Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:55:
Weet iemand of hier een paadje naar boven loopt? Ik rijd er regelmatig langs en denk elke keer.. volgens mij is dat een dagje jezelf afbeulen voor pret. Eindeloos op/neer. Iemand bekend?
Dat is Vink _O-

en nee, zit een groot hek omheen...dus dat wordt nachttrailen zonder lamp of een alternatief zoeken :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-08 16:42
Weet iemand of hier een paadje naar boven loopt? Ik rijd er regelmatig langs en denk elke keer.. volgens mij is dat een dagje jezelf afbeulen voor pret. Eindeloos op/neer. Iemand bekend?
Als je een afvalberg zoekt om op te trainen....De Belt in Wekerom ligt 'redelijk' in de buurt...
https://www.google.com/ma...gAQA!16s%2Fg%2F11q_l1289j

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Slickk schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:05:
[...]

Volgens Strava zou je de eerste zijn.
en ook meteen de laatste ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-08 13:48

Darkasantion

Just keep swimming!

Vanmorgen in de stevige wind gelopen en dat heb ik geweten :P .
Eerste stukje wind in de rug en lekker makkelijk kunnen lopen, toen moest ik echter terug en uiteraard vol in de wind...
Wist dat het ging komen, en was uiteraard mentale training, echter merkte ik halverwege het open stuk wel dat mijn hart/middenrif iets minder blij was met de inspanning. Probeerde eerdere tempo vast te houden, wat ertoe geleid heeft dat uiteindelijk de hartslag +170 werd op dat stuk.

Afgelopen zondag ter voorbereiding op de 24 uurs van Sittard samen met een lotgenoot geprobeerd om 50Km in 6 uur te lopen, dit werd uiteindelijk 48Km in 6 uur. 2Km voor de finish kwamen we een McDonalds tegen en we hadden een beetje honger :+ .
Hij had namelijk geen eten meegenomen, dus alles wat ik mee had genomen, hebben we gedeeld. Dus ja, dan eet je ineens ook erg weinig tijdens de loop.

Opzet was 45 min lopen / 15 min wandelen en zo per uur dan ~8,5Km af te leggen. De eerste 3 uur gingen eigenlijk prima, liepen voor op het beoogde schema, echter na ~32Km was het beste bij mijn metgezel eraf en werd het meer wandelen dan lopen. Zelf voelde ik me nog prima, voelde al wel een lichte hongerklop opkomen na 4 uur, echter bleef dat een beetje op de achtergrond en hinderde mij niet veel. Geeft wel wat vertrouwen voor Sittard, daar gewoon goed eten, tempo goed doseren en zien waar het eindigt.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Darkasantion schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:13:

Hij had namelijk geen eten meegenomen, dus alles wat ik mee had genomen, hebben we gedeeld. Dus ja, dan eet je ineens ook erg weinig tijdens de loop.
wait, wut? :P _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 17:43
Slickk schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:47:
Ik kwam deze afbeelding op Reddit tegen, volgens mij biedt dit een erg mooie samenvatting en goed overzicht van de verschillende termen en zones. Zowel voor nieuwkomers als ervaren lopers wel wat van te leren. [Afbeelding]
Heel erg bedankt voor die plaat, dat maakt een hoop duidelijk !
Zelf loop ik met het 5 zone model, waarbij mijn zones al weer twee jaar terug voor het laatste zijn bepaald.
Maar zeker de overgang van Z4 / Z5 is eentje die ik inmiddels wel heel goed voel, en waarbij ik eigenlijk nog steeds overtuigd ben dat die wel klopt. Dat onderstreept voor mij ook wel om mijn autistische drang om altijd te kijken op het horloge wat los te laten, en vaker lekker op gevoel te lopen.

In het verleden heb ik 2x eerder een test gedaan, 1x met lactaat meten, en 1x met een sensor om je bovenbeen. Morgen ga ik voor het eerst een sportmedische keuring doen met ademgas analyse op de loopband. Ik ben heel erg benieuwd wat daar allemaal uit gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dank. Ik laat mijn ambitie voor bergop lekker los. Scheelt weer een speurtocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Vorige keer, tijdens de marathon, had ik het zo goed voorbereid allemaal dat ie deze keer er blind vanuit ging dat ik weer alle catering zou regelen. Niks overlegd, dus ik wist van niks, totdat we al een uur onderweg waren en hij wat eten aan mij vroeg :+ . Tja, dan heb je ineens te weinig, zelfs met nood/extra voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Darkasantion schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Vorige keer, tijdens de marathon, had ik het zo goed voorbereid allemaal dat ie deze keer er blind vanuit ging dat ik weer alle catering zou regelen. Niks overlegd, dus ik wist van niks, totdat we al een uur onderweg waren en hij wat eten aan mij vroeg :+ . Tja, dan heb je ineens te weinig, zelfs met nood/extra voorraad.
hahahahha, goud zeg _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Darkasantion schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:59:
[...]

wow :? Dat is echt wel bijzonder.
Nu weet ik dat ik een "control freak" ben, en zeker met mijn eerste marathon op komst niets aan het toeval wil overlaten, maar niets vooraf zeggen, en er vanuit gaan dat jij eten mee neemt voor een marathon is toch wel een beetje naief ? 8)7

Hebben jullie samen de finish wel gehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

NoReseth schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:22:
[...]

wow :? Dat is echt wel bijzonder.
Nu weet ik dat ik een "control freak" ben, en zeker met mijn eerste marathon op komst niets aan het toeval wil overlaten, maar niets vooraf zeggen, en er vanuit gaan dat jij eten mee neemt voor een marathon is toch wel een beetje naief ? 8)7

Hebben jullie samen de finish wel gehaald ?
Dat is ook de reden dat ik de eerste marathon en deze 50Km met hem mee heb gelopen, omdat ie nog niet zo goed op zijn eten let. Tijdens de marathon hem elke post bananen gevoerd en deze keer met de 50Km dus vanuit "mijn" eten hem gevoerd. Leermoment voor hem voor de volgende keer, en zal er ook op letten dat ie zijn eigen eten meeneemt.

Daarom de laatste 2Km niet gelopen, hij was op, we hadden beide honger en die McDonalds zag er wel erg lekker uit en was warm en droog :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 16:46
TheOmen schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:09:
[...]

Als je een afvalberg zoekt om op te trainen....De Belt in Wekerom ligt 'redelijk' in de buurt...
https://www.google.com/ma...gAQA!16s%2Fg%2F11q_l1289j
En daarachter een prachtig bos met ook veel hoogte-verschillen met paadjes.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Darkasantion schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Dat is ook de reden dat ik de eerste marathon en deze 50Km met hem mee heb gelopen, omdat ie nog niet zo goed op zijn eten let. Tijdens de marathon hem elke post bananen gevoerd en deze keer met de 50Km dus vanuit "mijn" eten hem gevoerd. Leermoment voor hem voor de volgende keer, en zal er ook op letten dat ie zijn eigen eten meeneemt.

Daarom de laatste 2Km niet gelopen, hij was op, we hadden beide honger en die McDonalds zag er wel erg lekker uit en was warm en droog :+ .
Dat verklaard wel wat _O- .
Respect hoor, 50km _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:14

Rudedadude

Maybe we were born to run

Blomminator schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:53:
Dank. Ik laat mijn ambitie voor bergop lekker los. Scheelt weer een speurtocht.
De afvalberg onder Wekerom (Wekeromse bult) is wel opengesteld. Maar is minder uitdagend in hoogte.

Ow ik spuit modder.

edit: ik sta wel in de top 10 van beide segmenten hieronder :P

[ Voor 12% gewijzigd door Rudedadude op 01-02-2023 11:48 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Laatst online: 29-08 16:42
Ora et Labora schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:42:
[...]

En daarachter een prachtig bos met ook veel hoogte-verschillen met paadjes.
Yep, heb al eens wat segmenten gemaakt op de single-tracks in het noorden van het Wekeromse zand.
https://www.strava.com/segments/19311239
https://www.strava.com/segments/19311249

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Laatst online: 26-08 16:46
Rudedadude schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:44:
[...]

De afvalberg onder Wekerom (Wekeromse bult) is wel opengesteld. Maar is minder uitdagend in hoogte.

Ow ik spuit modder.

edit: ik sta wel in de top 10 van beide segmenten hieronder :P
En in Lunteren, het Lunterse zandgat, kun je ook prachtig bergop lopen, best veel hoogteverschil en een flinke klim vind ik zelf maar dat zegt niet zoveel :P

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 14:49
@Hartloper @Tinusvolkel

Hierbij mijn totaal niet wetenschappelijke maar hopelijk wel interessante

Vergelijking van de Pro 3's, Adidas vs Saucony

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRFZsNJWTIsWitH1MJKWLcgp210=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vnnTUsVhDWnyTqlkcdrwFZ2N.jpg?f=fotoalbum_large

