Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Totrail schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:15:
En wanneer wordt het nu eens kouder? Al die mooie winterspullen liggen nu voor niks in de kast. ;)
Die liggen sowieso voor niks in de kast >:) Ik heb één winterbroek, als ik die vijf keer heb gedragen is dat veel en dan zaten er waarschijnlijk drie keer bij dat alle andere broeken in de was zaten :X zelfde geldt voor winterjacks en dergelijke.

Mijn kledingcollectie bestaat uit korte tights, dunne lange tights, singlets, korte mouwen shirts, lange mouwen shirts en thermoshirts (en een winterbroek, wind-/regenjack en winterjack die ik zelden tot nooit gebruik). Alles wat niet tussen haakjes staat, is voor mij voldoende om heel het jaar door te lopen, onder alle weersomstandigheden. De sportkledingmarkt ziet dat graag anders, als je moet geloven hoe belangrijk winterkleding is, maar voor de beginners zou ik spaarzaam zijn met wat je aanschaft (ik ben er zelf ooit ook enigszins in getrapt).

Hiernaast heb ik een vraag voor de Trenara gebruikers, ik ben hier toch wel nieuwsgierig naar geworden en heb gisteravond de app geïnstalleerd. Ik heb die vervolgens met Garmin laten synchroniseren, maar vooralsnog lijkt er weinig te gebeuren. Duurt dat (heel) lang of laadt de app geen gegevens uit het verleden in (ondanks dat die optie wel bestaat)?

En daarnaast, wanneer je geen concreet (wedstrijd)doel hebt, heeft Trenara dan wel nut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:04
lateef schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:09:
[...]

Die liggen sowieso voor niks in de kast >:) Ik heb één winterbroek, als ik die vijf keer heb gedragen is dat veel en dan zaten er waarschijnlijk drie keer bij dat alle andere broeken in de was zaten :X zelfde geldt voor winterjacks en dergelijke.

Mijn kledingcollectie bestaat uit korte tights, dunne lange tights, singlets, korte mouwen shirts, lange mouwen shirts en thermoshirts (en een winterbroek, wind-/regenjack en winterjack die ik zelden tot nooit gebruik). Alles wat niet tussen haakjes staat, is voor mij voldoende om heel het jaar door te lopen, onder alle weersomstandigheden. De sportkledingmarkt ziet dat graag anders, als je moet geloven hoe belangrijk winterkleding is, maar voor de beginners zou ik spaarzaam zijn met wat je aanschaft (ik ben er zelf ooit ook enigszins in getrapt).
Winterkleding ja, dat is in mijn ogen ook gewoon een lange tight en lange mouwen. Niet specifieke winterkleding. Dus ik denk dat we daarin wel op een lijn zitten. Maar die langere spullen liggen ook nog niks te doen met deze temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Gaargod schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:01:
@Fraggert omhoog lopen tijdens zo'n trail is geen enkele schande, het is zelfs verstandig. Je kunt jezelf heuvelop helemaal opblazen. Ik ga regelmatig stevig wandelend omhoog, om dan fris (en knetterhard - dat kun je leren ;)) af te dalen en de uithijgende medetrailers die me heuvelop voorbij 'renden' weer easy terug te pakken. Je tijdsverlies is minimaal en je houdt het veel langer vol.
Thanks :) dat zijn even de nuchtere opmerkingen die ik nodig heb.

Het is even een kwestie van een andere kijk op zo’n trailrun in vergelijk met een asfaltloop en zelfs een makkelijke, vlakke bosloop.

In het dagelijks leven heb ik een enorme ommezwaai gemaakt met hoe ik tegen zaken aankijk en hoe ik er mee omga, het gaat dan ook weer top met me, op alle vlakken.

Alleen in het heetst van de spreekwoordelijke strijd tijdens een dikke trailrun heb ik nog wat te leren :+

Zondag lekker eens oefenen om mijn energie wat beter verdelen door niet per se alles omhoog te moeten kunnen rennen en op tijd 2 eet- en herstelmomenten in te lassen voor een banaan met 2 gels. Die zaken maken gewoon deel uit van je loopstrategie.

Gaat goed komen d:)b
Totrail schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:15:
Na mezelf een week hardloop-rust te hebben gegund (vooral mentaal nodig na al het gedoe van de afgelopen weken) ben ik deze week weer aan de slag gegaan. Of ik die eerste marathon toch nog ga lopen in het voorjaar is een vraagteken, maar al jullie Rotterdam inschrijvingen zijn mooi om te zien. Al zou ik dan vanwege wat meer rust eerder voor Enschede gaan in die periode. Maar mijn plan is nu eerst toe werken naar de Halve van Egmond (nooit gelopen) en daarna de Asselronde.

En wanneer wordt het nu eens kouder? Al die mooie winterspullen liggen nu voor niks in de kast. ;)
Lekker bezig in elk geval weer d:)b

En ja........kom maar op met die koude...aankomend weekend is het in elk geval, gelukkig, geen 20+ C meer _O-

Gelukkig is er een bewaakte garderobe op startnummer dus ik hoef niet kilometers vanaf de parkeergarage in mijn wedstrijdstring richting de Startlocatie. Ik kan mooi in mijn trainingskloffie tussen de weilanden door.

[ Voor 29% gewijzigd door Fraggert op 10-11-2022 10:12 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Totrail schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:33:
[...]

Winterkleding ja, dat is in mijn ogen ook gewoon een lange tight en lange mouwen. Niet specifieke winterkleding. Dus ik denk dat we daarin wel op een lijn zitten. Maar die langere spullen liggen ook nog niks te doen met deze temperaturen.
Denk ook dat we op één lijn zitten dan. Overigens kan je in de winter - zeker overdag - vaak ook gewoon kort-kort lopen.

Wat ik nu overigens wel enigszins irritant vind van korte mouwen, is dat ik irritant vind met van die lichtarmbanden, dat zit gewoon ruk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davem3
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 30-05 18:24
Zat mij nu wat te verdiepen welk schema ik zou pakken
Weet niet of er iemand ervaring heeft met het schema van runnersworld
En dan deze

https://www.runnersworld....-marathontrainingsschema/

Gr dave

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:23
Ik heb dat Runnerswordschema eens bekeken.
5 keer per week trainen, tot meer dan 60 km/week. En dat om een marathon onder de 4 uur te lopen.
Dat vind ik persoonlijk nogal overdreven.

Als je een marathon onder de vier uur wil lopen, dan zal 3 keer per week wel volstaan. Je kan het oplopen van de kilometers kopiëren van het schema van Runnersworld, dan doe je er nog een rustige duurloop bij en voor de derde training wissel je af tussen een training op marathontempo en een training met intervallen (waarbij de intervallen wat sneller gaan dan marathontempo).
Ingewikkelder dan dat hoeft het niet te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:04
lateef schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:24:
[...]

Denk ook dat we op één lijn zitten dan. Overigens kan je in de winter - zeker overdag - vaak ook gewoon kort-kort lopen.

Wat ik nu overigens wel enigszins irritant vind van korte mouwen, is dat ik irritant vind met van die lichtarmbanden, dat zit gewoon ruk :X
Nu heb ik sneller koude armen dan benen, maar ik bij echte kou toch ook het gevoel dat het beter is voor m'n gewrichten (vooral de knieën) om een lange tight te dragen. Maar warmte/kou is ook voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davem3
Hartloper schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:38:
Ik heb dat Runnerswordschema eens bekeken.
5 keer per week trainen, tot meer dan 60 km/week. En dat om een marathon onder de 4 uur te lopen.
Dat vind ik persoonlijk nogal overdreven.

Als je een marathon onder de vier uur wil lopen, dan zal 3 keer per week wel volstaan. Je kan het oplopen van de kilometers kopiëren van het schema van Runnersworld, dan doe je er nog een rustige duurloop bij en voor de derde training wissel je af tussen een training op marathontempo en een training met intervallen (waarbij de intervallen wat sneller gaan dan marathontempo).
Ingewikkelder dan dat hoeft het niet te zijn.
Moet er wel bij zeggen dat ik wel gewend ben om 50 a 60km in de week te lopen
Dus om zoveel te lopen heb ik geen probleem mee
Loop ongeveer 2600km per jaar
Helaas ben ik geen snelle loper 48 min op 10k 1:50 uur op de 21.1km

Gr dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Amai wat een aantal kms. Respect.
Zelf loop ik rond de 1800 km per jaar, en dat vind ik al netjes. Deze zomer gemiddeld 50 km per week, dat waren topmaanden.
En verdeel je dan die kilometers over vijf keer ? Dan kan je perfect dat schema volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:46
Davem3 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:00:
[...]

Moet er wel bij zeggen dat ik wel gewend ben om 50 a 60km in de week te lopen
Dus om zoveel te lopen heb ik geen probleem mee
Loop ongeveer 2600km per jaar
Helaas ben ik geen snelle loper 48 min op 10k 1:50 uur op de 21.1km

Gr dave
Als je het volume (en intensieve werk) aankan lijkt het me een mooi schema (y)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 15:20
Ik ga (na een discussie met wat vrienden) morgen aan een ietwat rare challenge beginnen. Het begon met de gedachte om de 10K onder de 40 minuten te lopen voor mijn 40ste verjaardag (heb nog even de tijd :+).

Tijdens de discussie kwam als eerste doel om dan de 5K onder de 20 minuten te lopen. Zo gezegd kwam daar het volgende experiment/plan uit voort:

Ik ga 100 dagen achter elkaar 5K lopen (voornamelijk op de band). Dag 1 begin ik met 10 km/u en om de dag gaat het tempo met 0,1km/u omhoog. Na 100 dagen zou ik dan op 15 km/u zitten. Elke week 1 dag op de baan om de voortgang te monitoren.

Zelf vermoed ik dat het tot dag 50-60 redelijk makkelijk gaat, daarna hoop ik dat het lichaam zich langzaam heeft aangepast om de rit zonder blessures te voltooien. Time Will show :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davem3
Hartloper schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:10:
Amai wat een aantal kms. Respect.
Zelf loop ik rond de 1800 km per jaar, en dat vind ik al netjes. Deze zomer gemiddeld 50 km per week, dat waren topmaanden.
En verdeel je dan die kilometers over vijf keer ? Dan kan je perfect dat schema volgen.
Nee verdeel dat over 4 keer
Zondag +- 30 km zone3 midden 150 max is 164 hartslag zone3
Maandag +-10 zone 2 134 hartslag
Woensdag +-10 lange interval 4min om 3 min zone 4/5 om zone 3
Vrijdag +- 10 zone 2

Gr dave

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 09:43
lateef schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:24:
[...]
Jep, klinkt bekend, vandaar dat ik tegenwoordig met zo'n soort vestje loop :)
https://all4running.nl/gato-led-sport-vest-gato-rllv-36

Ben je ook nog eens een stuk beter zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:44
Rene schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:30:
Ik ga (na een discussie met wat vrienden) morgen aan een ietwat rare challenge beginnen. Het begon met de gedachte om de 10K onder de 40 minuten te lopen voor mijn 40ste verjaardag (heb nog even de tijd :+).

Tijdens de discussie kwam als eerste doel om dan de 5K onder de 20 minuten te lopen. Zo gezegd kwam daar het volgende experiment/plan uit voort:

Ik ga 100 dagen achter elkaar 5K lopen (voornamelijk op de band). Dag 1 begin ik met 10 km/u en om de dag gaat het tempo met 0,1km/u omhoog. Na 100 dagen zou ik dan op 15 km/u zitten. Elke week 1 dag op de baan om de voortgang te monitoren.

