• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Rudedadude schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:27:

En je weet het mensen, alleen met een echte Komo©®™ vuilniszak aan blijf je lekker warm in je startvak.
Onderschat dit niet. Deze tweet is geen waarheid als een koe, maar als drie koeien!

Battletag: Iigy#2192

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-01 21:33
Ik ook zeker zin in word de 3de keer
Heb ook geen last van pijntjes
En heel mijn schema kunnen volgen
Zit in Wave 2 hoop op 3:50 uitgelopen
Als binnen de 4:00 is ben ik dik tevreden

Loop met een nathan cammelbak paars/blauw van kleur
Singlet en korte broek

Gr dave

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-01 21:33
Slickk schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:01:
Yes, hier ook zin in! Twee weken geleden wat ziek geworden (na intensieve laatste lange duurloop) en dat was wel zonde. Inmiddels weer hersteld maar dat geeft toch wat onzekerheid.

Bovenop m’n linkervoet wel een rare pijn die in de afgelopen week erger is geworden. Is denk ik ontstaan door een strakke knoop van m’n Vaporflies. Zondag even doorbijten en ‘opofferen’, waarschijnlijk ga ik er daarna wel tijdje last van blijven houden. Weet niet wat er precies gekneusd is. Tijdens het lopen niet veel last van per se.

Gisteren werd ik na twee nachten goed slapen en minder lopen in de afgelopen twee weken wakker en voelde me als herboren. Iets te veel gedaan qua werk en daardoor ‘s avonds alsnog aardig ‘op’, nog wel een laatste korte intervalsessie gedaan. Dat voelde wel goed, herstelde tussendoor snel en daarmee het trainingsschema afgerond. Hopelijk word ik zondag net zo wakker. :)

Morgenavond nog een loopje, dan zaterdag naar Delft reizen (daar is de B&B en handiger qua drukte) vanuit het hoge noorden en startnummer ophalen in de middag.

Zondag staat nog steeds 2:49 als doel. Ik probeer constant te lopen door 4min/km vast te houden. Ambitieus, maar we gaan het proberen.

Weersvoorspellingen lijken perfect, iets meer wind maar qua temperatuur en regen kan het bijna niet beter denk ik.

Vrijdag en zaterdag veel koolhydraten naar binnen werken :9

Sinds Oud&Nieuw slechts 2 avonden (flink) alcohol gedronken. Het was niet heel moeilijk om vol te houden eerlijk gezegd, kijk er wel naar uit om het zelf opgelegde regime los te laten. ;)
Hoe hoog is het hoge noorden
Hoger als dokkum?

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-01 15:02
SkyR schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:20:
Even een check-in voor de 28 Marathon Rotterdam lopers, naast mijzelf, komend weekend:

@Johlo

Iedereen fit? Geen pijntjes? Zin in?
Zeker! Na mijn kwakkelen een maandje geleden heb ik de Venloop helemaal gelopen zoals gewenst, dus 5km ingelopen, 21km in strak 1:45, en 5km uitgelopen en dat voelde helemaal prima (afgezien van de 10 minuten schuifelen tussen de finish en uitlopen, allejezus wat was de Venloop druk).

In overleg met coach nog wel mijn taper een beetje omgegooid, afgelopen 2 weken dus iets meer gedaan dan ik oorspronkelijk gepland had maar dat geeft nog wel veel vertrouwen. Vorige week donderdag nog in de regen 24km gelopen met 3x5km op marathontempo en daar kon ik nog prima in kletsen dus ik heb er vertrouwen in zondag met 3 dagen weekend, rust, geen drukke werkweek, wedstrijdschoenen, beter weer, enzovoort... :D
XyS schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:48:
[...]
Doel is 3:25, lijkt me nogsteeds leuk om met mede tweakers te lopen. Wellicht dat we af kunnen spreken waar we ongeveer gaan staan (links/rechts, voor 3:30 pacers etc).
Ja is misschien wel een optie! Ik was van plan om achter de 3:30 pacers te gaan hangen, maar mijn coach daagde me al uit om misschien een ietsje scherper doel te stellen O-) als we met een groepje op 3:25 weg gaan zou ik daar misschien ook wel op aan sluiten. Dood of de gladiolen was al genoemd volgens mij!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 08:29
Ik wil wat meer gaan doen met sportvoeding rondom mijn trainingen, maar ik vind het op zijn zachts gezegd lastig. Ik weet niet zo goed op welk moment ik wat zou moeten pakken.

Wil eigenlijk beginnen met SiS (volgens mij een oké merk en wat beter te betalen dan Maurten.)
Gels snap ik nog, die neem ik tijdens het lopen om op een snelle manier koolhydraten binnen te krijgen. Maar wat drink ik voor een training? Ga ik voor een hydro tablet, electrolyte poeder of energy poeder (wat is in hemelsnaam het verschil tussen deze drie dingen). En wat drink ik tijdens een training?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 21:58
Even een check-in voor de 28 Marathon Rotterdam lopers, naast mijzelf, komend weekend:

@RobinE

Heb ik met deze lijst nog iemand gemist? Het is een mooie afvaardiging van Tweakers dit weekend, want hier staan de lopers voor de overige afstanden in R'dam, maar ook de lopers in Enschede bijvoorbeeld, niet eens tussen :)
Zekers😀
Net de laatste training gedaan, 8x200m op 5km tempo. Zaterdag nog een heel kort rondje om de benen nog even waker te schudden. De komende dagen lekker aan de koolhydraten, morgenmiddag het startnummer scoren en dan op naar zondag. Het weer ziet er ook erg goed uit. Ik start vanuit wave 1. Plan A onder de 3:00, plan B een pr (huidig op 3:19) en uiteraard volop proberen te genieten.

Iedereen veel succes 💪

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

jaihel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:46:
Ik wil wat meer gaan doen met sportvoeding rondom mijn trainingen, maar ik vind het op zijn zachts gezegd lastig. Ik weet niet zo goed op welk moment ik wat zou moeten pakken.....
Zonder een idee te hebben van het aantal trainingen, de inhoud ervan en de mate hoe hard je traint, lijkt me het onmogelijk om daar iets specifieks over te zeggen.

Een ding moet je voorkomen... dat het een soort beloning is/wordt die in geen verhouding staat tot wat je werkelijk gedaan hebt.

• jaihel
route99 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:54:
[...]
Zonder een idee te hebben van het aantal trainingen, de inhoud ervan en de mate hoe hard je traint, lijkt me het onmogelijk om daar iets specifieks over te zeggen.

Een ding moet je voorkomen... dat het een soort beloning is/wordt die in geen verhouding staat tot wat je werkelijk gedaan hebt.
Ja, het is inderdaad wel handig om te zeggen hoeveel ik train haha.
Op dit moment loop ik 4x per week, met een weekomvang van rond de 50km.

De trainingen zijn als volgt verdeeld:
- Hersteltraining
- Lange tempo's
- Korte tempo's
- Lange duurloop

Als ik korter dan een uur train, snap ik dat ik mezelf niet hoef vol te proppen met energie. Maar het gaat me vooral om de 'keysessies' en dat zullen de lange duurlopen en lange tempotrainingen zijn.

Hopelijk heb ik het zo iets specifieker gemaakt :)

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:29

Infinchible

Woef!

Door al dat marathongeweld hier krijg ik er gewoon ook weer zin in, al ben ik nog lang niet zover met mijn trainingen :D.
Misschien volgend jaar ook maar een keer Rotterdam gaan proberen, als het van de zomer lekker door blijft lopen dan. Ik denk dat je daar ook gewoon gedragen wordt door de ambiance, publiek en medelopers. Heel iets anders dan de Spijkenisse marathon waar ik constant alleen liep (met trainer op fiets) en eigenlijk alleen rondom de finish(baan) wat mensen stonden. :+

In ieder geval iedereen alvast ontzettend veel succes voor komende zondag, zet hem op! *O* oOo *O*

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:51
Ook in Rotterdam kan het eenzaam zijn aan de Kralingse Plas, en dat is net waar het moeilijk begint te gaan.
En dan gaven ze door nog elke 250m de afstand aan, dat hoefde niet voor mij 8)7

• Hartloper
jaihel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:59:
[...]