Een beetje achtergrond: recreatieve hardloper met lichte prestatiedrang. Inmiddels bijna 2 jaar aan het hardlopen, en in het afgelopen jaar ook de eerste wedstrijden afgewerkt. Iets te makkelijk te verleiden tot de aanschaf van nieuwe hardloopschoenen bij een goede deal. Vind het leuk om nieuwe schoenen te proberen; de enige schoen die ik tot nu toe opnieuw gekocht heb is de Nike Vaporfly Next%. Verschillende schoenen gebruikt van Nike en Adidas, maar ik heb ook Reebok, Asics en Saucony om de voeten gehad.
Saucony Endorphin Pro 3 (EP3)
De Endorphin Pro 3 heb ik afgelopen november aangeschaft om te gebruiken voor mijn eerste marathon. Ik durfde het niet aan om die te lopen op de Vaporfly en ben na het lezen en kijken van vele (video)reviews uitgekomen op de EP3. Mijn eerste Saucony schoen, maar een waar ik vanaf de eerste loop enthousiast over was. Lekker ruim in de toebox (in tegenstelling tot de Vaporfly), soepele upper met goede lockdown, en een heerlijke 'bounce' zodra je de eerste stappen zet. Deze schoen is niet voor niets door zoveel reviewers in de toplijstjes voor 2022 beland. Je voelt nauwelijks dat je ze draagt, maar ze brengen je door iedere kilometer, van de eerste easy tot de zware in de loop van de marathon. De EP3 zou ik voor vrijwel ieder type wedstrijd kunnen gebruiken, van 5K t/m de marathon. Ook snellere tempo's zijn voor de Saucony Endorphin Pro 3 geen probleem.
Adidas Adizero Adios Pro 3 (AP3)
De Adidas Adizero Adios Pro 3 (een hele mond vol) heb ik nu 3 weken in bezit. Ik heb qua styling wel een zwak voor Adidas. Mijn eerste hardloopschoenen waren wat goedkopere Adidas schoenen, waarna ik via de Adios 5 bij de SL20 terecht ben gekomen. Een spierblessure heeft me daarna meer richting schoenen met wat meer demping geleid, maar ik houd Adidas nog altijd in de gaten. Door een koopje op Marktplaats heb ik dus sinds kort de AP3: een echte marathon-cruiser. Een schoen met een heel duidelijk karakter waar je mee om moet kunnen gaan. De dikke laag Lightstrike Pro doet zijn werk prima: de benen voelen na de loop nog lekker fris. De geometrie van de zool pusht je om harder te gaan met een heel scherpe toe-off wanneer je in een hogere cadans gaat lopen. Voor mij is de AP3 tot nu toe heel erg fijn gebleken tijdens een lange, langzame duurloop, maar ook bij 15 km op marathontempo.
Head-to-head
Waar Adidas met de Takumi Sen en de Adios Pro duidelijk onderscheid heeft gemaakt tussen wedstrijdschoenen voor kortere en langere afstand, heeft Saucony met de Endorphin Pro 3 een wedstrijdschoen voor alle afstanden gemaakt - met verve! In zijn geheel past de EP3 beter bij mijn looptechniek dan de AP3. Daarbij is de EP3 op individuele onderdelen voor mij bijna overal de betere schoen.
Upper
Waar de upper en veters van de EP3 direct goed zit, zonder drukpunten en met een goede lockdown, is het met de AP3 toch wat stoeien om tot een goede lockdown te komen. Af en toe merkte ik toch dat mijn hiel wat los kwam omdat ik de veters dan net wat te los had zitten, of had ik door het wat strakker strikken van de veters wat pijn op de wreef van mijn voet. De tong i.c.m. de veters van de AP3 hebben wat werk nodig (of betere sokken?) om echt lekker te zitten. Na een aantal kilometers wordt de druk op de wreef bij de AP3 wat minder, maar het is toch wat irritant.
Midsole
De Powerrun PB midzool van de EP3 is heerlijk bouncy en geeft echt dat zwevende gevoel bij iedere afzet. Van Lightstrike Pro wordt gezegd dat het met de kilometers beter wordt, en het loopt ook echt wel lekker, maar voelt toch iets logger.
Outsole
Voor de outsole niets dan lof voor de AP3. Dat Continental rubber is echt pure magie. Je hebt echt bij iedere stap vertrouwen in de afzet omdat je weet dat de grip er is op asfalt of stenen, droog of nat. Overigens is de outsole van de EP3 ook dikke prima in de meeste omstandigheden, maar gewoon nét ietsje minder dan de AP3.
Rocker / transitie
Hier komt het gevoel voor mij om de hoek kijken. Beide schoenen heb ik bij een 8 x 1km workout vergeleken. De EP3 rolt op ieder tempo en bij iedere cadans vloeiend door. Bij de AP3 had ik het gevoel dat wanneer ik aanzet naar een hogere cadans, richting 10K/5K tempo, er een kritiek punt is waarop de schoen met mij wegloopt in plaats van andersom. Ik vermoed dat het komt door de extreme hoek van voorvoet naar toe-off. Dat zie ik ook wel terug in de hartslagcijfers; de max hartslag in de kilometerblokken ligt 5 tot 8 slagen hoger bij de Adidas ten opzichte van de Saucony. Dat gebrek aan controle op hoge tempo's maakt dat het bij de AP3 veel moeilijker voelt om tempo te maken. De Speedroll van Saucony is veel vriendelijker, maar zeker niet minder potent.
Samenvatting
Kort samengevat is de Saucony Endorphin Pro 3 over het geheel voor mij een betere schoen dan de Adidas Adizero Adios Pro 3. Vriendelijker, flexibeler, comfortabeler. Het nut van de AP3 is wat beperkt, waarbij de EP3 goed geschikt is voor iedere wedstrijdafstand en trainingssessie.

Toch schrijf ik de Adios Pro 3 nog niet helemaal af. Ik ga met beide schoenen de komende weken nog trainen met blokken op marathontempo, waarbij ik verwacht dat het uiteindelijk een heel moeilijke keuze gaat worden, waarbij de weersomstandigheden nog wel eens een factor kunnen worden. Als er veel regen in het weekend van 15 en 16 april wordt verwacht, zou de Adidas Adizero Adios Pro 3 zomaar nog de voorkeur kunnen krijgen boven de Saucony Endorphin Pro 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Bedankt voor de uitgebreide review @SkyR (y)
Wat is de rede dat je niet meer voor de Vaperfly bent gegaan, en waar zou je deze plaatsen als je hem zou moeten vergelijken met de andere 2 schoenen.

PS was even aan het kijken in de PR lijst wat voor tijden je loopt, maar of je 10km tijd heb ik verkeerd ingevuld of de rest, want die tijden komen niet helemaal overeen O-)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-08 14:29
Net nu ik mezelf de laatste tijd aardig onder controle heb om niet alle schoenen te willen proberen -en dus kopen, komt @SkyR met een mooie review waardoor de EP3 ineens in mijn winkelmand zit. 8)7

Ben overigens ook wel erg benieuwd waarom je de Vaporfly niet aandurfde, is dat vanwege de krappere toebox ten opzichte vd EP3?

PS: Ik gok dat die 10k op 39:11 zou moeten staan @Tinusvolkel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Tim_W op 01-02-2023 12:46 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:45
Als je in Google Maps/earth even de satelliet aanzet zie je de paadjes lopen. Is best te doen dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:29
__R__ schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:51:
[...]

Als je in Google Maps/earth even de satelliet aanzet zie je de paadjes lopen. Is best te doen dus.
Als de beveiliging etc je niet ziet, achterna komt etc. Geeft wel een extra dimensie aan de workout. En de meeste beveiligers die ik zie zijn niet super fit volgens mij dus zou goed moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-08 20:43

Dazzler2120

FP ProMod
Shinji schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:53:
[...]

Als de beveiliging etc je niet ziet, achterna komt etc. Geeft wel een extra dimensie aan de workout. En de meeste beveiligers die ik zie zijn niet super fit volgens mij dus zou goed moeten kunnen.
Soms heb je een externe motiverende factor nodig om nét even harder te lopen. Gebeurt in wedstrijden ook, dus waarom dit effect niet op een andere manier nabootsen?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shinji
Dazzler2120 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:55:
[...]

Soms heb je een externe motiverende factor nodig om nét even harder te lopen. Gebeurt in wedstrijden ook, dus waarom dit effect niet op een andere manier nabootsen?
Is ook mijn reden om hard te lopen, sneller dan en verder dan gemiddeld kunnen komen in geval van een zombie Apocalypse. Dus daar zou het ook goeie training voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-08 06:57
Shinji schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:06:
[...]

Is ook mijn reden om hard te lopen, sneller dan en verder dan gemiddeld kunnen komen in geval van een zombie Apocalypse. Dus daar zou het ook goeie training voor zijn.
Een jaar of tien geleden had je zo'n app daarvoor. Moest je je oortjes in en rennen voor Zombies.

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:47
mosselmossel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Een jaar of tien geleden had je zo'n app daarvoor. Moest je je oortjes in en rennen voor Zombies.
Bestaat nog altijd:
https://apps.apple.com/us/app/zombies-run/id503519713
https://play.google.com/s...nclient&hl=nl&gl=US&pli=1

Zombies, Run!

Ik heb het al tijden niet meer opgestart. Volgens mij is er nu het een en ander achter een abonnement verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyR
Tinusvolkel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:35:
Bedankt voor de uitgebreide review @SkyR (y)
Wat is de rede dat je niet meer voor de Vaperfly bent gegaan, en waar zou je deze plaatsen als je hem zou moeten vergelijken met de andere 2 schoenen.

PS was even aan het kijken in de PR lijst wat voor tijden je loopt, maar of je 10km tijd heb ik verkeerd ingevuld of de rest, want die tijden komen niet helemaal overeen O-)
Haha, daar is in de PR-lijst inderdaad iets misgegaan. Dat moet zoals @Tim_W zei 39:11 zijn. Als je dan toch bezig bent; PR op de halve marathon is nu 1:29:18, en de marathon 3:18:33 ;)

Wat betreft de reden dat ik niet voor de Vaporfly gegaan ben voor de marathon, dat heeft @Tim_W ook weer bij het juiste eind. Mijn kleine tenen staan een beetje krom, waardoor dat stukje net wat meer uitsteekt. Dat schuurt soms enigzins met het Vaporweave materiaal van de originele Next% - ik kan ook duidelijk zien waar mijn kleine teen zit als ik die schoenen draag. Dat durf ik nog wel aan t/m de halve marathon, maar na een lange loop van 28 km in voorbereiding op de marathon - op de Vaporfly - zag ik dat niet zitten voor 3½ uur. Dit is mogelijk met de upper van de Next% 2 beter (dat materiaal vormt zich misschien met de tijd wat beter naar de vorm van de voet), maar daar heb ik (nog) geen ervaring mee.

Daarnaast slijt ik met mijn voetlanding (supinatie) ook snel door de buitenste kant van de zool van de Vaporfly en kan ik ze na 200 km wel afschrijven, dan land ik al op de carbonplaat. Voor de marathon wilde ik iets meer ruimte voor de tenen, en hoopte ik ook een carbonschoen te vinden die langer mee gaat. Dat lijkt vooralsnog bij de Endorphin Pro 3 dik in orde met al ruim 160 kilometer op de teller.

De Adidas Adizero Adios Pro 3 is totaal niet te vergelijken met de Vaporfly. De Vaporfly is een allround snelle schoen. De Adios Pro 3 is teveel schoen voor de korte afstand. Ik ben er nog niet helemaal uit of de Endorphin Pro 3 net zo snel is als de Vaporfly, maar op papier kan ik er dezelfde snelle tempo's uithalen voor de kortere afstanden. Toch heeft de Vaporfly nog wel een mentaal voordeeltje, die voelt nog net wat lichter en ziet er wat sneller uit.

Voor mij staan de Nike Vaporfly Next% en de Endorphin Pro 3 zeer dicht bij elkaar op grote hoogte. De Adios Pro 3 is echt enkel een (halve) marathonschoen, die komt pas bij de veel langere afstanden in de vergelijking.

Toch heeft de Adios Pro 3 mij wel nieuwsgierig gemaakt naar de Takumi Sen 8 / 9. Die schijnt echt fantastisch te zijn voor de kortere afstanden... maar met 2 paar Vaporfly's die nog niet op zijn, kan ik die investering niet verantwoorden. Maar als iemand ze wil sponsoren in ruil voor een review... Ik heb maat 44 _O-
Tim_W schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:44:
Net nu ik mezelf de laatste tijd aardig onder controle heb om niet alle schoenen te willen proberen -en dus kopen, komt @SkyR met een mooie review waardoor de EP3 ineens in mijn winkelmand zit. 8)7
Ga je veel plezier van beleven! Ik heb ze aangeschaft voor € 200, zoveel had ik nog nooit aan 1 paar schoenen uitgegeven. Maar ze zijn het dubbel en dwars waard, je zou er al je loopjes op kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
turambar schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Bestaat nog altijd:

Zombies, Run!

