Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-05 08:54
Gaargod schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 16:32:
Mijn lokale hardloopboer is aardig flex :) die zeggen, loop er rustig een km of 30 op, als het niet bevalt, terugkomen! Heb ik tot dusver nog nooit hoeven doen, maar zorgt er wel voor dat ik er al jaren trouwe klant ben.

Zat trouwens net even te browsen naar info & reviews van die Saucony Endorphin serie, de Speed ziet er wel nice uit... Vanaf Juli zo'n beetje in de winkel als ik het goed begrijp, binnenkort maar weer eens langs de winkel om te horen of ze die binnen krijgen. Kijken kost niets toch :p
Is de Speed nog niet uit dan?
De pro is geloof ik inmiddels overal stijf uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Roadman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Is de Speed nog niet uit dan?
De pro is geloof ik inmiddels overal stijf uitverkocht.
Ik kijk ook altijd via ideale.de, vaak goeie prijzen daar (duitse prijsvergelijker) daar kun je Endorphin pro nog kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-11-2024
Vroeg op pad geweest vandaag voor een kort en rustig rondje. Ik loop eigenlijk nooit zo vroeg voor de werkdag. Best lekker begin van de dag zo een het was nog droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Laatst online: 17:25
@Roadman ik zie 'm nog niet online bij winkels, heb jij ze wel ergens gezien dan?

@Dirk0s weet je zeker dat die site klopt die je noemt? ideale.de ? Lijkt in niets op een prijsvergelijker :p ik krijg een website die over ethiek gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Zo ik kom me weer eens melden in dit topic. Ben er een tijd uitgeweest doordat ik aanhoudend last had van mijn kuiten na het hardlopen ongeacht de afstand, sokken, schoenen. Werd er gek van.

Nu wilde een vriendin van mij hardlopen gaan oppakken en had ze iemand nodig die de stok achter de deur kon zijn. C'est moi :) dus vorige week weer begonnen bij het begin. Basis trainingen tot en met wk 4 op de garmin gezet, nieuwe schoenen (geswitched van Asics naar Saucony) gekocht bij de hardloopwinkel want die oude waren sowieso op en GO. 8 setjes van 1 min hardlopen en 2 min wandelen stelt (voor mij iig) niets voor maar het dwingt mij iig om ook rustig te starten. Voor die vriendin van mij was het zwaar maar bij de derde keer ging het al beter bij haar.

Fijn om te merken dat mijn conditie nog niet helemaal down the drain is ondanks dat het ff wat anders is dan een uur bootcampen op het strand. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-05 12:26
Gaargod schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:49:

@Dirk0s weet je zeker dat die site klopt die je noemt? ideale.de ? Lijkt in niets op een prijsvergelijker :p ik krijg een website die over ethiek gaat.
Zit een typo in, moet zijn https://www.idealo.de/ Voor de Oostenrijkse variant gebruik je at ipv de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len020
  • Laatst online: 28-04 12:44
Dirk0s schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:27:
Zou een lagere drop in schoenen veel verschil gaan uitmaken voor een haklanding? of is dit toch meer aanpassing in techniek en is die verlaagde drop maar een klein percentage wat daarbij helpt.

Heb eigenlijk altijd Nike gehad, nu dus de Pegasus Turbo 1 en Nike Zoom Fly Flyknit. Allebei 10mm drop als ik het goed heb en zit nu dus te kijken naar bv Saucony Ride ISO 2 of Kinvara 11.
Durf niet te zeggen of je de drop merkt; heb zelf wel ervaren dat schoenen heel erg kunnen verschillen. Ik heb sinds vorige week 3x gelopen op mn nieuwe Nike's (Zoom Structure) en ik voel 't overal. Tevens heb ik bepaalde pijntjes die ik altijd heb na 't lopen op mn Saucony's niet gevoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 14:05
Len020 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Durf niet te zeggen of je de drop merkt; heb zelf wel ervaren dat schoenen heel erg kunnen verschillen. Ik heb sinds vorige week 3x gelopen op mn nieuwe Nike's (Zoom Structure) en ik voel 't overal. Tevens heb ik bepaalde pijntjes die ik altijd heb na 't lopen op mn Saucony's niet gevoeld.
Over het algemeen is het wel even wennen als je naar een echt lage drop gaat. Je krijgt een stuk meer belasting op je kuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Len020
  • Laatst online: 28-04 12:44
influenza schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Over het algemeen is het wel even wennen als je naar een echt lage drop gaat. Je krijgt een stuk meer belasting op je kuiten.
ik voel mn kuiten zeker ja. Blijkbaar is 2MM een heleboel. :+ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
Gaargod schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:49:
@Roadman ik zie 'm nog niet online bij winkels, heb jij ze wel ergens gezien dan?

Zoals eerder genoemd moet het idealo.de zijn. Bij alles wat ik online ga bestellen kijk ik altijd daar ook even, vaak betere prijzen in Duitsland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Len020 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:21:
[...]

ik voel mn kuiten zeker ja. Blijkbaar is 2MM een heleboel. :+ _/-\o_
haha, ten opzichte van 10 of 12 is het zeker een heleboel (verschil). >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Wat een heerlijk weer vandaag om te lopen na de warmte van afgelopen dagen *O*
Nadeel: geïrriteerde tepels ondanks vaseline -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ThatsHollywood schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:00:
Wat een heerlijk weer vandaag om te lopen na de warmte van afgelopen dagen *O*
Nadeel: geïrriteerde tepels ondanks vaseline -O-
Ik ga de deur niet uit zonder Leukoplast ;)

[ Voor 13% gewijzigd door mrwolf op 05-06-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:47

Wvr

ik heb een klein vraagje, hoe lang wachten jullie met lopen na het avond eten, ik probeer minimaal 1,5 uur te wachten is dat te lang of te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52
mrwolf schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Ik heb er normaal gesproken niet zo snel last van, maar als het regent gebeurt het me ook weleens en heel soms bij lange afstanden (20+ km).
Gek genoeg heb ik er met de goedkope Decathlon shirts minder last van dan bijv. mijn duurdere Craft shirts.
Wvr schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:14:
ik heb een klein vraagje, hoe lang wachten jullie met lopen na het avond eten, ik probeer minimaal 1,5 uur te wachten is dat te lang of te kort?
Is heel persoonlijk en ligt er ook aan wat je eet. Ik kan na 1.5 uur best lopen als ik een beetje licht heb gegeten, zoals bijvoorbeeld rijst met kip oid. Daar probeer ik altijd wel rekening mee te houden.
Laatst had ik een keer een flinke lasagne naar binnen geschoven en daar kreeg ik tijdens het lopen toch wel wat last van.

[ Voor 36% gewijzigd door InZane op 05-06-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
InZane schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:14:
[...]

Ik heb er normaal gesproken niet zo snel last van, maar als het regent gebeurt het me ook weleens en heel soms bij lange afstanden (20+ km).
Gek genoeg heb ik er met de goedkope Decathlon shirts minder last van dan bijv. mijn duurdere Craft shirts.
Ik heb een aantal jaar geleden mijn tepels tot bloedens toe kapot gelopen, ik ga niet meer experimenteren met shirts zonder. Het doet echt zeer, en die stukjes tape zijn zo geplakt. De horror van een shirt met 2 verticale rode strepen zie ik nog voor me... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
mrwolf schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:17:
[...]

