Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:32

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:55:
[...]

Dit een extra motivatie dan?

[Afbeelding]

Plaatje van vanochtend. Heerlijk rustig buiten de bebouwde kom tussen de weilanden en dan zo'n mooie zonsopgang erbij. Dat is lekker wakker worden.

Strava or it didn't happen natuurlijk: https://www.strava.com/activities/7908275048
Weiland had ik niet verwacht in de omgeving Apeldoorn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
Tim_W schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:16:
Gefeliciteerd @Toppertje, @Tazzie79 & @sander_g , hele mooie prestaties!

Eliud ook gefeliciteerd natuurlijk, maar betwijfel of je meeleest. :P

Ik ben me zachtjes aan een beetje aan het voorbereiden op Eindhoven over 2 weken, ik kan echter niet heel duidelijk terugvinden hoe het op de dag zelf gaan qua afsluitingen en dus parkeren. Ik zou het liefste op loopafstand parkeren of anders buiten Eindhoven en dan met OV richting start.

Ook twijfel ik nog of ik een dag van te voren mijn nummer ga halen -of toch gewoon op de dag zelf. Is dit laatste erg druk of valt het mee?
Inmiddels afgelopen Zaterdag mijn nummer thuis gestuurd gekregen, leuke verrassing, want ik dacht dat ik deze nog moest ophalen. Het shirt echter niet thuisgestuurd gekregen, is het gebruikelijk dat je deze na de marathon krijgt?

Iemand eventueel ook nog een goede tip qua parkeergarage? :)

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

(jarig!)
Afgelopen dagen kon ik toch wel een beetje vernemen dat ik een flink stuk had gelopen vorige week donderdag, het was allemaal wat stram en stijf. Desondanks zaterdag toch nog even in alle rust met de kleine in de buggy 8Km gelopen en gisteren moest de auto voor de APK, dus weg gebracht en vervolgens met een omweg naar huis gelopen. Ook gisteren kon ik nog wel wat "voelen" in de benen, desondanks toch gekozen om een "snelle" 10Km te lopen + uitloop om te kijken hoe het ging.
Na 38 minuten was de 10Km gedaan en had ik onderweg ook nog 2 KOM's gepakt :p . Zeker gezien de benen was ik blij met deze tijd, PR staat op 37min, dus een minuut langzamer in training+vermoeide benen teken ik voor.

Qua eten en drinken ben ik zelf ook nog wat zoekende, weet dat ik anderhalf uur/marathon prima van volhouden zonder vocht en voeding, meermals gedaan zonder voelbaar/meetbaar prestatie verlies.
Echter ga ik over 2 weken een marathon lopen en heb nog steeds geen definitief voedingsplan :+ . Hangt ook een beetje af van het weer, hopelijk droog en aangenaam fris, dan zal ik starten met een bidon in de hand om zo het eerstje uurtje de posten te kunnen skippen, om erna, al rennend, steeds bij de posten mijn bidonnetje te vullen. Werkte goed met triathlons dus wou ik zo weer doen.
Zit enkel nog met het stukje voeding, zal wat moeten eten, maar waar ga ik voor :? . Zelf iets meenemen/slepen of erop gokken dat ik toch (bijna) alles ka hebben en af en toe bij de posten wat scoren?
Dat ei moet ik nog even leggen :+

Zondag eerst knallen op de 4mijl van Groningen :D .

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:22

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Darkasantion schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:20:
en had ik onderweg ook nog 2 KOM's gepakt :p .
wat is een KOM? :)
Darkasantion schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:20:

Echter ga ik over 2 weken een marathon lopen en heb nog steeds geen definitief voedingsplan :+ . Hangt ook een beetje af van het weer, hopelijk droog en aangenaam fris, dan zal ik starten met een bidon in de hand om zo het eerstje uurtje de posten te kunnen skippen, om erna, al rennend, steeds bij de posten mijn bidonnetje te vullen. Werkte goed met triathlons dus wou ik zo weer doen.
Zit enkel nog met het stukje voeding, zal wat moeten eten, maar waar ga ik voor :? . Zelf iets meenemen/slepen of erop gokken dat ik toch (bijna) alles ka hebben en af en toe bij de posten wat scoren?
Dat ei moet ik nog even leggen :+
loop jij serieus gewoon lekker met een bidon in je hand?

Lijkt je een andere oplossing zoals een heupriempje of vestje met een softflask je niet prettiger?

Gels kun je gewoon meenemen voor de zekerheid, weegt niks en neemt amper plek. Zoals ik al aangaf wil ik graag iets eten mee voor langere runs want ik ga, gevoelsmatig, helemaal leeg.
Ook vind ik het prettiger dat ik dan zelf kan bepalen wanneer ik even stop voor eten ipv dat een drankpost mij dat dicteert.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 15:24

GSX-MAN

de/het/een

Het komt er nu al bijna een maand niet van om te lopen. Ik moet echt iets gaan veranderen, anders val ik weer terug in een verkeerd patroon.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:35:
Het komt er nu al bijna een maand niet van om te lopen. Ik moet echt iets gaan veranderen, anders val ik weer terug in een verkeerd patroon.
Is dat puur een kwestie van niet gaan/kunnen...dus een planningsdingetje of gevalletje lappenmand?

Dan weet ik hoe hard ik kan gaan foeteren op je :P

stond de Alfa Bear Trail van november al in jouw agenda, of had jij sowieso nog een slag om de arm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
King Of the Mountain, oftewel Kroontje, oftewel snelste tijd op een segment :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:42

Dazzler2120

FP ProMod
Fraggert schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:27:
[...]

Allereerst, hartstikke knap van je gewichtsverlies _/-\o_ d:)b daar mag je met recht trots op zijn.

Mooi, ik lees verder niks "alarmerend", geen nachten doorhalen als party animal of andere rode vlaggen die een normale progressie in de weg kunnen staan.

Slechts wat verbeterpunten die je zelf eigenlijk al in het vizier hebt. Die punten kunnen, opgeteld, je zeker gaan helpen. Vele kleintjes maken daarin vaak één grote.

Mijn tip daarvoor.......pak het klein aan...niet meteen op alle vlakken het roer om proberen te willen gooien.

Ruil bijv. de snackbar op "opleidingsdag" even in voor broodjes die je zelf meeneemt, of als je pasta kookt de dag ervoor, kook een extra portie om die koud mee te nemen.

Een druk rooster het woord zegt het al, zet vaak meer zaken onder druk.

Over je schema....is dat deze?:

https://assets.nextchapte...rainingsschema_10KM_2.pdf

Persoonlijk vind ik dat daar vrij vlot wordt opgebouwd, zeker als je nog maar net C25k hebt afgerond, maar schema's zijn natuurlijk heel erg persoonlijk. Ik heb een hekel aan intervallen, maar mijn kadaver vind het het een prettige methodiek.

Goed dat je naar je lijf luistert in elk geval, succes met The Great Reset :P

[...]
Thanks! Geeft voor mij wel een fijn gevoel ook om op een gezonder gewicht te zitten.
Dat voedingspatroon ben ik beetje bij beetje bezig met het aanpassen. De snackback voor school is ook niet wekelijks, maar is wel iets wat ik zo 1x in de 2 á 3 weken doe, anders een maaltijd salade o.i.d.

Het is inderdaad dat schema. Uiteindelijk valt het goed te behappen, het is voor mij vooral te extreem geworden i.c.m. de interval training van de AV denk ik

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

(jarig!)
Fraggert schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:31:
[...]

wat is een KOM? :)

[...]

loop jij serieus gewoon lekker met een bidon in je hand?

Lijkt je een andere oplossing zoals een heupriempje of vestje met een softflask je niet prettiger?

Gels kun je gewoon meenemen voor de zekerheid, weegt niks en neemt amper plek. Zoals ik al aangaf wil ik graag iets eten mee voor langere runs want ik ga, gevoelsmatig, helemaal leeg.
Ook vind ik het prettiger dat ik dan zelf kan bepalen wanneer ik even stop voor eten ipv dat een drankpost mij dat dicteert.
KOM is King of Mountain in Strava, dat je de snelste bent op een bepaald segment. Altijd leuk om die te pakken op een snel loopje, zeker op langere segmenten, omdat ie moeilijker zijn om te behalen.

En ja, loop best lekker met een bidon in de hand, altijd gedaan met lange afstand triathlons op het loop onderdeel. Kon ik doorlopen bij de drankpost, vloog niet de helft van de beker ernaast en kun je veel geleidelijker vocht innemen. Vaak ging de bidon de laatste 10Km in de prullenbak, deels omdat ik dan soms toch al langzamer was, en omdat ik ervoor al genoeg had gedronken en op pure wilskracht (uit) ging lopen :+ .

Zal thuis even zoeken, ergens moet ik nog een heupriempje hebben, kan ik inderdaad zo makkelijker wat gels en drinken meenemen. Zal geen vest of zo kopen, verwacht niet dat ik de komende jaren marathons blijf lopen, dus zou dan eenmalige investering zijn.

En anders lekker bananen happen tijdens de loop.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Is dat puur een kwestie van niet gaan/kunnen...dus een planningsdingetje of gevalletje lappenmand?

Dan weet ik hoe hard ik kan gaan foeteren op je :P

stond de Alfa Bear Trail van november al in jouw agenda, of had jij sowieso nog een slag om de arm?
Beide. De weken vliegen voorbij, de weekenden zitten vol. Maar ik moet er gewoon weer tijd voor vri gaan maken. Voor ik weer met @Blomminator aan de start van een epische trail sta en moet afzien door eigen falen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dazzler2120 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Thanks! Geeft voor mij wel een fijn gevoel ook om op een gezonder gewicht te zitten.
Dat voedingspatroon ben ik beetje bij beetje bezig met het aanpassen. De snackback voor school is ook niet wekelijks, maar is wel iets wat ik zo 1x in de 2 á 3 weken doe, anders een maaltijd salade o.i.d.

