Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

DKjordy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:57:
[...]

Een compacte sportband leent zich daar uitstekend voor, met een zweetband eroverheen. Ik voetbalde altijd met een Fitbit, en later Miband, met daaroverheen een zweetband. Geen (KNVB categorie A) scheidsrechter heeft daar ooit moeilijk over gedaan.
Ik denk als je uitlegt aan de scheidsrechter dat het voor je weekdoel van ASR vitality is, dat er dan niet moeilijk over gedaan wordt inderdaad. :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Ruben. schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:56:
[...]

Ik heb een Mi Band (4 denk ik), en mij lukte het niet om workouts te syncen met Vitality. Stappen verkoos Vitality overigens ook de stappen van de telefoon boven de stappen die ik met mijn Mi Band maakte..
@Ruben.

Heb je enig idee waarom de stappen van de telefoon werd verkozen boven de Mi Fit stappen? Waren de stappen minder in de Mi Fit?

En geldt dit ook voor hartslagmetingen?

Het lijkt erop dat de a.s.r Vitality app alsnog beperkt (d.m.v. whitelist-achtige mechisme) om kan gaan met 3rd party Fitness apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
Vraagje betreft Apple Watch aankoop via a.s.r. Vitality.

Hoe ziet de factuur eruit van a.s.r Vitality? Wordt er op de factuur gespecificeerd dat het i.c.m. met het a.s.r Vitality programma is aangekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:42
Vandaag nieuw weekdoel gekregen. Eerste 3 weken 300 punten, toen 400 punten en nu al 500. Dat loopt hard op!
Er valt verder weinig te doen dus vanavond nog maar even een wandelingetje maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:31
goodfella schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:44:
Vraagje betreft Apple Watch aankoop via a.s.r. Vitality.

Hoe ziet de factuur eruit van a.s.r Vitality? Wordt er op de factuur gespecificeerd dat het i.c.m. met het a.s.r Vitality programma is aangekocht?
De factuur is van Sparco, maar rechtsboven staat het logo van ASR/vitality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 17:25
goodfella schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:42:
[...]

@Ruben.

Heb je enig idee waarom de stappen van de telefoon werd verkozen boven de Mi Fit stappen? Waren de stappen minder in de Mi Fit?

En geldt dit ook voor hartslagmetingen?

Het lijkt erop dat de a.s.r Vitality app alsnog beperkt (d.m.v. whitelist-achtige mechisme) om kan gaan met 3rd party Fitness apps.
Nee, stappen Mi Band waren meer. Ik heb in de Apple Gezondheid app zitten kijken of ik prioriteit kon geven aan de Mi Band boven m’n telefoon, maar zelfs als ik dit in Apple Gezondheid had gefixt pakte Vitality het niet goed op. Hartslagmetingen pakt hij helemaal niet op, aangezien de Mi Band geen workouts naar Apple Gezondheid synct. Dus alhoewel hij hartslag synct heeft Vitality ook een afgebakende workout nodig, welke dus niet werkte met de Mi Band.

Ik heb me er verder ook niet te druk om gemaakt aangezien ik nu een Apple Watch heb. Het antwoord op je tweede vraag: op de factuur staat rechtsbovenin het asr Vitality logo, verder staat het nergens vermeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
wmeester schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:54:
Vandaag nieuw weekdoel gekregen. Eerste 3 weken 300 punten, toen 400 punten en nu al 500. Dat loopt hard op!
Er valt verder weinig te doen dus vanavond nog maar even een wandelingetje maken!
Hier na drie weken nu de eerste keer 400 ook. Die week doelen zijn nog niet zo’n uitdaging maar mijn maand cashback moet ik nog wel even aan de bak. De lockdown zorgt daar gelijk voor 2x in de week CrossFit minder en meer uitdaging om te sporten aangezien mijn zoontje niet naar de opvang kan.

Ik moet nu nog 900 punten dus dat wordt nog paar keer hardlopen voor 200 per keer. Vanmorgen ook gedaan.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
VidaR-9 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:17:
[...]

Hier na drie weken nu de eerste keer 400 ook. Die week doelen zijn nog niet zo’n uitdaging maar mijn maand cashback moet ik nog wel even aan de bak. De lockdown zorgt daar gelijk voor 2x in de week CrossFit minder en meer uitdaging om te sporten aangezien mijn zoontje niet naar de opvang kan.

Ik moet nu nog 900 punten dus dat wordt nog paar keer hardlopen voor 200 per keer. Vanmorgen ook gedaan.
900 punten is nog te doen. Ik had mijn 2500 punten vorige week al. Die rondjes wandelen van 1,5 uur met stevige pas tellen 300 punten dus dan gaat het snel.
Bij een gewone werkdag, zonder extra wandelingetjes kom ik hier rond de 4000-5000 stappen. Dat telt dus niet. Hoop dat het vanavond nog een beetje droog wordt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:03
wmeester schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:44:
900 punten is nog te doen. Ik had mijn 2500 punten vorige week al. Die rondjes wandelen van 1,5 uur met stevige pas tellen 300 punten dus dan gaat het snel.
Of ga een stuk door de omgeving fietsen. De meeste mensen hoeven niet eens zo'n hoog tempo aan te houden om boven de 60% hartslag te komen. Een uurtje "frisse" lucht inademen en je bent weer 200 punten rijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerreber
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-12-2020
MoiZie schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:20:
Die Whatsapp hulp is wel nutteloos zeg... Ben al sinds vorige week bezig om Strava te koppelen met ASR. Ik log in via 'inloggen met google' en krijg dan een 403 error 'disallowed user agent'. Voor de grap een nep Strava account gemaakt met wachtwoord en gebruikersnaam ipv via Google; daar kan ik mee inloggen, maar de functie 'synchroniseer nu' werkt niet. In tegenstelling tot bij mijn google fit koppeling, waar een grote blauwe knop staat met 'synchroniseer', staat er bij de strava optie enkel 'laatst gesynchroniseerd op', volgende regel 'klik hier om te synchroniseren' en een rode button 'ontkoppel'. Gisteren en vandaag gesport, geen activiteiten dus geregistreerd... Iemand een idee?

Android 10 op oneplus one, en op Android 11 op een xiaomi redmi note 4. 2 telefoons, identiek probleem.
Het lukte mij ook niet om Strava aan asr Vitality te koppelen op mijn android toestel. Ik heb op de iPhone toen dit gedaan en dat werkte wel. Het zal iets te maken hebben met de Google authenticatie, misschien moet het via een browser lopen. Misschien kun je iemands iPhone even lenen om de koppeling tot stand te brengen. Daarna is hij gewoon zichtbaar op het Android toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:49
Ik heb twee vragen, hopelijk zijn er Vitality-gebruikers die hierop antwoord hebben.
  1. Ik ben regelmatig (voor werk) enkele dagen op zee zonder telefoonbereik. Hoe werkt dit met de registratie? Als ik na een paar dagen weer online kom, wordt mijn activiteit dan geupload (en krijg ik dus met terugwerkende kracht punten)?
  2. In relatie tot het eerste punt: is het mogelijk om de Apple Watch te 'delen'? Met andere woorden: als ik voor werk op zee zit, kan mijn vrouw dan de Apple Watch gebruiken bij het sporten en zo punten opbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb me net aangemeld bij ASR vitality. Echter, bij "voor jou" (linksonder in de IOS app), zie ik staan bij "deelnemende partners": Intersport, 5eu gift card. Eh... Ik wil straks bol.com bonnen... Enig idee waarom bol.com niet in de lijst staat?

Edit 1: oh ja, ik heb geen aangesloten verzekering. Alleen ASR vitality dus.

Edit 2: Dank aan @Kerreber . De app is inderdaad niet zo duidelijk, ik klik steeds verkeerd (in die onderzoekjes). Heb overigens besloten dat ik die onderzoekjes niet zo'n goed idee vind, dat is info die ik liever voor mezelf houdt. Hoeveel chips ik eet, of hoeveel gram groenten, dat te delen, dat is me die punten niet waard. Ik ga lekker hardlopen, daarmee red ik het prima.

[ Voor 50% gewijzigd door gysman11 op 21-12-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerreber
Spixo schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:05:
Ik heb twee vragen, hopelijk zijn er Vitality-gebruikers die hierop antwoord hebben.
  1. Ik ben regelmatig (voor werk) enkele dagen op zee zonder telefoonbereik. Hoe werkt dit met de registratie? Als ik na een paar dagen weer online kom, wordt mijn activiteit dan geupload (en krijg ik dus met terugwerkende kracht punten)?
  2. In relatie tot het eerste punt: is het mogelijk om de Apple Watch te 'delen'? Met andere woorden: als ik voor werk op zee zit, kan mijn vrouw dan de Apple Watch gebruiken bij het sporten en zo punten opbouwen?
Je kunt voor je weekdoel tot 6 dagen na de week (zondag 23:59u) nog synchroniseren voor je punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerreber
gysman11 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:14:
Ik heb me net aangemeld bij ASR vitality. Echter, bij "voor jou" (linksonder in de IOS app), zie ik staan bij "deelnemende partners": Intersport, 5eu gift card. Eh... Ik wil straks bol.com bonnen... Enig idee waarom bol.com niet in de lijst staat?

