Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04 08:50
Richh schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:29:
[...]

Heb zelf een Vitality mail ontvangen een dag na aanmelding Ditzo.

Mijn vriendin had echter hetzelfde 'probleem'. Opzich is het niet erg, de link in het mailtje dat ik heb ontvangen was namelijk gewoon https://www.asr.nl/vitality/lid-worden - je moet op de ASR site je gegevens invullen. Uiteindelijk geef je in het formulier je verzekeringsnummer op.
Je kan op die manier dus gewoon je aanmelding beginnen, zonder mail van ASR.

Mijn week is dus vandaag begonnen, ik weet niet of als je je vandaag aanmeld, of je dan al gelijk deze week mee kan doen.
Vraagje naar aanleiding van bovenstaande. Ik heb me gisteren ook via Independer aangemeld maar ik heb vnog helemaal niets binnen afgezien van een e-mail van independer met als onderwerp "je overstap is geregeld". Hoe kom ik aan dat verzekeringnummer dat ik moet invullen?

Edit: ook hier dus iemand die zich aanmeldt voor ASR Vitality. De apple watch wilde ik sowieso al kopen en zelfs al lukt het me maar om 50 procent cashback te krijgen en af en toe een bol.com bonnetje dan ben ik nog spekkoper. 50 procent moet alleen al met de stappen wel lukken gelet op het aantal stappen dat mijn telefoon dagelijks registreert.

Is er toevallig ook iemand die geregeld zwemt met de Apple watch en meedoet? Ik lees dat de hartslag registratie bij zwemmen door de aard van de optische meting niet ideaal/nauwkeurig is, maar is die voldoende om je punten er mee te halen?

[ Voor 23% gewijzigd door meestertje op 29-12-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
meestertje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:28:
[...]

Vraagje naar aanleiding van bovenstaande. Ik heb me gisteren ook via Independer aangemeld maar ik heb vnog helemaal niets binnen afgezien van een e-mail van independer met als onderwerp "je overstap is geregeld". Hoe kom ik aan dat verzekeringnummer dat ik moet invullen?
Je krijgt uiteindelijk een mail van Ditzo, dat duurde bij mij ongeveer 1 werkdag. Daarna kan je inloggen bij Ditzo en vind je in je account je verzekeringsnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meestertje
Richh schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:30:
[...]

Je krijgt uiteindelijk een mail van Ditzo, dat duurde bij mij ongeveer 1 werkdag. Daarna kan je inloggen bij Ditzo en vind je in je account je verzekeringsnummer.
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
meestertje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:28:
[...]

Is er toevallig ook iemand die geregeld zwemt met de Apple watch en meedoet? Ik lees dat de hartslag registratie bij zwemmen door de aard van de optische meting niet ideaal/nauwkeurig is, maar is die voldoende om je punten er mee te halen?
Ja, dat werkt vrij goed. Mijn intervallen worden in het zwembad goed geregistreerd. Over OHR in het algemeen doe ik even een crosspost:

Krylinck in "Hardlopen - deel 9"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:29
Ik kom er nog steeds niet helemaal uit. Ik heb geen tracker, alleen mijn iphone en een hartslagmeter. Zo te zien kan ik die niet koppelen met Strava en is Strava alleen te gebruiken voor rennen fietsen etc en niet om bijvoorbeeld krachttrainong te loggen? Hoe kan ik met alleen een hartslagmeter en iphone hardlopen, krachttraining en stappen tracken? Hopelijk weet iemand dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:06
Ik heb hier paar keer zien voorbijkomen dat het handiger is om ASR Vitality pas na 1 januari aan te vragen vanwege de jaardoelen, maar hoe zit dat nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
Johan Bogle schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:47:
Ik kom er nog steeds niet helemaal uit. Ik heb geen tracker, alleen mijn iphone en een hartslagmeter. Zo te zien kan ik die niet koppelen met Strava en is Strava alleen te gebruiken voor rennen fietsen etc en niet om bijvoorbeeld krachttrainong te loggen? Hoe kan ik met alleen een hartslagmeter en iphone hardlopen, krachttraining en stappen tracken? Hopelijk weet iemand dit
Ik kan het niet 100% bevestigen maar zoals ik dit draadje al een tijdje volg werkt het volgens mij zo:
Vitality trekt de data uit "health/gezondheid" vanaf de iphone. Als jij je hartslagband hiermee kunt koppelen dan zie ik geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meestertje
Krylinck schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:09:
[...]

Ja, dat werkt vrij goed. Mijn intervallen worden in het zwembad goed geregistreerd. Over OHR in het algemeen doe ik even een crosspost:

Krylinck in "Hardlopen - deel 9"
Ah dat stelt gerust! Wellicht lukt het me dan sommige maanden zelfs wel om de hele cashback te krijgen. Dank. Ook voor de link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:24
jvel92 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:53:
Ik heb hier paar keer zien voorbijkomen dat het handiger is om ASR Vitality pas na 1 januari aan te vragen vanwege de jaardoelen, maar hoe zit dat nou precies?
Eerlijk gezegd zie ik dat voordeel niet... Aanmelden op of na 1 januari betekent dat je eerste maanddoel (voor Fitbit of Apple watch) op 1 februari start. Je jaardoel gaat wel direct in. Maar sowieso geldt de score van je jaardoel op 31 december 2021 al voor de premie van 2021 en ook voor die van 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
jassie256 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:54:
[...]

Ik kan het niet 100% bevestigen maar zoals ik dit draadje al een tijdje volg werkt het volgens mij zo:
Vitality trekt de data uit "health/gezondheid" vanaf de iphone. Als jij je hartslagband hiermee kunt koppelen dan zie ik geen problemen.
dank je! Mijn runkeeper is daarmee gekoppeld en die legt mijn hartslag ook vast. Moet ik alleen nog wel iets verzinnen voor de fitness wat daarbij mijn hartslag vastlegt en doorstuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
Johan Bogle schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:45:
[...]
dank je! Mijn runkeeper is daarmee gekoppeld en die legt mijn hartslag ook vast. Moet ik alleen nog wel iets verzinnen voor de fitness wat daarbij mijn hartslag vastlegt en doorstuurt
Het staat je vrij om gewoon je fitness sessie als hardloop/runkeeper sessie aan te zetten, als jij een 30 min je hartslag op 80% krijgt icm. met een hardloop sessie (waar je dan maar bijvoorbeeld 300m hebt gelopen in de gym) registreert vitality dat gewoon als intensieve sessie en krijg je 200 punten.

Hier staat wat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Anoniem: 221425 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:21:
Omdat het al mijn gewoonte is om elke dag 8000 stappen te zetten en 1 keer per week hard te lopen, leek me a.s.r. Vitality wel iets voor mij.
Je zult waarschijnlijk wel iets meer moeten bewegen om wekelijks je doel te halen...
8000 stappen per dag is 50 punten per dag.
Hardlopen (voor het gemak een uur) zal 200 of 300 punten zijn.
Dan kom je dus totaal tot 500 of 600 punten per week. In eerste instantie is dat voldoende om je weekdoelen te halen maar na een kleine twee maanden komt je weekdoel boven de 600 punten te liggen. Dus wellicht toch nog een keertje extra hardlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zat hier al aan 10000 stappen per dag (ononderbroken serie van 195 dagen). Combineren met een keertje hardlopen, en voila, weekdoelen zijn geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:39
@Anoniem: 221425 Zit er dik in dat het verschil het jaar daarna nog groter gaat worden, omdat je dan nog steeds cashback krijgt van de Apple watch maar deze niet hoeft aan te schaffen/verkopen ;)

Qua Apple watch keuze, mocht je die willen doorverkopen, dan kun je toch wel beter voor de 44mm versie gaan lijkt mij.
Of is het echt zo dat je op platformen als Marktplaats en V&A niet meer krijgt voor een 44mm versie?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
En je kan misschien ook nog de samengezond app tegelijk doen voor nog meer voordeel.

Zodra ik zeker weet dat een app netjes mijn activiteiten en hartslag doorgeeft aan apple gezondheid doe ik mee. Runkeeper stuurt helaas geen hartslag door. De polar app zo te zien wel, maar zou het wel jammer vinden als ik geen runkeeper meer kan gebruiken ivm programmeren trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Johan Bogle schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:10:
En je kan misschien ook nog de samengezond app tegelijk doen voor nog meer voordeel.

Zodra ik zeker weet dat een app netjes mijn activiteiten en hartslag doorgeeft aan apple gezondheid doe ik mee. Runkeeper stuurt helaas geen hartslag door. De polar app zo te zien wel, maar zou het wel jammer vinden als ik geen runkeeper meer kan gebruiken ivm programmeren trainingen.
Dat kan zeker.
Let wel op dat die app net wat anders werkt.
Zo was de hartslag niet relevant daarbij volgens mij, maar moet je een bepaalde afstand afleggen, welke je moet laten registreren d.m.v. de gps van je telefoon of activity tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Open Outcry
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

Ik heb vandaag aan support ook nog even gevraagd of ze mogelijk Garmin devices gaan toevoegen als cashback-optie. Zelf zit ik volledig in het Garmin ecosysteem, dus een Fitbit hoeft voor mij ook niet.

Top holdings: LONG PFE, AGN, ACCEL, NYT, RDSA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 15:13
JohanNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:07:
@Anoniem: 221425 Zit er dik in dat het verschil het jaar daarna nog groter gaat worden, omdat je dan nog steeds cashback krijgt van de Apple watch maar deze niet hoeft aan te schaffen/verkopen ;)

Qua Apple watch keuze, mocht je die willen doorverkopen, dan kun je toch wel beter voor de 44mm versie gaan lijkt mij.
Of is het echt zo dat je op platformen als Marktplaats en V&A niet meer krijgt voor een 44mm versie?
2x een 44 mm zwarte variant gehad. 1 verkocht voor 400, 1 voor 389.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
@Anoniem: 221425 En jaar 2 is nog beter omdat je dan alleen de AW cashback pakt en niet het 'verlies' hoeft te pakken op de doorverkoop.* Overigens reken je met 430 euro aanschaf, maar 460 euro aan cashbacks (19,12 x 24 =/= 430). :?

