Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou, ik heb de lokale AV maar eens een mail gestuurd om te informeren naar de mogelijkheid om eens mee te trainen.

15 januari was de 30km Polar Bear Trail en door mijn kwartaaltje blessure-rust hik ik nu tegen de 5km @ 30min aan :X

Ik heb erg veel moeite om me tot een echt schema te zetten, ik val terug op heel veel Z2 werk, laag tempo en grote afstand. Zo heb ik vrij snel mijn aerobe vermogen opgebouwd en kon ik dergelijke afstanden prima hobbelen maar ik doe mijzelf hiermee te kort.

Ik varieer niet tot nauwelijks in mijn training, dus een beetje begeleiding is volgens mij heel geen gek idee. Ik weet van mijzelf dat ik even wat externe motivatie nodig heb :+

Dinsdagavond, donderdagavond en zaterdagochtend. Laat dat nou nét 2 avonden zijn die anders bankhangend en Netflixend worden doorgebracht en die zaterdagochtend bruist ook niet bepaald van de energieke activiteiten :+

eens zien wat zo'n kennismaking gaat brengen :)
DKjordy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:22:

Daarnaast van vrienden een hanger voor medailles gekregen en een poster ontworpen en laten afdrukken. Zie hieronder het resultaat waar ik stiekem ook een beetje trots op ben :)

[Afbeelding]
Wat ontzettend gaaf _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Laat dat "stiekem" en "beetje" maar gerust achterwege hoor.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 20:28
Ik heb onlangs de app workoutdoors gekocht omdat je deze tegenwoordig kan koppelen met de stryd. Als ik ga zoeken naar de nearby sensors ziet hij hem echter niet. Ik heb al een workout gedaan met de stryd om te zien of hij hem dan pakt en aan de lader gedaan om te kijken of hij dan zichtbaar wordt. Iemand hier een tip voor? Daarnaast vroeg ik mij af (mocht ik het voor elkaar krijgen)of je de workouts kan uploaden naar de strydapp?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ChillPascal schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:38:
Welke trainingsbroek gebruiken jullie voor en na wedstrijden? Ik vind nagenoeg geen broeken met rits, waardoor ik m'n schoenen moet uittrekken om de trainingsbroek aan of uit te trekken.

Sowieso ben ik op zoek naar een nieuw trainingspak voor recreatief gebruik en op wedstrijddagen. De trainingsjassen van de bekende merken (Nike, Adidas, etc) vond ik allemaal te wijd zitten. Omdat ik toch wel gecharmeerd ben van de kleding van Fusion heb ik mijn oog laten vallen op een Recharge Full Zip of S2 Run Jacket. Echter is de bijbehorende broek niet met rits te verkrijgen.

Alle tips zijn welkom. _/-\o_
net als @mhr-zip heb ik een Erima broek.

Die heeft een DOORLOPENDE rits.....dan weet je meteen welke zoekterm je nodig hebt, daar had ik heel wat uren google voor nodig |:(

Super handig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:13
Gaargod schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:00:
@ChillPascal ik heb al wat jaartjes een variant op deze, van de Decathlon. https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8558369?mc=8558369

Met een jasje kan ik je niet helpen, maar ik ben zelf ook op zoek naar zoiets. Echter eerst even wat doelen halen dit hardloopjaar voor ik weer nieuwe equipment ga aanschaffen ;).
Thanks voor de tip nog, net ook besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

Secsytime

Automagisch

DKjordy schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:22:
Zelfs ruim een week na Rotterdam leeft hier nog een klein beetje de euforie. En eigenlijk heel veel zin om nog een keer een marathon te gaan lopen!

Dit weekend 3km wezen hobbelen op laag tempo, maar mijn kuit protesteert hiertegen. Blijf een vervelend gevoel houden, ook de dag erna. Dus morgen maar even langs de fysio om te kijken of het niets ernstigs is.

Daarnaast van vrienden een hanger voor medailles gekregen en een poster ontworpen en laten afdrukken. Zie hieronder het resultaat waar ik stiekem ook een beetje trots op ben :)

[Afbeelding]
Wow, die is cool zeg. Zou je die willen delen? O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:36
Nadat de laatste weken van de voorbereiding voor de Two Rivers Marathon behoorlijk in het water viel door corona, begint het nu stapje voor stapje weer een beetje beter te gaan. De loopjes die ik de afgelopen weken deed waren rustig en kort. Hoewel mijn hartslag en gevoel anders deed vermoeden... Zojuist tijdens de lunchpauze me maar weer eens gewaagd aan enige intensiteit: 10 strides. Dat ging beter dan verwacht :)

Hopelijk kunnen we deze opwaartse lijn vasthouden en de komende weken weer met een beetje regelmaat lopen. Bizar trouwens hoe niet-soepel hardlopen ineens voelt als je een paar weken minder moet/kan lopen. Zowel qua gevoel als qua coördinatie voelt het allemaal maar vreemd.

Dat zal hopelijk de komende weken weer wat normaliseren :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 04:58
Secsytime schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat hij het niet erg vindt als jij af en toe je medailles ernaast hangt. ;)

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
jaihel schreef op maandag 24 april 2023 @ 22:56:
Iemand ervaring met massage guns?
Wil er eentje aanschaffen, want een foam roller vind ik zo onhandig..

Wil er zo'n beetje 200 euro aan uitgeven en de gun moet wel diep de spieren in kunnen gaan. Iemand suggesties? Had zelf de herzog recovery gun gezien, maar kan er weinig specs over vinden.

Alvast bedankt!
Na 2 zweepslagen (links en rechts) er eentje aangeschaft, en sindsdien niet meer geblesseerd geweest (bijna 2 jr terug). Je weet natuurlijk niet of er verband is tussen de 2, maar ik heb heden ten dage in elk geval soepele kuitjes. Northgun Pro van Northwall heet die. €159,- dacht ik.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Afgelopen zondag was het weer tijd voor de Ten Miles.
Weer was goed, niet te warm en niet te koud en de regen zette gelukkig ook niet echt door.

Mbv Trenara getraind voor een tijd van 1:20:00.
Ondanks dat ik vrij vroeg aanwezig was op Linkeroever toch te laat richting de start gelopen waardoor de pacers voor mijn doel al buiten bereik waren. Mede door de trechter aan de start waren ze al uit zicht toen ik kon vertrekken.

Onderweg helaas veel moeten zigzaggen en remmen/versnellen om de vele mensen die met drie of meer naast elkaar liepen, zelfs in de smalle straatjes in het centrum, te passeren.

De tunnels goed kunnen verwerken, maar de Waaslandtunnel zo aan het einde blijft een vervelende.
Helemaal nu je na de tunnel nog zo'n 2km moet lopen ipv een 180 graden bocht en dan een paar 100m richting de finish zoals vroeger.

uiteindelijk toch nog behoorlijk vlak kunnen lopen, maar nooit het goede gevoel gehad voor het doel tempo.
Gefinisht in 1:21:08.

Denk dat als ik bij de pacers aan had kunnen haken ik dicht in de buurt was gekomen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 21:12
m-vw schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:05:
Afgelopen zondag was het weer tijd voor de Ten Miles.
Weer was goed, niet te warm en niet te koud en de regen zette gelukkig ook niet echt door.

Mbv Trenara getraind voor een tijd van 1:20:00.
Ondanks dat ik vrij vroeg aanwezig was op Linkeroever toch te laat richting de start gelopen waardoor de pacers voor mijn doel al buiten bereik waren. Mede door de trechter aan de start waren ze al uit zicht toen ik kon vertrekken.

Onderweg helaas veel moeten zigzaggen en remmen/versnellen om de vele mensen die met drie of meer naast elkaar liepen, zelfs in de smalle straatjes in het centrum, te passeren.

De tunnels goed kunnen verwerken, maar de Waaslandtunnel zo aan het einde blijft een vervelende.
Helemaal nu je na de tunnel nog zo'n 2km moet lopen ipv een 180 graden bocht en dan een paar 100m richting de finish zoals vroeger.

uiteindelijk toch nog behoorlijk vlak kunnen lopen, maar nooit het goede gevoel gehad voor het doel tempo.
Gefinisht in 1:21:08.

Denk dat als ik bij de pacers aan had kunnen haken ik richt in de buurt was gekomen.
Goed gelopen!

Hoorde van een collega dat het niet te doen was van het volk. Niet echt gemakkelijk om een top tijd neer te zetten dan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

mosselmossel schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:12:
[...]

Ik denk dat hij het niet erg vindt als jij af en toe je medailles ernaast hangt. ;)
Dacht dat hij de poster zelf ontworpen had, mssn verkeerd gelezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Tibs schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:17:
[...]

Goed gelopen!

Hoorde van een collega dat het niet te doen was van het volk. Niet echt gemakkelijk om een top tijd neer te zetten dan. |:(
Startte in wave 2 en ik denk dat ik voor in de wave, bij de pacers, wel minder hinder had gehad. Natuurlijk vis je tegen het eind wel lopers op van wave 1, maar dan heb je het begin wel vrijer kunnen lopen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Secsytime schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:22:
[...]

Aangezien zijn eigen gelopen tijden niet op een standaard poster zouden staan neem ik ook aan dat die poster wel zelf ontworpen is :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door m-vw op 25-04-2023 16:37 ]

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zat wat meer op mijn hartslag te letten de laatste tijd en ik vraag me af of mijn Apple Watch ernaast zit, of dat ik te hard loop.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar afgelopen zondag. 10km gelopen in 42m59s, waarvan 13 min in Zone 4 (157-170BPM), 27min in Zone 5 (171+BPM) en de rest in Z3. Dit was ook een redelijke effort (en PR) maar heb daarna de resterende km naar huis vlot gewandeld.

Als ik kijk naar andere loopjes de afgelopen maanden zie ik ook dat ik bijna alleen in Zone 4 zou lopen. Bijvoorbeeld laatst een keer 15km, waarbij de eerste 3 minuten de hartslag omhoog gaat, en vervolgens loop ik 1h5m constant in Z4. Dat matched niet met de adviezen die ik online zie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:39

Redcoil

Polyinterpretabel

Dipsausje schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:50:
Ik zat wat meer op mijn hartslag te letten de laatste tijd en ik vraag me af of mijn Apple Watch ernaast zit, of dat ik te hard loop.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar afgelopen zondag. 10km gelopen in 42m59s, waarvan 13 min in Zone 4 (157-170BPM), 27min in Zone 5 (171+BPM) en de rest in Z3. Dit was ook een redelijke effort (en PR) maar heb daarna de resterende km naar huis vlot gewandeld.

