Acties:
  • +3 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

DKjordy schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:56:
Helaas sinds begin mei een beetje aan het kwakkelen met mijn knie......
Vervelend.
Dus vooral veel wezen fietsen om conditie bij te houden en 2 weken niet lopen.
(y)
Daarna wilde ik het rustig opbouwen met een kort loopje. Helaas na 2km ongeveer weer last.
Das dus geen kort loopje als je net begint. Belastbaarheid, zeker bij zulke blessures moet je echt heel rustig opbouwen en blijf daarnaast vooral zwemmen of fietsen, maar maak dat ook niet te gek.

Voorbeeld van een opbouwschema:
Bron: https://www.hetfysiolab.n...lessure-een-opbouwschema/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkL-gcrno-eiM_aNe4yw3DpyPPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xqrZMgjbCROMu9iPQ1Znai3t.png?f=fotoalbum_largeIk zelf ook altijd iets vergelijkbaars aangehouden, geleerd in de wedstrijdgroep, ook met fitsen ernaast. Te snel opbouw is vaak niet duurzaam, het kost echt gewoon tijd.
Succes. (y)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:57
Net een rustige duurloop gedaan van 20 km, met halverwege 4 km aan marathontempo.
In het begin had ik niet veel last van de warmte, maar de laatste 4 km moest ik me wel naar huis slepen.

Volgende week vrijdag heb ik mijn enige tussendoel op weg naar de marathon van Berlijn.
Een 10 km. Mijn 10km PR staat op 39:08, daar zou ik graag 9 seconden afdoen als het wat koeler is dan vandaag.

[ Voor 35% gewijzigd door Hartloper op 09-06-2023 21:40 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hartloper
Er is vanavond waanzinnig hard gelopen op de Diamond League atletiekmeeting in Parijs.

Faith Kipyegon liep 14:05:20 op de 5000 m voor dames. Ze is in bloedvorm want recent verbeterde ze nog het record op de 1500m. Sifan Hassan zal vol aan de bak moeten als ze deze Kipyegon wil verslaan.

En Jakob Ingebrigtsen, regerend wereldkampioen op de 5000m en Olympisch kampioen op de 1500m, heeft het zelden betwiste 2 mijl wereldrecord van Daniel Komen van de tabellen gelopen; dat record staat sinds 1997.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Rijsserbergloop (avondloop gelukkig) weer achter de rug, wat een hitte. Wel de 5km gedaan dit keer want mijn knie vertrouwde ik niet helemaal.

Meer dan 800 deelnemers aan de start, wat een drukte. Helaas begon ik in een langzaam startvak en moest ik best veel lopers inhalen, goede leerschool om iets meer naar voren te starten de volgende keer. Iemand werd bevangen door de hitte en werd afgevoerd met de ambulance, sneu. Weer iemand anders voor mij verloor een foot pod / Stryd ding, die ging lekker op de rem zeg. :o
Uiteindelijk 23:53 gefinisht. Met 28 graden C tevreden! :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CometOne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-08 19:09
Sherlock schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:26:
[...]

Ik ben ook begonnen met de 55, maar heb na een driekwart jaar toch gekozen voor de 255. (De 55 tweedehands verkocht) Met name vanwege de routering (nog steeds enkel broodkruimelspoor) en de muziekmogelijkheid. Ik loop nu regelmatig met 1 BT oordopje in, dat bevalt me prima. De 245 heb ik wel redelijk bewust links laten liggen omdat volgens de reviews er echt heel veel verbetering zat in de 255 t.o.v. de 245. Het scherm van de 255 is wel een verbtering t.o.v. de 55, dat merk je met name in het smartwatch gedeelte, binnenkomende appjes e.d. Smilies die goed weergegeven worden, dat soort dingen.

Puur voor het hardlopen vond ik de 55 een prima horloge.
Ik heb ze beide in mijn prijsalerts gezet, ik hou mezelf in om al een aankoop te doen alvoor ik zeker ben dat ik blessurevrij kan lopen :).

Voorlopig loop ik met de Strava app op de telefoon + hartslagmeter.
Om de intervallen te timen gebruik ik de Android app "Seconds".
Iemand die hier betere alternatieven voor gebruikt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:39
Poeh, net terug van een rustig rondje en hoewel ik het heerlijk vind om in de warmte (ja, ook deze) te lopen zweette ik toch als een malle... Merkte het vooral toen ik klaar was en de druppels van mijn neus vielen.

Morgen van plan van de rhenen driebergen trail te doen (bijtijds) maar neem maar wel wat extra water mee.

Kan me goed voorstellen dat er echt geen enkel risico wordt gevonden met de evenementen, kan toch goed fout gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

Ben vanmorgen bewust vroeg weggegaan voor een DL van ca 1 uur. Met toen 19 graden was dat goed te doen maar ben toch heel wat vocht in die felle zon kwijt geraakt, kun je nagaan af het zou zijn als ik nu pas zou gaan lopen. Zoveel mogelijk die hitte mijden blijft voorlopig mijn aanpak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 18:03
Hier ook lekker bijtijds gelopen, om half negen van start voor een rustig loopje van 14km door de duinen, met halverwege een tussenstop op het strand. Even de zee in gesprongen, dat was een welkome afkoeling.

Onderweg had ik al mijn water nodig. Eerste keer dat ik niet met een paar kleine flesjes maar met de hele camel bag (lookalike) gelopen heb, in een compact trail rugzakje. Het extra gewicht is goed merkbaar bij de start. Prettig is dan weer dat al lopende het zakje steeds lichter wordt :)

Dat brengt me bij een vraag over de waterzak. Ik ben een intensieve bidon gebruiker. Die gaat bijvoorbeeld altijd mee naar de baan trainingen, spoel ik bij thuiskomst altijd direct om met koud water. Even op de kop leeg druppen, dan open weg zetten. Meestal wordt ie de volgende dag alweer gebruikt. De waterzak zal ik de zomer door waarschijnlijk hooguit eens per week gebruiken. En hij blijft niet vanzelf open staan. Ik heb hem nu over een rechtop staande keukenrol houder getrokken. Beter dan niks, maar verre van ideaal. Het staat niet echt goed open. Ik verwacht niet dat het voldoende droogt.

Is daar een handig huis-tuin-en-keuken trucje voor?

(ik begin al te fantaseren over een bouwseltje uit de 3D printer om hem verticaal open weg te kunnen zetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:09
@Antonius lekker bezig. Hier om 07:15 op pad voor een rondje duin & bos, zonder dip :)

Ik doe m'n softflasks en camelbag na gebruik in een badje met een tab Steradent. Daarna gaat de handel zo de vriezer in en daar bewaar ik het tot een volgend gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Hier staat dan nog een uitgebreid toegelicht, incl de diepvries tip:
https://www.outdoorsupply...camelbak/schoonmaken.html

[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 11-06-2023 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:32
Helaas een ontsteking aan mijn achillespees en daardoor het hardlopen on hold moeten zetten. Moet me nu vermaken met alternatieve sporten als zwemmen, fietsen en eventueel wandelen. Rust en oefeningen totdat het over is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Totrail Vervelend, beterschap en hopelijk kun je ook snel weer lopend actief worden.
Heb je al over een opbouw schema nagedacht, heb je mss daar begeleiding in?
Neem iig de tijd om weer goed belastbaar te worden, pezen zijn zoals je zelf vast weet, hardnekkige blessures als je dat niet rustig/duurzaam opbouwt. Hierboven staat een voorbeeld, ik kan niet beoordelen of het bij jou loop historie aansluit. Zoek anders een fysio of trainer e.d. op die jou kent.
Succes straks met de opbouw.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:49
Vandaag de halve van Amersfoort (die was ingekort naar 10km) gelopen. De warmte was... enorm. Ik had prima getraind voor de halve, maar ik had echt last van de warmte. Dus de 10km die ik enkele weken terug nog in ca 45min had gelopen kostte me vandaag 55min. Als de halve was doorgegaan dan was ik na de 10 zeker uitgestapt.

Maar afgezien daarvan: gezellige sfeer, op een paar plekken leuk live muziek en na afloop lekker naborrelen op het strandje naast de finish.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:44
Highland schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:24:
Vandaag de halve van Amersfoort (die was ingekort naar 10km) gelopen. De warmte was... enorm. Ik had prima getraind voor de halve, maar ik had echt last van de warmte. Dus de 10km die ik enkele weken terug nog in ca 45min had gelopen kostte me vandaag 55min. Als de halve was doorgegaan dan was ik na de 10 zeker uitgestapt.

