Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:51
In ander nieuws, ik ben weer lekker uitgewaaid en natgeregend vandaag. Met name tijdens de intervallen was het hard werken om rechtdoor te blijven gaan. Met wind uit het zuidwesten zorgden de windstoten regelmatig voor wat onbalans. Kennelijk heb ik niet genoeg gegeten met kerst :+

Hoe dan ook, ik was niet ontevreden met de 5x4minuten. Maar het weer mag wel wat beter :P

-edit-
Ik zie zojuist dat ik nog 17km moet om de 300km vol te maken in december. Normaliter gaat dat gewoon lukken. Voor het eerst sinds mijn auto-ongeluk weer een 300km maand *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Roozzz op 28-12-2022 15:44 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Secsytime schreef op woensdag 28 december 2022 @ 15:01:
[...]

Als ik je 10k unofficial PR op Stava aanhoud, is je duurlooptempo wel wat langzamer dan het tempo waarop je die 15km hebt gelopen. Daarnaast doe je wel erg veel kwaliteit, dat is echt niet nodig.. 1 keer per 2 weken kwaliteit zal ook voldoende zijn.

Run slow to run fast.
Wat bedoel je met kwaliteit?

Qua benchmarking:
in 2012 (10 jaar terug, 33 jaar was ik toen, maar wel mega slecht slapende baby)
10K record 52:16
15K record 1:24:33

Momenteel/recent met al dat gepiep van me liep ik:
10K in 53:40 (schema voor 10K jaar geleden in dec 2021)
10K in 56:05 (zeer recent, maar in duurtempo)
15K in 1:26:05 (duurtempo)

Dan lijkt de schade mee te vallen.
Momenteel beschouw ik alles boven de 5:30 als duurtempo, boven de 6:00 als sloom. Alles onder de 5:00 als 90%. Dit was in het verleden allemaal sneller, maar toen focuste ik me op 5km trainingen/tempoloopjes. (PR was toen 22:40. Ooit eind jaren '90 vlak voor ik student was onder de 20min gezeten, maar dat was voor GPS etc dus kan het niet helaas niet opzoeken).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 12:20
born2tweak schreef op woensdag 28 december 2022 @ 14:25:
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe jullie je trainingsvoortgang bijhouden. Natuurlijk gebruikt (bijna) iedereen Strava, maar doen jullie daarnaast ook nog iets? Misschien specifiek om een training richting een evenement zoals 'n marathon te plannen en bij te houden?
Ik gebruik Turtle Sport voor een offline overzicht:
https://turtlesport.sourceforge.io/EN/home.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:17

Secsytime

Automagisch

Jazzper schreef op woensdag 28 december 2022 @ 17:44:
[...]

Wat bedoel je met kwaliteit?

Qua benchmarking:
in 2012 (10 jaar terug, 33 jaar was ik toen, maar wel mega slecht slapende baby)
10K record 52:16
15K record 1:24:33

Momenteel/recent met al dat gepiep van me liep ik:
10K in 53:40 (schema voor 10K jaar geleden in dec 2021)
10K in 56:05 (zeer recent, maar in duurtempo)
15K in 1:26:05 (duurtempo)

Dan lijkt de schade mee te vallen.
Momenteel beschouw ik alles boven de 5:30 als duurtempo, boven de 6:00 als sloom. Alles onder de 5:00 als 90%. Dit was in het verleden allemaal sneller, maar toen focuste ik me op 5km trainingen/tempoloopjes. (PR was toen 22:40. Ooit eind jaren '90 vlak voor ik student was onder de 20min gezeten, maar dat was voor GPS etc dus kan het niet helaas niet opzoeken).
De 15k die je hebt gelopen was in gem. 5:44 per km dit terwijl je 10k PR op 5:18 per km is. Volgens mij is het dan geen duurloop, maar eerder een tempoloop. Een duurloop zal veel langzamer zijn.

Ter vergelijking: mijn marathon tempo is ~ 4:00 - 4:15 en ik loop duurlopen op 5:00 of langzamer.

Met kwaliteit bedoel ik trainingen buiten de duurlopen om, dus bijv. tempo, threshold, intervallen, etc. Deze hebben een grotere belasting op het lichaam en je moet er langer van herstellen. Daarnaast heeft je lichaam deze impuls niet zo vaak nodig, zeker niet als het bij ~ 3 x lopen per week is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:18
@Jazzper luister naar @Roozzz en @Secsytime Je loopt je duurlopen te snel. Mag niet sneller dan 6:00/ km zijn afgaande op de andere gegevens. Trager mag ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe jullie je trainingsvoortgang bijhouden. Natuurlijk gebruikt (bijna) iedereen Strava, maar doen jullie daarnaast ook nog iets? Misschien specifiek om een training richting een evenement zoals 'n marathon te plannen en bij te houden?
Wat ik leuk vind om mijn trainingsvooruitgang bij te houden: ik gebruik een gratis account op Trenara en zet er mijn doel in. Vorig jaar bv een najaarsmarathon. Ik zet alle meldingen af en negeer de voorgestelde trainingen en volg mijn eigen trainingsschema.
Ik laat al mijn loopjes importeren uit Garmin naar Trenara. Trenara geeft dan een schatting van de eindtijd die op basis van de afgewerkte training telkens verandert. Vorig najaar klopte de voorspelling goed.
Op die manier kan je de verbetering van de conditie volgen naarmate de trainingen vorderen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

* Jazzper huilend in de hoek. 6.00 voelt al zo langzaam. Maar point taken! Ik gooide net ook strava door Intervals.icu en die vindt ook dat ik vermoeid ben (fitheid) :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 11:28
Dat viel wel even zwaar! Wel enigzins een benchmark voor de 4 mijl vam de oliebollenloop gezet, maar het viel tegen, de kilometers gingen niet vanzelf. Corona, het weer, kerstkilo's; de eerste weken van januari ga ik gebruiken om eerst maar even weer rustig op te bouwen.

Wel een lichtpuntje: de strides aan het eind gingen lekker soepel, en heb het idee dat de oefeningen voor heupen en enkels zorgen dat ik die technisch beter uit kon voeren. Voelde lekker snel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@SkyR Nou, ik vind het snel ;)
En wat gebeurde er na 6,5km?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jazzper schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:16:
4 mijl? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyR
Jazzper schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:16:
4 mijl is 6,4 km ;) Toen even gewandeld en daarna rustig uitgelopen. In augustus de 4 mijl van Staphorst in 25:35 gedaan, dus daar mikte ik voor zaterdag ook weer op. Maar nu misschien toch iets minder hoge verwachtingen neerzetten.
Dit dus :P

[ Voor 16% gewijzigd door SkyR op 28-12-2022 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nou, de WisentTrail op 31/12…..ik heb mijn singletje al klaargelegd :+

Max.
15°
Min.
10°
Neerslag
7/16mm
Neerslagkans
90%
Zonneschijn
10%
Windkracht
ZW 5

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Fraggert schreef op woensdag 28 december 2022 @ 23:47:
Nou, de WisentTrail op 31/12…..ik heb mijn singletje al klaargelegd :+

Max.
15°
Min.
10°
Neerslag
7/16mm
Neerslagkans
90%
Zonneschijn
10%
Windkracht
ZW 5
Ik zat te denken aan een zwembroek :+

• eJazz42
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-09 14:35

Ik heb een Excel gemaakt met de weken leidend naar Rotterdam volgend jaar. Daarin per week vul ik mijn schema in, wat iedere 4 weken wordt bijgewerkt op basis van de stand van dat moment. Daarnaast log ik iedere run de afstand, tijd en relative effort (strava). Ook geeft me dat een grafiekje die weergeeft wat de langste duurloop van de week is in tijd en afstand.

Wat houden jullie zoal bij?
Leuk om hier wat nieuwe sites te ontdekken zoals intervals.icu. Zelf gebruik is ook https://www.statshunters.com/ maar die is vooral leuk vanwege alle statistiek grafiekjes en feitjes.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
damn, wat een stats! Ik kende deze sites nog niet maar heb al m'n data van het afgelopen jaar kunnen uploaden naar Runalyze en Intervals.icu. Nu wel even uitvogelen wat ze me precies vertellen. Intervals lijkt vooral een overall plaatje te kunnen geven met training advies vanwege fatigue en training voortgang.
Runalyze ziet er vooral per run handig uit, maar de overall cijfers kan ik nog niet goed rijmen met o.a. Garmin.

Zo zit Runalyze qua vo2max een stuk lager dan Garmin, maar qua racetijden zijn ze wel vergelijkbaar in hun voorspellingen, als ik m'n marathon shape omhoog kan krijgen. Ik ben nog net niet toe aan de +70km per week, dat komt in januari, dus dan gaat die shape waarschijnlijk omhoog.

Hoe vergelijkbaar zijn de cijfers voor jullie? Bijvoorbeeld VO2max, of Power bijvoorbeeld. Power heb ik vanuit m'n Garmin horloge, die een stuk hoger lijken te zijn dan een stryde. Hoe vergelijkbaar is het dan?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

@born2tweak 2tweak Bij mij pakte Runalyze gisteren dus niets. Had Strava als bron. Kreeg melding dat ze dat currently nog niet konden. Of pakte jij andere bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Jazzper schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:43:
@born2tweak 2tweak Bij mij pakte Runalyze gisteren dus niets. Had Strava als bron. Kreeg melding dat ze dat currently nog niet konden. Of pakte jij andere bron?
ik heb zowel Strava als Garmin gekoppeld, maar bij alleen Strava koppelen kwam er al een hoop binnen. Wat je ook kunt doen is je Strava archive aanvragen en die uploaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

born2tweak schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:23:
damn, wat een stats! Ik kende deze sites nog niet maar heb al m'n data van het afgelopen jaar kunnen uploaden naar Runalyze en Intervals.icu. Nu wel even uitvogelen wat ze me precies vertellen. Intervals lijkt vooral een overall plaatje te kunnen geven met training advies vanwege fatigue en training voortgang.
Runalyze ziet er vooral per run handig uit, maar de overall cijfers kan ik nog niet goed rijmen met o.a. Garmin.

Zo zit Runalyze qua vo2max een stuk lager dan Garmin, maar qua racetijden zijn ze wel vergelijkbaar in hun voorspellingen, als ik m'n marathon shape omhoog kan krijgen. Ik ben nog net niet toe aan de +70km per week, dat komt in januari, dus dan gaat die shape waarschijnlijk omhoog.

Hoe vergelijkbaar zijn de cijfers voor jullie? Bijvoorbeeld VO2max, of Power bijvoorbeeld. Power heb ik vanuit m'n Garmin horloge, die een stuk hoger lijken te zijn dan een stryde. Hoe vergelijkbaar is het dan?
Power vanuit je Garmin horloge kun je negeren, die ligt veel te hoog (Stryd zou daarentegen vrij aardig moeten kloppen). Runalyze schat mijn tijden (5k tot en met halve marathon) bij mij veel beter dan Garmin, die me een stuk langzamer ziet dan dat ik ben. Voor de marathon inschatting is het andersom, daar is Garmin een stuk optimistischer dan Runalyze die rekening houdt met marathon shape.

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Leuke uitbreidingen op mijn Smashrun stats O+

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
born2tweak schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:23:
[...]
Niet. Power voor hardlopen is niet zoals bij fietsen een directe meting van de uitgeoefende kracht, maar een schatting door middel van een algoritme met parameters. Stryd en Garmin gebruiken andere algoritmes met andere input, daarmee zijn ze niet te vergelijken. Idem voor Coros etc. Bij mij zit er bijvoorbeeld een delta van ruim 100 watt tussen. Binnen één platform zijn ze in mijn ervaring wel vrij consistent en daarmee bruikbaar voor trainingsdoeleinden.

VO2max geldt eigenlijk iets vergelijkbaars voor. Garmin gebruikt daar een ander algoritme op basis van firstbeat dan de meesten en zit hiermee voor veel mensen aan de hoge kant. Maar goed, de vraag is een beetje hoe relevant dat is. Je komt hoogstens een keer van een koude kermis thuis na een sportmedische test :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
eJazz42 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:29:
[...]