Edit: oh ja, ik heb geen aangesloten verzekering. Alleen ASR vitality dus.
Dat overzicht is een beetje vaag inderdaad, maar je krijgt ze wel. Ik heb er vandaag eentje ontvangen. Zodra je je eerste weekdoel haalt kun je de bijhorende reward inwisselen voor een tegoed. Dan kun je ook een account maken in de shop waar je de tegoeden kunt inwisselen en zul je bol.com als een van de opties zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Kerreber schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:25:
[...]

Dat overzicht is een beetje vaag inderdaad, maar je krijgt ze wel. Ik heb er vandaag eentje ontvangen. Zodra je je eerste weekdoel haalt kun je de bijhorende reward inwisselen voor een tegoed. Dan kun je ook een account maken in de shop waar je de tegoeden kunt inwisselen en zul je bol.com als een van de opties zien staan.
Maar je kunt toch pas een bol.com cadeaukaart aanvragen als je 4 tegoeden hebt gespaard?
Althans, ik zie alleen die van 20 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Cis schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:19:
Maar je kunt toch pas een bol.com cadeaukaart aanvragen als je 4 tegoeden hebt gespaard?
Althans, ik zie alleen die van 20 euro...
Klopt, voor bol heb je 4x tegoed nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:40
Inmiddels 5e week hier en moet nu 550 punten halen voor het weekdoel, begint Inmiddels dus al moeilijker te worden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:47
Ik ben sinds deze week ook ASR vitality gebruiker. Samen met mijn vriendin naar Ditzo overgestapt en ook maar een Vitality lidmaatschap genomen. Vandaag de eerste puntjes. Wel een tweetal vragen voor nu:

- Er werd reclame gemaakt van een Apple Watch die je kan kopen. Ik zie in de App alleen maar Fitbit aangeboden worden?
- Er wordt verwezen naar de webshop om je beloning uit te kiezen. De webshop ziet er echter leeg uit....Wellicht is dat het geval omdat ik nog onvoldoende punten heb? Had graag het aanbod willen zien....

Bijgevoegd de 2 plaatjes (fitbit en lege shop)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzGItBi9K77qeCtqliti6Nu7akc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0uIhsovVC2UpLLtus2NoYbQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xg1cnCAaA1eziZ9wufBE53NBRWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYxSAr8fju6iD3ggNL1C4tJ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door lucatoni op 21-12-2020 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben.
  • Laatst online: 05-08 17:25
lucatoni schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:14:
Ik ben sinds deze week ook ASR vitality gebruiker. Samen met mijn vriendin naar Ditzo overgestapt en ook maar een Vitality lidmaatschap genomen. Vandaag de eerste puntjes. Wel een tweetal vragen voor nu:

- Er werd reclame gemaakt van een Apple Watch die je kan kopen. Ik zie in de App alleen maar Fitbit aangeboden worden?
- Er wordt verwezen naar de webshop om je beloning uit te kiezen. De webshop ziet er echter leeg uit....Wellicht is dat het geval omdat ik nog onvoldoende punten heb? Had graag het aanbod willen zien....

Bijgevoegd de 2 plaatjes (fitbit en lege shop)

[Afbeelding]
Zoals ik het begreep kan je de Apple Watch alleen bestellen vanuit de iOS app, aangezien hij met Android niet voor Vitality te gebruiken is.

Webshop ziet er bij mij heel anders uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkFoyIOzyTtGu-6_YuSLRvF_Ozw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZJzvNg60oHaczHhT4xaKzpZw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
Ruben. schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:20:
[...]

Zoals ik het begreep kan je de Apple Watch alleen bestellen vanuit de iOS app, aangezien hij met Android niet voor Vitality te gebruiken is.

Webshop ziet er bij mij heel anders uit:
[Afbeelding]
Thanks voor je antwoord! Hopelijk ziet de webshop er ook zo uit wanneer ik voldoende punten heb (nu de eerste 100 binnen). Heb inderdaad Android, dus dat zou inderdaad verklaren dat de Apple Watch niet zichtbaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:24
lucatoni schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:22:
[...]

Thanks voor je antwoord! Hopelijk ziet de webshop er ook zo uit wanneer ik voldoende punten heb (nu de eerste 100 binnen). Heb inderdaad Android, dus dat zou inderdaad verklaren dat de Apple Watch niet zichtbaar is.
Ik kan beide bevestigen voor je, als je je eerste weekdoel hebt gehaald, krijg je je eerste shoptegoed en kan je jezelf aanmelden voor de webshop. Dan zie je hetzelfde overzicht als hierboven gepost.

Tevens kan je Apple Watch inderdaad alleen met een Apple device bestellen. Je kan dus met je account inloggen op een iPhone, Apple Watch bestellen en weer uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
lucatoni schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:22:
Je hebt inderdaad een Apple device nodig om de Apple watch te kunnen kopen. Dat lukt ook met een ipad. Overigens werkt de watch niet samen met Android dus je hebt sowieso een wel door Android ondersteunde wearable nodig...

De inhoud van de shop zie je later deze week als je je eerste weekdoel hebt gehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Overigens jammer dat terwijl ik me vandaag aangemeld heb (gisteren zie ik net, het is tijd om naar bed te gaan), ik pas op de 28ste mijn eerste weekdoel te zien krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldg
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-02-2021
Ik ga ook een poging wagen. Ben benieuwd.
Mijn vriendin overweegt het ook, echter wil ze het proberen met een Garmin horloge en dus de AW verkopen.
Weet iemand of alle Garmin horloges kunnen worden gekoppeld? Op ASR zelf staat alleen hoe je een Garmin horloge moet koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
roeldg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:27:
Mijn vriendin overweegt het ook, echter wil ze het proberen met een Garmin horloge en dus de AW verkopen.
Weet iemand of alle Garmin horloges kunnen worden gekoppeld? Op ASR zelf staat alleen hoe je een Garmin horloge moet koppelen.
Gebruikt je vriendin de Garmin Connect app? Dan zal het werken. Vitality verbindt namelijk met Garmin Connect na aanmelden/koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldg
Timmy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:40:
[...]

Gebruikt je vriendin de Garmin Connect app? Dan zal het werken. Vitality verbindt namelijk met Garmin Connect na aanmelden/koppelen.
Dank je. We gaan het horloge eerst maar eens afstoffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis

Cis

roeldg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:27:
Met Garmin Connect kun je makkelijk syncen.

Tip: koppel ook je strava account. Garmin hanteert de ruwe data; strava hanteert 'moving time'.
ASR pakt de activiteit met de meeste punten. Het kan dus zijn dat je net te weinig moving time hebt voor 30 minuten. Maar in Garmin heb je dan bijv 30:20, waardoor je alsnog 200 punten krijgt.
Andersom kan het ook in je voordeel werken. Als je net 2 hartslagen te kort komt voor je 70% of 80% doordat je rustmomenten hebt gehad, dan kan strava je redding zijn. Die heeft die tijd dan namelijk uitgefilterd. En dan komt je gem. hartslag hoger uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeldg
Cis schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:00:
[...]

Met Garmin Connect kun je makkelijk syncen.

Tip: koppel ook je strava account. Garmin hanteert de ruwe data; strava hanteert 'moving time'.
ASR pakt de activiteit met de meeste punten. Het kan dus zijn dat je net te weinig moving time hebt voor 30 minuten. Maar in Garmin heb je dan bijv 30:20, waardoor je alsnog 200 punten krijgt.
Andersom kan het ook in je voordeel werken. Als je net 2 hartslagen te kort komt voor je 70% of 80% doordat je rustmomenten hebt gehad, dan kan strava je redding zijn. Die heeft die tijd dan namelijk uitgefilterd. En dan komt je gem. hartslag hoger uit :)
Top. Aardige win-win gehalte lijkt mij. Heb je toevallig ook nog een advies als je een Apple watch to much vindt en je een bescheiden andere activity tracker met iPhone wil syncen aan Vitality? Maakt het nog bijvoorbeeld uit welke Fitbit je hebt? Dit kan ik niet vinden op de website.