Ja, het is inderdaad wel handig om te zeggen hoeveel ik train haha.
Op dit moment loop ik 4x per week, met een weekomvang van rond de 50km.

De trainingen zijn als volgt verdeeld:
- Hersteltraining
- Lange tempo's
- Korte tempo's
- Lange duurloop

Als ik korter dan een uur train, snap ik dat ik mezelf niet hoef vol te proppen met energie. Maar het gaat me vooral om de 'keysessies' en dat zullen de lange duurlopen en lange tempotrainingen zijn.

Hopelijk heb ik het zo iets specifieker gemaakt :)
Tijdens de langere lopen kan je bv om het half uur een gel nemen.

Voor een training moet je niet speciaal drinken, alleen zorgen dat je niet uitgedroogd aan de training begint.

En voor een lange rustige duurloop van 1,5 uur mag het gerust zonder gel of sportdrank zijn, het lichaam moet ook leren niet altijd van externe suikerbronnen afhankelijk te zijn.

• Hartloper
Hartloper schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:38:
@XyS @m0ridin
Dank voor de bemoedigende woorden.
Het zal toch effectief ziekte geweest zijn, vandaag ook nog altijd maaglast, ijl gevoel in het hoofd, lichte keelpijn...
Het is nog altijd niet gedaan.
Sedert gisteren heb ik boeren die naar rotte eieren ruiken. Ik heb dat moeten googelen, is blijkbaar een gekend symptoom van maagdarmontsteking. En ook de andere kant is niet helemaal koosjer.

Enfin, vandaag mijn rustige duurloop 45 min in Z1 maar geschrapt, ook al begon het vanavond te beteren.
Morgen lukt het hopelijk wel, dan is het 15 km in Z2 met om de 10 min een korte versnelling.

Blij dat mijn grote dag niet zondag is, maar pas volgende week. Tegen dan zal ik wel hersteld zijn.

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:44
Zondag present @SkyR ! Succes allen, ik heb er zin in oOo

Alle kleren liggen al klaar, schoenen zijn gepoetst. Start ook in wave2 en loop samen met een maatje. We mikken op sub 3:30, dat tempo was tijdens de lange trainingen goed vol te houden.

*denkt na over goede signature*

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:19

Rudedadude

Maybe we were born to run

Slickk schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:12:
@Slupor

Weet iemand of er ook plaskruizen/urinoirs bij de voorste startvakken staan? Op de plattegrond zie ik alleen een wc icoontje helemaal bij de achterste startvakken.
Bij A tot C staan ze echt nog naast het vak, bij wave 1 volgens mij meer achterin het vak, maar bij hoge nood zijn er, met gevaar voor eigen leven, wel electriciteitshuisjes, tramhokjes en generatoren waar je tegenaan kunt wateren.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ga zondag ook een poging doen tot het finishen van mijn eerste marathon! Het doeltempo wordt een kleine 5:40 zodat ik net binnen de vier uur ga finishen.

In mijn lange duurlooptrainingen had ik altijd 2x 0,5L sportdrank mee (SiS). Ik zit er aan te denken om dit zondag ook te doen. Dan heb ik ook gelijk een plek om mijn gelletjes kwijt te raken. Lopen jullie ook met eigen drinkvest of puur op de drinkposten?

• Hartloper
Ik steek 4 gelletjes in mijn short en vertrouw voor de rest op de bevoorrading.
Maar in jouw geval zou ik doen wat je altijd geoefend hebt, om niet te veel te veranderen aan je routine.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 15:17

Aight!

'A toy robot...'

@Aight!
@Alvanosa
@born2tweak
@cyclofosfamide
@Davem3
@DKJordy
@EnduronDon
@GerGio
@influenza
@Johlo
@Keiichi
@kepler
@KevinK92
@Loldor
@m0ridin
@mosselmossel
@nogeeninlog
@PindaUnited
@Redcoil
@RobinE
@Rudedadude
@Slickk
@Slupor
@Tim_W
@TobyD
@ÜberWicked
@XyS
@Yer00n

Heb ik met deze lijst nog iemand gemist? Het is een mooie afvaardiging van Tweakers dit weekend, want hier staan de lopers voor de overige afstanden in R'dam, maar ook de lopers in Enschede bijvoorbeeld, niet eens tussen :)
Heel veel zin in! Blessure voel ik niks meer van, wel een stuk minder gelopen de laatste weken, dus we gaan het zien. Al zei de fysio dat ik ook al genoeg kilometers heb gedaan in de weken voor de blessure. Ik heb nog nooit zo uitgerust aan een marathon gestaan. Het wordt gewoon rustig beginnen met 5:40 de km en wellicht haak ik bij de pacers aan als die ook in wave 3 starten. Zou mooi zijn als ik weer onder de 4 uur loop. Ik zag dat het limiet op 5 uur en 30 minuten stond voor de marathon.

Iedereen alvast veel succes en vooral ook genieten!

Hoe zijn de zenuwen bij jullie?

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik wil wat meer gaan doen met sportvoeding rondom mijn trainingen, maar ik vind het op zijn zachts gezegd lastig. Ik weet niet zo goed op welk moment ik wat zou moeten pakken.

Wil eigenlijk beginnen met SiS (volgens mij een oké merk en wat beter te betalen dan Maurten.)
Gels snap ik nog, die neem ik tijdens het lopen om op een snelle manier koolhydraten binnen te krijgen. Maar wat drink ik voor een training? Ga ik voor een hydro tablet, electrolyte poeder of energy poeder (wat is in hemelsnaam het verschil tussen deze drie dingen). En wat drink ik tijdens een training?

Pff, dat is lastig om uit te leggen. Elk lichaam is anders, je moet voor jezelf zoeken wat het beste is dus in dit geval experimenteer tijdens je trainingen en kijk wat voor jouw het beste is.

In mijn geval gebruik ik gels rond elke 7km, dus in totaal 6, waarvan de eerste bij de start naar binnen gaat, de laatste 2 zijn met cafeine, daarnaast heb ik ook electrolyte poeder in pilvorm mee stel dat ik deze nodig heb en een softflask met water om alles weg te kunnen spoelen.

PSN: Alvanosa

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:20
[knip]
Mwoah.
De afgelopen maanden heb ik mijn best gedaan om twee kilo af te vallen. Dat is gelukt, maar in de laatste week heb ik dat teniet gedaan en ben ik drie kilo aangekomen. :-( . Slecht voor mijn zelfvertrouwen. Die eindstreep zal ik wel halen, maar de streeftijd wordt zo wel moeilijk.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:13

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

nogeeninlog schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:32:
[...]

Mwoah.
De afgelopen maanden heb ik mijn best gedaan om twee kilo af te vallen. Dat is gelukt, maar in de laatste week heb ik dat teniet gedaan en ben ik drie kilo aangekomen. :-( . Slecht voor mijn zelfvertrouwen. Die eindstreep zal ik wel halen, maar de streeftijd wordt zo wel moeilijk.
hey, als dat een eerste keer gelukt is, dan lukt dat een 2de ook weer. d:)b

Het gevoel zuigt nu even flink maar dat motiveert alleen maar harder voor poging #2.