Het is inderdaad dat schema. Uiteindelijk valt het goed te behappen, het is voor mij vooral te extreem geworden i.c.m. de interval training van de AV denk ik
okay helder, iets gas terug en maar even aanvoelen wat dat je brengt.

Goed dat je langzaam verandert.......1 x per 2 a 3 weken een cheatday is prima te doen. Het was even zoeken naar waar er eventueel schoenen aan het wringen waren.

Wat ik nog een leuk en leerzaam stukje vond was als je jezelf doelen stelt, om niet zozeer de focus op het doel an sich te hebben......maar meer op de reis er naar toe.

Niet iedereen zal gecharmeerd zijn van deze meneer maar ik kijk graag naar zijn filmpjes.
InZane schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

King Of the Mountain, oftewel Kroontje, oftewel snelste tijd op een segment :)
ah, helder (y)
Darkasantion schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

KOM is King of Mountain in Strava, dat je de snelste bent op een bepaald segment. Altijd leuk om die te pakken op een snel loopje, zeker op langere segmenten, omdat ie moeilijker zijn om te behalen.

En ja, loop best lekker met een bidon in de hand, altijd gedaan met lange afstand triathlons op het loop onderdeel. Kon ik doorlopen bij de drankpost, vloog niet de helft van de beker ernaast en kun je veel geleidelijker vocht innemen. Vaak ging de bidon de laatste 10Km in de prullenbak, deels omdat ik dan soms toch al langzamer was, en omdat ik ervoor al genoeg had gedronken en op pure wilskracht (uit) ging lopen :+ .

Zal thuis even zoeken, ergens moet ik nog een heupriempje hebben, kan ik inderdaad zo makkelijker wat gels en drinken meenemen. Zal geen vest of zo kopen, verwacht niet dat ik de komende jaren marathons blijf lopen, dus zou dan eenmalige investering zijn.

En anders lekker bananen happen tijdens de loop.
i hear ya.......mijn eerste HM (ergens pre Y2K :+ ) gooide ik een keer een beker AAdrink mijn luchtpijp en neusgaten in |:(

Bananen gaan bij mij ook goed, krijg ik geen last van om die naar binnen te werken tijdens het rennen/eet+drink-stop.
GSX-MAN schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

Beide. De weken vliegen voorbij, de weekenden zitten vol. Maar ik moet er gewoon weer tijd voor vri gaan maken. Voor ik weer met @Blomminator aan de start van een epische trail sta en moet afzien door eigen falen.
ja, want naast Blom zien @Fraggert @sebasd @Allervieste jou ook graag de 13de november aan de Start in Schinnen. :P

Ik heb het me gewoon voorgenomen, al naar gelang de rest van het verloop van de week, claim ik gewoon (een deel van) de zaterdag of zondag om te lopen.

Zeker nu het snel donkerder wordt is het plannen van een langere loop wel een stuk lastiger dan in de zomermaanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:01:
[...]

Eh... Ja, lijkt me wel leuk. Maar dikke kans dat ik dat weekend met een verjaardag thuis en/of een wedstrijd op onze schietvereniging zit.
ChooChoo..all aboard the Excuse-train ....ChooCHoo..........Aaaaaall Aboard.......

Het was even terugzoeken maar hier hebben we hem ;) .

Ik maak het even makkelijk voor je.....hier is de link voor inschrijven:

https://www.bearsports.nl/events/alfa-bear-trail/

Geef je nog even door waar je, net als @Blomminator, opgehaald wenst te worden :+ :P

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 06:34
Sinds begin dit jaar ben ik structureel meer beginnen lopen, en via mijn werk kon ik me inschrijven voor de halve marathon van Brussel, tevens mijn eerste wedstrijd.
Voordien had ik altijd gezegd dat ik nooit meer afstanden langer dan 10km zou lopen, maar eens de smaak te pakken hebben gehad waren dat loze woorden.

Mijn doel was 1u45, Trenara zei 1u37 als beste tijd dus mijn eigen doel was al scherp. Maar ik wist dat 5:00/km zeker haalbaar was, en alles er onder een mooie bonus.

Best wel wat stress op weg naar de start maar alles ging heel vlot. Op tijd richting startvak (4:50 pacers gezocht) en onderweg nog wat dynamisch opgewarmd, je weet maar nooit dat het helpt. Ook nog een gel genomen en dan was het wachten in de koude, maar ondertussen was het gelukkig gestopt met regenen.

De start werd uiteindelijk 5’ te laat gegeven, en daar gingen we dan. De eerste km’s door het park van Laken en meteen ook afdalen naar het kanaal dus het tempo zat er goed in. Uiteindelijk ook op het vlakke 4:40 kunnen aanhouden. maar de hartslag lag boven mijn lactaatdrempel.
Toch gekozen om dit nog even aan te houden, zeker omdat het niet te zwaar aanvoelde. Verder om de 7km een gel genomen, en bij de 15km bevoorrading ook een energiedrank aangenomen.

Rond die bevoorrading kreeg ik het merkbaar zwaarder en moest ik het tempo laten zakken, zeker wetende dat de laatste 4km opnieuw klimmen was richting finish. Ik kreeg het ondertussen enorm koud, of het aan mijn baselayer die doorweekt was, of gebrek aan suikers (of beide) lag weet ik niet maar aangenaam was het zeker niet.

In de laatste 2km nog mijn vrouw gezien wat natuurlijk extra moed geeft, en de finish op de piste van het Koning Boudewijnstadium was memorabel.

Uiteindelijk gefinished in 1:43:08 waarmee ik enorm blij ben.
En uiteraard smaakt ook dit naar veel meer :)

[ Voor 0% gewijzigd door ZorbaR op 04-10-2022 14:33 . Reden: Tijd aangepast naar tempo voor duidelijkheid ]

Keep on running

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mooie prestatie zeg _/-\o_
ZorbaR schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:34:
Voordien had ik altijd gezegd dat ik nooit meer afstanden langer dan 10km zou lopen, maar eens de smaak te pakken hebben gehad waren dat loze woorden.
hahahaha, join the club.

[eerder dit jaar]
"Voor mijn gezondheid wil ik gewoon 1 x week 5 km kunnen rennen om een basisconditie te houden"
[/eerder dit jaar]

Zondag a.s. wordt mijn 4de trailrunevenement :+ .....heerlijk om te doen met zo'n meute eensgezinden :)

Gezond en Gezellig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:27:
[...]

ChooChoo..all aboard the Excuse-train ....ChooCHoo..........Aaaaaall Aboard.......

Het was even terugzoeken maar hier hebben we hem ;) .

Ik maak het even makkelijk voor je.....hier is de link voor inschrijven:

https://www.bearsports.nl/events/alfa-bear-trail/

Geef je nog even door waar je, net als @Blomminator, opgehaald wenst te worden :+ :P
Lijkt me echt fantastisch, maar het zit er qua planning echt niet in.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:41
@InZane

Absoluut een mooi plaatje! Ik geniet er alleen liever van rustig wakker wordend met een bak koffie ;)

Nee, ik zie de pluspunten ook zeker wel hoor.. Alleen geven die bijna nooit de doorslag bij me wat betreft vroeg hardlopen.

@Dazzler2120

Ach, ik ben meer van de balans... Niks met een keer in de week lekker ongezond en af en toe de snackbar. Niks mis met een paar biertjes af en toe of een lekkere koek.

Maar met mate, ik eet over het algemeen best goed en gezond maar hou ook van de lekkere dingen (en ja, sommige mensen vinden een wortel ook lekker... ik neig meer naar de vette en suikerhappen en de alcoholische drankjes). Verder genoeg bewegen en dan komt het allemaal wel goed.

Alleen als ik echt iets wil presteren in een loopje doe ik echt een paar weekjes heel gezond, als in geen alcohol en echt weinig slecht eten.

Zou het NOG beter zijn, gezondheid gezien, als ik 24/7 zo zou leven? Vast... maar dat is het me niet waard. Op deze manier is het EN goed vol te houden en gezond (genoeg).

Wil alleen maar zeggen, je hoeft niet alles op te geven maar wees vooral bewust van wat je eigenlijk binnenkrijgt en van je gewoontjes. Als het te erg wordt en de balans verstoort, dan ingrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Lijkt me echt fantastisch, maar het zit er qua planning echt niet in.
Dan houdt het op helaas, had je er graag bij gehad :)

Better luck next time, maken we er een andere keer een feestje van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:32:
[...]

Dan houdt het op helaas, had je er graag bij gehad :)

Better luck next time, maken we er een andere keer een feestje van.
Thanks. Ik wil echt wel weer meer trailen. Lekker buiten spelen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InZane
InZane schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:46:
Nou, zojuist bevestiging gehad dat de baanwedstrijd (5000m) morgenavond doorgaat.
Dat wordt m'n eerste wedstrijd sinds februari :X Nu maar hopen op droog weer en weinig wind.

Wel een mooi moment om te zien waar ik sta. Verwacht er alleen niet teveel van.
Nou, hetzelfde kan ik dit jaar bijna wel zeggen. Laatste wedstrijd was een 30km op marathontempo begin maart, als voorbereiding op Rotterdam. Daarna iets met een stressfractuur en veel drama.

