Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:20
Pff, de aanslag op het lichaam die een marathon is...
Het is gekend dat de weerstand tegen infecties lager is de dagen na de marathon.

Ik had een paar dagen voordie een heel lichte snotneus, die totaal niet stoorde tijdens de marathon van Berlijn vorige week zondag.
Wel had ik de namiddag na de wedstrijd en de dag erna forse keelpijn, en nadien zakte de infectie en had ik twee dagen een heel zware stem (laryngitis). Het is alsof het virus voor de marathon mij niet echt ziek kon maken en nadien van mijn verminderde weerstand profiteerde om mij nu wel ziek te maken.
Covidzelftest gedaan, negatief.

Ik was van plan om vandaag mijn eerste loopje te doen, maar gisteren werd ik weer ziek: vooral moe+++, en koorts 38,3. Vanmorgen eens mijn sporthorloge gecheckt: rusthartslag 20 slagen hoger dan normaal, en lage HRV (normaal 43 msec, nu 13 sec), yep dat ziet er niet goed uit.
Vandaag flink rusten, hopelijk morgen weer klaar voor de werkweek.
Het hardlopen zal nog effe moeten wachten.

Ik had ergens het idee om een snelle halve te lopen ergens in november, we gaan nog moeten bekijken of dat er wel in zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:25
ob3lix schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:31:

Deze week 30km waarvan ~ 25km op marathon tempo.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Opbouw gaat nog goed maar soms ook wel pijntjes hier en daar. :')
25km op marathon tempo afgerond vrijdag.
Was de derde dag op rij lopen en aan het einde waren m’n benen ook echt leeg. Maar stond in m’n schema marathonsimulatie, dus dat was het doel.

Als bonus weer een PR op m’n halve (1:42:04).
Super blij mee, maar was wel pittig.

Nu afbouwen naar de hele. Best wel spannend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Iemand een goede tip voor een goed, toegankelijk boek voor sportvasten, gericht op duursport? Ik wil dat weleens uitproberen ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zo nog een goede 2 maanden en dan is de Marathon, ik pak voor de laatste maanden een schema erbij die opbouwt naar 100km (p week) en dan weer afbouwt.
Vooralsnog helemaal blessurevrij, ik denk met name door heel veel oefeningen (met fitness app, zie bericht hiervoor).

[ Voor 22% gewijzigd door Sport_Life op 01-10-2023 13:53 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Pos2007 schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:29:
[...]

Mijn 2e trainingsweek vandaag ook alweer afgerond. Doel:afvallen en training voor halve marathon.

Week 2/16. Omslagpunt hardlopen 183

Ma: 1uur hersteltraining met de racefiets. Gem. hartslag 117
Wo: 6km D1, gem. hartslag: 142, gem. snelheid: 6:46
Vr: 1uur HIT intensieve duurloop, 9,39km, 3x (10D2 + 3x 250mtr D4 met 2 min. D1) gem. hartslag: 151, gem. snelheid: 6:24
Zo: 13,65KM: warmup - 12km D2 - cooldown, gem. hartslag: 159, gem. snelheid: 6:10

Vrijdag vond ik het lastig, hartslag bleef laag terwijl ik voor mijn gevoel veel hoger zat. Borstband van de racefiets nu gekoppeld aan de Forerunner245. Volgens mij werkte de polsmeting niet goed. Zondag ging ook goed, tijdens het lopen wilde ik al direct doorgaan voor de halve :) . In de namiddag wel een dikke dip gehad, na het avondeten ging het weer beter.
Mijn 3e trainingsweek vandaag ook afgerond. Doel:afvallen en training voor halve marathon.

Week 3/16. Omslagpunt hardlopen 183

Wo: 7km D1, gem. hartslag: 137, gem. snelheid: 6:35
Vr: 1uur intensieve duurloop, 13,4km, 5mD1-15mD2- 20mAD-10mD2-15mAD-10mD1, gem. hartslag: 166, gem. snelheid: 5:56
Za: 30KM herstel/ D1 op de racefiets, 1 uur.
Zo: 15,0KM: warmup - 14km D2 - cooldown, gem. hartslag: 156, gem. snelheid: 6:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Blomminator schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:15:
Iemand een goede tip voor een goed, toegankelijk boek voor sportvasten, gericht op duursport? Ik wil dat weleens uitproberen ...
Vast wel! (Dat is de titel van het boek. Kijk even op sportrusten.nl) Hoewel het niet specifiek gericht is op duursport kun je het daarbij wel gebruiken denk ik. Ik volg het 100 programma, maar haak af omdat ik een enorme hekel heb aan soja en/of havermelk-achtige producten in hun dieten. Dat trek ik niet. Daarnaast nu met 1 blessure is de motivatie ook weg. Dus begin weer opnieuw in het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Philo Melos schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:44:
[...]

Vast wel! (Dat is de titel van het boek. Kijk even op sportrusten.nl) Hoewel het niet specifiek gericht is op duursport kun je het daarbij wel gebruiken denk ik. Ik volg het 100 programma, maar haak af omdat ik een enorme hekel heb aan soja en/of havermelk-achtige producten in hun dieten. Dat trek ik niet. Daarnaast nu met 1 blessure is de motivatie ook weg. Dus begin weer opnieuw in het nieuwe jaar.
Thnx! Maar zit al dat gehaver en gesoja ook in t boek dan? Of is dat enkel via de site? Want daar ben ik ook niet zo gecharmeerd van.. voor ik het bestek en ook havermelkelite ben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 21:23
Pff de Garmin server is al uren down. Voor zover ik weet hebben ze zelf nog geen statement gegeven over wat er aan de hand is. Of heeft iemand hier toevallig andere info gelezen ergens?

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:13
Spasm schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:03:
Pff de Garmin server is al uren down. Voor zover ik weet hebben ze zelf nog geen statement gegeven over wat er aan de hand is. Of heeft iemand hier toevallig andere info gelezen ergens?
Er is uiteindelijk geen statement afgegeven maar vanmorgen was de boel in elk geval voor mij weer up en running, mijn activiteit was gesynced. Op Reddit zie ik nog wel mensen klagen dat hun activiteit niet is gesynced maar het kan ook zijn dat dit even duurt omdat er een heel "stuwmeer" van wereldwijd moet worden verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
eddemans schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:28:
[...]

Er is uiteindelijk geen statement afgegeven maar vanmorgen was de boel in elk geval voor mij weer up en running, mijn activiteit was gesynced. Op Reddit zie ik nog wel mensen klagen dat hun activiteit niet is gesynced maar het kan ook zijn dat dit even duurt omdat er een heel "stuwmeer" van wereldwijd moet worden verwerkt.
Hmm het viel mij inderdaad op dat de melding van de "outage" weg was, maar mijn loopje van gistermiddag is inderdaad nog niet gesynchroniseerd.
Ik was al onderweg om hem met de hand te uploaden door hem van mijn horloge af te halen. maar misschien moet ik even geduld hebben 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:06
Heb mijn activiteit van de zondag maar handmatig doorgezet. Leek erop alsof hij niet meer opgepakt ging worden en als t uiteindeljk niet op strava staat.. Dan is 't niet gebeurd ;) Dat weet iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoReseth
Martiveen schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:41:
Heb mijn activiteit van de zondag maar handmatig doorgezet. Leek erop alsof hij niet meer opgepakt ging worden en als t uiteindeljk niet op strava staat.. Dan is 't niet gebeurd ;) Dat weet iedereen
dat zeggen ze ja ..., al heb ik dat inmiddels wel aardig naast mij neer gelegd.
Maar mijn eigen "administratie" die ik in runalyze bij hou. Die wil ik wel graag up to date hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Martiveen schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:41:
Mijn rondje met de racefiets is niet doorgekomen.