Ik heb een aantal jaar geleden mijn tepels tot bloedens toe kapot gelopen, ik ga niet meer experimenteren met shirts zonder. Het doet echt zeer, en die stukjes tape zijn zo geplakt. De horror van een shirt met 2 verticale rode strepen zie ik nog voor me... :-(
I feel your pain. Had met de afgelopen Asselronde (25km) hetzelfde en ik zag het pas na de finish. Viel ook wel lekker op met m'n Midwinter Marathon shirtje waar nogal wat wit in zat :/
Dat was dus een gevalletje lange afstand en ook nog eens regen onderweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 15:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Strakke ondershirts ftw, sinds ik die draag nooit meer last gehad, behalve wanneer ik er één vergeten ben aan te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:42
Ik vermeid t eigenlijk aangezien ik minimaal 2 uur maar het liefst 3 uur moet wachten voordat ik weer kan rennen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe zwaar de maaltijd was.
Dus liever met een lege maag voor het eten zodat ik daarna gelijk kan aanvallen als ik terug kom :)
Pathogen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:25:
Strakke ondershirts ftw, sinds ik die draag nooit meer last gehad, behalve wanneer ik er één vergeten ben aan te doen :P
Normaal wel ja. Maar als het buiten 20+ graden is dan vind ik twee lagen echt veels te warm.

[ Voor 23% gewijzigd door Martiveen op 05-06-2020 12:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:25

vhal

ಠ_ಠ

mrwolf schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Mijn Griekse torso met weelderige krullen borsthaar [/s] vindt Leukoplast niet zo leuk :+

#teamondershirt
#teamvaseline
#hetvaltwelmeemetdeharen

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 05-06-2020 15:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
@Wvr bij mij hangt het ook vanaf wat voor training ik ga doen. Als ik rustig een uurtje ga hobbelen, dan kan ik wel een uur na het eten lopen zonder last. Als ik echter een tempoloop of intervallen ga doen dan knap ik daar absoluut niet van op. En zoals gezegd hangt het er ook net vanaf wat je gegeten hebt. Beetje proberen en dan kom je erachter wat voor jou wel / niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 13:32
[...]

Had het net weggedrukt, die herinnering :( Gek genoeg had ik er alleen last van toen ik voor het eerst verder dan 15 km ging lopen. De jaren daarna eigenlijk niet meer, geharde tepels blijkbaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:28
#Teameeltkweken :)

In het begin wat last van gehad maar na verloop van tijd nergens meer last van zonder tape of vaseline.

Qua lopen na avondeten moet ik er toch wel zeker 2 uur tussen hebben zitten en niet te zwaar gegeten hebben. maar meestal loop ik overdag (en pre-corona tijd smorgens heel vroeg)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Hahahaha iid #teameelttepel

Probeer eigenlijk altijd te voorkomen na het avondeten te lopen, if so dan minstens 2 uur ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
BNS (burning/bleeding nipple syndrome) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

#teamsportbh

Qua avondeten: liefst er voor (of eigenlijk 's morgens maar dat is niet altijd even makkelijk met uit bed komen :D) anders zeker 1.5h.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Hardlopen op een gevulde maag lukt me wel, maar dit topic nu verder blijven volgen niet hoor... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:21
#teamnooitlastvanmijntepels :>

Lopen op een volle maag daarentegen ben ik niet zo goed in. Althans dat kan wel als het rustig aan gaat. Maar als het een beetje intensiever is, toch graag minimaal 2 uurtjes van te voren eten of een kleinere portie.

[ Voor 78% gewijzigd door Roozzz op 05-06-2020 14:15 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Martiveen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 12:55:
[...]

Ik vermeid t eigenlijk aangezien ik minimaal 2 uur maar het liefst 3 uur moet wachten voordat ik weer kan rennen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe zwaar de maaltijd was.
Dus liever met een lege maag voor het eten zodat ik daarna gelijk kan aanvallen als ik terug kom :)

[...]

Normaal wel ja. Maar als het buiten 20+ graden is dan vind ik twee lagen echt veels te warm.
Dan draag je toch alléén een strak shirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-04 15:52

Niku

Alagaesii

Pathogen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:27:
[...]

Dan draag je toch alléén een strak shirt?
Of geen shirt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 00:13
Vooral met AV training is het icm eten nog wel eens uitdagend qua planning, ik wil uiterlijk 6 uur het eten dan wel op hebben als ik kwart over 7 begin met trainen. Omdat je eerst rustig inloopt en loopscholing doet, beginnen we vaak pas rond kwart voor 8 met echt de training zelf. Dat gaat vaak wel goed, maar dan wel met veelal rijst met kip, rode saus met pasta, etc. Met aardappeltjes en vlees heb ik wel meer last. Toetje sla ik altijd over, dat doe ik na het lopen altijd.

Gelukkig geen last van wrijving op gevoelige plekken tijdens het lopen :+ Wel langzaamaan het kijken of ik eind juni niet een keer mijn eerste halve marathon moet gaan lopen op een lekker rustig tempo. Morgenochtend gepland bij een lokale hardloopwinkel voor een paar nieuwe schoenen om mijn GT-4000 mee af te wisselen. Ben benieuwd waar ik op uitkom!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Voor de liefhebbers (via Pepper): het zomernummer van Runnersworld magazine voor €0,10. Da's inclusief verzenden, en je zit nergens aan vast:

Link: https://abonnement.runnersworld.com/gratis-nummer-7
Gebruik code: Garmin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Arjan90 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:28:
Vooral met AV training is het icm eten nog wel eens uitdagend qua planning, ik wil uiterlijk 6 uur het eten dan wel op hebben als ik kwart over 7 begin met trainen. Omdat je eerst rustig inloopt en loopscholing doet, beginnen we vaak pas rond kwart voor 8 met echt de training zelf. Dat gaat vaak wel goed, maar dan wel met veelal rijst met kip, rode saus met pasta, etc. Met aardappeltjes en vlees heb ik wel meer last. Toetje sla ik altijd over, dat doe ik na het lopen altijd.

Gelukkig geen last van wrijving op gevoelige plekken tijdens het lopen :+ Wel langzaamaan het kijken of ik eind juni niet een keer mijn eerste halve marathon moet gaan lopen op een lekker rustig tempo. Morgenochtend gepland bij een lokale hardloopwinkel voor een paar nieuwe schoenen om mijn GT-4000 mee af te wisselen. Ben benieuwd waar ik op uitkom!
Hier start de baantraining al om 18.30. Dat is ook nog wel eens een uitdaging, maar met thuiswerken gaat dat makkelijker. Ik zorg dan dat ik uiterlijk 17.00 wat eet en dan gaat het op zich wel. En wat je zegt, eerst is het toch een beetje warming up en loopscholing.

Toetjes ben ik sowieso niet van trouwens :)

Ennuh GT-4000? Dat is voor best pittige overpronatie, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
InZane schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Hier start de baantraining al om 18.30. Dat is ook nog wel eens een uitdaging, maar met thuiswerken gaat dat makkelijker. Ik zorg dan dat ik uiterlijk 17.00 wat eet en dan gaat het op zich wel. En wat je zegt, eerst is het toch een beetje warming up en loopscholing.