Maar afgezien daarvan: gezellige sfeer, op een paar plekken leuk live muziek en na afloop lekker naborrelen op het strandje naast de finish.
Heb je toch mooi met 55m een nieuw PR op de halve vermoed ik :+

Ik ben vanochtend kwart voor 8 de deur uit gegaan. 12,5km rustig gelopen, ging best aardig maar laatste twee kilometer merkte ik wel dat de warmte flink toe nam al. Blij dat ik om 9u mijn kilometers al gemaakt had :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:02
Net zoals een aantal andere wedstrijden was ook het programma in Maastricht gewijzigd. Ze hadden de 10 EM volledig geschrapt zodat de 5 en 10 kilometer eerder konden starten. De ingeschreven atleten van de 10 EM konden dan kiezen welke afstand zij wilden lopen (of allebei).

Zelf merkte ik afgelopen week tijdens de laatste intervaltraining eigenlijk al dat sub 21 pittig zou worden. De hitte van vandaag is dan ook niet in het voordeel. Uiteindelijk dus vooral op gevoel gelopen en niet te veel op het klokje gekeken. De eerste twee kilometers (4min17 en 4min25) gingen nog enigszins en daarna was ik heel blij dat er een clubgenootje meeliep met mij voor de support (die eerder al de 10km in 36min26 had gelopen). Gefinisht in 22min04 waar ik toch tevreden mee ben want meer zat er gewoon niet in als ik mijn HS-statistieken terugkijk (gemiddeld 200 met max van 205 BPM O-) ). Limiterende factor is toch nog gewoon de inhoud. Door de hitte ga je natuurlijk al sneller naar je grenzen maar rechtstreeks hinder van de hitte had ik niet.

Vanaf nu terug wat afbouwen in afstand en de snelheid weer langzaam proberen op te bouwen voor een 400m. Ik wil de sprint nog een seizoen proberen maar mocht dat toch niet lukken zal ik waarschijnlijk toch weer terugkomen bij duurloopjes. Ik vind hardlopen te leuk om volledig mee te stoppen. Al moet ik voorlopig nog niet denken aan de pijn van een 5km die toch heel anders is als een 400m. Een 400m is minder dan een minuut knallen met volledig verzuurde benen op het einde terwijl ik vandaag bijna een kwartier op de grens van mijn conditionele limiet liep.

Strava linkje
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• m0ridin
@Totrail Balen zeg! Succes met het herstel... blijft toch een edele balans altijd :/

Hier vanochtend weer eens de Driebergen-Zeist - Rhenen NS trail gedaan, plan was om uiterlijk 8:30 te beginnen met lopen... Maar dat liep wat anders, korte nacht, vanochtend amper zin en was heel verleidelijk om het over te slaan. Maar vooruit, een plan is een plan en uiteindelijk iets over 9u van start.

Begon nog redelijk, was al wel wat warm maar goed te doen en had voor de zekerheid 2 liter water mee. Maar poeh, was er op een gegeven moment best klaar mee en uiteindelijk maar doorbuffelen tot het eind. Dat was het laatste uur zo'n beetje :P Blij dat ik het gedaan heb wel op zich, blijft een leuke/mooie route en op momenten ging het ook echt lekker... maar andere momenten, ugh.

En ondanks dat ik 2 liter water had gedronken, was ik alsnog 2 kilo lichter dan de ochtend... Gaat toch hard met dat zweet.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:18
Gisteren om 16:00 uur met 30 graden een 10km wedstrijdje gelopen. De eerste 5km ging nog wel, het windje en lage luchtvochtigheid maakten het nog enigszins draaglijk. Maar op 5km miste ik een drinkbekertje en sponsje, wat betekende dat ik 5km zonder drinken en verkoeling moest doen. Normaal gesproken geen probleem, maar met deze hitte echt niet te doen. Wat ook niet meehielp was dat er beschutte stukken bij zaten in de zon, uit de wind. De eerste 5km gingen in een acceptabele 3:45 min/km, het restant ging in 4:05 gemiddeld. Daarmee was ik dik 2 min langzamer dan 3 dagen geleden, waar ik 3:37 gemiddeld liep met 22 graden, slechts een halve minuut boven m'n PR. Dat was trouwens slechts 3 dagen na de Brabantse Wal Marathon :+ .

Opvallend dat sommige lopers vrijwel geen last van de warmte lijken te hebben en gewoon bijna dezelfde tijden kunnen lopen als het 30 graden is, terwijl anderen (waaronder ik) echt aan het ploeteren zijn. Zal wellicht ook een kwestie van gewenning/training zijn, heb nog vrij weinig ervaring met het lopen in de warmte/hitte.
M'n warmte-acclimatisering volgens Garmin is gisteren wel van 32% naar 59% gestegen. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Slupor op 11-06-2023 15:03 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de aanpassing 1 tot 2 weken zou duren.
Maar 30 graden is natuurlijk ontzetten warm om hard te lopen.

Ik moet zeggen dat mijn duurloopje van 50 minuten deze ochtend ook wel een stuk zwaarder aanvoelde bij 23 graden en in volle zon. RPE minstens 5/10 ipv de gewone 3/10.

Het verbaast me dat vrijdagavond in Parijs 3 wereldrecords zijn verbeterd (2mijl mannen, 3000m steeple en de 5000m bij de vrouwen), want het was toen ook boven de 20 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Hartloper schreef op zondag 11 juni 2023 @ 16:18:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de aanpassing 1 tot 2 weken zou duren.
Maar 30 graden is natuurlijk ontzetten warm om hard te lopen.

Ik moet zeggen dat mijn duurloopje van 50 minuten deze ochtend ook wel een stuk zwaarder aanvoelde bij 23 graden en in volle zon. RPE minstens 5/10 ipv de gewone 3/10.

Het verbaast me dat vrijdagavond in Parijs 3 wereldrecords zijn verbeterd (2mijl mannen, 3000m steeple en de 5000m bij de vrouwen), want het was toen ook boven de 20 graden.
Vind het wel lekkere temperaturen zo hoor, zolang het maar niet vol in de zon is :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04:58
Geen idee, ik ben vanmorgen om 7.30 uur vertrokken voor een duurloop van goed 21 kiloemeter. We veel schaduw op het rondje, maar het ging eigenlijk gewoon heel goed. En ook mijn hartslag deed niks geks. Hooguit op het eind is hoger dan normaal. Ik was dik tevreden en helemaal heppie de peppie.

En ik ben over de 1000 kilometer heen dit jaar :D

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 13:47
Ik zie toch ook af in deze hitte momenteel.
Gisteren avond om half 9 nog vertrokken voor 11k en was nog heel doef weer.
Hartslag scheelt toch 10 slagen hoger dan anders dus vo2max kakt in elkaar.
Mss drink ik niet genoeg,dus vandaag paar liter binnen om vanavond weer een loopje te doen

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
Scheelt erg veel of je in de volle zon loopt of in de schaduw. Gevoelstemp zal in de zon al gauw 5-10C hoger liggen.

@Hartloper ik denk dat de afstanden net kort genoeg waren dat de toppers geen/amper last hebben van de warmte. Sprinters gedijen juist in warmer weer, de hogere temperatuur zorgt voor een lagere luchtdichtheid dus minder luchtweerstand.

Strava

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:42

RobertowNL

For your gear!

Gisteren de halve marathon van Zwolle gelopen. De eerste ronde liep ik wel redelijk, maar bij de tweede doorkomst door de binnenstad overviel de hitte mij behoorlijk. Was ondanks dat het +-21:00 was toch nog behoorlijk warm.

Tempo iets aangepast en na dat rondje afgezien te hebben zakte de zon gelukkig wat achter gebouwen en bomen waardoor de temperatuur iets daalde. Derde ronde ging dan ook weer iets beter sneller.

Drie weken geleden de Kolonieloop gelopen in 1:51 en gisteren de halve in de warmte in 1:54. Uiteindelijk dus best tevreden.

Wel een super mooi evenement met zoveel publiek en muziek. En de wedstrijdlopers die je twee keer voorbij vliegen.