Ook ik heb last van de decembermaand (die van eind november tot eigenlijk gister duurde, het laatste paasei :+ ) en zeul 3 kilo extra mee omdat ik een tijd niet kon lopen met mijn voetblessure.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Alvanosa Voor een training: Zorgen dat je niet zwaar gegeten hebt, maar ga niet op een compleet lege maag trainen maar zorg dat een of andere relatief lichte maaltijd niet ouder is dan ca 2 uur en dat je in die tijd ook voldoende vocht binnen krijgt. Zelf in mijn top tijd nam ik voor de training nooit iets speciaals in.
Tijdens trainingen tot 1,5 uur neem ik nooit wat in, alleen zodra ik merk dat de temperaturen (ook in de lente) op een bepaald moment oplopen, neem ik max 500 ml water mee om krampen te voorkomen. Het is sterk persoonlijk. Heb je nooit krampen, neem et dan pas mee als je bij hoge T erg veel vocht verliest.
Na de training drink ik vrijwel direct een isotone sportdrank, zelf aan gelengd icm een banaan.
Binnen 1 uur nuttig ik dan 's avond een warme maaltijd, das de periode die beschouwd wordt dat het effect ervan, de voeding, het grootst is omdat het sneller opgenomen wordt dan op een later tijdstip.

Wedstrijden: T/m zeker 10 km en zelfs 15 km lengte, voldoende vocht vooraf binnen krijgen, dan kun je volledig vertrouwen op je lichaam dat die het aankan, heb dit in overleg met een Atletiek Unie diëtiste doorgenomen.
Bij hogere temperaturen voor deze lang afstanden, bij mij is dat vooral >23 en zeker >25ºC loop ik geen wedstrijden, je breekt meer af dan dat je opbouwt, althans zo werkt het bij mij. Bij warmer weer loop ik dan bij voorkeur korte afstanden 3000m-5km en dan ook nog in de ochtend of 's avond als de zon niet fel is.
Het viel me in mijn topperiode op dat als ik buiten deze grenzen wedstrijden liep mijn herstel ervan veel langer was dan bij wat lagere T. Zo kon ik dus heel veel meer wedstrijden per jaar lopen, max ca 22.
Vanaf een halve marathon heb ik maar een korte ervaring, ook al ging het al snel toen ik net begon richting de 3 uur al op de hele M, ik kreeg teveel last van chronisch ijzer tekort en heb toen een definitieve overstap naar de veel minder belastende korte afstanden die ik vervolgens dan dus ook vaker kon lopen, wat ook meer het gevoel kreeg dat net al bij handballen, wat ik 23 j in regionale top competitieverband gedaan heb, dat je vaak aan de bak mag... Nooit spijt van die overstap gehad, mijn gezondheid staat bovenaan en het heeft me geholpen om nu als M65+ nog steeds te mogen genieten van een afwisselend stevig bakje lopen.

PS: Voeding/sportdrank, het blijft persoonlijk. dus probeer uit waar je goed bij gedijd. Er zijn stromingen die de extreme kant op zoeken, maar daar ziet men vaak een eenzijdig voedingspatroon ontstaan en soms er zelfs in doorslaan, een soort voedselwaarheid (*). Ik ga voor de variatie.

(*) Zag in het AD deze week een artikel dat o.a. over keto voeding ging, zweren dat je alleen groente en vlees moet eten en het liefst zo mijn mogelijk koolhydraten. Op de foto die er bij dat artikel stond zag je een uitstalling van het gewenste voedsel. Het viel me echter op dat op die foto toch een hele grote 1 of 2 kg zak stond van maltodextrine, 100% koolhydraten..... oef vergeten weg te zetten voor de foto, staat naast de wei-eiwitten en het fruit, de groenten heeft hij in de hand ? Geen idee waarom die dextrose erbij staat, maar het past niet in het plaatje, zo'n grote zak heb je vast niet in huis als op keto zit..?

Hmmm, met dit soort verhalen heb ik vaak moeite hoe correct alles wel weergegeven is (zeker nu die dextrose zak er bij stond), dus zorg voor de balans in de voeding met niet teveel zout.

Succes!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09-2025
@route99 Ik neem normaal gesproken ook niks mee voor trainingen tot de 90 minuten. Ga ik trainen na het eten, dan zorg ik er ook voor dat ik eert ten minste 2 uur deze voeding heb kunnen verwerken. Ik heb krampen gehad met trainingen waarbij ik ongeveer 2,5 uur ben bezig ben geweest toen ik net begon, daarna heb ik ervoor gezorgd dat ik genoeg electrolytes binnenkrijg bij langere trainingen en heb ik hier dus ook geen last meer van gehad.

Ik let zeer zeker wel op mijn voedingen, maar ik ga geen speciaal dieet volgen. Je hebt brandstof nodig voor je lcihaam om te kunnen bewegen, afhankelijk van de intensiteit zal je lichaam om een van de 3 beschikbare brandstoffen vragen, als je teveel eet dan gaat je lichaam deze brandstof opslaan, het maakt niet uit of het koolhydraten, vetten of proteine zijn, je lichaam gaat het opslaan om het later te gebruiken.

PSN: Alvanosa

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:36

Darkasantion

Just keep swimming!

Succes aan iedereen die aanstaand weekend van start gaat in Rotterdam :)F *O* .

Hardloper in mij is beetje jaloers op iedereen die meedoet, echter andere doelen dit jaar en komende jaren zal ik vast ook nog eens in Rotterdam starten.

Dat gezegd hebbende, dit weekend aan de kust te vinden, dus morgenochtend ga ik lekker uurtje uitwaaien/uitlopen aan het strand en hopelijk genieten van een mooie ochtendzon/schemering.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:49
Rudedadude schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:31:
[...]

Bij A tot C staan ze echt nog naast het vak, bij wave 1 volgens mij meer achterin het vak, maar bij hoge nood zijn er, met gevaar voor eigen leven, wel electriciteitshuisjes, tramhokjes en generatoren waar je tegenaan kunt wateren.
Ah top, dat scheelt weer. Dankje :)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
Gezond en gevarieerd eten is de basis en voldoende water (en eventueel thee en (met mate) filterkoffie) drinken, dan kom je al een heel eind. Supplementen zal je met jouw belasting niet tot nauwelijks nodig hebben (tijdens trainingen).

In de dieetwereld zitten een hele hoop charlatans die weinig meer kennis hebben dan een LTS'er brood en banket en die met iedere hype of trend meewaaien, laat die links liggen. In Nederland is er bijvoorbeeld wel een evidence-based food collectief waar je wel waardevolle informatie kan vinden. Zij brengen ook boeken uit, waaronder een boek voor hardlopers, toegankelijk geschreven, maar wel wetenschappelijk onderbouwd.

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:13
lateef schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:58:
[...]

Gezond en gevarieerd eten is de basis en voldoende water (en eventueel thee en (met mate) filterkoffie) drinken, dan kom je al een heel eind. Supplementen zal je met jouw belasting niet tot nauwelijks nodig hebben (tijdens trainingen).

In de dieetwereld zitten een hele hoop charlatans die weinig meer kennis hebben dan een LTS'er brood en banket en die met iedere hype of trend meewaaien, laat die links liggen. In Nederland is er bijvoorbeeld wel een evidence-based food collectief waar je wel waardevolle informatie kan vinden. Zij brengen ook boeken uit, waaronder een boek voor hardlopers, toegankelijk geschreven, maar wel wetenschappelijk onderbouwd.
Toevallig heb ik dit boek laatst gelezen (althans tot en met het voorbereiden op een wedstrijd hoofdstuk) ter voorbereiding op mijn eerste halve marathon. Inderdaad is dit erg begrijpbaar gemaakt met een aantal voorbeelden waarvan er voor de gemiddelde hardloop-tweaker wel een geschikt voorbeeld bij zit.