[ Voor 4% gewijzigd door roeldg op 22-12-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ook aan het nadenken over aansluiten bij asr vitality en toevallig dat ik dit topic tegenkom. Goed om ook ervaringen te lezen. En voor mij misschien een makkelijkere keuze omdat ik al een AOV en zorgverzekering heb lopen bij de Amersfoortse. Wat mij tot nu toe heeft tegengehouden is dat ik niet wil dat Amersfoortse nog meer inzicht krijgt in mijn “gezondheid” om weer lekker een premieverhoging voor de AOV op te gooien. Mijn tussenpersoon heeft echter verzekerd dat de Amersfoortse geen data van je krijgt en dat dit verboden is. Dus daar ga ik dan maar vanuit.

Alsnog probeer ik te matchen of dit iets voor me is. Want in tegenstelling tot de meeste hier ben ik niet (meer) zo sportief helaas... Maar wil heel graag mijn levensstijl aanpassen. Korte omschrijving van mijn situatie.

Tot 7/8 jaar terug sportte ik 6 dagen in de week en moest me die ene dag echt inhouden om niets te doen. Het was doorgaans 3x per week voetbal en 3x per week fitness, soms fietsen tussendoor, hardlopen (buiten voetbal) nooit echt mijn ding geweest. En toen.. Toen studeerde ik af en ging fulltime werken voor een multinational, werkweken van 50/60 uur was geen uitzondering. Ik merkte snel dat ik sporten dus ook minder werd en tot het moment dat ik gewoon weken, maanden zelfs, niets aan sport deed. Volledig uit ritme, gewoonte en verslaving. Nu 8 jaar later (en 40 kilo later!), inmiddels eigen baas, vader van twee kids, en dus geen minder drukke tijden wil ik weer echt iets gaan doen aan beweging al is het maar om me weer gezond te voelen. Maar ik krijg maar de motivatie niet te pakken. Heb al een (via mijn vorige zorgverzekering) geprobeerd mee te doen aan een programma, maar was total waste of the money. Personal trainer aan gedacht, maar ik wil niet afhankelijk zijn van iemand anders, want als diegene weg is moet ik nog steeds wel de motivatie te hebben om door te gaan. Doel is dus ok weer verslaafd te raken aan sporten!

Ik ben nu dus echt in een slechte gezondheid (veel te zwaar, roken, drinken noem het maar op). Zien jullie enige kans dat dit programma juist weer voor motivatie zal zorgen? Wellicht dat ook de minder sportieve tweakers die hun ervaringen kunnen delen?

Dan ook nog een inhoudelijke vraag t.a.v. korting op aanvullende verzekeringen en AOV premie. Hiervoor heb je 25k punten nodig aan het einde van het jaar, waaronder je 15k punten kan scoren op gezondheidscheck. Maar die punten ga ik zeker niet halen, gezien bmi gewicht etc. en daarnaast nog roker (zie me zelf op dit moment niet stoppen, 15 kilo van de 40, gekomen in 4 maanden stoppen met roken en helaas werkt het dus niet andersom ;)...). Klopt mijn conclusie dat ik dus een korting op de premie sowieso kan vergeten of zie ik wat over het hoofd?

Alvast dank voor de ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

roeldg schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:41:
[...]

Top. Aardige win-win gehalte lijkt mij. Heb je toevallig ook nog een advies als je een Apple watch to much vindt en je een bescheiden andere activity tracker met iPhone wil syncen aan Vitality? Maakt het nog bijvoorbeeld uit welke Fitbit je hebt? Dit kan ik niet vinden op de website.
Er wordt gesynct met het fitbit platform. Dus het device staat daar los van.
Maar om punten voor activiteiten te krijgen, zul je natuurlijk wel hartslag moeten kunnen meten. Dus de instap Fitbit Inspire van de Vriendenloterij werkt daar niet voor.
Verder zal een slechte hartslagmonitor eerder te weinig dan te veel slagen meten. Dus dan schiet je jezef in de voet.
Ik ken de lineup van Fitbit niet. Geen idee hoe kwalitatief hun hrm is. Maar als je geeen externe hartslagband (ant+ of. bt) gaat gebruieken, lees dan vooral veel reviews alvorens je iets aanschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 09:12
Xtince schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:53:Klopt mijn conclusie dat ik dus een korting op de premie sowieso kan vergeten of zie ik wat over het hoofd?
Je kunt per jaar maximaal 20.000 punten verdienen door activiteiten (stappen, hartslag). Om de maximale premiekorting op de aanvullende verzekeringen te behalen heb je 25.000 punten nodig. De 5.000 punten die je te kort komt kan iedereen halen. Immers: puur al voor het laten doen van de gezondheidscheck ontvang je 5.000 punten (1.250 punten per onderdeel). Dit is ongeacht het resultaat van die check. Als het resultaat binnen de gezonde waarden ligt, krijg je extra punten bovenop die 5.000 die je sowieso krijgt. Ook kun je ieder jaar nog 500 punten halen door een gezondheidsvragenlijst in te vullen, en 500 punten door een voedingvragenlijst in te vullen. Enfin: theoretisch zijn 25.000 punten op jaarbasis en daarmee de maximale premiekorting op aanvullende verzekeringen dus voor iedereen mogelijk. Of het heel realistisch is dat je in een jaar 20.000 punten haalt op basis van stappen / hartslag is een vraag die heel persoonlijk is. Dat zal voor iedereen anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
20k punten dat zijn er 350 per week. Twee keer goed bewegen en je bent er...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Flappiewappie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:08:
20k punten dat zijn er 350 per week. Twee keer goed bewegen en je bent er...
Of 3x meer dan 10.000 stappen en die 50 haal je wel een keer door meer dan 7.500 stappen.

Die punten voor stappen zijn wel echt voordeel voor kleinere personen. Mijn vriendin haalt op dagen dat we ongeveer evenveel lopen, en ook samen buiten een stukje lopen, duidelijk meer stappen en dus ook vaker punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeester
Xtince schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:53:
Ook aan het nadenken over aansluiten bij asr vitality en toevallig dat ik dit topic tegenkom.
Knip
Klopt mijn conclusie dat ik dus een korting op de premie sowieso kan vergeten of zie ik wat over het hoofd?

Ik denk juist dat Vitality voor jou een motivatie kan zijn om iedere dag wat te doen.
Met stappen zetten haal je je punten al! Je hoeft niet aan gewichten te hangen, rennen of je in het zweet te werken. Een middagwandeling en/of een avondwandeling, in het weekend een iets langere wandeling en je bent er al. Dit is juist laagdrempelig.
Als je vraagt: kom laten we een stukje hardlopen is de drempel veel groter dan een wandeling te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 09-09 19:46
wmeester schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:24:
[...]

Ik denk juist dat Vitality voor jou een motivatie kan zijn om iedere dag wat te doen.
Met stappen zetten haal je je punten al! Je hoeft niet aan gewichten te hangen, rennen of je in het zweet te werken. Een middagwandeling en/of een avondwandeling, in het weekend een iets langere wandeling en je bent er al. Dit is juist laagdrempelig.
Als je vraagt: kom laten we een stukje hardlopen is de drempel veel groter dan een wandeling te maken.
Ook als het weekdoel steeds hoger wordt? Ik zal het voornamelijk van het wandelen moeten hebben, aangezien ik niet van plan ben om een smartwatch aan te gaan schaffen voor dit.

Hopelijk registreert de app dan wel goed de stappen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:56
Trichoglossus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:55:
[...]

Ook als het weekdoel steeds hoger wordt? Ik zal het voornamelijk van het wandelen moeten hebben, aangezien ik niet van plan ben om een smartwatch aan te gaan schaffen voor dit.

Hopelijk registreert de app dan wel goed de stappen... :+
De vraag ging over het halen van het jaardoel, die staat los van de weekdoelen.

De app registreert zelf eigenlijk niets qua data, is alleen een doorgeefluik die je punten geeft op basis van input van andere apps (bijv Fitbit, Apple Watch, Strava app, etc).

Weekdoelen halen gaat met alleen wandelen wel iets lastiger worden. Het hoogste weekdoel zit op 800 punten. Nu duurt het wel aardig wat weken voordat dat van je gevraagd wordt, maar toch. De weekdoelen zijn ook alleen maar een extraatje. Gezondheidstechnisch 'kloppen' de doelen nog steeds wel; genoeg stappen zetten iedere dag en minstens x uur per week matig intensief bewegen. Daarmee is in theorie 800 punten makkelijk te halen. Een stuk fietsen kan eigenlijk iedereen wel (mensen met lichamelijke beperkingen uitgezond helaas), met wat doortrappen zit je zomaar op 70% van je maximale hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

Slickk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:12:
[...]

De vraag ging over het halen van het jaardoel, die staat los van de weekdoelen.

