Eerste Pasen was een mooie dag om te lopen, ik wilde eigenlijk 's ochtends gaan maar toen mocht ik naar een Doopdienst van mijn nichtje. Achteraf niet heel vervelend, want het weer werd 's middags wel beter! Nadeel was wel dat de Paaslunch er tussen zat, dat betekent croissantjes, chocoladebroodjes en stol. Iets te vet om lekker op te lopen dus.
Na de vorige keer een halve gelopen te hebben kreeg ik toch wat last van mijn knie, dus na een paar dagen naar de fysio geweest. Gelukkig bleek er niks mis te zijn met mijn knie, waarschijnlijk was het toch wat overbelast. Het advies was om telkens een dag rust te houden tussen mijn loopjes. Sindsdien al wat kortere loopjes gedaan dus kon ik zondag wel wat langer proberen. Mijn Garmin gaf aan dat een duurloop van 1u55min @ 6:30 de bedoeling was, een kleine 18 km dus. Dat vond ik wel een mooie, dus een route van 19,1km ingeladen en gaan lopen maar. De eerste 2 km dacht ik dat ik beter om kon draaien en thuis op de bank gaan liggen, maar inmiddels herken ik die eerste kilometers wel. Dit wordt vanzelf beter. Vervolgens een aantal kilometer rustig doorgelopen en na 3 kwartier mijn eerste gelletje genomen. De framboos-smaak van de Decathlon was toch iets zoeter dan ik gedacht had
Na zo'n 9 à 10 kilometer toch wat last van mijn maag, ik had het gevoel dat mijn eten aan het schommelen was in mijn buik. Dat zou ik niet nog 10 kilometer vol gaan houden op die manier, dus maar eens gaan bedenken hoe ik dat op zou gaan lossen. Nog een paar kilometer en dan kwam ik in een dorp waar familie woont. Maar zijn die thuis? En hoe fijn is het als er zo'n bezweet figuur op de stoep staat die even op je wc wil komen zitten?

Ineens een helder moment; vlak voor dat dorp is een restaurant met een grote buitenspeeltuin, daar kun je echt heel makkelijk even naar de wc. Zo gezegd, zo gedaan, wat een opluchting

(Uiteraard de boel wel netjes achter gelaten)
Vervolgens liep ik best lekker verder, na anderhalf uur het tweede gelletje genomen (appel is helaas ook al niet mijn smaak) en daar had ik weinig last van. Inmiddels al bijna thuis, toen ik wat (over)moedig werd en besloot om er nog een klein lusje van 2km aan vast te plakken, zodat ik weer op die halve marathonafstand zou zitten. Daar had ik zo'n 300M na de afslag al een beetje spijt van, ineens deed alles pijn. Maar ja, je bent er aan begonnen dus dan maak je het af ook.
Bij thuiskomst stond er 21,18KM op de teller met een gemiddeld tempo van 6:21. Daar was ik wel tevreden mee. 's avonds nog even een wandeling gemaakt om de spieren nog wat beweging te geven en gisteren nog een half uur op de indoorfiets gezeten met een zeer lage weerstand. Daarna nog wat
core-oefeningen en een half uurtje Yoga for runners (van Garmin Connect) gedaan. Ook nog eens op tijd naar bed gegaan, en vanmorgen voelde ik me zowaar best fit
Ik ga die core- en yoga-oefeningen zeker blijven doen op de dagen dat ik niet loop. De komende 4 weken (7 mei is de 25km loop waar ik voor train) gaat dat me zeker lukken, of ik het daarna volhoud moet ik nog maar zien.
Ook nog een vraagje; is het bij
dit soort shorts de bedoeling dat de binnenbroek als onderbroek fungert? Beetje vergelijkbaar met bibshorts bij het fietsen?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.