Ik heb het al tijden niet meer opgestart. Volgens mij is er nu het een en ander achter een abonnement verborgen.
Zou het wel eens willen doen maar heb nooit mijn telefoon mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Erg verleidelijk @SkyR, maar ik heb de Vaporfly ook nog staan en in principe van plan daar in Rotterdam op te gaan lopen. Een handvol korte loopjes + een 15km wedstrijd op die schoenen gingen goed. Aankomend weekend doe ik nog een keer een 24km duurloop om te zien of dat ook nog goed gaat.

Ze lijken me wel erg interessant, dus ik ben wel nog aan het rondkijken of er ergens een mooie aanbieding te vinden is, de goedkoopste die ik tot nu toe zie is € 165.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33
@Tim_W gefeliciteerd met je verjaardag.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
born2tweak schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:40:
[...]
Vraagje van mijn kant: ik heb sinds het weekend in eens een soort beurse blauwe plek op de wreef van één van m'n voeten. Ik kan me niet herinneren dat ik me gestoten heb ofzo, dus ik denk dat het van het lopen komt. Ik heb vorige week en gisteren wel een keer op m'n Speed3 gelopen, in plaats van de Shift2. Ergens kom ik iets tegen over veters, maar kan dat na een paar keer zo'n effect hebben? Afgelopen weekend gewoon op m'n trail schoenen gelopen. Het voelt nu alsof het verstandig is vanavond een training over te slaan.
Ik quote mezelf even, hopelijk herkent iemand dit. Ik loop nu ineens al 3 dagen met een pijnlijke wreef. Bij het masseren van de voet zakt het wel weg maar bij belasting is het weer terug lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
@SkyR Bedankt voor de review, je ontneemt me de zin om de Adidas Adizero Adios Pro 3 te kopen.
Met black Friday heb ik nog een paar Vaporfly Next %2 gekocht die nog nieuw in de doos zitten wachtend op een voorjaarsmarathon, dus die moet ik nog niet bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyR
Hartloper schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:59:
@SkyR Bedankt voor de review, je ontneemt me de zin om de Adidas Adizero Adios Pro 3 te kopen.
Met black Friday heb ik nog een paar Vaporfly Next %2 gekocht die nog nieuw in de doos zitten wachtend op een voorjaarsmarathon, dus die moet ik nog niet bijkopen.
Ik heb er gelukkig niet meer dan 100 euro voor betaald, dus ik kan de Adios Pro 3 aan mijzelf verantwoorden als trainingsschoen voor langere lopen.

@born2tweak Ik heb helaas geen ervaring met jouw klacht, ik heb enkel last van de wreef als de bovenkant van de schoen en veters erop drukt, puur door druk en irritatie op de plek. Maar dat is geen pijn bij belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:19
[...]

Bestaat nog altijd:

Zombies, Run!

Ik heb het in het begin van het hardlopen gebruikt en vond het wel geinig. Eén keer in een donker bos gebruikt, dat had wel een andere dimensie :D

@Tim_W gefeliciteerd :9B

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-08 18:19

Niku

Alagaesii

Sifan Hassan gaan in Londen haar debuut op de marathon maken, heel benieuwd naar! https://nos.nl/artikel/24...benieuwd-hoe-hard-ik-loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004

XyS

0.o.O

Mooi om te zien dat het ook voor een topsporter nog spannend is:

""Ieder mens heeft een droom één keer de marathon te lopen. De afstand is zo lang. Ik ben gewoon benieuwd hoe hard ik loop. Kan ik de marathon afmaken of niet? Tot nu toe heb ik tijdens de trainingen in Ethiopië een keer 35 kilometer gelopen. Dat is het verste", kijkt ze vooruit naar haar marathondebuut."

Mijn opbouw gaat goed, had na het weekend wat last van mn schenen. Komt waarschijnlijk door kickboxen dus moet een beetje oppassen. Afgelopen week 30km en hoop deze week weer iets meer te lopen. In elk geval houden mijn achillespezen het goed uit :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 19:23
[...]

Bestaat nog altijd:

Zombies, Run!

In de oude Runtastic app, wat nu Adidas Running is geworden, had je ook Storytell running! Daar had je ook wat verhalen over wegrennen voor zombies/whatever, wat dan net leek alsof je een soort intervalletje rende. Zal de app eens aanslingeren, eens kijken of de feature er nog in zit! >:)

EDIT: zit nog in de app! Leuk!

[ Voor 2% gewijzigd door Docslik op 02-02-2023 09:57 . Reden: bestaat nog! ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:41

Sherlock

No Shit

Gisteravond de suggestie van mijn Garmin horloge opgevolgd en een kwartiertje warming up gedaan @ 6:30, gevolgd door een serietje van 3 sprintjes van 15 seconden @ 3:15 en 3 min rust (die ik verder gedribbeld heb). Daarna 5 minuten nog rustiger lopen @7:30 en dan weer dat blokje van 3 sprintjs en rust.

Bij de eerste 15sec sprint merkte ik dat 3:15 voor mij wel echt een sprint is, ik hield best wat in en kwam toen op 3:20, dus daarna gewoon volle bak gegaan en dat ging prima. Tot de laatste in de tweede serie, 3 seconden voor ik klaar was vond mijn hamstring het wel mooi geweest en moest ik echt per direct stoppen. Ik moest nog 3km naar huis, maar dat heb ik al wandelend moeten doen, ik kon echt niet meer afzetten. Af en toe geprobeerd om te dribbelen, maar zelfs dat lukte niet.

Ik baal er echt enorm van, had er juist zo'n plezier in gekregen. In januari had ik de voor mij onmogelijk lijkende mijlpaal van 100km gehaald, dat vond ik al echt gaaf. Dus vast van plan om dat in februari ook te doen. Waar ik was begonnen met 2 loopjes in de week (een langere op zondag en dan nog een loopje door de week) zat ik de afgelopen weken op 4x. Die lange loop op zondag hield ik er in, en de rest van de week probeerde ik de suggestie van mijn Forerunner te volgen. Dat was voornamelijk base run werk @ 6:30 dus prima te doen. En ik heb me daar zelfs netjes aan gehouden ipv harder te lopen.

Gisteren was de eerste keer met sprintjes erin, als ik 'straks' weer hersteld ben ga ik die toch iets gematigder doen dan volle bak.

Zo even die frustratie van me aftypen, wat een klotezooi zeg :(

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
@Tinusvolkel ik mis ook wat PRs in de lijst. Had eerder enkele keren de lijst zelf aangepast maar na edits door anderen verdwijnt het dan weer.

3k 9:27
5k 16:39
21k 1:17:22
42k 2:37:06

@Sherlock oohh shit, heel herkenbaar. Vorig jaar op ongeveer dezelfde manier m'n hamstring gescheurd. Geen blauwe plek ter plaatse van/onder de pijn? Herstel duurt vaak enkele weken, helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door Krylinck op 02-02-2023 10:20 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Krylinck schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:18:
@Tinusvolkel ik mis ook wat PRs in de lijst. Had eerder enkele keren de lijst zelf aangepast maar na edits door anderen verdwijnt het dan weer.

3k 9:27
5k 16:39
21k 1:17:22
42k 2:37:06

@Sherlock oohh shit, heel herkenbaar. Vorig jaar op ongeveer dezelfde manier m'n hamstring gescheurd. Geen blauwe plek ter plaatse van/onder de pijn? Herstel duurt vaak enkele weken, helaas.
Oeps wist niet dat je ze zelf had aangepast :) maar ik genereer de tabellen vanuit excel dus daar stond dan jouw oude tijd nog in.

Maar nu is als het goed is is alles weer uptodate (y) en wat een tijden _/-\o_ kan ik hier alleen van dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Ik heb het nog nooit eerder gedaan, maar ik zou graag eens een duurloop in een nieuwe omgeving gaan lopen.

Mijn richtingsgevoel is echter waardeloos, dus zou graag ergens lopen waar een duidelijke routemarkering staat. Klein beetje trail en/of hoogte is geen probleem. Ik woon zelf tussen Rotterdam en Utrecht in, met plusminus een uurtje rijden heb ik geen moeite. Mocht het echt de moeite waard zijn qua omgeving dan is ietsje verder dan dat ook nog wel een optie.

Aankomend weekend staat er een 24km op het programma, de weken er na zijn oplopend. Suggesties zijn welkom en worden gewaardeerd. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-08 16:15
Sherlock schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:45:
Gisteravond de suggestie van mijn Garmin horloge opgevolgd en een kwartiertje warming up gedaan @ 6:30, gevolgd door een serietje van 3 sprintjes van 15 seconden @ 3:15 en 3 min rust (die ik verder gedribbeld heb). Daarna 5 minuten nog rustiger lopen @7:30 en dan weer dat blokje van 3 sprintjs en rust.

Bij de eerste 15sec sprint merkte ik dat 3:15 voor mij wel echt een sprint is, ik hield best wat in en kwam toen op 3:20, dus daarna gewoon volle bak gegaan en dat ging prima. Tot de laatste in de tweede serie, 3 seconden voor ik klaar was vond mijn hamstring het wel mooi geweest en moest ik echt per direct stoppen. Ik moest nog 3km naar huis, maar dat heb ik al wandelend moeten doen, ik kon echt niet meer afzetten. Af en toe geprobeerd om te dribbelen, maar zelfs dat lukte niet.

Ik baal er echt enorm van, had er juist zo'n plezier in gekregen. In januari had ik de voor mij onmogelijk lijkende mijlpaal van 100km gehaald, dat vond ik al echt gaaf. Dus vast van plan om dat in februari ook te doen. Waar ik was begonnen met 2 loopjes in de week (een langere op zondag en dan nog een loopje door de week) zat ik de afgelopen weken op 4x. Die lange loop op zondag hield ik er in, en de rest van de week probeerde ik de suggestie van mijn Forerunner te volgen. Dat was voornamelijk base run werk @ 6:30 dus prima te doen. En ik heb me daar zelfs netjes aan gehouden ipv harder te lopen.

Gisteren was de eerste keer met sprintjes erin, als ik 'straks' weer hersteld ben ga ik die toch iets gematigder doen dan volle bak.

Twee weken geleden eenzelfde situatie. Weekje rust gehouden, wel gefietst. Daarna rustig opgebouwd, geen last meer. Afgelopen zaterdag toch lange duurloop gaan doen (28km). Ging goed, laatste 3km rustig aan gedaan omdat ik toch wat voelde. Afgelopen dindsag training ook niet kunnen voltooien omdat het toch niet goed voelde. Advies: paar dagen rust, voorzichtig rekken en strekken, maar neem echt wel even twee weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Krylinck schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:18:

Nee, gelukkig geen blauwe plek of 'deuk' in mijn been.
EnduronDon schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:28:
[...]
Twee weken geleden eenzelfde situatie. Weekje rust gehouden, wel gefietst. Daarna rustig opgebouwd, geen last meer. Afgelopen zaterdag toch lange duurloop gaan doen (28km). Ging goed, laatste 3km rustig aan gedaan omdat ik toch wat voelde. Afgelopen dindsag training ook niet kunnen voltooien omdat het toch niet goed voelde. Advies: paar dagen rust, voorzichtig rekken en strekken, maar neem echt wel even twee weken.
Bedankt, dat stelt al wel een beetje gerust. Plan is nu om inderdaad even paar dagen rust te houden en daarna eens kijken hoe het voelt op de indoor (fiets)trainer, uiteraard bijzonder rustig beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sherlock op 02-02-2023 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-08 16:04

Ik vind ook dat de intervallen die Garmin soms voorstelt redelijk brute versnellingen vragen voor een korte sprint. Daarom dat ik die niet 100% volg. Ik doe wel de versnellingen maar ga niet tot het doeltempo omdat dit sneller tot blessures kan leiden.

