Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 21:32
Ik heb de watch op 24 november besteld en heb nog steeds geen verzendbevestiging ontvangen. Voor sommige modellen geldt dus klaarblijkelijk wél dat het wat langer kan duren. 40mm space gray in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:38
Galapogos schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:45:
Ik heb de watch op 24 november besteld en heb nog steeds geen verzendbevestiging ontvangen. Voor sommige modellen geldt dus klaarblijkelijk wél dat het wat langer kan duren. 40mm space gray in mijn geval.
Dat is wel balen. Ik heb ook 40mm spacegrijs besteld op 30 november, maar die kwam gisteren binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:19
Hi, iemand hier die de koppeling met strava gebruikt? Ik gebruik het sinds gisteren, maar krijg nog niet de punten ervoor. Ik krijg 100 punten voor de 12000 stappen die de apple watch heeft geregistreerd, maar 200 die ik zou moeten hebben voor een activiteit met een bepaalde duur en hartslag frequentie.

Er staat dat het 48 uur kan duren, maar bij garmin verliep dit wel instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Ik heb 1x met de Zones for Fitness app geen punten gekregen, het lijkt een beetje op wat jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:34
foekebooij schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:37:
Hi, iemand hier die de koppeling met strava gebruikt? Ik gebruik het sinds gisteren, maar krijg nog niet de punten ervoor. Ik krijg 100 punten voor de 12000 stappen die de apple watch heeft geregistreerd, maar 200 die ik zou moeten hebben voor een activiteit met een bepaalde duur en hartslag frequentie.

Hier staan de resultaten uit Strava er heel snel op.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:47

Wanneer is Strava bij jou voor het laatst gesynchroniseerd? Bij mij is de laatste tijd eigenlijk altijd de tijd dat m’n activiteit was afgerond. Heb het Strava nu gekoppeld aan de Workout app en zodra ik daar een activiteit doe, komt dat ook goed. Moet nog wel handmatig de activiteit importeren in Strava, maar dat kan ook automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Galapogos schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:45:
M’n vriendin, een vriend en ik hadden onze AW allemaal binnen paar werkdagen (spade gray en blauw 44mm).

Ik heb mijn eerste weekdoel in ieder geval gehaald. Als ik het goed begrijp kan ik de beloning nu dus een aantal weken laten staan en na 4 weken een 20 euro bol.com bon bestellen?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter

Als de activiteit gewoon zichtbaar is op strava zou deze gewoon zichtbaar moeten zijn binnen asr. wellicht dat ze bij een nieuw platform altijd eerst even een handmatige check willen doen dat er niks raars in zit.

Doe het sinds het begin nu al via apple health kit, vanuit daar kan ik eventueel ook naar strava posten (handmatig). Wel interessant hoe die platformen zo eenvoudig aan elkaar linken.

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
VidaR-9 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:30:
[...]

M’n vriendin, een vriend en ik hadden onze AW allemaal binnen paar werkdagen (spade gray en blauw 44mm).

Ik heb mijn eerste weekdoel in ieder geval gehaald. Als ik het goed begrijp kan ik de beloning nu dus een aantal weken laten staan en na 4 weken een 20 euro bol.com bon bestellen?
Nee, je moet nog wel de beloning voor het behalen van je weekdoel binnen 8 dagen (dit weet ik niet zeker, ik doe het gewoon direct of in ieder geval de week zelf) omzetten naar spaartegoed. Via de tab beloningen kun je dit doen. Daarmee krijg je één spaartegoed, zodra je daar vier van hebt verzameld kun je die inruilen voor een bol cadeaubon van €20.

Je komt eerst in een menu terecht waarbij je kunt kiezen voor een Intersport €5 bon, €5 doneren aan goed doel, en gratis product bij Etos. Je moet de laatste overgebleven optie hebben onderaan, dat is het spaartegoed. Vervolgens kom je in een webshop enzo terecht, waarbij je waarschijnlijk nog een keer je gegevens in moet vullen en het spaartegoed aan kunt schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:34
Flappiewappie schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:41:
[...]
Doe het sinds het begin nu al via apple health kit, vanuit daar kan ik eventueel ook naar strava posten (handmatig). Wel interessant hoe die platformen zo eenvoudig aan elkaar linken.
Dat aan elkaar linken van platformen is ook erg handig met het oog op Vitality. Ik gebruik een Withings smartwatch met Healtmate voor mijn stappen en Strava voor mijn fietsactiviteiten. Van Healthmate worden alleen de stappen geteld en van Strava alleen de hartslag. Maar... Healtmate koppel ik aan Strava waarbij mijn hartslaggegevens ook worden overgenomen. En dan worden ze dus ook overgenomen in Vitality. Gisteren een pittige wandeling gedaan van ruim 19.000 stappen gedaan. Dat zou me op basis van stappen 200 punten opleveren. Op basis van de hartslag kreeg ik er 300 8)

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
klaaas schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:30:
[...]

Dat aan elkaar linken van platformen is ook erg handig met het oog op Vitality. Ik gebruik een Withings smartwatch met Healtmate voor mijn stappen en Strava voor mijn fietsactiviteiten. Van Healthmate worden alleen de stappen geteld en van Strava alleen de hartslag. Maar... Healtmate koppel ik aan Strava waarbij mijn hartslaggegevens ook worden overgenomen. En dan worden ze dus ook overgenomen in Vitality. Gisteren een pittige wandeling gedaan van ruim 19.000 stappen gedaan. Dat zou me op basis van stappen 200 punten opleveren. Op basis van de hartslag kreeg ik er 300 8)
19k stappen vind ik persoonlijk ook wel 300 punten waard zonder de hartslag ;-)

Iemand enig idee welke standaarden er achter deze uitwisselingen zitten of waar je daar info over kan vinden? wel interessant...

Hier staat wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
Longcat schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:25:
Nog wat informatie m.b.t. weekdoelen. Ik zit nu in mijn 2e week. Eerste week was 300 punten en heb ik gehaald. Tweede week was (onverwacht) ook 300 punten. Het stijgt dus niet elke week.
Inmiddels week 3 en nog steeds maar 300 punten nodig. Vorige 2x het weekdoel behaald. Had gedacht dat ik nu wel 350 of 400 of zo zou moeten halen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Week 4 hier en nu wel 400 punten nodig.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
Ik had even geduld moeten hebben, het duurde inderdaad 36 uur voordat asr hem van strava had ingeladen.

Zelf de apple watch weer de deur uit gedaan, nu drie maanden de punten binnen harken en alles erna is winst. Ik ben toch meer van de garmin horloges.

Volgens mij moet je binnen acht weken vier keer je doel halen om in aanmerking te komen voor de bol.com bonnen.

[ Voor 18% gewijzigd door foekebooij op 07-12-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 20:04
Ik gebruik een Polar Ignite icm Vitality en de Flow app synced met Vitality.
Ik heb gemerkt dat je wel je training aan moet zetten op het apparaat anders meet ie niet nauwkeurig genoeg.
Vanavond een stevige wandeling (11,14 km) gemaakt; 1u40min met een gem hs van 117. Dat levert dus 300 punten op.
Ik zit in mijn derde week en mijn doel was nog steeds 300 punten. Gelijk gehaald dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Klopt het dat er geen automatische sync is met de AW? Ik moet het altijd handmatig syncen in de app.
Alles is wel netjes gekoppeld verder.

[ Voor 16% gewijzigd door HekkeySE op 08-12-2020 10:44 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
HekkeySE schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:44:
Klopt het dat er geen automatische sync is met de AW? Ik moet het altijd handmatig syncen in de app.
Alles is wel netjes gekoppeld verder.
Denk dat hij pas na 24-48 uur gaat syncen, als het überhaupt werkt. Ik sync gewoon handmatig als ik een activiteit heb afgerond, om te zien dat m'n puntjes binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Longcat schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:46:
[...]

