Het is wellicht meer een reisverslag dan een loopverslag maar ga jullie er toch mee vervelen
Na een week wintersport moest ik voor mijn werk twee weken op pad, eerste week was ik in Chicago. Op dag van aankomst ben ik bij daglicht buiten gaan lopen, dat was geen groot succes. Alleen maar grote wegen met oversteekplaatsen die eeuwig duren. Op alle andere dagen ging daglicht niet lukken dus dat werd niets en bovendien ging het ook nog eens sneeuwen.
Ik was dus veroordeeld tot de loopband, ik heb de 2e run 15km op 06:00/km gedaan, mijn langste afstand en duur ooit en dat voelde ook echt als een eeuwigheid

. Run erna wilde ik dus voor een interval gaan, dat was ook allemaal tobben aangezien de snelheid begrenst was.
De 2e week was ik in Florida, vanuit de sneeuw naar tropische omstandigheden, ik keek er echt naar uit om daar te gaan lopen. Van tevoren wat rondgeneusd op google en een national park gevonden op 45min afstand waar trails waren. Ik had daar een vrije zondag en met mijn hardloopkleren, telefoon, creditcard en twee flesjes water in een Uber naar "Wekiwa springs state park":
Simpelweg vertrokken op de witte route, afstand wat langer dan beoogd maar had geen haast en kon altijd gaan lopen. Ik was er om een uur of 9, was heel rustig en nog redelijk koel. Bij "Big Buck Camp" kwam ik wat kampeerders tegen waar ik wat zonnebrand heb gescoord, de zon begon al aardig door te komen en ik ben bang dat dat anders niet goed gekomen was.
De route was door een ontzettend mooi en gevarieerd landschap. Delen over bospaden maar ook echt wat korte stukken door rul zand.
:strip_exif()/f/image/emZXXBmswOMWJjTVt1ZQEqTo.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie watertjes
:strip_exif()/f/image/iIgyrWCuZ1QR47bHEWBKe1kh.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas geen alligators gezien
:strip_exif()/f/image/NzWYIBNfz1Z04xnTzdGdMvUK.jpg?f=fotoalbum_large)
En een paar stukken echt door moeras/modder. In eerste instantie probeerde ik hier nog een beetje langs te komen, op een gegeven moment maar opgegeven en gewoon door de modder gebanjert.
:strip_exif()/f/image/RmGiOEBildi6ScXh4lU8vUkU.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanuit het moeras weer iets omhoog en droger langs een mooi watertje.
:strip_exif()/f/image/dnLdPc3QsHRCqy0bUVCV9O6J.jpg?f=fotoalbum_large)
En het eindstation met een "natural spring" waar super helder en koel water uit de grond naar boven komt. Hier ben ik met schoenen en al ingegaan en lekker schoon gezwommen.
Toen ik bij het meertje aankwam stond de klok op 20km, toen nog maar een extra rondje gedaan om voor het eerst in mijn leven de halve marathon afstand op de klok te zetten
Aan het einde waren mijn bovenbenen en kuiten er wel aardig klaar mee, eigenlijk telt hij niet aangezien ik wel wat stukjes gelopen heb tussendoor
Nadien de hele dag volgemaakt in het park en een heel leuke dag gehad. Lopen hier was echt een super toffe ervaring.
Nu in week 14 van de voorbereiding, nog 6 te gaan:
Opbouw van afstand dit keer dus mooi door kunnen zetten. Leuk om te zien dat de langzamere opbouw t.o.v. 10 jaar geleden zich inmiddels ruimschoots terugbetaald heeft.
Afstand per week zal nu niet meer verder toenemen, wellicht wat meer snelheidswerk doen dan.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]