Trouwens wat een prachtig weertje hier. Straks tijdens mijn middagpauze een 16k fartlek doen zodat ik die vanavond niet meer moet doen. Zal wel niet op die 5 minuutjes komen dat ik later begin te werken. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-08 16:04
Tim_W schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:26:
Ik heb het nog nooit eerder gedaan, maar ik zou graag eens een duurloop in een nieuwe omgeving gaan lopen.

Mijn richtingsgevoel is echter waardeloos, dus zou graag ergens lopen waar een duidelijke routemarkering staat. Klein beetje trail en/of hoogte is geen probleem. Ik woon zelf tussen Rotterdam en Utrecht in, met plusminus een uurtje rijden heb ik geen moeite. Mocht het echt de moeite waard zijn qua omgeving dan is ietsje verder dan dat ook nog wel een optie.

Aankomend weekend staat er een 24km op het programma, de weken er na zijn oplopend. Suggesties zijn welkom en worden gewaardeerd. :)
Route eens plannen in routeyou? De site heeft ook een autoplanner waar je de richting en het aantal km's kan ingeven en dan stelt hij random iets samen. Die route kun je dan steeds nog aanpassen naar wat je eenvoudig kan onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11

Racing_Reporter

Contentmaker

Net even in dit topic gezocht op 'Ede ', want terugverhuisd sinds kort en ik was wel benieuwd wat hier in de buurt allemaal zat en zit. Onder meer de Climax enzo zie ik al :) Na een flinke rugblessure weer begonnen met trainen, en er lijkt perspectief te zijn, en ook is het lekker ondanks wisselvallig weer!

Nog even teruggedacht aan een afgeblazen halve marathon vorig jaar hier, die we in de ochtend wel hebben gelopen over de hei! Op bijna gloednieuwe, niet-ingelopen schoenen, zonder voldoende training, met z'n tweeën. 200% stuk natuurlijk, zeker de laatste 5 km waren niet fijn. De nachtmerries komen nog wekelijks langs haha.

Zijn er nog meer wat meer gevorderde lopers in de buurt te vinden die wel in zijn voor trainen? Of wat voor tips zouden jullie hebben om meer de running community in te duiken? Op Strava wel de nodige activiteiten, alleen is 5:00-5:10 toch wel een wat hoge pace voor de meesten, dat vind ik een beetje lastig om daar dan weer op in te haken :) Hoe combineren jullie dit samen? Zelf eerder gaan lopen voor een duurrun dus lager tempo, waarna anderen aanhaken voor minder afstand, zoiets?

[ Voor 6% gewijzigd door Racing_Reporter op 02-02-2023 12:10 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Racing_Reporter schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:09:
Net even in dit topic gezocht op 'Ede ', want terugverhuisd sinds kort en ik was wel benieuwd wat hier in de buurt allemaal zat en zit. Onder meer de Climax enzo zie ik al :) Na een flinke rugblessure weer begonnen met trainen, en er lijkt perspectief te zijn, en ook is het lekker ondanks wisselvallig weer!

Nog even teruggedacht aan een afgeblazen halve marathon vorig jaar hier, die we in de ochtend wel hebben gelopen over de hei! Op bijna gloednieuwe, niet-ingelopen schoenen, zonder voldoende training, met z'n tweeën. 200% stuk natuurlijk, zeker de laatste 5 km waren niet fijn. De nachtmerries komen nog wekelijks langs haha.

Zijn er nog meer wat meer gevorderde lopers in de buurt te vinden die wel in zijn voor trainen? Of wat voor tips zouden jullie hebben om meer de running community in te duiken? Op Strava wel de nodige activiteiten, alleen is 5:00-5:10 toch wel een wat hoge pace voor de meesten, dat vind ik een beetje lastig om daar dan weer op in te haken :) Hoe combineren jullie dit samen? Zelf eerder gaan lopen voor een duurrun dus lager tempo, waarna anderen aanhaken voor minder afstand, zoiets?
De snellere passen zich aan aan de langzamere, langzame kilometers maken is tenslotte nooit verkeerd :)

Hier bijvoorbeeld gisteren met 7 man gestart, en de eerste helft met z'n alle samen gelopen waarna de "langzamere" stoppen en de "snellere" er nog een stuk aan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 15:50
Een observatie bij de hartslagmeting door mijn Garmin horloge. Daar is de laatste tijd al meer over geschreven (o.a. @Fraggert die een extreem hoge hartslag zag tijdens lopend schranzen). Ik zie dat niet, wel heb ik soms wat vreemd fluctuerende te lage hartslag in mijn grafiekjes.

Ouwe starter hier, sinds afgelopen najaar aan het lopen. Sinds december doe ik dat met een FR55 om de pols. Over het algemeen zie ik keurige hartslagmetingen, die ik ook goed kan correleren aan inspanning. Zo nu en dan komt het voor dat het horloge de hartslag niet goed lijkt te volgen. Ik begin hier nu een patroon in te herkennen. Bij rustige langere loopjes en langere intervallen op niet al te gek tempo gaat het prima. Het gaat mis wanneer ik "sprint". Voor mij zijn dat de baantrainingen met korte intervallen. Over de meeste snelheden kan ik met een mooie vaste pasfrequentie lopen (rond 180/min), ook als het omhoog/omlaag gaat. Volle bak op de baan over 100m / 200m red ik dat niet en moet de pasfrekwentie omhoog om snelheid te maken. Ik zie dit gebeuren als de pasfrequentie boven 190/min raakt. Dat gebeurt als mijn snelheid boven 15 a 16 km/h begint te komen. Mijn armbewegingen worden dan ook sneller en feller. Mijn theorie is dat door simpele massatraagheid op die hoge snelheid het horloge met iedere stap wat heen en weer schuift aan de pols en daardoor de hartslag niet meer betrouwbaar registreert.

Ik ben benieuwd of andere Garmin lopers dit herkennen. Eventueel kan ik wat grafiekjes opsnorren waar dit in terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:27
Ik lees vrij veel van jullie over die zogenoemde snelle schoenen en hoe jullie die gebruiken als wedstrijdschoenen. Maar trainen jullie er dan bijna niet op? Je kan toch niet zomaar uit het niets voor het eerst op schoenen lopen? En als jullie er op trainen kiezen jullie dan specifieke trainingen daarvoor? (Kan me indenken bij bv intervals vanwege de snelheid)

Vind het wel interessant hoe jullie daar naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Totrail schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:33:
Ik lees vrij veel van jullie over die zogenoemde snelle schoenen en hoe jullie die gebruiken als wedstrijdschoenen. Maar trainen jullie er dan bijna niet op? Je kan toch niet zomaar uit het niets voor het eerst op schoenen lopen? En als jullie er op trainen kiezen jullie dan specifieke trainingen daarvoor? (Kan me indenken bij bv intervals vanwege de snelheid)

Ik had destijds m’n carbon schoenen op marathon dag voor de derde keer aan, de eerste keer was de avond toen ik ze binnenkreeg voor een 5km test loopje en de 2de keer was een snelle (sneller dan marathon pace ) 30km “generale repetitie” ronde ruim voor de marathon waarin ik ook m’n voeding getest heb.

En @Antonius uiteindelijk geeft iedereen zich over aan een hartslagband :) ohr is sowieso te traag om de verandering te kunnen zien in (korte) interval training.

[ Voor 8% gewijzigd door Tinusvolkel op 02-02-2023 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-08 22:20

Bij m’n eerste paar liep ik er een korte loop op, daarna qua veters wat anders gestrikt en daarna een lange loop op m’n marathontempo. Dat was dus eigenlijk zo weinig mogelijk.

Laatst goedkoop een nieuw paar kunnen scoren en gebruik de ‘oude’ nu tijdens lange duurlopen waar snellere blokken in zitten. Ook wel eens voor de fun wat intervallen erop gedaan. Aan de ene kant wil ik niet te gewend raken aan de snelste schoenen en aan de andere kant zou de demping ervoor zorgen dat ik sneller herstel. Tegelijk vind ik ze vrij stevig en best een goede training voor m’n kuiten omdat de belasting anders is. De langzamere stukken in de duurloop gaan eigenlijk sneller dan zou moeten maar ze worden wat instabiel als ik langzamer ga en loop dan niet relaxed.

Daarom wissel ik tussen 3 paar; de minieme verschillen tussen schoenen zorgen ervoor dat na een kilometer of 20 m’n benen en alles wat daar in zit qua spieren, gewrichten, pezen etc anders belast worden.

Niet wetenschappelijk onderbouwd, gewoon m’n gevoel. Bovenstaande gaat over de Nike Vaporfly trouwens.

M’n favoriete trainingsschoen blijft de Saucony Speed (1 of 2, 3 nog niet gekocht want oude Vaporflys voldoen nog). Die is wat vergeeflijker op laag tempo en echt een alleskunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Tinusvolkel schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:44:
[...]
En @Antonius uiteindelijk geeft iedereen zich over aan een hartslagband :) ohr is sowieso te traag om de verandering te kunnen zien in (korte) interval training.
Voor rustiger tempo lijkt dat bij mij niet nodig te zijn. Daar vind ik de meting van mijn horloge mooi consistent mee bewegen met de inspanning. Ik zie wel duidelijk dat de hartslagmeting de mist in gaat als de pasfrequentie boven 190 per minuut komt.

(dat de hartslag meting wat vertraagd doorkomt vind ik niet zo spannend)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online

...
Ik denk dat ze bij Garmin iets gelezen hebben over HIIT en dat in de praktijk willen toepassen. Nu, het is één ding om op een spinningfiets enkele keren 15 seconden te knallen, maar met hardlopen ligt dat toch wat anders. Maximaal sprinten is niet zo goed voor pezen en spieren.
Het is niet voor niks dat strides versnellingen zijn op 90% van maximale intensiteit, met ontspannen houding en dus niet maximaal.
Als ik tussen de regels lees ben jij waarschijnlijk geen loper die de 5 km in 20 minuten kan lopen.
Om tijdens strides de 4:00min/km aan te tikken zou dus al een serieuze versnelling zijn voor je.

Verwant onderwerp, vandaag tijdens rustig duurloopje (5,8 km in 32 min) geluisterd naar de pacer.