Zelf vermoed ik dat het tot dag 50-60 redelijk makkelijk gaat, daarna hoop ik dat het lichaam zich langzaam heeft aangepast om de rit zonder blessures te voltooien. Time Will show :)
Ben benieuwd.
De eerste helft zal redelijk makkelijk afgaan, en dus 'win' je daar ook maar beperkt aan snelheid omdat je je lichaam verder geen prikkels geeft.
En op het moment dat het zwaarder wordt heb je geen enkel rustmoment erin, want de dag erna is minstens zo zwaar, zo niet zwaarder.
Kortom: het gaat tegen alles in van wat ik denk te hebben begrepen van trainingsschema's :+

Als het wel lukt, dan was er naar mijn idee in elk geval een veel snellere manier om hetzelfde doel te bereiken.

Laat de voortgang maar weten, ben zoals gezegd benieuwd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wil je dit soort ideeen niet pitchen! Ik word 40 en dan krijg je dit soort idiote dingen op to-do lijstje. M'n oude pr is 42 minuten, dus op zich een mooie doelstelling. Al zit ik nu vooral meer in de lange, langzame hoek, dan 'kort' en (relatief) snel.

maar.. wie weet.. wie weet.

• Rene
Blomminator schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:39:
[...]

Wil je dit soort ideeen niet pitchen! Ik word 40 en dan krijg je dit soort idiote dingen op to-do lijstje. M'n oude pr is 42 minuten, dus op zich een mooie doelstelling. Al zit ik nu vooral meer in de lange, langzame hoek, dan 'kort' en (relatief) snel.

maar.. wie weet.. wie weet.
Ik verwacht ook niet dat het schema volledig gelopen gaat worden. Vorig jaar liep ik 5K in 20:56, daarom vermoed ik dat de eerste 50-60 dagen prima gaan. Dat is immers een normaal tempo.

De 10K onder de 40 staat gepland voor september volgend jaar.

Nu mijn vrouw afgelopen week de NYC maraton heeft gelopen kriebelt het hier ook behoorlijk. Wellicht mezelf maar inschrijven voor de maraton van Berlijn op 17 juni :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-05 14:48
In navolging op mijn inschrijven voor de Rotterdam marathon, heb ik volgende week een afspraak gemaakt met een persoonlijk begeleider/trainer.

Ik heb dit voornamelijk gedaan om gewoon eens te gaan proberen of je met een dergelijke begeleiding echt stappen kunt maken ten opzichte van een eigen schema. Echter ook wetende dat ik toch best wat moeite heb om gedisciplineerd door weer en wind te trainen, met name na een lange dag werken in de gure avonden toch telkens weer netjes je training af te werken.

De werkwijze die deze bewuste trainer schetst:
  • Iedere 2 weken een schema, gericht op jouw doel, triatlon of hardlopen
  • TrainingPeaks basic account met mobiele app om trainingsschema te raadplegen en logboek bij te houden .
  • 1 x per 2 weken telefonisch contact om progressie te bespreken en planning voor komende 2 weken door te nemen.
  • Onbeperkt contact via email of Whats App.
  • 10 % korting op sportmassage.
  • Maandelijkse opzegbaar na de eerste 3 maanden
Ben erg benieuwd, 5 maanden tot April en deze ben ik vooralsnog van plan om alle 5 onder begeleiding te gaan doen. Iemand anders hier die al eens een dergelijke persoonlijk begeleiding heeft gehad -of nog steeds heeft? Zo ja, hoe heb je dit ervaren?

Strava Garmin 265

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Rene schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:55:
[...]
De 10K onder de 40 staat gepland voor september volgend jaar.
Mijn 40ste staat ook gepland voor september! Dit maakt het niet beter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:50

polthemol

Moderator General Chat
Fraggert schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:14:

Ik wil dus nu even proberen anders tegen aan te kijken door het meer te zien als loop strategie. Zo'n 24km onverharde ploetertocht is wat anders dan dat ik een asfaltrondje van 5K of 10K doe.

Eens zien wat 2 korte herstelpauzes met wat eten mij gaan brengen. Of ik dan nog steeds als gevalletje Traumaheli over de matten struikel of dat er een finishdansje inzit :+

Aaaaaaaanyway.........Zondag-Ploeterdag.........onwijs veel zin in *O*
maak een simpel plan wanneer je gaat rennen en wanneer wandelen, dat voorkomt dat je met jezelf gaat onderhandelen onderweg :) Ik hou met deze meestal aan dat wanneer het effectief heuvelop gaat ik overschakel op wandelen, vanaf het begin al. Je gaat merken dat je heel wat mensen gaat inhalen die zelfs bij het heuvelaf rennen geen puf meer hebben omdat ze te lang hebben lopen ploeteren met heuvelop proberen te rennen.

(of slimmer gesteld: als jij tegen ~7:00 / ~8:00 pace heuvelop rent, zou je op mij, als ik wandel, 40 seconden uitlopen als je dat een kilometer lang vol zou houden. Op een heuveltje van misschien 100 meter, hebben we het dus over een 4tal seconden waar 'jij' heel veel energie wegsmijt, die ik simpel terugpak door heuvelaf me omlaag te storten en een beetje aan te zetten :) Hou die basale 'math' in je achterhoofd en zie hoe het wonderen doet straks).

Als je bij verzorgingsposten komt: drinken pakken en eten graaien en gewoon doorwandelen. Stilstaan hakt er vooral erg in als je vermoeid bent, blijven bewegen is altijd de beste keuze.

Best of luck! Het is een heel mooi gebied waar je mag gaan rondhobbelen, dus vooral genieten :D

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 14:24
Rene schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:55:
[...]

Nu mijn vrouw afgelopen week de NYC maraton heeft gelopen kriebelt het hier ook behoorlijk. Wellicht mezelf maar inschrijven voor de maraton van Berlijn op 17 juni :)
De marathon van Berlijn is op 24 september... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Tim_W schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:59:
In navolging op mijn inschrijven voor de Rotterdam marathon, heb ik volgende week een afspraak gemaakt met een persoonlijk begeleider/trainer.

Ik heb dit voornamelijk gedaan om gewoon eens te gaan proberen of je met een dergelijke begeleiding echt stappen kunt maken ten opzichte van een eigen schema. Echter ook wetende dat ik toch best wat moeite heb om gedisciplineerd door weer en wind te trainen, met name na een lange dag werken in de gure avonden toch telkens weer netjes je training af te werken.

• TrainingPeaks basic account met mobiele app om trainingsschema te raadplegen en logboek bij te houden .
  • 1 x per 2 weken telefonisch contact om progressie te bespreken en planning voor komende 2 weken door te nemen.
Ben erg benieuwd, 5 maanden tot April en deze ben ik vooralsnog van plan om alle 5 onder begeleiding te gaan doen. Iemand anders hier die al eens een dergelijke persoonlijk begeleiding heeft gehad -of nog steeds heeft? Zo ja, hoe heb je dit ervaren?
Leuk plan. Zelf ook wel eens aan gedacht het zo aan te vliegen. Maar ik heb de discipline wel :+ dus helemaal persoonlijke begeleiding, buiten een persoonlijk schema, vond ik niet echt nodig.

Zou je als tip mee willen geven om ook met tussendoelen te werken. 5 maanden dedicated alleen maar marathon trainen is lang (en saai)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz

Daar hebben ze je mooi in het pak genaaid. Dit gaat zo ongeveer tegen elk idee van trainingsleer in :+ Er zijn een heel stuk effectievere manieren om je doel te behalen. Maar hou ons vooral op de hoogte van je ervaringen, ik ben benieuwd hoe lang je het volhoud :P

Ergens is het zonde om hier 100 dagen mee weg te gooien op weg naar een <40 in september. Ik denk dat een evt marathonvoorbereiding richting juni (of september?) veel meer zoden aan de dijk zet :>

• Rene
Roadman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:14:
[...]

De marathon van Berlijn is op 24 september... ;)
Ik zie het nu. Waar ik die datum vandaan had is dan een raadsel 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Roadman schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:15:
[...]

Leuk plan. Zelf ook wel eens aan gedacht het zo aan te vliegen. Maar ik heb de discipline wel :+ dus helemaal persoonlijke begeleiding, buiten een persoonlijk schema, vond ik niet echt nodig.

Zou je als tip mee willen geven om ook met tussendoelen te werken. 5 maanden dedicated alleen maar marathon trainen is lang (en saai)
Ik heb Woensdagavond een intake en dan zal ik te horen krijgen hoe de komende periode er uit komt te zien. Ik ga er voorzichtig een beetje vanuit de de laatste weken van dit jaar er anders uit komen te zien dan de 3 maanden voor de marathon zelf wanneer je inderdaad echt gericht voor de marathon gaat trainen.

Ik wil nog steeds een PR op de 10 en de halve lopen, dus hopelijk kunnen dat tussentijdse doelen worden en kunnen we daar nog aan werken de komende tijd.

Strava Garmin 265

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

polthemol schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:08:
[...]

maak een simpel plan wanneer je gaat rennen en wanneer wandelen, dat voorkomt dat je met jezelf gaat onderhandelen onderweg :) Ik hou met deze meestal aan dat wanneer het effectief heuvelop gaat ik overschakel op wandelen, vanaf het begin al. Je gaat merken dat je heel wat mensen gaat inhalen die zelfs bij het heuvelaf rennen geen puf meer hebben omdat ze te lang hebben lopen ploeteren met heuvelop proberen te rennen.

(of slimmer gesteld: als jij tegen ~7:00 / ~8:00 pace heuvelop rent, zou je op mij, als ik wandel, 40 seconden uitlopen als je dat een kilometer lang vol zou houden. Op een heuveltje van misschien 100 meter, hebben we het dus over een 4tal seconden waar 'jij' heel veel energie wegsmijt, die ik simpel terugpak door heuvelaf me omlaag te storten en een beetje aan te zetten :) Hou die basale 'math' in je achterhoofd en zie hoe het wonderen doet straks).

Als je bij verzorgingsposten komt: drinken pakken en eten graaien en gewoon doorwandelen. Stilstaan hakt er vooral erg in als je vermoeid bent, blijven bewegen is altijd de beste keuze.

Best of luck! Het is een heel mooi gebied waar je mag gaan rondhobbelen, dus vooral genieten :D
Thanks Pol _/-\o_

Bedankt voor het uitkauwen van dat rekensommetje, dat is super om even onder ogen te krijgen :)

ik heb er al iets over nagedacht in lijn met wat jij schetst. De verzorgingsposten zitten op 9 en 17,5 km.

Op 24km trail lijkt dit voor mij een prima indeling voor mijn eigen 2 echte eetmomenten.

Ik heb mijn vest aan met 1,5 liter isotone drank en ik neem 2 bananen en 4 SIS gels mee voor de 2 pauzes.

Dus ik hoef sowieso niet in de rij te gaan staan wachten en kan rustig doorwandelen, goeie tip inderdaad.

De bananen pel ik van te voren en gaan in een plastic zakje links en rechts waar normaliter de softflasks zitten.

Die post 17,5km is vroeg genoeg om nog een stuk te moeten zodat mijn lijf de kans krijgt de voeding nog om te zetten naar energie lijkt me.

