@
Dirk0s 12 minuten in een training is wel een serieuze progressie! Zeker omdat je deze in training loopt en misschien af en toe moet afremmen, niet overal de ideale looplijnen hebt, soms moet focussen op andere verkeersdeelnemers en je eigen drinken moet meesleuren of zonder drinken uitlopen. Netjes!
Wat betreft je bericht over de HM van Ehv. Hier had ik zelf ook mijn pijlen op gericht, maar ben bang dat deze niet doorgaat. Laat ik het zo stellen; het zou me verbazen als deze doorgaat. Het lijkt me vrij sterk dat evenementen vanaf 1 sept. weer mogen, dat ze dan op 11 oktober duizenden mensen bij elkaar brengen in het startvak, beursgebouw, ov, centrum & overal langs het parcours. Extra balen, mijn laatste wedstrijd was Venloop 2019, daar heb ik 1.30 gelopen. Daarna 2x enkel omgeslagen waardoor ik er een half jaar uit heb gelegen. In mijn huidige vorm zit 1.25 en misschien nog wel sneller er zeker in, dus wat dat betreft baal ik als een stekker!
Vandaag ingeschreven voor de Venloop 2021. Die is eind maart, maar ik vraag mij nu al serieus af of deze wel door kan gaan gezien de huidige ontwikkelingen. Dit is overigens een confronterend moment voor me, zit nu in de categorie "Mannen 40", auwtsj...
Overigens leuke fun fact. De organisatie van de Los Angeles marathon heeft uitgerekend dat, wanneer ze zich in het startvak aan alle corona-maatregelen houden (6 feet, 1.8mtr), het startvak een totale lengte van 6km heeft.
Om mee in de brillen discussie te mengen, loop zelf met lenzen. Een bril zou voor mij echt geen optie zijn. In de zomer ben ik nu extra blij met mijn Goodr
Tweakers Certified bril. Regelmatig tikt er toch een vlieg of zand tegen de glazen. Dat was anders in mijn lenzen terecht gekomen wat voor een traanfestijn had gezorgd!
Vanavond weer de eerste training met onze AV. Wel netjes buiten de baan, maar ben benieuwd hoe het corona-proof lopen gaat bevallen.