Denk dat hij pas na 24-48 uur gaat syncen, als het überhaupt werkt. Ik sync gewoon handmatig als ik een activiteit heb afgerond, om te zien dat m'n puntjes binnen zijn.
Dat doet het bij mij dus niet. Heb zelfs een hele week gewacht maar er gebeurt niks automatisch. Probeer hem nog wel opnieuw te koppelen. Kijken of dat helpt.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-05 20:46
Gebruik je de app Apple Gezondheid of Google Fit, dan moet je handmatig je stappen synchroniseren.
Synchroniseren lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:46
Timmy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:48:
[...]

Neem even contact op met hun servicedesk. Het zal op korte termijn vast niets veranderen, maar wellicht in de toekomst :) Ik heb zelf een Garmin en zou voor geen geld de aangeboden Fitbit willen ;)
Ze zijn in ieder geval net zo snel(ahum) als Ditzo met reageren op Facebook Messenger. Het antwoord was dat er op dit moment nog geen korte termijns plannen zijn voor het aanbieden van andere devices, maar ze ging het meenemen, dus wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:35
Ik ben wel geinteresseerd in asr Vitality, maar ik wil eerst nog wat meer informatie. Want wat is nu eigenlijk het verdienmodel van asr Vitality?

Een aantal dingen die ik zelf kan bedenken:
- Ditzo en De Amertsfoortse zijn niet de goedkoopste verzekeringen. Hiermee halen ze het grootste gedeelte van hun omzet binnen.
- Klantenbinding: inkomsten uit abonnementsgeld en zorgverzekeringen.. Men hoopt waarschijnlijk dat je op de lange termijn ook bij Ditzo/De Amersfoortse en asr Vitality klant blijft.
- Relatief gezondere klanten, want ik ga er vanuit dat de gemiddelde Vitalityklant al wat sportiever en fitter is. Hierdoor maken zij minder gebruik van zorg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Longcat
@oohh Ik maak al jaren 0 zorgkosten (buiten eigen risico). Goudmijntje voor een verzekeraar. Zelfs met honderden euro's aan cashbacks e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
oohh schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:52:
Ik ben wel geinteresseerd in asr Vitality, maar ik wil eerst nog wat meer informatie. Want wat is nu eigenlijk het verdienmodel van asr Vitality?
Vitality brengt weliswaar extra omzet maar met de uit te keren week-, maand- en jaardoelen zal het vermoedelijk geld gaan kosten. Daar staat tegenover dat ASR waarschijnlijk gezondere mensen als klant krijgt of mensen die het voornemen hebben om meer te gaan bewegen. Sportieve mensen hebben over het algemeen minder zorgkosten en dat komt het collectief ten goede omdat je meer gezonde mensen in je klantenbestand hebt en de zorgkosten minder dan gemiddeld zullen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Precies, alhoewel ik wel benieuwd zou zijn naar de daadwerkelijke cijfers.
Ik kan mij namelijk ook heel goed voorstellen dat mensen die actiever zijn dan anderen, dat die zoal vaker betrokken zijn bij verkeersongevallen en dat kan een duur grapje worden ( voor de verzekeraar )
Het zal zeker niet op alle vlakken goedkoper zijn en dan moeten die kosten van het vitality programma ook nog terugverdiend worden.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 08-12-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
Zit er ook aan te denken aan te haken. Onlangs een AW series 5 gekocht en loop hier nu zo'n 2 weken mee rond. Wat vragen
  • Moet ik altijd handmatig een activiteit starten om punten te kunnen scoren op 'hartslag'?
  • Worden de stappen van mij activiteit (e.g. squash) ook opgeteld bij de stappen van de dagactiviteit - en aan de hand daarvan bepaald wat het meesten is? (stappen gedurende dag + tijdens activiteit <> hartslag activieit)
  • Is je apple watch te 'triggeren' dat hij bijvoorbeeld aangeeft "20 min a 80%" heb je gehaald? Bijvoorbeeld bij interval trainingen of activiteiten waar je tussendoor langere pauzes neemt is het mogelijk slimmer om maar een deel van je acitveit te laten scoren ipv het geheel. Kun je dit op je AW aangeven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 13:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Is jullie opgevallen dat er in de webshop van Sparco (vanuit de App) een Enquetevraag komt (in te vullen t/m 24dec) welke vraagt wat we volgend jaar in de store erbij willen hebben (Meeste stemmen gelden en zal dan meteen per 1 jan 2021 in gaan):
  • Wehkamp Cadeaubon
  • VT Wonen Cadeaubon
  • Ici Paris Cadeaubon
Lekker Wehkamp kiezen allemaal... Is net als Bol.com een "wij verkopen alles" organisatie; ook woonaccessoires en parfum :P :D

[ Voor 3% gewijzigd door Richard op 08-12-2020 14:19 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
jassie256 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:14:
Zit er ook aan te denken aan te haken. Onlangs een AW series 5 gekocht en loop hier nu zo'n 2 weken mee rond. Wat vragen
  • Moet ik altijd handmatig een activiteit starten om punten te kunnen scoren op 'hartslag'?
  • Worden de stappen van mij activiteit (e.g. squash) ook opgeteld bij de stappen van de dagactiviteit - en aan de hand daarvan bepaald wat het meesten is? (stappen gedurende dag + tijdens activiteit <> hartslag activieit)
  • Is je apple watch te 'triggeren' dat hij bijvoorbeeld aangeeft "20 min a 80%" heb je gehaald? Bijvoorbeeld bij interval trainingen of activiteiten waar je tussendoor langere pauzes neemt is het mogelijk slimmer om maar een deel van je acitveit te laten scoren ipv het geheel. Kun je dit op je AW aangeven?
* Ja. Bijvoorbeeld door de Workout app of via Strava.
* Ja. Alle stappen van de 24 uren van de dag. Bij mij gaat de hartslag activiteit nu voor omdat die eerder is afgerond (stappen activiteit pas eind van de dag) en 200 of 300 punten oplevert. Ik heb nog geen activiteit gedaan waarbij ik veel stappen deed maar qua hartslag onder de 100 punten bleef.
* Hier ben ik ook wel benieuwd naar, heb ik nog niet kunnen vinden. Mogelijk moet je dan zelf echt steeds op pauze drukken. Het is het voor mij niet waard, activiteit die ik doe levert altijd wel 200 op eigenlijk en het 'set and forget' vind ik wel prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Slickk op 08-12-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathscythe1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 11:29
oohh schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:52:

Een aantal dingen die ik zelf kan bedenken:
- Ditzo en De Amertsfoortse zijn niet de goedkoopste verzekeringen. Hiermee halen ze het grootste gedeelte van hun omzet binnen.
- Klantenbinding: inkomsten uit abonnementsgeld en zorgverzekeringen.. Men hoopt waarschijnlijk dat je op de lange termijn ook bij Ditzo/De Amersfoortse en asr Vitality klant blijft.
- Relatief gezondere klanten, want ik ga er vanuit dat de gemiddelde Vitalityklant al wat sportiever en fitter is. Hierdoor maken zij minder gebruik van zorg.
Vergeet ook niet de data die ze verzamelen van alle deelnemers. Zoiets vertegenwoordigt waarschijnlijk ook een hoop waarde voor a.s.r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
jassie256 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:14:
Zit er ook aan te denken aan te haken. Onlangs een AW series 5 gekocht en loop hier nu zo'n 2 weken mee rond.
Ik heb geen Apple dus alleen maar een antwoord op je tweede vraag. De stappen worden gedurende de dag berekend, als daar een stuk hardlopen tussenzitten dan telt het lekker door. Echter zul je al snel zien dat je meer verdient met 'hartslag' en dat je daarmee meer punten scoort. Uiteindelijk kan je maximaal 300 punten per dag met één van beide halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
deathscythe1 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:09:
Vergeet ook niet de data die ze verzamelen van alle deelnemers. Zoiets vertegenwoordigt waarschijnlijk ook een hoop waarde voor a.s.r.
Het bedrijf dat Vitality in Nederland op de markt brengt is weliswaar een ASR onderneming maar staat apart van de verzekeraars. Volgens de privacy voorwaarden worden alleen je NAW-gegevens en Vitality-status (brons, zilver, goud of platinum) met de verzekeraar gedeeld, dat is nodig om de korting op de extra verzekeringen te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Timmy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb geen Apple dus alleen maar een antwoord op je tweede vraag. De stappen worden gedurende de dag berekend, als daar een stuk hardlopen tussenzitten dan telt het lekker door. Echter zul je al snel zien dat je meer verdient met 'hartslag' en dat je daarmee meer punten scoort. Uiteindelijk kan je maximaal 300 punten per dag met één van beide halen.
Ter verduidelijking; met alleen het aantal stappen kun je geen 300 punten op een dag halen. De max beloning voor 15.000+ stappen is 200 punten.