Als ik kijk naar andere loopjes de afgelopen maanden zie ik ook dat ik bijna alleen in Zone 4 zou lopen. Bijvoorbeeld laatst een keer 15km, waarbij de eerste 3 minuten de hartslag omhoog gaat, en vervolgens loop ik 1h5m constant in Z4. Dat matched niet met de adviezen die ik online zie...
Dat ligt er denk ik ook aan hoe je hartslagzones bepaald zijn. Heb je dit laten bepalen of heb je daar zelf een schatting van gemaakt?

Het kan namelijk zo zijn dat jouw zones hoger liggen dan gemiddeld en je dus eigenlijk Z2 of zelfs Z1 hebt gelopen, maar dat weet je eigenlijk pas zeker als dit in gecheckt via (bijv.) een sportmedisch onderzoek.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Dipsausje schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:50:

De gouden vraag: hoe heb je je zones bepaald?

Bij een 10k volle bak zou ik verwachten dat je rond omslagpunt loopt. In veel systemen in dat het punt tussen Z4 en Z5. Dus dat kan.

Maar als je stelt dat je eigenlijk alleen maar in Z4 loopt. Dan roept dat wel vragen op. Óf je loopt altijd heel hard je best te doen, óf het klopt niet :P
Dan is de vraag wat er niet klopt. Je zone-instellingen of de (optische) meting van je horloge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Redcoil schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:04:
[...]

Dat ligt er denk ik ook aan hoe je hartslagzones bepaald zijn. Heb je dit laten bepalen of heb je daar zelf een schatting van gemaakt?

Het kan namelijk zo zijn dat jouw zones hoger liggen dan gemiddeld en je dus eigenlijk Z2 of zelfs Z1 hebt gelopen, maar dat weet je eigenlijk pas zeker als dit in gecheckt via (bijv.) een sportmedisch onderzoek.
Als het goed is vergoed mijn verzekering dit jaar €150 voor een sportmedisch onderzoek (NN), misschien sowieso eens een goed idee. Z1 of Z2 vermoed ik overigens niet, daarvoor zweet ik teveel en is m'n ademhaling te ver van normaal af.
Roozzz schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:05:
[...]

De gouden vraag: hoe heb je je zones bepaald?

Bij een 10k volle bak zou ik verwachten dat je rond omslagpunt loopt. In veel systemen in dat het punt tussen Z4 en Z5. Dus dat kan.

Maar als je stelt dat je eigenlijk alleen maar in Z4 loopt. Dan roept dat wel vragen op. Óf je loopt altijd heel hard je best te doen, óf het klopt niet :P
Dan is de vraag wat er niet klopt. Je zone-instellingen of de (optische) meting van je horloge...
Ik heb zelf niks bepaald, de Apple Watch beweerd zichzelf te kalibreren daarvoor. Heeft de max op 185 en rust op 47 gezet voor mij. Zit nu op Strava eens terug te kijken naar november 2021, toen heb ik mijn Garmin verruild voor een Apple Watch. Zie daar wel dat de gem BPM van 150-155 vervolgens naar 160-165 ging, dus misschien zit de Apple Watch te hoog. Aan de andere kant ben ik ook harder gaan lopen sindsdien en de Garmin (Vivoactive 4) verruild omdat die voor de 2e keer in een half jaar kapot was gegaan.

Eens kijken of ik op basis van al die gegevens ergens anders ook de zones kan laten berekenen?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mosselmossel
nogeeninlog schreef op zondag 23 april 2023 @ 18:06:
Het raceverslag van Tazzios was wat laat, het mijne nog ietsje later.

***members only***

Dus mensen, vul die contactgegevens achterop je startnummer in! Natuurlijk vind je dat niet nodig, maar je weet gewoon niet hoe het gaat lopen en het invullen is geen moeite.
Ik denk dat we je redder ook hebben gevonden. Kijk dit. Komt ernstig overeen: https://www.omroepzeeland...t-eerst-dat-het-kramp-was

Acties:
  • +49 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:20
Raceverslag Londen marathon 2023.

Ik was met met een reisbureau en het ontbijt was voorzien om 5.30 en de busrit naar de start (heel vroeg wegens wegafsluitingen) was om 6.30, zodanig dat we al om 7.15 op de verzamelzone aanwezig waren.
Dat terwijl de start voor mij (gele groep, wave 2) pas om 10:05 was.
Het was een graad of 8 's morgens, dus echt koud. Het voordeel van het vroege uur was dat er nog niemand in de omkleedtent was, zodat we ons met een groepje of 4 in een van de hokjes konden neerzetten. Lang gepraat en later kwamen er ook nog een paar Britten bij. Goed gesprek gehad over de Brexit ;)

Iets voor negen vond ik het een goed moment om naar het toilet te gaan. Maar tot mijn verrassing was het terrein intussen redelijk vol en de rijen waren gigantisch. Voor elk groepje toiletten stond een rij van 100 man !
Na 40 minuten was het eindelijk mijn beurt. Intussen was het ook beginnen motregelen.
Queuing in the drizzle, hoe Engels kan je het hebben ?

Nadien was het tijd om in het startvak plaats te nemen. Met10 graden en motregen wachtte ik zo lang mogelijk om mijn oude jas weg te nemen, om nadien in short en singlet in het startvak plaats te nemen.
Het plan was de 3:05 pacer te volgen. Ik gaf hem 30 seconden voorgift en na enkele kilometers was ik erbij.
Tot mijn verrassing waren er de eerste 5 km al enkele flinke hellingen. Londen wordt altijd een vlakke en snelle marathon genoemd, nou, zo vlak vond ik 'm niet. OK, er zijn geen grote hellingen, maar het gaat nagenoeg constant licht op en neer. Enkel tussen km 7 en 12 lag er een volledig vlak stuk.

Zoals gewoonlijk voelde ik me erg sterk de eerste 5 km (typisch) en die passeerden in 4:18 min/km gemiddeld. De 10 km passeerde ik in 43 minuten. Door de plassen en de motregen waren de kousen nat, dus ik verwachtte blaren, maar die bleek ik later gelukkig niet te hebben.

Op 10 mijl (16 km) begon ik de eerste vermoeidheid in de benen te voelen. Het was uitkijken naar de Tower Bridge op 20 km, een zee van lawaai en een mooi moment.
Overigens bijna op alle plaatsen een enthousiast publiek, en de Spaanse pacer had er een handje van weg om het publiek nog wat meer op te zwepen.

Halverwege kwam ik door net onder de 1:32. So far so good.
Op km 23 stonden vrouw en dochters. Ik miste de Maurten die mijn oudste aangaf en sprintte terug om het te aan te nemen. Dat gaf wel een adrenalineboost.

De pacer hield het tempo strak en vanaf km 28 moest ik 'm stilaan laten gaan. Ik liep niet veel trager, misschien 5 sec/km, maar het was niet het moment om te versnellen om weer aan te haken. Ik was ook 30 sec na de pacer gestart, dus als ik 30 seconden na de pacer zou finishen, dan zou ik dezelfde netto tijd hebben.
Rond km 30 begon ik te dromen van een versnelling op km 35 (ook typisch).

Vervelend was dat vanaf halfweg mijn maag weer was beginnen opspelen, een gevoel dat ik herkende van mijn maagdarmontsteking 2 weken geleden. Het plan was om elke 6 km een Maurten gel te nemen (en daarna telkens een flesje water van de organisatie te drinken). De eerste drie keer lukte dat goed, maar nadien kreeg ik een vol gevoel in mijn maag en de vierde Maurten (de eerste met cafeïne) nam ik pas op km 30. De voeding kwam een paar keer terug naar boven, gelukkig zonder te braken.

Halfweg was het gestopt met regenen en ondanks de temperatuur van een graad of 11 voelde ik dat ik neiging had om te verhitten. Daarom nam ik vanaf dan bij elke waterpost een flesje water, nam 1 of 2 slokken en goot de rest over mijn hoofd en rug om af te koelen. Dat werkte goed, ik kreeg het niet meer te warm.

Op 31 km passeerde ik vrouw en dochters op minder dan 2 meter, maar ik zag of hoorde ze totaal niet.
Op km 32 begonnen de benen meer pijn te doen. Mentaal begon ik af te tellen naar 35 km. De droom van een versnelling was verdwenen ;)
Achteraf zag ik dat ik tussen km 30 en 35 weer 5sec/km vertraagde tov de vorige 5 km split (deze ging in 4:33/km). Zelf had ik daar niet echt een idee van, want de hoge gebouwen t.h.v. Canary Warf staan er om bekend dat ze de GPS doen tiltslaan, en dat was ook bij mijn horloge het geval.

Toen bereikte ik de 35 km en begon ik van kilometer naar kilometer af te tellen. Het parcours bleef golven.
Ik nam op 35 km een laatste gel, deze keer geen Maurten maar eentje van de London marathon, en die was gelukkig zo zoet en suikerachtig als ik hoopte. Het was hét moment om wat snelle suikers te voelen.
Het publiek supporterde nog steeds luidkeels, maar ik was zo geconcentreerd op mezelf dat ik weinig meekreeg van de mensenzee. Wel begonnen meer en meer mensen voor me te vertragen of te wandelen.
Wat hoofdrekenen op km 36 en ik zag dat een tijd onder de 3:10 er nog zou inzitten, mits ik niet zou instorten.
Op km 38 waren de benen volgelopen, ze deden heel hard pijn en naar mijn gevoel kwamen mijn voeten nog nauwelijks van de grond.
Ook hier wat hoofdrekenen, en als ik de laatste 4 kilometers aan 12 per uur (5min/km) kon blijven lopen, dan zat een tijd van 3:08 erin ! Dat zou mijn tweede beste tijd ooit zijn, op mijn dertiende marathon.
Km 38 en 39 gingen aan 4:59 en 5:08.
"Waarom loop ik marathons ? En als ik ze toch loop, waarom loop ik ze dan niet gewoon op een rustig tempo om van de sfeer te genieten ? Ik loop nooit meer marathons ! "
Ik zette de negatieve gedachten van me af, probeerde mijn loophouding te verzorgen en vond ergens toch nog de wilskracht om mijn doodvermoeide benen te dwingen om km 40 en 41 af te leggen aan 4:42/km.
Weer wat hoofdrekenen en ik dacht dat onder de 3:08 mogelijk was. Op de iconische laatste rechte lijn, met Buckingham Palace in de rug, perste ik er nog een sprint uit en ik finishte in 3:07:55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20

***members only***

Dus mensen, vul die contactgegevens achterop je startnummer in! Natuurlijk vind je dat niet nodig, maar je weet gewoon niet hoe het gaat lopen en het invullen is geen moeite.
Jeetje man. Wat een pech, maar ook wat een geluk. Goed herstel gewenst!

