Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:40
InZane schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:26:
[...]
Heb je de vertaling er ook bij? :+
Ik denk dat dit hem is:

' = minuten
WU = warming up
T10K = tempo 10km (bij mijn AV: wat je bij een 10km race zou lopen)
CD = cooling down
p = pauze

Dus deze zal zoiets zijn:
- 15 minuten warming up
- 3 versnellingen (niet nader benoemd, maar meestal 50-150m, om hartslag even omhoog te brengen)
- 10x 500m op 10-km-race-tempo (met tussendoor steeds 1 minuut pauze/rustig lopen)
- 10 minuten cooling down.

[ Voor 20% gewijzigd door Valorian op 05-05-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 20:34
Valorian schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat dit hem is:

' = minuten
WU = warming up
T10K = tempo 10km (bij mijn AV: wat je bij een 10km race zou lopen)
CD = cooling down
p = pauze

Dus deze zal zoiets zijn:
- 15 minuten warming up
- 3 versnellingen (niet nader benoemd, maar meestal 50-150m, om hartslag even omhoog te brengen)
- 10x 500m op 10-km-race-tempo (met tussendoor steeds 1 minuut pauze/rustig lopen)
- 10 minuten cooling down.
Ah warming up en cool down natuurlijk. Die 10km tempo begreep ik en de rust ook :P
Zat al aan Work Units te denken :+

Al dat moeilijke gedoe met afkortingen ook altijd.

Die versnellingen ken ik ook wel als steigerungen trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 05-05-2020 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:10

racoon

mooowwww

Uitleg klopt helemaal

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Valorian
@InZane Ah wij noemen ze op de atletiekbaan vaak ook steigerungen ja. Over WU en CD moest ik overigens ook even denken, die termen gebruik ik zelf ook niet echt.

Zelf net een flinke run gemaakt en daarmee de 1/2 marathon voor de maand mei vast weer afgetikt. Met een mooi gemiddelde van net onder de < 4:30 is het zonder dat dat het doel was ineens de op 2 na snelste HM geworden die ik tot nu toe gelopen heb (eindtijd onder de 1:34). Ben benieuwd wat een race op deze afstand mij nu zou brengen. PR staat op 1:27:40, dus wellicht < 1:27 mogelijk...

Was wel even afzien, want dacht dat het niet echt waaide, tot ik na 10km de brug over ging en loodrecht de andere kant op ging richting huis... Toen kwam ik erachter dat ik de heenweg zonder het door te hebben wind mee had, en nu dus vol tegen, en dat het nog best hard waaide ook ;)

https://strava.app.link/vFM56Kakf6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Vanavond een loopje gedaan: 1e staat links, 2e rechts, 3e links, 4e rechts, enzovoort. Dit tot aan de 10 en daarna zelf een route terug naar huis gekozen. Totaal 7km gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

@Totrail Bedoel je dan dat je tot het einde van de straat loopt voordat je linksaf of rechtsaf gaat? Of woon je in een buitengebied?

Hier in de stad zou ik na 10 zijstraten maar liefst 1 km verder zijn gekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
__R__ schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:08:
[...]

Laat deze nou ook net door mij (eergisteren) besteld zijn. Ok, officieel een golfpetje maar het ging bij mij om de perforaties op de achterzijde.

[Afbeelding]
Zo die is geleverd. Mag direct zeggen dat dit geen miskoop is. Normale stevige cap en zeer licht ademend stof aan de achterzijde. Morgenochtend gelijk maar meenemen met mijn intervaltraining.

5 min inlopen
6 * 3 minuten op 5:00-5:20 met 1 min rust.
5 min uitlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Nu online
Zr40 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:25:
@Totrail Bedoel je dan dat je tot het einde van de straat loopt voordat je linksaf of rechtsaf gaat? Of woon je in een buitengebied?

Hier in de stad zou ik na 10 zijstraten maar liefst 1 km verder zijn gekomen :+
Ik tel vanuit de straat waar ik loop het aantal afslagen. Een beetje smokkelen natuurlijk bij straten die in een bocht lopen of dood lopen. De eerste paar keer blijf je heel erg in je buurtje, maar bij 6 a 7 kom ik al een stuk verder. Hoe kritisch je kijkt naar wat een afslag is kan je natuurlijk zelf bepalen. Soms ontdek je leuke nieuwe weggetjes.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 13-10 21:22
Vandaag de Asselronde van de Midwintermarathon van Apeldoorn gelopen. In februari lukte dit niet vanwege een blessure.
Gelukkig was het vandaag beter weer dan 3maand geleden.