Viel mij op dat er nog behoorlijk wat mensen uit in de laatste ronde uitvielen, ik heb er zo 3-4 gezien.

https://strava.app.link/pCmExxh2xAb

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:07
Highland schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:24:

Ik had jouw bericht kunnen schrijven... Enige verschil ik deed er een minuutje langer over en heb niet nageborreld bij het strand :+

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
RobertowNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 18:21:
Gisteren de halve marathon van Zwolle gelopen.
[...]
Wel een super mooi evenement met zoveel publiek en muziek. En de wedstrijdlopers die je twee keer voorbij vliegen.
Ik heb de Halve Marathon Zwolle afgelopen zaterdag ook gelopen. Wat een fantastische sfeer langs het parcours en ook na afloop in de binnenstad! Echt een mooi feestje! Maar blijkbaar had ik te veel aandacht voor de mensen aan de kant, want die wedstrijdlopers die je noemt heb ik niet voorbij zien vliegen O-)

Het was erg warm, dus daar het plan op aangepast. M'n doel was ~1:17, maar ik ben vertrokken op ~1:21.

De eerste anderhalve ronde liep het lekker door. Ik kon de ideale lijn lopen en bij elke waterpost kon ik wat te drinken en een spons pakken. Daarna lukte dat niet meer door de drukte van de langzamere lopers. Na 2,5 ronde werd het zo druk dat vlot passeren niet meer ging. Daarom er voor gekozen om de race beheerst uit te lopen en te genieten van de enthousiaste menigte aan de kant.

Uiteindelijk ben ik gefinished in 1:22:43.

En tot m'n verbazing rolt er uit de calculator van Het Geheim van Hardlopen een eindtijd van 1:16:53 bij een optimale looptemperatuur van 8 graden. Doel soort van toch gehaald 8)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

Wat een tijden. Zelfs zonder 30 graden. :) echt knap.

Uiteraard iedereen zijn niveau. Ik ben blij met 10km met tempo 6:30 in de 30 graden…

Ik ben jullie advies aan het opvolgen om toch door te lopen in de zomer. Al twee loopjes gehad in warm weer. Het geeft mij op dit moment echt voldoening, ook al gaat het ten koste van het fietsen. Kan maar een keer mijn uur besteden.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:07
Quakie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:03:
Wat een tijden. Zelfs zonder 30 graden. :) echt knap.

Uiteraard iedereen zijn niveau. Ik ben blij met 10km met tempo 6:30 in de 30 graden…

Ik ben jullie advies aan het opvolgen om toch door te lopen in de zomer. Al twee loopjes gehad in warm weer. Het geeft mij op dit moment echt voldoening, ook al gaat het ten koste van het fietsen. Kan maar een keer mijn uur besteden.
Hier 5km met ongeveer 6:00. Iedere keer dat ik onder de 30 minuten loop voelt als een overwinning :)

WoT stats

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hartloper
Da's het mooie aan het forum. Wat ons bindt is de liefde voor hardlopen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:26
elastiek schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:00:
[...]

Ik heb de Halve Marathon Zwolle afgelopen zaterdag ook gelopen. Wat een fantastische sfeer langs het parcours en ook na afloop in de binnenstad! Echt een mooi feestje! Maar blijkbaar had ik te veel aandacht voor de mensen aan de kant, want die wedstrijdlopers die je noemt heb ik niet voorbij zien vliegen O-)

Het was erg warm, dus daar het plan op aangepast. M'n doel was ~1:17, maar ik ben vertrokken op ~1:21.

De eerste anderhalve ronde liep het lekker door. Ik kon de ideale lijn lopen en bij elke waterpost kon ik wat te drinken en een spons pakken. Daarna lukte dat niet meer door de drukte van de langzamere lopers. Na 2,5 ronde werd het zo druk dat vlot passeren niet meer ging. Daarom er voor gekozen om de race beheerst uit te lopen en te genieten van de enthousiaste menigte aan de kant.

Uiteindelijk ben ik gefinished in 1:22:43.

En tot m'n verbazing rolt er uit de calculator van Het Geheim van Hardlopen een eindtijd van 1:16:53 bij een optimale looptemperatuur van 8 graden. Doel soort van toch gehaald 8)
Hier nog een loper van de halve in Zwolle. Het was inderdaad erg warm, heb hem denk ik al een keer of 6-7 gelopen waar zo warm als dit weekend heb ik nog niet eerder meegemaakt. Uiteraard weet jij bij een wedstrijd in juni dat de kans op warm weer zeer groot is. Maar de wedstrijd zelf met het publiek en muziek maakt het altijd weer tot een feestje.
Ik merkte als snel dat ik niet de tempo's kon halen die ik normaal gesproken nu zou moeten kunnen lopen. Dus vooral op gevoel gelopen en mijn hartslag een beetje in de gaten gehouden. Uiteindelijk 1:29:34 gelopen, ook wel weer blij mee want het is toch de eerste halve waar ik onder de 1:30 heb geklokt. Ik was na de link van elastiek ook even nieuwsgierig maar kom dan uit op 1:24:22 :) Dat lijkt er meer op, in Rotterdam was mijn tussentijd op de halve1:27:35.

@elastiek het klopt dat je de wedstrijdlopers hebt gemist, daar was je te snel voor >:) mij hebben ze vlak voor de finish ingehaald, dus dan was jij al lang aan jou laatste ronde begonnen.

Aan het einde werd het echt wel heel druk inderdaad met de achterblijvers en slalommen maar met ons groepje kwamen we er redelijk langs, soms in de bochten kon het bijna niet anders dat je tegen de langzamere lopers aan kwam. Sommige hadden wel heel veel moeite met een beetje rechts lopen.

Nu wel flinke spierpijn, voor mijn gevoel ben ik zelfs stijver dan na de 43KM en 1200hm van de koning van Spanje trail, maar goed die liep ik in een iets ander temp

[ Voor 3% gewijzigd door RobinE op 12-06-2023 22:08 . Reden: spierpijn ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
RobinE schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:05:
[...]
Ik was na de link van elastiek ook even nieuwsgierig maar kom dan uit op 1:24:22 :)
Precies binnen de 4:00/km! Mooie mijlpaal om te lopen! Nu alleen nog even lopen zonder rare correctiemodellen ;)
@elastiek het klopt dat je de wedstrijdlopers hebt gemist, daar was je te snel voor >:) mij hebben ze vlak voor de finish ingehaald, dus dan was jij al lang aan jou laatste ronde begonnen.
Daar was ik zeker te snel voor! Jammer dat het jou niet gelukt is om de snelste lopers voor te blijven.
Aan het einde werd het echt wel heel druk inderdaad met de achterblijvers en slalommen maar met ons groepje kwamen we er redelijk langs, soms in de bochten kon het bijna niet anders dat je tegen de langzamere lopers aan kwam. Sommige hadden wel heel veel moeite met een beetje rechts lopen.
Een groepje maakt denk ik wel verschil. Ik liep vanaf de eerste drankpost in de laatste ronde alleen en dan blijf je (tegen dovemansoren) roepen dat de langzamere lopers rechts moeten houden... een PR werd het toch niet, dus dan maar lekker genieten van de sfeer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:03
Lopen in zo'n weer is niet goed voor je geschatte VO2Max in Runalyze :-p.

De kilometers staan er toch weer op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
Gewoon de correctiefactor aanpassen @Tibs en dan krijg je in Runalyze weer de VO2max die je wilt zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:03
elastiek schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:53:
Gewoon de correctiefactor aanpassen @Tibs en dan krijg je in Runalyze weer de VO2max die je wilt zien ;)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CometOne
Ik ben onlangs schoenen gaan passen in een winkel waar men ook loopanalyse doet (met camera + een soort mat die de druk meet die je voeten uitoefenen wanneer je loopt). Daaruit bleek dat ik overpronatie heb, en heb nu aangepaste schoenen daarvoor.

Iemand vertelt me nu echter dat het aangewezen is om een afspraak te maken bij een podoloog, om te kijken of ik geen steunzolen nodig heb.
Ik heb echter momenteel met mijn nieuwe schoenen nergens last van.
Zijn steunzolen alsnog aanbevolen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
CometOne schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:39:
Ik ben onlangs schoenen gaan passen in een winkel waar men ook loopanalyse doet (met camera + een soort mat die de druk meet die je voeten uitoefenen wanneer je loopt). Daaruit bleek dat ik overpronatie heb, en heb nu aangepaste schoenen daarvoor.