Hier wordt in de eerste hoofdstukken ook benadrukt dat het weinig zin heeft verder te kijken naar voeding als je geen goede basis hebt, maar geeft ook tips over het bereiken hiervan en hoe mensen die hardlopen (of in het algemeen veel sporten/caloriën verbranden) de standaard schijf van vijf goed kunnen aanvullen.

Prima leesmateriaal dus voor als je meer naar je voeding wil kijken als hardloper!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Slickk
[...]

Mwoah.
Het lijkt me niet heel erg realistisch dat je 3 kilo in een week bent aangekomen?

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47
Razr schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:04:
Ik ga zondag ook een poging doen tot het finishen van mijn eerste marathon! Het doeltempo wordt een kleine 5:40 zodat ik net binnen de vier uur ga finishen.

In mijn lange duurlooptrainingen had ik altijd 2x 0,5L sportdrank mee (SiS). Ik zit er aan te denken om dit zondag ook te doen. Dan heb ik ook gelijk een plek om mijn gelletjes kwijt te raken. Lopen jullie ook met eigen drinkvest of puur op de drinkposten?
Zelf neem ik alleen gelletjes mee (stuk of 4-5, doe die dan in een softflask zodat ik niet zit te klooien met openmaken en drinken tijdens het rennen, bij de marathon van rotterdam eind 2021 gedaan na een tip die ik ergens las en dat beviel eigenlijk prima)

Drinken doe ik bij de aanwezige waterpunten, de bedoeling is om simpelweg bij elk punt wat slokken te nemen.

Rennen met drinken doe ik alleen bij echt langere duurlopen (2+ uur), maar niet in races. Zijn er echter genoeg die dat wel doen dus vooral doen waar je je zelf prettig bij voelt.

Kan me ook voorstellen dat in de ECHT grote massa het drinken bij de waterposten ook een stuk lastiger en irritanter is.
[...]

Mwoah.
Enig idee hoe? Carbo loaden? Dan is het namelijk niet gek dat je aankomt, je houdt namelijk veel meer water vast... al is 3kg wel wat erg veel daarvoor (maar als je een volle week zou carboloaden ook niet ondenkbaar).

En wie weet izjn het wel 2kg aan supersnelle beenspieren... ;)

Maar sowieso is 3kg in een week wel ERG veel, lijkt me heel gek.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Nee, ik sta naast de kant met spit, nu net 1 week geleden maar ik loop nog als een bejaarde. Ik zou de 10KM lopen dus momenteel is schouders ophalen en weer door...

Zou wel chagrijnig zijn als ik getraind had voor de hele :+

Strava

• Yer00n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-01 23:36

[...]

Absoluut zin in! :-) Geen pijntjes maar zoals vorige keer aardig zenuwachtig. Heeft de carnaval- & corona-dip geen schade aangericht? Stapel ik wel goed?

Affijn die deuk in mijn training doe ik niets meer aan dus verder lekker pasta eten de hele dag en veel water drinken.

Morgenochtend nog een half uurtje rustig aan lopen en 's ochtends nog even naar de wc om dat zondagochtend ook te kunnen doen.

Ik zit in het laatste vak maar de stryd zegt <4h en de garmin <4h30. Nu ben ik de vorige keer ontzettend nat gegaan op de voorspelling van de stryd, dus ik start voorin het vak op 4h40 en na een tijdje zal ik wat versnellen als het goed voelt.

Alles klaargelegd, absoluut geen nieuwe voeding, kleren en spullen behalve twee soft flasks voor electrolyten.

Startnummer net opgehaald. Looptijd was 40 minuten van Rotterdam CS via de Doelen (omkleden & tassenafgifte), het WTC (nummer & shirt ophalen) naar de locatie van het startvak op de Schiedamsedijk. Ik heb rustig de tijd genomen en ik was ruim 15 minuten in WTC. In WTC is nog een heel marketingfestival a la de Efteling waar je langs allerlei stands en proppers wordt geleid. Het was niet heel druk. Ik stel me voor dat als het wel druk is, dat dit circus nog wat extra tijd kost.

Er staan aardig wat plaskruizen en ca 40 dixies staan naast de achterste startvakken. Bij de voorste vakken heb ik niet gekeken.

Ik zal vanmiddag wat foto's toevoegen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Yer00n schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:56:
[...]
Ik zit in het laatste vak maar de stryd zegt <4h en de garmin <4h30. Nu ben ik de vorige keer ontzettend nat gegaan op de voorspelling van de stryd, dus ik start voorin het vak op 4h40 en na een tijdje zal ik wat versnellen als het goed voelt.
Nou, mijn Garmin is anders ook vrij optimistisch hoor. Die roept een tijd van 3.40 op de marathon, maar ik heb er nog nooit eentje gelopen en ik weet ook vrij zeker dat ik die tijd nooit ga redden :+

Succes aan allen die gaan lopen van het weekend!!

Had zelf mee willen doen aan de 5km van de IJsselloop in Deventer, maar ik was helaas te laat met inschrijven :|

• Loldor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-01 21:49
Wat een energie hier! Leuk om te zien dat zo veel mensen hier zondag meedoen in Rotterdam. Bij mij begint het nu ook behoorlijk te kriebelen. Ik mik op 3u05, ik verwacht dat dat een behoorlijke opgave voor me gaat worden.

De afgelopen weken is mijn hartslag bij rust significant hoger dan eerst. Mogelijk een gevolg van overtrainen. Nu niet meer iets waar ik wat aan kan doen, maar wel iets om na de marathon aan te pakken.

Heel veel succes iedereen!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:08

Sherlock

No Shit

Heel veel succes en nog meer meer plezier iedereen! Ik zal na het weekend wel lezen hoe verschrikkelijk het allemaal was; verschrikkelijk mooi en verschrikkelijk zwaar lijkt me 8)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Artemiev
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-01 19:00
Maak er wat moois van allemaal! d:)b Ik ga eens kijken of ik TV Rijnmond kan ontvangen dit weekend.

• jaihel
lateef schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:58:
[...]

Bedankt voor de tip over dat boek. Die ga ik bestellen!

• Yer00n
Yer00n schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:56:
[...]
Ik zal vanmiddag wat foto's toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XZ82nlWVSsCif40R5KIZ8dHdS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/doYCQVSle9k4xqyrCKtgNHWo.jpg?f=fotoalbum_large
Tassenafgifte overzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ShQ0bM0Aksi7ik6KgU_x-YCobNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1o1JF400boNW2yiAiWqfRCQ.jpg?f=fotoalbum_large
Tassenafgifte detail

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYAKKrAg_5BAPiY-5maIw-8H6eQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQfXGzX0giHLAI7B0XhB6CJ0.jpg?f=fotoalbum_large
WTC ophalen startnummers entree

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVWYLL9f3hwQC68ITipf_g2CX1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LE78CqQxSr0A2kXiinmZTvkf.jpg?f=fotoalbum_large
17000+ enveloppen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMwUTrs7U_ZYVX5fzPTik4izEZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SM01tF2mhYebux8WQKYU7MAZ.jpg?f=fotoalbum_large
Merchendise

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAb7ofh6JLIeXD6q4qetjp1Ywi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jYs2Fq7hYeWwhbdcGXqHImB.jpg?f=fotoalbum_large
Voor als je nog een goedkoop Garmin tweedehands horloge zoekt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vypXyJt_apURLPucYu0ljc1CsYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUkv5pyGNWKTd2Stgc0nsPLj.jpg?f=fotoalbum_large
De sanitaire stopmogelijkheden bij de startvakken

Hopelijk hebben jullie hiermee een beetje een impressie.

• Slickk
m0ridin schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:56:
[...]

Zelf neem ik alleen gelletjes mee (stuk of 4-5, doe die dan in een softflask zodat ik niet zit te klooien met openmaken en drinken tijdens het rennen, bij de marathon van rotterdam eind 2021 gedaan na een tip die ik ergens las en dat beviel eigenlijk prima)

Drinken doe ik bij de aanwezige waterpunten, de bedoeling is om simpelweg bij elk punt wat slokken te nemen.

