Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:41
Op welke tijdspanne zou ik vn 10 naar 15 km gaan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-05 18:02

aap

bassio schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:18:
[...]

Lijkt mij een hele dikke fake. Kijk maar bij de links onderaan bij betaalmethodes. Daar staat nog Nike. Ook de andere pagina’s zijn om te huilen met alle woorden die met een hoofdletter beginnen. Ook nergens adres etc te zien. Wat mij betreft veel rode vlaggen. Ik zou er niet bestellen…
Mijn bedrijf blokkeert de link vanwege een security threat. Ik zou er niets bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Fraggert schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 07:50:
@Mars18 ff checken bij je...was je er al op uit geweest met een schematje? :)
Nog niet, is wel mijn bedoeling deze week.
Dank voor de reminder

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Pff, vandaag ziek op bed met buikgriep... Gelukkig geen koorts. Zaterdag in principe de 42k van de zevenheuvelen trail, zolang ik geen koorts krijg en het vandaag over is, moet dat nog wel lukken. Maar geen goede voorbereiding...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05:51

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mars18 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:11:
[...]
Nog niet, is wel mijn bedoeling deze week.
Dank voor de reminder
Ok top, succes en veel plezier.....die eerste paar intervalletjes zijn allicht een makkie voor je, maardraai gewoon lekker dat schema af.........keep us posted d:)b
kepler schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:13:
Pff, vandaag ziek op bed met buikgriep... Gelukkig geen koorts. Zaterdag in principe de 42k van de zevenheuvelen trail, zolang ik geen koorts krijg en het vandaag over is, moet dat nog wel lukken. Maar geen goede voorbereiding...
Beterschap Kepler :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkoers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-05 15:18
svenn15 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:04:
Voor iedereen verschillend, maar gangbaar is wel de 10% regel. Zelf gebruik ik het liefst af en toe een relax week in de opbouw met een kleine stapje terug om daarna verder te gaan. Dan wordt het iets als 11,12,13,11,14,15. Maar dat is gebaseerd op 1 run, loop je vaker per week?

Running \ Cycling: Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noodel1988 schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:13:
Iemand toevallig ervaring met deze webshop?
https://www.brooksnetherland.com/

Ik wilde setje Glycerine 20 halen nu in de sale wegens aanstaande nieuwe releases.
Heb wel andere shop voor 99,- gevonden dus prijs kan opzich nog wel...

Verklaart ook de kortingen en leuke prijzen.
Maar vond beetje gek dat er zo veel beschikbaar is of moet van Brooks zelf zijn ofzo of een partner...
100% fake.

hier staat idd nog "Nike"vermeld.

https://www.brooksnetherland.com/payment_method.html

"We willen dat je je favoriete Nike schoenen en gear snel en eenvoudig kunt kopen."

Dikke scam IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
gkoers schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:25:
[...]

Voor iedereen verschillend, maar gangbaar is wel de 10% regel. Zelf gebruik ik het liefst af en toe een relax week in de opbouw met een kleine stapje terug om daarna verder te gaan. Dan wordt het iets als 11,12,13,11,14,15. Maar dat is gebaseerd op 1 run, loop je vaker per week?
3 x per week. Dus als ik het goed begrijp zou ik een schema kunnen maken op 5 weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:47
svenn15 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:08:
[...]

3 x per week. Dus als ik het goed begrijp zou ik een schema kunnen maken op 5 weken.
Meeste schema's die ik ken gaan uit van zo'n 7 a 8 weken. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe blessuregevoelig je bent. Ik ga zelf iig meestal een stukje boven de richtlijnen zitten om zeker te zijn dat er niets geforceerd wordt. Maar als je 5 weken als minimum aan houdt zal dat wel goed komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

svenn15 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:08:
[...]

10% is natuurlijk het maximum wat gehanteerd word.....reken eens met 5% voor een meer behoudener schema.

iedereen is natuurlijk anders, maar ik heb door iets teveel hooi op mijn vork er 4 maanden uitgelegen: 1/10 would not recommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:08:
[...]

10% is natuurlijk het maximum wat gehanteerd word.....reken eens met 5% voor een meer behoudener schema.

iedereen is natuurlijk anders, maar ik heb door iets teveel hooi op mijn vork er 4 maanden uitgelegen: 1/10 would not recommend.
Als je 20 bent, een bmi van 20, en al een paar keer per week voetbalt, is het inderdaad anders dan dat je 45 bent, eigenlijk wat te zwaar bent (bmi 25) en na jaren sinds een paar maanden weer aan het sporten bent.

Dat maakt het zo lastig en zo leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SVMartin schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:14:
[...]

Als je 20 bent, een bmi van 20, en al een paar keer per week voetbalt, is het inderdaad anders dan dat je 45 bent, eigenlijk wat te zwaar bent (bmi 25) en na jaren sinds een paar maanden weer aan het sporten bent.

Dat maakt het zo lastig en zo leuk :)
true that, ik ben 45+1 en ik moet zeker nu meer opletten i.v.m. herstel dan toen ik op mijn 18e 6 x week aan het ijzer hing. Zeker nu ik een kleine 2 jaar terug weer begon met hardlopen na 10+ jaar inactiviteit achter een buro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 22:42
BraX schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:49:
[...]

INu Evy start to run klaar is twijvel ik. Of Evy Keep running opstarten. Of het schema vanuit mn Garmin horloge volgen met iets meer afwisseling.
Dus, ik was begonnen met een Garmin Coach schema tot 10km.
1e les netjes gevolgd een Benchmark run van 9 min??Daarna gelijk 30min rustig rondje gelopen buiten de workout om.
Afgelopen week heb ik daarnaast nog een buiten de workout om rondje gelopen van 5km.

Nu lijkt het erop dat de Garmin Coach geen rekening houdt met de niet-workout rondjes. Ik krijg nu bijvoorbeeld een easy-run ingeplanned 3 x deze week van 10min (exclusief warmup).
Dit helpt natuurlijk niet echt bij opbouwen.

Is er een manier om de Garmin Coach te 'helpen' ?? Anders is het niet echt bruikbaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 14:16
@bassio bij mij wordt de link ook geblokt door een security threat zou er ver weg van blijven.
@Laurences ik gebruik ook SIS go tabs die smaken niet te sterk en drinken goed weg. De gels van hun zijn ook goed. Ik moet genoeg drinken bij afstanden vanaf 15k zeker als het warm is, anders heb ik in de avond een zwaar hoofd/hoofdpijn. En vind dan die tabs wel fijn of nu in de M voorbereiding een halve of some een hele liter met Isotone energiedrank voor onderweg zodat ik iets anders drink dan alleen maar water.
Heb nu gels, isotone energiedrank (poeder) en een soort fruitrepen (jelly's) van de Decathlon en de gels zijn wat dikker en zoeter dan van SIS maar smaken prima had een probeer pak van 7 gels voor 8 euro ofzo. De jelly's moet je wat meer voor werken dus in het begin van de M kunnen die ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:18:
[...]

true that, ik ben 45+1 en ik moet zeker nu meer opletten i.v.m. herstel dan toen ik op mijn 18e 6 x week aan het ijzer hing. Zeker nu ik een kleine 2 jaar terug weer begon met hardlopen na 10+ jaar inactiviteit achter een buro.
Zelfde schuitje hier, bijna 43, in april begonnen na 10+ jaar bureau zitten. De snelheid gaat nog wel (alhoewel een km in 3:20 nog lang een droom zal blijven), maar dat herstel.. nou ja, weet je in ieder geval waar je het voor doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:15
BraX schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:47:
[...]

1e les netjes gevolgd een Benchmark run van 9 min??Daarna gelijk 30min rustig rondje gelopen buiten de workout om.
Afgelopen week heb ik daarnaast nog een buiten de workout om rondje gelopen van 5km.

Nu lijkt het erop dat de Garmin Coach geen rekening houdt met de niet-workout rondjes. Ik krijg nu bijvoorbeeld een easy-run ingeplanned 3 x deze week van 10min (exclusief warmup).

Is er een manier om de Garmin Coach te 'helpen' ?? Anders is het niet echt bruikbaar zo.
Wat heb je ingevuld bij het aanmaken van het plan?

Dat bepaalt nogal wat je voorgeschoteld krijgt. Dwz iemand met een doel van opbouwen naar 10k en uitlopen, krijgt "iets "anders dan die persoon met 80km per week die een pr wil lopen...

Er staat mij ook bij dat men voorzichtig opbouwt, dus een weekje rustige korte loopjes is niet zo gek. Dan weet je zeker dat er geen resterende vermoeidheid sluimert...

[ Voor 8% gewijzigd door Roozzz op 19-09-2023 12:29 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

SVMartin schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:18:
[...]