*Edit: JohanNL was me voor.
JohanNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:07:
Je krijgt er meer voor, maar hij kost ook meer. Je maakt in beide gevallen een verlies van ~60 euro op de doorverkoop. De 44mm is wellicht iets optimaler (voor doorverkoop), omdat je uiteindelijk meer geld verdient aan cashbacks dan met de 40mm. De 40mm is dan weer iets populairder volgens mij. Het ontloopt elkaar niet veel, zeker in de context van honderden euro's besparing.

[ Voor 65% gewijzigd door Longcat op 29-12-2020 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 00:47
Hey leuk zo een topic! Zelf sportte ik toen alles nog kon zo een drie keer per week in de fitness ruimte en dan is het puntenaantal enorm makkelijk te halen. Nu alles dicht zit ben ik afhankelijk van hardlopen eigenlijk dus nu al een paar keer mijn puntendoel niet bereikt..

maar wel dit jaar de platinum status.. Wat dat ook mag betekenen, las korting op je aanvullende verzekering of iets maar vindt dat lastig om te bepalen, zelf vind ik de Bol bonnen wel erg fijn aangezien ik toch al sportte voelt het ook echt als een extra beloning voor jezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
@dglavimans Ik heb ook iets meer moeite om de punten te behalen nu de sportscholen dicht zijn, bovendien een knieblessure (ik was iets te fanatiek met snel punten binnenslepen), maar het lukt nog wel.
De 20 en 30 minuten workouts waarmee je 200 punten kan halen zijn imo het meest haalbaar. Je kan hardlopen of de racefiets/mtb pakken en even 20 minuten knallen of 30 minuten op 'standje medium' (70% hartslag zit je aardig snel op). Ik doe ook wel eens interval training (niet op de fiets) en dan is die 30 min nog beter te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
dglavimans schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:13:
Hey leuk zo een topic! Zelf sportte ik toen alles nog kon zo een drie keer per week in de fitness ruimte en dan is het puntenaantal enorm makkelijk te halen. Nu alles dicht zit ben ik afhankelijk van hardlopen eigenlijk dus nu al een paar keer mijn puntendoel niet bereikt..

maar wel dit jaar de platinum status.. Wat dat ook mag betekenen, las korting op je aanvullende verzekering of iets maar vindt dat lastig om te bepalen, zelf vind ik de Bol bonnen wel erg fijn aangezien ik toch al sportte voelt het ook echt als een extra beloning voor jezelf
Met platinum krijg je bij DItzo 5 maanden van je aanvullende premie terug en 2 maanden van de tandarts verzekering.
Als je dus platinum haalt, dan zijn die aanvullende verzekeringen op zich wel erg voordelig.
Tandarts dan nog steeds bijna €120 per jaar voor een 75% vergoeding, maximaal €250, dus ja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatiz87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik ben momenteel geblesseerd en kan dus even niet hardlopen, maar verwacht dat ik vanaf februari wel weer meer kan hardlopen. Is het dan handiger om te wachten tot eind januari om me aan te melden voor ASR Vitality, zodat mijn eerste maand februari is? Ik wil wel aan het einde van het jaar m'n cashback op de aanvullende verzekering innen, daar heb ik dan een maand minder de tijd voor denk ik? Dus dan kan ik beter alsnog gelijk beginnen per januari denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
mrmatiz87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:36:
Ik ben momenteel geblesseerd en kan dus even niet hardlopen, maar verwacht dat ik vanaf februari wel weer meer kan hardlopen. Is het dan handiger om te wachten tot eind januari om me aan te melden voor ASR Vitality, zodat mijn eerste maand februari is? Ik wil wel aan het einde van het jaar m'n cashback op de aanvullende verzekering innen, daar heb ik dan een maand minder de tijd voor denk ik? Dus dan kan ik beter alsnog gelijk beginnen per januari denk ik?
Die jaardoelen stellen opzich niet zoveel voor en kun je ook prima met een maand minder halen.
Waar je wel rekening mee moet houden is het doen van die healthcheck, anders is de platinastatus niet haalbaar volgens mij.

Alleen ben je van plan om ook een verzekering van Ditzo / Amersfoortse te nemen voor komend jaar?
Zoja, dan loop je volgens mij die 4 maanden gratis mis als je pas in het nieuwe jaar vitality afsluit, maar weet dit niet helemaal zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Open Outcry
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

JohanNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:43:
[...]
Alleen ben je van plan om ook een verzekering van Ditzo / Amersfoortse te nemen voor komend jaar?
Zoja, dan loop je volgens mij die 4 maanden gratis mis als je pas in het nieuwe jaar vitality afsluit, maar weet dit niet helemaal zeker.
Yes, klopt. Actie loopt tot 31/12 voor nieuwe verzekerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatiz87
JohanNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:43:
[...]

Die jaardoelen stellen opzich niet zoveel voor en kun je ook prima met een maand minder halen.
Waar je wel rekening mee moet houden is het doen van die healthcheck, anders is de platinastatus niet haalbaar volgens mij.

Thanks! Ik zie nu dat je maximaal 20.000 punten kunt verzamelen met sportactiviteiten. Dat haal ik ook wel zonder de eerste maand. De 100% cashback voor de Apple Watch is misschien wat lastig zonder hardlopen. Dus het is of die 4x 3,50 korting missen of 10-20 euro cashback op de Apple Watch. Aangezien januari een erg drukke maand is op werk, kan ik misschien beter in februari beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@mrmatiz87 Als je de Apple watch pas in januari koopt, begint het doel van de Apple watch pas in februari, dus die cashback hoef je niet te missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatiz87
@JohanNL Weet ik, dat bedoel ik ook met in februari beginnen (en dus ASR Vitality in januari afsluiten). Als ik ASR Vitality nog in december afsluit, begint het maanddoel in januari en mis ik waarschijnlijk (een gedeelte van) de cashback op de Apple Watch.

[ Voor 41% gewijzigd door mrmatiz87 op 29-12-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Open Outcry
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

mrmatiz87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:29:
@JohanNL Weet ik, dat bedoel ik ook met in februari beginnen (en dus ASR Vitality in januari afsluiten). Als ik ASR Vitality nog in december afsluit, begint het maanddoel in januari en mis ik waarschijnlijk (een gedeelte van) de cashback op de Apple Watch.
Maar je zou toch ook in december kunnen afsluiten, in januari je Apple Watch kopen (dan loopt je cashback vanaf februari en niet vanaf januari al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmatiz87
Open Outcry schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:36:
[...]
Maar je zou toch ook in december kunnen afsluiten, in januari je Apple Watch kopen (dan loopt je cashback vanaf februari en niet vanaf januari al).
Ah, op die fiets! Dat is inderdaad een goed plan :)

Update: Ditzo + ASR aangevraagd via Independer, dus hopelijk alles voor 1-1-2021 afgerond.

[ Voor 12% gewijzigd door mrmatiz87 op 29-12-2020 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 21:05
Ik ben ook aan het kijken naar ASR vitality.
Nu zag ik op hun site staan, dat je alleen een Apple watch kunt bestellen als je dat op een iPhone doet, en niet vanaf een android. Hebben jullie die al eerder een Apple watch hebben besteld, dan allemaal een iPhone?

Ik heb namelijk al een activity tracker van Garmin, maar het is natuurlijk wel aantrekkelijk om een Apple watch te kopen, door te verkopen en de cashback op te strijken. Fitbit kan wel vanaf android besteld worden, maar dat levert stuk minder geld op.

En kun je de app eventueel op twee telefoons installeren? Dat ik even hem installeer op de iPhone van een vriendin, de Apple watch bestel, hem weer van haar telefoon af gooi en hem op mijn eigen telefoon weer installeer? Dat zou een relatief makkelijke oplossing zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 19:30
carolien89 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:32:
Ik ben ook aan het kijken naar ASR vitality.
Nu zag ik op hun site staan, dat je alleen een Apple watch kunt bestellen als je dat op een iPhone doet, en niet vanaf een android. Hebben jullie die al eerder een Apple watch hebben besteld, dan allemaal een iPhone?

Ik heb namelijk al een activity tracker van Garmin, maar het is natuurlijk wel aantrekkelijk om een Apple watch te kopen, door te verkopen en de cashback op te strijken. Fitbit kan wel vanaf android besteld worden, maar dat levert stuk minder geld op.

En kun je de app eventueel op twee telefoons installeren? Dat ik even hem installeer op de iPhone van een vriendin, de Apple watch bestel, hem weer van haar telefoon af gooi en hem op mijn eigen telefoon weer installeer? Dat zou een relatief makkelijke oplossing zijn.
Ik heb er zojuist een iPhone voor gekocht maar jouw laatste optie gaat ook werken. Je kunt gewoon even inloggen op de telefoon van een ander.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 00:47
JohanNL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:32:
[...]