De app registreert zelf eigenlijk niets qua data, is alleen een doorgeefluik die je punten geeft op basis van input van andere apps (bijv Fitbit, Apple Watch, Strava app, etc).

Weekdoelen halen gaat met alleen wandelen wel iets lastiger worden. Het hoogste weekdoel zit op 800 punten. Nu duurt het wel aardig wat weken voordat dat van je gevraagd wordt, maar toch. De weekdoelen zijn ook alleen maar een extraatje. Gezondheidstechnisch 'kloppen' de doelen nog steeds wel; genoeg stappen zetten iedere dag en minstens x uur per week matig intensief bewegen. Daarmee is in theorie 800 punten makkelijk te halen. Een stuk fietsen kan eigenlijk iedereen wel (mensen met lichamelijke beperkingen uitgezond helaas), met wat doortrappen zit je zomaar op 70% van je maximale hartslag.
Weekdoelen slechts een extraatje? Wordt alles berekend op basis van het jaardoel? En enkel de teruggave van kosten van een eventueel aangeschafte AW of Fitbit gaan over de weekdoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:31
@Saninl Nee de bol.com cadeaubonnen koop je van je punten die je krijgt door 4x een weekdoel te halen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 14:23
Saninl schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:08:
[...]
Weekdoelen slechts een extraatje? Wordt alles berekend op basis van het jaardoel? En enkel de teruggave van kosten van een eventueel aangeschafte AW of Fitbit gaan over de weekdoelen?
* Week: kadootjes of chaity donaties van 5 euro. Punten haal je alleen met beweging (stappen/hartslag)
* Maand: cashback op je fitness tracker. Punten haal je alleen met beweging (stappen/hartslag)
* Jaar: cashback op je verzekering. Punten haal je met bewegen, gezondheidsvragen en keuring.

Ik doe mee sinds 31-7.

Sindsdien heb ik 19 van de 20 weken de weekbeloning gescoord (ik kies telkens de Intersport giftcard. Bol.com vind ik een beetje omslachtig, 4 weken sparen richting een spaarkaart die je dan weer moet inwisselen).

Begin augustus heb ik mijn Apple Watch besteld en in gebruik genomen. Maanddoel voor deze cashback is op 1-Sep gaan lopen. Sindsdien 4x op rij binnengetikt.

Voor het jaardoel zit ik inmiddels op 34.300 punten. Daarmee heb ik status Kryptonite Platinum. Het levert me een cashback van 8% op mijn AOV premie over de periode 31-7 t/m 31-12 op. Netto zal dat een euro of 65 zijn.

Totale opbrengst dik 200 euro en counting :)

[ Voor 36% gewijzigd door t_captain op 28-12-2020 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
t_captain schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:16:
[...]

* Week: kadootjes of chaity donaties van 5 euro. Punten haal je alleen met beweging (stappen/hartslag)
* Maand: cashback op je fitness tracker. Punten haal je alleen met beweging (stappen/hartslag)
* Jaar: cashback op je verzekering. Punten haal je met bewegen, gezondheidsvragen en keuring.

Ik doe mee sinds 31-7.

Sindsdien heb ik 19 van de 20 weken de weekbeloning gescoord (ik kies telkens de Intersport giftcard. Bol.com vind ik een beetje omslachtig, 4 weken sparen richting een spaarkaart die je dan weer moet inwisselen).

Begin augustus heb ik mijn Apple Watch besteld en in gebruik genomen. Maanddoel voor deze cashback is op 1-Sep gaan lopen. Sindsdien 4x op rij binnengetikt.

Voor het jaardoel zit ik inmiddels op 34.300 punten. Daarmee heb ik status Kryptonite Platinum. Het levert me een cashback van 8% op mijn AOV premie over de periode 21-7 t/m 31-12 op. Netto zal dat een euro of 65 zijn.

Totale opbrengst dik 200 euro en counting :)
Goede toelichting inderdaad, ik benoemde het een extraatje omdat Xtince het alleen had over aanvullende verzekeringen en een weekdoel daar geen invloed op heeft. (Los van het feit dat je waarschijnlijk wel wat weekdoelen gaat halen als je het jaardoel ook wil halen volgens mij, denk niet dat je platinum kunt halen met alleen de gezondheidschecks e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met gezondheidscheck en vragenlijsten kom je tot 17.000 punten = status Zilver. Voor de rest zul je in beweging moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Laatst online: 09-09 10:54

tomic

Smexylittlebabe!

wmeester schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:24:
[...]

Een middagwandeling en/of een avondwandeling, in het weekend een iets langere wandeling en je bent er al. Dit is juist laagdrempelig.
Dat is wel erg subjectief, no offence. Maar voor de meeste mensen zal het wel gelden.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Delen ze de data van Vitality nou met Ditzo? Als verzekeraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

tomic schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:23:
[...]

Dat is wel erg subjectief, no offence. Maar voor de meeste mensen zal het wel gelden.
Wat fijn dat er 2 manieren zijn om punten te verdienen, he? :) Een half uurtje per dag stevig wandelen/hardlopen is voor mij veel makkelijker te halen dan 1,5 uur rustig wandelen. En het levert evenveel punten op. :)
Doe dat 4 keer per week en je hebt 800 punten per week / 40.000 punten per jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ferra schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:41:
Delen ze de data van Vitality nou met Ditzo? Als verzekeraar?
Zie de privacy voorwaarden. Het korte antwoord, nee behalve wat nodig is om eventueel kortingen te verrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Cis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:54:
Doe dat 4 keer per week en je hebt 800 punten per week / 40.000 punten per jaar. :)
Het maximale aantal punten dat je voor je jaardoel met bewegen (hartslag of stappen) kan verdienen is 20.000 punten. Voor je week- en maanddoel is er geen maximum.

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:51
Ik heb me inmiddels ook aangemeld via de Ditzo zorgverzekering. De app voor iOS vond ik wel een beetje apart reageren, tijdens het registeren liep mijn telefoon steeds half vast maar inmiddels is alles gelukt.

Apple Watch ook besteld, wordt binnen 14 werkdagen geleverd volgens Sparco. Ben benieuwd of ik alle doelen ga halen :)

Just do it.

• t_captain
Je Apple Health app is een aardige indicator van je huidige niveau van activiteit. Zit je stappenteller doorgaans wel aan de 10k per dag, dan ga je in ieder geval volle bak scoren :) Zo niet, dan moet je het van sportinspanningen hebben, om de dag een half uurtje ertegenaan en je zit ook gebeiteld.

• dmdrp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Probeer uit te zoeken of het nog uit maakt of het nu beter is om juist voor of na 1 januari aan te melden ivm met het meenemen van je status na het 1e jaar Kom er niet aan uit, iemand die het weet? Voor mij is het jaardoel/status het belangrijkse aspect ivm korting op de aov.

• Timmy
dmdrp schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:25:
Probeer uit te zoeken of het nog uit maakt of het nu beter is om juist voor of na 1 januari aan te melden ivm met het meenemen van je status na het 1e jaar Kom er niet aan uit, iemand die het weet? Voor mij is het jaardoel/status het belangrijkse aspect ivm korting op de aov.
Het jaardoel loopt niet gelijk aan een kalenderjaar. Het moment van aanmelden is daar inderdaad bepalend bij. Als ik het goed gelezen heb geldt de korting die je naar aanleiding van het jaardoel krijgt voor het komende verzekeringsjaar en het jaar daarop.

• Slickk
dmdrp schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:25:
Pin me er niet op vast, dit is hoe ik het bekijk: als je nu nog geen verzekering hebt, dan kun je beter na 1 januari beginnen. Stel je begint met Vitality op 4 januari. Dan kun je (makkelijk) opbouwen tot de Platinum status in 2020. Je Vitality loopt door tot 4 januari 2022 en daarmee neem je je Platinum status ook mee naar 2022. Je hoogste status in 2022 was Platinum, oftewel dan zou je aan het eind van dat jaar ook de cashback/korting moeten krijgen op je aanvullende verzekeringen over dat gehele jaar.

Als je nu al begint, loopt je Vitality tot 24 december 2021 en daarmee eindigt je status dan ook voor dat jaar.

Ik weet niet of je een actief Vitality abonnement moet hebben om aanspraak te kunnen maken op je Platinum status. Nu ik dit zo typ lijkt het mij ook weer wat raar als dat niet zou hoeven, maar wat ik vooral lees is dat 'je hoogste status van dat jaar' telt. Bij wijze van spreken zet je Vitality in december 2022 weer aan en heb je alsnog recht op Platinum status van januari 2022.