Zelfde schuitje hier, bijna 43, in april begonnen na 10+ jaar bureau zitten. De snelheid gaat nog wel (alhoewel een km in 3:20 nog lang een droom zal blijven), maar dat herstel.. nou ja, weet je in ieder geval waar je het voor doet :)
goed werk d:)b

snelheid zit er bij mij niet bij :P ......wel merkte ik dat je met aeroob werk nog vrij snel fors kan opbouwen (deel van de oorzaak dat ik een blessure opliep) want na mijn 5k schema zit ik met een jaar op 30k trail.

Nu dus maar even verstandiger opbouwen met de AV-club als handvat erbij.

Tijdens ons voorstelrondje was er 1 die de marathon toch nog wel op zijn wishlist had staan en toen gaf de juf aan dat daar een preptijd van 3 jaar voor stond.......geeft wel aan dat ik iets te fanatiek bezig ben geweest. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
BraX schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:47:
[...]

wat zoek je dan? Want als je zelf een schema in je hoofd hebt, moet je dat volgen. Als je garmin coach wilt gebruiken, moet je die volgen en als je geen schema wilt volgen moet je geen schema volgen. Nu ben je zelf actief aan het sleutelen aan een schema en dat is nooit handig ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

svenn15 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:04:
In dit schema gaat het in 8 weken:
https://www.run2day.nl/hardloopschema-10-15km

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Littlegupper
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Weer eens een update.

In juni lukte het me om 5km achter elkaar te lopen, was een redelijke loop waarbij ik er 33 minuten over deed. Dit voelde als een hele prestatie aangezien mij de afstand en tijd al jaren niet meer gelukt was!

Sinds kort ook met een horloge aan het lopen om de hartslag bij te houden en vooral te gaan trainen in zone 2. Waarbij ik eerst zelf probeerde met de talk test en polsslag te meten dacht ik dat ik wel 7:00 min/km kon lopen in zone 2. Dit bleek nog vies tegen te vallen toen ik met het horloge ging lopen, hartslag continue te hoog horloge dat de hele tijd afgaat. Dat was behoorlijk frustrerend maar na een aantal loopjes (en niet in de volle zon te gaan lopen) ging het beter. De duurloop doe ik nu rond de 8:00 min/km, qua gevoel lukt het me vrij goed om in zone 2 te blijven lopen zonder continue op mijn horloge te blijven kijken.

Mijn focus ligt om nu drie keer in de week te gaan lopen en het aantal minuten wat ik loop uit te breiden, mede door adviezen vanuit hier ben ik dit rustig aan het introduceren. Eerst een aantal keer een wandeling gedaan en nu starten met een korte derde loop. Alle loopjes doe ik in zone 2. Qua opbouw houd ik ongeveer 10% per week aan wat ik meer kan lopen, en na 3 a 4 weken opbouwen las ik een rustweek in. Dan doe ik ongeveer 30% minder. Die rustweek werkt goed, mijn benen voelen toch wel wat zwaarder in de derde en vierde week. De rustweek is dan voldoende om daarna weer fris te zijn, mocht dat echt blijven ga ik misschien kijken om per week iets minder op te bouwen.

Daarmee zijn de komende maanden ook gevuld om dit verder uit te bouwen tot ik 2 keer 30 minuten en 1 lange duurloop van 60 minuten kan lopen. Vervolgens wil ik bij een van de sessies intervallen gaan toevoegen om zo ook richting de 90/10 of 80/20 verhouding te gaan.

Ik ben wel benieuwd hoe de progressie zal zijn in zone 2, je vindt vrij veel materiaal over het nut ervan maar welke progressie mensen boeken zie ik niet heel veel terug. Ik neem er in ieder geval de tijd voor en over 3 maanden zullen we zien hoeveel vooruitgang ik geboekt heb.

Bovenal haal ik heel veel plezier uit het lopen en ben ik nog steeds blessure vrij en zijn de adviezen die voorbij komen in dit topic erg nuttig geweest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
@Littlegupper Met 3 keer per week kan het ook geen kwaad om nu al 1 van de trainingen een interval-training te maken. Dat geeft wat meer afwisseling en dan werk je gelijk een beetje aan je snelheid, maar naar mijn idee helpt het ook om je spieren soepeler te houden omdat er wat afwisseling in snelheden is. En die interval doe je dan ook op hartslag doen zodat je niet weer te hard gaat.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Littlegupper
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
redwing schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:14:
@Littlegupper Met 3 keer per week kan het ook geen kwaad om nu al 1 van de trainingen een interval-training te maken. Dat geeft wat meer afwisseling en dan werk je gelijk een beetje aan je snelheid, maar naar mijn idee helpt het ook om je spieren soepeler te houden omdat er wat afwisseling in snelheden is. En die interval doe je dan ook op hartslag doen zodat je niet weer te hard gaat.
Mee eens dat afwisseling ook goed is. Ik heb daar ook over nagedacht, misschien dat met de intervallen al wat eerder ga beginnen. Waar mijn twijfel zit is dat ik vrij lang blessures heb gehad waardoor ik ook wat huiverig ben om en interval op te bouwen en de afstand of totale tijd.

Afhankelijk van hoe het gaat kan ik misschien al wat eerder beginnen met een kleinere hoeveelheid intervallen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Littlegupper schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:33:
[...]

Mee eens dat afwisseling ook goed is. Ik heb daar ook over nagedacht, misschien dat met de intervallen al wat eerder ga beginnen. Waar mijn twijfel zit is dat ik vrij lang blessures heb gehad waardoor ik ook wat huiverig ben om en interval op te bouwen en de afstand of totale tijd.

Afhankelijk van hoe het gaat kan ik misschien al wat eerder beginnen met een kleinere hoeveelheid intervallen
Intervals hoeven ook niet heel spannend te zijn he. Als je makkelijke tempo nu bv. 6:00 is, ben je al intervals aan het doen als je blokjes van 500 meter in 5:30 doet bv. :) Let er vooral op dat je niet superexplosief gaat starten en meteen in de ankers vliegt als je interval blok voorbij is, dat is nogal een aanslag op je beenspieren steeds. Vanuit rust, laatste ~10 seconden je tempo opvoeren zodat je oneveer bij je doelpace bent als je blok start. Als je blok gedaan is, langzaam tempo omlaag laten vallen in plaats van meteen vol op de stop te trappen.

Je kunt dan later doorbouwen naar zwaardere/meer afwisselende intervals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Littlegupper schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:33:
[...]

Vandaar ook dat je die intervallen dan het beste ook op hartslag kunt doen. En als je nu een duurloop op 8:00 doet, kunnen wat korte stukken op 7:30 al een prima interval zijn. ik weet iig dat het risico bij mij, wat betreft intervallen, er vooral in ligt dat ik te snel wil gaan. Maar via de hartslag/zones kan ik dat aardig binnen de perken houden :+ Een interval betekent dus niet dat je gelijk veel sneller dan normaal hoeft te gaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 22:42
polthemol schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:38:
[...]

wat zoek je dan? Want als je zelf een schema in je hoofd hebt, moet je dat volgen. Als je garmin coach wilt gebruiken, moet je die volgen en als je geen schema wilt volgen moet je geen schema volgen. Nu ben je zelf actief aan het sleutelen aan een schema en dat is nooit handig ;)
Ik had ergens verwacht dat 'losse' runs mee genomen zouden worden in de totaal opbouw van de garmin coach.
Nu ik 2 x een workout gemist of lees zelf een losse run heb gedaan, ljikt het niet mogelijk om deze nog richting de coach te 'migreren'.
Conclusie:

Dan maar zelf een schema volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
BraX schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:45:
[...]

Ik had ergens verwacht dat 'losse' runs mee genomen zouden worden in de totaal opbouw van de garmin coach.
Nu ik 2 x een workout gemist of lees zelf een losse run heb gedaan, ljikt het niet mogelijk om deze nog richting de coach te 'migreren'.
Conclusie:

je kunt de geplande runs/workouts wel verschuiven en zo uitvoeren op een andere dag, dan pakt hij ze wel. De trigger is echt op de workout.

Wat je kunt overwegen is tzt. of het ok gaat als je af en toe eigen dingen ertussen duwt. Zolang dat echt easy easy runs zijn, is dat niet snel een probleem. Vanaf dat je zelf nog extra intervals ed. gaat doen, gaat het natuurlijk een ander verhaal worden op belastingsvlak.

Ik volg wel @Roozzz zijn punt: de start van de opbouw is vrij traag, mar daarna gaat de intensiteit wel omhoog. Ik had coach Gregg als ik het me goed herinner en die had nogal vrij fanatieke trainingen ertussen zitten om te doen. Het loont zich misschien om het nog even aan te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 17:30
BraX schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:45:
[...]