Iemand vertelt me nu echter dat het aangewezen is om een afspraak te maken bij een podoloog, om te kijken of ik geen steunzolen nodig heb.
Ik heb echter momenteel met mijn nieuwe schoenen nergens last van.
Zijn steunzolen alsnog aanbevolen?
Persoonlijk heb ik zoiets van, begin op een neutrale schoen, krijg je daar last mee dan podoloog. Werkt dat niet dan eventueel aangepaste schoenen.

In de basis loop je zoals je loopt voor een reden. En dat is niet per definitie iets wat je tegen moet gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hartloper
We hebben het hier al over gehad.
Het idee van corrigerende schoenen is wetenschappelijk gezien verlaten. Maar in hardloopwinkels wordt dat idee wel nog vaak gehanteerd.
De consensus is momenteel dat een loopschoen vooral comfortabel moet aanvoelen, dat is het enige waarvan bewezen is dat het het aantal blessures vermindert.
Dat corrigerende schoenen zouden helpen is nooit bewezen. Dat is waar @Shinji op alludeert.

Maar als jij nou comfortabel hardloopt met deze schoenen, doe dan gewoon lekker voort.
En steunzolen heb je niet nodig om hard te lopen als je ze ook niet nodig hebt in het dagelijks leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CometOne
Ok, dan doe ik gewoon verder met deze schoenen, bedankt voor de inzichten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:11

Sherlock

No Shit

Ik heb inmiddels ook al gemerkt dat het binnen één winkel al veel uitmaakt door wie je geholpen wordt. Beiden ervaren lopers, beetje 'local hero' achtige status, maar de één zei inderdaad dat het al achterhaald aan het worden was, en de ander zweert er nog steeds bij.

Als het lekker zit en goed aanvoelt lijkt het me prima :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Shinji schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 18:57:
[...]In de basis loop je zoals je loopt voor een reden. En dat is niet per definitie iets wat je tegen moet gaan.
Het kwam in die zin hier al een aantal malen voorbij...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 20:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lh05JaX_JZQELhfD8PKdvX1NU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UANaEOL0x0WjLEqoS4DYWQkJ.jpg?f=user_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Het lijkt erop dat ik die rechter ben :+
Nog even 2 weken heel druk met verven, poetsen, inruimen etc. en hopelijk kan ik daarna eindelijk weer beginnen met hardlopen

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:07
En eindelijk ook op Strava onder de 30 mins *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxBPkO7LZN_6mo6flauljGJ1IJY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qvimBhhE1BhUUKYIpZuJYdSY.png?f=user_large
Nu eens een route zonder stoplichten enzo, en gelukt :)
Strava

WoT stats

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Hartloper
Morgen een 10 km wedstrijd.
Start om 20.15, het zal dan nog 22 graden zijn. De helft van het parcours heeft schaduw dus qua warmte zal het meevallen.

Mijn PR staat op 39:08, vorig jaar gelopen bij 4 graden ;)

Ik ga proberen daar onder te gaan, of toch zeker onder de 40 minuten als plan B.

Vanavond rustig losgelopen, 6,8 km in 38 minuten.

[ Voor 14% gewijzigd door Hartloper op 15-06-2023 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
De maasdijk in Oss toevallig? Veel plezier en succes in ieder geval!

Ik start daar morgen in ieder geval om 19:15 voor mijn 1e officiele halve marathon. Doel is een redelijk voorzichtige 2h15m. Heb me hiertoe laten verleiden door een loopster in mijn loopgroep en nu doen er opeens 6 mensen uit de loopgroep mee op diverse afstanden.

[ Voor 4% gewijzigd door Refro op 16-06-2023 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Nee, de Nacht van Vlaanderen in Torhout.
Ik heb daar vroeger ook al een paar keer de halve en drie keer de hele gedaan, nu dus de 10k.

Afgaande op Strava is er minstens 1 Nederlander die in Torhout zijn debuut zal maken op de hele.
Geen slechte keuze want op één keer over een brug en één keer onder een brug na is het parcours biljartvlak.

[ Voor 44% gewijzigd door Hartloper op 16-06-2023 15:44 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:37
Dazzler2120 schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:38:
[...]

Dit moet al reden genoeg zijn })
Maar fijn dat trailen iig wel gaat!
Een update, 2 maanden later heeft dat trailen samen met de optie van @MrAcid (10*500m ) inderdaad geholpen en momenteel kan ik de 5km weer makkelijk lopen zonder in zone 5 terecht te komen. Bovenal heb ik nu eindelijk weer een duidelijk verschil in hartslag tussen rustig (6:00/km) en vlot (5:00/km) lopen.
Vooral voor trainingen vind ik dat veel fijner omdat je dan met versnellingen kunt werken waarbij je weer op adem kunt komen als je rustig door blijft rennen. Vandaag b.v. een 5km gelopen in 25:47 minuten, waarbij ik daarna op een rustig tempo de laatste 2km naar huis kan dribbelen zonder helemaal kapot te gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
redwing schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:03:
[...]

Een update, 2 maanden later heeft dat trailen samen met de optie van @MrAcid (10*500m ) inderdaad geholpen en momenteel kan ik de 5km weer makkelijk lopen zonder in zone 5 terecht te komen. Bovenal heb ik nu eindelijk weer een duidelijk verschil in hartslag tussen rustig (6:00/km) en vlot (5:00/km) lopen.
Vooral voor trainingen vind ik dat veel fijner omdat je dan met versnellingen kunt werken waarbij je weer op adem kunt komen als je rustig door blijft rennen. Vandaag b.v. een 5km gelopen in 25:47 minuten, waarbij ik daarna op een rustig tempo de laatste 2km naar huis kan dribbelen zonder helemaal kapot te gaan.
Heel nice! Dat is goed om te horen. Nu kan je ook met zekerheid zeggen dat je in betere conditie dan ik bent :+ Ik heb de afgelopen 2 maanden dus welgeteld 31.94 km gemaakt, allen in Mei nog vóór de verhuizing

Nog 2 weken buffelen... 2 weken en dan kunnen we weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dazzler2120 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:34:
[...]

Heel nice! Dat is goed om te horen. Nu kan je ook met zekerheid zeggen dat je in betere conditie dan ik bent :+ Ik heb de afgelopen 2 maanden dus welgeteld 31.94 km gemaakt, allen in Mei nog vóór de verhuizing
Ik zit momenteel rond de 75km per maand en dat zal ik voorlopig rond de 75-100km houden omdat runs tot maximaal 10km voorlopig wel genoeg zijn. Als dat een tijdje goed gaat ga ik tegen de winter misschien wel wat uitbouwen maar dat zie ik dan wel.
Succes ermee, het is iig vaak een goede krachttraining :+ !

[removed]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:29
Deze week mocht ik eindelijk beginnen van mijn hartrevalidatie.
wat was het fijn om eindelijk weer te kunnen sporten! Eerst 20 minuten op de hometrainer en daarna circuittraining of zo.
Zelf sporten mocht ook, 20 minuten met een hartslag van max 120/m. Dus heb ik dinsdag een kort loopje gedaan. De benen waren nogal stroef, maar mijn hart deed het prima. :)

[ Voor 0% gewijzigd door nogeeninlog op 17-06-2023 21:54 . Reden: typfout ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
Ik me ingeschreven voor de marathon van Amsterdam (15 okt). Heb in het verleden al een keer een halve gelopen en loop nu gemiddeld 10-20km per week.

Nu ben ik op zoek naar een app/website waar ik een schema/trainingsplan kan maken, welke ik ook kan syncen met mijn garmin. Heb zelf al wat research gedaan maar ben nog niet een optie tegengekomen waar ik tevreden mee ben.

Via garmin connnect heb ik een marathon (16weken) trainingsplan gekozen, maar vind de informatie bij de trainingen wat summier. Trainingspeaks heb je plans, maar geen idee hoe dat synct en hoe gedetailleerd de workouts zijn.

Iemand suggesties waar ik het beste een schema kan bouwen?
Criteria:
  • Moet syncen met Garmin
  • Gedetailleerde workouts (hartslagzones, pace, etc)
  • Schema houdt rekening met huidige conditie
  • Kosten onder de 50 euro

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Hartloper
Gisterenavond nog eens een 10 km wedstrijd gelopen (Nacht van Vlaanderen in Torhout).
Er waren zoals gewoonlijk heel veel lopers want er was voor elk wat wils, 5k-10-HM-M.