[ Voor 6% gewijzigd door Slickk op 08-12-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Zojuist bevestigingsmail van Apple ontvangen dat mijn Watch onderweg is. Ik ga deze hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken en ben van plan te verkopen. Ik las hier al wat mensen die ‘m doorverkocht hebben. Is er ook al iemand geweest die ‘m direct bij Apple geretourneerd heeft voor ofwel geld ofwel een ander product? Zou dat ook een mogelijkheid zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Jixreme schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:04:
Is er ook al iemand geweest die ‘m direct bij Apple geretourneerd heeft voor ofwel geld ofwel een ander product? Zou dat ook een mogelijkheid zijn?
Je hebt de Apple watch echter niet van Apple maar van Sparco gekocht, daar zal je het horloge naar terug moeten sturen of in ieder geval met hun overleggen. Gezien de samenwerking van Sparco met ASR vermoed ik dat ze het retourproces, en daarmee het vervallen van de kickback, ook wel hebben uitgewerkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:47
ASR vitality is een mooi initiatief, met een ruime beloning voor een gezonde inspanning. Zullen we niet de grenzen opzoeken om nog meer profijt te halen uit het initiatief en daarmee het geheel mogelijk om zeep helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• foekebooij
Jixreme schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:04:
Zojuist bevestigingsmail van Apple ontvangen dat mijn Watch onderweg is. Ik ga deze hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken en ben van plan te verkopen. Ik las hier al wat mensen die ‘m doorverkocht hebben. Is er ook al iemand geweest die ‘m direct bij Apple geretourneerd heeft voor ofwel geld ofwel een ander product? Zou dat ook een mogelijkheid zijn?
Zelf heb ik hem weer doorverkocht en mijn garmin weer gaan gebruiken.
Op v en a zie je meer advertenties van tweakers die voor deze optie kiezen.
Je kan uit gaan van je aanschafprijs van 459 (serie 6 44 mm) en een verkoop prijs 400 (niet geopend), 375 (geopend en gebruikt zoals ik). Dus na 3-4 maanden je doelen halen, heb je het verlies terugverdiend en alles erna is winst...

Gezien je hem niet bij apple heeft gekocht, zal apple hem niet omruilen of je geld terug geven.
Mocht je kiezen om hem terug te sturen, zal prima moeten mogen, maar dan kom je niet in aanmerking voor de cashback (want die heb je dan immers gehad door het terugsturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Dank voor de reacties, de consensus klinkt helder en aannemelijk. Ik ga zodra de Watch binnen is deze een tijdje uittesten en vergelijken met mijn huidige horloge, vervolgens een afweging maken om een van de twee wellicht in mijn omgeving door te verkopen.

Veel sportplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
Volgens m’n Watch app had ik er een uur opzitten, maar Strava zegt uiteindelijk 59min 39seconden. 200 punten ipv 300 dus, zonde. :+ Gister ook al net 50 gekregen ipv 100. Gelukkig is de maand december lang.

• wmeester
Slickk schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:56:
Volgens m’n Watch app had ik er een uur opzitten, maar Strava zegt uiteindelijk 59min 39seconden. 200 punten ipv 300 dus, zonde. :+ Gister ook al net 50 gekregen ipv 100. Gelukkig is de maand december lang.
Ohw, dat is zonde. Ik knijp hem ook met mijn activiteiten. Heb nu 2x 1u40min gelopen en iedere keer de 300 punten gehaald. Ik moet dan wel een gem hs van >109 hebben dus mag niet te langzaam lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Dat is de les: zorg dat je een half minuutje over die 20, 30, 60 of 90 minuten heen gaat :)

Ik hoef vandaag geen poot meer uit te steken. Vanmorgen even gaan hardlopen en de 200 punten zijn binnen. Samen met de 100 punten op ma, di, wo zit ik dus al op koers voor mijn weekdoel van 800. (100 punten lukt me altijd wel en als ik een keer tekort kom dan kan ik een extra 200 doen).

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:46
Herkenbaar, ik heb daarom dinsdag expres een rondje extra door de straat gelopen, zodat ik op 31 minuten uitkwam i.p.v. net aan de 30..
Vandaag tijdens de lunch een flinke blok om doen, morgen weer hardlopen en dan zit ik ook weer aan de 500+ punten :)

[ Voor 30% gewijzigd door darkkingll op 10-12-2020 10:09 ]

• Slickk
t_captain schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:08:
[...]

Dat is de les: zorg dat je een half minuutje over die 20, 30, 60 of 90 minuten heen gaat :)

Ik hoef vandaag geen poot meer uit te steken. Vanmorgen even gaan hardlopen en de 200 punten zijn binnen. Samen met de 100 punten op ma, di, wo zit ik dus al op koers voor mijn weekdoel van 800. (100 punten lukt me altijd wel en als ik een keer tekort kom dan kan ik een extra 200 doen).
Ja het was de eerste keer dat ik met alleen m'n Apple Watch ging hardlopen zonder iPhone. Blijkbaar reageert de Watch dan wat anders en na 5 minuten lopen van app geswitcht... Achteraf gezien had ik aan 20 minuten ook genoeg gehad voor deze 200 punten gezien ik boven 80% van m'n hartslag zat. Achja.

Ik merk in ieder geval dat het een extra stok achter de deur is en dat ik meer focus op het wel halen van m'n punten dan op dat het slechts 1 graad boven 0 is. Ook wel benieuwd hoe ik hier over anderhalf jaar over denk, haha.

• mrmatiz87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kan toch ook de Apple Watch synchroniseren met ASR Vitality? Dan pakt hij de data van het horloge. Ik ben van plan om mijn Garmin te koppelen en niet Strava, aangezien Strava vaak wat kleine afwijkingen heeft ten opzichte van mijn Garmin.

• Slickk
mrmatiz87 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:37:
[...]

Je kan toch ook de Apple Watch synchroniseren met ASR Vitality? Dan pakt hij de data van het horloge. Ik ben van plan om mijn Garmin te koppelen en niet Strava, aangezien Strava vaak wat kleine afwijkingen heeft ten opzichte van mijn Garmin.
Zeker, maar Vitality neemt alleen de hartslag van één en dezelfde activiteit, niet een combinatie van twee of drie achter elkaar.

De afwijking zat hem trouwens in de pauzes; in totaal heb ik ongeveer 30 seconden moeten wachten tijdens het oversteken. De totale tijd zat daarom wel boven een uur, maar de 'beweegtijd' niet. Komt ook omdat ik het zo heb ingesteld dat alle apps (Workout/Strava/WorkOutdoors) automatisch op pauze gaan zodra ik stil sta. Dan klopt m'n gemiddelde hardlooptijd wat meer, maar werkt hiermee wat in m'n nadeel.