Met platinum krijg je bij DItzo 5 maanden van je aanvullende premie terug en 2 maanden van de tandarts verzekering.
Als je dus platinum haalt, dan zijn die aanvullende verzekeringen op zich wel erg voordelig.
Tandarts dan nog steeds bijna €120 per jaar voor een 75% vergoeding, maximaal €250, dus ja... 8)7
Dat tikt wel aan dan volgens mij! Stomme vraag misschien maar geldt dat dan voor het komende jaar? Heb nu geen tandarts aanvullend maar wil dit komend jaar wel gaan doen want mag wel wat aan gebeuren zeg maar.. Of is die vergoedingen over het jaar dat je hebt gelopen (2020)

@Longcat Ja half uur lopen is een goed alternatief.. Moet wel zeggen dat fitness meest chille was want dan redt je een uur makkelijk en de hartslag heb ik altijd ook goed. Een uur rennen vind ik echt lang (vooral in dit weer tbh..) In de zomer vond ik het wel heerlijk, kon je de Apple Watch ook op ‘andere workout’ zetten en dan kun je beetje hardlopen en beetje normaal lopen zonder dat die op pauze gaat

[ Voor 22% gewijzigd door dglavimans op 29-12-2020 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carolien89
Ik heb nog een vraag. Ik heb 'm ook uitstaan bij de klantenservice, maar misschien hebben jullie ook wel ervaring hiermee.

Ik ben dus gisteren overgestapt naar Ditzo, en wil vitality er bij gaan doen. Maar er is wel een kans dat ik voor 2022 een ruimere aanvullende verzekering nodig heb dan Ditzo aanbiedt, dus ik hou er rekening mee dat ik wellicht max een jaar vitality kan doen.
Dat brengt me op het volgende:
Voor de vitality status staat op de site dat ze op 31 december kijken naar de hoogst behaalde status in het kalenderjaar. Dat betekent neem ik aan dat ze dan 31 december 2021 kijken naar de hoogst behaalde status van 2021 en dan op basis daarvan beslissen of en hoeveel cashback je krijgt van je premie in 2021. Als je op 31 dec 2021 geen lid bent meer, dan krijg je géén vitality status en dus geen cashback.

Maar: als ik morgen vitality afsluit, dan loopt hij dus tm 30 december 2021 neem ik aan. En als ik dan voor 2022 inderdaad naar een andere zorgverzekeraar ga, kan ik dan vitality nog wel een maand laten doorlopen zodat ik 31 dec 2021 nog lid ben? Of kan dat niet als je dan bij Ditzo weggaat?

Dan zou het namelijk gunstiger zijn om niet voor 1 januari aan te melden en de 4*3.50 korting mis te lopen, want daarmee kan ik wel nog de 5*8.25 cashback binnen halen..
Dan loop ik natuurlijk wel ook een maand cashback op de Apple Watch mis (die kan dan in januari pas bestellen en dus per feb pas maanddoel ingaan). Maar 18 + 14 = 32 euro die ik misloop als ik in januari lid wordt, en daar staat 41.25 euro van cashback jaardoel tegenover. Dus dat is dan nog steeds gunstiger.

Klopt mijn redenatie zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Bij toeval kom ik dit topic tegen en met verbazing lees ik over het concept van "Vitality". Nog meer verbazing dat ik vervolgens niets lees in de topicstart over het al dan niet willen koppelen van gezondheidsgegevens aan de prijs van een zorgverzekering. Ik heb niet alle reacties gelezen maar met de zoekfunctie vind ik er ook weinig tot niets over in dit topic. Wel over privacy (niemand lijkt zich zorgen te maken). Daarom hierbij toch even een tegengeluid om mee te nemen in de overwegingen voor je die "gratis" wearable bestelt.

Het Nederlandse zorgstelsel is gebaseerd op solidariteit. We betalen premie voor onszelf maar ook voor elkaar. Het is natuurlijk lovenswaardig (de eventueel andere agenda van deze verzekeraar met winstoogmerk en aandeelhouders die niet zoveel geven om jullie gezondheid daargelaten) dat deze verzekeraar jullie wil helpen gezonder te worden. Maar er zijn ook heel veel medelanders die wel meer wíllen bewegen maar dit niet kunnen door bijvoorbeeld een ongeval, handicap, chronische aandoening, psychische aandoening, etc.

Dat is vast het eerste bezwaar. Mensen met een aandoening waar zij niet per se iets aan kunnen doen betalen dus meer voor hun premie dan iemand die het geluk heeft wel te kunnen bewegen en via een cashback geld terugkrijgt.

Het volgende bezwaar is de weg die hiermee ingeslagen wordt. Want als we het betalen van minder premie voor mensen die met hun data kunnen bewijzen dat ze gezond zijn toejuichen, waar stopt het dan? Deze data is voor verzekeraars heel waardevol en de mensen die de zorg hard nodig hebben trekken hierdoor straks mogelijk aan het kortste eind.

En dan kan je zeggen ik eet gezond en sport veel terwijl mijn buurman met overgewicht de hele dag op de bank ligt te roken. Daar mag ik voor worden beloond of hij voor worden gestraft. Maar het gaat niet alleen over je luie buurman, maar ook je ouders die onverwacht ziek worden. Of een vriend die een ernstig ongeval krijgt, of misschien zelfs wel je toekomstige zelf.

Persoonlijk ben ik absoluut voor meer bewegen en zelf probeer ik gezond te eten en te leven. Maar er zijn heel veel mogelijkheden dit te beïnvloeden (suikertaks, rookverbod, reclameverbod, lobby aan banden, etc.) zonder de commerciële zorgverzekeraars hiermee aan de haal te laten gaan.

Just my two cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
carolien89 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:25:
Ik heb nog een vraag. Ik heb 'm ook uitstaan bij de klantenservice, maar misschien hebben jullie ook wel ervaring hiermee.

Ik ben dus gisteren overgestapt naar Ditzo, en wil vitality er bij gaan doen. Maar er is wel een kans dat ik voor 2022 een ruimere aanvullende verzekering nodig heb dan Ditzo aanbiedt, dus ik hou er rekening mee dat ik wellicht max een jaar vitality kan doen.
Voor de vitality status staat op de site dat ze op 31 december kijken naar de hoogst behaalde status in het kalenderjaar. Dat betekent neem ik aan dat ze dan 31 december 2021 kijken naar de hoogst behaalde status van 2021 en dan op basis daarvan beslissen of en hoeveel cashback je krijgt van je premie in 2021. Als je op 31 dec 2021 geen lid bent meer, dan krijg je géén vitality status en dus geen cashback.

Maar: als ik morgen vitality afsluit, dan loopt hij dus tm 30 december 2021 neem ik aan. En als ik dan voor 2022 inderdaad naar een andere zorgverzekeraar ga, kan ik dan vitality nog wel een maand laten doorlopen zodat ik 31 dec 2021 nog lid ben? Of kan dat niet als je dan bij Ditzo weggaat?

Dan zou het namelijk gunstiger zijn om niet voor 1 januari aan te melden en de 4*3.50 korting mis te lopen, want daarmee kan ik wel nog de 5*8.25 cashback binnen halen..
Dan loop ik natuurlijk wel ook een maand cashback op de Apple Watch mis (die kan dan in januari pas bestellen en dus per feb pas maanddoel ingaan). Maar 18 + 14 = 32 euro die ik misloop als ik in januari lid wordt, en daar staat 41.25 euro van cashback jaardoel tegenover. Dus dat is dan nog steeds gunstiger.

Klopt mijn redenatie zo?
die 4*3,50 krijg je sowieso ook als je nu al lid bent (ik ben al een jaar lid en ik ga er gewoon vanuit dat ik die 3,50 niet hoeft te betalen komende 4 maanden). Dus gewoon aamelden zou ik zeggen.

Hier staat wat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Open Outcry
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

mrnn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:02:
Bij toeval kom ik dit topic tegen en met verbazing lees ik over het concept van "Vitality". Nog meer verbazing dat ik vervolgens niets lees in de topicstart over het al dan niet willen koppelen van gezondheidsgegevens aan de prijs van een zorgverzekering. Ik heb niet alle reacties gelezen maar met de zoekfunctie vind ik er ook weinig tot niets over in dit topic. Wel over privacy (niemand lijkt zich zorgen te maken). Daarom hierbij toch even een tegengeluid om mee te nemen in de overwegingen voor je die "gratis" wearable bestelt.

Het Nederlandse zorgstelsel is gebaseerd op solidariteit. We betalen premie voor onszelf maar ook voor elkaar. Het is natuurlijk lovenswaardig (de eventueel andere agenda van deze verzekeraar met winstoogmerk en aandeelhouders die niet zoveel geven om jullie gezondheid daargelaten) dat deze verzekeraar jullie wil helpen gezonder te worden. Maar er zijn ook heel veel medelanders die wel meer wíllen bewegen maar dit niet kunnen door bijvoorbeeld een ongeval, handicap, chronische aandoening, psychische aandoening, etc.

Dat is vast het eerste bezwaar. Mensen met een aandoening waar zij niet per se iets aan kunnen doen betalen dus meer voor hun premie dan iemand die het geluk heeft wel te kunnen bewegen en via een cashback geld terugkrijgt.

Het volgende bezwaar is de weg die hiermee ingeslagen wordt. Want als we het betalen van minder premie voor mensen die met hun data kunnen bewijzen dat ze gezond zijn toejuichen, waar stopt het dan? Deze data is voor verzekeraars heel waardevol en de mensen die de zorg hard nodig hebben trekken hierdoor straks mogelijk aan het kortste eind.

En dan kan je zeggen ik eet gezond en sport veel terwijl mijn buurman met overgewicht de hele dag op de bank ligt te roken. Daar mag ik voor worden beloond of hij voor worden gestraft. Maar het gaat niet alleen over je luie buurman, maar ook je ouders die onverwacht ziek worden. Of een vriend die een ernstig ongeval krijgt, of misschien zelfs wel je toekomstige zelf.

Persoonlijk ben ik absoluut voor meer bewegen en zelf probeer ik gezond te eten en te leven. Maar er zijn heel veel mogelijkheden dit te beïnvloeden (suikertaks, rookverbod, reclameverbod, lobby aan banden, etc.) zonder de commerciële zorgverzekeraars hiermee aan de haal te laten gaan.