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yer00n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:57
Deninho85 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:20:
Ik heb onlangs de app workoutdoors gekocht omdat je deze tegenwoordig kan koppelen met de stryd. Als ik ga zoeken naar de nearby sensors ziet hij hem echter niet. Ik heb al een workout gedaan met de stryd om te zien of hij hem dan pakt en aan de lader gedaan om te kijken of hij dan zichtbaar wordt. Iemand hier een tip voor? Daarnaast vroeg ik mij af (mocht ik het voor elkaar krijgen)of je de workouts kan uploaden naar de strydapp?
Zie http://workoutdoors.net/Sensors.html#troubleshooting

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:12
redwing schreef op maandag 24 april 2023 @ 15:49:
[...]

Momenteel zit de max. rond de 175 (en in rust rond de 50). Als ik naar een paar jaar geleden kijk, liep ik toen bij een duurtempo (15km) met een hartslag van rond de 145-150. Sindsdien is mijn max hartslag iets omlaag gegaan, maar mijn hartslag tijdens zo'n duurtempo dus juist omhoog naar 155-160 gegaan.

En nu weet ik ook wel dat dat komt doordat ik tussendoor minder intensief heb gesport, maar ik vraag me af wat nu het beste is om hierop te trainen. Want een langzamere duur vind ik echt voor geen meter lopen, en dan heb ik juist het idee dat ik veel eerder echt moe wordt (en dat laat mijn hartslag dus ook zien, die gaat dan zo mogelijk nog sneller naar die 155-160)
Dat is niet vreemd. Langzame duurloopjes vinden veel lopers aanvankelijk heel moeilijk, terwijl het echt de manier is om je hartslag omlaag te krijgen. Als je looptechniek goed op orde is, dan gaat een laag tempo makkelijker. Misschien kun je dat zien als een signaal om, naast focus op rustig tempo, ook wat extra aandacht aan je techniek te geven. Dat zal je nu helpen om langzaam te lopen, waarmee je duurvermogen omhoog gaat en je hartslag omlaag. Op de langere termijn trek je juist ook op hogere snelheid profijt van een goede looptechniek. Het duurt wel even voordat je verlaging van je hartslag gaat zien bij gelijke inspanning. Dat resultaat zie je niet met een paar keer lopen. Blijven doen, langzame loopjes zijn in meerdere opzichten een onderschat trainingselement.
Fraggert schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:16:
Nou, ik heb de lokale AV maar eens een mail gestuurd om te informeren naar de mogelijkheid om eens mee te trainen.

[knip ]

Ik heb erg veel moeite om me tot een echt schema te zetten, ik val terug op heel veel Z2 werk, laag tempo en
grote afstand. Zo heb ik vrij snel mijn aerobe vermogen opgebouwd en kon ik dergelijke afstanden prima hobbelen maar ik doe mijzelf hiermee te kort.

Ik varieer niet tot nauwelijks in mijn training, dus een beetje begeleiding is volgens mij heel geen gek idee. Ik weet van mijzelf dat ik even wat externe motivatie nodig heb :+

Dinsdagavond, donderdagavond en zaterdagochtend. Laat dat nou nét 2 avonden zijn die anders bankhangend en Netflixend worden doorgebracht en die zaterdagochtend bruist ook niet bepaald van de energieke activiteiten :+

eens zien wat zo'n kennismaking gaat brengen :)
Ik ben ook met zo'n proeflesje begonnen bij de lokale AV. Dacht dat ik het niks zou vinden, lopen in een groep bij een club. Trainingen op een baan, dat moet toch saai wezen. Inmiddels ben ik enthousiaste loper en een vaste waarde op drie trainingen in de week. Hier ook twee avonden op de baan en de zaterdagmorgen buiten in bos en duinen. Ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. En volop variatie in de trainingsvormen. Zo zou ik het op mezelf nooit ingedeeld hebben en ik ga er goed op. We horen graag hoe het je vergaat in de proeflessen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Antonius schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:27:
[...]

Dat is niet vreemd. Langzame duurloopjes vinden veel lopers aanvankelijk heel moeilijk, terwijl het echt de manier is om je hartslag omlaag te krijgen. Als je looptechniek goed op orde is, dan gaat een laag tempo makkelijker. Misschien kun je dat zien als een signaal om, naast focus op rustig tempo, ook wat extra aandacht aan je techniek te geven. Dat zal je nu helpen om langzaam te lopen, waarmee je duurvermogen omhoog gaat en je hartslag omlaag. Op de langere termijn trek je juist ook op hogere snelheid profijt van een goede looptechniek. Het duurt wel even voordat je verlaging van je hartslag gaat zien bij gelijke inspanning. Dat resultaat zie je niet met een paar keer lopen. Blijven doen, langzame loopjes zijn in meerdere opzichten een onderschat trainingselement.

[...]

Ik ben ook met zo'n proeflesje begonnen bij de lokale AV. Dacht dat ik het niks zou vinden, lopen in een groep bij een club. Trainingen op een baan, dat moet toch saai wezen. Inmiddels ben ik enthousiaste loper en een vaste waarde op drie trainingen in de week. Hier ook twee avonden op de baan en de zaterdagmorgen buiten in bos en duinen. Ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. En volop variatie in de trainingsvormen. Zo zou ik het op mezelf nooit ingedeeld hebben en ik ga er goed op. We horen graag hoe het je vergaat in de proeflessen :Y
Ah thanks man, dat is goed te horen, ik loop graag in het bos en het asfaltwerk dat ik zelf loop zie ik echt als noodzakelijk kwaad.

Ik hoop dat het stukje clubverband daar een leuke extra dimensie aan toevoegt maar als ik jouw stukje zo lees heb ik daar het volste vertrouwen in.

I’ll keep you posted:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Antonius schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:27:
[...]

Ik heb in het verleden al veel gelopen en de techniek is gewoon goed. Dat is ook bevestigd door de fysio, het enige commentaar was dat ik mijn voet iets te plat neerzet, maar door te korte achillespezen kan daar niet veel aan gedaan worden.Maar het punt is vooral dat ik me mateloos irriteer aan een tempo dat 'te laag' ligt. Ik heb dan continue de neiging om harder te gaan lopen, dus ik ben vooral bezig met de hele tijd langzamer te gaan lopen. Ik denk dan ook dat ik hiervoor maar eens 1 of 2 keer per week op de loopband ga staan (saai, maar wel makkelijk constant langzaam te houden.... ;) )

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Fraggert schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:51:
[...]

Ah thanks man, dat is goed te horen, ik loop graag in het bos en het asfaltwerk dat ik zelf loop zie ik echt als noodzakelijk kwaad.

Ik hoop dat het stukje clubverband daar een leuke extra dimensie aan toevoegt maar als ik jouw stukje zo lees heb ik daar het volste vertrouwen in.

I’ll keep you posted:)
Ja hier is het een prima sfeertje bij de lokale AV, zowel lopers als de trainersgroep d:)b

Ik loop weinig asfalt. De snelle trainingen zijn op de baan. Zo nu en dan een langzame duurloop buiten. De zaterdagmorgen training is voor mij in bos en duinen. Een geweldige luxe om dat op fietsafstand te hebben. En lekker trailen, altijd mooie paadjes lopen zonder zelf een route te hoeven bedenken. Jaja, ik heb een zwaar leven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
redwing schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:54:
[...]

Ik heb in het verleden al veel gelopen en de techniek is gewoon goed. Dat is ook bevestigd door de fysio, het enige commentaar was dat ik mijn voet iets te plat neerzet, maar door te korte achillespezen kan daar niet veel aan gedaan worden.Maar het punt is vooral dat ik me mateloos irriteer aan een tempo dat 'te laag' ligt. Ik heb dan continue de neiging om harder te gaan lopen, dus ik ben vooral bezig met de hele tijd langzamer te gaan lopen. Ik denk dan ook dat ik hiervoor maar eens 1 of 2 keer per week op de loopband ga staan (saai, maar wel makkelijk constant langzaam te houden.... ;) )
Sorry, miskleun van mij :o
Ik weet niet wat er te doen is aan de irritatie factor. Ik vind het wel moeilijk om op mezelf langzaam te lopen. In een groepje met een goede trainer voorop is een LSD loopje voor mij wel goed te doen. Absoluut verbod om de trainer in te halen, gewoon erachter blijven, pasfrequentie niet in laten kakken (korte pasjes dus) en gezellig kletsen onderweg. Dat werkt voor mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Ach, in het verleden heb ik daar wel veel moeite voor moeten doen, dus het is wel een bekend probleem en ook goed dat je het benoemd.
Ik weet niet wat er te doen is aan de irritatie factor. Ik vind het wel moeilijk om op mezelf langzaam te lopen. In een groepje met een goede trainer voorop is een LSD loopje voor mij wel goed te doen. Absoluut verbod om de trainer in te halen, gewoon erachter blijven, pasfrequentie niet in laten kakken (korte pasjes dus) en gezellig kletsen onderweg. Dat werkt voor mij wel.
Klopt, maar omdat ik nog wel mijn heup in de gaten houd en dus soms tussendoor de training nog aanpas, vind ik het nog niet zo logisch om met anderen te gaan lopen. Dan moeten ze zich aan mij aanpassen en dat is nog niet zo handig. Maar misschien dat ik binnenkort eens met de buren mee ga lopen. Als die samen lopen ligt het tempo voor mij op een mooi laag nivo en dan kan ik ook makkelijk tussendoor afhaken of alleen verder.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• influenza
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 12:44
Gisteren voor het eerst sinds de marathon van Rotterdam weer eens getraind. Allemaal rustig aan en niet te gek. 10 km in een minuut of 50. Nog steeds wat (lichte) irritatie aan enkel en kuit, maar niet echt last van gehad met het lopen.

Wel tijd gehad voor wat reflectie. Op zich super tevreden met mijn tijd van 3:05, maar toch denk ik dat het wel onder de 3 uur moet kunnen. Dan ga je toch allerlei dingen bedenken :P

- Meer dan genoeg "langzame" kilometers gemaakt. Dat is nooit mijn probleem geweest, ik ben goed in rustig trainen. Langste duurloop ruim 35 km op 4:55/km gemiddeld.
- Omvang niet enorm hoog. Max 75 kilometer in mijn langste week. Dat kan wellicht wel wat meer maar is toch ook wel lastig met full time job, co-ouderschap van 2 jonge kinderen en ook nog een beetje de rust in de gaten houden. Wel elke week rond de 60 km met 5x 30+ trainingen in aanloop naar de marathon.
- Geen specifiek schema gevolgd. Gewoon de clubtrainingen gedaan, met wat extra kilometers door erheen te lopen en weer terug naar huis. In het weekend een korte en lange duurloop. Met een specifiek schema sta ik wellicht beter voorbereid aan de start. Aan de ene kant geeft het houvast aan de andere kant weer twijfel omdat het lang niet altijd zal lukken het schema te volgen vrees ik.
- Ik ben bepaald niet de lichtste deelnemer met 1.82m/80kilo. Heb niet de ambitie om enorm mager door het leven te gaan. Hou van lekker eten en drinken en hang ook nog wel graag aan de gewichten in de sportschool. Maar ook hier zal nog wel wat winst te behalen zijn.
- Vanaf 1 januari geen alcohol gedronken. Of het heeft bijgedragen aan mijn fitheid geen idee natuurlijk, al zal dat vast wel. Weet wel dat ik dat nooit meer zo rigoureus ga doen :P.