Toetjes ben ik sowieso niet van trouwens :)

Ik eet nooit vooraf. Paar keer last gehad van mijn darmen onderweg en dat was geen pretje. hooguit boterham een uur of 2 ervoor en als ik terugkom een lichte maaltijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Laatst online: 22:26
mrwolf schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:37:
Voor de liefhebbers (via Pepper): het zomernummer van Runnersworld magazine voor €0,10. Da's inclusief verzenden, en je zit nergens aan vast:

Link: https://abonnement.runnersworld.com/gratis-nummer-7
Gebruik code: Garmin
Dank, heb er 1 besteld. :)

Vandaag vooral blij dat ik gisteren heb gelopen (ipv vandaag dus), wat een onweer hier :o

Ik kan trouwens best lopen redelijk kort na het eten als ik dat met jullie reacties vergelijk...uurtje wachten en ik durf wel weer. al scheelt het inderdaad wel of het kip met rijst of een volledige griekse vleesschotel was ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Pnnnkk op 05-06-2020 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
InZane schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:38:
[...]
Ze zeggen het, haha! Ik ben dus wat beperkt qua keuze en dus ook niet zo'n internetkoper nog. Er is op internet bijna niets te vinden over de mate van antipronatie. Asics lopen wel prima, maar heb het idee dat het beter kan qua pasvorm.

Ik eet, als ik niet thuiswerk, vaak 's middags warm op het werk. In de auto dan een broodje op de terugweg zodat ik lekker kan trainen. Ideaal!

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 05-06-2020 16:27 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roadman
@Gaargod nee nog nergens gezien, ben wel heel nieuwsgierig.

Runnersworldje ook maar ff meegepakt voor die 10 cent.
Kan ik die mooi lezen met mijn Tweakerbokjes aan, terwijl ik bij verlicht met de tracer 360.
Die Goodr zonnebril moet ik nog eens kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Er zijn vast ideale tijden te vinden. Maar ik ga wanneer het me uitkomt, wat er ook wel eens voor gezorgd heeft dat ik na een pizza of een patatmaaltijd ging lopen. Het kan wel, maar ideaal is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
artharpe schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:12:
[...]

Ik heb een route bij elkaar geklikt voor je. Voor wellicht een komende keer.

http://afstandmeten.nl/index.php?id=2663825
Thx! was een prachtige route, ik zou zweren dat ik een paar keer Hobits weg zag schieten. Door de regen wel veel water op de paden en ik merk dat ik toch echt een asfaltridder ben en nog niet de stabiliteit heb om relaxed over ongelijke ondergrond te lopen. Maar mooi is het wel, de zuivere lucht in zo'n bos, heerlijk. Zowaar redelijk goed gelopen, qua niet verdwaald, maar het tempo was dermate rustig dat rustig kon kijken en scherp bleef.

Mss zondag nog een loopje hier in het Noorden, weet nog niet hoe laat we terug gaan.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:48
Ik loop voor het eten. Dat is veel simpeler. Alleen bij de clubtraining eet ik vantevoren. Gelukkig begint die pas om half acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 02-05 21:26
Hangt van de training af. Meestal drie kwartier tot een uur. Meer is niet nodig in mijn beleving. Maar soms ga ik eerst sporten en daarna pas eten.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 15:24
Webgnome schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 20:40:
Hangt van de training af. Meestal drie kwartier tot een uur. Meer is niet nodig in mijn beleving. Maar soms ga ik eerst sporten en daarna pas eten.
Ik kan me voorstellen dat het als wheeler anders werkt. Je knalt toch minder op en neer, wat een andere invloed heeft op interne organen (waarvan een enkeling gevuld met voedsel).

En verder is het sowieso persoonlijk en afhankelijk van het soort eten. Ervaring heeft me geleerd dat simpele gevulde pasta van de Aldi met een beetje courgette rond 18u bij mij uitstekend werkt als ik rond 19u30 een intervaltraining loop op de dinsdagavond.

Een tijd geleden ook eens gehad dat dinsdag een vrije dag was en ik wat eerder op de dag (zo rond 16:30) lekker pannenkoeken had geheten. Dat was echt een verschrikkelijk slecht idee. Gelukkig nog wat andere lopers die hetzelfde idee hadden met vroeg eten. Pizza en Chinees was blijkbaar ook een slecht idee.

Ik moet bekennen, ik heb één keer na een te lange werkdag snel een bak friet speciaal weggewerkt vlak voor een snoeiharde intervaltraining. Na de training eten was beter geweest, maar het werkte wonderbaarlijk goed. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Frenz64 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 19:08:
[...]

Thx! was een prachtige route, ik zou zweren dat ik een paar keer Hobits weg zag schieten. Door de regen wel veel water op de paden en ik merk dat ik toch echt een asfaltridder ben en nog niet de stabiliteit heb om relaxed over ongelijke ondergrond te lopen. Maar mooi is het wel, de zuivere lucht in zo'n bos, heerlijk. Zowaar redelijk goed gelopen, qua niet verdwaald, maar het tempo was dermate rustig dat rustig kon kijken en scherp bleef.

Mss zondag nog een loopje hier in het Noorden, weet nog niet hoe laat we terug gaan.

Strava
Kan zo nog een rondje voor je samenstellen, laat maar weten hoeveel km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wil morgen de afgelaste Marikentrail in Nijmegen gaan lopen. De gpx is te downloaden dus prima te doen zonder bewegwijzering. Ik vraag me alleen af of er voor deze loop normaliter speciale hekken en dergelijke geopend worden. Oftewel: hoe groot is de kans dat je bij een trail run vast loopt? Normaliter zou ik denken dat je in een groot bos altijd wel een route kunt vinden om verder te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
Lekker begin van de weekend: woensdag liep het echt voor geen meter maar vandaag liep ik heerlijk! Training was dit keer wat meer afgestemd op de snellere lopers in onze loopgroep. Ik kon vooral de tempo's dit keer goed volhouden en kreeg complimenten van de trainer van deze loopgroep (andere trainer dan op de baan, zelfde AV maar dit is in onze oude woonplaats en een hele gezellige loopgroep) dat ze zag hoe mijn loopstijl echt met sprongen vooruit gaat! Dus, met een heerlijk feelgood gevoel op de bank. Te wachten tot de nachos in tomatensalsa met gesmolten kaas klaar zijn :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
XeNeRgY schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:05:
Ik wil morgen de afgelaste Marikentrail in Nijmegen gaan lopen. De gpx is te downloaden dus prima te doen zonder bewegwijzering. Ik vraag me alleen af of er voor deze loop normaliter speciale hekken en dergelijke geopend worden. Oftewel: hoe groot is de kans dat je bij een trail run vast loopt? Normaliter zou ik denken dat je in een groot bos altijd wel een route kunt vinden om verder te komen.
Hekken kun je over toch?
Maak er een obstacle run van. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Roadman schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:27:
[...]

Hekken kun je over toch?
Maak er een obstacle run van. :+
Hebben we met de testrun van de Asselronde ook gehad. Kak, hek op slot. Dan er maar een voor een overheen klimmen. Was nog best link ook, want er zat aardig wat ijs op hier en daar.

Net trouwens 15km gelopen op een bord friet met een frikandel en een broodje kroket :+
Het was wel allemaal bereid in de airfryer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
XeNeRgY schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 21:05:
Als ik de plattegronden zo bekijk gaan de routes aan het begin door Museumpark Orientalis heen. Ik vermoed dat je dat stuk van de route niet zult kunnen volgen.

De rest lijkt me geen enkel probleem.

Then again, als je in regio Nijmegen een leuke trail wilt lopen, kun je altijd nog opteren voor de N70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
dreamscape schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:45:
[...]

Als ik de plattegronden zo bekijk gaan de routes aan het begin door Museumpark Orientalis heen. Ik vermoed dat je dat stuk van de route niet zult kunnen volgen.