Conclusie:

Of kijken naar Trenara of TrainAsOne. Die maken een schema voor je, maar als je daarvan afwijkt (als je meer trainingen doet, of een andere training dan de voorgestelde op je trainingsdag) dan passen ze je komende trainingen daar op aan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Fraggert schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:34:
[...]

goed werk d:)b

snelheid zit er bij mij niet bij :P ......wel merkte ik dat je met aeroob werk nog vrij snel fors kan opbouwen (deel van de oorzaak dat ik een blessure opliep) want na mijn 5k schema zit ik met een jaar op 30k trail.

Nu dus maar even verstandiger opbouwen met de AV-club als handvat erbij.

Tijdens ons voorstelrondje was er 1 die de marathon toch nog wel op zijn wishlist had staan en toen gaf de juf aan dat daar een preptijd van 3 jaar voor stond.......geeft wel aan dat ik iets te fanatiek bezig ben geweest. :X
Eens met rustige opbouw. Ik heb altijd wel gesport, maar pas vorig jaar begonnen met hardlopen. Midden 50, gezond, niet te zwaar maar lijf en leden hebben geen hardloop verleden. Heel rustig aan opgebouwd van niks naar 10km in ruim een half jaar. Uitschieters van een rustige bostraining op de zaterdag gaan tot 14 a 15km. Voorlopig blijf ik dat als bovengrens houden. Van verschillende kanten krijg ik soms de vraag om mee voor te bereiden naar een halve marathon. Voorlopig houd ik dat af. Laat het oude lijf rustig wennen aan deze belasting. Spieren gaat prima. Cardiovasculair ook dikke prima. Toch beperk ik mij tenminste tot volgend voorjaar tot deze afstand. Daarmee wil ik pezen en gewrichten gelegenheid geven om zich ook op deze belasting in te stellen. Die ontwikkelen zoveel trager dan spieren en zuurstofopname.

Dat verschil in ontwikkelsnelheid is waar de fysiotherapeuten een goede boterham verdienen :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
Nou, mijn nieuwe klokje is binnen. De FR965.

Nu net de daily suggestion gedaan (een van de redenen waarom ik hem wou).

Ik had een high aerobic shortage. Dus de suggestie was een VO2 Max loop met 5x 3:00@4:40 en 10 minuten in en uitlopen.

Net niet helemaal gehaald maar stond een flink windje wat niet hielp (3x dan). De eerste keer net iets te hard gestart ook.

https://www.strava.com/activities/9882079427

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50
@Shinji tip als je echt de aerobic punten wilt halen volgens garmin ;) Draag een hartslagband! Aangezien polsmeting niet zo snel doorheeft hoe hoog je hartslag is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Ja, de batterij daarvan is op, moet die nog vervangen. Zal het volgende keer eens proberen.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Zijn jullie ook wel eens extreem moe na het hardlopen?

Ik heb dat eigenlijk 30 jaar nooit gehad, maar sinds ik in 2020 pittig corona heb gehad (of gewoon omdat ik 44 ben) lijk ik daar best last van te hebben. Vooral als ik 'uitbouw'. Nu weer maandje of 3 bezig om op te bouwen na even tijdje rust. Zat op 10-13km en liep gisteren een 15,2km op redelijk lage HR. Zeg 79% gemiddeld.

Dat was einde middag gister en sindsdien ben ik zo intens moe. Naast wat logische spierpijn zou ik het liefst gaan slapen. Zijn nu 15 uur na afloop. I'll survive maar normaal had ik altijd energie na het lopen. Het ging me ok af die afstand.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05 16:00

uFx

Jazzper schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:45:

Ik heb dat eigenlijk 30 jaar nooit gehad, maar sinds ik in 2020 pittig corona heb gehad (of gewoon omdat ik 44 ben) lijk ik daar best last van te hebben. Vooral als ik 'uitbouw'. Nu weer maandje of 3 bezig om op te bouwen na even tijdje rust. Zat op 10-13km en liep gisteren een 15,2km op redelijk lage HR. Zeg 79% gemiddeld.

Dat was einde middag gister en sindsdien ben ik zo intens moe. Naast wat logische spierpijn zou ik het liefst gaan slapen. Zijn nu 15 uur na afloop. I'll survive maar normaal had ik altijd energie na het lopen. Het ging me ok af die afstand.
Sinds ik begonnen ben met langere duurlopen had ik daar ook veel last van (hier ook > 40 jaar). Bij kortere loopjes (< 12 km) nooit last van gehad. Uiteindelijk heb ik dat opgelost door me helemaal vol te gooien met energie tijdens de duurlopen >:). Oftewel, zeker elk half uur een gel en daarnaast wat sportdrank en natuurlijk water. Of dat in jouw situatie ook zo is blijft moeilijk te bepalen maar ik had dus na een duurloop echt een futloos gevoel. Liefste ging ik gewoon slapen. Maar dat is dus echt wel een stuk minder geworden door goed te kijken naar je energieopname bij een duurloop.

Hoeveel koolhydraten je naar binnen moet werken is even uitzoeken. Maar als je wat rondleest zit dat tussen de 60 en 90 gram per uur. In mijn gel zit 22 gram dus dat geeft wel aan dat zelfs elk half uur een gel eigenlijk te weinig is. Maar als je nu rond de 15 km zit zou ik eens kijken of 2 gels + sportdrank wat helpt. Als je dat tenminste nu nog niet doet.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-04 13:41
Niet consequent na alle trainingen, maar na een lange duurloop worden mijn ogen ook wel eens zwaar als ik ga netflixen daarna.

Als ik vervolgens matig slaap merk ik dit de de dag erop ook nog.

Daarentegen heb ik het ook andersom, dat ik na een dag werken moe thuiskom en juist weer energie krijg van het hardlopen.

Slaap, voeding, niet teveel alcohol en regelmaat zijn voor mij belangrijkste ingrediënten om me fit te voelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Klinkt voor mij als een typische restklacht na corona. Net ff teveel doen kan een stevige reactie geven. Zie het (te) veel in mijn omgeving.

Take it easy en geef het tijd. Over de 'grens' gaan en doorduwen helpt niet van wat ik zie.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

onderschat niet de impact van die 2,2 km extra.....dat is echt een forse opmaat van 13km.

Hier wisselt het enorm.......vorig jaar na 30km Polar Bear en een complete dag onderweg zijn had ik minder last dan van de training van afgelopen zaterdag.......rondje van nog geen 5km met de beginnersgroep van de AV......ik was de hele dag compleet af en er kwam geen zak meer uit mijn handen, lag voor pampus op de bank :P....terwijl de training ervoor pittiger was en ik nergens last van had.

Bij mij echt een samenloop van de werkweek.......algehele belastbaarheid......eten/drinken (ik drink geen alcohol)......gewoon een optelsom van factoren.

Hou dus wel even die uitbouw van je in de smiezen.......ik ben 46 en ik mocht er 4 maand geblesseerd tussenuit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 18:51

Ja, hangt ook een beetje af van de type training. Die vermoeidheid sloeg er dan niet direct in, maar meestal was dit wel een voorbode van een aankomend verkoudheidvirus/griepje (of een restant). Toen ik nog als baanatleet een wat fanatieker trainingsregime had, viel ik dan gerust na een training in de ochtend, rond 14u op de bank in diepe slaap..

Overigens een nieuwe fase met hardlopen belandt.. hardlopen met een fietsende dochtertje naast je O+ . Na 1,5 km hardlopen met voor mijn doen een heel rustig tempootje van 6:30 per km "Papa is het nog ver?". Veel harder kan zij nog niet fietsen :)

[ Voor 10% gewijzigd door PB1983 op 21-09-2023 10:46 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:53

Bij mij hangt het heel erg samen met hoe zwaar mijn trainingsweek was en of ik genoeg gedronken heb onderweg. Vooral vocht tekort zorgt bij mij voor extreme dufheid achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-05 15:23
Mooi topic dit!
Ben zelf een wielrenner en voetballer maar wil ook graag het hardlopen gaan oppakken en ben in bezit van een garmin epix.
Nu ben ik begonnen met de Garmin coach Greg naar halve marathon, gewoon rustig aan om kennis te maken met de sport. Ik heb door het wielrennen en voetbal al wel een redelijke conditie en ook gewend aan wat belasting op de benen. Al besef ik me goed dat hardlopen rustig opgebouwd moet worden vandaar ook gestart met het schema.
Maar nu heb ik de benchmark run gedaan welke aangegeven wordt met joggen/licht tempo enzo, en nu zie ik dat de volgende trainingen ook zo aangegeven worden en niet op basis van tempo's met tijden. Ik kan maar 1 week vooruit kijken en zie het daar nog niet. Ik merk dat ik voor mezelf dat wel fijner zou vinden want voor mij is het begrip lekker tempo nogal breed. Is dit een instelling of komt dit vanzelf naarmate het progamma vordert?