Pim Bijl heeft zijn halve marathon PR verbeterd van 1:09 half naar 1:08 laag.
Hoe ? Wel, vroeger liep hij af en toe eens 100+ km/week, maar het lukte hem niet systematisch. Nu is hij er wel in geslaagd een paar maanden aan een stuk 100+km/week te lopen.
Intensiteit werd zeer beperkt en de nadruk werd gelegd op volume, met veel rustige duurlopen.
Hij liep zijn HM aan 3:15/km en kon de laatste 2 km nog versnellen naar 3:00/km. En dat terwijl hij in zijn training maar heel zelden die snelheid van 3:00/km aanraakte, bv wanneer hij 5 x 1 minuutje aan 3:00/km liep.
Zijn coaches van TwoZeroNine legden de klemtoon op volume, veel kilometers maken, en ze moesten hem echt afremmen qua snelheidswerk.
Met goed resultaat, en Pim is om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online

Vroeger liep ik 21 km aan doeltempo 14 dagen voor de marathon. Dat was de ideale training om in de wedstrijdschoenen te doen.
En een paar snellere trainingen, ofwel intervals ofwel met langere stukken in marathontempo.

De lange duurloop zou je één keer ook met de wedstrijdschoenen kunnen doen om te zien of je geen blaren o.i.d. krijgt, maar dat heb ik nooit gedaan.

Het is een evenwicht zoeken tussen er voldoende mee lopen om ze gewoon te zijn, en weinig genoeg ermee lopen ze nog fris te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Hartloper schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:17:
[...]

Vroeger liep ik 21 km aan doeltempo 14 dagen voor de marathon. Dat was de ideale training om in de wedstrijdschoenen te doen.
En een paar snellere trainingen, ofwel intervals ofwel met langere stukken in marathontempo.

De lange duurloop zou je één keer ook met de wedstrijdschoenen kunnen doen om te zien of je geen blaren o.i.d. krijgt, maar dat heb ik nooit gedaan.

Het is een evenwicht zoeken tussen er voldoende mee lopen om ze gewoon te zijn, en weinig genoeg ermee lopen ze nog fris te houden.
Benieuwd: wat is fris? En wanneer zijn ze dat niet meer? Is vast onderzoek naar gedaan en jij weet dat vast als superschoen expert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online
@Niku

Er zijn geen harde data over, maar na 200 km zijn ze volgens mij niet meer hetzelfde. Nog goed als trainingsschoen, zeker, maar het echt magische gevoel hebben ze niet meer.

Daarom kan je er maximaal twee marathons mee lopen als je ervoor zorgt er niet teveel trainingskilometers mee te maken.

Overigens ben ik geen echte expert maar een zelfverklaard expert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 19:16
De slijtage van snelle schoenen zal ook afhankelijk zijn of je 70 of 110 kilo weegt, je voet mooi afrolt etc. etc.

Ik heb hier een griep te pakken gekregen en zit in dubio of ik mijn challange even moet pauzeren. Het wordt vandaag waarschijnlijk 5 km wandelen voor de statistieken met een paar kleine versnellingen naar dribbeltempo…. Hopelijk is de vorm morgen wat beter :)

Zijn er hier lopers die ervaring hebben met de Nike dragonfly? Aangezien ik het heerlijk vind om op de baan te lopen overweeg ik een paar snelle baanschoenen om mijn 5K PR te verbeteren. Heb ik mooi een paar weken om aan de drop (of gebrek aan) te wennen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Hartloper schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:08:

Verwant onderwerp, vandaag tijdens rustig duurloopje (5,8 km in 32 min) geluisterd naar de pacer.

Pim Bijl heeft zijn halve marathon PR verbeterd van 1:09 half naar 1:08 laag.
Hoe ? Wel, vroeger liep hij af en toe eens 100+ km/week, maar het lukte hem niet systematisch. Nu is hij er wel in geslaagd een paar maanden aan een stuk 100+km/week te lopen.
Intensiteit werd zeer beperkt en de nadruk werd gelegd op volume, met veel rustige duurlopen.
Hij liep zijn HM aan 3:15/km en kon de laatste 2 km nog versnellen naar 3:00/km. En dat terwijl hij in zijn training maar heel zelden die snelheid van 3:00/km aanraakte, bv wanneer hij 5 x 1 minuutje aan 3:00/km liep.
Zijn coaches van TwoZeroNine legden de klemtoon op volume, veel kilometers maken, en ze moesten hem echt afremmen qua snelheidswerk.
Met goed resultaat, en Pim is om.
Net toevallig (bijna) deze hele aflevering geluisterd tijdens m’n avondloopje, en toen ik aan het tellen was bedacht ik dat ik de afgelopen 7 dagen ook al boven de 100km zat 8)
De planning was al om deze week 100 rustige km te maken maar had zondag en vrijdag van de vorige week ook al lekker wat meters gemaakt.
Maar die rustige km zijn toch heel wat rustiger dan de van Pim, volg hem ook op Strava en zie daar voor mijn doen toch best flinke tempo’s voorbij komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-08 06:57
Nou ja, ik heb ook bijna twee keer zo veel tijd nodig als Pim om 100 kilometer te rennen. En dat ga ik thuis echt niet kunnen verantwoorden.

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-08 22:20
mosselmossel schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:23:
Nou ja, ik heb ook bijna twee keer zo veel tijd nodig als Pim om 100 kilometer te rennen. En dat ga ik thuis echt niet kunnen verantwoorden.
De fixatie met kilometers is eigenlijk ook helemaal niet goed en logisch. Het zou eerder moeten gaan om hoeveel tijd je al hardlopend rondbrengt. Als je x aantal uren ervoor zorgt dat je hartslag boven 60-70% van je max zit, dan zorgt dat voor de verbetering zoals genoemd in de podcast.

Ik vind Pim wel grappig maar hij is wel een ijdel persoon die graag met hoge getallen en snelle tijden gooit. Je hoort de mannen van TwoZeroNine hem daarin ook wel afremmen in eerdere podcasts.

Deze laatste Pacer nog niet geluisterd, hier ook toch weer corona te pakken. Nog weinig klachten maar twijfel om te gaan lopen gezien de mogelijke negatieve gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:19

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Als je bij De Pacer podcast terug gaat naar de eerste podcast die ze met TwoZeroNine gemaakt hebben dan hoor je ook waarom bij Pim de focus zo op volumes ligt.

Vanuit zijn baanachtergrond liep hij, naar verhouding, te veel korte en snelle trainingen.
Hierdoor had hij een relatief laag aeroob vermogen. Ze zijn dus vooral aan de basis gaan werken.

Verder vind ik zijn jeugdig enthousiasme/overmoedigheid wel leuk.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hartloper schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:08:
[...]
Ik denk dat ze bij Garmin iets gelezen hebben over HIIT en dat in de praktijk willen toepassen. Nu, het is één ding om op een spinningfiets enkele keren 15 seconden te knallen, maar met hardlopen ligt dat toch wat anders. Maximaal sprinten is niet zo goed voor pezen en spieren.
Het is niet voor niks dat strides versnellingen zijn op 90% van maximale intensiteit, met ontspannen houding en dus niet maximaal.
Als ik tussen de regels lees ben jij waarschijnlijk geen loper die de 5 km in 20 minuten kan lopen.
Om tijdens strides de 4:00min/km aan te tikken zou dus al een serieuze versnelling zijn voor je.
Haha, zo erg tussen de regels hoef je niet te lezen hoor, mijn PR op de 5km staat op 23:36 :D
Maar inderdaad; als ik straks weer verder ga zal ik mijn sprintjes niet helemaal voluit sprinten. Dat was waarschijnlijk bij deze laatste ook wel het probleem; dit was de laatste dus nog één keer alles geven en dan uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:43
Zijn er eigenlijk onderzoeken hoeveel die 'snelle schoenen' daadwerkelijk doen in tijd?

Voor echte wedstrijdlopers is elk procentpunt sneller meegenomen natuurlijk. Maar hoeveel scheelt een 'snelle wedstrijdschoen' ten opzichte van de gewone duurloopschoen voor mij als amateur die over zes weken een halve marathon weer eens onder de 2:00 wil lopen?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Gisteren voor het eerst een inspanningstest gedaan! Aerobe drempel op 164, anaerobe drempel op 185 en max hartslag rond de 195. Mijn aerobe drempel vond ik opvallend hoger dan dat ik verwacht had. Betekent dat mijn easy duurlopen rond hartslag 145 echt te easy zijn om een optimaal trainingseffect te behalen. Grootste ontwikkelpunten zijn mijn ademhaling (niet diep genoeg als het hard gaat, laat fors wat longcapaciteit liggen) en herstel (hartslag daalt relatief langzaam). Interessante inzichten om mee aan de slag te gaan :)

Wat is dat lopen op een loopband met een masker op trouwens vervelend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-08 20:43

Dazzler2120

FP ProMod
Niku schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:58:
Gisteren voor het eerst een inspanningstest gedaan! Aerobe drempel op 164, anaerobe drempel op 185 en max hartslag rond de 195. Mijn aerobe drempel vond ik opvallend hoger dan dat ik verwacht had. Betekent dat mijn easy duurlopen rond hartslag 145 echt te easy zijn om een optimaal trainingseffect te behalen. Grootste ontwikkelpunten zijn mijn ademhaling (niet diep genoeg als het hard gaat, laat fors wat longcapaciteit liggen) en herstel (hartslag daalt relatief langzaam). Interessante inzichten om mee aan de slag te gaan :)

Nice!
Dit lijkt wel behoorlijk op de resultaten die ik had, mijn aerobe drempel: 165, anaerobe drempel: 184, max hartslag: 202
Met voornaamste feedback: Dieper ademhalen - hebben ze stiekem onze testen verwisseld ofzo ;)

Heb je ook nog een mooie 'actie'-foto meegekregen? Mijn ervaring was eigenlijk soortgelijk, ook m.b.t. het lopen met masker op de loopband. Ik stootte ook een paar keer de handvaten op de loopband aan doordat ik niet op aan het letten was o.i.d.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Jovatov schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:53:
Zijn er eigenlijk onderzoeken hoeveel die 'snelle schoenen' daadwerkelijk doen in tijd?

Voor echte wedstrijdlopers is elk procentpunt sneller meegenomen natuurlijk. Maar hoeveel scheelt een 'snelle wedstrijdschoen' ten opzichte van de gewone duurloopschoen voor mij als amateur die over zes weken een halve marathon weer eens onder de 2:00 wil lopen?
@Hartloper kom er maar in :)
Persoonlijk denk ik dat op dat tempo de carbonplaat / foam niet ver genoeg indrukt om echt energie teruggave te hebben. Maar het zal misschien wel de belasting van het lopen ten goede komen zodat je de afstand makkelijker volhoudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Tinusvolkel schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:09:
[...]

@Hartloper kom er maar in :)
Persoonlijk denk ik dat op dat tempo de carbonplaat / foam niet ver genoeg indrukt om echt energie teruggave te hebben. Maar het zal misschien wel de belasting van het lopen ten goede komen zodat je de afstand makkelijker volhoudt.
Hartloper schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:07:
Even mijn bescheiden mening over een paar aangehaalde onderwerpen:

De magie van de Vaporfly's werkt ook bij lage snelheden, zie het onderzoek uit de NY Times. Sommige schoenverkopers denken dat het niet werkt voor hiellanders of bij lage snelheden, maar zij dwalen.

