Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:32
klaaas schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:50:
Kun je meerdere apps koppelen? Ik gebruik Strava en Healthmate. De ene telt alleen voor de stappen en de andere alleen de hartslag.
Vandaag de vraag gesteld via de chat op de site van a.s.r. Vitality. Ben zelden zo slecht geholpen (nou ja, die ene keer dat de Mediamarkt bestelling niet doorkwam sloeg wel alles). Uiteindelijk nog geen antwoord op de vraag gehad, dus weet iemand dit toevallig? Iemand die meerdere trackers gekoppeld heeft aan de Vitality app?

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Vanuit de app gezien denk ik dat het moet kunnen. Bij de activity trackers pagina staat er een lijst met mogelijke koppelingen en bovenaan staat een lijst met gekoppelde apps met daarbij "laatst geynchoniseerd". Omdat die gekoppelde apps ook als lijst wordt gepresenteerd, suggereert dit scherm dat er meerdere kunnen staan.

Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:58
klaaas schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:17:
[...]

Vandaag de vraag gesteld via de chat op de site van a.s.r. Vitality. Ben zelden zo slecht geholpen (nou ja, die ene keer dat de Mediamarkt bestelling niet doorkwam sloeg wel alles). Uiteindelijk nog geen antwoord op de vraag gehad, dus weet iemand dit toevallig? Iemand die meerdere trackers gekoppeld heeft aan de Vitality app?
Ik heb zelf Apple Gezondheid en Strava gekoppeld. Uiteindelijk komt het aantal stappen wat ik doe in Strava ook wel terecht in Apple Gezondheid, maar toch. Ze staan er wel beide als gekoppeld in. Strava heeft om 19:00 nog gesynchroniseerd en Apple Gezondheid gister nog. Er zit wel wat verschil tussen beide, zo is de één een native app en de ander niet, bovendien houdt Strava alleen bij zodra ik dat aangeef.

Zonet een rondje hardgelopen en m’n allereerste weekdoel á 300 punten is binnen. Was niet helemaal duidelijk bij beloningen hoe je voor cadeaubonnen kunt gaan, maar blijkbaar is de onderste optie daarvoor. Vervolgens gegevens nogmaals invullen in een soort webshop (externe site die in de app wordt ingeladen) en daarna stond er dat ik 1x tegoed heb. Heb gekozen voor 1x tegoed, om zo op te bouwen naar 4x tegoed waarna een cadeaubon van €20 gekozen kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Slickk op 23-11-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:43
Die Whatsapp hulp is wel nutteloos zeg... Ben al sinds vorige week bezig om Strava te koppelen met ASR. Ik log in via 'inloggen met google' en krijg dan een 403 error 'disallowed user agent'. Voor de grap een nep Strava account gemaakt met wachtwoord en gebruikersnaam ipv via Google; daar kan ik mee inloggen, maar de functie 'synchroniseer nu' werkt niet. In tegenstelling tot bij mijn google fit koppeling, waar een grote blauwe knop staat met 'synchroniseer', staat er bij de strava optie enkel 'laatst gesynchroniseerd op', volgende regel 'klik hier om te synchroniseren' en een rode button 'ontkoppel'. Gisteren en vandaag gesport, geen activiteiten dus geregistreerd... Iemand een idee?

Android 10 op oneplus one, en op Android 11 op een xiaomi redmi note 4. 2 telefoons, identiek probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:32
Ok, dus dat moet goed gaan. Goed om te weten, ik denk dat ik dit jaar dan ook maar overstap naar Ditzo. Het verschil met mijn huidige verzekering is een paar dubbeltjes dus dat verschil + de €3,50 haal ik er wel uit.

Ik fiets in ieder geval 2x per week een paar uur dus als ik dan ook nog wat stappen maak moet ik de doelen makkelijk halen. Bijkomend voordeel is de hartslagformule. Met mijn 45 lentes zou ik op een max. hartslag van 175 uitkomen, maar ik tik de 190 toch echt nog wel makkelijk aan als ik me even kwaad maak. De ondergrens die ze stellen haal ik al als naar mijn fiets loop 8)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
MoiZie schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:20:
Die Whatsapp hulp is wel nutteloos zeg... Ben al sinds vorige week bezig om Strava te koppelen met ASR. Ik log in via 'inloggen met google' en krijg dan een 403 error 'disallowed user agent'. Voor de grap een nep Strava account gemaakt met wachtwoord en gebruikersnaam ipv via Google; daar kan ik mee inloggen, maar de functie 'synchroniseer nu' werkt niet. In tegenstelling tot bij mijn google fit koppeling, waar een grote blauwe knop staat met 'synchroniseer', staat er bij de strava optie enkel 'laatst gesynchroniseerd op', volgende regel 'klik hier om te synchroniseren' en een rode button 'ontkoppel'. Gisteren en vandaag gesport, geen activiteiten dus geregistreerd... Iemand een idee?

Android 10 op oneplus one, en op Android 11 op een xiaomi redmi note 4. 2 telefoons, identiek probleem.
Heb je ook een activiteit geprobeerd met je nep Strava-account? Ik hoef in de Vitality app niet op synchroniseren te klikken, dat lijkt simpelweg 'gepusht' te worden zodra er een activiteit in het gekoppelde Strava-account binnenkomt.

Komt er bij Profiel -> Activiteiten feed wel iets binnen? Daarin kun je bijv 'LoginSuccess' en 'DeviceDataUpload' zien.
klaaas schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:20:
Ok, dus dat moet goed gaan. Goed om te weten, ik denk dat ik dit jaar dan ook maar overstap naar Ditzo. Het verschil met mijn huidige verzekering is een paar dubbeltjes dus dat verschil + de €3,50 haal ik er wel uit.

Ik fiets in ieder geval 2x per week een paar uur dus als ik dan ook nog wat stappen maak moet ik de doelen makkelijk halen. Bijkomend voordeel is de hartslagformule. Met mijn 45 lentes zou ik op een max. hartslag van 175 uitkomen, maar ik tik de 190 toch echt nog wel makkelijk aan als ik me even kwaad maak. De ondergrens die ze stellen haal ik al als naar mijn fiets loop 8)
Dan moet dat zeker te doen zijn. Zodra je weekdoelen haalt worden ze wel moeilijker/hoger, dus eerst moet je 300 punten halen en zodra dat een aantal keer gelukt is wordt dat maximaal 800. Met 2x sporten en doordeweeks wat rondlopen moet dat makkelijk te halen zijn.

De eerste 4 maanden van Vitality zijn trouwens gratis zodra begin volgend jaar je verzekering ingaat, die €14 (€3,50 * 4) scheelt ook weer op het dubbeltjeswerk.

[ Voor 31% gewijzigd door Slickk op 24-11-2020 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Voor de krachttrainers onder ons: de 60 minuten op 60% max heart rate is (voor mij ten minste) prima te doen. Laatste 2x in de sportschool 200 punten gepakt, al is het net op het nippertje geweest (62-64% of zo). Vooral benen en compound movements helpen om de hartslag omhoog te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:09
Vandaag lid geworden en ook een nieuwe Apple Watch besteld. Benieuwd hoe het met de punten gaat en hoeveel ik meer moet gaan doen. Ik doe 2x per week aan CrossFit, daar verwacht ik wel redelijke punten voor en loop nog een stuk hard per week.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Slickk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:43:
[...]

Heb je ook een activiteit geprobeerd met je nep Strava-account? Ik hoef in de Vitality app niet op synchroniseren te klikken, dat lijkt simpelweg 'gepusht' te worden zodra er een activiteit in het gekoppelde Strava-account binnenkomt.

Komt er bij Profiel -> Activiteiten feed wel iets binnen? Daarin kun je bijv 'LoginSuccess' en 'DeviceDataUpload' zien.
Niets van Strava gekregen zojuist weer. Loginsuccess zie ik nergens. Is dat in Strava? In ASR zie ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
MoiZie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:18:
[...]