Ik had vorig jaar bij een temperatuur die toen 20 graden lager lag een 10km PR gelopen van 39:08, en ik wou daar gisteren onder gaan.
Er was geen tijd om op te warmen maar met 23 graden en zonnig waren mijn spieren sowieso warm.
Het startschot weerklonk, iedereen schoot weg en ik had onmiddellijk het gevoel van zware benen. De intervallen aan marathontempo van dinsdag zaten blijkbaar nog een beetje in de benen.
Desondanks ging die eerste kilometer heel vlot. Enfin, veel te vlot want de eerste km ging in 3:30min/km, dat is het tempo voor een 10 km in 35 minuten. 8)7 De tweede km probeerde ik bewust iets in te houden.
Na 3 km dacht ik wauw, er zit een tijd van 38 laag in, maar vanaf de vierde km begon het hoge tempo zijn tol te eisen.
De 6de km was mijn traagste met 4:17 en toen probeerde ik me te herpakken, wetende dat het nog maar 4 km was tot aan de finish.
De hartslag was toen rond de 181/' en ik deed een inspanning om het tempo niet veel trager dan 4min/km te houden. Daar moest ik wel moeite voor doen, de hartslag was na 8km 188/'.
Op dat moment kwamen we terug in het stadscentrum en ik moest echt diep graven om terug te versnellen; km 9 ging aan 3:54/km en de laatste 10km aan 3:48.

Heel hard afgezien, maar wel een nieuw PR met 2 seconden: 39:06.

En ik weet nu ook weer wat mijn huidige maximale hartslag is, 193/', da's vrij hoog voor een 49-jarige.

Ik ben ervan overtuigd dat ik ooit onder de 39 minuten kan lopen. Misschien speelde de temperatuur een rol, al was ik intussen al aardig gewend aan de warmte en er was gezien het late uur veel schaduw van huizen en bomen, en weinig rechtstreekse zon.
Ik moet gewoon leren om niet te hard te vertrekken, als ik de eerste kms aan 3:50 gelopen had ipv aan dat gekke tempo, dan had ik waarschijnlijk niet zo hard afgezien als nu en sneller gefinisht.

Splits:
3:30
3:43
3:47
3:57
3:59
4:17
4:04
4:05
3:54
3:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ob3lix schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:44:
Ik me ingeschreven voor de marathon van Amsterdam (15 okt). Heb in het verleden al een keer een halve gelopen en loop nu gemiddeld 10-20km per week.
Lijkt me summiere basis om een marathon op te lopen, maar niet onmogelijk, wanneer je doel vooral uitlopen is en niet al te ambitieuze tijden voor ogen hebt.

Wat vind je precies summier aan het Garmin schema? Ben zelf heel tevreden over de dagelijkse suggesties van Garmin (die ik momenteel volg op basis van wedstrijden in mijn agenda). Prettige hiervan vind ik vooral dat het adaptief is en het voldoet aan al je criteria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
lateef schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Lijkt me summiere basis om een marathon op te lopen, maar niet onmogelijk, wanneer je doel vooral uitlopen is en niet al te ambitieuze tijden voor ogen hebt.

Wat vind je precies summier aan het Garmin schema? Ben zelf heel tevreden over de dagelijkse suggesties van Garmin (die ik momenteel volg op basis van wedstrijden in mijn agenda). Prettige hiervan vind ik vooral dat het adaptief is en het voldoet aan al je criteria.
Sub 4 uur zou mooi zijn, maar uitlopen is belangrijkste. :) Het schema geeft enkel zones en totale looptijd aan zover ik heb gezien.
Heb het halve marathon schema met de Garmin coach gevolgd en daarin had je ook nog info als snelheid tussen 04:50 en 5:20, verschillende blokken, etc.

Zie onderstaande illustratie van eerste week. Volgens mij gaat alles obv hartslagzone en looptijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flOCTcRCfTNJ1dyOK-S6Ay8VYmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AYsLCQBw5oA6QzOjaRSfMqy7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
@ob3lix due schema’s ken ik niet, maar met de marathon in je agenda wordt er een plan gemaakt en krijg je goede dagelijkse suggesties. Ik zou daar naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
lateef schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 16:59:
@ob3lix due schema’s ken ik niet, maar met de marathon in je agenda wordt er een plan gemaakt en krijg je goede dagelijkse suggesties. Ik zou daar naar kijken
Ligt maar net aan wel horloge je hebt ;) ik heb een 645 en die heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
ob3lix schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:08:
[...]

Sub 4 uur zou mooi zijn, maar uitlopen is belangrijkste. :) Het schema geeft enkel zones en totale looptijd aan zover ik heb gezien.
Heb het halve marathon schema met de Garmin coach gevolgd en daarin had je ook nog info als snelheid tussen 04:50 en 5:20, verschillende blokken, etc.

Zie onderstaande illustratie van eerste week. Volgens mij gaat alles obv hartslagzone en looptijd.

[Afbeelding]
Ik zie in ieder geval blokken erin zitten. Die zal Garmin je ook gewoon automatisch laten uitvoeren. Maar soit.

Volgens mij heeft Garmin ook schema's op tempo en zelfs power. Als je dat wil , zou ik voor die kiezen. Een schema op hartslag is ook prima voor een voorbereiding. Er zijn hier diversen die een Garmin hartslag marathon schema hebben gevolgd, met mooie resultaten. Het is ook een beetje een kwestie van voorkeur.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Shinji schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 17:26:
[...]

Ligt maar net aan wel horloge je hebt ;) ik heb een 645 en die heeft dat niet.
Hij had het halve marathon schema van Garmin al gevolgd, volgens mij kan dat alleen met horloges die dat ook kunnen. Maar misschien klopt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
lateef schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:26:
[...]

Hij had het halve marathon schema van Garmin al gevolgd, volgens mij kan dat alleen met horloges die dat ook kunnen. Maar misschien klopt dat niet.
Dat klopt inderdaad niet, ik kan prima op basis van een coach bij Garmin een schema maken. Maar ik kan geen dagelijkse aanbevelingen krijgen (al dan niet gebaseerd op een doel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Shinji schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:30:
[...]

Dat klopt inderdaad niet, ik kan prima op basis van een coach bij Garmin een schema maken. Maar ik kan geen dagelijkse aanbevelingen krijgen (al dan niet gebaseerd op een doel).
Wel apart want mijn 245 geeft wel dagelijkse aanbevelingen die ook veranderen als ik een doel invul. Ik dacht eigenlijk dat de 645 juist iets uitgebreider was, maar dat klopt dus niet. Moet mijn volgende watch dus nog een stapje hoger worden :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
redwing schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:14:
[...]

Wel apart want mijn 245 geeft wel dagelijkse aanbevelingen die ook veranderen als ik een doel invul. Ik dacht eigenlijk dat de 645 juist iets uitgebreider was, maar dat klopt dus niet. Moet mijn volgende watch dus nog een stapje hoger worden :+
De 645 was volgens mij de eerste x45. En hoort eigenlijk half nog bij een generatie ervoor.

De 645 was 1 jaar en drie maanden eerder uit dan de 245 namelijk :) (januari 2018 vs april 2019).