• dmdrp
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
ASR Vitality:
Na het eerste lidmaatschapsjaar neem je je bereikte Vitality status een jaar lang mee, zodat je in het volgende kalenderjaar ook profiteert van deze status.
Na één lidmaatschapsjaar start je weer bij 0 punten en begin je weer opnieuw met punten verdienen. Met deze punten wordt dan je status vastgesteld voor je volgende lidmaatschapsjaar
Ik denk ik het beste op 2 januari 2021 kan aanmelden. Ik zorg dat ik in het eerste jaar platinum haal.

Op 2 januari 2022 wordt dan mijn status een jaar verlengt (tot 2 janari 2023)

Ik heb dan in 3 kalenderjaren de status platinum gehad.

Ik moet altijd lid blijven want cashback is alleen over de betaalde maanden. Maar ik denk dat ik zo 1x het jaardoel hoef te halen om 3 kalenderjaren korting te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:19
Xtince schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:53:
Ook aan het nadenken over aansluiten bij asr vitality en toevallig dat ik dit topic tegenkom. Goed om ook ervaringen te lezen. En voor mij misschien een makkelijkere keuze omdat ik al een AOV en zorgverzekering heb lopen bij de Amersfoortse. Wat mij tot nu toe heeft tegengehouden is dat ik niet wil dat Amersfoortse nog meer inzicht krijgt in mijn “gezondheid” om weer lekker een premieverhoging voor de AOV op te gooien. Mijn tussenpersoon heeft echter verzekerd dat de Amersfoortse geen data van je krijgt en dat dit verboden is. Dus daar ga ik dan maar vanuit.

Alsnog probeer ik te matchen of dit iets voor me is. Want in tegenstelling tot de meeste hier ben ik niet (meer) zo sportief helaas... Maar wil heel graag mijn levensstijl aanpassen. Korte omschrijving van mijn situatie.

Tot 7/8 jaar terug sportte ik 6 dagen in de week en moest me die ene dag echt inhouden om niets te doen. Het was doorgaans 3x per week voetbal en 3x per week fitness, soms fietsen tussendoor, hardlopen (buiten voetbal) nooit echt mijn ding geweest. En toen.. Toen studeerde ik af en ging fulltime werken voor een multinational, werkweken van 50/60 uur was geen uitzondering. Ik merkte snel dat ik sporten dus ook minder werd en tot het moment dat ik gewoon weken, maanden zelfs, niets aan sport deed. Volledig uit ritme, gewoonte en verslaving. Nu 8 jaar later (en 40 kilo later!), inmiddels eigen baas, vader van twee kids, en dus geen minder drukke tijden wil ik weer echt iets gaan doen aan beweging al is het maar om me weer gezond te voelen. Maar ik krijg maar de motivatie niet te pakken. Heb al een (via mijn vorige zorgverzekering) geprobeerd mee te doen aan een programma, maar was total waste of the money. Personal trainer aan gedacht, maar ik wil niet afhankelijk zijn van iemand anders, want als diegene weg is moet ik nog steeds wel de motivatie te hebben om door te gaan. Doel is dus ok weer verslaafd te raken aan sporten!

Ik ben nu dus echt in een slechte gezondheid (veel te zwaar, roken, drinken noem het maar op). Zien jullie enige kans dat dit programma juist weer voor motivatie zal zorgen? Wellicht dat ook de minder sportieve tweakers die hun ervaringen kunnen delen?

Dan ook nog een inhoudelijke vraag t.a.v. korting op aanvullende verzekeringen en AOV premie. Hiervoor heb je 25k punten nodig aan het einde van het jaar, waaronder je 15k punten kan scoren op gezondheidscheck. Maar die punten ga ik zeker niet halen, gezien bmi gewicht etc. en daarnaast nog roker (zie me zelf op dit moment niet stoppen, 15 kilo van de 40, gekomen in 4 maanden stoppen met roken en helaas werkt het dus niet andersom ;)...). Klopt mijn conclusie dat ik dus een korting op de premie sowieso kan vergeten of zie ik wat over het hoofd?

Ik ben slechts een maandje bezig en ben vrij sportief, maar het is voor mij wel een motivator om wat meer gedoseerd te sporten, de 20 euro aan cash back en bol.com bonnen zijn leuk maar denk niet de motivator om het lang vol te houden. Ik heb enkele vrienden die er ook voor hebben gekozen en we houden elkaar een beetje up to date. Persoonlijk denk ik dat dat de grootste motivator op lange termijn gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:15
Ik kwam langs asr vitality en het lijkt me wel interessant voor mij. Maar moet even beter weten hoe het in elkaar steekt en wat ik kan verwachten. Ik beweeg redelijk veel maar ben niet echt een 'tracker'. Ik heb ook een hekel aan mensen die zoiets hebben van als je strava o.i.d. niet aan hebt staan dan heb je niet gesport :,).

- Heeft er iemand ervaring wat 5 dagen per week 2x 25 minuten fietsen gaat doen qua punten?
Daarnaast sport ik nog 1 keer per week intensief een uur. Ga ik daarmee voldoende punten halen?

- Als je de Apple Watch haalt via de iPad kun je deze dan ook gebruiken om te tracken en deze syncen met de iPad?
Ik heb nl. Een android telefoon en wil wel een iPhone kopen maar dat zal pas over een jaartje (misschien 2) zijn.

Edit:
Ik heb wel het idee dat ik aan de punten ga komen. Twijfel nu alleen nog even aan de apple watch. Ik sport 1 á 2 keer een uur buiten (bootcamp training) d.w.z. dat ik daar ook zand/modder tegen ga komen. De apple watch kan daar niet tegen heb ik al gelezen. Hoe gaan jullie daarmee om?

[ Voor 16% gewijzigd door Clifdon op 27-12-2020 13:30 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri1986
  • Laatst online: 04-01 20:39
Ik heb mij ook aangemeld voor vitality, is de Apple watch niet meer beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
Youri1986 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:14:
Ik heb mij ook aangemeld voor vitality, is de Apple watch niet meer beschikbaar?
Heb je de app wel op een Apple device geïnstalleerd? Anders kan je geen Apple watch bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 22:22

Saninl

Tip: wacht met aanmelden bij ASR Vitality tot na 01/01/2021. Dan heb je na een jaar (op 01/01/2022) nóg een jaar profijt van jaardoelen. Als je in 2020 nog begint, dan heb je het slechts voor 2021. Dus je kan een zorgverzekering alvast kiezen voor 2021 en dan begin 2021 aanmelden voor ASR :)

Let wel dat je in 2020 4 maanden gratis ASR krijgt...
Sluit je nu voor 1 januari 2021 a.s.r. Vitality af in combinatie met een zorgverzekering van De Amersfoortse of Ditzo? Dan krijg je de eerste 4 maanden gratis! En zo spaar je ook voor die jaarlijkse cashback op je aanvullende zorgverzekering. Blijf in beweging in 2021 en haal die cashback binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Laatst online: 12:48
Wat heeft een groter voordeel? Wachten na 1-1, maar wel de 4 maanden korting mislopen of aanmelden voor 1-1 en daardoor 1 jaar jaardoelen mislopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@BounceCloud Voor mij doet dat jaardoel niets, want ik heb geen aanvullende verzekeringen dus in mijn geval is de 4 maanden gratis vitality beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 08:21
Volgens mij is het jaardoel relatief goed haalbaar als ik het zo lees. Ik maak me daar het minst druk om en zie mijzelf eerder eens een keer een weekdoel van 800 missen dan het jaardoel wat voor een groot gedeelte bestaat uit vragenlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatiz87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-06-2024
BounceCloud schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:18:
Wat heeft een groter voordeel? Wachten na 1-1, maar wel de 4 maanden korting mislopen of aanmelden voor 1-1 en daardoor 1 jaar jaardoelen mislopen?
Wat bedoel je met 1 jaar jaardoelen mislopen? Je jaar gaat dan toch gewoon op 1-1-2021 in? Ik wil me ook aanmelden voor Ditzo en ASR Vitality, maar waarom zou ik wachten met ASR Vitality tot in januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Ik heb me ook ingeschreven voor Vitality na mijn overstap naar Ditzo afgelopen week. M'n doelen starten vandaag. Ik ben een duursporter dus verwacht geen problemen, behalve dat ik ergens komend jaar geopereerd moet worden en dan een maandje stilhang.

Wat me wel opviel is dat er een bedrag bij m'n verzekering werd opgeteld toen ik ASR Vitality aankruiste, maar ook Vitality zelf geld van m'n rekening wil trekken. Herkennen jullie dit en komt het goed, of is het een kwestie van even contact opnemen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Ik ben overgestapt naar Ditzo i.c.m. Vitality. Heb dit afgesloten via Independer en krijg tot op heden niets binnen van Vitality o.i.d.