Niets van Strava gekregen zojuist weer. Loginsuccess zie ik nergens. Is dat in Strava? In ASR zie ik het niet.
In de ASR app zie ik dat staan. Rechtsonderin heb je een knop naar je Profiel, daarna in het midden een menu waar Activiteiten feed staat. Misschien dat het op Android anders is, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Slickk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:22:
[...]

In de ASR app zie ik dat staan. Rechtsonderin heb je een knop naar je Profiel, daarna in het midden een menu waar Activiteiten feed staat. Misschien dat het op Android anders is, natuurlijk.
Onder activiteiten zie ik enkel 'doe mee aan een geselecteerd sportevenement, gezondheidchecks die voltooid zijn, vragen ingevuld, niet roken verklaring ingevuld'. Via het hamburgermenu naar 'voor jou'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
MoiZie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:24:
[...]

Onder activiteiten zie ik enkel 'doe mee aan een geselecteerd sportevenement, gezondheidchecks die voltooid zijn, vragen ingevuld, niet roken verklaring ingevuld'. Via het hamburgermenu naar 'voor jou'.
Het staat niet onder Voor jou, maar onder Profiel. Je kunt nergens naar je Profiel toe gaan? Nergens in een menu of via de fysieke knoppen bij Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Slickk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:26:
[...]

Het staat niet onder Voor jou, maar onder Profiel. Je kunt nergens naar je Profiel toe gaan? Nergens in een menu of via de fysieke knoppen bij Android?
Profiel is 'leeg', er staat enkel mijn naam, met een knop 'persoonlijke gegevens' en 'lidmaatschapskaart'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
MoiZie schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:31:
[...]

Profiel is 'leeg', er staat enkel mijn naam, met een knop 'persoonlijke gegevens' en 'lidmaatschapskaart'.
Is je lidmaatschap uberhaupt al actief? Bij mijn lidmaatschapsgegevens staat namelijk een startdatum.

Misschien kun je beter even met ze bellen of via een mail wat inschieten, want zo te horen gaat het via whatsapp niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Slickk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:33:
[...]

Is je lidmaatschap uberhaupt al actief? Bij mijn lidmaatschapsgegevens staat namelijk een startdatum.

Misschien kun je beter even met ze bellen of via een mail wat inschieten, want zo te horen gaat het via whatsapp niet zo makkelijk.
Ja lidmaatschap is gewoon actief, per 19 november.

Mbt Whatsapp; ze gaan er naar kijken, ze hopen voor, maar uiterlijk 7 december (...) een antwoord te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
VidaR-9 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:54:
Vandaag lid geworden en ook een nieuwe Apple Watch besteld. Benieuwd hoe het met de punten gaat en hoeveel ik meer moet gaan doen. Ik doe 2x per week aan CrossFit, daar verwacht ik wel redelijke punten voor en loop nog een stuk hard per week.
Dan moet zo'n 600 punten per week wel mogelijk zijn.

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
Ik zit ook te denken hiermee te starten samen met mijn vrouw. De kosten voor 2x een AW aanschaffen zijn een kleine belemmering. Iemand enig idee of de SE ook beschikbaar is? Via de website lijkt het alsof ze alleen de Aw6 aanbieden..

Andere vraag:
Tellen alle stappen van de complete dag, of dien je deze aansluitend hebben gelopen (dus 1 lange wandeling)?

[ Voor 21% gewijzigd door jassie256 op 26-11-2020 15:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het lijkt nu ook beschikbaar als je geen zorgverzerkering bij de Amersfoortse of Ditzo afsluit, ASR Vitality Only:

Wil je a.s.r. Vitality Only proberen? Dat kan een jaar lang voor € 3,50 per maand. Hier hoef je geen zorgverzekering voor bij af te sluiten. Je ontvangt week- en maandbeloningen, alleen loop je als Vitality Only member wel de cashback op de verzekeringspremie mis.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
jassie256 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:03:
Ik zit ook te denken hiermee te starten samen met mijn vrouw. De kosten voor 2x een AW aanschaffen zijn een kleine belemmering. Iemand enig idee of de SE ook beschikbaar is? Via de website lijkt het alsof ze alleen de Aw6 aanbieden..

Andere vraag:
Tellen alle stappen van de complete dag, of dien je deze aansluitend hebben gelopen (dus 1 lange wandeling)?
De SE is helaas niet beschikbaar, ze bieden alleen de allernieuwste / duurste aan. Voorheen de 5, nu dus de AW6. Je hebt echter wel keuze in kleur en grootte van de kast (40mm of 44mm). Verder ook geen mogelijkheid om andere horlogebandjes te kiezen dan de sportbandjes.

In de iOS versie gaat het om het totaal aantal stappen per dag. Bij de activiteiten 'Stappen' staat de looptijd op 23u 59m 59s. Je hebt eigenlijk twee manieren om aan de punten voor beweging te komen; aantal stappen of een hoog gemiddelde hartslag voor langere tijd. Welke van die twee het hoogst is op die dag en de meeste punten oplevert, daar krijg je de punten voor. Stel je loopt 7500 stappen op een dag wat 50 punten oplevert maar gaat ook nog een flink stuk fietsen waardoor je gemiddelde hartslag hoog genoeg ligt voor 200 punten, dan krijg je alleen die 200 punten van het fietsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:19
Ik ben ook deze week begonnen. Vooropgesteld dat ik bijzonder asportief ben en mijn sportiefste prestatie het 7 jaar lang sponsoren van een sportschool is geweest (waarvan ik alleen de eerste drie maanden regelmatig gebruik heb gemaakt), lijkt deze manier van activeren te helpen. Ik heb na 4 dagen al 500 punten gehaald met een stevige wandeling van 20 minuten per dag. Ik kom ook elke dag wel rond de 7500 stappen uit waar dat voorheen vrijwel nooit meer dan 4000 was.
Ik weet natuurlijk niet hoe lang ik die motivatie vast kan houden.

@ZeRoC00L je kunt een jaar lang lid zijn van ASR vitality zonder een verzekering bij ze af te sluiten. Vanzelfsprekend zijn dan alleen de week en maanddoelen haalbaar. het jaardoel is om korting op de aanvullende verzekering te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:56
jassie256 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:03:
Is de SE fijner?
Je zou altijd nog wel de de Apple Watch 6 kunnen verkopen op MP of V&A o.i.d. en dan koop je van de opbrengst de SE ( en houd je nog geld over )
Over 2 jaar kun je dan het aankoopbedrag van de Apple Watch 6 terugverdienen door de doelen te behalen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• coinman63
De SE is een flink stuk goedkoper. Vooral als je er twee nodig hebt kan dat er flink inhakken (bijna 1000 euro).
Verkopen op marktplaats vind ik wat tricky. Je met wel twee jaar lang alle maanddoelen halen om de aankoop terug te verdienen. (let wel, je moet dan ten minste in het tweede jaar een gekoppelde verzekering afsluiten).

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
JohanNL schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:30:
[...]

Is de SE fijner?
Je zou altijd nog wel de de Apple Watch 6 kunnen verkopen op MP of V&A o.i.d. en dan koop je van de opbrengst de SE ( en houd je nog geld over )
Over 2 jaar kun je dan het aankoopbedrag van de Apple Watch 6 terugverdienen door de doelen te behalen.
Het is niet dat de SE fijner is, maar inderdaad een stuk goedkoper zoals @coinman63 ook aangeeft. verkopen via MP zou inderdaad kunnen. Blijft het feit staan dat er eerst geïnvesteerd dient te worden. Ik ga eens kijken wat de prijzen van AW6 ongeveer zijn op MP/V&A

• JohanNL
Nouja, is een mooie stok achter de deur toch ;)
Haal je je maanddoel, dan krijg je iets van €19,50, wellicht voor iemand die niet zo heel veel aan beweging doet en/of sport, maar dat wel wil, het laatste zetje om het daadwerkelijk te gaan doen.
Of... noem maar op, het zal waarschijnlijk wel op een of andere manier motiveren en je bent er meer/bewuster mee bezig.