Morgenavond dus weer de beruchte 5000m op de baan in Apeldoorn als een soort van nulmeting. We zien wel waar het schip strand. Conditie is wel aardig weer, belastbaarheid is goed (wekelijks 4 keer lopen en 1 keer sportschool), maar sleep nog steeds een paar kilo teveel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 20:39
Tim_W schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:14:
[...]

Inmiddels afgelopen Zaterdag mijn nummer thuis gestuurd gekregen, leuke verrassing, want ik dacht dat ik deze nog moest ophalen. Het shirt echter niet thuisgestuurd gekregen, is het gebruikelijk dat je deze na de marathon krijgt?

Iemand eventueel ook nog een goede tip qua parkeergarage? :)
Shirt moet je volgens mij afhalen op het secretariaat (mits je die besteld hebt) op het TU terrein. Even op de site kijken.
Parkeren en Eindhoven inrijden kan misschien ook wel aan die kant van de Berenkuil kan je in de buurt van het TU terrein komen of bij het station parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kire88
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:21
Mooie tijd :)

je hebt misschien onbewust toch wat harder aangezet om je tijd te verpletteren dan tijdens trainingen. Komt er eigenlijk op neer dat het inderdaad even afwachten is hoe het weg trekt en of je er de volgende loop meteen weer last van hebt. Het wisselt bij mij waar ik last van heb, afhankelijk van hoe hard ik ben gegaan, hoe lang en/of zwaar de route is geweest. Je mag best wat last hebben van een wedstrijd.

Ik loop pas sinds een tijdje en vooral mijn heupflexors heb ik heel goed in de gaten moeten houden. Die zijn nogal kort geworden door 8 uur per dag zitten op een burostoel |:( ......Chronische Ambtenaritis :P
@Fraggert
Ja denk het ook. Gaat vandaag al stukken beter, al voel ik het nog wel wat. Morgen maar eens kijken of een rustig herstelloopje een goed idee is of niet :)

3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hartloper
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:35
Wat gebeurt er als iemand die iets onder de 3:04 gelopen heeft op een marathon een dikke twee weken geleden, op 16 oktober meeloopt met de sub-3 pacer ?
Ik vraag het voor een vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:32
Hartloper schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:21:
Wat gebeurt er als iemand die iets onder de 3:04 gelopen heeft op een marathon een dikke twee weken geleden, op 16 oktober meeloopt met de sub-3 pacer ?
Volgens mij zijn er vrijwel nooit sub-3 pacers, in ieder geval niet bij de marathons die ik gelopen heb ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Ik Een vriend van me loopt 16 oktober in Brugge, daar zijn er altijd 3 uur pacers.
Ook in Rotterdam zijn er drie uur pacers en als ik het nakijk ook in Amsterdam.
Maar dat was de vraag niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Hartloper op 04-10-2022 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:32
Hartloper schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:44:
Ik Een vriend van me loopt 16 oktober in Brugge, daar zijn er altijd 3 uur pacers.
Een 2h59m pacer zie ik op hun site , vooruit dat is sub-3 idd :+

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kire88 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

@Fraggert
Ja denk het ook. Gaat vandaag al stukken beter, al voel ik het nog wel wat. Morgen maar eens kijken of een rustig herstelloopje een goed idee is of niet :)
Zolang dat goed aanvoelt, zeker niet (te) pijnlijk, lijkt mij dat een goede. Lekker op langzaam tempo de boel doorspoelen, en veel bloed erdoorheen met bouwstoffen.

Een chille wandeling is ook een optie bij twijfel. Minder impact, maar wel de voordelen.
HA!……Hahahahaha :D _O-
Roozzz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:57:
of dat ik hem beter gewoon vervang voor het nieuwe model :X
oehw....deze was me bijna ontgaan :P zit 'ie al in je winkelmandje? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Fraggert op 05-10-2022 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:26
Hartloper schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:21:
Dus er zit tussen beide 4 weken tijd? Genoeg om te herstellen lijkt me, zou alleen niet weten wat voor loopjes je tussendoor moet.

De 3:04 was een goeie trainingsduurloop ;) Gewoon doorzetten en eens kijken wat deze ‘honger’ naar sneller oplevert. Het ijzer smeden als het heet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hartloper
Eerste week enkel op vrijdag en zondag gelopen, in totaal 20 km.
Tweede week 45 km, met lange duurloop van 24,5km.
Deze week staat er een blok van 3 x 10 min aan marathontempo op het programma, samen met vooral rustige duurlopen en op zondag een 12 km met 1 snellere km erin.

Het accent van de eerste 2 weken lag vooral op herstel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:40

sebasd

loopt op espresso

Pfff.. voor het eerst in tijden weer eens een korte core strength training gedaan met de kettlebell, die ga ik wel voelen vandaag.

Morgen ‘gelukkig’ weer lekker ‘gewoon’ intervallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:05

XyS

0.o.O

Redcoil schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:18:
Enkele weken terug heb ik voor het eerst met gelletjes (van SiS) geëxperimenteerd. Dat ging eigenlijk best goed, op de plakkerige handen na dan. :p Sindsdien pak ik er tijdens een loop vanaf 20km ongeveer halverwege één. Dat is bij 20 km bij mij rond de 55 minuten. Drinken neem ik vanaf 10 km 1 bidon van 500ml AA Iso Lemon mee, maar tijdens een evenement pak ik gewoon de drinkposten i.p.v. zelf te gaan zeulen.

Volgende week loop ik ook de halve van Amsterdam. De bedoeling is dan in ieder geval onder de 2 uur te blijven, maar stiekem wil ik eigenlijk proberen meer richting de 1.50 te lopen. Ik neem dan 2 gels mee, waarvan 1 voor consumptie en de 2e als reserve.

Zijn er eigenlijk nog meer mensen die net als @Roozzz en ik de halve van Amsterdam gaan lopen?
Ik doe ook mee aan de HM van Amsterdam, hoop rond de 1:40 te finishen. Heb afgelopen weekend echter een voedselvergiftiging opgelopen en wil nog trainen met voeding/gels. Vandaag een klein rondje om te testen en misschien morgen een laatste simulatie training met lange blokken op HM pace. Heb erg weinig kunnen eten afgelopen dagen dus het zit allemaal niet mee.

Ik train met Trenara en de trainingen gingen erg lekker afgelopen tijd, heb er in elk geval zin in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 20:00
Zondag staat dan m'n eerste marathon op het programma. Echter heeft het covid-spook een weg in ons huishouden gevonden. Zelf nog nergens last van, maar dat moet ook nog wel even zo blijven. Meer spanning dan ik wilde in deze laatste week. Slechtere timing is er niet te verzinnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Shit, @Totrail, ik ga voor je duimen dat je het niet krijgt...

Na twee, drie dagen taperen is de hartslag tijdens het hardlopen al lager dan ooit tevoren... dan jat ik voor vanavond wel een training van Pim Bijl (de pacer), die in de week voor z'n marathon nog een 2x2 km op en boven marathonsnelheid deed. Een volwaardige intervaltraining 'durf' ik even niet aan, maar alleen zone 1-2 voelt ook niet goed. Nog vier dagen!

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 13:30
Totrail schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:53:
Zondag staat dan m'n eerste marathon op het programma. Echter heeft het covid-spook een weg in ons huishouden gevonden. Zelf nog nergens last van, maar dat moet ook nog wel even zo blijven. Meer spanning dan ik wilde in deze laatste week. Slechtere timing is er niet te verzinnen.
Sterkte daar! Hopelijk ontspring je de dans en kun je fit aan de start staan. Ook hier is het nu spannend, gisteren beide kids goed ziek na al een paar dagen vermoeid te zijn. Ik hoop ook gevrijwaard van ziekte te blijven de komende dagen, maar het afgelopen weekend met familie heeft al tot meerdere positieve tests geleidt... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:31
Fraggert schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Wat ik nog een leuk en leerzaam stukje vond was als je jezelf doelen stelt, om niet zozeer de focus op het doel an sich te hebben......maar meer op de reis er naar toe.

[YouTube: Goals DON'T Matter | Atomic Habits]

Niet iedereen zal gecharmeerd zijn van deze meneer maar ik kijk graag naar zijn filmpjes.
Ik kijk ook altijd graag zijn filmpjes, de Engelse humor kan ik altijd wel van genieten. Kijk alweer uit wanneer hij paincaves gaat reviewen van volgers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:25

Niku

Alagaesii

XyS schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Ik doe ook mee aan de HM van Amsterdam, hoop rond de 1:40 te finishen. Heb afgelopen weekend echter een voedselvergiftiging opgelopen en wil nog trainen met voeding/gels. Vandaag een klein rondje om te testen en misschien morgen een laatste simulatie training met lange blokken op HM pace. Heb erg weinig kunnen eten afgelopen dagen dus het zit allemaal niet mee.

Ik train met Trenara en de trainingen gingen erg lekker afgelopen tijd, heb er in elk geval zin in.
Jij ging voor 1:35 toch? Voorbereiding niet helemaal lekker gegaan in de zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redcoil
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:39

Redcoil

Polyinterpretabel

XyS schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Nice, veel succes dan!

Zelf heb ik sinds eind vorige week een longontsteking (geen corona gelukkig). Was daar gelukkig zeer snel bij en het is onder controle met antibiotica, maar hoest nog wel behoorlijk. Heb daardoor al een week niet meer kunnen trainen, dus dat gooit wel wat roet in het eten met de voorbereidingen. :(

Ik hoop aanstaand weekend weer te trainen en dan midden komende week nog eens. Even kijken hoe de longen zich houden.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

Niku schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Jij ging voor 1:35 toch? Voorbereiding niet helemaal lekker gegaan in de zomer?
Klopt! Blessure(s) in Juni en pas vorige maand weer goed aan het trainen. Last van mijn achillespees en mijn scheen.

