Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20

Redcoil

Polyinterpretabel

Slupor schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:09:

Ondanks alles heb ik gisteren in m'n eerste wedstrijd sinds augustus zowaar een PR op de 10km gelopen in 35:36! Mijn 10km tijd was in verhouding het minst scherp dus het makkelijkst te verbreken, maar hiermee verbaasde ik mezelf toch wel. De omstandigheden waren uitstekend en het parcours was snel, dus dat zal zeker geholpen hebben. Maar geeft toch vertrouwen dat ik weer op de goede weg ben en m'n oude fitness level weer kan gaan benaderen (ik vermoed dat ik in juli-augustus in sub 35min 10km vorm was, heb in die periode alleen geen wedstrijd gelopen om het te testen).
Over 2 weken wil ik de Drechtstadloop halve marathon lopen. Ben heel erg benieuwd of ik daar m'n HM PR kan benaderen, maar dan moet ik 3:40/km lopen en dat voelt op dit moment nog niet haalbaar voor een HM.

Strava linkje
Top dat je weer 'up and running' bent (letterlijk)! Wel bizarre tijden als je eind 2020 begonnen bent met hardlopen. Ik ben ergens in maart 2021 begonnen, maar haal die tijden met geen mogelijkheid.

Ik sta ook ingeschreven voor de Drechtstadloop HM op 5 november, dus wie weet treffen we elkaar nog. ;) Mijn HM PR staat op 1:49:57, maar met m'n huidige vorm vraag ik me af of ik daar onder ga duiken. Heb wat last van m'n linker enkel na mijn lopen de laatste tijd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 12:35
sanniep9 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:13:
Hierbij een (kort) verslag van mijn marathon Run in Lyon gisteren. Dit is een groot loopevent met een 5k (charity), 10k, halve marathon en een hele marathon.
...
Wat een heerlijke duurloop heb je dan gedaan!
Hoe zit dat met wedstrijden lopen in Frankrijk, dan moet je een gezondheidsverklaring hebben? Ik heb al eens een sportmedische test laten doen, maar die was niet in het Engels en dus niet geldig. Hoe krijg je dan toch een verklaring? De huisarts geeft deze niet af en die sport test instantie heeft nooit meer gereageerd op mijn verzoek voor een verklaring of vertaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:29
Als nasleep van de ervaringen over sokken; ik ben best gevoelig voor alle marketing die rondom hardloopsokken hangt en heb verschillende merken in huis :) Zelfs

Op Reddit in de hardlooptopics zijn ze wel enthousiast over bijvoorbeeld Feetures. Die hebben sinds kort een webshop in Nederland en tijdelijk 20% korting. Nu komt er voor een kleine 50 euro een drie paar sokken mijn kant op. Overpriced? Vast wel. Ik heb weinig bijzonderheden. Grappig genoeg gaan m'n duurste sokken (Falke) kapot bij m'n grote tenen (geen scherpe nagels of iets dergelijks, was altijd rustig op 30 graden, gewoon lelijke tenen I guess) en komen er gaten in.

Vind het wel leuk om weer eens wat nieuws te proberen, kan ik thuis ook even wat op gaan ruimen als ik tevreden ben. :P

Qua kleuren vind ik die van Shyu dan wel weer origineel; coole kleurtjes passend bij je dure (super)schoenen. Heb zelf daar de zwart/roze/paarse versie van bij m'n Vaporfly en ja, de kleuren matchen wel echt goed. Alleen vond ik ze te warm tijdens een wedstrijdje in de zomer. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Slickk op 24-10-2023 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:51

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Slickk schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:26:
Als nasleep van de ervaringen over sokken; ik ben best gevoelig voor alle marketing die rondom hardloopsokken hangt en heb verschillende merken in huis :) Zelfs

Op Reddit in de hardlooptopics zijn ze wel enthousiast over bijvoorbeeld Feetures. Die hebben sinds kort een webshop in Nederland en tijdelijk 20% korting. Nu komt er voor een kleine 50 euro een drie paar sokken mijn kant op. Overpriced? Vast wel. Ik heb weinig bijzonderheden. Grappig genoeg gaan m'n duurste sokken (Falke) kapot bij m'n grote tenen (geen scherpe nagels of iets dergelijks, was altijd rustig op 30 graden, gewoon lelijke tenen I guess) en komen er gaten in.

Vind het wel leuk om weer eens wat nieuws te proberen, kan ik thuis ook even wat op gaan ruimen als ik tevreden ben. :P

Qua kleuren vind ik die van Shyu dan wel weer origineel; coole kleurtjes passend bij je dure (super)schoenen. Heb zelf daar de zwart/roze/paarse versie van bij m'n Vaporfly en ja, de kleuren matchen wel echt goed. Alleen vond ik ze te warm tijdens een wedstrijdje in de zomer. :+
dan heeft Stance ook wel leuke sokken voor jou denk ik :)

Ik zie gast van Run4Adventure in de meest maffe creaties door het beeld heen huppelen en volgens mij zijn die van Stance.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:11:
[...]

Thanks, de 20 is een optie maar ik had gehoopt dat die nog een stuk goedkoper zouden zijn maar ik vind het prijsverschil niet zo heel spannend.
De 21 heeft de veranderingen in de upper zitten, de rest is gelijk gebleven.

Ik ben 1.80 bij 82 kilo.

Ik zal de Glycerine ook nog ff checken, top!
Bij Futurumshop.nl mag je echt op de schoen hardlopen, geloof 14 dagen lang. Als ze niet bevallen kun je ze gewoon terugsturen. Hebben de Triumph 21 vast ook. In mijn ervaring zijn het heel kleine veranderingen die Saucony doorvoert bij de Triumph. Ik zou de 21 blind kopen want de demping blijft altijd goed. En die andere veranderingen waren vooral kosmetisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14:57
Redcoil schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Top dat je weer 'up and running' bent (letterlijk)! Wel bizarre tijden als je eind 2020 begonnen bent met hardlopen. Ik ben ergens in maart 2021 begonnen, maar haal die tijden met geen mogelijkheid.

Ik sta ook ingeschreven voor de Drechtstadloop HM op 5 november, dus wie weet treffen we elkaar nog. ;) Mijn HM PR staat op 1:49:57, maar met m'n huidige vorm vraag ik me af of ik daar onder ga duiken. Heb wat last van m'n linker enkel na mijn lopen de laatste tijd.
Bedankt! Ik ben van nature vrij competitief ingesteld, heb in m'n jeugd ook al veel wedstrijdsport gedaan (zwemmen en schaatsen). En ik vind het gewoon leuk om te proberen mezelf te verbeteren en ga daar dan ook vol voor.

Sterkte met de enkel en wie weet tot in Dordrecht! Hopelijk krijgen we beter weer dan afgelopen jaar :+ .

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:34
born2tweak schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:54:
[...]

Wat een heerlijke duurloop heb je dan gedaan!
Hoe zit dat met wedstrijden lopen in Frankrijk, dan moet je een gezondheidsverklaring hebben? Ik heb al eens een sportmedische test laten doen, maar die was niet in het Engels en dus niet geldig. Hoe krijg je dan toch een verklaring? De huisarts geeft deze niet af en die sport test instantie heeft nooit meer gereageerd op mijn verzoek voor een verklaring of vertaling.
Ik heb begin dit jaar bij De Sportartsen Groep een sportmedisch onderzoek gedaan a 160 euro en na afloop een standaard Engelstalige medische verklaring laten invullen. Die verklaring heb ik voor zowel Milaan als voor Lyon gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFWwkGYn-hd5fmqyFLJkNaSYkpM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LLKbCl0pWX3gs1V6EXCphlJ6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:23
Slickk schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:26:

Goeie tip, die Shyu sokken, gaan mooi matchen bij de Vaporfly’s d:)b

Zelf ben ik ook wel fan van leuke kleuren voor de kleding en sokken. Al dat zwart, blauw en grijs is ook zo saai }:| . Incylence heeft wat mij betreft ook fijne (en mooie) hardloopsokken!

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:34
m-vw schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:02:
Big's Backyard Ultra is weer bezig in de VS.

Blijf het toch ongelofelijk vinden dat mensen tot zo iets in staat zijn.

Ook het verschil in tempo's/strategie is heel apart om te zien.
Merijn Geerts heeft zes uur langer gelopen dan Keith Russell.
[Afbeelding]
Russell lijkt inmiddels afgehaakt (74 laps) en Geerts gaat nog, slow & steady wins the race? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:18

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Mvdbeld schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Russell lijkt inmiddels afgehaakt (74 laps) en Geerts gaat nog, slow & steady wins the race? :+
Live tracking staat hier open.
(Live feed op Youtube is te saai.)

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
PindaUnited schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Goeie tip, die Shyu sokken, gaan mooi matchen bij de Vaporfly’s d:)b

Zelf ben ik ook wel fan van leuke kleuren voor de kleding en sokken. Al dat zwart, blauw en grijs is ook zo saai }:| . Incylence heeft wat mij betreft ook fijne (en mooie) hardloopsokken!
Die Shyu sluiten ook wel mooi aan.