En ik wil mezelf ook geen doel opleggen maar ik kan als enigste doel van de halve marathon voltooien aanvinken, is dit een soort veiligheid vanuit Garmin? Kun je hier normaal wel een doeltijd invullen?

[ Voor 10% gewijzigd door luuk66 op 21-09-2023 11:13 ]

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Goei input! Zal dat eten eens proberne onderweg met die gelletjes. Kijken wat dat doet. Wat nu ook niet hielp is dat ik een lang weekend heb gehad in het buitenland met de nodige drankjes en zeer weinig slapen. Tel daar bij op dat ik afgelopen nacht ook niet top geslapen heb en je hebt wel recept voor crash-gevoel.

Die blessuregevoeligheid weet ik alles van. Tot je 35e is het echt lachen, daarna is een foutje snel gemaakt. Ik kon als 30-jarige nog gewoon na 6 maanden niet trainen binnen 2 trainigen weer op 10K zitten. Als ik dat nu doe klappen mijn heupen eruit (volgens mij is dat die hip flexor).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
PB1983 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:43:
[...]

Overigens een nieuwe fase met hardlopen belandt.. hardlopen met een fietsende dochtertje naast je O+ . Na 1,5 km hardlopen met voor mijn doen een heel rustig tempootje van 6:30 per km "Papa is het nog ver?". Veel harder kan zij nog niet fietsen :)
Van speeltuin naar speeltuin, als zij speelt doe jij je krachtoefeningen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xray79
luuk66 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:58:
Mooi topic dit!
Ben zelf een wielrenner en voetballer maar wil ook graag het hardlopen gaan oppakken en ben in bezit van een garmin epix.
Nu ben ik begonnen met de Garmin coach Greg naar halve marathon, gewoon rustig aan om kennis te maken met de sport. Ik heb door het wielrennen en voetbal al wel een redelijke conditie en ook gewend aan wat belasting op de benen. Al besef ik me goed dat hardlopen rustig opgebouwd moet worden vandaar ook gestart met het schema.
Maar nu heb ik de benchmark run gedaan welke aangegeven wordt met joggen/licht tempo enzo, en nu zie ik dat de volgende trainingen ook zo aangegeven worden en niet op basis van tempo's met tijden. Ik kan maar 1 week vooruit kijken en zie het daar nog niet. Ik merk dat ik voor mezelf dat wel fijner zou vinden want voor mij is het begrip lekker tempo nogal breed. Is dit een instelling of komt dit vanzelf naarmate het progamma vordert?

En ik wil mezelf ook geen doel opleggen maar ik kan als enigste doel van de halve marathon voltooien aanvinken, is dit een soort veiligheid vanuit Garmin? Kun je hier normaal wel een doeltijd invullen?
Volgens mij kan je bij die 3 coaches een eindtijd invullen en op basis daarvan worden de runs gepland. Is alweer een tijd terug dat ik die gebruikt heb maar kon toen wel. Greg is wel van de harde tempo's dus weet niet of je die als 1e wil gebruiken tenzij je de tijd wat ruim zet misschien? Amy is wat voorzichtiger, die vond ik wel fijn. En Jeff is van het run-walk-run principe, maar heb ik nooit gebruikt.
@Jazzper had je niet gewoon een slechte dag? Ik zou op basis van je tempo/hartslag (als die klopt) niet verwachten dat je spierpijn zou hebben en zo moe zou zijn.
Gels etc. gebruik ik pas bij loopjes van 2 uur op tempo of als ik verwacht langer (3 uur ofzo) onderweg te zijn. Zeker bij de 3 uurs loopjes (trails vaak) neem ik ook een banaan, reep of krentebol mee. Bij de rustige duurlopen is meestal een goede maaltijd en snack vooraf wel voldoende, immers moet je over het algemeen genoeg energie in je lichaam hebben om op lager tempo een uur of 1.5 tot 2 te sporten.....

@PB1983 geniet er maar van voo rje het weet fietsen ze harder dan jij ze bij kan houden :P maar leuk is het zeker zo vaak de hond even uitgelaten met de dochter erbij op de fiets O+
De tip van speeltuin of sportpark naar speeltuin gaan is ene goede. Ik heb een sportpark op 2 en op 5 kilometer liggen dus kon zo een groot of klein rondje doen en dan ook nog samen sporten vonden de kinderen fantastisch. Ze gaan nu soms nog mee naar zo'n buiten sportpark erg leuk om samen eve nte sporten _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jazzper schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:15:
Wat nu ook niet hielp is dat ik een lang weekend heb gehad in het buitenland met de nodige drankjes en zeer weinig slapen. Tel daar bij op dat ik afgelopen nacht ook niet top geslapen heb en je hebt wel recept voor crash-gevoel.
ik denk dat de oorzaak hiermee wel boven tafel is, ja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

luuk66 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:58:
Mooi topic dit!

Hou er rekening mee dat een wielrenner anders zijn/haar spieren heeft getraind en dat je fiks last kunt krijgen van de spieren die je met hardlopen ineens anders belast. Juist die spieren zijn door fietsen flink wat korter geworden.

Van fietsen naar hardlooptraining is dan ook zeker een zaak van rustig opbouwen.

eidt: oepsie.....je bent ook voetballer...dat zag ik ff over het hoofd :D

• luuk66
xray79 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:18:
[...]

Volgens mij kan je bij die 3 coaches een eindtijd invullen en op basis daarvan worden de runs gepland. Is alweer een tijd terug dat ik die gebruikt heb maar kon toen wel. Greg is wel van de harde tempo's dus weet niet of je die als 1e wil gebruiken tenzij je de tijd wat ruim zet misschien? Amy is wat voorzichtiger, die vond ik wel fijn. En Jeff is van het run-walk-run principe, maar heb ik nooit gebruikt.
Thanks voor je uitleg! Maar ik kan dus geen eindtijd invullen misschien dat het daar misgaat, ik kan alleen voltooien nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:20
luuk66 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:37:
[...]

Thanks voor je uitleg! Maar ik kan dus geen eindtijd invullen misschien dat het daar misgaat, ik kan alleen voltooien nemen.
Je kunt alleen een eindtijd/streeftijd invullen als je invult nu al 9-16 km/week of meer te lopen. Bij lagere huidige week volumes krijg je inderdaad alleen "doel: uitlopen" (en tussendoor een vraag "weet je het zeker? zou je niet beter eerst 5km of zo gaan doen").

• luuk66
Jory schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:58:
[...]

Je kunt alleen een eindtijd/streeftijd invullen als je invult nu al 9-16 km/week of meer te lopen. Bij lagere huidige week volumes krijg je inderdaad alleen "doel: uitlopen" (en tussendoor een vraag "weet je het zeker? zou je niet beter eerst 5km of zo gaan doen").
Dat dacht ik al bedankt voor je reactie!
Weet je toevallig ook hoe het zit met de tempo's? Dat ik nu blokjes krijg waarin staat Lekker tempo, en hoe ik dat naar bijvoorbeeld tempo 5:00min/km krijg.

[ Voor 9% gewijzigd door luuk66 op 21-09-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenVis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-05 20:34
luuk66 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:28:
[...]

Dat dacht ik al bedankt voor je reactie!
Weet je toevallig ook hoe het zit met de tempo's? Dat ik nu blokjes krijg waarin staat Lekker tempo, en hoe ik dat naar bijvoorbeeld tempo 5:00min/km krijg.
Doe nu toevallig ook HM schema, en focus ligt vooral op duur, niet op snelheid, komt pas later. Ik heb bijvoorbeeld als doel de HM met tempo 5:15 te lopen, maar grootste deel trainingen moet ik ‘lekker tempo’ hanteren, tussen 5:50 en 6:20 ofzo. Vond dat in het begin niks, maar nu moet ik steeds langer, en komt er ook meer afwisseling in tempo’s. Loop vier keer in de week, en merk dat ik na acht weken al flink heb opgebouwd.

• luuk66
SvenVis schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:41:
[...]

Doe nu toevallig ook HM schema, en focus ligt vooral op duur, niet op snelheid, komt pas later. Ik heb bijvoorbeeld als doel de HM met tempo 5:15 te lopen, maar grootste deel trainingen moet ik ‘lekker tempo’ hanteren, tussen 5:50 en 6:20 ofzo. Vond dat in het begin niks, maar nu moet ik steeds langer, en komt er ook meer afwisseling in tempo’s. Loop vier keer in de week, en merk dat ik na acht weken al flink heb opgebouwd.
Top bedankt voor je reactie! Maar dat 5:50 en 6:20 lekker tempo is heb jij zelf bepaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenVis
luuk66 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:47:
[...]