Ben erg blij dat ik weer een beetje in de buurt zit nu :)
Redcoil schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:00:
[...]

Nice, veel succes dan!

Zelf heb ik sinds eind vorige week een longontsteking (geen corona gelukkig). Was daar gelukkig zeer snel bij en het is onder controle met antibiotica, maar hoest nog wel behoorlijk. Heb daardoor al een week niet meer kunnen trainen, dus dat gooit wel wat roet in het eten met de voorbereidingen. :(

Ik hoop aanstaand weekend weer te trainen en dan midden komende week nog eens. Even kijken hoe de longen zich houden.
Ai wat naar, schijnt dat die longen ook best belangrijk zijn. Beterschap :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-09 15:15
xray79 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

Shirt moet je volgens mij afhalen op het secretariaat (mits je die besteld hebt) op het TU terrein. Even op de site kijken.
Parkeren en Eindhoven inrijden kan misschien ook wel aan die kant van de Berenkuil kan je in de buurt van het TU terrein komen of bij het station parkeren.
De website en info laat wat te wensen open, maar ik denk dat je deze inderdaad voor en achteraf kan ophalen op het TU terrein, dat doe ik dan wel achteraf.

Ik heb diverse parkeerlocaties gevonden buiten het parcours, zodat ik daarna direct de stad uit kan, ik vraag me alleen wel of hoe druk het daar gaat zijn. Ik zal uiteraard niet de enige zijn die in de buurt van de start wil parkeren inclusief mogelijkheid om direct de stad te verlaten en ik wil uiteraard voorkomen dat ik 's ochtends van volle parkeerplaats naar volle parkeerplaats moet rijden. 8)7

De Parking op de Fuutlaan en de Dorgelolaan staan vooralsnog bovenaan mijn lijstje, maar als iemand nog een goede/betere ervaring heeft elders hoor ik het graag!

Strava Garmin 265

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 19:31
Gisteren was ik bezig om mijn verlaat verslag van de Texel halve marathon van 25 September hier te plaatsen. Een verkeerde muisklik zorgde er echter voor dat die post het niet heeft gehaald ;w Was er even klaar mee dus vandaag een nieuwe, verkorte poging.

Mijn doel om de hm onder 1u30 te lopen gehaald. Kwam over de streep met 1u29m01!
Strava

Nog even inhakend op het drinken / voeding onderwerp van de afgelopen dagen:
Eerste drankpost bij 5k bewust overgeslagen, 2e drankpost bij 10k bekertje water gepakt en gaan wandelen en me verslikt. Bekertje weggekeild en door! Bij de 3e post kon ik dan eindelijk drinken. 4e post bewust overgeslagen, met de finish bijna in zicht. Rond de 50-55 minuten een gel genomen.

Nu heb ik me ingeschreven voor de Groet uit Schoorl 30k op 12 Februari. Maar hoe bepaal je je tempo daarvoor? Volgens wat pace calculators zou ik dat in zo'n 2u10m kunnen, dat is een pace van 4:20 / km. Iemand nog specifieke trainingstips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Tim_W schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

De website en info laat wat te wensen open, maar ik denk dat je deze inderdaad voor en achteraf kan ophalen op het TU terrein, dat doe ik dan wel achteraf.
Best helder toch, check bij de FAQ 'Limited Edition Running Shirt'. Openingstijden wedstrijdsecretariaat staan hier: https://www.asmlmarathoneindhoven.nl/info/event-info/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

ja, want naast Blom zien @Fraggert @sebasd @Allervieste jou ook graag de 13de november aan de Start in Schinnen. :P
Fijne reminder terwijl ik hier met snot en rochelend op de bank lig. Verkouden tot op het bot.
Maar als ik weer hersteld ben zal het trainen weer beginnen! En jajoh, dan sleep ik die @GSX-MAN ook wel weer mee. Komt hij ook weer eens buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
[quote]Gaargod schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:55:

Nu heb ik me ingeschreven voor de Groet uit Schoorl 30k op 12 Februari.

Gezellig, zie ik je daar :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 19:39
Gaargod schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:55:

Nu heb ik me ingeschreven voor de Groet uit Schoorl 30k op 12 Februari.
Gezellig, zie ik je daar :w
Ik sla alleen het lusje van de 30 km over en sla af bij de finish voor de HM

[ Voor 15% gewijzigd door Roadman op 05-10-2022 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Totrail dat wordt een tentje in de tuin, het vriest nog lang niet :P

@Redcoil @XyS Beterschap jullie zeg, vervelend te horen.
Blomminator schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Fijne reminder terwijl ik hier met snot en rochelend op de bank lig. Verkouden tot op het bot.
Maar als ik weer hersteld ben zal het trainen weer beginnen! En jajoh, dan sleep ik die @GSX-MAN ook wel weer mee. Komt hij ook weer eens buiten ;)
You're welcome d:)b :P en ook jij beterschap natuurlijk :(:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Das nog heel niet makkelijk he, dat quoten op de vroege ochtend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totrail
@Fraggert Het overwegen waard met een andere gezinssituatie. ;) Maar in mijn situatie geen optie om me af te sluiten.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Hey all, ik ben een maand geleden langzaamaan begonnen met hardlopen. Ik heb elke dag minimaal 1,5km hardgelopen en ben langzaam aan het opbouwen. Door een oogontsteking kon ik tussendoor een weekje niks doen, en toen weer op 1,5km begonnen.
De eerste keer lukte het me nog niet eens om die 1,5km in 1x te rennen en moest ik 3x pauzeren, maar inmiddels haal ik 2,5km met een tijd van 7:30/km voordat ik even moest stoppen, dus er zit al ruime vooruitgang in.
Voor jullie allemaal is 2,5km niks, en we gaan ervoor om binnenkort 5km te kunnen lopen op hetzelfde tempo, maar voor nu ben ik hier al trots op :)

Ik doe wel rustig aan want ik heb veel knieblessures gehad en ik heb een BMI van 34. Maar uiteindelijk komen we er wel!

Weten jullie of het ergens goed mogelijk is om mijn loopvorm te laten bekijken? Zoals gezegd, veel blessures, dus als een professional kan zien of ik grote fouten maak bij het lopen zou dat denk ik erg handig zijn!

De podoloog heeft een voetafdruk gemaakt maar dat was enkel voor schoenmaat en breedte
Bij de hardloopwinkel hadden ze ook zoiets maar dat was alleen voor het uitkiezen van een schoen en niet voor loopadvies.

Mocht iemand een tip over bovenstaande hebben, dan hoor ik het graag!

[ Voor 25% gewijzigd door thefal op 05-10-2022 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

thefal schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:14:
Hey all, ik ben een maand geleden langzaamaan begonnen met hardlopen. Ik heb elke dag minimaal 1,5km hardgelopen en ben langzaam aan het opbouwen. Door een oogontsteking kon ik tussendoor een weekje niks doen, en toen weer op 1,5km begonnen.
De eerste keer lukte het me nog niet eens om die 1,5km in 1x te rennen en moest ik 3x pauzeren, maar inmiddels haal ik 2,5km met een tijd van 7:30/km voordat ik even moest stoppen, dus er zit al ruime vooruitgang in.
Voor jullie allemaal is 2,5km niks, en we gaan ervoor om binnenkort 5km te kunnen lopen op hetzelfde tempo, maar voor nu ben ik hier al trots op :)

Ik doe wel rustig aan want ik heb veel knieblessures gehad en ik heb een BMI van 34. Maar uiteindelijk komen we er wel!
Hoi thefal d:)b

Gelukkig maakt het ons hier geen zier uit of 1, 10 of 100 km loopt.

Ik denk dat we allemaal nog wel weten hoe we zijn begonnen, iemand hier riep al eens tegen mij dat voor velen het starten met een beginnersschema moeilijker is dan daarna die basis uitbouwen naar groteren afstanden en snellere tijden.

aaaaaaaaanyway.......welkom aan boord en we lezen graag je verdere hardloopavonturen hier mee. :)

edit:voor je loopvorm kun je kijken of er een lokale Atletiekvereniging is waar je je kunt aansluiten

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 05-10-2022 14:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0ridin
@thefal Goed bezig! En nergens voor nodig jezelf naar beneden te halen (dan bedoel ik de 'voor jullie is 2.5km niks'). 2.5k is al heel wat en voor je het weet doe je dat fluitend ;)

En daarnaast, alle begin is moeilijk maar zo belangrijk... Gewoon lekker verstandig bezig blijven, rustig aan en dan komt het allemaal vanzelf.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• thefal
Fraggert schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:22:
[...]
edit:voor je loopvorm kun je kijken of er een lokale Atletiekvereniging is waar je je kunt aansluiten
Ik zie net dat er bij mij in de buurt een atletiekvereniging is met open inloop, waar je de eerste keer zonder inschrijven mee kan doen en je daarna een proeflidmaatschap van 6 weken aan kan gaan. Ideaal! Ik ga er komende maandag eens langs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

...
Lekker bezig! Kleine tip nog: doe rustig aan. En als je denkt dat het nu wel heel rustig is, nog een beetje rustiger. Hardlopen is een langetermijninvestering.