Leuk om hier wat nieuwe sites te ontdekken zoals intervals.icu. Zelf gebruik is ook https://www.statshunters.com/ maar die is vooral leuk vanwege alle statistiek grafiekjes en feitjes.
Statshunters vind ik vanuit fietsen altijd wel leuk voor de tegeltjes. De statistieken had ik dan weer nog nooit naar gekeken :$

Wat ook nog wel vermakelijk is Citystrides. Een platform om bij te houden welke straten je allemaal gelopen hebt, geboren uit het idee om alle straten in je woonplaats te lopen. Ik zit inmiddels op 80% in mijn woonplaats :*) De resterende 150 straten hoop ik af te ronden voordat we verhuizen in april...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Hartloper
Intussen de kaap van de 2000 km/jaar gerond dit jaar !
Vorig jaar was ook al mooi met 1785 km.
Niet verwonderlijk dat er dit jaar PB's op de 10k (39:08) en op de marathon (3:03:52) volgden.

Volgend jaar geef ik mezelf 2 pogingen om op of onder de magische 3-uur te landen.
Het wordt misschien nu of nooit in 2023, want in 2024 wordt ik 50, en om op je vijftigste voor de eerste keer onder de drie uur te duiken, dat is weinigen gegeven.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Krylinck schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:37:
Afgelopen jaar stond vooral in het teken van revalidatie na een operatieve ingreep voor een Haglundse exostose beiderzijds op 18 januari. De eerste anderhalve maand heb ik op twee krukken doorgebracht, verder was het vooral een kwestie van veel fietsen en opbouwen met wandelen. Pas de afgelopen drie maanden kan ik iets meer opbouwen, maar van harte gaat het nog niet.

10.818km gefietst, waarvan 5703 buiten en 5115 op Zwift. NB: forenzen doe ik met de auto :)
318,4km hardlopen, waarvan 110km in december
330,3km wandelen

Exact 500 uur aan activiteiten
37 KOM's, waarvan enkele met fietsen
Eén wedstrijd, 5km in 17:23

Ik hoop het komende jaar terug op te kunnen bouwen naar een acceptabel niveau en daarbij blessurevrij en steeds verder pijnvrij te blijven (wat nu helaas nog lang niet zo is). Verder durf ik nog geen inschattingen te maken.
De opbouw is gelukt, maar dit jaar stond in het teken van enkele hoogte- en dieptepunten. In maart scheurde ik in de opbouw mijn linker hamstring bij een intervaltraining op de atletiekbaan, waar ik sindsdien ook niet meer ben teruggeweest. Verder kamp ik nu met iets waarvan ik inmiddels geen idee meer heb wat het is, morgen MRI rechter heup. Doet dagelijks pijn, behalve als ik fiets. Meer dan een halve km wandelen gaat al anderhalve maand niet meer.

Dan de hoogtepunten. Dat zijn er gelukkig meer:
2257 km hardgelopen
8570 km gefietst
77 KOMs

PR's:
5km (doorkomst 10km): 16:39, was 16:46
10km: 34:20 (100m te lang)
10em: 58:17
21.1km (doorkomst marathon): 1:17:22
Debuut marathon: 2:37:06

Vooral dat laatste was natuurlijk super en volledig onverwacht, de snelste tijd die ik in mijn hoofd had was 10 minuten langzamer.

Doelen voor volgend jaar had ik, maar zijn vanwege de marathon minder belangrijk geworden en vanwege de blessure uit het zicht geraakt. Niet erg, fietsen gaat heel goed en ik kijk eigenlijk uit naar bergen oprijden en een opbouw met zwemmen waarmee ik nu net begonnen ben :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
@Krylinck Ik gok op een stressfractuur. Hopelijk is dat niet zo.

Je hebt fantastische PR's gelopen, maar ook 2 ernstige blessures opgelopen.
Je hebt heel veel en heel hard getraind.
Met enige schroom, want wie ben ik om zo'n toploper te beoordelen, maar misschien moet het toch allemaal iets minder lang en iets minder hard, als je heel wil blijven tenminste.
Natuurlijk, je wil het maximale eruit halen, en dat heb je zeker gedaan, maar de prijs is hoog geweest.

Hartloper
(momenteel worstelend met een beginnende achillespeesblessure)

• Krylinck
Hartloper schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:14:
@Krylinck Ik gok op een stressfractuur. Hopelijk is dat niet zo.
Hopelijk wel, alternatief is een FAI of labrumscheur, evt icm CAM of Pincer. Dan liever iets dat vanzelf heelt.

Over de blessures en het trainen: de hamstringruptuur is gerelateerd aan de operatie 2 jaar geleden. Veel gefietst in het herstel, te weinig krachttraining voor de hamstrings. Dat had ik me niet beseft en de ruptuur kwam op een vreemd moment, niet tijdens een sprint oid.
Indien het in de heup een stressfractuur betreft, zal ik inderdaad te snel hebben opgebouwd. In 7 weken naar een marathon toewerken is niet heel slim.

Strava

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:53

polthemol

Moderator General Chat
Jazzper schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:53:
* Jazzper huilend in de hoek. 6.00 voelt al zo langzaam. Maar point taken! Ik gooide net ook strava door Intervals.icu en die vindt ook dat ik vermoeid ben (fitheid) :)
als troost: je gaat merken dat na verloop van tijd en consistentie, je 'trage' tempo omhoog gaat. Je kunt dus steeds sneller lopen tegen relatief weinig moeite en met zo goed als geen hersteltijd (relatief natuurlijk).

Vermoeidheid moet je in mijn optiek trouwens niet gaan aflezen van een app/tool/... whatever. Dat is nog wel een iets compliceerder ding dan wat je eventjes gaat meten met je garmin waarbij die cijfers ook altijdontdaan zijn van nuances waarom je misschien wel of misschien net totaal niet vermoeid zou zijn.

In perspectief plaatsend: met 1 training is mijn garmin van mening dat ik 'strained' zou zijn en veel te zwaar belast. Die training van gisteren was een rustig slofloopje. Waarmo garmin het meent is omdat ik de laatste 1,5 maand~ veel minder volume heb gemaakt vanwege wat nasleep van corona, die nu gelukkig over lijkt te zijn. Ik tik zonder problemen een 40 á 50K weg in een week, dus 10K nu om te starten in deze week is dan niets. De tools zitten er naast, want ik voel dat ik netjes hersteld ben en klaar voor de volgende loop.

En whoop! jaaroverzicht 2022:

2019: 616K
2020: 2300K
2021: 2167K
2022: ~2100+

Volume iets afgenomen vanwege een kleine in huis en dus veel minder tijd om te trainen. Ook de echte duurlopen zijn erbij ingeschoten: incidenteel dat ik een halve marathon deed als trainingsafstand, het gros is tussen de 10 en 16Km. De trainingen dus ook anders ingericht dan eerder: intervals vul ik met relatief (voor mijn doen :P ) lange warming-ups en cooling downs zodat er in essentie ook duurloop bij zit.

Het heeft wel aardig zijn vruchten afgeworpen: het jaar begonnen door eigenlijk ondertrained en oververmoeid deel te nemen aan de 24uur van Sittard. Hier (vooral op mentaal vlak) moeten afhaken na 18 uur en een 131Km. Op die dag was het pijnlijk, na een weekje kon ik wel genieten van mijn prestatie die eigenlijk beter was dan ik had mogen hopen. Het gaf ook best een goed gevoel voor mijn eigenlijke doel voor dit jaar: de Helipad ultra samen met mijn broer afleggen. In de week ervoor op het gemak deelgenomen aan de Kennedymars (welliswaar wandelen, maar de lijn tussen rennen en wandelen is erg dun bij ultra's naar mijn beleving) en hier bij de eerste 150 gekomen zonder eignelijk echt moeite te doen.

De Helipad ging beduidend slechter: na een ~15Km al snel een vervelend gevoel in mijn knie en met elke kilometer werd het erger. Eerst dacht ik dat het een spiertje was wat even ging rellen, maar toen ik rond km 25~ kwam, besloten te stoppen zodra ik op een punt kwam waar men me kon oppikken. Dat was bij km 31: ondertussen ging wandelen nauwelijks meer en was de knie compleet dik geworden. Een slijmbeurs die vrij acuut ontstoken was. Gelukkig wel weg na een weekje rust houden, maar op dat moment het einde van een avontuur waar ik al vrij lang naar uit keek: samen met mijn broer 100mijl afleggen op 'homeground'.

Na herstel van de knie terug training opgepakt en me ingeschreven voor de Grizzly 100. In 2020 zou dat mijn eerste ultra worden, maar corona kwam er even door fietsen waardoor ik die eerste maar in mijn uppie heb gedaan op een andere route. De trainingen gingen netjes, wat ik vooral kon terugzien in dat ik PR's bleef halen in gewone trainingen (notitie erbij dat ik eigenlijk zelden een 5, 10K, 10mijl of halve marathon voluit doe, dus de lat ligt ook niet heel erg hoog zeg maar. Ik heb die afstanden ook nooit in een echte wedstrijd gedaan) en bij de keer dat ik een 10K voluit deed, er meteen een 3minuten van mijn oude pr afging (van 49:00 en een beetje naar 46:12).

De Grizzly dan: weinig trailkilometers gemaakt, maar wel veel D+ op de loopband gedaan en een focus op kwaliteit/veel volume, inclusief voor de eerste keer maanden met 300K in totaal. Bij de start me conservatief opgesteld: achteraan gezet en we gingen wel zien hoe mijn lichaam het gebrek aan echte afstanden ging opvangen. Zelfs met mijn trage shuffelen begon ik mensen al snel in te halen en vooral bergop ging ik makkelijk, ondanks dat ik geen poles bij me had (stupid! de rekening daarvan kwam later), zolang de rest maar niet kan rennen, ben ik snel :+ Ik kon stug door blijven gaan en kreeg het alleen halverwege moeilijk in vrij heuvelachtig gebied, door een gebrek aan die poles. Benen verzuurden daar snel en ik had wat kramp om tegen te vechten, maar het ging prima. Vanaf ~60K had ik ook het gevoel dat die finish wel in the pocket zat. Ik kon nog altijd rennen en haalde vrji makkelijk mensen in. Vanaf 70~K ergens aanghakat bij een groepje waar ik enkele mensen van kende van eerdere lopen, en hier bij blijven hangen. Het rennen ging snel over in wandelen in een aardig tempo, aangevuld met fijne gesprekken. Er had misschien meer ingezeten, maar de klassering kon me eigenlijk geen bal interesseren, waardoor i kuiteindelijk op een ~15 uur beweegtijd en een ~16:45 uur totale tijd uit kwam (mijn groepje stopte wat langer bij verzorgingsposten dan wat ik normaal doe, dus sub 14uur had er prima in gezeten misschien, maar goed).

Hierna echter meteen weer corona te pakken gekregen en deze keer wel een moeizaam herstel. De laatste 6 weken was het harken om af en toe wat te rennen zodat de conditie niet helemaal in elkaar kelderde: extreem vermoeid zonder enige inspanning. Gelukkig is het de laatste week over en kan ik weer terug gaan opbouwen voor de 24 uurs van Sittard komend jaar.

Al met al een heel tevreden gevoel over mijn hardloopjaar, veel progressie gemaakt, genoten van de 'sufferfests' en genoeg honger opgebouwt om toch te gaan plannen (over een paar jaar wel) voor een legends slam.

Voor 2023 gaan de wedstrijden in ieder geval de 24uurs van Sittard worden, mogelijk Another one bites the Dust of een soloroute van 100mijl (Dutch mountain trail met nog een NS Heuvelland trail eraan vastgeplakt), the Great Escape (100mijl) en iets van een Grizzly trail en natuurlijk nog deelnemen aan de roparun als loper (al haal ik hier sportief gezien weinig uit, dat zijn niet meer de kilometers waar ik wakker van lig :P ).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sander_g
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:25
Oh, einde-van-het-jaar-lijstje. Het is nog niet voorbij. Morgen doe ik nog een cross in Delft. Alhoewel die te boek staat als 9,2 km heb ik met crossloopjes altijd het idee dat het langer is dan ik verwacht. Of hoop.