Top bedankt voor je reactie! Maar dat 5:50 en 6:20 lekker tempo is heb jij zelf bepaald?
Nee, dat heeft het programma gedaan, aan de hand van benchmark en doeltempo denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svenn15
Nog 1 week en het 10 km schema zit er op.
Meteen starten aan de 15 km schema.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 12:14
@Hartloper en @sander_g heel veel succes zondag in Berlijn! *O* :)F

• SVMartin
  • Niet online
svenn15 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:14:
Nog 1 week en het 10 km schema zit er op.
Meteen starten aan de 15 km schema.
Niet eerst eens een 10km wedstrijdje doen?

• svenn15
SVMartin schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:46:
[...]

Niet eerst eens een 10km wedstrijdje doen?
Aan mij huidig tempo 07:30 zal dit weinig zin hebben denk ik :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martiveen
@SVMartin @svenn15 dat was idd ook m'n gedachte :) Even een keertje testen voor je aan een nieuw schema begint is altijd fijn! En het houd het leuk :)

Vandaag een inschrijving weten te bemachtigen voor de Indian Summer Ultra 100km. Wilde eerst m'n training afwachten hoe het ging voordat ik mezelf ging inschrijven. Alleen zag ik deze week dat alle plekken op waren :o Gelukkig zag ik vandaag iemand die z'n kaart doorverkocht dus ik loop 14 oktober mijn eerste ultra! Ben erg benieuwd of het met erg tegen gaat vallen :D
svenn15 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:56:
[...]

Een PR is een PR :)

[ Voor 16% gewijzigd door Martiveen op 21-09-2023 21:56 ]

• SVMartin
  • Niet online
svenn15 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:56:
[...]

Zoals al gezegd: een pr is een pr! (En dan is het leuk als je de volgende keer dus sneller gaat)

Je doet er ook ervaring mee op, zeker als je probeert jouw snelst mogelijke tijd neer te zetten.

Heb je ook overwogen om een schema te volgen voor een snellere 10km ipv een langere afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
SVMartin schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:05:
[...]

Zoals al gezegd: een pr is een pr! (En dan is het leuk als je de volgende keer dus sneller gaat)

Je doet er ook ervaring mee op, zeker als je probeert jouw snelst mogelijke tijd neer te zetten.

Heb je ook overwogen om een schema te volgen voor een snellere 10km ipv een langere afstand?
Nee nog niet.
Heb hier paar dagen geleden de vraag gesteld wat nu het beste is om te doen.
Ooit wil ik wel een marathon lopen maar dan moet mijn snelheid en afstand naar boven.

Dus de twijfel was ofwel eerst een schema via trenara om sneller de 5 te lopen of eerst richting de 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
@svenn15 snelheid komt vanzelf met meer basis. Als je gewicht het toelaat zou ik na een PR op de 10 aan je 15km schema beginnen :) Zou niet terug gaan naar een 5km schema, aangezien dat weer een stap terug is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
Martiveen schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:25:
@svenn15 snelheid komt vanzelf met meer basis. Als je gewicht het toelaat zou ik na een PR op de 10 aan je 15km schema beginnen :) Zou niet terug gaan naar een 5km schema, aangezien dat weer een stap terug is.
Of een paar weken blijven hangen op de 10k en dan af en toe steeds een beetje erbij. Niet direct een schema naar 15k maar gewoon rustig aan zelf uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:31
@svenn15 Als ik het zo lees zou ik gewoon lekker uitbouwen naar de 15km, door je afstand uit te bouwen (en sowieso op dit moment, als je nog niet heel lang loopt) zal je daar OOK sneller mee worden. Ok, msschien niet zo veel sneller als wanneer je heel specifiek intervallen en hard tempos traint, maar alsnog.

Je kan er altijd een paar keer echt tempos in verwerken als je dat graag wil en tijdens dat werken naar die 15k ergens een 10k wedstrijdje inplannen. Een wedstrijdje is leuk om te doen, maar ook zal je vaak tijdens zo'n loop opeens wat meer kunnen en kan je jezelf wel eens verbazen.

Als je dat uberhaupt belangirjk vind natuurlijk, gewoon lekker voor jezelf lopen en uitbreiden is uiteraard ook dikke prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05 16:00

uFx

xray79 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:18:
[...]
@Jazzper had je niet gewoon een slechte dag? Ik zou op basis van je tempo/hartslag (als die klopt) niet verwachten dat je spierpijn zou hebben en zo moe zou zijn.
Gels etc. gebruik ik pas bij loopjes van 2 uur op tempo of als ik verwacht langer (3 uur ofzo) onderweg te zijn. Zeker bij de 3 uurs loopjes (trails vaak) neem ik ook een banaan, reep of krentebol mee. Bij de rustige duurlopen is meestal een goede maaltijd en snack vooraf wel voldoende, immers moet je over het algemeen genoeg energie in je lichaam hebben om op lager tempo een uur of 1.5 tot 2 te sporten.....
Kleine nuance: het is inderdaad zo dat je lichaam wel 1,5 tot 2 uur aan zou moeten kunnen. Maar wat ik van @Jazzper begrepen heb is dat de loop zelf wel prima ging maar dat die daarna futloos was. En dat komt dan waarschijnlijk door energietekort. En ik heb zelf ook moeite om dat na het lopen aan te vullen met eten. Dan kan het (wellicht!) helpen om tijdens het lopen wat energie binnen te krijgen.

Maar als ik zo ook het achterliggende verhaal hoor ligt de oorzaak ergens anders ;)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jullie zeggen eigenlijk dat ik teveel gezopen heb dat lange weekend. Nou vooruit. Dat zal het ook zijn.
En zoals genoemd viel de hartslag me eigenlijk mee. Die was gewoon keurig.
Dus het was vast restmoeheid. We'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koets89
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:56
Martiveen schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:56:

Vandaag een inschrijving weten te bemachtigen voor de Indian Summer Ultra 100km. Wilde eerst m'n training afwachten hoe het ging voordat ik mezelf ging inschrijven. Alleen zag ik deze week dat alle plekken op waren :o Gelukkig zag ik vandaag iemand die z'n kaart doorverkocht dus ik loop 14 oktober mijn eerste ultra! Ben erg benieuwd of het met erg tegen gaat vallen :D
Eerste ultra en meteen 100km? Heftig wel, maar ook vet! Succes! Wat wilde je nog qua training afwachten eigenlijk? Deze drie weken gaan het verschil echt niet maken denk ik. Hoe is je voorbereiding geweest?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xray79
Jazzper schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:07:
Jullie zeggen eigenlijk dat ik teveel gezopen heb dat lange weekend. Nou vooruit. Dat zal het ook zijn.
En zoals genoemd viel de hartslag me eigenlijk mee. Die was gewoon keurig.
Dus het was vast restmoeheid. We'll see.
We wilden het niet zo hardop zeggen maar daar komt het wel op neer ;)
Iedereen is anders en als je al even sport dan weet je dat er wel eens een mindere dag/week bij kan zitten. Is helemaal niet erg en met wat rust en goed op je voeding letten komt het dan 9/10 keer wel goed. Ik ben zelf 44 en herstel echt een pak minder goed na een nacht minder slaap met of zonder een paar drankjes. Ik zorg dan dat ik de duurlopen doorschuif of uitstel zeker nu ik zo dichtbij de marathon ben. Als ik nergens voor train dan ga ik gewoon en zie ik wel waar het schip strandt en kort het rondje in na een zware dag/nacht.
Ik weet dat er veel met energiedrank/bars etc. geadverteerd wordt en het heeft echt wel nut en bij een HM en verder op tempo, dan kun je eigenlijk niet zonder.
Maar denk dat de industrie ook wel een goede hype gemaakt heeft mbt de supplementen. Zie in de sportschool ook vanalles naarbinnen gegooid worden :D
En soms pak ik ook een shake ofzo omdat dat sneller is maar een bak kwark, vers fruit/groenten is dan eigenlijk beter :*)
@Martiveen gaaf hoor veel succes en plezier ik heb aardig getraind voor mijn 1e marathon maar vraag me echt af hoe ik me ga voelen na afloop. Kan me voorstellen dat dat bij een 100km nog wel wat meer is.

