Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter

Naar aanleiding van het Zorgverzekerkingen topic een separaat forum over ervaringen met a.s.r. Vitalty. Het principe is dus meer bewegen resulteert in kortingen op je zorgverzekeringspremie.

Wat zijn de voorwaarden van de zorgverzekeringen om Vitality af te sluiten?
Je kunt ook lid worden als je binnen 1 jaar een verzekering van Ditzo of De Amersfoortse afsluit. Opzeggen kan altijd. Op de website van Vitality staat ook het een ander van Loyalis.

Wat kost het?
Het abonnenment kost 3,50 en betaal je separaat aan a.s.r. Vitality. Het is dus niet verrekend in je premie. Ook kan je het van een ander rekeningnummer laten afschrijven dan die van je zorgverzekering. De tijdsinvestering die je er in moet stoppen is in de praktijk -minimaal 1 keer per week- je activiteiten synchroniseren en vervolgens je verdiende tegoeden omzetten in cadeau bonnen.

Wat levert het op?
Naast motivatie om te bewegen kun je tegoeden voor cadeau(bonnen) verdienen, korting op je aanvullende verzekeringen, cashback op een wearable (bijvoorbeeld Apple Watch) en mogelijkheid tot gratis gezondheidscheck.

Welke cadeaubonnen dan?
Uit de webshop:
  • INTERSPORT cadeaubon van €5
  • Geselecteerde producten binnen de Journey of Beauty lijn van Etos
  • Doneer je beloning van € 5 aan het Lymph&Co fonds
  • Cadeaukaart van € 10 bij Zalando
  • Bloem & Plantcadeau van € 5
  • Boek & Bladkado van € 5
  • Cadeaukaart van € 20 bij Bol.com
  • Fresh & Rebel In-ear Headphones t.w.v. € 19,99
  • Mepal lunchpot Ellipse t.w.v. € 14,99
  • IZY Bottle 350ml t.w.v. € 14,99
Dat is leuk maar die cadeaus hebben allemaal verschillende waarden
Door de gestelde punten van je weekdoel te halen krijg je één tegoed, een bol.com cadeau bon kost vervolgens bijvoorbeeld 4 tegoeden in de webshop.
Omgerekend is het halen van 1 weekdoel in dit scenario dus 5 euro waard. De verdiende tegoeden zijn wel slechts beperkt houdbaar (ongeveer 2 maanden). Dit zorgt ervoor dat je wel vrij vlot achter elkaar je tegoeden moet opmaken. Eenmaal omgezet in een cadeaubon blijven ze wel gewoon hun waarde behouden.

Hoeveel is dan zo een weekdoel?
Een weekdoel begint bij 300 punten en verhoogd naarmate je vaker je weekdoel behaald achter elkaar tot een maximum van 800 punten per week. Hoe meer je dus sport, hoe hoger je weekdoel gaat worden en hoe lastiger die te halen is. Haal je een paar keer je weekdoel niet, dan zakt het doel ook weer naar beneden.

300 punten? Dat zegt me niks, hoe verdien je punten?
Goeie vraag, punten verdien je op verschillende manieren en tellen verschillend mee voor je weekdoel/maanddoel/jaardoel.

Per dag kun je punten verdienen voor maximaal 1 activiteit. Registreert je activity tracker of bewegingsapp op een dag meer dan één activiteit? Dan krijg je punten voor de activiteit die jou de meeste Vitality Punten oplevert.

De punten die je verdient met bewegen, tellen mee voor je week-, maand- en jaardoel (Vitality Status). Per lidmaatschapsjaar kan je maximaal 20.000 punten met bewegen verdienen voor je jaardoel. Heb je het maximum aantal bewegingspunten per jaar bereikt? Dan kan je je Vitality Status nog verder opbouwen door het invullen van vragenlijsten en de a.s.r. Vitality Gezondheid Check. Voor je week- en maanddoel kan je punten met bewegen blijven verdienen.

En hoe haal je dan je week doelen?

Je kunt op 2 verschillende manieren punten verdienen met bewegen. Met een app op je smartphone die jouw beweging bijhoudt. Of met een activity tracker die je hartslag meet, zoals een Fitbit of een Apple Watch.

Stappen per dag vs. Vitality Punten*
5.000-7.490 - 0
7.500-9.999 - 50
10.000-14.999 -100
15.000+ - 200
* Dit is exclusief 60-plusbonus van 50 Vitality Punten

Aaneengesloten duur en hoogte van leeftijdsgebonden maximale hartslag (De formule voor je leeftijdsgebonden maximale hartslag is: 220 - je leeftijd. Dus als je 20 jaar bent. Dan is je leeftijdsgebonden maximale hartslag (220 -20 )= 200) vs. Vitality Punten*

Matig
20 minuten bij 60% - 0
20 minuten bij 70% - 100**
30 minuten bij 60% - 100
Krachtig
20 minuten bij 80% - 200
30 minuten bij 70% - 200
60 minuten bij 60% - 200
Langdurig krachtig
60+ minuten bij 70% -300
90+ minuten bij 60% -300

* Dit is exclusief de 60-plusbonus van 50 Vitality Punten
** Deze categorie is tijdelijk toegevoegd vanwege het coronavirus en komt in de toekomst weer te vervallen

En die weekdoelen moet ik dan registreren/hoe zit het met die Apple Watch :*)
Je kunt op 2 verschillende manieren punten verdienen met bewegen. Met een app op je smartphone die jouw beweging bijhoudt. Of met een activity tracker die je hartslag meet, zoals een Fitbit of een Apple Watch.

Deze kun je ook via a.s.r. Vitality aanschaffen. Als je voldoende beweegt kun je deze binnen twee jaar terugverdienen. Lees meer over activity trackers terugverdienen.

Ok, ik snap hoe het werkt. Maar hoeveel korting kun je nou krijgen?
Dit zou dus verschillen van persoon tot persoon: Maximaal:
  • 52x 5 euro voor cadeau bonnen = 260 euro/jaar (aan Intersport gift cards, goede-doelen donaties op whoptegoed in de webshop, waarmee je bv wee bol.com kaarten kunt kopen)
  • 12x 19,96 cashback =239,52/jaar (aan cashback terug, waardoor je het voorgeschote bedrag van je Apple Watch terug verdiend)
  • [i]deze cashback is afhankelijk van welke tracker je kiest. je krijgt alleen een cashback op een fitness tracker die je via Vitality bestelt. de maximale maandelijkse cashback is 1/24e deel van de aanschafprijs, in het maximale geval 19,96 bij een Apple Watch 44mm.[/i]
  • Ditzo Aanvullende verzekering 5 maanden cashback = tot 52,50/jaar (bij platinum status aan het eind van het jaar)
  • Ditzo Aanvullende tandartsverzekering 2 maanden cashback = tot 67 euro/jaar (bij platinum status aan
    het eind van het jaar)
  • Voor ondernemers: cashback van maximaal 8% op een AOV verzekering van een ASR label zoals De Amersfoortse (8% bij platinum status aan het eind van het jaar).
Maar dat ga ik natuurlijk nooit redden, hoe zit het in de praktijk?
Ervaringen daarover kun je het beste hier delen. Heel kort mijn persoonlijke ervaring:

De punten verdien je vooral op duursport, dit vanwege de hartslag. Ik sport veel (triatleet) en zwem/fiets/hardloop minstens 3x per week (pre-corona) dus dacht dit met twee vingers in mijn neus te gaan doen: in de praktijk werd dit echter vaak slechts twee keer intensief trainen. Hiermee redde ik mijn weekdoel niet (vaak dan bijvoorbeeld 1x 200 punten, en 1x 300). Dus je moet echt naar de drie keer per week maar dan wat relaxeder. Op die manier haal je je doel relatief snel. een half uur joggen is namelijk ook gewoon 200 punten. Vooral als je ook nog een keer een dag een wandeling maakt en makkelijk naar de +10k stappen gaat. Overall merk je dat je na enkele maanden de "hang-of-it" krijgt en je tegen het weekend een beetje gaat kijken of je wellicht nog een keer een extra ommetje moet maken. Voor iedereen zal echter dus wel verschillen, maar vooral in omvang van bewegen doen toenemen.

Met bovenstaande aanpak pakte ik denk ik 75% van het maximum wat je kan terug verdienen. Ikzelf heb geen aanvullende verzekeringen en Ditzo met maximale eigen risico. Ik kom dan uit op:
  • Jaarpremie € 1.097,16 Ditzo
  • a.s.r. Vitality Jaarpremie 42,- (eerste 4 maanden nog korting vanuit Ditzo, maar laat ik even in het midden).
  • Cashback Apple Watch: beetje om de maand 10 euro/20 euro = 15 euro per maand
  • Cadeaubonnen: elke 5 weken ongeveer een bol.com cadeau kaart = 15 euro per maand ongeveer.
  • Dat is omgerekend ongeveer 66 euro per maand aan Zorgpremie
  • Belangrijk om te vermelden is dat je wel sowieso al een Apple Watch/sport horloge moest willen, en dan niet opeens nodeloos dingen bij bol.com gaat bestellen
Hier nog een toelichting van het a.s.r. Vitality programma:

HELP! Ik kan niet inloggen of synchroniseren!

Check eerst even de storings-pagina: https://www.asr.nl/vitality/storingen-en-service

Geen storing en toch niet synchroniseren? In het verleden hebben deze trucs wel eens gewerkt:

1. later opnieuw proberen. (let op: je moet binnen 2 dagen synchroniseren)
2. de iOS app verwijderen, opnieuw installere en opnieuw inloggen (loste een hardnekkig probleem op dat al dan niet toevallig optrad na de OTA van iOS 14.6)

[ Voor 103% gewijzigd door t_captain op 28-06-2021 14:05 ]

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
In dat geval dan even een schaamteloze crosspost
CyberMania schreef op zondag 15 november 2020 @ 08:21:
[...]