Zit wel een risico natuurlijk aan dat ze volgend jaar een heel onvoordelige zorgverzekering hebben of iets wat op dat moment totaal niet bij je past, maar daar moet je niet vanuit gaan denk ik.
De doelen zijn wat mij betreft verder wel te doen, voor iedereen die lichamelijk gezond is dan tenminste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:56
coinman63 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 17:47:
De SE is een flink stuk goedkoper. Vooral als je er twee nodig hebt kan dat er flink inhakken (bijna 1000 euro).
Verkopen op marktplaats vind ik wat tricky. Je met wel twee jaar lang alle maanddoelen halen om de aankoop terug te verdienen. (let wel, je moet dan ten minste in het tweede jaar een gekoppelde verzekering afsluiten).
Als je hem op marktplaats verkoopt hoef je alleen het verschil tussen nieuw en verkoopprijs te verdienen. Alles daarna/het 2e jaar is puur bonus

• VidaR-9
Ik heb zojuist ruim een half uur hardgelopen en zat daarbij zeker >70% van mijn hartslag en zou dus 200 punten moeten verdienen. Ik heb echter geen punten ontvangen in de app. Loopt de app wellicht een dag achter omdat na de dag pas duidelijk is wat de activiteit met de meeste punten is geweest?

Daarnaast: klopt het dat synchroniseren handmatig moet?

Tenslotte: ik denk erover te wachten met alle vragenlijsten ed tot 1 december zodat de punten hiervoor meetellen met de eerste volle maand. Is er een reden om daar niet mee te wachten?

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:59
VidaR-9 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 18:48:
Ik heb zelf een Garmin horloge gekoppeld en hoef daar geen handmatige acties voor uit te voeren. Sterker nog, de Vitality app wordt binnen minuten na het afronden van de training bijgewerkt. De bijbehorende punten krijg je ook direct.
Voor de stappen geldt dat deze enkele keren per dag automatisch worden bijgewerkt.

Als ik het goed heb tellen de vragenlijsten niet mee voor de week- of maanddoelen. Wel voor het jaardoel dus te kan ze op elk moment afronden. Overigens kan je ze eens per jaar invullen, het zelfde geldt voor de gezondheids check.

[ Voor 20% gewijzigd door Timmy op 26-11-2020 19:05 ]

• coinman63
Ik heb ook steeds handmatig gesynchroniseerd omdat ik gewoon nieuwsgierig was wat ik aan punten had behaald (ik gebruik een Apple Watch). Ik denk dat er rond middernacht automatisch wordt gesynchroniseerd, maar weet dat niet zeker, want ik kon het geduld steeds niet opbrengen.

• coinman63

Tenslotte: ik denk erover te wachten met alle vragenlijsten ed tot 1 december zodat de punten hiervoor meetellen met de eerste volle maand. Is er een reden om daar niet mee te wachten?
Ik ga pas in januari de vragenlijsten invullen. Ze tellen alleen mee voor het jaardoel en dat kun je pas voor 2022 benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AfroBob
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 13:00
https://www.asr.nl/vitality/activity-trackers-apps

Hier staat de procedure per "tracker" aangegeven. Bij velen is het geheel automatisch, maar bij sommige apps (o.a. Samsung Health en Google Fit) moet je dit, minimaal 1 keer per week, handmatig doen.

[ Voor 3% gewijzigd door AfroBob op 26-11-2020 20:05 ]

• t_captain
Deelnamejaar != kalenderjaar.

Puntentotaal (en daaraan gekoppeld status) bouw je op in een deelnamejaar.

Jaarbeloning gaat wel per kalenderjaar, en wordt gebaseerd op:
- lid zijn op 31-12 van het jaar
- je hoogste status die je in het jaar hebt gehad

Ik heb nu dik 30.000 punten verzameld dus platinum status. Met die status ga ik ook 2021 in, waardoor ik de hoogste korting heb verdiend over 2020 én over 2021.

• coinman63
Bedoel je dat je met de 30.000 punten die je dit jaar hebt verdiend ook korting krijgt op de aanvullende verzekeringen van dit jaar?

• t_captain
Ja. De verzekerings-cashback (in mijn geval op mijn AOV) heb ik dus reeds voor 2020 en 2021 verdiend. Ik ben deelnemer sinds juli en heb status platinum. De punten lopen van juli dit jaar tot juli volgend jaar. Daarmee hem ik dus in 2020 als hoogst bereikte status platinum, en meteen ook in 2021 want die zet ik meteen op 1 januari neer.

Gevolg is maximale cashback over 2020 en 2021.

De adders onder het gras:
* in 2020 was ik niet het hele jaar deelnemer. Dan is het pro rato: ik ben ruim 5 maanden Vitality-deelnemer en krijg dus pakweg 5/12 van de cashback.
* voor de cashback over 2020 moet ik op 31-12-2020 Vitality lid zijn. Voor de cashback over 2021 moet ik op 31-12-2021 Vitality lid zijn. Om de reeds verdiende cashbacks daadwerkelijk te incasseren moet ik dus de komende 14 maanden die 3.50 per maand = 49 euro aftikken. Wat ik overigens toch wel doe vanwege de week- en maandbeloningen, maar voor de volledigheid is het netjes om te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
AfroBob schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:05:
[...]

https://www.asr.nl/vitality/activity-trackers-apps

Hier staat de procedure per "tracker" aangegeven. Bij velen is het geheel automatisch, maar bij sommige apps (o.a. Samsung Health en Google Fit) moet je dit, minimaal 1 keer per week, handmatig doen.
Thanks.

Ik blijf t vreemd vinden dat mijn activiteit die via Nike Run Club in de activiteiten tracker op iPhone terecht is gekomen niet wordt gebruikt door de ASR app. Morgen eens zien wat hij doet met de work out app van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AfroBob
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 13:00
VidaR-9 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:59:
Ik blijf t vreemd vinden dat mijn activiteit die via Nike Run Club in de activiteiten tracker op iPhone terecht is gekomen niet wordt gebruikt door de ASR app. Morgen eens zien wat hij doet met de work out app van Apple.
De reden dat die niet geaccepteerd worden benoemen ze ook, die kunnen zij blijkbaar (nog) niet controleren:
Let op: Voor apps en activity trackers die niet in het overzicht staan, worden door a.s.r. Vitality geen punten toegekend. Dit geldt ook als er andere combinaties worden gemaakt tussen de app en activity tracker.
Mijn app of tracker werkt niet

Wij streven ernaar om zo veel mogelijk activity trackers en apps te kunnen synchroniseren. De reden dat sommigen nu nog niet (optimaal) werken, is dat deze data leveren waarvan wij niet kunnen controleren of ze handmatig zijn ingevoerd of aangepast. Wij werken hard aan een oplossing, zodat we dit overzicht kunnen uitbreiden.
BTW, mag het "tweaken van de resultaten" (om het maar even netjes te noemen) ook hier (Tweakers) besproken worden?
Dingen als de tracker schudden om makkelijk stappen te zetten of de datum op het toestel aanpassen zodat stappen op dezelfde dag komen (1x15000 is meer waard dan 2x7500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
AfroBob schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:35:
[...]

De reden dat die niet geaccepteerd worden benoemen ze ook, die kunnen zij blijkbaar (nog) niet controleren:

[...]

[...]

BTW, mag het "tweaken van de resultaten" (om het maar even netjes te noemen) ook hier (Tweakers) besproken worden?
Dingen als de tracker schudden om makkelijk stappen te zetten of de datum op het toestel aanpassen zodat stappen op dezelfde dag komen (1x15000 is meer waard dan 2x7500).
toon volledige bericht
Zit wat in. Morgen maar eens zien hoe de workout getracht wordt dan. Dat is volgens mij gewoon een Apple gezondheid app. Zou niet weten hoe je anders een workout kan tracken met een AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:56
AfroBob schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:35:
[...]

en (1x15000 is meer waard dan 2x7500).
Nee, dit zit denk ik te dicht in de buurt van illegaliteit als je bewust tweaking zo in zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Je tracker binden om een vos ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hartslagmeter op je hond? Nog beter is de stappenteller. Stapjes van 20 centimeter en dan ook nog 2x zoveel vanwege het aantal poten. 10.000 is een kilometer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
VidaR-9 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:51:
[...]