Just my two cents...
Er zijn wellicht weinig zorgen gepost over het privacyvraagstuk, omdat dit overduidelijk wordt uitgelegd door a.s.r. Vitality zelf. Zodra je het eens leest, vervallen wellicht je zorgen. Tenzij je geen vertrouwen hebt in voorwaarden, overeenkomsten en het najagen van je rechten via de gebruikelijke kanalen indien dit vertrouwen werkelijk geschaad wordt.

Eigenlijk is je grootste bezwaar dat het dan duurder wordt voor mensen waarvoor dit model geen optie is. De drang naar solidariteit is daarbij, als ik je verhaal goed lees, het belangrijkste fundament van je stelling. Natuurlijk is solidariteit iets wat we moeten nastreven. Daarvoor hebben we, wat mij betreft voldoende elementen ingebouwd. Op basisverzekeringen wordt niet gediscrimineerd en staat het iedereen vrij om te kiezen voor een goedkopere aanbieder. Alle strikt noodzakelijke zorg zit daarin; ook de zorg en nazorg die noodzakelijk is voor de gevallen die jij beschrijft. De dekkingen bij bijv. Ditzo in de aanvullende verzekeringen vind ik persoonlijk niet noodzakelijk voor gedupeerden/casussen waar je aan refereert.

Wordt de basisverzekering bij de labels van asr duurder hierdoor? Ik durf te beweren dat dat echt niet zwart/wit is. Wat heeft meer effect? De kostenbesparing omdat je relatief gezondere verzekerden aantrekt, die wellicht minder claimen op basis van levensstijlgerelateerde claims (obesitas, etc.). Of de kostenverhoging omdat je cashbacks geeft aan een beperkte groep die besluit om een extra module te activeren?

Als het eerste het geval is, zou ik zeggen: ideaal voor mensen die, buiten hun eigen toedoen, in een precaire situatie zitten; want ook voor hen geldt dan een lagere premie voor de basisverzekering. Als het tweede het geval is: lekker switchen naar een goedkopere aanbieder dan. Dan blijft alleen nog het argument over dat aanvullende verzekeringen wellicht duurder zouden kunnen worden. In dat geval geldt exact hetzelfde als hierboven.

In het nieuwe zorgstelsel kun je op alle slakken zout leggen m.b.t. solidariteit. Zo kun je al bezwaar maken tegen het concept 'aanvullende verzekering' omdat hiermee kruissubsidiëring met de basisverzekeringen mogelijk wordt.

Als laatste bonusargument: in heel veel gevallen van fysiek ongemak/ongeluk kun je gebruikmaken van dit product. Een maat met een verlamd middenrif, wandelt nagenoeg iedere dag een uur, wat goed voor 'm is en toch al snel 200 punten oplevert. Die haalt zijn weekdoelen met gemak, terwijl hij toch echt wel verminderd inzetbaar is qua werk etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Wel over privacy (niemand lijkt zich zorgen te maken).
Ik denk dat je het topic dan inderdaad niet goed en volledig hebt doorgelezen. ;)

Het is een feit dat slechts een deel van de mensen zich zorgen maakt over de privacy, dat zal hier niet veel anders zijn. Ik maak mij er zelf wel zorgen over en probeer die zorgen weg te nemen door eerst goed onderzoek te doen. In het voortraject heb ik de privacy voorwaarden van Vitality doorgenomen en een aantal gerichte vragen aan Vitality en Ditzo/ASR gesteld. Die vragen zijn naar tevredenheid beantwoord.

Vitality heeft op de website aangegeven hoe privacy is geregeld en welke gegevens met de verzekeraars (Ditzo en De Amersfoortse) gedeeld worden. Deze informatieset is beperkt en wordt alleen gebruikt voor het toekennen van de 4 maanden gratis deelname en het verrekenen van de korting op eventueel extra aanvullende verzekeringen. Concreet gaat het over het uitwisselen van NAW-gegevens en de Vitality status (brons, zilver, goud, en platinum). Detailinzicht in je verrichtingen krijgt de verzekeraar dus nadrukkelijk niet.

Wat betreft solidariteit. Ik snap je punt maar het geven van kortingen en cashbacks zoals bij Vitality is daar natuurlijk niet uniek in. Het hebben van een eigen risico en de mogelijkheid tot het verlagen daarvan zijn al veel langer de oorzaak dat kosten en baten voor bepaalde groepen mensen verschuiven. Daarnaast heb je verzekeraars die zich richten op een bepaalde doelgroep (denk aan Promovendum voor de hoger opgeleide medemens) en daarmee bepaalde risico's proberen uit te sluiten. Dit onderwerp lijkt mij meer geschikt voor een algemeen topic over ziektenkostenverzekeringen.

[ Voor 5% gewijzigd door Timmy op 30-12-2020 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter

Just my two cents...
Voor mijzelf -en dit heeft een duidelijk persoonlijke en politieke lading- dus je mag hier van vinden wat je wil even mijn reactie:

"Wel over privacy (niemand lijkt zich zorgen te maken)."
ASR vitality deelt niks met je de zorgverzekeraar over je gezondheid. Het enige wat heen en weer gaat is je BSN en "member status" zodat ze een korting kunnen berekenen. Deze gegevens zeggen verder heel weinig want je kunt -heel veel punten- ook bij "slechte gezondheid" krijgen. Je zou hier nog bezwaar op kunnen hebben dat je dit zelfstandig doet (ik heb bijvoorbeeld geen aanvullende verzekering en dit lijkt dan dus overbodige informatie uitwisseling).

"Het Nederlandse zorgstelsel is gebaseerd op solidariteit."
Klopt; maar dit betekend dus dat er geen prikkel is voor goed gedrag; eigenlijk alleen maar een beloning van gratis zorg als je "niet gezond" bent. Gezonde mensen krijgen -NIKS- terug, ongezonde mensen krijgen -VEEL- terug. Is dit solidair? Ik vind van niet. Dit is natuurlijk zwaar gechargeerd maar ik ben van mening dat ik me wil verzekering voor -alles- wat ik niet zelf overzie. Bijvoorbeeld ongelukken, genetische aandoeningen of zaken veroorzaakt door milieu of opvoeding. Alles waar je eigen gedrag voor verantwoordelijk is vind ik dat je persoonlijk ook zelf voor de kosten moet opdraaien. Alleen op die manier kan er worden gestuurd op positief gedrag. Want ja we hebben het goed in Nederland, maar we zullen met zijn allen bijvoorbeeld ook verantwoordelijk moeten voelen voor grote maatschappelijke problemen als vergrijzing, zaken als overgewicht en geestelijke gezondheid. Dingen waar je zelf op persoonlijk voet concessies zult moeten doen en niet kunt blijven leunen op de solidariteit en consumptie in de zorg. Een trend die we gelukkig langzaam zien ontwikkelen; getuige ook dit ASR vitality programma.

"wíllen bewegen maar dit niet kunnen".
Helemaal mee eens, ik vind ook dat ASR Vitality hier verantwoordelijkheid in moet pakken en het mogelijk moet maken om op ieders eigen niveau doelen te kunnen behalen. Gelukkig doen ze dit al voor bijvoorbeeld groepen ouderen e.d. Hopelijk gaat zich dit in te toekomst nog verder ontwikkelen en mocht je casussen in je omgeving kennen dan wil ik wel helpen om ASR daartoe te bewegen.

"betalen dus meer voor hun premie dan iemand die het geluk heeft wel te kunnen bewegen"
Dit is echter gewoon niet waar, iedereen in dit topic betaald vanuit solidariteit evenveel premie, sterker nog iedereen betaald ook nog gewoon 3,50 per maand éxtra dan niet ASR vitality leden. Dat je daarna -korting- krijgt is een ander verhaal. Scherpe lijn om aan te houden en ik dit persoonlijk ook in de gaten houden op het moment dat ASR eisen gaat stellen bijvoorbeeld. Overigens is dit wettelijk allemaal best goed geregeld (lezen waard): Wikipedia: Zorgverzekeringswet.

"Het volgende bezwaar is de weg die hiermee ingeslagen wordt"
Dit is wat mij betreft heel zwaar voor wat ASR vitality nu is: Letterlijk een abonnement waar je vrijwillig sportsessies, gezondheidsverklaringen en vragenlijsten laat omzetten in punten om daar wat extra voordeel en motivatie te halen.

Persoonlijk vind ik het een super interresant onderwerp en is de -uiteindelijke meeste solidaire hamvraag-: Wat gaat Nederland hebt opleveren als ASR Vitaltiy er wel is vs. er niet is? Is deze verandering onder de streep een reductie aan zorg en besparen we zo geld zodat er juist éxtra geld kan naar de mensen die het echt nodig hebben? Persoonlijk denk ik dat wat extra stimulans om van de bank te komen voor het gros van de mensen gezondheidswinst gaat opleveren. Zolang je dit in ogenschouw houdt ben ik van mening dat het een positieve beweging (pun intended) is.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
carolien89 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:25:

Klopt mijn redenatie zo?
Hier staat alles: https://www.asr.nl/vitality/beloningen/status

" Voor het bepalen van de hoogte van je cashback kijken wij op 31 december van elk jaar naar de hoogste status die je in dat kalenderjaar hebt behaald. "

Stel je begint 30 december 2020, dan eindigt jouw jaardoel 29 december 2021 en op 30 december 2021 begint de nieuwe.
Op 31 december 2021 wordt gekeken of je genoeg punten hebt gehaald in dat kalenderjaar en wordt er gekeken naar de hoogste score/status.
Als je dus de periode van 30 december 2020 tot 29 december 2021 platina hebt gehaald, dan heb je dus in het kalenderjaar 2021 platina gehaald.