Let er op dat je met bewegen (hartslag, stappen) max 20.000 vitality points per jaar kan verdienen. Dus 12 keer 2500 (100% cashback) verdienen gaat dus niet. Je zal ook mee moeten doen met events en vragenlijsten of (betaalde) medische check-ups laten doen. Ik ga maar ff uit van 50% cashback max. En dan moet je ook nog eens geloof binnen een jaar meedoen aan de gekoppelde verzekering (die soms duurder is dan de concurrentie) en je betaalt 3,50 per maand.
Het eerste viel mij ook op; ik heb het nagevraagd bij ASR;
Je maanddoel staat los van je jaardoel. Je jaardoel is het sparen voor cashback op je (aanvullende) verzekering. Dit zijn maximaal 20.000 punten voor bewegen en 5.000 punten voor het invullen van onze vragenlijsten en het uitvoeren van de gezondheidscheck. Je maanddoel staat hier los van. De hoogte van de cashback op je watch wordt bepaald aan de hand van de hoeveelheid punten die je de afgelopen maand hebt verdient. Ik heb je een overzicht meegestuurd van de puntenopbouw, ter verduidelijking.

Als je je weekdoel behaalt kan je een tegoedbon van 5 euro uitkiezen voor inderdaad bijvoorbeeld bol.com. Per maand is dit dan inderdaad 20 euro. Je kan sparen voor zowel je week-, maand- als jaardoel!
Als ik voor mijzelf reken; 1090 per jaar voor 2021, 1130 euro voor 2022 (gokje), 28 euro voor 8 maanden a 3,50 euro (2021) plus 48 euro voor 12 * 4 euro in 2022 (gokje asr verhoging lidmaatschap) = totaal 2296 en dus 1148 euro per jaar voor basisverzekering met max eigen risico.

Als ik nu naar Ziezo zou gaan, kost het mij 1030 en komend jaar 1070 (gokje, ook met 40 euro verhoogd); = 2100 (=1050 per jaar). Meerprijs met wat aannames; 196 euro. Dan 2x 20*12 aan bol.com retour = 480 euro. Dan is de winst 284 euro. Koop ik een Apple watch 6 via ASR, koop ik zelf een Fitbit charge 4, Verkoop ik de AW voor ~ 300 euro = 150 euro winst bovenop een gratis Fitbit. Het restant (300 euro) moet ik dan nog ophoesten via sporten. Dat geeft wat relaxtere mogelijkheden dan de volle 100% terug te moeten krijgen via de verzekering.

Aantrekkelijk, zolang je maar sport...

Ihkv het sporten; je begint met 200 punten als weekdoel; als je je doel haalt, word je weekdoel verhoogd tot 800 maximaal. Dat is dus sowieso 3x per week sporten, met 2x haal je dat niet. 2x sporten a 300 punten, 1x sporten a 200 punten. Dat kost dus 2 uur intensief + 3 kwartier gematigd sporten per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me serieus af hoe haalbaar die doelen voor de cashback zijn.

Zijn er mensen die dat daadwerkelijk halen, of is het meer een lokkertje en betaal je uiteindelijk gewoon de volle mep voor je Apple Watch?

Met uitzondering van dagen dat ik hele behoorlijke afstanden (hard)loop kom ik bijvoorbeeld nooit aan de 15 duizend stappen per dag.

offtopic:
Overigens, als je zoiets toch gaat doen, dan kan je ook Samengezond installeren, dan spaar je dubbel voor cadeaubonnen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 16-11-2020 16:35 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:50
anandus schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:32:

Zijn er mensen die dat daadwerkelijk halen, of is het meer een lokkertje en betaal je uiteindelijk gewoon de volle mep voor je Apple Watch?

Met uitzondering van dagen dat ik hele behoorlijke afstanden (hard)loop kom ik bijvoorbeeld nooit aan de 15 duizend stappen per dag.
Als ik het lees

itality Punten per maand % cashback Apple Watch 6 (40mm) Apple Watch 6 (44mm)
0 - 999 0% € 0,00 € 0,00
1.000 - 1.499 25% € 4,47 € 4,78
1.500 - 2.499 50% € 8,94 € 9,56
2.500+
100% € 17,88 € 19,13

De cashback voor de watch gaat niet omhoog. Je krijgt het als je 2500 punten haalt.

Dat zou je al kunnen halen met 3x een half uur sporten (200 punten voor 13 keer per maand)
Krachtig 20 minuten bij 80% 200
30 minuten bij 70% 200

En dat is aannemende dat je niks krijgt van stappen/wandelen

[ Voor 3% gewijzigd door Batavia op 16-11-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:16

15.000 stappen doen op een dag krijg je 200 punten voor, dit lijkt mij iets wat voor iedereen wel mogelijk moet zijn.
Maar daarnaast 7.500 - 9.999 50 punten en 10.000 - 14.999 100 punten.

Klinkt wellicht makkelijker dan het in werkelijkheid is, maar 13 dagen in de maand 15.000 stappen of meer geeft je voldoende punten om de volledige cashback te krijgen.
( daarnaast kun je een heel klein beetje cheaten door gewoon bewegingen te maken met je pols waar je activity tracker op zit, mocht het toch wat lastiger voor je zijn )

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:28
Ik ga deze ook even in de gaten houden. Het hele verhaal rondom stappentellers, punten, vragenlijsten, etc... is mij nog niet duidelijk en dit wordt ook niet echt duidelijk op de site van ASR.

Als ik voor maximaal eigen risico kies kost Ditzo inclusief ASR Vitality zo'n 1100 euro. Dat is 70 euro duurder dan de goedkoopste met maximaal eigen risico (Zilveren Kruis ZieZo, Zekur, Jaaah - ieder heeft z'n voordelen).

Mijn vraag is daarmee eigenlijk: hoeveel 'moeite' moet je doen om 70 euro te verdienen?
Red je dat met (let's say) ~5000 stappen per dag en wat vragenlijstjes?

Verder begrijp ik dat de Google Fit integratie niet werkt met hartpunten, da's erg jammer.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danlord
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb A.S.R. vitality gehad, leuk idee opzich en ben in het begin relatief fanatiek geweest.

Het kostte dus iets van 40 euro, heb 2e hands een fitbit gekocht voor 35 euro.

In het begin was ik fanatiek en heb ik t.w.v. 10 euro een cadeaubon voor bol.com behaald.

Toen begon ik me te ergeren aan het feit dat je wel CONSTANT een fitbit aan moet, in het begin leuk maar wel demotiverend als je 1,5 uur in de sportschool heb staan zwoegen maar dat ding amper iets geregistreerd heeft. Hardlopen en stappen registreert hij wel oke.

Medische check is mede door de corona nooit uitgevoerd, zo speciaal is deze check ook weer niet maar wel even interessant om je vet % te meten.

Concluderend, ik ga er niet mee verder, het heeft mij wel geholpen met bewust afvallen waardoor ik 20 kg ben afgevallen, mede door ASR vitality (maar ook gewoon de fitbit app..) wel streefgewicht behaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Danlord op 16-11-2020 16:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
Overigens, die verplichte health check om de maximale cashback te krijgen op je aanvullende verzekeringen, die is gratis.
Geen idee hoe anderen dat zien maar ik zie dat ook wel als een pluspunt, het is gewoon win-win; een gratis check waardoor jij min of meer weet hoe het ervoor staat met je gezondheid en je kunt dan nog de maximale korting krijgen op je aanvullende verzekeringen als je de gegevens ervan upload naar asr via de app.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JohanNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:39:
[...]

Klinkt wellicht makkelijker dan het in werkelijkheid is, maar 13 dagen in de maand 15.000 stappen of meer geeft je voldoende punten om de volledige cashback te krijgen.
15.000 stappen zijn aardig veel stappen, hoor, da's zo een kilometertje of 12.

Dat is niet voor iedereen weggelegd om dat minimaal driemaal per week te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danlord
JohanNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:39:
[...]

15.000 stappen doen op een dag krijg je 200 punten voor, dit lijkt mij iets wat voor iedereen wel mogelijk moet zijn.
Maar daarnaast 7.500 - 9.999 50 punten en 10.000 - 14.999 100 punten.

( daarnaast kun je een heel klein beetje cheaten door gewoon bewegingen te maken met je pols waar je activity tracker op zit, mocht het toch wat lastiger voor je zijn )
Hier ben ik het niet mee eens.

Naarmate je vaker je weekdoel gehaald hebt, wordt het steeds moeilijker om je weekdoel te behalen.

Je weekdoel is XXX? aantal punten, deze gaat na enkele weken als je het steeds haalt omhoog.

Bron: Ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Weekdoel begint afaik op 300, wordt na enkele weken o.b.v. je resultaten geleidelijk opgebouwd. In mijn geval met stappen van 100 tot een weekdoel van 600 en daarna met stappen van 50 naar de 800. 800 is het hoogste weekdoel.

Je haalt je punten als volgt:
(a) stappen
* 7.500 stappen lopen -> 50 punten
* 10.000 stappen lopen -> 100 punten
* 20.000 stappen lopen -> 200 punten

(b) hartslag
maximum-hartslag = 220 - leeftijd in jaren
* 20 minuten op 70% of 30 minuten op 60% --> 100 punten
* 30 minuten op 70% --> 200 punten
* 60 minuten op 70% --> 300 punten

Je krijgt per dag de hoogste van (a) of (b). Dus als je tot 10.000 stappen komt en een half uur sporten met hartslag 70%, dan heb je er 100 in groep a en 200 in b = 200 voor de dag.

Ik heb bijna elke week het weekdoel gehaald. Zolang die doelen onder de 700 punten zaten was het makkelijk, 10k stappen lopen. Sinds ze over de 700 heen gingen, moet ik 1 dag per weeg "dubbele punten" scoren = sporten. Ik doe dan een interval-loop van dik een half uur.