Zit wat in. Morgen maar eens zien hoe de workout getracht wordt dan. Dat is volgens mij gewoon een Apple gezondheid app. Zou niet weten hoe je anders een workout kan tracken met een AW.
Strava op de Apple Watch heeft een eigen AW app, waardoor die wel werkt. Als ik een beetje doorklik in de Vitality app kom ik uit bij de activiteit waarmee ik 300 punten heb gehaald. Daar staat ‘gebruikt device: strava’ tussen.

Natuurlijk vallen daar lang niet alle workouts onder. De native workout app heb ik verder nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:30
Ik heb mee zitten lezen en op de website gekeken en ik vind het er interessant uit zien. Nu zijn er nog wel 2 vragen die ik blijf hebben:
1. Hoe werken die weekbeloningen? Bij bijvoorbeeld die Apple Watch staat er duidelijk hoeveel punten je moet hebben om het te verdienen, maar bij week kan ik nergens vinden hoeveel punten je moet hebben en hoeveel cadeaubonnen je dan verdient.

2. Het lijkt mij wel wat om die Apple Watch te nemen, het enige waar ik mee zitten is de soorten sport. Is het mogelijk om met 2 trackers te werken? Ik ben bang dat als ik een Apple Watch tijdens het hockeyen draag hij nog wel eens kapot kan gaan. Toch zou ik wel die activiteit willen meten. Zou ik goedkoop een fitbit op de kop kunnen tikken en die voor hockey kunnen gebruiken, terwijl ik de Apple Watch voor alle andere zaken gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Voor de bol.com cadeaubon van €20 moet je vier weekbeloningen verdienen, dus €5 per weekdoel. Je weekdoel is maximaal 800 punten, maar kan bijgesteld worden als je af en toe minder beweegt en je weekdoel niet haalt. Iemand in dit topic heeft al eens een verloop van de weekdoelen gepost.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Timmy
Ruben. schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:44:
Ik heb mee zitten lezen en op de website gekeken en ik vind het er interessant uit zien. Nu zijn er nog wel 2 vragen die ik blijf hebben
Je kan meerdere wearables met Vitality koppelen. Dus een Fitbit voor het sporten en Apple watch voor de andere momenten gaat prima. Zelf heb ik overigens een Garmin en draag die ook met sporten (behalve met wedstrijden (ook hockey) omdat het dan niet is toegestaan).

Wat de doelen betreft zijn er dus drie:

Weekdoel
Het weekdoel begint elke maandag. Bij het starten met Vitality wordt het op 300 punten gesteld, haal je het doel dan is het de week daarop normaal gesproken 100 punten hoger. Haal je je weekdoel niet dan wordt het met een vertraging van een week naar beneden bijgesteld. Het maximale aantal punten dat je moet halen is 800, het wordt nooit hoger. Per dag kan je maximaal 300 punten halen, bij hartslag of stappen maar nooit een combinatie van beide.

Haal je je weekdoel dan krijg je een voucher. Vouchers kan je omruilen voor beloningen, bijvoorbeeld een BOL waardebon van 20 Euro. Voor de BOL waardebon heb je 4 vouchers nodig. Houd er rekening mee dat vouchers 8 weken houdbaar zijn, je moet ze dus op tijd voldoende vouchers verzamelen en omruilen. Als je een beetje sportief bent dan is het normaal gesproken geen enkel probleem.

Maanddoel
Het maanddoel heeft weinig met het weekdoel te maken. Elke maand begint de puntentelling op nul en elke keer ontvang je de dagelijks gehaalde punten. Haal je 2.500 punten in een maand dan verdien je 1/24e deel van je Apple watch of Fitbit terug.

Bestel je dus een Apple watch of Fitbit via Vitality dan is dit belangrijk voor je. Probeer die 2.500 punten per maand te halen om de maximale kickback te verdienen. Het blijft altijd 2.500 punten. Houd er rekening mee dat de kickback snel afneemt als je minder dan 2.500 punten in een maand haalt. Tussen de 1.500 en 2.499 punten krijg je bijvoorbeeld nog maar 50%. Als je vrijwel altijd je weekdoelen haalt dan haal je dus ook de maanddoelen.

In twee jaar kan je slechts een maal een Apple watch of Fitbit kopen via Vitality. Wil je beide dan zul je een van beide zelf moeten aanschaffen.

Jaardoel
Als je op 28 november start met Vitality dan loopt je jaardoel tot 28 november 2021. Hoe meer punten je binnen dat jaar haalt hoe groter de kickback op je Ditzo of De Amersfoortse verzekeringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Timmy op 28-11-2020 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
Ruben. schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:44:
Ik heb mee zitten lezen en op de website gekeken en ik vind het er interessant uit zien. Nu zijn er nog wel 2 vragen die ik blijf hebben:
1. Hoe werken die weekbeloningen? Bij bijvoorbeeld die Apple Watch staat er duidelijk hoeveel punten je moet hebben om het te verdienen, maar bij week kan ik nergens vinden hoeveel punten je moet hebben en hoeveel cadeaubonnen je dan verdient.

2. Het lijkt mij wel wat om die Apple Watch te nemen, het enige waar ik mee zitten is de soorten sport. Is het mogelijk om met 2 trackers te werken? Ik ben bang dat als ik een Apple Watch tijdens het hockeyen draag hij nog wel eens kapot kan gaan. Toch zou ik wel die activiteit willen meten. Zou ik goedkoop een fitbit op de kop kunnen tikken en die voor hockey kunnen gebruiken, terwijl ik de Apple Watch voor alle andere zaken gebruik?
Naast dat @Timmy al een mooi compleet antwoord heeft gegeven, zou je denk ik ook de Fitbit met Apple Gezondheid app kunnen koppelen. Gezondheid synchroniseert vervolgens met de Vitality app en dan werkt het ook. Daarmee kom je op hetzelfde uit, mocht je niet meerdere apparaten kunnen koppelen.

In theorie kun je ook een borstband dragen die je hartslag meet en dat weer synchroniseren. Sommige duurdere borstbanden slaan data van meerdere activiteiten namelijk op en hoeft er geen smartphone in de buurt te zijn.

Zo heb ik een borstband (CooSpo H808s) via AliExpress van €20 (qua nauwkeurigheid hetzelfde als een Polar of Garmin) en zou ik met alleen een iPhone erbij (via Bluetooth met borstband verbonden) ook de activiteit op basis van hartslag kunnen halen. Heb je geen dure smartwatch voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flextrip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:52
ZeRoC00L schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:13:
Het lijkt nu ook beschikbaar als je geen zorgverzerkering bij de Amersfoortse of Ditzo afsluit, ASR Vitality Only:

Wil je a.s.r. Vitality Only proberen? Dat kan een jaar lang voor € 3,50 per maand. Hier hoef je geen zorgverzekering voor bij af te sluiten. Je ontvangt week- en maandbeloningen, alleen loop je als Vitality Only member wel de cashback op de verzekeringspremie mis.
Dit heb ik ook gelezen op hun website. Aangezien ik sowieso geen aanvullende verzekeringen neem, zou ik het alleen voor de tegoedbonnen en de Apple cashback doen. Een andere verzekering nemen 'kost' dan slechts 4*3.50=14 euro, omdat je de eerste 4 maanden niet gratis krijgt. Als je echt op kosten optimaliseert kun je dan beter de zorgverzekering bij Jaah ofzo hebben.

Qua sporten zal ik het trouwens wel makkelijk halen, maar ik twijfel of ik het wel fijn vind om continu zo'n watch om mn pols te MOETEN hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Flextrip Over de watch kan ik niet veel zeggen, maar mijn Fitbit charge 3 heb ik 24/7 om en het voelt inmiddels als *normaal*
Het is zelfs zo dat als ik hem af doe het juist vreemd voelt.
In het begin moest ik er nog wel wat aan wennen, maar dat veranderde al heel snel; na al een week voelde dit volledig normaal zoals ik gewend was daarvoor zonder fitbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Slickk schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 07:57:
[...]