[ Voor 28% gewijzigd door Slickk op 10-12-2020 11:43 ]

• wmeester
Vandaag een bericht gekregen dat ze ten onrechte 3,50 hadden afgeschreven en dat ze het gaan terugstorten. Ik had de afschrijving wel voorbij zien komen maar gelukkig was het geen wereldbedrag. Fijn dat ze er zelf zijn achtergekomen en dat het hersteld wordt.

• foekebooij
Ik vind het allemaal wel geinig.

Je moet rekening houden met pauze en gemiddelde hartslag, verdeling van je trainingen in de week maar ook in de maand. Waardoor je op zondag nog gaat denken, "ik heb zin om te sporten maar laten we dat maar niet doen, deze week heb ik mijn doel al en morgen begin ik weer op 0". Anderzijds ga je vaker korte stukjes sporten, dan het doen van marathon sessies. Eergisteren per ongelijk bij het starten van de run, op pauze gedrukt, kwam er halverwege de run tegen om uiteindelijk nog circkeltjes door de buurt te rennen om maar op een netto tijd van meer dan 20 minuten te komen en een gemiddelde hartslag van 153.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
foekebooij schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:02:
Je moet rekening houden met pauze en gemiddelde hartslag, verdeling van je trainingen in de week maar ook in de maand.
Voor je maanddoel hoef je geen gekke dingen uit te halen, die van mij is al weer binnen >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUdzBmOxNEnU5icsM1bfF7T97NI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5mGSv7TAKukfBP1GegClDGvm.jpg?f=fotoalbum_large

• Longcat
foekebooij schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:02:
"ik heb zin om te sporten maar laten we dat maar niet doen, deze week heb ik mijn doel al en morgen begin ik weer op 0".
Daar heb ik geen last van. Ik wil zeker zijn dat ik m'n Apple Watch cashback haal, dus ik probeer continu zoveel mogelijk punten te halen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:30

Cis

JohanNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:31:
Precies, alhoewel ik wel benieuwd zou zijn naar de daadwerkelijke cijfers.
Ik kan mij namelijk ook heel goed voorstellen dat mensen die actiever zijn dan anderen, dat die zoal vaker betrokken zijn bij verkeersongevallen en dat kan een duur grapje worden ( voor de verzekeraar )
Het zal zeker niet op alle vlakken goedkoper zijn en dan moeten die kosten van het vitality programma ook nog terugverdiend worden.
Het gaat natuurlijk om het grote plaatje. Als nou maar gewoon de meeste mensen die gezond zijn naar ditzo gaan, en de ongezonde mensen bij zilveren kruis en Achmea blijven, dan is asr de lachende derde :)
Immers: dikke mensen hebben een grotere kans om geraakt te worden door een auto (want: meer oppervlakte). En ongezonde mensen die 4km/u lopen, doen er ook langer over om de weg over te steken.
Enfin, onderaan de streep weet ASR heel goed wat ze aan het doen is. (En het is wachten op andere zorgaanbieders die het minstens zo aantrekkelijk gaan maken om gezond te blijven of worden).

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Longcat
Cis schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:33:
[...]

Immers: dikke mensen hebben een grotere kans om geraakt te worden door een auto (want: meer oppervlakte).
_O-
Er zijn veel redenen dat je graag géén mensen met overgewicht/obesitas in je klantenbestand wil hebben als zorgverzekeraar, maar een grotere kans op auto-ongelukken als gevolg van meer lichaamsoppervlakte is er volgens mij niet een.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis

Cis

Longcat schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:50:
[...]

_O-
Er zijn veel redenen dat je graag géén mensen met overgewicht/obesitas in je klantenbestand wil hebben als zorgverzekeraar, maar een grotere kans op auto-ongelukken als gevolg van meer lichaamsoppervlakte is er volgens mij niet een.
Het was ook sarcastisch bedoeld. Voor zover niet duidelijk. :+
Ik wilde alleen op satirische wijze duidelijk maken dat een verzekeringsmij dit doet omdat ze er (indirect) financieel op vooruit gaat. Verder zie ik geen directe reden waarom een ASR dit zou doen.
Maar ik houd me aanbevolen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
Ze doen het inderdaad niet uit liefdadigheid. De reden dat je Vitality kan nemen zonder een verzekering bij Ditzo/Amersfoortse is omdat je uiteindelijk wel daar verzekerd moet zijn, en dat doe je toch wel om je AW cashback compleet te maken. De reden dat ze met relatief grote cashbacks kunnen strooien is dat bewegen héél gezond is en niet bewegen tot ontiegelijk hoge zorgkosten leidt. Ze proberen dus hun bestaande klantenbestand meer in beweging te krijgen en/of klanten die veel bewegen (en weinig zorgkosten maken) binnen te halen. Dat er uiteindelijk onder de streep meer overblifjt mag duidelijk zijn.
Overigens zullen ze voor die Apple Watches ook heus niet het volle pond betalen en voor een 5 euro bol.com kaart vast ook niet. Door die cadeaukaarten ga je meer besteden bij de deelnemende webshops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Longcat schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:55:
Ze doen het inderdaad niet uit liefdadigheid. De reden dat je Vitality kan nemen zonder een verzekering bij Ditzo/Amersfoortse is omdat je uiteindelijk wel daar verzekerd moet zijn, en dat doe je toch wel om je AW cashback compleet te maken. De reden dat ze met relatief grote cashbacks kunnen strooien is dat bewegen héél gezond is en niet bewegen tot ontiegelijk hoge zorgkosten leidt. Ze proberen dus hun bestaande klantenbestand meer in beweging te krijgen en/of klanten die veel bewegen (en weinig zorgkosten maken) binnen te halen. Dat er uiteindelijk onder de streep meer overblifjt mag duidelijk zijn.
Overigens zullen ze voor die Apple Watches ook heus niet het volle pond betalen en voor een 5 euro bol.com kaart vast ook niet. Door die cadeaukaarten ga je meer besteden bij de deelnemende webshops.
dat en dat een goed deel van de mensen hun doelen niet zullen halen in welk geval ze ook niks (minder) hoeven uit te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Zie ik het goed dat je meerdere activity trackers kunt koppelen? Dus bijv Google Fit (voor stappen) én Strava (voor activities)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Cis schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 00:25:
Zie ik het goed dat je meerdere activity trackers kunt koppelen? Dus bijv Google Fit (voor stappen) én Strava (voor activities)?
Klopt

Ik heb hier nu een Apple watch en een Fitbit gekoppeld, welke beide zowel stappen als hartslag meten, maar het viel mij op dat de Fitbit echt veel meer stappen registreert en de Apple dan weer een hoger ( gemiddelde ) hartslag registreert.
Welke op de juiste manier meet is de vraag, maar ik gok geen van beide :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

JohanNL schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 00:35:
[...]

Klopt

Ik heb hier nu een Apple watch en een Fitbit gekoppeld, welke beide zowel stappen als hartslag meten, maar het viel mij op dat de Fitbit echt veel meer stappen registreert en de Apple dan weer een hoger ( gemiddelde ) hartslag registreert.
Welke op de juiste manier meet is de vraag, maar ik gok geen van beide :p
En ziet ASR dan dat het dezelfde activiteit is omdat het op hetzelfde tijdstip is geregistreerd? of kun je je Garmin én je Google fit koppelen en worden dan dubbele stappen geregistreerd?

Ik denk dat ik me er wel voor ga aanmelden. Omdat het een extra stimulans voor me is in deze Corona tijd. En mijn eigen gezondheid is eigenlijk belangrijker dan de paar tientjes die ik er extra mee verdien.

[ Voor 14% gewijzigd door Cis op 11-12-2020 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Timmy schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:11:
[...]