En of het nou verstandig is om vanuit het niets elke dag te gaan lopen vraag ik me sterk af.. De meesten hier beginnen met een start to run schema en dat gaat uit van 3x per week lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 20:47
thefal schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Ik zie net dat er bij mij in de buurt een atletiekvereniging is met open inloop, waar je de eerste keer zonder inschrijven mee kan doen en je daarna een proeflidmaatschap van 6 weken aan kan gaan. Ideaal! Ik ga er komende maandag eens langs :)
Dat klinkt sowieso als een goed idee!

Je schrijft in je vorige post dat je dagelijks hardloopt. Dat is best veel, zeker als je bekend bent met knieproblemen en je nu in een opbouwende fase zit, is het oppassen geblazen, dan zijn de kans op blessures het grootst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
Bij mij is het probleem dat als ik iets 1 dag niet doe, het op een of andere manier super makkelijk wordt om het maar meteen de komende 300 dagen niet te doen :p Wat dat betreft werkt deze consistentie het beste voor mij om in ieder geval niet te stoppen met hardlopen. Maar jullie hebben zeker gelijk dat het voor blessures kan zorgen. Ik zal proberen het rustiger aan te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Blomminator schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Het is die warmte die me op de been houdt. >:) >:)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

thefal schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:45:
Bij mij is het probleem dat als ik iets 1 dag niet doe, het op een of andere manier super makkelijk wordt om het maar meteen de komende 300 dagen niet te doen :p Wat dat betreft werkt deze consistentie het beste voor mij om in ieder geval niet te stoppen met hardlopen. Maar jullie hebben zeker gelijk dat het voor blessures kan zorgen. Ik zal proberen het rustiger aan te doen :)
Wellicht afwisselen met wandelen, gewoon om de dag wandelen / hardlopen?
Elke dag hardlopen lijkt mij ook te intensief. Voor de rest goed bezig, ga zo door! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
Hmm, ik zit erover te denken om te zien of ik nog een startbewijs voor de halve marathon van Amsterdam kan scoren maar weten mensen hier of bij overzetten inderdaad ook je naam in het systeem dus aangepast wordt (voor zover ik weet wel, maar fijn om het zeker te weten)?

Of is dat alleen een notering dat startbewijs van persoon A door persoon B wordt opgehaald oid maar blijft alle registratie dan op persoon A staan.

Wil namelijk dan voor een PR gaan, maar dan wel graag onder mijn eigen naam :) (Geprinte naam op het startbewijs maakt niet uit, snap dat die niet meer aangepast kan worden).

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 05-10-2022 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hartloper
Totrail schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:53:
Ik duim voor je. Ik ken ook gezinnen waarbij sommige leden het gewoon niet kregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Krylinck schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:59:
Shit, @Totrail, ik ga voor je duimen dat je het niet krijgt...

Na twee, drie dagen taperen is de hartslag tijdens het hardlopen al lager dan ooit tevoren... dan jat ik voor vanavond wel een training van Pim Bijl (de pacer), die in de week voor z'n marathon nog een 2x2 km op en boven marathonsnelheid deed. Een volwaardige intervaltraining 'durf' ik even niet aan, maar alleen zone 1-2 voelt ook niet goed. Nog vier dagen!
De taper madness slaat hard toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hartloper
Gaargod schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:55:
Gisteren was ik bezig om mijn verlaat verslag van de Texel halve marathon van 25 September hier te plaatsen. Een verkeerde muisklik zorgde er echter voor dat die post het niet heeft gehaald ;w Was er even klaar mee dus vandaag een nieuwe, verkorte poging.

Mijn doel om de hm onder 1u30 te lopen gehaald. Kwam over de streep met 1u29m01!
Strava

Nu heb ik me ingeschreven voor de Groet uit Schoorl 30k op 12 Februari. Maar hoe bepaal je je tempo daarvoor? Volgens wat pace calculators zou ik dat in zo'n 2u10m kunnen, dat is een pace van 4:20 / km. Iemand nog specifieke trainingstips hiervoor?
Proficiat met behaalde doel. Training is niet veel anders dan voor een HM, alleen een paar duurlopen van pakweg 25-26 km.
30km is nog net te doen met pure HM-training, je vermijdt de vreselijke laatste 12 km van de marathon.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hartloper
...

Weten jullie of het ergens goed mogelijk is om mijn loopvorm te laten bekijken? Zoals gezegd, veel blessures, dus als een professional kan zien of ik grote fouten maak bij het lopen zou dat denk ik erg handig zijn!
De olifant in de kamer (no pun intended) is je overgewicht.

Je gaat geen knieblessures vermijden met loopzooltjes of een betere techniek. De belasting op je knieën is afhankelijk van je gewicht.
Ik denk dat het onzinnig is om je te focussen op loopzooltjes of looptechniek. Overigens heb ik nog nooit iemand gezien met een BMI van > 30 met een mooie looptechniek.
Verlaag je gewicht en je risico op blessures zal ook dalen.

Maar blijf wandelen en hardlopen (afwisselen is beter qua blessurerisico zoals @XyS zegt)

Kijk eens op de website van de Amerikaanse runner's world, daar hebben ze mooie verhalen van obese personen die dankzij lopen en een gezondere levensstijl heel wat fitter worden. Kan helpen qua motivatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Hartloper op 05-10-2022 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
Hartloper schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:53:
[...]
Verlaag je gewicht en je risico op blessures zal ook dalen.
Dat weet ik, maar wegens redenen waar ik liever niet op in wil gaan is dit momenteel niet mogelijk. Ik zoek dus naar elke andere mogelijke manier die mij ook maar een beetje kan helpen.

Maar wel bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Tsja, @Hartloper, ik kan het niet helpen. Ik was daarnet in het donker even verdwaald geraakt en heb daardoor 5km meer gelopen dan gewenst, dat was wel enigszins matig. Maar vanaf nu gaat de rem er helemaal op. Morgen rustig losfietsen, vrijdag 8-10 km uitlopen en zaterdag rust.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Wees idd vorzichtig @thefal, als je te ambitieus bent met het hardlopen, ga je met je huidige gewicht gegararandeerd in de problemen komen qa overbelasting. Focus anders op wandelen en fietsen en probeer consistentie (en vooral ook plezier) in "bewegen" te krijgen. Als je door omstandigheden niets aan je gewicht kan doen, zit er niks anders op meer bewegen en dus caloriën verbranden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 14:19
thefal schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:25:
[...]

Dat weet ik, maar wegens redenen waar ik liever niet op in wil gaan is dit momenteel niet mogelijk. Ik zoek dus naar elke andere mogelijke manier die mij ook maar een beetje kan helpen.

Maar wel bedankt voor het meedenken!
Goed dat je bezig bent! Zo te lezen heb je de smaak goed te pakken.

Heb je wel eens aan iets van krachttraining gedacht, in combinatie met hardlopen? Door het opbouwen van de belasting van je spieren (en pezen!) kan je de kans op blessures verkleinen. Hardlopen is namelijk best een belasting voor je lichaam, waar je met krachttraining misschien net iets meer kan doseren. Uitgangspunt hier is ook: begin vooral rustig!

Nog een voordeel van krachttraining: door spieropbouw gaat je rustverbranding ook omhoog (spieren gebruiken in rust ook energie, meer spieren is meer verbranding). Je verbrand dus meer calorieën zonder dat er iets voor hoeft te doen. Het zal niet met tientallen calorieën tegelijk gaan, maar alle beetjes helpen!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Frenz64 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:36:
Focus anders op wandelen en fietsen
Ik loop bijna elke dag ten minste 10000 stappen, ongeacht of ik die dag hardloop of niet! Fietsen is iets wat ik eigenlijk ook zou moeten doen inderdaad, misschien gedeeltelijk in plaats van wandelen. Maar mijn horloge heeft wel een stappendoel maar geen fietsdoel, daarom stel ik het steeds uit :p
CoolBadeendje schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:42:
Heb je wel eens aan iets van krachttraining gedacht, in combinatie met hardlopen?
Ik heb de laatste paar jaar bijna exclusief aan krachttraining gedaan, omdat ik dat minder saai vind dan cardio (sorry!). Ik heb ook een half jaar personal training gehad waarbij ik 15 minuten rustig fietste en vervolgens een uur krachttraining deed. Vervolgens bijna een hele week spierpijn en wanneer de spierpijn net weg was, was het alweer tijd voor de volgende sessie :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
Da's makkelijk @thefal: maak een Strava account aan en stel een fietsdoel in (krijg je nog mentale steun bij je doelen ook!). Wat ik bedoel is: stel zelf je doelen en verzin een beweegpatroon waarbij je gemotiveerd blijft. Een paar weken hardlopen en geblesseerd raken brengt je eerder verder van huis.

Als je wat langer meeleest (of gaat teruglezen): er zijn hier verschillende inspirerende verhalen van anderen in vergelijkbare situaties. Het is niet eenvoudig en dat weet je uit ervaring wss al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 14:19
thefal schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:52:

Ik heb de laatste paar jaar bijna exclusief aan krachttraining gedaan, omdat ik dat minder saai vind dan cardio (sorry!). Ik heb ook een half jaar personal training gehad waarbij ik 15 minuten rustig fietste en vervolgens een uur krachttraining deed. Vervolgens bijna een hele week spierpijn en wanneer de spierpijn net weg was, was het alweer tijd voor de volgende sessie :p
Haha! Tja, krachttraining kan even wennen zijn, maar zo lang spierpijn lijkt me niet de bedoeling. Het gaat er vooral om dat je kunt wennen aan de belasting. Dat betekent soms ook langer trainen op een niveau waar je geen spierpijn meer van krijgt. Anders ga je vaak te snel. Jij kent je lichaam het beste, dus doe vooral wat goed voelt (en nog belangrijker, wat je leuk vindt), maar ga niet te snel. Anders blijf je problemen houden.
Daarbij sluit ik me ook aan wat hierboven wordt gezegd; elke kilo die je afvalt hoef je niet meer mee te slepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Hartloper schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:42:
[...]