Tot die tijd staat de teller op 3.334 km. Minder dan de 3.518 km van vorig jaar, maar ik ben ook wat gaan fietsen. Een beetje afwisseling is wel fijn. Corona en de zomervakantie hielpen het looptotaal ook wat omlaag.

Ook fijn dat de progressie nog steeds zichtbaar is. Vooral door voor het eerst onder de 1u30 op de HM te komen. Voor de hele marathon staat Enschede op de planning en daar eindelijk eens op/rond/onder 3u15 te komen. Onder de 3u hoeft van mij niet per sé. Ben ook al 51, en dan kan het niet meer, toch @Hartloper? ;)

Eind januari in Marrakech staat de 42km ook op het programma, maar die hoop ik vooral als leuke duurloop te beleven.

Garmin Fēnix 7 Pro | https://www.strava.com/athletes/30783039

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• jurjen81
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 19:58
Ik kan met 635km niet tippen aan de meesten van jullie, maar heb toch wel een paar mooie wedstrijdjes gelopen waar ik erg tevreden mee ben. En heerlijk gelopen, volgens jaar weer de 1000km proberen aan te tikken...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
Hier uiteindelijk net iets boven de 1800km weten aan te tikken dit jaar, vorig jaar was top met 2000+ maar dat zat er dit jaar niet in (en dat was prima ;) ). Ga waarschijnlijk morgen nog wel een rondje hobbelen, maar dat zal er niet ineens alsnog 2000+ van maken :P

Hoogtepunten, de Eiger51 en de 10k onder de 35 minuten... Allebei op hun eigen manier :)

Volgend jaar staat er nogal wat op de planning met oa de 30k groet uit schoorl (maar door blessure weet ik niet of ik die ga redden/doen), de rotterdam marathon, utrecht science park halve marathon (beiden met als doel een nieuw PR), en de Laugavegur ultra in ijsland.

Oh, en verstandig zijn en heel blijven enzo...

En @sander_g 3334km hardlopen dit jaar!??! De knetters... respect hoor.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die eindejaarslijstjes... Ik heb in jan/feb nog wat gelopen, toen dik half jaar niet en nu Q4 weer draad opgepakt resulterende in... 155KM (en morgen wil ik nog paar erbij doen heel rustig)

Maar... als ik extrapoleer van Q4 zou ik zitten op 500km, wat ik voor mijn doen best netjes vind. Hoe de heck komen jullie aan die 2000-3000km's. Weet je hoeveel uur dat is? Dedicated hoor!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23

Dazzler2120

FP ProMod
Hier ook, met vanavond nog een loopje op de planning zal ik net boven de 500km uitkomen. Ik denk tussen de 505 en 507 km dit jaar. 1 Januari gaan we het eerste 2023 loopje ervan maken :)

Ik loop nu 20-25 km per week, in 2023 hoop ik dat toch wel uit te breiden naar 30-40 km per week en daarmee ook dik over de 1000km in het jaar te lopen, misschien zelfs 1500+ km :)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Jaa, eindejaarslijstje! Heb een goed hardloopjaar gehad, best een beetje trots op. Super fijn dat we weer lekker wedstrijden konden lopen, daar heb ik toch het grootste gedeelte van mijn plezier uit gehaald.

Eindejaarslijstje van vorig jaar er bijgezocht:
Niku schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:32:
Zal mijn eindejaarslijstje en doelen voor 2022 ook maar weer eens delen :)

Afstand: 565k
5k PR verbeterd naar 21:16
10k PR verbeterd naar 47:35 (trainingsloop, geen wedstrijdpoging gedaan)
HM PR verbeterd naar 1:47
Favoriete schoen: Nike Pegasus 35 (nu dan echt met pensioen)

Doelen voor 2022!
Afstand: 720k
5k PR < 20:30
10k PR < 45:00
HM PR < 1:43

Maar eens zien waar het schip strandt, hopelijk weer leuke wedstrijden lopen zonder corona perikelen!
En de terugblik op 2022 en de doelen voor 2023:

Eind 2021Doel 2022Eind 2022Doel 2023
5k PR 21:1620:3020:1419:59
10k PR 47:3545:0042:4140:59
HM PR 1:471:431:40:241:37:59
KM5657201.5101.800

Favoriete schoen van 2022: toch nog wel de Reebok FF2.0, samen met de Nike Zoom Fly 4, maar ik heb echt nog belachelijk veel kilometers op die Reeboks gezet.

Grootste doel voor 2023: mijn eerste marathon lopen! Tijdsdoel durf ik hier nog niet echt op te plakken, maar in potlood 3:45 met een schuin oog kijkend naar 3:30.

Het was een mooi jaar, het wordt een mooi jaar! *O*

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• InZane
Krylinck schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:30:
Indien het in de heup een stressfractuur betreft, zal ik inderdaad te snel hebben opgebouwd. In 7 weken naar een marathon toewerken is niet heel slim.
Klinkt wel heel bekend. Deed begin van het jaar ook zoiets. Me toch om laten lullen voor Rotterdam, afstand en snelheid opbouwen, uiteraard veel op onstabiele carbon schoenen.. en een stressfractuur cadeau krijgen.

Mijn eindejaarslijstje komt nog niet. Net nog even een kleine 12,5km gehobbeld, deels onverhard en morgen komt er nog 23km met de Wisent trail bij. Mijn maandtotaal komt dan sinds lange tijd weer eens boven de 200km.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:30
Even mezelf quoten van een jaar geleden:
Slickk schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:38:
Doelen voor 2022:
Een snelle 10km en HM neerzetten, hopen dat de Halve van Haren door kan gaan. :) Proberen om de halve onder de 1:24 en een 10km onder de 38.
Grappig, blijkbaar niet heel ambitieus of meer vooruitgang geboekt dan verwacht. :)

Gehaald in 2022:
5km: 17:17
4Mijl: 22:22 (heerlijk in focus tijdens de 4Mijl van Groningen, op het eind wat in moeten houden vanwege het inhalen van mensen uit eerdere waves)
10km: 36:53 (tijdens een 10Mijl loop, kan nog sneller lijkt me)
10Mijl: 59:15. Doel was onder het uur, gelukt en trots op!
HM: 1:20:07. Net geen sub 1:20 in Haren door maagproblemen. Tempo lag net te hoog en wellicht had een gel geholpen. Vorig PR was 1:27 en doel was 1:24, dus erg blij mee hoor!
Allermooiste loop: deze trailrun á 30km in Portugal
Kilometerstand: 1942 (misschien morgen nog een loopje)

In augustus een dochter gekregen dus met twee jonge kinderen is het soms wat puzzelen. Hardloopbuggy, ‘s ochtends vroeg, ‘s avonds laat: hardlopen is voor mij de meest flexibele sport/hobby. :)

Doelen voor 2023:
10km sub 35 (beetje ambitie mag wel)
Marathontijd verbeteren van 2:58:05 naar sneller in Rotterdam, als trainen goed gaat wil ik stiekem proberen om voor 2:49:00 te gaan maar dat is een gemiddeld tempo van 4min/km… We gaan het zien. Bijstellen kan altijd nog in de komende maanden.

Op naar weer een mooi hardloopjaar! Dank ook voor iedereens prachtige verslagen en reacties, leuk om dit topic zo actief te zien :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Jazzper schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:47:
Die eindejaarslijstjes... Ik heb in jan/feb nog wat gelopen, toen dik half jaar niet en nu Q4 weer draad opgepakt resulterende in... 155KM (en morgen wil ik nog paar erbij doen heel rustig)

Maar... als ik extrapoleer van Q4 zou ik zitten op 500km, wat ik voor mijn doen best netjes vind. Hoe de heck komen jullie aan die 2000-3000km's. Weet je hoeveel uur dat is? Dedicated hoor!
218 uur en 45 minuten grofweg :P

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-09 09:21
Dan ook maar even meedoen met het jaaroverzicht. In mijn geval is het meer een halfjaaroverzicht want pas in juli echt begonnen met lopen. Mijn vroegere loophistorie bevat een half jaar lopen in 2018 en af en toe een 5km estafetteloop via het werk.

In dit half jaar gekomen tot 414km met daarin:
5km: 23.15 (geen PR, die staat nog op 22:35 uit 2018)
10km PR: 48:17

Nu de laatste tijd bezig geweest om meer consistent 3 maal per week te lopen om meer basis op te bouwen.
Doel voor volgend jaar is nu een halve maration op 26 maart. Doeltijd zoals het nu staat 1:50.
We gaan het zien!

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26
polthemol schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:52:
[...]

218 uur en 45 minuten grofweg :P
Haha, als je het zo brengt valt het wel weer mee eigenlijk...

Hier 140:40:00 (wat mijn autistische ik ook wel weer mooi vindt, misschien ipv mijn geplande rondje een 40 seconden doen). Dat is nog geen 3 uur per week.

Benieuwd naar volgend jaar, plan is meer veel rustigere (en daarmee langere) duurlopen te gaan doen, kijken hoe dat gaat uitpakken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
Ha, dan doe ik met mijn 194 uur en 4 minuten hardlopen in 2022 dus ook niet slecht :)
148 activiteiten met totaal iets meer dan 2150 km.

Dit jaar mijn eerste marathon gelopen en mijn PR op de halve marathon aangescherpt. Prima jaar, op naar 2023 (en de Enschede Marathon)!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Laatst online: 18-09 17:17
Altijd leuk, lijstjes:

2022
572 km
69 sessies
4019 hoogtemeters

Morgen eerst nog de Wisent trail, er komen nog wat kilometers en hoogtemeters bij.
Geen PR's dit jaar.

2023
- in ieder geval vaker / verder lopen.
- Een PR op de 10EM. Deze afstand heb ik nog niet vaak gelopen. Daar is dus nog wel ruimte voor verbetering. Ik heb me ingeschreven voor de Midwinter Marathon hier in Apeldoorn, dat is een mooi moment voor een PR-poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
harmpie1147 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:36:
Altijd leuk, lijstjes:

2022
572 km
69 sessies
4019 hoogtemeters

Morgen eerst nog de Wisent trail, er komen nog wat kilometers en hoogtemeters bij.
Geen PR's dit jaar.

2023
- in ieder geval vaker / verder lopen.
- Een PR op de 10EM. Deze afstand heb ik nog niet vaak gelopen. Daar is dus nog wel ruimte voor verbetering. Ik heb me ingeschreven voor de Midwinter Marathon hier in Apeldoorn, dat is een mooi moment voor een PR-poging :)
Hee mede Apeldoorner :w
Succes morgen! Welke afstand ga je doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Laatst online: 18-09 17:17
InZane schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:55:
[...]

Hee mede Apeldoorner :w
Succes morgen! Welke afstand ga je doen?
De 16. Afgelopen weken de loopafstand opgevoerd van 10 - 12 - 14 - 16 - 18km. Die laatste km's zijn nog best wel pittig 8)7
23km is me nu nog te ver, nog een leuk doel voor volgend jaar :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Owkee, lijstjes

Vandaag de laatste run van 2022 gedaan en daarmee precies boven de 1000 km gekomen (1002). Ondanks het vervelende einde (gekneusde ribben en daarna corona) m'n beste sportjaar by far. Bijna 3500 km gefietst, 28 km gezwommen en in september dit gecombineerd in een halve triathlon (in 6:25).

Met de dagelijkse workout meegerekend 520 uur gesport, met windsurfen en stand up paddle als 'hobbies' erbij.