Heb er een stevige trainingsloop van gemaakt, geen wedstrijd. Dat komt wel weer in februari. Met m'n dochter mee op de atb, net gefinisht binnen de 1:52 met een gem. van 4:27min/km.
Lekker gelopen al voelde ik de laatste km's wel de beentjes.

Strava: https://strava.app.link/846hTpBrf6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
wezep schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:43:
Vandaag de Asselronde van de Midwintermarathon van Apeldoorn gelopen. In februari lukte dit niet vanwege een blessure.

Heb er een stevige trainingsloop van gemaakt, geen wedstrijd. Dat komt wel weer in februari. Met m'n dochter mee op de atb, net gefinisht binnen de 1:52 met een gem. van 4:27min/km.

Wou net zeggen dat ik wel mee had willen lopen, maar je loopt net wat te hard voor mij :+

Mooie tijd hoor!

Binnenkort ook maar weer eens die kant op lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
wezep schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 21:43:

Strakke tijd hoor. Heb vandaag met nagenoeg dezelfde pace een 21,1km gelopen langs een kanaal, ook als trainingsloop. Hoop dat jij minder wind had of op zijn minst niet de keuze had gemaakt zoals ik om op terugweg met wind tegen te lopen op het moment dat het het hardste waait (meestal einde middag) 8)7

Die Midwintermarathon staat bij mij trouwens al jaren op zo'n "nog een keer doen"-lijstje maar komt er op een of andere manier maar nooit van ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Lama ik ben te vroeg opgestaan en miste wat berichten ...

Misschien maar even gaan hardlopen.

[ Voor 82% gewijzigd door Poekie op 06-05-2020 07:04 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:29
__R__ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Zo die is geleverd. Mag direct zeggen dat dit geen miskoop is. Normale stevige cap en zeer licht ademend stof aan de achterzijde. Morgenochtend gelijk maar meenemen met mijn intervaltraining.

5 min inlopen
6 * 3 minuten op 5:00-5:20 met 1 min rust.
5 min uitlopen.
Mag ik vragen waar je het petje gekocht hebt? Ik zie hem alleen langs komen op all4running...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:22

sebasd

loopt op espresso

Pfff.. Vorige week op Koningsdag tijdens een duurloop wat last gekregen van mijn hiel/enkel/achillespees (ik weet nog steeds niet waar het precies zit) en dus maar een weekje rust gehouden. Gisteravond maar weer eens een klein stukje gelopen, was nog wel wat gevoelig maar op zich ging het wel, maar vanochtend voelt het toch nog niet echt lekker..

Dan maar weer wat vaker de fiets pakken voorlopig, wil toch een beetje in beweging blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 23:16:
[...]

Wou net zeggen dat ik wel mee had willen lopen, maar je loopt net wat te hard voor mij :+

Mooie tijd hoor!

Binnenkort ook maar weer eens die kant op lopen.
Als ik je progressie en tempo's zo zie op Strava dan moet je dat wel kunnen lopen hoor! Zeker met een haas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
arvidbeheerder schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:31:
[...]

Mag ik vragen waar je het petje gekocht hebt? Ik zie hem alleen langs komen op all4running...
Ik bestel mijn kleding van Nike direct bij Nike.nl. wordt bezorgt via DPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
route99 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:58:
Mss kak je wel in bij die lagere tempos en gaat je loopstijl zo achteruit met dit als gevolg?
Reactiever lopen, hoe lastig ook bij lagere snelheid zou dat iets zijn? Kortere paslengte/ flinke arm inzet?
Je zet dan wat meer voorspanning er op ipv dat je, excusez mes mots..... als een slappe dweil loopt...
Exact! Ik heb gisteren voor de gezelligheid met mijn vrouw en oudste zoon en stukje gelopen. Ze hebben hebben beiden voor het eerst 5km aan 1 stuk gelopen, hartstikke goed natuurlijke, maar het gaat voor mijn doen nog niet erg hard, ~ 6:55/km. Normaal gesproken loop in Z2/Z3 tussen de 5:30 en 5:50/km en dan is 6:55 wel heel erg langzaam. Kon niet wennen aan het ritme en had het gevoel dat de looptechniek ook behoorlijk anders was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3_uYdwSaGA1UxMkqlvuPI06QPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ktaof4ZlGpQYnEkbqTpVWNQ7.jpg?f=user_large

Dit wordt ook bevestigd in de cijfers. Speed per heartbeat ging van ~0,067 de afgelopen week naar 0,061! Dit is 9% minder efficient. Mijn conclusie: rustig lopen kan best goed zijn, maar zorg wel dat je niet te langzaam gaat waardoor je looptechniek heel anders wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Secsytime schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:18:
[...]