Voor je maanddoel hoef je geen gekke dingen uit te halen, die van mij is al weer binnen >:)
Dan zit je de meeste dagen op 300 punten? Kudos :)

Ik zit nu op 1400 punten voor december. Morgen tik cashback niveau 2 (9.36 euro) binnen. Een dikke week later niveau 3 (18.72).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
t_captain schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:53:
Dan zit je de meeste dagen op 300 punten? Kudos :)
Zoals anderen al gemerkt hebben is het soms ook een kwestie van "slim" registreren. Voorheen registreerde ik alleen de activiteit zelf, dat leverde bijna dagelijks 200 punten op. Maar nu start ik de registratie zodra ik het huis verlaat en stop het zodra ik weer thuis kom en daarmee kom ik op 60+% hartslag over 90+ minuten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flextrip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:52
Zien jullie in de app (op Android) ook jullie maanddoel voor de cashback? Het weekdoel kan ik zien, maar geen maanddoel. Nu vraag ik mij af of dat normaal is, of dat er iets misschien nog niet goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Cis schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:03:
[...]

En ziet ASR dan dat het dezelfde activiteit is omdat het op hetzelfde tijdstip is geregistreerd? of kun je je Garmin én je Google fit koppelen en worden dan dubbele stappen geregistreerd?
Nee, enkel de hoogste waardes tellen.
Dus stel ik heb 8000 stappen op mijn apple watch en 10000 op mijn fitbit, dan zal de vitality app dit zien als dat ik 10000 stappen heb gelopen.
En/of ik heb volgens mijn fitbit 60 minuten lang gemiddeld een hartslag van 120bpm gehad en volgens de Apple 60 minuten lang 130bpm, dan ziet de vitality app dit als dat ik 60 minuten lang gemiddeld 130bpm heb gehad.

Uiteindelijk tellen de hoogste waarden, dus krijg ik in dit voorbeeld de punten voor de 10000 stappen van de fitbit en de 60 min / 130bpm voor de hartslag van de apple watch.
( waarvan dan weer de hoogste puntenaantal tellen voor die dag )

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 11-12-2020 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Flextrip schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:07:
Zien jullie in de app (op Android) ook jullie maanddoel voor de cashback? Het weekdoel kan ik zien, maar geen maanddoel. Nu vraag ik mij af of dat normaal is, of dat er iets misschien nog niet goed werkt.
Ja is normaal, je ziet je maanddoel enkel op iOS
Maar, je krijgt wel een push notificatie als je een doel daarvan hebt gehaald, dus bij de 1000, 1500 en 2500 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Timmy schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:04:
[...]

Zoals anderen al gemerkt hebben is het soms ook een kwestie van "slim" registreren. Voorheen registreerde ik alleen de activiteit zelf, dat leverde bijna dagelijks 200 punten op. Maar nu start ik de registratie zodra ik het huis verlaat en stop het zodra ik weer thuis kom en daarmee kom ik op 60+% hartslag over 90+ minuten uit.
Dat is niet aan te raden als je de info uit de Apple Watch ook zelf gebruikt, o.a. de calorien zullen minder accuraat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• foekebooij
Natuurlijk ga ik voor het eerlijk binnenharken van de punten, maar misschien toch eens een echte tweaker worden en onderstaande in elkaar zetten, voor het geval er een blessure om de hoe komt kijken.

https://www.youtube.com/w...I&t=4s&ab_channel=novarad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 08:14
De Galaxy Watch3 is binnen. Ik denk dat ik dit volgend jaar ook maar ga proberen :)

Geen hardcore sporter hierzo trouwens, maar wel voornemens om een stuk meer te wandelen. Geen idee of dat voldoende punten gaat opleveren voor serieuze cashbacks, maar uiteindelijk gaat het natuurlijk vooral om a) 'de stok achter de deur' en b) of het goedkoper kan worden dan Ziezo.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Wellicht niet goed gezocht/gevonden, maar:

Telt een gezondheidscheck /enquete ook mee voor je weekdoel?
Dus stel: je moet 800 punten halen, maar door griep/verkoudheid/corona :+ ) kun je een week niet sporten. Kun je dan voedingscheck en de nietroken-check invoeren om alsnog 1000 punten te halen in die week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
Het lukt me de laatste tijd niet meer om de nodige hartslag te halen met krachttraining. Door al die cardio is m’n hart getraind en is de Max hartslag lager. Luxeprobleem... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Longcat schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:41:
Het lukt me de laatste tijd niet meer om de nodige hartslag te halen met krachttraining. Door al die cardio is m’n hart getraind en is de Max hartslag lager. Luxeprobleem... :')
Misschien moet je Insanity gaan doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 21:48
Kan de applewatch ook besteld worden als je een Android telefoon hebt? Ik zit op het Garmin platform, daar wil ik graag op blijven en niet overstappen op Apple en/of Fitbit. Zat eraan te denken om het apparaat dan te verkopen en daarvan een Garmin smartwatch te kopen. Iemand ervaring mee?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
roelieboelie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:52:
Kan de applewatch ook besteld worden als je een Android telefoon hebt? Ik zit op het Garmin platform, daar wil ik graag op blijven en niet overstappen op Apple en/of Fitbit. Zat eraan te denken om het apparaat dan te verkopen en daarvan een Garmin smartwatch te kopen. Iemand ervaring mee?
Je hebt een iPhone nodig om de Apple watch te kunnen bestellen.
Dus als je die niet hebt moet je er een lenen van iemand of toch een aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Longcat schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:41:
Oh ja? Werkt dat zo? :p

Dacht dat de Max hartslag meer iets te maken had met genetische aanleg en leeftijd.
Dus als je een beter, efficiënter en wellicht groter hart hebt gekregen dankzij trainingen, dan zou je simpelweg toch gewoon zwaarder moeten trainen om weer de hogere hartslag te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Cis schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:32:
Kun je dan voedingscheck en de nietroken-check invoeren om alsnog 1000 punten te halen in die week?
Nee, alleen voor je jaardoel.
Alleen punten die je haalt met stappen of hartslag tellen mee voor je weekdoel en maandoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
JohanNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:59:
Je hebt een iPhone nodig om de Apple watch te kunnen bestellen.
Kleine toevoeging, een ipad werkt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
JohanNL schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:04:
[...]

Oh ja? Werkt dat zo? :p

Dacht dat de Max hartslag meer iets te maken had met genetische aanleg en leeftijd.
Dus als je een beter, efficiënter en wellicht groter hart hebt gekregen dankzij trainingen, dan zou je simpelweg toch gewoon zwaarder moeten trainen om weer de hogere hartslag te bereiken.
Ik bedoel niet dat mijn max hartslag in het algemeen is gedaald, maar dat mijn hartslag lager is bij dezelfde activiteiten en dezelfde inspanning. Het wordt dus steeds moeilijker om de gemiddelde hartslag te halen die nodig is voor punten. Met krachttraining is de hartslag sowieso al niet zo hoog. Voor hoge hartslag moet je echt cardio doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 08:27

tomic

Smexylittlebabe!

wmeester schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:52:
[...]

Ohw, dat is zonde. Ik knijp hem ook met mijn activiteiten. Heb nu 2x 1u40min gelopen en iedere keer de 300 punten gehaald. Ik moet dan wel een gem hs van >109 hebben dus mag niet te langzaam lopen.
Interessant dat je zegt een gemiddelde hartslag van 109 moet hebben. Is dat een definitief getal? Ik bedoel; mijn moeder van 70 moet dat ook gemiddeld halen? En mijn neefje met fysieke beperking?

Geen aanval; maar dit is wel generaliserend van ASR.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:34
tomic schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:42:
[...]

Interessant dat je zegt een gemiddelde hartslag van 109 moet hebben. Is dat een definitief getal? Ik bedoel; mijn moeder van 70 moet dat ook gemiddeld halen? En mijn neefje met fysieke beperking?