De rest lijkt me geen enkel probleem.

Then again, als je in regio Nijmegen een leuke trail wilt lopen, kun je altijd nog opteren voor de N70.
Helemaal vergeten dat ik de N70 ook nog eens wilde lopen 8)7 . Ga ik die doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
XeNeRgY schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:56:
[...]

Helemaal vergeten dat ik de N70 ook nog eens wilde lopen 8)7 . Ga ik die doen!
Als je beneden in Beek start en finisht, dan heb je de verharde stukken (die natuurlijk niet bij een trail horen) mooi aan het begin en het eind. En dan kun je na afloop een welverdiend biertje drinken op een terras aldaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
@dreamscape is dat dan bij Hotel-Restaurant 't Spijker in Beek-Ubbergen, daar is ook de officiële start zo te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
XeNeRgY schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:10:
@dreamscape is dat dan bij Hotel-Restaurant 't Spijker in Beek-Ubbergen, daar is ook de officiële start zo te lezen.
Ik loop hem regelmatig vanaf verschillende punten, dus denk niet na over een 'officiële start'. Maar 't Spijker is een prima uitvalsbasis voor de start en voor (bier na) de finish

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Zelf ben ik ook erg gevoelig voor (avond) eten voor het lopen. Heb vaak last gehad en heb de regel dat ik er eigenlijk altijd na eet. Als het dan toch moet probeer ik minimaal de 1,5 uur aan te houden die je zelf ook noemt.

Met daarbij de regels:
- Geen vette maaltijd
- Iets zonder lactose
- Niet te veel

Vet en Lactose zorgen er voor dat je lever meer aan de slag moet dan bij andere maaltijden. Wat die vervelende steken veroorzaken in je zij zodra je intensiteit omhoog gaat.

Daarnaast zijn er véél artikelen te vinden die hierover gaan, dit zijn er twee van Runnersworld:
Dit kan je beter niet eten voordat je gaat hardlopen
Soort training en voeding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
Vanmorgen voor de tweede keer een halve marathon gelopen, in een week tijd, in het voor mij gewenste marathon tempo. Dit keer samen met andere loopmaatjes en dan loopt het toch een stuk makkelijker en vliegen de kilometers zo voorbij.

Misschien dat ik toch maar eens in juli een marathon trainingsschema van de plank ga pakken en ga trainen voor een snelle (onofficiële) marathon in het najaar. In het kader van een beetje uitdaging en een mooi doel om naartoe te werken. Aan de andere kant vind ik kilometers maken (verder dan de marathon) ook wel uitdagend. Maar ik ben nog onder de 40 dus ultralopen kan altijd nog :+ Flirt wel met een idee voor een meerdaagse hardlooptocht wanneer de afsluitdijk over 2 jaar weer eens open is voor fiesters/lopers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
@dreamscape Bedankt voor de N70 tip! Gave route zeg! Moet zeggen dat ik het pittiger vond dan ik gedacht had. Ben op zich een ervaren loper en ook redelijk wat trail ervaring maar hier zaten stiekem toch wat meer hoogtemeters en steile/ongelijke 'traptreden' in de route die zowel omhoog als omlaag wat techniek vragen.

Route markeringen waren goed, wel een paar keer verkeerd gelopen als er meerdere paadjes vrij naast elkaar lagen maar in totaal viel dat mee. Viel me op dat het al vrij druk was om 9:00 op deze route.

Binnenkort nog maar eens terug :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Net de Pegasus 37 binnen. Dat wordt voor het eerst sinds jaren dat ik weer eens op Nikes ga lopen. Ze zitten als gegoten in ieder geval.
Morgen maar eens testen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
Nou, de nieuwe schoenen zijn gekocht! Door een "gekke knik die je maakt met je enkel vlak voordat je neerkomt" wel nog steeds een schoen voor overproneren, maar niet meer zoveel als met de GT4000. Nu dus de Saucony Omni Iso 2, lijkt veel gemakkelijker af te rollen en het leek erop alsof ik veel makkelijker op de middenvoet land dan met de GT4000, dus wellicht net weer een puzzelstukje voor mij om makkelijker te gaan lopen. Wel een leuke uitvoering qua kleur door de gekleurde zool en niet zo zwart als de GT4000. Op naar weer veel kilometers met deze schoen!

Afbeeldingslocatie: https://www.runnerinn.com/f/13730/137302345_4/saucony-omni-iso-2.jpg

Heel rustig rondje met mijn zoon gelopen op de nieuwe schoenen. Ging lekker!

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 06-06-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Arjan90 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:26:
Nou, de nieuwe schoenen zijn gekocht! Door een "gekke knik die je maakt met je enkel vlak voordat je neerkomt" wel nog steeds een schoen voor overproneren, maar niet meer zoveel als met de GT4000. Nu dus de Saucony Omni Iso 2, lijkt veel gemakkelijker af te rollen en het leek erop alsof ik veel makkelijker op de middenvoet land dan met de GT4000, dus wellicht net weer een puzzelstukje voor mij om makkelijker te gaan lopen. Wel een leuke uitvoering qua kleur door de gekleurde zool en niet zo zwart als de GT4000. Op naar weer veel kilometers met deze schoen!

[Afbeelding]
Van de omni iso 2 heb ik inmiddels ook al 3 paar versleten. Helaas gaan ze bij mij bij de achillespees steeds kapot op een gegeven moment. Met de opvolger van de omni iso 2 heb ik daar dan weer geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
InZane schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:21:
Net de Pegasus 37 binnen. Dat wordt voor het eerst sinds jaren dat ik weer eens op Nikes ga lopen. Ze zitten als gegoten in ieder geval.
Morgen maar eens testen :)
Ik loop al jaren op Pegasus, fijne schoenen. En zien er over het algemeen mooier uit dan veel andere merken vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:19
Een Tip: bij RunningXpert ligt de Saucony Triumph Iso 5 voor <80 euro verkrijgbaar. Zelf geen ervaring met dat model overigens maar scherpe prijs. Veel andere saucony’s in de sale daar ook, wel zoeken naar laatste kleuren en maten.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 02-05 21:26
Vandaag een rondje van 50km op de planning staan. Dat is zelfs in een wheeler een pokke-eind. Ik had alleen geen rekening gehouden met de wind die vandaag vrij spel lijkt te hebben. Uiteindelijk heb ik er 'maar' 30 kilometer van kunnen maken. Hopelijk gaat het volgende week wel wat minder waaien. Die 50 km moet gewoon een keer gaan lukken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
[...]

Ik denk dat daar de befaamde sportstrepen op auto's vandaan komen. Ik heb het inderdaad ook gehad.

Ik gebruik nu stukjes tape wat bij EHBO setje zat, lijkt op schilderstape maar dan veel dunner, kan je mooi hele kleine stukjes (0,5 bij 0,5cm) van scheuren dus gaat alleen op de tepel zelf.

Vandaag voor het eerst een poging gedaan soort van trail te lopen, geen idee of het ook echt daar onder valt, in ieder geval grotendeels van het asfalt af, de broekpolder in.
Langs de vaart moest ik wel met de handen in de lucht want was erg dicht begroeid en redelijk wat braamstruiken die anders mijn armen open zouden halen.

Langs de vaart was het ook af en toe nog wat drassig wat er bij hoort, voor de rest was alles kurkdroog dus liep niet eens zo gek veel anders.

https://strava.app.link/eHFxI6AF66

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
De Broekpolder ligt er extreem droog bij momenteel. Binnendoor kun je wel een hoop leuke paadjes nemen overigens. Je kunt er geen hoogtemeters verzamelen, maar wel lekker offroad lopen. Ik loop er graag met mijn honden.
Shinji schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:21:
[...]