Als ik je progressie en tempo's zo zie op Strava dan moet je dat wel kunnen lopen hoor! Zeker met een haas :)
Nou dan moet ik er toch bijna 10 minuten aflopen hoor. Nou was ik die week voor de Asselronde wel ziek geweest, dus iets sneller had in een ideale situatie vast wel gekund, maar ik vind 10 minuten nog een behoorlijk gat!

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk gewoon weer de 10em lopen. Ik vond die laatse 10km van de Asselronde langs de amersfoortseweg richting finish nou niet echt het mooiste deel van het parcours.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:27
InZane schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:53:
[...]

Nou dan moet ik er toch bijna 10 minuten aflopen hoor. Nou was ik die week voor de Asselronde wel ziek geweest, dus iets sneller had in een ideale situatie vast wel gekund, maar ik vind 10 minuten nog een behoorlijk gat!

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk gewoon weer de 10em lopen. Ik vond die laatse 10km van de Asselronde langs de amersfoortseweg richting finish nou niet echt het mooiste deel van het parcours.
Bedankt voor de tip. Wilde deze ook eens lopen maar idd die laatste 10k over een en dezelfde weg is niet echt motiverend. Doen we dus maar niet en bouwen zelf een route.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

InZane schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 12:53:
[...]

Het zou bijna leuker zijn om m andersom te lopen, ik heb nu 2x de Asselronde en 1x de 10EM gedaan en alle drie de keren op dat stuk Amersfoortseweg zat ik er door heen omdat het gewoon zoooo laaaang rechtdoooooor is en je nog vrij ver vooruit kan zien zodat het er lekker ingepeperd wordt. Die 10EM heeft dan nog een stukje uitstap door een woonwijk gelukkig.
Maar dat stuk aan het begin loop je langs huizen en staan er een stuk meer mensen langs de kant, denk dat dat stiekem best zou helpen. De Loolaan maakt verder weinig uit. Maar de bocht is natuurlijk wel veel scherper aan t begin, wat een fijne eindsprint (hahaha, als je die nog in je hebt) in de weg zit als je andersom loopt.
Onderschat trouwens het effect van een persoonlijke haas niet - omdat hardlopen zo mentaal is is iemand die elke meter naast/voor/achter je loopt (tenminste, afhankelijk van de wind :P ik heb een paar keer echt lieve en goede hazen gehad haha) en je er op de moeilijke stukken door sleept echt een significant verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Ik krijg net via de Nike app een melding dat er korting wordt gegeven op de Running essentials collectie. Tot 50%, dus misschien de moeite als je nog wat nodig hebt. Actie loopt tot 7 mei.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De streak (hoewel ik het nog steeds weiger zo te zien: ik neem een rustdag zodra het nodig is) duurt inmiddels 45 dagen. Gisteren voor het eerst echt een waardeloze training. Gewoon een duurloop met zes versnellingen van 30", maar m'n benen wilden niet, ik was moe en ik was er mentaal niet helemaal bij. Toch de 12km uitgelopen en gehoopt op een incident.

Nou, vandaag was compleet omgekeerd. Alles ging vanzelf ondanks dat het geen makkelijke training was: 10k elke 500m wisselen tussen net boven drempel en net onder drempel. In mijn geval 3'45/km en 4'15/km. Ik moest de rem erop houden maar de laatste kilometers gingen natuurlijk steeds iets vlotter. Resultaat: 10km in 39'30 zonder enige moeite. Met in- en uitlopen weer 18km erbij, op koers voor de 400km deze maand.

Morgen weer houten benen :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
kenneth schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 19:08:
De streak (hoewel ik het nog steeds weiger zo te zien: ik neem een rustdag zodra het nodig is) duurt inmiddels 45 dagen. Gisteren voor het eerst echt een waardeloze training. Gewoon een duurloop met zes versnellingen van 30", maar m'n benen wilden niet, ik was moe en ik was er mentaal niet helemaal bij. Toch de 12km uitgelopen en gehoopt op een incident.

Nou, vandaag was compleet omgekeerd. Alles ging vanzelf ondanks dat het geen makkelijke training was: 10k elke 500m wisselen tussen net boven drempel en net onder drempel. In mijn geval 3'45/km en 4'15/km. Ik moest de rem erop houden maar de laatste kilometers gingen natuurlijk steeds iets vlotter. Resultaat: 10km in 39'30 zonder enige moeite. Met in- en uitlopen weer 18km erbij, op koers voor de 400km deze maand.