Strava op de Apple Watch heeft een eigen AW app, waardoor die wel werkt. Als ik een beetje doorklik in de Vitality app kom ik uit bij de activiteit waarmee ik 300 punten heb gehaald. Daar staat ‘gebruikt device: strava’ tussen.

Natuurlijk vallen daar lang niet alle workouts onder. De native workout app heb ik verder nog niet geprobeerd.
De workout app van de AW werkt prima! Vandaag 200 punten ontvangen voor 45 min crossfiets. Dus 400 punten per week zijn in principe al binnen. Ik ga de workout app dus ook gebruiken voor hardlopen vanaf nu.

Ik heb mijn AW via Vitality woensdag gekocht en hij zou vandaag bezorgd worden, maar ik was niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 10:42
Zo, mezelf ook ingeschreven en de AW6 besteld.
Me redelijk ingelezen maar benieuwd hoe makkelijk het binnenharken van punten in de praktijk gaat zijn.

Jammer dat je de gezondheidscheck niet bij je huisarts kan laten uitvoeren, dan zijn de gegevens direct bij de arts waar ik ze wil hebben.

Qua privacy maak ik me niet zo’n zorgen, de meeste data zoals stappen heb ik reeds gedeeld met o.a. Strava, ook google en apple weten meer over me dan de data die ze nu krijgen, daarnaast zijn de gegevens die je deelt wel erg basic.

Ps. ik verwacht mijn garmin en apple watch soms gelijktijdig te gaan gebruiken, benieuwd of dit geen dubbele punten gaat geven. Iemand ervaring hiermee?

PPs. Als je een sportactiviteit van een uur opknipt in 2x30 minuten kan je dan 400 punten komen?

[ Voor 18% gewijzigd door foekebooij op 28-11-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
foekebooij schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:35:
Ps. ik verwacht mijn garmin en apple watch soms gelijktijdig te gaan gebruiken, benieuwd of dit geen dubbele punten gaat geven. Iemand ervaring hiermee?
Waarschijnlijk zal enkel de activitytracker met de hoogst gemeten gegevens tellen.
Dus haal je 7000 stappen op de Garmin en 8000 stappen op de Apple watch, dan zal vitality enkel de 8000 stappen registreren.
Zelfde idee met de minuten boven 60% en 70% van je maximale hartslag o.b.v. je leeftijd.
Maar er stond ook bij dat je voor het beste resultaat maar 1 activitytracker moet koppelen, met meerdere kunnen er fouten optreden.
Zou het dus niet aanraden zowel de Garmin als de Apple watch te koppelen aan Vitality.

PPs. Als je een sportactiviteit van een uur opknipt in 2x30 minuten kan je dan 400 punten komen?
Nee, het is zelfs zo dat je aaneengesloten voor een bepaalde tijd een gemiddelde hartslag moet hebben, dit regelt je activity tracker automatisch of je start zelf een sessie.
2 x 30 minuten zal dus worden gezien als 1 x 30 minuten, die waar je de hoogste gemiddelde hartslag hebt gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
JohanNL schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:12:
[...]
Nee, het is zelfs zo dat je aaneengesloten voor een bepaalde tijd een gemiddelde hartslag moet hebben, dit regelt je activity tracker automatisch of je start zelf een sessie.
2 x 30 minuten zal dus worden gezien als 1 x 30 minuten, die waar je de hoogste gemiddelde hartslag hebt gehad.
Ligt er aan hoe je het 'opknipt'. Twee verschillende workouts van 30 minuten tellen niet als 60 minuten. Je kan bijv. wel 30 min heen fietsen, workout pauzeren en 30 min terug fietsen. Dan is het resultaat wel een workout van 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:00
Weet iemand of je een factuur krijgt bij het bestellen van de apple watch via asr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
funkylicious schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:33:
Weet iemand of je een factuur krijgt bij het bestellen van de apple watch via asr?
Ja, die krijg je per mail van hun partner bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Sparco International voert de bestelling uit en die sturen netjes een factuur met BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
Allereerst dank voor alle heldere info in dit topic!

Kan iemand bevestigen dat het mogelijk is om de Apple Watch na aanschaf door te verkopen, zonder dat je wegens deze aanschaf vastzit aan de Apple Gezondheid-app om je gegevens aan Vitality door te linken? Ik heb al een Garmin die goed bevalt, maar ken wel iemand anders die een Apple Watch via mij zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Jixreme schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:03:
Allereerst dank voor alle heldere info in dit topic!

Kan iemand bevestigen dat het mogelijk is om de Apple Watch na aanschaf door te verkopen, zonder dat je wegens deze aanschaf vastzit aan de Apple Gezondheid-app om je gegevens aan Vitality door te linken? Ik heb al een Garmin die goed bevalt, maar ken wel iemand anders die een Apple Watch via mij zou willen.
Ja, je moet er enkel voor zorgen dat je elke maand 2500 punten haalt voor de maximale cashback.
Dat mag met elke activity tracker die wordt ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
@Jixreme Dat kan, heb ik zelf ook gedaan. Had al een AW6. Kreeg er 60 euro minder voor dan ik had betaald. Was nog net voor de Black Friday kortingen, dus je krijgt nu wellicht wat minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
Heb nu 1.5 week Vitality gehad. Punten die opvallen/tegenvallen:
- 2x half uur (van dezelfde workout) zou moeten tellen als 1x een uur. Het is gek dat je met 'trucjes' (pauzeren van workout na eerste half uur, aanzetten voor 2e half uur) meer punten kan bereiken terwijl je hetzelfde doet
- de info die Vitality overneemt van de Apple Watch is vrij basic. Ze zouden volgens mij prima een check kunnen doen of je, tijdens een workout van bijv. 60 minuten, een half uur boven 60% of 70% max hartslag ben geweest. Als je gemiddelde hartslag tijdens de 60 minuten onder 60% ligt, krijg je helemaal niets (hier zou je met opknippen van de workout in 2x een half uur mogelijk wel punten kunnen krijgen, dit voelt krom)

Voorbeeldje van wat er nu 'mis' gaat en redelijk samenhangt met bovenstaande: Gister 90 minuten krachttraining gedaan. Gem. hartslag was letterlijk 1 slag per minuut hoger dan 60% van mijn 'max hartslag'. Ik kreeg hiervoor 300 punten. Als het 1 punt onder die 60% was geweest, had ik 0 punten gekregen.

[ Voor 17% gewijzigd door Longcat op 30-11-2020 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:01
Zelf nu ook sinds een weekje vitality om het uit te proberen. Synchroniseren via garmin connect gaat prima, de workout is meteen terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroR
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-05 22:22
Is er iemand bij wie het gelukt is om de Polar app te synchroniseren met de Vitality app op Android? Het koppelen van stappen via Google Fit gaat prima, er verschijnt ook een button om handmatig te synchroniseren. Het koppelen van activiteiten via Polar Flow gaat echter niet goed. Het toevoegen in de Vitality app lijkt wel te lukken, maar er is in 2 dagen nog steeds niet gesynchroniseerd, en handmatig synchroniseren kan blijkbaar niet. De tekst "Klik hier om te synchroniseren" is niet klikbaar. Iemand tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lBA3HjAjR9Ez1Zptwuco_zsjcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tO2i5lFLAi9Xh9iuka2HkYad.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-02 14:17
Hoi allemaal,

Dank voor de uitbreidde informatie in dit topic. Begrijp ik het goed dat je ASR Vitality ook kan nemen zonder een verzekering bij Ditzo of de Amersfoortse? Heb ik dan alsnog recht op cashback voor de Apple watch?
Met andere woorden: loop ik dan alleen de korting op aanvullende verzekeringen mis? Volgens mij wel maar wilde het toch even dubbel checken.