De Feetures sokken gaan weer terug, ik zit met maat 43 net tussen maten M en L en L voelt echt alsof er stof te veel is bij m'n tenen en de boel gaat schuiven onder m'n voet. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Philo Melos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Bij Futurumshop.nl mag je echt op de schoen hardlopen, geloof 14 dagen lang. Als ze niet bevallen kun je ze gewoon terugsturen. Hebben de Triumph 21 vast ook. In mijn ervaring zijn het heel kleine veranderingen die Saucony doorvoert bij de Triumph. Ik zou de 21 blind kopen want de demping blijft altijd goed. En die andere veranderingen waren vooral kosmetisch.
Zojuist een paartje Triumph 21 besteld voor naast mijn Ride 15’s :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:25
Al enkele jaren staat de Noxgear op het verlanglijstje. Twee weken terug zag ik dat ie weer in de aanbieding is en direct besteld :) .

Helaas, vandaag bericht dat er €12.48 inklaringskosten bij komen... :-(

Als het goed is, wordt ie volgende week geleverd en kan ik kleurrijk over straat in het donker 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:42

polthemol

Moderator General Chat
m-vw schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Live tracking staat hier open.
(Live feed op Youtube is te saai.)
alleen maar leuk elke 10 minuten voor het einde van het uur :D Een potje ellende wat je ziet aan komen shuffelen

8 lopers nog up and running, ronde 93 in full effect, 387 mijl op de teller, dus over een paar uurtjes de 4de opeenvolgende 100mijler binnen 24 uur. Te bizar voor woorden!

Benieuwd nu, ze zitten nu zo dicht op het WR van 102 rondes (of ja, relatief gezien dan :+ ) En het gros zit nog ver van de cutofftijd af, alleen de laatste 3 lopers lijken wat te struggelen, al heeft Frank Gielen een beste reputatie van stug door te kunnen buffelen.

https://my.raceresult.com/266852/#0_B3DC1F

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 25-10-2023 11:04 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Maandag1987 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:47:
Al enkele jaren staat de Noxgear op het verlanglijstje. Twee weken terug zag ik dat ie weer in de aanbieding is en direct besteld :) .

Als het goed is, wordt ie volgende week geleverd en kan ik kleurrijk over straat in het donker 8)
Zo doe je dat d:)b

Dat is ook wel nextlevel verlichting joh _/-\o_ en mooi op tijd binnen voor o<:) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

polthemol schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

alleen maar leuk elke 10 minuten voor het einde van het uur :D Een potje ellende wat je ziet aan komen shuffelen

8 lopers nog up and running, ronde 93 in full effect, 387 mijl op de teller, dus over een paar uurtjes de 4de opeenvolgende 100mijler binnen 24 uur. Te bizar voor woorden!

Benieuwd nu, ze zitten nu zo dicht op het WR van 102 rondes (of ja, relatief gezien dan :+ ) En het gros zit nog ver van de cutofftijd af, alleen de laatste 3 lopers lijken wat te struggelen, al heeft Frank Gielen een beste reputatie van stug door te kunnen buffelen.

https://my.raceresult.com/266852/#0_B3DC1F
Zijn bijnaam is niet voor niets Frank de tank.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 15:44
Maandag1987 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:47:

Hmm, interessant. Was op zoek naar nieuwe verlichting en dit ziet er top uit. Ik zie dat ze ook een EU store hebben in Wenen, maar daar is geen sale :(

Levering is dus 2-3 weken ongeveer. Heb je ook de extra lamp gehaald of alleen het vest. Dan weet ik wat de uiteindelijke prijs gaat worden ;)

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
m-vw schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:36:
[...]

Zijn bijnaam is niet voor niets Frank de tank.
hij sleept ronde 97 er even uit met minder dan 2 minuten marge, die nickname is hij toch heel erg waar aan het maken zo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:43
Bizar dat het vorige record 101 laps is, en dat er nu nog 8(!) man bezig zijn na 97 rondes.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maandag1987
gkoers schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Hmm, interessant. Was op zoek naar nieuwe verlichting en dit ziet er top uit. Ik zie dat ze ook een EU store hebben in Wenen, maar daar is geen sale :(

Levering is dus 2-3 weken ongeveer. Heb je ook de extra lamp gehaald of alleen het vest. Dan weet ik wat de uiteindelijke prijs gaat worden ;)
Ik heb alleen het vest besteld. De actieprijs was toen 38,95$ + 8$ verzendkosten + inklaringskosten 12.48€: Totaal 59.08€.
De extra lamp kostte weer 20 euro meer en die ga ik ws niet gebruiken (ik loop bijna altijd in een groep 's avonds). Dan kan ik altijd nog een goedkoop lampje halen bij de action of Decathlon als ik het toch mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

polthemol schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

hij sleept ronde 97 er even uit met minder dan 2 minuten marge, die nickname is hij toch heel erg waar aan het maken zo! :D
Volgens mij ligt hij eruit. Hij loopt nogal moeilijk terug naar start.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
m-vw schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:40:
[...]

Volgens mij ligt hij eruit. Hij loopt nogal moeilijk terug naar start.
yes, die scheen helemaal van de wereld te zijn geweest, medelopers moesten hem blijkbaar uitleggen wie ze waren en wat ze aan het doen waren.

Ronde 102 nu bezig, evenaring van record. mindboggling stuff dit, 400+ mijl in oace 100mijl per 24 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

polthemol schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

yes, die scheen helemaal van de wereld te zijn geweest, medelopers moesten hem blijkbaar uitleggen wie ze waren en wat ze aan het doen waren.

Ronde 102 nu bezig, evenaring van record. mindboggling stuff dit, 400+ mijl in oace 100mijl per 24 uur
Jammer dat Merijn 101 niet gehaald heeft.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Inmiddels is rondje 103 nog bezig en zijn er nog steeds twee mensen aan het lopen (eentje net 104 klaar). Echt, hoe. Net niet 700km lopen in ruim vier dagen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Poekie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:54:
Inmiddels is rondje 103 nog bezig en zijn er nog steeds twee mensen aan het lopen (eentje net 104 klaar). Echt, hoe. Net niet 700km lopen in ruim vier dagen.
Afgelopen. 108 rondes _/-\o_ 8)7
Winnaar Harvey Lewis.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:31
In vier-en-een-halve dag 724 kilometer afleggen.

Zevenhonderdvierentwintig kilometer.

Dan ben je vanaf Utrecht in een vijf dagen tot in Zwitserland.

Echt fucking absurd.

Ik doe morgen weer gewoon een intervalletje :+

[ Voor 18% gewijzigd door Jovatov op 26-10-2023 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jazzper schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:28:
2. Ik had nadien enorme pijn op mijn knie. Heel lokaal op bot. Als ik er met vinger op druk heel au. Nu lees ik dat Pegasus al bij run 1 pijn op de knie kan geven, want steviger en de drop. De beschrijving van lopersknie is het echter niet. Ik denk dat ik bij het vallen daar (ook) op geland ben maar weet het niet zeker. Eens kijken hoe dit ontwikkelt...
Hoe staat het met de knie? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jovatov schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:38:
In vier-en-een-halve dag 724 kilometer afleggen.

Zevenhonderdvierentwintig kilometer.

Dan ben je vanaf Utrecht in een vijf dagen tot in Zwitserland.

Echt fucking absurd.

Ik doe morgen weer gewoon een intervalletje :+
kneiterleip :P .........ik ga vanavond weer knallen een trainingsrondje doen met de AV _O-

Dinsdagavond een geinige marteltocht in de tunnelbak in het centrum gelopen. Met koppels waarvan eenieder een andere kant opliep met verschillend tempo. Dus terwijl de 1 versneld liep mocht de andere uitlopen. Als je elkaar weer in de tunnel tegenkwam dan mocht je van tempo wisselen.

Fijn ook dat je een stuk heuvelop moet in zo'n tunnel als je beneden bent :P

De eerste paar wisselingen gingen prima maar een het eind van die 20 minuten zaten we wel knap stuk :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0a8k8yk6CD7PP5Aolpv1mwKi28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hps1TEQSfyYBhv5NQjcOvjF6.jpg?f=fotoalbum_large

Eens zien wat ze vanavond weer voor ons in petto hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesperber
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-06 15:55

jesperber

(y)

Hallo iedereen,

Al enige tijd aan het meekijken op het forum, en leuk om al de verhalen mee te lezen.
Ik ben aan het trainen voor de bruggenloop in Rotterdam in December en daarna voor de marathon in Rotterdam.
Tips, gear en tricks zijn welkom en ik blijf gewoon lekker doorlezen.

Schema voor nu: 2 keer interval per week
Long run en een easy run.

Steady elke week de afstanden op aan het bouwen!