Wat dan ook nog zou kunnen werken is:
Je begint 5 januari 2021 en eindigt 4 januari 2022.
Als je vóór 31 december 2021 platina hebt gehaald krijg je de rewards voor dat kalenderjaar.
Maar omdat jouw jaardoel doorloopt tot 4 januari 2022, zou je voor het kalenderjaar 2022 ook automatisch al platina hebben behaald.
Tenminste, zover ik het begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
Flappiewappie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:15:
[...]

die 4*3,50 krijg je sowieso ook als je nu al lid bent (ik ben al een jaar lid en ik ga er gewoon vanuit dat ik die 3,50 niet hoeft te betalen komende 4 maanden). Dus gewoon aamelden zou ik zeggen.
Ik snap niet precies hoe dit een antwoord is op mijn vraag. Het gaat me om of die korting bij voor 1 januari aanmelden opweegt tegen het evt mislopen van de aanvullende verzekering cashback van vijf maanden, als hij daardoor niet tm 31-12-2021 loopt. Als ik 2022 naar een andere verzekeraar zou gaan en ik dan dus géén vitality status heb op 31-12-2021 omdat ik niet nog een maand vitality eraan kan plakken als ik van verzekeraar wissel (of dat kan is dus oa ook een vraag).
JohanNL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:40:
[...]

Hier staat alles: https://www.asr.nl/vitality/beloningen/status

" Voor het bepalen van de hoogte van je cashback kijken wij op 31 december van elk jaar naar de hoogste status die je in dat kalenderjaar hebt behaald. "

Stel je begint 30 december 2020, dan eindigt jouw jaardoel 29 december 2021 en op 30 december 2021 begint de nieuwe.
Op 31 december 2021 wordt gekeken of je genoeg punten hebt gehaald in dat kalenderjaar en wordt er gekeken naar de hoogste score/status.
Als je dus de periode van 30 december 2020 tot 29 december 2021 platina hebt gehaald, dan heb je dus in het kalenderjaar 2021 platina gehaald.

Wat dan ook nog zou kunnen werken is:
Je begint 5 januari 2021 en eindigt 4 januari 2022.
Als je vóór 31 december 2021 platina hebt gehaald krijg je de rewards voor dat kalenderjaar.
Maar omdat jouw jaardoel doorloopt tot 4 januari 2022, zou je voor het kalenderjaar 2022 ook automatisch al platina hebben behaald.
Tenminste, zover ik het begrijp.
Dit stuk kan ik volgen, inderdaad.
Maar mijn vraag is dus vooral:
Als ik nou nu me aanmeld, loopt hij tm 30-12-2021.
Als ik dan per 1-1-2022 naar een andere verzekeraar zou gaan, kan ik dan nog wel een maand vitality houden?
Want zo niet, dan eindigt vitality dus op 30-12-2021, en heb ik op 31-12-2021 géén vitality meer, en dus geen status, en dus geen cashback (dat staat ook op die pagina).
Want als dat niet kan, en vitality dan dus eindigt op 30-12-2021, loop ik aan cashback meer geld mis dan het voor 1 januari me aanmelden me oplevert, en kan ik dus beter even wachten.

[ Voor 12% gewijzigd door carolien89 op 30-12-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@carolien89 op 30 december 2021 heb je als het goed is dan een status behaald, daarmee wordt dan de cashback berekend.
Maar voor de zekerheid even aan ze vragen kan natuurlijk geen kwaad :)

Overigens, je kunt ook overstappen voor 2022 naar de Amersfoortse i.c.m. het vitality programma.
De Amersfoortse heeft over het algemeen uitgebreidere aanvullende verzekeringen en ook eventueel de mogelijkheid om een restitutiepolis af te sluiten.

[ Voor 39% gewijzigd door JohanNL op 30-12-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
JohanNL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:47:
@carolien89 op 30 december 2021 heb je als het goed is dan een status behaald, daarmee wordt dan de cashback berekend.
Maar voor de zekerheid even aan ze vragen kan natuurlijk geen kwaad :)
Er staat dus wel ook dit:
Stop je met a.s.r. Vitality vóór 31 december? Dan heb je geen Vitality Status op 31 december. Je krijgt dan over dat kalenderjaar geen cashback.

Dus dan zou ik denken: als hij loopt tm 30dec, heb je dus géén vitality status op 31 december. Tenzij ik ook als ik per 1-1-2022 naar een andere verzekeraar zou gaan, ik wel nog een maand (31-12-2021 tm 30-1-2022) vitality mag hebben.

Maar ik heb het idd bij ze uitstaan, alleen nog geen reactie. Ben benieuwd. Wel irritant dat ik ze niet kan bellen, als ik contact wil opnemen en aangeeft dat het om een vraag over vitality gaat dan kan ik alleen voor Whatsapp kiezen.

@ je edit over Amersfoortse: dat is waar, maar die is relatief duur vergeleken met de verzekeringen waar ik tot noch toe verzekerd was voor ook wel een uitgebreider pakket. Maar wellicht dat dat voor 2022 minder scheelt tussen de verzekeraars.

[ Voor 11% gewijzigd door carolien89 op 30-12-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Prima om een discussie te voeren over solidariteit in de talloze politieke topics en ook zorgvezekeringstopics die er al bestaan.

Nederland is op dit gebied enorm verdeeld. De een vind dat we het eigen risico ook per direct moeten afschaffen en dat de gezonde mensen solidair moeten zijn. De ander vind dat gezonde mensen 1000 euro extra belasting betalen.
Tja, ga je nooit uitkomen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
carolien89 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:50:
[...]

Er staat dus wel ook dit:
Stop je met a.s.r. Vitality vóór 31 december? Dan heb je geen Vitality Status op 31 december. Je krijgt dan over dat kalenderjaar geen cashback.

Dus dan zou ik denken: als hij loopt tm 30dec, heb je dus géén vitality status op 31 december. Tenzij ik ook als ik per 1-1-2022 naar een andere verzekeraar zou gaan, ik wel nog een maand (31-12-2021 tm 30-1-2022) vitality mag hebben.

Maar ik heb het idd bij ze uitstaan, alleen nog geen reactie. Ben benieuwd. Wel irritant dat ik ze niet kan bellen, als ik contact wil opnemen en aangeeft dat het om een vraag over vitality gaat dan kan ik alleen voor Whatsapp kiezen.

@ je edit over Amersfoortse: dat is waar, maar die is relatief duur vergeleken met de verzekeringen waar ik tot noch toe verzekerd was voor ook wel een uitgebreider pakket. Maar wellicht dat dat voor 2022 minder scheelt tussen de verzekeraars.
Ik begrijp hem denk ik al.

Vitality is in principe een losstaand programma, die je op elk gewenst moment kunt opzeggen - anders dan zorgverzekeringen zelf die slechts 1 keer per jaar kunnen -
Ook al loopt je jaardoel tot 30 december 2021, je zorgverzekering loopt t/m 31 december 2021 en dus kun je ook lid blijven van Vitality tot en met die datum.
Je krijgt dus gewoon de jaarbeloning die je hebt opgebouwd in je jaardoel, ook al stap je dat jaar daarna over naar een andere verzekeraar.

Maar stel je zou vóór 31 december 2021 vitality handmatig opzeggen, dan krijg je geen jaarbeloning over 2021, dat is war ze bedoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Topicstarter
JohanNL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:59:
[...]

Ik begrijp hem denk ik al.

Vitality is in principe een losstaand programma, die je op elk gewenst moment kunt opzeggen - anders dan zorgverzekeringen zelf die slechts 1 keer per jaar kunnen -
Ook al loopt je jaardoel tot 30 december 2021, je zorgverzekering loopt t/m 31 december 2021 en dus kun je ook lid blijven van Vitality tot en met die datum.
Je krijgt dus gewoon de jaarbeloning die je hebt opgebouwd in je jaardoel, ook al stap je dat jaar daarna over naar een andere verzekeraar.

Maar stel je zou vóór 31 december 2021 vitality handmatig opzeggen, dan krijg je geen jaarbeloning over 2021, dat is war ze bedoelen.
Ja precies:

Je kunt dus nu gewoon Vitality nemen, loopt helemaal los van je zorgverzekering. Ze checken dan 31-12-2021 wat je status is geweest dat jaar (2021) = cashback bij je aanvullende ditzo verzekering. Je mag het dan zelfs daarna nog laten doorlopen voor Cashback op je watch (onafhankelijk van je verzekering) als je een andere verzekering hebt.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
Ah, kijk, duidelijk!
Dank jullie!

Ik wist wel dat vitality niet per se gelijk loopt met de verzekering, maar dacht dat je alleen vitality mag hebben met een andere verzekering als je wel van plan bent binnen een jaar naar Ditzo/Amersfoortse te gaan. Als ik inderdaad sowieso tm 31-12-2021 lid kan blijven dan is het inderdaad geen probleem :)! En als ik daarna nog langer lid kan blijven natuurlijk al helemaal mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Just my two cents...
Ik vind dat je een terecht punt aansnijdt: In hoeverre zijn we (nog) solidair met elkaar, als het om zorg gaat?
Je kunt diezelfde vraag ook stellen als mensen maximaal eigen risico nemen, onder het mom van 'Ik heb toch nooit wat'.

Ik ben het met je eens dat dit geen goede ontwikkeling is.
Tegelijk: Ik betaal (via belastingen) verschrikkelijk veel aan 'de zorg'. Ik betaal ook via de zorgverzekering een bedrag aan 'de zorg'. Terwijl ik (gelukkig) nooit iets heb.

Dan vind ik het terecht dat ik er op probeer te besparen.
Belastingontduiking kan/mag niet.
Een goedkope(re) zorgverzekering kiezen kan wel.