Rennen met drinken doe ik alleen bij echt langere duurlopen (2+ uur), maar niet in races. Zijn er echter genoeg die dat wel doen dus vooral doen waar je je zelf prettig bij voelt.

Kan me ook voorstellen dat in de ECHT grote massa het drinken bij de waterposten ook een stuk lastiger en irritanter is.

[...]

Enig idee hoe? Carbo loaden? Dan is het namelijk niet gek dat je aankomt, je houdt namelijk veel meer water vast... al is 3kg wel wat erg veel daarvoor (maar als je een volle week zou carboloaden ook niet ondenkbaar).

Wat voor flask gebruik je hiervoor? 125ml? En je weet inmiddels hoeveel slokken je moet nemen voor 1 gel? Qua dosering iets lastiger maar zeker beter dan gels waar ik altijd te veel moeite neem voor de laatste druppel. De snelheid die ik toch onbewust opoffer om dat laatste eruit te knijpen weegt waarschijnlijk niet op tot die twee druppels gel, maar vind het ook stom om de verpakking dan al weg te gooien haha.

• Slickk
Davem3 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:35:
[...]

Hoe hoog is het hoge noorden
Hoger als dokkum?
Er gaat niets boven Groningen ;)

• m0ridin
Slickk schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:08:
[...]

Wat voor flask gebruik je hiervoor? 125ml? En je weet inmiddels hoeveel slokken je moet nemen voor 1 gel? Qua dosering iets lastiger maar zeker beter dan gels waar ik altijd te veel moeite neem voor de laatste druppel. De snelheid die ik toch onbewust opoffer om dat laatste eruit te knijpen weegt waarschijnlijk niet op tot die twee druppels gel, maar vind het ook stom om de verpakking dan al weg te gooien haha.
250ml volgens mij (sis gels zijn 60ml dus er gaan er tegen de 5 in geloof ik). Die flask laat precies in het achtervak van mijn hardloop short.

Dosering is wel een dingetje ja, vorige keer op gevoel gedaan (vooraf heel bewust 1 gel uit het zakje genomen om zo een beeld te krijgen qua gevoel hoeveel het is) maar dat is niet echt nauwkeurig nee. Dat wilde ik nog even bekijken deze keer (misschien streepjes oid, of toch gevoel).

Wilde eigenlijk over gaan naar high5 gels, zijn compacter/efficiënter, maar te laat om nog te proberen voor deze marathon (en had nog een voorraadje sis).

Sinds gisteren wat ziekig trouwens :/ hopelijk zet het niet door en is het zondag over... Zou anders wel heel ruk zijn.

@Slickk Even een toevoeging, in de 250ml van de decathlon gaat precies 250ml maar ik heb er ook een van "ndure: waar (ondanks dat er 250ml op staat) 300ml in gaat. Volgens mij heb ik die vorig jaar gebruikt

Vandaag maar eens de spullen bij elkaar gaan zoeken en concreet beslissen hoe en wat :+ .

[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 15-04-2023 09:05 ]

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-01 10:33
Leuk om de spanning hier de afgelopen pagina's te zien oplopen. Succes aan alle marathoners in Rotterdam!

Ik doe het een week later in Wenen :)

Keep on running

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik heb de spullen ingepakt!
Eten, drinken en reepjes staan er niet op, dat zit al in de tas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iomEabMzFhwRFSWdMOW0wH3mY_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cosWALxmGT4IUMfCXEHQ1Hb6.jpg?f=fotoalbum_large

En er is nog veel meer, aangezien ik ga kamperen in Rotterdam en dus ook tent enzo meeneem :Y)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Camping Pernis?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Hartloper
@route99 mooi verhaal over je loopleven !
@lateef bedankt voor de boektip !

@born2tweak Wat heb je veel truitjes. Je gaat er toch maar 1 dragen ? En welke schoenen zijn dat ?

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:33
Hartloper schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:31:
@route99 mooi verhaal over je loopleven !
@lateef bedankt voor de boektip !

@born2tweak Wat heb je veel truitjes. Je gaat er toch maar 1 dragen ? En welke schoenen zijn dat ?
Stadscamping Rotterdam, bij Blijdorp. Schoenen zijn Saucony Endorphin Pro 3.
En ik heb een singlet, t-shirt en jacket mee. Het t-shirt waarschijnlijk niet nodig maar als ik ga kamperen kan ik niet even besluiten thuis iets anders op te halen.
Oh ja, en een oude trui voor het startvak.

[ Voor 3% gewijzigd door born2tweak op 14-04-2023 20:56 ]

• nogeeninlog
m0ridin schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:56:
[...]

Ik kom heel snel aan. Verder is het een combinatie van een latente eetverslaving en een zeer laag BMI. Op het laagst was het 19,5. Daarna kan het bijna alleen maar omhoog. Met Pasen had ik een bijzonder lekkere paasstol gekocht en daarna kon ik niet meer stoppen. Ik heb de teugels te vroeg laten vieren.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 15:17

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Yer00n schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:07:
[...]

[Afbeelding]
Tassenafgifte overzicht

[Afbeelding]
Tassenafgifte detail

[Afbeelding]
WTC ophalen startnummers entree

[Afbeelding]
17000+ enveloppen

[Afbeelding]
Merchendise

[Afbeelding]
Voor als je nog een goedkoop Garmin tweedehands horloge zoekt...

[Afbeelding]
De sanitaire stopmogelijkheden bij de startvakken

Hopelijk hebben jullie hiermee een beetje een impressie.
Nice! Ziet er weer goed uit!

Wat is ook alweer de gemakkelijke route van centraal station Rotterdam naar de start? Metro naar Leuvehaven of Beurs?

• lateef
  • Laatst online: 10-07-2025
m0ridin schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:22:
[...]

Als ik het plaatje mag geloven een kwartiertje (ongeveer een ruime km) van Schouwburgplein tot startlocatie marathon.

Alsnog dikke prima, helemaal als je van Rotterdam CS komt want dan is het sowieso aardig op de route net als het startbewijs ophaalpunt.

Ik hou rekening met een half uurtje wandelen en evt joggen, prima warming up en al ;)
Ik zie nu dat de start verplaatst is tov waar ik destijds vertrok 🙈 maar nog steeds goed aan te lopen, maar zal inderdaad wel een kwartiertje zijn nu.

@Aight! lopen is nog steeds wel goed te doen, maar met de metro zou ik Leuvehaven nemen

• Slickk
Aight! schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:45:
[...]

Nice! Ziet er weer goed uit!

Wat is ook alweer de gemakkelijke route van centraal station Rotterdam naar de start? Metro naar Leuvehaven of Beurs?
En @lateef : station Leuvehaven ligt eruit. De organisatie adviseert station Beurs direct naar start en anders Centraal voor de tassenafgifte.

“Advies marathon-lopers
Als marathonloper kun je het beste uitstappen bij metrostation Beurs om naar de start op de Schiedamsedijk te reizen.
- Tassenafgifte op het Schouwburgplein: Rotterdam Centraal
- Naar de start: metrostation Beurs”

• KevinK92
  • Laatst online: 14:04
Ik pak inderdaad ook Beurs om bij de start te komen. Tas geef ik mee aan vrouwlief of m'n ouders, die zijn beide langs het parcours te vinden.

Gisteren m'n nummer al opgehaald; heerlijk om alvast wat van die ambiance te voelen. Spullen zijn ingepakt, straks nog even een kwartiertje lopen en dan op weg naar Leiden om daar in alle rust voor te bereiden :)

• m0ridin
Ik ga maar lopen vanaf CS, moet zowel mijn tas afgeven en startnr ophalen...