Of ik het nog een keer ga proberen weet ik nog niet, daar ga ik de komende maanden eens rustig over nadenken. Doelen voor de rest van het jaar zijn een snelle 5 km (sub 18) en een snelle 10 (rond de 37 minuten of er net onder). Wel zin om weer lekkere tempo's te trainen, dat heb ik wel gemist de laatste maanden (naast een lekker biertje/wijntje op zijn tijd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw

m-vw

Secsytime schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:22:
[...]

https://www.zegepraal.nl

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 19:28
influenza schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:18:
...

Wel tijd gehad voor wat reflectie. Op zich super tevreden met mijn tijd van 3:05, maar toch denk ik dat het wel onder de 3 uur moet kunnen. Dan ga je toch allerlei dingen bedenken :P

...
- Ik ben bepaald niet de lichtste deelnemer met 1.82m/80kilo. Heb niet de ambitie om enorm mager door het leven te gaan. Hou van lekker eten en drinken en hang ook nog wel graag aan de gewichten in de sportschool. Maar ook hier zal nog wel wat winst te behalen zijn.
...
Allereerst nog congrats met je mooie tijd! _/-\o_
Gewicht kan een behoorlijke rol spelen, zeker op zulke lange afstanden. De crux is echter dat lichter = sneller alleen maar opgaat als al het andere gelijk blijft! Dus je moet geen spiermassa kwijtraken en je gezondheid / weerstand moet niet achteruit gaan. Dat gezegd hebbend: grof gezegd is 1kg lichter is 1% prestatieverbetering. Althans, aldus een bevriende sportarts, ik heb even geen bronnen. Dat lijkt weinig, maar 2kg lichter betekent op een marathon dus al ruim 3 minuten sneller.
Maar check ook eens https://blog.stryd.com/2021/08/04/weight-mass-and-speed/

3u marathon, 80kg = 4,25 watt/kg. == 340 watt
stel je produceert dezelfde 340 watt maar je weegt 75kg: 4,5 watt/kg = 2u52 marathon...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
estorino schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:50:
[...]

Allereerst nog congrats met je mooie tijd! _/-\o_
Gewicht kan een behoorlijke rol spelen, zeker op zulke lange afstanden. De crux is echter dat lichter = sneller alleen maar opgaat als al het andere gelijk blijft! Dus je moet geen spiermassa kwijtraken en je gezondheid / weerstand moet niet achteruit gaan. Dat gezegd hebbend: grof gezegd is 1kg lichter is 1% prestatieverbetering. Althans, aldus een bevriende sportarts, ik heb even geen bronnen. Dat lijkt weinig, maar 2kg lichter betekent op een marathon dus al ruim 3 minuten sneller.
Maar check ook eens https://blog.stryd.com/2021/08/04/weight-mass-and-speed/

3u marathon, 80kg = 4,25 watt/kg. == 340 watt
stel je produceert dezelfde 340 watt maar je weegt 75kg: 4,5 watt/kg = 2u52 marathon...
Thanks!
Ja ik ken de theorie wel, maar ik betwijfel of die relatie zo makkelijk is als wordt voorgedaan. Uiteraard gaat het makkelijker als je lichter bent. Maar ik merk bij mezelf dat er echt wel een omslagpunt is dat het ten koste gaat van andere zaken (die je al noemt). Daarnaast krijg ik dan vragen of het allemaal wel goed gaat met me ;) Voor mezelf heb ik het gevoel dat dat punt rond de 78 kilo ligt. Dus kan wel wat lichter en zal best wel iets schelen in tijd, maar ook niet enorm veel.

Aan de andere kant is het ook wel grappig, omdat mijn postuur altijd leidt tot enorme onderschatting. Zo was ik onlangs bij de Run2day in Rotterdam om een nieuw shirt te kopen. Die wilden me zo'n beetje in een thermo met lange mouwen laten lopen, want zo warm ging het niet worden met de marathon meneer. Komt uiteraard de onvermijdelijke vraag wat je dan denkt te gaan lopen. Bij mijn antwoord rond de 3 uur werd ik nog net niet keihard uitgelachen, hoewel ik kon zien dat dit de nodige moeite kostte. Toen werd me een singletje aangeraden :P Sowieso vind ik het personeel in die winkel verschrikkelijk arrogant (het is dat het zo'n beetje naast mijn werk is...), maar dit gebeurt me wel vaker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
influenza schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:59:
[...]

Thanks!
Ja ik ken de theorie wel, maar ik betwijfel of die relatie zo makkelijk is als wordt voorgedaan. Uiteraard gaat het makkelijker als je lichter bent. Maar ik merk bij mezelf dat er echt wel een omslagpunt is dat het ten koste gaat van andere zaken (die je al noemt). Daarnaast krijg ik dan vragen of het allemaal wel goed gaat met me ;) Voor mezelf heb ik het gevoel dat dat punt rond de 78 kilo ligt. Dus kan wel wat lichter en zal best wel iets schelen in tijd, maar ook niet enorm veel.

Aan de andere kant is het ook wel grappig, omdat mijn postuur altijd leidt tot enorme onderschatting. Zo was ik onlangs bij de Run2day in Rotterdam om een nieuw shirt te kopen. Die wilden me zo'n beetje in een thermo met lange mouwen laten lopen, want zo warm ging het niet worden met de marathon meneer. Komt uiteraard de onvermijdelijke vraag wat je dan denkt te gaan lopen. Bij mijn antwoord rond de 3 uur werd ik nog net niet keihard uitgelachen, hoewel ik kon zien dat dit de nodige moeite kostte. Toen werd me een singletje aangeraden :P Sowieso vind ik het personeel in die winkel verschrikkelijk arrogant (het is dat het zo'n beetje naast mijn werk is...), maar dit gebeurt me wel vaker ;)
Ik had meer verwacht van Run2Day de winkel van Eric Brommert. Maar goed je kunt niet alles hebben in het leven.

Tja de Run Pro Calculator zegt dat je als je 78 weegt nu een marathon rent in 3:00:23. Maar goed hoe realistisch is is ook maar de vraag. Als jij je lekker voelt met 80kg dan lekker met dat gewicht trainen.
Bedoel Nick Bare rent ook een 2:50 Marathon met 88kg dus ja het is maar net waar je voor traint.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mosselmossel
GerGio schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:53:
[...]

Ik had meer verwacht van Run2Day de winkel van Eric Brommert.
Heb je weleens goed geluisterd naar hem in de hardlooppodcast? Die is niet bepaald begripvol over alles hoor. Bewondering komt bij hem echt pas met rappe tijden. Dus ik snap wel dat hij zo'n gevoel heeft in die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
mosselmossel schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:10:
[...]

Heb je weleens goed geluisterd naar hem in de hardlooppodcast? Die is niet bepaald begripvol over alles hoor. Bewondering komt bij hem echt pas met rappe tijden. Dus ik snap wel dat hij zo'n gevoel heeft in die winkel.
Het was voor de duidelijkheid niet Eric zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
GerGio schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:53:
[...]

Ik had meer verwacht van Run2Day de winkel van Eric Brommert. Maar goed je kunt niet alles hebben in het leven.

Tja de Run Pro Calculator zegt dat je als je 78 weegt nu een marathon rent in 3:00:23. Maar goed hoe realistisch is is ook maar de vraag. Als jij je lekker voelt met 80kg dan lekker met dat gewicht trainen.
Bedoel Nick Bare rent ook een 2:50 Marathon met 88kg dus ja het is maar net waar je voor traint.
Kende deze man niet, maar zie dat hij wel een wat ander vetpercentage heeft dan ik :P :X

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:21
mosselmossel schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:44:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Ik zou persoonlijk niet mijn verwachtingen van deze Run2Day winkel laten bepalen op basis 1 persoonlijke ervaring en de persoonlijkheid van Eric Brommert...

Wat betreft de discussie gewicht vs prestatie, die correlatie is er uiteraard, mits gewicht niet ten koste gaat van spiermassa. Een (structureel) lager gewicht als doel op zich houdt echter vaak wel in dat je je levensstijl dient aan te passen en dan rijst te vraag, wat het je er voor over en hoe ver wil je er voor gaan? Als je weekvolume 50 km is dan kun je er ook 60 van maken, of 70, of 80... Je kunt je eet en/of drinkgewoontes aanpassen, enz. Ook hier weer, hoe veel (tijd) heb je er voor over?

Ik heb best wat tijd over voor mijn persoonlijke doelen, maar zo vond ik 2 weken voor de marathon geen alcohol nuttigen eigenlijk al best veel. :P

Genieten is natuurlijk het belangrijkste en ieder geeft daar op zijn of haar eigen manier invulling aan.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@nogeeninlog

Jeemig-de-peemig wat een verhaal man :o

Ik kan het amper in woorden gieten maar wat fijn dat we je verhaal nog kunnen lezen hier.

Het minste wat ik kon doen was gehoor geven aan je oproepje om te zorgen dat ik tijdens het hardlopen identificeerbaar ben mocht er onverhoopt eens iets gebeuren tijdens het hardlopen.
Zowel voor familie als hulpverleners.

Ik heb zojuist dan ook bij https://www.roadid.com wat ID tags gekocht (tijdelijk free shipping).

Ik heb een badge voor mijn Forerunner-bandje, 2 verschillende polsbandjes om uit te proberen en nog een extra losse badge die ik met een magneet of zo aan mijn vest kan bevestigen, kan ik mooi even proberen wat goed bevalt in het gebruik.

Als het spul binnen is dan laat ik wel even zien waar ik voor heb gekozen.

Beterschap gewenst in elk geval, ik hoop dat je er snel weer bovenop bent en weer van je sport kan genieten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
influenza schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:02:
[...]