Dat vind ik niet zo erg :+.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Mijn zondagmiddag run kwam ook niet online, maar heb de fenix met kabeltje aan de pc gelegd en toen was die er wel ineens. Via de telefoon lukte het niet. Worth a shot..

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00
Spasm schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:03:
Pff de Garmin server is al uren down.
Mijn leven staat even onhold nu.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:41
Philo Melos schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:12:
[...]

Luisteren naar je lichaam.

Ik deed dat niet en heb nu schaambeen stressfactuur of iig overbelasting. Kan niet meer hardlopen zonder pijn. Damn! Daar gaat mijn doel om dit jaar 3700 km hard te lopen.
Heb nog geprobeerd om elke dag klein stukkie hard te lopen en te kijken of dat zou helpen, maar heb nu zelfs een ontstekingsreactie erbij. Afijn, maandag maar naar de huisarts en fysio.

Dus eh, luisteren naar je lichaam! :D
Sjesus, 3700km... Wat een bak aan kms zeg. (Balen van de blessure en dat dit hem niet gaat worden...)

Zit nu zelf op 2003km (mijn hoogste jaaraantaal ooit en het jaar is nog lang niet voorbij, mijn max tot nu toe was 2000km en 800m ;) )

Gisteren nog 10km op beoogd marathon tempo gelopen, 4:05 a 4:10, en dat ging eigenlijk wel soepel gelukkig... Hartslag laag in de 150 en dat terwijl ik me niet zo top voelde. Nu een weekje rustig aan, hier en daar een paar km lopen en dan zaterdag de kustmarathon.

Heel benieuwd, zin in, ook wel fijn als het er weer op zit ;) Hopen op een paar goede nachten slaap verder deze week.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Als ik de device sync audit bekijk op m'n telefoon lijkt het wel alsof na ~24 keer proberen een activiteit gewoon niet nog een keer wordt aangeboden. Beetje brak eigenlijk wel, want ik kies er niet voor om tig keer per dag te synchroniseren met m'n telefoon, dat bedenkt m'n horloge zelf.
En nou zit ik mezelf te verbijten dat m'n streak counter nou misloopt (die doet gewoon n+1 op elke eerste run van de dag >1.61km). En eer ik m'n laptop weer aanslinger is alles helemaal in de soep :P

M'n 10km-wedstrijd zaterdag ging trouwens best goed! Ik ben uiteraard veel te snel van start gegaan en dat ging toch zeker drie kilometer goed. Toen heb ik toch wel gas terug moeten nemen, en voortgehobbeld op een niet-PR-tempo (wat eigenlijk ook de bedoeling was, maar... toch eigenwijs proberen om m'n horloge-voorspelling te verzilveren)
Uiteindelijk met 52:44 chiptijd een hele nette tijd neergezet (m'n snelste dit jaar - en sinds alle operaties en zo - was 53:45) en ruim onder m'n eigen verwachting gekomen (alles onder 55 vond ik wel prima). 10e vrouw nog :)

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:28
Gefeliciteerd @Poekie, prima resultaat!

En wat betreft de Garmin perikelen - ben ik even blij dat ik gisteren al in de ochtend gelopen had :+

Ik had afgelopen zaterdag de eerste wedstrijdervaring op de baan tijdens de clubkampioenschappen. 5.000 meter, 12½ rondje, kijken wat erin zit. Zelf had ik het idee om op 18:50 weg te gaan (PR op de weg van 19:04), maar toen voor de start een van de snelste mannen aangaf een beetje in te houden i.v.m. een geïrriteerde achillespees zag ik wel een kansje om aan te haken. Besloten om niet zelf na te denken of zoeken naar een bepaald tempo maar om als laatste wagonnetje in ons treintje van 3 te blijven hangen.

En dat ging wonderwel erg goed! Ik ben het absoluut niet gewend om langere tijd zulke harde tempo's aan te houden, dus op verschillende foto's kijk ik érg moeilijk, maar dankzij onze zeer stabiele haas liepen we een heel vlak tempo. De laatste paar rondjes werd de afstand ietsje groter tussen de wagons, en op de laatste 200 meter gooide de trein er nog een versnelling in waar ik niet in mee kon - maar met een eindtijd van 18:22 (3:40min/km) heb ik een heel dik PR gelopen. Met grote dank aan de baan en de haas _/-\o_

PS. Ik blijf mij soms wel verbazen over de 'Stamina'-functie van Garmin. Als ik daar de grafiek van terugkijk was mijn stamina halverwege al 0% 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Poh, de weersvoorspellingen voor Eindhoven zondag zijn niet lekker. Gevoelstemperatuur om 13:00 is 26 graden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:01
Er waren hier meer mensen die 8 oktober as de Hoge Veluwe Trail Run gingen lopen, dacht ik? Ik sta hier ook voor ingeschreven en zouden ergens deze dagen de tickets moeten krijgen ed, iemand anders dit al gehad? Ik nog niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Blomminator schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:11:
[...]

Thnx! Maar zit al dat gehaver en gesoja ook in t boek dan? Of is dat enkel via de site? Want daar ben ik ook niet zo gecharmeerd van.. voor ik het bestek en ook havermelkelite ben...
In het boek ja. Dus dat heb ik niet aangeschaft. Die cursus via de site is 100 dagen, en meer om het vasten er in honderd dagen in te rammen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

Niku schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:10:
Poh, de weersvoorspellingen voor Eindhoven zondag zijn niet lekker. Gevoelstemperatuur om 13:00 is 26 graden :/
Ik hoop dat er nog wat onverwachte regen bij komt in de nacht (of op de dag zelf, mag ook). Gelukkig begint de hele om 10u (voor mij de eerste keer) maar de halve marathonlopers (eerste wave 14u, laatste om 14u30) gaan het wel extra zwaar krijgen met deze temperaturen.

[ Voor 3% gewijzigd door uFx op 02-10-2023 18:06 ]

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 17:15

aap

Pff, ik ga de HM van Eindhoven nu voor de 4e keer lopen, maar elke keer dat ik meedeed was de temperatuur zeer bovengemiddeld voor oktober. Het lijkt erop of deze alle vorige nog gaat toppen. ;(

Edit: ik heb het even teruggezocht; 2021 bleek nog normaal voor de tijd van het jaar te zijn, maar mijn PR liep ik in 2019, dus vorm is belangrijker dan temperatuur blijkbaar. Dus daar moeten we dan maar moed uit putten :-)

Jaartemperatuur
201825,9
201924,5
2020 (corona)--
202116,0
2022 (DNS; geblesseerd)18,0
2023???

[ Voor 45% gewijzigd door aap op 02-10-2023 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJVR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 06:08

MJVR

This rent is for space!

(jarig!)
Volgens mij in 2009 of 2010 een keer met 18 graden en volle zon mezelf op de HM in Eindhoven compleet opgeblazen door de warmte. Nu bijna 15 jaar later weer een keer ingeschreven als onderdeel van de voorbereiding op de marathon van Rotterdam (eerste marathon). Had een PR al uit m'n hoofd gezet door recent blessureleed maar ga nu zondag op de HM lekker genieten en kijk wel wat m'n tijd wordt.

2 x de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:11
Dit weekend dus qua weer net zoiets als vandaag? Nou succes, ik zweette me tijdens een half uurtje herstel al helemaal de wipwap :X

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
Ja, wat een voorspellingen zeg. De kustmarathon start om 12u dus ben benieuwd... hopelijk daar in ieder geval wat koeler qua gevoel door de kustwind?