Ik duim voor je. Ik ken ook gezinnen waarbij sommige leden het gewoon niet kregen...
Huh, riep je? :+

* afkloppen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyR
NoReseth schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:15:
[...]
2 loopjes van 15 minuten , serieus ? Ik ben niet te beroerd om mijn schoenen aan te trekken voor een kort loopje, maar 5 km vind ik dan wel echt het minimum...
Vind je dat zelf fijn, zo kort ?
Om nog even terug te haken op de 15 minuten loopjes in het schema.... ik heb er toch mee gesmokkeld :+ Voor het asr vitality programma moet ik iedere week punten verzamelen door stappen of actieve minuten. Als ik een dag gewerkt heb mag ik blij zijn als ik op een dag 5.000 stappen behaal. Dan moet er nog een uur wandelen bij in de avond om genoeg punten te behalen.

Een sportactiviteit levert dan sneller punten op, maar dat tikt pas aan vanaf een half uur. Dus ik ben gisteravond 30 i.p.v. 15 minuten bezig geweest. Met de lekker zachte Nike Invincibles, bewust 5 km lang in zone 1 gelopen. In de afsluitende kilometer nog gecontroleerd versnellen en rustig uitdribbelen.

Overigens gaat het schema uit van een wedstrijd op zondag, waardoor je na de workout op maandag 15 minuten ontspannen loopt op woensdag en vrijdag, met steeds een dag rust ertussen. Mijn wedstrijd is op zaterdag. Dus misschien vanavond nog even een wandeling of weer zo'n kort rondje. Morgen goed eten en goed uitrusten voor een PR op zaterdag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:40:
[...]

Huh, riep je? :+

* afkloppen..
Weet je het zeker? Die 5k tijd was namelijk niet best >:) >:) >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:44:
Ik zit nu te kijken nu in Connect…..bij mijn workout ontbreekt de kaart 8)7

Ik denk dat er iets niet goed is gegaan met de GPSfix……ik snapte er al geen fuck van waarom het eindpunt van deze 5k een rotstuk verder lag dan het eindpunt van de vorige 5k loopjes :?

Maar dan snap ik nog steeds niet hoe mijn forerunner de afstand uberhaupt heeft weten te bepalen…..en ook mijn snelheid :?
Nou, het hoe en waarom mijn Forerunner met de GPS in de mist ging vorige week zal een mysterie blijven. :P

Ik moest een stuk verder dan waar mijn 5k rondje normaal stopte voordat mijn Garmin piepte en trilde dat ik klaar was, ik snapte al niks van mijn 34:17.

Nou heb ik niet veel met snelle tijden, maar met de basis die ik nu heb zou ik toch onder de 30 min moeten kunnen lopen.

Gister dus maar even de proef op de som........27:05. :)

Op mijn comfortabele Ride 15's en niet de ubersnelle Endorphin Speed 2's, lekker even ontspannen 5km uitwaaien in de herfstwind omdat ik zondag weer een leuke 17km trail voor de boeg heb.

Het Rondje om de Koepel in Lunteren met Roozzz was leuk om even elkaar te zien, maar de route viel me een beetje tegen.

Dat zal zondag in Hoenderloo allicht wel anders zijn als ik dit zo zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eO7fcvK9Gs0f62TYBAw-awKEmE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fSiuy19pDikGUk1pC69ttF1n.jpg?f=user_large

Bij nader inzien had ik de HM daar wel willen lopen maar toe ik me inschreef had ik de 20km nog niet uitgelopen en was ik nog aan het uithijgen van mijn 14km-avontuur op de N70 Trail _O-

Nog meer lopers hier die zondag in Hoenderloo aan de start verschijnen? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:25:
[...]
Ik heb heel even getwijfeld van de week. Kon wel een startnummer voor de HM overnemen, maar ik vind dat ik er nog niet aan toe ben. Laat ik eerst maar weer eens een halve marathon als training lopen.
Secsytime schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Weet je het zeker? Die 5k tijd was namelijk niet best >:) >:) >:) :+
Jajaja ik weet 't :/ Gisteravond 21.40 gelopen op de 5000m baanwedstrijd bij AV Veluwe.
Het uiteindelijke gevoel is gematigd. Ik weet dat ik in goede doen veel beter kan, maar gezien de omstandigheden, iets met een stressfractuur in maart en een paar kilo te zwaar, ben ik toch wel redelijk soort van tevreden.
Ging de eerste kilometer enthousiast met de kopgroep mee in een lage 4 min/km, maar kwam er al snel achter dat ik dat niet vol ging houden. Daarna een tijdje achter iemand zitten te plakken, die in ongeveer hetzelfde schuitje zat als ik, maar dan nog wat erger. De laatste kilometer ben ik voorop gaan lopen, met het idee dat ie aan zou haken, maar dat gebeurde niet. De laatste km ging uiteindelijk toch nog in 4.08 min/km met m'n tong op m'n schoenen.

Ik weet in ieder geval waar ik sta en ik zie het maar als een nulmeting. Het evenement was verder prima geregeld. Veel bekenden gezien en gesproken en lekker staan/lopen aanmoedigen langs de baan bij de andere series. Smaakt naar meer!

Strave linkie: https://www.strava.com/activities/7916699984
Totrail schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:34:
En toen was het gedaan. Ook ik test positief en dus geen marathon van Eindhoven voor mij zondag. Baal als een stekker. Al die trainingsuren voor niks. Ik heb altijd gezegd nooit een marathon te lopen en dat blijft dus ook nog even zo.
Balen man! Beterschap!!

[ Voor 71% gewijzigd door InZane op 06-10-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
En toen was het gedaan. Ook ik test positief en dus geen marathon van Eindhoven voor mij zondag. Baal als een stekker. Al die trainingsuren voor niks. Ik heb altijd gezegd nooit een marathon te lopen en dat blijft dus ook nog even zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

InZane schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

Ik heb heel even getwijfeld van de week. Kon wel een startnummer voor de HM overnemen, maar ik vind dat ik er nog niet aan toe ben. Laat ik eerst maar weer eens een halve marathon als training lopen.
Verstandig :) de verleiding is groot...dat kan ik me voorstellen. Gelukkig zijn er nog zat andere Trailtjes om uit te kiezen. Het is herfst dus het blubberseizoen is officieel aangebroken :P

edit: bij de HM zag ik het woord " Trail" trouwens niet bij staan...alleen bij de 5,5km, 17km en 28km

Trouwens...hoe was je 5000meter op de baan gegaan?
Fuck -O- wat een domper voor je. ik kan er niet meer van maken.........mooi kut dit.

Beterschap in elk gewenst, hoe voel je je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Fraggert schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

Verstandig :) de verleiding is groot...dat kan ik me voorstellen. Gelukkig zijn er nog zat andere Trailtjes om uit te kiezen. Het is herfst dus het blubberseizoen is officieel aangebroken :P

edit: bij de HM zag ik het woord " Trail" trouwens niet bij staan...alleen bij de 5,5km, 17km en 28km
Klopt, dat is inderdaad geen trail!

Ga 31 december in ieder geval de Wisent wintertrail weer lopen. Verder nog maar wat leuke andere najaarswedstrijdjes mee proberen te pakken (5 of 10km). Eerste wordt denk ik de Dalli Run in Heerde op 29 oktober :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

InZane schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:49:
[...]

Ga 31 december in ieder geval de Wisent wintertrail weer lopen. Verder nog maar wat leuke andere najaarswedstrijdjes mee proberen te pakken (5 of 10km). Eerste wordt denk ik de Dalli Run in Heerde op 29 oktober :)
O ja, de Wisent heb ik nog staan van vorig jaar. Goed dat je het zegt, misschien toch maar even een paar rondjes in het bos om wat in vorm te komen. O-)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkyR
Dat is echt een dikke domper. Hopelijk ben je er naast figuurlijke niet ook letterlijk heel erg ziek van. Beterschap!

Afhankelijk van hoe je corona doorstaat zijn er eind oktober en in november nog wel wat marathons in Nederland. Misschien dat je je training dan alsnog aan het werk kunt zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Hoe was je 5k op de baan gegaan trouwens?

ow, ik zie het al staan :) ..." smaakt naar meer" mooi man, dat is goed te horen d:)b

Heerde....dat is ook niet zo gek ver weg voor mij. :) Ik heb hem in de agenda gezet in elk geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 06-10-2022 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Da's mooi klote.

Beterschap voor nu, en hopelijk kun je die mentale knop omzetten om inderdaad ergens later dit jaar je trainingsarbeid alsnog te verzilveren op een andere marathon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

[...]

Jajaja ik weet 't :/ Gisteravond 21.40 gelopen op de 5000m baanwedstrijd bij AV Veluwe.
Het uiteindelijke gevoel is gematigd. Ik weet dat ik in goede doen veel beter kan, maar gezien de omstandigheden, iets met een stressfractuur in maart en een paar kilo te zwaar, ben ik toch wel redelijk soort van tevreden.
Ging de eerste kilometer enthousiast met de kopgroep mee in een lage 4 min/km, maar kwam er al snel achter dat ik dat niet vol ging houden. Daarna een tijdje achter iemand zitten te plakken, die in ongeveer hetzelfde schuitje zat als ik, maar dan nog wat erger. De laatste kilometer ben ik voorop gaan lopen, met het idee dat ie aan zou haken, maar dat gebeurde niet. De laatste km ging uiteindelijk toch nog in 4.08 min/km met m'n tong op m'n schoenen.

