan de basis wat realistisch is.
Ter info, mijn eerste ultratrail was de eiger51 (3000hm). Voorbereiding verre van ideaal, blessure en deels niet kunnen voorbereiden dus, maar met in het achterhoofd dat je 'stevig doorwandelend' de limieten wel kon halen wel met vertrouwen aangegaan en met succes... Als je vooruitk kan blijven bewegen komt het wel goed vaak. En als je dus hikes als die je noemt gewend bent/aankan, dan zit die basis mijns inziens wel goed.
Je zal jezelf wel enorm tegenkomen, maar dat is ook weer mooi. Ander risico is wel dat je na afloop blessures overhoudt (een vriend van me heeft 2x een ultra gedaan, zonder goede voorbereiding. Wel uitgelopen, het is een diesel, maar 2x daarna langdurig met blessures gezeten...)
Ben wel benieuwd welke rugzaktrekking je hebt gedaan btw
Ok, al met al... verstand zegt 'klinkt niet als een best plan'. Tegelijk ben ik niet verstandig en denk ik persoonlijk 'moet kunnen, maar hou alles goed in de gaten en bouw echt rustig en degelijk op... '
Ze zeggen over het algemeen dat 1000hm ingeschat kan worden als een 10km extra vlak. Nu is het met dit soort dingen dat je niet continu rent, naar boven is vaak (groten)deels wandelend, en sowieso zijn de limieten vaak zo dat je zeker stukken kan wandelen/rustig aan kan doen, etc.
Neem aan dat je sowieso niet de hele route samen met die vriend zou lopen, maar kan me voorstellen dat het leuk is dezelfde afstand te doen. Start de 48 op een compleet andere dag/moment? Of is er soort van overlap...
Als je absoluut niet bezig bent met een bepaalde tijd, en het dus idd stukken wandelend kan doen... wel haalbaar/doenbaar denk ik. Maar kans op overbelasting en blessures ligt zeker op de loer. Ligt dus ook voor een groot deel aan de basis wat realistisch is.
Ter info, mijn eerste ultratrail was de eiger51 (3000hm). Voorbereiding verre van ideaal, blessure en deels niet kunnen voorbereiden dus, maar met in het achterhoofd dat je 'stevig doorwandelend' de limieten wel kon halen wel met vertrouwen aangegaan en met succes... Als je vooruitk kan blijven bewegen komt het wel goed vaak. En als je dus hikes als die je noemt gewend bent/aankan, dan zit die basis mijns inziens wel goed.
Je zal jezelf wel enorm tegenkomen, maar dat is ook weer mooi. Ander risico is wel dat je na afloop blessures overhoudt (een vriend van me heeft 2x een ultra gedaan, zonder goede voorbereiding. Wel uitgelopen, het is een diesel, maar 2x daarna langdurig met blessures gezeten...)
Ok, al met al... verstand zegt 'klinkt niet als een best plan'. Tegelijk ben ik niet verstandig en denk ik persoonlijk 'moet kunnen, maar hou alles goed in de gaten en bouw echt rustig en degelijk op... '
Ja, dat sucks enorm. Hier van weekomvang 80 naar 0. Jesus, zou bijna terug verlangen naar de zweepslagen uit 2021. Zou mij niet verbazen als er naast schaambeen/lies nog iets anders speelt, want al mijn data van garmin is ruk. Misschien was de griep van oktober wel corona. Afijn, hennig an. Maar enige verbetering zou fijn zijn, en dat is nog steeds niet het geval.artharpe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:36:
[...]
Klinkt als een bekende blessure. Zit er nu zelf middenin, veel rust en hele korte loopjes. Enorm vervelend om van een weekomvang van 35 naar 8 te gaan.
Daar komt als het goed is nog een flink bedrag aan importheffing overheen. Tenminste, dat gebeurde mij 2 jr geleden. Kwam ik alsnog op 90 euro uit.rayplum schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:51:
[...]
Dank voor je tip. Ik heb net een bestelling gemaakt naar NL zonder enkel probleem met verzendkosten $9.25.
[Afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door Philo Melos op 15-11-2023 15:30 . Reden: toegevoegd ]
Naar boven lukt meestal wel, maar naar beneden is een hele andere belasting voor het lichaam wat in Nederland ook lastig te trainen is.m0ridin schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:30:
@CrabpPeople Mwah... Klinkt als wel erg op/over t randje imo.
Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.
Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.
Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.