Ik denk dat daar de befaamde sportstrepen op auto's vandaan komen. Ik heb het inderdaad ook gehad.

Ik gebruik nu stukjes tape wat bij EHBO setje zat, lijkt op schilderstape maar dan veel dunner, kan je mooi hele kleine stukjes (0,5 bij 0,5cm) van scheuren dus gaat alleen op de tepel zelf.

Vandaag voor het eerst een poging gedaan soort van trail te lopen, geen idee of het ook echt daar onder valt, in ieder geval grotendeels van het asfalt af, de broekpolder in.
Langs de vaart moest ik wel met de handen in de lucht want was erg dicht begroeid en redelijk wat braamstruiken die anders mijn armen open zouden halen.

Langs de vaart was het ook af en toe nog wat drassig wat er bij hoort, voor de rest was alles kurkdroog dus liep niet eens zo gek veel anders.

https://strava.app.link/eHFxI6AF66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Zojuist Saucony Ride en Saucony Kinvara besteld bij Futurumshop, benieuwd hoe ze gaan zijn, eigenlijk altijd Nike gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
Nou, na een ruime week wachten op Nike en DPD gisteren de eerste meters kunnen maken op de Nike Zoom Fly 3 schoenen. Ofwel, het kleine broertje van de Alpha/Next/4% mania. Met volledige carbon plaat, sinds uitvoering 2 (Fly 1 had nog nylon). Even wennen want voor mij:
- de eerste kilometers op niet-saucony sinds 6 jaar (afgezien van wat trail-kilometers)
- de eerste kilometers op niet-kinvara sinds 1 jaar
- de eerste kilometers met meer dan 4mm drop (Fly is 8mm denk ik) sinds 3 jaar

In de woonkamer rondlopen op de Fly's voelt vreemd aan. Logisch, want ze zijn 'made for speed' en door de combi van enorme stack height, demping én de stijfheid (door de plaat) voelt het gewoon compleet anders dan elke andere hardloopschoen die ik aangehad heb. De 'fit' was goed, dus maar snel besloten dat ik het risico van buiten lopen (en dus niet of lastig meer kunnen retourneren) wel aandurfde.

Eerst maar eens even opgewarmd in mijn normale schoenen, en 5km gepakt in de 'achtertuin' (ik woon 200m van een mooi stadspark :) ). Daarna de Fly's ondergebonden en de eerste meters gemaakt. Omdat ik al opgewarmd was kon ik meteen naar <4:30/km. Dat was prettig, want op lage snelheid voelde ze wel erg onwennig. Een beetje alsof je op sponzen loopt. En ook de dikte van de zolen helpt dan niet mee, je voelt gewoon dat je hoger boven de grond staat. Bij wat tempo wordt het normaler en voel je wel de enorme demping/return of energy maar dan op een prettige manier. En naarmate het tempo verder omhoog gaat ga ik meer richting mid/voor landing en voelt het allemaal natuurlijker aan.

Feit is dat ik niet zo lekker in mijn vel zat deze week, en nauwelijks gelopen had, dus was sowieso even inkomen (gelukkig dus al wel die eerste 5km op de teller). Daarom vond ik het lastig in te schatten of deze schoenen mij nu écht sneller (of efficiënter bij gelijke snelheid) maakten. Maar neig er wel naar. Daarbij wordt ik wel een beetje geholpen door marketing, reviews online, reviews van andere tweakers hier, etc. wat vast voor het nodige placebo zorgt. Maar ik denk óók dat er wel iets in zit in dat de schoenen net even de extra energie terug geven. Hoeveel dat toevoegt bewaar ik nog even voor een volgende review, als ik meer km's op de Fly's heb gemaakt en een eerlijkere review kan geven.

Wel kon ik het niet laten en heb ik na toch alweer een km of 10 op flink tempo gekeken of ik er een snelle 1000m uit kon persen langs het kanaal. Dat ging in 3:27/km en hoewel ik het niet zeker weet dénk ik dat ik daarmee wel een PR op de 1KM heb. Laatste keer dat ik het eens gemeten heb kwam ik op 3:36 geloof ik.

Kortom, met de Fly's ga ik de komende tijd lekker experimenteren als 2e paar schoenen. Denk dat ik zeker na weer een baantraining met intervallen beter kan zeggen of dit mij verder helpt. Plan is dan de lange inloop op de Kinvara's en de tempoblokken op de Fly's. Verder wil ik de komende maanden ergens een paar pogingen gaan doen voor snelle 5km's en 10km's solo, als PR-pogingen. Mooiste zou zijn die op beide schoenen te doen, om zo een beetje vergelijkingsmateriaal te hebben (al zijn er natuurlijk teveel andere factoren om zuiver te vergelijken), maar vraag mij af of ik mij kan inhouden en niet gewoon meteen op de Fly's weg ga ;)

@Secsytime Om je vraag te beantwoorden: erg blij dus met de aanschaf!
@Dirk0s Er benieuwd hoe je de Saucony's gaat ervaren! Grappig is dat ik dus net experimenteer met de andere kant op: van Saucony naar Nike voor het eerst ;)

EDIT: Nog een testje gedaan: mijn eerste <20 5K sinds jaren (afgezien van een hoge 19'er tijdens de 7H, maar dat vertekent nogal door de downhill stukken). Met 19:31 formeel geen PR, maar komt er wel ongeveer op neer. Want de enige eerdere <20 5K die ik heb gelopen was een wedstrijd die op 19:23 kwam maar waarbij het parcours een kleine 100m te kort was.

[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 07-06-2020 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
Valorian schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:24:
@Dirk0s Er benieuwd hoe je de Saucony's gaat ervaren! Grappig is dat ik dus net experimenteer met de andere kant op: van Saucony naar Nike voor het eerst ;)
Voor mij is het vooral de keuze ivm mijn flinke “schade” aan mijn hak, verder erg tevreden over Nike schoenen. Maar daarbij ook geen vergelijking omdat ik eigenlijk nooit anders heb gehad.

Ik heb nu 2 paar Nike zoom fly flyknit, sowieso goed om er nog ander model langs te hebben.
Merkte met rustige duurloop op 5:17 gemiddeld dat ik meer pijn aan mijn voeten krijg gedurende en naderhand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
XeNeRgY schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Ik loop al jaren op Pegasus, fijne schoenen. En zien er over het algemeen mooier uit dan veel andere merken vind ik.
Ik heb ze meegenomen vanochtend voor een interval van 4x200, 2x400, 1x800m, zelfde afstand rust. Daarna met nog een liefhebber een mooi rondje uitgelopen. Het werd uiteindelijk 22.39km, dus ik denk dat ze wel zijn ingelopen :+

Strava or it didn't happen: https://strava.app.link/sWqZtcPw76
Valorian schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:24:
Nou, na een ruime week wachten op Nike en DPD gisteren de eerste meters kunnen maken op de Nike Zoom Fly 3 schoenen. Ofwel, het kleine broertje van de Alpha/Next/4% mania. Met volledige carbon plaat, sinds uitvoering 2 (Fly 1 had nog nylon). Even wennen want voor mij:
- de eerste kilometers op niet-saucony sinds 6 jaar (afgezien van wat trail-kilometers)
- de eerste kilometers op niet-kinvara sinds 1 jaar
- de eerste kilometers met meer dan 4mm drop (Fly is 8mm denk ik) sinds 3 jaar

In de woonkamer rondlopen op de Fly's voelt vreemd aan. Logisch, want ze zijn 'made for speed' en door de combi van enorme stack height, demping én de stijfheid (door de plaat) voelt het gewoon compleet anders dan elke andere hardloopschoen die ik aangehad heb. De 'fit' was goed, dus maar snel besloten dat ik het risico van buiten lopen (en dus niet of lastig meer kunnen retourneren) wel aandurfde.