Doelen voor 2023 ben ik nog niet helemaal uit, elke mogelijkheid om de windsurfen blijft de eerste prioriteit. De halve triathlon van Nieuwkoop staat met potlood in de agenda, ik weet niet of ik voor juni genoeg zwemsessies kan doen. Het doel 'heel blijven' staat uiteraard ook nog steeds, maar ik wil denk ik stiekem toch gaan optrainen om toch nog een keer een marathon te lopen. Lukt dat en blijft m'n versleten knie heel, dan pas komt het ultieme doel binnen handbereik, maar dat zal zeker niet in 2023 zijn.....

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Ach, de lijstjes….

516km (-719km tov 2021) gelopen.
1363km gefietst.
2 keer corona gehad, in februari en nu weer sinds afgelopen week,
De periode feb-jun amper jaar gelopen vanwege knieblessure, verder in mei last gehad van lage rugklachten. Rest van het jaar hield ook niet over.

Prima jaar wel :+

Aan doelen voor 2023 begin ik ff niet.

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 30-12-2022 16:42 ]

Strava

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 00:58
Lees hier meestal mee ipv de posten maar hier toch mijn lijstje
1300 km gelopen,doel was 1700 maar met nieuwbouw huis april tem juni bijna niks gelopen.
7500 km gefiets,meeste is woon werk verkeer.
En 94 uren krachttraining.
Pas echt serieus vorig jaar aug met lopen begonnen,na meer dan 30j krachttraining wou ik iets anders erbij doen.

Doel 2023 is om 2000 km te lopen,de rest zal ongeveer het zelfde blijven.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Artemiev
  • Laatst online: 17:27
Mooie afsluiters allemaal.

Afgelopen jaar 230km na opbouwen vanaf april. Laatste maand minimaal gelopen. Iets met vreemd gegaan met een racefiets :$ en megadruk met werk. Gek dat dan het hardlopen er als eerste bij in schiet. Ik had ook weer moeite met het sneller donker worden. Dan ga je in het donker van huis en kom je in het donker terug. Gelukkig vooruit kijken naar de lente nu.

Afgelopen week vakantie en direct de schoenen weer aangedaan. Zalig. Schaamteloos rondjes van 6:45min/km en 7:00min/km gehobbeld. Run slow to run fast.

Doelen voor volgend jaar:
  • Fietsen naar de Posbank en terug. ± 150 km
  • Poging tot zwemmen en op basis daarvan misschien minitriathlon in het dorp. (250m/15km/3.5km)
  • 5k sub 25min.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
[b]sander_g in "Hardlopen - deel 9"...
Ook fijn dat de progressie nog steeds zichtbaar is. Vooral door voor het eerst onder de 1u30 op de HM te komen. Voor de hele marathon staat Enschede op de planning en daar eindelijk eens op/rond/onder 3u15 te komen. Onder de 3u hoeft van mij niet per sé. Ben ook al 51, en dan kan het niet meer, toch @Hartloper? ;)
...
Het kan nog wel, maar het zal moeilijker worden. Nu, in mijn hoofd ben ik geen dag ouder dan 42, dus zullen we afspreken dat ik 42 ben en jij 45 ?
Met een halve onder de 1:30 is 3:15 een mooi en realistisch doel. Het handige van 3:15 is dat er meestal pacers zijn op dat tijdsdoel. En Enschede is een goed georganiseerde marathon met goede omstandigheden voor een PR.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Roozzz
2022
Dit was een beetje een raar hardloopjaar. Begin van het jaar een tijdje last gehad van een gevoelig plekje op de zijkant van mijn enkel. Gevolgd door griep en corona-shit. In die tijd vooral op de fiets(trainer) gezeten. In het voorjaar en zomer het lopen en fietsen redelijk gelijk verdeeld. En zodra het weer minder werd en de najaarswedstrijdjes dichterbij kwamen hoofdzakelijk gelopen. Al met al:
- ~1600km gelopen
- 300km gerend in december (voor het eerst in jaren :*) )
- 350 uur gesport (waarvan 155u gelopen, 145u gefietst, rest kracht/yoga/schaatsen).
- PR op de halve marathon in Amsterdam: 1:30:30
- PR op de 10km: 39:22

2023
- >365 uur sporten: 1u per dag
- Een pr op een wegmarathon dit voorjaar
- Verhuizen & verbouwen
- Ultratrail in de alpen in de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:10
Niemand hier die aan deze ultra meedoet?
https://www.nu.nl/297460/...-naar-nieuwjaarsduik.html

Ik hoop morgen nog een rondje te lopen waarna ik de statistieken zal plaatsen. Niet dat die dit jaar heel erg indrukwekkend zijn maar mooie aanloop naar komend jaar hopelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Secsytime schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:10:
[...]

De 15k die je hebt gelopen was in gem. 5:44 per km dit terwijl je 10k PR op 5:18 per km is. Volgens mij is het dan geen duurloop, maar eerder een tempoloop. Een duurloop zal veel langzamer zijn.

Ter vergelijking: mijn marathon tempo is ~ 4:00 - 4:15 en ik loop duurlopen op 5:00 of langzamer.

Met kwaliteit bedoel ik trainingen buiten de duurlopen om, dus bijv. tempo, threshold, intervallen, etc. Deze hebben een grotere belasting op het lichaam en je moet er langer van herstellen. Daarnaast heeft je lichaam deze impuls niet zo vaak nodig, zeker niet als het bij ~ 3 x lopen per week is.
Nog even lopen rekenen met pace calculators en andere tabellen omdat het kan. Kwam de term VDOT tegen. Oa deze pagina heeft er goede tabellen voor: https://www.coacheseducat...r/jack-daniels-nov-00.php

Ook met andere calculator gedaan. Mijn VDOT zit dan ergens in de regionen 36/37. In tabel 1 komt dan horizontaal het aardig overheen met mijn tijden. Dan zie je in de 2e tabel de advies paces voor het trainen.
Een duurloopje van mij zou dan ipv op 5:45 moeten (waar ik laatst zo over piepte), maar... 6:22/km.
Andersom: die 5.45 duurtempo (in mijn hoofd) komt neer op iemand die VDOT 44 heeft, of terwijl de 10 in 46rond doet.

Nogmaals onderstreping om gas eraf te halen.

En nu had ik net de Florijn winterloop in Woudenberg in gedachten 7 jan (10EM). We'll see.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
Jazzper schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:34:
[...]

Nog even lopen rekenen met pace calculators en andere tabellen omdat het kan. Kwam de term VDOT tegen. Oa deze pagina heeft er goede tabellen voor: https://www.coacheseducat...r/jack-daniels-nov-00.php

Ook met andere calculator gedaan. Mijn VDOT zit dan ergens in de regionen 36/37. In tabel 1 komt dan horizontaal het aardig overheen met mijn tijden. Dan zie je in de 2e tabel de advies paces voor het trainen.
Een duurloopje van mij zou dan ipv op 5:45 moeten (waar ik laatst zo over piepte), maar... 6:22/km.
Andersom: die 5.45 duurtempo (in mijn hoofd) komt neer op iemand die VDOT 44 heeft, of terwijl de 10 in 46rond doet.

Nogmaals onderstreping om gas eraf te halen.

En nu had ik net de Florijn winterloop in Woudenberg in gedachten 7 jan (10EM). We'll see.
Dat is dan toch een “wedstrijd”? Dat is dan toch gewoon all out?

Trainingen rustig, wedstrijd snel ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Fucking hell... Ruim op tijd in bed, maar ik kwam niet in slaap. Wekker om 7.00, want ik mag richting Wisent-trail. Dan maar als een zombie door dat bos...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:28
GSX-MAN schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 07:07:
Fucking hell... Ruim op tijd in bed, maar ik kwam niet in slaap. Wekker om 7.00, want ik mag richting Wisent-trail. Dan maar als een zombie door dat bos...
Spannend zo'n wedstrijd.. :+

Succes! Have fun en geniet!

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• nogeeninlog
In totaal heb ik in 2022 868 kilometer gelopen. Dat is meer dan rampjaar 2021, maar nog lang niet zoveel als in mijn topjaren 2017 en 2018.
Daarentegen ben ik de afgelopen jaren gaan fietsen en zwemmen; in totaal heb ik in 2022 meer dan 411 uur gesport, en dat is meer dan ooit, bijna twee keer zoveel als vorig jaar.

Terug naar het hardlopen. Dit jaar heb ik bewust niet zoveel kilometers gemaakt, omdat ik ten eerste doelen wilde bereiken op de 5 en 10 KM.
10 KM: sub-40 en eventueel een PR
5 KM: sub-19
februari: 10 KM in 39:53
mei: 5 KM in 18:49
oktober: 10 KM in 39:19 PR!
Als mooie afsluiter in december nog een halve marathon binnen anderhalf uur gelopen: 1:29:09.
Het was voor mij dus een goed loopjaar. Volgend jaar wil ik proberen een 10 KM onder de 39 te lopen en een marathon onder de 3 uur.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:44
Lijstjes, lijstjes, lijstjes.. Veel heb ik niet te vermelden, trots ben ik wel.

2022 was qua hardlopen een prima jaar, op september en oktober na. Een Covid-infectie gooide roet in het eten als je kijkt naar de totalen, maar hebben me wel wat stappen vooruit weten te brengen.

In totaal liep ik in 365 dagen 2.570 kilometer, met vandaag als dag 900 van #keepthestreakrunning! Elke dag mezelf gemotiveerd om te lopen met in de laatste maanden toch vier flinke trainingen per week. Het heeft me veel progressie laten maken, bijvoorbeeld van 1:52 naar 1:26 op de halve marathon (oké, Vaporfly's deden ook een deel van het werk).

Volgend jaar hopelijk m'n marathondebuut in Rotterdam, een 10km onder de 40 minuten in januari en voor de rest in ieder geval heel erg genieten. Ik hoop de streak door te kunnen zetten, ook na Rotterdam!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:55
Maandag1987 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:11:
Statistieken:
Vorig jaar 1690km gelopen met gemiddeld tempo van 5:46.
PR's (bijna allemaal in trainingen gelopen ivm vermijden wedstrijden):
1km 3:54
5km 22:18
10km 46:33
HM 1:50:22

Doelen voor dit jaar:
Vorig jaar heb ik al mijn PR's scherper gesteld. Dit jaar wil ik:
- Geen blessures en toch structureel meelopen met snellere groepen.
- 200km in een maand lopen.
- Halve marathon binnen 1u45min lopen.
- Halve marathon van Eindhoven lopen.
- PR op 1km sneller zetten.
- PR op 5km onder 22 mins.
Mijn eindejaarssamenvatting.
De hardloopverslaving is verder toegenomen en ik heb ontdekt dat het lopen van wedstrijden dit nog meer vergroot. Ik heb weer veel geleerd en ben verder gegroeid als hardloper. Ik heb het idee dat er nog veel groei mogelijk is, alleen de benaderingswijze wil ik veranderen. Het hebben van plezier zal in 2023 het grote doel zijn.

Blessurevrij blijven is helaas niet gelukt, het structureel meelopen met snellere groepen wel.

Uiteindelijk 3x een halve marathon onder de 1u45min gelopen. 1u41min in Helmond, 1u38min in Eindhoven, 1u37min in Woudrichem. Waar ik in Eindhoven heb gevochten met mezelf en weinig plezier heb beleefd, was dit in Woudrichem andersom, relaxed lopen en vanuit het plezier en ontspanning een snelle tijd lopen.

Uiteindelijk 1969km gelopen dit jaar in een totaal van 177,5 uur.

De periode tussen april en september heb ik geen geen wedstrijden gelopen, dit was te lang. Ik wil graag de trainingsarbeid vertalen naar mooie tijden in wedstrijden. Komend jaar ga ik verder ontdekken door meer wedstrijden te lopen.

Eerder heb ik al beschreven dat 1u45min op de halve marathon als een magisch grens voelt en een sneller doel me niet trekt.

Doelen voor 2023:
- Elke maand een wedstrijd lopen en het plezier hier in verder ontdekken (crosses, trails, lange afstanden, korte wedstrijden, etc.).

- Meerdere HM's lopen met beoogd eindtijd onder de 1u45min (op dit moment heb ik er al vier gepland staan).