Kende deze man niet, maar zie dat hij wel een wat ander vetpercentage heeft dan ik :P :X
O ik las zaken als ik hang graag aan gewichten en bij 78 kg vragen mensen of het wel goed met me gaat dus ik dacht dit beeld komt wel aardig overeen.

Ach hij traint een hoop voor promotie van zijn bedrijf. Dat doet niet onder voor de prestaties die hij levert overigens.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:50
Secsytime schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:55:
[...]

Thanks voor de reacties allemaal! Gezien we vrij veel leuke reacties van vrienden/familie hebben gekregen, maar ook wat wensen voor andere kleuren combinaties hebben we op Etsy even snel een shop opgezet.

Met de volgende link kom je in de shop en krijg je 75% korting, wat uitkomt op ongeveer de productiekosten voor ons :) We kunnen in principe elke race/route maken, maar voor nu hebben we voor Rotterdam en Londen er wat op staan. De link hieronder stuurt je gelijk naar de shop.

Members only: kortingscode

(als dit niet mag, let me know dan haal ik het weg :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
GerGio schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:36:
[...]

O ik las zaken als ik hang graag aan gewichten en bij 78 kg vragen mensen of het wel goed met me gaat dus ik dacht dit beeld komt wel aardig overeen.

Ach hij traint een hoop voor promotie van zijn bedrijf. Dat doet niet onder voor de prestaties die hij levert overigens.
Haha nou nee. Ik ben niet moddervet of zo, maar wel wat zwaarder dan de gemiddelde loper, zeker als ik kijk naar welke positie ik eindig bij wedstrijdjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
Tim_W schreef op woensdag 26 april 2023 @ 13:22:
Ik zou persoonlijk niet mijn verwachtingen van deze Run2Day winkel laten bepalen op basis 1 persoonlijke ervaring en de persoonlijkheid van Eric Brommert...
Dat moet je ook zeker niet doen. Ik ben hier nu een keer of 3 geweest en wel telkens dezelfde ervaring dat men enorm vol van zichzelf is. Op zich moeten ze dat zelf weten natuurlijk. Maar als je dan heel opzichtig tegen een klant zegt: "zo dan ga je wel aardig wat mensen achter je laten he" met een onmiskenbare ondertoon van ik geloof er geen reet van is dat niet heel erg professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Dang, zag toevallig deze voorbij komen...

Russ Cook gaat over de complete lengte van Afrika rennen :P

https://www.strava.com/activities/8954866817

en

https://twitter.com/harde...&t=czwpaVh2my34iKVcXOqpew

Das best.... extreem (en uber tof)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerGio
influenza schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:36:
[...]

Haha nou nee. Ik ben niet moddervet of zo, maar wel wat zwaarder dan de gemiddelde loper, zeker als ik kijk naar welke positie ik eindig bij wedstrijdjes.
Tja, Je bent 1cm langer en 8kg zwaarder dan mij. Maar je loopt de marathon wel 22 minuten sneller. Dus ja trek zelf je conclusies. Ik moet overigens zeggen dat dit mijn eerste was. Daarnaast ben ik blij met mijn 72kg en ik zou eigenlijk niet echt lichter willen worden dan dit. Ook mijn tijd was meer dan prima (voor mij)

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
GerGio schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:05:
[...]

Tja, Je bent 1cm langer en 8kg zwaarder dan mij. Maar je loopt de marathon wel 22 minuten sneller. Dus ja trek zelf je conclusies. Ik moet overigens zeggen dat dit mijn eerste was. Daarnaast ben ik blij met mijn 72kg en ik zou eigenlijk niet echt lichter willen worden dan dit. Ook mijn tijd was meer dan prima (voor mij)
Mijn vriendin weegt 62 kilo en liep dezelfde tijd als jij, die moet zich schamen :P.

Er is natuurlijk wel een relatie tussen gewicht en de tijd die je loopt, maar ik denk gewoon dat het iets complexer is dan lichter is beter.

Ik hoor het vaak hoor: de makkelijkste manier voor jou om ruim onder de 3 uur te lopen is "gewoon" 10 kilo af te vallen. A is dat niet zo makkelijk en B is het maar de vraag of ik me dan nog wel zo goed voel......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:48
influenza schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:18:
Gisteren voor het eerst sinds de marathon van Rotterdam weer eens getraind. Allemaal rustig aan en niet te gek. 10 km in een minuut of 50. Nog steeds wat (lichte) irritatie aan enkel en kuit, maar niet echt last van gehad met het lopen.

- Meer dan genoeg "langzame" kilometers gemaakt. Dat is nooit mijn probleem geweest, ik ben goed in rustig trainen. Langste duurloop ruim 35 km op 4:55/km gemiddeld.
- Omvang niet enorm hoog. Max 75 kilometer in mijn langste week. Dat kan wellicht wel wat meer maar is toch ook wel lastig met full time job, co-ouderschap van 2 jonge kinderen en ook nog een beetje de rust in de gaten houden. Wel elke week rond de 60 km met 5x 30+ trainingen in aanloop naar de marathon.
- Geen specifiek schema gevolgd. Gewoon de clubtrainingen gedaan, met wat extra kilometers door erheen te lopen en weer terug naar huis. In het weekend een korte en lange duurloop. Met een specifiek schema sta ik wellicht beter voorbereid aan de start. Aan de ene kant geeft het houvast aan de andere kant weer twijfel omdat het lang niet altijd zal lukken het schema te volgen vrees ik.
- Vanaf 1 januari geen alcohol gedronken. Of het heeft bijgedragen aan mijn fitheid geen idee natuurlijk, al zal dat vast wel. Weet wel dat ik dat nooit meer zo rigoureus ga doen :P.

Of ik het nog een keer ga proberen weet ik nog niet, daar ga ik de komende maanden eens rustig over nadenken. Doelen voor de rest van het jaar zijn een snelle 5 km (sub 18) en een snelle 10 (rond de 37 minuten of er net onder). Wel zin om weer lekkere tempo's te trainen, dat heb ik wel gemist de laatste maanden (naast een lekker biertje/wijntje op zijn tijd)
Als je met deze kilometers al 3:05 loopt, lukt sub 3 zeker met een specifieker schema en een paar kilo eraf.

In dit topic is het uiterlijk al eens aan bod gekomen. Een typische langeafstandsloper voldoet niet aan het schoonheidsideaal. Dat brengt nog wel eens vervelende opmerkingen met zich mee. Het lijkt alsof men makkelijker een opmerking maakt als je dunner dan ‘normaal’ bent dan dikker. Normaal tussen haakjes, want naar mijn mening verschuift dat normaal richting de ongezonde kant. Het is wat het is, jammer genoeg.

Zelf een goede ervaring gehad met Jack Daniels 2Q schema, hoewel best intensief. Ik had beter wat weken terug kunnen schroeven. Achteraf was ik volgens mij nog steeds wat vermoeid bij de start van de marathon. Dat is zonde natuurlijk.

Ik vind zelf de afwisseling prettig en dankzij de vele kilometers op marathontempo geeft dat steeds meer vertrouwen. Dan wat intervalsessies voor de afwisseling maar grootste deel blijven rustige kilometers uiteraard. Wel afhankelijk van wat je bij de club doet en je zou prima daarin wat kunnen schuiven. Schema is niet heilig. Wel de filosofie erachter dat je in het begin kilometers opbouwt en dan in de laatste weken meer op tempo doet.

Kijk ook naar de langere termijn; dankzij dit afgelopen blok heb je ook weer wat opgebouwd voor de toekomst. Bouw lekker door en focus op korte afstanden voor wat snelheid, is ook zeker mooi en goed voor de prikkels die je je lichaam geeft.

Maar goed, ik ken het tijdgebrek. Heb hier thuis dan ook beloofd dat ik komende tijd wat minder loop en minder ‘opeis’. Geven en nemen, komt wel weer. :) Dankzij het betere weer kan de hardloopbuggy ook meer naar buiten en dat biedt mogelijkheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Slickk op 26-04-2023 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Gisteren een wat sneller loopje gedaan en ook al maken segmenten op Strava mij niet zo heel veel uit, was het toch leuk om even tussen voluit te gaan en 500 meter in 1:29 af te leggen. Zo’n 4 seconden sneller dan jaartje terug toen ik dat deed. En dat terwijl ik richting het eind vaart minderde en vermoeidheid van Rotterdam er nog in zit. Benieuwd wat het gaat brengen de komende tijd met het oog op bijv 10km afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
influenza schreef op woensdag 26 april 2023 @ 16:16:
[...]
Mijn vriendin weegt 62 kilo en liep dezelfde tijd als jij, die moet zich schamen :P.

Er is natuurlijk wel een relatie tussen gewicht en de tijd die je loopt, maar ik denk gewoon dat het iets complexer is dan lichter is beter.

Ik hoor het vaak hoor: de makkelijkste manier voor jou om ruim onder de 3 uur te lopen is "gewoon" 10 kilo af te vallen. A is dat niet zo makkelijk en B is het maar de vraag of ik me dan nog wel zo goed voel......
Heb je tijdens de marathonvoorbereiding nog aan de gewichten gehangen ? Zo ja, dan zou ik dat eens laten.

Ik zwem tijdens de zomer 3x per week crawl, maar ik stop daarmee 1 maand voor de marathon. Scheelt 1 kg aan schouderspieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
influenza schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:38:
[...]

Dat moet je ook zeker niet doen. Ik ben hier nu een keer of 3 geweest en wel telkens dezelfde ervaring dat men enorm vol van zichzelf is. Op zich moeten ze dat zelf weten natuurlijk. Maar als je dan heel opzichtig tegen een klant zegt: "zo dan ga je wel aardig wat mensen achter je laten he" met een onmiskenbare ondertoon van ik geloof er geen reet van is dat niet heel erg professioneel.
Ja, ze mogen dat denken maar ze mogen het niet laten merken, dat is inderdaad niet professioneel.

Anderzijds denk ik dat er wel veel mensen luidop van sub-3 dromen, en laat ons eerlijk zijn, de meesten lukt het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Ik ben zelf één van die dromers, dus ik mag dat zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MrAcid schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:46:

Redenatie/idee is dat je je lichaam laat voelen dat de hartslag weer omlaag kan bij relatief hoge duurinspanning. Het gaat dus meer om de RUST fases dan de tempofases. Dit gaat niet na 1x resultaat hebben, maar in mijn ervaring is het wel effectief als je het een paar keer doet (en daarbij weer meer gaat lopen) en dat het dan het proces wat kan versnellen. Volgens mij heb ik deze training eens van @kenneth 'geleerd' maar dat weet ik niet meer zeker?
Ik heb hem van mijn trainer, dus kan kloppen :) De rust is inderdaad essentieel. De snelle stukken zijn enkel de voorbereiding (lactaat in je systeem jagen), en het kunstje is om dat lactaat in te zetten terwijl je vlot, maar onder je drempel, blijft doorlopen. Mentaal pittig, fysiologisch enorm nuttig.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:30

Aight!