Je zou me kunnen volgen op Strava, dan volg ik je terug om meer activiteit in me strava te krijgen!:

https://www.strava.com/athletes/jesper_berrens

[ Voor 15% gewijzigd door jesperber op 26-10-2023 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:10

Dazzler2120

FP ProMod
Het begint weer donker te worden, dus ik liep gisteren een beetje teneergeslagen mijn rondje over de weg. Ik mis de veldwegen en de bossen dan. Ik heb wel fietslichtjes, om gezien te worden, maar ik wil toch even gaan kijken naar iets waarmee ik zelf kan zien (en de veldwegen dus een optie worden).
Nu kreeg ik via de Bergfreunde nieuwsbrief de Silva Trail Runner Free, https://www.bergfreunde.n...893d5b9336d0694fab95c348& in de aanbieding

400Lumen max. stand met ca. 2 uur brandtijd, 200lumen standaard modus met ca. 4-5 uur brandtijd i.c.m. gemakkelijk uitwisselbare batterijen of een battery pack. Heeft hier iemand ervaring met deze koplamp? Wat gebruiken jullie als lamp om zelf te kunnen zien?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jesperber schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:11:
Hallo iedereen,

Al enige tijd aan het meekijken op het forum, en leuk om al de verhalen mee te lezen.
Ik ben aan het trainen voor de bruggenloop in Rotterdam in December en daarna voor de marathon in Rotterdam.

Je zou me kunnen volgen op Strava, dan volg ik je terug om meer activiteit in me strava te krijgen!:

Welkom Jesper, hoe meer zielen hoe meer vreugde hier d:)b

Wat is je huidige niveau als ik vragen mag?

er staan 42,3Km op het menu in December , dat is nogal wat als je net begint met trainen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jesperber

jesperber

(y)

Fraggert schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:22:
[...]

er staan 42,3Km op het menu in December , dat is nogal wat als je net begint met trainen.
Niveau is niet hoog, 10km lukt makkelijk met een pace van 6:10/km dus het opbouwen vanaf hier gaat goed!
Ik bedoelde de bruggenloop (15km) en de marathon van Rotterdam in April (13/14).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30

Sherlock

No Shit

Fraggert schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:22:
[...]

De bruggenloop is 15km toch?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jesperber schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:34:
[...]

Niveau is niet hoog, 10km lukt makkelijk met een pace van 6:10/km dus het opbouwen vanaf hier gaat goed!
Ik bedoelde de bruggenloop (15km) en de marathon van Rotterdam in April (13/14).
gelukkig maar :) dan eindigen we niet met een Jesper in de kreukels en een droom in duigen.

Ben je recent begonnen met lopen of was je al een eind op weg met je training voor dit schema?

@Sherlock d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:08
Dazzler2120 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:09:
Het begint weer donker te worden, dus ik liep gisteren een beetje teneergeslagen mijn rondje over de weg. Ik mis de veldwegen en de bossen dan. Ik heb wel fietslichtjes, om gezien te worden, maar ik wil toch even gaan kijken naar iets waarmee ik zelf kan zien (en de veldwegen dus een optie worden).
Nu kreeg ik via de Bergfreunde nieuwsbrief de Silva Trail Runner Free, https://www.bergfreunde.n...893d5b9336d0694fab95c348& in de aanbieding

400Lumen max. stand met ca. 2 uur brandtijd, 200lumen standaard modus met ca. 4-5 uur brandtijd i.c.m. gemakkelijk uitwisselbare batterijen of een battery pack. Heeft hier iemand ervaring met deze koplamp? Wat gebruiken jullie als lamp om zelf te kunnen zien?
Ik gebruik al jaren deze naar volle tevredenheid. Voordelen:
  • Wit licht voor, rood licht achter: Goed zichtbaar voor andere verkeersdeelnemers.
  • Reflecterend
  • Verlicht ook nog een beetje de weg voor me
  • USB oplaadbaar
  • Zit goed, zit niet in de weg tijdens het hardlopen
Ik ga 's avonds niet meer de deur uit zonder. Ik laad hem elke 1-2 weken een keer op. Dan heb ik er denk ik 3-4 uur mee gelopen. Ik heb nooit getest hoe lang de batterij echt mee gaat, want ik wil niet dat ie leeg raakt tijdens het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zijn er mensen met ervaring met de lite-show varianten van Asics schoenen? Ik sta op het punt om een nieuw paar Kayano's te kopen maar nu twijfel ik tussen de gewone variant en de lite-show variant.

Van wat ik lees is er geen verschil tussen een lite-show en gewone variant van een schoen buiten het uiterlijk. Echter zie ik kleine vorm verschillen op de afbeeldingen of is dat gewoon bedrog door een licht afwijkende camera hoek?

https://www.asics.com/nl/...8-403.html?width=Standard
https://www.asics.com/nl/...-show/p/1011B765-001.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
slow whoop schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

• Wit licht voor, rood licht achter: Goed zichtbaar voor andere verkeersdeelnemers.
  • Reflecterend
  • USB oplaadbaar
Ik ga 's avonds niet meer de deur uit zonder. Ik laad hem elke 1-2 weken een keer op. Dan heb ik er denk ik 3-4 uur mee gelopen. Ik heb nooit getest hoe lang de batterij echt mee gaat, want ik wil niet dat ie leeg raakt tijdens het hardlopen.
Zo'n vestje is ook wel interessant, maar verlicht dit ook goed de weg? Of is dit echt bedoeld om gezien te worden?
Uiteindelijk wil ik er mee op veldwegen gaan lopen waar verder geen verlichting of verkeersdrukte is, soms een bospaadje ertussendoor, dus goed kunnen zien en, tevens ook belangrijk, kunnen richten waar ik het licht wil hebben i.c.m. een hoofdlamp spreekt me iets meer aan voor de toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:08
Dazzler2120 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:51:
[...]

Zo'n vestje is ook wel interessant, maar verlicht dit ook goed de weg? Of is dit echt bedoeld om gezien te worden?
Uiteindelijk wil ik er mee op veldwegen gaan lopen waar verder geen verlichting of verkeersdrukte is, soms een bospaadje ertussendoor, dus goed kunnen zien en, tevens ook belangrijk, kunnen richten waar ik het licht wil hebben i.c.m. een hoofdlamp spreekt me iets meer aan voor de toepassing.
Voor mij verlicht het de weg voldoende, maar daarbij moet ik wel de kanttekening maken dat ik voornamelijk op goed-verlichte en verharde wegen loop. Ik zou zelf denk ik knettergek worden van een (kop)lamp die meer gericht schijnt, omdat zo'n lichtstraal continu op-en-neer en heen-en-weer danst tijdens het hardlopen. Voor onverlichte en onverharde smalle wegen/paadjes is dit hesje wellicht niet voldoende, maar die mijd ik persoonlijk liever als het echt donker is. Maar een onverlicht geasfalteerd fietspad gaat 's avonds prima.

[ Voor 3% gewijzigd door slow whoop op 26-10-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
slow whoop schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:44:
[...]

• Reflecterend
  • USB oplaadbaar
Ik heb al enkele jaren een vergelijkbaar vest en laad het twee keer per seizoen op (begin en halverwege). Het zijn leds, die verbruiken niet veel stroom. De lampen worden minder fel als de batterij bijna op is.

Qua verlichting voor je doet het weinig, het is vooral om gezien te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Caayn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:50:
Zijn er mensen met ervaring met de lite-show varianten van Asics schoenen? Ik sta op het punt om een nieuw paar Kayano's te kopen maar nu twijfel ik tussen de gewone variant en de lite-show variant.

Van wat ik lees is er geen verschil tussen een lite-show en gewone variant van een schoen buiten het uiterlijk. Echter zie ik kleine vorm verschillen op de afbeeldingen of is dat gewoon bedrog door een licht afwijkende camera hoek?

Leg even uit wat je bedoelt met vorm-verschillen. :)

De 2 schoenen die je linkt zijn sowieso anders van kleur en dat vertekent wel het een en ander ja. Het lijkt er net op of de neus van de reguliere Kayano iets meer naar boven wijst.

Bedoel je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

slow whoop schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:58:
[...]

Voor mij verlicht het de weg voldoende, maar daarbij moet ik wel de kanttekening maken dat ik voornamelijk op goed-verlichte en verharde wegen loop. Ik zou zelf denk ik knettergek worden van een (kop)lamp die meer gericht schijnt, omdat zo'n lichtstraal continu op-en-neer en heen-en-weer danst tijdens het hardlopen. Voor onverlichte en onverharde smalle wegen/paadjes is dit hesje wellicht niet voldoende, maar die mijd ik persoonlijk liever als het echt donker is. Maar een onverlicht geasfalteerd fietspad gaat 's avonds prima.
Ik loop in de winter vrij veel over slecht verlichte landweggetjes. Als veiligheidsvest gebruik ik dan een Bee Safe LED Vest en als hoofdlamp de Petzl Actic Core 450 (wel een eerder model dan die in de link).

Werkt voor mij prima en ook fijn dat ik die gewoon via USB kan laden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:10:
[...]

Leg even uit wat je bedoelt met vorm-verschillen. :)

De 2 schoenen die je linkt zijn sowieso anders van kleur en dat vertekent wel het een en ander ja. Het lijkt er net op of de neus van de reguliere Kayano iets meer naar boven wijst.

Bedoel je dat?
Excuus. Inderdaad o.a. de neus die jij nu aanstipt maar ook de vorm van het hielstuk. De lite-show variant lijkt in het geheel "vlakker" te zijn, de hiel en neus ogen wat lager, dan de reguliere varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Redcoil schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Ik loop in de winter vrij veel over slecht verlichte landweggetjes. Als veiligheidsvest gebruik ik dan een Bee Safe LED Vest en als hoofdlamp de Petzl Actic Core 450 (wel een eerder model dan die in de link).

