Dat is best wat ellende, ik zou het al opgegeven hebben.. knap dat je toch even bent gaan lopen!Mystikal schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:32:
Nadat 2022 een jaar van blessureleed was met vooral rugklachten die me zo'n 9 maanden hebben lastig gevallen, ben ik daar eindelijk vanaf gekomen na vele dry needling sessies.
Ging het begin dit jaar op weg naar een afstandsrecord van 25km mis met een zweepslag. Daar van hersteld en toen knieklachten gekregen. Na foto's en MRI nu duidelijkheid, scheurtje in de meniscus. In oktober onder het mes. Had sinds maart niet meer gelopen en een kilo of 7 aangekomen (1.98 @93,5kg nu). Vanochtend toch maar weer geprobeerd te beginnen met lopen om wat fitter naar oktober te werken. 5km @5:55 lopen ging redelijk pijnvrij, nu komende dagen even kijken wat de knie gaat doen.
Al met al geen fijne situatie en merk dat het mentaal ook wat begint te doen. Daarnaast ook nog 2 andere operaties gehad en waar ik nog 2 operaties moet dit jaar (om de 3 maanden). Zat best diep van de week, maar vanochtend mezelf proberen te herpakken en dus gaan lopen. Dat deed me goed, al was het pittig.
Je zou het denk ik met de arts moeten overleggen, een vriend heeft een knieoperatie ondergaan en kreeg het advies om vooraf krachtoefeningen te doen. Je verliest na de operatie aardig wat kracht en kom dat zo een beetje compenseren.
Vlak voor covid ben ik van baan gewisseld waarbij ik op de fiets naar het werk kom. Ik heb toen een wat sportievere fiets gekocht en vond het heerlijk om even te ontspannen, misschien voor jou een optie waarbij je geen last hebt van je knie?
Sterkte in ieder geval en geniet toch van de zomer!