Geen aanval; maar dit is wel generaliserend van ASR.
220 - je leeftijd is je max hartslag. Aan de hand daarvan wordt je 60%, 70% etc waarde bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Rub147 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:53:
[...]

220 - je leeftijd is je max hartslag. Aan de hand daarvan wordt je 60%, 70% etc waarde bepaald.
En ook dat is natuurlijk nattevingerwerk. Maar goed, ze moeten ergens de grens trekken en een ijkpunt vaststellen.
Vanmiddag een reacreatief dubbelpartijtje getennist. Na 120 minuten kwam ik precies op 109HS uit. Dat was dus mooi 300 punten.
Het voelt niet echt als een inspanning. Heel anders dan bijv joggen of wielrennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
Cis schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:12:
En ook dat is natuurlijk nattevingerwerk. Maar goed, ze moeten ergens de grens trekken en een ijkpunt vaststellen.
Er zijn verschillende formules om tot een maximale hartslag te komen maar dit is de simpelste, minste fraudegevoelige en waarschijnlijk de meest gebruikte. Andere formules zijn bijvoorbeeld op leeftijd en gewicht gebaseerd en daarmee door de Vitality deelnemer te beïnvloeden (plotseling een zeer hoog gewicht...). Voor een echte waarde zul je een fysieke test moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Timmy op 12-12-2020 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Ik 'mag' toch 1 jaar lid zijn van Vitality zonder een verzekering bij Ditzo / Amersfoortse?
Dat zou idealiter dan op 01 januari ingaan.

Dan meteen apple watch kopen via hun, 12 maanden cashback (als) ik mijn doelen haal. Dan nog een jaar via Ditzo in 2022 ''verplicht' met 4 maanden gratis, tweede deel van de cashback en korting op aanvullend verzekering eventtueel.

Dat is nu het plan. Met 10.000 stappen per dag moet dat lukken. Bovendien doe ik veel workouts van internet voor de PC, gewoon in de kamer. Dan is mijn hartslag > 80% gemiddeld. Volgens mij moet het lukken of zie ik wat over het hoofd?

Ik ben nogal optimistisch ingesteld. : }:O

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballys
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:20
Ik heb me aangemeld, ben eerder bij ditzo verzekerd geweest en dat beviel prima.
Vorige week is mn apple watch stuk gegaan, dus een nieuwe besteld en dan beginnen.
Mijn gezondheid mag wel verbeterd worden dus hoop dat dit een goede motivatie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
tomic schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:02:
Dat is nu het plan. Met 10.000 stappen per dag moet dat lukken. Bovendien doe ik veel workouts van internet voor de PC, gewoon in de kamer. Dan is mijn hartslag > 80% gemiddeld. Volgens mij moet het lukken of zie ik wat over het hoofd?
Houd er rekening mee dat je punten krijgt voor stappen of hartslag, niet voor beide. Je krijgt de punten voor de activiteit die op die dag de meeste punten oplevert.

Zonder Ditzo of De Amersfoortse verzekering mag je inderdaad 1 jaar meedoen aan Vitality. Je lidmaatschap gaat in op de dag dat je je aanmeldt en vervolgens gaat je maanddoel tbv de Apple Watch in op de eerst volgende gehele kalendermaand.

In jouw geval zou registreren op 1 januari en het bestellen van de Apple Watch op 1 januari betekenen dat je eerste kickback-maand de maand februari zal zijn. Ik vermoed daarom dat je "slechts" 11 maanden recht hebt op de Apple Watch kickback. Tenminste als je daarna niet een verzekering afsluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
tomic schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:02:
Ik 'mag' toch 1 jaar lid zijn van Vitality zonder een verzekering bij Ditzo / Amersfoortse?
Dat zou idealiter dan op 01 januari ingaan.

Dan meteen apple watch kopen via hun, 12 maanden cashback (als) ik mijn doelen haal. Dan nog een jaar via Ditzo in 2022 ''verplicht' met 4 maanden gratis, tweede deel van de cashback en korting op aanvullend verzekering eventtueel.

Ik ben nogal optimistisch ingesteld. : }:O
Moet lukken inderdaad, alleen krijg je wel die 4 maanden gratis dan niet ( t.w.v. €14 ) of hier moet je in iedergeval niet op rekenen
En zowel dan zouden de klanten van Ditzo voor komend jaar die korting ook nog eens dat jaar daarna kunnen krijgen lijkt mij, dus loop je alsnog die €14 mis.
Verder geen cashback op eventuele aanvullende verzekeringen bij Ditzo voor aankomend jaar.

Maar je hebt gelijk, via deze weg zou het allemaal net ietsje goedkoper kunnen, alhoewel je wel min of meer verplicht wordt volgend jaar voor Ditzo/Amersfoortse te kiezen, maar dat hebben diegene die nu al voor Ditzo kiezen natuurlijk ook.
En zoals @Timmy al opmerkt wordt je maanddoel een maand opgeschoven, waardoor je eigenlijk over 2 jaar ook weer bij Ditzo/Amersfoortse moet zitten om die laatste maand cashback te krijgen.
Natuurlijk gaat dat dan maar om €19,50 o.i.d. en zou het kunnen zijn dat er een ander/beter aanbod voor jou is waar je meer voordeel uithaalt op dat moment dan die €19,50, maar het is even iets om rekening mee te houden.
Het wordt er daarnaast ook niet makkelijker door en zo ontzettend verschilt het ook niet behalve als je echt specifieke dingen nodig hebt.

Even een snelle berekening waarbij ik ervan uit ga dat je genoeg hebt aan een basisverzekering met alle ziekenhuizen erin en max ER:

Bij Ditzo kost je dit €92,35 per maand, bij de goedkoopste verzekering van '' Jaaah '' kost dit €89 per maand*
*waarbij je wel alles via een app op je telefoon moet regelen, inclusief digitale zorgpas
Dat zou dus €40,20 per jaar schelen - die €14 van de vitality korting kom je €26,20 goedkoper uit.

Maar als voorbeeld, je wil hierbij dan ook nog 9 keer fysio en buitenlanddekking ( Europa ) hebben, dan wordt het al weer een ander verhaal.
De goedkoopste zou dan zijn De Friesland met een premie van €99,95 en bij Ditzo kost dit €100,60.
In de basis dus ook net wat duurder ( €7,80 ), maar dankzij de 4 maanden gratis van vitality is Ditzo dus alweer goedkoper en daarbij komt dat je 5 maanden aanvullende zorg terug kunt verdienen.
Het gaat hierom '' zorggoed '' die €8,25 kost per maand / €99 per jaar zonder jaarbetaling korting, waarvan je dus 5 x €8,25 ( €41,25 ) terug kunt verdienen, waardoor deze aanvullende verzekering bovenop de basisverzekering je maar €57,75 zou kosten.
Uiteraard wel onder voorbehoud van dat je je jaardoel haalt :)

Het is dus maar net wat je nodig hebt en of het dan wellicht voordeliger uitkomt voor je om een jaar lang vitality te nemen zonder een verzekering van Ditzo/Amersfoortse.
In ieder geval wordt het er niet overzichtelijker en makkelijker door en is de potentiele winst die je kunt behalen door zo'n constructie ook best minimaal in de meeste gevallen.
Daarnaast als je nu al begint kun je al sparen voor de cadeaubonnen, dat zou in principe dan ook nog zo'n €8 voordeel opleveren i.t.t. de constructie die jij wilt doen.
Het is nu niet meer van toepassing, maar ik had mijzelf al aangemeld een paar dagen na de bekendmaking van de zorgverzekeringspremies en heb inmiddels al een cadeaukaart van €20 kunnen claimen.
Had ik dat niet gedaan en jouw constructie gevolgd - met enkel een basisverzekering van Jaaah max ER die ik dan wss had genomen in zo'n situatie - dan had ik naast de 4 maanden gratis vitality ook zo'n €25 ( met verrekening kosten/gratis maanden vitality ) misgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind het allemaalbl best lastig.