Nou ja, voor de biertjes erna wel weer fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Ik ben aan het trainen voor een halve marathon over een maandje. Nu heb ik gisteren voor het eerst 21,2km gelopen (op 6:20/km) en het ging opzich best goed. Wat me alleen opvalt is mijn hartslag. Ik probeer bewust een beetje rond de 160-170 maximaal te zitten(mijn max is 190-200. Ik ben 35 jaar)

Maar, na 12km ongeveer zakte dit keer mijn hartslag ineens een heel stuk richting 140 en daar bleef het best lang. Zelfs toen ik iets ging versnellen bleef hij relatief laag rond 150. Iemand een idee hoe dit kan? Ik merkte ook wel aan mijn ademhaling dat mijn hartslag iets lager was dan daarvoor...:?

Zie grafiek, negeer het dipje rond de 10km, er was iets uit mijn broekzak gevallen dus ik heb heel even gestopt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wg4OQK8_3GiUdyaNRbc1eVE1fIk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMwFk2b6UTLMbZ4TywILNUxO.jpg?f=fotoalbum_large

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Na 12 km ben je zo te zien warm gelopen :+

Maar inderdaad wel typisch zo. Waar meet je je hartslag mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Als het niet plots bergaf ging, of meewind, of in de schaduw...
Dan is het gewoon een niet zo goede registratie.
Meting via de pols waarschijnlijk ?

[ Voor 14% gewijzigd door Hartloper op 02-10-2023 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Roozzz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:09:
Na 12 km ben je zo te zien warm gelopen :+

Maar inderdaad wel typisch zo. Waar meet je je hartslag mee?
Haha warm was ik wel ja. Ik meet met mijn Samsung Galaxy Watch 4 classic. Vlak voor de lage hartslag had hij 1x een dipje in hartslag heel kort, dat was vast een foutieve meting, maar dat is altijd kort en plots, als dat gebeurt. Ditmaal lijkt het geen meetfout, helemaal niet als het zo lang aanhoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Laatst online: 12:18
Maak eens een overlay met hartslag en cadans. Volgens mij zal je zien dat die na km 13/14 redelijk overeen gaan komen. Cadanslock als ik zou moeten gokken.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Hartloper schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:09:
Als het niet plots bergaf ging, of meewind, of in de schaduw...
Dan is het gewoon een niet zo goede registratie.
Meting via de pols waarschijnlijk ?
Nee, de route was aardig vlak. Wel meting via pols idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

ElPaco schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:31:
Maak eens een overlay met hartslag en cadans. Volgens mij zal je zien dat die na km 13/14 redelijk overeen gaan komen. Cadanslock als ik zou moeten gokken.
No problemo, blijkbaar kan er niet heel veel tegelijk over elkaar heen, dus hier 3 losse grafieken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NTXirLECe7D9zoLz5ZgEJSftak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLiV4u4fPLHkuDYuOOGP7vV4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9H_MG995uNm79auH3H7jCn0-cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCVdPI3Wmsdxg8nhobXrNDqL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjPHQaM5-SKFF2kZ9mrk4ZR1Tz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pjImyqamy6o6b5sawIfrwWAe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Laatst online: 12:18
Hmm, cadans lijkt wel wat hoger dan je gemeten hartslag te zijn, dus misschien dat de uitgelezen waardes toch (ongeveer) kloppen. Sorry, dan weet ik het niet.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Ik gokte ook op een cadence lock, maar dat is het niet. Desalniettemin zou ik toch een meetfout verwachten.

Even los van wat de cijfertjes je vertelden, hoe voelde je je? Zat daar ook zo'n kentering in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Meetfout hoor. Had ik dikwijls met mijn Vivoactive 3 music en daarvoor mijn Forerunner 225.
Met mijn huidige 265S heb ik het nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Philo Melos schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:17:
[...]

In het boek ja. Dus dat heb ik niet aangeschaft. Die cursus via de site is 100 dagen, en meer om het vasten er in honderd dagen in te rammen.
Hmm, ik heb het besteld en zal en vandaag of morgen zijn. Even aankijken..en anders kan t retour.
Bevalt/beviel t sportvasten? Heeft het voor je gevoel iets gedaan? Ik leun vrij sterk op mn koolhydraten en heb t idee dat ik die omslag naar vetten wel kan gebruiken. Dat is interessant. Die hongerklop elke keer...vaak toch wel 'problemen' mee gehad.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:07
Afgelopen zondag de Singelloop in Breda gelopen. Had me opgegeven voor de Halve Marathon. Wist niet echt wat ik van mezelf kon verwachten zo drie weken na de Jungfrau Marathon. Ik had in die drie weken maar drie keer gelopen. Toch wilde ik eindelijk wel eens onder de 1:40 lopen. Zou normaal goed te doen moeten zijn met mijn conditie, maar de voorbereiding was niet ideaal dus. Vorig jaar was het mijn eerste wedstrijd na hardlopen weer opgepakt te hebben. Toen de laatste twee km op mijn tandvlees door een hongerklop. Toen 1:42:51 gelopen. Nu zijn we 2 marathons en ongeveer 1500 km rennen verder.

De loop startte 25 minuten later dan verwacht doordat de route niet vrij was (5 en 10km waren eerst). Niet top met de brandende zon wachten in het startvak. Bij de start liep ik meteen een meter of 20 achter de 1:40 pacer en besloot ik er heen te rennen. Altijd mijn minst favoriete onderdeel: slalommen tussen de mensen door die stukken minder snel zijn. Ik probeer ook als ik geen pacer volg wel te kijken waar ze staan om zo ongeveer te gaan staan waar ik verwacht te finishen. Toch niet zo vanzelfsprekend als ik denk blijkbaar. Maar de pacer had ik gevonden en in tegenstelling tot vorig jaar was dit een topper. Schreeuwde wanneer er een waterpost aankwam en aan welke kant, waarschuwde telkens voor opstapjes of andere rare dingen en verzocht wat tragere mensen op zijn pad om netjes rechts te gaan lopen. Kon snel in mijn ritme komen, tot ik na 5km een losse veter had. Echt nog nooit gebeurd met deze schoenen...

Veter snel weer gestrikt en versneld om weer snel bij de pacer te zijn. Tempo voelde stukken beter dan ik verwachtte met dit weer, dus begon al een beetje na te denken over eindtijden. Had me voorgenomen om minimaal 17km bij de pacer te blijven omdat ik bang was voor stuk gaan zoals vorig jaar. Ik had dit jaar echter wel een gel bij me en die na 45 minuten genomen. We hadden nog een moment dat er twee politiewagens de route moesten kruisen en we dus even stilstonden, maar ook daarna zat ik weer snel in mijn ritme.

Na 12km begon ik ietsje te versnellen omdat het me te druk werd rondom de pacer. Het werd een soort bezemwagen die iedereen opveegde die (te) snel gestart was en de groep werd langzaam groter. Niet veel sneller dan de pacer kachelde ik rustig door en de hitte had ik onder controle. Veel waterposten en bewoners langs de route die met tuinslangen stonden om je te verkoelen. Echt geweldig.

De laatste drie kilometer zag ik iemand redelijk strijden en sprak hem wat moed in. Hij ging vervolgens achter me lopen en samen liepen we het laatste stuk. Ik versnelde nog iets, maar een echte eindsprint werd het niet. Zat er wellicht wel in, maar ik voelde me vorig jaar zo slecht na afloop en daar was ik toch wat huiverig voor. Uiteindelijk gefinisht in 1:38:07 wat een goed PR is. Had het gevoel nog wel even door te kunnen in dit tempo. De gast die achter me had gehangen bedankte me omdat hij het anders niet gered had. Toch wel mooi om iemand zo te kunnen helpen.