Daarnaast vroeg ik me af of je dubbele punten krijg als je zowel punten scoort voor het aantal stappen als voor de hartslag. Dus voor een hardloopsessie van 1u - 10KM (~15.000 stappen, 80% van max) scoor ik dan 2x? Dit is me nog niet echt duidelijk geworden. Is er een maximum aantal punten dat je op dagbasis kan verdienen of kan je bijvoorbeeld in de ochtend en middag een workout doen om je totaal te boosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
besteller2019 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:52:
Hoi allemaal,

Dank voor de uitbreidde informatie in dit topic. Begrijp ik het goed dat je ASR Vitality ook kan nemen zonder een verzekering bij Ditzo of de Amersfoortse? Heb ik dan alsnog recht op cashback voor de Apple watch?
Met andere woorden: loop ik dan alleen de korting op aanvullende verzekeringen mis? Volgens mij wel maar wilde het toch even dubbel checken.

Daarnaast vroeg ik me af of je dubbele punten krijg als je zowel punten scoort voor het aantal stappen als voor de hartslag. Dus voor een hardloopsessie van 1u - 10KM (~15.000 stappen, 80% van max) scoor ik dan 2x? Dit is me nog niet echt duidelijk geworden. Is er een maximum aantal punten dat je op dagbasis kan verdienen of kan je bijvoorbeeld in de ochtend en middag een workout doen om je totaal te boosten?
Je moet binnen een jaar alsnog een verzekering van Ditzo of de Amersfoortse nemen.
Dus je zou in theorie 2 januari kunnen aanmelden en dan pas voor het volgende jaar een verzekering van Ditzo/Amersfoortse nemen, maar dat is natuurlijk niet zonder enig risico.
Vraag is namelijk wat er gebeurd als je niet binnen een jaar een verzekering van hun laat ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
Hoi allemaal,

Je kunt maximaal een jaar gebruikmaken van Vitality Only (dus zonder gekoppelde zorgverzekering bij Ditzo of De Amersfoortse). Na dat jaar stopt het, of moet je een gekoppelde zorgverzekering nemen en kun je verder. Mocht het na dat jaar stoppen, stopt dus ook de cashback op de Apple Watch (gezien die cashback over twee jaar loopt).
Geen dubbele punten helaas. Per dag is het óf één sportactiviteit, óf je aantal stappen. Dat met de meeste punten telt. Zo willen ze bevorderen dat je regelmatig beweegt, in plaats van alles op twee of drie dagen per week te concentreren. Daarnaast dus één sportactiviteit per dag die telt, waarbij weer die met de meeste punten. Je zou wel een activiteit als je klaar bent kunnen “pauzeren” en later verder gaan als ware het dezelfde activiteit, dan telt het wel gewoon door. Voorbeelden hiervan vind je hierboven terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Toevallig heb ik gisteren ongeveer jouw voorbeeld uitgevoerd, waarbij ik uit kwam op ~11000 stappen en ~8km hardlopen op 1 dag. Daarbij heeft alleen de activiteit die m'n Apple Watch heeft geregistreerd voor de punten gezorgd; 200 punten voor 30min+ op 70% hartslag (jammer dat er geen 300 punten voor 45 min op 80% hartslag is :P ).

Je kunt maximaal 300 punten per dag aan bewegingspunten scoren, zover ik heb gezien. Met alleen stappen kun je niet meer dan 200 punten per dag krijgen, om 300 punten per dag te krijgen moet je een langdurig krachtige inspanning leveren (60min+ op 70% van je max hartslag op 90min+ op 60% van je max hartslag).

Eigenlijk staat het ook wel precies genoemd op de Vitality website: "Per dag kun je punten verdienen voor maximaal 1 activiteit. Registreert je activity tracker of bewegingsapp op een dag meer dan één activiteit? Dan krijg je punten voor de activiteit die jou de meeste Vitality Punten oplevert. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
JohanNL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:55:
Vraag is namelijk wat er gebeurd als je niet binnen een jaar een verzekering van hun laat ingaan.
Volgens de voorwaarden niet zo veel, je hoeft in ieder geval de verkregen cashback niet terug te betalen...
2.6 De deelname wordt door ons beëindigd:
als er gedurende een periode van 12 maanden geen te combineren verzekering is afgesloten; is de deelname om deze reden beëindigd, dan kunt u gedurende 6 maanden niet opnieuw deelnemer aan a.s.r. Vitality worden zonder een met a.s.r. Vitality te combineren verzekering af te sluiten. Welke verzekeringen u kunt combineren met a.s.r. Vitality vindt u op www.asr.nl/vitality/verzekeringen;

[ Voor 3% gewijzigd door Timmy op 01-12-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Voor wie niet voor de Apple watch wil gaan is enkel asr vitality afsluiten en dan een andere verzekering afsluiten dus wellicht ook interessant.
Volgend jaar kies je dan alsnog voor Ditzo of de Amersfoortse of wacht je 6 maanden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Nog wat informatie m.b.t. weekdoelen. Ik zit nu in mijn 2e week. Eerste week was 300 punten en heb ik gehaald. Tweede week was (onverwacht) ook 300 punten. Het stijgt dus niet elke week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Klopt, zit nu met mijn derde week ook nog steeds op 300 punten.

Het Apple Watch doel is echter nu ook ingegaan, dus moet nu eigenlijk wel simpelweg 2500 / 4 = 625 punten per week halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:59
Hoe zit het met een fitbit, moet je voor de registratie continu verbonden zijn via bluetooth met de telefoon of kan je ook op pad zonder telefoon en dat het horloge later synct met de app?

4800Wp - 225° ZW - 12°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Padje87 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:21:
Hoe zit het met een fitbit, moet je voor de registratie continu verbonden zijn via bluetooth met de telefoon of kan je ook op pad zonder telefoon en dat het horloge later synct met de app?
Je hoeft je telefoon niet mee te nemen. Als je weer thuis bent gewoon even koppelen met de telefoon om de data met Fitbit uit te wisselen. Korte tijd later wordt Vitality automatisch bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-02 14:17
Thanks voor de reacties allemaal, ik ga me vanavond aanmelden.

625 p/w is voor mij prima te doen. Ik ga puur voor de Watch en de weekbonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
besteller2019 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:36:
Thanks voor de reacties allemaal, ik ga me vanavond aanmelden.

625 p/w is voor mij prima te doen. Ik ga puur voor de Watch en de weekbonus.
Let op dat het weekdoel - voor de cadeaubonnen - uiteindelijk wel kan worden verhoogd naar 800 punten.
Zal echter wel even duren voordat dit het doel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Is goed te doen, maar je moet het bewegen wel in je dagelijkse routine opnemen. Vorige week heb ik 950 punten gehaald. 1x 200 (hardslag) door een half uurtje te sporten, 1x 200 (stappen) door te winkelen naast mijn dagelijkse routine en een iets langere wandeling met de hond om de 15.000 stappen in te tikken. 4x 100 door netjes 10.000 stappen per dag te lopen. En 1x 50 omdat ik op mijn weekdoel al bereikt had en het wat rustiger aan deed met 9.000 stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
t_captain schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:49:
een iets langere wandeling met de hond om de 15.000 stappen in te tikken.
Dit herken ik wel. Ik fiets of loop meestal een paar maal per week. Dat was altijd iets meer dan een uur (=200 punten) maar is sinds ik aan Vitality meedoe anderhalf uur (=300 punten) geworden. Ik haal normaalgesproken 1300 tot 1500 punten per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 20:42
Ik haakte na drie maanden af nadat het bleek dat mijn weekdoel 800 punten is. Met 40 uur werken en een gezin is dat niet vol te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
baba420 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:30:
Ik haakte na drie maanden af nadat het bleek dat mijn weekdoel 800 punten is. Met 40 uur werken en een gezin is dat niet vol te houden.
4x per week 20 of 30 minuten hardlopen (bijv. in de lunchpauze) is niet vol te houden? De workouts van 60 en 90 minuten zijn uiteraard wat lastiger te bereiken.
Ik heb zelf geen gezin, maar wel een baan die regelmatig meer dan 40 uur van m'n tijd opslokt én een deeltijdstudie en ik haal tot nu toe (toegegeven, ben nog geen 2 weken bezig) elke dag 200 punten.

