Mooie loopverslagen, terugblikken en doelen voor het nieuwe jaar! Ik lees al een tijdje mee, en mijn doel voor het nieuwe jaar is om actiever te zijn met de sport (en dus het forum). Dus naast het lurken van info, ook delen!
Wat betreft het daadwerkelijke lopen: December was een lastige maand. Op 1 Dec nog een lekkere duurloop van 21k kunnen doen, maar helaas toen een week buikgriep in aanloop naar de Bruggenloop. Die wel gelopen, maar wel echt te diep gegaan (op 1.08 gefinisht, 10/15 sec./km langzamer dan m'n doel, waar ik eigenlijk had moeten kiezen voor een duurlooptempo), waardoor ik de week erna een terugval kreeg in m'n weerstand en Corona opliep. De laatste twee weken tijdens de kerstmaaltijden door weer wat geprobeerd, maar niet boven de 13k uitgekomen.
8x sporten in een maand; het is niet veel
Toch gingen we gisteren voor de eerste keer naar Egmond. 10:00 in de auto, 12:44 aan de start samen met een vriend die voor het eerst meedeed aan een halve. Een flinke onderneming. Mede doordat ik gezellig met hem wilde lopen, de matige voorbereiding en het feit dat Egmond schijnbaar geen makkelijk parcours is voor een PR, ben ik een startvak naar achteren gegaan met als doel een 1.45 te lopen.
Zoals al vaker beschreven; het weer was prachtig en het zand was bij km 6 en 7 zwaar, maar verder goed te doen. Op een lekkere hartslag door de duinen kunnen rennen en een beetje kunnen kletsen. De duinen zijn overigens echt prachtig. Voor iemand uit de omgeving van Rotterdam, waar de gemiddelde loper het moet doen met weilanden en polderlandschappen, is dit echt genieten. Het was gezellig, maar 21km is toch echt wel ver! Vanaf km 18 m'n maat (in overleg) laten lopen en zelf nog een beetje doorgeduwd. om uiteindelijk in 1.45 en een beetje te eindigen en een prachtige medaille omgehangen te krijgen (
straaava!)! Wat een verschil met de 7-heuvelen
Bedankt allemaal voor de inspiratie! Ik geniet van de vele Trial-verhaaltjes hier. Deze, gecombineerd met het door de duinen en over het strand lopen van vandaag, maken de drang naar het proberen van een trial loopje groter en groter! Misschien tot snel in de bossen!