Moet ik even geduld hebben of zelf een account aanmaken? Ik wil natuurlijk niet mijn eerste weekdoel al missen omdat ik niet in kan loggen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
wmeester schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:54:
Hier nu idem in week 5 naar 500. Zo gaat het wel hard oplopen opeens ja. En als ik dan 4 dagen vd week mijn zoontje heb moet ik op de overige 3 dagen flink m’n best doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Clifdon schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:16:
Ik ben overgestapt naar Ditzo i.c.m. Vitality. Heb dit afgesloten via Independer en krijg tot op heden niets binnen van Vitality o.i.d.

Moet ik even geduld hebben of zelf een account aanmaken? Ik wil natuurlijk niet mijn eerste weekdoel al missen omdat ik niet in kan loggen. |:(
Ik heb dezelfde stap gemaakt.
Op 21 december overgestapt. Op 23 december kreeg ik mail van Vitality en kon ik inloggen.
Vanaf vandaag gaat mijn weekdoel in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Ik kreeg binnen 2 dagen een mail in mijn spamfolder. En dan moest ik activeren, en dan weer een dag wachten.
Je krijgt maandags een nieuw weekdoel. Dus je hebt nog 6 dagen de tijd.
En anders de week daarop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Trichoglossus schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:22:
[...]

Ik heb dezelfde stap gemaakt.
Op 21 december overgestapt. Op 23 december kreeg ik mail van Vitality en kon ik inloggen.
Vanaf vandaag gaat mijn weekdoel in :X
Thnx, dan zal ik nog even wachten. De overstap heb ik pas van het weekend gemaakt maar van Ditzo had ik alles al binnen. Vitality blijft dus even achter. Dat komt goed uit want dan gaat mijn eerste weekdoel dus pas in het nieuwe jaar in.

Overigens men heeft het over een 'extra wandelingetjes in de avond'. Voor de proef heb ik gisteren een extra wandeling gedaan van een uur (6km). Dat waren dan 7k stappen. Voordat ik dus aan de 15k stappen zit, wat een keer per week nodig gaat zijn voor 200 punten, moet ik 2 uur wandelen...

Ik hoop echt dat ik het fietsen naar kantoor en naar huis kan gebruiken voor punten anders zie ik er wel tegenop om die 800 punten per week te kunnen halen. >:)

@Cis Nog niets in spamfolder, wel goed om die in de gaten te houden dan, thnx.

[ Voor 4% gewijzigd door Clifdon op 28-12-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48

Heb zelf een Vitality mail ontvangen een dag na aanmelding Ditzo.

Mijn vriendin had echter hetzelfde 'probleem'. Opzich is het niet erg, de link in het mailtje dat ik heb ontvangen was namelijk gewoon https://www.asr.nl/vitality/lid-worden - je moet op de ASR site je gegevens invullen. Uiteindelijk geef je in het formulier je verzekeringsnummer op.
Je kan op die manier dus gewoon je aanmelding beginnen, zonder mail van ASR.

Mijn week is dus vandaag begonnen, ik weet niet of als je je vandaag aanmeld, of je dan al gelijk deze week mee kan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 28-12-2020 10:30 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Clifdon schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:27:

Overigens men heeft het over een 'extra wandelingetjes in de avond'. Voor de proef heb ik gisteren een extra wandeling gedaan van een uur (6km). Dat waren dan 7k stappen. Voordat ik dus aan de 15k stappen zit, wat een keer per week nodig gaat zijn voor 200 punten, moet ik 2 uur wandelen...

Ik hoop echt dat ik het fietsen naar kantoor en naar huis kan gebruiken voor punten anders zie ik er wel tegenop om die 800 punten per week te kunnen halen. >:)
Maak je wel flinke stappen, als je 7000 stappen op 6000m maakt. Je kan ook kleinere stappen zetten natuurlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Trichoglossus schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:36:
[...]

Maak je wel flinke stappen, als je 7000 stappen op 6000m maakt. Je kan ook kleinere stappen zetten natuurlijk :o
Of de stappenteller doet het niet goed natuurlijk (Samsung GS9). Maar het zou best kunnen dat ik grote stappen zet. M'n vriendin heeft gelukkig hele lange benen en is een van de weinigen die mijn normale passen bij kan houden.

Hardloopsessies van meer dan 15 min zitten er de komende tijd in elk geval niet in wegens springschenen. Maar binnenkort gaan we zie wat ik er van maken kan. :+ Eerst een iPhone kopen en dan die apple watch maar eens terug gaan verdienen :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri1986
  • Laatst online: 04-01 20:39
DKjordy schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:24:
[...]

Heb je de app wel op een Apple device geïnstalleerd? Anders kan je geen Apple watch bestellen.
Dan is dat dus het probleem. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Je kan je op elk moment aanmelden en ASR/Vitality kijken in het begin van het jaar wie recht heeft op de 4 maanden gratis deelname. Mogelijk betaal je deelnamekosten voordat de gratis maanden ingaan...

Overigens gaat je eerste deelnameweek in op de eerste volgende maandag. Nu aanmelden betekent dus starten op 4 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Vandaag begonnen. Rondje 6 km hardgelopen. Eerste 200 zijn binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Ook maar aangemeld. Ik gebruik een Garmin horloge dus een activity tracker heb ik in principe niet nodig.

Maar het idee lonkt wel om een Apple watch te kopen, direct te verkopen via MP en cashback te krijgen. Iemand ervaring met het direct verkopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 28-12-2020 11:49 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:42

RobertowNL

For your gear!

Taigu schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:44:
Ook maar aangemeld. Ik gebruik een Garmin horloge dus een activity tracker heb ik in principe niet nodig. Maar het idee lonkt wel om een Apple watch te kopen, direct te verkopen via MP en cashback te krijgen. Iemand ervaring hiermee?
Hier dat gedaan. Gaat prima, ik exporteer de gegevens van een mi band naar Strava en krijg gewoon de cashback.

Helaas kan je de actuele status van je cashback niet in de Android app zien. Maar je krijgt wel een melding als je het doel behaald hebt.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
RobertowNL schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:46:
[...]

Hier dat gedaan. Gaat prima, ik exporteer de gegevens van een mi band naar Strava en krijg gewoon de cashback.
Dank voor je snelle reactie, de vraag was wat onduidelijk, ik was meer benieuwd naar verkoop ervaring met de Apple Watch.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:06
VidaR-9 schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:19:
[...]

Hier nu idem in week 5 naar 500. Zo gaat het wel hard oplopen opeens ja. En als ik dan 4 dagen vd week mijn zoontje heb moet ik op de overige 3 dagen flink m’n best doen. :+
Half uur lekker door fietsen of 20 min hardlopen levert al 200 punten op.
Als je de 4 dagen met je zoontje 7500 stappen zet zit je aan de 800 punten en dat is genoeg voor het maximale aantal punten wat nodig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DKjordy
Taigu schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:49:
[...]

Dank voor je snelle reactie, de vraag was wat onduidelijk, ik was meer benieuwd naar verkoop ervaring met de Apple Watch.
Als je bij V&A kijkt, zie je dat een aantal hem verkoopt voor +-€400, voor 44mm, waarbij je de koper natuurlijk kan laten kiezen uit formaat en kleur. Ook kan de factuur en levering op iemands naam worden gezet, wat het nog wat makkelijker maakt.

Zelf heb ik hem via mp verkocht, had een zwarte 44mm besteld en eenmaal thuis gewoon geseald gelaten. Daarna laten ophalen door iemand, dus dat is verder allemaal niet zo spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
Krylinck schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:57:
Wat me wel opviel is dat er een bedrag bij m'n verzekering werd opgeteld toen ik ASR Vitality aankruiste, maar ook Vitality zelf geld van m'n rekening wil trekken. Herkennen jullie dit en komt het goed, of is het een kwestie van even contact opnemen?
Deze week overgestapt en ASR vitality aangevinkt. Het bedrag op de site (Independer) ging omhoog. Na bevestiging van Ditzo blijkt het Vitality bedrag niet in mijn (jaar)premie te zitten. Misschien is dit bij jou ook zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Taigu schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:49:
[...]

Pak de popcorn erbij :p

Ik bood dus zelf de Space grey 44mm versie aan voor €400, wat mij een hele redelijke prijs leek omdat exact hetzelfde product in dezelfde staat overal bijna €60 duurder was.
Desondanks zou ik ook openstaan voor een bod van €390 / €400 incl. Verzendkosten.
Op marktplaats kreeg ik enorm veel reacties, maar dit betroffen eigenlijk allemaal mensen die ( naar mijn mening ) onzinnige biedingen deden en soms ook met theorieën aankwamen die niet klopten/nergens op slaan.