- Lange afstanden verder ontdekken en trainen naar een loop met een afstand van 30+km (in een training). Het duurvermogen wil ik uitbreiden door meer rustige kilometers en vaker 4x per week te gaan lopen.

- 10km PR verbeteren naar een tijd ruim onder de 45min.

- 2000+km in een jaar.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Jazzper schreef op woensdag 28 december 2022 @ 19:53:
Ok, die 6.00 was nog optimistisch. Ik had bedacht, mede als herstelloopje en op basis van jullie feedback, om eens te proberen een duurloopje te doen op max 70% hartslag (wat bij mij 135 is). Achteraf had ik niet goed gekeken en was 79% ook nog goed (dan zit je al op 151bpm). Tergend traag is dat zeg. Dik 7 minuut per kilometer.

Maar ik moet zeggen; toch andere en prima beleving met het hardlopen. Twee keer stoplicht en twee keer viaduct zorgden voor dikke afwijkingen (als je zo constant loopt is alles een afwijking) en geeindigd op average 136bpm. Voelt stuk beter. Ik ben nu wel overtuigd, wat jullie ook al zeiden, dat mijn duurloopjes op 5:40 etc veel en veel te intensief zijn voor waar ik nu sta. Feitelijk heb ik afgelopen kwartaal dus getraind door 'wedstrijden' af te wisselen met intervals. Heel fijn haha.

Nog wel een vraag over VDOT: op basis van je huidige VDOT-score doen ze suggesties voor tempo/hartslag per soort training. Die lijken bij mij echter niet hand in hand te gaan. Of ik kijk naar de suggestie hartslag, maar dan is mijn tempo lager, of ik kijk naar het gesuggereerde tempo, maar dan is mijn hartslag hoger. Ik gok dat er toch echt een correlatie tussen hoort te zitten. Iemand die dat snapt?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Shinji
Ik ben dit jaar op 272km uit gekomen. Deze week 21,5km dus ben weer redelijk opgebouwd :) komend jaar is het doel 1200km wat volgens mij per week 23km is (ongeveer).

En dat na een kleine twee jaar vrijwel niks doen. De jongste zorgde voor wat over vermoeidheid waardoor ik niet de energie had om nog hard te lopen. Dit was het laatste kind dus nu zouden we het in theorie vol moeten kunnen blijven houden.

Wat een heerlijk loopweer is het nu trouwens!

[ Voor 5% gewijzigd door Shinji op 31-12-2022 13:33 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• SkyR
Met de 4 Engelse Mijl van de Oliebollenloop Hasselt komt mijn totaal dit jaar volgens Strava op 1.881 km in 147 uur en 4 minuten. Ik had gehoopt dit jaar 2.000 kilometer te voltooien, maar 2 keer corona en niet volledig pijnvrij blijven hebben dat verhinderd. Geeft voor volgend jaar wel een makkelijk doel om aan te pakken.

Mijn snelheidsdoelen heb ik dit jaar wel allemaal gehaald:
  • 5 km < 20 min. - 19:29
  • 10 km < 40 min. - 39:11*
  • Halve marathon < 1,5 uur - 1:29:18
  • Marathon < 3,5 uur - 3:18:33
Enkel de snelste 10 km is volgens Strava, die heb ik niet in een wedstrijd gelopen. Is wel een dingetje, in 2023 maar eens kijken waar ik die snel kan gaan lopen.

Meest trots ben ik op de Sint Nicolaasloop in Zwolle en de Spijkenisse Marathon. Laatstgenoemde om de ervaring van mijn eerste marathon, op bekend terrein, de 42,2 kilometer uit te lopen met familie langs de kant. De Sint Nicolaasloop was 10 Engelse Mijl heerlijk doortrekken, binnen 65 minuten voltooid, met een onofficiele 3e plek in de einduitslag. Die race voelde echt heel lekker.

Voor 2023 weet ik nog niet wat ik kan verwachten. Natuurlijk hoop ik mijn tijden weer te verbeteren, maar ik heb nu het gevoel dat ik eerst weer een goede basis op moet bouwen voordat ik daaraan kan denken. December was voor mij geen fijne sportmaand. Op naar het nieuwe jaar!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52

XyS

0.o.O

XyS schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 00:59:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, dacht laat ik me toch eens even melden. Ben in 2018 begonnen met c25k, was niet helemaal gelukt en vaak last van blessures. Na een tijd proberen dan toch gelukt, sindsdien liep ik zo nu en dan een rondje. Zodra ik serieus ging training kreeg ik last van allerlei blessures, een jaar geleden kon ik niet eens meer een meter hardlopen.
Gek genoeg weinig last bij fietsen etc.
Uiteindelijk een keer naar de fysio gegaan, hij heeft mijn bovenbeenspieren losgemaakt en sindsdien 'nergens' last meer van.
Meer gaan lezen over hardlopen, lang gelurkt in dit topic. Kwam er achter dat ik verkeerd aan het trainen was.
Ik trainde veel in zone 4/5, had ook maar 1 paar schoenen en liep daar te lang mee door (voelde alsof de weg scheef liep).
Afgelopen maanden volg ik een schema via trenara, de opbouw was heftig gezien ik een 10k wil lopen en trenara de afstand niet opbouwt. Maar de benen voelen prima aan.
Mijn doelen voor dit jaar:

6 maart - 10k - 45:00
16 okt - HM Amsterdam - 1:50:00

Beide doelen zijn erg uitdagend, runalyze schat mijn huidige 10k in op ~48:00. (Heb ik vorig jaar al eens gehaald)

Volgende week een sportmedische keuring, ben benieuwd wat daar uit komt!
Ik heb een aardig jaar achter de rug, voor mijn gevoel het eerste jaar serieus hardlopen. Dit topic en het advies van de sportarts heeft veel geholpen, dus bedankt allemaal d:)b De statistieken in runalyze motiveren mij heel erg, de stijgende lijn in de vo2 max zien is awesome 8) Helaas in de zomer geblesseerd geraakt aan mijn rechter achillespees en op dit moment last van mijn linker. Gelukkig wel alle wedstrijden kunnen lopen.

In totaal zo'n 1300km gerend in 122 uur. Een groot verschil met vorig jaar, waarin ik 400km liep. Ik heb mijn doelen met gemak gehaald:

5k - 20:17
10k - 42:01
HM - 1:34:31

Plannen voor volgend jaar, focus op rustig opbouwen en heel blijven. Gelijk stoppen zodra ik mijn achillespezen weer voel. Daar begin ik dit jaar dus mee..

Concreet:

5k - sub 20, misschien richting de 19?
10k - sub 40
M - uitlopen :+ hopelijk 3:20 (Rotterdam)

Heb heel veel zin in de verdere opbouw naar de marathon, ben benieuwd hoe dat gaat voelen. Ik vond mijn eerste halve marathon dit jaar ook heel bijzonder en ben blij (en trots) dat het zo goed ging.

Op naar volgend jaar!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Lijstjestijd :)

Omdat ik een langzame loper ben zijn mijn urenstats fijner om te delen :P
175uur aan hardlopen (>1700km)
65uur op MTB/Race/Gravel
en andere sporten log ik niet

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:51
Zo, 2 weken terug al een voorlopig jaaroverzicht geplaatst maar inmiddels kunnen we de definitieve balans opmaken. Normaal gesproken had ik vandaag nog een rondje gedaan om de 300km aan te tikken in december, maar terwijl ik dit schrijf zit ik helaas ziek thuis met buikgriep. De laatste week van het jaar wordt zodoende de week met de minste kilometers, samen met de week dat ik thuis zat met Covid.
Al met al is het tweede jaar waarin ik serieuzer ben gaan hardlopen uitermate succesvol geweest. Ik heb m'n totale hardloopafstand flink uitgebreid zonder geblesseerd te raken. Ook heb ik helemaal de smaak van het wedstrijden lopen te pakken; mijn eerste hardloopwedstrijd ooit liep ik in maart 2022 en uiteindelijk heb ik 10 officiële wedstrijden gelopen dit jaar, waarbij ik iedere keer m'n vorige PR's heb verbeterd.

Historie:

2020: 196 km
2021: 1990 km
2022: 3453 km in 268 uur.

Doelen behaald:

Sub 36 10K: 35:56
Sub 1:20 HM: 1:17:57
Sub 3u Marathon: 2:58:18

Doelen voor 2023:

PR's lopen op alle afstanden, met een sub 35 10K en een snelle tijd bij de Rotterdam Marathon, voorlopig doel is 2:48.
Jaarafstand 3650km (70km per week, 10km per dag gemiddeld).
Meer wedstrijden lopen dan afgelopen jaar.
Blessurevrij blijven :9

Strava

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tazzie79
  • Laatst online: 22:57
Voor 2022 had ik geen echt concrete doelen, in maart was er de uitgestelde marathon van Gent (waarbij ik was ingeschreven voor de versie van 2019), en de bedoeling was om meer te beginnen trailen en ook richting ultra te gaan.

Begin januari werd ik geloot voor de marathon van Berlijn, dus de plannen voor het trailjaar gingen al grotendeels overboord. 8)7

Eind maart heb ik de marathon van Gent gelopen, en op basis van het schema van Trenara heb ik mijn tijd verbeterd naar 3:12:31 (komende van 3:29:57 in Gent van 2018). Dan gaan skiën en covid opgedaan, en in combinatie met te snel opnieuw willen starten (zowel na de marathon als in combinatie met covid) duurde het wel tot augustus dat ik terug op niveau was.

In september heb ik dan de marathon van Berlijn gelopen en heb ik terug mijn PR verbeterd naar 3:06:44 (opnieuw met Trenara). Nadien dacht ik terug geleidelijk aan op te bouwen, maar vermoedelijk heb ik toch terug te veel en te snel willen opnieuw opstarten. In de toekomst zal ik toch meer rekening moeten houden met de HRV status, aangezien ik de laatste 3 maanden welgeteld 1 week in het totaal in het groen heb gelopen. |:(

Tijdens het te veel en te snel heropstarten heb ik wel ook nog eind november mijn eerste ultra gelopen tijdens Olne-Spa-Olne (68km en 2500hm). Tot km 40 ging het vlot, maar vanaf dan was het moeilijk om mijn tempo aan te houden. Op het vlakke en bergaf kon ik blijven "lopen" aan 8-9min/km, maar ook bij het bergop wandelen werd ik vlot voorbij gestoken door iedereen. Vooraf had ik gerekend op een eindtijd van 8:30-9:00, en uiteindelijk ben ik wel in 9:01 aangekomen, maar ik heb vooral het gevoel gehad dat het niet volgens plan is gegaan. Waarschijnlijk door nog te veel in het rood te zitten qua vorm/conditie, te snel na Berlijn, niet eerst een ultra van rond de 50km te doen en iets te weinig hoogtemeters. Mijn ultrasnelheid heb ik alvast nog niet gevonden... :?

Vandaag mijn laatste loopje van 2022 gedaan, en afgesloten op 3333,3km. >:)

(2021: 2227km en 2020: 2019km)

Voor 2023:
- vooral loopplezier behouden en geen blessures oplopen, en zorgen dat ik niet terug te snel herstart O-)
- sub 3 gaat volgend jaar nog geen concreet doel worden, ik ga me nu eerst focussen op de kortere afstanden om sneller te worden qua basissnelheid (sub 1:27 op de halve (nu 1:29) en sub 40 op de 10km (nu 41:35)).

Midden maart plan ik alvast de halve marathon van Gentbrugge te lopen, maar voorlopig zit er nog geen PR in. We zien wel hoe het evolueert. 8)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

372,8 km hardgelopen dit jaar.

En 1.403,1 km woon-werk gefietst, dat heeft mijn conditie nog een beetje op peil gehouden.

2.818.261 stappen, en misschien nog een paar vandaag.

[ Voor 18% gewijzigd door GSX-MAN op 31-12-2022 15:53 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:57

sebasd

loopt op espresso

Geen idee hoeveel kilometer ik dit jaar heb gelopen. De laatste 6 weken in ieder geval precies 0 door (alweer) een hamstringblessure.