'A toy robot...'

***members only***

Wow, heftig man! Heel veel sterkte met het herstel. Nog klachten ervan overgehouden?

Tijdens de marathon heb ik wel een paar mensen langs de kant zien liggen (onder een dekentje) met hulp erbij. En wij moesten op het eind (36-38 km) ook aan de kant omdat een ambulance langs moest.

Maar goede tip van het noodnummer, ik ben zo iemand die dat nooit invult maar ga dat nu mooi toch maar doen.

Trouwens ik zie dat men het over hartslag heeft, ik heb die van mij even bekeken in Rotterdam;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3r-K1wKf4kqSn-0dNROexUmQPE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q5vw6NnCRWJTO1uGK7ewIrOS.png?f=fotoalbum_large

Die is continue hoog geweest, volgens mij klopt die niet helemaal. Toch maar eens zo een hartslag band kopen. 4 jaar geleden eens zo een sport test bij het ziekenhuis gedaan, toen was max hartslag 175 dat ik een uur vol kon houden vertelde ze me.

[ Voor 29% gewijzigd door Aight! op 27-04-2023 09:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:57
De vraag of je 11 dagen na een all-out marathon voldoende bent hersteld voor een snelle halve marathon, kan ik nu ook met een volmondig nee beantwoorden (in ieder geval in mijn geval). 8)7
Afgelopen week na de marathon alleen maar rustige loopjes gedaan, wat steeds beter aanvoelde. Het enige dat erop wees dat de marathon nog niet helemaal uit het lijf was, was dat m'n hartslag nog wat hoger was dan gebruikelijk, maar de benen voelden goed hersteld aan.
Vandaag dus meegedaan aan een lokale halve marathon. Ik vermoedde wel dat een PR er niet in zou zitten, maar wilde de benen testen en kijken waar ik stond. Toch wat overmoedig gestart, slechts een paar sec/km langzamer dan m'n HM PR pace. Dat ging 10 km lang goed, maar m'n hartslag lag wel bijzonder hoog. De benen voelden goed, maar het was duidelijk dat het aerobe gestel nog niet klaar was voor zo'n inspanning. Daarna noodgedwongen het tempo laten zakken, uiteindelijk zelfs tot trager dan marathon pace. Gefinisht in 1:21, zo'n 4 minuten boven m'n PR.
De benen voelen nu trouwens veel minder 'gesloopt' aan dan na eerdere snelle HM's, waar ik na afloop soms half kreupel liep en constant tegen kramp aan zat. Grappig dat de impact blijkbaar toch zo veel lager is geweest dan bij een all-out HM.

Les dus voor de volgende keer: gewoon geen poging doen voor een snelle tijd op een HM in de weken na een marathon. :P Die paar weken hersteltijd zijn écht nodig.

Strava linkje.

@Aight! ik vind dat je hartslag-grafiek geen rare dingen laat zien, het lijkt op wat ik bij mezelf zie bij de marathon (loop met hs band). Mogelijk heb je bij de sporttest niet je maximale hartslag kunnen halen, bijvoorbeeld doordat je op een fiets zat i.p.v. op een loopband liep. In 4 jaar tijd kunnen je zones ook veranderen.
Een hartslagband is trouwens altijd een goed idee als je waarde hecht aan accurate hartslagmeting.

[ Voor 12% gewijzigd door Slupor op 28-04-2023 08:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Gister nieuwe trailschoenen gehaald bij de Decathlon (TR2). Vandaag eerste rondje over het MTB parcour van Vlaardingen (Broekpolder) 10km en ging best lekker, rustig aan gedaan, 7 MTBers tegen gekomen en rustig even aan de kant gegaan, heb geen haast ;)

Tegen kilometer 8 merkte ik wel dat ik een blaar onder mijn voeten aan het ontwikkelen was. Gelukkig is die niet helemaal doorgezet. Binnenkort eens kijken of dat met andere sokken beter gaat.

https://www.strava.com/activities/8965138990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Aai, lijkt erop dat mijn rechterknie er even klaar mee is :( . Gisteren rare bultje op de knie ontdekt, lijkt voornamelijk vocht te zijn en verder niet echt pijn of zo in het been.

Enigste andere rare "mankement" is dat de rechtervoet soms lijkt te slapen, dus ergens wordt ook een zenuw bekneld. Helaas verplicht rustig aan doen dus voor hopelijk een paar dagen. En dat vind ik maar een beetje moeilijk....

Ging net zo lekker weer met opbouwen na Sittard.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:33
Shinji schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:35:
Gister nieuwe trailschoenen gehaald bij de Decathlon (TR2). Vandaag eerste rondje over het MTB parcour van Vlaardingen (Broekpolder) 10km en ging best lekker, rustig aan gedaan, 7 MTBers tegen gekomen en rustig even aan de kant gegaan, heb geen haast ;)

Tegen kilometer 8 merkte ik wel dat ik een blaar onder mijn voeten aan het ontwikkelen was. Gelukkig is die niet helemaal doorgezet. Binnenkort eens kijken of dat met andere sokken beter gaat.

https://www.strava.com/activities/8965138990
Wat gaaf! Ik heb dat rondje enkele keren met de fiets gedaan en overweeg de laatste weken ook een paar trailschoenen aan te schaffen. Maar er is verder in de buurt niet super veel trail terrein. Misschien toch ook eens proberen met de schoenen aan!

Kreeg je geen opmerkingen van fietsers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Docslik schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:08:
[...]

Wat gaaf! Ik heb dat rondje enkele keren met de fiets gedaan en overweeg de laatste weken ook een paar trailschoenen aan te schaffen. Maar er is verder in de buurt niet super veel trail terrein. Misschien toch ook eens proberen met de schoenen aan!

Buiten vriendelijke goedemorgens niet ;) maar je moet denk ik wel echt de rustige momenten opzoeken.

Er zijn in het buitengebied nog wat van die gravel paadjes die ook wel leuk kunnen zijn, zijn in elk geval kilometers dan. Langs de vaart enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Wat gaaf! Ik heb dat rondje enkele keren met de fiets gedaan en overweeg de laatste weken ook een paar trailschoenen aan te schaffen. Maar er is verder in de buurt niet super veel trail terrein.
Doen! krijg je geen spijt van, gewoon setje instap-noppenschoenen in de uitverkoop en er gaat een (groene) wereld voor je open.

trail-terrein?..ik heb hier ook geen bergen.........gewoon lekker het bos in :P

die 10 meter hoogteverschil gister snapte mijn vrouw ook niks van op Connect.... dat is de spoortunnel _O-

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Gisteren, met koningsdag, een 10km wedstrijd gelopen in Elburg. Weer was echt perfect met 11 graden, zonnetje erbij. Had geen schema gedaan deze keer (derde keer dat ik deze wedstrijd liep), waardoor ik niet heel zeker was van mijn tempo. Uiteindelijk eerste rondje (parcours is 2x 5km) rond de 25 minuten gelopen, maar toen niet scherp genoeg geweest om het tempo genoeg op te voeren om een pr te lopen. Uiteindelijk vlak voor de finish nog wel 2 mensen in kunnen halen en met 50:38 over de streep gekomen. Nu is mijn doel om verder door te trainen voor een halve marathon in het najaar. Hopelijk ergens gedurende deze training ook nog eens een 10km onder de 50 min doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenza
Shinji schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:13:
[...]

Buiten vriendelijke goedemorgens niet ;) maar je moet denk ik wel echt de rustige momenten opzoeken.

Er zijn in het buitengebied nog wat van die gravel paadjes die ook wel leuk kunnen zijn, zijn in elk geval kilometers dan. Langs de vaart enzo.
Ik train er redelijk vaak, ook met mijn honden en dat gaat prima. Zolang iedereen een beetje rekening houdt met elkaar. Als je een trailtraining wilt doen waarbij je ook wat hoogtemeters mee wilt pakken kun je naar Bergschenhoek gaan. En in Meijendel kun je natuurlijk fantastisch trainen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-09 21:35
Inmiddels een kleine twee weken sinds de Rotterdam marathon, maar kan er nog steeds wel van nagenieten. Te hard van start gegaan, heeft er uiteindelijk wel voor gezorgd dat het zwaarder was dan nodig. Gefinished in 3:30:49. Zeer tevreden mee. Lessen voor de volgende keer; taper beperken tot twee weken, niet teveel drinken bij eerste drinkstations, iets meer eten in de ochtend, langzamer starten.

De maandag na de marathon gelijk in het vliegtuig gestapt naar IJsland, om daar o.a. te hiken, dat voelde ik nog een paar dagen :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Docslik
Fraggert schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:35:
[...]

Doen! krijg je geen spijt van, gewoon setje instap-noppenschoenen in de uitverkoop en er gaat een (groene) wereld voor je open.

die 10 meter hoogteverschil gister snapte mijn vrouw ook niks van op Connect.... dat is de spoortunnel _O-
Jullie hebben gelijk @Shinji @Fraggert ! Toch maar eens aan beginnen. Qua schoenen ben ik alleen in dubio. Normaal heb ik anti-pronatie schoenen, vooral van Brooks (GTS varianten van hun schoenen voor de ondersteuning). Hierop loop ik probleemloos, evenals op Hoka Arahis die ook extra ondersteuning hebben voor de inzakkende voetzolen.

Als ik zo lees op internet, zijn er eigenlijk geen schoenen op de markt met deze extra ondersteuning in het trailveld, omdat de ondergrond je landing meer zou dempen bij het trail lopen. Iemand die hier ervaring mee heeft, of hier meer vanaf weet? Ik ben een tikkeltje 'angstig' om op niet ondersteunde schoenen te gaan rennen. Vooral omdat ik mezelf beschouw als iemand die extra ondersteuning nodig heeft en in het dagelijks leven ook steunzolen gebruikt. Ik loop nu 1.500k per jaar probleemloos en dat wil ik uiteraard blijven doen. Maar misschien moet ik deze angst iets meer los laten en de natuur z'n werk laten doen?

Deze zomer staat er een gave reis op de planning richting de VS, waar ik ook km's wil gaan maken op de paden van de nationale parken. Alhoewel dat vast ook op normale hardloopschoenen kan, is het misschien we leuk om af en toe buiten de paden te treden met een iets ander profiel onder de schoen :9~

[ Voor 9% gewijzigd door Docslik op 28-04-2023 14:00 . Reden: Merknaam toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:00
@Docslik ik ben ook begonnen met hardloopschoenen met stabilteit, zoals de Guide- en Liberty series van Saucony en daarvoor diverse versies van de New Balance 860. Trails liep en loop ik echter altijd al probleemloos op neutrale schoenen.