Voelde me na afloop supergoed en had nu eerder het gevoel dat er nog wat meer ingezeten had. Maar met de warmte en het feit dat een vriend nog naar Breda kwam voor een borrel was het helemaal top om me goed en niet volledig uitgeput te voelen. Qua eindtijd is het niet zo te vertalen, maar deze prestatie geeft me moed om in Rotterdam onder de 3:20 te lopen. Dat moet met de tijd die ik nog heb om goed te trainen gaan lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Roozzz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:30:
Dit weekend dus qua weer net zoiets als vandaag? Nou succes, ik zweette me tijdens een half uurtje herstel al helemaal de wipwap :X
Ik vond het vanochtend tijdens m'n herstelloopje ook al best warm met 19 graden en ik ging toch al ruim voor 7 uur de deur uit. Er staat ook best wel een aardig windje, maar dat boeit me nooit zo erg.
Sinds lange tijd de lamp maar weer eens mee. Het is nu toch echt nog wel serieus donker zo vroeg in de ochtend. Helaas onderweg wel een tractor uit tegengestelde richting die het niet nodig vond om z'n grootlicht uit te zetten.. bedankt he :/

Morgenavond sinds lange tijd weer eens een 5000m op de planning. Hopelijk waait het dan wel wat minder dan vandaag. Vooruitzichten zijn verder 14 graden en droog, da's prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik wil graag een vriendin aanmoedigen die voor het eerste meedoet aan de Amsterdam marathon. Weet iemand hier de mooie plekjes om enigszins rustig te kunnen kijken/aanmoedigen? Hoe druk is het bijvoorbeeld langs de Amsteldijk?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 22:26
Mog schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:04:
Ik wil graag een vriendin aanmoedigen die voor het eerste meedoet aan de Amsterdam marathon. Weet iemand hier de mooie plekjes om enigszins rustig te kunnen kijken/aanmoedigen? Hoe druk is het bijvoorbeeld langs de Amsteldijk?
Rond 26/27 km stond m’n aanmoedigingscomité ongeveer ter hoogte van Mercure hotel, dat was qua metro goed te doen (station Overamstel) en ook om op tijd weer terug te zijn bij het Olympisch Stadion voor de finish.

Voor mij was het mentaal ook wel top, omdat je dan iets hebt om naartoe te werken en vanaf dan kunt gaan strijden vanaf de 30km. Voor mijn gevoel was het dan nog ‘maar’ 10km. Het stuk van 20 - 30km vind ik bij de marathonafstand wat saai want je bent al over de helft maar tegelijk kun je nog lang niet over het einde nadenken.

Amsteldijk is lang, vond het zelf wel prima om te lopen en niet erg, maar dan zit je ook pas net in de wedstrijd. Had toen zelf de aanmoediging nog niet ‘nodig’.

[ Voor 11% gewijzigd door Slickk op 03-10-2023 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Slickk schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

Rond 26/27 km stond m’n aanmoedigingscomité ongeveer ter hoogte van Mercure hotel, dat was qua metro goed te doen (station Overamstel) en ook om op tijd weer terug te zijn bij het Olympisch Stadion voor de finish.

Voor mij was het mentaal ook wel top, omdat je dan iets hebt om naartoe te werken en vanaf dan kunt gaan strijden vanaf de 30km. Voor mijn gevoel was het dan nog ‘maar’ 10km. Het stuk van 20 - 30km vind ik bij de marathonafstand wat saai want je bent al over de helft maar tegelijk kun je nog lang niet over het einde nadenken.

Amsteldijk is lang, vond het zelf wel prima om te lopen en niet erg, maar dan zit je ook pas net in de wedstrijd. Had toen zelf de aanmoediging nog niet ‘nodig’.
Thanks. Dat is inderdaad wel een goede. Ze heeft nog nooit verder gelopen dan 24km. Geen idee of ze het uit gaat lopen, dus ik wil ook niet te ver staan :o

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:12
Mog schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:04:
Ik zou, als mijn vrouw dat zou doen, denk ik gewoon in Rotterdam gaan staan overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
Blomminator schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:52:
[...]

Hmm, ik heb het besteld en zal en vandaag of morgen zijn. Even aankijken..en anders kan t retour.
Bevalt/beviel t sportvasten? Heeft het voor je gevoel iets gedaan? Ik leun vrij sterk op mn koolhydraten en heb t idee dat ik die omslag naar vetten wel kan gebruiken. Dat is interessant. Die hongerklop elke keer...vaak toch wel 'problemen' mee gehad.
Ik heb het even on hold gezet. Zie er het nut wel van in, maar vind het heel moeilijk om mijn voedingspatroon aan te passen. Kennelijk snaai ik heel wat onrust weg.
Denk dat ik na de feestdagen weer begin. Ben benieuwd of het je wat brengt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
En ja, ook ik heb me weer ingeschreven voor de marathon van Rotterdam!
Ik heb tenslotte wat recht te zetten. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:12
Refro schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:47:
Als volgende doel staat half december de halve bij de Ameland adventure run op het programma. Deze keer pak ik hem met een schema aan (in het verleden altijd getraind met de suggesties van TrainAsOne).

Deze week begonnen met een 14 weken schema van Smart Endurance Solutions. Vandaag stond een run test voor het bepalen van de threshold hartslag op het programma (10' warmup + 30' zo snel mogelijk+ 10' cooldown). De gemiddelde hartslag van de laatste 20' snel is dan je threshold hartslag. Bij mij kwam dit op 171.
De Garmin test 2 weken geleden kwam op 161 en dit is na een interval training op de baan bijgesteld naar 163. Is het normaal dat hier zo'n grote verschillen in zitten? En wat is verstandig om aan te houden?
Om even terug te komen op mijn threshold hartslag deze is de laatste weken door Garmin omhoog bijgesteld en staat inmiddels op 167. Ze kruipen toch wel behoorlijk naar elkaar toe.

Het trainingsschema bevalt goed al is een herstelloop in Z1 een behoorlijke uitdaging om met zo'n lage hartslag te lopen. De komende 2 weken worden ook uitdagend met een werk deadline en overwerken. Plan is om toch nog 3 sessies per week te pakken en dan maar een herstelloop en z2 training te laten vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hardlopen, mijn favoriete sport sinds 2009 en afgelopen 6 weken voor het eerst noodgedwongen rust moeten nemen vanwege een blessure. Sinds 2009 heb ik altijd prima kunnen doorlopen, veel Z1 gelopen maar nooit echt iets wat me tegenhield. Afgelopen anderhalf jaar is het alleen maar kwakkelen geworden. Van bilspierblessure naar een liesblessure. Erg frustrerend en ben nog steeds niet achter de root cause. Wellicht tot maar fanatieker gaan werken aan krachttraining.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@artharpe Jaartje ouder en/of toename volume? (Als in hardloop, maar je eigen volume kan natuurlijk ook meespelen ;) )

2009 naar nu is 14 jaar verder, dan ga je van 30 naar 44 bijv en dat kan toch echt wel een beetje een ommekeer gaan zijn (zeg ik als 46 jarige ;) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Roozzz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:30:
ik heb verdorie net een donsje binnen gekregen, maar goed dat ik tot in de herfst heb gewacht en niet tot die aankoop over ging met zomers weer :+

Nog mensen die mee doen aan de trappenmarathon? :)
https://forasevents.nl/trappenmarathon/

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

Sherlock

No Shit

Mijn kuiten schieten al in de kramp als ik er alleen nog maar aan denk! :o

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 07:01:
@artharpe Jaartje ouder en/of toename volume? (Als in hardloop, maar je eigen volume kan natuurlijk ook meespelen ;) )

2009 naar nu is 14 jaar verder, dan ga je van 30 naar 44 bijv en dat kan toch echt wel een beetje een ommekeer gaan zijn (zeg ik als 46 jarige ;) )
Dat is wel bijna precies de spijker op zijn kop qua leeftijd, zij het een jaartje minder. Omvang is al die jaren wel redelijk stabiel gebleven. Vermoed zelf een onbalans ergens bij de heupen en niet tijdig actie ondernomen ;( Het doen van cardio activiteiten is geen enkel probleem, structureel krachttraining is heel wat moeilijker. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
polthemol schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

ik heb verdorie net een donsje binnen gekregen, maar goed dat ik tot in de herfst heb gewacht en niet tot die aankoop over ging met zomers weer :+

Nog mensen die mee doen aan de trappenmarathon? :)
https://forasevents.nl/trappenmarathon/
Hell no!