Voor 2023 is het eerste doel dan ook belastbaarheid verhogen door 10-12 kilo kwijt te raken en meer te bewegen in het algemeen.

Beetje hardlopen, fietsen, zwemmen en veel wandelen. Verder geen specifieke doelen qua hardlopen (of enige andere sport), eerst de algemene fitheid maar eens omhoog.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
GSX-MAN schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:52:
372,8 km hardgelopen dit jaar.

En 1.403,1 km woon-werk gefietst, dat heeft mijn conditie nog een beetje op peil gehouden.

2.818.261 stappen, en misschien nog een paar vandaag.
Denk je dat vanavond nog weinig stapt. Waggelen is geen stappen maken ouwe Penguin!

Maar de Wisenttrail was weer een feestje!

Geen aanrader, dan wordt t veel te druk daar ;)

Mooi nieuwjaar allemaal met veel gezondheid, sport en weinig blessures of ander leed.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 07:02

Rudedadude

Maybe we were born to run

M'n doel van 2022 om met minimaal 4 andere tweakers een wedstrijd te lopen is vandaag gelukt. Het was alleen geen Rotterdam Ekiden :P Maar het was aangenaam vertoeven met @Fraggert @Blomminator @GSX-MAN en @Xaverius op verschillende plekken op het parkoers van de Wisent wintertrail.

Ik ben nog net boven de 3400km dit jaar uitgekomen, meer dan 600 minder dan vorig jaar. De blessure in mei heeft daaraan flink meegewerkt. Wel 2 keer een marathon onder de 3 uur gelopen dit jaar, inmiddels het 4e jaar op rij. Beste wedstrijd was toch wel de zestig van Texel, met een tijd van 4:39. 'Maar' 6 paar schoenen dit jaar gekocht. Schoen van het jaar: de Puma Deviate Elite. Volgend jaar weer ergens een marathon onder de 3 uur en de rest zien we wel weer.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

O ja, en de Wisent gelopen vandaag.

In de zeikende regen van de auto naar de kantine, om een startnummer te halen en me mentaal voor te bereiden op de start. Samen met @Blomminator gereden, altijd gezellig. En @Fraggert en @Rudedadude waren er ook, meer Tweaker = meer goed.

In dezelfde zeikende regen naar de start. Foto's van @Fraggert, startschot, in beweging en gaan. De eerste meters gingen zowaar lekker soepel, de 22,5 km daarna waren een lijdensweg. Haal ik toch die foto van de herfstvakantie in Duitsland weer uit de kast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtZ4GPYreBZcpY4677iCnAbC5vU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JC7SlXF75BsmSdEOpPw7KQ3.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, het ging wel. Aardig. Op zich. Als je het vergelijkt met een meervoudig gehandicapte. @Rudedadude kan monsterlijk hard lopen, maar die is de eerste 13 km bij ons gebleven, voor de gezelligheid. Modder, plassen diep genoeg om de Bismarck te verbergen, maar de regen nam snel af. Tot 'ie op de laatste paar kilometers weer terugkwam. Een pijntje aan de binnenkant van het dijbeen, zo'n beetje bij de lies, zorgde ervoor dat helling op nou niet bepaald met de gebruikelijke gratie ging. Vloeken lukte gelukkig nog wel.

Net binnen de drie uur afgerond, lang staan douchen (GRATIS!!!! WARM!!!! WATER!!!!!), paar oliebollen in de snavel, soepje erbij en weer richting huis.

Frau is net terug uit Noorwegen, net op tijd voor oudjaarsavond met nog meer oliebollen, beetje films en straks nog wat vuurwerk voor de kinderen.

Dames en heren; het was me een waar genoegen dit jaar. Ondanks galblaas-operatie toch nog lekker kunnen lopen, supermooie dingen gezien en gedaan en alles overleefd. Ik wens jullie allen weer zo'n jaar.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41

KnOeFz

no comment...

Ook al post ik weinig hier, ik lees graag mee :)
dus bij deze ook mijn jaar totaal: 2382km. Bijna 400km minde dan in 2021, dus werk aan de winkel voor 2023 :D

[ Voor 3% gewijzigd door KnOeFz op 31-12-2022 18:07 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
Alvanosa schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:57:
Voor 2022:
In Februari komt er een gravelbike zodat ik dus ook wat meer kan fietsen.
1000km lopen.
5k sub 22m.
10k sub 50m.
HM sub 2h.
Ik heb eens teruggehaald wat mij planning was voor 2022:

In totaal heb ik 1205km gelopen, dus dat is gelukt.
Mijn snelste 5k was in een 10k die ik als voorbereiding gebruikte voor een marathon, hierbij liep ik 22m30s voor de 5k, dus niet gehaald.
Voor de 10k doelstelling, zie ik dat ik de snelste tijdens een HM heb gelopen in 47m12s, dus dit heb ik wel gehaald.
De HM doelstelling heb ik ook gehaald met een tijd van 01h44m54s

Daarnaast heb ik zelfs een marathon uitgelopen, waarbij de doelstelling was om hem uit te lopen, maar als het onder de 4 uur zou kunnen ik zeer tevreden zou zijn. Dit is ook gelukt met 3h57m33s.

Al met al een geslaagd jaar.

Volgend jaar zou 1500km een mooi uitgangspunt zijn, verder zou ik graag het volgende ook willen behalen:
5k sub 22m, laten we het toch proberen
10k sub 45m.
HM sub 1h30m
Marathon sub 3h30m

Daarnaast wil ik ook wat kracht trainingen toevoegen, maar ik zal zien hoe dat gaat werken.

Edit: Ik heb me ookal opgegeven voor twee aankomende marathons, in Rotterdam en in Amsterdam.

[ Voor 3% gewijzigd door Alvanosa op 31-12-2022 18:57 ]

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Right, de Wisent-Trail :)

de 4 Musketweakers vonden elkaar in een overvolle kantine van CSV Apeldoorn.

@Rudedadude @Blomminator @GSX-MAN en ik hadden even een korte gezellige meet&greet doorspekt van stoere verhalen, ruige overleveringen , branievolle mythes en heroische sages.

Helaas moest @InZane zich afmelden wegens langdurig potknuffelen.
Ook @turambar was helaas wegens een blessure er niet bij.
Volgende keer beter guys
d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71ltfp8J7QYus6xlYJkBLahWVek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGthXFGk0YwBViXYpqOMxtNt.jpg?f=fotoalbum_large

Vlnr Blomminator, Rudedadude en een bijna wakkere GSXmeneer.

Om 09:55 de kantine uit en de trap af en in gezwinde spoed door de regen richting start waar al gauw het startschot klonk.
Na de eerste honderden meters ging het helaas steeds forser regenen maar gelukkig werd het vrij snel daarna droog.
De temperatuur en vochtigheid resulteerden in een vrij benauwde exercitie.

Het was gezellig onderweg en een enorme blubberzooi :P

Heerlijke route door de prachtige Veluwe. Met als bonus nog een enorm hoge uitkijktoren die ik echt niet links kon laten liggen. De route voerde eronderdoor maar ook de dame waar ik mee opliep kon de verleiding niet weerstaan.
Mijn benen vonden het een minder slim plan maar dat is bijzaak, het uitzicht was gaaf.

26 meter en 128 treden :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ0Q6_3WL-yZDVTKSvriHf3S1LQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOPeabgcXg81kF3eDKz0xZL6.jpg?f=fotoalbum_large

Kort erop zag ik een waarschuwingsbord dat we de apen niet mochten lokken, voeren en/of aaien :? bleken we in de Apenheul aanbeland te zijn _O-

Na een leuk stuk door het park werd het alweer gauw bos, blubber en bagger.

De route was best pittig en ik had vooral last van te weinig trainingsvolume de afgelopen maanden…….en de gehele Decembermaand in al zijn facetten ;)

Uiteindelijk in 3h1min de 23,47km afgetikt. Na de eindstreep even gauw boven in de kantine polshoogte genomen te hebben of ik de TweakersCrew zag maar het was mij veel te druk en te benauwd daar.
Ook was MrsFraggert er om me op te halen dus buiten trof ik haar en zijn we snel richting Fabia gelopen. Lekker op de bijrijderstoel met mijn halve kilo kwark en mijn thermos koffie bijgekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IcMbErkzRX2zMQWmTpWNNhDx5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pEm5eknbWEGpjqWynAF49Svz.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels gedoucht, geschoren, was gedraaid, mijn schoenen gepoetst en gekookt. De koffie loopt al door. :)

Nu welverdiend de laatste uurtjes van 2022 doorbrengen met mijn lieve vrouw, hondje en de poes voor het haardvuur en de laatste kerstfilm van dit jaar.

Iedereen een gezellige Oudjaarsnacht gewenst en een mooi 2023 toegewenst *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
@XyS Hoe ben je hersteld van die achillespeesblessures ? Ik heb net voor de eerste keer in mijn loopcarriere last van mijn linker achillespees.
Vandaag rustig gelopen, korte pasjes, vooral niet krachtig naar achter afzetten... Ging redelijk.
Ik hoor graag jouw (en evt anderen) ervaring met achillespeesproblemen.

Beste wensen voor het nieuwe jaar aan alle hardlopers !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Hartloper schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 21:07:
@XyS Hoe ben je hersteld van die achillespeesblessures ? Ik heb net voor de eerste keer in mijn loopcarriere last van mijn linker achillespees.
Vandaag rustig gelopen, korte pasjes, vooral niet krachtig naar achter afzetten... Ging redelijk.

Zelf ook een jaar of twee geklooid met een achillespeesblessure (oplevingen en terugval), bij mij bleken orthopedische zooltjes uiteindelijk de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Ik dacht dat mijn achillespees opspeelde omdat ik de laatste drie weken meer snelle intervals gelopen had. Iets waar ik gevoelig voor ben.
Maar ik heb de laatste weken meer en meer zonder mijn steunzolen gelopen. Dank voor de tip, ik ga alvast vanaf nu weer altijd mét zooltjes lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Hartloper schreef op zondag 1 januari 2023 @ 00:28:
Ik dacht dat mijn achillespees opspeelde omdat ik de laatste drie weken meer snelle intervals gelopen had. Iets waar ik gevoelig voor ben.
Maar ik heb de laatste weken meer en meer zonder mijn steunzolen gelopen. Dank voor de tip, ik ga alvast vanaf nu weer altijd mét zooltjes lopen.
Ik dacht ook altijd wel zonder zooltjes te kunnen, als voorvoetlander, maar in mijn geval zakt mijn enkel bij het inzakken van de voet toch te ver door naar binnen. Een zooltje dat dan dat naar binnen zakken tegenhoudt/ondersteunt is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:42

3DDude

I void warranty's

Hartloper schreef op zondag 1 januari 2023 @ 00:28:
Bij mij speelde de achillespees op omdat mijn houding niet goed was.

Het woord dat je zoekt is Osteopaat (TLDR: fysio die nog heeft doorgestudeerd en kijkt naar bewegingsblokkades).
Mocht je in de buurt van rotterdam zitten kan ik oostplein accupunctuur (is een osteopaat / peut dus).
Mn pa begin 70 heb ik ook maar aangemeld want die loopt voor geen meter.. :P

Door een verkeerde afwikkeling (oorzaak je houding) was mijn achillespees telkens de sjaak met hardlopen.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52

XyS

0.o.O

Rust nemen, in de zomer ben ik geleidelijk gaan afbouwen maar daardoor duurde het wel maanden. Nu ben ik van plan 2 weken niet te lopen, een paar weken geleden had ik 6 dagen rust en toen voelde ik mijn pees niet meer. Jammer genoeg was het toch nog niet helemaal weg. Het begint met lichte gevoeligheid als ik de pees met mijn hand aanraak en daarna gaat het over naar strakheid in de ochtend, gelukkig heb ik nog nooit pijn gehad tijdens het lopen. Daardoor kan ik wel doorlopen maar de 'pijn' wordt alleen maar erger, niet minder.