Maandbeloning (=smart watch cashback) is iets makkelijker. Voor de volledige cashback moet je per maand 2500 punten bij elkaar sprokkelen => 25 dagen 10k stappen lopen is genoeg. Kom je tot 1500 punten, dan heb je de helft van de cashback en kom je slechts tot 1000 punten dan heb je een kwart. Tot nu toe scoor ik elke maand volle bak. In 24 maanden verdien je dan je smartwatch (mits besteld via Vitality) terug.

Tot slot de jaarbeloning = cashback op de verzekering. Om daar de hoogste status te halen moet je 25.000 punten halen. Dat hoeft echter niet alleen met bewegen en sporten. Andere punten die daar meetellen:

* gezondheidscheck (vragenlijst + basic medische controle die ASR betaalt) -> 5000 punten voor het doen en 15.000 punten als je op alle punten (BMI/tailleomvang, bloeddruk, glucose, cholesterol) goed scoort. Dat is dus afhankelijk van je gezondheid, maar voor veel mensen moeten 10k punten wel haalbaar zijn.
* gezondheids vargenlijst -> 1000 punten voor deelname
* niet-rokers verklaring -> 500 punten
* vragenlijst voeding -> 500 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
Danlord schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:46:
[...]

Naarmate je vaker je weekdoel gehaald hebt, wordt het steeds moeilijker om je weekdoel te behalen.

Je weekdoel is XXX? aantal punten, deze gaat na enkele weken omhoog.

gaat het ook weer omlaag als je het niet haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Danlord schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:46:
[...]

Je weekdoel is XXX? aantal punten, deze gaat na enkele weken als je het steeds haalt omhoog.

Inderdaad, maar dit staat los van de benodigde punten voor de cashback op de apple watch, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ja, 1x heb ik mijn doel gemist (600 / 800 punten) en toen zakte de target naar 750 voor enkele weken. Vermoedelijk kan dat nog lager als je vaker je target mist.

Targets voor de Apple watch cashback zijn vast, 1000 (25%) / 1500 (50%) / 2500 (100%) per maand. Ik ontvang tot op heden maandelijks netjes 18 euro nogwat op mijn rekening van de voorgaande maand.

[ Voor 38% gewijzigd door t_captain op 16-11-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danlord
Batavia schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:47:
[...]

gaat het ook weer omlaag als je het niet haalt?
Ik ben even te lui om het te controleren maar wat mij verteld is ja, deze daalt als je het niet haalt.

Wat precies de rekensom erachter is weet ik niet.

Edit: Zie bovenstaande van T captain.

[ Voor 6% gewijzigd door Danlord op 16-11-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
anandus schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:45:
[...]

15.000 stappen zijn aardig veel stappen, hoor, da's zo een kilometertje of 12.

Dat is niet voor iedereen weggelegd om dat minimaal driemaal per week te doen :P
Wilde net zeggen, had eens op mijn telefoon gekeken, en enige dagen dat ik dat haal, zijn dagen dat ik op de racefiets heb gezeten en telefoon dat als stappen heeft meegerekend, ben bang dat smartwatches dat niet doen. Vandaag heb ik toch leuk middagwandelingetje gedaan, en zit nu op 4000 stappen en 3km. Voor 15000 stappen zitten we op 11-12km. Voor de gemiddelde persoon op een werkdag is dat ondoenlijk, tenzij je elke avond nog gaat hardlopen. Geen idee hoever je komt met een voetbal training bijvoorbeeld.

Maar ik zou dus wel goed eerst eens kijken hoeveel stappen je in de praktijk zet. Ben je iemand die regelmatig gaat hardlopen zal dit interessant zijn, sport je minder, of doe je sporten met minder stappen (eg zwemmen, fietsen, etc), danwel sporten waarbij het niet de bedoeling is dat je je smartwatch op hebt (contact sporten), dan zou het weleens vies kunnen tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb mijn log van weekresultaten gevonden. De formule lijkt wat "traag" (als in moving average).

target 600 [V]
target 650 [V]
target 700 [V]
target 750 [V]
target 800 [X]
target 800 [V]
target 750 [V]
target 750 [V]
target 800 [V]

Dus met 1 week vertraging ging de target 1 stapje omlaag. Op dat iets lagere niveau bleef hij 2 weken staan.

[ Voor 18% gewijzigd door t_captain op 16-11-2020 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb vandaag contact gehad met ASR Vitality afdeling (chat).

Je kunt nu gewoon aanmelden voor E3,50 in de maand; de 4 maaden "gratis" wordt gewoon verrekend als je uiteindelijk kiest voor DItzo per 01-01-2021.

Kun je in ieder geval een maandje "testen" en uiteindelijk wel of niet kiezen voor ASR/Ditzo (kost je dan hooguit E3,50).

Wel irritant dat je weekdoelen op maandag worden gesteld; en ik nu dus klant ben geworden; maar pas 23Nov mijn eerste doel toebedeeld krijg.

Setup: S20 5G met Fit2

FitBit 4 gaat met BlackFriday richting de E99 denk ik (in Amerika al allemaal $99). Verder zijn die Samsung Galaxy Fit2 gratis weggegevens bij S20's dus die moeten ook veel tweedehands aangeboden worden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De cashback op een smart watch krijg je alleen als je via Vitality besteld. Ik heb mij Apple watch daar vandaan, ze hadden de standaard prijs van 449 euro voor een Apple watch 5 (was nog voor intro van de 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

t_captain schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:55:
De cashback op een smart watch krijg je alleen als je via Vitality besteld. Ik heb mij Apple watch daar vandaan, ze hadden de standaard prijs van 449 euro voor een Apple watch 5 (was nog voor intro van de 6).
Ik heb nergens gezegd dat ik ergens anders cashback vandaan heb gekregen. Maar het is zeker interessant om met een andere (goedkopere) ondersteunende tracker te gaan werken; of als je die cashback niet denkt te gaan halen is het misschien interessanter om zelfs Buitenom hun shop te bestellen (en dan bewust te kiezen voor geen cashback).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40

offtopic:
Overigens, als je zoiets toch gaat doen, dan kan je ook Samengezond installeren, dan spaar je dubbel voor cadeaubonnen ;)
Hardlopen telt waarschijnlijk wel gewoon mee in de andere telling, dan zit je een X periode op 60% of 70% van je max HF (220 - leeftijd). Krachtig is bijvoorbeeld 200 punten waard, dat kost je minimaal 30 minuten op 70% van je maximale hartslag. Als je dat 2x per week doet, kom je al op 1600 punten per maand en daarmee de 50% cashback op de Apple watch. Voor 100% cashback zou je 2x 60+ minuten op 70% max HF (+200 punten) en een keer 7500 stappen moeten halen in de week (+50). Wel op een dag dat je niet sport. Dan heb je 2x 300 + 50 = 650 per week. Over 4 weken gezien is dat 2600 punten, waarmee je in ieder geval de benodigde 2500 punten hebt. Ik fiets zelf en dan is dit erg makkelijk te halen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is die 10.000 stappen per dag dan zo onbereikbaar?

Mijn jaargemiddelde is 11.286 momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
t_captain schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:10:

Als je voornamelijk cardio doet, is het denk ik wel makkelijk te halen. Als je vooral krachttraining doet en een beetje cardio, wordt het wel een stuk lastiger.

De doelen o.b.v. hartslag zijn overigens volgens mij een stuk makkelijker te behalen. 12km lopen (+/- 2 uur) levert evenveel punten op als 20 minuten flink hard lopen/fietsen.

[ Voor 19% gewijzigd door Longcat op 16-11-2020 18:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-03 17:53
Ik ben vorig jaar begonnen met asr Vitality, voor mij werkt het perfect! Ik moet wel zeggen dat ik sportief ben en mijn punten met gemak wekelijks haal, er zijn 3 soorten beloningen:

De wekelijkse, hiervoor moet je 800 punten halen, per dag kan je maximaal 300 punten verdienen, dit is door minimaal een uur een bepaalde hartslag te hebben. Bij mij is dit boven de 110. Dus met een uurtje hardlopen of fietsen haal ik dit met gemak. Je krijgt 200 punten als dit een half uur is. Hiervoor kan je per week 5 Euro verdienen in de vorm van bijvoorbeeld een bol.com bon.

De Maandelijkse, dit betreft een cashback op de via ASR aangekochte tracker, in mijn geval een Apple Watch 5, als ik per maand 2500 punten haal krijg ik bijna 20 Euro hiervoor op mijn rekening gestort, hiermee verdien je je watch terug in 2 jaar

De jaarlijkse, deze betekend cashback op je aanvullende verzekering. Hoeveel je hiervoor terugkrijgt weet ik niet precies. Dat moet ik nog ondervinden, Hiervoor moet je aan het eind van het jaar 25000 punten hebben, via activiteiten kan je per jaar 20000 punten halen dus om je laatste punten te verdienen moet je een aantal vragen beantwoorden over rookgedrag en dergelijke en een gezondheidscheck doen, deze check wordt betaald door vitality en hiervoor kan je maximaal 15000 punten krijgen, hier wordt o.a. je bmi, bloedsuikerspiegel, cholesterol en buikomvang gemeten.

Om mee te doen kost het 3,5 euro per maand maar dit verdien ik gemakkelijk terug, elke 4 weken een bol.com van 20 euro, 20 Euro voor de Apple Watch en nog de cash back op mijn aanvullende pakketten, voor mij dus een erg leuke deal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Voor die stappen hoef je niet eens echt te sporten. Hond uitlaten (750 tot 4500, kortste vs langste rondje van ons beest), kleine naar school brengen (1000) af en toe in de natuur wandelen met het gezin (3000 tot 5000) of een keer naar de buurtsuper lopen (1000 a 1500). Lunchwandeling op een kantoordag is gauw 2000 stappen. Een paar uurtjes winkelen doet het ook leuk: 5000 heb je zo te pakken. Verder heb je best veel stappen in je werkomgeving en je eigen huis. Die komen met tientallen tegelijk, maar op het einde van een dag zijn het er toch wel een paar duizend.

