Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan maar ik had hem ook moeten lopen vandaag. Alleen ik stond ergens midden in de stad zo vast al een huis met de auto en ik was er echt ruim op tijd. Dus ik heb mijn startnummer ophalen gemist en toen ik nog 10 minuten voor de start had en ik nog steeds ergens in de auto zat heb ik het opgegeven. Geen halve marathon voor mij. Dus vrienden gebeld in Dordrecht daar die middag gezeten en niet gelopen. Zeker jammer van de voorbereiding maar goed hier hebben we dus van geleerd.Slupor schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:28:
Zo, de DrechtStadLoop halve marathon zit erop! Ik vreesde van tevoren voor zware omstandigheden, maar al met al had het zeker slechter gekund. Wel de hele tijd in de regen gelopen en het ging ook steeds harder regenen, maar als je eenmaal loopt en warm bent heb je er niet echt al te veel last van. Bewust de Puma Nitro Elite’s gekozen voor deze race vanwege de uitstekende grip in natte omstandigheden (de befaamde Pumagrip) en de minimale upper die vrijwel geen water vasthoudt.
Het waaide bij vlagen stevig maar de wind stond voor dit parcours eigenlijk wel gunstig. Het eerste deel waarbij je bijna recht noord-zuid loopt (dus in theorie vol tegen de wind in), lag behoorlijk beschut met aan weerskanten steeds bebouwing of hoge bomenrijen. De rest van het parcours de wind steeds van opzij of mee gehad. Op het einde wel nog een paar korte stukjes vol wind tegen gehad maar daar kon ik redelijk doorheen beunen.
Wat minder was dat ik zowat de hele wedstrijd alleen liep. Ik liep echt in niemandsland, de loper voor me finishte een minuut voor mij, die achter me (de snelste dame) een halve minuut achter me.
Ik was erg snel gestart, de eerste 5K gingen zowat op 10K pace. Ik hoopte te kunnen aanhaken bij een groepje voor me, maar die gingen echt te snel. Ik werd na 5km nog voorbijgelopen door 3 man, even geprobeerd aan te sluiten maar ze versnelden alleen maar. Omdat ik in de eerste 10k al ruim een halve minuut speling had opgebouwd t.o.v. m’n PR van de CPC-loop, heb ik geprobeerd de rest van de race gecontroleerd uit te lopen. Dat is aardig gelukt en m'n eindtijd was 1:17:57, toch weer 43 seconden sneller dan 6 weken geleden in Den Haag. Gewoon super tevreden met dit resultaat dus!
Knap gelopen @Arjan90 , jij had het nog wel een stukje zwaarder daar op Terschelling!
Strava!
[Afbeelding]
Nu nog een vraag voor de experts want ik ben het nu echt kwijt met Trenara. Ik heb pas geleden mijn PR verbroken op de 10km met iets van 45:06. Dat was snel maar ik had misschien nog iets sneller gekunnen want ik heb de eerste km op mijn gemak gedaan. Tot zo ver snap ik het nog. De gegeven tijd voor mijn halve marathon was. 1:36:22 dat vond ik al vrij optimistisch want mijn huidige pr is 1:47:11. maar nu zegt die dat als ik in April Rotterdam marathon wil gaan lopen ik dat in 3:06:55 moet kunnen en dat lijkt me buitengewoon heel heel erg optimistisch want de tijd die er nu voor staat is 3:22:28 en daar zou ik al blij mee zijn. Nu vind ik het niet erg om hard te trainen maar misschien wordt dit wel wat te veel van het goede. Wat is jullie mening hierover?
Bedoel als het kan kan het dan is het een hele mooie tijd. Maar het lijkt me erg ster.
Nickname KasPlantje.
:strip_exif()/f/image/AUb7DR33hjlBMUEVwZipUEYx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GxeRKFecT2RKTVmNSyxiDE0F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J2NcGJILw8SEY7FKpDrZNAVK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RyR0Frv4xYDtpc30sUtVUIeb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uSFNc6oLjD4Fz6PhccXqTdLY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QYvABUd6XxJJn0QT2vgd3oGs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KYiqBiuR1CBhauhospH7BJ28.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E6C4GwjyYOhhyOrjI1WVIza3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ho6pdBBcAei5ZbXnI9yy5BIz.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XuSV0mCOtFilOjHhivEQmADu.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/q1WEidibcSSLoMHiZNIzrigL.png?f=user_large)
/f/image/MJQe9UXxa68CXEChYs6LWFbx.png?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/u7IGwgpjRfbWYS4YnyciLhFt.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/38HdaYu0qhVBA40z5GBDmHPY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8wGaWlQzYSxdCKRdWuYzUhp5.jpg?f=user_large)