Ik doe wat strek oefeningen:
YouTube: Oefening: rekken achillespees
YouTube: Rekoefening voor achillespees 1
YouTube: Achillespees rekken

Die laatste voelt voor mij erg goed aan.

Op dit moment ben ik steunzolen aan het inlopen, ook al lijkt het me erg oncomfortabel om daarmee hard te lopen.
Ben ook wat aan het experimenteren met mijn schoenen, ik ga mijn invincible runs even aan de kant leggen omdat ik denk dat die niet zo stabiel zijn.

Al met al ben ik zelf ook nog aan het zoeken.. Wellicht is een afspraak bij zo'n osteopaat geen slecht idee.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 21:24

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Pff, wat een drama was het gisteren voor mij op de WIssenttrail. Ik startte met een loopmaatje maar ik was al drie dagen verkouden en had ook al 3 nachten tot 03.30-04.00 wakker liggen achter de rug dus was niet optimaal voorbereid.

Na 11km liep hij ook bij me weg en kon het uitlopen beginnen. Ik had in 2019 al eerder deelgenomen en stukken van de route kwamen we wel bekend voor maar het meeste toch niet, gelukkig maar. Oh ja, de start in de regen daar stond ik gisteren niet op te wachten. Het mooiste was wel de vele plassenstampen! En daarbij zag ik heel duidelijk dat bij iedereen die er omheen liep, ik snel daar dichterbij kwam. Tipje van mij, vergeet die mooie schoenen, wees niet bang voor natte voeten en kies gewoon als het er okay uit ziet de kortste route. ;)

Natuurlijk, af en toe zakte ik bijna enkeldiep in de modder en soms waren de plassen ook bijna enkeldiep. Droog aan de finish komen zat er toch niet in.

Zo liepen de kilometers voorbij, de 16km sloot er bij aan waar ik tussen de snellere lopers kwam, de 8km lopers kwamen er bij. Dat waren de lopers die wat minder snel waren.

En ineens op 1.5-1.7km van de finish liep daar ineens @Rudedadude naast me. Samen zijn we kletsend naar de finish gegaan, ietsje sneller dan ik de kilometers er voor nog liep. Even die ellendige fietsbaan oversteken op dat parkoers (haal dat graag uit onze route) en net binnen 2,5 uur was ik over de finish voor een kop erwtensoep!

Blijkbaar heb ik @Fraggert @Blomminator en @GSX-MAN nog gemist. Of misschien wel gezien maar niet herkend als HardloopTweaker. (Of had GSX-MAN soms een NYC marathon shirt aan, begeleid door Fraggert en Blomminator?

Dit jaar was voor mij het jaar van net-niet.
  • 3 maanden geblesseerd ("hielspoor" na een volgassessie op de N70 trail)
  • 2890 kilometer, geen 3k, geen nieuw PR van >3090km
  • Na 52km opgeven op mijn 100km ultra door verkeerde schoenen die mijn achillespees pijn deden
  • Bij de KVS op de tweede dag uitstappen door maagproblemen en de dag daarna wel kunnen vlammen op kortere 18km ipv de geplande 30km
.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
@XyS
In mijn lange leven heb ik meermaals achillespeesproblemen gehad. De oorzaken waren divers:
-kalkafzetting in de pees
-beschadiging van de pees
- spanning op de kuiten
- zenuw in de nek

Vooral dat laatste was uiteraard het meest opmerkelijk, maar herhaaldelijk heeft een manueel therapeut pijn in mijn achillespees verholpen door mijn nek te kraken!
Mijn advies: ga naar een manueel therapeut.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo, met de WisentTrail liep ik 2022 uit en vandaag besloot ik het kakelverse nieuwe jaar in te luiden met een herstelloopje :)

https://strava.app.link/T837XKZEewb

Lekker stukje asfalt, geen enkele last van de spiertjes maar wel wat last onder mijn voet door de lange hobbel van gister.

Ik zal maandag nog even een 2022 recapje doen.
Xaverius schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:15:
Pff, wat een drama was het gisteren voor mij op de WIssenttrail. Ik startte met een loopmaatje maar ik was al drie dagen verkouden en had ook al 3 nachten tot 03.30-04.00 wakker liggen achter de rug dus was niet optimaal voorbereid.

Blijkbaar heb ik @Fraggert @Blomminator en @GSX-MAN nog gemist. Of misschien wel gezien maar niet herkend als HardloopTweaker. (Of had GSX-MAN soms een NYC marathon shirt aan, begeleid door Fraggert en Blomminator?
Nette tijd dan nog zeg _/-\o_ d:)b

Ik begeleidde vooral mijzelf…..ergens ver achterin het deelnemersveld :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Pfoe, na 23 km zouden bij mij de dag erna de benen niets meer waard zijn hoor :+

Desalnietemin ben ik het jaar goed gestart. Ik ben weer naar Geleen 'afgereisd' om een lekkere trailrun te doen. Het weer was heerlijk. Wat heb ik 15°C, met korte broek en kort shirtje toch gemist :')

Nu het droog was en minder glad heb ik ook wat gevaarlijkere afdalingen kunnen oefenen & doen. Ook deze week mijn afstand wat kunnen uitbreiden naar 10,5 km in 85'!
https://www.strava.com/activities/8321142406

Als ik met deze frequentie door ren, zal ik aan het einde van het jaar 3850km aangetikt hebben... Dat gaan we maar niet doen :+
Ik besef nu wel hoeveel mijn broer rent, die bijna jaarlijks de 3500 km aantikt 8)7

Voor mij is het doel dit jaar om 1500km te lopen. Dit jaar wil ik wedstrijdjes gaan lopen en einde jaar wil ik minimaal een trail van 20k + doen. Klinkt allemaal wel haalbaar als ik het zo zeg.

Volgende week gaan we weer naar de Brunssummerheide om daar de hoogtemeters te pakken en een loop van 90' te doen.
Overigens, als hier mensen zin hebben om eens op een rustig tempo ergens een trailtje te doen, gezelligheid is altijd welkom, stuur me dan gewoon effe een DM en dan kijken we waar.
@Fraggert vgm lopen we ondertussen in het bos op redelijk gelijk tempo in ieder geval :D

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Allereerst iedereen prachtig 2023 gewenst met vele mooie momenten.

Mijn 2023 begon goed, ik heb mij gister na 2 jaar ziekte op mijn werk beter gemeld. Vandaag ben ik in mijn nieuwe functie begonnen. In overleg met mijn werkgever heb ik een demotie gemaakt (oftewel, ik heb een stapje terug gedaan om mijzelf niet meer over de kling te jagen op mijn werk) waardoor ik nu op een plek zit waar ik veel beter tot mijn recht kom. Gelukkig wilde mijn baas mij ook graag in de organisatie houden.
Er rest nog een terugkomdagje bij mijn psycholoog ergens in het voorjaar en vanaf dat moment ga ik ook mijn medicatie langzaam afbouwen.

Nogmaals dank aan jullie allemaal hier die mij geholpen hebben door de sfeer hier in het hardlooptopic, hartverwarmende DM's met een hart onder de riem of nuttige adviezen op mijn vragen en de leuke reacties die ik mocht ontvangen op mijn bijdragen hier.

Het hardlopen en jullie hier hebben significant bijgedragen aan mijn herstel. Thank you _/-\o_

Kleine recap van 2022 voor Fraggert.

Door mijn depressie was ik al eerder gestart met couch25K maar helaas eindigde dat op de bank omdat ik het niet meer trok. FastForward naar juni 2022 voor poging #2.

533,9 km in totaal :X :+

Ik weet ze niet allemaal meer uit mijn hoofd maar inmiddels zo'n 110km aan trailrun-evenementen gelopen.

Op 4 september was de N70 Trail met 14 kilometer mijn eerste echter trailrun waar ik de smaak te pakken kreeg door de superleuke sfeer. Wat was dat een slooptocht.

De grootste mijlpaal was voor mij wel de 24km Alfa Bear Trail. Na zo'n rotperiode voelde dat echt als een overwinning. Dik over de HM heen in zwaar terrein én uitgelopen.

2023?

Paar doelen en voornemens nog even delen:

*lekker blijven hardlopen;
*VO2max-test voor accurate zones;
*Tijd vrijmaken voor trailrunevenementen;
*Schema volgen en op naar de 42,2km.

Allereerst op 15 januari de Polar Bear Trail.

:w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Dazzler2120 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:07:

Volgende week gaan we weer naar de Brunssummerheide om daar de hoogtemeters te pakken en een loop van 90' te doen.
Overigens, als hier mensen zin hebben om eens op een rustig tempo ergens een trailtje te doen, gezelligheid is altijd welkom, stuur me dan gewoon effe een DM en dan kijken we waar.
@Fraggert vgm lopen we ondertussen in het bos op redelijk gelijk tempo in ieder geval :D
Brunsummerhei is naast de voordeur haast hier voor me (of bij Kasteel Schaesberg, dat is ook een fijn rondje voor wat hoogtemeters te scoren). Ben altijd wel te porren voor een loopje als ik het wat in kan passen met de kleine thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 17:07:
Pfoe, na 23 km zouden bij mij de dag erna de benen niets meer waard zijn hoor :+

Desalnietemin ben ik het jaar goed gestart. Ik ben weer naar Geleen 'afgereisd' om een lekkere trailrun te doen. Het weer was heerlijk. Wat heb ik 15°C, met korte broek en kort shirtje toch gemist :')

Nu het droog was en minder glad heb ik ook wat gevaarlijkere afdalingen kunnen oefenen & doen. Ook deze week mijn afstand wat kunnen uitbreiden naar 10,5 km in 85'!
https://www.strava.com/activities/8321142406

Als ik met deze frequentie door ren, zal ik aan het einde van het jaar 3850km aangetikt hebben... Dat gaan we maar niet doen :+
Ik besef nu wel hoeveel mijn broer rent, die bijna jaarlijks de 3500 km aantikt 8)7

Voor mij is het doel dit jaar om 1500km te lopen. Dit jaar wil ik wedstrijdjes gaan lopen en einde jaar wil ik minimaal een trail van 20k + doen. Klinkt allemaal wel haalbaar als ik het zo zeg.

Dat komt vanzelf joh, en je plannen klinken zeker realiseerbaar. d:)b

Je zit in elk geval in een hele mooie omgeving, ik zal je eens even een pb-tje sturen :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 16:45
De beste wensen voor 2023 :)

Ik zie een hoop mooie doelen voorbijkomen, maar vooral mooie prestaties behaald in 2022!

Ikzelf heb de volgende doelen gesteld voor 2023:
- 5 km sub 20 minuten
- 10 km sub 40 minuten
- 1 marathon lopen (nog onzeker welke maar ik twijfel tussen Oslo en Reykjavik)
- 1200 kilometer totale afstand

Update van de 5 kilometer challenge:
We zijn op de helft. Gisteren 50 van 100 gelopen. Besloten om er een veredelde coopertest van te maken om te kijken hoe we ervoor staan.

Ik was stiekem een beetje teleurgesteld. Liep 2780 meter in 12 minuten terwijl het doe minstens 2900 meter was. Overigens wel de kanttekening dat het behoorlijk waaide en -4 was. Er lag ook een cm of 3 aan ijs een sneeuw op de baan.

Zodra al de sneeuw weg is ga ik een revanche inplannen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTWZdFgPuonpdEfvAWEGPwYxpz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPxMgU1ZVJwDZAROParQiaVj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Rene op 02-01-2023 09:22 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Nou, goed begin van het jaar, mijn vrouw test positief. Ik negatief maar wel sinds gister last van mijn keel en hoesten dus denk dat ik ook wel Corona heb.

Daarnaast sinds mijn laatste loopje eergisteren wel weer last van mijn piriformis syndroom :( gister wat oefeningen gedaan en lijkt nu wel iets minder. Hopelijk zet het niet door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Beterschap @Shinji :(:)
Rene schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:22:

Ik zie een hoop mooie doelen voorbijkomen, maar vooral mooie prestaties behaald in 2022!