+1 voor Bee Safe

ik heb deze in wit en rood

https://bee-safe.nl/websh...led-clip-light-usb-white/

Prima spul, zit netjes in elkaar, voelt solide zonder achterlijke prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Caayn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:29:
[...]
Excuus. Inderdaad o.a. de neus die jij nu aanstipt maar ook de vorm van het hielstuk. De lite-show variant lijkt in het geheel "vlakker" te zijn, de hiel en neus ogen wat lager, dan de reguliere varianten.
ik gok op gezichtsbedrog :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1lUJ_smdBX44sOPhR6P3o1VgmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohXtl2ExV7kUBNFL9Ndawx2w.jpg?f=fotoalbum_large

let wel; het zijn natuurlijk ook foto's van individuele schoenen, dus niet alles is hetzelfde zoals de veters of hoe de tong uit de schoen steekt, allemaal minimale verschillen et cetera.

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 26-10-2023 12:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:59
Let wel even op bij het opladen van de Bee safe spullen. Ik heb daar een incidentje mee gehad:

Roozzz in "Hardlopen - Deel 8"

Kortom dit soort dingen gaan bij ons alleen aan de lader als we in dezelfde kamer zijn.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:39:
Let wel even op bij het opladen van de Bee safe spullen. Ik heb daar een incidentje mee gehad:

Roozzz in "Hardlopen - Deel 8"

Kortom dit soort dingen gaan bij ons alleen aan de lader als we in dezelfde kamer zijn.
Scherp! Thanks :)

edit: vooralsnog koppel ik dit nog niet zozeer aan het merk Bee Safe maar meer aan al die electronica waar accu's inzitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 26-10-2023 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesperber

jesperber

(y)

Fraggert schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:39:
[...]

gelukkig maar :) dan eindigen we niet met een Jesper in de kreukels en een droom in duigen.

Ben je recent begonnen met lopen of was je al een eind op weg met je training voor dit schema?

@Sherlock d:)b
Recent begonnen met een schema voor een langere afstand.
Lange weg te gaan, maar toch leuk om hier een bericht te plaatsen en mee te lezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jesperber schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:05:
[...]

Recent begonnen met een schema voor een langere afstand.
Lange weg te gaan, maar toch leuk om hier een bericht te plaatsen en mee te lezen!
Voel je welkom, we hebben alle soorten en maten aan hardlopers hier er tussen en dat maakt het leuk.

succes in elk geval met de vorderingen! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Redcoil schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Ah nice, die Petzl's kom ik ook vaker tegen. Loop je door de donkere paadjes meestal op 200 lumen of toch op 450? Hoe lang gaat de batterij mee bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-06 19:59
Vorige week heb ik een inspanningstest gedaan. Conclusie: een goed uithoudingsvermogen, normale longfunctie en ademgasanalyse. Vanuit sportmedisch perspectief is er geen bezwaar tegen het opbouwen van mijn training gericht op Rotterdam`24.

Ik heb trainingszones ontvangen:

Lopen
0 (H) hersteltraining <110
1 (D1) rustige duurtraining 110-120
2 (D2) normale duurtraining 121-137
3 (D3) omslagpunttraining 138-160
4 (I) interval/weerstand >160

Maximaal gemeten hartslag 174

1) Hoe vertaal ik deze naar mijn Garmin? (is dan 4 (I). Zone 5 -> die loopt van 160 naar 174)
2) Is mijn omslagpunt 160?

Kan het natuurlijk ook vragen aan de arts, maar denk dat hier meer ervaring zit :)

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

vanputten80 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:20:
Vorige week heb ik een inspanningstest gedaan. Conclusie: een goed uithoudingsvermogen, normale longfunctie en ademgasanalyse. Vanuit sportmedisch perspectief is er geen bezwaar tegen het opbouwen van mijn training gericht op Rotterdam`24.

Lopen

1) Hoe vertaal ik deze naar mijn Garmin? (is dan 4 (I). Zone 5 -> die loopt van 160 naar 174)

Kan het natuurlijk ook vragen aan de arts, maar denk dat hier meer ervaring zit :)

Dank
dat lijkt er wel op maar je kunt voor de zekerheid even met die percentages vanaf 174 terugrekenen of dat ook echt overeenkomt met

50-60%
60-70%
70-80%
80-90%
90-100%

https://www.garmin.com/nl-BE/blog/hartslagzones/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Lopen

Dank
Omslagpunt (lactaatdrempel) is inderdaad 160.
Garmin legt zelf het omslagpunt bij de overgang tussen z3 en z4 in de app. Dat hoef je niet te volgen, maar garandeert wel dat de gerapporteerde trainingseffecten ergens op slaan ;)

Je kan voor Z1 etc dus gewoon de waardes van d1 gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Fraggert schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:23:
[...]

dat lijkt er wel op maar je kunt voor de zekerheid even met die percentages vanaf 174 terugrekenen of dat ook echt overeenkomt met

50-60%
60-70%
70-80%
80-90%
90-100%

https://www.garmin.com/nl-BE/blog/hartslagzones/
Kan, maar beter van niet. De gemeten / individueel bepaalde zones obv omslagpunt zijn veel 'beter' dan generieke zones obv max hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:34:
[...]

Kan, maar beter van niet. De gemeten / individueel bepaalde zones obv omslagpunt zijn veel 'beter' dan generieke zones obv max hartslag.
vandaar ook dat ik het hem laat uitrekenen.

als zijn zone4 van 1-5 niet overeenkomt met zone 3 van 0-4 dan kan hij dus niet zomaar omzetten.

Het gaat erom dan zijn Garmin met al die kleurtjes even de goede zone aangeeft.

het is wel vervelend dat er partijen zijn die het nodig vinden om anders te gaan tellen, lekker handig 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Fraggert schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

vandaar ook dat ik het hem laat uitrekenen.

als zijn zone4 van 1-5 niet overeenkomt met zone 3 van 0-4 dan kan hij dus niet zomaar omzetten.

Het gaat erom dan zijn Garmin met al die kleurtjes even de goede zone aangeeft.

het is wel vervelend dat er partijen zijn die het nodig vinden om anders te gaan tellen, lekker handig 8)7
Snap ik niet :D je klopt toch gewoon de absolute waarden uit de test in in je horloge? Dan zijn die percentages toch totaal niet relevant meer?

Naar mijn idee zet je de zone-indeling op lactaatdrempel, voert de drempelwaarde in, tikt netjes de absolute waarden van de zones over en dubbelcheckt of de drempel tussen z3 en z4 ligt. Dan gaan alle figuren en algoritmes van Garmin gewoon prima.

Je weet alleen niet exact waar de overgang tussen 4 en 5 ligt, dus kan je daar wel de standaardwaarde houden, maar hoe relevant is dat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Snap ik niet :D je klopt toch gewoon de absolute waarden uit de test in in je horloge? Dan zijn die percentages toch totaal niet relevant meer?

Naar mijn idee zet je de zone-indeling op lactaatdrempel, voert de drempelwaarde in, tikt netjes de absolute waarden van de zones over en dubbelcheckt of de drempel tussen z3 en z4 ligt. Dan gaan alle figuren en algoritmes van Garmin gewoon prima.

Je weet alleen niet exact waar de overgang tussen 4 en 5 ligt, dus kan je daar wel de standaardwaarde houden, maar hoe relevant is dat...
no worries, we gaan even langs elkaar heen maar bedoelen hetzelfde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:06
Caayn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:50:

Ik heb de de Lite edition gehad van de Novablast en daar zat wel degelijk meer verschil in dan alleen uiterlijk. Zo was de upper licht (en beter ademend) en woog die paar gram minder. Ook vond ik hem toch net was minder log lopen dan de normale versie.

Bij de Kayano zie ik op runrepeat trouwens wel dat de drop ook verschillend is tussen de 30 (10 mm en de lite (8mm)!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

Dazzler2120 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

Ah nice, die Petzl's kom ik ook vaker tegen. Loop je door de donkere paadjes meestal op 200 lumen of toch op 450? Hoe lang gaat de batterij mee bij jou?
Meestal pak ik 200 lumen. Dit omdat ik dan voldoende zie (en mezelf niet verblind in het donker :p) en de batterij wat langer mee gaat. Er rijden over die weggetjes ook soms auto's, die wil ik ook niet verblinden door 450 lumen de voorruit door te jagen bij ze.

Laden hangt er een beetje van af hoe veel je loopt. Afgelopen jaar liep ik door de week 1 a 2 keer 6 km 's avonds. Dan gaat een lading enkele weken mee. Als hij opgeladen moet worden dan 'knippert' de hoofdlamp (wisselt dan tussen fel en minder fel, niet dat hij dan even ophoudt met schijnen). Dat vind ik ook best handig.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
jesperber schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:11:
Hallo iedereen,

Ik ben benieuwd wat voor schema je aan het volgen bent. :) Twee keer per week een interval en daarnaast nog een long run en easy run? Twee intervalsessies per week klinkt best wel pittig en zou ik niet aanraden, maar wat voor de één intervallen met 10x 800 meter + 400 meter is, is voor de ander een stuk rustig hardlopen op rustig tempo met wat wandelen tussendoor. Je hoeft in ieder geval echt niet elke week de afstand uit te breiden, je mag ook prima wat weken achter elkaar op dezelfde afstand blijven 'hangen'. Dat nog liever dan te hard van stapel lopen.