Ik weiger over het algemeen al aan loopjes mee te doen waar je 2x hetzelfde rondje moet lopen... Laat staan 42 keer :+ (Los van het feit dat dit me zo geestdodend, en kuit/bovenbeen/alles dodend lijkt).
artharpe schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Dat is wel bijna precies de spijker op zijn kop qua leeftijd, zij het een jaartje minder. Omvang is al die jaren wel redelijk stabiel gebleven. Vermoed zelf een onbalans ergens bij de heupen en niet tijdig actie ondernomen ;( Het doen van cardio activiteiten is geen enkel probleem, structureel krachttraining is heel wat moeilijker. O-)
Herkenbaar hoor ;) Pijntjes/last? -> Ik pak weer oefeningen op en denk 'nu moet ik dit echt gewoon vast gaan onderhouden'. Pijntjes/last voorbij? -> Oefeningen zijn binnen een week of 2 weer iets van een vroeger leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30

Sherlock

No Shit

m0ridin schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:53:
[...]

Herkenbaar hoor ;) Pijntjes/last? -> Ik pak weer oefeningen op en denk 'nu moet ik dit echt gewoon vast gaan onderhouden'. Pijntjes/last voorbij? -> Oefeningen zijn binnen een week of 2 weer iets van een vroeger leven.
Ah, en ik maar denken dat ik de enige slappe zak ben >:)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Sherlock schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Ah, en ik maar denken dat ik de enige slappe zak ben >:)
Nou nou! Toch maar een fitness stepbank voor mijn oefeningen gekocht dus nieuwe ronde nieuwe kansen ;)

(Ok, aanschaffen van dingen is nooit het probleem geweest... maar dan nog)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIAa_eqFrfdVTvBLioEwSdUMZKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PyUC3Az7cug7uZDeV9bpCAeX.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand hier ervaring hoe correct dit soort voorspellingen zijn? In dit geval printscreen van Trenara app, m’n Garmin voorspelt 3u18m.

Schema wat ik volg in Trenara is afgestemd op 3u30m. Zou betekenen dat ik wat marge heb, is goed voor het zelfvertrouwen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ik begin hier btw een beetje te stapelen mbt de kustmarathon zaterdag, nog tips voor extra koolhydraten?

Ik ontbijt met muesli/cruesli waar ik extra honing doorheen gooi... Lunch witte boterhammen met honing, hageslag, dat soort zut. Neem crackers en wafels, heb carboloader waar ik her en der een schep (20g per schep) door dingen heen jas, eet pasta, wraps, etc als avondeten.

Krentebol(len) ernaast, ontbijtkoekplajes.

Maar als ik lees dat je 2-3 dagen van tevoren zo'n 8-9g/kg moet nemen zou ik op 500g per dag moeten opnemen en dan heb ik het gevoel dat ik me echt aardig vol moet bunkeren om genoeg binnen te krijgen, daar heb ik ook niet echt trek in (ha!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
m0ridin schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:17:
Ik begin hier btw een beetje te stapelen mbt de kustmarathon zaterdag, nog tips voor extra koolhydraten?

Ik ontbijt met muesli/cruesli waar ik extra honing doorheen gooi... Lunch witte boterhammen met honing, hageslag, dat soort zut. Neem crackers en wafels, heb carboloader waar ik her en der een schep (20g per schep) door dingen heen jas, eet pasta, wraps, etc als avondeten.

Maar als ik lees dat je 2-3 dagen van tevoren zo'n 8-9g/kg moet nemen zou ik op 500g per dag moeten opnemen en dan heb ik het gevoel dat ik me echt aardig vol moet bunkeren om genoeg binnen te krijgen, daar heb ik ook niet echt trek in (ha!)
was het effect ervan toch al niet erg omstreden?

-edit-
https://hardloopnetwerk.n...moet-je-wel-en-niet-doen/ als intro, met verwijzing naar onderzoek waar iemand mee bezig was. Mogelijk dat het interessant is voor je :)

[ Voor 11% gewijzigd door polthemol op 04-10-2023 09:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• artharpe
  • Niet online

Ik heb een keer via internet zo'n eetschema gevolgd. Was niet mijn kopje thee, paar kilo erbij en moest vreten als een slootgraver. Voelde als een averechts effect. De keren erna gewoon het juiste voedsel genomen maar niet zo enorm meer gestapeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
@polthemol Mjah, misschien wel ja. Weet niet wat wijsheid is... weet wel dat dit elke keer (n=2 en nu 3) een dingetje is bij me, maar ik me dat steeds te laat bedenk en pas de week zelf begn te bedenken hoe en wat.

Mijn eerste keer stapelde ik als een malle, dat vond ik ruk. Voelde me gewoon echt niet lekker, opgeblazen, gespannen (niet voor de marathon maar 'druk' gevoel ofzo). 2e keer was beter, maar compleet vergeten hoe ik het toen heb aangepakt.

@artharpe Same hier dus, vooral de 1e keer dat ik het probeerde was het echt niet fijn... Het eten an sich was niet zo'n punt maar wel het uiteiindelijk lichamelijk gevoel erbij. Dus op de letter doe ik het eigenlijk ook maar niet (waarmee mijn vraag idd meteen alweer overbodig lijkt ;) )

Misschien gewoon maar wat bewuster koolhydraat gericht eten (eet sowieso graag pasta en wraps, enige extra toevoeging is hier en daar honing door ontbijt heen en wat minder kaas maar meer hageslag/zoet en hier en daar een schepje carboloader)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinK92
  • Laatst online: 19-09 15:44

Eentje die ik maar wat graag pakte voor Rotterdam dit jaar: Alcoholvrij bier. Vooral Hertog Jan (volgens mij) bevat relatief veel koolhydraten tegenover de rest van de merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
KevinK92 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Eentje die ik maar wat graag pakte voor Rotterdam dit jaar: Alcoholvrij bier. Vooral Hertog Jan (volgens mij) bevat relatief veel koolhydraten tegenover de rest van de merken.
Totaal niet aan gedacht die optie... Even gecheckt en zo'n 4.3g/100ml in mn amstel malt en bavaria malt 4.8g/100ml (wat idd minder is dan hertog jan volgens de intgerwebs met 6+g/100ml).

Nou ja, drink sowieso alcoholvrij de weken voor een marathon dus bonuspunten hier :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KevinK92
  • Laatst online: 19-09 15:44
m0ridin schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:59:
[...]

Totaal niet aan gedacht die optie... Even gecheckt en zo'n 4.3g/100ml in mn amstel malt en bavaria malt 4.8g/100ml (wat idd minder is dan hertog jan volgens de intgerwebs met 6+g/100ml).

Nou ja, drink sowieso alcoholvrij de weken voor een marathon dus bonuspunten hier :)
En m'n stiekeme 'hersteldrank' die ook als koolhydraatbom gebruikt kan worden:
300ml appelsap
300ml water
Mespuntje zout
Klein beetje kaneel

Smaakt als appeltaart in een bidon, je moet er wel van houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
KevinK92 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:04:
[...]

En m'n stiekeme 'hersteldrank' die ook als koolhydraatbom gebruikt kan worden:
300ml appelsap
300ml water
Mespuntje zout
Klein beetje kaneel

Smaakt als appeltaart in een bidon, je moet er wel van houden.
Ik ben GEK op appeltaar en appelflappen! (Niet op appelsap though, maar deze ga ik zeker eens proberen!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002

Ik ben van het geforceerd stapelen afgestapt. Sowieso eet ik al meer tijdens een marathon schema, dus dan probeer ik vooral gezond te eten en dat een beetje door te trekken de week voor de marathon.