Bdacht me alleen, je komt eerst langs tassenafgiften en daarna langs ophaalpunt in principe. Krijg je een hoop zut bij je startnr? Of is het echt alleen de envelop...

Als alleen envelop dan dump ik eerst mijn tas en ga ik in mijn hardloopkloffie verder, anders oet ik misschien eerst even langs het ophaalpunt.

• Yer00n
m0ridin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:06:
Ik ga maar lopen vanaf CS, moet zowel mijn tas afgeven en startnr ophalen...

Bdacht me alleen, je komt eerst langs tassenafgiften en daarna langs ophaalpunt in principe. Krijg je een hoop zut bij je startnr? Of is het echt alleen de envelop...

Als alleen envelop dan dump ik eerst mijn tas en ga ik in mijn hardloopkloffie verder, anders oet ik misschien eerst even langs het ophaalpunt.
Wat ik gisteren had: Vanaf de voorzijde van CS kom je binnen 5 minuten bij de omkleedruimte en tassenafgifte. Nummers ophalen is 10 minuten lopen verder, en de startvakken zijn vanaf daar weer ca 10 minuten verder. Dat is zonder drukte dus misschien wil je daar nog tijd bijtellen. Kunnen de meer ervarener mensen hier wat over zeggen?

Je krijgt de envelop met de nummers voor de voorkant en achterkant van je shirt en de veiligheidsspelden. Het merchandise circus wat er gisteren en vandaag omheen was is de "Marathon Expo". Is leuk omeven doorheen te lopen maar ik zag dat die voor morgen niet op het programma staat, dus ws moet je even in de rij voor je nummer en kun je meteen door naar het startvak.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik ben nu met de jongste onderweg met de metro om mijn nummer voor de kwart op te halen *O*

• m0ridin
@Yer00n top! Thanks ..

Klinkt alsof ik mn Raad gewoon meteen kan dumpen. Soms krijg je nog wel eens wat goodies, vandaar...

En zal zeker ruim de tijd nemen, maar goed te weten dit. Ging er vooral om of ik even extra op en neer zou moeten :)

• Yer00n
m0ridin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:55:
@Yer00n top! Thanks ..

Klinkt alsof ik mn Raad gewoon meteen kan dumpen. Soms krijg je nog wel eens wat goodies, vandaar...

En zal zeker ruim de tijd nemen, maar goed te weten dit. Ging er vooral om of ik even extra op en neer zou moeten :)
Goed idee.

Ik bedenk me net: je Rotterdam Marathon shirt krijg je bij de nummeruitgifte. Dat shirt moet je natuurlijk ergens kwijt. Dus:

- aantrekken en je oude shirt weggooien
- meenemen
- aan een bekende afgeven
- terug naar de tassenafgifte 8)7
- weggooien

• Gunth
  • Laatst online: 30-10-2025
Iedereen succes gewenst die morgen in Rotterdam loopt

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• m0ridin
Yer00n schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:13:
[...]

Goed idee.

Ik bedenk me net: je Rotterdam Marathon shirt krijg je bij de nummeruitgifte. Dat shirt moet je natuurlijk ergens kwijt. Dus:

- meenemen
- weggooien
Hmmm, moest je dat shirt bijbestellen? Of zat dat bij deelname inbegrepen... Ik bestel nooit shirts dus dan zou dat opgelost zijn :)

Anders, hmmm.... toch maar even op en neer, ach... uiteindelijk zal dat ook niet zoveel uitmaken. (Nou ja, 20 minuutjes dus als ik jou hoor ;) )

Maar om het shirt weg te gooien, tenzij het toch een lelijk shirt is, is ook zonde en mee/aandoen schiet ook niet op (ga in singlet rennen).

[ Voor 10% gewijzigd door m0ridin op 15-04-2023 10:41 ]

• Yer00n
m0ridin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:40:
[...]Hmmm, moest je dat shirt bijbestellen? Of zat dat bij deelname inbegrepen... Ik bestel nooit shirts dus dan zou dat opgelost zijn :)
Uit de FAQ:
All participants of the marathon distance receive a free event shirt. You can indicate your desired size during registration, as long as the stock of the relevant size lasts. You will receive the shirt when you pick up your start number at the Marathon Sport Expo.

[ Voor 21% gewijzigd door Yer00n op 15-04-2023 10:49 ]

• Shinji
  • Nu online
De start van de kwart is helemaal irritant qua locatie voor afgifte punt spullen, ophalen startnummer en finish. Is nog een 15/20 minuten wandelen ongeveer.

Ik ga lekker naar blaak met de metro, neem verder niks mee. Scheelt een hoop gedoe.

• nogeeninlog
m0ridin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:40:
[...]

Maar om het shirt weg te gooien, tenzij het toch een lelijk shirt is, is ook zonde en mee/aandoen schiet ook niet op (ga in singlet rennen).
Het is in ieder geval niet fluogeel:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rzjZCmXs/IMG-8430.jpg

• Hartloper
[...]

Goed idee.

- meenemen
- weggooien
Eerst je nummer halen, dan tassenafgifte en dan naar de start, zo deed ik het.
Het is niet zo druk dat het wandelen trager verloopt. En de wachtrijen vielen vorig jaar ook goed mee.

NB als iemand parking Hofplein zou gebruiken, hou er rekening mee dat die niet via het rondpunt bereikbaar is (dat is afgesloten). Je moet ergens een straat vroeger inslaan (wat niet door de GPS gekend is). Dat heeft me vorig jaar wel wat extra stress gegeven.

• m0ridin
nogeeninlog schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:10:
[...]

Het is in ieder geval niet fluogeel:

[Afbeelding]
Mooi is anders (maar smaken verschillen), maar ok ;) Startbewijs en dan tas afgeven is dan wel zo logisch en prima. Cheers!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Hartloper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:08:
[...]

Eerst je nummer halen, dan tassenafgifte en dan naar de start, zo deed ik het.
Het is niet zo druk dat het wandelen trager verloopt. En de wachtrijen vielen vorig jaar ook goed mee.
Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan en is goed bevallen, dus ga het dit jaar weer zo doen. Ik vond dat ik redelijk vlot overal doorkwam. Bijkomend voordeel is dat het WTC op 5 minuten lopen ligt van Station Blaak waar ik uitstap.

Strava

• m0ridin
Thanks, eerst die ophalen en dan tas afgeven it is!

Net terug van laatste rustige loopje, nou... Dat belooft niet veel goeds. Maar zoals ik eerder zei, slechte generale is goede repetitie dan maar.

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11
Moet je niet ook je startnummer kunnen laten zien bij de tas afgifte zodat ze zeker weten dat je deelnemer ben? Staat mij iets van bij van 2 jaar terug (oktober editie).

Strava

• m0ridin
denyos schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:30:
Moet je niet ook je startnummer kunnen laten zien bij de tas afgifte zodat ze zeker weten dat je deelnemer ben? Staat mij iets van bij van 2 jaar terug (oktober editie).
Oh verrek, goed punt! Meestal zit er zon strip op je startnummer die je om je tas moet doen...

Nou, mijn volgorde is wel duidelijk ondertussen :+

• Hartloper
Ook succes voor @sander_g @Philo Melos @Toppertje @BiLLie- die in Enschede gaan lopen !

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Iedereen morgen heel veel succes in Rotterdam of Enschede!

Ik ga morgen de halve van Helmond lopen, mijn hoofddoel voor dit voorjaar. Zijn er andere tweakers die ook meedoen?
@Tinusvolkel @Johlo ?

[ Voor 17% gewijzigd door Maandag1987 op 15-04-2023 13:06 ]

• m0ridin
Maandag1987 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:03:

Ik ga morgen de halve van Helmond lopen, mijn hoofddoel voor dit voorjaar. Zijn er andere tweakers die ook meedoen?
@Tinusvolkel @Johlo ?
En jij ook succes daar! :) Hoofddoel was het lopen van een/deze halve? If so, nice! (En anders, nog specifiekere doelen?)

