Dit is wel op de optisch op de pols, dus lang niet zo betrouwbaar als een band, al ken ik ook mensen met onbetrouwbare banden.
Toch heb ik het tot nu toe nog niet zo erg meegemaakt. Over het algemeen geeft ie wel een redelijk nauwkeurig beeld met intervallen, voor zover dat kan natuurlijk.
Ik heb de HRM Run wel op m'n lijstje staan, al houdt dat gedoe met een band me wel een beetje tegen.
Tim_W schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:54:
Ik heb zojuist besloten om waarschijnlijk lid te worden van de plaatselijke AV. Althans, ik ga binnenkort eens sfeer proeven om te kijken of het wat voor me is.
Nu hang ik voor me gevoel tussen 2 groepen in, de zogenaamde A en B groep en twijfel wat wijsheid is. In de B groep instromen om zo relatief rustig te starten, of vol aan de bak met de mannen van de A groep, wat te doen?
Is er misschien iemand die ooit voor dezelfde keuze heeft gestaan en kan delen hoe de gemaakte keuze wel -of niet is bevallen?
Ja voor dezelfde keuze heb ik ook gestaan. Ben ook nog niet zolang lid van een AV. Bij ons heb je 4 groepen. Groep 1 is beginners/langzaam en groep 4 is voor de snellere lopers. Zelf loop ik maar max 2 keer in de week bij de AV, want ik loop ook nog bij een loopgroep hier in de buurt. Op woensdagavond ga ik dan richting baan en/of bos en op zaterdagochtend pak ik regelmatig een duurloop mee.
Het grappige is dat ik de baantraining tot nu toe in groep 3 doe en de duurloop in groep 4. De duurloop is altijd in het bos (lekker onverhard en veel heuvels) en over het algemeen ca. 15km @ rond de 5.30min/km. Dat is voor mij prima vol te houden.
Wat baantraining betreft twijfel ik nog. Ik denk dat ik binnenkort wel een keer groep 4 ga proberen, want bij groep 3 loop ik wel altijd vrij vooraan. Het niveauverschil in de groep is nogal.. ahum.. groot en op gegeven moment ben je zelf allang klaar met het interval deel en zijn sommige anderen er nog lang niet.
Ah, overzichtje gevonden:
Groep 1: omvang duurloop 7-10 km, duurlooptempo ca 7-8 km/u
Groep 2: omvang duurloop 8-11 km, duurlooptempo ca 9-10 km/u
Groep 3: omvang duurloop 13-15 km, duurlooptempo ca 10-11 km/u
Groep 4: omvang duurloop 14-17 km, duurlooptempo ca 11-12 km/u
[
Voor 65% gewijzigd door
InZane op 29-05-2020 12:09
]