Al jaren bij Ditzo, dus maar eens die vier maanden gratis geprobeerd. Maandag starten. Vanaf volgend jaar kies ik voor 9 maal fysio als aanvullend pakket.

Kan ik daar dan cashback voor krijgen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
THE_BASE schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:14:
Ik vind het allemaalbl best lastig.

Al jaren bij Ditzo, dus maar eens die vier maanden gratis geprobeerd. Maandag starten. Vanaf volgend jaar kies ik voor 9 maal fysio als aanvullend pakket.

Kan ik daar dan cashback voor krijgen?
Ja je kunt tot 5 maanden terug krijgen als cashback als je het platinum jaardoel haalt.
Hiervoor moet je wel sowieso die healthcheck doen en de resultaten daarvan uploaden naar de app.
Daarnaast genoeg punten halen via o.a. die standaard vragenlijsten en activiteiten geregistreerd door je activity tracker, maar die haal je ruimschoots als je ook de week en maand doelen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
Wat nou als ik ga sporten voor mij pa? Dus hij de verzekering + AW en ik sporten met zijn AW. Bedoel we zijn beide even lang en ongeveer zelfde gewicht... maar zijn max hartslag zal natuurlijk ±35 lager liggen dan die van mij :)

Dit is meer een vraag om beter te begrijpen hoe het werkt (en/of niet werkt). Ik ga vooral lekker zelf sporten en het volgende week aanvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Nu online
jassie256 schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:27:
Dit is meer een vraag om beter te begrijpen hoe het werkt (en/of niet werkt). Ik ga vooral lekker zelf sporten en het volgende week aanvragen.
Dat zou natuurlijk kunnen, niemand kan het controleren. Wellicht is het uit de statistieken te halen maar ik vraag mij af of iemand daar naar zou kijken.

De niet verplichte jaarlijkse medische test (goed voor maximaal 15.000 punten) zal de verzekerde natuurlijk wel zelf moeten doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis

Cis

jassie256 schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:27:
Wat nou als ik ga sporten voor mij pa? Dus hij de verzekering + AW en ik sporten met zijn AW. Bedoel we zijn beide even lang en ongeveer zelfde gewicht... maar zijn max hartslag zal natuurlijk ±35 lager liggen dan die van mij :)

Dat zou fraude zijn. Maar ik denk niet dat iemand het zal doorhebben.
Zelfde geldt voor 1) je hondenpoep niet opruimen in de speeltuin , of 2) vuurwerk afsteken in een park, of 3) iets jatten bij de lokale groenteboer. De pakkans is minimaal. Als jij je er goed bij voelt, moet je het doen. :)

Voor zover ik heb begrepen, ziet ASR geen individuele statistieken. De punten worden verwerkt door een externe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 13:24
Heeft iemand misschien ook ervaring met een fietstrainer/hometrainer en synchronisatie via Strava?

Morgen begint mijn eerste weekdoel en deze week heb ik alvast wat getest met het synchroniseren.
Ik heb een Xiaomi Mi Band 5 en synchroniseer deze middels de Notify & Fitness For Mi Band app met Strava en Google Fit.

Deze week heb ik een aantal keren gewandeld (en tussendoor wat sprintjes getrokken om mijn hartslag een beetje hoog te houden). Deze wandelingen heb ik naar Strava geëxporteerd en via Strava zijn ze naar a.s.r. Vitality gesynchroniseerd.
Ik heb hier ook punten voor ontvangen en de tijden en hartslagen uit Strava en Vitality komen precies overeen.

Vandaag heb ik even op de Tacx-trainer (fietstrainer) gezeten. Deze training heb ik vanuit de Notify & Fitness app gestart. Ik heb deze als 'Hometrainer' laten registreren en vervolgens naar Strava geëxporteerd. In Strava staat een tijd van 21m 31s en een gemiddelde hartslag van meer dan 80% van mijn maximale hartslag.
Als ik het goed heb, zou ik daar 200 punten voor moeten krijgen. Ik zie echter dat de a.s.r. Vitality app bij looptijd maar 6 minuten en 48 seconden heeft geregistreerd. De hartslag waarden komen wel overeen. Weet iemand misschien waarom de duur van de training niet helemaal is overgenomen?
Kan het misschien door de GPS komen? Die stond aan en op de kaart in Strava zie ik dat de locatie steeds een beetje verschoven is. Kan het zijn dat hij alleen die "bewegingen" heeft geteld?

Edit een dag later: Ik heb vandaag meer dan een uur gefietst en daarvoor wel 300 punten ontvangen via Strava.
De 200 punten voor de 21,5 minuten training van gisteren op de Tacx-trainer heb ik alsnog kunnen krijgen door deze met Google Fit te synchroniseren.

[ Voor 8% gewijzigd door Pazzie op 14-12-2020 20:25 . Reden: Update van een dag later ]

• THE_BASE
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoeveel stappen er gezet moeten worden voor punten?

Juist nu is het natuurlijk niet zoals normaal, maar zondag 12.000 stappen en 100 punten. Daarna helaas even door thuiswerken niet verder dan 5.000 stappen en 0 punten. Ligt de grens bij minimaal 10.000 stappen per dag?

Ik begrijp echt niet hoe ik punten verdiend. Vind het een draak van een applicatie.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Slickk
THE_BASE schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:12:

Juist nu is het natuurlijk niet zoals normaal, maar zondag 12.000 stappen en 100 punten. Daarna helaas even door thuiswerken niet verder dan 5.000 stappen en 0 punten. Ligt de grens bij minimaal 10.000 stappen per dag?

Ik begrijp echt niet hoe ik punten verdiend. Vind het een draak van een applicatie.
Vanaf 7500 stappen, hier staat alles duidelijk uitgelegd.

• Cis

Cis

THE_BASE schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:12:

Daarom staat het ook in de openingspost gemeld :)
(Let op: nu nog actueel, maar kan verouderde informatie zijn over enige tijd) :)
Stappen per dag vs. Vitality Punten*
5.000-7.490 - 0
7.500-9.999 - 50
10.000-14.999 -100
15.000+ - 200
* Dit is exclusief 60-plusbonus van 50 Vitality Punten

Aaneengesloten duur en hoogte van leeftijdsgebonden maximale hartslag (De formule voor je leeftijdsgebonden maximale hartslag is: 220 - je leeftijd. Dus als je 20 jaar bent. Dan is je leeftijdsgebonden maximale hartslag (220 -20 )= 200) vs. Vitality Punten*

Matig
20 minuten bij 60% - 0
20 minuten bij 70% - 100**
30 minuten bij 60% - 100
Krachtig
20 minuten bij 80% - 200
30 minuten bij 70% - 200
60 minuten bij 60% - 200
Langdurig krachtig
60+ minuten bij 70% -300
90+ minuten bij 60% -300

* Dit is exclusief de 60-plusbonus van 50 Vitality Punten
** Deze categorie is tijdelijk toegevoegd vanwege het coronavirus en komt in de toekomst weer te vervallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Cis schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:20:
[...]

Daarom staat het ook in de openingspost gemeld :)
(Let op: nu nog actueel, maar kan verouderde informatie zijn over enige tijd) :)

[...]
Excuses, heb een slaperig hoofd. Dan gaan we maar eens naar buiten vandaag, een wandeling maken. :)

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 19:25
Wat gebruikt de a.s.r Vitality app als golden source van het iOS platform.

Ik heb namelijk een Xaoimi Mi Band 5 met hartslagmeter en stappenteller. Deze gegevens komen uiteindelijk in de Health app van iOS.