Zo waren er mensen die het even moesten " proberen ", ookal had ik meerdere keren aangegeven dat ik het niet voor minder dan €390 wou verkopen.
Iemand zei gewoon letterlijk " marktplaats is voor de handel, dat ik minder betaal dan redelijk is, is normaal "
Of mensen die zeiden " voor €(vul in laag bod) haal ik het vandaag nog op", waarop ik keurig had geantwoord dat ik daar niet mee akkoord ging en waarvoor hij hem wel mocht kopen.
Waarna ik dan de dag later een reactie kreeg dat hij nu in de buurt was en voor datzelfde lage bod het nu gelijk wel wou ophalen.
Dan had ik nog iemand die echt wel een heel laag bod had gedaan, €300 geloof ik.
Had hem dus ook verteld dat ik voor €390 akkoord zou gaan, maar geen reactie meer verder...
... tot een week later, toen vertelde hij dat hij zijn bod wel kon verhogen naar €350.
Heb wederom hetzelfde verteld en nooit meer iets van gehoord.
Dan had ik nog iemand die ook bij een bedrag van zo'n €325 begon en elke keer dat ik vertelde dat ik €390 wou hebben, zijn bod met €10 verhoogde.
Ik dacht nog bijna dat hij uiteindelijk bij mijn minimum prijs zou uitkomen, maar dat was natuurlijk te mooi om waar te zijn.
Uiteindelijk zei diegene dat 10 euro korting te weinig voor hem was, maar mij tegemoet wou komen o.i.d. en alsnog een bod ging doen die een paar tientjes lager was dan wat ik ervoor wou hebben.
Heb daar niet meer op gereageerd, had echt al 5 keer gezegd wat ik ervoor wou hebben en dat was nog steeds niet duidelijk blijkbaar 8)7
Dan tenslotte nog een ervaring over mensen die niet mijn prijs wouden betalen, want: " voor dat geld kan ik hem nieuw kopen in de winkel "
Heb ik gevraagd waar dat dan kon, maar geen reacties meer op ontvangen, op één iemand na.
Die had inderdaad één gevonden, echter betrof dit een andere kleur en niet de 44mm versie, maar de 40mm.
Toen ik diegene hiermee confronteerde gaf hij toe dat niet goed gezien te hebben, maar alsnog bij zijn - naar mijn mening - te lage bod bleef.

Uiteindelijk gewoon gekregen wat ik ervoor wou hebben, maar dan via Tweakers V&A waarbij ik zo'n factor 10 minder reacties kreeg dan op MP.

Desondanks is het wel verstandig je product ook aan te bieden op MP, want daar zitten de meeste mensen, je weet het maar nooit...
Maarja, wees voorbereid op dit soort tokkie figuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Vind het wel een tikkeltje vreemd dat je tracker die je besteld ±3 weken duurt voor levering en vervolgens je weekdoelen al wel beginnen. Dan kun je dus alleen stappen tellen (tenzij je al een tracker hebt). Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
jassie256 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:05:
Vind het wel een tikkeltje vreemd dat je tracker die je besteld ±3 weken duurt voor levering en vervolgens je weekdoelen al wel beginnen. Dan kun je dus alleen stappen tellen (tenzij je al een tracker hebt). Wat is jullie ervaring hiermee?
Had hem zelf binnen 3 werkdagen binnen volgens mij.
Je kunt gewoon een andere tracker gebruiken en daarmee alle doelen halen, dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
jassie256 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:05:
In de eerste weken is je weekdoel toch maar 200 of 300, dus dan is een 'echte' tracker in de vorm van een AW als hartslagmeter nog niet eens per se nodig om het makkelijk te kunnen halen. Je maanddoel gaat meestal pas volgende maand in, dus is ook nog niet eens noodzakelijk voor de cashback.

Zover ik heb gelezen heeft iedereen de Apple Watch wel binnen een week binnen gehad. Daarnaast en misschine wel het belangrijkst, de tracker is optioneel. Je kunt ook lid zijn zonder een Watch aan te schaffen of tracker te gebruiken. Gewoon lekker met je telefoon op zak wat rondlopen, weekdoelen halen en elke maand een €20 cadeaubon binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Clifdon schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:27:
[...]

Net even een rondje gedaan. 7,3km gewandeld en 10.108 stappen.

Ik gebruik ik google fit als stappenteller.
Net gesynchoniseerd, staat er in kleine letters onder: "data synchronisatie kan tot 2 dagen duren"

Is dat niet absurd lang? In de vitality app zie ik nog geen punten. Kwestie van geduld hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door Trichoglossus op 28-12-2020 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:42

RobertowNL

For your gear!

Trichoglossus schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:32:
[...]

Net even een rondje gedaan. 7,3km gewandeld en 10.108 stappen.

Ik gebruik ik google fit als stappenteller.
Net gesynchoniseerd, staat er in kleine letters onder: "data synchronisatie kan tot 2 dagen duren"

Is dat niet absurd lang? In de vitality app zie ik nog geen punten. Kwestie van geduld hebben?
Even handmatig forceren in de vitality app; dat doe ik ook af en toe. De sync bij Google triggerd bij mij wel vaker niet automatisch.
Strava pusht dan wel weer automatisch de activiteiten naar Vitality toe. Daar hoef je niets voor te doen.

Punten van wandelen/stappen krijg je overigens pas de volgende dag. Die worden gezien als 1 activiteit van 0.00 tot 23.59

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:08
Lees ik het goed dat doordat Strava ondersteund is, ik voldoende heb aan mijn iphone en hartslagmeter om mijn activiteit te meten? Oftewel, geen watch nodig en die zou ik dan meteen kunnen verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:08
Klinkt wel aantrekkelijk dan zeg. Ding voor 375 op marktplaats, stel 11 keer die maandbeloning is al 220 euro terug + 375 is al winst. Bestaat het volgend jaar nog dan extra winst. Of zie ik een addertje over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:04
Is er iemand die een app heeft gevonden die je gemiddelde hartslag tijdens de workout laat zien? Nu zie ik pas achteraf mijn gemiddelde en dat is soms zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Grove den schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:51:
[...]

Half uur lekker door fietsen of 20 min hardlopen levert al 200 punten op.
Als je de 4 dagen met je zoontje 7500 stappen zet zit je aan de 800 punten en dat is genoeg voor het maximale aantal punten wat nodig is.
Die 7.500 stappen blijkt telkens aardige uitdaging op die dagen. Nu bijvoorbeeld 4,8km gelopen vandaag en dat is dan ca 5.500 punten. Denk dat ik er met normaal gebruik nog 1.000 bij loop dus dan moet ik nog wel even een stukje erbij lopen.

Mijn vriendin heeft nu dus 5,5km gelopen met 7.600 stappen.

Ik loop ca 1.150 stappen/km, zij 1.380 stappen/km. Tikt dus wel harder aan als je kleiner bent (1.89m vs 1.70m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Taigu schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:19:
[...]

Deze week overgestapt en ASR vitality aangevinkt. Het bedrag op de site (Independer) ging omhoog. Na bevestiging van Ditzo blijkt het Vitality bedrag niet in mijn (jaar)premie te zitten. Misschien is dit bij jou ook zo?
Nagekeken en klopt inderdaad, thanks!

Eerste punten en daarmee ook de weekbeloning binnen :) 300 schamele puntjes voor 121 km fietsen.

Zou een Apple Watch kunnen halen, maar ik heb er een Watch 6... Wachten op de Watch 7 volgend jaar, of toch maar halen en verkopen. Keuzes.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
Sovieto schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:04:
Is er iemand die een app heeft gevonden die je gemiddelde hartslag tijdens de workout laat zien? Nu zie ik pas achteraf mijn gemiddelde en dat is soms zonde.
Een app waarvoor precies? Op de Apple Watch gebeurt dit al wel in de standaard WorkOut app, maar ook in WorkOutDoors bijvoorbeeld.
Johan Bogle schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:56:
Lees ik het goed dat doordat Strava ondersteund is, ik voldoende heb aan mijn iphone en hartslagmeter om mijn activiteit te meten? Oftewel, geen watch nodig en die zou ik dan meteen kunnen verkopen?
Ik heb dit nooit geprobeerd, maar lijkt mij van wel. Zeker sinds Strava weer bluetooth accessoires ondersteund zou dit wel mogelijk moeten zijn. Ik heb hier wel over getwijfeld, maar wou ook graag kunnen sporten zonder telefoon bij me te hebben. Nu kan dat volledig met alleen de Apple Watch (borstband + in-ear oordopjes via bluetooth) om. Dat sport wel relaxter en ben ik sneller onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:04
@Slickk ik kan bij de Apple Watch in de workout app gemiddelde hartslag niet toevoegen. Ik zie tijdens de workout mijn actuele hartslag en na de workout het gemiddelde. Maar tijdens de workout dus niet het gemiddelde. En dat zou ik graag ergens willen kunnen zien. Dus misschien dat iemand een bepaalde app heeft waar dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
VidaR-9 schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:07:
[...]