[ Voor 19% gewijzigd door Longcat op 01-12-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
baba420 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:30:
Zelf zie ik sporten als een goede manier om het werk achter mij te laten en even volledig met mijzelf bezig te zijn. Het kost tijd en vooral doorzettingsvermogen om het lange tijd vol te houden maar het levert vervolgens ook weer energie op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 20:42
Ik moet bekennen dat het in de lente en zomer makkelijk vol te houden is. Helaas ben ik geen fan van binnen sporten. Om nou 4x in de week ‘s avonds in het donker én regen 15.000 stappen te zetten ...

Ik ken en zie genoeg mensen die dat kunnen en daar neem ik mijn petje voor af. Lekker bewegen in combinatie met gamification zal ik blijven doen, maar dan zonder ASR vitality.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
baba420 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:07:
Ik moet bekennen dat het in de lente en zomer makkelijk vol te houden is. Helaas ben ik geen fan van binnen sporten. Om nou 4x in de week ‘s avonds in het donker én regen 15.000 stappen te zetten ...

Ik ken en zie genoeg mensen die dat kunnen en daar neem ik mijn petje voor af. Lekker bewegen in combinatie met gamification zal ik blijven doen, maar dan zonder ASR vitality.
Een eerlijk en oprechte reactie dat het halen van doelen op papier makkelijk te doen zou zijn maar in de praktijk niet altijd even realistisch is, vind ik ook wel eens een mooie tegenhanger in dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:22
Heeft er ondertussen al iemand ervaring hoe snel de Apple watch geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Ik ontving de mijne binnen 4 dagen. Er wed wel vooraf vermeld dat de levertijd langer dan gebruikelijk kon zijn ivm de populariteit van de AW6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
DJustin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:48:
Ik las gisteren dat mensen een mail hebben ontvangen dat het 15 dagen (of werkdagen) zou kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
DJustin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:48:
Op 16 november besteld, op 18 november kreeg ik nog een digitale pakbon (oftewel, order verwerkt) en op 19 november werd die verzonden. 20 november kon ik het ophalen bij een DHL punt. Sneller dan verwacht.

Kan natuurlijk wel zo zijn dat sinds er meer reclame voor wordt gemaakt, er meer verkocht worden en dus langer duurt. De mail van 19 november kwam van Apple zelf onder de noemer 'Apple Corporate Gifts & Rewards', dus als er gewoon voorraad op Apple.com is dan hoeft het niet lang te duren.

Je bestelling gaat het volgende molentje door; bestellen via Vitality app -> Sparco -> Apple -> DHL -> bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Nu online
Longcat schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:38:
[...]

4x per week 20 of 30 minuten hardlopen (bijv. in de lunchpauze) is niet vol te houden? De workouts van 60 en 90 minuten zijn uiteraard wat lastiger te bereiken.
Ik heb zelf geen gezin, maar wel een baan die regelmatig meer dan 40 uur van m'n tijd opslokt én een deeltijdstudie en ik haal tot nu toe (toegegeven, ben nog geen 2 weken bezig) elke dag 200 punten.
4 keer per week hardlopen is al makkelijker gezegd dan gedaan, ik kom met goed m'n best doen aan 3 keer maximaal. Dan is 800 punten halen een beste opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
@Insert12 2-3x hardlopen = 400-600 punten, dan ga je misschien nog 1-2x naar de sportschool en pak je weer 100 of 200 punten per keer. Tel daar nog een dag bij op dat je wat meer stappen zet, wandeling met vrouw/kinderen/hond en je pakt weer 100-200 punten.

Als je die 20 a 30 minuten hardlopen voor die 200 punten niet kán missen op enkele dagen in de week (incl. weekend), dan is dat wel zorgwekkend imo. Als het niet een kwestie is van niet kunnen, maar van niet willen, dan past Vitality wellicht niet bij je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert12
  • Nu online
Longcat schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:52:
@Insert12 2-3x hardlopen = 400-600 punten, dan ga je misschien nog 1-2x naar de sportschool en pak je weer 100 of 200 punten per keer. Tel daar nog een dag bij op dat je wat meer stappen zet, wandeling met vrouw/kinderen/hond en je pakt weer 100-200 punten.

Als je die 20 a 30 minuten hardlopen voor die 200 punten niet kán missen op enkele dagen in de week (incl. weekend), dan is dat wel zorgwekkend imo. Als het niet een kwestie is van niet kunnen, maar van niet willen, dan past Vitality wellicht niet bij je.
Mwoah, de gemiddelde Nederlander sport toch zeker geen 5 keer per week. Naast drie keer hardlopen nog eens twee maal naar de sportschool is wel heel vaak. Ik heb ook geen abonnement op de sportschool overigens.

Een gemiddelde wandeling met de vrouw is hier zo'n 5000 stappen. Een beetje beweging in huis zorgt voor nog eens 2000 tot 3000 stappen en dan kom je aan 50 punten.

Goed, het meedoen met ASR Vitality is natuurlijk ook bedoeld om de beweging te stimuleren. Wat dat betreft helpt het me misschien wel om nog wat meer te bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Insert12 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:33:
[...]

4 keer per week hardlopen is al makkelijker gezegd dan gedaan, ik kom met goed m'n best doen aan 3 keer maximaal. Dan is 800 punten halen een beste opgave.
Ik zie het als twee serieuze sport sessies (300 punten) en dan een rustige/compacte sportsessie van 200. Dat is in totaal 800 punten. Die 200 punten kunnen ook een wandeling zijn (plan het dan op een dag dag je al flink wat stappen had gezet) of misschien wel gewoon naar werk fietsen.

Wat dat betreft is wel enigszins in lijn met wat bijvoorbeeld de hartstichting als advies heeft;

Norm voor volwassenen en ouderen
  • zit niet te vaak stil
  • beweeg minstens 2,5 uur per week matig intensief: ga bijvoorbeeld meerdere dagen per week wandelen of fietsen
  • ​doe minstens 2 keer per week activiteiten die je spieren en botten versterken, voor ouderen is het advies dit te combineren met balansoefeningen
Een manier om dit te interpreteren is dus 2x een echte sport sessie van ongeveer een uur. En dan het overige half uur een andere vorm van bewegen.

Als je conditie wil opbouwen zou je daar nog een 3e sessie per week bij moeten plakken.

Bovenstaande is geen waardeoordeel wanneer mensen dit wel/niet lukt maar iets wat niet asr "verzint" maar matched met wat de richtlijnen (hopelijk gebaseerd op iets) aangeven. Enige wat asr. nog zou kunnen toevoegen is bijvoorbeeld een weekdoel van 100 punten als je voldoende hebt gestaan (Apple Watch monitord dit ook actief).

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Vitality kan trouwens ook interessant zijn als je niet (altijd) de maximale cashback haalt. De helft van je Apple Watch terugverdienen en 10 euro per maand aan giftcards is ook een leuke korting/bonus op je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Nu online
Flappiewappie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:35:
[...]

Ik zie het als twee serieuze sport sessies (300 punten) en dan een rustige/compacte sportsessie van 200. Dat is in totaal 800 punten. Die 200 punten kunnen ook een wandeling zijn (plan het dan op een dag dag je al flink wat stappen had gezet) of misschien wel gewoon naar werk fietsen.
Zo moet ik het ook wat meer gaan zien wellicht. M'n hardlooprondjes zijn nu tussen de vijf en tien kilomeer per keer en doordat ik dat binnen een uur afrond levert het 200 punten per keer op.

Ik ga me in elk geval aanmelden, wellicht dat het aanpassen van m'n sportsessies genoeg oplevert om wekelijks 800 punten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Insert12 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:59:
[...]

Zo moet ik het ook wat meer gaan zien wellicht. M'n hardlooprondjes zijn nu tussen de vijf en tien kilomeer per keer en doordat ik dat binnen een uur afrond levert het 200 punten per keer op.