Mijn target op een werkdag is:
- 2000 voor begin werkdag (beetje huishouden, hond, kind)
- 2000 t/m de lunchpauze (grotendeels in de lunchpauze, ik loop een keer extra met de hond om niet teveel een kluizenaar te zijn op mijm werkkamer)
- 2000 tot aan het avondeten. Dit is de moeilijkste target als er veel meetings zijn en ik dus op veel mijn stoel zit in plaats van af en aan te lopen naar de keuken voor koffie etc)
- 4000 in de avond, vooral de hond moet eraan geloven maar tafel dekken, even wat huishouden doen en opruimen lever ook best veel stappen op.

Dat is al 10000 stappen zonder sporten. Een keer in de week dubbele punten (middag winkelen brengt 15000 in zicht of anders even die hartslag een halt uurtje omhoog knallen) en alle doelen zijn behaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@t_captain @Danlord vraagje voor de ervaringsdeskundigen: gaat de maand in vanaf je lidmaatschapsdatum of kalendermaand? Stel dat ik op 20 december registreer, heb ik dan nog maar 11 dagen om m'n 2500 punten te behalen voor de apple watch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
@Longcat https://www.asr.nl/vitality/beloningen/apple-watch
Om maandelijks cashback op je activity tracker te verdienen, krijg je een maanddoel. Je krijgt altijd een volledige maand om hiervoor punten te verdienen.

Wanneer je een activity tracker via de a.s.r. Vitality app aanschaft, gaat je maanddoel op de 1e van de volgende maand in. Wij kijken iedere maand hoeveel punten jij als deelnemer hebt behaald. Afhankelijk hiervan wordt een cashback de maand erop volgend uitbetaald. Wij streven ernaar om in de 2e helft van iedere maand het bedrag op jouw rekeningnummer over te maken. In de omschrijving van de uitbetaling zie je de maand waarover je cashback hebt verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Longcat schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:20:
@t_captain @Danlord vraagje voor de ervaringsdeskundigen: gaat de maand in vanaf je lidmaatschapsdatum of kalendermaand? Stel dat ik op 20 december registreer, heb ik dan nog maar 11 dagen om m'n 2500 punten te behalen voor de apple watch?
Apple watch / Fitbit cashback start op de eerste van de eerste kalendermaand na de aanschaf van je smartwatch.

Als je 20-12 instapt en in december je smartwatch bestelt, dan loopt je cashback vanaf januari voor 24 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
De hartratepunten werken bij mij niet. Heb die nog nooit gerapporteerd gezien, Fitbit geeft dan aan dat ik 40 min op 70% zat maar ASR doet nikd

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
technopeuter schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:40:
De hartratepunten werken bij mij niet. Heb die nog nooit gerapporteerd gezien, Fitbit geeft dan aan dat ik 40 min op 70% zat maar ASR doet nikd
Wellicht heb je meer punten verdiend met het aantal stappen dat je op die dag hebt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Voor wie krachttraining doet, volgens mij ben je beter af als je je workout op apple watch pauzeert tussen sets. de calorien gaan dan niet kloppen (want tijdens rust ben je nog calorien aan het verbranden), maar gemiddelde hartslag zal hoger zijn. Als je dat niet doet, dan heb je kans dat je met een uur krachttraining en bijv. 2-3 minuten rust tussen sets onder de 60% max hartslag uitkomt. Volgens mij krijg je dan 0 punten... Door tussendoor te pauzeren, heb je nog kans om op 30 minuten 60/70% uit te komen en dan krijg je nog 100 of 200 punten.

Back-up optie is 20 minuten volle bak op de loopband. :p

Aantal voorbeelden van m'n Apple Watch (die ik zelf heb gekocht zonder Vitality ;( ):
- 9.6 km in 75 minuten afwisselend rennen/lopen. Gem. hartslag 151. 300 punten
- Iets meer dan een uur krachttraining, met ~3 minuten rust tussen sets. Gem. hartslag 104. 0 punten (?)
- 2x 15 minuten fietsen naar sportschool, gem. hartslag 115-120. Los levert het niets op, maar stel dat je naar de supermarkt fietst dan kan je de workout pauzeren en op de terugweg weer aanzetten. Dan is 30 minuten op 60% haalbaar en heb je 100 punten
- 9.5 km gelopen in iets meer dan 1.5 uur. Gem. hartslag 123. 300 punten

[ Voor 33% gewijzigd door Longcat op 16-11-2020 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Weet iemand of de registratie van aantal stappen/beweging alleen via een Apple Watch/FitBit gaat? Of kan de Health app op je iPhone ook als input dienen? Reden dat ik het vraag, ik zal niet altijd een Apple Watch dragen (alleen tijdens het sporten), maar ik heb wel altijd mijn telefoon in mijn broekzak. Het zou dan fijn zijn als die beweging ook wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
HGJ schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:06:
Weet iemand of de registratie van aantal stappen/beweging alleen via een Apple Watch/FitBit gaat? Of kan de Health app op je iPhone ook als input dienen? Reden dat ik het vraag, ik zal niet altijd een Apple Watch dragen (alleen tijdens het sporten), maar ik heb wel altijd mijn telefoon in mijn broekzak. Het zou dan fijn zijn als die beweging ook wordt meegenomen.
Ja, kan via telefoon.
Ik heb m'n watch continu om. Dan krijg je ook inzicht in hoeveel uren je hebt gestaan, hoeveel calorien je hebt verbrand (buiten het sporten), je hartslag door de dag heen, de decibels van je omgeving, hoe lang je hebt geslapen, etc. En je kan makkelijk betalen in de supermarkt met Apple Pay. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Longcat op 16-11-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
In principe staat alles hier wel: https://www.asr.nl/vitality/particulier en dan op '' meer + '' drukt om alle onderwerpen te zien.
Vrijwel alle vragen die hier gesteld werden worden daar beantwoord.

[ Voor 20% gewijzigd door JohanNL op 16-11-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
JohanNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:11:
In principe staat alles hier wel: https://www.asr.nl/vitality/particulier en dan op '' meer + '' drukt om alle onderwerpen te zien.
Vrijwel alle vragen die hier gesteld werden worden daar beantwoord.
Klopt, de pagina ook gebruikt voor de topic-start; maar merk toch dat het best veel materie is om zo 1-2-3 even te overzien.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
HGJ schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:06:
Je synchroniseert met Apple Healthkit: Die neemt het tellen van stappen voor zich. Soms laat ik mijn Apple watch wel eens thuis. Eerste keer dacht ik zonde; dan gaan mijn stappen "verloren". Achteraf had Apple dit netjes bij elkaar opgeteld en telde het mee voor punten.

Een wearable is dus geen "vereiste".

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Richard schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:14:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat ik ergens anders cashback vandaan heb gekregen. Maar het is zeker interessant om met een andere (goedkopere) ondersteunende tracker te gaan werken; of als je die cashback niet denkt te gaan halen is het misschien interessanter om zelfs Buitenom hun shop te bestellen (en dan bewust te kiezen voor geen cashback).
Persoonlijk zou ik zelf de Watch houden en dan wellicht na 2 jaar de Watch gewoon verkopen. Rest waarde is misschien minder maar wel 2 jaar een goeie en fijne tracker.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40

Dat is ruim 8km per dag, zo veel loop ik niet. Een wandeling na het eten is een keer 4000-5000 stappen, die andere 5000 red ik niet op een gemiddelde werkdag. Met een half uur duursporten op enig niveau heb je de punten ook.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Ik zit, kijkend naar afgelopen maanden, op gemiddeld zo'n 5000 á 6000 per dag. 10.000 als ik ook hardgelopen heb.

Om 10k te halen zou ik echt elke avond (minimaal) een uur op pad moeten, daar heb ik gewoon de tijd niet voor, moet ook andere dingen doen.
En om in de ochtend voordat de kinderen wakker worden de wekker een uur eerder te zetten om te gaan lopen zie ik ook niet zitten :P

Ik vermoed dan ook dat ASR Vitality niet voor mij is :P
Ik heb me wel aangemeld, even een maandje uitproberen en kijken wat er uit rolt, maar ik verwacht er weinig van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
anandus schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:59:
[...]

Ik zit, kijkend naar afgelopen maanden, op gemiddeld zo'n 5000 á 6000 per dag. 10.000 als ik ook hardgelopen heb.

Om 10k te halen zou ik echt elke avond (minimaal) een uur op pad moeten, daar heb ik gewoon de tijd niet voor, moet ook andere dingen doen.
En om in de ochtend voordat de kinderen wakker worden de wekker een uur eerder te zetten om te gaan lopen zie ik ook niet zitten :P

Ik vermoed dan ook dat ASR Vitality niet voor mij is :P
Ik heb me wel aangemeld, even een maandje uitproberen en kijken wat er uit rolt, maar ik verwacht er weinig van :)
Je zou kunnen proberen het zelfde rondje te gaan joggen?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:13
@anandus Als ik het goed lees ben je wel minimaal voor 2 maanden lid: De deelname kan door u op elk moment worden opgezegd. De deelname wordt dan beëindigd per de laatste dag van
de maand volgend op de maand van opzegging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
technopeuter schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:40:
Er lijkt hier iets aan de hand te zijn. Ik heb een workout met "Zones for fitness" gedaan op de Apple watch en die kwam wel in Apple Fitness terecht (waarbij je ziet dat de bron Zones for Fitness is en niet de standaard Apple Workout app). Maar in Vitality komt deze workout niet terug onder het kopje "hartslag".