Nou, ik ga ook maar eens uitvogelen wat ik aandoe, meeneem, hoe, wat, etc... begint toch wel tijd te worden!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
m0ridin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:16:
[...]

En jij ook succes daar! :) Hoofddoel was het lopen van een/deze halve? If so, nice! (En anders, nog specifiekere doelen?)

Nou, ik ga ook maar eens uitvogelen wat ik aandoe, meeneem, hoe, wat, etc... begint toch wel tijd te worden!
Het doel is 1u 35min. Alleen de vraag is of dit nu haalbaar is. Deze winter meer en beter getraind dan andere winters en ook vaak ziek geweest. Het idee is het tempo van 4min30 zolang mogelijk vast te houden en wzwwhss. Deze week niet meer gelopen, alleen zojuist 3km met enkele versnellingen om de benen te prikkelen. Tas is gepakt, kleding ligt klaar en ik ben er klaar voor.

• m0ridin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKNrEXW_oBIKgfw7k1bsDWu7Aa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcPli9GkevMnuhnIHJ6pEVvO.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, dit moet het maar gaan worden denk ik... Rennen in short en singlet, vaporfly next+% of hoe ze ook precies heten en compressietubes om de kuiten.

Enige twijfelpuntje is die decathlon band, afhankelijk of ik mijn telefoon meeneem tijdens het rennen of in de tas achterlaat. Niet meenemen (het is sowieso een reserve telefoon, ouder/beetje brak toestel), dan is het niet nodig en past alles in de short. Wel meenemen dan moet ik toch die band mee, zit verder prima dus geen punt.

Gelletjes gaan in de flacon, op 1 na welke ik een kwartiertje voor de start neem. Beetje AA en wat water in een wegwerpflesje voor vooraf... Een trainingscbroek en schoon shirt voor na afloop (oh, klein handdoekje ook... ligt er niet bij maar neem ik ook mee voor de zekerheid).

Stryd voor de sier, OHR om vooral te negeren tijdens het rennen want ik ben dom en heb een doel... Horloge ligt in de lader maar gaat ook mee. Afhaalbewijs... Nog wat te eten mee voor ervoor en erna.

Hooguit nog een oud vest en/of vuilniszak voor tijdens het wachten.

Lijkt me redelijk compleet zo, ben ik nog iets essentieels vergeten? :)

• Slickk
Slupor schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:29:
[...]

Zo heb ik het vorig jaar ook gedaan en is goed bevallen, dus ga het dit jaar weer zo doen. Ik vond dat ik redelijk vlot overal doorkwam. Bijkomend voordeel is dat het WTC op 5 minuten lopen ligt van Station Blaak waar ik uitstap.
Mooi, dan ga ik het ook op die manier doen. Vind het ‘zonde’ om vandaag anderhalf uur kwijt te zijn aan het enkel ophalen van een startnummer. Dan morgenochtend maar wat eerder vertrekken. :) Thanks voor de tip!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
m0ridin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:49:
[Afbeelding]

Nou, dit moet het maar gaan worden denk ik... Rennen in short en singlet, vaporfly next+% of hoe ze ook precies heten en compressietubes om de kuiten.

Enige twijfelpuntje is die decathlon band, afhankelijk of ik mijn telefoon meeneem tijdens het rennen of in de tas achterlaat. Niet meenemen (het is sowieso een reserve telefoon, ouder/beetje brak toestel), dan is het niet nodig en past alles in de short. Wel meenemen dan moet ik toch die band mee, zit verder prima dus geen punt.

Gelletjes gaan in de flacon, op 1 na welke ik een kwartiertje voor de start neem. Beetje AA en wat water in een wegwerpflesje voor vooraf... Een trainingscbroek en schoon shirt voor na afloop (oh, klein handdoekje ook... ligt er niet bij maar neem ik ook mee voor de zekerheid).

Stryd voor de sier, OHR om vooral te negeren tijdens het rennen want ik ben dom en heb een doel... Horloge ligt in de lader maar gaat ook mee. Afhaalbewijs... Nog wat te eten mee voor ervoor en erna.

Hooguit nog een oud vest en/of vuilniszak voor tijdens het wachten.

Lijkt me redelijk compleet zo, ben ik nog iets essentieels vergeten? :)
Vaseline om je wenkbrauwen (tegen zweet in ogen) en mogelijk schurende plekken in te smeren?

• m0ridin
kepler schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:51:
[...]

Vaseline om je wenkbrauwen (tegen zweet in ogen) en mogelijk schurende plekken in te smeren?
Ah ja, wel bedacht idd maar nog niet erbij gelegd... heb zowel vaseline als van dat witte leukoplast tape (maar vaselne op de wenkbrauwen is wel een goeie... nooit gedaan eigenlijk)

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
m0ridin schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:52:
[...]

Ah ja, wel bedacht idd maar nog niet erbij gelegd... heb zowel vaseline als van dat witte leukoplast tape (maar vaselne op de wenkbrauwen is wel een goeie... nooit gedaan eigenlijk)
In je wenkbrauwen werkt wel echt, er loopt dan minder zweet in mn ogen. Nu wordt het morgen gelukkig niet heel warm, maar kan geen kwaad.

Net zoals ik ook heb geleerd, door ervaring, om geen zonnebrand op mn voorhoofd te smeren of gel in mn haar :')

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Ik heb wel eens een wijs iemand horen zeggen:

Doe nooit dingen in de race die je nooit eerder getest hebt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• m0ridin
mhr-zip schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:21:
[...]

Ik heb wel eens een wijs iemand horen zeggen:

Doe nooit dingen in race die je nooit eerder getest hebt.
Ook weer een fair point! 1 wenkbrauw dan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 15-04-2023 14:38 ]

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-01 15:02
Maandag1987 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:03:

@Tinusvolkel @Johlo ?
Ah top, veel plezier en succes! Ik sta morgen aan de startlijn in Rotterdam dus ik ben er dit jaar niet bij :)

Net zelf de laatste 3km gelopen en voelt allemaal prima, spullen pakken en dan niks meer doen behalve een dubbele portie pasta vanavond :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHIJTIns2BT3qzMpxacmftC2lCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/01BjMBG6zZFBOj4QuIfssCle.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even playlist afmaken, oortjes en horloge aan de lader en dan gaat het goedkomen 8)

[ Voor 29% gewijzigd door Johlo op 15-04-2023 15:46 ]

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:28
[...]

Goed idee.

- meenemen
- weggooien
Misschien een beetje een nutteloze opmerking én aan de late kant, maar je "hoeft" het shirtje niet op te halen. Je haalt namelijk in eerste instantie je startnummer op (envelopje met speldjes) en kan dan een balie verder je shirt ophalen op vertoon van je startbewijs (enkel voor de hele marathon). De overige afstanden kregen geloof ik de bijbestelde goederen thuis gestuurd!

Succes morgen! Aan allen natuurlijk! :*)

• nogeeninlog
Ik heb nog een boodschap achtergelaten voor iedereen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YjqRTyXC/20230415-163100.jpg

• KevinK92
  • Laatst online: 14:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMr2r2qakpSwy3AxoYuqZgCvXaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDNwgRzyPNcoKgIkwYpr7tv7.jpg?f=fotoalbum_large

Ook hier liggen de spullen klaar in het hotel. Nu lekker de benen omhoog en alvast de voorpret gaan beleven :)

• Redcoil
  • Laatst online: 15:21

Redcoil

Polyinterpretabel

Gekke vraag misschien, maar er zit een borst- en rugnummer in de enveloppe. Ik heb alleen magneetjes voor het borst nummer met de chip. Is het dragen van het rugnummer verplicht? Anders moet ik die ff opspelden, maar als dat niet hoeft...