Natuurlijk zal ik ook weer wat foto's maken voor een klein verslagje met een sfeerimpressie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
Tim_W schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:59:

De misses heeft een vergelijkbare werkwijze gevolgd naar haar hele triathlon. Zij was erg enthousiast en is voornemens naar een volgende ook zo toe te werken. Enerzijds vond ze het fijn dat je een 'stok' achter de deur hebt (om ook die niet leuke trainingen te doen). Anderzijds geeft het ook veel rust want al het 'denkwerk' is uitbesteed. Je weet vrij zeker dat je er goed naartoe traint en hoeft zelf niet meer te bedenken wat de juiste training is op dat moment. Zeker bij pijntjes, grote progressie, of when life happens helpt dit ontzettend. Dat tweede was voor haar echt de meerwaarde van werken met een trainer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tim_W
Die spreekwoordelijke stok achter de deur is zeker bij mij belangrijk geweest in de keuze om dit eens te gaan proberen @Roozzz. Na een lange dag op het werk op een donkere gure winteravond met regen en windkracht 6 jezelf naar buiten schoppen voor die ene training die je toch al niet zo leuk vind is niet bepaald mijn sterkste kant. ;)

Ik had mezelf ook voor dit jaar voor Rotterdam ingeschreven, maar door een gebrek aan discipline matige voorbereiding heb ik deze toen verkocht. Ik nam mezelf voor dat ik toch de persoon ben voor een najaars marathon, dan kan ik namelijk door de zomer trainen en dan zou het allemaal goedkomen. Alhoewel het deze zomer al een stuk beter ging, heb ik tijdens de voorbereiding naar Eindhoven toch meer kantjes er af gelopen dan me lief was met als gevolg dat het het allemaal net niet was.

Oftewel, dat moet anders. Ik ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen, maar ben er van overtuigd dat ik op deze manier het me aangeboden schema in ieder geval consequent zal gaan opvolgen.

PS: de trainer waar is langs ga is ook triatleet, weet weer handig, aangezien ik dat volgend nog eens wil gaan proberen. :)

PPS: ik heb @Poekie hier helaas al een tijd niet gezien, maar wilde haar toch nog even feliciteren met een uiterst indrukwekkende streak van 1768 (!) dagen welke vorige week lijkt te zijn geëindigd.

Ik hoop dat het beëindigen een bewuste keuze is geweest en niet om vervelende redenen. Hoe dan ook, het is een erg knappe prestatie die niemand van je afpakt. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Tim_W op 10-11-2022 11:51 ]

Strava Garmin 265

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:35:
[...]

Thanks Pol _/-\o_

Bedankt voor het uitkauwen van dat rekensommetje, dat is super om even onder ogen te krijgen :)

ik heb er al iets over nagedacht in lijn met wat jij schetst. De verzorgingsposten zitten op 9 en 17,5 km.

Op 24km trail lijkt dit voor mij een prima indeling voor mijn eigen 2 echte eetmomenten.

Ik heb mijn vest aan met 1,5 liter isotone drank en ik neem 2 bananen en 4 SIS gels mee voor de 2 pauzes.

Dus ik hoef sowieso niet in de rij te gaan staan wachten en kan rustig doorwandelen, goeie tip inderdaad.

De bananen pel ik van te voren en gaan in een plastic zakje links en rechts waar normaliter de softflasks zitten.

Die post 17,5km is vroeg genoeg om nog een stuk te moeten zodat mijn lijf de kans krijgt de voeding nog om te zetten naar energie lijkt me.

Natuurlijk zal ik ook weer wat foto's maken voor een klein verslagje met een sfeerimpressie. :)
Toch even teruggelezen wat je precies gaat doen, maar blijkbaar is het een 24km lange picknick? ;)

Ik zou lekker 2 isogels meenemen en die verzorgingsposten voorbij rennen. Ben je met twee uurtjes weer terug bij de start en kun je daar eten en drinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MrAcid schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:01:
[...]

Toch even teruggelezen wat je precies gaat doen, maar blijkbaar is het een 24km lange picknick? ;)

Ik zou lekker 2 isogels meenemen en die verzorgingsposten voorbij rennen. Ben je met twee uurtjes weer terug bij de start en kun je daar weer eten en drinken.
hahahahahahahah _O- _O- _O- ......Ik denk dat je nóg iets verder moet teruglezen :P :+

ik ga echt die 24 km trail niet in 2 uurtjes pakken, de Posbanktrail kostte me, op die afstand al 2:57.

Deze senmedior herintreder in de loopsport is niet zo snel :P

edit:

die picknick-opmerking....mijn collega's vragen zich af waarom ik zo hard zit te lachen op kantoor _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 10-11-2022 12:08 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 17:32
Zal ik me hier ook even melden. Heb me zojuist ook aangemeld bij de Strava club ;)
Ik loop al wel een tijdje, maar nooit echt structureel. Daar is dit jaar verandering in gekomen en sinds maart echt aan het wekelijks hardlopen. Kort daarna aangesloten bij een Runnersclub waar ik wekelijks train.

Onlangs besloten dat ik volgend jaar een marathon wil lopen, dus maar ingeschreven voor Rotterdam. Ik heb mijn trainer gevraagd een persoonlijke coaching op te zetten met op maat gemaakt schema. Ik doe namelijk ook aan Bootcamp en HIIT waardoor de core-trainingen op die dagen aan bod komen. Hij heeft er 3 momenten omheen gepland waardoor ik nu 5x per week train :9. In principe 2x een soort duurloop, iedere keer verschillend, 1x een club training die over 't algemeen interval is, en dus 2x core.

Twee weken geleden nog een halve gelopen in Doetinchem en daar flink boven m'n limiet gelopen door verkeerde indeling. Ik wilde traag starten, maar liep toch de eerste paar km zo'n 20sec boven m'n plan. Ik had een negative split plan tussen de 5:30 en 4:30, maar startte rond de 5:05 door met een maatje mee te lopen. Daardoor eigenlijk niet meer naar de negative split toe kunnen komen en de hele race rond m'n omslagpunt gelopen. 3km voor 't einde nog een soort eindsprint met hartslag piekend op maximaal. Uiteindelijk 10 minuten later dan gehoopt op 1:55 gefinished. Dat valt me qua tijd wel wat tegen, ik had gehoopt dat ik met de trainingen tot nu toe al sneller zou zijn geweest, maar blijkbaar zat er nog niet meer in.

Oh ja, wat stats:
Ik ben 42, loop nu zo'n 40km per week in mijn trainingen, m'n 10K in een training op 47 minuten, de 21.1 dus in 1:55 en het plan voor volgend jaar de marahton onder de 4:00. Ik hoop eigenlijk < 3:45 >:) maar het plan zegt nu dus <4:00 :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28
Fraggert schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:07:
[...]

hahahahahahahah _O- _O- _O- ......Ik denk dat je nóg iets verder moet teruglezen :P :+

ik ga echt die 24 km trail niet in 2 uurtjes pakken, de Posbanktrail kostte me, op die afstand al 2:57.

edit:

die picknick-opmerking....mijn collega's vragen zich af waarom ik zo hard zit te lachen op kantoor _O-
Toch vind ik het commentaar van @MrAcid niet zo gek.
Ik vind 1.5 liter drinken, 2 bananen en 4 gelletjes best wel heel ruim bemeten voor 'maar' 24km.

Denk dat ik met die 23km van de Wisent volgende maand ook maar 2 gelletjes meeneem en verder geloof ik het wel. Van tevoren zorg ik uiteraard wel dat ik goed heb gegeten en gedronken en na die tijd natuurlijk zo snel mogelijk aanvullen.
Klinkt als een recept voor blessures en eerlijk gezegd denk ik dat je het niet vol gaat houden. Succes!

[ Voor 20% gewijzigd door InZane op 10-11-2022 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
@born2tweak Welkom! Veel succes met het trainen voor Rotterdam :)

Nog even reagerend op je avonturen in Doetinchem, ter lering en vermaak :+ Als je deze halve marathon nu op je omslagpunt hebt gelopen dan heb je er het maximale uitgehaald. Ik zie niet hoe je strategie van starten op 5:30 en finishen op 4:30 ooit kon gaan werken als je omslagpunt rond de 5min/km ligt. Dat was misschien een beetje wensdenken :>

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:59
@Rene Een bijzondere aanpak zullen we maar zeggen, ben benieuwd hoe/of je t volhoudt en of dit gaat werken zo... Wat is je hudige loop ervaring? Van 0 naar elke dag 5k is namelijk wel, ehm... riskant.

@Fraggert

1.5L isotone drank, 2 bananen en 4 gels is wel ERG veel inderdaad voor een 24k (danwel 3 uur) imo :)

Max de helft lijkt me al meer dan voldoende, en eigenlijk alsnog teveel heh. Maar het is ook maar net wat je zelf prettig vindt natuurlijk, maar ik neem op de HM 2 gelletjes en that's it... paar slokken water bij de waterpunten en hoewel dat misschien wat aan de krappe kant kan zijn heb ik het idee dat het genoeg is.

Ooit een keer niks genomen, toen stortte ik wel een beetje in maar dat kan ook zijn omdat ik tegen beter weten in op een veel te hoog tempo weg ging ;)

Hier trouwens vandaag mail gekregen dat we (ik en neem aan ook een vriend van me, nog niet bevestigd gekregen van m alleen) een ticket hebben gekregen voor de Laugavegur Ultra! Een 55k ultra in ijsland in juli volgend jaar :)

Nou ja gekregen, duur betaald natuurlijk maar vooruit... Na het overmaken was dat ook snel weer vergeten. Zin in en benieuwd naar!

Mooi pad ernaartoe ook:

12 februari: Groet uit Schoorl 30k
25 maart: Cauberg trail 30k
15 april: Marathon van Rotterdam 42.2k (PR poging)
15 juli: Laugavegur Ultra 55k

Dan ook nog ergens een halve marathon om daar het PR te verbeteren.

Woohooo, mooie vooruitzichten! En dat voor iemand die 'niet zo van de lange afstanden is' (of was...) :)

[ Voor 24% gewijzigd door m0ridin op 10-11-2022 14:50 ]

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:07:
[...]

edit:

Dan nog steeds zit je aan de ruimte kant denk ook ik. Maar aan de andere kant, trailen heeft een ander karakter en tempo. Als je het geen probleem acht wat meer mee te dragen dan is er niks mis mee. Zou alleen niet "het op willen" maken als uitgangspunt nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mijn opmerking was wel serieus bedoeld inderdaad qua hoeveelheid en gewicht dat je mee gaat zeulen. Óók als je er 3 uur over gaat doen.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 17:32
Roozzz schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:18:
@born2tweak Welkom! Veel succes met het trainen voor Rotterdam :)

Nog even reagerend op je avonturen in Doetinchem, ter lering en vermaak :+ Als je deze halve marathon nu op je omslagpunt hebt gelopen dan heb je er het maximale uitgehaald. Ik zie niet hoe je strategie van starten op 5:30 en finishen op 4:30 ooit kon gaan werken als je omslagpunt rond de 5min/km ligt. Dat was misschien een beetje wensdenken :>
Ik had denk ik verwacht dat als ik langzamer zou starten m'n hartslag niet zo snel zou klimmen en ik meer uit de kracht zou kunnen halen en dus efficienter zou lopen. Maar inderdaad, misschien is dit wel het punt waar ik nu op sta.