Misschien dat third party apps als databron niet worden vertrouwd, of alleen een beperkt lijstje. Werkte je met de standaard Fitbit software of was daar ook sprake van een third party app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:13
Volgens mij worden third party apps wel vertrouwd, want je zou ook gewoon strava of garmin connect moeten kunnen koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
JohanNL schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:42:
[...]

Wellicht heb je meer punten verdiend met het aantal stappen dat je op die dag hebt gezet.
gisteren 5583 stappen en 80 zoneminuten. geen enkele punt erbij in de asr-app

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Stappen levert geen punten op. Wat was je gemiddlde hartslag tijdens de workout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:45
het is wel jammer dat je je actieve momenten niet bij elkaar mag optellen.

met de fiets naar het werk en thuis is 2x20min en als ik snel fiets nog iets korter maar zullen beide dus niet meetellen. qua stappen enzo ga ik dat nooit halen op de hardloopavondjes na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
technopeuter schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:34:
[...]

gisteren 5583 stappen en 80 zoneminuten. geen enkele punt erbij in de asr-app
Was dit wel aaneengesloten en geregistreerd als 1 training in de app van je activity tracker ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
JohanNL schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:27:
[...]

Was dit wel aaneengesloten en geregistreerd als 1 training in de app van je activity tracker ?
aha, dus dat is het issue, het moeten een bepaalde hoeveelheid achtereen zijn...
ik zag ok dat ik in het verleden er wel punten voor kreeg maar nu dus niet. dat komt idd door de duur

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
technopeuter schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:31:
[...]

aha, dus dat is het issue, het moeten een bepaalde hoeveelheid achtereen zijn...
ik zag ok dat ik in het verleden er wel punten voor kreeg maar nu dus niet. dat komt idd door de duur
Kan je eigenlijk makkelijk zien hoe ver je bent in een sessie tov je punten scoren? Bijvoorbeeld dat je nu zit op 12 minuten op 70% of 9 minuten op 80% hardslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Batavia schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:47:
[...]

Kan je eigenlijk makkelijk zien hoe ver je bent in een sessie tov je punten scoren? Bijvoorbeeld dat je nu zit op 12 minuten op 70% of 9 minuten op 80% hardslag?
Nee dat zie je dus pas achteraf, het is dus een soort van hit of miss.

Bijvoorbeeld bij Apple zouden ze echt veel strakker kunnen integreren met die doelen. Je kunt wel je stappendoel vast zetten op het zelfde doel als de a.s.r. doelen bijvoorbeeld.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
technopeuter schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:31:
[...]

Het is best wel flauw inderdaad.
Je moet ook goed opletten dat je niet teveel pauze neemt in een sessie, want dan wordt je hartslag doorgaans lager en verlaag je het gemiddelde.
Wat je nog zou kunnen doen is tussendoor de sessie pauzeren via je activity tracker, zodat hij enkel meet als je heel inspannend bezig bent.
Maarja...

Ik zal hier voor mijzelf later nog eens wat mee proberen, maar anders doe ik het gewoon via de stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:40
Naar aanleiding van de eerdere verhalen uit het het Zorverzekeringen topic heb ik me aardig goed ingelezen en Ditzo als verzekering genomen. Daarbij ook lid geworden van asr Vitality, Apple Watch aangeschaft via de app, de hele rambam.

We gaan het zien. Een Watch wou ik sowieso al, dus dit is een leuke motivatie om die terug te verdienen. Ik probeer 3x per week hardlopen vol te houden waardoor de week-, maand-, en jaardoelen waarschijnlijk wel behaald worden samen met een gezondheidstest.

Weekdoel gaat komende maandag in, maanddoel vanaf 1 december (zoals ook eerder gezegd in dit topic). De watch wordt ergens komende week geleverd.

Ik ben benieuwd. :)

Vraagje nog, is het handig om die gezondheidstest en dergelijke te doen voor het einde van het jaar? Aangezien je die één keer paar jaar mag doen, kan dat meteen een leuke boost zijn voor het aantal punten voor het jaardoel. Maakt het ook wat makkelijker om eind volgend jaar met Platinum status te eindigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
Slickk schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:32:
Naar aanleiding van de eerdere verhalen uit het het Zorverzekeringen topic heb ik me aardig goed ingelezen en Ditzo als verzekering genomen. Daarbij ook lid geworden van asr Vitality, Apple Watch aangeschaft via de app, de hele rambam.

We gaan het zien. Een Watch wou ik sowieso al, dus dit is een leuke motivatie om die terug te verdienen. Ik probeer 3x per week hardlopen vol te houden waardoor de week-, maand-, en jaardoelen waarschijnlijk wel behaald worden samen met een gezondheidstest.

Weekdoel gaat komende maandag in, maanddoel vanaf 1 december (zoals ook eerder gezegd in dit topic). De watch wordt ergens komende week geleverd.

Ik ben benieuwd. :)

Vraagje nog, is het handig om die gezondheidstest en dergelijke te doen voor het einde van het jaar? Aangezien je die één keer paar jaar mag doen, kan dat meteen een leuke boost zijn voor het aantal punten voor het jaardoel. Maakt het ook wat makkelijker om eind volgend jaar met Platinum status te eindigen.
Lijkt me als je het dit jaar doet dat die punten niet direct helpen met platinum van volgend jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Je "Vitality jaar" loopt niet gelijk met het kalenderjaar. De reset van je Vitality status (obv van het jaarlijkse puntentotaal) zou dus middenin het kalenderjaar kunnen vallen.

Je Vitality status voor de verzekerings-cashbacks lijkt vrij complex. Als ik het goed begrijp wordt deze bepaald door de hoogste status die je in een kalenderjaar hebt gehaald (in ieder geval meldt de documentatie dat je status van lidmaatschapsjaar 1 ook voor lidmaatschapsjaar 2 bruikbaar is). Hoe het daarna verder gaat is me niet helemaal duidelijk.
* Je kunt iedere maand starten met je a.s.r. Vitality lidmaatschap. Voor het bepalen van de hoogte van je cashback kijken wij op 31 december van elk jaar naar de hoogste status die je in dat kalenderjaar hebt behaald.
* Na het eerste lidmaatschapsjaar neem je je bereikte Vitality status een jaar lang mee, zodat je in het volgende kalenderjaar ook profiteert van deze status.
* Na één lidmaatschapsjaar start je weer bij 0 punten en begin je weer opnieuw met punten verdienen. Met deze punten wordt dan je status vastgesteld voor je volgende lidmaatschapsjaar.
Ik ben sinds juli onderweg en zit inmiddels op status Platinum. Als ik het zo lees, heb ik over 2020 (uli-december) en 2021 (hele jaar) mijn cashback veilig gesteld en hoef ik alleen maar zorg te dragen dat ik lid blijf. Immers, ik neem de status "platimum" mee op 1-1-2021 en heb daarmee mijn hoogste status in het kalenderjaar 2021 meteen op platinum staan.

Mijn punten zullen in juli 2021 naar 0 gaan. Maar de status blijft kennelijk nog een jaar staan, dus tot juli 2022. In dat geval heb ik zelfs voldoende beweging achter de rug voor de cashback van 2022 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Die 15.000 "jaardoelpunten" voor je Gezondheid check:

-Kan maar bij een beperkt aantal Etos / ArboNed en HCC vestigingen "afgenomen" worden. (Kan dus een kostbaar KM-ritje worden!)

-Verder "Verdien tot 15.000 punten"; zowel je BMI, Glucose; Bloeddruk en Cholesterol moeten in orde zijn om 3.750 per stuk te ontvangen.

Dat ze gratis zijn is natuurlijk wel weer top!

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
RenaldoN schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:38:
het is wel jammer dat je je actieve momenten niet bij elkaar mag optellen.

met de fiets naar het werk en thuis is 2x20min en als ik snel fiets nog iets korter maar zullen beide dus niet meetellen. qua stappen enzo ga ik dat nooit halen op de hardloopavondjes na
Zet je fiets workout op pauze en zet hem weer aan op de terugweg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Richard schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:55:
Die 15.000 "jaardoelpunten" voor je Gezondheid check:

-Kan maar bij een beperkt aantal Etos / ArboNed en HCC vestigingen "afgenomen" worden. (Kan dus een kostbaar KM-ritje worden!)

-Verder "Verdien tot 15.000 punten"; zowel je BMI, Glucose; Bloeddruk en Cholesterol moeten in orde zijn om 3.750 per stuk te ontvangen.

Dat ze gratis zijn is natuurlijk wel weer top!
Er zijn best veel locaties. Ik had er een op een bedwijventerrein pakweg 4km van huis.

Wat betreft de punten: 25% is voor deelname en 75% voor (goede) resultaten.

Ik had een lichte overtreding op BMI (26.x wat eigenlijk <25 zou moeten zijn), maar kreeg toch volle punten omdat mijn tailleomvang niet te groot was. Wat betreft glucose, cholesterol en bloeddruk heb je niet zulke escapes. Overigens zijn die metingen wel in enige mate te beinvloeden door 1 a 2 dagen voorafgaand aan de meting niet teveel vette rommel te eten en door op de dag van de meting van de suiker- en zetmeelrijke producten af te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
t_captain schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:58:
[...]

Er zijn best veel locaties. Ik had er een op een bedwijventerrein pakweg 4km van huis.

Wat betreft de punten: 25% is voor deelname en 75% voor (goede) resultaten.