Die 7.500 stappen blijkt telkens aardige uitdaging op die dagen. Nu bijvoorbeeld 4,8km gelopen vandaag en dat is dan ca 5.500 punten. Denk dat ik er met normaal gebruik nog 1.000 bij loop dus dan moet ik nog wel even een stukje erbij lopen.

Mijn vriendin heeft nu dus 5,5km gelopen met 7.600 stappen.

Ik loop ca 1.150 stappen/km, zij 1.380 stappen/km. Tikt dus wel harder aan als je kleiner bent (1.89m vs 1.70m).
Ik ben 1,91m, en liep vanmiddag 1384 stappen per km.. Schiet wel een stuk sneller op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldg
Ik ben ook nog benieuwd naar de hartslag puntentelling. Ik heb een Garmin horloge. Daar kan ik apart een workout 'aanzetten' en mijn hartslag meten, of gewoon gedurende de dag. Als ik dit gedurende de dag doe, dan krijg ik een laag gemiddelde uiteraard. Maar als ik alleen een workout aanzet, hoe synchroniseert die dit dan naar ASR? Iemand al ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis

Cis

roeldg schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:42:
Ik ben ook nog benieuwd naar de hartslag puntentelling. Ik heb een Garmin horloge. Daar kan ik apart een workout 'aanzetten' en mijn hartslag meten, of gewoon gedurende de dag. Als ik dit gedurende de dag doe, dan krijg ik een laag gemiddelde uiteraard. Maar als ik alleen een workout aanzet, hoe synchroniseert die dit dan naar ASR? Iemand al ervaring mee?
Ik snap niet echt je vraag maar ik probeer een antwoord te geven:
Je moet eerst je Garmin connect connecten met ASR
Vervolgens stel je je Garmin device in als Activity tracker.
Alle stappen die je maakt worden gesynchroniseerd naar Garmin connect, en daardoor ook naar je ASR vitality. Hartslag wordt niet gebruikt voor je stappen per dag. Om punten met stappen te verdienen moet je 7500, 10.000, of 15000 stappen maken.
Daarnaast kun je ook workouts doen. Die kunnen tot 90 minuten duren en daarbij wordt enkel naar je hartslag gekeken. Als jij met een dubieuze activiteit :9 een uur lang 150 BPM gehaald, Dan heb jij de ideale activiteit gevonden. De meeste mensen gaan echter hardlopen of fietsen en komen zo ook aan een hoge hartslag. ;)
Je kunt natuurlijk een workout doen van 08:00 tot 16:00. Maar je krijgt alleen punten als je gemiddelde hartslag boven de 60% ligt (en beter zelfs 70%). Dat lukt eigenlijk alleen als je de nijmeegse 4daagse loopt. Want zelfs een marathonloper zal zijn gemiddelde drastisch omlaag halen door zijn rustperiode achteraf. Kortom: doe gewoon een bewiste workout van 60 minuten. Start deze idealiter een minuutje te laat, en laat m een mijuut langer doorlopen. Je hartslag valt zo een heel klein beetje hoger uit :)

Beantwoord dit je vraag?

[ Voor 17% gewijzigd door Cis op 28-12-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
Ze maken het wel spannend. Eindelijk bezig mijn zorgverzekering af te sluiten is er een technische storing op de website - die uiteraard - pas aan het licht komt op het moment dat je alle stappen en scherm door bent en op verzenden drukt. Meer mensen hier last van? Direct bij Ditzo proberen af te sluiten mét Vitality voor mij + vouw.
na een hard refresh alles opnieuw ingevuld en werkte het wel 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door jassie256 op 28-12-2020 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeldg
Cis schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:48:
[...]

Ik snap niet echt je vraag maar ik probeer een antwoord te geven:
Je moet eerst je Garmin connect connecten met ASR
Vervolgens stel je je Garmin device in als Activity tracker.
Alle stappen die je maakt worden gesynchroniseerd naar Garmin connect, en daardoor ook naar je ASR vitality. Hartslag wordt niet gebruikt voor je stappen per dag. Om punten met stappen te verdienen moet je 7500, 10.000, of 15000 stappen maken.
Daarnaast kun je ook workouts doen. Die kunnen tot 90 minuten duren en daarbij wordt enkel naar je hartslag gekeken. Als jij met een dubieuze activiteit :9 een uur lang 150 BPM gehaald, Dan heb jij de ideale activiteit gevonden. De meeste mensen gaan echter hardlopen of fietsen en komen zo ook aan een hoge hartslag. ;)
Je kunt natuurlijk een workout doen van 08:00 tot 16:00. Maar je krijgt alleen punten als je gemiddelde hartslag boven de 60% ligt (en beter zelfs 70%). Dat lukt eigenlijk alleen als je de nijmeegse 4daagse loopt. Want zelfs een marathonloper zal zijn gemiddelde drastisch omlaag halen door zijn rustperiode achteraf. Kortom: doe gewoon een bewiste workout van 60 minuten. Start deze idealiter een minuutje te laat, en laat m een mijuut langer doorlopen. Je hartslag valt zo een heel klein beetje hoger uit :)

Beantwoord dit je vraag?
Ja, ik denk dat je mijn vraag hebt begrepen }:O . Ik snap uiteraard, als 4-daagse loper, dat je hartslag gemiddeld genomen over 24 uur nooit zo hoog kan zijn. Maar ik vraag me wel af: synchroniseert Vitality vanaf mijn Garmin een losse sportactiviteit? Dus als ik tijdens mijn crossfit een workout aanzet en uitzet als ik klaar ben, dan ziet geeft Garmin dit door aan Vitality? Of gooit Garmin de gemiddelde hartslag van de workout op het totaal gemiddelde van de hartslag aan het eind van de dag?

Dank je! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
jassie256 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:21:
Ze maken het wel spannend. Eindelijk bezig mijn zorgverzekering af te sluiten is er een technische storing op de website - die uiteraard - pas aan het licht komt op het moment dat je alle stappen en scherm door bent en op verzenden drukt. Meer mensen hier last van? Direct bij Ditzo proberen af te sluiten mét Vitality voor mij + vouw.
na een hard refresh alles opnieuw ingevuld en werkte het wel 8)7
Ik had 2 weken exact hetzekfde. Alles ingevuld (ik, mijn partner en 2 Kids), pakt ie een BSN nummer niet. Na een belletje bleek dit soms wel vaker voor te komen. Zat niks anders op dan volledig opnieuw alles in te vullen.... Medewerker gaf nog aan dat dit vaak in Chrome gebeurd, maar ik zat in Firefox. Vreemde bug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
roeldg schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:14:
Maar ik vraag me wel af: synchroniseert Vitality vanaf mijn Garmin een losse sportactiviteit
Er zijn dus twee manieren om punten te verdienen, via stappen of hartslag. Stappen is het totaal over de dag, dat geeft Garmin Connect automatisch door aan Vitality. De hartslag wordt alleen geregistreerd tijdens activiteiten, die zul je dus zelf moeten starten en stoppen. Binnen een minuut na het stoppen van de activiteit wordt deze in Vitality bijgeschreven. Heb je geen activiteiten tijdens de dag geregistreerd dan heb je dus ook geen hartslag in Vitality.

[ Voor 8% gewijzigd door Timmy op 29-12-2020 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slickk
Sovieto schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:23:
@Slickk ik kan bij de Apple Watch in de workout app gemiddelde hartslag niet toevoegen. Ik zie tijdens de workout mijn actuele hartslag en na de workout het gemiddelde. Maar tijdens de workout dus niet het gemiddelde. En dat zou ik graag ergens willen kunnen zien. Dus misschien dat iemand een bepaalde app heeft waar dat kan.
Ah, dan had ik je vraag niet goed gelezen. Het ligt er een beetje aan wat voor workout je doet, maar met WorkOutDoors (beetje verwarrende naam omdat het op de standaard Workout app lijkt) kan dat allemaal wel. Je kunt tal van schermen maken en daarin alle voor jou relevantie informatie tonen. Daar staat ook average heart rate tussen. Het is even wennen hoe de interface werkt, maar dat komt vooral omdat mogelijkheden bijna eindeloos aanvoelen. Alle vrijheid om de schermen zo in te richten zoals je zelf wilt, waaronder dus gemiddelde hartslag.
Pagina: 1 ... 4 ... 40 Laatste