Eerst maar eens even opgewarmd in mijn normale schoenen, en 5km gepakt in de 'achtertuin' (ik woon 200m van een mooi stadspark :) ). Daarna de Fly's ondergebonden en de eerste meters gemaakt. Omdat ik al opgewarmd was kon ik meteen naar <4:30/km. Dat was prettig, want op lage snelheid voelde ze wel erg onwennig. Een beetje alsof je op sponzen loopt. En ook de dikte van de zolen helpt dan niet mee, je voelt gewoon dat je hoger boven de grond staat. Bij wat tempo wordt het normaler en voel je wel de enorme demping/return of energy maar dan op een prettige manier. En naarmate het tempo verder omhoog gaat ga ik meer richting mid/voor landing en voelt het allemaal natuurlijker aan.

Feit is dat ik niet zo lekker in mijn vel zat deze week, en nauwelijks gelopen had, dus was sowieso even inkomen (gelukkig dus al wel die eerste 5km op de teller). Daarom vond ik het lastig in te schatten of deze schoenen mij nu écht sneller (of efficiënter bij gelijke snelheid) maakten. Maar neig er wel naar. Daarbij wordt ik wel een beetje geholpen door marketing, reviews online, reviews van andere tweakers hier, etc. wat vast voor het nodige placebo zorgt. Maar ik denk óók dat er wel iets in zit in dat de schoenen net even de extra energie terug geven. Hoeveel dat toevoegt bewaar ik nog even voor een volgende review, als ik meer km's op de Fly's heb gemaakt en een eerlijkere review kan geven.

Wel kon ik het niet laten en heb ik na toch alweer een km of 10 op flink tempo gekeken of ik er een snelle 1000m uit kon persen langs het kanaal. Dat ging in 3:27/km en hoewel ik het niet zeker weet dénk ik dat ik daarmee wel een PR op de 1KM heb. Laatste keer dat ik het eens gemeten heb kwam ik op 3:36 geloof ik.

Kortom, met de Fly's ga ik de komende tijd lekker experimenteren als 2e paar schoenen. Denk dat ik zeker na weer een baantraining met intervallen beter kan zeggen of dit mij verder helpt. Plan is dan de lange inloop op de Kinvara's en de tempoblokken op de Fly's. Verder wil ik de komende maanden ergens een paar pogingen gaan doen voor snelle 5km's en 10km's solo, als PR-pogingen. Mooiste zou zijn die op beide schoenen te doen, om zo een beetje vergelijkingsmateriaal te hebben (al zijn er natuurlijk teveel andere factoren om zuiver te vergelijken), maar vraag mij af of ik mij kan inhouden en niet gewoon meteen op de Fly's weg ga ;)

@Secsytime Om je vraag te beantwoorden: erg blij dus met de aanschaf!
Ah, mijn laatste km poging ging in 3.24 op een paar oude Asics. Misschien moet ik ook maar eens een paar van die hippe Nikes kopen :P

[ Voor 77% gewijzigd door InZane op 07-06-2020 11:57 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-04 09:29
Vanochtend even een ongewild experiment gedaan in een 10km trainingsloopje: eerste 5km vlot basistempo ~5:35/km. Tweede 5km rond / net boven omslagpunt ~4:40/km.

https://www.strava.com/activities/3576021794

Wat bleek, ondanks de "rare" opbouw, PR op de 10km 5:08/km (die stond niet scherp) en PR op de 5km 4:40/km.

Weet ik waar ik sta ;-) , 5km moet met wedstrijd adrenaline wel met 4:30/km kunnen, 10km moet in 4:50/km kunnen. Toch wel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
Een heerlijk progressief loopje gedaan vanochtend. Als het vanzelf ging vandaag. Heerlijk dat soort dagen tussendoor.

Sinds kort gebruik ik trouwens oordopjes van Jaybird (x4) en moet zeggen dat ze me echt heel goed bevallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
Bij Futurumshop nu trouwens korting via Strava: bij 125 km fietsen óf hardlopen in 21 dagen krijg je 25 euro korting: https://www.strava.com/challenges/futurumshop-125-challenge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:48
Eerder meldde ik dat ik al wekenlang werd geteisterd door ziekte. Eind maart werd ik ziek, een week later dacht ik dat ik beter was, maar een week daarna was ik nog zieker. Daarna een langzaam herstel met vele schommelingen in mijn gevoel van gezondheid.De laatste weken voelde ik mij OK, maar ik hield lichte klachten, die sprekend leken op de hooikoortsklachten die ik ook heb gehad. Fysiek was het niet zo zwaar, maar emotioneel wel, het was heel beperkend.
Dus heb ik me op 1 juni laten testen op Covid-19. Op de fiets naar Houten. Daar stond bij de Expo een hele sliert auto's te wachten, maar ik mocht voordringen. Even zitten, wattenstaaf in keel en neus en ik kon weer verder. Het ging heel vlot en de volgende dag kreeg ik de uitslag. Negatief! Daar was ik natuurlijk heel blij mee en ik voelde mij meteen een stuk fitter.

Om dat te vieren ben ik de volgende dag 10 KM gaan lopen. Nou, dat heb ik geweten.
Niet dat ik er moe van ben geworden, verre van dat, maar mijn hartslag ging steeds naar een niveau dat niet paste bij een tempo van 10 km/u. Dus moest ik steeds maar weer gaan wandelen.
Heel irritant was dat.
Vanochtend vertrokken voor een loop van 5 KM. Het begin was dramatisch, mijn hartslag schoot als een raket omhoog, maar daalde ook als een baksteen zodra ik ging wandelen. Maar ineens stabiliseerde mijn hartslag zich rond de 120 en is daar de hele loop gebleven. Dat stemt toch een beetje hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Valorian schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:06:
Bij Futurumshop nu trouwens korting via Strava: bij 125 km fietsen óf hardlopen in 21 dagen krijg je 25 euro korting: https://www.strava.com/challenges/futurumshop-125-challenge
Ah mooi, daar heb ik laatst ook al een keer gebruik van gemaakt. Nog meer schoenen kopen! Al is hun assortiment wel wat beperkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Valorian schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:06:
125 KM fietsen in 3 weken doe je met twee vingers in je neus als je een beetje je best doet.

125 KM hardlopen in 3 weken vind ik eerlijk gezegd nog wel redelijk doorlopen voor een beginnende/iets fanatiekere loper :/

Maar de vorige keer was @Calitomnication zo vriendelijk om het werk voor mij te doen :+ d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 07-06-2020 15:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:14
vhal schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:01:
[...]