Sowieso, hoe bepaal je je 'gewenste' eindtijd als je eigenlijk nog midden in je trainingen zit? Ik hoop namelijk de komende maanden nog een stuk sneller te worden voor de marathon, waardoor ik realistisch kan zeggen wat m'n doel eindtijd kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
InZane schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:55:
[...]

[...]

Klinkt als een recept voor blessures en eerlijk gezegd denk ik dat je het niet vol gaat houden. Succes!
Ik blaas het circus af als er blessures dreigen te komen ;)
m0ridin schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:32:
@Rene Een bijzondere aanpak zullen we maar zeggen, ben benieuwd hoe/of je t volhoudt en of dit gaat werken zo... Wat is je hudige loop ervaring? Van 0 naar elke dag 5k is namelijk wel, ehm... riskant.
Heb aardig wat loopervaring. Loop zonder problemen afstanden tot ca. en halve maraton. Loop gemiddeld 2-3 dagen per week (tussen de 5 en 15 km). De totale afstand per week zou zelfs omlaag gaan als ik alleen die 5 kilometer ga lopen. Nu ik ook mijn nieuwe horloge binnen heb zal ik proberen elke trip in Strava te registreren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Rene schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:58:
[...]

[...]

Heb aardig wat loopervaring. Loop zonder problemen afstanden tot ca. en halve maraton. Loop gemiddeld 2-3 dagen per week (tussen de 5 en 15 km). De totale afstand per week zou zelfs omlaag gaan als ik alleen die 5 kilometer ga lopen. Nu ik ook mijn nieuwe horloge binnen heb zal ik proberen elke trip in Strava te registreren :)
Denk dat het de eerste weken best goed kan gaan, maar die 0,1 km/u per dag sneller gaat je echt wel opbreken. Op gegeven moment moet je dus serieus aan de bak. Dan vind ik een WU niet geheel onverstandig, dus dan moet je al meer dan die 5km lopen. Of wil je gewoon direct koud gaan knallen? Lijkt mij niet verstandig.
Verder is het natuurlijk een fabeltje dat je van iedere dag 5km hollen significant sneller gaat worden. Je kunt beter met een fatsoenlijk schema (je weet wel, met iets van intervaltrainingen enzo) aan de slag gaan. Is leuker, afwisselender en effectiever om naar die 5km onder de 20 toe te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:59
Rene schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:58:
[...]

[...]

Dan moet het qua belasting wel goedkomen idd, de rest... ben benieuwd ;)

Denk niet bepaald de meest effectieve of motiverende aanpak zeg maar, maar interessant om de ontwikkelingen te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:55:
[...]

Toch vind ik het commentaar van @MrAcid niet zo gek.
Ik vind 1.5 liter drinken, 2 bananen en 4 gelletjes best wel heel ruim bemeten voor 'maar' 24km.

Denk dat ik met die 23km van de Wisent volgende maand ook maar 2 gelletjes meeneem en verder geloof ik het wel. Van tevoren zorg ik uiteraard wel dat ik goed heb gegeten en gedronken en na die tijd natuurlijk zo snel mogelijk aanvullen.
Ik neem @MrAcid zijn opmerking gelukkig ook serieus hoor :) en ook @artharpe en @m0ridin hun reactie natuurlijk.

hartstikke goed dat jullie je duitjes in het spreekwoordelijke zakje doen hier, dat wordt dan ook zeer gewaardeerd door me. Ik ben alleen maar blij met reacties van iedereen hier :)

Kleine kanttekening nog erbij...de Posbanktrail was erg warm met 22 graden en spuugbenauwd qua luchtvochtigheid. Die 1,5 liter ging toen schoon op.....dat zal allicht met de lagere temperatuur zondag minder nodig zijn, ook geholpen door de energie uit de gels en bananen.

Daarbij zijn langere afstanden (>21km) en überhaupt het trailrunnen in pittig terrein voor mij als herintreder gewoon onontdekte gebieden. Al met al ben ik nog niet zo lang onderweg met hardlopen hoewel ik misschien wel vaker dan gemiddeld hier post en me aanmeld voor een evenementje.

Ik moet zeker nog leren wat goed werkt voor mij en we gaan zien wat het experiment van zondag mij gaat leren d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
@Fraggert Het lijkt of trailen een excuus is om eens lekker te schransen... Uiteindelijk gaat het om conditie, en OK, je moet een beetje suikers aanvullen, maar trop is teveel, zoals wij hier in Vlaanderen zeggen.

@Rene Zeer slecht idee, maar blij dat iemand het doet, en gelieve ons af en toe een update te geven. Mijn prognose is dat je geblesseerd raakt op een moment dat je tussen de 13 en de 13,5 km/uur loopt. Interessant experiment, dat ingaat tegen de huidige ideeën over trainingsopbouw en blessurepreventie.

@Tim_W Ik denk dat zo'n trainer/begeleider zeker een meerwaarde zal bieden. Kost wat, heb je ook wat.

@born2tweak De leukste manier om een race te lopen is inderdaad met een negatieve split. Maar de snelste manier is een vlakke race lopen, dwz stabiel tempo. Maar om dat tempo goed in te schatten, heb je wel wat wedstrijdervaring nodig.
Als je volgend jaar een hele in 4 uur wil lopen en nu een halve loopt in 1.55... dan moet je nog flink aan de bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:53
Beter teveel dan te weinig mee, het hoeft niet allemaal op.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Fraggert schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:35:
[...]
Goed bezig @Fraggert! Je moet je prestaties wel voeden.

Vroeger deed ik veel fietsen, tegenwoordig meer lopen. 2 verschillen die mij opvallen (uitzonderingen daargelaten):

1. Lopers hebben een plan of een schema, fietsers doe daarentegen maar wat.
2. Vocht en voeding, lopers eten en drinken niet.

Je wordt goed in wat je traint. Maar je beste prestaties bereik je met genoeg brandstof.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Tim_W schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:44:

PPS: ik heb @Poekie hier helaas al een tijd niet gezien, maar wilde haar toch nog even feliciteren met een uiterst indrukwekkende streak van 1768 (!) dagen welke vorige week lijkt te zijn geëindigd.

Ik hoop dat het beëindigen een bewuste keuze is geweest en niet om vervelende redenen. Hoe dan ook, het is een erg knappe prestatie die niemand van je afpakt. _/-\o_
Still going strong gelukkig! Nummer 1775 zie ik zojuist langskomen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Je wordt goed in wat je traint. Maar je beste prestaties bereik je met genoeg brandstof.
Je beste prestaties bereik je met goede training ;)

• mhr-zip
  • Nu online
Hartloper schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:50:
[...]

Jep. Maar als je bijv. keto gaat lopen, wordt je daar heel goed in. Of je ook het maximale uit jezelf haalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 11:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Fraggert schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:29:
[...]

Ik neem @MrAcid zijn opmerking gelukkig ook serieus hoor :) en ook @artharpe en @m0ridin hun reactie natuurlijk.

hartstikke goed dat jullie je duitjes in het spreekwoordelijke zakje doen hier, dat wordt dan ook zeer gewaardeerd door me. Ik ben alleen maar blij met reacties van iedereen hier :)

Kleine kanttekening nog erbij...de Posbanktrail was erg warm met 22 graden en spuugbenauwd qua luchtvochtigheid. Die 1,5 liter ging toen schoon op.....dat zal allicht met de lagere temperatuur zondag minder nodig zijn, ook geholpen door de energie uit de gels en bananen.

Daarbij zijn langere afstanden (>21km) en überhaupt het trailrunnen in pittig terrein voor mij als herintreder gewoon onontdekte gebieden. Al met al ben ik nog niet zo lang onderweg met hardlopen hoewel ik misschien wel vaker dan gemiddeld hier post en me aanmeld voor een evenementje.

Ik moet zeker nog leren wat goed werkt voor mij en we gaan zien wat het experiment van zondag mij gaat leren d:)b
Ter referentie: Ik had 2 weken terug bij mijn 50km 1,5 liter drinken in mijn waterzak (perpetuem met wat zelf toegevoegde electrolyten) en 2 softflasks van 200ml met net water aangelengde gel (ongeveer 2 gels per flask denk ik). Onderweg heb ik 3 keer een bekertje water gedronken, laatste verzorgingspost op 38km heb ik laten zitten. Bij de finish was mijn drinkzak nog ruim niet leeg. En was ik dus 4,5 uur onderweg geweest.

Ik denk dat je met 1,5 liter vocht met de huidige temperaturen sterk overbemeten bent, tenzij je van plan bent je veel te warm te kleden. Het verschil aan vochtverlies tussen 22 en 10 graden buiten is echt aanzienlijk.

Ik zou voor een 23km trail met de huidige temperaturen denk ik 1 of 2 softflasks met wat spul meenemen, het vochtverlies blijft binnen die afstanden op het moment beperkt tot wat je kunt verliezen zonder prestatieverlies.

En ja, trails zijn eigenlijk een soort lopend buffet.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Rudedadude schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:19:
[...]
Ik sla het trailen zelfs vaak over... . Uitslapen. Erheen. Wél je racevest aan en met wat geklaag bij de finishline meeeten. En dan lekker naar huis. Zondag weer hoor. En wordt nog gereden ook! Live life to the MAX!

Benieuwd hoe de alfa bear trail zal zijn. 5 weken niet gelopen.
Dus t lichaam zal wel even kraken bij de start... En finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Hartloper schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:52:

@Tim_W Ik denk dat zo'n trainer/begeleider zeker een meerwaarde zal bieden. Kost wat, heb je ook wat.
Ik weet niet wat gangbare kosten voor een dergelijke begeleiding zijn, maar ik ga hiervoor 60 euro per maand betalen, met een minimum van 3 maanden, maar in principe is het idee om de gehele periode tussen heden en Rotterdam onder begeleiding te trainen. Ofwel, de kosten zullen minimaal 180 zijn, maar meer waarschijnlijk het dubbele hiervan dus 360. Inderdaad een redelijk bedrag als je 'm zo ziet staan, maar per maand valt het reuze mee en ik heb het er voor over.
Roozzz schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:48:
[...]

Still going strong gelukkig! Nummer 1775 zie ik zojuist langskomen _/-\o_
Ik zie zojuist inderdaad dat de reeks inderdaad nog "alive and kicking is", alleen wat verlaat geupload _/-\o_

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
mhr-zip schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:53:
[...]

Jep. Maar als je bijv. keto gaat lopen, wordt je daar heel goed in. Of je ook het maximale uit jezelf haalt...
Wie gaat er dan ook altijd keto lopen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Tim_W schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 07:09:
[...]
Ik weet niet wat gangbare kosten voor een dergelijke begeleiding zijn, maar ik ga hiervoor 60 euro per maand betalen, met een minimum van 3 maanden, maar in principe is het idee om de gehele periode tussen heden en Rotterdam onder begeleiding te trainen. Ofwel, de kosten zullen minimaal 180 zijn, maar meer waarschijnlijk het dubbele hiervan dus 360. Inderdaad een redelijk bedrag als je 'm zo ziet staan, maar per maand valt het reuze mee en ik heb het er voor over.
Voor mijn online coaching bij Rob Veer (ik heb wel de duurste formule gekozen uit brons-zilver-goud) betaal ik 195 euro voor 12 weken. Dezelfde grootteorde dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hartloper schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:52:
@Fraggert Het lijkt of trailen een excuus is om eens lekker te schransen... Uiteindelijk gaat het om conditie, en OK, je moet een beetje suikers aanvullen, maar trop is teveel, zoals wij hier in Vlaanderen zeggen.
Zekers.....ik ga even kijken hoe ik nu zondag over de finishmatten heenstuiter...of kruip :P

Met de ervaring die ik ga opdoen kan ik dan mooi finetunen wat werkt, banaantje minder, extra gelletje, 500ml minder meenemen..et cetera.