Afgelopen twee marathons hadden een hele slechte voorbereidings week, waar ik slecht heb geslapen en ook niet heel goed heb gegeten. Maar de marathons zelf gingen prima, wat voor mij bevestigde dat het niet heel veel uitmaakt wat ik die week ervoor doe. En vooral goed 'eten' tijdens de marathon lijkt voor mij veel meer invloed te hebben dan stapelen van te voren.

Waarschijnlijk was het nog iets beter gegaan met een normale week, maar ik maak me er minder druk om tegenwoordig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:35
Bleg, voor de verandering maar weer eens mijn enkel verzwikt. Is al weer vorige week maandag gebeurd, tijdens het lopen in het bos. Daar loop ik het liefst, maar voorlopig ben ik klaar met al die eikels en graftakken in het bos. Eerst maar de verdikking laten zakken voordat ik weer ga lopen. Wandelen en fietsen gaat wel. Volgend weekend een estafetteloop. Ik hoop en verwacht dat ik dan al wel voldoende hersteld ben om ca 9km te lopen, maar een toptijd zal er wel niet inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:44
m0ridin schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Ik ben GEK op appeltaar en appelflappen! (Niet op appelsap though, maar deze ga ik zeker eens proberen!)

Probeer dan ook eens de Hammer gel Apple Cinnamon. Echt net appeltaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

XyS

0.o.O

Iemand nog interesse in mijn ticket voor de marathon in Amsterdam? Ik gebruik hem toch niet, dacht dat ik hem aan kon passen naar HM maar was te laat. Moet je waarschijnlijk wel op mijn naam lopen (kunnen wel proberen om over te zetten maar naam op bib kan sowieso niet meer)
WAVE A3 ROZE

[ Voor 7% gewijzigd door XyS op 04-10-2023 16:57 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo, mijn eerste rondje hardlopen gedaan. Eens kijken hoe lang ik dit volhoud. Eerst maar eens richting de 5km.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Nee, die kende ik niet! En in 1 week van 5km polder naar de 42km trap is teveel. Maarrrrr ik schrijf em wel op; misschien is dit volgend jaar heel leuk! Zou sowieso nog eens met @GSX-MAN die kant op gaan voor dagje zelfkastijding... Zeer leuk idee!

@Sherlock en @m0ridin haha, mooi, jullie geen haar op je hoofd. Het lijkt mij supertof!! En ben net weer beetje begonnen met schema en doelen na dit jaar een beetje een lummelende dikkerd te zijn..
Hier thuis Fraulein ook die meteen zeer boos/verontwaardigd/'waarom-heb-ik-een-idioot-als-partner-gekozen' - (die laatste is wel vaker hoor..) blik en geen enkel enthousiasme. Ik ben wel in de minderheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hartloper

Bedenk dat je glycogeenvoorraden in de spieren eindig zijn, eens ze vol zijn worden de overige calorieën opgeslagen als vet.
2 dagen ervoor eet ik minder vezels en meer koolhydraten.
De dag voor de wedstrijd sowieso alles licht verteerbaar.
Wat ik zelf handig vind ik is om bij ontbijt, middageten en avondeten een fles sportdrank van 500ml te drinken. Dan heb je daarmee al 100 gram suikers binnen, als je dan nog wat boterhammen met jam/speculoospasta/choco eet, en voor de warme maaltijd wat extra aardappelen/rijst/pasta met wat tomatensaus en verder weinig groenten en weinig vlees neemt, dan heb je genoeg suikers binnen zonder dat je gekke dingen moet doen.

Een andere mogelijkheid is een carbo load drank drinken, neem de dag voor de marathon of max 2 dagen op voorhand 1,5 l carboloaddrank, eet voor de rest koolhydraatrijk en vezelarm, en dan heb je ook voldoende gestapeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13:32
Blomminator schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:34:
[...]

Nee, die kende ik niet! En in 1 week van 5km polder naar de 42km trap is teveel. Maarrrrr ik schrijf em wel op; misschien is dit volgend jaar heel leuk! Zou sowieso nog eens met @GSX-MAN die kant op gaan voor dagje zelfkastijding... Zeer leuk idee!
Je kan ook een rondje van 5 km trap doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 04:58
Ik doe ook altijd dat wat Hartloper zegt. Koolhydraten drinken in makkelijker dan ze eten.

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Ik kreeg een melding dat de Marathon Rotterdam na enkele weken al weer uitverkocht is. Enerzijds leuk voor de organisatie maar anderzijds vraag ik mij wel af waar de animo opeens vandaan komt. De prijs lijkt iig geen drempel te zijn...

Eigenlijk beginnen zulke evenementen misschien iets te massaal te worden naar mijn gevoel...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
vhal schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:09:
Ik kreeg een melding dat de Marathon Rotterdam na enkele weken al weer uitverkocht is. Enerzijds leuk voor de organisatie maar anderzijds vraag ik mij wel af waar de animo opeens vandaan komt. De prijs lijkt iig geen drempel te zijn...

Eigenlijk beginnen zulke evenementen misschien iets te massaal te worden naar mijn gevoel...
Zolang het veilig georganiseerd kan worden, waarom niet. Als het je ding niet is ook prima natuurlijk.

Ik wil hem denk ik 1 keer doen in Rotterdam, mijn eerste. Mocht ik daarna nog meer ambities hebben zal het ook waarschijnlijk op kleinschaligere evenementen zijn.

En volgens mij is Rotterdam al jaren vrij snel uitverkocht en massaal, heb niet het idee dat het "opeens" is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Shinji
Zondag de singelloop van Utrecht gelopen.

Helaas ging dat niet helemaal volgens plan. Ik voelde me vrijdag al niet heel erg lekker maar zaterdag ging het al wel weer wat beter.

De eerste 5km allemaal netjes net iets onder de 5m/km dus lag mooi op schema voor mijn <50min doel. Maar ineens ging het niet meer. Waar ik stopte was wel een punt waar ik een leuke actieve herinnering had aan mijn broer die afgelopen juni overleden is. Sowieso in Utrecht veel herinneringen met hem gemaakt. Ik had toen niet direct het idee dat het daardoor kwam maar begon daar later wel over te twijfelen.

Uiteindelijk wel uitgelopen met regelmatig wandelen tussendoor en totaaltijd van 54:44 volgende de officiele meting.

Nu door naar de DSW Bruggenloop in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Shinji schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:21:
Zondag de singelloop van Utrecht gelopen.

Helaas ging dat niet helemaal volgens plan. Ik voelde me vrijdag al niet heel erg lekker maar zaterdag ging het al wel weer wat beter.

De eerste 5km allemaal netjes net iets onder de 5m/km dus lag mooi op schema voor mijn <50min doel. Maar ineens ging het niet meer. Waar ik stopte was wel een punt waar ik een leuke actieve herinnering had aan mijn broer die afgelopen juni overleden is. Sowieso in Utrecht veel herinneringen met hem gemaakt. Ik had toen niet direct het idee dat het daardoor kwam maar begon daar later wel over te twijfelen.
Kan heel goed door de emotie komen: dat geeft spanning op je borstkas/middenrif, waardoor je minder lucht krijgt. En emotie voelen om zo'n heftige gebeurtenis is natuurlijk en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 09:42
vhal schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:09:

Potver! Ik zat nog te twijfelen om me in te schrijven, maar na een lekker rondje vanmorgen, wilde ik me vandaag inschrijven.... Zit dik te balen. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
Docslik schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Potver! Ik zat nog te twijfelen om me in te schrijven, maar na een lekker rondje vanmorgen, wilde ik me vandaag inschrijven.... Zit dik te balen. :/
Nog genoeg die via marktplaats aangeboden gaan worden waarschijnlijk, je kan er een alert op aanzetten of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoReseth
[...]