Ik weet in ieder geval waar ik sta en ik zie het maar als een nulmeting. Het evenement was verder prima geregeld. Veel bekenden gezien en gesproken en lekker staan/lopen aanmoedigen langs de baan bij de andere series. Smaakt naar meer!

Strave linkie: https://www.strava.com/activities/7916699984

[...]

Balen man! Beterschap!!
Gekheid natuurlijk, mooi dat je weer zo goed kunt lopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
[...]

Dat is een mooie trail. Meermalen gelopen. Laatste keer met @GSX-MAN en toen viel het ons beiden tegen dat het niet de makkelijkste is. Stiekem waren we goed moe. Maar superleuke trail om te doen.
Had ik mij net voorgenomen voorlopig geen wedstrijdjes/trails meer in de agenda op te nemen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 20:47
Fraggert schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 09:25:
[...]

Zondag niet, maar heb eerder wel twee keer daar de halve marathon gelopen, erg fijne organisatie daar (en mooie omgeving natuurlijk).
Houd er wel rekening mee dat het, als je er niet vroeg bent, nog een eind lopen kan zijn vanaf de parkeerplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

Dat is een mooie trail. Meermalen gelopen. Laatste keer met @GSX-MAN en toen viel het ons beiden tegen dat het niet de makkelijkste is. Stiekem waren we goed moe. Maar superleuke trail om te doen.
Had ik mij net voorgenomen voorlopig geen wedstrijdjes/trails meer in de agenda op te nemen ..
ik neem aan dat je de Wisent bedoel? of ken je die in Heerde ook?
Jovatov schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:57:
[...]

Zondag niet, maar heb eerder wel twee keer daar de halve marathon gelopen, erg fijne organisatie daar (en mooie omgeving natuurlijk).
Houd er wel rekening mee dat het, als je er niet vroeg bent, nog een eind lopen kan zijn vanaf de parkeerplaats.
Thanks voor de tip.......ik ben er meestal erg vroeg bij (y) ik start zondag ook gelukkig al om 10:00

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:40
Heb mezelf net ingeschreven voor de HM in Eindhoven komende zondag. Als alles volgens plan verloopt, hoop ik rond 1:48 te lopen, ben benieuwd!

Twijfel nog wel over hoe ik water ga doen: drinkvest op de rug en drinken waar en wanneer ik wil (en geen gedrang bij de drinkposten), of toch maar her een der een bekertje proberen mee te pakken. Met dat laatste heb ik maar weinig ervaring en de laatste keer zat er meer water in mijn neus dan in mijn mond. Tuurlijk, ik kan stoppen en even wandelen, maar blijf liever in mijn ritme en uit het gedrang. Het (gewicht van het) vest deert me niet en zie ik niet als nadeel, en op mijn tempo verwacht ik niet dat ik er veel langzamer door zal zijn. Wat is wijsheid?

Ik heb geen signature

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:44
Die trainingsuren zijn natuurlijk zeker niet voor niets geweest he! Hoewel Eindhoven niet doorgaat kun je deze basis uitstekend gebruiken voor een volgende keer; het enige wat je nog niet weet als je een volgend doel zet is welke tijd je had kunnen halen, maar het merendeel van je kilometers heb je al gelopen!

Blijf positief over de trainingen die je gelopen hebt en voor de rest: veel beterschap :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fraggert schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

Wisent ja. Wij vol goede moed, maar vrij laat in de middag aan de start. En afzien... Werken voor elke meter, de klok tikte voort en het licht nam af. Twee topfitte mannen in de bloei van hun leven ploegden voort door de bossen bij Apeldoorn. Het was stil. Het was zelfs sereen. Op het astmatische gehijg en gevloek na dan.

Dus dat ging helemaal kut en we hebben halverwege afgebroken en zijn met de staart tussen de benen naar de auto teruggevlucht.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Waar het nou precies op misging... We hadden de weken/maanden ervoor prima gelopen, de Amerongse Berg van 20 km ging zelfs vrij moeiteloos. Niets raars gegeten, niet keihard gezopen de avond ervoor, eigenlijk waren we er gewoon klaar voor. Oké het was wat laat om te starten en vrij twijfelachtig of we bij daglicht konden finishen, maar daarvoor had ik ook een lampje in mijn vest gegooid.

En dat we allebei een andere route in ons horloge hadden staan was misschien wat onhandig, maar ook geen onoverkomelijk bezwaar. Maar het ging op de dag zelf dus voor geen meter. En dan moet je keuzes gaan maken, doorzetten tot laat in de avond of afbreken, naar huis en aan de oliebollen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Wisent ja. Wij vol goede moed, maar vrij laat in de middag aan de start. En afzien... Werken voor elke meter, de klok tikte voort en het licht nam af. Twee topfitte mannen in de bloei van hun leven ploegden voort door de bossen bij Apeldoorn. Het was stil. Het was zelfs sereen. Op het astmatische gehijg en gevloek na dan.

Dus dat ging helemaal kut en we hebben halverwege afgebroken en zijn met de staart tussen de benen naar de auto teruggevlucht.
oei :P .....beetje in de categorie " slecht idee...waar kan ik inschrijven? :+

https://www.hardlopen.nl/...3071-wisent-winter-trail/

Ik heb hem in de agenda gezet d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Appie76 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:09:
Heb mezelf net ingeschreven voor de HM in Eindhoven komende zondag. Als alles volgens plan verloopt, hoop ik rond 1:48 te lopen, ben benieuwd!

Twijfel nog wel over hoe ik water ga doen: drinkvest op de rug en drinken waar en wanneer ik wil (en geen gedrang bij de drinkposten), of toch maar her een der een bekertje proberen mee te pakken. Met dat laatste heb ik maar weinig ervaring en de laatste keer zat er meer water in mijn neus dan in mijn mond. Tuurlijk, ik kan stoppen en even wandelen, maar blijf liever in mijn ritme en uit het gedrang. Het (gewicht van het) vest deert me niet en zie ik niet als nadeel, en op mijn tempo verwacht ik niet dat ik er veel langzamer door zal zijn. Wat is wijsheid?
+1 voor het vest.

mocht het nodig zijn om te herstellen door een stukje te wandelen dan komt die extra tijd niet bovenop het geklooi bij een drinkpost en bepaal jij wanneer je drinkt en stopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Appie76 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:09:

Voor een HM zou ik dat vest lekker thuis laten en elke post een paar slokken drinken, dat komt echt wel goed joh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ter relativering: mijn halve marathon vorig jaar. Geen vest, geen gels, geen water, geen plan, geen goed idee maar wel uitgelopen.
GSX-MAN schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:27:
Weinig gepost. Niet omdat ik jullie niet meer lief vind, maar omdat ik druk was. Eerst met vakantie, toen met werk. Lopen op vakantie in Oostenrijk ging lekker, het was gewoon leuk om onverhard in de bergen te spelen. Weer thuis nog geen tijd gehad om het bos in te gaan, maar wel op de weg getraind.

Gisteravond wilde ik even serieus gaan trainen, 12 kilometer verhard omdat ik richting de wintertrail in Amerongen wil gaan trainen. Toch weer 20 onverhard. Helaas ging het voor geen meter. Op de eerste kilometer al darmkramp, bij het 2-kilometerpunt richting huis gegaan en na een kleine 4 kilometer al weer thuis. En leeggelopen. Balen.

Vanavond de herkansing gedaan. Eerste kilometer voelde goed, 5,32. Rustig dat tempo vastgehouden en na de tweede kilometer dacht ik :"fuck it, let's do it." Ik wilde de mislukte have marathon van mijn verjaardagsweekend goedmaken en die vervloekte 21 nu eindelijk weer eens doen. De laatste keer was de IJsselsteinloop 2010 (tevens mijn eerste), waar ik 'm in een matige 02:11:56 gelopen heb. Toen best aardig, ik woog 110 kilo.

Met de eerste 11 kilometer binnen het uur wilde ik eigenlijk de halve nu binnen de 2 uur gaan doen. Dat ging niet vanzelf. Op de Lekdijk kreeg ik met wat tegenwind te maken. Verfrissend, maar ik zag mijn tempo wel inzakken. Hielp natuurlijk ook niet dat ik er inmiddels al 12 kilometer op had zitten.

Rustig in mijn hoofd doorrekenend wist ik dat het allemaal net haalbaar bleef, als ik maar gewoon door bleef lopen en niet ging wandelen. Met een steeds verder dalend tempo kwam ik bij de 17 kilometer en alles voelde zwaar. Mijn hartslag kroop omhoog, mijn tempo omlaag en mijn benen voelden niet meer superfris. Nog maar vier kilometer, maar hoe dan? Op karakter dan maar door. @Blomminator vroeg het laatst nog: "Loop jij op hartslag of gewoon 'gevoel'?" Nou, op pure eigenwijze stompzinnigheid, merkte ik nu.