Per Nederlander wordt in 2017 gemiddeld 5.691 euro uitgegeven aan zorg.
Dat ik daar een paar honderd euro op wil/kan besparen... Daar voel ik me niet schuldig over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@Anoniem: 221425 Voor jou en mij en vele anderen zal het systeem vast goed werken.
Als je gewoon wel een leuk bedrag verdient elke maand, wellicht nog geld over hebt om ermee te speculeren en verder kerngezond bent, waardoor je nog eens de mogelijkheid hebt om extra te besparen op je zorgverzekering, inclusief programma's als vitality.
Tja, wat wil je nog meer?

Maar er zijn ook mensen waarbij het leven er wat minder gunstig uitziet.
Zijn bijvoorbeeld chronisch ziek, kunnen niet werken / hebben een uitkering, maken extra zorgkosten etc.
Aan een programma als vitality zouden zij helemaal niet kunnen deelnemen.
Er zijn dan nog wel extra toeslagen en subsidies voor deze mensen, maar zover ik heb begrepen is dit vaak onvoldoende.
Het hele zorgstelsel kan voor deze groep dan ook een valkuil zijn, doordat zij gewoonweg het systeem niet begrijpen of zich gedwongen voelen door hun financiële situatie, om budget polissen af te sluiten met verhoogde eigen risico’s, terwijl zij juist een grote zorgbehoefte hebben.

Desalniettemin is het over het algemeen best goed geregeld in Nederland, zolang je het hele kapitalistische en marktwerking achterliggende systeem vergeet.
Vraag is hoeveel beter onze zorg er nou echt van wordt en/of hoeveel het bespaart.
In iedergeval houdt het iedereen mooi bezig en zorgt het voor extra werkvoorziening, letterlijk :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Veel reacties op mijn bericht en meteen wordt ook duidelijk dat veel meer dan ik dacht men zich hier wel van bewust is en er een mening (en goede argumenten) voor heeft. En privacy is inderdaad al wel redelijk uitgebreid besproken, die opmerking was te kort door de bocht. Ook ik zie zeker de positieve kanten want het kan een stuk goedkoper allemaal als half Nederland wat meer gaat bewegen en wat gezonder gaat eten en het is ook goed als dit gestimuleerd wordt. Ik blijf mij wel afvragen of de verzekeraar de juiste partij is om in de lead te zijn.

Het is lastige materie en misschien is dit topic inderdaad niet de plaats om de discussie te voeren. Ik heb nog even zitten Googelen en vond een artikel van hoogleraar Economische bedrijfsvoering in de gezondheidszorg aan de Radboud Universiteit welke ook als opiniestuk in het FD gestaan heeft. Ook dat is maar de mening van een persoon, maar mogelijk interessant voor wie er wat meer over wil lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
@mrnn
Je haalt weldegelijk valide punten aan. Daarbij vind ik het niet verkeerd om deze kanttekening in dit topic te hebben staan. Iedereen moet zich daar bewust van zijn. Het hele Vitality gedoe doet mij denken aan een aflevering van de serie 'Black Mirror' genaamd '15 Million Merits' een aanrader om te zien.

Ik heb namelijk wel het idee dat onze wereld meer de kant van die aflevering op gaat dan iedereen wenst.

Zelf heb ik naar de privacy voorwaardes gekeken en vond ik ze op dit moment goed. Maar je weet nooit wat er gebeurd in de toekomst. Voor mijzelf wel besloten dat de extra motivatie die ik krijg door dit systeem boven de nadelen gaat.

Wat ik ook opvallend vind is dat je het jaardoel niet kunt behalen zonder een medische keuring te doen. Zelf heb ik nog het gevoel dat daar een addertje onder het gras zit, m.a.w. dat het ze eigenlijk om die gegevens te doen is die ze krijgen via die keuring. Daar zal ik dus mijn ogen voor openhouden. Dat ik tijdens het uitvoeren van zo'n keuring niets hoef te tekenen wat hen alsnog het recht geeft om de gegevens in te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Open Outcry
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

mrnn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:49:
Veel reacties op mijn bericht en meteen wordt ook duidelijk dat veel meer dan ik dacht men zich hier wel van bewust is en er een mening (en goede argumenten) voor heeft. En privacy is inderdaad al wel redelijk uitgebreid besproken, die opmerking was te kort door de bocht. Ook ik zie zeker de positieve kanten want het kan een stuk goedkoper allemaal als half Nederland wat meer gaat bewegen en wat gezonder gaat eten en het is ook goed als dit gestimuleerd wordt. Ik blijf mij wel afvragen of de verzekeraar de juiste partij is om in de lead te zijn.

Het is lastige materie en misschien is dit topic inderdaad niet de plaats om de discussie te voeren. Ik heb nog even zitten Googelen en vond een artikel van hoogleraar Economische bedrijfsvoering in de gezondheidszorg aan de Radboud Universiteit welke ook als opiniestuk in het FD gestaan heeft. Ook dat is maar de mening van een persoon, maar mogelijk interessant voor wie er wat meer over wil lezen.
Eens, wellicht zou dit ook bij een andere partij beter passen. Al is het maar omdat je als verzekeraar al snel de schijn tegen hebt op ethisch vlak.

In reactie op die hoogleraar, denk ik dat ook hij op een aantal vlakken onvolledig is geïnformeerd voordat hij zijn mening gaf. Enerzijds raakt hij correct de privacyregels van SamenGezond en is ineens asr de boeman, terwijl er geen noemenswaardig verschil zit in het privacyvraagstuk tussen beide partijen. Wat ik verder ook wel interessant vind om mee te wegen is dat hij een belang heeft bij minder prijsdruk door kapitalistisch gedrag van verzekeraars, vanwege zijn eigen rol. Terecht belang overigens, de risico's liggen nu niet allemaal bij de beoogde risicodragende partij (de verzekeraars).

Overigens wijst hij op de rol van de wetgever om te regelen dat gegevens niet mogen worden gebruikt voor allerlei dingen, maar de grap is dat dat deels al is vastgelegd (rondom de basisverzekering zeker) en dat Menzis en asr dit zelf voor hun 'bonusprogramma's' ook al hebben geregeld in privaatrechtelijke zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Clifdon schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:10:
Wat ik ook opvallend vind is dat je het jaardoel niet kunt behalen zonder een medische keuring te doen.
De maximale korting op je aanvullende verzekeringen bedoel je. Doe je de medische keuring namelijk niet dan haal je maximaal iets meer dan 20.000 punten (20k punten voor bewegen en nog wat extra punten voor het invullen van de vragenlijsten) en dat is voldoende voor een gedeeltelijke korting.

Doe je daarnaast de medische keuring dan kan je tot 15k punten extra verdienen. Die 15k punten bestaat uit twee onderdelen, namelijk een deel (5k) krijg je sowieso als je de keuring doet en daarnaast nog 10k als de waarden binnen de grenzen vallen.

En ook hier geldt, de waarden worden niet met de verzekeraar gedeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Timmy op 30-12-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Gisteren actief gemaakt en vandaag begonnen.

Aangezien ik het horloge nog niet binnen heb vandaag met Strava zonder telefoon 31km gewielrend. Ik zie in de app dat hij gesynchroniseerd is maar ik zie de activiteit niet toegevoegd worden.

Gaat hier een tijd overheen?

Iemand al eens geprobeerd met een mi band icm Strava?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
wildcardxl schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:30:
Ik zie in de app dat hij gesynchroniseerd is maar ik zie de activiteit niet toegevoegd worden.
Er zijn twee manieren om punten te verdienen, met stappen of hartslag. Is tijdens het fietsen hartslag geregistreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Timmy schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:44:
[...]

Er zijn twee manieren om punten te verdienen, met stappen of hartslag. Is tijdens het fietsen hartslag geregistreerd?
Nee, daar ik geen hartslagmonitor had. Heb nu mijn vrouw haar mi band 4 gekoppeld.

Mijn conditie app van iPhone registreert trouwens helemaal niks. Schiet niet echt op zo😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 20:16
wildcardxl schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:48:
[...]

Mijn conditie app van iPhone registreert trouwens helemaal niks. Schiet niet echt op zo😅
Heb je overal akkoord gezet dat apps elkaar mogen lezen ook in de privacy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Roos79 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:09:
[...]

Heb je overal akkoord gezet dat apps elkaar mogen lezen ook in de privacy?
Ik had niet in de gaten dat je de gezondheid app ook moest koppelen. Daarin stonden behoorlijk wat stappen en heb daarvoor 100 punten gekregen. Weekdoel start pas op 4 januari, tegen die tijd zal de watch ook wel binnen zijn.

Moet ik daar ook nog wat bijzonders voor doen voordat hij registreert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFRtje
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 16:45
Zojuist de Ditzo met aanvullende en tandarts pakketten afgesloten via CashbackXL via Independer, om vervolgens op 2 januari de Vitality aan te zetten, om zo langer te genieten van de tzt platinum status.

Apple Watch zal ik kopen om meteen in de verkoop te doen (staat al op V&A), want ik heb al een Garmin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timmy
SFRtje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:10:
om zo langer te genieten van de tzt platinum status.
Eerlijk gezegd zie ik nog steeds geen reden om dit te doen maar wellicht zie ik het verkeerd ;)

Meld je je voor de jaarwisseling aan dan heeft de status die je op 31 december 2021 bereikt effect op de premie van de aanvullende verzekeringen in 2021 en 2022.

Meld je je later aan dan heb je in theorie recht op korting in 2023 maar je zult dat gehele jaar een actief abonnement op Vitality moeten hebben. Het recht op korting verlies je immers als je voor 31 december opzegt.

Meld je je voor de jaarwisseling aan dan kan je op 1 januari beginnen aan het behalen van je eerste maanddoel. Meld je je na 1 januari aan dan is dat per 1 februari.

Verder geldt bij aanmelding voor de jaarwisseling een korting van 4 maanden.