Er komen echt 10000% zeker nog startbewijzen vrij in aanloop naar Rotterdam :X
Als je echt graag wilt, gewoon gaan trainen en je ogen en oren goed open houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

ob3lix schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:16:
[Afbeelding]

Iemand hier ervaring hoe correct dit soort voorspellingen zijn? In dit geval printscreen van Trenara app, m’n Garmin voorspelt 3u18m.

Schema wat ik volg in Trenara is afgestemd op 3u30m. Zou betekenen dat ik wat marge heb, is goed voor het zelfvertrouwen. :+
Bij mij geeft Trenara inmiddels 3:02 aan, wat toch wel zo’n 20 minuten te optimistisch is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Niku schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:27:
[...]

Bij mij geeft Trenara inmiddels 3:02 aan, wat toch wel zo’n 20 minuten te optimistisch is :+
Uit interesse wat schotelt trenara je dan voor de trainingen? En op welke termijn loop je een marathon? Of zit je niet in een specifieke voorbereiding?

Ik vind 20min toch wel heel veel...
Dat is zeg maar 4:17 vs 4:45. Ik snap niet zo goed hoe dat werkt in een voorbereiding.

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 05-10-2023 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Roozzz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:30:
[...]

Uit interesse wat schotelt trenara je dan voor de trainingen? En op welke termijn loop je een marathon? Of zit je niet in een specifieke voorbereiding?

Ik vind 20min toch wel heel veel...
Dat is zeg maar 4:17 vs 4:45. Ik snap niet zo goed hoe dat werkt in een voorbereiding.
Ik train niet (meer) met Trenara sinds ik bij een AV loop. Dus keek net alleen even naar de voorspelling, want dat werkt ie wel steeds bij. Loop zondag Eindhoven, maar zeker niet op dat tempo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Niku schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

Ik train niet (meer) met Trenara sinds ik bij een AV loop. Dus keek net alleen even naar de voorspelling, want dat werkt ie wel steeds bij. Loop zondag Eindhoven, maar zeker niet op dat tempo :)
Ah dat verklaart wat. Kennelijk wordt Trenara erg vrolijk van wat je bij de av doet :)

Veel succes in Eindhoven! En let us know wie gelijk had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

Iemand al eens meegedaan met de Kerstcross (10KM) in Opmeer

https://www.kerstcross.nl/

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

ob3lix schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:16:
Schema wat ik volg in Trenara is afgestemd op 3u30m.
En dat is afgestemd op bewezen gelopen tijd van bijv een 10 of 15 km of een halve M?
Zoja... dan kunnen alle andere voorspellingen in de plee doorgespoeld worden......
Zelfs al had je geen Trenara maar wel die bewezen tijden, ook dan is met wat er bekend is hoeveel extra tijd je erbij moet tellen voor een omrekening naar een marathontijd, dan zijn die eigen tijden toch leidend, het zijn immer jouw prestaties. Alles wat iets beter is, is leuk en mooi meegenomen, maar je gaat niet ineens een M-tijd lopen die gebaseerd is op een 2 minuten snellere 10 km tijd, die je zelf nog nooit gehaald hebt.

Succes met de M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
ken-dj schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:58:
Iemand al eens meegedaan met de Kerstcross (10KM) in Opmeer

https://www.kerstcross.nl/
Ik moest zelfs opzoeken waar Opmeer nou precies ligt.. nee dus :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Highland schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:55:
Bleg, voor de verandering maar weer eens mijn enkel verzwikt. Is al weer vorige week maandag gebeurd, tijdens het lopen in het bos. Daar loop ik het liefst, maar voorlopig ben ik klaar met al die eikels en graftakken in het bos. Eerst maar de verdikking laten zakken voordat ik weer ga lopen. Wandelen en fietsen gaat wel. Volgend weekend een estafetteloop. Ik hoop en verwacht dat ik dan al wel voldoende hersteld ben om ca 9km te lopen, maar een toptijd zal er wel niet inzitten.
Even als algemeen: je kunt je loopstijl hierop aanpassen. Kortere pasjes maken (de andere voet is dan veel sneller bij de grond om te corrigeren waardoor je minder doorklapt) en je enkels/knieen wat minder gespannen houden bij de landing. Die laatste kan ik moeilijk omschrijven, maar je krijgt dan meer een veereffect, ook als je zijdelings klapt, waardoor je minder ver door zwikt.

Na een dramatisch verlopen ultra bij the great escape (eerste uitvaller na 25km vanwege eigenlijk totaal vermoeid nog voor ik aan de start stond en heel wat blunders onderweg, inclusief me totaal geïntimideerd voelen door het terrein, al is grenzen zoeken ook grenzen ervaren, simpelweg niet goed genoeg die dag), toch besloten om weer terug naar een meer schemabased training te gaan, gezien ik toch moeite blijf houden met het heel langzaam gaan en de winst van korter maar zwaarder trainen weg is.

Deze week begonnen met de nieuwe trainingsschema's die stryd heeft ingevoerd. Gebruik weer het marathonschema, waarbij ik (als ik alles netjes volg, wat ik lang niet altijd doe :P ) op een 60 tot 70K op 6 keer rennen moet uit komen. Ze lijken nu wat minder chaotisch dan eerder te zijn. Het voelt wel goed, samen met een paar weken bijslapen/rusten, kan ik tempoblokken waar ik eerst totaal op sneuvelde, nu netjes volgen.

Nu hiermee in de hand doortrainen voor de Bello Gallico, want ik zal toch zeker 1 keer fit aan de start van een 100mijler moeten staan en die halen na het grossieren in corona, griep en verkoudheden bij diverse pogingen :')

[ Voor 37% gewijzigd door polthemol op 06-10-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
polthemol schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Even als algemeen: je kunt je loopstijl hierop aanpassen. Kortere pasjes maken (de andere voet is dan veel sneller bij de grond om te corrigeren waardoor je minder doorklapt) en je enkels/knieen wat minder gespannen houden bij de landing. Die laatste kan ik moeilijk omschrijven, maar je krijgt dan meer een veereffect, ook als je zijdelings klapt, waardoor je minder ver door zwikt.
Klopt. Na een stevige verstuiking enkele jaren terug let ik daar ook wel op en doe ik het meestal ook. Maar in de herfst liggen er nu eenmaal veel dennenappels en takken in het bos, een korte blik op je horloge voor de route kan dan al genoeg zijn om te verzwikken. Of er schuilt een oneffenheid onder het bladerdek. Ik merk dat de angst voor weer een verzwikking nu nog te groot is om weer in het bos te gaan lopen (nog afgezien van de dikke enkel). Eerst maar eens herstellen en enkelversterkende oefeningen doen en dan weer opbouwen. Volgend jaar ga ik wel weer in het veld/bos lopen, want trailen zie ik wel als mijn voorland wanneer hard op de weg lopen door de leeftijd er niet meer in zit.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• m0ridin
Zo, hier het laatste ~5k loopje voor de kustmarathon erop zitten. Voelde an sich lekker en prima (altijd wat kleine pijntjes zo voor een marathon), voorspellingen voor morgen zijn warm + aardig wat tegenwind geloof ik en de start is om 12:00 dus ideaal om toch voor een sub 3u te gaan :+

Nou ja, we zien het morgen wel. Een plan is een plan en daar ga ik ook voor, maar als al snel blijkt dat dat hem niet wordt (gevoel en hartslag in de gaten houden dus) dan wordt het simpelweg aanpassen.