Ik had een lichte overtreding op BMI (26.x wat eigenlijk <25 zou moeten zijn), maar kreeg toch volle punten omdat mijn tailleomvang niet te groot was. Wat betreft glucose, cholesterol en bloeddruk heb je niet zulke escapes. Overigens zijn die metingen wel in enige mate te beinvloeden door 1 a 2 dagen voorafgaand aan de meting niet teveel vette rommel te eten en door op de dag van de meting van de suiker- en zetmeelrijke producten af te blijven.
Krijg je verder nog info uit die gezondheidscheck? BMI kan ik zelf ook wel uitrekenen en glucose is nogal tijdsafhankelijk, zoals je zelf ook al aangeeft. Cholesterol en bloeddruk zijn dan nog wel enigszins interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
t_captain schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:58:
[...]

Wat betreft glucose, cholesterol en bloeddruk heb je niet zulke escapes. Overigens zijn die metingen wel in enige mate te beinvloeden door 1 a 2 dagen voorafgaand aan de meting niet teveel vette rommel te eten en door op de dag van de meting van de suiker- en zetmeelrijke producten af te blijven.
Beïnvloedbaar, zeker, maar je bent er dan bewust mee bezig om zo gezond mogelijk te leven wat ook al zeker wat waard is.
Qua glucose zou het toch niet zoveel moeten uitmaken zolang je maar gezond bent, dan kun je zelfs ( een paar uur ) voorafgaand je helemaal volstoppen met eten die de glucose waardes normaal gesproken enorm verhoogd, je lichaam zorgt ervoor dat deze binnen de normale waardes zullen blijven.
Heb je diabetes of zit je in een voorstadium daarvan, dan zal het toch ontzettend moeilijk worden de waardes zo te manipuleren dat deze binnen de normale bandbreedte past, vooral als je niet eens zelf weet dat je diabetes hebt en/of je eigen glucose niet regelmatig meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Longcat schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:00:
[...]

Krijg je verder nog info uit die gezondheidscheck? BMI kan ik zelf ook wel uitrekenen en glucose is nogal tijdsafhankelijk, zoals je zelf ook al aangeeft. Cholesterol en bloeddruk zijn dan nog wel enigszins interessant.
Je kunt alles wel zelf uitrekenen als je het juiste gereedschap hebt, maar het wordt dan nu gedaan door een specialist ( neem ik aan ) zodat je zeker weet dat de waardes kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@JohanNL Voor BMI heb je een meetlint nodig. Dat vind ik nou niet bepaald geavanceerd gereedschap. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Longcat schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:32:
@JohanNL Voor BMI heb je een meetlint nodig. Dat vind ik nou niet bepaald geavanceerd gereedschap. :P
spoiler: ;)
Net als de (Assistent) Drogist van de Etos geen specialist te noemen is.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Longcat schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:00:
[...]

Je krijgt het rapport mee en dat mag je zelf scannen en uploaden naar ASR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 16:46
Ik zit te overwegen mee te doen aan het Vitality programma. Waar ik het meest mee zit is de sportband/tracker die ik hiervoor moet gaan gebruiken.
Ik heb een Apple werktelefoon en zou de Apple Watch kunnen gebruiken maar
-dit is mijn werktelefoon en wordt dus het weekend niet gebruikt.
-ik vind die apple watch veel te duur en te kwetsbaar. Je zit dus twee jaar aan het product vast om de volledige cashback te behalen

Voor android (mijn prive telefoon) hebben ze alleen de fitbit ter beschikking.
-Het internet staat vol met sync problemen. Op zich niet erg maar als je hierdoor enkele keren je weekdoel mist dan baal je flink.
-een tweedehands fitbit op mp kan ook, die heb je dan al voor een paar tientjes maar mijn vertrouwen in fitbit spullen is niet zo hoog na alle horror verhalen te hebben gelezen

Alternatief is een Garmin/Polar activity tracker aan te schaffen; de prijs hiervan is al snel 150 euro.
-Tja, dan moet je dus even 150 euro betalen die je nooit terug gaat verdienen in geld.
-Optie zou zijn om de Apple Watch via ASR te kopen, deze te verkopen met 75 -100 euro verlies en alsnog een andere tracker te kopen. Je doelen halen en zo het volledige bedrag van de apple watch terug te verdienen.

Vraag: als je de Apple Watch via ASR aanschaft, ben je dan ook verplicht je activiteit via de Gezondheid app van Apple te syncen?

[ Voor 5% gewijzigd door wmeester op 19-11-2020 11:03 ]

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
wmeester schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:51:
Ik zit te overwegen mee te doen aan het Vitality programma. Waar ik het meest mee zit is de sportband/tracker die ik hiervoor moet gaan gebruiken.
Ik heb een Apple werktelefoon en zou de Apple Watch kunnen gebruiken maar
-dit is mijn werktelefoon en wordt dus het weekend niet gebruikt.
-ik vind die apple watch veel te duur en te kwetsbaar. Je zit dus twee jaar aan het product vast om de volledige cashback te behalen

Voor android (mijn prive telefoon) hebben ze alleen de fitbit ter beschikking.
-Het internet staat vol met sync problemen. Op zich niet erg maar als je hierdoor enkele keren je weekdoel mist dan baal je flink.
-een tweedehands fitbit op mp kan ook, die heb je dan al voor een paar tientjes maar mijn vertrouwen in fitbit spullen is niet zo hoog na alle horror verhalen te hebben gelezen

Alternatief is een Garmin/Polar activity tracker aan te schaffen; de prijs hiervan is al snel 150 euro.
-Tja, dan moet je dus even 150 euro betalen die je nooit terug gaat verdienen in geld.
-Optie zou zijn om de Apple Watch via ASR te kopen, deze te verkopen met 75 -100 euro verlies en alsnog een andere tracker te kopen. Je doelen halen en zo het volledige bedrag van de apple watch terug te verdienen.

Vraag: als je de Apple Watch via ASR aanschaft, ben je dan ook verplicht je activiteit via de Gezondheid app van Apple te syncen?
Zoals ik het zie niet, ik kan gewoon diverse manieren de data koppelen (zo ook bijvoorbeeld Strava "als tussen partij"). Je constructie zou dus moeten kunnen werken.

Ik heb nu overigens mijn Apple watch een jaar om, inclusief verhuizing, klussen, (zee)zwemmen, fietsen hardlopen en hij gaat nog steeds als een tierelier...

Hier staat wat

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik vraag me af of dit toegestaan is of dat het mensen met een handicap uitsluit.

Ik heb EDS, waardoor sporten (zelfs wandelen) niet tot nauwelijks mogelijk is. Daarnaast kan ik geen watch dragen vanwege allergie en als laatste komt mijn hartslag sowieso niet boven de 125 uit, ongeacht wat ik doe.

Het klinkt echt interessant, en ik doe echt wel m'n best om zoveel mogelijk te bewegen, maar 10.000 stappen per dag red ik nooit, ben al blij als ik 4.000 haal.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:06 ]

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Ardana schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:19:
Ik vraag me af of dit toegestaan is of dat het mensen met een handicap uitsluit.

Ik heb EDS, waardoor sporten (zelfs wandelen) niet tot nauwelijks mogelijk is. Daarnaast kan ik geen watch dragen vanwege allergie en als laatste komt mijn hartslag sowieso niet boven de 125 uit, ongeacht wat ik doe.

Het klinkt echt interessant, en ik doe echt wel m'n best om zoveel mogelijk te bewegen, maar 10.000 stappen per dag red ik nooit, ben al blij als ik 4.000 haal.
Het sluit ook niet echt mensen met een handicap uit, echter zijn de doelen wel zeer lastig om te behalen.

Niet vergelijkbaar maar ze proberen wel mensen die ouder zijn (60+) aangehaakt te laten blijven door 50 "bonus" punten beschikbaar te stellen.

Wat een interessante vraag is welk wetenschappelijk bewijs er ligt ten grondslag aan de gestelde doelen dat deze personen "gezonder" zijn. Vermoedelijk is dat wetenschappelijk vastgesteld op basis van een populatie zonder mensen met een handicap. Als dat zelfde bewijs ook bestaat voor een groep die past bij jouw gezondheidsbeeld zou je dit bij ze kunnen aankaarten en hiermee ook in een uitzonderingsgroep terecht kan komen.

Zou natuurlijk heel tof zijn als artsen bepaalde persoonlijke doelen kunnen stellen en daarmee íedereen aanspreken/stimuleren met dit product,

Hier staat wat

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 96% gewijzigd door Richard op 25-11-2020 06:52 ]

20*350ZO45°

• Batavia
Ardana schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:19:

Zou wel een interessante vraag voor hun zijn of (bijvoorbeeld) kilometers in een rolstoel ook geregistreerd kan worden. Of dat als jij medisch kan onderbouwen dat jou top hardslag 125 is dat dit meegenomen kan worden in jou leeftijdsgebonden hardslag.

Als jij zegt ik kan helemaal niet sporten dan zal dat lastiger worden. Ook omdat alle verzekeringen gewoon los af te sluiten zonder vitality. Maar geld in ruil voor sporten is wel een beetje het product wat vitality verkoopt.

Moet zeggen ik zit er ook een beetje tegen aan te hikken. Ik "sport" maar voor mij zijn dat snel blokjes van 10 minuten. Niet ineen keer dat half uur , laat staan een uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Batavia schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:29:
[...]

Zou wel een interessante vraag voor hun zijn of (bijvoorbeeld) kilometers in een rolstoel ook geregistreerd kan worden. Of dat als jij medisch kan onderbouwen dat jou top hardslag 125 is dat dit meegenomen kan worden in jou leeftijdsgebonden hardslag.