En tenslotte... Hoe moeilijk is het nu eigenlijk om de 25k punten te halen? Echt, dat valt heel erg mee.

Om de cashback op de Apple watch te krijgen zul je maandelijks 2.500 punten moeten verdienen. Dat is circa 625 punten per week. Dat is lager dan het weekdoel uiteindelijk zal worden, namelijk 800 punten.

Kortom, haal je de maanddoelen dan heb je aan het einde van het jaar het maximale aantal punten met bewegen verdient. Dat is 20.000 punten. Je hebt vervolgens nog 5.000 punten nodig voor maximale korting op de aanvullende verzekeringen en dat doe je door het jaarlijks invullen van de vragenlijst (volgens mij 2.000 punten) en het doen van de jaarlijkse medische test (minimaal 5.000 punten en maximaal 15.000 punten). En dan ben je er...

Dat doe je in 2021 en ook in 2022, want ook in 2022 wil je recht hebben op de maximale cashback op de Apple watch. En daarmee heb je dus in 2022 weer voldoende punten om je te kwalificeren voor de maximale korting in 2023.

Of zie ik iets over het hoofd? 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
Was me niet opgevallen maar het dichtsbijzijnde punt waar ik de medische check kan doen lijkt op 1:20 uur afstand te liggen. Dat is toch wel erg zuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:40
Clifdon schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:03:
Was me niet opgevallen maar het dichtsbijzijnde punt waar ik de medische check kan doen lijkt op 1:20 uur afstand te liggen. Dat is toch wel erg zuur.
Kans is groot dat er nu veel winkels dicht zijn en daarom er niet tussen de lijst staan. Het zou namelijk ook bij een Etos moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Slickk schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:10:
Kans is groot dat er nu veel winkels dicht zijn en daarom er niet tussen de lijst staan. Het zou namelijk ook bij een Etos moeten kunnen.
Misschien komt Etos weer terug, net zoals Arboned, maar ze zijn nu volledig van de website verdwenen. De gezondheids check is nu alleen mogelijk bij BENU apotheken.

• Open Outcry
  • Niet online

Open Outcry

Risk 'schreeuwlelijk'

Same here, dichtstbijzijnde locatie is een heel stuk rijden. Gelukkig staat ook vrij om een 'geregistreerde zorgverlener' te laten tekenen en moet ik ieder jaar voor een sportmedische keuring (vereiste van een race waar ik aan meedoe) laten uitvoeren en kan ik die sportarts ook vragen om dit formuliertje in te vullen.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23
Ik heb een vraag over de a.s.r. only abonnement en overstap pas in 2022.

In het geval van een only abonnement kan de status worden meegenomen naar 2022 mits er wordt overgestapt naar Ditzo of Amersfoortse.

Hierbij is het polisnummer noodzakelijk als bewijs.

Echter, wanneer verkrijg je eigenlijk het nieuwe polisnummer van je nieuwe zorgverzekeraar? Pas in het nieuwe jaar of op het moment van afsluiten?

a.s.r Vitaltity kon via de chat hier geen antwoord opgeven. Ik heb twee keer met ze gechat en beiden zijn niet eenduidig. De eerste werknemer zei dat het allemaal goedkomt. De twee werknemer sloot de chat af.

[ Voor 139% gewijzigd door goodfella op 31-12-2020 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Nu online
Ik heb half december mijn zorgpolis bij Ditzo afgesloten en kreeg ditect een polisnummer. Dat had ik ook nodig om nog dit jaar de kosten voor volgend jaar vooraf te betalen.

• meestertje
Iemand hier die onlangs nog een 44mm Apple watch in het zwart heeft besteld en zijn levertijd wil delen? Ik heb hem twee dagen geleden besteld maar helaas nog geen verzendbevestiging. Balen want ik had wel een pushmelding dat mijn maanddoel morgen begint te lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door meestertje op 31-12-2020 16:56 ]

• goodfella
coinman63 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:45:
Ik heb half december mijn zorgpolis bij Ditzo afgesloten en kreeg ditect een polisnummer. Dat had ik ook nodig om nog dit jaar de kosten voor volgend jaar vooraf te betalen.
Dank voor deze bevestiging. Inmiddels heb ik ook telefonische bevestiging gekregen van de Amersfoortse dat een polisnummer bekend is bij het afsluiten.

Met deze informatie kan ik gerust beginnen met a.s.r. Vitality only en in december 2021 overstappen naar de Amersfoortse en Vitality status meenemen door het polisnummer toe te doen.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
meestertje schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:55:
Iemand hier die onlangs nog een 44mm Apple watch in het zwart heeft besteld en zijn levertijd wil delen? Ik heb hem twee dagen geleden besteld maar helaas nog geen verzendbevestiging. Balen want ik had wel een pushmelding dat mijn maanddoel morgen begint te lopen.
Als je op Apple.com kijkt, zie je een levertijd van ongeveer twee weken voor de Apple Watch zwart aluminium 44mm. Aangezien de levering via Apple verloopt, zou ik op twee weken rekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
  • Zojuist lid geworden van a.s.r Vitality
  • Geregistreerd met activatie code
  • direct de Apple Watch gekocht
En dan zie ik dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Swc4RSLCUGDD6UdG2mYsxZo8MQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rygYDaqnfsg6alUMFBUBOTXf.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom gaat mijn maandddoel pas op 1 februari 2021? Vanwege de Apple Watch die nog niet binnen is? Ik kan toch alvast gezond doen/zijn met enkel de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:10
meestertje schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:55:
Mijn vriendin had hem maandje terug binnen 4-5 werkdagen. Ik de mijne ook (blauwe 44mm).

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coinman63
  • Nu online
Het maanddoel is om de cashback voor de Apple Watch te verdienen. Dat doel gaat daarom pas in als je de AW hebt ontvangen. Je kunt wel al gezond gaan doen en je weekdoelen halen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
anandus schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:59:
[...]

Ik zit, kijkend naar afgelopen maanden, op gemiddeld zo'n 5000 á 6000 per dag. 10.000 als ik ook hardgelopen heb.

Om 10k te halen zou ik echt elke avond (minimaal) een uur op pad moeten, daar heb ik gewoon de tijd niet voor, moet ook andere dingen doen.
En om in de ochtend voordat de kinderen wakker worden de wekker een uur eerder te zetten om te gaan lopen zie ik ook niet zitten :P

Ik vermoed dan ook dat ASR Vitality niet voor mij is :P
Ik heb me wel aangemeld, even een maandje uitproberen en kijken wat er uit rolt, maar ik verwacht er weinig van :)
Nou, ik heb een tijdlang elke avond ongeveer een uur extra gelopen, maar kom niet in de buurt van het benodigd aantal stapjes, ben in de afgelopen maand zelden boven de 10K stapjes gekomen, dus mijn experiment is afgelopen en ik heb ASR Vitality opgezegd :)
Ik vond het al heel wat om elke avond een uur van mijn weinige vrije tijd op te offeren, het is het niet waard voor wat ik er voor terug zou krijgen.

Al was het ongetwijfeld wel gezond, het is ook niet leuk om in het donker (en vaak ook in de regen) een beetje rond te dolen :+ Je wordt daar half depressief van :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 31-12-2020 18:03 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 12:18
goodfella schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:16:
En dan zie ik dit
[Afbeelding]

Waarom gaat mijn maandddoel pas op 1 februari 2021? Vanwege de Apple Watch die nog niet binnen is? Ik kan toch alvast gezond doen/zijn met enkel de telefoon?
Ik heb gisteren vitaliteit geactiveerd en dir3ct een AW gekocht. Nog geen verzendbevestiging maar wél een maanddoel dat ingaat in januari, had ik niet verwacht. Misschien omdat ik al mijn “gezondheid” op mijn iPhone had gekoppeld voor het bestellen van de AW?

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
goodfella schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:16:
En dan zie ik dit
[Afbeelding]

idd, kan je bijv intussen geen punten verdienen voor bijv een bol.com tegoed als je toch geen punten kan verdienen voor de watch? Zijn je januari punten dan waardeloos? Dan is het misschien beter die extra gezondheid vragen voor punten nog niet in te vullen? Of werkt dat anders?

@oohh : de levering wordt toch door sparco gedaan? Die deden oa kerstpakketten en kadootjes voor personeel van bedrijven. Wel beter als Apple ze zelf levert en de garantie geeft ipv sparco.

• meestertje
jassie256 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:14:
[...]

Ik heb gisteren vitaliteit geactiveerd en dir3ct een AW gekocht. Nog geen verzendbevestiging maar wél een maanddoel dat ingaat in januari, had ik niet verwacht. Misschien omdat ik al mijn “gezondheid” op mijn iPhone had gekoppeld voor het bestellen van de AW?
Daar ligt het niet aan. Ik heb hetzelfde 'probleem' maar nog niets gekoppeld. Op 29 een Apple Watch gekocht en ik kreeg vrijwel meteen een melding dat mijn maanddoel begon op 1 januari.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 08:48

Cis

meestertje schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:09:
[...]

Daar ligt het niet aan. Ik heb hetzelfde 'probleem' maar nog niets gekoppeld. Op 29 een Apple Watch gekocht en ik kreeg vrijwel meteen een melding dat mijn maanddoel begon op 1 januari.
Dan moet gewoon even veel wandelen in de eerste dagen. Met wandelen kun je ook met gemak je punten halen :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Lalalady
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-01-2021
Waar ik nog wel benieuwd naar ben; als je geen fitbit/Apple watch kiest, krijg je dan meer korting?

• Clifdon
@meestertje en @jassie256 ik had exact hetzelfde. Dat wordt veel wandelen.

Vandaag in contact geweest met iemand die misschien corona heeft. Zal je zien dat ik de eerste week van Vitality in quarantaine moet 7(8)7 .