Merk de laatste tijd dat ik op de weg ook steeds beter loop op schoenen zonder stabiliteit, bijv. op de Saucony Endorphin Speed. Als ik dan weer op m'n Guide 15 loop voelt dat onnatuurlijk en krijg ik pijntjes in m'n knieen, ik heb ze daarom al een tijdje in de kast staan. Zit er over te denken binnenkort een paar (overjarig) Ride's te kopen oid om eens te proberen hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Over rides gesproken, ik heb nog een glideride 3 maat 44 staan die ik in de verkoop moet gooien. Zijn mij te klein. Baal er wel van, zie die namelijk niet echt meer beschikbaar komen in mijn maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Heeft iemand nog een suggestie voor een leuke halve marathon ergens in september. De halve die ik op het oog had, blijkt niet meer georganiseerd te worden. Texel zag ik staan op 24 september of Limburg Wijn marathon op de 30e. Sta open voor andere suggesties of ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
Verona27 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:54:
Heeft iemand nog een suggestie voor een leuke halve marathon ergens in september. De halve die ik op het oog had, blijkt niet meer georganiseerd te worden. Texel zag ik staan op 24 september of Limburg Wijn marathon op de 30e. Sta open voor andere suggesties of ervaringen!
Ik heb de Hoge Veluweloop, 8 oktober, in mijn planning staan. Al twee keer eerder gelopen, niet te druk, mooie omgeving :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Texel schijnt leuk en sfeervol te zijn. Geen eigen ervaring. Ik ken meerdere mensen die Texel gelopen hebben. Allemaal meer dan eens. Dat zouden ze niet doen als er geen klap aan is :+

Voor niet-eilanders meen ik dat je start vanaf de boot, een bijzondere manier om een hardloopwedstrijd te beginnen. De inschrijving schijnt doorgaans vrij snel vol te zitten, dus snel ff checken als je die nog mee wilt pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
EnduronDon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:11:
Te hard van start gegaan, heeft er uiteindelijk wel voor gezorgd dat het zwaarder was dan nodig. Gefinished in 3:30:49. Zeer tevreden mee. Lessen voor de volgende keer; taper beperken tot twee weken, niet teveel drinken bij eerste drinkstations, iets meer eten in de ochtend, langzamer starten.
Ben met alle lessen akkoord, tenzij niet teveel drinken bij de eerste drinkstations, ik probeer bij de eerste stations een behoorlijke hoeveelheid vocht binnen te krijgen, want op het einde lukt dat toch niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Jovatov schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:01:
[...]

Ik heb de Hoge Veluweloop, 8 oktober, in mijn planning staan. Al twee keer eerder gelopen, niet te druk, mooie omgeving :).
Hm, dit leek me ook wel een mooie, lijkt helaas alleen al vol te zitten. Krijg een melding dat je je niet meer in kan schrijven. Is ook wel eindje rijden voor mij dus even kijken of ik iets meer in de buurt kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:02
Shinji schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 19:31:
[...]

Hm, dit leek me ook wel een mooie, lijkt helaas alleen al vol te zitten. Krijg een melding dat je je niet meer in kan schrijven. Is ook wel eindje rijden voor mij dus even kijken of ik iets meer in de buurt kan vinden.
Inschrijving pas open vanaf 1 juni *O*

Die is leuk, goede tip. 22km lijkt me mooi!

[ Voor 5% gewijzigd door cyclofosfamide op 28-04-2023 21:25 ]

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

Eindhoven misschien? Al is dat wel pas tweede week van oktober. Heel wat anders dan een veluweloop maar de sfeer is altijd wel goed.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Fuck…. Morgen eindelijk een estafette waar ik eens kan kijken hoe de vorm is. Pak ik net mijn spullen en tref ik dit aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOUWkXGsqDNM4ehfApltt8M8JlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkO7CrhLRNvXzawJm2LGIuQL.jpg?f=fotoalbum_large

Heb er niets van gemerkt en weet niet hoe lang die scheur er al zit maar ik durf het niet aan om hierop te lopen. Baal als een stekker. (Ca 200 km op de schoenen gelopen).

Wat denken jullie? Maar de Pegasus als alternatief of proberen hierop te lopen?

Edit: zie overigens dat dit een “normaal” iets is volgens sommigen en de performance er niet door veranderd. Mijn etappe in de estafette is maar 3,2 km dus wellicht maar gewoon proberen.

Heb de schoenen overigens op Nike.com besteld dus ga er voor het gemak maar vanuit dat dit verder prima opgelost gaat worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Rene op 28-04-2023 23:14 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:00
@Verona27 Texel is echt een toffe halve marathon, heb die inmiddels 2x gelopen. De bootstart is een ervaring op zich. Er zitten ook een stuk strand en wat onverharde bospaden in, voor een top tijd is ie dus minder geschikt als dat je doel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Vraagje, waarschijnlijk een slijmbeursontsteking in de rechterknie, dinsdag naar de huisarts om ernaar te laten kijken en mogelijk foto's te maken.

Hier anderen met ervaring daarmee en wat je kunt verwachten/doen qua herstel, trainen en belasting?

Liefste zou ik gewoon doorlopen, want behalve een vochtbult geen verdere klachten of pijn, maar doe nog even 3 dagen verstandig :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Darkasantion Heb je dit al gelezen?
https://www.thuisarts.nl/ontstoken-slijmbeurs-in-knie
Een goede arts zal wrs alleen nog de diagnose stellen en wrs dit advies geven, dus ff geen druk op het knie, de rest kun je vast zelf al invullen.
Beterschap.

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 29-04-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

route99 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:20:
@Darkasantion Heb je dit al gelezen?
https://www.thuisarts.nl/ontstoken-slijmbeurs-in-knie
Een goede arts zal wrs alleen nog de diagnose stellen en wrs dit advies geven, dus ff geen druk op het knie, de rest kun je vast zelf al invullen.
Beterschap.
Al gelezen, naast andere blogs/sites. En daar komt ook wel rust naar voren, echter ook dat wandelen/fietsen prima kan. Wil nu zo snel mogelijk herstel uiteraard, echter ook middels crosstraining nog beetje loop conditie behouden

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• m0ridin
Vandaag eens een poging gedaan om echt rustiger te lopen... Rustig is bij mij meestal z2 (hartslag < 140) en deze keer probeerde ik heb hem in z1 (of iig <130) te houden.

10km en ging op zich prima, voelt wel als inhouden maar dat zal ook gewenning zijn. Wel het plan om diy vaker te gaan doen :)

Een ander plan is om het pieterpad te gaan trailen/rennen/hiken. Heel vaag algemeen plan, maar toch... Het borrelt :p

Zou dan denken om er een week voor te willen nemen (zou dan in mijn zomervakantie zijn bijvoorbeeld). Komt dan neer op 70+km per dag...

Maar ok, nog maar even rustig laten inwerken en eerst überhaupt weer lekker kms maken na Rotterdam en de ultra in ijsland in juli afronden :)

Toch...leuk om eraan te denken, en dit soort dingen trekken me toch ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
m0ridin schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 17:35:
Een ander plan is om het pieterpad te gaan trailen/rennen/hiken. Heel vaag algemeen plan, maar toch... Het borrelt :p

Zou dan denken om er een week voor te willen nemen (zou dan in mijn zomervakantie zijn bijvoorbeeld). Komt dan neer op 70+km per dag...
Hallelujah, ik doe gemiddeld 25-30km in een week en vind dat al heel wat. Jij wil ff 500km in een week weg gaan tikken _/-\o_

Je kunt overwegen om beide weekenden mee te nemen, dan kun je het in acht of negen dagen trailen. Maar misschien trekt juist die grens van zeven dagen je aan.

Naast het lopen zelf lijkt mij de logistiek een uitdaging. Je slaapplaatsen kun je tevoren boeken. Dan moet je wel iedere etappe zonder grote vertraging uitlopen. Drinken is onderweg te vinden. Eten, kleding, evt extra schoenen voor iedere etappe vooruit sturen naar je overnachtingsplaatsen? Of heb je een partner die je op zo'n tocht kan (en wil) ondersteunen? Dan kun je eventueel ook kamperen (tent, caravan, camper) en ben je iets flexibeler in de indeling, minder gevoelig voor een slechtere dag die je verderop weer inhaalt. Mijn hoofd gaat er in ieder geval al van op hol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Antonius schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:06:
[...]

Hallelujah, ik doe gemiddeld 25-30km in een week en vind dat al heel wat. Jij wil ff 500km in een week weg gaan tikken _/-\o_

Je kunt overwegen om beide weekenden mee te nemen, dan kun je het in acht of negen dagen trailen. Maar misschien trekt juist die grens van zeven dagen je aan.

Naast het lopen zelf lijkt mij de logistiek een uitdaging. Je slaapplaatsen kun je tevoren boeken. Dan moet je wel iedere etappe zonder grote vertraging uitlopen. Drinken is onderweg te vinden. Eten, kleding, evt extra schoenen voor iedere etappe vooruit sturen naar je overnachtingsplaatsen? Of heb je een partner die je op zo'n tocht kan (en wil) ondersteunen? Dan kun je eventueel ook kamperen (tent, caravan, camper) en ben je iets flexibeler in de indeling, minder gevoelig voor een slechtere dag die je verderop weer inhaalt. Mijn hoofd gaat er in ieder geval al van op hol :+
Haha, een eenmalige 500k in de week is wat anders dan wekelijks 500k he ;)

Maar alsnog, het is zeker wel wat! Heb een tijd terug met vrienden een 360k tocht in de bergen gedaan met veel (20k) hoogtemeters en daar hebben we een 13 dagen over gedaan... De week trekt me inderdaad, maar is niet heilig (vandaar, in een vakantie... wat speling...).

Details, die komen later pas. Ben geen kampeertype (moet je ook weer meenemen, ook is een goede nachtrust wel fijn). Voor 7 dagen is het qua kleidng, schoenen, etc wel te doen. Zal niet mijn driedelig pak meenemen ;) Zo minimaal mogelijk, alleen het puur noodzakelijke.

Geen partner, maar ik vind het ook een mooi idee het echt compleet alleen te doen (soort van jezelf tegen komen, beetje bezinning, etc).