Er is 4% verbetering in running economy. Dat is niet één op één vertaalbaar naar snelheid. De snelheidswinst is in de ordegrootte van 2%. Da's nog altijd mooi

Ik heb zelf Vaporfly 4%, Vaporfly Next, Alphafly en Hoka Carbon X.
Mijn persoonlijke mening: zowel de 4% als de Next % zijn echt superschoenen, de Next % is niet sneller, maar heeft meer grip op een gladder wegdek en heeft meer zijdelings steun in scherpe bochten. Bij de 4% glijd je bijna naast de schoen in een scherpe bocht, die heeft niks van zijdelingse steun.
De Alphafly is iets zwaarder en wat mij betreft iets lomper dan de Vaporfly. De meeste toppers verkiezen de Next boven de Alphafly, dat zegt ook wel iets.
De Hoka is absoluut geen superschoen, heeft niet de "pop" van de Vaporfly's. Niet zo gek want de Hoka heeft geen Pebaxschuim, maar doodgewone EVA.
Ik heb de mening van @Hartloper alvast even teruggezocht, want eens in de zoveel tijd popt dit onderwerp weer op :+

Overigens zag ik in jouw posts van toen, @Hartloper, dat je bent gaan trainen met een schema van Rob Veer, ik overweeg precies hetzelfde, hoe bevalt jou dat? Doe je het met coaching of alleen een schema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:43
Niku schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:24:
[...]

[...]

Ik heb de mening van @Hartloper alvast even teruggezocht, want eens in de zoveel tijd popt dit onderwerp weer op :+

Overigens zag ik in jouw posts van toen, @Hartloper, dat je bent gaan trainen met een schema van Rob Veer, ik overweeg precies hetzelfde, hoe bevalt jou dat? Doe je het met coaching of alleen een schema?
Ah, thanks, dit gaf me genoeg om even door dit topic heen te zoeken. Dit is een mooi samenvattend artikel en dit is het NY Times artikel waar Hartloper het in bovenstaande quote over heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:37
Zijn er andere mensen ook aan het hunten op de kaartjes voor de Rotterdam Marathon?

er komen regelmatig kaartjes voorbij op dat vraag/aanbod platform. je kunt dan je naam invullen + email maar tot nu toe hoor ik nooit meer iets terug. ook geen bevestiging dat het uberhaupt aangekomen is bij die persoon. Misschien krijgen ze 100en aanvragen op hun kaartje ofzo maar vroeg me af of iemand hier succesvol resultaat mee heeft gehad.

ik check de site heel vaak en soms zie ik dan nieuwe resultaten met datum van gisteren. dat voelt beetje gek alsof je soms naar cache zit te kijken ofzo. Misschien toch maar een tooltje bouwen die die site scraped en me waarschuwt op nieuwe aanbieders.

[ Voor 22% gewijzigd door Crysania op 03-02-2023 10:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tim_W
Ik heb ooit eens een poging gedaan om een kaartje te kopen via het officiele vraag/aanbod platform @Crysania, maar heb hier nooit enig reactie op gehad. Dat is eigenlijk iets wat ik continu hoor, dus ik zou m'n hoop daar niet te veel op vestigen.

Ik zou het persoonlijk hier proberen. Daar gaan er nog zat voorbij komen en zeker in de laatste paar weken wordt je er mee doodgegooid. ;) Tot 19 Maart kunnen ze nog op naam worden gezet, daarna niet meer en loop je op iemand anders zijn naam.

Hier gisterenavond een soort van fartlek duurloop gedaan van totaal iets meer dan 16km met wisselende tempo's -en wisselende afstanden van de tempoblokken. Puur op gevoel en een beetje het van "het ene object naar het andere". De laatste 3,5km gingen rond de 4:20/km en dat was een mooie discipline training zo aan het eind van de training en nog met tegenwind ook. Was best leuk om dat zo eens te doen. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 21:30
Als het rooster van het werk van m'n vrouw bekend is, ga ik misschien wel op zoek naar een startnummer voor Rotterdam.
In de zorg is het momenteel zo'n gekkenhuis met de planning dat ze amper een maand van tevoren een rooster rond kunnen hebben waardoor ik ook gewoon niets aan evenementen van te voren kan plannen (Heb kinderen van basisschool leeftijd, die laat je geen dag alleen thuis ;-) )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11

Racing_Reporter

Contentmaker

Tinusvolkel schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:23:
[...]

De snellere passen zich aan aan de langzamere, langzame kilometers maken is tenslotte nooit verkeerd :)

Hier bijvoorbeeld gisteren met 7 man gestart, en de eerste helft met z'n alle samen gelopen waarna de "langzamere" stoppen en de "snellere" er nog een stuk aan plakken.
Goede om het om te draaien! Zelf vind ik langzamer lopen absoluut een kriem, maar het moet wel gebeuren voor die langeafstandsconditie :) Misschien een goede om tijdens te connecten, zodat het niveau toch wel gelijkwaardig en gezellig blijft?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 12:14

Rudedadude

Maybe we were born to run

Crysania schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:35:
Zijn er andere mensen ook aan het hunten op de kaartjes voor de Rotterdam Marathon?

er komen regelmatig kaartjes voorbij op dat vraag/aanbod platform. je kunt dan je naam invullen + email maar tot nu toe hoor ik nooit meer iets terug. ook geen bevestiging dat het uberhaupt aangekomen is bij die persoon. Misschien krijgen ze 100en aanvragen op hun kaartje ofzo maar vroeg me af of iemand hier succesvol resultaat mee heeft gehad.

ik check de site heel vaak en soms zie ik dan nieuwe resultaten met datum van gisteren. dat voelt beetje gek alsof je soms naar cache zit te kijken ofzo. Misschien toch maar een tooltje bouwen die die site scraped en me waarschuwt op nieuwe aanbieders.
Nee, daar is het nog veel te vroeg voor. Ik heb de afgelopen jaren via MP gekocht, nadat een of ander specifiek platform er mee is opgehouden. Maar je kunt nog tot 1 of 2 dagen van tevoren je gegevens omzetten voor de uitslagen. Na datum x heb je alleen geen startvakwissel, shirtmat of eigen naam op je startnummer meer. Maar er zijn kort voor tijd altijd kansen genoeg. Als je echt geduld zou hebben zou je jaarlijks zo ongeveer gratis kunnen lopen.

Ik loop alle duurlopen op wedstrijd(carbon)schoenen. Nu heb ik inmiddels de luxe dat ik dat soort schoenen heb die inmiddels wel over hun top heen zijn (500km+), met nieuwe ben ik wat zuiniger, maar ook daar heb ik meestal al 100km op gelopen voor ik ze in een wedstrijd gebruik).
En hebben ze bij elk tempo zin? Alle lichte schoenen met een dikke zool dragen bij aan een hoger tempo. Vraag is of ze het belangrijkste element zijn waarop je tijd kunt winnen bij een wedstrijd. Of dat zo is mag ieder voor zichzelf bepalen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonius
Racing_Reporter schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:13:
[...]

Goede om het om te draaien! Zelf vind ik langzamer lopen absoluut een kriem, maar het moet wel gebeuren voor die langeafstandsconditie :) Misschien een goede om tijdens te connecten, zodat het niveau toch wel gelijkwaardig en gezellig blijft?
Het is goed voor je looptechniek om langzaam te kunnen lopen. Als je tenminste wel netjes blijft lopen en niet ongeïnteresseerd en te passief gaat sjokken :+ . De pasfrequentie blijf je ongeveer even hoog houden als je "normale" comfortabele snelheid, alleen kleinere pasjes en armbeweging maken. Wel voldoende spierspanning/stabiliteit in je core houden. Dus niet in je benen/heupen gaan hangen.

Een alternatief in een groepje met uiteenlopend tempo is dat de snellere lopers zo nu en dan even omkeren (bijvoorbeeld bij een kruising/splitsing) en de langzaamste loper ruim voorbij gaan voordat ze opnieuw omkeren. Dan ben je toch samen-uit-samen-thuis. En de trage loper bungelt niet altijd achteraan.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 12:40

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

mhr-zip schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:40:
Zijn er hier zogenaamde "every-day" runners?
Las een keer dat @Roozzz er volgens mij iets over zei, maar kan dat niet meer terug vinden.

Mijn vraag is: hoe zijn jullie begonnen, afstand, snelheid, hartslag, tijd, frequentie etc?
Hoe bouw je zo iets op?
Wat zijn de voordelen van vaker korter ipv minder en langer?

Niet dat ik van plan ben om vanaf vandaag iedere dag te gaan lopen, maar meer dan de huidige 3 moet lukken.
Onder het adagium "beter laat dan nooit", nog een reactie. Sinds ongeveer een jaar loop ik (nagenoeg) iedere dag. Ik ben wel een 2 keer (kort) ziek geweest, wat voor onderbrekingen zorgde. Maar sinds een jaar ben ik een zogenaamde ren-forens. Ik loop dus elke werkdag naar mijn en terug. De kortste route is dan ongeveer 5 km en ik kan dit naar wens optrekken naar bijvoorbeeld 12 km. Ik werk normaal gesproken 4 dagen met een vrije woensdag. Die 4 keer doe ik dan meestal ik in de ochtend een relatief rustige interval of tempo-training die wat langer is, en in de middag loop ik de korte route in tempo 1 naar huis. Op woensdag doe ik een intensieve training tijdens het sportuurtje van mijn kinderen. En in het weekend sta ik lekker vroeg op voor een lange duurloop/wedstrijd op de ene dag, en een kort herstelloopje op de andere dag. Ik heb hier niet een specifiek doel mee, maar vind het lekker om vroeg op te staan en naar mijn werk te lopen. Zodoende ben ik elke avond thuis. En kan ik mijn hobby toch combineren met een druk gezin met 3 kleine kinderen. Ik ben in de ochtend sowieso al van huis voordat de kinderen wakker worden, dus het half uurtje welke ik nu eerder weg ben, wordt niet gemerkt. En 's avonds ben ik maar 15 minuten later thuis dan met de de fiets. Zo tik ik in een normale week >80 km weg, en dat kan oplopen naar 120 km.

You iz one special kid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Laatst online: 29-08 17:13

Redcoil

Polyinterpretabel

Nogges schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:28:
[...]