- 5 km sub 20 minuten
- 10 km sub 40 minuten

We zijn op de helft. Gisteren 50 van 100 gelopen. Besloten om er een veredelde coopertest van te maken om te kijken hoe we ervoor staan.

Ik was stiekem een beetje teleurgesteld. Liep 2780 meter in 12 minuten terwijl het doe minstens 2900 meter was. Overigens wel de kanttekening dat het behoorlijk waaide en -4 was. Er lag ook een cm of 3 aan ijs een sneeuw op de baan.

[Afbeelding]
Lekker bezig rene, bevalt je dus goed die 5km challenge :)

Die Reykjavik marathon klinkt wel stoer, gewoon op IJsland _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
@Fraggert Je bent afgelopen jaar iig top bezig geweest! Goed aan jezelf gewerkt en je eigen weer opgebouwd. Verstandig dat je verder een stapje terug doet. Ik denk dat dat een zeer moeilijke keuze is.
Die Polar Bear trail ziet er overigens ook wel leuk uit. Welke afstand ga je doen?

@polthemol Kijk, dat is mooi! De route rondom kasteel Schaesberg (waarom ligt die eigenlijk niet in schaasberg? |:( ) ken ik nog niet, ik dacht in eerste instantie dat je bij Snowworld bedoelde :+, maar dat is natuurlijk Strijthagen.

Ik wil dit weekend (zondag) iig deze route lopen; https://www.natuurmonumen...trailrun-brunssummerheide
Deze heb ik een paar weken terug samen met mijn broer gelopen, mooi rondje, veel hoogtemeters en leuke afdalingen. Staat gemarkeerd met bordjes van de crossfit verenging van Heerlen, alleen zijn sommige bordjes wel redelijk verstopt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Dazzler2120 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:38:
@Fraggert Je bent afgelopen jaar iig top bezig geweest! Goed aan jezelf gewerkt en je eigen weer opgebouwd. Verstandig dat je verder een stapje terug doet. Ik denk dat dat een zeer moeilijke keuze is.
Die Polar Bear trail ziet er overigens ook wel leuk uit. Welke afstand ga je doen?

@polthemol Kijk, dat is mooi! De route rondom kasteel Schaesberg (waarom ligt die eigenlijk niet in schaasberg? |:( ) ken ik nog niet, ik dacht in eerste instantie dat je bij Snowworld bedoelde :+, maar dat is natuurlijk Strijthagen.

Ik wil dit weekend (zondag) iig deze route lopen; https://www.natuurmonumen...trailrun-brunssummerheide
Deze heb ik een paar weken terug samen met mijn broer gelopen, mooi rondje, veel hoogtemeters en leuke afdalingen. Staat gemarkeerd met bordjes van de crossfit verenging van Heerlen, alleen zijn sommige bordjes wel redelijk verstopt :+
oh ik volg nooit gpx-routes, ken de meeste paadjes goed genoeg dat ik een beetje 'as I please' links-rechts afsla :) (tenminste, als ik solo ga dan dus)

Bij het Kasteeltje is een klein bosje, erg goed trainen voor hoogtemeters omdat er een beetje van alles tussen zit.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• InZane
Nou, helaas eindigde mijn jaar niet zo mooi. Zoals @Fraggert al zei was ik op 31 december niet bij de Wisent trail vanwege ziekte. Mijn jaartotaal is met 1707 dus 23 kilometer minder geworden dan ik had gepland.

Helaas lopen mijn kilometers af in plaats van op :(

2022: 1707 (stressfractuur)
2021: 2231 (zweepslag)
2020: 2726

Verder ook weinig boeiends te melden. Geen PR's gelopen, wel liep ik voor het eerst een 30km wedstrijd op beoogd marathon tempo (< 3u40). De marathon van Rotterdam is er door bovengenoemde blessure verder niet van gekomen.

Dat het dit jaar dan maar weer eens een goed jaar mag worden! :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:02
2022 afgesloten met 2278 km. Nog niet eerder liep ik zoveel in een jaar. Komt mede door het trainen voor een (uiteindelijk nooit gelopen) marathon. In 2023 staat zondag het eerste evenement op het programma met de halve van Egmond. Ik ben van plan om daarna 2 a 3 weken mentale en fysieke hardloop-rust te nemen. Heb het idee/gevoel dat ik anders tegen overbelasting aan ga lopen. In die periode wil ik ook m'n doelen stellen voor 2023. Een PR op de halve? Toch nog een keer die eerste marathon proberen? Geen idee wat het gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rene schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:22:

- 5 km sub 20 minuten
- 10 km sub 40 minuten

[Afbeelding]
Ambitieuze 5k en 10k doelen met zo'n coopertest uitslag (de omstandigheden in acht nemend)...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 16:45
MrAcid schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Ambitieuze 5k en 10k doelen met zo'n coopertest uitslag (de omstandigheden in acht nemend)...?
De 5K zal wel lukken (hoop ik). Ik hoop die coopertest binnenkort opnieuw te doen met beter weer. Het lopen op sneeuw/ijs speelt wel behoorlijk mee had ik het idee. Het tempo was nagenoeg gelijk ten opzichte van een 5K een paar weken geleden.

De 10K is inderdaad behoorlijk ambitieus, maar daar hebben we een jaar voor om te trainen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

@Fraggert goed bezig, heel veel plezier met je nieuwe werk en plezier in 2023 en hopelijk blijf je de lol in het werk en het lopen houden, we lezen/leven graag met je mee!

Mijn korte lijst van 2022:
Totaal 1.600Km gelopen.
PR's verbeterd op de 4mijl en 10Km
Eerste single marathon ooit gelopen en binnen netjes binnen 3 uur gefinisht :) .

Doelen voor 2023:
Niet teveel doodgaan tijdens de 24 uur van Sittard en daar meer dan 100Km lopen, hopelijk +161Km (100 mijl).
Afstandsrecord van 2020 van 1850Km "verbeteren", 2000Km lijkt mij een mooi streven.
Proberen de PR's op de 4 mijl en marathon iets verder aan te scherpen, gelukkig beide in het najaar dus na Sittard voldoende tijd om weer op tempo te trainen.

Afgelopen week weinig kilometers gelopen, slechte regen/weer moedigde niet aan om te lopen op de spaarzame momenten dat het kon.
Dus gisteren nieuwe jaar goed begonnen met een loopje. Lange duurloop zat er qua tijd, dus gewoon eens gek gedaan en gegaan voor een snelle 10Km. In het begin nog uit gegleden op glad stukje modder, was iets te enthousiast in de bocht :+ , niks aan over gehouden en na 38Min zat de 10Km erop. Nog even uit gelopen en toen was het weer mooi geweest. Kon erna wel in de kuiten vernemen dat ik wat gedaan had en vond dat wel lekker, tijdje geleden dat ik deze pijn heb gehad. Zat er vanmorgen nog steeds een beetje in, echter na een wandeling met de honden en een rustig half uurtje lopen was het ook alweer over .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:28:
Nou, helaas eindigde mijn jaar niet zo mooi. Zoals @Fraggert al zei was ik op 31 december niet bij de Wisent trail vanwege ziekte. Mijn jaartotaal is met 1707 dus 23 kilometer minder geworden dan ik had gepland.

Helaas lopen mijn kilometers af in plaats van op :(

2022: 1707 (stressfractuur)
2021: 2231 (zweepslag)
2020: 2726

Verder ook weinig boeiends te melden. Geen PR's gelopen, wel liep ik voor het eerst een 30km wedstrijd op beoogd marathon tempo (< 3u40). De marathon van Rotterdam is er door bovengenoemde blessure verder niet van gekomen.

Dat het dit jaar dan maar weer eens een goed jaar mag worden! :)
Wordt het dit jaar een marathon jaar? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Secsytime schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:49:
[...]

Wordt het dit jaar een marathon jaar? :)
Ik heb niks in de planning staan. Eerst maar weer eens het kortere werk op niveau zien te krijgen.
Als ik een marathon ga lopen, dan wil ik wel gelijk voor een mooie tijd gaan. Ik ga er dan geen rondje vogeltjes kijken van maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:38:
en ja, acceptatie was wel een dingetje als perfectionist; dan voel je je wel een zwaar falende mislukkeling om het zachtjes uit te drukken :+ . Inmiddels ben ik blij dat ik de beslissing heb genomen en juist dit soort zaken hebben een kentering betekent. Meer zorg voor jezelf; want waarom doorploegen op een doodlopende route die je nergens brengt.

Na 24 km op de Alfa Bear Trail heb ik de 30km van de Terhills Trail ook kunnen uitlopen.

Ik heb me voor de Polar dan ook weer opgegeven voor de 30km.

In mijn agenda heb ik inmiddels ook dagen vrijgehouden voor de:

Sint Pietersbear Trail.....die is 32 km maar springt van +/-700 hoogtemeters bij de Alfa en Polar ineens naar 1050 hogtemeters :P

en de

Bear Trail.....39 kilometers en 1000 hoogtemeters.

Die events zijn in september en oktober.

Ik denk dat ik die Bear Sports medailles maar eens langzaamaan ga verzamelen :D

moet ik wel even geduld hebben want die lui hebben ook dikke ultra's tot wel 100km ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Fraggert schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 07:54:
[...]

en ja, acceptatie was wel een dingetje als perfectionist; dan voel je je wel een zwaar falende mislukkeling om het zachtjes uit te drukken :+ . Inmiddels ben ik blij dat ik de beslissing heb genomen en juist dit soort zaken hebben een kentering betekent. Meer zorg voor jezelf; want waarom doorploegen op een doodlopende route die je nergens brengt.

Na 24 km op de Alfa Bear Trail heb ik de 30km van de Terhills Trail ook kunnen uitlopen.

Ik heb me voor de Polar dan ook weer opgegeven voor de 30km.

In mijn agenda heb ik inmiddels ook dagen vrijgehouden voor de:

Sint Pietersbear Trail.....die is 32 km maar springt van +/-700 hoogtemeters bij de Alfa en Polar ineens naar 1050 hogtemeters :P

en de

Bear Trail.....39 kilometers en 1000 hoogtemeters.

Die events zijn in september en oktober.

Ik denk dat ik die Bear Sports medailles maar eens langzaamaan ga verzamelen :D

moet ik wel even geduld hebben want die lui hebben ook dikke ultra's tot wel 100km ;) :P
Ah, succes! Gelukkig heb je even de tijd om te trainen voor de Sint Pietersbear trail en de Alpha Bear trail 39km :) Als je je progressie in de huidige lijn doorzet lijken me dat wel goede doelen voor je dit jaar :p

Ik ga nog even kijken voor de Alpha bear, dat weekend viert mijn vriendin ook de verjaardag... Maar als ik deel neem dan zal het de 10km zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

@Fraggert supergoed bezig, man. Leuk om je afgelopen zaterdag voor het eerst te ontmoeten, ik heb dik respect voor je traject.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Lopen jullie nog wel eens korte afstanden?

Was mijn PR's eens aan het verzamelen van alle gekende afstanden.
Nu zag ik dat mijn 1K, 1EM, 2EM, 3K en zelfs coopertest allemaal uit mijn 5K PR komen van langere tijd terug.
Leek me best grappig om die afstanden eens los te proberen. Die 1K komt trouwens bij mij uit een intervaltraining tijdje terug bedenk ik me nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krylinck
Ja, nog wel eens, vooral als opmaat naar een andere wedstrijd. Overigens denk ik dat het goed is om een keuze te maken voor ofwel een 1500m ofwel een mijl, idem voor 3000m of 2 mijl.

Maar ja, zo kun je je PR's soms tijdens een andere wedstrijd lopen. Ik heb honderden 5 kilometerwedstrijden gelopen, maar toch komt dat PR uit een 10km. Ook mijn halve marathonrecord komt uit de marathon. Dus zo kun je bezig blijven :+

Strava

Pagina: 1 ... 219 ... 393 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.