De 645 is een beetje een vreemde eend in de bijt want er zijn volgens mij ook niet echt directe opvolgers van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Shinji schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:30:
[...]
Dat klopt inderdaad niet
Ah, oké. Wist dat niet zeker, heb de 645 gehad en nu je het zegt, klopt dat inderdaad dat wat ik eerder zei niet klopt 8)7

Moet zeggen dat ik me daar ook nooit echt in had verdiept, omdat ik - voor mezelf - nooit nut heb gezien in de Garmin coaches, in tegenstelling tot de dagelijkse suggesties die ik wel heel handig vind (zeker ook in voorbereiding op wedstrijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
ik heb ook een vreemde eend in de bijt met een F5plus. Garmin coach is adaptief én daar kan je een doeltijd bij instellen waardoor je training tempo's zal krijgen die naargelang hoe goed je bent en het schema volgt aangepast worden. Werkt heel fijn en je hebt de keuze uit 3 coaches Jef, Greg en Amy met elk hun voor en nadelen. Alleen gaan deze trainingen niet verder dan de HM. Dus voor een M zal je of een nieuwer horloge moeten hebben met daily suggestions of Trenara of ander plan aflsuiten als je adaptief wil hebben.
Als je dat niks uitmaake kun een gewoon trainingsplan aanzetten van Garmin en daar heb je de keus uit gewoon of op hartslag. Ik heb nu voor de M van Eindhoven voor een gewone gekozen omdat ik geen zin heb om altijd een hartslagband om te doen en ik met deze warmte toch verwacht een hogere HR te hebben. Ook zal ik meer in de bossen lopen tijdens de duurlopen dus dan is de hartslag minder relevant ivm ondergrond. Zal wel zo nu en dan een band omdoen bij de tempolopen of intervallen zodat ik mijn Vo2 en treshhold kan bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
xray79 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:07:
ik heb ook een vreemde eend in de bijt met een F5plus. Garmin coach is adaptief én daar kan je een doeltijd bij instellen waardoor je training tempo's zal krijgen die naargelang hoe goed je bent en het schema volgt aangepast worden. Werkt heel fijn en je hebt de keuze uit 3 coaches Jef, Greg en Amy met elk hun voor en nadelen. Alleen gaan deze trainingen niet verder dan de HM. Dus voor een M zal je of een nieuwer horloge moeten hebben met daily suggestions of Trenara of ander plan aflsuiten als je adaptief wil hebben.
Als je dat niks uitmaake kun een gewoon trainingsplan aanzetten van Garmin en daar heb je de keus uit gewoon of op hartslag. Ik heb nu voor de M van Eindhoven voor een gewone gekozen omdat ik geen zin heb om altijd een hartslagband om te doen en ik met deze warmte toch verwacht een hogere HR te hebben. Ook zal ik meer in de bossen lopen tijdens de duurlopen dus dan is de hartslag minder relevant ivm ondergrond. Zal wel zo nu en dan een band omdoen bij de tempolopen of intervallen zodat ik mijn Vo2 en treshhold kan bijhouden.
Een F5plus als hardloop gadget, ik weet het nog zo net niet of dat wel zo eerlijk is:
https://bullmotors.com.br/motocicleta/f5-plus/

;)

Ik kom eigenlijk zo snel niks over het horloge tegen dus.

[edit]
Ik zie nu dat die afkorting voor de Fenix zo gebruikt wordt, die kende ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Shinji op 18-06-2023 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
xray79 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:07:
Bovenstaande kan ik wel wat mee. Heb zelf ook een oude Garmin.
Net even gekeken naar Trenara en dat lijkt goed aan te sluiten bij wat ik zoek, Synct 2 kanten op met Garmin en de app ziet er mooi uit.

Morgen even testen of de workouts ook naar verwachting worden getoond op het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
@ob3lix ik kwam zojuist dit stukje tegen en moest aan je voornemen denken. Denk dat het toch wat optimistisch is om over een paar maandjes een marathon te lopen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Meer mensen met een TomTom horloge?
Krijg net via een lid van onze AV dit doorgestuurd:

https://help.tomtom.com/h...zetting-van-TomTom-Sports

Per september zetten ze TT sports stop!

Echt te belachelijk voor woorden. Helemaal omdat als je je training bekijkt op de de website je hier geen enkele melding van krijgt!

Nooit meer een TomTom product voor mij!

Random WTF

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:30
Gisteren stond mijn eerste halve marathon op het programma. De keuze was gevallen op de Maasdijk in Oss. Rond 1700 aangekomen op de parkeerplaats vanuit waar de bussen vertrokken hier rustig met mijn loopmaatje een paar tortillas als avondeten gepakt. Rond 1800 vetrok de eerste bus richting start in Megen, na de busreis van 15 min leek het buiten heerlijk koel. Hier het startnummer afgehaald en verder klaargemaakt voor vertrek om 1910.

Na de start toeter ging het parcours eerst een rondje door en om het dorp en natuurlijk waren de 1e kilometers weer te snel voor mij. Kom uiteindelijk op een tempo van rond de 6:20 waar het vanzelf leek te gaan en ik dit eeuwig kon volhouden. Dit ook aardig kunnen volhouden onderweg blijven drinken en netjes om de 5k een gelletje of reepje. Zo liep ik lekker door tot km 15, daar begon ik hem toch wel te voelen maar met wat moeite het tempo toch vast kunnen houden.

Vanaf km 8 kwamen er hier en daar wat snelle marathon lopers voorbij en heb ik zelf wat langzame lopers van de 10k ingehaald (deze 3 afstanden zijn op hetzelfde parcours van a naar b met verschillende start tijden).

In de laatste 3 km ging het zeker niet meer van zelf maar toch nog iets kunnen versnellen. Toen ik bij de laatste km op de klok keek wist ik dat het doel binnen handbereik was. Na een eindsprintje richting finish binnen gekomen in 2:14:02. Ben dik tevreden met deze tijd onder de 2:15:00 leek me een realistisch doel en gelukkig deze keer weinig last gehad van de warmte. Na een kwartiertje wachten kwam mijn loopmaatje ook binnen. We hebben de avond afgesloten met een paar drankjes op het terras met de hele groep van de club. Al met al een hele geslaagde dag met een super resultaat.

Strava or it did not happen https://strava.app.link/hKQU4KXcJAb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Spasm schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:48:

Bestaat dat nog TomTom?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
nogeeninlog schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:27:
Deze week mocht ik eindelijk beginnen van mijn hartrevalidatie.
wat was het fijn om eindelijk weer te kunnen sporten! Eerst 20 minuten op de hometrainer en daarna circuittraining of zo.
Zelf sporten mocht ook, 20 minuten met een hartslag van max 120/m. Dus heb ik dinsdag een kort loopje gedaan. De benen waren nogal stroef, maar mijn hart deed het prima. :)
Fantastisch nieuws, echt blij voor je!

Zelf gisteren na ruim 3 jaar (van ellende) terug een trail(tje) gelopen: trail d’Orval 19km. Geen echt grote verwachtingen, wou gewoon weer eens “erbij horen” :-).

Start om 10u30 en dan was het eigenlijk al veel te heet om te vertrekken (maar ik ben geen ochtendmens, dus vroeger is niet per sé beter voor mij). Ik hoopte ergens tussen de 2u en de 2u30 nodig te hebben, sneller mocht, maar geen doel op zich. De eerste kilometers gingen eigenlijk vrij goed, ik vond een groepje dat zo wat jojo-de rond elkaar (ik zat bij de betere klimmers, maar het dalen ging moeizaam, merk dat ik toch schrik heb voor de belasting op mijn knie).

Halverwege begon ik lichtjes last te krijgen van visuele migraine (is iets waar ik de laatste 4-5 jaar wel vaker last van heb, oorzaak heb ik nog niet echt kunnen vinden, maar het treedt meestal op wanneer ik heel hard aan het zweten ben. En dat was ik ook…). Gelukkig bleef het onder controle en verdween geleidelijk ook terug. Maar het was een signaal om het toch iets rustiger aan te doen.

Geleidelijk aan moest ik het groepje dus laten gaan, en werd ik ook door nog meer andere lopers ingehaald. Op het einde kwam me een groepje voorbij dat me aanmoedigde om aan te pikken. Ik zocht naar excuses, maar besloot het toch te proberen. Ze zetten vervolgens wel de eindsprint in, daar heb ik voor gepast :)

Eindtijd 2:07:02, dus redelijk volgens de verwachting en met deze temperaturen zat er waarschijnlijk ook niet meer in. Het ging moeizamer dan ik had gehoopt, maar al bij al toch tevreden dat ik hem heb uitgelopen.

Klimmen en dalen ging minder goed dan ik graag had gehad, ik kom duidelijk nog spierkracht (en bloedtoevoer?) tekort dus daar moeten we verder aan werken. Mijn hooikoorts van de laatste weken deed waarschijnlijk ook niet goed.

Vandaag voel ik me niet helemaal kapot en mijn knie is duidelijk helemaal hersteld na de operatie, dus dat is wel allemaal goed nieuws. Maar ik ga waarschijnlijk passen voor de Oetztal Gletscher Trail over een maand, ik vrees dat het toch 14km veredeld wandelen gaat worden, en ik weet niet of ik daar blij van word (wandelen gaan we er sowieso doen). Dan houden we het dit jaar maar op wat Ardennen trails, die zijn ook leuk.