We willen je het liefst zo lang mogelijk in dit topic houden en die blessures buiten de deur houden, vandaar. :+ Lekker bezig in ieder geval, mooie doelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:31
Dazzler2120 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:09:

Ik loop normaal gezien lekker door het bos als het 's morgens licht is, maar nu het donker is kan dat helaas niet. Vorige winter heb ik door de wijken hardgelopen omdat ik met het lampjesvest wat ik had niet het donkere buitengebied in wilde.
Maar nu sinds twee weken deze borstlamp van de Decathlon in gebruik.

Voel me nu wel veilig genoeg om in het rustige buitengebied op het asfalt (waar sporadisch een auto rijdt) mijn rondje te doen.
Ook op de minder felle stand is het zicht prima en hij is makkelijk naar boven of beneden af te stellen (als je meer/minder zicht nodig hebt). Accuduur is ook zoals beschreven.
Het enige nadeel vind ik dat je de rode achterlamp alleen op knipperstand hebt.

Verder moest ik wel even wennen dat de lichtbundel continu van links naar rechts en terug zwiert, maarja je borst houd je nu eenmaal niet continu recht vooruit. Dat went snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Laatst online: 16:16
Jovatov schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:05:
[...]

Verder moest ik wel even wennen dat de lichtbundel continu van links naar rechts en terug zwiert, maarja je borst houd je nu eenmaal niet continu recht vooruit. Dat went snel genoeg.
Ik heb het oude model, en dat zwieren raak je snel aan gewend. Echter, voor medelopers kan het vervelend zijn....mijn vrouw werd hoorndol van mijn lamp.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Update over de nieuwe Nike Pegasus 40. Na loopje 1 met inclusief harde val waarbij ik niet kon heugen of ik nou wel of niet op de buitenkant van mijn knie was gevallen had ik last van mijn linkerknie. Zou het de Peg's zijn?

Goed en slecht nieuws:
- net 7,7km rustig tempo gelopen (poging tot lage HR, zat er net iets boven).
- knie niet meer pijn dan voor loopje (ik denk dat ik er toch op gevallen ben)
- maar nu wel wat last van rechter scheenbeen (weg na het lopen) en mijn voeten zijn wat tintelend tijdens het lopen

Ik land op middenvoet zover ik het kan voelen/inschatten. Als ik express op hak land voelt die Pegasus al stuk vriendelijker, maar zo land ik niet normaal. Ze zijn gewoon wat pittig voor mijn gestel lijkt het.
Als test ervoor nog even in de straat aan ene voet Peg40 en aan andere voet KalenjiKiprunLD gedaan. Huilon... die Kalenji's leken gewoon lekkerder te lopen.

Inruilen kan met dit herfstweer vast niet. Ik geef het nog een kans. Je wordt op een gegeven moment zo parra dat je niet weet wat wat nou door de schoenen komt en wat door je eigen lichaam.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Jazzper schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Inruilen kan met dit herfstweer vast niet. Ik geef het nog een kans. Je wordt op een gegeven moment zo parra dat je niet weet wat wat nou door de schoenen komt en wat door je eigen lichaam.
Laat ze gewoon even in de kast staan. Eerst weer normaal lopen op de oude vertrouwde schoenen, en dan een nieuwe poging. Dan kan je een beetje vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 26-10-2023 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Helaas mijn halve marathonschema even moeten loslaten, mijn linker IS-gewricht is geïrriteerd door overbelasting denk ik.
In week 5 van schema dacht ik aan het eind van een lange duurtraining van 16km als ik nou het 5km rondje ook even meepak dan heb ik al een halve gedaan. Dit lukte goed met een trainingstijd van 2uur 11 minuten.
In de week erna nog 1x op de loopband gelopen en 7km buiten. Dat ging allemaal nog zonder pijn of spierpijn. Daarna nog 16km route gedaan op duurtempo. Een dag had ik ineens lage rugpijn die maar niet wegging. Vandaag even bij de fysio geweest en die gaf aan dat het IS-gewricht een irritatie geeft. Deze week 2x in de sportschool geweest op de crosstrainer, ik denk dat ik dat de komende 2 weken maar even moet doen. Daarna maar oefeningen om de rondliggende spiergroepen te trainen.

Km's wel gemaakt alleen was het iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 18:34
Meer hardlopende diabeten hier?
Hebben jullie onderstaande wel eens meegemaakt?

Net een LSD van 10 kilometer gedaan met de AV. De eerste 7 gingen vrij makkelijk, maar toen kwam uit het niets de man met de hamer.

Zie hieronder ook mijn hartslag.
Mijn theorie is dat mijn bloedsuiker (te) laag is geworden doordat ik teveel koolhydraten heb verbrand.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik een week of 3 geleden een parasiet heb gehad (toevallig ontdekt bij een algeheel bloedonderzoek), en daarna/daardoor griep heb gehad en ik nog steeds niet 100 % fit ben. Maar tijdens de interval training van afgelopen dinsdag had ik nergens last van.

Hieronder de statistieken. Het is ook niet zo dat we harder liepen of zo aan het einde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk1u_LIt3N4LW_LHuy9pxRyZaLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8K1DWftS2xmEN0Je1mFbn0w.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was mijn interval van dinsdag (16 x 200m, pauze 100m).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsuPUWCOWF1Zo1yJgpAik7wgNjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21j6il1s5be4llbc9ROMqYeO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Spasm op 26-10-2023 21:50 ]

Random WTF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:47

XyS

0.o.O

Lopen

Dank
Ik vind deze wel handig:
Ik gebruik zelf HRR op basis van maxHR, kwam aardig overeen met de resultaten van mijn inspanningstest van vorig jaar.

Zelfs hier zul je nog (individuele) verschillen hebben, en door meer te trainen zal er ook wel weer wat zijn veranderd. Wellicht nog eens een lactaat test inplannen.

Tijdens mijn halve marathon heb ik 90 minuten op mijn anaerobe omslagpunt gelopen (Z4, net niet Z5).

Het was lekker koud, het was zwaar maar uiteindelijk goed te doen. Hartslag/pace verhouding bleef ook constant, van begin tot eind.

Betekent dit dat ik goed onder mijn omslagpunt ben gebleven?
Welke zone(s) lopen jullie je HM?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
XyS schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:13:
[...]

Welke zone(s) lopen jullie je HM?
In principe Z4, op/rond omslagpunt. Met een laatste kilometer daarboven. Na Amsterdam (91min) kreeg ik een suggestie voor een nieuwe lactaatdrempel (1 uur @189), dat ligt iets hoger dan de vorige (184). Ik kijk bij een wedstrijd eigenlijk niet naar mijn hartslag. Op gevoel weet ik vrij goed wat ik kan volhouden qua inspanning.

Ik denk dat de hr iets hoger lag dan normaal door mijn ziekte de week ervoor. Dus ik pas mijn zones nog even niet aan. Het is toch een beetje een range en niet een exact getal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
In theorie zou je Z4 / tempo op het ‘omslagpunt’ max een uur vol kunnen houden toch? Threshold heb ik het dan over. Dan zit je daar gelukkig net onder, maar om mierenneukerig te doen is dat geen zone 4 (als zone 5 de max is, Strava hanteert 6 zones wat het ook weer niet makkelijker maakt..) want dan zou het na een minuut of 60~70 wel klaar moeten zijn.

M’n pace bij halve marathon was 3’47, bij de 10EM was dat 3’42. Dat laatste tempo zou ik echt niet nog 20 minuten langer vol kunnen houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Slickk schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 06:12:
In theorie zou je Z4 / tempo op het ‘omslagpunt’ max een uur vol kunnen houden toch? Threshold heb ik het dan over. Dan zit je daar gelukkig net onder, maar om mierenneukerig te doen is dat geen zone 4 (als zone 5 de max is, Strava hanteert 6 zones wat het ook weer niet makkelijker maakt..) want dan zou het na een minuut of 60~70 wel klaar moeten zijn.

M’n pace bij halve marathon was 3’47, bij de 10EM was dat 3’42. Dat laatste tempo zou ik echt niet nog 20 minuten langer vol kunnen houden.
Dat zegt mijn logica ook. Garmin legt het omslagpunt tussen Z3 en Z4. Dus grotendeels Z4 en de mogelijkheid om Z5 in te versnellen over 1,5 uur Strava laps, suggereert dat het omslagpunt hoger ligt dan de nu gehanteerde drempelwaarde. Zonder versnelling had ik zo door kunnen lopen tot 25km denk ik. Dus het was niet de max.

Maar ik heb er persoonlijk enige moeite mee om de drempelwaarde nu naar 189 te zetten (van 184). Eerst nog maar eens bevestigen met een andere wedstrijd :P

Grappig trouwens hoeveel die 5 seconden dan ineens uitmaken ja O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Redcoil schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:01:
[...]