¯\_(ツ)_/¯

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Succes morgen heeren en dames!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-01 21:47
Redcoil schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:57:
Gekke vraag misschien, maar er zit een borst- en rugnummer in de enveloppe. Ik heb alleen magneetjes voor het borst nummer met de chip. Is het dragen van het rugnummer verplicht? Anders moet ik die ff opspelden, maar als dat niet hoeft...
Ja, dat moet, staat in het reglement.

Battletag: Iigy#2192

• Shinji
  • Nu online
nogeeninlog schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:39:
Ik heb nog een boodschap achtergelaten voor iedereen.

[Afbeelding]
Ik las twerkers ;)

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Hier ook klaar voor! Vanavond nog even wat drinkmix maken voor voor en na de race. De zonnebril laat ik thuis gezien de verwachte bewolking. Verder wel bijna ideale omstandigheden morgen zo te zien. Volgens Garmin ben ik er ook klaar voor! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjEjHIGfJz5bwhzv9R8urC1KC5U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifjnqh8BZZ1V2vPg8TnnL8qY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOGpyDvLdnJ2SN50dLJ2n50pI7E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cab2De7Dwq3qM59F7iiyQnKq.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 32% gewijzigd door Slupor op 15-04-2023 17:49 ]

Strava

• Redcoil
  • Laatst online: 15:21

Redcoil

Polyinterpretabel

Dan speld ik hem wel op m'n rug. :)

Inmiddels de spullen wel vast gepakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivm2LWBi5yIo8nwOGONn_pXxyro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MDM1Fdm7agtUMgzIbrUAXqZ2.jpg?f=user_large

Doe 1 flesje in m'n soft flask, 1 is voor erna en een reserve. Zin in! B-)

¯\_(ツ)_/¯

• Hartloper
Vaseline heb ik nog nooit gebruikt.
Mijn kleren schuren niet en wat gevoelige tepels heb ik alleen bij regenweer; oja probeer met je hoofd opzij van je lichaam te drinken, dan mors je niet op je truitje.

@m0ridin persoonlijk ben ik nogal maniakaal op gewichtsbesparing, vroeger liet ik zelfs mijn trouwring uit om die reden :) Maar een telefoon vind ik overbodige ballast en neem ik nooit mee tijdens de wedstrijd, hoewel ik hem tijdens de trainingen bijna altijd meeheb.

[ Voor 3% gewijzigd door Hartloper op 15-04-2023 18:26 ]

• m0ridin
Hartloper schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:25:
Vaseline heb ik nog nooit gebruikt.
Mijn kleren schuren niet en wat gevoelige tepels heb ik alleen bij regenweer; oja probeer met je hoofd opzij van je lichaam te drinken, dan mors je niet op je truitje.

@m0ridin persoonlijk ben ik nogal maniakaal op gewichtsbesparing, vroeger liet ik zelfs mijn trouwring uit om die reden :) Maar een telefoon vind ik overbodige ballast en neem ik nooit mee tijdens de wedstrijd, hoewel ik hem tijdens de trainingen bijna altijd meeheb.
Ik neig daar ook wel naar, tasafgifte zit sowieso direct naast de finish zo te zien dus dat is ook geen probleem... Had dat nog niet gedubbelchecked, en als ik nog een kwartier zou moeten lopen ofzo dan was een telefoon misschien prettiger geweest. Dan die band niet om is ook fijn... Top

Vaseline doe ik wel op voor de zekerheid, toch een paar keer (idd ook wel met regen, maar niet alleen maar volgens mij) last gehad van bloedende tepels en daar neem ik liever geen risicos mee ;)

Vroeg op pad ook maar voor de zekerheid, kom ik tegen 8u in Rotterdam aan... Klinkt als ruuiiiiiiim op tijd, maar ach. Beter iets te vroeg dan gestress.

Wave 1C hier btw :)

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 15-04-2023 18:38 ]

• Pierre
  • Laatst online: 20:42

Pierre

Van nature lui!

Ben geen loper maar iedereen heel veel succes morgen in Rotterdam en allemaal deze op de oortjes

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Shinji
  • Nu online
Bij de kwart marathon zit er maar een in, is die dan voor op de voor of achterkant?

• m0ridin
Shinji schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 18:57:
Bij de kwart marathon zit er maar een in, is die dan voor op de voor of achterkant?
Normaal is het altijd voorkant (hoewel het voor registratie niet eens echt uitmaakt volgens mij, maar zou het voor de zekerheid maar doen). Ook ivm nummerherkenning voor fotos achteraf...

• Tealiciouss
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:48

@Aight!
@Alvanosa
@born2tweak
@cyclofosfamide
@Davem3
@DKJordy
@EnduronDon
@GerGio
@influenza
@Johlo
@Keiichi
@kepler
@KevinK92
@Loldor
@m0ridin
@mosselmossel
@nogeeninlog
@PindaUnited
@Redcoil
@RobinE
@Rudedadude
@Slickk
@Slupor
@Tim_W
@TobyD
@ÜberWicked
@XyS
@Yer00n

Ook ik doe morgen mee aan de marathon. Wave 4, uitlopen als doel maar als het even kan onder de 4 uur.

Als ik maar niet hoef te poepen ;)

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tealiciouss schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:18:
[...]

Ook ik doe morgen mee aan de marathon. Wave 4, uitlopen als doel maar als het even kan onder de 4 uur.

Als ik maar niet hoef te poepen ;)
Er zijn toiletten aanwezig hoor! Alleen niet te lang over het vegen doen want dan moet je zoveel tijd inhalen daarna :D

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48
Iedereen die morgen een (marathon)wedstrijd loopt in Rotterdam, Enschede of elders: heel veel succes gewenst!! 💪💪💪
(en vergeet niet te genieten 😉)

• ArmyOfQueens
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01 13:27
Dit topic volgens mij helemaal gemist, maar ik ben morgen ook van de partij!
Sub 3:30 is het doel!
Vandaag al in Rotterdam het startnummer opgehaald en een rondje gelopen om de sfeer te proeven, heb eer weer enorm zin in!
Succes morgen allemaal!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Nu online
Succes allen die morgen gaan lopen *O*

• nogeeninlog
Om mijzelf te motiveren heb ik voor het eerst in meer dan 5 jaar de video van mijn eerste marathon bekeken.
Dat gaf mezelf wel een kick. oOo

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50

XyS

0.o.O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xMNYCl-gCCWoHelJzTq93mjB3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCfaOu87Owwbune40Np0vUU8.jpg?f=fotoalbum_large
Denk dat ik links ga staan in Wave 2, redelijk dicht achter de 3:20 pacers.

Lopen vanaf het station, heb mijn nummer vandaag al gehaald en mijn vriendin houdt mijn spullen bij zich.

Kom rond 9 aan op het station en loop dan direct naar het startvak.

Hier zijn een heleboel wcs (laatste foto van Yer00n in "Hardlopen - deel 9"):
https://maps.app.goo.gl/MUUNVTUnfSmW5tX3A

Ingang van wave 2:
https://maps.app.goo.gl/9dNPTYpiFBQpdWot9

• Roozzz
  • Laatst online: 18:38
Veel succes allemaal morgen! Mooi wedstrijdweekend :)

If you can see, look. If you can look, observe

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:43
Zo, met de beentjes omhoog! Vandaag startnummer opgehaald, nog even door de stad geslenterd, op een terrasje in de zon gezeten en lekker uit eten geweest. Nu in het hotel zodat ik morgen zo met de metro naar Beurs kan.

Mijn kit voor morgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7bjxl3qODyswwVHJ0Y8Pkbx-Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eofPt68XbUBAiQZY62JBLFk8.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 245 ... 422 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.