@luuk66 en @SvenVis het idee bij die schema's en zo'n beetje alle schema's is dat je de meeste tijd langzamer loopt dan je wedstrijdtempo de 80/20% regel waordt vaak gebruikt hierbij. 80% van de km/tijd rustig en 20% snel.
Zo loop ik de lange duurlopen ook langzamer dan M tempo (en dan eigenlijk nog te snel soms maarja langzaam lopen is lastig :o ) en dan wissel je de loopjes verder af met herstel/easy runs, dus ook langzaam en intervallen/hill repeats en tempo blokken. Hier kan je eindeloos mee varieren afhankelijk van je doel en niveau. Dat maakt het ook wel lastig om een ideale mix te vinden maar voor beginners/amateurs werken de bekende schema's over het algemeen best goed.
Ik vond Amy fijn omdat die wat voorzichtiger is en denk dat je dan minder snel blessures kan oplopen maar als je wil knallen en van pittig trainen houdt is Greg een goede. Tempo's van garmin worden idd op basis van benchmark en trainingen gemaakt en als het te hadr gaat gwoon je eindtijd veranderen.
Trenara hoor ik ook goede verhalen over en is iets interactiever, die neemt andere loopjes (en dacht nu sinds kort ook sportschool oefeningen) dan je geplande loopjes mee dat doet Garmin helaas niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martiveen
Koets89 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:10:
[...]

Eerste ultra en meteen 100km? Heftig wel, maar ook vet! Succes! Wat wilde je nog qua training afwachten eigenlijk? Deze drie weken gaan het verschil echt niet maken denk ik. Hoe is je voorbereiding geweest?
Had sowieso al een goede basis. Maar wilde in ieder geval 4 goede weken maken en pijnvrij zijn. Dat is gelukt dus heb ik vertrouwen in nog 1,5 week hard trainen om daarna gas terug te nemen voor 14 oktober.
xray79 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:24:
[...]
...
@Martiveen gaaf hoor veel succes en plezier ik heb aardig getraind voor mijn 1e marathon maar vraag me echt af hoe ik me ga voelen na afloop. Kan me voorstellen dat dat bij een 100km nog wel wat meer is.
...
Je gaat naar de klote zijn :) Ben heel erg benieuwd naar het verschil met naar de klote zijn tov een marathon. Aangezien je bij een marathon altijd probeert zo snel mogelijk te lopen. Bij een 100km denk ik dat je grotendeels met de rem erop loopt en dat het daarom ook anders voelt.

[ Voor 36% gewijzigd door Martiveen op 22-09-2023 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
@luuk66 en @SvenVis het idee bij die schema's en zo'n beetje alle schema's is dat je de meeste tijd langzamer loopt dan je wedstrijdtempo de 80/20% regel waordt vaak gebruikt hierbij. 80% van de km/tijd rustig en 20% snel.
Zo loop ik de lange duurlopen ook langzamer dan M tempo (en dan eigenlijk nog te snel soms maarja langzaam lopen is lastig :o ) en dan wissel je de loopjes verder af met herstel/easy runs, dus ook langzaam en intervallen/hill repeats en tempo blokken. Hier kan je eindeloos mee varieren afhankelijk van je doel en niveau. Dat maakt het ook wel lastig om een ideale mix te vinden maar voor beginners/amateurs werken de bekende schema's over het algemeen best goed.
Ik vond Amy fijn omdat die wat voorzichtiger is en denk dat je dan minder snel blessures kan oplopen maar als je wil knallen en van pittig trainen houdt is Greg een goede. Tempo's van garmin worden idd op basis van benchmark en trainingen gemaakt en als het te hadr gaat gwoon je eindtijd veranderen.
Trenara hoor ik ook goede verhalen over en is iets interactiever, die neemt andere loopjes (en dacht nu sinds kort ook sportschool oefeningen) dan je geplande loopjes mee dat doet Garmin helaas niet.
Bedankt voor je reactie!
Maar waar het mij omgaat is dat dit bijvoorbeeld een volgende workout is Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9sWmP-MkODEWz5v5kplQn9rsIs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dugefVNhobuqazi3UCRzJeZt.jpg?f=user_large

En dan vraag ik me af wat is een lekker tempo, ik heb daar zelf ook wel een beeld bij haha maar ik heb liever dat Garmin gewoon zegt loop 30 minuten 5:30min/km bijvoorbeeld. Dus ik vroeg me af of dit later in het programma vanzelf komt of is dit een instelling die ik ergens moet veranderen?

Verder wil ik het graag bij Garmin houden omdat dit ook rekening houd met bijvoorbeeld wielrenrondjes enzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
@luuk66 lekker tempo klinkt als tempo dat je lang vol kan houden of waarbij je een gesprek kan hebben met iemand zonder buiten adem te raken. Ze zeggen ook nog wel eens dat je moet kunnen lopen met je mond dicht. Maar dat vind ik ook altijd tegen vallen ;)
Als je je hartslag zones ongeveer weet is t zone 1 / 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Martiveen op 22-09-2023 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
@luuk66 Ik zou aannemen dat ie daar vanzelf wat meer duiding in gaat brengen. Al dan niet op basis van je wedstrijdprognoses...

Maar ik zou me nu niet al te druk maken om het exacte tempo. Dat kan later altijd nog (of je kiest voor hartslag, of power, of... :> )

[ Voor 59% gewijzigd door Roozzz op 22-09-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
Roozzz schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:23:
@luuk66 Ik zou aannemen dat ie daar vanzelf wat meer duiding in gaat brengen. Al dan niet op basis van je wedstrijdprognoses...
Ah oke thanks, ik verwacht het ook wel. Maar dacht misschien heeft iemand er ervaring mee.
Ik houd jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
luuk66 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:25:
[...]

Ah oke thanks, ik verwacht het ook wel. Maar dacht misschien heeft iemand er ervaring mee.
Ik houd jullie op de hoogte ;)
Ik werkte voorheen met doeltijden; dwz ik had een wedstrijdambitie en baseerde daar het schema op. En had de nodige 'loophistorie'. Dan staan de tempo's meteen daar. Ik weet niet precies hoe het werkt bij een opbouwschema.

Inmiddels heb ik de garmin coach wel aardig uitgespeeld. Ik loop te hard en te ver :+

[ Voor 9% gewijzigd door Roozzz op 22-09-2023 14:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
De verbouwing loopt hier langzamerhand op zijn eind. Dus na de vakantie maar weer eens een nagedacht over een trainingsschema. Na de eerdere goede ervaringen met Daniels (2Q) in de marathonvoorbereiding, nu maar eens zijn 10k schema erbij gepakt. We zijn meteen weer lekker wakker geschud.

Eerder deze week stond er 16 x 200m repetities (met 200 jog) op het programma. Een interval die ik normaliter absoluut nooit loop. Anaeroob werk staat überhaupt zelden op het menu. Maar daardoor juist ook wel weer vermakelijk! Met gemiddeld 37sec was ik eigenlijk dik tevreden. De laatste reps zouden iets soepeler mogen, maar dat komt vanzelf met wat meer oefening.

Vandaag een andere variant: 4x200m (200 jog), gevolgd door 2x1mijl treshold en weer 4x200m (200jog). Strava voor de liefhebber. Voelde erg soepel. Mogelijk wel geholpen door het wat koelere weer. Maar toen ik net van de bank op stond wat stijvere beentjes, dus stiekem toch wel een stevige trainingsprikkel.

Voorlopig vermaak ik me in ieder geval prima. Eens kijken wat de komende weken gaan brengen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 22-09-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVis
luuk66 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Maar waar het mij omgaat is dat dit bijvoorbeeld een volgende workout is [Afbeelding]

En dan vraag ik me af wat is een lekker tempo, ik heb daar zelf ook wel een beeld bij haha maar ik heb liever dat Garmin gewoon zegt loop 30 minuten 5:30min/km bijvoorbeeld. Dus ik vroeg me af of dit later in het programma vanzelf komt of is dit een instelling die ik ergens moet veranderen?

Verder wil ik het graag bij Garmin houden omdat dit ook rekening houd met bijvoorbeeld wielrenrondjes enzo
Dan zou ik bij aanvang toch iets manipuleren wellicht, en in elk geval een doeltijd instellen. Bij mij staat er wel een snelheid bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4tPqE9oZsTlPA_1VvNZQ8PrQ5o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q4eJZxipc2nP2vm6U2zIlt4H.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
SvenVis schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 14:51:
[...]

Dan zou ik bij aanvang toch iets manipuleren wellicht, en in elk geval een doeltijd instellen. Bij mij staat er wel een snelheid bij:

[Afbeelding]
Ja dat zoek ik dus ook, maar ik heb al een aantal dingen geprobeerd nu en niets lijkt te werken. Zou jij een screenshot van jou invulwaardes willen delen? Mag ook via pm. Misschien komt het omdat ik in Garmin nog geen hardloop historie heb opgebouwd. Ik heb met voetbal bijvoorbeeld ook nooit mijn horloge om.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom je "rustig aan" direct een schema voor de halve marathon pakt? Waarom niet eerst opbouwen naar 5km?

