turambar schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:43:
[...]
Ik zweer bij Leukoplast Watervast (dat rijmt!)
Dit is het rolletje in de blauwe verpakking. Aan een paar centimeter heb je voldoende. Je kunt het doormidden knippen om beide kanten te beschermen.
Het plakt goed, maar niet zo hard dat je je borstharen er uit trekt.
I beg to differ
Heb het trouwens nog maar een keer of 2 gebruikt, maar lijkt wel goed te blijven zitten inderdaad! Alleen het erafhalen, ouch. Hier toch wel steeds wat borstharen lichter na afloop.
Wat dat betreft is vaseline fijner, alleen geeft dat weer van die nare vlekken (vooral zichtbaar bij een wit singlet).
Hier trouwens afgelopen week mijn eerste 100+km week! (103km in totaal)
Was een weekje richting de veluwe en ondanks het warme weer daar 2 mooie lange duurlopen kunnen doen... De donderdag een 30km, wat niet meeviel op dat moment maar de dag erna voelde ik me eigenlijk weer helemaal prima en uiteindelijk een 52km op de zondag!
Een mooie loop, maar de laatste 10km waren wel erg pittig. Kon na 40km ongeveer niet echt meer iets eten, misselijk... Waarschijnlijk ook de warmte (begon om 9:15 met lopen, dus aardig heet rond dat moment). Stukken gewandeld (maar minder dan 3km, dus die 100 tel ik gewoon

) en waar het even ging wel hard gelopen.
Doet me ondertussen ook een beetje naar tailwind kijken, calorieen in je water is toch ook wel fijn want denk dat ik ook daar een beetje de klap van kreeg de laatste 10km, te weinig aangevuld.
Ook enorm fijn dat je een route op je horloge kan laden en zo houvast hebt, geen gedoe met plannen onderweg (al waren er enkele momentjes dat de paden, zowel te zien op de route, connect als google maps, in het echt niet te zien waren

). Maar eind goed al goed.
5 uur en een kwartier (inclusief pauzes, uitvogelen route op sommige momenten, etc) onderweg geweest waarvan 4:45 daadwerkelijk bewogen.
https://www.strava.com/activities/9821411911
Wel nare schuurplekken op mijn borstbeen van mijn salomon advskin 12.... Had een singletje aan en los vd 2 halve liters voorop ook nog 1.5 liter in de backpack zelf (en wat krentebollen, etc). Schuurde/stuiterde wat, maar in plaats van te stoppen en te zien of ik het vaster kon zetten maar doorgegaan met de gedachte dat het beter zou worden.
De pijn/irritatie verdween wel, maar dat was meer gewenning dan echt weg zijn bleek achteraf.
Hoe dan ook, blijft heerlijk om zo door de natuur te gaan, te bewegen en de omgeving te zien.Ok, daar dacht ik het laatste uur dan wel anders over, maar achteraf alsnog genieten. Ook van die 52km eigenlijk snel hersteld, nu kijken of ik zondag weer een NS trail ga doen
Als ik zo door kan blijven hobbelen wordt het een mooi jaartotaal ook, nu al op de 2e plaats van grootste jaar omvang met nog ~150km van de 2000km verwijderd (een totaal wat ik letterlijk maar 1x heb behaald in een jaar tot nu toe, en dan ook precies 2000km).
Over 3 weken de zeeland kustmarathon, daar geven deze trails ook goede moed voor. Heel benieuwd naar!
Hier mensen die enig idee hebben of ik daar gewoon mijn vaporfly next aan kan doen? Of meer denken aan schoenen met meer grip/relief (richting de speedgoats bijvoorbeeld).