125 KM fietsen in 3 weken doe je met twee vingers in je neus als je een beetje je best doet.

125 KM hardlopen in 3 weken vind ik eerlijk gezegd nog wel redelijk doorlopen voor een beginnende/iets fanatiekere loper :/

Maar de vorige keer was @Calitomnication zo vriendelijk om het werk voor mij te doen :+ d:)b
Euhm ja, als MiLa atleet met de eeuwig bekende hardlooppijntjes draai ik meestal 20-25 per week, belastbaarheid laat simpelweg niet meer toe. Omdat ik dus geen grote volumes kan draaien stap ik ernaast op de fiets. 100km in een rit is eventjes trainen maar dat heeft meer met gewenning te maken dan verbetering van vorm. Als ik dus iets zou willen bestellen op futurum kan ik in n dagdeel de kortingscode verdienen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

vhal schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:01:
[...]

Wat zeur je man? :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1J6w2im.png

Lekker bezig d:)b

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:21
Met gisteren een 50 min progressief loopje en vandaag een onverharde duurloop van 100 min had ik lekker sportief weekend. Het bleef vandaag allemaal lekker soepeltjes doordraaien, dus dat biedt perspectief. Zo langzamerhand begint het echt weer ergens op te lijken. Ook wel grappig wat dat mentaal doet, meteen maar een doeltje gesteld om te lopen: Via Valais :)

Tegen de tijd dat er ooit weer wedstrijdjes gelopen mogen worden ben ik waarschijnlijk wel weer fit ;)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Als iemand die futurum code nodig heeft stuur me een berichtje. Had de kilometers al bij elkaar dus kreeg hem direct na aanmelden maar zelf niet nodig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 21:51
Roadman schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:39:
Als iemand die futurum code nodig heeft stuur me een berichtje. Had de kilometers al bij elkaar dus kreeg hem direct na aanmelden maar zelf niet nodig.
Iedereen kan de korting eenvoudig gebruiken via onderstaande url. Er wordt geen check gedaan tussen Strava en de gegevens die ingevuld worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

sQuare8 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 08:46:
[...]

Iedereen kan de korting eenvoudig gebruiken via onderstaande url. Er wordt geen check gedaan tussen Strava en de gegevens die ingevuld worden :)
:+ ok, dat werkt dus ook :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-04 12:55
Valorian schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:19:
Een Tip: bij RunningXpert ligt de Saucony Triumph Iso 5 voor <80 euro verkrijgbaar. Zelf geen ervaring met dat model overigens maar scherpe prijs. Veel andere saucony’s in de sale daar ook, wel zoeken naar laatste kleuren en maten.
Thanks! Heb de Freedom Iso 3 (vond de 1 en 2 erg fijn) en ook de Kinvara 11 maar besteld. Saucony loopt voor mij (brede voorvoet, hoge wreef) het lekkerst, dus heb inmiddels diverse modellen (ook nog de Ride Iso 2 en Triumph Iso 5) in huis. De Ride en Triumph gebruik ik voor de wat rustiger loopjes, waar de Freedoms 'sneller' lijken. Denk van alle varianten nog het meest fan van de originele Freedom Iso, die het meest responsive aanvoelt. Daarom ook benieuwd naar de Kinvara 11.
Overigens houd ik me altijd aanbevolen voor tips op basis van wat ik nu schrijf. Zowel v.w.b. types Saucony als ook andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Weet iemand of de (duin)paden in Meijendel vrij toegankelijk zijn of moet ik rekening houden met afsluitingen i.v.m. broedseizoen e.d.? Met name het stukje in de duinen nabij het strand (Meijendelse slag). In het ergste geval neem ik het strand. Zie ook mijn gemaakte route

https://www.strava.com/routes/28452993

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 08-06-2020 10:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
mefjoew schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:35:
[...]

Thanks! Heb de Freedom Iso 3 (vond de 1 en 2 erg fijn) en ook de Kinvara 11 maar besteld. Saucony loopt voor mij (brede voorvoet, hoge wreef) het lekkerst, dus heb inmiddels diverse modellen (ook nog de Ride Iso 2 en Triumph Iso 5) in huis. De Ride en Triumph gebruik ik voor de wat rustiger loopjes, waar de Freedoms 'sneller' lijken. Denk van alle varianten nog het meest fan van de originele Freedom Iso, die het meest responsive aanvoelt. Daarom ook benieuwd naar de Kinvara 11.
Overigens houd ik me altijd aanbevolen voor tips op basis van wat ik nu schrijf. Zowel v.w.b. types Saucony als ook andere merken.
De Freedom Iso 2’s vond ik ook heerlijk. Was mijn marathonschoen vorig jaar. Denk ook de schoen die het dichtste bij de Kinvara zit (zelfde lage drop/offset) maar wel net iets meer stevigheid biedt. Ik had daarvoor 2,5 jaar alleen maar op Kinvaras gelopen maar vond die net wat minimaal voor 25+km.

Ik moet eigenlijk nog nieuwe Kinvaras, dacht nog aan outlet #10’s maar die zijn in mijn maat niet meer zo makkelijk te vinden of nauwelijks goedkoper dan de #11’s.

Ben wel benieuwd naar de 11. Jammer dat ze er geen grammen meer af hebben gekregen , volgens mij zijn ze zelfs iets zwaarder geworden 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
Hier nog een fan, ik loop met veel plezier op de Saucony Liberty ISO 2 (en daarvoor de 1), zeg maar de stability versie van de Freedom ISO. Een heerlijke snelle schoen voor tempo en interval trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0ran
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-12-2023
Altijd fan geweest van de Kinvara modellen. Zeker versie 10 vond ik echt fantastisch.

Versie 11 is spijtig genoeg enorm veel smaller geworden. (zelfde maat zeker 1cm minder brede leest) Vandaar ben ik dus op zoek naar een alternatief maar voorlopig nog niet echt iets gevonden.

Hoka Clifton (wide): goede fit en demping maar de zool is echt zompig en voelt traag aan.
New balance 880v10 (wide): totaal andere schoen (zwaarder, hoge drop) maar wel zeer goede responsieve zool. Ideaal voor herstelloopjes.

Hoe is de fit van een adidas boston schoen? Brede "toebox" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gaargod schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:59:
Hier nog een fan, ik loop met veel plezier op de Saucony Liberty ISO 2 (en daarvoor de 1), zeg maar de stability versie van de Freedom ISO. Een heerlijke snelle schoen voor tempo en interval trainingen.
Ik zoek eigenlijk ook een wat snellere schoen maar zou er niet binnenkort een nieuwe versie uitkomen van de Liberty? De ISO2 loopt al weer een tijdje mee

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

vhal schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:42:
Weet iemand of de (duin)paden in Meijendel vrij toegankelijk zijn of moet ik rekening houden met afsluitingen i.v.m. broedseizoen e.d.? Met name het stukje in de duinen nabij het strand (Meijendelse slag). In het ergste geval neem ik het strand. Zie ook mijn gemaakte route

Het is voor mij even geleden (~ 20 jaar) dat ik in Meijendel was, maar er loopt toch sowieso een fietspad door de duinen daar?

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@z0ran ik vond de Brooks ook wel lekker zitten en snel voelen (vergelijkbaar met de Saucony). Heb je daar al eens naar gekeken? Ik heb zowel de Ghost (neutraal) als Adrenaline (antipronatie) aan gehad. Ze verkochten daar heel veel Brooks schoenen, waren er heel tevreden over qua kwaliteit. Die schoenen waren er ook in een bredere leest, dan was hij volgens mij nog iets breder dan de Saucony Omni ISO 2 die ik nu heb meegepakt. De Brooks zat voor mij aan de voorkant niet lekker omdat er een kunststof randje zat (puur om esthetische redenen, zei de verkoper) waar mijn teen tegenaan tikte. Misschien dat jij daar geen last van hebt. Bij elke stap, ik irriteerde er me na een rondje hardlopen al aan, dus zeker bij lange stukken zou ik er gek van worden.