Onder het adagium "beter laat dan nooit", nog een reactie. Sinds ongeveer een jaar loop ik (nagenoeg) iedere dag. Ik ben wel een 2 keer (kort) ziek geweest, wat voor onderbrekingen zorgde. Maar sinds een jaar ben ik een zogenaamde ren-forens. Ik loop dus elke werkdag naar mijn en terug. De kortste route is dan ongeveer 5 km en ik kan dit naar wens optrekken naar bijvoorbeeld 12 km. Ik werk normaal gesproken 4 dagen met een vrije woensdag. Die 4 keer doe ik dan meestal ik in de ochtend een relatief rustige interval of tempo-training die wat langer is, en in de middag loop ik de korte route in tempo 1 naar huis. Op woensdag doe ik een intensieve training tijdens het sportuurtje van mijn kinderen. En in het weekend sta ik lekker vroeg op voor een lange duurloop/wedstrijd op de ene dag, en een kort herstelloopje op de andere dag. Ik heb hier niet een specifiek doel mee, maar vind het lekker om vroeg op te staan en naar mijn werk te lopen. Zodoende ben ik elke avond thuis. En kan ik mijn hobby toch combineren met een druk gezin met 3 kleine kinderen. Ik ben in de ochtend sowieso al van huis voordat de kinderen wakker worden, dus het half uurtje welke ik nu eerder weg ben, wordt niet gemerkt. En 's avonds ben ik maar 15 minuten later thuis dan met de de fiets. Zo tik ik in een normale week >80 km weg, en dat kan oplopen naar 120 km.
Tof dat je dit zo kunt toepassen in je dagelijkse leven. Wat mij daarin vooral zou tegenhouden is het bezweet aankomen op je werk. Heb je daar geen last van?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 12:40

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Op mijn werk hebben we een kleedkamer met eigen lockers en douche (meerdere zelfs). Dus heb schone kleren (breng ik op vrije dagen even langs) en toiletspullen. Dus begin de dag fris. Mijn sportkleren hang ik te drogen. Enige wat misschien een beetje onfris is, is dat ik 's middags wel de gebruikte hardloopkleding weer aandoe. Want ik vind het wat te veel van het goede om ook nog 2 paar hardloopkleding te gebruiken.

You iz one special kid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online
Jovatov schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:53:

Ik ben ervan overtuigd dat de snelle schoenen het verschil kunnen maken tussen 2:02 en 1:59 op de halve ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online
Niku schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:24:
[...]

[...]

Je was me voor qua antwoorden over de superschoenen, waarvoor dank.

Ik doe het met coaching, ik heb de goud begeleiding. Is niet essentieel, maar het voordeel tov zilver is dat je in excel een logboek moet invullen, en dat stimuleert me om ook de core training niet over te slaan.
Ik ben er tevreden over.
Zoals ik vroeger al schreef heb ik mijn marathon-PR van 3:10 naar 3:03 gebracht dankzij de training.
Al heb ik veel gelezen over training, ik zat wat vast in mijn zelfgemaakte schema's en met een schema van Rob heb ik weer progressie gemaakt.
Hij vraagt eerst uitgebreid je loopervaring na, wat je graag doet, wat je blessurevoorgeschiedenis is enz., en hij maakt dan een schema op maat. Het specifieke voor mij is dat ik gemakkelijk geblesseerd raak bij snelheidswerk, en dat vertaalde zich in het schema.
Voordeel van coaching tov alleen een schema is dat het flexibeler is. Zo was ik rond Nieuwjaar op de sukkel met de achillespees, en dan hebben we in overleg (zonder meerkost uiteraard) het schema aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoReseth
Niku schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:58:

Hier precies hetzelfde. Gisteren voor het eerst een inspanningstest met masker op gelopen. Tegen het einde zat mijn neus helemaal vol en was het echt niet prettig meer.
Wel grappig dat we alle drie nagenoeg gelijk zitten..
Aeroob zat bij mij ook op 164. Anaeroob op 183 en max op 193.
Maar ik ben na 14 km/u vrij snel gestopt , als ik langer had doorgelopen had mijn hartslag vrij zeker ook richting de 200 gegaan :+

Ik heb pas terug hier een mooie plaat gezien over de verschillende aanduidingen van de zones.
Ik heb de vraag aan de sportarts uiteraard gesteld, maar nog geen reactie gehad, maar ik ben benieuwd hoe jullie de gekregen zones van de test in jullie sporthorloge (garmin) zetten ?

ik kreeg vanuit de test 5 zones, 1 onder aeroob, 2 onder omslagpunt, 2 erboven:
Z1 (aeroob)
Z2 (aerobe/anaerobe duurtraining)
Z3 (zone net onder anaerobe drempel)
Z4 (zone net boven anaerobe drempel)
Z5 (maximale inspanning)

Ik heb het idee dat dit de Z1 uit deze test gelijk is aan Z1/Z2 bij garmin
en dat Z2/Z3 uit de test overeenkomt bij garmin met Z3/Z4 :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33
NoReseth schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 22:51:
[...]

Hier precies hetzelfde. Gisteren voor het eerst een inspanningstest met masker op gelopen. Tegen het einde zat mijn neus helemaal vol en was het echt niet prettig meer.
Wel grappig dat we alle drie nagenoeg gelijk zitten..
Aeroob zat bij mij ook op 164. Anaeroob op 183 en max op 193.
Maar ik ben na 14 km/u vrij snel gestopt , als ik langer had doorgelopen had mijn hartslag vrij zeker ook richting de 200 gegaan :+

Ik heb pas terug hier een mooie plaat gezien over de verschillende aanduidingen van de zones.
Ik heb de vraag aan de sportarts uiteraard gesteld, maar nog geen reactie gehad, maar ik ben benieuwd hoe jullie de gekregen zones van de test in jullie sporthorloge (garmin) zetten ?

ik kreeg vanuit de test 5 zones, 1 onder aeroob, 2 onder omslagpunt, 2 erboven:
Z1 (aeroob)
Z2 (aerobe/anaerobe duurtraining)
Z3 (zone net onder anaerobe drempel)
Z4 (zone net boven anaerobe drempel)
Z5 (maximale inspanning)

Ik heb het idee dat dit de Z1 uit deze test gelijk is aan Z1/Z2 bij garmin
en dat Z2/Z3 uit de test overeenkomt bij garmin met Z3/Z4 :?
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02IYzZN0u9C3yMc4O3Im9uf2wEg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HXT6yT7uHdxrUYQxIoQTMkvk.webp?f=fotoalbum_large

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online
Op de grafiek is de grens tussen Z2 en Z3 de aerobe drempel en tussen Z4 en Z5 de anaërobe drempel.
Dus dan is enkel zone 5 anaeroob.
Dat komt qua zone-indeling niet helemaal overeen met wat @NoReseth meegekregen heeft.

Het is een kluwen, iedereen maakt zijn eigen systeem.
Voor wie nog wat leesvoer wil, hieronder wat de Nederlandse triatlonbond hierover te zeggen heeft:
https://assets.triathlonb...gszones-binnen-de-ntb.pdf

[ Voor 38% gewijzigd door Hartloper op 03-02-2023 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:22
Ook ik heb in het verleden twee keer een inspanningstest gedaan bij het Alrijne ziekenhuis in Leiderdorp. Nu lijkt het me leuk dit weer te herhalen aangezien ik over een paar maanden de Londen marathon ga lopen en mijn conditie momenteel erg goed is.

Waar hebben jullie de inspanningstest laten doen en hoe tevreden was je over de kwaliteit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoReseth
Die ja !
Hartloper schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:26:
Op de grafiek is de grens tussen Z2 en Z3 de aerobe drempel en tussen Z4 en Z5 de anaërobe drempel.
Dus dan is enkel zone 5 anaeroob.
Dat komt qua zone-indeling niet helemaal overeen met wat @NoReseth meegekregen heeft.

Het is een kluwen, iedereen maakt zijn eigen systeem.
Voor wie nog wat leesvoer wil, hieronder wat de Nederlandse triatlonbond hierover te zeggen heeft:
https://assets.triathlonb...gszones-binnen-de-ntb.pdf
Dit is exact het artikel wat duidelijkheid geeft, dank je wel!
De sportarts waar ik geweest ben is een collega van Guido Vroemen, en in het artikel halen ze dus ook precies aan hoe hun de zones interpreteren.
Guido Vroemen, sportarts en auteur van veel artikelen in TriathlonSport, hanteert een stelsel
met zes zones die qua termen vergelijkbaar zijn met de oude opleidingstermen: herstel, duur,
tempoduur, extensieve interval, intensieve interval, sprint / maximaal.

Z0 50-60% hfmax / 50-65% HF-AD
Z1 60-70% hfmax / 65-80% HF-AD
Z2 70-80% hfmax / 80-95% HD-AD
Z3 80-85% hfmax / 95-100% HF-AD
Z4 rond 90% hfmax / 100-105% HF-AD
Z5 90-100% hfmax / 105 % HF-AD tot hfmax
Deze tabel geeft een mooi overzicht. De sportarts vertelde mij ook dat ze boven de aenarobe drempel nog 2 zones hebben bepaald. Hier zie je dus dat Z4 net boven de aenarobe drempel ligt, maar een hele beperkte "range" heeft.

Ik heb de vraag "hoe mijn garmin in te stellen" uiteraard ook aan de sportarts gesteld, dus als ik die reactie heb zal ik die hier ook posten.

Dit stukje is overigen ook heel interessant:
Uit de wetenschappelijke literatuur lijkt een systeem te komen met een verdeling in drie intensiteitszones. Het is echter goed mogelijk de vijf intensiteitszones vanuit de trainingsliteratuur te laten overlappen met de drie zones vanuit de wetenschappelijke literatuur. Een voordeel van vijf zones ten opzichte van drie zones is dat het mogelijk is om de intensiteiten wat specifieker te benoemen dan ‘hoog of laag in zone X’. De onderverdeling in vijf zones moet in onze ogen echter wel gebaseerd worden op de twee ventilatoire drempels die de wetenschappers gevonden hebben. Er kan dus geen trainingszone zijn die een wetenschappelijke drempel overlapt en in twee wetenschappelijke zones ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door NoReseth op 04-02-2023 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004

XyS

0.o.O

Gezien ik voor de marathon train; loop je een 'veilige' marathon in Z2 en train ik nu om zo lang mogelijk in Z3 te lopen?
Of anders verwoord; loop je onder of boven de aerobe drempel?

Heb echt geen idee wat te verwachten namelijk, bij de HM (~1:34) merkte ik dat ik wel iets moest eten anders haalde ik het einde niet (na 90 minuten werd het zwaar tijdens trainen). De HM ging echter rond de anaerobe drempel en dat is natuurlijk anders bij de marathon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoReseth
XyS schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:27:
[...]

Gezien ik voor de marathon train; loop je een 'veilige' marathon in Z2 en train ik nu om zo lang mogelijk in Z3 te lopen?

Heb echt geen idee wat te verwachten namelijk, bij de HM (~1:34) merkte ik dat ik wel iets moest eten anders haalde ik het einde niet (na 90 minuten werd het zwaar tijdens trainen). De HM ging echter rond de anaerobe drempel en dat is natuurlijk anders bij de marathon.
Ik heb nog geen marathon gelopen (dat komt in oktober), maar in de plaat zie je bij daniels het woordje marathon staan. Een marathon loop je sowieso onder je omslagpunt, anders hou je het echt nooit vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:15
XyS schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:27:
[...]