Gebruikt de a.s.r. Vitality app dit als 'golden' source? Zoja, dan zou mijn Mi Band 5 ook toch moet werken? Of zie ik hier iets over het hoofd?

• Slickk
goodfella schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:09:
Wat gebruikt de a.s.r Vitality app als golden source van het iOS platform.

Ik heb namelijk een Xaoimi Mi Band 5 met hartslagmeter en stappenteller. Deze gegevens komen uiteindelijk in de Health app van iOS.

Gebruikt de a.s.r. Vitality app dit als 'golden' source? Zoja, dan zou mijn Mi Band 5 ook toch moet werken? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Dit lijkt mij van wel. Ik heb een borstband aan m'n Apple Watch gekoppeld waardoor hartslag ook in de Health app terug komt. (Nouja, dat komt het sowieso trouwens al, omdat de AW ook hartslag meet, maar vaak draag ik die tijdens het hardlopen op m'n mouw ipv pols) Het lijkt mij dat het niet uitmaakt of de Health app nu 'gevoed' wordt met data van een Apple Watch of direct van de iPhone zelf. Zolang het maar hartslag data is, die vervolgens weer doorgegeven wordt naar de Vitality app.

Daarom heb ik eerder ook al eens gedacht dat je met een goede bluetooth borstband (bijv via Aliexpress al voor €20) + iPhone er ook wel aan deel kunt nemen. Jouw Mi Band 5 is in wezen niks anders dan een bluetooth device die o.a. hartslag data naar je iPhone stuurt.

De 'golden source' is maar net wat je koppelt. Bij mij is dat Apple Gezondheid (Health app dus) en Strava. Andere opties zijn Fitbit, Garmin, Polar, Suunto en Withings. Veel workout apps bieden eerder een synchronisatie optie met één van die opties aan dan met Apple Gezondheid. Bijv Watch apps zoals WorkOutdoors syncen met Strava, waardoor het alsnog geregistreerd kan worden met Vitality.

Simpel gezegd:
Punten voor stappen (min 7500 stappen op één dag, dag begint 00:00 en eindigt 23:59:59): Mi Band 5 -> iPhone -> Apple Gezondheid -> Vitality.
Punten voor hartslag: dit moet bijgehouden worden, punten scoor je vanaf 20 minuten en langer. Je moet daarom nog wel iets vinden om een workout aan zetten op je Mi Band 5 of iPhone. Ik heb zelf niet een Mi Band, dus weet niet hoe dat zou kunnen. Op de Apple Watch heb je bijv Workout app waardoor dat mogelijk wordt. Op iPhone zelf ken ik alleen Strava (fietsen, hardlopen, wandelen).

[ Voor 31% gewijzigd door Slickk op 17-12-2020 10:22 ]

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 19:25
Slickk schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:14:
[...]
door het alsnog geregistreerd kan worden met Vitality.

Simpel gezegd:
Punten voor stappen (min 7500 stappen op één dag, dag begint 00:00 en eindigt 23:59:59): Mi Band 5 -> iPhone -> Apple Gezondheid -> Vitality.
Punten voor hartslag: dit moet bijgehouden worden, punten scoor je vanaf 20 minuten en langer. Je moet daarom nog wel iets vinden om een workout aan zetten op je Mi Band 5 of iPhone. Ik heb zelf niet een Mi Band, dus weet niet hoe dat zou kunnen. Op de Apple Watch heb je bijv Workout app waardoor dat mogelijk wordt. Op iPhone zelf ken ik alleen Strava (fietsen, hardlopen, wandelen).
Thanks.

Dus de Mi Band 5 gebruikt idd een "Mi Fit" app om dingen bij te houden. Dus a.d.h.v. van jouw data flow is het dan:

Mi Band 5 -> Mi Fit > -> Apple Gezondheid -> Vitality.

Met Mi Fit is het noodzakelijk om de workouts te starten en stoppen voor hartslagmetingen.
En voor stappen niet nee ik aan?

• Slickk
goodfella schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:54:
[...]

Thanks.

Dus de Mi Band 5 gebruikt idd een "Mi Fit" app om dingen bij te houden. Dus a.d.h.v. van jouw data flow is het dan:

Met Mi Fit is het noodzakelijk om de workouts te starten en stoppen voor hartslagmetingen.
Natuurlijk afhankelijk van welke data Mi Fi precies door kan geven, maar ik neem aan dat die ook de stappen onder de categorie Activiteit binnen Apple Health meegeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-05 14:30
goodfella schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:54:
[...]

Thanks.

Ik heb een Mi Band (4 denk ik), en mij lukte het niet om workouts te syncen met Vitality. Stappen verkoos Vitality overigens ook de stappen van de telefoon boven de stappen die ik met mijn Mi Band maakte..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Timmy schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:33:
[...]

Zonder Ditzo of De Amersfoortse verzekering mag je inderdaad 1 jaar meedoen aan Vitality. Je lidmaatschap gaat in op de dag dat je je aanmeldt en vervolgens gaat je maanddoel tbv de Apple Watch in op de eerst volgende gehele kalendermaand.

In jouw geval zou registreren op 1 januari en het bestellen van de Apple Watch op 1 januari betekenen dat je eerste kickback-maand de maand februari zal zijn. Ik vermoed daarom dat je "slechts" 11 maanden recht hebt op de Apple Watch kickback. Tenminste als je daarna niet een verzekering afsluit.
Als je nu aanmeldt en voor 17-12-21 Ditzo neemt een hun even je polisnr doorgeeft loopt het gewoon door.

Bron : mail van ASR als antwoord op mijn vraag.
Ik ga meedoen!

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 23:12

ralpje

Deugpopje

Zijn er ook mensen die (contact)sporten doen (waarbij je dus niet je activity tracker kunt dragen) en toch die activiteiten in Vitality opnemen? Hoe dan?
Ik bedoel, bij een potje voetbal/handbal/korfbal/judo/whatever wordt het niet gewaardeerd als je een (smart)watch draagt, maar het zijn wel de momenten waarop je flink kunt verdienen aan je punten op basis van hartslag. Hoe lossen jullie dat op?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
ralpje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:20:
Zijn er ook mensen die (contact)sporten doen (waarbij je dus niet je activity tracker kunt dragen) en toch die activiteiten in Vitality opnemen? Hoe dan?
Ik bedoel, bij een potje voetbal/handbal/korfbal/judo/whatever wordt het niet gewaardeerd als je een (smart)watch draagt, maar het zijn wel de momenten waarop je flink kunt verdienen aan je punten op basis van hartslag. Hoe lossen jullie dat op?
Waarom zou het niet kunnen bij de meeste sporten die jij noemt?
Dat men niet graag zo'n ( grote en dure ) Apple watch ziet kan ik mij iets bij voorstellen.
Maar iets als een compacte miband, fitbit, samsung fit e etc. zie ik toch weinig bezwaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 23:12

ralpje

Deugpopje

Omdat het (zeker bij wedstrijden in competitieverband) gewoon niet toegestaan is zoiets te dragen?
Daar gaat een beetje scheidsrechter gewoon op controleren voor aanvang. Net als op het dragen van ringen, oorbellen, kettinkjes, etc.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-05 18:30
ralpje schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:54:
Omdat het (zeker bij wedstrijden in competitieverband) gewoon niet toegestaan is zoiets te dragen?
Daar gaat een beetje scheidsrechter gewoon op controleren voor aanvang. Net als op het dragen van ringen, oorbellen, kettinkjes, etc.
Een compacte sportband leent zich daar uitstekend voor, met een zweetband eroverheen. Ik voetbalde altijd met een Fitbit, en later Miband, met daaroverheen een zweetband. Geen (KNVB categorie A) scheidsrechter heeft daar ooit moeilijk over gedaan.
Pagina: 1 ... 3 ... 40 Laatste