Toch wel het voordeel van naar een fysieke winkel gaan: ik heb allerlei merken en types aan gehad in allerlei verschillende maten. Ruim de tijd genomen (een uur in totaal) en feedback gekregen op hoe ik loop. Daardoor erachter gekomen dat ik Mizuno net wat te lomp en degelijk vond lopen (vergelijkbaar met mijn Asics), terwijl ik met de Brooks en Saucony veel beter lijk af te rollen. Alleen al het gevoel dat ik beter afrol, zal helpen bij het beter afrollen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
vhal schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:04:
[...]

Ik zoek eigenlijk ook een wat snellere schoen maar zou er niet binnenkort een nieuwe versie uitkomen van de Liberty? De ISO2 loopt al weer een tijdje mee
Als je kijkt naar de periode tussen de 1 en de 2 zou het wel tijd worden ja...
Mijn Liberty ISO 2's staan nu een kleine 600km op, zit wel met een schuin oog te kijken naar vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
z0ran schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:01:

Hoe is de fit van een adidas boston schoen? Brede "toebox" ?
Ik vind het een lekker schoen, zeker niet te smal. Nog fijner vind ik de Adidas Adizero Adios. Heerlijke schoen om tempo's op te lopen. Die is wel wat smaller overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door influenza op 08-06-2020 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 12:35

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

vhal schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:42:

Ik heb dit weekend bij Meyendel gelopen en heb geen afgesloten gedeeltes gezien. Overigens is het stuk bij Wassenaar het mooiste! Route, zie mijn Strava

Edit: kleine disclaimer. De kant van Scheveningen was niet zo bijzonder mooi. Verbouwing van een NATO gebouw, stukje langs een woonwijk en daar veel hondenpoep.

[ Voor 11% gewijzigd door Xaverius op 08-06-2020 12:27 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Afgelopen weekend maar eens afgeweken van mijn standaard routes. Betrap mezelf er op dat ik voor het hardlopen telkens wissel tussen maar drie routes.

Route gemaakt via Strava van zo'n 8KM middels de heatmap functionaliteit, handig om zeker te weten dat de route ook een beetje loopbaar is. Alleen blijkbaar heeft Strava dus geen turn-by-turn nav. waardoor je telkens op je telefoon moet kijken waar je heen moet.

Uiteindelijk de GPX geimporteerd in Komoot en dat op mijn telefoon gedraaid terwijl ik op mijn AW3 gewoon de workout app heb gebruikt. Dat ging echt fantastisch. Toch weer wat hele leuke paden ontdekt die ik nog niet kende, en dat vlak naast de deur. d:)b

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0ran
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-12-2023
Arjan90 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:19:
@z0ran ik vond de Brooks ook wel lekker zitten en snel voelen (vergelijkbaar met de Saucony). Heb je daar al eens naar gekeken? Ik heb zowel de Ghost (neutraal) als Adrenaline (antipronatie) aan gehad. Ze verkochten daar heel veel Brooks schoenen, waren er heel tevreden over qua kwaliteit. Die schoenen waren er ook in een bredere leest, dan was hij volgens mij nog iets breder dan de Saucony Omni ISO 2 die ik nu heb meegepakt. De Brooks zat voor mij aan de voorkant niet lekker omdat er een kunststof randje zat (puur om esthetische redenen, zei de verkoper) waar mijn teen tegenaan tikte. Misschien dat jij daar geen last van hebt. Bij elke stap, ik irriteerde er me na een rondje hardlopen al aan, dus zeker bij lange stukken zou ik er gek van worden.

Toch wel het voordeel van naar een fysieke winkel gaan: ik heb allerlei merken en types aan gehad in allerlei verschillende maten. Ruim de tijd genomen (een uur in totaal) en feedback gekregen op hoe ik loop. Daardoor erachter gekomen dat ik Mizuno net wat te lomp en degelijk vond lopen (vergelijkbaar met mijn Asics), terwijl ik met de Brooks en Saucony veel beter lijk af te rollen. Alleen al het gevoel dat ik beter afrol, zal helpen bij het beter afrollen :+
Ja dat randje ken ik dus ook van de NewBalance 880v10. Ik vind deze schoen echt verrassend goed lopen (qua fit en dempende doch responsieve zool) maar mijn kleine teen zit constant tegen dat randje aan...echt zonde van een anders zeer goede schoen. Oppassen dus ook bij Brooks. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Gaargod schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Als je kijkt naar de periode tussen de 1 en de 2 zou het wel tijd worden ja...
Mijn Liberty ISO 2's staan nu een kleine 600km op, zit wel met een schuin oog te kijken naar vervanging.
+ @vhal

Als je maat er nog tussen zit zou ik gewoon nog een rondje doen op de "2's" , in de sale nu bij RunningXpert .. Met hoge kilomtetrage zou ik eerder nog een blokje op een oud model doen dan steeds de nieuwste kopen. Ik zoek nu ook naar Kinvara 10's voor <80 ipv 11's voor > 120.

[ Voor 21% gewijzigd door Valorian op 08-06-2020 13:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik mis in de toptips-om-nooit-te-eten-voor-het-lopen mijn absolute topper:

Soep. Soep met ballen.

Zonder ballen is het al klotsen maar mét balletjes, ohh dan voelt het ook echt meteen alsof de brokjes maaginhoud aankloppen bij je slokdarm na elke deining.

Buiten blessures om is dat nog steeds mijn meest vervelende trainingsrondje ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Poekie Dat is wel zo, misschien ook wat makkelijker. Ik heb de route maar iets aangepast. Het enige nadeel is dat ik nu 2 keer hetzelfde stuk loop https://www.strava.com/routes/28452993 . @Xaverius jouw run op Strava deed mij weer motiveren om het eens 'buiten de deur' te zoeken in plaats van het eeuwige rondje :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:06
Valorian schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:19:
Dank voor de tip! Ik heb de Saucony Triumph Iso 4 op dit moment en ben er tevreden over. Maar €160,- voor de ISO 4 en 5 vind ik al best aan de hoge kant. Nu voor € 79,- de ISO 5 gescoord. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 12:35

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik had mijn route ook maar geleend @vhal . Door die Waypoint challenge loop ik nu in stukken waar ik normaal nooit kom. Dan kijk ik even bij de andere deelnemers wat die gelopen hebben en meestal loop ik die route dan ook zo.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
De Kinvara 11 en Ride ISO 2 zijn binnen, de Ride ISO 2 gaat hem sowieso niet worden, de Kinvara voelt eigenlijk wel prima al heb ik het idee dat ze beetje te breed zijn bij mijn voorvoet. (of mijn voet te smal ;))

Is dit bij jullie ook of is deze schoen gewoon te breed voor mijn voet, bij de bal van mijn voet is nog wel een cm ruimte extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
Lekker vertrouwd rondje gelopen vandaag. Kort dat wel, maar soms heb je niet meer tijd en is een kort rondje beter dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:15
Afgesproken om met een vriendin aankomende zaterdag een rondje te gaan lopen. Voor de gein een ronde aangemaakt in Strava en ik sta verbaasd. Na 2 minuten is mijn Garmin al aan het synchroniseren en kan ik in principe al gaan lopen. Dat werkt lekker!

Weet niet of het werkt voor anderen maar hier is een leuk rondje dijk.
Pagina: 1 ... 27 ... 366 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.