Wielrennen is niet vergelijkbaar, voetbal misschien iets meer maar daar loop je sowieso op zachte ondergrond en is het veel meer hollen en stilstaan in plaats van het continu klappen opvangen. Tuurlijk, het zal wel helpen dat je wat meer belastbaar ben dan mensen die niet voetballen. Maar direct een halve marathon is ook weer een ander uiterste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenVis
luuk66 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:02:
[...]

Ja dat zoek ik dus ook, maar ik heb al een aantal dingen geprobeerd nu en niets lijkt te werken. Zou jij een screenshot van jou invulwaardes willen delen? Mag ook via pm. Misschien komt het omdat ik in Garmin nog geen hardloop historie heb opgebouwd. Ik heb met voetbal bijvoorbeeld ook nooit mijn horloge om.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWyrEEl7vJFWYQF0UnAWYNDQFPs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D2K0krdhovujtYAIv9MZYEqh.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-05 18:31

C11

luuk66 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:02:
[...]

Ik heb hier zelf ook lang achter gezocht, maar dat komt gewoon omdat je geen tijddoel hebt ingevuld. Je doel is nu gewoon uitlopen, waardoor er in het schema niet gefocust wordt op tempo's etc.

Ik kon dit zelf wel enkel aanpassen door het schema volledig stop te zetten. Daarna kan je het opnieuw aanmaken en wel kiezen voor een tijddoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
C11 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:07:
[...]

Ik heb hier zelf ook lang achter gezocht, maar dat komt gewoon omdat je geen tijddoel hebt ingevuld. Je doel is nu gewoon uitlopen, waardoor er in het schema niet gefocust wordt op tempo's etc.

Ik kon dit zelf wel enkel aanpassen door het schema volledig stop te zetten. Daarna kan je het opnieuw aanmaken en wel kiezen voor een tijddoel.
Bedankt dan ga ik dat ook doen! Fijn dat iedereen zo meedenkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
Ik twijfel nog steeds ofwel een snellere 5 km training volgen ofwel voor de 15 km. Heb nog een weekje ongeveer de tijd voor mijn huidige afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
svenn15 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:19:
Ik twijfel nog steeds ofwel een snellere 5 km training volgen ofwel voor de 15 km. Heb nog een weekje ongeveer de tijd voor mijn huidige afloopt.
Door voor de 15km te gaan bouw je meer snelheid dan uiteindelijk die korte intervalsessies voor een 5km training.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:49
svenn15 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:19:
Eerst de aerobe basis uitbouwen voor je op snelheid werkt.
En daarvoor werkt naar 15 km gaan beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
Veel succes in Berlijn @Hartloper en @sander_g ! (En anderen die ik misschien vergeet.) Het lijkt bijna perfect loopweer te worden. Erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Niet online
Hartloper schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:45:
[...]

Eerst de aerobe basis uitbouwen voor je op snelheid werkt.
En daarvoor werkt naar 15 km gaan beter.
Wat voor mij persoonlijk ook belangrijk is, is het machtige gevoel dat ik snel kan lopen. Een 6:30 per km is voor mij een rustige duurloop. Fijn en ontspannen, daarna lekker getraind. Maar ik krijg ook een hoop energie wanneer ik een paar km train op 5m/km. Misschien lichamelijk niet optimaal, maar die afwisseling is voor mijn plezier in het lopen belangrijk.

Bij een schema voor een snellere 10 zul je toch ook de duurlopen uitbreiden? (Snellere 5 lijkt me dus zoals eerder gezegd ook niet handig)

En @svenn15 zijn situatie ik niet, maar wellicht dat loopscholing en kracht ook flink kunnen bijdragen aan een hoger tempo, terwijl een 15km schema wordt gevolgd? Voor loopscholing is een Loopgroep of Atletiekvereniging echt super als je daar nog niet bekend mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 12:35

Saninl

Als iemand hier toevallig een startnummer voor de halve marathon van Eindhoven over heeft; ik neem hem graag over! Zou mijn vijfde jaar op rij worden, maar helaas vergeten aan te melden :-(

• svenn15
Bedankt voor de uitleg.
https://www.strava.com/athletes/smeykens Hier is mijn strava

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• kepler
Vandaag de zevenheuvelentrail gedaan, de marathon afstand. Kolere wat was dat zwaar :') Eerste helft viel nog wel mee qua heuvels, maar die tweede helft... Ik heb spieren gevoeld waarvan ik niet wist dat ik ze had :D Terwijl ik op vakantie toch echt hoogtemeters heb gemaakt, maar al deze kleine (steile) heuvels is toch weer wat anders blijkbaar.

Maar ik heb het gehaald! Alleen mn horloge geeft 40k aan in 4.44. Dus ik heb of per ongeluk ergens iets afgesneden, of mn gps was in de war. Volgens mij heb ik toch echt netjes de bordjes gevolgd, van de week maar eens route vergelijken.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41

Infinchible

Woef!

kepler schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:30:
Vandaag de zevenheuvelentrail gedaan, de marathon afstand. Kolere wat was dat zwaar :') Eerste helft viel nog wel mee qua heuvels, maar die tweede helft... Ik heb spieren gevoeld waarvan ik niet wist dat ik ze had :D Terwijl ik op vakantie toch echt hoogtemeters heb gemaakt, maar al deze kleine (steile) heuvels is toch weer wat anders blijkbaar.

Maar ik heb het gehaald! Alleen mn horloge geeft 40k aan in 4.44. Dus ik heb of per ongeluk ergens iets afgesneden, of mn gps was in de war. Volgens mij heb ik toch echt netjes de bordjes gevolgd, van de week maar eens route vergelijken.
Was lekker pittig ja, vooral met een marathonafstand! _/-\o_

Ik heb zelf de 21km gelopen bij de zevenheuvelentrail, voor het eerst in een paar jaar weer een wat langere wedstrijd dan 5/8km. Ook wel een paar keer getraind bij de Veluwezoom bijvoorbeeld, lekker hoogtemeters maken, maar het blijft gewoon zwaar. Zoals het mij betaamt weer te hard gestart, dus van 11 tot 16km was het echt heel zwaar, na 16km begonnen zelfs mijn kuiten te verkrampen, maar gelukkig was ik toen binnen 500m bij een verzorgingspost. Dus daar handjevol winegums en wat Tucs en daarna ging het weer beter. Laatste stuk heb ik weer redelijk kunnen doortrekken gelukkig.
Uiteindelijke tijd van 1.37.38 en daarmee de 10e tijd gelopen (3e M35), dus wel heel tevreden verder. :)
Ik had trouwens 20.3km, in plaats van 22.4 wat ze aangeven in de uitslagen. Maar bijna iedereen had wel wat minder, heb ook al paar onder de 20km gezien voor de 21km. Blijft een trail :P .

Alle marathonlopers dit weekend (en overige lopers ook natuurlijk) heel veel succes en zet hem op! *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Infinchible op 23-09-2023 19:47 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 23:03

Rudedadude

Maybe we were born to run

Riep jij naar mij? Ik heb vandaag de 56km zevenheuvelentrail gelopen en aan het eind nogal wat 42k lopers ingehaald. Na 45km begon het weer te lopen en ik kwam redelijk fit over de finish. Had ook met het parkoers te maken. Het middenstuk met inderdaad stijl omhoog en stijl naar beneden ligt me niet echt (zeg maar na die ene onvermijdbate modderplas). Het wat anonieme stuk ervoor ging wel goed, maar ik ben nou eenmaal een vlak loper. De lange klim nadat je vanaf de duivelsberg naar beneden was gegaan ging dan wel weer goed en alles erna ook wel weer. Niet heel snel, maar in elk geval volledig hardlopend. Ik heb bij mijn eerste ronde van 14km een lusje te veel genomen en in de 42 ronde een lusje gemist bij de Ravenberg. Beide waren even lang, dus ik reken het goed. Uiteindelijk 19e geworden, inclusief alle NK deelnemers. De tijd is wel voorbij gevlogen, ik heb niet het idee gehad dat ik ruim 5 uur onderweg ben geweest.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Rudedadude schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:51:
[...]