Ik heb mijn marathon zelf gelopen in onderkant z4 maar dat zal per persoon en getraindheid. Wel is het zo dat je in je hogere zones steeds meer koolhydraten gaat verbruiken, dit is dan alleen vol te houden als je deze ook kunt aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
N00b vraagje.
Hoe werkt het eigenlijk als je een wat grotere wedstrijd moet staken? Kan je dan met de bezemwagen ofzo? En moet je daar dan de hele afstand in blijven zitten wachten tot je terug bent?

Ik ga morgen de Asselronde 25 km lopen. Beetje stijve knie, wedstrijd pijntjes, spanning blabla.
Wat nou als ik er na 15 km uit moet stappen, in the middle of nowhere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Stefangrp schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:13:
N00b vraagje.
Hoe werkt het eigenlijk als je een wat grotere wedstrijd moet staken? Kan je dan met de bezemwagen ofzo? En moet je daar dan de hele afstand in blijven zitten wachten tot je terug bent?

Ik ga morgen de Asselronde 25 km lopen. Beetje stijve knie, wedstrijd pijntjes, spanning blabla.
Volgens mij is het dan ‘succes met thuiskomen’ :+ Als je er echt niet klaar voor bent: niet starten. En als je wel start: je kunt altijd steeds een beetje langzamer totdat je er bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Mijn broer heeft ongetraind de Rotterdam marathon uitgelopen, daar kwam op een bepaald moment de politie tegen hem zeggen dat ze het verkeer wel weer door gingen laten dus dat die aan de kant moest lopen.

En zullen vast wel ergens fietsers zijn die je onderweg tegen komt waarvan je even mobieltje kan lezen om je op te laten halen door een bekende of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:49
Stefangrp schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 10:13:
N00b vraagje.

Eerste wedstrijd? Heldhaftig om dan gelijk 25km te doen!

Het zal allemaal wel goedkomen en dat in the middle of nowhere valt wel mee hoor. Het is een uitgezet parcours en er zijn genoeg andere lopers enz. Succes!

Ik ga zelf voor de 10em morgen, maar de spanning begint hier ook al te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 08:44
InZane schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:26:
[...]

Eerste wedstrijd? Heldhaftig om dan gelijk 25km te doen!

Het zal allemaal wel goedkomen en dat in the middle of nowhere valt wel mee hoor. Het is een uitgezet parcours en er zijn genoeg andere lopers enz. Succes!

Ik ga zelf voor de 10em morgen, maar de spanning begint hier ook al te komen.
neuh neuh niet eerste. Ik loop al 10 jaar, meerdere hm's gedaan, Asselronde in 2019 ook al (nog steeds mijn afstands pr).

Maar in vergelijking met toen heb ik minder lange lopen getraind, en juist meer vaak kort. Qua afstand ben ik nu niet verder geweest dan 19km. Dus het wordt toch wel een uitdaging. Gelukkig loopt het de laatste 5km heuvelaf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-08 23:06
Sinds 2 weken ook weer begonnen met hardlopen na dit een paar jaar niet meer gedaan te hebben, het beste wat ik heb kunnen lopen 5K in net geen half uur ( 1.84 en toen 85 KG )

Nu ik sinds vorig jaar een nieuwe functie heb gekregen waarbij ik de hele dagen alleen maar zit en wij een kantoor hebben waar regelmatig vette hap wordt gehaald en er op taart wordt getrakteerd en ik dan ook nog eens geen wilskracht heb om nee te zeggen, vliegen de kilo's er natuurlijk aan. Ik zit nu aan 99,5 KG met een conditie van een luiaard ;)

Aangezien ik hier dus genoeg van heb en ik weet dat ik er wat aan moet gaan doen, ben ik dus weer begonnen met hardlopen. Bij de Decathlon fijne hardloopkleding aangeschaft en verlichting voor in het donker. Ik heb de app C25K gedownload en Runkeeper en ben begonnen met 3 keer in de week hardlopen en de app gaat dan elke week een stap verder Echter de laatste keer lopen ( vorige week vrijdag ) kreeg ik gigantische last van mijn schenen. Zelfs lopen ging de dag erna met wat pijntjes, nu ruim een week later is de pijn al wel iets minder maar nog lang niet weg.

Nu weet ik dat mijn schoenen ondertussen ook al wel wat jaartjes oud zijn, maar deze hebben voornamelijk op de loopband gelopen, ik neem aan dat ze daar niet veel slijten toch? Voor de zekerheid ga ik maandag nieuwe schoenen halen met meer demping en dan hopen dat het snel over gaat! Want ik wil het nu wel vol houden en het zou jammer zijn om het te moeten opgeven vanwege scheenpijn :(

Mijn doel is om ooit de 10K te kunnen lopen, ik weet nog wel dat toentertijd in de sportschool 5K toch echt wel mijn max was. Na de 5K kwam altijd de verzuring en moest ik ook stoppen vanwege pijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:49
Stefangrp schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:04:
[...]
neuh neuh niet eerste. Ik loop al 10 jaar, meerdere hm's gedaan, Asselronde in 2019 ook al (nog steeds mijn afstands pr).

Maar in vergelijking met toen heb ik minder lange lopen getraind, en juist meer vaak kort. Qua afstand ben ik nu niet verder geweest dan 19km. Dus het wordt toch wel een uitdaging. Gelukkig loopt het de laatste 5km heuvelaf
Oh dus je weet wel waar je aan begint :)
Na Assel nog een klein beetje klimwerk en inderdaad laatste stuk amersfoortseweg lekker naar beneden denderen. Komt vast wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 08:42
dropkikker schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:53:
Sinds 2 weken ook weer begonnen met hardlopen na dit een paar jaar niet meer gedaan te hebben, het beste wat ik heb kunnen lopen 5K in net geen half uur ( 1.84 en toen 85 KG )

Nu ik sinds vorig jaar een nieuwe functie heb gekregen waarbij ik de hele dagen alleen maar zit en wij een kantoor hebben waar regelmatig vette hap wordt gehaald en er op taart wordt getrakteerd en ik dan ook nog eens geen wilskracht heb om nee te zeggen, vliegen de kilo's er natuurlijk aan. Ik zit nu aan 99,5 KG met een conditie van een luiaard ;)

Aangezien ik hier dus genoeg van heb en ik weet dat ik er wat aan moet gaan doen, ben ik dus weer begonnen met hardlopen. Bij de Decathlon fijne hardloopkleding aangeschaft en verlichting voor in het donker. Ik heb de app C25K gedownload en Runkeeper en ben begonnen met 3 keer in de week hardlopen en de app gaat dan elke week een stap verder Echter de laatste keer lopen ( vorige week vrijdag ) kreeg ik gigantische last van mijn schenen. Zelfs lopen ging de dag erna met wat pijntjes, nu ruim een week later is de pijn al wel iets minder maar nog lang niet weg.

Nu weet ik dat mijn schoenen ondertussen ook al wel wat jaartjes oud zijn, maar deze hebben voornamelijk op de loopband gelopen, ik neem aan dat ze daar niet veel slijten toch? Voor de zekerheid ga ik maandag nieuwe schoenen halen met meer demping en dan hopen dat het snel over gaat! Want ik wil het nu wel vol houden en het zou jammer zijn om het te moeten opgeven vanwege scheenpijn :(

Mijn doel is om ooit de 10K te kunnen lopen, ik weet nog wel dat toentertijd in de sportschool 5K toch echt wel mijn max was. Na de 5K kwam altijd de verzuring en moest ik ook stoppen vanwege pijntjes.
Luister naar je lichaam, als het schema te snel gaat, dan bouw je gewoon wat trager op. Uit eigen ervaring: ik ben het voorbije jaar 3x aan start-to-run begonnen (lang verhaal). In de jaren daarvoor liep ik >1500km/jaar en ben “maar” 10kg bijgekomen (zit nog steeds onder de 80kg voor 1m84) ten opzichte van mijn “topconditie-gewicht”.

Toch stelde ik iedere keer vast dat het tempo waarmee het programma vooruitging, gewoon te snel was voor mijn spieren/gewrichten/etc. Het is helemaal niet raar dat je lichaam dit allemaal niet leuk vindt. In mijn laatste opbouw deed ik w1-w2-w3-w1-w3-w4-w5-w2-w5-w6-w7-w3-… Dat duurde langer, maar ik had het nodig, en anders was ik nu misschien al aan start2run 4 bezig, terwijl ik nu 3x per week 40 minuten loop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:19

Secsytime

Automagisch

Shinji schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:06:
Mijn broer heeft ongetraind de Rotterdam marathon uitgelopen, daar kwam op een bepaald moment de politie tegen hem zeggen dat ze het verkeer wel weer door gingen laten dus dat die aan de kant moest lopen.

En zullen vast wel ergens fietsers zijn die je onderweg tegen komt waarvan je even mobieltje kan lezen om je op te laten halen door een bekende of iets dergelijks?
Dus dan deed hij er langer dan 6 uur over? Noemen we dat nog hardlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:19
naitsoezn schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:58:
Edit: Ik zou trouwens niet weten waarom schoenen niet kunnen slijten op de loopband :?
Het oppervlakte is natuurlijk veel minder ruw dan bijv. asfalt en het veert iets meer mee. Dus het zal in ieder geval minder slijten, maar helemaal geen slijtage zal inderdaad een utopie zijn :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Secsytime schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:39:
[...]

Als ik het me goed herinner heeft hij er 5u50 over gedaan ofzo. Maar hij was nog ongeveer de enige dus ze waren al aan het afbouwen. Hij was net binnen de limiet binnen dacht ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Shinji schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:23:
[...]

Als ik het me goed herinner heeft hij er 5u50 over gedaan ofzo. Maar hij was nog ongeveer de enige dus ze waren al aan het afbouwen. Hij was net binnen de limiet binnen dacht ik.
Voor de één is dat langzaam, voor de ander een geweldige prestatie. Top van je broer! Ik noem dat hardlopen, want ik herinner me de tijd dat ik zelf ook op dat tempo liep. Het heeft iets snobistisch om dat geen hardlopen te noemen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:19

Secsytime

Automagisch

Philo Melos schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:18:
[...]

Voor de één is dat langzaam, voor de ander een geweldige prestatie. Top van je broer! Ik noem dat hardlopen, want ik herinner me de tijd dat ik zelf ook op dat tempo liep. Het heeft iets snobistisch om dat geen hardlopen te noemen...
Een marathon in 5 uur en 50 minuten is m.i. niet echt meer hardlopen, dan loop je 7 km/u. De afstand blijft hetzelfde natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
  • Nu online
Secsytime schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:39:
[...]

Op het gevaar af een polemiek te ontketenen: als je langer dan 2,5 uur doet over een halve of meer dan dan 5,5 uur over een marathon, dan ben je niet op je plaats daar.
In Rotterdam is de tijdslimiet 5,5 uur, maar in Londen is de tijdslimiet 7 uur !

Ooit zag ik op een 5km 2 volslanke jonge vrouwen die 5 km gewoon wandelen, toen had ik zoiets van WTF ?
Goed dat jullie actief bezig zijn, maar de wedstrijd had wel "run" in de naam staan.
Pagina: 1 ... 227 ... 388 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.