Meestal pak ik 200 lumen. Dit omdat ik dan voldoende zie (en mezelf niet verblind in het donker :p) en de batterij wat langer mee gaat. Er rijden over die weggetjes ook soms auto's, die wil ik ook niet verblinden door 450 lumen de voorruit door te jagen bij ze.

Laden hangt er een beetje van af hoe veel je loopt. Afgelopen jaar liep ik door de week 1 a 2 keer 6 km 's avonds. Dan gaat een lading enkele weken mee. Als hij opgeladen moet worden dan 'knippert' de hoofdlamp (wisselt dan tussen fel en minder fel, niet dat hij dan even ophoudt met schijnen). Dat vind ik ook best handig.
Uiteindelijk na wikken, wegen, en effe beraad bij mijn ultra-lopende broer gegaan voor de Black Diamond Icon 700, erg overkill voor wat ik nu doe, maar momenteel in de aanbieding bij de Bever, en zal wss nooit meer een andere nodig hebben :+
80 uur brandtijd @350 lumen, 7 uur @700 lumen, dat sprak mij wel erg aan.
Binnekort eens even de rechargable battery pack voor halen, en dan heb ik wel een fijn lampje verwacht ik. Komt vanavond binnen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Uiteindelijk na wikken, wegen, en effe beraad bij mijn ultra-lopende broer gegaan voor de Black Diamond Icon 700, erg overkill voor wat ik nu doe, maar momenteel in de aanbieding bij de Bever, en zal wss nooit meer een andere nodig hebben :+
Binnekort eens even de rechargable battery pack voor halen, en dan heb ik wel een fijn lampje verwacht ik. Komt vanavond binnen!
Buy once; cry once d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pos2007 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:18:
Helaas mijn halve marathonschema even moeten loslaten, mijn linker IS-gewricht is geïrriteerd door overbelasting denk ik.
In week 5 van schema dacht ik aan het eind van een lange duurtraining van 16km als ik nou het 5km rondje ook even meepak dan heb ik al een halve gedaan. Dit lukte goed met een trainingstijd van 2uur 11 minuten.
In de week erna nog 1x op de loopband gelopen en 7km buiten. Dat ging allemaal nog zonder pijn of spierpijn. Daarna nog 16km route gedaan op duurtempo. Een dag had ik ineens lage rugpijn die maar niet wegging. Vandaag even bij de fysio geweest en die gaf aan dat het IS-gewricht een irritatie geeft. Deze week 2x in de sportschool geweest op de crosstrainer, ik denk dat ik dat de komende 2 weken maar even moet doen. Daarna maar oefeningen om de rondliggende spiergroepen te trainen.

Km's wel gemaakt alleen was het iets teveel van het goede.
Beterschap en een goed herstel gewenst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

[...]

Mooi spul! Wel nice ook dat de batterij aan de achterkant zit. Is voor de gewichtsverdeling wel beter. Bij die Petzl zit hij in de lamp zelf en is wat kleiner om de boel fatsoenlijk daarbaar te houden.

Veel plezier met de aankoop iig!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Redcoil schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:47:
[...]

Mooi spul! Wel nice ook dat de batterij aan de achterkant zit. Is voor de gewichtsverdeling wel beter. Bij die Petzl zit hij in de lamp zelf en is wat kleiner om de boel fatsoenlijk daarbaar te houden.

Veel plezier met de aankoop iig!
Yes, en ook belangrijk; ik kan die battery pack gewoon in mijn trailvestje stoppen als dat vervelend zit op je hoofd... Krijg hem vanavond binnen, dan ga ik eens testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Roozzz schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:11:
[...]

Dat zegt mijn logica ook. Garmin legt het omslagpunt tussen Z3 en Z4. Dus grotendeels Z4 en de mogelijkheid om Z5 in te versnellen over 1,5 uur Strava laps, suggereert dat het omslagpunt hoger ligt dan de nu gehanteerde drempelwaarde. Zonder versnelling had ik zo door kunnen lopen tot 25km denk ik. Dus het was niet de max.

Maar ik heb er persoonlijk enige moeite mee om de drempelwaarde nu naar 189 te zetten (van 184). Eerst nog maar eens bevestigen met een andere wedstrijd :P

Grappig trouwens hoeveel die 5 seconden dan ineens uitmaken ja O-)
Mijn getallen zijn ook absoluut niet wetenschappelijk en op basis van twee wedstrijdjes, maar tijdens de eerstgenoemde halve marathon was ik toevallig rond 16/17 km (dus net na een uur) helemaal leeg. Te hoog ingezet.

Het is wel eens leuk om dat risico te nemen, dan weet je ook waar je eigen grens ligt. Soms ligt die verder dan je denkt. Ik doe het zelf ook niet zo snel want een leuke HM tijd lopen gaat toch wel enige voorbereiding aan vooraf en dan te veel risico nemen vind ik zonde.

In ieder geval lekker om die progressie te merken lijkt me, zeker als je het zoals bij jou specifiek op hartslag kunt bepalen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DuOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:49
Spasm schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:42:
Meer hardlopende diabeten hier?
Hebben jullie onderstaande wel eens meegemaakt?
Hier ook een hardlopende diabeet.

Wat je beschrijft kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben, waar een lage bloedsuiker er één van is.
In dit geval meten=weten ;) .

Voor ik ga lopen zorg ik dat mijn IOB zo laag mogelijk is, in ieder geval onder de 0.5. Ook probeer ik te zorgen dat m'n bloedsuiker > 7.

Tijdens het lopen hou ik m'n bloedsuiker in de gaten via mijn Garmin horloge welke via xDrip(app op telefoon) is gekoppeld aan mijn Libre2 sensor. Telefoon draag ik bij me in een belt samen met wat dextro/gels.

Mocht mijn bloedsuiker toch gaan zakken neem ik vaak, afhankelijk van hoe lang ik nog van plan ben om te lopen, een gel.

Hoe dit voor jou het beste werk is een kwestie van veel proberen. Uiteindelijk heb je geen garantie dat dit altijd werkt, maar dat zul je zelf ook al wel ervaren hebben.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• born2tweak
Ik heb voor mezelf een heerlijk lange termijn doel gesteld: de marathon van Berlijn 2024. Dus ik heb een trainingsplan in elkaar gezet op basis van mijn trainingsplan van dit jaar Rotterdam, alleen dan met meer voorbereiding. Ik ga in de tussentijd wel gewoon ook wat wedstrijden af ter voorbereiding en het komt pas echt in het teken van de marathon te staan als we wat verder in het volgende jaar zijn, maar de voorpret is begonnen :)

Als onderdeel van het vergroten van het volume wil ik ook de Two Rivers marathon lopen, maar niet op 100% MT. Ik hoop dat ik naar die marathon toe al een groot deel volume heb opgebouwd dat ik klaar ben voor die afstand en hem dan op 95% MT ofzo lopen. Wat is jullie idee daarbij?

Mijn weekvolume nu is 40km, wat ik iedere week ga vergroten met max 10% en iedere 3 weken een week terug. Dus 40 - 44, 48, 44, 48, 53, 48... enz... Daarbij loop ik 4 à 5x per week verschillende soorten loopjes. Ik ben nu weer 'n maand echt lekker aan het lopen, daarvoor wel wat kwaaltjes gehad. Dat lijkt nu gelukkig weer achter me, dus weer voorzichtig opbouwen. Het tempo werk lijkt weer terug te zijn, maar het echte duurtempo nog niet. Daarvoor moet ik gewoon weer meer volume maken en hartslag/snelheid verhouding weer goed krijgen.

Ter info: Rotterdam '23 in 3:26:30 gelopen, eerste marathon op m'n 43e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 18:34
DuOnline schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Hier ook een hardlopende diabeet.

Wat je beschrijft kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben, waar een lage bloedsuiker er één van is.
In dit geval meten=weten ;) .

Voor ik ga lopen zorg ik dat mijn IOB zo laag mogelijk is, in ieder geval onder de 0.5. Ook probeer ik te zorgen dat m'n bloedsuiker > 7.

Tijdens het lopen hou ik m'n bloedsuiker in de gaten via mijn Garmin horloge welke via xDrip(app op telefoon) is gekoppeld aan mijn Libre2 sensor. Telefoon draag ik bij me in een belt samen met wat dextro/gels.

Mocht mijn bloedsuiker toch gaan zakken neem ik vaak, afhankelijk van hoe lang ik nog van plan ben om te lopen, een gel.

Hoe dit voor jou het beste werk is een kwestie van veel proberen. Uiteindelijk heb je geen garantie dat dit altijd werkt, maar dat zul je zelf ook al wel ervaren hebben.
Dank. Helaas krijg ik de Libre2 niet vergoed, want type 2. En € 60,- per 2 weken zelf betalen wordt me een beetje te gortig. Ik denk erover om in het vervolg halverwege een paar dextros te nemen om te kijken of dat helpt. Ik moet wel zeggen dat dit in de vele jaren dat ik loop dit nog maar de derde keer is dat met dit gebeurt gelukkig. Probleem is dat ik nooit voel aankomen als ik te laag zit.