Riep jij naar mij? Ik heb vandaag de 56km zevenheuvelentrail gelopen en aan het eind nogal wat 42k lopers ingehaald. Na 45km begon het weer te lopen en ik kwam redelijk fit over de finish. Had ook met het parkoers te maken. Het middenstuk met inderdaad stijl omhoog en stijl naar beneden ligt me niet echt (zeg maar na die ene onvermijdbate modderplas). Het wat anonieme stuk ervoor ging wel goed, maar ik ben nou eenmaal een vlak loper. De lange klim nadat je vanaf de duivelsberg naar beneden was gegaan ging dan wel weer goed en alles erna ook wel weer. Niet heel snel, maar in elk geval volledig hardlopend. Ik heb bij mijn eerste ronde van 14km een lusje te veel genomen en in de 42 ronde een lusje gemist bij de Ravenberg. Beide waren even lang, dus ik reken het goed. Uiteindelijk 19e geworden, inclusief alle NK deelnemers. De tijd is wel voorbij gevlogen, ik heb niet het idee gehad dat ik ruim 5 uur onderweg ben geweest.
Nee, ik heb niet geroepen. Zou je ook niet herkennen :P Respect, goed gelopen! En je hebt me ook net niet ingehaald, ik finishte in 4.44.

Ik heb sommige steile stukken wel gewandeld, dat was me echt te zwaar :D Alsnog 46e geworden, niet slecht al zeg ik zelf. Met misschien dus een lusje afgesneden, dan zal ik weer. Eerste check op de route lijkt te kloppen.

Jammere was dat ik, net als voor Rotterdam, een hele zware week had. Zelf een dagje ziek geweest, de jongste een nacht oorpijn en knetterdruk op werk incl avonden werken. Op basis van Rotterdam wist ik dat het wel zou lukken, maar hopelijk volgende keer wel een normale week ervoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 23:03

Rudedadude

Maybe we were born to run

kepler schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:11:
[...]

Nee, ik heb niet geroepen. Zou je ook niet herkennen :P Respect, goed gelopen! En je hebt me ook net niet ingehaald, ik finishte in 4.44.
Het was een deel voor alleen 42 en 56 lopers en meestal herken ik ook wel de persoon, maar nu niet. En de namen in de uitslagen helpen me ook niet verder. :)

Ik heb het trouwens verkeerd omschreven: na de duivelsberg heb ik echt nog wel stukken gewandeld want soms vies steil en het mechanisme zien wandelen doet wandelen, maar die lange klim ging volledig hardlopend (was een soort mentale overwinning die me daarna geholpen heeft).

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Infinchible schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:45:
[...]

Ik had trouwens 20.3km, in plaats van 22.4 wat ze aangeven in de uitslagen. Maar bijna iedereen had wel wat minder, heb ook al paar onder de 20km gezien voor de 21km. Blijft een trail :P .
Ik had ook 20.45km, maar het was een mooie route! Al waren sommige stukken (met name wat delen van de N70) echt te stijl om nog te blijven lopen. Iedereen liep daar met de 'power walk' naar boven. Maar de kuiten stonden goed in de fik vandaag :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
Leuke verslagen:) ga m noteren voor volgend jaar!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:43
Gisteren ook de 7 Heuvelentrail gelopen de 42 kilometer. Ik moet zeggen dat ik wel van genoten heb. Ja die heuvels waren niet altijd leuk maar toch ik heb toch wel lekker gelopen. Ik heb hem samen met een vriend gelopen. Tot denk ik 6km voor de finish. Toen ging hij stuk en heb ik met een groepje mee gelopen.

Uiteindelijk heb ik er 4:44 over gedaan volgens de officiële tijden. Mijn garmin haalde er 10 minuten stil staan vanaf. Maar dat ik nog bij de beste helft val vind ik nog best wel een kunst eigenlijk. Ik was 44ste van de 133. Het laatste stuk heb ik wel veel goed gemaakt.

Twee weken geleden een halve Ironman gedaan. Toen ben ik echt stuk gegaan. De start van het lopen ging zo slecht dat ik er over twijfelde de 21.1 km lopen te halen. Wel gehaald. Ook het tweede stuk van die halve marathon lekker gelopen. Dus als je dan twee weken later zo lekker een Marathon loopt voelt wel goed.

Klopt ik had op mijn horloge ook 41.86 staan. Terwijl op mijn Garmin alle Multiband GPS aanstond met route dus het zou eigenlijk best moeten lukken

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:11

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Zooo spannend nog die laatste kilometers met Kipchoge bij Berlijn!

Succes voor alle lopers die er zelf lopen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Vrouwenrace was spannender, wat een wereldrecord, 2:11:53!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
TheDude84 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:42:
[...]

Ik had ook 20.45km, maar het was een mooie route! Al waren sommige stukken (met name wat delen van de N70) echt te stijl om nog te blijven lopen. Iedereen liep daar met de 'power walk' naar boven. Maar de kuiten stonden goed in de fik vandaag :9
Ik heb ook de 21 gedaan. Route in komoot komt uit op 21.5km. Dit op basis van de import van mijn horloge gecorrigeerd bij een aantal paden. Mijn suuntootje was de kluts kwijt. Behoorlijk goed georganiseerd, alleen jammer dat het laatste stuk waar alles routes samenkwamen echt te druk was (met name door de 7k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
GerGio schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:00:
Gisteren ook de 7 Heuvelentrail gelopen de 42 kilometer. Ik moet zeggen dat ik wel van genoten heb. Ja die heuvels waren niet altijd leuk maar toch ik heb toch wel lekker gelopen. Ik heb hem samen met een vriend gelopen. Tot denk ik 6km voor de finish. Toen ging hij stuk en heb ik met een groepje mee gelopen.

Uiteindelijk heb ik er 4:44 over gedaan volgens de officiële tijden. Mijn garmin haalde er 10 minuten stil staan vanaf. Maar dat ik nog bij de beste helft val vind ik nog best wel een kunst eigenlijk. Ik was 44ste van de 133. Het laatste stuk heb ik wel veel goed gemaakt.

Twee weken geleden een halve Ironman gedaan. Toen ben ik echt stuk gegaan. De start van het lopen ging zo slecht dat ik er over twijfelde de 21.1 km lopen te halen. Wel gehaald. Ook het tweede stuk van die halve marathon lekker gelopen. Dus als je dan twee weken later zo lekker een Marathon loopt voelt wel goed.

[...]

Klopt ik had op mijn horloge ook 41.86 staan. Terwijl op mijn Garmin alle Multiband GPS aanstond met route dus het zou eigenlijk best moeten lukken
Grappig, we zijn bijna tegelijk gefinisht :D mn brutotijd is ook 4.44.46 en ik ben 46e geworden. Nette tijd is 3.37, ik heb ook rustig aan gedaan bij de posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:43
kepler schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:35:
[...]

Grappig, we zijn bijna tegelijk gefinisht :D mn brutotijd is ook 4.44.46 en ik ben 46e geworden. Nette tijd is 3.37, ik heb ook rustig aan gedaan bij de posten
Sorry, dan moet ik je ingehaald hebben tussen de laatste post en de Finish. Want daar heb ik echt nog een stuk flink doorgelopen. Volgens de Chip lag mijn gemiddelde daar boven de 10km/h. Het gemiddelde lag daar eerder op de 8.5km/h

[ Voor 20% gewijzigd door GerGio op 24-09-2023 14:21 ]

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
GerGio schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:17:
[...]

Dan moet ik je bijna ingehaald wel hebben hebben ergens tussen de laatste post en de finish. Die laatste post kwam trouwens wel echt heel erg laat.
Dat denk ik ook, ik had een blauw petje op :) Ik zat op iets boven de 9km/u volgens de chip, dus je bent me zeker ergens daar voorbij gekomen :D

En ja, die laatste post voelde wel laat. Maar ik dacht dat ik nog 2km extra moest :P

[ Voor 10% gewijzigd door kepler op 24-09-2023 14:24 ]

Acties:
  • +46 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:49
Een PR met 19 seconden gelopen op de marathon van Berlijn.
Mooie cijfers qua tijd: 3 uur 3 minuten 33 seconden: 3:03:33 !

Uitgebreid verslag volgt na thuiskomst.

[ Voor 11% gewijzigd door Hartloper op 24-09-2023 17:46 ]

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 16:16
Een verbetering van mijn PR met 8 minuten in Berlijn. Door de bijna perfecte omstandigheden een beetje hoop gehad op sub 3 uur. Maar ik had te weinig marge gemaakt in de eerste helft om wat verval in de tweede helft te compenseren.

Toen de zon doorkwam werd het warmer en moest ik de waterposten serieus nemen. Die waren er ruim voldoende. Dat kost je dan toch hier en daar weer wat seconden. Uiteindelijk gefinisht op 3:02:15. Helemaal blij met het resultaat.

Ook een ervaring rijker en eigenlijk ook wel genoten van het parcours. Natuurlijk wat pittige momenten maar nergens een moment van echte inzinking.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Pagina: 1 ... 266 ... 371 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.