Tim_W schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:00:
Mooie resultaten weer bij iedereen zeg, blijft toch altijd weer leuk om alle doelen en resultaten te vergelijken. Ik heb zojuist m'n laatste loopje gedaan om precies op 2500km uit te komen, dus bij dezen ook maar weer mijn overzicht, dik tevreden hoe het afgelopen jaar is gegaan op gebied van hardlopen.
[...]
Resultaat 2021:- Afstand: 2500
- 5KM: 19:14
- 10KM: 40:18
- HM: Geen poging gedaan
- Marathon:3:39:11
- 208,3 gemiddeld per maand
- Minimaal 1 keer per week bij de AV trainen --> niet gelukt door de bekende omstandigheden
- Meer kwaliteit in mijn trainingen --> discipline blijft soms wel een dingetje, maar redelijk gelukt
- Heel blijven --> gelukt!
Doelen voor 2022:- Afstand: >3000
- 5KM: <19:00
- 10KM: <40:00
- HM: <1:32:00
- Marathon: <3:30
Fijne jaarwisseling alvast!
Ook hier nog een wat verlaat lijstje van afgelopen jaar. Geen van bovenstaande doelen behaald, maar dat klinkt wat dramatischer dan het is. Ik heb namelijk geen wedstrijden gelopen op de 5, 10 en halve en op de marathon weliswaar mijn doel net niet gehaald, maar wel een PR.
Voor 2022 is de afstand op totaal 2256 km uit uitgekomen, lager dan vorig jaar en dit komt voornamelijk vanwege wat gebrek aan
discipline motivatie in de 1e maanden van het jaar. Wat behaalde resultaten:
- PR's op de 5 en 10k, respectievelijk
19:41 en
42:11. Officieus heb ik ooit al eens
19:12 en
40:18 heb gelopen, maar dit was de volledige afstand wind mee.
- PR op de 15 km tijdens de oliebollenloop in Schoonhoven op oudejaarsdag:
1:03:35, goed voor de 13e plaats van de 116 deelnemers.
- PR op de halve marathon tijdens een estafette marathon die ik samen met mijn broer en vader heb gelopen, ik liep totaal 27,7km waarbij het resultaat op de HM
1:40:52 was.
- PR op de marathon, van
3:39:11 tijdens mijn 1e in Rotterdam naar
3:32:14 in Eindhoven. Jammer dat de sub 3:30 niet gelukt is, maar wel 7 minuten er vanaf dus achteraf toch dik tevreden!
Naast het hardlopen heb ik afgelopen jaar wat meer op de racefiets gezeten, totaal 892km, dat zal dit jaar nog wel wat hoger gaan uitvallen.
Wat voorzichtige doelen voor 2023:
- KM totaal 2500+
- Marathon Rotterdam, nog een poging op sub 3:30 en als de komende periode een beetje goed verloopt hoop ik dat doel misschien nog wel wat scherper te gaan zetten.
- Voor de 1e keer een trailloop gaan ervaren (kom er maar in @
Fraggert 
)
- Meerdere wedstrijdjes lopen om zo ervaring op te doen en tempo hardheid te kweken.
- Uit deze wedstrijden hoop ik dan uiteindelijk sub 40 op de 10k en sub 1:35 op de HM te gaan halen.
Verder vooral plezier houden in het lopen, hopelijk deze keer geen winterdip zoals ik vorig jaar wel had. So far so good, de laatste 6 weken waren allen tussen de 55 en 70 km.