Bij één van die keren dat het eerder gebeuren (toen ik nog zonder hartslagmeter liep), hebben ze me een blikje cola gegeven en daarna knapte ik vrij snel weer op. Eenmaal thuisgekomen mijn bloedsuiker geprikt en zat toen op 4.1. Dus ná die cola ! Heb toen waarschijnlijk dus best kritiek laag gezeten :X

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:49
Dat is inderdaad jammer dat deze niet vergoed worden.

Tijdens de (wat langere) trainingen wat dextro is dan inderdaad een goede optie.

En misschien voor en na de training je bloedsuiker meten om zo wat kaders voor jezelf te leren kennen en zo inzichtelijk te krijgen wanneer wat eten tijdens training noodzakelijk is.

[ Voor 40% gewijzigd door DuOnline op 27-10-2023 14:15 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
born2tweak schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:03:
Ik heb voor mezelf een heerlijk lange termijn doel gesteld: de marathon van Berlijn 2024. Dus ik heb een trainingsplan in elkaar gezet op basis van mijn trainingsplan van dit jaar Rotterdam, alleen dan met meer voorbereiding. Ik ga in de tussentijd wel gewoon ook wat wedstrijden af ter voorbereiding en het komt pas echt in het teken van de marathon te staan als we wat verder in het volgende jaar zijn, maar de voorpret is begonnen :)

Als onderdeel van het vergroten van het volume wil ik ook de Two Rivers marathon lopen, maar niet op 100% MT. Ik hoop dat ik naar die marathon toe al een groot deel volume heb opgebouwd dat ik klaar ben voor die afstand en hem dan op 95% MT ofzo lopen. Wat is jullie idee daarbij?

[...]
Ik dacht even dat je de Two Rivers wilde lopen in voorbereiding op Rotterdam. Dat leek me wat overenthousiast. Maar het is als voorbereiding op Berlijn :P

Op zich is dat heel mooi denk ik. Geeft je alle tijd om deze winter volume op te bouwen, zonder de druk van een A-doel. Vervolgens even goed rust te nemen en te herstellen, om daarna een nieuwe trainingscyclus in te gaan richting Berlijn. Er zit ruim zes maanden tussen. Enige probleem is bij mij vaak, dat een lange termijn plan zelden de praktijk overleeft :+

Je zou wat mij betreft de Two Rivers ook probleemloos volle bak kunnen lopen. Mooie bekroning van het werk en voldoende tijd tot de volgende cyclus. Dit geeft je ook meteen een indicatie waar je staat en wat de ambitie kan zijn richting Berlijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
born2tweak schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:03:

Mijn weekvolume nu is 40km, wat ik iedere week ga vergroten met max 10% en iedere 3 weken een week terug. Dus 40 - 44, 48, 44, 48, 53, 48... enz... Daarbij loop ik 4 à 5x per week verschillende soorten loopjes. Ik ben nu weer 'n maand echt lekker aan het lopen, daarvoor wel wat kwaaltjes gehad. Dat lijkt nu gelukkig weer achter me, dus weer voorzichtig opbouwen. Het tempo werk lijkt weer terug te zijn, maar het echte duurtempo nog niet. Daarvoor moet ik gewoon weer meer volume maken en hartslag/snelheid verhouding weer goed krijgen.

Ter info: Rotterdam '23 in 3:26:30 gelopen, eerste marathon op m'n 43e.
Als er 6 maanden tussen de two Rivers en Berlijn zit, dan zou ik de two Rivers lekker volle bak lopen. Meer dan genoeg tijd voor herstel. Ik denk ook dat het weinig toevoegt aan de trainingen, om een training even lang te maken als je wedstrijd. Al helemaal niet als er zes maanden tussen zit.

Ik heb ooit een marathon als training gelopen, maar dat was in voorbereiding op een 56k. Ik kon wel extra genieten :D Zelfs nog een gelletje uitgedeeld aan iemand die voor het eerst een marathon deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:00
Akkoord met hierboven, als er 6 maanden tussen zit kan je de Two Rivers op maximum lopen. Weet je ook hoe dat voelt.
Hier mijn eerste testloopje met de Adidas Prime X strung, de 50mm dikke schoen.
Eerste bevindingen :
- inderdaad heel goede demping
- de eerste 100 m heel onstabiel, je voelt de hoogte echt wel en het is opletten om je enkels niet om te slaan. Ik denk dat ik vanzelf wat meer midvoet land en wat minder op de hiel, dat is bij deze schoen stabieler.
In de bochten is er heel weinig zijdelingse steun, zoals bij de eerste Vaporflys. Dat maakt deze schoen minder geschikt voor bv een bochtige stratenloop. Een collega van mij liep er de marathon van Berlijn op. Berlijn is met lange brede straten en weinig bochten een ideaal parcours voor deze schoen.
Ook had ik het gevoel iets meer druk op de kuiten te hebben.
- de laatste kilometers liep ik iets sneller, ik ging van Z1 naar Z2-Z3, en dat ging wel vlot, ondanks zijn hoogte is het een lichte en relatief snelle schoen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hartloper op 27-10-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Dank voor de feedback, @Roozzz , @kepler @Hartloper , ga ik zeker overwegen. Qua tussentijd moet het op zich wel kunnen, maar ik had een maand na Rotterdam wel wat kuitklachten vanwege overbelasting. Dus denk ik dat een rustpauze na Two Rivers dan wel belangrijk is. Afgelopen zomer betekende dat een pauze van 2 maanden en dat is natuurlijk niet ideaal richting Berlijn.

Ik heb er in ieder geval weer zin in, de eerste weken voelen weer goed en heb weer zin in de lange duurlopen! Nu al wel twee weken wat vermoeide benen, na het weer oppakken van de intensiteit, maar dat zal zich wel zetten na een paar weken denk ik. Ik moet weer even wennen aan het vaker trainen.

Morgen een lekker blubber rondje van 12km in het bos gepland. :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Lampje is binne gekomen! Echte fieldtest moet nog gebeuren, maar de tuintest heeft hij ontstaan. Ondanks de battery pack minder oncomfortabel dan ik verwachtte moet ik zeggen. De maat is goed afstelbaar en de lamp heeft een comfortabele en stabiele pasvorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCjNExbshv7X4LFo_KqADMt1tIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXfySyCfFufBXGU3fEjfTgyq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ny8T32dfZx04JSYVu1zD5VvETkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0H9zn4fddFXuOBk0D1XtbkFb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhW3HegC44JkoR_TRtrLzVYyF4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E77LOeVRyVC4w8t7kuA0Y92C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27DIf7s7NUc0Tw_2gW9hd77KRrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjnE64TmNB4YD2OcGfQ8F5A5.jpg?f=fotoalbum_large

Lichtstanden zijn verder simpel in te stellen. Ik verwacht volgende week voor de eerst de lamp te gebruiken, dan wellicht meer. Maar voor de prijs moet ik zeggen dat dit wel een hele degelijke lamp is.

EDIT: Die stoel waait echt té vaak om :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 21:46

Flipm0de

geen

Nog even een check of ik goed bezig ben;

Beginnende hardloper. Heb via sportrusten.nl een test gedaan om m’n omslagpunt te bepalen.

https://www.sportrusten.n...nauwkeurig-je-omslagpunt/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4vC7k0H2i8cIvSCgtIX62Usw68=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uSUb17tSHS2hHYwkc4w4wU4v.png?f=fotoalbum_large

Dat leidt tot deze zones

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lfoDGEB5deA3FTmePsEe9Lblco=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7l6F6ovRmO3krB4WH9xwX3JJ.png?f=fotoalbum_large

Nu volg ik via hardlopen.nl een schema om naar de 10km op te bouwen. Maar merk dat de meeste trainingen in zone 1 zijn. Dat is te vergelijken met D0 volgens sportrusten. Alleen dat is zooooo langzaam. Doe ik iets niet goed, heb ik ergens een fout gemaakt met de zones? Of is dit gewoon hoe het werkt. Wel heel relaxed, alleen vraag me af ik ik zo wel iets opbouw? Als ik door de appie loop met twee kinderen is m’n hartslag hoger voor m’n gevoel 😛.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yer00n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-05 23:43
Flipm0de schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:38:
Nog even een check of ik goed bezig ben;

{blabla}

Alleen dat is zooooo langzaam. Doe ik iets niet goed, heb ik ergens een fout gemaakt met de zones? Of is dit gewoon hoe het werkt. Wel heel relaxed, alleen vraag me af ik ik zo wel iets opbouw? Als ik door de appie loop met twee kinderen is m’n hartslag hoger voor m’n gevoel 😛.
Opbouwen doe je eerst met de basis dus met (onderandere) langzame loopjes in lage zones. Dat betekent dat je je gewrichten, pezen en mitochondrien opbouwt; dat gaat een stuk langzamer dan spieren en hartlong conditie.

Als je je info van hardlopen.nl haalt dan staat er ongetwijfeld een motivatie voor deze manier van trainen (ik ben nu even te lui om dat zelf op te zoeken ;-) ). Of je kunt eens contact opnemen met hardlopen.nl of eens langsgaan bij een lokale atletiekvereniging?