Voel me verder goed en fit, deze week goed geslapen (niet zozeer lang, wel goed). Zo'n 3 weken zonder alcohol helpt daar ook wel bij, rusthartslag van 37 afgelopen nacht (ik ga er maar vanuit dat dat positief is, meestal betekent fitter bij mij een lagere rusthartslag dus zolang dit boven de 0 blijft ben ik tevreden ;) ) wat lager is dan ik me kan herinneren te hebben gezien.

Overall is het ~40-42 als ik me fit voel en getraind ben, en gaat het richting 45-50 als ik ehm... van de andere kant van het leven geniet :)

Blijft altijd 'spannend' en afwachten, altijd het gevoel 'volgende keer allemaal wat beter over nadenken' want heb zo de laatste dagen altijd maar het gevoel dat ik maar wat doe.

Anyway, ook zin in! (En zin in dat het klaar is, dat ook wel weer...)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

Hier zit ook mijn laatste rondje van 5,5 km erop. Ging prima, hartslag ging wel sneller omhoog maar later zag ik dat het tempo er ook wel in zat terwijl ik eigenlijk een rustig rondje wilde doen. Dus ik zie het maar als een teken dat m'n lichaam klaar is voor a.s. zondag in Eindhoven :+ . Ik zag de kilometer-borden al hangen (en in Eindhoven werken ze met borden die zowel de oplopende km's laten zien als aflopende km's - voor ieder wat wils :>). De zenuwen beginnen nu toch wel te komen voor m'n eerste marathon...

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Halloooooo, na een lange afwezigheid (drukte op het werk en privé enzo) weer eens een post :)

Zondag eindelijk weer eens een halve lopen, en wel die van Eindhoven! Gaan er nog andere Tweakers lopen en wat zijn de richttijden (ongeveer).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

[...]

Weet niet op je lid bent van een AV, maar het is ook een NK. Via de AV zou je dan een wedstrijdlicentie kunnen regelen (kost volgens mij 2 tientjes per jaar) en je alsnog inschrijven. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
polthemol schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Na een dramatisch verlopen ultra bij the great escape (eerste uitvaller na 25km vanwege eigenlijk totaal vermoeid nog voor ik aan de start stond en heel wat blunders onderweg, inclusief me totaal geïntimideerd voelen door het terrein, al is grenzen zoeken ook grenzen ervaren, simpelweg niet goed genoeg die dag), toch besloten om weer terug naar een meer schemabased training te gaan, gezien ik toch moeite blijf houden met het heel langzaam gaan en de winst van korter maar zwaarder trainen weg is.

Deze week begonnen met de nieuwe trainingsschema's die stryd heeft ingevoerd. Gebruik weer het marathonschema, waarbij ik (als ik alles netjes volg, wat ik lang niet altijd doe :P ) op een 60 tot 70K op 6 keer rennen moet uit komen. Ze lijken nu wat minder chaotisch dan eerder te zijn. Het voelt wel goed, samen met een paar weken bijslapen/rusten, kan ik tempoblokken waar ik eerst totaal op sneuvelde, nu netjes volgen.

Nu hiermee in de hand doortrainen voor de Bello Gallico, want ik zal toch zeker 1 keer fit aan de start van een 100mijler moeten staan en die halen na het grossieren in corona, griep en verkoudheden bij diverse pogingen :')
Begrijp ik nu goed dat je een 100mijler wil gaan lopen, met een marathon schema als voorbereiding? Ik ben net bezig met het zetten van mijn eerste stappen in de ultra-wereld, maar dat klinkt als weinig training? Of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
kepler schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:29:
[...]

Begrijp ik nu goed dat je een 100mijler wil gaan lopen, met een marathon schema als voorbereiding? Ik ben net bezig met het zetten van mijn eerste stappen in de ultra-wereld, maar dat klinkt als weinig training? Of werkt dat anders?
Volgens mij gebruikt @polthemol het schema om weer een beetje fit te worden :9
Ik ben op het moment al blij als ik een kilometer aan één stuk kan harldopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
tlpeter schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Volgens mij gebruikt @polthemol het schema om weer een beetje fit te worden :9
Ik ben op het moment al blij als ik een kilometer aan één stuk kan harldopen.
Dat kan ook idd, maar die race die hij benoemt is al in december, dat klopt ongeveer wel met een marathon schema wat nu zou starten :D Vandaar mijn vraag.

Succes met je herstel!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
uFx schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:38:
Hier zit ook mijn laatste rondje van 5,5 km erop. Ging prima, hartslag ging wel sneller omhoog maar later zag ik dat het tempo er ook wel in zat terwijl ik eigenlijk een rustig rondje wilde doen. Dus ik zie het maar als een teken dat m'n lichaam klaar is voor a.s. zondag in Eindhoven :+ . Ik zag de kilometer-borden al hangen (en in Eindhoven werken ze met borden die zowel de oplopende km's laten zien als aflopende km's - voor ieder wat wils :>). De zenuwen beginnen nu toch wel te komen voor m'n eerste marathon...
hier gisteren het laatste loopje rustig aan gedaan en ging iets sneller dan gepland op het asfalt dan in de bossen van de GGZe ging het rustig ana dankzij de hond ;)
En idd de borden, wegmarkeringen, dranghekken etc staan al even klaar. Ik woon aan de route in Eindhoven Noord dus zie de route langzaam aan opgebouwd worden. Spaning valt nog mee zal morgen en zondag wel komen hier ook de 1e marathon dus ben benieuwd of het de laatste gaat zijn of niet......
p.s. en de Oirschotse dijk kan ik dromen ondertussen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
m0ridin schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:13:
Zo, hier het laatste ~5k loopje voor de kustmarathon erop zitten. Voelde an sich lekker en prima (altijd wat kleine pijntjes zo voor een marathon), voorspellingen voor morgen zijn warm + aardig wat tegenwind geloof ik en de start is om 12:00 dus ideaal om toch voor een sub 3u te gaan :+

Nou ja, we zien het morgen wel. Een plan is een plan en daar ga ik ook voor, maar als al snel blijkt dat dat hem niet wordt (gevoel en hartslag in de gaten houden dus) dan wordt het simpelweg aanpassen.

Blijft altijd 'spannend' en afwachten, altijd het gevoel 'volgende keer allemaal wat beter over nadenken' want heb zo de laatste dagen altijd maar het gevoel dat ik maar wat doe.

Anyway, ook zin in! (En zin in dat het klaar is, dat ook wel weer...)
Heel veel succes alvast! Heb je de kust al eerder gelopen? Het wordt mijn eerste, maar ik ken het parcours... sub3 op dat parcours , wow 🙌🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:16
Calitomnication schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:26:
...... Gaan er nog andere Tweakers lopen en wat zijn de richttijden (ongeveer).
Jazeker. Nog in dubio: als ik voor eigen tijd ga dan wil ik aansluiten bij pacers voor 1:40. Maar ben deze week verkouden geweest en vermoeid, veel geslapen.
Of ik loop mee met eega die voor haar PR 1:56 gaat... of met lid van onze loopgroep die 2:05 gaat pacen.

Keuzes keuzes en alles is leuk :*)

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
NoReseth schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:08:
[...]

Heel veel succes alvast! Heb je de kust al eerder gelopen? Het wordt mijn eerste, maar ik ken het parcours... sub3 op dat parcours , wow 🙌🏻
Haha, nee dus ik laat me ook vooral niet leiden door enige kennis. Grote kans dat je 5 km al mijn plannen al overboord zijn hoor... we gaan het morgen wel merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
m0ridin schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Haha, nee dus ik laat me ook vooral niet leiden door enige kennis. Grote kans dat je 5 km al mijn plannen al overboord zijn hoor... we gaan het morgen wel merken :)
Laat je verrassen door het parcours! Een kleine tip: De eerste 21 zijn het "makkelijkste' , daarna volgt stand. En dan begint het feest ...
Pagina: 1 ... 268 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.