Na 20 kilometer liep ik op het fietspad langs het kanaal richting huis, zoals Hans de Booij ooit al zong: "Dan weet ik dat ik bijna thuis ben". Vlakbij, maar op. Bij 20,3 stopte ik ineens met hardlopen, wandelde 3,4 stappen en bedacht me dat ik in het zicht van de finish niet ging falen. Die hartslag boven de 180 en die tintelende vingers waren vast geen signalen van mijn lichaam. Kadaver weer in beweging, op een zielig tempo weer door. In de verte zag ik de stoplichten van de tramovergang op rood gaan, de tram voorbijkomen en weer op groen gaan voor ik er was. Dankbaar hobbelde ik over het spoor, nam de laatste twee afslagen en draaide het laatste rechte stuk op. De 21e kilometer in 6:09, het doel was nog steeds haalbaar. De laatste 110 meter met een soort eindsprint, waarmee ik in 1:59:25 mijn doel bereikt had. Moe, trots, superblij en ik loop de rest van de week als een pinguïn.

https://www.strava.com/activities/5878717402

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:40
GSX-MAN schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:50:
Ter relativering: mijn halve marathon vorig jaar. Geen vest, geen gels, geen water, geen plan, geen goed idee maar wel uitgelopen.

[...]
Voor mij wel de bevestiging dat je dus iets moet drinken... ;)

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
[quote]Fraggert schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

[...]

Ja, zeker. Zo'n globetrotter ben ik niet, dat ik Heerde ken. Mis ik daar iets aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GSX-MAN schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:50:

[...]
Netjes hoor, onder de 2h gewoon _/-\o_ d:)b
Blomminator schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:01:
[quote]Fraggert schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

[...]

Ja, zeker. Zo'n globetrotter ben ik niet, dat ik Heerde ken. Mis ik daar iets aan?
Geen idee , ik ken Heerde ook niet.

Ik vroeg het voor de zekerheid even omdat die 2 evenementen in de post stonde die je quotte.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:04
bal130 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:10:
Zijn er Tweakers die ervaring hebben met opbouw van hardlopen na een achillespees ruptuur?

Ik lurk regelmatig mee in dit topic en vind het mooi om iedereen zijn progressie en wedstrijdverslagen te lezen. Zelf ben ik een baanatleet met focus op 100, 200 en 400 meter dus kan ik niet zo goed meepraten met jullie over de lange afstanden. Ik vind alles langer dan 1 rondje op de atletiekbaan al ver. :+ Op 1 mei dit jaar heb ik voor onze ploeg een uitstapje gemaakt naar de 110m horden (hekkies van 1,07m hoog) waarbij het goed fout is gegaan en ik mijn achillespees heb gescheurd. Vervolgens heb ik 10 dagen gips gehad (conservatief behandeld) en daarna nog 9 weken een achillotrain gedragen.

Daarna bij de fysio begonnen met revalideren en sinds begin augustus ben ik ook weer twee keer per week zelf krachttraining aan het doen. Inmiddels gaan de dagdagelijkse dingen weer goed en fysio heeft afgelopen week ook goedkeuring gegeven om rustig het hardlopen op te pakken. Dus vandaag, exact 5 maanden na mijn misstap, begonnen met 5x 1 minuut dribbelen. Tijdens het lopen voelde het goed, hopelijk heb ik vanavond en morgenochtend ook niet te veel reactie. Het C-2-5k schema vond ik met 10x 1 minuut nog iets te enthousiast voor een eerste keer.

Afhankelijk hoe verder herstel verloopt hoop ik eind december / begin januari een rustige 5km te kunnen lopen. Als ik die basis heb, wil ik langzaam het sprinten weer oppakken.
Mijn ervaring:
Midden februari een achillespees ruptuur gehad (zaalvoetbal -O- ), 3 dagen gips en daarna 8 weken een Vacoped gedragen.

Doel 1 was om tijdens de zomervakantie normaal de dagelijkse dingen te kunnen doen. Wandelingen, zwemmen, lange rit in de auto. Dit gelukt :)

Doel 2 is om voor het eind van dit jaar weer 'als vanouds' lekker 5-10km te kunnen hardlopen. Ik ben een recreatieve loper, het liefst lange afstanden (max. HM). Work in progress...

Ik heb fysiotherapie gehad om kracht op te bouwen en ben de laatste paar weken wat vaker op de plaats aan het 'dribbelen' om de belasting iets op te voeren, af en toe doe ik een korte langzame loop of snelle wandeling <5 km voor het gevoel.

Al met al een heel traject, maar stap voor stap gaat het steeds beter.

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:00
Het is bijna zondag dus tijd voor een update.
De blessure viel reuze mee en na 1,5 week ben ik gewoon weer gaan trainen. Ik probeer nog wel de oefeningen te doen (met nadruk op probeer).
De trainingen zijn goed gegaan en de tempos lagen hoog.
Begin september een 16km wedstrijd gelopen als voorbereiding op Eindhoven. Vier rondes van 4km. Stap uit de auto, geen horloge, geen hartslagband... oeps. Tja, dan op gevoel lopen ipv op tempo.

Elke ronde kon ik de tussentijd zien dus had wel een idee hoe hard ik ging.
Eerste ronde ingelopen en daarna 3 rondes op HM tempo. Dat ging goed en ik liep zelfs iets sneller dan 4.40 min/km.

Twee weken terug voor het eerst een baanwedstrijd gedaan op de club: 3km met vijf deelnemers... Het was een leuke ervaring en ik kwam binnen op 12.04.
En laatst 25km gelopen op een dag dus ook dat doel voor 2022 gehaald.

Komende zondag dus de halve marathon van Eindhoven met als doel onder de 1u40mins. Ik heb er vooral zin in en voel de wedstrijdspanning al.
Qua eten en drinken: ik neem zelf twee flesjes mee van 170ml (eentje met poeder, ander water). Voor de start pak ik een Sis gel. Op 9km is een post met banaan en bij 15km neem ik een Sis gel. Indien nodig pak ik nog water bij een post. Ook zal ik de sponzen nodig hebben, gezien de voorspelde temperatuur (18 graden).
Het wedstrijd plan is om de pacer te volgen en bij 10, 15 en 18km te checken hoe het gaat en eventueel te versnellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Maandag1987 op 06-10-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Maandag1987 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:30:
Het is bijna zondag dus tijd voor een update.
De blessure viel reuze mee en na 1,5 week ben ik gewoon weer gaan trainen. Ik probeer nog wel de oefeningen te doen (met nadruk op probeer).
De trainingen zijn goed gegaan en de tempos lagen hoog.
Begin september een 16km wedstrijd gelopen als voorbereiding op Eindhoven. Vier rondes van 4km. Stap uit de auto, geen horloge, geen hartslagband... oeps. Tja, dan op gevoel lopen ipv op tempo.

Elke ronde kon ik de tussentijd zien dus had wel een idee hoe hard ik ging.
Eerste ronde ingelopen en daarna 3 rondes op HM tempo. Dat ging goed en ik liep zelfs iets sneller dan 4.40 min/km.

Twee weken terug voor het eerst een baanwedstrijd gedaan op de club: 3km met vijf deelnemers... Het was een leuke ervaring en ik kwam binnen op 12.04.
En laatst 25km gelopen op een dag dus ook dat doel voor 2022 gehaald.

Komende zondag dus de halve marathon van Eindhoven met als doel onder de 1u40mins. Ik heb er vooral zin in en voel de wedstrijdspanning al.
Qua eten en drinken: ik neem zelf twee flesjes mee van 170ml (eentje met poeder, ander water). Op 9km is een post met banaan en bij 15km neem ik een Sis gel. Indien nodig pak ik nog water bij een post. Ook zal ik de sponzen nodig hebben, gezien de voorspelde temperatuur (18 graden).
Verd is het plan de pacer te volgen en bij 10, 15 en 18km te checken hoe het gaat en eventueel te versnellen.
Mooi man, we hebben hetzelfde doel bij dezelfde wedstrijd, succes alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
jra2k schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:12:
[...]

Mijn ervaring:
Midden februari een achillespees ruptuur gehad (zaalvoetbal -O- ), 3 dagen gips en daarna 8 weken een Vacoped gedragen.

Doel 1 was om tijdens de zomervakantie normaal de dagelijkse dingen te kunnen doen. Wandelingen, zwemmen, lange rit in de auto. Dit gelukt :)

Doel 2 is om voor het eind van dit jaar weer 'als vanouds' lekker 5-10km te kunnen hardlopen. Ik ben een recreatieve loper, het liefst lange afstanden (max. HM). Work in progress...

Ik heb fysiotherapie gehad om kracht op te bouwen en ben de laatste paar weken wat vaker op de plaats aan het 'dribbelen' om de belasting iets op te voeren, af en toe doe ik een korte langzame loop of snelle wandeling <5 km voor het gevoel.

Al met al een heel traject, maar stap voor stap gaat het steeds beter.
Het herstel van een achillespees ruptuur is helaas wat langer dan een spierscheur inderdaad. Wel fijn om te horen dat jouw herstel ook langzaam maar zeker de goede kant op gaat!

Ik heb maandag nog 8x 1min gedribbeld en voelde goed. Bedoeling was om gister 10x 1min te dribbelen maar ik ben sinds dinsdag wat verkouden (coronazelftest was negatief). In plaats daarvan gister net iets meer dan 8km gewandeld met een stevig tempo en dat gaat prima. Ik word eerder gehinderd door blaren. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:51
Volgende week zit ik met mijn gezin een weekje in Drenthe en nu zat ik te kijken of daar nog wat te hardlopen viel. Nu viel mijn oog op een trail, https://runforestrun.nl/indiansummer/deelnemer-info

Nu loop ik regelmatig hard variërend tussen de 5 en 15 km. Ook doe ik hier rondjes in de duinen, onverhard. Aangezien hier ervaren traillopers zijn, is dat nu heel anders zo’n trail? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sebasd

sebasd

loopt op espresso

Welnee joh. Het is Drenthe he, niet de Dolomieten.

Vroeger / waar ik vandaan kom heet(te) dat gewoon een bosloopje.

</ouwelul>
Pagina: 1 ... 201 ... 392 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.