Linkje naar Strava: https://www.strava.com/activities/9282812827

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
mhr-zip schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:30:
[...]

Bestaat dat nog TomTom?
Zeker. Ik gebruik hem wekelijks. Nu wilde ik uiteindelijk al overstappen naar een Garmin 245, maar nu wordt ik min of meer gedwongen om dat voor september te doen.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ob3lix
lateef schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:26:
@ob3lix ik kwam zojuist dit stukje tegen en moest aan je voornemen denken. Denk dat het toch wat optimistisch is om over een paar maandjes een marathon te lopen :*)
Dank voor het delen. _/-\o_ Eens dat het optimistisch is, maar ga er gewoon voor en probeer ondertussen goed te luisteren naar m'n lichaam. Heb gelukkig wel een redelijke basisconditie omdat ik naast hardlopen ook nog voetbal, wielren en tennis. Die laatste sporten zal ik nu wat meer links moeten laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Spasm schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:51:
[...]

Zeker. Ik gebruik hem wekelijks. Nu wilde ik uiteindelijk al overstappen naar een Garmin 245, maar nu wordt ik min of meer gedwongen om dat voor september te doen.
Die TomTom zal toch wel minstens 6 jaar oud zijn, want ze stopten met sporthorloges in 2017 om zich op hun core business (GPS) toe te leggen.

Maar het is natuurlijke kl*te dat ze het platform volledig stoppen en dat het niet meer mogelijk zal zijn om naar Strava op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
Hartloper schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:02:
[..]
Maar het is natuurlijke kl*te dat ze het platform volledig stoppen en dat het niet meer mogelijk zal zijn om naar Strava op te laden.
Precies dit !
Ze hadden hiervoor toch een standalone pakketje kunnen schrijven om een upload naar andere platformen alsnog mogelijk te maken?

Nu las ik op een officieus TomTom forum dat ze een open source team hebben die allerlei oplossingen voor Linux hebben gemaakt. Wellicht hebben ze ook een Windows client. Zal ze eens mailen.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:34:
[...]

Dat is natuurlijk geen excuus :+ Ik kreeg op 12 mei jl de sleutel van mijn nieuwe huis, en liep sindsdien bijna 350 km! Haha, ik krijg er energie van, dus gewoon elke ochtend om 06.00 uur op (was toch vroeg wakker door de stress), kop koffie en lopen maar. Heerlijk! En 's ochtends heel vroeg lopen was ook nog qua hitte te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Philo Melos schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:56:
[...]

Dat is natuurlijk geen excuus :+ Ik kreeg op 12 mei jl de sleutel van mijn nieuwe huis, en liep sindsdien bijna 350 km! Haha, ik krijg er energie van, dus gewoon elke ochtend om 06.00 uur op (was toch vroeg wakker door de stress), kop koffie en lopen maar. Heerlijk! En 's ochtends heel vroeg lopen was ook nog qua hitte te doen.
Zeker! Uiteindelijk gaat iedereen anders met stress om en was het voor mij juist een reden om er even totaal geen behoefte aan te hebben... Goed van je dat je het juist in iets positiefs (bewegen) hebt kunnen omzetten!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Het luie kadaver is eindelijk weer een beetje in beweging, ik heb mezelf gisteren gedwongen 10 kilometer te gaan lopen. Bed uit, douche, kleren aan en gaan. Van de 10 kilometer moesten er 5-6 op wilskracht in plaats van conditie en souplesse. Kolere, wat een marteling. Binnen no time een droge bek natuurlijk, en de hooikoorts die de keel dichtkneep hielp ook niet echt. Typisch zo'n loop waarop je heel bewust voor iedere meter aan het werken bent. En op 9,7 kilometer kwam ik bij een brug uit die net open ging. Dus dan maar een lusje de andere kant op en exact bij de brug, op de 10 kilometer in de ankers en klaar.

En daarna de walk of shame naar huis. Moe. Bezweet. Lopend als een pinguïn na een gangbang. Maar wandelend nog steeds sneller dan wat wandelende dames (type waterflesje, vrolijk kletsend, hoog tijd om voor de zomer iets aan beweging te doen maar dan ook weer niet zo hard dat je het warm krijgt) die ik passeerde. Uiteindelijk op een sukkeldrafje (niet vastgelegd) nog afgemaakt en in de tuin op de bank laten vallen.

https://www.strava.com/activities/9286966617

's middags nog een rondje motor gereden met vrienden, 's avonds F1 gekeken en direct erna naar bed. Nacht wakker gelegen, vandaag naar de wellness geweest, misschien vanavond ook een klein stukje proberen te lopen.

Dat dikke kadaver moet toch enigszins zomerklaar zien te worden. Ook omdat ik me voor de 29e (jajajaja, van deze maand!) heb ingeschreven voor een trail van anderhalf uur. Want ja, no guts no glory. Of zo.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:04

Redcoil

Polyinterpretabel

Lekker bezig @GSX-MAN. Enneh, gefeliciteerd met je verjaardag. ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spasm
Hartloper schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:02:
[...]

Die TomTom zal toch wel minstens 6 jaar oud zijn, want ze stopten met sporthorloges in 2017 om zich op hun core business (GPS) toe te leggen.

Heb een alternatief offline programma gevonden ! _/-\o_
Hier te downloaden

Geschreven in java. Je kunt hiermee je data van je horloge downloaden en exporteren naar .gpx om dit vervolgens weer te importeren in Strava.

Helaas toont hij dan helaas niet je rondetijden als je op een atletiekbaan loopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSrbKKfDe_DjOE97nqhkmZEdGFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOTwiHda0kdhPotj2UR0TyvN.jpg?f=fotoalbum_large

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Spasm En je hartslag en andere data hoe verkrijg je die? (puur interesse, heb geen TomTom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
route99 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:57:
@Spasm En je hartslag en andere data hoe verkrijg je die? (puur interesse, heb geen TomTom).
Niet want ik heb geen hartslagmeter.
Ik weet niet of die software dat ook op de een of andere manier upload.

Random WTF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

Echt te belachelijk voor woorden. Helemaal omdat als je je training bekijkt op de de website je hier geen enkele melding van krijgt!

Ja mijn vriendin! We hadden geen van beide dit gezien of bericht gehad. Ik zat zojuist wat door dit topic te scrolled, dus bedankt voor je post!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Gisteravond weer gelopen. 3,75 km naar mijn ma, wat gedronken en veel te lang zitten praten, toen weer 3,75 km terug.

heen
https://www.strava.com/activities/9297158587

terug
https://www.strava.com/activities/9297159988

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:54
Dit voorjaar heb ik mijn tweede marathon gelopen en dat smaakt naar meer!

Nu is de optie om in het najaar één van de marathons te gaan lopen (Eindhoven, Amsterdam, ..) of hem volgend voorjaar weer te lopen. Omdat de voorbereiding voor een eventuele najaarsmarathon midden in de zomer valt, vraag ik me af wat jullie ervaringen daar mee zijn? Ook i.c.m. een zomervakantie. Juist die periode is het minder 'haalbaar' om strak een schema te lopen.
Hoe doen anderen dat?

Of toch maar 'gewoon' een voorjaarsmarathon lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Ik heb zondag een duurloop van 24k gedaan, waarbij ik voor het eerst mijn Salomon Adv Skin 5 om had. Zit echt goed, helemaal geen last van stuiteren gehad. Daar zeer tevreden over, maar wel een ander opvallend iets. Na afloop best wel last van de twee plekken op mijn ribben waar de flasks zaten. Had ik op internet wel het één en ander over gelezen, maar met name over de Sense Pro waar de flasks een harde onderkant hebben, niet bij de Adv Skin 5. Zijn er hier Adv Skin 5 gebruikers die hier ook last van hebben of een oplossing zelfs hebben gevonden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:44

Tot een paar maanden geleden nog wel.. Heb jarenlang met veel plezier TomTom Runner 3 gehad, maar die ging helaas dood. Was er al een beetje bang voor dat, de service een keer platgelegd ging worden. Zie nu wel dat er een pop-over wordt getoond dat de service stopgezet gaat worden, maar zo'n negatief sentiment om niks meer van TomTom kopen, gaat mij iets te ver.