Als jij zegt ik kan helemaal niet sporten dan zal dat lastiger worden. Ook omdat alle verzekeringen gewoon los af te sluiten zonder vitality. Maar geld in ruil voor sporten is wel een beetje het product wat vitality verkoopt.
Je hoeft geen stappen te zetten, er zijn ook opties voor workouts waarbij gekeken wordt naar hartslag. Als jij met een rolstoel je hartslag 30 minuten lang boven de 60% krijgt, dan verdien je ook punten.
Moet zeggen ik zit er ook een beetje tegen aan te hikken. Ik "sport" maar voor mij zijn dat snel blokjes van 10 minuten. Niet ineen keer dat half uur , laat staan een uur.
De 20 minuten optie is vrij ideaal voor degenen die niet meerdere keren per week 60-90 minuten tijd hebben voor sport en/of voornamelijk krachttraining (of andere activiteiten met relatief lage hartslag) doen als sport. Ik heb dat gister gedaan tijdens de lunchpauze als 'proef', 20 minuten stevig hardlopen, voor de zekerheid op 90% max hartslag. Erg pittig, maar qua tijdsbesteding prima te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Longcat op 19-11-2020 13:35 ]

• Batavia
Longcat schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:32:
[...]

Je hoeft geen stappen te zetten, er zijn ook opties voor workouts waarbij gekeken wordt naar hartslag. Als jij met een rolstoel je hartslag 30 minuten lang boven de 60% krijgt, dan verdien je ook punten.
Klopt, maar als dan jou hardslag ook (door medische aandoeningen) nooit zo hoog kan als bij een normaal rondlopend persoon. Dan kan ik me nog voorstellen dat op basis van gelijke behandeling ze een keer naar die targets moeten kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Batavia schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:35:
[...]

Klopt, maar als dan jou hardslag ook (door medische aandoeningen) nooit zo hoog kan als bij een normaal rondlopend persoon. Dan kan ik me nog voorstellen dat op basis van gelijke behandeling ze een keer naar die targets moeten kijken
Discriminatie is niet altijd verboden.

Even de context erbij: Vitality is een programma wat in essentie korting geeft aan klanten van aanvullende zorgverzekeringen en particuliere AOV's (ASR, Amersfoortse, Ditzo = allemaal ASR merken). Deze korting wordt deels gegeven op grond van je gezondheid en deels op grond van gedag dat relevant is voor je gezondheid.

Die betreffende verzekeringen kennen geen wettelijke bescherming zoals de basisverzekering ZVW.

Je mag wel degelijk acceptatie en premie koppelen aan gezondheid en aan relevant gedrag. Dat is wat hier gebeurt. Voorbeeld van toegestane discriminatie op gezondheid: iemand met chronische aandoening kan voor een AOV worden geweigerd, geaccepteerd met uitsluiting van bepaalde klachten of geaccepteerd tegen een verhoogde premie. Voorbeeld van toegestane discriminatie op gedrag: differentiatie tussen niet-rokers vs. rokerspremie bij een overlijdensrisicoverzekering.

---

Ik ben gisteren de 30.000 punten gepasseerd voor het jaardoel :)

De statussen:
10.000 zilver
20.000 goud
25.000 platinum
(37.000 maximaal te behalen, 2 uit vragenlijsten, 15 uit keuring en 20 uit beweging)

Ik vind eigenlijk dat er een nieuwe status bij moet komen:
30.000 kryptonite :)

[ Voor 69% gewijzigd door t_captain op 19-11-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
t_captain schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:35:
Ik ben gisteren de 30.000 punten gepasseerd voor het jaardoel.

De statussen:
10.000 zilver
20.000 goud
25.000 platinum
(37.000 maximaal te behalen, 2 uit vragenlijsten, 15 uit keuring en 20 uit beweging)

Ik vind eigenlijk dat er een nieuwe status bij moet komen:
30.000 kryptonite :)
Je hebt dus ook elke maand het volle pond aan cadeaubonnen? Hoe werkt dat? Heb je uiteindelijk tientallen codes of kan je een 'tegoed' opbouwen voor bijv. bol.com?

----

Off-topic: welke Apple Watch is het meest populair? Ik heb zelf een maand geleden een series 6 40 mm gekocht, dus ik heb er geen nodig, maar wil wel gebruik maken van die ~18 euro p/m cashback. De nieuwe watch verkoop ik dan op Marktplaats met 20% korting of zo.

Ik heb me vandaag aangemeld. Vanaf maandag beginnen met weekdoel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Longcat op 19-11-2020 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Cadeaubonnen: 1 week gemist, verder elke week raak. Ik verslijt aardig wat sportschoenen, en nu krijg ik ze terug van ASR ;)

Ik heb tot op heden elke keer voor Intersport gekozen. Toen ik 13*5 euro bij elkaar had heb ik al die codes ingevuld in hun webshop en tegen een bescheiden bijbetaling een paar Asics laten komen.
Je kunt ook kiezen voor shoptegoed in de ASR webshop (die door Sparco International wordt uitgevoerd). Daar kun je je N*5 euro sparen naar iets groters en zijn het dus niet allemaal losse gift cards. Ik denk dat de 20 euro bol.com bon daar heel populair is. Met een extra tussenstap ben je dan ook gift cards aan het opstapelen.

Cashback Apple Watch: alle afgeronde maanden 100%, in november nog 250 punten te gaan en hij is weer vol.

Cashback verzekering: 8% op mijn AOV (n.b. dit jaar alleen over de 5.x maanden dat ik Vitality lid ben, dus eigenlijk maar 3.4% van de jaarpremie).

[ Voor 40% gewijzigd door t_captain op 19-11-2020 13:50 ]

• Longcat
@t_captain Wat voor workouts doe je om aan die punten te komen? Ik denk dat het voor mij vooral uit de 20 min @ 80% max heart rate zal moeten komen.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:05
Wel interessant, als ik mn garmin watch kan koppelen (begrijp dat dat kan) wel interessant voor mij. Zeker gunstig dat ze de 220-leeftijd regel voor max% hartslag gebruiken want mijn max hartslag zit echt zeer ruim boven die 'regel'.

https://www.asr.nl/vitality/activity-trackers-apps

hier kun je zien welke apps ondersteund worden, de meeste dus wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Bartske op 19-11-2020 13:58 ]

• t_captain
Ik loop vrijwel elke dag 10.000 stappen. Daarmee kun je tot 700 punten per week komen. Ik zit op weekdoelen van 800 dus ik moet tenminste 1x per week dubbel scoren.

Gisteren heb ik een half uur interval gedaan. Stukje lopen, stukje hardlopen om de hartslag naar 85% omhoog te knallen, dan weer lopen tot hij onder de 70% zakt. Dik 30 minuten met een gemiddelde hartslag van 70-80% is 200 punten. Mijn favoriet is de 30 min / 70%, niet de 20min / 80%.

Ik vind om voortdurend boven de 80% te zitten niet heel prettig en dan is 20 minuten nog best lang. Die 70% vind ik helemaal niet zo heftig en het kost maar 10 minuten meer.

[ Voor 22% gewijzigd door t_captain op 19-11-2020 13:55 ]

• t_captain
Longcat schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:42:
[...]

Off-topic: welke Apple Watch is het meest populair? Ik heb zelf een maand geleden een series 6 40 mm gekocht, dus ik heb er geen nodig, maar wil wel gebruik maken van die ~18 euro p/m cashback. De nieuwe watch verkoop ik dan op Marktplaats met 20% korting of zo.
Goede vraag. Je moet kiezen welke jij prettig vindt. Ik heb de Series 5 40mm. Gezien de mogelijkheid om tot 100% terug te verdienen, denk ik dat veel klanten kiezen voor de Apple Watch.

44mm is net even te groot voor mijn pols, dan wordt het horloge te opvallend.

• Longcat
t_captain schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:57:
[...]

Goede vraag. Je moet kiezen welke jij prettig vindt. Ik heb de Series 5 40mm. Gezien de mogelijkheid om tot 100% terug te verdienen, denk ik dat veel klanten kiezen voor de Apple Watch.

44mm is net even te groot voor mijn pols, dan wordt het horloge te opvallend.
Probleem is dat ik een maand geleden al een watch heb gekocht, gewoon in de winkel zonder cashback. Ik kende Vitality nog niet. Ik wil er dus nog een kopen, doorverkopen en vervolgens terugverdienen met de cashbacks. Daarom belangrijk om eentje te kiezen die ik het snelst kan doorverkopen.

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De truc zit hem in de kleine lettertjes. Je mag al lid worden als je 'binnen een jaar van plan bent' een aangesloten zorgverzekering af te sluiten. Zelf op 2 januari 2020 zowel mijzelf als mijn partner ingeschreven.

Zelf de apple watch gekozen en alle doelen behaald (duursportte sowieso al 3x >1 uur per week) en volgens mij nét het break-even point behaald. Nu wel keuze gemaakt om voor 2021 een jaar een 'iets duurdere' ditzo verzekering af te sluiten met heel simpele business case (~60 euro duurder + 42 euro abonnement < 5 euro per week plus 18 euro per maand beloningen)

Partner was voor fitbit gegaan en heeft daar minder goede ervaringen mee qua herkenning van hartslag waardoor het een heel aantal weken niet gelukt is het doel te behalen. Needless to say stopt na dit jaar haar deelname

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Longcat schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:18:
[...]

Probleem is dat ik een maand geleden al een watch heb gekocht, gewoon in de winkel zonder cashback. Ik kende Vitality nog niet. Ik wil er dus nog een kopen, doorverkopen en vervolgens terugverdienen met de cashbacks. Daarom belangrijk om eentje te kiezen die ik het snelst kan doorverkopen.
Apple is altijd wel handel. Je zou zelfs het nog-niet-bestelde horloge kunnen verkopen. Dan laat je de maat en kleur aan de koper. Apple Watch nieuw in doos 10% korting.

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
t_captain schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:01:
[...]

Apple is altijd wel handel. Je zou zelfs het nog-niet-bestelde horloge kunnen verkopen. Dan laat je de maat en kleur aan de koper. Apple Watch nieuw in doos 10% korting.
Precies, altijd goed verkoopbaar!

