Vanochtend was het wat glibberen tijdens de stukken op tempo, heb in het Jack Daniels' 2Q schema wat lopen schuiven zodat ik niet twee keer in dezelfde week een duurloop met daarin marathontempoblokken heb. Vandaag eerst 9km rustig, 2x 3km op halfmarathontempo (met 2 min rust) en nog een 1,5km op datzelfde tempo. Omgerekend naar minuten vrijwel hetzelfde als jou @
m0ridin haha

Zal bij mij ook wel Z4 zijn geweest.
Zaterdag de halve van Haren, ik denk vrijdag nog een rustig loopje en zoals eerder verteld de langste duurloop in m'n schema met daarin de halve van Haren op marathontempo (woon ~7-8km vanaf de start en daarna weer naar huis). Kledingkeuze vind ik lastig, het begint om 11:00 en 4 graden. Alle evenementen heb ik altijd in kort t-shirt + korte broek gelopen, nu is het daar toch echt te koud voor ben ik bang.
De weken daarna twijfel ik nog wat over. Volgens 2Q zou ik twee weken daarna een loop moeten doen met daarin blokken (13km en 10km) op marathontempo. Dat vind ik nogal... veel? Twijfel om die te gaan doen uiteindelijk.
Eerst zaterdag maar eens kijken hoe het gaat. Ben wel erg vermoeid de laatste dagen, vooral ook door weinig slaap en gecombineerd met voor mij veel lopen. Het ging wel prima maar misschien dat ik iets te ver heb doorgezet. Aanvankelijk wou ik max 60km in een week lopen en zit nu al op 4 weken achterelkaar met 70+ (vorige week zelfs 77km). De smaak iets te veel te pakken denk ik.
Qua pijntjes en blessures nog steeds geen last. Ik voel af en toe wel wat opspelen in de spier aan de voorkant van m'n scheenbeen (wellicht toevallig ook de tibialis anterior zoals @
Hartloper noemde) maar daar heb ik vanochtend niks meer van gevoeld.
Ik hoop komende tijd beter te slapen aangezien het vele lopen geen nut heeft zonder goed uit te rusten. Ik weet nog niet zo goed hoe ik de taper-periode in ga delen. De opzet van 2Q volgen of het toch iets anders indelen... Ik ben bang tegen oververmoeidheid aan te lopen en net in de laatste weken het te 'verpesten'. Dat zou zonde zijn.
Ik kijk in ieder geval al wel trots terug op de afgelopen periode met zoveel kilometers, nu die oogst nog goed en gezond zaaien.
[
Voor 6% gewijzigd door
Slickk op 08-03-2023 13:52
]