Het is cru, maar als er jarenlang een daling is in gebruikers en activiteit, is het gewoon niet meer rendabel genoeg. Maar goed, resulteert wel dat je horloge niet meer GPS kan synchen, en weinig maar aan je horloge hebt.

Heb nu een Polar Pacer Pro en is ook weer een stap vooruit qua functionaliteiten. Vind alleen de GPS ondersteuning in het bos wel beter van de TomTom Runner 3.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:09
@Niku mogelijk had je je vest te strak zitten, naarmate de inspanning toeneemt doe ik 'm zelf altijd wat losser tijdens 't lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
PB1983 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:06:
[...]
Zo'n negatief sentiment om niks meer van TomTom kopen, gaat mij iets te ver.

Het is cru, maar als er jarenlang een daling is in gebruikers en activiteit, is het gewoon niet meer rendabel genoeg. Maar goed, resulteert wel dat je horloge niet meer GPS kan synchen, en weinig maar aan je horloge hebt.
Is wel enigzins te begrijpen, maar ze hadden toch best een offline programma uit kunnen brengen zodat gebruikers niet meer afhankelijk zijn van de cloud?

Gelukkig heb ik een alternatief gevonden van iemand die zelf een programma geschreven heeft die precies dit doet. Zie ook mijn reactie hierboven:

Spasm in "Hardlopen - deel 9"

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
BiLLie- schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:31:

Nu is de optie om in het najaar één van de marathons te gaan lopen (Eindhoven, Amsterdam, ..) of hem volgend voorjaar weer te lopen. Omdat de voorbereiding voor een eventuele najaarsmarathon midden in de zomer valt, vraag ik me af wat jullie ervaringen daar mee zijn? Ook i.c.m. een zomervakantie. Juist die periode is het minder 'haalbaar' om strak een schema te lopen.
Hoe doen anderen dat?

Ik heb nog maar 1 marathon gelopen en dat was Eindhoven. Het is waarschijnlijk heel persoonlijk, maar de warmte kan je je naar mijn gevoel altijd wel aan aanpassen. Zelf maakt het mij niet uit zomer of winter, ik ren meestal in het bos dus daar is het sowieso ook vaak een paar graadjes aangenamer, je kan proberen ‘s morgen of ‘s avonds te gaan lopen. En je maakt vanzelf progressie als de temperatuur begint te zakken *O*

Als je midden in je voorbereiding 4 weken op een strand gaat liggen en niets doen, dan kan dat wel je voorbereiding verstoren, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:44
pff. Na twee weken binnen zitten door de hooikoorts, had ik het best moeilijk tijdens de baantraining van gisteravond. Weinig herstel tussen de loopjes, brak mij een beetje in de laatste sessie op.

3*350 + 1x400
150-180-200-250
250-250

Gelukkig zijn de meeste pollen uit de lucht en heb ik inmiddels een spiegel antihistamine opgebouwd, dus kan 's-morgens weer lekker gaan rennen :D

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin

Hoe doen anderen dat?

Voor mij is het in de zomervakantie juist makkelijker, meer ruimte en tijd (maar ligt natuurlijk aan de persoonlijke situatie) :)

Voordeel van een najaars marathon (zoals amsterdam) is dat je (ook) traint in de zomer maar je dan daadwerkelijk gaat lopen als het wat koeler is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Ik vind het trainen voor mijn eerste marathon in Eindhoven (8 oktober) ook best uitdagend in de hitte, maar ik ga ervan uit dat ik er inderdaad profijt van ga hebben zodra de temperaturen gaan zakken. Is in ieder geval beter dan de marathon lopen op de eerste warme dag van het jaar als je net uit de winter komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
Zojuist maar besloten om weer mee te doen met halve marathon in Amsterdam in oktober. Dat beviel vorig jaar prima. Na het rijntje corona, verhuizen en verbouwen (en veel te druk op het werk) vond ik mijn weekvolume nog niet dusdanig dat ik een marathonvoorbereiding durfde te starten. Dat komt later wel weer.

In ieder geval weer iets om naar toe te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
m0ridin schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:02:
[...]

Voor mij is het in de zomervakantie juist makkelijker, meer ruimte en tijd (maar ligt natuurlijk aan de persoonlijke situatie) :)

Voordeel van een najaars marathon (zoals amsterdam) is dat je (ook) traint in de zomer maar je dan daadwerkelijk gaat lopen als het wat koeler is...
Dat voordeel had ik nog niet zo bekeken. Goede reden om toch in het najaar een marathon te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
Roozzz schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:16:
Zojuist maar besloten om weer mee te doen met halve marathon in Amsterdam in oktober. Dat beviel vorig jaar prima. Na het rijntje corona, verhuizen en verbouwen (en veel te druk op het werk) vond ik mijn weekvolume nog niet dusdanig dat ik een marathonvoorbereiding durfde te starten. Dat komt later wel weer.

In ieder geval weer iets om naar toe te werken :)
Ik hoop dat je je al hebt ingeschreven, ik zie net dat de Halve 'vol' zit. Ook voor de hele marathon is de start vanuit het stadion 'vol' en kun je nog wel inschrijven maar start je dan buiten het stadion.. FOMO starts kicking in :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Nu online
BiLLie- schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:29:
[...]

Ik hoop dat je je al hebt ingeschreven, ik zie net dat de Halve 'vol' zit. Ook voor de hele marathon is de start vanuit het stadion 'vol' en kun je nog wel inschrijven maar start je dan buiten het stadion.. FOMO starts kicking in :+
Komt goed, uitgenodigd door de hoofdsponsor. Dus de hospitality zal ons wel weer van alle gemakken voorzien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:29
Hoe doen anderen dat?
Een maand voor de marathon van Rotterdam was ik drie weken op vakantie. In Thailand nota bene, dus qua klimaat niet handig, juist in de weken dat ik qua kilometers moest pieken.
Uiteindelijk toch mijn kilometers gemaakt, misschien 5 kilometer minder per week, maar wel wat minder tempo gelopen. Veel 's ochtends gelopen en de langste duurloop (32km) een week verschoven, zodat ik die weer in NL kon lopen. Het was niet optimaal, maar wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:40

uFx

Niku schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 15:06:
Ik vind het trainen voor mijn eerste marathon in Eindhoven (8 oktober) ook best uitdagend in de hitte, maar ik ga ervan uit dat ik er inderdaad profijt van ga hebben zodra de temperaturen gaan zakken. Is in ieder geval beter dan de marathon lopen op de eerste warme dag van het jaar als je net uit de winter komt.
Ik heb ook besloten om te gaan voor de hele marathon in Eindhoven. De flow vanuit de halve marathon in Utrecht zit er nu goed in. En ik vind de hele lange trainingen (1 1/2u +) eigenlijk een beetje saai dus dan nu even doorpakken en hopen dat ik in Eindhoven een hele kan lopen. Dan kan ik dat afvinken en ga ik weer terug naar de halve :)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
poeh zondag 19 km strong vicking gelopen+ obstakels ( al vraag ik me af hoeveel km het echt is)
in 3.30 uur
dit jaar alleen met 1x in de week een wedstrijd voetballen en 1x in de 2 weken mountainbiken.
Nu voelden mijn spieren gister en vandaag aardig strak aan.
Voor volgend jaar maar is wat beter voorbereiden
Ik heb het geprobeerd maar ik ga al snel te hard van stapel. iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:15
chimera2 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:45:

Ik heb het geprobeerd maar ik ga al snel te hard van stapel. iemand tips?
Gewoon rustig aan blijven doen. Ook al wil je harder.

Hardloop maatje waar je tegen aan begint te ouwenelen tijdens het lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
Pff straks intervaltraining, hoe bedenken ze het om lunges, squats en knieheffen op het programma te zetten met deze temperaturen. Dat wordt zweten...

Inlopen 1200m.
*2 min. Wt , 10 lunges.
P 1min. Dribbelen.
*2 min. Wt, 10 squats.
P 1 min. Dribbelen
*2 min. Wt, 20 jumping
Jacks.
P 1 min. Dribbelen
*2 min. Wt, 10 kniehef.
P 1 min. Dribbelen.
2 herhalingen
Uitlopen 800m

Random WTF

Pagina: 1 ... 255 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.