• goodfella
@jassie256 29 dec geactiveerd en op 1 januari het maanddoel gekregen
@meestertje 30 dec geactiveerd en op 1 januari het maanddoel gekregen
Ik op 31 dec geactiveerd en op 1 februari het maanddoel gekregen.

Ik vind dit toch wel heel zuur en onprofessioneel van a.s.r Vitality.

Mijn weekdoel start wel op 4 januari. Dus dat is erg maf. Welke criteria cq business rule passen ze hier toe?

Het lijkt mij niet te liggen aan de levering van de Apple Watch.

[ Voor 18% gewijzigd door goodfella op 31-12-2020 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis

Cis

Lalalady schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:52:
Waar ik nog wel benieuwd naar ben; als je geen fitbit/Apple watch kiest, krijg je dan meer korting?
Heb je ergens op de Vitality website gelezen dat je dat krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
goodfella schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:22:
@jassie256 29 dec geactiveerd en op 1 januari het maanddoel gekregen
@meestertje 30 dec geactiveerd en op 1 januari het maanddoel gekregen

Ik vind dit toch wel heel zuur en onprofessioneel van a.s.r Vitality.

Mijn weekdoel start wel op 4 januari. Dus dat is erg maf. Welke criteria cq business rule passen ze hier toe?

Het lijkt mij niet te liggen aan de levering van de Apple Watch.
Waarom is dit zuur? je krijgt bijna een gloednieuwe Apple Watch 6 gratis en nog elke week cadeaubonnen ook. Je moet van een mug geen olifant gaan lopen maken 8)7

Je maanddoel en weekdoel staan apart van elkaar:

je weekdoelen zijn voor de bonnen.
Je maanddoel is voor de cashback.

Je krijgt vanaf 1 februari gewoon netjes 24 maanden om de cashback te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
Lalalady schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:52:
Nee! Je koopt toch een Fitbit of AW voor de normale prijs en krijgt de mogelijkheid deze in 24 maanden terug te verdienen. Of je hier aan meedoet is aan jou...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmy
goodfella schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:22:
Tsja, je had je natuurlijk ook eerder kunnen aanmelden en niet hoeven wachten tot de laatste dag van het jaar. Dan had je wellicht de AW tijdig in huis gehad en kon je direct op 1 januari vol van start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
En dan zal je aan het eind van de rit 20 of 40 euro betaald hebben voor die AW. Niet echt iets om over te klagen lijkt me. :+

Ik verwacht wel dat ik zonder Apple Watch de maanddoelen niet ga halen. Dan moet ik 3 keer in de week meer dan 15k stappen gaan maken.

Ben benieuwd hoe iedereen het hier vol kan houden. *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:44
anandus schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:01:
[...]
Al was het ongetwijfeld wel gezond, het is ook niet leuk om in het donker (en vaak ook in de regen) een beetje rond te dolen :+ Je wordt daar half depressief van :P
Elke dag loop ik zo'n 10-12km, dat kost me voor 10km exact 1,5 uur en dat is het me meer dan waard. Ik word van niet lopen juist depressief. Lekker even je hoofd leeg maken, juist lekker om in het donker even alleen te kunnen zijn zonder vrouw en kinderen om je heen. En ja, mijn kids zijn pubers, daar hoef ik niet vroeg voor op, dat is inderdaad een voorrecht.

En het regent vaker niet dan wel. 's Morgens sta ik er met liefde om 06:30 voor op, dan ben je voor werktijd weer terug. Eén dagje niet lopen in de week en dat is prima vol te houden. De afgelopen week had ik me voorgenomen helemaal niet te lopen, maar dat trok ik niet, vandaag weer lekker gelopen. Heerlijk. Alleen doe ik dat voor mezelf, niet om mijn privacy op te geven voor een verzekeringshut ...

[ Voor 9% gewijzigd door Houtenklaas op 01-01-2021 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 20:24
Clifdon schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:15:
En dan zal je aan het eind van de rit 20 of 40 euro betaald hebben voor die AW. Niet echt iets om over te klagen lijkt me. :+

Ik verwacht wel dat ik zonder Apple Watch de maanddoelen niet ga halen. Dan moet ik 3 keer in de week meer dan 15k stappen gaan maken.

Ik ga geen fitbit kopen. Gewoon regelmatig stappen, en in de weekenden nog eens makkelijk 15.000 stappen met een wandeling.

Op een normale dag loop je onbewust al aardig wat, alleen wel denken om de app aan te zetten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis

Cis

Trichoglossus schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:25:
[...]

Ik ga geen fitbit kopen. Gewoon regelmatig stappen, en in de weekenden nog eens makkelijk 15.000 stappen met een wandeling.

Op een normale dag loop je onbewust al aardig wat, alleen wel denken om de app aan te zetten :+
Welke app aanzetten? Je zet Google Fit of Apple Health toch gewoon aan op de achtergrond? Dan meet ie je stappen de hele dag en nacht. Zolang je de telefoon maar in je broekzak hebt zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis

Cis

Houtenklaas schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:15:
De afgelopen week had ik me voorgenomen helemaal niet te lopen, maar dat trok ik niet, vandaag weer lekker gelopen. Heerlijk. Alleen doe ik dat voor mezelf, niet om mijn privacy op te geven voor een verzekeringshut ...
Het is niet alsof je met je stappen je hele hebben en houden weggeeft qua privacy.
Als je geen workouts doet, hoef je niet eens gps informatie vrij te geven. Je geeft enkel weg hoe vaak je telefoon de beweging van een stap registreert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
Timmy schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:05:
[...]

Tsja, je had je natuurlijk ook eerder kunnen aanmelden en niet hoeven wachten tot de laatste dag van het jaar. Dan had je wellicht de AW tijdig in huis gehad en kon je direct op 1 januari vol van start.
De reden waarom ik heb gewacht is omdat ik een a.s.r Vitality only abonnement nam en het jaar daarop pas overstap naar Amersfoortse. Ik had nog mijn twijfels/vragen om het te laten starten in het nieuwe jaar vanwege overhevelbaarheid van de opgebouwde Vitality status.

Neemt niet weg dat ik mijn vooronderzoek eerder had moeten doen, dus daar heb je gelijk in :)

Echter vertelde de (a.s.r Vitality chat) medewerker vertelde dat het maanddoel wel op 1 januari nog zou in gaan.
CyberMania schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:00:
[...]
Waarom is dit zuur? je krijgt bijna een gloednieuwe Apple Watch 6 gratis en nog elke week cadeaubonnen ook. Je moet van een mug geen olifant gaan lopen maken 8)7

Je krijgt vanaf 1 februari gewoon netjes 24 maanden om de cashback te halen.
Je hebt helemaal gelijk. In mijn hoofd maak ik daar een probleem van terwijl dat niet helemaal hoeft. Ik wil een gezond persoon zijn en het Vitality gaat mij daarin stimuleren.

Ik had er 'moeilijk' mee omdat weekdoel en maanddoel niet op dezelfde dag vallen. Een autistisch trekje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Ook aangesloten bij Vitality. Ik ben nu aan het kijken naar de gezondheidsvragen. Ik ken mijn cholesterolgehalte etc. op dit moment niet. Ik kan natuurlijk “ik weet het niet” invullen, maar krijg je meer punten als je het antwoord wel weet? Anders even meten voordat ik de antwoorden invul.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timmy
Xtince schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:28:
Ook aangesloten bij Vitality. Ik ben nu aan het kijken naar de gezondheidsvragen. Ik ken mijn cholesterolgehalte etc. op dit moment niet. Ik kan natuurlijk “ik weet het niet” invullen, maar krijg je meer punten als je het antwoord wel weet? Anders even meten voordat ik de antwoorden invul.
Die antwoorden hoef je niet te onderbouwen, dus 'ik weet het niet' is een prima antwoord en heeft geen effect op het aantal punten dat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Clifdon schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 01:15:

Mijn plan is zonder AW, maar met een hartslagband en de polar app. Hoop dat dit te koppelen is en werkt, dan kan de watch in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:52

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Johan Bogle schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Mijn plan is zonder AW, maar met een hartslagband en de polar app. Hoop dat dit te koppelen is en werkt, dan kan de watch in de verkoop.
Is het volgens de voorwaarden verplicht om de Apple Watch te gebruiken? Of kun je je data manipuleren met de polar app?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Ardana schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Is het volgens de voorwaarden verplicht om de Apple Watch te gebruiken? Of kun je je data manipuleren met de polar app?
Het is niet verplicht de AW te gebruiken alleen is voor mij nog niet duidelijk of ik alle activiteiten kan registreren met enkel een hartslagband en de polar app. Zodra ik mijn inlog heb voor vitality kan ik het testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Data manipuleren lijkt mij sowieso niet de bedoeling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
Het doel is ook echt om meer te gaan bewegen en fitter te worden. Ik sport al veel, alleen moet ik het nu kunnnen registreren en iets meer cardio doen. Hopelijk werkt alles met die hartslagband en de polar of strava app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 18:00
Johan Bogle schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:02:
[...]

Het is niet verplicht de AW te gebruiken alleen is voor mij nog niet duidelijk of ik alle activiteiten kan registreren met enkel een hartslagband en de polar app. Zodra ik mijn inlog heb voor vitality kan ik het testen.
Het is inderdaad niet verplicht de AW te gebruiken. Je kan met louter een hartslagband en de polar app activiteiten registreren, je krijgt dan (natuurlijk) alleen punten voor activiteiten die voldoen aan % van de max hartslaag en aantal minuten sporten.

Heb zelf geen polar, maar een Garmin en daarmee werkt dat uitstekend.
Pagina: 1 ... 5 ... 40 Laatste