Tijdje geleden dat ik hier wat heb gedeeld, dat had 2 redenen.
Allereerst, mijn vakantie in Zuid-Frankrijk. Hier ben ik op 15 Juli met de auto van mijn ouders naar toe gereden, zij waren namelijk op de racefiets gegaan (beide 73 jaar) en ik zou dan vervolgens circa 2,5 week later met de trein naar huis gaan.
Bij de start van deze vakantie mezelf de uitdaging opgelegd om de Strava Hoogtechallenge van Julie te gaan volbrengen, 2000 hoogtemeters in, gezien mijn aankomst, 15 dagen. Het was nog wat meer werk dan ik vooraf had verwacht, maar het is gelukt. Mede door een plaatselijk col te beklimmen van 11,5km a 6,7% gemiddeld. Het was grotendeels afzien -en bij tijd en wijlen gedacht om te draaien, maar uiteindelijk wel gelukt en dan is de voldoening daar. Normaal ben ik gewend om mijn racefiets tegen het bordje op de top te zetten, maar bij gebrek aan fiets de schoenen er maar op gezet.
Strava
Na dit avontuur nog wat andere loopjes gedaan met daarin nog 1 keer dezelfde col, maar dan enkel de 1e 6km, ik heb ze wederom zachtjes vervloekt.

Uiteindelijk had ik op de laatste dag nog 100 hoogemeters te gaan en deze in een kort loopje kunnen voltooien. Zo'n challenge werkt toch wel goed als spreekwoordelijke stok achter de deur.
Hiermee kwam mijn vakantie ten einde terug in Nederland heb ik relatief veel op de racefiets gezeten, maar ook nog een paar loopjes gedaan.
Dit totdat ik maandag 21 Augustus ineens klachten kreeg welke lijken op een beknelde zenuw links vanuit mijn onderrug met uitstraling tot in mijn linker bovenbeen. Op Woensdag naar de fysio geweest en op donderdag toch ook maar langs de huisarts, deze laatste vermoed Ichsias. De 1e week had ik enorme pijn tijdens het lopen, maar ook tijdens iets simpels als sokken aantrekken, er waren dagen dat dit laatste niet eens lukte. Slapen kon enkel op mijn rug met mijn benen opgetrokken, meer dan enkele tientallen meters lopen ging niet, ik heb me nog nooit zo beperkt gevoeld.

Na het bezoek aan de huisarts pijnstillende onstekingsremmers meegekregen, maar nooit het gevoel gehad dat die echt wat deden, toch de 10 daagse kuur maar afgemaakt. 2e week ging wel wat beter, maar verre van top. Afgelopen week, de 3e, weer een stukje beter, maar nog altijd niet over. Morgen weer langs de huisarts en eens zien wat we er mee aankunnen.
Lang verhaal kort, inmiddels ruim 3 weken in de lappenmand, hopelijk snel weer voorbij, want dit valt me zwaarder dan ik had verwacht.