Hoe dan ook, het is nog verre van concreet of definitief. Hoewel, als dit soort dingen eenmaal in mijn hoofd gaan zitten het vaak eigenlijk al besloten is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Als je "ff" langs Rhenen slingert, richt ik een pleister- of slaapplaats in :+

Maar mooi plan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Roozzz op 29-04-2023 18:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Vandaag 3,5 km in de estafette gelopen. Was na de shock van de kapotte schoenen en koude ervaring. Vorige week was het 20 graden en een zonnetje. Nu was het 2 graden, natte sneeuw en een knetterharde noordwester wind in het gezicht.

Uiteindelijk iets boven de doeltijd (had gehoopt onder de 4:00 per km uit te komen). Verder we tevreden met 4:06/km. Dit geeft hoop voor een 5K onder de 20 minuten.

https://strava.app.link/qbMMzgXOozb

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Roozzz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:25:
Als je "ff" langs Rhenen slingert, richt ik een pleister- of slaapplaats in :+

Maar mooi plan :)
Haha, thanks ;) Zou wel een aardige slinger zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
@m0ridin Mooi groots idee man! Laat maar weten als het zover is, breng ik je wat bevoorrading. Ik kwam erachter dat ik veel stukken over het Pieterpad loop (zuiden en noorden van de stad Groningen) toen ik eens uit ging zoeken waarom ik vaak mensen met rugzakken zie wandelen op bepaalde stukken. :) Ken genoeg mensen die ze in etappes afronden. Zitten mooie routes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
m0ridin schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:53:
[...]

Ja, sorry ;) Ik bedacht het voordat ik had gekeken hoe het pieterpad precies liep. En toen vond ik het wel grappig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Slickk schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:11:
@m0ridin Mooi groots idee man! Laat maar weten als het zover is, breng ik je wat bevoorrading. Ik kwam erachter dat ik veel stukken over het Pieterpad loop (zuiden en noorden van de stad Groningen) toen ik eens uit ging zoeken waarom ik vaak mensen met rugzakken zie wandelen op bepaalde stukken. :) Ken genoeg mensen die ze in etappes afronden. Zitten mooie routes tussen.
Cheers! :)

Om wat voor reden dan ook dacht ik eigenlijk dat hij ook vlak langs Utrecht liep, had ik dat even mis :+

Maar Nederland is inderdaad ook echt wel mooi en dit is dan een mooie manier om door Nederland heen te gaan (en dan ook nog een fysieke/sportieve uitdaging). Nou ja, het moet natuurlijk allemaal kunnen en passen... maar het zaadje is geplant!
Roozzz schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:11:
[...]

Ja, sorry ;) Ik bedacht het voordat ik had gekeken hoe het pieterpad precies liep. En toen vond ik het wel grappig :+
Haha, no worries... Nu doe ik ook nog wel eens de Rhenen - Driebergen/Zeist NS trail dus hey ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Quakie

quakelen

[...]

Sinds Corona rijden er naar mijn idee meer mensen dan ooit tevoren. Hele gezinnen en tot nu toe vind ik het “gezelliger” over komen dan jaren geleden. Gemoedelijker en minder Strava race types 🤣

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:02

Infinchible

Woef!

m0ridin schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:53:
[...]

Pieterpad komt wel redelijk in de buurt van Zutphen (doorkruist Vorden) dus mocht je tegen die tijd wat hulp nodig hebben, stukkie meelopen of wat bevoorrading, laat maar weten ;). Altijd wel mooie avonturen, zit er voor later misschien ook nog eens aan zoiets te denken.

Zelf weer een beetje aan het voorbereiden voor wat 5k loopjes, 1 op 19 mei en dan nog 2 in juni. 19 mei wil ik een collega bijhouden, als dat gaat lukken en in juni een loopje in mijn oude dorp en 1 in mijn nieuwe stad, dus dat zijn wel leuke uitdagingen. Laatste maand wat last achter mijn knie gehad, vermoed aanhechting kuitpees, daardoor wat minder kilometers gemaakt. Gaat gelukkig de goede kant op. Maar vanavond met een 5k testloopje tijdens training toch uitgekomen op een nieuw Masters PR voor mezelf, officieus uiteraard :) . Maar wel erg tevreden mee, hopelijk kan ik dan 19 mei onder de 18 minuten kruipen tijdens de wedstrijd.

https://www.strava.com/activities/8986309613

De langere afstanden komen wel weer een keer als de kinderen iets ouder zijn :) Al zit ik nog steeds met de marathon voor volgend jaar in mijn hoofd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Infinchible Dank dank, zal het in mijn achterhoofd houden ;)

Maar moet allemaal maar zien of het gaat en past nog dit jaar hoor, wat ik zeg... uberhaupt eerst gewoon weer wat kms oppakken en naar de eerstvolgende evenementen toewerken en dan kijken hoe de vlag ervoor staat en of het tijd- en praktisch-technisch uberhaupt kan.

Misschien moet ik uberhaupt eerst eens wat echt lagere LDL (van 4u+ ofzo) erin zien te krijgen...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:57
Heeft iemand hier ervaring met de Brabantse Wal Marathon en gaat iemand 'm lopen dit jaar? Gaat door een prachtige omgeving en ben aan het overwegen mee te doen en lekker ontspannen uit te lopen, dus niet voor een tijd te gaan.
Vraag me alleen een beetje af wat voor schoenen ik het best zou kunnen dragen. Mijn eerste idee is een lichte 'road to trail' schoen, zoals de Saucony Ride 15 TR. Daar zijn momenteel ook mooie aanbiedingen voor te vinden. :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 20:22
Slupor schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:52:
Heeft iemand hier ervaring met de Brabantse Wal Marathon en gaat iemand 'm lopen dit jaar? Gaat door een prachtige omgeving en ben aan het overwegen mee te doen en lekker ontspannen uit te lopen, dus niet voor een tijd te gaan.
Vraag me alleen een beetje af wat voor schoenen ik het best zou kunnen dragen. Mijn eerste idee is een lichte 'road to trail' schoen, zoals de Saucony Ride 15 TR. Daar zijn momenteel ook mooie aanbiedingen voor te vinden. :)
Ik heb die een paar jaar geleden gelopen. Zeker een erg mooie omgeving en goed georganiseerd.

Voor zo ver ik me kan herinneren zaten er wel wat klimmetjes in en wat los zand, maar niet iets waar je hele zware trail schoenen voor nodig hebt. Die schoenen zouden zeker voldoende zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Slupor schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:52:
geen ervaring met deze loop, maar wel even gekeken voor je.

"Het parcours is voor het overgrote deel onverhard: de BWM is dus een echte natuurloop."

Met wat ik zie op de website en FB pagina zijn road<>trail schoenen een uitstekend keuze hier.

edit:
het zou mij niks verbazen als een heel zwikje lopers op asfaltschoenen verschijnt.
ik kijk er flink van op hoeveel lopers in de zomer bij "echte" trailruns rustig op hun asfaltschoenen liep.

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 02-05-2023 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Docslik
Fraggert schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:35:
[...]

Jullie hebben mij het zetje gegeven! Zojuist een paar Hoka Challangers ATR besteld bij Bever in de korting. Ik ga inderdaad eens even proberen hoe het is om te lopen zonder extra ondersteuning voor mijn platvoetjes. Las dat ze ook fijn zijn om in te hiken, dus dat is mooi meegenomen op vakantie (scheelt een extra schoen meenemen). Wellicht dat ik er dan wél een zooltje in doe voor ondersteuning!

Ik overweeg ook nog een 'vestje' te kopen, maar daar begin ik pas aan als ik een paar keer wat kortere rondjes heb gelopen. Nu nog inschrijven voor een leuk evenement (zoals de brabantse wal loop?) en we zijn helemaal hooked >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Docslik schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:02:
[...]

Jullie hebben mij het zetje gegeven! Zojuist een paar Hoka Challangers ATR besteld bij Bever in de korting. Ik ga inderdaad eens even proberen hoe het is om te lopen zonder extra ondersteuning voor mijn platvoetjes. Las dat ze ook fijn zijn om in te hiken, dus dat is mooi meegenomen op vakantie (scheelt een extra schoen meenemen). Wellicht dat ik er dan wél een zooltje in doe voor ondersteuning!

Ik overweeg ook nog een 'vestje' te kopen, maar daar begin ik pas aan als ik een paar keer wat kortere rondjes heb gelopen. Nu nog inschrijven voor een leuk evenement (zoals de brabantse wal loop?) en we zijn helemaal hooked >:)
hey wat leuk joh _/-\o_ d:)b

Zo'n vestje is altijd (zo doe ik het vaak) een mooi kado voor jezelf als je eens wat gehaald heb :)

Ik adviseer je die overigens wel even te bepotelen, er zit heel wat verschil in pasvorm en materiaal bij die dingen. Ik ben bij die Zoetemeerse toko geweest, mudsweattrails trailrunshop of weet ik hoe ze heten tegenwoordig :P ik had geen zin om 5 vesten heen en weer te moeten sturen gedurende een tijd.

je kunt ook mooi kijken hoeveel bergruimte je nodig hebt, ik drink veel terwijl een ander 1 gel pakt en 40 km davert.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 02-05-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
Fraggert schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:07:
[...]
...

je kunt ook mooi kijken hoeveel bergruimte je nodig hebt, ik drink veel terwijl een ander 1 gel pakt en 40 km davert.
Thanks voor de tip! Ik was ook van plan deze even uit te proberen idd. En ik vermoed dat ik wel ruimte nodig zal hebben voor een Camelbag + 2 flesjes :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Fraggert schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:09:
[...]
het zou mij niks verbazen als een heel zwikje lopers op asfaltschoenen verschijnt.
ik kijk er flink van op hoeveel lopers in de zomer bij "echte" trailruns rustig op hun asfaltschoenen liep.
Lijkt me toch niets mee mis bij een trail in Nederland? Als je trailschoenen hebt, is dat misschien fijner, maar op wegschoenen lijken me dat soort lopen prima te doen.

Kende deze overigens niet, maar ziet er best leuk uit en hoef ik niet helemaal het halve land voor door te kruisen. Grote kans dat ik me er aan ga wagen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Nieuwe schoentjes voor op de weg;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugH4L1E3XVYuzxF1wumPaEl1Quk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAiMbMWgzUd90r9a2eqMQcB7.jpg?f=fotoalbum_large

Saucony guide 15 in saai kleurtje. had liever een kek kleurtje gehad, maar dit was het laatste paar en voor € 79 kon ik ze niet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
Veel trails in nederland zijn meer bosloopjes. Als ik uitsluitend in het bos ren, doe ik wel trailschoenen aan, maar als ik hele stukken asfalt erbij heb dan gaan gewoon de wegschoenen aan. (Ik hou overigens niet zo van modder, bij regen blijf ik vaak ook uit het bos :p )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Pagina: 1 ... 249 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.