Acties:
  • +41 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Yes, ik ben een blij mens vandaag! Totaal onverwacht vandaag mijn eerste 10km ooit hardgelopen. oOo
Vanochtend was makkelijk om naar buiten te gaan met het mooie weer. Onderweg merkte ik wel dat echt snelheid er niet in ging zitten. De stevige wind hielp niet mee en voelde niet de volle kracht, mogelijk door bloed donatie eerder deze week. Besloten om gewoon ontspannen verder te lopen en daardoor kwam ik in een heel fijn en constant ritme. Toen de 10km in zicht kwam wilde ik hem ook halen, en dat is gelukt met een mooie tijd van 51.51.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfsUeOcoFaywjKvjSr5OqhXSkpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ACoaCmmph7rqq2G7Ht7mTqow.jpg?f=fotoalbum_large

Ik voel mijn bovenbenen nu wel, tijd voor ontbijt en de zondagrust! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
BigWillem89 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:56:
Yes, ik ben een blij mens vandaag! Totaal onverwacht vandaag mijn eerste 10km ooit hardgelopen. oOo
Vanochtend was makkelijk om naar buiten te gaan met het mooie weer. Onderweg merkte ik wel dat echt snelheid er niet in ging zitten. De stevige wind hielp niet mee en voelde niet de volle kracht, mogelijk door bloed donatie eerder deze week. Besloten om gewoon ontspannen verder te lopen en daardoor kwam ik in een heel fijn en constant ritme. Toen de 10km in zicht kwam wilde ik hem ook halen, en dat is gelukt met een mooie tijd van 51.51.

[Afbeelding]

Ik voel mijn bovenbenen nu wel, tijd voor ontbijt en de zondagrust! :-)
Dat is voor een eerste 10km bijzonder netjes! Geniet er van, dit zijn mooie zondagen :)

(Zelf gisteravond iets te gezellig gegeten en geborreld, dus ik sla even over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
Even een vraag voor mijn vriendin die in april de marathon van Rotterdam gaat lopen. Ze gebruikt een Apple Watch en moet door het trainen steeds grotere rondes lopen. Nu lukt het nog om een de buurt te blijven, of twee keer hetzelfde rondje te lopen, maar bij 30+ km zou je toch wat buiten je hardloop routes willen lopen.

Heeft de Apple Watch een functie waarmee je een route kan programmeren een de Watch laat zien ( Maps ofzo) waar je naartoe moet ? Iets als turn by turn

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Laatst online: 15:11

ChillPascal

In the end...

Possible schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:24:
Even een vraag voor mijn vriendin die in april de marathon van Rotterdam gaat lopen. Ze gebruikt een Apple Watch en moet door het trainen steeds grotere rondes lopen. Nu lukt het nog om een de buurt te blijven, of twee keer hetzelfde rondje te lopen, maar bij 30+ km zou je toch wat buiten je hardloop routes willen lopen.

Heeft de Apple Watch een functie waarmee je een route kan programmeren een de Watch laat zien ( Maps ofzo) waar je naartoe moet ? Iets als turn by turn
WorkOutDoors, onmisbare 3rdparty app voor hardlopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
ChillPascal schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:04:
[...]

Voor Apple Watch dan, ik ben een hardloper maar gebruik die app niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Laatst online: 15:11

ChillPascal

In the end...

Shinji schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:19:
[...]

Voor Apple Watch dan, ik ben een hardloper maar gebruik die app niet ;)
Correct, maar gezien de vraag van @Possible over een Apple Watch gaat is dit imho de beste app ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil

Redcoil

Polyinterpretabel

[...]

+1 voor deze app. Ook bij gewoon wandelen en andere activiteiten erg prettige app.

Dit jaar ook gebruikt in aanloop naar de Rotterdam Marathon en dat is erg goed bevallen. Ik heb er geen routes op gezet in mijn training, maar dat zou wel kunnen. Ik heb dit met wandelen wel eens gedaan, dat kan vrij eenvoudig door zo'n GPX file naar je watch te zenden. Voor hardlopen zal dat hetzelfde werken verwacht ik.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:18

Secsytime

Automagisch

[...]

Gebruik ik ook, erg fijne app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber

jesperber

(y)

Goedemorgen,

Wat voor accessoires gebruiken jullie om water/gels mee te vervoeren tijdens de sessies?
Ik zat te kijken voor zoiets als dit: https://www.decathlon.nl/...168331?mc=8771848&c=ZWART

Misschien hebben jullie betere opties? of ervaringen met dit soort producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
jesperber schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:41:
Goedemorgen,

Wat voor accessoires gebruiken jullie om water/gels mee te vervoeren tijdens de sessies?
Ik zat te kijken voor zoiets als dit: https://www.decathlon.nl/...168331?mc=8771848&c=ZWART

Ik vind persoonlijk de trailvestjes van Salomon, wel erg fijn. 2l is voldoende voor wat je nu zoekt, maar je zou ook voor het 5l vest kunnen gaan zodat je later niet te 'kort' komt. Vestjes zijn ook vaker voor een 'zacht' prijsje te vinden of in de outlet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
@jesperber Hoeveel wil je meenemen? Een vestje is erg fijn, maar komt hier voor minder dan 2 uur niet uit de kast.

Je kan ook denken aan een broek met zakken waar je drinken en gels in kwijt kan. Dat is mijn standaardoptie voor < 2 uur. Om even bij de decathlon te blijven, zoiets bijvoorbeeld.

Heel traditioneel is een riem met drinkflesjes en/of ruimte voor gels. Ik ben er geen fan van. Maar ik zie ze nog steeds langslopen :P Een iets 'modernere' variant hierop is de flipbelt of een van de vele varianten daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Possible schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:24:

Het werkt niet zo gebruiksvriendelijk als je van Apple gewend bent, maar dit is hoe je een route op je horloge kunt krijgen:
In Strava app maak ik een automatische route aan, je kunt daar selecteren hoe lang ongeveer. Dan krijg je 3 suggesties. Vind je de suggesties niks, dan klik je op een andere tab (Opgeslagen zie je bijv staan) en weer terug naar de suggesties. Dan zie je 3 nieuwe.

Je slaat een route op die je leuk vindt of past hem wat aan, daarna open je Chrome browser en log je weer in op Strava. Dan kun je bij je opgeslagen route deze als .gpx-bestand downloaden. Download deze en open in WorkOutDoors app (kost €6 ofzo, maakt de Watch echt een sporthorloge).

In de app opent de route. Open alvast de app op de Watch. In de app klik je op Send to Watch. Nu wordt de kaart en de route naar de Watch gestuurd.

Vervolgens kun je via Settings of als de map zichtbaar is (drukken op horloge scherm en ingedrukt houden) op de Watch app de route kiezen. Nu zie je op de map een lijntje lopen met pijltjes. Met de Digital Crown / knop aan de zijkant kun je draaien om in- en uit te zoomen.

Omslachtig? Ja. Werkt het? Zeker! Ik ben er heel blij mee en is de reden waarom ik Strava Premium heb. Heb zo talloze mooie routes van 20-35km gevonden en gelopen waar ik zelf niet op was gekomen.

Via computer zijn de stappen wat makkelijker maar vind het zelf fijn om alles op m’n iPhone te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
jesperber schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:41:
Goedemorgen,

Ik heb zo'n flipbelt (ander merk, de helft goedkoper). Dat gaat prima voor sleutels, telefoon en gelletjes. Water wordt hiermee wel lastig.

Voor water kun je ook nog kijken naar de app 'drinkwaterspots'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber

jesperber

(y)

Roozzz schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:16:
@jesperber Hoeveel wil je meenemen? Een vestje is erg fijn, maar komt hier voor minder dan 2 uur niet uit de kast.

Je kan ook denken aan een broek met zakken waar je drinken en gels in kwijt kan. Dat is mijn standaardoptie voor < 2 uur. Om even bij de decathlon te blijven, zoiets bijvoorbeeld.

Heel traditioneel is een riem met drinkflesjes en/of ruimte voor gels. Ik ben er geen fan van. Maar ik zie ze nog steeds langslopen :P Een iets 'modernere' variant hierop is de flipbelt of een van de vele varianten daarop.
Ik zat te denken aan 500ml tot 1L, en 2x gel.
Even nadenken wat ik uiteindelijk dan ga kiezen, in ieder geval bedankt!!
Dazzler2120 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Ik vind persoonlijk de trailvestjes van Salomon, wel erg fijn. 2l is voldoende voor wat je nu zoekt, maar je zou ook voor het 5l vest kunnen gaan zodat je later niet te 'kort' komt. Vestjes zijn ook vaker voor een 'zacht' prijsje te vinden of in de outlet te vinden.
Bedankt voor je bericht!
Ik ga hier ook naar kijken, ik heb dit nu als houder hiervoor.
Helaas geen grote andere zakken om een flesje in te stoppen. https://www.amazon.nl/Run...d=pla-2195847480625&psc=1

[ Voor 32% gewijzigd door jesperber op 30-10-2023 10:53 ]

Pagina: 1 ... 273 ... 375 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.