Ik ga me in elk geval aanmelden, wellicht dat het aanpassen van m'n sportsessies genoeg oplevert om wekelijks 800 punten te halen.
Tip: wat ik doe is dat ik voordat ik naar buitenloop hem al aanzet (bij omkleden) en ook bij uitwandelen gewoon laat lopen totdat de watch zelf aangeeft dat de workout is afgelopen. Dan red je veel makkelijker een uur.

Als je hartslag dan gemiddeld nog steeds hoog genoeg is (wat met elke "beetje tempo" makkelijk zo is) ga je opeens 100punten omhoog per sessie.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaappres
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik zag bovenstaand wat berichten over de levertijd van de Apple Watch. Ik heb de mijne, een blauwe 44mm, besteld op 1-12 en kreeg deze mail:

"Voor de levering van de Apple Watch Series 6 is momenteel een langere levertijd. De levertijd bedraagt op dit moment 14 werkdagen. U ontvangt de Track & Trace mail dan ook op een later tijdstip."

Iemand die deze mail ook kreeg maar ´m toch sneller kreeg?

Ik probeer nu punten te scoren met alleen mijn iPhone en met alleen stappen werkt dat. Maar ik probeer ook hartslag punten met Strava te scoren maar dat werkt (synchroniseert niet) niet. Iemand ervaring met Strava op de iPhone en Vitality?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
jaappres schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:48:
Ik zag bovenstaand wat berichten over de levertijd van de Apple Watch. Ik heb de mijne, een blauwe 44mm, besteld op 1-12 en kreeg deze mail:

"Voor de levering van de Apple Watch Series 6 is momenteel een langere levertijd. De levertijd bedraagt op dit moment 14 werkdagen. U ontvangt de Track & Trace mail dan ook op een later tijdstip."

Ik probeer nu punten te scoren met alleen mijn iPhone en met alleen stappen werkt dat. Maar ik probeer ook hartslag punten met Strava te scoren maar dat werkt (synchroniseert niet) niet. Iemand ervaring met Strava op de iPhone en Vitality?

Ik hoor het graag!
Exact dezelfde e-mail gehad maar werd alsnog binnen drie dagen geleverd. Inhoud van de mail hebben ze waarschijnlijk opgesteld om een slag om de arm te houden.

Gebruik je een Bluetooth borstband/hartmeter die verbonden is met je iPhone icm Strava? Strava synchroniseert bij mij zodra ik een activiteit heb afgerond. Bij Apple Gezondheid moet ik handmatig nog op synchroniseren klikken, bij Strava kan dat niet en gebeurt het dus alleen automatisch. Zonder hartslagmeter kan een iPhone moeilijk je hartslag meten en doorgeven aan Strava natuurlijk. :P

Op m'n Apple Watch heb ik nu de Workout app gekoppeld aan Strava; zodra ik bijv de workout 'Buiten hardlopen' start en afrond komt dat in Strava binnen. Daarvoor moet je dat wel aanzetten in de Workout app en Strava zelf importeren. Dat kost dus een extra handeling dan de Strava watch app direct te gebruiken. Verschil is dat je op de AW dan weer niet de 'buiten hardlopen' badge krijgt. Dat boeit me allemaal niet zo, ben nog wat aan uitvogelen wat de handigste en minst omslachtige manier is. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Slickk op 02-12-2020 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
Ik kreeg ook de melding dat het 14 dagen zou duren, maar dat werden er uiteindelijk 4.

Ik ben zo asportief als je maar kunt bedenken en haal met 20 minuten stevig wandelen 100 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Ik heb de watch besteld op 30 november, en kreeg vandaag een bericht dat ie morgen geleverd wordt.

Overigens kreeg ik ook de mail met 14 dagen levertijd, maar die klopt dus bij mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaappres
Slickk schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:56:
[...]

Exact dezelfde e-mail gehad maar werd alsnog binnen drie dagen geleverd. Inhoud van de mail hebben ze waarschijnlijk opgesteld om een slag om de arm te houden.

Gebruik je een Bluetooth borstband/hartmeter die verbonden is met je iPhone icm Strava? Strava synchroniseert bij mij zodra ik een activiteit heb afgerond. Bij Apple Gezondheid moet ik handmatig nog op synchroniseren klikken, bij Strava kan dat niet en gebeurt het dus alleen automatisch. Zonder hartslagmeter kan een iPhone moeilijk je hartslag meten en doorgeven aan Strava natuurlijk. :P

Op m'n Apple Watch heb ik nu de Workout app gekoppeld aan Strava; zodra ik bijv de workout 'Buiten hardlopen' start en afrond komt dat in Strava binnen. Daarvoor moet je dat wel aanzetten in de Workout app en Strava zelf importeren. Dat kost dus een extra handeling dan de Strava watch app direct te gebruiken. Verschil is dat je op de AW dan weer niet de 'buiten hardlopen' badge krijgt. Dat boeit me allemaal niet zo, ben nog wat aan uitvogelen wat de handigste en minst omslachtige manier is. :+
Dank je wel voor je berichtje. Ik gebruik idd een bluetooth borstband met m'n iPhone. Dus bij jou werkt dit gewoon? Dus ook zonder Apple Watch?

De reden dat ik dit graag voor elkaar krijg is natuurlijk dat ik deze maand al mijn cashback wil verdienen maar als ik dat alleen met stappen moet doen, omdat ik mijn Apple Watch nog niet heb, word ik gek! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Als je nu een Apple Watch besteld gaat je maanddoel pas in januari. Met het behalen van je maanddoel verdien je de cashback voor je Apple Watch. Je kunt wel al je weekdoelen halen en dus 5 euro per week aan Bol.com bonnen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaappres
coinman63 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:37:
Als je nu een Apple Watch besteld gaat je maanddoel pas in januari. Met het behalen van je maanddoel verdien je de cashback voor je Apple Watch. Je kunt wel al je weekdoelen halen en dus 5 euro per week aan Bol.com bonnen etc.
Bedankt voor je reactie. Ja, volgens mij gaat het idd een maand later in. Ik zei ergens bovenstaand dat ik 'm 1-12 besteld had maar dat was 30 november. Dus ik moet per 1-12 aan de bak voor de cashback, zonder Apple Watch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaappres
jaappres schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:48:

Nou, dat vroeg ik dus 4 uur geleden en krijg nu net een mailtje dat de Apple Watch morgen bezorgd wordt. Bedankt voor jullie reacties en het lijkt dus wel duidelijk dat je 'm veel sneller krijgt dan de waarschuwing in het mailtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
jaappres schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:34:
[...]

Dank je wel voor je berichtje. Ik gebruik idd een bluetooth borstband met m'n iPhone. Dus bij jou werkt dit gewoon? Dus ook zonder Apple Watch?

De reden dat ik dit graag voor elkaar krijg is natuurlijk dat ik deze maand al mijn cashback wil verdienen maar als ik dat alleen met stappen moet doen, omdat ik mijn Apple Watch nog niet heb, word ik gek! ;)
Hmm, ik kreeg m’n borstband pas binnen nadat ik m’n AW al had dus nooit met alleen de iPhone geprobeerd eerlijk gezegd.

Maar goed, ik zou je borstband voor de zekerheid ontkoppelen van je iPhone alvorens je het met de Apple Watch koppelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:46
Ik ben sinds kort ook lid van het Vitality gebeuren, ik merk al dat het mij wel extra motiveert te gaan hardlopen, dus alleen daarvoor is het al de moeite waard:)

Ik vind het alleen jammer dat je alleen keuze hebt tussen de aw en een fitbit. Ik had, als Android gebruiker, liever een tof Garmin horloge gehad(zoals de fenix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
darkkingll schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:27:
Ik vind het alleen jammer dat je alleen keuze hebt tussen de aw en een fitbit. Ik had, als Android gebruiker, liever een tof Garmin horloge gehad(zoals de fenix).
Neem even contact op met hun servicedesk. Het zal op korte termijn vast niets veranderen, maar wellicht in de toekomst :) Ik heb zelf een Garmin en zou voor geen geld de aangeboden Fitbit willen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Timmy op 03-12-2020 09:48 ]

Pagina: 1 2 ... 40 Laatste