Als ik Connect mag geloven dan kostte de Posbank-trail mij 2122 calorieën, dat zijn 20 bananen :9 .
Een deel daarvan heb ik natuurlijk dus aan boord in mijn tank zitten....maar ik weet bij lange na niet voor hoeveel kilometers trail.Ik weet wel van de Posbank dat de laatste 6 kilometer mij echt wel zwaar vielen

Dus het is voor mij volslagen onontgonnen gebied hoe ik dit moet aanvliegen. Maar het is heel erg leuk om dit te ontdekken om te gaan leren wat ik moet bijtanken met mijn kadaver.
Dit laat mij namelijk ook dingen opzoeken zoals:

Je lichaam kan maar beperkt koolhydraten opslaan. Dit gebeurt in de vorm van glycogeen (lange ketens van glucose) in de lever en in de spieren. Gemiddeld is de opslag zo’n 100 gram in de lever (400 kcal) en 300-400 gram in de spieren (1200-1600 kcal). Dus, stel dat je een intensieve fietstocht in de bergen doet van 4 uur, en je verbrand zo’n 800 kcal per uur, waarvan 70% koolhydraten, dan kom je koolhydraten te kort. Immers, 4x800 kcal = 3200 kcal. Waarvan 70% koolhydraten = 0,7x3200 kcal = 2240 kcal uit koolhydraten. Je lichaam heeft weliswaar een vetvoorraad die energie kan leveren voor weken (ook bij een slank persoon!), maar dat betekent wel dat als je echt door je koolhydraatvoorraad heen bent, je intensiteit drastisch naar beneden moet. Het verbranden van vetten kost namelijk veel meer tijd. Veel sporters zijn deze ‘man met de hamer’ wel eens tegen gekomen. Het lijkt alsof je niet meer vooruit te branden bent.

https://www.sportzorg.nl/...-stapelen-de-zin-en-onzin

Het is vooral een kwestie van meer vlieghardloopuren maken door mijn gebrek aan ervaring. Afgelopen zomer deelde ik al eens de ervaring dat ik te snel na een evenement een herstelloopje ging doen, waarbij ik te hard ging, bij te heet weer met te weinig vocht....en dat ging bijna mis doordat ik ternauwernood wist te voorkomen dat ik gestrekt ging op het parkeerterrein van de Intratuin. :+

Vroeger ging ik gewoon rennen......nu jaren later met het C25K verhaal heringetreden en ik merk dat er gewoon meer inzit qua prestaties en, vooral, door de hoeveelheid lol die ik beleef door trailen, en hier in het hardlooptopic, vind ik het nu ook leuk om hier wat meer aandacht aan te besteden...en dat gaat met vallen en opstaan :P
Jampot007 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 20:16:
Beter teveel dan te weinig mee, het hoeft niet allemaal op.
Dit.......ik weet gewoon nog niet zo goed wat voor mij werkt. :)

Dus dan zondag maar als een lopend rennend buffet met een picknickmand hijgend door de landerijen heen :+
mhr-zip schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:03:
[...]

Goed bezig @Fraggert! Je moet je prestaties wel voeden.

Vroeger deed ik veel fietsen, tegenwoordig meer lopen. 2 verschillen die mij opvallen (uitzonderingen daargelaten):

1. Lopers hebben een plan of een schema, fietsers doe daarentegen maar wat.
2. Vocht en voeding, lopers eten en drinken niet.

d:)b

Herkenbaar ...mijn MTB gebruik ik nu voor korte ritjes ter afwisseling maar vroagah.....op mijn glimmende aluminium Jan Janssen Paris-Nice.......pakte ik mijn hele wielrenshirt vol met ontbijtkoek, bananen en een paar guldens voor een witte Magnum bij het tankstation zodat ik meteen mijn bidons mocht hervullen _O-
Hartloper schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:50:
[...]

True! ik heb jaren lang "fiks" aan krachttraining gedaan en destijds heb ik me erg verdiept ook in voeding. Van calorieen tellen tot supplementen (niks geks.....van zink/magnesium, creatine tot wat eiwit- en koolhydraat-shakes) en toen ik mijn training, voeding én mijn rust (door een juist trainingsschema) voor elkaar had ging ik met sprongen in kracht vooruit.

Met hardlopen ben ik nog wat aan het zoeken, maar dat is wel weer erg leuk om erbij te doen :)

Duursport is echt wel een ander beestje dan ijzersmijten in de gym :Y
[...]

Ter referentie: Ik had 2 weken terug bij mijn 50km 1,5 liter drinken in mijn waterzak (perpetuem met wat zelf toegevoegde electrolyten) en 2 softflasks van 200ml met net water aangelengde gel (ongeveer 2 gels per flask denk ik). Onderweg heb ik 3 keer een bekertje water gedronken, laatste verzorgingspost op 38km heb ik laten zitten. Bij de finish was mijn drinkzak nog ruim niet leeg. En was ik dus 4,5 uur onderweg geweest.

Ik denk dat je met 1,5 liter vocht met de huidige temperaturen sterk overbemeten bent, tenzij je van plan bent je veel te warm te kleden. Het verschil aan vochtverlies tussen 22 en 10 graden buiten is echt aanzienlijk.

Ik zou voor een 23km trail met de huidige temperaturen denk ik 1 of 2 softflasks met wat spul meenemen, het vochtverlies blijft binnen die afstanden op het moment beperkt tot wat je kunt verliezen zonder prestatieverlies.

Thanks Rude, altijd fijn nog een referentiekader te krijgen.

Woensdag heb ik een kort loopje gedaan om even lekker los te lopen voor zondag....kleine 7 km relaxed hobbelen, en toen had ik ook gewoon niks mee, kon prima. 14 graden, beetje bewolkt en zelfs een drupje regen op de laatste hectometers. Ik weet dat ik met koelere temperaturen ook beduidend makkelijker loop, warmte nekt mij gewoon zwaar.
Blomminator schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 06:57:
[...]

Ik sla het trailen zelfs vaak over... . Uitslapen. Erheen. Wél je racevest aan en met wat geklaag bij de finishline meeeten. En dan lekker naar huis. Zondag weer hoor. En wordt nog gereden ook! Live life to the MAX!

Benieuwd hoe de alfa bear trail zal zijn. 5 weken niet gelopen.
Dus t lichaam zal wel even kraken bij de start... En finish.
_O- _O- _O-

Moet ik nog een playlist maken voor de heen- en terugreis, met wat zachte achtergrondmuziek. Dan kun je ook nog even lekker 2 x 2 uurtjes tukken op je vrije zondag op de bijrijdersstoel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:24:
[...]
Woensdag heb ik een kort loopje gedaan om even lekker los te lopen voor zondag....kleine 7 km relaxed hobbelen, en toen had ik ook gewoon niks mee, kon prima. 14 graden, beetje bewolkt en zelfs een drupje regen op de laatste hectometers. Ik weet dat ik met koelere temperaturen ook beduidend makkelijker loop, warmte nekt mij gewoon zwaar.
Warmte nekte mij in het begin ook altijd. Mijn ervaring dat je het gewoon moet blijven doen en dat je er dan vanzelf wel wat beter (of minder slecht) in wordt. Zorg in ieder geval voor voldoende vocht en pas desnoods je training aan.

Vanochtend een rondje van 12km losgelopen voor de wedstrijd van morgen (Garmin suggestie van 1u15 @ 138 hartslag).
Gaat prima op de nuchtere maag. Wel lekker om fris weer thuis te komen. Had vanwege het lage tempo wel een lange tight aangetrokken voor de verandering. Beentjes voelen goed voor 5km knallen morgen!

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/8100122610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:46:
[...]

Warmte nekte mij in het begin ook altijd. Mijn ervaring dat je het gewoon moet blijven doen en dat je er dan vanzelf wel wat beter (of minder slecht) in wordt. Zorg in ieder geval voor voldoende vocht en pas desnoods je training aan.

Vanochtend een rondje van 12km losgelopen voor de wedstrijd van morgen (Garmin suggestie van 1u15 @ 138 hartslag).
Gaat prima op de nuchtere maag. Wel lekker om fris weer thuis te komen. Had vanwege het lage tempo wel een lange tight aangetrokken voor de verandering. Beentje voelen goed voor 5km knallen morgen!

nice one d:)b

Ik heb afgelopen zomer ook gewoon doorgelopen, en ik merkte dat.......in plaats van al bij 22 graden klagen hoe warm het wel niet was en puffen op de bank met mijn thermostaat in het rood.........ik gewoon 10km kon hardlopen met 33 graden......en bij 24 graden een LDL van 21 km.

Al doende leert men :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Je hebt een week of 2 geleden toch nog een 5km gelopen @InZane? Is er een speciale reden dat je zo kort op je vorige wedstrijd er weer 1 gaat lopen? Gewoon omdat het kan?

Succes alvast voor Zondag @Fraggert, je treft het alvast qua weer, belooft een mooie dag te gaan worden!

Strava Garmin 265

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-05 13:40
[...]

Je kan het gewoon uitrekenen. Je mag ongeveer 2% lichaamsgewicht verliezen tijdens een run zonder dat het impact heeft op je prestaties. Hoeveel je zweet per uur is persoonsafhankelijk, maar goed te testen (mits je een beetje dezelfde omstandigheden hebt natuurlijk): voor een training in je blote kont op de weegschaal gaan staan en direct daarna. Verschil in gewicht minus wat je eventueel hebt bijgedronken is de hoeveelheid vocht die je bent kwijtgeraakt. Dit kan je vervolgens extraheren naar de tijd die je tijdens je wedstrijd denkt onderweg te zijn. Alles wat dan boven die 2% uitkomt is het minimale wat je bij wil drinken. Ik neem daar zelf altijd pilletjes elektrolyten bij zodat ik daar iig niet over na hoef te denken.

Qua voeding gaat het om 60 tot 90 gram koolhydraten per uur, al zijn er onderzoeken die aantonen dat 120 gram bevorderend is voor je prestatie (al ging dat volgens mij om ultra's). Zoals iemand hierboven ook al zei heeft je lijf in principe voldoende in spieren en lever om het anderhalf uur uit te zingen. Maar mocht je langer lopen is het wel zaak om direct te beginnen met voeding en niet te wachten tot die anderhalf uur voorbij zijn. Ik probeer aan het begin zoveel mogelijk vast te eten en als dat niet meer gaat pas over te stappen op gelletjes of Perpetuum (duur, maar wel goed).

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Tim_W schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:45:
Je hebt een week of 2 geleden toch nog een 5km gelopen @InZane? Is er een speciale reden dat je zo kort op je vorige wedstrijd er weer 1 gaat lopen? Gewoon omdat het kan?
Is inderdaad 2 weken geleden. Omdat het kan inderdaad en omdat het leuk en gezellig is en om te werken aan mijn snelheid. Een snelle 5 kilometer gaat me uiteindelijk ook helpen aan snellere tijden op de langere afstanden. Punt is ook dat ik nog steeds aan het opbouwen ben. Ben momenteel bijna 1.5 minuut langzamer op de 5km dan ik ooit geweest ben. Iets met een langdurige blessure begin maart en een slechte zomer plus wat kilo's te zwaar :X
Heb sinds de zomervakantie al wel weer een ruime 4kg geloosd trouwens :) Doel is om weer richting de 70kg te gaan ipv m'n huidige 76kg.

Verder vind ik de 5km gewoon een leuke afstand en je bent er ook snel weer van hersteld. Beter dan een paar weken in de kreukels liggen van een marathon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Wel goed voor het trainen van tempohardheid zo'n 5km inderdaad en impact is inderdaad beperkt. Het doel is een tikkie sneller dan 2 weken terug zeker? Van een marathon lig je overigens niet een paar weken in de kreukels hoor, een paar daagjes, weekje misschien. ;)

De blessure was wel klote ja, staat me bij dat je toen in training was voor een sub 20. Ligt dat doel nog steeds ergens op de horizon voor je?

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tim_W schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:45:

Succes alvast voor Zondag @Fraggert, je treft het alvast qua weer, belooft een mooie dag te gaan worden!
Thanks! :) Het wordt super! En ik vind het leuk om even taxi te spelen voor @Blomminator naar Schinnen en natuurlijk om @turambar en @Allervieste te ontmoeten voor de start *O*
AppieR schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:50:
[...]

Je kan het gewoon uitrekenen. Je mag ongeveer 2% lichaamsgewicht verliezen tijdens een run zonder dat het impact heeft op je prestaties. Hoeveel je zweet per uur is persoonsafhankelijk, maar goed te testen (mits je een beetje dezelfde omstandigheden hebt natuurlijk): voor een training in je blote kont op de weegschaal gaan staan en direct daarna. Verschil in gewicht minus wat je eventueel hebt bijgedronken is de hoeveelheid vocht die je bent kwijtgeraakt. Dit kan je vervolgens extraheren naar de tijd die je tijdens je wedstrijd denkt onderweg te zijn. Alles wat dan boven die 2% uitkomt is het minimale wat je bij wil drinken. Ik neem daar zelf altijd pilletjes elektrolyten bij zodat ik daar iig niet over na hoef te denken.

Qua voeding gaat het om 60 tot 90 gram koolhydraten per uur, al zijn er onderzoeken die aantonen dat 120 gram bevorderend is voor je prestatie (al ging dat volgens mij om ultra's). Zoals iemand hierboven ook al zei heeft je lijf in principe voldoende in spieren en lever om het anderhalf uur uit te zingen. Maar mocht je langer lopen is het wel zaak om direct te beginnen met voeding en niet te wachten tot die anderhalf uur voorbij zijn. Ik probeer aan het begin zoveel mogelijk vast te eten en als dat niet meer gaat pas over te stappen op gelletjes of Perpetuum (duur, maar wel goed).
Thanks voor je uitleg, kan ik mooi eens verder op uitzoeken en kijken hoe dat zich naar mijn ervaringen vertaald :)

Bij de Posbankloop had ik van te voren ook nog een mueslibol en banaan naar binnen gewerkt met wat sportdrank net even voor de start. Dat is opgeteld natuurlijk lang het het gat tussen mijn aanwezige glycogeen en de 2122 verstookte calorieën maar ook dit is weer een oefening geweest van wat lekker bij mij werkt. Aangezien ik geen F1-auto ben maar eerder een langzaam vooruit sukkelend stoomtreintje valt eten mij prima tijdens de eerste meters vlak na de start. Het vormt geen belemmering door ongemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Tim_W schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:06:
Wel goed voor het trainen van tempohardheid zo'n 5km inderdaad en impact is inderdaad beperkt. Het doel is een tikkie sneller dan 2 weken terug zeker? Van een marathon lig je overigens niet een paar weken in de kreukels hoor, een paar daagjes, weekje misschien. ;)

De blessure was wel klote ja, staat me bij dat je toen in training was voor een sub 20. Ligt dat doel nog steeds ergens op de horizon voor je?
Iets sneller zou inderdaad fijn zijn ja. 2 weken geleden was niet zo best met een tijd van 22.00 :X, terwijl ik begin oktober 21.40 op de baan deed. Bleef in de 3e kilometer te lang achter 2 lopers hangen die net wat te langzaam gingen. Daarna werd het solo uitlopen helaas.
Voor morgen heb ik een PacePro aangemaakt op m'n Garmin op 21.00 :o en daar ga ik me aan proberen te houden.

Sub 20 is nog steeds een doel. Zou toch haalbaar moeten zijn uiteindelijk.

En 1.10 op de 10em bij de Midwinter Marathon is ook een doel trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 11-11-2022 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:10:
[...]
Aangezien ik geen F1-auto ben maar eerder een langzaam vooruit sukkelend stoomtreintje valt eten mij prima tijdens de eerste meters vlak na de start. Het vormt geen belemmering door ongemak.
En dan verbrand je dus relatief veel vet vet, waarbij er in 1kg vet ongeveer 9000kcal verstopt zit. Dus écht ruim voldoende voor een paar uur met 2 gelletjes als aanmaakblokjes + wat slokjes water met elektrolyten bij de drankposten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MrAcid schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:22:
[...]

En dan verbrand je dus relatief veel vet vet, waarbij er in 1kg vet ongeveer 9000kcal verstopt zit. Dus écht ruim voldoende voor een paar uur met 2 gelletjes als aanmaakblokjes + wat slokjes water met elektrolyten bij de drankposten.
Gaat dat ook op bij mij als ik nog steeds voor een relatief lage snelheid een forse inspanning moet leveren met een hogere hartslag?

Ik meen....(maar correcte me if i am wrong :)..ik ben hier ook om te leren)......dat vetverbranding voor energiebehoefte het meest optimaal plaats vind bij een lage hartslag en dat dat echt véél minder effectief is bij in de hoogste HSzones?

Want na 18 kilometer door het terrein heen dieselen zit ik echt niet in zone 2 of 3 :+ en dan moet ik er nog 6 :P

Mijn gemiddelde op de Posbanktrail was 162 met als max 178.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieR
Fraggert schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:37:
[...]

Gaat dat ook op bij mij als ik nog steeds voor een relatief lage snelheid een forse inspanning moet leveren met een hogere hartslag?

Ik meen....(maar correcte me if i am wrong :)..ik ben hier ook om te leren)......dat vetverbranding voor energiebehoefte het meest optimaal plaats vind bij een lage hartslag en dat dat echt véél minder effectief is bij in de hoogste HSzones?

Want na 18 kilometer door het terrein heen dieselen zit ik echt niet in zone 2 of 3 :+ en dan moet ik er nog 6 :P

Eens. Het gaat om de inspanning die jij moet leveren om die stoomtrein aan de gang te houden. Dus ik zou er gewoon F1 brandstof in gieten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:37:
[...]

Dat is deels waar. In lagere hartslagranges verbrand je RELATIEF méér vet, maar in absolute zin verbrand je méér vet (en koolhydraten) op hogere hartslagen. Jouw absolute getallen zeggen niet zoveel zonder je 'range' te kennen (rusthartslag, wandelhartslag en max. hartslag).

Wat ik maar wil zeggen: je valt echt niet stil zonder elke 30min bananen en gels te eten op een 24km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieR
MrAcid schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:43:
[...]

Wat ik maar wil zeggen: je valt echt niet stil zonder elke 30min bananen en gels te eten op een 24km.
Dat is deels waar, maar is afhankelijk hoe lang je onderweg bent voor die 24km. Als dat 3 uur is met een relatief hoge inspanning gaat het je zeker wel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

AppieR schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:43:
[...]

Eens. Het gaat om de inspanning die jij moet leveren om die stoomtrein aan de gang te houden. Dus ik zou er gewoon F1 brandstof in gieten ;)
Ik merk gewoon dat na die 18km van de 24km dat ik steeds meer moeite kreeg mijn tempo vast te houden, dat gaat eerst fluctueren en ik op een paar km van de finish dan ook ook gewoon echt significant langzamer liep.
MrAcid schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:43:
[...]

Dat is deels waar. In lagere hartslagranges verbrand je RELATIEF méér vet, maar in absolute zin verbrand je méér vet (en koolhydraten) op hogere hartslagen. Jouw absolute getallen zeggen niet zoveel zonder je 'range' te kennen (rusthartslag, wandelhartslag en max. hartslag).

ok, helder. :)

We gaan eerst zondag maar eens zien wat een andere loopstrategie me gaat brengen, verstandig tegen de zwaarste heuvels op wandelen om te conserveren/herstellen, op tijd even een eetpauze en zien hoe fris ik dan in Schinnen op de foto verschijn op de laatste meters :)

Dan kan ik mijn koolhydraten-orgie in Limburg even naast het sportdrank-festijn op de Veluw leggen en zien wat het beste voor mij werkt.

Ik doe sowieso de avond van te voren al voor het slapen gaan een grote bak melk, havermout en bosvruchten :9
AppieR schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:50:
[...]

Dat is deels waar, maar is afhankelijk hoe lang je onderweg bent voor die 24km. Als dat 3 uur is met een relatief hoge inspanning gaat het je zeker wel helpen.
En dit is precies wat ik ervaar......na die 18km staat er iemand achter een boom met een grote hamer :+

Die laatste kilometers kakt het in en loop ik helemaal leeg om te blijven rennen, zelfs met een lager tempo.

Vandaar dat ik nu eens ga kijken of meer energie tijdens het lopen een significant verschil gaat maken hoe die laatste kilometers gaan.

Trail Trial and Error :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Strak tempo die 21:00, minuut er af ten opzichte van 2 weken terug zou een prachtig resultaat zijn. Succes alvast @InZane!

In navolging op de populariteit van het trailen hier heb ik gisteren een paar trailschoenen gekocht. Zo nu en dan doe ik al eens een stukje offroad en denk dat dat best een goede training. Het loopt natuurlijk ietsje zwaarder dan op asfalt, maar tegelijkertijd is de impact volgens mij wat minder, dus goed voor een stukje herstel.

Nu op zoek om eens een keer een trailwedstrijdje te gaan ervaren zo rond een halve marathon qua afstand. :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tim_W schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:03:
In navolging op de populariteit van het trailen hier heb ik gisteren een paar trailschoenen gekocht. Zo nu en dan doe ik al eens een stukje offroad en denk dat dat best een goede training. Het loopt natuurlijk ietsje zwaarder dan op asfalt, maar tegelijkertijd is de impact volgens mij wat minder, dus goed voor een stukje herstel.

Nu op zoek om eens een keer een trailwedstrijdje te gaan ervaren zo rond een halve marathon qua afstand. :)
Leuk *O*

Welke heb je gekocht?

En ik zie je morgenochtend in Schinnen wel verschijnen :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-05 11:09
Ik heb me ook ingeschreven voor de Marathon van Rotterdam. Nog even en we moeten Tweaker T-shirts laten drukken.
InZane schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:46:

Gaat prima op de nuchtere maag. Wel lekker om fris weer thuis te komen. Had vanwege het lage tempo wel een lange tight aangetrokken voor de verandering. Beentjes voelen goed voor 5km knallen morgen!

Gelukkig nekt de warmte niet overdreven snel daar kan ik redelijk goed tegen.

Ik heb vanochtend ook op dit Inzane tijdstip gelopen dus je liep in elk geval niet alleen.
Was een beetje een test, eigenlijk kan ik nooit de motivatie vinden om op dat tijdstip te lopen maar goed het moest er toch een keer van komen dus 6 uur eruit 6:15 weg. Ging opzicht prima op een nuchtere maag. Daarna weer lekker een heerlijk groot ontbijt naar binnen gewerkt.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Haha, beetje kortddag @Fraggert, ik zoek wel iets voor binnenkort, maar niet zo binnenkort. ;)

Ik heb voor de Asics Fuji Lite 3 gekozen, ben benieuwd! Tot heden m'n offroad stukjes op niet trailschoenen gedaan en dat is in deze tijd wel wat glibberen, zou hiermee een stuk makkelijker -en dus met meer vertrouwen moeten gaan!

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
Tim_W schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:03:
Strak tempo die 21:00, minuut er af ten opzichte van 2 weken terug zou een prachtig resultaat zijn. Succes alvast @InZane!
We zien wel waar het schip strandt :+ Dank je wel! :)
Wisent heeft 23km in de aanbieding! Georganiseerd door mijn clubje: https://www.wisenttrail.nl/
GerGio schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:15:
Ik heb me ook ingeschreven voor de Marathon van Rotterdam. Nog even en we moeten Tweaker T-shirts laten drukken.

[...]

Ik heb vanochtend ook op dit Inzane tijdstip gelopen dus je liep in elk geval niet alleen.
Was een beetje een test, eigenlijk kan ik nooit de motivatie vinden om op dat tijdstip te lopen maar goed het moest er toch een keer van komen dus 6 uur eruit 6:15 weg. Ging opzicht prima op een nuchtere maag. Daarna weer lekker een heerlijk groot ontbijt naar binnen gewerkt.
Ik ga er normaal om half 7 pas uit, maar ik werd om 6.00 al wakker vanochtend, dus ik ben er maar uitgegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tim_W schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:15:
Haha, beetje kortddag @Fraggert, ik zoek wel iets voor binnenkort, maar niet zo binnenkort. ;)

Ik heb voor de Asics Fuji Lite 3 gekozen, ben benieuwd! Tot heden m'n offroad stukjes op niet trailschoenen gedaan en dat is in deze tijd wel wat glibberen, zou hiermee een stuk makkelijker -en dus met meer vertrouwen moeten gaan!
Leuk Tweakers feestje hoor, zondag...Meet & Greet....All you can Eet...need i say more :+

kekke schoen....toevallig deze kleur?......
Afbeeldingslocatie: https://top4running.nl/products/1011b467-300/asics-fuji-lite-3-481665-1011b467-304-960.jpg

mooie schoen, daar ga je veel plezier van hebben. Ik vond het echt een behoorlijk verschil....niet alleen qua vertrouwen om overal doorheen en overheen te stekkeren maar ook echt wel daadwerkelijk in grip.......hartje zomer in de droogte......geen probleem....maar zeker nu het kouder en gladder wordt ben ik blij dat ik niet meer met mijn Brooks Ghosts in het bos huppel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:21:

Wisent heeft 23km in de aanbieding! Georganiseerd door mijn clubje: https://www.wisenttrail.nl/
Stom van me |:( ......natuurlijk......de Wisent :)

@Tim_W .....Schrijf je maar vast in......dat wordt ook een Tweakers-feestje. *O*

Trakteer ik op bananen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Nou, waar ik bang voor was is gebeurd: Nadat ik hier het advies kreeg niet elke dag te hardlopen, heb ik het direct een paar weken laten versloffen. Ik ben gisteren weer begonnen, maar 2,5km kunnen hardlopen zonder stoppen zat er gisteren nog niet in. Ondertussen heb ik nog maximaal 1,5 maand om een 5km te lopen, want ik heb een weddenschap met vrienden dat ik dit jaar nog een 5K zou doen... Wordt vervolgd

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:37
Zo, na jaren lurken en plaatsvervangende trots op mijn mede-tweakers heb ik mezelf ook maar aangemeld voor de Stravaclub.
Alleen nu nog wachten op toegang O-)

Members only: Stravanaam
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik loop nu, met tussenpozen, zo'n tien jaar en heb sinds deze zomer mijn eerste wedstrijden/officiële loopjes gedaan en merk dat ik dit toch wel erg leuk vind.

Volgende week zondag ga ik (uiteraard veel te) enthousiast meedoen aan de 7 heuvelenloop en ben benieuwd hoe mij dit afgaat.

Verders, ga vooral zo door allemaal, alle tips zijn al jaren welkom en de verhalen blijven leuk om te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

thefal schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:26:
Nou, waar ik bang voor was is gebeurd: Nadat ik hier het advies kreeg niet elke dag te hardlopen, heb ik het direct een paar weken laten versloffen. Ik ben gisteren weer begonnen, maar 2,5km kunnen hardlopen zonder stoppen zat er gisteren nog niet in. Ondertussen heb ik nog maximaal 1,5 maand om een 5km te lopen, want ik heb een weddenschap met vrienden dat ik dit jaar nog een 5K zou doen... Wordt vervolgd
Ok, even het positieve.......je bent hier weer aanbeland en je hebt het weer geprobeerd.

Ik denk dat het ook mis gaat als je "elke keer" gewoonweg teveel wilt doen. Klopt mijn beeld dat je dan gewoon te ver wilt?

Wat zegt je schema?.......want je hoeft nu niet bij dag 1 te beginnen als je al wel een stukje verder bent dan de beginner die voor het eerst gaat hobbelen. Mijn schema stelde voor om eerst even 30 minuten te wandelen......ja, dat doe ik elke dag al in mijn pauze :P Ik kon dus in week 2 beginnen.

ik vond deze fijn: https://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner

alternatiefje:

https://cdn.nextchapter-e...iningsschema_5KM_AB_3.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raw Demin schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:31:
Zo, na jaren lurken en plaatsvervangende trots op mijn mede-tweakers heb ik mezelf ook maar aangemeld voor de Stravaclub.
Alleen nu nog wachten op toegang O-)

***members only***

Ik loop nu, met tussenpozen, zo'n tien jaar en heb sinds deze zomer mijn eerste wedstrijden/officiële loopjes gedaan en merk dat ik dit toch wel erg leuk vind.

Volgende week zondag ga ik (uiteraard veel te) enthousiast meedoen aan de 7 heuvelenloop en ben benieuwd hoe mij dit afgaat.

Verders, ga vooral zo door allemaal, alle tips zijn al jaren welkom en de verhalen blijven leuk om te lezen.
Leuk! d:)b Welkom aan boord en veel succes en plezier in Nijmegen :)

Hele leuke loop...ik heb hem jaren geleden eens gedaan, supersfeertje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
Ik denk dat ik bij deze wel bij week 6 zou kunnen beginnen, dank je wel! Dat zou betekenen dat ik over 5 weken een 5km kan lopen (als ik het goed begrijp), dat zou perfect zijn, gezien ik nog 7 weken heb tot het eind van het jaar!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Als je die stok achter de deur nodig heb. Ga dan die andere dagen wandelen.

Dan is het geen keuze of je gaat. Alleen kiezen welke schoenen je aan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
[...]

We zien wel waar het schip strandt :+ Dank je wel! :)

[...]

[...]
Bedankt voor de tip, maar ik heb al een lokaal loopje op oudejaarsdag staan.
Fraggert schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:23:
[...]

Leuk Tweakers feestje hoor, zondag...Meet & Greet....All you can Eet...need i say more :+

kekke schoen....toevallig deze kleur?......
[Afbeelding]

mooie schoen, daar ga je veel plezier van hebben. Ik vond het echt een behoorlijk verschil....niet alleen qua vertrouwen om overal doorheen en overheen te stekkeren maar ook echt wel daadwerkelijk in grip.......hartje zomer in de droogte......geen probleem....maar zeker nu het kouder en gladder wordt ben ik blij dat ik niet meer met mijn Brooks Ghosts in het bos huppel.
Dat is 'm inderdaad, ook in die kleur. Ik heb er geen twijfel over dat deze prima grip gaat geven op wat gravel en gras waar ik nu zo af en toe op loop. Ben echter wel benieuwd hoe ze het op de weg er naar toe op het asfalt gaan doen.
Fraggert schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:25:
[...]

Stom van me |:( ......natuurlijk......de Wisent :)

@Tim_W .....Schrijf je maar vast in......dat wordt ook een Tweakers-feestje. *O*

Trakteer ik op bananen :+
Bedank voor het banaanbod, maar helaas heb ik al een 10km (of misschien 15km, ik twijfel nog) wedstrijd staan op oudejaarsdag.

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

[...]

Die ga ik vast dit jaar ook weer lopen. Morgen is ook de Orderbostrail, lijkt me nagenoeg hetzelfde parkoers, of in elk geval hetzelfde gebied.

En ook Rotterdam wil ik wel weer gaan lopen, maar ik denk dat ik pas in de laatste week ergens een startbewijs vandaan ga plukken. In startvak C staan is leuk, maar me niet zo ongeveer het dubbele aan inschrijfgeld waard.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Rudedadude schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:54:
[...]

Die ga ik vast dit jaar ook weer lopen. Morgen is ook de Orderbostrail, lijkt me nagenoeg hetzelfde parkoers, of in elk geval hetzelfde gebied.
Ik zag inderdaad dat de Orderbostrail er ook is morgen! Als ik geen andere wedstrijd had gehad, dan had ik die ook wel graag weer eens willen lopen. Is inderdaad in dezelfde omgeving als de Wisent trail. Succes morgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

thefal schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat ik bij deze wel bij week 6 zou kunnen beginnen, dank je wel! Dat zou betekenen dat ik over 5 weken een 5km kan lopen (als ik het goed begrijp), dat zou perfect zijn, gezien ik nog 7 weken heb tot het eind van het jaar!
Graag gedaan, pak ook echt dat schema, want proberen te trainen en op te bouwen zonder schema door steeds tegen een muur aan te lopen is een recept voor blessures, roofbouw en uiteindelijk een deceptie.

en voor die ene keer over 7 weken......als je 4km kunt rennen.....met een weddenschap en het wedstrijdelement erachter dan lukt die 5k ook wel...zeker met de keuze tussen eeuwige roem of elke verjaardag met je maten weer worden uitgelachen ;)

@Tim_W Nice, mooi schoeisel man, topkleur! jammer van die Wisent joh....your loss :P :+

Verder......@mhr-zip zijn tip is goud waard......elke niet-ren-dag ga je wandelen......dat zorgt voor de gang erin houden en is heel erg goed voor jeherstel waardoor je nog meer profijt kunt halen uit de training die je doet!

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 11-11-2022 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Net een heerlijke ochtendtraining gedaan van 22 km.
18 km rustig, dan 3 km aan halve-marathonintensiteit (gewoon omdat ik er zin in had) en dan nog een km uitbollen.

@Fraggert zonder eten of drinken mee te hebben. Na afloop twee glazen melk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

InZane schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:59:
[...]

Ik zag inderdaad dat de Orderbostrail er ook is morgen! Als ik geen andere wedstrijd had gehad, dan had ik die ook wel graag weer eens willen lopen. Is inderdaad in dezelfde omgeving als de Wisent trail. Succes morgen!
Die loop ik morgen niet :) Mijn vrouw dan weer wel, dus wie weet ga ik mee voor de frisse boslucht en loop ik voor mezelf een rondje.

edit: we gaan @Fraggert overvoeren met al onze hardloop eet verhalen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 11-11-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hartloper schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:03:

@Fraggert zonder eten of drinken mee te hebben. Na afloop twee glazen melk.
gggrrrmmmbllllllll :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Rudedadude schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:03:
[...]

Die loop ik morgen niet :) Mijn vrouw dan weer wel, dus wie weet ga ik mee voor de frisse boslucht en loop ik voor mezelf een rondje.
Ah, dan begreep ik 'm verkeerd! Suces voor je vrouw dan :)

Er zijn vervelendere omgevingen om te lopen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Rudedadude schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:03:

edit: we gaan @Fraggert overvoeren met al onze hardloop eet verhalen :P
i see what you did there :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 16:46
Ho ho da's wel erg makkelijk heh? :P Want dat was volgens mij niet het (enige) advies dat je kreeg:
Appie76 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

Dan spreek je toch met jezelf af dat je op deze dagen weliswaar niet gaat hardlopen, maar wél tenminste x-minuten (stevig) gaat wandelen (of fietsen of zwemmen, etc)? Dan doe je toch elke dag iets, en je lichaam heeft er baat bij zonder dat het overbelast raakt...
Maar goed, top dat je toch weer in beweging bent gekomen, zet 'm op! (maar ga niet meteen te hard van start, zoals ik hierboven al schreef...)

EDIT: hardlopen is ook gewoon een stuk discipline dat je moet kunnen opbrengen. Soms betekent dit dat je de deur uit moet terwijl het regent, en soms betekent het dat je een rustdag inplant en juist níet moet gaan lopen. It's all in the game...

[ Voor 9% gewijzigd door Appie76 op 11-11-2022 13:00 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thefal
Ja maar wandelen doe ik elke dag al veel, en dat heb ik ook veel gedaan in de tussentijd. Ik haal bijna elke dag de 10.000 stappen wel en heb ik inderdaad stukken waarop ik relatief stevig doorloop, vooral als ik net onder mijn doel van 10.000 zit om mijn streak toch door te laten lopen. Het is dan makkelijk om mijn jas aan te doen en even te gaan lopen. Op een of andere manier is het dan toch moeilijker om mijn hardloopgear aan te doen en te gaan hardlopen, wat dus blijkt :P

Wees maar niet bang dat ik de afgelopen maand alleen maar op de bank heb gezeten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:37
thefal schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:15:
Ja maar wandelen doe ik elke dag al veel, en dat heb ik ook veel gedaan in de tussentijd. Ik haal bijna elke dag de 10.000 stappen wel en heb ik inderdaad stukken waarop ik relatief stevig doorloop, vooral als ik net onder mijn doel van 10.000 zit om mijn streak toch door te laten lopen. Het is dan makkelijk om mijn jas aan te doen en even te gaan lopen. Op een of andere manier is het dan toch moeilijker om mijn hardloopgear aan te doen en te gaan hardlopen, wat dus blijkt :P

Wees maar niet bang dat ik de afgelopen maand alleen maar op de bank heb gezeten ;)
In mijn geval, lekker 's ochtends meteen die gear klaarleggen en meteen gaan wanneer je thuiskomt :P

(Ik sta gewoon 's middags na werk in de bijkeuken om te kleden en sta binnen 2 minuten weer buiten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Laatst online: 28-05 18:14
Primair ben ik op zoek naar een nieuwe snelle wedstrijdschoen voor op de 5 km. Deze wil ik ook op de baan kunnen gebruiken. Secundair zal ik ze af en toe willen gebruiken voor interval trainingen die ik doe voor het sneller worden op langere afstanden (marathon/halve marathon). Momenteel heb ik 2 schoenen in gebruik:
- Hoka Clifton 8
- Vaporfly 2 voor wedstrijden (10k, 10EM, 21k)

Beiden lopen erg fijn, vooral de Nike, al heb ik het idee dat de Hoka (momenteel 600km op gelopen) soms wat ‘log’ aanvoelt op de langere afstanden (vanaf 15k). Deze draag ik dan ook wat strakker. Welke schoen kunnen jullie mij adviseren voor de wens zoals die hierboven is omschreven? Daarnaast meteen vervolg vraag, kán ik deze schoen ook goed op de baan gebruiken? Ik hoor wel eens dat bijv. de vaporfly schoen het effect van baanvering teniet doet, en dat dit zelfs extra belastend is voor je lichaam.

Bedankt voor jullie advies! Zelf zat ik op dit moment te denken aan de Nike ZoomX Streakfly

[ Voor 6% gewijzigd door Laurences op 11-11-2022 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Laurences schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:21:
Primair ben ik op zoek naar een nieuwe snelle wedstrijdschoen voor op de 5 km. Deze wil ik ook op de baan kunnen gebruiken. Secundair zal ik ze af en toe willen gebruiken voor interval trainingen die ik doe voor het sneller worden op langere afstanden (marathon/halve marathon). Momenteel heb ik 2 schoenen in gebruik:
- Hoka Clifton 8
- Vaporfly 2 voor wedstrijden (10k, 10EM, 21k)

Beiden lopen erg fijn, vooral de Nike, al heb ik het idee dat de Hoka (momenteel 600km op gelopen) soms wat ‘log’ aanvoelt op de langere afstanden (vanaf 15k). Deze draag ik dan ook wat strakker. Welke schoen kunnen jullie mij adviseren voor de wens zoals die hierboven is omschreven? Daarnaast meteen vervolg vraag, kán ik deze schoen ook goed op de baan gebruiken? Ik hoor wel eens dat bijv. de vaporfly schoen het effect van baanvering teniet doet, en dat dit zelfs extra belastend is voor je lichaam.

Bedankt voor jullie advies! Zelf zat ik op dit moment te denken aan de Nike ZoomX Streakfly
Ik zou niet met Vaporfly schoenen op de baan lopen. Deze slijten supersnel en ik zou deze zelf alleen bij wedstijden gebruiken (op wat inlopen na).

Voor de baan kan je wellicht een paar ZoomX dragonfly kopen? Maar die kan je dan alleen maar op de baan gebruiken.

Ikzelf heb nu een paar Zoom Pegasus voor mengdetrening en een paar Zoom tempo voor intervallen/snelle rondes. Wellicht dat ik tegen de tijd nog een paar Alphaflys koop voor de races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 09:43
Zonder direct naar de superschoenen te wijzen @Laurences, heb je de Saucony Fastwitch gezien? Deze gebruik ik vrijwel exclusief voor baantraining, ik heb er ook wat korte afstanden op de weg mee gelopen (max. 5k). Vederlicht en redelijk plat (4mm drop :) en niet zo'n hoge stack height).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-05 20:13

Niku

Alagaesii

Over de Vaporfly gesproken. Heb ze net binnen en zie dat het mijn eerste paar Nikes is waarvan de binnenzool niet (makkelijk) uitneembaar is. Dus het wordt nog even zien of ik dat passend krijg met mijn steunzolen.

Mensen die ervaring hebben met steunzolen en Vaporfly’s?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 15:11
Afgelopen week ben ik toch overstag gegaan en heb ik mijn tweede paar renschoenen gekocht voor naast mijn Brooks Ghost 14. Het zijn de Asics Novablast 3 geworden, net mijn eerste rondje op gemaakt en meteen een hoop PRs (dik) gebroken. Het lijkt echt alsof je zweeft met zoveel demping, dus het gaat denk ik een uitdaging worden om wel gewoon af te blijven wisselen met de Ghosts waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P30Zp1vdI7_jp5SoT1D1bKFTSp4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qgFggWtRfdkRBojeV8nPA78v.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZprtHT6IcISQ8I8-TlUAizqWXjY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5FtX92peVoQWf6bNiJpokpU1.png?f=fotoalbum_tile

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Niku schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:10:
Over de Vaporfly gesproken. Heb ze net binnen en zie dat het mijn eerste paar Nikes is waarvan de binnenzool niet (makkelijk) uitneembaar is. Dus het wordt nog even zien of ik dat passend krijg met mijn steunzolen.

Mensen die ervaring hebben met steunzolen en Vaporfly’s?
Ja, die binnenzool kan je er met enige moeite wel volledig uittrekken. Ik heb dat in 4 van mijn 6 mijn Vaporfly's gedaan, alleen de laatste heb ik beslist om zonder steunzolen te lopen.
Maar het is dus mogelijk om die vastgelijmde binnenzool eruit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Laatst online: 28-05 18:14
Rene schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:42:
[...]

Ik zou niet met Vaporfly schoenen op de baan lopen. Deze slijten supersnel en ik zou deze zelf alleen bij wedstijden gebruiken (op wat inlopen na).

Voor de baan kan je wellicht een paar ZoomX dragonfly kopen? Maar die kan je dan alleen maar op de baan gebruiken.

Ikzelf heb nu een paar Zoom Pegasus voor mengdetrening en een paar Zoom tempo voor intervallen/snelle rondes. Wellicht dat ik tegen de tijd nog een paar Alphaflys koop voor de races.
Ik denk als ik jouw bericht zo lees dat de Zoom tempo wel een geschikte keuze zijn. Heb je ervaring met deze schoenen op de baan? 'Gaat' dat goed?

De vaporfly's wil ik inderdaad ook niet op de baan gebruiken, naast het slijten (gebruik ze uitsluitend voor wedstrijden) hoor ik ook dat het grote kans geeft op blessures op de baan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Ik discussieerde laatst met iemand over verschillende schoenmaten links en rechts. Dat schijnt veel voor te komen. Bij mij zit het verschil tegen een halve schoenmaat aan. Dagelijkse schoenen gaat me nog aardig af. Bergschoenen en sportschoenen zijn wel tricky. De kleinere voet (met de "losser" zittende schoen) geeft me wat meer pijntjes in tijden van intensief sporten. Aan die kant heb ik eerder kans op blessures door overbelasting. De achillespees is daar het eerste wat begint te klagen. Dan moet ik gas terug nemen en een tijdje goed oppassen.

Filosoferend bedachten we dat het een interessant experiment zou zijn om eens twee paar dezelfde schoenen te kopen, met halve maat verschil. De kleine maat aan de ene voet, de grote maat aan de andere kant. Loopt dat beter?

Het leek financieel belachelijk om dat uit te proberen. Tot ik vandaag toevallig de Singles Day aanbiedingen op de Asics outlet webstore zag. De duurdere Asics zijn de enige waar ik redelijk op kan vertrouwen dat het prettig zit aan mijn kieskeurige voetjes. In het belang van de wetenschap heb ik twee modellen Asics aangeschaft, beiden in twee maten. In totaal vier paar. Voor minder dan twee paar me normaal zou kosten. Bijna een no-brainer :)

Stay tuned, vooral als je ook twee verschillende voeten hebt (afgezien van het vrij gangbare spiegelbeeld :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Laurences schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:03:
[...]

Ik denk als ik jouw bericht zo lees dat de Zoom tempo wel een geschikte keuze zijn. Heb je ervaring met deze schoenen op de baan? 'Gaat' dat goed?

De vaporfly's wil ik inderdaad ook niet op de baan gebruiken, naast het slijten (gebruik ze uitsluitend voor wedstrijden) hoor ik ook dat het grote kans geeft op blessures op de baan.
Ik heb geen problemen met de Tempo op de baan. Maar ik merkt dat de stabiliteit niet helemaal top is en de demping wat over “the top” is. Dit merk ik echter voornamelijk in snelle bochten/slechte ondergrond (veel grindwegen hier in Noorwegen).

Pagina: 1 ... 210 ... 372 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.