Je kunt er dus ook voor kiezen om hem na 2 jaar weg te doen, weg te geven etc.

Persoonlijk voelt het beetje tricky om (na zelf gekocht te hebben) tweedehands door te verkopen. Maar als je het makkelijk kan missen; why not (zover iig niks in de voorwaarden kunnen vinden...).

Hier staat wat

• HaronMerzaie
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22-11-2020
Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om Vitality af te sluiten als je niet van plan bent om binnen een jaar naar Ditzo of de Amersfoortse over te stappen, al lid bent bij desbestreffende zorgverzekeringen? Lijkt mij een leuke abbonement alleen ben ik genoodzaakt om een andere zorgverzekeraar te nemen die mij medicijnen vergoed anders ben ik alsnog 100 € duurder uit per maand en heb ik hier niets aan.

Ik neem aan dat er verder geen andere opties zijn?

• Batavia
HaronMerzaie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:53:
Als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om Vitality af te sluiten als je niet van plan bent om binnen een jaar naar Ditzo of de Amersfoortse over te stappen, al lid bent bij desbestreffende zorgverzekeringen? Lijkt mij een leuke abbonement alleen ben ik genoodzaakt om een andere zorgverzekeraar te nemen die mij medicijnen vergoed anders ben ik alsnog 100 € duurder uit per maand en heb ik hier niets aan.

Ik neem aan dat er verder geen andere opties zijn?
inderdaad, het is niet helemaal gratis geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Zojuist Apple Watch besteld, vervolgens kreeg ik een melding dat het maanddoel begint op maandag 23 november. Iemand anders gaf aan dat het maanddoel voor de cashback begint op de 1e dag van de volgende maand, maar dat lijkt dus niet te kloppen.
Edit: Lijkt er op dat de push notificatie van de app niet klopte.. Zie nu in de app bij de watch cashback dat het maanddoel begint op 1 december.

----

Vraagje over de punten die je kan verdienen met de vragenlijsten en testen en dergelijke: kan je met deze punten ook je week/maand doel behalen? Zou je bijv. de niet-rokersverklaring kunnen bewaren voor een week waarin je wat minder sport?

[ Voor 47% gewijzigd door Longcat op 20-11-2020 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Longcat schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:43:
Zojuist Apple Watch besteld, vervolgens kreeg ik een melding dat het maanddoel begint op maandag 23 november. Iemand anders gaf aan dat het maanddoel voor de cashback begint op de 1e dag van de volgende maand, maar dat lijkt dus niet te kloppen.
Edit: Lijkt er op dat de push notificatie van de app niet klopte.. Zie nu in de app bij de watch cashback dat het maanddoel begint op 1 december.

----

Vraagje over de punten die je kan verdienen met de vragenlijsten en testen en dergelijke: kan je met deze punten ook je week/maand doel behalen? Zou je bijv. de niet-rokersverklaring kunnen bewaren voor een week waarin je wat minder sport?
Weekdoel is altijd enkel beweging, maanddoel (voor cashback) optelling daarvan (waarbij je bepaalde overscores uit de week ook in mee kunt nemen).

Jaardoel is op basis van de zaken die je benoemd (en doen dus mee voor je "status" waar je de korting op extra verzekeringen krijgt.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Longcat schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:43:
----

Tests, vragenlijsten, keuringen: alleen voor jaardoel (verzekerings-cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat doen ze met je data verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Verkopen ze door aan Trump en Putin :Y)

Informatie over het privacy beleid kun je hier vinden: https://www.asr.nl/vitality/privacy
Lijkt me prima eerlijk gezegd, zou mij meer zorgen maken over de dataverwerking van de app van je activity tracker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
vind het eigenlijk vooral jammer dat ze de charge4 als fitbit hebben. Die krijgt hier op tweakers best lage reviews. Als ik kijk naar de sense of de versa zou dat veel gelijkwaardigere zijn met de apple watch.

Om een apple watch te moeten kopen die ik niet kan gebruiken om weer te verkopen en kiezen tussen een watch die ik niet wil of een waarvan ik niet zeker ben hoe hard ze die gaan ondersteunen voelt dan weer een beetje risicovol.

update: https://www.asr.nl/vitality/activity-trackers-apps suggereert dat alle fitbits zouden moeten werken. Dat bied enige kansen.

[ Voor 13% gewijzigd door Batavia op 20-11-2020 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:40
Batavia schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 23:23:
vind het eigenlijk vooral jammer dat ze de charge4 als fitbit hebben. Die krijgt hier op tweakers best lage reviews. Als ik kijk naar de sense of de versa zou dat veel gelijkwaardigere zijn met de apple watch.

Om een apple watch te moeten kopen die ik niet kan gebruiken om weer te verkopen en kiezen tussen een watch die ik niet wil of een waarvan ik niet zeker ben hoe hard ze die gaan ondersteunen voelt dan weer een beetje risicovol.

update: https://www.asr.nl/vitality/activity-trackers-apps suggereert dat alle fitbits zouden moeten werken. Dat bied enige kansen.
Misschien dat je ook kunt kiezen voor een Bluetooth borstband die je hartslag meet, icm Strava of andere sport apps kun je daarmee ook je hartslag meten. Als je in Vitality daar weer toegang tot geeft, kom je op hetzelfde uit.

Gisteren m’n Apple Watch ontvangen. In de mail van de leverancier stond nog dat het wel 14 werkdagen kon duren maar dat is dus gelukkig niet zo. Verliep allemaal wel soepel dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De app ondersteunt koppeling met: Apple, Fitbit, Garmin, Polar, Strava, Suunto en Withings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik vind het bizar dat mensen net zoals de ANWB Autoverzekering privacy gevoelige gegevens opgeeft voor een beetje korting.

Wat is een grondige reden om met dit soort partijen in zee te gaan.

Ik snap het oprecht niet. De keuze tussen je data in eigen beheer of opsturen naar een derde partij waarvan je niet weet hoe met deze gegevens om wordt gegaan en waar het eindigt.

Ik heb de voorwaarden doorgelezen en ik tel alleen al in de voorwaarden dat minimaal vier verschillende mensen afgezien van een arts je medische gegevens onder de ogen te zien krijgen.

Het is niet om te flamen maar ik vraag mij ten zeerste af of mensen weten waar ze aan beginnen. Het is allemaal zo makkelijk roepen met marketing en termen maar uiteindelijk gaat het om je gegevens.

Het concept is leuk maar de uitvoering laat altijd te wensen over. Toch wil ik mensen succes wensen mochten zij toch overtuigd zijn om voor een verzekering zoals deze te kiezen.

[ Voor 11% gewijzigd door MoldyInko op 21-11-2020 17:38 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Longcat
@MoldyInko Voor 400+ euro p/j vertel ik je met alle liefde hoevaak ik sport en wat voor hartslag ik dan heb. :+ Wat is precies je zorg?

[ Voor 9% gewijzigd door Longcat op 21-11-2020 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Je punt is valide, maar wat mij betreft stellen de medische gegevens niet veel voor. Een oppervlakkige keuring en daarnaast in de niet-medische hoek de stats over beweging en sportinspanning.

Een artsenkeuring voor een verzekering is niets nieuws. Bij een ORV of AOV boven eern bepaalde waarde heb je die vaak ook al.

Overigens had ik de verzekering al eerder en heb ik Vitality erbij genomen. Voor mij is de deal simpel: ik krijg met Vitality de kans om mijn verzekeraar te overtuigen dat ik door een gezond bewegingspatroon een laag risico klant ben, in ruil daarvoor word ik beloond met een euro of 700 per jaar aan voordelen/cashbacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@MoldyInko Je maakt het nu allemaal erger dan het is, of eigenlijk zijn er juist hele positieve dingen aan dit concept zoals klanten die een betere leefstijl aannemen er daarvoor worden beloond.
De zorgverzekeraar kan dan ( indirect ) veel meer korting geven, omdat mensen met een aantoonbaar betere leefstijl hoogstwaarschijnlijk minder zorgkosten maken, dit is echt ongekend en normaal gesproken ondenkbaar met ons zorgstelsel.
( Helaas vergroot dat dan wel weer de ongelijkheid tussen gezonde en chronisch zieke mensen, maar dat is een andere discussie )

Vergeet ook niet dat met aftrek van alle cadeau's, cashback e.d. via het a.s.r. vitality programma de verzekeraar alsnog heel veel geld overhoud, als de klant geen kosten maakt.
Dan heb je enkel wat inschrijfkosten van de huisarts ( wat zal het zijn? 100€ per jaar? ), dan blijft er nog makkelijk iets van €500 - €600 over voor de verzekeraar.

Dan de gegevens zelf; daar zijn ze wat mij betreft heel transparant over en m.u.v. dat discovery programma - waarbij je gegevens eerst worden geanonimiseerd - is de gegevensverwerking puur voor jouzelf / om jou het platform en service ( inclusief health check ) mogelijk te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Kun je meerdere apps koppelen? Ik gebruik Strava en Healthmate. De ene telt alleen voor de stappen en de andere alleen de hartslag.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 23:58
Ik zit momenteel nog bij Ditzo, maar wil vanaf 1 januari 2021 overstappen naar Jaaah. Als ik nu nog lid word van a.s.r. Vitality, loopt dat lidmaatschap dan de rest van het jaar 2021 door? Of begrijp ik het goed dat ik alleen lid van a.s.r. Vitality kan worden/blijven als ik bij Ditzo blijf, overstap naar De Amersfoortse, of binnen een jaar alsnog overstap op 1 van beiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
ivanwmc schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:35:
Of begrijp ik het goed dat ik alleen lid van a.s.r. Vitality kan worden/blijven als ik bij Ditzo blijf, overstap naar De Amersfoortse, of binnen een jaar alsnog overstap op 1 van beiden?
Ja

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste