Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:17:
[...]

Mooi werk. Maar wat heb ik gedaan? Had je liever de lange afstand gelopen? :D
Bosloopje Trailrun ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Slupor schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:59:
Vandaag was dan eindelijk de dag van de ASML Marathon Eindhoven. 16 weken voor getraind en naartoe geleefd, hét moment om te zien of al die trainingen voldoende waren voor een sub 3 marathon. Dat was namelijk m’n hoofddoel. Mocht het misgaan was het B-goal m’n PR van 3:08:30, gelopen in april in Rotterdam, te verbeteren.
Getraind en van tevoren ingezet op een tijd van 2:53-2:55 (4:06-4:08 pace). Volgens mij een haalbaar en realistisch doel; de meeste racetijd voorspellers schatten een tijd van 2:48-2:55 op basis van m’n trainingen en gelopen tijden bij wedstrijden in de voorbereiding.
Gestart onder bijna ideale omstandigheden, 9 graden, weinig wind, lekker zonnetje. De eerste 2km in het gebruikelijke gedrang gelopen en wat moeite gehad een goed tempo te vinden. Toen het wat uitdunde geprobeerd een groepje te vinden dat een fijn tempo liep. Uiteindelijk aangesloten bij een man of 8 die lekker doorliepen, alleen bleek het tempo flink hoger te liggen dan eigenlijk de bedoeling was. In eerste instantie liepen we rond de 4:00 en later ging het nog sneller met een paar K in 3:54-3:56, dik 10 sec sneller dan waar ik voor het getraind. Ik wist dat het eigenlijk te snel was en ik moest een keuze maken om ze te laten gaan of om toch te blijven volgen. Onder het motto ‘de dood of de gladiolen’ :+ toch besloten zo lang mogelijk met ze mee te lopen. Wat ook meespeelde was dat ik 2 weken geleden de HM in 1:18 had gelopen, wat in theorie een sub 2:50 marathon mogelijk zou moeten maken, dus 4:00 pace was zo gek nog niet. Tot km 25 ging dit eigenlijk ook wel heel erg goed.
Uiteindelijk de eerste helft gelopen in 1:23:54 (3:58/km). Op 30K zat ik nog steeds op een <4:00 gemiddelde (1:59:46). Ik had op km 25 de groep al laten gaan, omdat ik merkte dat het toch echt te hard ging (het leek ook wel of ze steeds sneller gingen lopen).
Goed, nog niks aan de hand, ik liet het tempo zakken naar 4:20/km en dat zou, met de opgebouwde marge, nog steeds voldoende zijn voor een tijd van 2:52, ruim sneller dan m’n doel.
Maar in km 37 ging het helemaal mis. Opeens kreeg ik vol kramp in m’n rechter hamstring, iets wat ik niet echt had voelen aankomen. Kon geen stap meer zetten en heb even aan de kant gestaan om te proberen de kramp eruit te rekken. Na een tweetal minuten ging het weer een beetje, even gewandeld en daarna op een aangepast tempo weer gaan rennen. Hopende dat ik de resterende 5km op een rustig tempo kon uitlopen. Ik had gelukkig nog steeds ruim voldoende marge voor die sub 3, snel rekende ik uit dat ik de laatste paar km gemiddeld boven de 5:00/k kon lopen en nog steeds onder de 3 uur zou uitkomen. Maar het was duidelijk dat het een lijdensweg zou worden. 7(8)7
In km 41 kreeg ik nog een keer kramp, dit keer in m’n linker hamstring. Gelukkig iets minder heftig dan de vorige, en na een klein minuutje kon ik weer door. Er leek geen einde aan de laatste kilometers te komen, maar ik heb gelukkig rennend de finish gehaald in een tijd van 2:58:18. Doel toch nog gehaald! Niet helemaal de tijd die ik van tevoren had gehoopt, maar wel een PR van 10 minuten dus ik kan niet anders dan dik tevreden zijn voor pas m’n tweede marathon. Daarnaast ook wetende dat er in potentie nog (veel) meer in het vat zit. *O*
Het was zeker een enerverende ervaring en heb weer een hoop lessen geleerd! Stiekem natuurlijk wel benieuwd wat voor tijd erin had gezeten als ik iets rustiger was gestart, zeg een tempo van iets boven de 4 min/k. Had ik dan ook kramp gekregen? Ik zal het nooit weten. >:)
Er waren veel snelle lopers trouwens, mijn tijd was slechts genoeg voor een 320e plek. :+

Strava linkje

[Afbeelding]
Dit leest als al mijn marathon-verslagen ooit. 😅👍🏼 Gefeliciteerd met je sub-3!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:20
@Slupor @kiefty14 Hoe zegt men dat : de marathon begint op 30 km ?

@Slupor Ik heb er nooit aan getwijfeld dat je over mij zou springen in de Eeuwige Marathonranglijst.
Proficiat met de sub-3 !
Al ben je wel overmoedig geweest, en had er zeker meer ingezeten.
Je was vandaag in goed gezelschap.
In de marathon van Chicago liep Ruth Chepngetich halverwege 65:44. Dat is een split voor een 2:11:28 marathon, terwijl het wereldrecord bij de vrouwen op 2:14:04 staat !
De tweede helft moest ze haar overmoed bekopen en strandde ze op 14 seconden van het wereldrecord, dat ze ongetwijfeld gebroken had als ze vlakker had gelopen.

Dat gezegd zijnde zie ik jou ooit 2:48 lopen, misschien al bij de volgende marathon.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hartloper
Hartloper schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:21:
Wat gebeurt er als iemand die iets onder de 3:04 gelopen heeft op een marathon een dikke twee weken geleden, op 16 oktober meeloopt met de sub-3 pacer ?
Ik vraag het voor een vriend ;)
Over overmoedig zijn gesproken, ik ga komende zondag ook eens overmoedig doen :)
4 weken geleden halverwege doorgekomen in 1:30:10, en geëindigd in 3:03:52.
Nu ben ik niet in betere conditie, maar ik ga meegaan met de 2:59 pacer, en dus halverwege ongeveer een minuut sneller doorkomen. Rara hoe gaat dat aflopen ?
Ik ga het risico nemen, omdat ik toch mijn doel voor dit jaar behaald hebt. Komende zondag wordt een zotte poging, die waarschijnlijk faliekant gaat aflopen.
Volgende jaar onderneem ik dan een ernstige poging om onder de drie uur te lopen.

Hoewel, ik ben nog niet ingeschreven en twijfel of ik toch niet de halve zou doen i.p.v. de hele.
De pijn van de laatste 12 kilometers ligt nog te vers in het geheugen, en ik ga het eerlijk toegeven, ik heb schrik om nu nog meer af te zien.

Acties:
  • +50 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
M'n eerste marathon ging prima, 100% tevreden. Het was super mooi weer, weinig wind en een heerlijke temperatuur om te lopen. Ik was erg vroeg en ben een kwartiertje van tevoren maar het startvak in gegaan om warm te blijven. Startvak B, achter allerlei politiemensen die vanuit heinde en verre waren gekomen voor het EK voor agenten. Tevens was er het Belgisch kampioenschap. Dat verklaart waarschijnlijk de brede top. Ik ben 106e geworden waar ik vorig jaar met dezelfde tijd veel hoger gefinisht zou zijn, maar ik vond dit een stuk prettiger. Meer mensen om je heen, grotere groepjes.

Ik vertrok op gevoel en dat bleek na 5km 3:45/km te zijn. Ik liep in een groepje dat zich centreerde rond een dame die uiteindelijk 7e is geworden. Dat ging me echter toch te langzaam en ik liep met enkele anderen door naar het groepje ervoor. Ook dat viel uit elkaar, dus op naar het volgende groepje. Doorkomst 10km in 37:22.

Het liep zo makkelijk dat we met z'n drieën nog een klein beetje zijn versneld om door te trekken naar een volgend groepje, waar we zo'n 25 seconden op moesten goedmaken. We hadden bij de 18km aansluiting gevonden en kwamen met een grote groep door het halve marathonpunt in 1:18:20. Ik heb de hele Montgomerylaan op kop gelopen en het ging me alsnog te traag, maar op zo'n punt weet je nog niet zo goed of je dan inderdaad moet versnellen. Uiteindelijk ging het dan toch iets harder omdat een andere man, met wie ik op dat moment al ruim een uur samen op liep, ook besloot dat het wat harder mocht. Hij liep ook zijn eerste officiële marathon, maar had al meerdere triatlons gedaan dus wist wat hij kon. Met drie liepen we de 10km tussen de 20 en 30 in 36:25 maar dat ging me dan toch weer iets te snel. Het was echter heel gezellig en we hadden elkaar ook echt gevonden. Even later moesten we de triatleet toch laten gaan, hij versnelde nog verder door.

Ik heb het tempo gestabiliseerd op 3:45 en zo zijn we met z'n tweeën tot de laatste twee kilometer door blijven lopen. De jongen met wie ik samen liep had wat aanmoediging nodig en ik heb hem een kilometer of vijf uit de wind gehouden. Hij had nog over en liep van me weg, maar ik zat tegen krampjes aan en heb besloten niet maximaal te pushen.

Na een sterke wietwalm op Stratums Eind en nog wat vervelend aanvoelende bochten ben ik uiteindelijk gefinisht in een prachtige 2:37:06. Dat was zo'n 10 minuten sneller dan ik op een goede dag had ingeschat. Natuurlijk enorm tevreden mee :) ik ben wel blij dat het marathonblok erop zit, nu gaan we weer toewerken naar een snelle(re) 5km!

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:24

sebasd

loopt op espresso

Jezus tering op een bromfiets @Krylinck wat een toptijd. Dat is denk ik anderhalf uur sneller dan ik ooit hoop te lopen..

Super gelopen!

[ Voor 31% gewijzigd door sebasd op 09-10-2022 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:39

Redcoil

Polyinterpretabel

Wow @Krylinck wat een bizar goede tijd zeg. Gefeliciteerd ermee!

Ook erg leuk om alle verhalen van dit weekend weer te lezen hier. Mooi om te zien dat iedereen op z'n eigen niveau super presteert en dat iedereen elkaar daarbij zo aanmoedigt en meeleeft! d:)b

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
@Krylinck Toptijd, man !

En blijkbaar niet te veel last van zaken waar wij als gewone stervelingen wel last van hebben zoals pijnlijke benen vanaf 30 km.

Maar ja, die pijnen beginnen bij ons na pakweg 2 uur à 2,5 uur, en dan ben jij al bijna binnen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Krylinck
Oh die benen waren zeker wel merkbaar, vanaf de 35 kilometer was het duidelijk merkbaar dat de kracht er niet meer in zat. Pijn begon het pas vanaf de 40 te doen. Maar hoe denk je dat het gisteravond voelde, of hedenmorgen :+

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Koenbr schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:05:
Het valt mij nu pas op, aangezien ik op zoek naar een georganiseerde trail, dat de kalender sinds corona behoorlijk leeg is. Normaliter bouw ik mijn afstanden gedurende de koudere maanden uit van 10 naar +/- 30km, echter is het daar afgelopen jaar niet van gekomen door de aanschaf van een gravelbike. Zodoende start ik nu met opbouwen en wil ik medio januari een trail van 20-25 lopen in Nederland. Ik kom enkel de Polar Bear Trail (Maastricht) tegen. Iemand anders nog tips voor het Oosten van het land (ergens tussen Enschede - Vaals)?
geen concrete trail voor je helaas, maar ik lees wel even met je vraag.

ik hoor al wel is dat organisatoren steeds moeilijker hun vergunningen krijgen en ook financieel begrijp ik dat het steeds lastiger wordt. Al helemaal als het gaat om natuurgebieden, zelfs hier speelt dan namelijk het fenomeen stikstof een rol in de beoordeling voor de afgifte van een vergunning.

januari is gelukkig nog een tijdje, op Trailrunkalender tref ik er pas 1, maar ik denk dat Appelscha iets te ver is voor je? :+

31-12 denk ik dat ik het oude jaar eruit loop met een 23K Trailrun in Apeldoorn, lekker dichtbij huis.

https://geinloop.nl/wisen...erbos-13-7313hnapeldoorn/
Kire88 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Succes iedereen vandaag!

Wou nog even terugkomen op mijn bovenstaande post na mijn 10km van vorige week. Na 4 dagen rust afgelopen vrijdag een rustige 5km geprobeerd. Het voelde helaas niet goed nog.

Ben nu een beetje gaan twijfelen aan de oorzaak. Ik vermoed overbelasting, maar het is ook een beetje beginnen opspelen nadat ik nieuwe schoenen heb aangeschaft (begin septemmber, brooks ghost 14). Dus ergens twijfel of het toeval is.

Het lijkt me een goed idee om echt even een week niks te doen en dan weer eens rustig te proberen?
Goed plan toch even hier naar te laten kijken, met een (te) snelle opbouw belast je gewoon je hele lijf en niet alleen je spieren. Het is soms lastig te duiden waar je last van hebt. Zeker als je wat doorloopt dan ligt het op de loer dat ander spieren een pjjntje gaan opvangen en dat die ook last krijgen door ineens iets anders erbij te moeten doen.

over je schoenen, de Brooks Ghost (ik begon op de 13) xzijn hele fijne alleskunners, maar welke schoenen had je eerst?
slow whoop schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:14:
Toch door gelopen op karakter, en uiteindelijk gefinished in 3:53:30. Eigenlijk niet slecht voor een eerste marathon, en zo'n ouwe kerel als ik (M45).
Ik ben ook M45....en jouw 3:53:30 is gewoon supergoed _/-\o_ d:)b

Topprestatie, je eerste marathon sub4 *O*
Infinchible schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:57:
[...]

Lekker, geniet ervan!

Hier was hij ook veel te kort, maar dat was bij iedereen zo. Heb na de loop nog met de organisator gesproken, die snapte er niets van. GPX was ook 16,5km, deze had de loper die als 3e eindigde gevolgd via horloge, maar kwam ook maar uit op 15,5km.

Vond het zelf ook een heerlijke loop vandaag, het enige minpuntje is het mulle zand in de eerste paar kilometers :+ , uiteraard te hard gestart, dus dat was wel even afzien. Daarna redelijk goed op kunnen pakken en de trappetjes en de bospaden daarna gingen wel lekker. Toen ik ineens het bordje nog 1km zag op 14,5km was het even vreemd, maar gelukkig niets gemist en was het gewoon iets te kort.

Strava or it didn't happen:
https://www.strava.com/activities/7934754849
Gefeliciteerd, wat een knappe prestatie zeg d:)b

Ik vond het zand wel fijn, zwaar buffelen, maar ik zag iedereen al naast het pad, voor zover dat er was, op de hardere heidegrond hobbelen :P .

Die trappen en de meeste stukken bergop en bergaf waren wel sneaky verstopt tot na kilometer 9 a 10, dat was wel ff pittig. Gelukkig niet zo extreem als de N70 dus ook alles kunnen blijven doorrennen.

In elk geval een superleuk evenement die ik voor volgend jaar weer in de agenda zet :)
Slupor schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:59:

Er waren veel snelle lopers trouwens, mijn tijd was slechts genoeg voor een 320e plek. :+
in M35 was je 72 uit 329 d:)b

mooie prestatie joh _/-\o_
kiefty14 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:03:
Vandaag 1x marathon Eindhoven gelopen ( in 2014 iron Viking gelopen maar is echt anders )

Tot km 25 lekker gelopen en had de pacers van 3:45 in zicht. Hierna werden beentjes wat moe, bij km 32 schoot het in mijn onder rug ( te weinig tot geen core stability gedaan) hierna moest ik paar keer noodgewongen even wandelen. Uiteindelijk in 4:03 binnen gekomen. Al met al tevreden maar met betere voorbereiding zit er denk ik volgende keer wel meer in.
Mooie tijd, jammer van het kwetsuur, heb je er nu nog last van of ben je het al kwijt? :)
Hartloper schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:20:
[...]

Over overmoedig zijn gesproken, ik ga komende zondag ook eens overmoedig doen :)
4 weken geleden halverwege doorgekomen in 1:30:10, en geëindigd in 3:03:52.
Nu ben ik niet in betere conditie, maar ik ga meegaan met de 2:59 pacer, en dus halverwege ongeveer een minuut sneller doorkomen. Rara hoe gaat dat aflopen ?
Ik ga het risico nemen, omdat ik toch mijn doel voor dit jaar behaald hebt. Komende zondag wordt een zotte poging, die waarschijnlijk faliekant gaat aflopen.
Volgende jaar onderneem ik dan een ernstige poging om onder de drie uur te lopen.

Hoewel, ik ben nog niet ingeschreven en twijfel of ik toch niet de halve zou doen i.p.v. de hele.
De pijn van de laatste 12 kilometers ligt nog te vers in het geheugen, en ik ga het eerlijk toegeven, ik heb schrik om nu nog meer af te zien.
lastig, een beetje gek doen kan nooit kwaad, leer je jezelf ook weer beter door kennen. Maar als je nu geen blessures hebt dan snap ik dat de verleiding erg groot is.

in plaats van die halve kun je ook gewoon de hele pakken met je bovenstaande aanvalsplan en zien wat er gebeurt. Vind je het vervelend om aan het einde die pacer te moeten laten gaan endat het niet lukt dat je dan liever de HM pakt?

Een mislukte poging is allicht niet leuk, maar ik probeer liever iets en te weten dat ik er nog niet aan toen ben dan het niet geprobeerd te hebben. :)
Krylinck schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:44:
M'n eerste marathon ging prima,

gefinisht in een prachtige 2:37:06.
wacht.........even 23 x keer opnieuw lezen......ja het staat er echt.....

"mijn
.
.
eerste
.
.
marathon"
.
.
Ok..........got it...........dat lijkt mij echt zo gaaf om die eerste te lopen :)
.
.
.
"ging

prima"

Oef...........fijn, dan heeft hij hem uitgelopen hoop ik, geen valpartijen, beker sportdrank in een oog gegoten, veters die knappen.....kilometers verkeerd gelopen.....nou, dat is toch mooi zeg :)
.
.
.
" gefinisht in een prachtige 2:37:06"
.
.
.
.
.
.
What.....the........fuck :?
.
.
.

Wauw.....wat een monsterlijke zege *O* _/-\o_

Gefeliciteerd met die topprestatie d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Fraggert schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:24:
@Totrail @Redcoil @Niku

Schijnbaar is er elk jaar een andere, er is ook een editie geweest waar een witte fiets op “prijkte”, wat onder de lopers nogal wat verwarring en teleurstelling veroorzaakte…….het idee achter het ontwerp dat er elk jaar een design op komt waar het park De Hoge Veluwe voor staat.
Volgend jaar de Wolf erop, lekker controversieel in dat park :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:11
Koenbr schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:05:
Het valt mij nu pas op, aangezien ik op zoek naar een georganiseerde trail, dat de kalender sinds corona behoorlijk leeg is. Normaliter bouw ik mijn afstanden gedurende de koudere maanden uit van 10 naar +/- 30km, echter is het daar afgelopen jaar niet van gekomen door de aanschaf van een gravelbike. Zodoende start ik nu met opbouwen en wil ik medio januari een trail van 20-25 lopen in Nederland. Ik kom enkel de Polar Bear Trail (Maastricht) tegen. Iemand anders nog tips voor het Oosten van het land (ergens tussen Enschede - Vaals)?
Ik zat recent ook even te zoeken naar wat evenementjes voor de komende tijd. Het viel mij vooral op dat de 'vaste trailkalenders' sinds corona veel minder compleet zijn en de 'nieuwe' nogal hap snap zijn. Ik kon in ieder geval nog geen dekkend overzicht vinden...

Van wat ik zo weet in januari:
- RFR Drents Fries wold: https://runforestrun.nl/drents-fries-wold/
- Polar Bear trail (Maastricht): https://www.bearsports.nl/events/polar-bear-trail/
- Eurode Trail run (Kerkrade): https://www.abdijcross.nl/trail-run/
- Amerongse Bergtrail: https://www.trail-running...uari%202023&period=Winter
- Leenderbostrail: https://www.trail-running...23&period=Winter%20editie

Met vrijwel geen enkele ervaring trouwens. Try at your own risk :+

In België is trouwens best wat te doen in januari. Met name rond Houffalize zijn diverse wedstrijden/afstanden.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

m0ridin schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:11:
[...]

Die 100+ is echt een lange termijn iets hoor, eerst nog maar eens een volgende afstand boven die 42.2km doen en daar zijn ook nog geen concrete plannen voor... wel zaadjes die al geplant zijn ;)
Maar op deze manier aanpakken houd je in elk geval wel doelen mooi voor ogen en zorg je ervoor, dat ondanks dat 100K niet voor elke sterveling is weggelegd, je hier bewust naar toe kunt werken door tussendoelen te stellen.

imho een hele verstandige aanpak, die 100K komt er wel d:)b
thefal schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Nee, ik heb geen schema. In het verleden heb ik weleens dingen als start to run gedaan, maar daar stopte ik altijd heel snel mee. Wanneer ik iets een dag niet doe, is de neiging direct om het maar helemaal niet te doen, en daar had ik bij start to run erg last van.

Wat ik in september heb gedaan is elke keer minimaal 1,5km hardlopen, en elke paar dagen 100m meer proberen te lopen.
De eerste week moest ik telkens 3-4x stoppen omdat ik al moe was, de tweede week 1-2x, en vanaf het einde van de derde week lukte het in één keer.
Daarbij rende ik de eerste week 1,5-1,6km, de 2e week 1,6-1,8km, de 3e week 1,5km-1,6 en de 4e week 1,8-2,5, waarbij ik het dus eindelijk in één keer kon lopen en ik doorging tot ik moe was.

Wat het idee bij de hardloopclub is weet ik nog niet.
Dat klinkt in elk geval al wel als een doelbewuste opbouw die je erachter hebt gezet. het voordeel van de meeste beginnerschemas is dat die wat meer variatie bieden zodat je wel de inspanning voelt maar qua trainingsintenstiteit je lichaam toch wat meer ontzien wordt.

ik ben benieuwd wat je ervaring gaat worden met de AV d:)b :)
Calitomnication schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Ook @Fraggert, De reactive is inderdaad super en zal ik ook het meeste gebruiken denk ik. In de bebouwde kom zal 300lm icm reactive waarschijnlijk genoeg zijn. We lopen soms op tempo over stukken waar het pikkedonker is. Dan kan die 900lm soms wel handig zijn, maar dat is iets wat de praktijk uit moet wijzen.

Je zou ook eens kunnen kijken naar de Petzl Iko Core. Net iets lichter qua design, lampje en beter in balans omdat je battery pack achter op het hoofd ligt waardoor het gewicht meer evenredig is verdeeld. Hier heb ik ook nog over getwijfeld, maar aangezien mijn ogen in het donker niet zo goed werken heb ik bewust voor een lamp met 900lm gekozen. De Iko Core gaat "maar" tot 500lm.

[YouTube: From Darkness To Light: Petzl Headtorch REVIEW | Climbing Daily Ep.1755]
mooie tip, ik zag dat Petzl ook verlengkabels doet, dan kan je batterypak in je trailvest d:)b

Dat vind ik toch wel een fijne feature, hoe minder op je kop, hoe beter.

Gister 5km gesjouwd met een heupflesje die iemand verloren was, zag hem liggen dus opgeraapt en in mijn vest gedaan en ingeleverd bij een drinkpost (want plastic). Heb dat ding niet eens voelen zitten onder het rennen.
Firestorm666 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

Je zou kunnen kijken naar Ledlenser, zelf heb ik de Neo 6R, prima lichtbundel, de nieuwere versies hebben naast een horizontale ook een verticale band waardoor die wel op hun plaats blijven zitten. Dat is het enige nadeel van m'n 6R, dat ie wel eens afzakt met een nat voorhoofd, met een muts op gaat het wel goed.
Die heb ik je eerder zien posten idd. Ledlenser is ook een prima merk. Heb ik een zaklamp voor op het werk van om zaken te kunnen bekijken.

bedankt voor je gedeelde ervaring. :)
Gaargod schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:44:
Ik heb de Petzl Iko Core, aangeschaft voor de Pierewaai trail van dit jaar. Was begin Januari met start om 5u 's ochtends. Gaf meer dan genoeg licht :)
+1 voor de Iko Core, thanks Gaargod (y)
FrankGNL schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 09:27:
Goedemorgen

Mijn naam is Frank en lees al een tijdje mee, maar nog nooit iets echt gepost.

Wat zoek ik nu? Ervaring van methodes/schema's of zelfs coaches.
Welkom Frank, ik kan je met mijn beperkte staat van dienst niet 1,2,3, helpen maar leuk je aan boord te hebben.

Knappe prestaties heb je geleverd en veel succes en plezier met je doelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 19:31
Die loop ik, heb me ingeschreven voor de 45k editie. Goede start voor het nieuwe jaar 8)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

Na het verslag van Krylinck past niets anders dan bescheidenheid, maar bij deze ook een verslagje van mijn HM in Eindhoven. In het kort: ik ging voor 1:39:59, het werd 1:40:20.

Heb het de hele race ontzettend zwaar gehad, veel te zwaar voor het tempo dat ik liep en al vroeg in de race. Ik volgde de 1:40 pacers, die vertrokken met drie keer 4:35 wel erg enthousiast, maar ik durfde ze niet los te laten. Op het 7k punt vroeg ik me af hoe (1) ik dit in godsnaam nog twee keer vol ging houden en (2) het kon dat ik het zo vroeg in de race al zo zwaar had. Kwam er rond 12k wel weer redelijk doorheen, dat goede (betere) gevoel hield ik tot 16k ongeveer vol. Vanaf kilometer 18 begon gevoelsmatig de lijdensweg echt, hield rekening met 1:42/1:43 (en 300x met uitstappen), terwijl ik in werkelijkheid maar wegzakte tot 4:55 pace, te overzien dus. Had het mentaal ontzettend zwaar, totdat ik de Vestdijk op draaide en ineens nog 1:39 op de klokken zag staan. Toen bleek er ineens toch een eindsprint in te zitten, maar dat was wat te laat. Uiteindelijk wel tevreden, want vier minuten van mijn PR af en hield tijdens de race rekening met grotere schade.

En als hoogtepunt van de dag: een microfoon van Omroep Brabant onder mijn neus terwijl ik net in elkaar gezakt tegen een dranghek zat uit te hijgen. Ik heb het in de avond terug gekeken en ik moet zeggen: ik kwam er best goed uit :+

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren de HM van Eindhoven gelopen en ben supertevreden met de eindtijd!

Normaal gesproken maak ik altijd een spiekbriefje met daarop doorkomsttijden en beoogde eindtijd. Dit heeft altijd lekker gewerkt, maar merkte wel dat ik dan altijd heel gefixeert op de eindtijd was. Deze editie heb k het compleet anders aangepakt; geen spiekbriefjes, geen complete strategien. In plaats van een totaaloverzicht op m'n Garmin had ik nu gekozen voor een simpel scherm met; rondeafstand, rondetijd & actuele tempo. Achteraf is dit mijn beste keuze van de dag geweest. Omdat je toch regelmatig op je horloge kijkt zie je altijd je actuele snelheid, maar ben je verder "blind" wat betreft de totala afstand of tijd. Hierdoor had ik na een paar piepjes geen idee meer waar ik precies was qua afstand. Weer een piepje, maar was dit de 13 of 14? Of zit ik al op 15, geen idee!

Direct na de start zat ik voor een kleine 400m vast achter de pacers van 1.30. Dit was wel even frustrerend, Je wilt eraan voorbij, maar mensen lopen constant de gaten dicht waardoor je niet echt vrij kunt bewegen. Nadat ik eenmaal uit de meute was, was de drukte ook meteen weg en kon ik langzaam naar mijn tempo van 4'/km opschakelen. Mijn plan was vrij simpel; 4'/km lopen omdat ik weet dat ik dit vrij eenvoudig vol kan houden en als het goed voelt, langzaam het tempo opvoeren. Doordat ik vrij relaxt & onder mijn wedstrijdtempo liep was ik heel bewust van wat er om me heen gebeurde. Vanaf km 6 (ongeveer) ben ik alleen maar aan het inhalen geweest. Af en toe probeerde iemand aan te haken, maar na een meter of 400 lieten ze het meestal toch afweten. Als ik nu op m'n Garmin kijk ben ik vanaf km 14 begonnen met versnellen. Eerst naar 3.57, 3.56, 3.52, daarna een terugval naar 4.04. Hoewel ik hier wel aan twijfel, het lijkt me eerder dat de GPS hier even geen goede fix had. Volgens mijn horloge liep ik daar namelijk 4.40, maar het voelde toch echter sneller ;). Zeker gezien het feit dat ik de km daarna weer op 3.51 zat lijkt het me zeer onwaarschijnlijk. De laatste km het tempo naar 3.48 en zwevend richting de eindstreep. Eindtijd; 1.23.43. BIjna 50 seconden sneller dan 1 jaar eerder, maar gezien de relaxte manier van lopen ruimte voor een nog snellere tijd.

Tevreden? Hell yeah!! Ik had totaal geen verwachtingen deze wedstrijd. Het zou mooi zijn om rond de 1.24 binnen te komen, maar dit had ik niet verwacht.

Mooie momenten onderweg? Jazeker, op de oirschotsedijk liep ik met 3.52 een jongen voorbij die probeerde aan te haken. Hij is dik 2.5km met me mee gelopen, daarna ging ik naar 3.48, maar dit kon hij niet meer bijhouden omdat hij echt aan z'n max zat. Hij kwam ongeveer 40 seconden later binnen en hij kwam direct op me afgelopen om me te bedanken dat hij mee mocht. Hij zei dat hij er helemaal doorheen zat, maar zag me voorbij komen en probeerde het gewoon. Het tempo omhoog was idd te veel voor hem, maar had hij niet meegegaan was hij, naar eigen zeggen, helemaal ingestort. Dikke high five, even mee gepraat en samen een sportdrank naar binnen gewerkt. Daarna elkaar succes gewenst bij alle toekomsige evenementen en ieder onze eigen weg. Geen idee wie het was, misschien zit hij hier wel! Iemand hier toevallig op de oirschotsedijk achter iemand met een blauwe Nike Singlet blijven plakken, let me know! Maar dat is het mooie van de loopsport, geen onderlinge competitie en oprechte blijdschap voor elkaar prestaties!

Ow ja, Strava or it didn't happen

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

(jarig!)
Zo, afgelopen zondag weer mee mogen doen aan de bedrijvenwedstrijdloop van de 4 mijl.
Al meerdere malen met dit team mee mogen doen ook dit jaar weer gevraagd om onze eerste plek van vorig jaar te verdedingen. Mooi doel om voor te streven uiteraard, en verder wou ik mijn dalende lijn van PR's op de 4 mijl voortzetten :+ .

De lijn is als volgt:
2016: 26:43
2017: 25:47
2018: 24:56
2019: 24:21
2021: 22:55

Steeds weer mooi wat eraf kunnen snoepen, zeker de sprong van 2019 naar 2021 was mooi en totaal onverwacht. Doel voor dit jaar was om sub 22:30 te lopen en heel misschien in de buurt van de 22 te komen. Aan het materiaal kon het dit jaar niet liggen, echter train ik nu voor een marathon, dus is dit even andere koek.

Vol goede moed naar de start vertrokken in de partybus die ons, al stuiterend, van CS Groningen naar Haren bracht. In combinatie met het prachtige weer en de lichte wind in de rug kon ik mij geen betere omstandigheden wensen.

Gebruikelijke warmup gedaan en naar startvak vertrokken. Iets tever achterin terecht gekomen bij de startopstelling, dus eerste 500m zou druk worden.
Eerste 500m was inderdaad ook even zoeken naar plek en ruimte, erna kon ik dan echt op zoek gaan naar mijn ritme. Toen direct een mooie haas gevonden, team-genoot die altijd eerste is en voor sub-22 ging liep iets voor mij dus daar naar toe gelopen en achter gebleven.
Tussentijd halverwege was 10:50, dus mooi op schema voor het doel en mogelijke sub-22 . Voelde me de gehele tijd ook prima en na 5Km leek de teamgenoot even in te houden dus ben toen alleen verder gegaan. Bleek toen een mooie haas voor hem te zijn, want hij wou dus weer mij inhalen. Zakte iets weg in de laatste meters en helaas iets te laat in de gaten dat teamgenoot mij weer aan het inhalen was, dus haalde me net voor de lijn weer in.
Uiteindelijk tweede van het team geworden op 1 seconde :+ . Mooie was echter wel dat wij elkaar net dat beetje extra gaven in de wedstrijd, dus hij finishte in 21:41 en ik in 21:42 :D .

Helaas als team het podium gemist, echter geeft dit heel veel vertrouwen voor volgende week zondag als de Marathon van Oldenburg op het programma staat. Doel is sub 3 en met deze tijden en gevoel zit dat er zeker wel in.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Niku schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:39:
Na het verslag van Krylinck past niets anders dan bescheidenheid, maar bij deze ook een verslagje van mijn HM in Eindhoven. In het kort: ik ging voor 1:39:59, het werd 1:40:20.

Heb het de hele race ontzettend zwaar gehad, veel te zwaar voor het tempo dat ik liep en al vroeg in de race. Ik volgde de 1:40 pacers, die vertrokken met drie keer 4:35 wel erg enthousiast, maar ik durfde ze niet los te laten. Op het 7k punt vroeg ik me af hoe (1) ik dit in godsnaam nog twee keer vol ging houden en (2) het kon dat ik het zo vroeg in de race al zo zwaar had. Kwam er rond 12k wel weer redelijk doorheen, dat goede (betere) gevoel hield ik tot 16k ongeveer vol. Vanaf kilometer 18 begon gevoelsmatig de lijdensweg echt, hield rekening met 1:42/1:43 (en 300x met uitstappen), terwijl ik in werkelijkheid maar wegzakte tot 4:55 pace, te overzien dus. Had het mentaal ontzettend zwaar, totdat ik de Vestdijk op draaide en ineens nog 1:39 op de klokken zag staan. Toen bleek er ineens toch een eindsprint in te zitten, maar dat was wat te laat. Uiteindelijk wel tevreden, want vier minuten van mijn PR af en hield tijdens de race rekening met grotere schade.

En als hoogtepunt van de dag: een microfoon van Omroep Brabant onder mijn neus terwijl ik net in elkaar gezakt tegen een dranghek zat uit te hijgen. Ik heb het in de avond terug gekeken en ik moet zeggen: ik kwam er best goed uit :+
hahahahahaa, mooi dit man _O- dik nieuw PR ook d:)b
Calitomnication schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:10:Dikke high five, even mee gepraat en samen een sportdrank naar binnen gewerkt. Daarna elkaar succes gewenst bij alle toekomsige evenementen en ieder onze eigen weg. Geen idee wie het was, misschien zit hij hier wel! Iemand hier toevallig op de oirschotsedijk achter iemand met een blauwe Nike Singlet blijven plakken, let me know! Maar dat is het mooie van de loopsport, geen onderlinge competitie en oprechte blijdschap voor elkaar prestaties!
Dit!!!! 100% dit!

ik rijd gewoon al met een grijns op mijn bakkes naar een evenement omdat het gewoon echt leuk is, wat een topsfeer gewoon.

Ik hoorde op een kleine km 9 een vrouw achter mij vallen en die heb ik geholpen met opstaan, gelukkig kon ze verder en heb met haar de laatste km's gedaan, het was best een smak en ze was wel even haar lucht kwijt maar geen verdere brokken of verwondingen

Ondertussen gezellig kletsend en geprobeerd dichter op haar looppartner te komen (die in km 1 tegen de vlakte ging omdat we toen ook blijkbaar bij elkaar liepen).
Ze was een ervaren lopen (o.a. Rdam marathon) en ze liep net iets harder dan ik gewoon ben dus heb mooi iets meer gas kunnen geven op het laatste stukje.

Na de finish een highfive, bedankje en verder elk de eigen weg.
Darkasantion schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:11:

De lijn is als volgt:
2022: 21:42
Fixed that for you ;)

Mooie prestatie zeg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Edit:

aarrgghh.........jammer dat deze al vol is, 25km......

stuk verstandiger dan zwaar onvoorbereid een hele marathon uit te kiezen om te zien waar het schip strand.

https://runforestrun.nl/indiansummer/

22km bos op laag tempo heb ik al wel in de benen zitten.

Maar even neuzen wat er de komende weken nog meer te vinden is.

hhmm....blijkbaar kun je nog wel inschrijven :? site al wel even raar hebben gedaan, of ik ben echt te analoog :P

[ Voor 16% gewijzigd door Fraggert op 10-10-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:13

Secsytime

Automagisch

Darkasantion schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:11:
Zo, afgelopen zondag weer mee mogen doen aan de bedrijvenwedstrijdloop van de 4 mijl.
Al meerdere malen met dit team mee mogen doen ook dit jaar weer gevraagd om onze eerste plek van vorig jaar te verdedingen. Mooi doel om voor te streven uiteraard, en verder wou ik mijn dalende lijn van PR's op de 4 mijl voortzetten :+ .

De lijn is als volgt:

Steeds weer mooi wat eraf kunnen snoepen, zeker de sprong van 2019 naar 2021 was mooi en totaal onverwacht. Doel voor dit jaar was om sub 22:30 te lopen en heel misschien in de buurt van de 22 te komen. Aan het materiaal kon het dit jaar niet liggen, echter train ik nu voor een marathon, dus is dit even andere koek.

Vol goede moed naar de start vertrokken in de partybus die ons, al stuiterend, van CS Groningen naar Haren bracht. In combinatie met het prachtige weer en de lichte wind in de rug kon ik mij geen betere omstandigheden wensen.

Gebruikelijke warmup gedaan en naar startvak vertrokken. Iets tever achterin terecht gekomen bij de startopstelling, dus eerste 500m zou druk worden.
Eerste 500m was inderdaad ook even zoeken naar plek en ruimte, erna kon ik dan echt op zoek gaan naar mijn ritme. Toen direct een mooi haas gevonden, team-genoot die altijd eerste is en voor sub-22 ging liep iets voor mij dus daar naar toe gelopen en achter gebleven.
Tussentijd halverwege was 10:50, dus mooi op schema voor het doel en mogelijke sub-22 . Voelde me de gehele tijd ook prima en na 5Km leek de teamgenoot even in te houden dus ben toen alleen verder gegaan. Bleek toen een mooie haas voor hem te zijn, want hij wou dus weer mij inhalen. Zakte iets weg in de laatste meters en helaas iets te laat in de gaten dat teamgenoot mij weer aan het inalen was, dus haalde me net voor de lijn weer in.
Uiteindelijk tweede van het team geworden op 1 seconde :+ . Mooie was echter wel dat wij elkaar net dat beetje extra gaven in de wedstrijd, dus hij finishte in 21:41 en ik in 21:42 :D .

Helaas als team het podium gemist, echter geeft dit heel veel vertrouwen voor volgende week zondag als de Marathon van Oldenburg op het programma staat. Doel is sub 3 en met deze tijden en gevoel zit dat er zeker wel in.
Nette tijd Erik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Roozzz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Ik zat recent ook even te zoeken naar wat evenementjes voor de komende tijd. Het viel mij vooral op dat de 'vaste trailkalenders' sinds corona veel minder compleet zijn en de 'nieuwe' nogal hap snap zijn. Ik kon in ieder geval nog geen dekkend overzicht vinden...

- Polar Bear trail (Maastricht): https://www.bearsports.nl/events/polar-bear-trail/

Met vrijwel geen enkele ervaring trouwens. Try at your own risk :+

In België is trouwens best wat te doen in januari. Met name rond Houffalize zijn diverse wedstrijden/afstanden.
https://www.trail-running.eu/events/

hier staan leuke trails tussen zeg :)

Het is wel een zoekplaatje met al die verschillende aanbieders zeg, ik heb wat gezocht op wat overkoepelende agenda's zoals hardloopkalender en nog wat trailspecifieke overzichten maar geen enkele is helemaal compleet, vaak ontbreken daar best nog wel wat evenementen.

@Outerspace @jfeelders @Krylinck @inquestos

Er staat een overzichtje in de OP met wedstrijden, is het mogelijk 2 kopjes te krijgen bijv:

--------------------------------------------------------------
*Asfaltwedstrijden-kalenders/aanbieders
.
.
.

*Trailrun-wedstrijden-kalenders/aanbieders
.
.
.

------------------------------------------------------------

Zo ja, dan kan ik wel een paar dingen gaan verzamelen voor een opzetje, met wat hulp van de profi's hier :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 10-10-2022 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
Fraggert schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:00:
[...]

What.....the........fuck :?
.
.
.

Wauw.....wat een monsterlijke zege *O* _/-\o_

Gefeliciteerd met die topprestatie d:)b
Hahaha mooi 😂 dank je wel!

Ik dacht eraan vandaag misschien te gaan uitlopen maar volgens mij gaat dat fysiek niet mogelijk zijn.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
Calitomnication schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:10:
Deze editie heb k het compleet anders aangepakt; geen spiekbriefjes, geen complete strategien. In plaats van een totaaloverzicht op m'n Garmin had ik nu gekozen voor een simpel scherm met; rondeafstand, rondetijd & actuele tempo. Achteraf is dit mijn beste keuze van de dag geweest. Omdat je toch regelmatig op je horloge kijkt zie je altijd je actuele snelheid, maar ben je verder "blind" wat betreft de totale afstand of tijd. Hierdoor had ik na een paar piepjes geen idee meer waar ik precies was qua afstand.
Netjes gelopen! Zonder al teveel informatie lopen werkt voor de lange afstanden naar mijn idee toch vaak het beste. Mijn Stryd deed gisteren alweer moeilijk en logde uiteindelijk 1.5 kilometer teveel, dus ik heb lekker op gevoel gelopen zonder richttijden tussendoor. Mij heeft het veel opgeleverd, jou zo te zien ook :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Krylinck schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Netjes gelopen! Zonder al teveel informatie lopen werkt voor de lange afstanden naar mijn idee toch vaak het beste. Mijn Stryd deed gisteren alweer moeilijk en logde uiteindelijk 1.5 kilometer teveel, dus ik heb lekker op gevoel gelopen zonder richttijden tussendoor. Mij heeft het veel opgeleverd, jou zo te zien ook :)
Thanks, dit is inderdaad iets wat ik vaker ga toepassen! Overigens, ik heb onderweg geen borden met afstand gezien. Stonden die er niet of was ik zo in mezelf verdiept dat ik ze gewoon niet heb gezien?

tips voor New York

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 21:38

Reintji

(2 x dad)²

Leuk, ook een hardlooptopic, kleine intro dan maar.

Sinds 2013 begonnen om de conditie na de peuterfase van de kinderen maar weer wat op te krikken. Zo nu en dan een georganiseerd loopje gedaan. oa. 4 Mijl, Nacht van (10km en 10EM), Urban run in Groningen en twee keer de 7 heuvelenloop in Nijmegen. Verder ook te vinden op een racefiets en het basketbalveld.

Nu blijkt het regelmatig lopen toch zijn vruchten af te werpen. De 4 mijl laat iig een dalende trent zien. Doel voor dit jaar was om rond de 27 minuten te lopen, dat is aardig gelukt. Volgende week de eerste halve marathon (Amsterdam) waar ik dit jaar voor het aan trainen ben.
4 Mijl 2014 33:02
4 Mijl 2015 30:27
4 Mijl 2017 28:37
4 Mijl 2018 28:19
4 Mijl 2019 27:49
4 Mijl 2022 26:23

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
Calitomnication schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

Thanks, dit is inderdaad iets wat ik vaker ga toepassen! Overigens, ik heb onderweg geen borden met afstand gezien. Stonden die er niet of was ik zo in mezelf verdiept dat ik ze gewoon niet heb gezien?
Ik denk het laatste ;) tijdens de marathon stond er precies hoe ver je nog moest, aftellend dus. Kan me niet voorstellen dat ze die borden allemaal hebben weggehaald voor de start van de halve, ze waren namelijk nog net zo accuraat.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Krylinck schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Ik denk het laatste ;) tijdens de marathon stond er precies hoe ver je nog moest, aftellend dus. Kan me niet voorstellen dat ze die borden allemaal hebben weggehaald voor de start van de halve, ze waren namelijk nog net zo accuraat.
_O- _O- Dan heb ik dus echt in een eigen wereld gezeten. Laat ik het the runners high noemen, dat klinkt beter :P

tips voor New York

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 22:26
Gisteren was het voor mij ook weer tijd voor de 4 Mijl van Groningen. :) Mooi evenement met veel publiek en dankzij het heerlijke nazomerzonnetje waren dat alleen maar meer. Eindelijk ook de 'superschoenen' weer eens uit de kast, klaar om te knallen!

Na het debacle van voorgaande jaren met pendelbussen er dit jaar voor gekozen om gewoon met een rugzakje naar de start toe te lopen. Klein halfuurtje hardlopen dus prima warming-up en had ik al die jaren ervoor ook moeten doen.

Collega's gevonden en tas gedropt bij de vrachtwagen, daarna weer terug lopen naar het startvak. Vind het altijd wel grappig om te zien hoe zenuwachtig mensen worden en allerlei gekke huppeltjes, strekoefeningen en andere creatieve warming-up oefeningen te doen. Net als de camelbags met water; het is slechts een ruime 6,4 kilometer... Ach, ieder z'n eigen zullen we maar zeggen. Zo nam ik een half uur voor de start een gelletje, wat eigenlijk ook onnodig is maar gaf mij een goede mentale boost (en m'n Maurten gels zijn blijkbaar overdatum, dusja, die mogen wel op).

Een paar minuten voor de start toch maar besloten dichterbij de startlijn te komen, om wat menigte voor te zijn. Collega's zouden een ander tempo lopen dus gezellig zou na een minuutje toch al niet meer zijn. Dat was een goeie beslissing en scheelde een hoop inhalen. Dat blijft het lastige; je kunt er best snel lopen ondanks dat hoogtemeters, maar de gezelligheid en drukte houdt dat wat tegen.

In de eerste paar honderd meter was het doorworstelen door 4 á 5 rijen aan lopers, daarna vrije ruimte. Een 50 meter voor me liep een jongen op constant tempo en achteraf gezien had ik bij hem aan moeten haken. Tegelijk liep hij net iets vlotter, maar was het een mooi ijkpunt.

Veel enthousiast publiek onderweg, stralend zonnetje in de rug en vlak asfalt. Vind het wel leuk als willekeurige mensen je naam roepen gezien die op je borst prijkt onder het startnummer. Laatst trouwens bib magnets gekocht; magneetjes om je startnummer vast te maken. Dat werkt ideaal en startnummer zit meteen goed ipv geklungel met veiligheidsspelden. Aanrader als je veel races doet. Scheelt ook gaatjes (hoewel dat bij dunne shirts/singlets toch niet zo opvalt maar goed).

Ik had niet specifiek getraind voor de afstand, maar wel goede basis en kwam in een goede focus terecht. Na 1 kilometer was het slalommen om de mensen van een eerdere wave al begonnen. Tijdens het lopen af en toe wat irritant, maar eigenlijk ook een prima afleiding. Zo waren we zomaar weer halverwege en kwam door in 11:06. Sneller dan ik had verwacht, gezien m'n streven 23 minuten was.

Omdat ik de mensen nu had bij gehaald die 10 of 20 minuten eerder waren gestart, werd het druk. Met name richting het eind ben ik vooral rechts vlak langs de dranghekken gaan lopen omdat het daar het meest rustig was. In de verte zag ik nog steeds de jongen die ik vlak na de start had gezien, dat bleef een goeie motivatie en ijkpunt tussen de lopers met lager tempo door.

M'n benen zaten nog lang niet in de verzuring, maar qua ademen had ik het lastig. Alsof m'n longen niet genoeg lucht kregen. Ik had wel last van een neusverkoudheid, mogelijk dat van invloed was. Ergens ook wel fijn dat m'n conditie nu achter leek te lopen op m'n benen.

Net voor de Herebrug stonden veel familie en vrienden, dus daar de sprint ingezet en kortademig de brug over. Daarna bleek al vrij snel dat er nog maar 500 meter te gaan was. Ik zette aan, maar gezien het parcours wat smaller wordt in de Herestraat was het vooral opletten geblazen om fatsoenlijk mensen in te halen. Echt een eindsprint zat er daarom niet meer in.

Uiteindelijk gefinisht in 22:22 [strava]! Dik PR en meer dan dik tevreden! Vorig jaar 23:30, dus blij met de progressie. Daardoor ook m'n 5km PR aangescherpt naar 17:17. Het is bijna een jaar sinds de marathon van Amsterdam, dus ook een jaar lang waarin ik m'n conditie heb vast weten te houden en blijkbaar verbeterd terwijl beide kinderen nog geen 2 jaar oud zijn dus qua tijd ook wel eens een uitdaging. Trots. :D Op zoek naar wat mooie loopevenementen, zoals marathons in het voor- en najaar van 2023.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:54

Toppertje

www.davideografie.nl

Leuk lijstje!
ik heb die van mij ook even gemaakt (allemaal 4mijl Groningen):

2015: 31:41
2017: 28:20
2018: 28:33
2019: 27:26
2021: 26:27
2022: 24:16

Toch het meest trots op deze laatste, eigenlijk nooit gedacht ooit dit niveau te kunnen halen.
Tegelijkertijd wel de overtuiging dat het misschien nog wel sneller kan...? wellicht, misschien ;)
Ik blijf toch wel lopen, dus de toekomst zal het uitwijzen.

En Phoeh, wat een prestaties op verschillende afstanden! als ik mensen ga taggen vergeet ik er geheid een paar; dus aan allen die op wat voor manier dan ook gelopen hebben; hulde! _/-\o_ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Inderdaad, wat een mooie mix aan loopervaringen. Hier na een grieperig weekje pas zaterdag de loopschoenen aangehad. Een bijna volle week niet gesport, the horror! Terwijl jullie dus allemaal topprestaties afleverden, ben ik gisteren ietwat uit de bocht gevlogen met een kart en een beuk op m'n ribbenkast gekregen. Not nice en weer een aanslag op de conditie, want lopen of serieus fietsen zit er voorlopig niet in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 20:00
Met enige jaloezie lees ik hier de verhalen over Eindhoven. Wat een topprestaties allemaal. Gefeliciteerd.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik woensdag weer een rondje mag proberen. Verder ook besloten dat ik dit najaar niet voor een revanche ga na al het gedoe. Dat gaat me simpelweg mentaal niet lukken. Eerst maar weer eens gewoon lekker lopen hoe ver en snel en vaak ik er in die week zin in heb. Met een klein oog op het vroege voorjaar qua marathons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

(jarig!)
Slickk schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:19:...
Vind het altijd wel grappig om te zien hoe zenuwachtig mensen worden en allerlei gekke huppeltjes, strekoefeningen en andere creatieve warming-up oefeningen te doen. Net als de camelbags met water; het is slechts een ruime 6,4 kilometer... Ach, ieder z'n eigen zullen we maar zeggen. Zo nam ik een half uur voor de start een gelletje, wat eigenlijk ook onnodig is maar gaf mij een goede mentale boost (en m'n Maurten gels zijn blijkbaar overdatum, dusja, die mogen wel op).

...
Normaliter doe ik voor een training nooit oefeningen of loop ik in. Echter voor een echte wedstrijd loop ik altijd wel 5~6 minuten in en doe juist wel oefeningen. Weet je zeker dat de spieren er klaar voor zijn en zelf kom ik zo ook "in de zone". Verder braaf mijn bidon met ORS opgedronken voor de start en 2 uur voor de start nog een krentenbol gegeten. Ja het is maar 6,4Km, echter wou ik wel voluit lopen dus qua voorbereiding doe ik er dan op de dag zelf alles eraan om zo er zo optimaal mogelijk te staan.
Camelbags zijn op deze afstand inderdaad wel wat enthousiast, echter onderschat ook niet de impact van een "snelle" 4mijl op je lichaam. Het is maar 6,4Km, echter vraag je wel ~30min lang topprestaties van je lichaam :P .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28
Even inbreken hier tussen alle ''pro`s'' :*) ;)

Sinds een jaar of twee ren ik met een maat een wekelijks rondje van gemiddeld een kilometer of zes, ontstaan na een zaterdagnacht met bier.

Paar knakenschoenen gekocht bij de Bristol voor 15,- euro, peuk oproken en rennen maar :+

Nu zijn mijn schoenen al een behoorlijk lange tijd op zijn eind, elke kiezel komt direct door de zool heen. Na wat lezen op internet zou de Nike Pegasus 39 een goede all round schoen zijn. Besteld en afgelopen week een rondje er mee gelopen.

Helaas erg het gevoel dat ik aan de binnenkant van de schoen/zool loop, voor het gevoel wil de schoen dus naar binnen kantelen overdreven gezegd. Daardoor toch tijdens het rennen compenseren en met je tenen tegenwerken etc. Beetje een tegenvaller.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen of dat dit bekend klinkt?

Voor volgende maand ingeschreven voor een 10km loop, daar zie ik nu ineens dus nog meer tegen op 8)7

Beetje versleten(maar zou er zo op doorlopen...) :

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/v4VFjz8MNJUL/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/RDmRFXzun79Q/540.jpg

Nieuwe schoentjes:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/KdfaCCuCQUVM/540.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FSSF op 10-10-2022 17:27 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krylinck
@FSSF klinkt als een ongeschikte schoen voor je voet. Ik zou naar een hardloopzaak gaan voor advies, want als een schoen van de Bristol beter zit dan is er echt nog iets te winnen.

Strava

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ook hier wat tegenbalans t.o.v. al die snelle prestaties die ik hierboven lees...

Ook ik deed aan de Halve Marathon Eindhoven mee en ja hoor die borden met hoeveel KM nog, stonden er in de middag ook nog gewoon ;). Dit werd mijn 7e HM van Eindhoven, ik loop 'm sinds 2015 en alleen 2020 ging ie niet door.

M'n PR is 1:41:01 (in 2017). Vanwege een blessure vorig jaar juli tijdens een Coopertest, heb ik ook dit jaar niet echt voluit kunnen trainen, dus dit jaar was het doel: uitlopen met een glimlach.

Maar ja, als je eenmaal aan de start staat, werd het doel toch wat concreter: het zal toch wel lukken onder de 2 uur? Dus ik heb de 1:55 pacers gevolgd, samen met 2 anderen van ons loopgroepje van de lokale David Lloyd fitnessclub.

Dat was m'n eerste keer dat ik pacers volgde, leek me handig om een vlakke loop te hebben. Maar er was een behoorlijke groep achter de pacers en de pacers haalden natuurlijk ook veel mensen in (die iets te optimistisch te ver naar voren waren gestart...), anyway zo nu en dan zat ik een beetje vast achter een groepje en moest ik weer wat slalommen om bij de pacers uit te komen. Halverwege voelde het nog erg goed, dus pacers gepasseerd en daar was het lekker rustig.

Ondanks dat ik m'n bilspier een beetje begon te voelen vrij snel daarna, kon ik het iets hogere tempo toch wel goed volhouden. Dus het werd uiteindelijk 1:51:45. Al met al dus heel tevreden mee, hopelijk met de fysio-behandelingen (en vooral de door hem voorstelde oefeningen...) kan ik volgende jaar weer voluit een training voor de HM doen en dan m'n PR aanvallen :-).

Strava:
https://www.strava.com/activities/7936627015/overview

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 22:02
Roozzz schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Bedankt voor de tip! Fraggert ook uiteraard. Polar bear staat ondertussen op de planning d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Krylinck schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:31:
[...]

Hahaha mooi 😂 dank je wel!

Ik dacht eraan vandaag misschien te gaan uitlopen maar volgens mij gaat dat fysiek niet mogelijk zijn.
Normaal gezien gaat dat morgen nog erger zijn - DOMS - delayed onset muscular soreness - piekt 48 uur na de inspanning. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:15
Hartloper schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:54:
@SkyR
Het sportrustenschema is goed om een marathon uit te lopen, niet om je allerbeste tijd te lopen.
Trainingstechnisch is een lange duurloop voor een marathonloper essentieel. Alle andere schema's bevatten duurlopen van minstens 26-28 km, en meestal zelfs 30-32km.
Ik denk dat het qua belastbaarheid van je lichaam ook beter is om ook langere afstanden te lopen.
Ik loop wekelijks in het bos, maar vaak maar tot 15. Dit weekend maar eens een lange duurloop gedaan (19km bos) als voorbereiding op mijn eerste halve, conditioneel was het geen enkel probleem ...
maar ik merkte de laatste 3 km dat mijn lichaam er echt wel aan moet wennen. En de spierpijn in mijn bovenbenen zegt ook wel dat die laatste paar KM bos er toch wel ingehakt heeft :+
Mijn eerste marathon is nog een eindje weg (oktober 2023 O-) ), maar ik denk dat het voor de wat lopers die regelmatig lopen , fijner is om die langere duurlopen gedaan te hebben om 1, er een beetje aan te wennen, en 2- toch een beetje kunnen inschatten wat het met je doet. In plaats van vasthouden aan sportrusten.
Ik heb 0 ervaring, dus dit is puur mijn gevoel overigens :)
SkyR schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:37:
Hier het verslag van de tweede Tweaker aan de start van de Reest Run halve marathon in Meppel.
Gefeliciteerd met je PR! Ik vind het wel "mooi"om te lezen hoe anderen een wedstrijd beleven waar ze er echt voor moeten strijden. Dan ben ik toch niet de enige :F
Van elke race leer je weer, en als ik zie wat voor tijden je nu al loopt, dan kan je vast nog mooie stappen gaan zetten!

[ Voor 16% gewijzigd door NoReseth op 10-10-2022 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:15
Hartloper schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:09:

@Slupor Ik heb er nooit aan getwijfeld dat je over mij zou springen in de Eeuwige Marathonranglijst.
Proficiat met de sub-3 !

Dat gezegd zijnde zie ik jou ooit 2:48 lopen, misschien al bij de volgende marathon.
@Hartloper bedankt voor het vertrouwen haha! _/-\o_ Ik verwacht ook dat een 2:48 er wel in zit komend jaar. Met meer specifieke training op <4:00 pace en hopelijk een vlakkere race zou het komend voorjaar in Rotterdam moeten gebeuren.
Veel succes met je 'alles of niets' poging komend weekend, ben benieuwd naar het resultaat!

En @Krylinck wow wat een fantastische tijd, en dat voor een eerste marathon! Dat motiveert mij ook weer om mezelf te blijven verbeteren en te ontdekken waar m'n eigen grenzen liggen :) .

Aan alle anderen: leuk weer om alle verslagen van afgelopen weekend te lezen! Respect voor alle mooie prestaties op ieders eigen niveau! d:)b

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
@NoReseth Ik heb ooit een onderzoek gelezen waarbij men de spierschade mat na een eerste lange duurloop van 30 km.
4 weken later deden de deelnemers een tweede lange duurloop van 30 km en dan was er duidelijk minder spierschade te meten.

Tussen haakjes, kan ik hier ergens op de website mijn weinig gedragen Alphafly's te koop zetten (ik verkies de Vaporfly en gebruik daarom de Alphafly niet)? Of is het hier enkel electronica ?
Als deze melding tegen de forumregels is, zal ik ze verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hartloper op 10-10-2022 21:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krylinck
Mja, @Slupor, gewoon lekker doortrainen :) ik ben het marathonblok ingegaan met de gedachte om onder de 3 uur te lopen. De laatste paar weken bleek dat onder de 2:50 goed mogelijk moest zijn dus ik vertrok met 2:47 in gedachten. Halverwege de marathon bleek ineens dat onder de 2:40 mogelijk was. Bizar hoe zoiets gaat.

Strava

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:00
Afgelopen zondag heb ik de halve marathon in Eindhoven gelopen. De hoop was, zoals eerder gemeld, onder de 1:40 te lopen met als doeltempo 4.40 min/km (niet gebaseerd op iets anders dan een idee). En voor het eerst een westrijd aan te vallen (positive split) en maximaal te gaan. Ik heb nog weinig wedstijd ervaring en heb weer een paar wijze lessen geleerd.

De week ervoor besloten om plan wat te wijzigen en achter pacer aan te lopen. Vanaf 10.55km af en toe checken hoe het gaat en of versnellen mogelijk is. Sowieso, voor km 18 te versnellen zodat ik onder de 1u40 uit zou komen. Toch wat veiliger dan kapot gaan en niet uitlopen (risico-avers als ik ben). Dus hoop op tijd onder 1.40 en blij met tijd onder 1.45.

Ik startte bewust wat achter de pacer zodat ik er naar toe kon lopen na de start en wat tijd kon winnen. Hier ging het direct mis, de vakken waren niet duidelijk aangegeven en ook de pacers wisten niet waar ze moesten staan. Uiteindelijk liepen zij steeds verder naar voren en toen ik bij de start te lang moest wachten, waren ze al uit het zicht. Ik hoorde de speaker de pacers die hand in hand over de finish kwamen bedanken toen ik in de laatste km zat...

Dus, op eigen kracht want ik kwam ook nooit in een groepje terecht met hetzelfde tempo.

Elk kilometer opnieuw mezelf aansporen om het tempo vast te houden. Toch lukte het me rond de 4.40 min/km (km tijden tussen 4.36 - 4.46 min/km) te blijven. Kanttekening: ik kan niet vlak lopen en voor mij doen was dit vlak.

Bij km 17km begon ik er in te geloven. KM 19 (4.59 min/km) en km 20 (4.52 min/km) waren zwaar en moest ik vechten om vooruit te komen. De laatste km, door aanmoedigingen van de familie, in 4.30 min/km en eindtijd 1u38min44sec! (3 min sneller dan oude PR). Na de finish mentaal en fysiek op. Het oorspronkelijke doel behaald, maximaal lopen en je grenzen ervaren.

Geleerde lessen:
- Niet 2 uur voor een wedstrijd gaan staan zonder te zitten en rust te nemen. Ik had bij 2km al zware benen.
- Als ik een pacer wil volgen, ga er dan bij staan ipv te ver erachter.
- Fysiek had ik het idee dat ik niet totaal kapot was (niet tegen kramp aan), ook qua hartslag had ik iets ruimte over. Ik denk dat de verloren energie vooraf (staan en wedstrijdspanning) icm de warmte en te weinig? drinken er voor zorgde dat het zo zwaar aanvoelde. Dus, ochtend wedstrijd past beter bij me dan middag wedstrijd. En meer drinken bij deze gevoelstemperatuur (18 graden en zon).
- Maximaal lopen past minder goed bij me. Ik heb minder genoten en liep geen enkel moment echt relaxed.
- Ik wil meer wedstrijden gaan lopen om plezier in hardlopen te vergoten.
- Toen ik weer begon met hardlopen vijf jaar terug was het grote doel onder de 1.45 lopen op de HM. Geen idee waarom, maar voelde altijd als een magisch grens. Dit gevoel is gebleven. Toen ik in april onder 1.45 liep was dat iets bijzonders, de grens van 1.40 voelt anders, minder bijzonder. Dus, HM lopen onder 1.45 is echt heel goed en sneller hoeft niet.

Met die lessen in mijn achterhoofd wil ik begin november een HM lopen met als doel onder 1.45. En 7H eind november op een rustig tempo met twee vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:00
Niku schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:39:

Nu begrijp ik beter waarom ik niet dichterbij de pacers van 1.40 kwam :+

Jammer dat het beslechte van de 1.40 grens net niet is gelukt. Weet je waardoor het zo zwaar was?

En, ik mis de link of video van je 15 minutes seconds of fame :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28
Krylinck schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:42:
@FSSF klinkt als een ongeschikte schoen voor je voet. Ik zou naar een hardloopzaak gaan voor advies, want als een schoen van de Bristol beter zit dan is er echt nog iets te winnen.
Ja enigzins te verwachten. Maar met de gedachte dat ''alles'' beter zou zijn dan Bristol schoenen viel dit toch wel tegen. Zeker aangezien deze Nike schoenen een neutrale schoen zou moeten zijn en alle reviews toch wel positief zijn er over. Ik zal ze eens meenemen naar een hardloopwinkel en hun er mee lastig vallen. Of eens naar de winkel gaan en kijken of andere Nike Pegasus 39 schoenen het zelfde euvel hebben...

[ Voor 4% gewijzigd door FSSF op 10-10-2022 22:21 ]

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Maandag1987 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:12:
[...]

Nu begrijp ik beter waarom ik niet dichterbij de pacers van 1.40 kwam :+

Jammer dat het beslechte van de 1.40 grens net niet is gelukt. Weet je waardoor het zo zwaar was?

En, ik mis de link of video van je 15 minutes seconds of fame :X
Ik heb er ook nooit helemaal bij gelopen, ik stond er ook vlak achter in het startvak totdat ze ineens opschoven naar voren haha.

Weet niet zeker waardoor ik het zo zwaar had. Week van te voren klaagde ik ook hier al dat ik niet helemaal fit was, hele lichte griep verschijnselen. Eigenlijk ging alle loopjes in de laatste twee weken (na de Tilburg Ten Miles die nog super goed ging) niet lekker. Maar voelde me op de dag zelf wel goed, dus geen idee of dat er iets mee te maken heeft gehad. Misschien dat, misschien de warmte of misschien geen aanwijsbare reden. De volgende keer zit het er vast in! Jij wel echt top gedaan!

Haha, Omroep Brabant uitzending van 14:58 op 35:35 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik zou graag jullie advies/zienswijzen hebben over een stukje herstel na een lange(re) loop. :)

Ik weet dat herstel heel erg persoonlijk is doordat iedereen anders in elkaar steekt maar graag lees ik jullie meningen even. Ik wil overtraining en blessures graag vermijden.

Afgelopen zondag heb ik dus de 17 16km van de HogeVeluweTrail gelopen, spierpijn heb ik nagenoeg nooit na het lopen, wel voel ik mijn enkels wat het ploegen in het zand. Ik ben geen snelle loper en liep 1h:44min oftewel 6:39min/km. Gefinished zonder problemen, redelijk fris en fruitig met een sprintje over de mat. Als langste training heb ik een vrij vlakke 22 km bosloop LDL in 2:45 gelopen @ 7:28 min/km.

Nu loop ik graag lange(re) afstanden (niks geks nog zoals marathons of ultra's) maar aankomende zaterdag is er een 20 of 25km trail die ik graag zou lopen.

Dan zit er een week tussen de 17km en de volgende lange afstand van 20-25km.

Ik loop dus niet voor een hele snelle tijd maar vooral op recreatief uitlopen.

Nu lees ik bijv op runnersworld een herstelperiode van wel meerdere weken:

" Een maand na de halve marathon
Voer je hardlooptraining langzaam weer op, maar doe zeker niet meer dan vijftig procent van het aantal kilometers in jouw zwaarste trainingsweken. Herstellen van een halve marathon duurt gemiddeld twee tot vier weken."

https://www.runnersworld....2754278/herstel-marathon/

de site Marathon handbook geeft een wat kortere herstelperiode aan:

The week following your race:
You can get back into running during this period, but it’s not recommended to start a full-on training plan for the week following your race.

https://marathonhandbook.com/half-marathon-recovery/

Beide sites geven verder natuurlijk de tips voor goede voeding, rust, luisteren naar je lichaam, bijv. je rusthartslag en andere indicatoren en eventueel een herstelloopje die ik voor woensdag in de planning heb, een rustige 5Km........die mag dus gerust >30min (zone 2 a 3) van mij, het gaat om het herstel en even lekker lopen.

Concrete vraag:
Hoe kijken jullie aan tegen die bijna maand herstel? Klinkt dat als wel heel veel in jullie oren?

Ik weet dat dit natuurlijk een lastige vraag is, maar ik zou graag lezen hoe jullie zoiets aanpakken en wat jullie herstelperiodes zijn. :)
Totrail schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:10:
Met enige jaloezie lees ik hier de verhalen over Eindhoven. Wat een topprestaties allemaal. Gefeliciteerd.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik woensdag weer een rondje mag proberen. Verder ook besloten dat ik dit najaar niet voor een revanche ga na al het gedoe. Dat gaat me simpelweg mentaal niet lukken. Eerst maar weer eens gewoon lekker lopen hoe ver en snel en vaak ik er in die week zin in heb. Met een klein oog op het vroege voorjaar qua marathons.
goed plan Totrail :) de deceptie opvouwen en in de doos "jammer, maar helaas" proppen, opbergen en door.

waarschijnlik overbodig maar zeker na corona even goed je herstel aanpakken, het is toch een ander beestje dan een zware verkoudheid of dikke griep helaas.
Mijn buurman heeft longcovid opgelopen en uit zijn revalidatie traject blijkt amper 10% inzetbaarheid.....die wordt dus gewoon afgekeurd

Mocht je in de aanloop naar het voorjaar nog wat evenementen pakken, laat het vooral hier weten, vast genoeg animo voor een gezellige Tweakers-meetup. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

FSSF schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:20:
[...]

Ja enigzins te verwachten. Maar met de gedachte dat ''alles'' beter zou zijn dan Bristol schoenen viel dit toch wel tegen. Zeker aangezien deze Nike schoenen een neutrale schoen zou moeten zijn en alle reviews toch wel positief zijn er over. Ik zal ze eens meenemen naar een hardloopwinkel en hun er mee lastig vallen. Of eens naar de winkel gaan en kijken of andere Nike Pegasus 39 schoenen het zelfde euvel hebben...
Kwalitatief is de Nike beter dan de Bristol......maar...als een schoen domweg niet lekker past of goed zit, dan loop je daar niet lekker op, met blaren of blessures als mogelijk gevolg.

De Pegasus is geen slechte schoen, het is alleen niet jouw schoen.

Ik ben daarom, zeker voor mijn eerste paar, naar Run2Day geweest en een aantal verschillende gepast en op zo'n camera-baan gelopen.

Een setje Asics, net zo'n goede neutrale allround beginnersschoen als de Ghost 13's,zaten mij voor geen meter, te los in de hak........en drukpunten op, bijv, mijn wreef. Hetzelfde had ik met nog een ander paar,het merk ben ik even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Maandag1987 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:56:

Geleerde lessen:
- Niet 2 uur voor een wedstrijd gaan staan zonder te zitten en rust te nemen. Ik had bij 2km al zware benen.
- Als ik een pacer wil volgen, ga er dan bij staan ipv te ver erachter.
- Fysiek had ik het idee dat ik niet totaal kapot was (niet tegen kramp aan), ook qua hartslag had ik iets ruimte over. Ik denk dat de verloren energie vooraf (staan en wedstrijdspanning) icm de warmte en te weinig? drinken er voor zorgde dat het zo zwaar aanvoelde. Dus, ochtend wedstrijd past beter bij me dan middag wedstrijd. En meer drinken bij deze gevoelstemperatuur (18 graden en zon).
- Maximaal lopen past minder goed bij me. Ik heb minder genoten en liep geen enkel moment echt relaxed.
- Ik wil meer wedstrijden gaan lopen om plezier in hardlopen te vergoten.
- Toen ik weer begon met hardlopen vijf jaar terug was het grote doel onder de 1.45 lopen op de HM. Geen idee waarom, maar voelde altijd als een magisch grens. Dit gevoel is gebleven. Toen ik in april onder 1.45 liep was dat iets bijzonders, de grens van 1.40 voelt anders, minder bijzonder. Dus, HM lopen onder 1.45 is echt heel goed en sneller hoeft niet.
mooi dit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hartloper schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:24:

Tussen haakjes, kan ik hier ergens op de website mijn weinig gedragen Alphafly's te koop zetten (ik verkies de Vaporfly en gebruik daarom de Alphafly niet)? Of is het hier enkel electronica ?
Als deze melding tegen de forumregels is, zal ik ze verwijderen.
Vraag & Aanbod overig

ik ben geen MOD....maar normaliter mag dit niet, beetje om te voorkomen dat allerlei topics "vervuild" worden door mensen die hu spullen willen slijten. Dat doet af aan de discussie over een bepaald onderwerp.

Het zou wel handig zijn om nog even je vraag hier te editten met de maat van de schoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 20:47
Fraggert schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:18:
Ik zou graag jullie advies/zienswijzen hebben over een stukje herstel na een lange(re) loop. :)

Ik weet dat herstel heel erg persoonlijk is doordat iedereen anders in elkaar steekt maar graag lees ik jullie meningen even. Ik wil overtraining en blessures graag vermijden.

Afgelopen zondag heb ik dus de 17 16km van de HogeVeluweTrail gelopen, spierpijn heb ik nagenoeg nooit na het lopen, wel voel ik mijn enkels wat het ploegen in het zand. Ik ben geen snelle loper en liep 1h:44min oftewel 6:39min/km. Gefinished zonder problemen, redelijk fris en fruitig met een sprintje over de mat. Als langste training heb ik een vrij vlakke 22 km bosloop LDL in 2:45 gelopen @ 7:28 min/km.

Nu loop ik graag lange(re) afstanden (niks geks nog zoals marathons of ultra's) maar aankomende zaterdag is er een 20 of 25km trail die ik graag zou lopen.

Dan zit er een week tussen de 17km en de volgende lange afstand van 20-25km.

Ik loop dus niet voor een hele snelle tijd maar vooral op recreatief uitlopen.

Nu lees ik bijv op runnersworld een herstelperiode van wel meerdere weken:

" Een maand na de halve marathon
Voer je hardlooptraining langzaam weer op, maar doe zeker niet meer dan vijftig procent van het aantal kilometers in jouw zwaarste trainingsweken. Herstellen van een halve marathon duurt gemiddeld twee tot vier weken."

https://www.runnersworld....2754278/herstel-marathon/

de site Marathon handbook geeft een wat kortere herstelperiode aan:

The week following your race:
You can get back into running during this period, but it’s not recommended to start a full-on training plan for the week following your race.

https://marathonhandbook.com/half-marathon-recovery/

Beide sites geven verder natuurlijk de tips voor goede voeding, rust, luisteren naar je lichaam, bijv. je rusthartslag en andere indicatoren en eventueel een herstelloopje die ik voor woensdag in de planning heb, een rustige 5Km........die mag dus gerust >30min (zone 2 a 3) van mij, het gaat om het herstel en even lekker lopen.

Concrete vraag:
Hoe kijken jullie aan tegen die bijna maand herstel? Klinkt dat als wel heel veel in jullie oren?

Ik weet dat dit natuurlijk een lastige vraag is, maar ik zou graag lezen hoe jullie zoiets aanpakken en wat jullie herstelperiodes zijn. :)
Ik houd normaal gezien één week herstel aan na een 10 kilometer en twee weken na een halve marathon.
Ben ook geen heel snelle loper (PR's van 50 min/1u50 op die afstanden) en ik ga ook normaal gezien niet tot het gaatje in een wedstrijd.

Common sense is: hoe zwaarder de inspanning, hoe langer herstel nodig is. Of je mee moet doen aan een wedstrijd is ook persoonlijk. Zelf zou ik het niet doen, ik ga toch meer van mezelf vragen in zo'n context en dat is een week na zo'n inspanning niet verstandig, maar daar ben je uiteindelijk zelf bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:28
NoReseth schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:03:
[...]
Ik denk dat het qua belastbaarheid van je lichaam ook beter is om ook langere afstanden te lopen.

[...]

Gefeliciteerd met je PR! Ik vind het wel "mooi"om te lezen hoe anderen een wedstrijd beleven waar ze er echt voor moeten strijden. Dan ben ik toch niet de enige :F
Van elke race leer je weer, en als ik zie wat voor tijden je nu al loopt, dan kan je vast nog mooie stappen gaan zetten!
Bedankt! Ik merkte ook wel echt een ander soort vermoeidheid met de HM van dit weekend ten opzichte van de HM in Zwolle in juni van dit jaar. Aan het begin van dit jaar werkte ik nog helemaal niet met een schema, maar had ik wel bijna ieder weekend een LDL. De HM in juni was ik tegen het eind moe "op hart en longen", maar de benen en rug konden nog wel even door. Dit keer had ik qua ademhaling en hartslag echt totaal niet het idee dat ik op was, maar gingen mijn benen gewoon niet meer.

Voor eind november wil ik de weerbaarheid van mijn spieren dus wel wat verbeteren. Dat betekent niet alleen weer een paar LDL's inplannen, maar ik zal ook wat core training gaan doen. Ik heb een gruwelijke hekel aan dergelijke oefeningen... maar tientallen kilometers pijn lijden lijkt me ook niks :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Tering, al een maand niet meer gelopen...

Wel veel woon-werk fietsen en conditie in de sportschool, maar het lopen mis ik wel. Afgelopen zondag gewandeld met het gezin bij de Amerongse berg, kwamen er nog deelnemers van de trail voorbij. Verdomme, dat wil ik ook.

Verder loop ik inmiddels bij de fysio voor een rechterarm die ik niet pijnloos boven mijn schouder kan tillen. Maar daar kan ik best mee lopen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Nou, ik mag mij scharen onder de ultrarunners. Als je tijd hebt, pak een koffie en lees mee.
Voor diegene die geen tijd heeft; rennen is leuk, training is belangrijk, heuvels zijn dodelijk, finish maakt alles goed.

Ok. Vorig jaar in de Dolomieten tijdens het wandelen van de Alte Via2 ontmoette ik een man uit Engeland. We hebben wat contact gehouden en afgelopen maart zouden we samen Toubkal en wat andere bergen beklimmen in Marokko. Helaas door zeer, zeer beroerd weer zaten we de hele week ingesneeuwd. En zo heb je dan voldoende tijd om nieuwe plannen te smeden.

Hij als brit wist van een mooie ultratrail in de Lake District; Lakes in a Day.

80 km, 4100hm, max 24 uur. Het gehele Lake District van Noord naar Zuid rennen. En wat blijkt, als je je verveelt in een ingesneeuwde berghut spreek je af om dat samen te doen. Op de luchthaven terug naar huis 2 startnummers in het virtuele winkelmandje en we riepen 'See you there and don't forget to train!'

6 maanden later...

Afgelopen donderdag vloog ik volledig ondertraind naar Londen alweer hij mij oppikte. Nachtje daar geslapen en vrijdagmorgen met veel file de stad verlaten voor ongeveer 6 uur rijden naar Lake District. We haalden nog even een vriendin op die ons zou vertroetelen en brengen en halen waar nodig..

Een goede 'burger with chips' die avond, de bibs gehaald, gps-tracker aan het racevest laten plakken en naar de airbnb. Racevest preppen, de wekker op 0530 en slapen. Goed ontbijt, kleding aan en naar de start. Exact 745 daar. Zenuwplasje en om exact 0800 werden we losgelaten.

Nog 80 te gaan!

Het begin is even warm worden en dan komt de eerst heuvel. Dat is wandelen. En zo stiefelen we stug door over de grassige, drijfnatte velden. We hadden schitterend weer, maar de weken ervoor heeft het gespoeld. Hierdoor was de grond geheel verzadigd. En elke stap zak je tot halverwege je enkel in de boggy grond.

Bij 10km de eerste river crossing. Daarna straf omhoog, en ik werd slap. Trek, honger, trillerig. Een acute klop. Ik neem een gel en een reep. En maak de eerste fout. Te snel, te veel. Het valt volledig verkeerd en door het omhoog lopen is de maag niet aan het werk. 100m voor de top hang ik brakend langs het pad. Mijn maat kijkt en ziet dat ik verrot ben. Bleek, trillerig en slappe benen.
Direct na de top is de ridgeline naar het eerste aid station. Strakke klim/klauterpartij naar beneden. Doordat dit langzaam was kwam ik tot rust, en water drinken is altijd goed.

Bij de aidstation was ik godzijdank herboren! 17km gehad. Nog 63 te gaan.

De tweede etappe is de hoofdmoot. Grofweg 30km over de bergen,zoals Helvellyn en Fairfield. Daar is serieus open, winderig en met vlagen hadden we flinke buien; Steenkoud, maar met een goed jasje kom je er wel. Blijven bewegen, anders koel je af. Het is een pokke-eind. Halverwege zit een enorme afdaling met - uiteraard- aan de andere zijde wederom een enorme klim. Na enkele slingeringen komt in de verte het dal met het dorpje in beeld. Maar mijn hemel, wat een ongekend lange afdaling. We lopen langs een muur door een modderig, ondergelopen pad en het dorp komt niet dichterbij. Voor mijn gevoel duurt het uren. Ik word zelfs wat moedeloos want ik heb trek. Er is geen keuze, we lopen door.
Ondank de bijna 50km die we gedaan hebben en zijn de stappen naar beneden voor de bovenbenen en knieen echt niet leuk meer, zijn we mentaal fruitig. We lachen, maken grapjes en kletsen elkaar er doorheen. Het valt allemaal wel mee eigenlijk. Tot onze verbazing overigens. En zolang je loopt en beweegt komt het ook dichterbij. En zo, om 1800 sjokken we Ambleside binnen. Een stuk pizza, wat hete thee, snoepjes, drinkzak vullen en de hoofdlampjes op de bol én ..door!!

Nog ongeveer 32 te gaan. Ongeveer.

We verlaten hier de echte bergen en trekken het glooiende landschap in. Nog steeds kuitenbuiters. Maar.. laagland is natter. Dus hier werd het stenige op de berg ingewisseld met glibberen en glijden door eindeloze modder. Meermalen langs Lake Windermere was het pad niet zichtbaar. Tot halverwege mijn kuit door het water. Prikken met de stok of het niet inene HEUL diep zou zijn...

Een kleine navigatiefout gaf een KM extra maar gelukkig snel gezien en kunnen corrigeren. Er zitten nog twee hele, hele gemene klimmen in. Andere lopers zijn ook moe. De moraal is laag. Mensen klagen, hebben pijn. De duisternis, de kou, de damp in het landschap en dan omhoog glibberen. Afzien. We rekenen dat het aid station direct aan de top van de klim moet liggen. We komen boven en .. NIKS! Het blijkt nog zeker 45 minuten verder te zijn. Met honger en enige teleurstelling lopen we door.

Om 2340 zijn we het laatste station. Doodmoe, tikje koud en de knieen wel op. De soepele, nou - ik mag wel zeggen edele tred waar ik normaal mee rondhuppel was vergaan tot die van een kreupele pony. Het binnen zitten bij het warme station, een kop hete soep en even rust is idyllisch. Paradijselijk. Aardige mensen. Warmte. Eten. Alles wat ik wil. We kijken elkaar aan en weten dat we niet te lang moeten genieten. 15 minuten max zeggen we met de soep in onze handen. Klokslag 00.00 weer op de benen. Onze hoop om om middernacht te finishen is natuurlijk geen optie meer. Maar we gaan wel finishen!

Nog 12km te gaan. Fleece aan, handschoenen aan, en we staan op. Althans. Dat proberen we. Het kwartiertje zitten heeft de heupen volledig op slot gezet! We gaan houterig en haperend vol gekreun en gesteun naar de deur. Klappertandend en rillend van de kou beginnen we aan de laatste etappe.

Na enkele minuten komt er weer een en ander op gang en sjokken we rustig door. Rennen is het niet meer bij, het is echt snelwandelen tot een haperende sukkeldraf. Mijn maat schopt vol tegen een grote steen en zijn groteteennagel is half los. Hij is hierdoor ook half mankig, want druk erop lukt vrijwel niet.

We zetten door. We appen dat we om 0300 er zijn en dan opgehaald willen worden. En of ze zo dichtbij mogelijk de finish wil parkeren...

We praten weinig, we hijgen, we eten wat kleine hapjes en drinken nog wat. Lichamen gaan het begeven. We hebben het nog wel leuk. We zijn niet ongelukkig. Niet echt in de problemen. Geen echte pijn. We komen er wel en voelen ons ook gezegend dat we dit mogen doen.

We lopen onder een kraakheldere hemel met een volle maan recht boven ons door de glooiende weilanden van het Lake District. Het is adembenemend mooi. Magnifiek. Ondanks de pijn wandelen we door. We glibberen en glijden door de modder. De stukjes heuvelaf verbijten we en rennen. Zwaartekracht is een dankbare vriend. Heuvelop is minder leuk. Onze langste training was ongeveer 20km. Voor mij zonder hoogtemeters. De weekbelasting was misschien 15km. Niet de enorme aantallen die de trainingsschema's adviseren. We voelen dit.

Het dorpje komt in beeld. Nog 90 minuten rekenen we ons voor. Ik kijk veel meer op mijn horloge en de minuten kruipen voorbij. Net als wijzelf. Maar, we lopen nog steeds. En we voelen de finish en dat motiveert.

Onze vriendin is tegemoet gekomen en loopt de laatste kilometer mee. We zijn moe, vies en tevreden. Om 02.54 stappen we de finish over. Een welverdiende medaille.

Droge, schone kleding, een hap eten en een uur rijden naar huis. Douchen en om 0515 stap ik doodop in mijn bed. Wat een epische belevenis.

Zondagmiddag waggelen we beiden door de kamer. Het is niet elegant of soepel. Met name de trap is dodelijk. Naar beneden lopen is niet te doen met de spierpijn. Naar de pub voor een goede maaltijd. Als we enige minuten lopen gaat het wel. Maar in en uit de auto is onmogelijk. Opstaan (van de wc bijv) is een klus. Zodra je stilvalt gaat de hele boel op slot. Kortom, water drinken en blijven bewegen.

We lummelen wat, we eten en we drinken. 'S avonds een bordspelletje en naar bed. Maandagmorgen 0600 uur de wekker voor de lange rit en vlucht terug naar Nederland. Voldaan. Tevreden. En eigenlijk alweer best soepel in de benen loop ik naar de gate..

Geen foto's in de modder of de duisternis, enkel boven de bergen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vUVAVwtdCG5zLqwaTBZfY7KtLQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4F5FmVOl3WLeqfLguMb88Vuj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KLfeyAUpmnsgInkEazh8guxu3g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBWZ4HxkJeBbQfyiKFrehEZA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVEdfS6Gr9RLwJjj-CovOxVRmuo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdXSJzUSP85vA4JOeTxioYMN.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lHcy46EzcsNtCtQNKu1qQyicxw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejNR3nqbsDFjfTcwjzAIXTrh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNzySen7-XYiZPYaK8zMlwpL3eI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkR4lZerNIcWB5eadOh960xL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlZnHIpD1295_dkvQ0P_zJdYCys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0VYXyCvmegJsJjtHNEswdIw.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuPmyay7Ucco1WpjD39cekK3Shw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2qFrSC2b0FsXVMAR2wbg3jm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzxwiJ0Sed2sOAOJlOzzaT18JRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVFH3tPc9HixZwvz8BApWgMF.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:42:
Nou, ik mag mij scharen onder de ultrarunners. Als je tijd hebt, pak een koffie en lees mee.
Voor diegene die geen tijd heeft; rennen is leuk, training is belangrijk, heuvels zijn dodelijk, finish maakt alles goed.
GOUD!!! Dit zijn de absolute krenten in een sowieso smakelijke pap hier in het topic.

Ik lees hier ontroerd achter mijn toetsenbord je prachtige verhaal met mijn kopje koffie thee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvZDsBrflqKRdJOmsp6FgNuwn6E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H2t1UPuBkpBQUnct87YBlPr7.jpg?f=user_large

Een verhaal als vanouds pakkend, beklemmend en inspirerend aan het digitale papier toevertrouwd.

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige prestatie Blom _/-\o_

Hier ga ik de hele dag van genieten d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben ontzettend jaloers, @Blomminator ! Ooit, als ik later groot ben...

Edit: zie ik nu goed dat je twee paar schoenen mee had? Meid!

[ Voor 30% gewijzigd door GSX-MAN op 11-10-2022 10:39 ]

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Hm... Mijn werkgever heeft een lijn van sportkleding geregeld, met bedrijfslogo erop. Alleen we moeten er wel voor betalen.

Ik vind het helemaal niet erg om reclame te lopen voor mijn werkgever, want het is echt wel een mooi bedrijf. Maar om nou €33,21/€39,75 te betalen voor een shirt (korte/lange mouw) en €31,04/€50,09 voor een broek... Wat is voor mij de incentive?

En kent iemand het merk, Kalas? Is dat wat qua sportkleding?

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:41:
Tering, al een maand niet meer gelopen...

Wel veel woon-werk fietsen en conditie in de sportschool, maar het lopen mis ik wel. Afgelopen zondag gewandeld met het gezin bij de Amerongse berg, kwamen er nog deelnemers van de trail voorbij. Verdomme, dat wil ik ook.

Verder loop ik inmiddels bij de fysio voor een rechterarm die ik niet pijnloos boven mijn schouder kan tillen. Maar daar kan ik best mee lopen.
*insert scheldkannonade*

ok, gelukkig lees ik wat redenen, jammer dat het er gewoon niet in zat en nu die schouder, ontstoken slijmvlies? Vergis je niet in wat het reperterend heen en weer slingeren met die schouder doet, of zag de fysio geen bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:18:

Edit: zie ik nu goed dat je twee paar schoenen mee had? Meid!
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:57:
Hm... Mijn werkgever heeft een lijn van sportkleding geregeld, met bedrijfslogo erop. Alleen we moeten er wel voor betalen.

Ik vind het helemaal niet erg om reclame te lopen voor mijn werkgever, want het is echt wel een mooi bedrijf. Maar om nou €33,21/€39,75 te betalen voor een shirt (korte/lange mouw) en €31,04/€50,09 voor een broek... Wat is voor mij de incentive?

En kent iemand het merk, Kalas? Is dat wat qua sportkleding?
nooit van gehoord, tjechisch..maar dat is mijn Skoda ook :P

" Kalas, waar kennen we dat ook alweer van? Juist, het kledingmerk waar Mathieu van der Poel mee rijdt! Het Tsjechische merk is hard bezig om naam te maken in de Benelux en daar dragen de prestaties van MvdP en zijn Team Alpecin-Fenix natuurlijk aan bij. Hoog tijd om zelf eens aan den lijve te ondervinden hoe de kleding van Kalas bevalt. "

https://www.bicycling.com...en-passion-z1-bib-review/

[ Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 11-10-2022 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

nooit van gehoord, tjechisch..maar dat is mijn Skoda ook :P

" Kalas, waar kennen we dat ook alweer van? Juist, het kledingmerk waar Mathieu van der Poel mee rijdt! Het Tsjechische merk is hard bezig om naam te maken in de Benelux en daar dragen de prestaties van MvdP en zijn Team Alpecin-Fenix natuurlijk aan bij. Hoog tijd om zelf eens aan den lijve te ondervinden hoe de kleding van Kalas bevalt. "

https://www.bicycling.com...en-passion-z1-bib-review/
Ja, mijn pistolen zijn ook Tsjechisch. Ik heb zelf een hardloopshirt van CZ in de kast, maar ik weet niet waar ze die hebben laten maken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Ja, mijn pistolen zijn ook Tsjechisch. Ik heb zelf een hardloopshirt van CZ in de kast, maar ik weet niet waar ze die hebben laten maken.
Dan schiet je ook met CZ (heb zelf kort de 75 gehad in .22LR)........is dat hetzelfde merk als het shirt dan?

Of werk je voor de zorgverzekeraar ? :+

Die shirts laten ze idd gewoon ergens fabriceren, met een beetje mazzel staat het in je labeltje, maar dikke kans dat het niet te vinden is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:24

sebasd

loopt op espresso

Ja GVD @Blomminator nou wil ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:13

Secsytime

Automagisch

Haha, dat was exact mijn gedachte :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jovatov schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Ik houd normaal gezien één week herstel aan na een 10 kilometer en twee weken na een halve marathon.
Ben ook geen heel snelle loper (PR's van 50 min/1u50 op die afstanden) en ik ga ook normaal gezien niet tot het gaatje in een wedstrijd.

Common sense is: hoe zwaarder de inspanning, hoe langer herstel nodig is. Of je mee moet doen aan een wedstrijd is ook persoonlijk. Zelf zou ik het niet doen, ik ga toch meer van mezelf vragen in zo'n context en dat is een week na zo'n inspanning niet verstandig, maar daar ben je uiteindelijk zelf bij.
thanks voor jouw duit in het zakje :)

Wat betreft het wedstrijdelement.......ik ervaar het meer als een leuk evenement waar ik aan deelneem :)

Ik start ook meestal ergens achterin de staart, enige wedstrijdelement dat er voor mij bij zit is dat als ik een finish zie dan probeer ik het laatste stukje te versnellen (enkele 100den meters) en de laatste tientallen meters te sprinten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 19:31
@Blomminator hulde. En zoals van jou gewend, heerlijk geschreven.

Ik zit dit soort avonturen dus alleen maar voor me uit te schuiven onder het mom van "te weinig kilometers in de benen". Wat nou te weinig! Gewoon lopen met dat kadaver dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:07:
[...]

Dan schiet je ook met CZ (heb zelf kort de 75 gehad in .22LR)........is dat hetzelfde merk als het shirt dan?

Of werk je voor de zorgverzekeraar ? :+

Die shirts laten ze idd gewoon ergens fabriceren, met een beetje mazzel staat het in je labeltje, maar dikke kans dat het niet te vinden is.
Inderdaad niet de verzekeraar. Ik heb een Shadow (dus 75) en een 97B.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Gaargod schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:40:
@Blomminator hulde. En zoals van jou gewend, heerlijk geschreven.

Ik zit dit soort avonturen dus alleen maar voor me uit te schuiven onder het mom van "te weinig kilometers in de benen". Wat nou te weinig! Gewoon lopen met dat kadaver dus ;)
Dat. Op karakter kom je echt een heel eind. Hoe het @Blomminator dan gelukt is, weet ik eigenlijk niet. _O- _O-

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
Fraggert schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:18:
[...]
Concrete vraag:
[...]
In mijn beleving heeft de hersteltijd alles te maken met hoe diep je bent gegaan in de wedstrijd en of het een A-doel was. Heb je er alles uitgehaald, zoals @Krylinck in zijn marathon _/-\o_ en misschien ook @Blomminator in zijn ultra _/-\o_ , dan wil je wel even echt wat rust nemen. Dan is enkele weken herstellen (zowel fysiek als mentaal) voordat je het volgende trainingsblok of wedstrijd oppakt niet vreemd. Wat niet wilt zeggen dat je dan alleen maar op de bank moet gaan zitten.

Heb je een wedstrijdje meer "uitgelopen", dan is dat een stuk minder hard nodig. Zelf loop ik ook nog wel eens "voorbereidingswedstrijden", die zijn dan qua duur of intensiteit niet zo belastend dat een herstelperiode echt nodig is. Voor dit soort zaken denk ik hoogstens aan enkele dagen voordat ik weer intensiteit inbreng.

@Blomminator mooi verslag van een mooie prestatie! Ben je al toe aan de laatste verwerkingsstap na een ultra? Inschrijven voor de volgende?
Gaargod schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:40:
Kan prima! Het ultra-element begint dan gewoon iets eerder 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Ja, @Fraggert Daarom loop ik ook. Niet voor mezelf, maar zodat jij de dag doorkomt op kantoor. Graag gedaan hoor, kleine moeite.

--

@GSX-MAN NOU, je kunt bij deze trail dus halverwege van schoenen wisselen. Maar aangezien ik een gierige hond ben heb ik wel alles gelopen op m'n Salomon Ultraglides. Want ik heb geen ander fatsoenlijk paar. Maar bij de finish je kapotte voeten in een lekker uitgelopen paar Hoka's is wel fijn.

Ondanks de noppen van Salomon overigens behoorlijk glijden daar. Ik begin te snappen waarom inov8 ook die agressieve versies goed kan verkopen daar.
GSX-MAN schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:43:

Dat. Op karakter kom je echt een heel eind. Hoe het @Blomminator dan gelukt is, weet ik eigenlijk niet. _O- _O-
Eikel

--

En voor @sebasd en @Secsytime : Hierrrrr Ik hoor graag hoe het bevallen is tzt! En, perfecte race. Goed geregeld, lekker eten. Dikke tip om te doen!

@Roozzz
Alles eruit gehaald, moeilijk te zeggen. Denk wel dat als ik de laatste km meer gepusht had, ik meer (langetermijn) schade zou lopen in mn knieen. Nu is het vandaag al prima. Sure, beetje spierpijn, maar ik kan prima bewegen. Nog wel rustig aan maar misschien morgen even zwemmen ofzo.
En tijdens die ultra gingen alle signalen op rood. 'Dit doe ik nooit meer. Ik ben meer gebouwd voor op de bank lliggen met een zak nacho's. Ei dat je bent, waarom doe je dit, waarom doe je dit. Morgen ga ik alle andere loopjes annuleren. F*k dit!'

Ik was wel happy en tevreden maar óók aan het zeiken. En nu ik terugdenk.. mijmer ik alweer. What's next!? Interessant hoe snel dat kan gaan! Maar niet teveel inplannen. De Fraulein klaagt nu soms al wel over de uren/weekeinden die ik weg voor leuke loopjes her en der. En dit soort dingen vindt ze te extreem, dus meegaan is er niet bij. Dus het moet écht bijzonder zijn, dan ga ik vast wel weer. Of een ander idioot plan. Met een eenwieler door de Gobi ofzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:19
Blomminator schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:42:
We hebben het nog wel leuk. We zijn niet ongelukkig.
Als ex-hardloper die meeleest: goed verhaal! 💪🏻 Ik vind/vond het gequote stukje altijd zó belangrijk. Lichaam is moe, maar het hoofd niet; dan gaat het nog goed. Gefeliciteerd! 🎉

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik heb diep respect voor de prestatie, het is ook weer een schitterend verhaal. Ervaringen zijn zoveel belangrijker dan spullen.

En ervaringen zijn een mooie aanleiding om spullen te kopen >:)

@Blomminator : lekker bezig, maat!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12
Fraggert schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:00:
31-12 denk ik dat ik het oude jaar eruit loop met een 23K Trailrun in Apeldoorn, lekker dichtbij huis.

https://geinloop.nl/wisen...erbos-13-7313hnapeldoorn/
Kreeg zojuist een mailtje dat mijn inschrijving van vorig jaar is overgezet naar dit jaar.
Blijkbaar had ik me vorig jaar ingeschreven voor de 16km:
Beste InZane,

Helaas kon de Wisent Winter Trail 2021 waarvoor jij je op 14-12-2021 had ingeschreven niet door gaan.

In reactie op onze (onderstaande) mail had je aangeven dat je de inschrijving over wilde zetten naar 2022. Dat hebben we gedaan.

Je staat weer ingeschreven voor de: 16 kilometer.
Eens zien of ik die om kan zetten naar 23km. Hoe maar zielen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
Blomminator schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:01:
[...]
En tijdens die ultra gingen alle signalen op rood. 'Dit doe ik nooit meer. Ik ben meer gebouwd voor op de bank lliggen met een zak nacho's. Ei dat je bent, waarom doe je dit, waarom doe je dit. Morgen ga ik alle andere loopjes annuleren. F*k dit!'

Ik was wel happy en tevreden maar óók aan het zeiken. En nu ik terugdenk.. mijmer ik alweer. What's next!? Interessant hoe snel dat kan gaan! Maar niet teveel inplannen. De Fraulein klaagt nu soms al wel over de uren/weekeinden die ik weg voor leuke loopjes her en der. En dit soort dingen vindt ze te extreem, dus meegaan is er niet bij. Dus het moet écht bijzonder zijn, dan ga ik vast wel weer. Of een ander idioot plan. Met een eenwieler door de Gobi ofzo.
Mooi hoe dat werkt he 8)

Zo vreselijk herkenbaar. Hoeveel geklaag en gescheld ik tijdens een ultra en de dagen erna al niet heb mogen aanhoren. Allemaal mensen die dit nooit, maar dan echt nooit meer gingen doen. Meestal zat men binnen een week alweer nog gekkere plannen te maken.

Een maatje liep tijdens corona diverse 100 mijlers in/om Nederland. Na de zoveelste, zowel fysiek als geestelijk volledig naar de klote, gefinisht te hebben leek hij toch heel erg overtuigd dat ie nu helemaal klaar was met lang lopen. Dat heeft ie toch zeker wel een half jaar verkondigd. Binnenkort start ie aan een 1000k loopje dwars door Portugal... 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krylinck
Roozzz schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

Heb je er alles uitgehaald, zoals @Krylinck in zijn marathon _/-\o_ en misschien ook @Blomminator in zijn ultra _/-\o_ , dan wil je wel even echt wat rust nemen. Dan is enkele weken herstellen (zowel fysiek als mentaal) voordat je het volgende trainingsblok of wedstrijd oppakt niet vreemd. Wat niet wilt zeggen dat je dan alleen maar op de bank moet gaan zitten.
Rust? Wat is dat? Crosstrainen zul je bedoelen! :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atS7cQN7jtN6xpfPmRLXlf5Nkl4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iTyWFnIIxApOexXjjQKxhU26.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Kreeg zojuist een mailtje dat mijn inschreving van vorig jaar is overgezet naar dit jaar.

[...]

Altijd mooie trail dit. Met voor mij een persoonlijke herinnering die ik graag in leven wil houden.
Fraulein meesleuren in de ellende. Ik zal ons straks maar aanmelden.. #gaanweweer... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slupor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:15
Krylinck schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

Rust? Wat is dat? Crosstrainen zul je bedoelen! :')

[Afbeelding]
Hier ook lekker op de racefiets naar het werk vandaag (retourtje 32km). De benen een beetje losfietsen doet altijd wonderen. Ik moet zeggen dat de benen een stuk frisser/minder pijnlijk aanvoelen dan na Rotterdam in april. Toen had ik echt 2 dagen veel moeite om te lopen; ik liep als een halve kreupele en traplopen ging bijna niet. Nu gaat het eigenlijk best wel goed. Ik voel ze wel, maar kan gewoon normaal lopen en hoef niet te strompelen. :)
Dus vanaf woensdag/donderdag ga ik weer wat rustige loopjes doen, even aanvoelen hoe dat gaat. En vanaf volgende week ook weer wat intensiteit opbouwen voor de Halve marathon van Dordrecht over een maandje.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

JAAAHAAAAA! Ja, ik kreeg de mail van de Wisent ook weer!

Ja! Ja! JA! JAAAAH! Ik mag weer! Afzien! Lijden! Zeiken! Zuchten!

Mooi man, wel weer een doel om naartoe te werken. Lekker het bos weer in en rammen met het kadaver. Nog even een flashback naar vorig jaar:
GSX-MAN schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:45:
Wisenttrail episch verneukt, het ging allemaal niet. Bij 12 km afgehaakt en de Garmin op "als de sodemieter naar de auto" gezet. Jammer, frustrerend, maar het was een martelgang.[Afbeelding]

Traag als dikke stront en overal stomme pijntjes. Eerst de hamstring, toen de lies, toen het ego.
@Blomminator en ik waren vol goede moed en natuurlijk veel te laat aan de start (zoals ik vorige week al vertelde). Maar wel een hele mooie omgeving. En zin in.

Deze herfstvakantie zitten we een week in de Eifel, hopelijk kan ik daar wat meters maken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
GSX-MAN schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:24:
JAAAHAAAAA! Ja, ik kreeg de mail van de Wisent ook weer!

Ja! Ja! JA! JAAAAH! Ik mag weer! Afzien! Lijden! Zeiken! Zuchten!

Mooi man, wel weer een doel om naartoe te werken. Lekker het bos weer in en rammen met het kadaver. Nog even een flashback naar vorig jaar:

[...]

@Blomminator en ik waren vol goede moed en natuurlijk veel te laat aan de start (zoals ik vorige week al vertelde). Maar wel een hele mooie omgeving. En zin in.

Deze herfstvakantie zitten we een week in de Eifel, hopelijk kan ik daar wat meters maken.
Ook dit jaar ben ik er weer bij om je luie kadaver naar de finish te slepen. Dit keer gaan we wél trainen. Nee, maar dit keer écht. nee, maar écht écht!

Zojuist aangemeld voor de 23km. En de Fraulein ook voor de 8.5.

Dus ja @Roozzz, gisteren teruggekomen en nu alweer de Schoorl Duinen en de Wisenttrail.
Iets een ezel en een steen? (Oke, geen ultra's, maar je wordt er wel moe van..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:43:
[...]

Ook dit jaar ben ik er weer bij om je luie kadaver naar de finish te slepen. Dit keer gaan we wél trainen. Nee, maar dit keer écht. nee, maar écht écht!

Zojuist aangemeld voor de 23km. En de Fraulein ook voor de 8.5.
Mooi man, dan zit die al in de jacuzzi op ons te wachten. Hoewel:

Wat heeft de Wisentwintertrail wel:
– prachtige parcoursen (!) : bijna 100% onverhard, trappen en ander klimwerk, veel smalle paadjes
– 3 afstanden: ongeveer 8,5 – 16 – 23 km
– iedere afstand bestaat uit één grote ronde, uitstekend bewegwijzerd
volop kleed- en douchegelegenheid Nee, dat zal wel geen jacuzzi zijn
– volop parkeerruimte
een lekkere kop soep en oliebollen bij de finish Dat dan weer wel!
– een sportkantine om na afloop nog even na te praten

Wat heeft de Wisentwintertrail niet:
– geen verzorging onderweg
geen uitslag Jawel, in de liezen of prijsuitreiking wel tijdwaarneming Jeuh...
geen herinnering Dat ben ik na oudejaarsavond wel gewend

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Toch ook nog maar even een verslagje van de marathon van Eindhoven van afgelopen Zondag. Na mijn 1e marathon in Rotterdam vorig jaar Oktober zou dit mijn 2e worden. Waar ik Rotterdam heel bewust relatief rustig had gelopen, had ik voor Eindhoven mezelf een wat strakker tijdsdoel gesteld. Ik had 2 doelen, doel 1 was uiteraard een PR, oftewel sneller dan de 3:39:11 die ik in Rotterdam had gelopen en doel 2 was een sub 3:30. De voorbereiding was niet helemaal top geweest, zo had ik beduidend minder km’s gemaakt dan tijdens de voorbereiding voor Rotterdam en heb ik ook minder consequent mijn intervallen afgewerkt. Begin van de week ook nog wat verkoudheidje, dus had al met al niet heel veel vertrouwen.

Zondagochtend om half 8 naar Eindhoven vertrokken en rond half 9 kwam ik aan bij parking Fuutlaan. Ideaal om parkeren, het is minder dan een km van de start en je zat er buiten het parcours, dus je kunt vanaf daar ook weer vlot de stad uit. Ik had mijn startnummer reeds thuis gestuurd gekregen, maar vanaf daar was het ook minder dan een km om je startnummer op te halen bij de TU. Dagkaartje afgerekend a 10 euro, dus ook prima te doen en vanaf daar richting start gelopen. Op de route een hotel tegengekomen met cafe/restaurant gedeelte en daar even op het gemak een koffie gedaan en gebruik gemaakt van het toilet. Wetende dat ik op steenworp van de start zat daar om kort na half 10 vertrokken en het startvak opgezocht, dit was in C (eindtijd 3:15 – 3:30) en daarmee heel dichtbij de officiële startstreep:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GpJnLYC4/Start.jpg

Ondanks het wat lage vertrouwen vooraf wel gewoon besloten om op doel sub 3:30 weg te gaan en eens aan te zien hoe dat zou aanvoelen. Verrassend genoeg ging dit eigenlijk best goed en de 1e km’s gingen vrij gemakkelijk in zo’n 4:55 gemiddeld, de benen voelde goed en hartslag was onder controle. Vanaf zo’n 27km begon het wel ineens beduidend zwaarder te voelen, maar ik maakte me nog geen zorgen, zo gingen de km’s er na een klein tikkie langzamer maar nog steeds prima en tot km 36 was mijn gemiddelde nog altijd 4:57/km.

Toen ging het echter ineens hard achteruit, ik kreeg een ontzettende pijn in mijn bovenbenen, nog nooit iets vergelijkbaars gehad, maar het was er ineens. Ook een verkrampt gevoel rondom mijn middel. Dat laatste was vervelend, maar daar was nog wel doorheen te lopen. De bovenbenen echter was een ander verhaal, die wilde gewoon echt niet meer. :/ Er was nog 6km te gaan en mijn hemel, wat kan dat een gigantisch eind zijn, het voelde alsof er geen eind aan kwam. Op het tandvlees doorgelopen, 2 keer heel kortstondig gestopt om wat proberen op te rekken, maar het werd er helaas niet beter op. Op het laatste stuk daarmee mijn opgebouwde marge voor < 3:30 helaas kwijt geraakt, maar een PR zou er op zeker nog wel komen. De laatste kleine km over Stratumseind toch nog wat kunnen versnellen met zelfs nog een eindsprintje voor de finish. De eindtijd kwam daarmee uit op 3:32:14. Doel 2 gemist met iets meer dan 2 minuten, maar wel bijna 7 minuten van mijn PR afgehaald dus al met al gewoon tevreden!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SQXq8nLv/Strava.jpg

Ook weer een hele ervaring rijker zo, het ervaren van de pijn van de laatste km’s van een marathon. Ik had het natuurlijk liever niet gehad, maar je kunt het maar een keer meegemaakt hebben. De volgende keer een betere voorbereiding en dan heb ik alle vertrouwen dat de < 3:30 -en misschien zelfs richting 3:20 er dan wel komt.

Word vervolgd. ;)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

@Tim_W goed bezig, hele mooie tijd!

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:41
@Fraggert

Ik heb na beide marathons die ik heb gelopen een week niet gelopen om het daarna weer rustig op te pakken. In beide gevallen diep gegaan (eerste keer kramp in alles en letterlijk dagen niet kunnen lopen en de tweede keer volle bak maar beter voorbereid en fitter).

De eerste keer door privezaken weinig gelopen erna, maar denk dat je met 1 a 2 weken wel weer kan gaan hobbelen over het algemeen. Maar dat wil dus niet zeggen volle bak intervallen en het volgende trainingsschema.

Zoals al eerder is gezegd, herstel != stilzitten

@Blomminator Heerlijk verhaal en prachtig avontuur! Congrats en dank voor weer een brok inspiratie :)

@Tim_W Ook dat is de marathon, klinkt inderdaad als een gevolg van een net niet lekkere voorbereiding... shit happens en ondanks dat top gedaan en doorgezet, ook dat is een 'mooie' ervaring en wat waard!

[ Voor 13% gewijzigd door m0ridin op 11-10-2022 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Fraggert schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:09:
[...]

Vraag & Aanbod overig

ik ben geen MOD....maar normaliter mag dit niet, beetje om te voorkomen dat allerlei topics "vervuild" worden door mensen die hu spullen willen slijten. Dat doet af aan de discussie over een bepaald onderwerp.

Het zou wel handig zijn om nog even je vraag hier te editten met de maat van de schoen 44 ;)
Bedankt, ik vond het niet.
Vraag & Aanbod overig

@Tim_W Kan pijn doen, hè, die laatste kilometers...

[ Voor 5% gewijzigd door Hartloper op 11-10-2022 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Het heeft er inderdaad alle schijn dat de matige voorbereiding inderdaad de oorzaak is van het slechte einde @m0ridin, lesje daarmee wel geleerd, dat moet dus de volgende keer anders. Voordeel hiermee is wel dat ik me op het moment gedreven voel om dat beter te gaan doen. Niet alleen om een snellere tijd te realiseren, maar vooral met een beter gevoel over de finish te komen.

@Hartloper, ik had me er eerder nooit iets bij kunnen voorstellen, maar inderdaad, wat kan het ontzettend veel pijn doen, zelfs wanneer je het tempo volledig laat vieren. Het hoort er een beetje bij denk ik, de beruchte laatste km's, ik ben niet de 1e en zeker niet de laatste die het overkomt.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tim_W schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:18:
Toch ook nog maar even een verslagje van de marathon van Eindhoven....

maar wel bijna 7 minuten van mijn PR afgehaald dus al met al gewoon tevreden!

Word vervolgd. ;)
noice d:)b .........staat dat vervolg al concreet op de wishlist? :)
Roozzz schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:52:

In mijn beleving heeft de hersteltijd alles te maken met hoe diep je bent gegaan in de wedstrijd
Thanks Roos, helder uitgelegd als vanouds :)
InZane schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Kreeg zojuist een mailtje dat mijn inschrijving van vorig jaar is overgezet naar dit jaar.

[...]

Leuk d:)b

en zo te lezen zijn @Blomminator en @GSX-MAN er ook, er is nog zat tijd om wat meer zieltjes te winnen om aan de start te verschijnen voor een kleine meet-up :)
m0ridin schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:44:
@Fraggert

Ik heb na beide marathons die ik heb gelopen een week niet gelopen om het daarna weer rustig op te pakken. In beide gevallen diep gegaan (eerste keer kramp in alles en letterlijk dagen niet kunnen lopen en de tweede keer volle bak maar beter voorbereid en fitter).

De eerste keer door privezaken weinig gelopen erna, maar denk dat je met 1 a 2 weken wel weer kan gaan hobbelen over het algemeen. Maar dat wil dus niet zeggen volle bak intervallen en het volgende trainingsschema.

Zoals al eerder is gezegd, herstel != stilzitten
cheers mate, zo over de kling jaag ik mezelf niet met een wedstrijd.

dan neem ik toch even wat meer rust dan slechts 6 dagen, er zijn zat evenementen gelukkig en dan g aik zeker even op die 2 weken zitten maar in die tussentijd wel herstellend blijven lopen zoals een 5km of een wat langere echt langzame Z2-3 duurloop. Ondanks dat ik niet als een malloot over een wedstrijdparcour richting de finish jaag merk je toch wel iets meer drive door het wedstrijdelement.

Ik moet ook gewoon iets meer geduld hebben, niet mijn sterkste kant, om te groeien in mijn afstanden. Nu met de kortere dagen ga ik deze winter mijn huidige niveau vasthouden en met lekker lopen en zo nu en dan een evenement voor de gezelligheid en de uitdaging.

Voorjaar '23 weer aan de bak richting die 42 dan maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Vraagje, ik ben sinds een jaar weer begonnen met lopen, voorheen 2x marathon gelopen en aantal keer een halve.

Wat is verstandig om te doen kwa trainign, 2 of 3x per week?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
@Tim_W Tja, maar tijdens (de voorbereiding op) de marathon heb je nou ook eenmaal weer niet alles in de hand... De weg is lang en vol gevaren :+

Je moet heel blijven tijdens de training ernaartoe, hopen dat je gewoon 'een goede dag hebt' en gewoon een lekkere aanloopweek naar hebt, het weer meezit, etc etc etc. Deels heb je het zelf in de hand, deels is het afwachten.

En dan is de marathon een gemene hehe, een 10k of HM kun je meestal wel doorbikkelen... BIj de marathon is gewoon echt op op een gegeven moment.

Maar ach, dat is dan ook weer het mooie en magische ervan.

@Fraggert

'Gewoon' naar je lichaam luisteren :)

Op een gegeven moment voel je je weer ok genoeg en ga je... (ok, en dan voel je waarschijnljk dat het toch nog niet helemaal ok is maar maak je je rondje een stuk minder soepel af dan je gewend bent en probeer je het een paar dagen later nog een keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
racoon schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:24:
Vraagje, ik ben sinds een jaar weer begonnen met lopen, voorheen 2x marathon gelopen en aantal keer een halve.

Lijkt me dat je dan genoeg ervaring hebt om zelf hier een nuttig antwoord op te verzinnen.

Maar vooruit, wat is je doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Roadman schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:43:
[...]

Lijkt me dat je dan genoeg ervaring hebt om zelf hier een nuttig antwoord op te verzinnen.

Maar vooruit, wat is je doel?
Weer 5 km aan een kunnen lopen en afstand opbouwen, daarna pas aan snelheid werken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin

3x heel rustig is verstandiger dan 2x volle bak 10km sprinten...

Ik zou het gewoon weer heel rustig oppakken, couch25k met evt als optie op een paar weken instappen want je hebt wel een basis.

Ik kan echter niet inschatten in hoeverre een jaar stilzitten alles 'verpest' heeft. Maar better safe then sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

m0ridin schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:48:
[...]

3x heel rustig is verstandiger dan 2x volle bak 10km sprinten...

Ik zou het gewoon weer heel rustig oppakken, couch25k met evt als optie op een paar weken instappen want je hebt wel een basis.

Ik kan echter niet inschatten in hoeverre een jaar stilzitten alles 'verpest' heeft. Maar better safe then sorry
Bedankt voor je reactie, ik heb wel veel op de racefiets gezeten, dus conditie is er nog wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0ridin
racoon schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:50:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb wel veel op de racefiets gezeten, dus conditie is er nog wel
Conditie is het probleem niet, dat is dan juist de valkuil... Belasting van spieren en pezen daarentegen.

Goede conditie en niet de goede fysiek = redelijke garantie op blessures als je je door je conditie laat leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Fraggert schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:21:

noice d:)b .........staat dat vervolg al concreet op de wishlist? :)
Er staat ergens in de verte een vervolg op de wishlist, maar concreet is dat voor nu nog niet. Alhoewel Rotterdam in April wel al een beetje lonkt. ;)

Voor nu wil echter dit jaar eerst nog een keer een 10k wedstrijd doen, ik heb pas 1 keer een 10k wedstrijd gelopen en dan was in 2019 toen ik net was begonnen met lopen. Eventueel wil ik ook een 5k en/of een halve marathon doen om zo (hopelijk) eens wat PR's te gaan verscherpen. Voor nu komen die namelijk allemaal uit trainingsloopjes. :P
m0ridin schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:26:
@Tim_W Tja, maar tijdens (de voorbereiding op) de marathon heb je nou ook eenmaal weer niet alles in de hand... De weg is lang en vol gevaren :+

Je moet heel blijven tijdens de training ernaartoe, hopen dat je gewoon 'een goede dag hebt' en gewoon een lekkere aanloopweek naar hebt, het weer meezit, etc etc etc. Deels heb je het zelf in de hand, deels is het afwachten.

En dan is de marathon een gemene hehe, een 10k of HM kun je meestal wel doorbikkelen... BIj de marathon is gewoon echt op op een gegeven moment.

Maar ach, dat is dan ook weer het mooie en magische ervan.
Wat dat betreft is de marathon afstand inderdaad niet te vergelijken met een 5-10k, maar niks komt vanzelf en alles doet om een bepaalde manier pijn. Wat doen we onszelf toch eigenlijk aan. 8)7

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hoi, precies wat @Roadman al even aangeeft, hoe heb je die marathon getraind?

En hoe train je het afgelopen jaar? Heb je een doel voor ogen waar je nu voor traint?

Met dat doel kun je het bijbehorende schema er zo bij opsnorren.

En wat trainingsvolume betreft....net als met Pasen ;

1 x trainen is geen trainen;
2 x trainen is half trainen
3 x trainen...begint er op te lijken. ;)

Met 3 of 4 trainingen per week kun je de meeste hardloopdoelen halen, en ook voldoende variatie in je trainingen brengen. Zeker als je er nog wat core-werk/krachttrainnig bij wil doen ga je dan al snel naar 4 trainingsmomenten.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

Bezulba

Formerly known as Eendje

Nou, om maar even wat tegengas te bieden voor alle sub 2 uur marathonrenners in dit topic;

gisteren voor het eerst fatsoenlijk hard gelopen.
Ik weeg nu 134kg en ben 2 meter, maar was begin dit jaar nog 160kg. Druk aan het trainen maar kwa conditiesporten eigenlijk alleen maar fietsen en weinig echt hard lopen.

Nu kregen wij maandag een mailtje van de bootcamptrainer waar wij elke week komen dat er over een week of 3 een fun-run is bij ons in de buurt. Nu ben ik gek dus dacht ik "hmm, die 5km, dat kan ik vast wel doen"en gelijk gisteren de eerste keer een "training" gedaan.

Volgens het schema van internet (na de disclaimer dat 2 weken training voor een 5km misschien wat kort dag is.. no shit sherlock :D ) moesten wij 20 minuten hardlopen, 1 minuut lopen en dan 6 minuten weer lopen. Op conversational pace. Right. 40/50 van je max hartslag. Haha. Grapjassen.

Gelijk na thuiskomen uit werk de schoenen aangetrokken en gaan rennen. En het schema was niet te halen voor ons.

Na 10 minuten hadden we het toch wel wat zwaar, dus toen maar even een minuutje (of 1.5...) gelopen om daarna weer 10 te rennen. Daarna 2 minuten lopen om het laatste kilometer rondje nog te doen.

uiteindelijk 4.5 km gelopen. 7minuten/km en 31 minuten bezig geweest. en gemiddeld 130bpm hartslag, niet helemaal de 40/50% van je max zoals ze aanbevolen :X

Denk dat ik de 5km fun run wel kan gaan halen op deze manier :D

[ Voor 3% gewijzigd door Bezulba op 12-10-2022 09:15 ]

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Bezulba schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:13:
Nou, om maar even wat tegengas te bieden voor alle sub 2 uur marathonrenners in dit topic;
Die zijn er niet zoveel hier hoor ;)

Maar goed bezig!

40/50% van je max hartslag trouwens, dat is voor mij ook gewoon flink wandelen ipv hardlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Niku op 12-10-2022 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Denk dat ik de 5km fun run wel kan gaan halen op deze manier :D
Mooi man. Mijn ervaring is dat het lopen steeds leuker wordt naarmate er meer gewicht af is. Het lopen zelf hielp me niet echt met afvallen, maar de steeds betere resultaten motiveerden wel om me aan mijn voeding te houden.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

Bezulba

Formerly known as Eendje

GSX-MAN schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:21:
[...]

Mooi man. Mijn ervaring is dat het lopen steeds leuker wordt naarmate er meer gewicht af is. Het lopen zelf hielp me niet echt met afvallen, maar de steeds betere resultaten motiveerden wel om me aan mijn voeding te houden.
ik sport nu 3/4x per week zodat ik niet heel veel aan m'n voeding moet veranderen... misschien wel eens tijd :X :D

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tim_W schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Er staat ergens in de verte een vervolg op de wishlist, maar concreet is dat voor nu nog niet. Alhoewel Rotterdam in April wel al een beetje lonkt. ;)

Voor nu wil echter dit jaar eerst nog een keer een 10k wedstrijd doen, ik heb pas 1 keer een 10k wedstrijd gelopen en dan was in 2019 toen ik net was begonnen met lopen. Eventueel wil ik ook een 5k en/of een halve marathon doen om zo (hopelijk) eens wat PR's te gaan verscherpen. Voor nu komen die namelijk allemaal uit trainingsloopjes. :P
Die PR's gaan dan wel lukken, de meeste lopers hier pakken de laatste tijd mooie tijden op hun PR's tijdens de wedstrijden.

Toch ff dat extra stukje drive :)

Die wedstrijden zijn een goede manier om een basis uit te breiden waar je voor je volgende marathon op kunt bouwen. Goed aanvalsplan d:)b
gisteren voor het eerst fatsoenlijk hard gelopen.
Ik weeg nu 134kg en ben 2 meter, maar was begin dit jaar nog 160kg. Druk aan het trainen maar kwa conditiesporten eigenlijk alleen maar fietsen en weinig echt hard lopen.
wauw...........dat is in mijn ogen net zo'n fantastische prestatie al als weetikwatvoor-tijd op een marathon.

Supergoed van je om je gezondheid aan te pakken. :)

Welkom hier en succes met je, we lezen graag hoe het je vergaat en stel gerust je vragen.

ps:
zonder een beetje basis zou ik die FUNrun heel voorzichtig aanpakken......5k is echt een eind voor je kadaver als je daar niet eerst een klein stukje voor getraind hebt, zeg 3k ofzo....

Als je die toch wilt gaan rennen...dan zou ik hem gaan intervallen......ik kan me lastig even inbeelden wat past bij jou huidige conditie niveau maar probeer bijvoorbeeld:

2 rennen....3 wandelen.....2 rennen 3 wandelen...2 rennen...3 wandelen....

of

3 rennen.....2 wandelen......3 rennen.....2 wandelen......

Op die manier hou je de gang erin, krijg je de mogelijk tot wat herstel en loop je jezelf niet helemaal naar de kloten.

maar goed....eenmalig stuk gaan en daarna verstandig aan de schema's dan loopt het allicht het ook wel los. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Fraggert op 12-10-2022 09:43 ]

Pagina: 1 ... 203 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.