Morgen weer houten benen :+
Wow, 400km in een maand! Respect hoor!

Ik ging met mijn loopje vanavond (pas) de 1000km grens door dit jaar.

Ging trouwens wel weer lekker vanavond. De 24s/100 mensen onder mijn hoede genomen voor 10x200m met 100m rust en als toetje 500m tempo.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:48
Wat een afstanden zeg! Ik ben hard op weg naar de 500 km dit jaar, doel was 1000 km dus zonder gekke dingen gaat dat geen enkel probleem vormen.

Vanavond een heerlijke duurloop gedaan, stond op het schema dus 14km gelopen met mijn hartslag continu rond de 150bpm. Heerlijk relaxed, tussendoor wel drie versnellingen gedaan in het bos, toen moest de hartslag weer even bijkomen maar ook dat was vlot weer geregeld. Niet moe toen ik thuis kwam, echt totaal niet, maar wel voldaan. Mooi rondje dus! Ik merkte wel dat er weer heel veel volk op de been was en het was ergens fijn om te zien dat de trainingsvelden ook weer vol stonden met jongeren. Het leven start langzaam weer op.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:51
Vanmorgen er weer eens rondje woon - thuiswerk verkeer tegenaan gegooid :+ Wat een heerlijk loopweer vanmorgen! Wind stil, opkomend zonnetje, mistbanken over de weilanden O+ En na een ruime 17 km verder nu alweer fris en wakker achter de pc voor een dagje werken. 's Morgens vroeg lopen met dit weer is echt geen staf!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tim_W
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:17
Gisterenavond een rondje van 15km gelopen. Inmiddels was het al een klein beetje afgekoeld en het was vrijwel windstil, heerlijk!

Het windstille had echter wel een nadeel... Het stikte van de muggen langs het water! Gelukkig hield m'n Tweakers Goodr bril de meeste nog redelijk tegen. 8)

Verder halverwege m'n rondje spontaan besloten om een mini segmentje aan te vallen. Ik had al eens gezien dat hier nog niet veel gelopen was en ook nog niet zo scherp stond, moest lukken dus. Thuis op de Strava app gekeken wat het resultaat was en tot mijn verbazing geen segment op de route gelopen. Nog eens goed kijken, blijkt dat ik de verkeerde weg was ingeslagen, sprintje voor niets gedaan dus. :+

Over segmentjes gesproken, waar is @Tinusvolkel gebleven?

Strava Garmin 265

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Vanmorgen ook de wekker gezet voor een rondje. De laatste tijd loop ik vaker 's ochtends zodat ik overdag de tijd die ik niet hoef te werken thuis kan blijven. Met de (kortere) duurlopen was dat goed te doen, maar vandaag moest ik 10x 150 meter versnellen heuvel op. Beviel prima op de nuchtere maag! Ik woon in de betuwe en behalve de dijken is het hier zo plat als een pannekoek. En ik kon geen dijkopgang vinden die lang genoeg is. Dus iets verder gelopen richting de Martinus Nijhofbrug (A2 over de Waal richting Zaltbommel). Zwaar, maar wel heel leuk!

Garmin vindt het allemaal Productive en Balanced, dus ik ben tevreden :-).

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Tim_W schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:20:
Gisterenavond een rondje van 15km gelopen. Inmiddels was het al een klein beetje afgekoeld en het was vrijwel windstil, heerlijk!

Het windstille had echter wel een nadeel... Het stikte van de muggen langs het water! Gelukkig hield m'n Tweakers Goodr bril de meeste nog redelijk tegen. 8)

Verder halverwege m'n rondje spontaan besloten om een mini segmentje aan te vallen. Ik had al eens gezien dat hier nog niet veel gelopen was en ook nog niet zo scherp stond, moest lukken dus. Thuis op de Strava app gekeken wat het resultaat was en tot mijn verbazing geen segment op de route gelopen. Nog eens goed kijken, blijkt dat ik de verkeerde weg was ingeslagen, sprintje voor niets gedaan dus. :+

Over segmentjes gesproken, waar is @Tinusvolkel gebleven?
As we speak, in de wachtkamer bij de huisarts, m’n enkel die ik verzwikt had leek heel snel te genezen maar kwam er later achter dat ik hem niet goed krom kan doen waardoor ik vooral bij de normaal wandelen pijn krijg aan m’n voet...

Dus toch maar even de de dokter... hoewel ik er door het hele Corona gebeuren veel te lang mee rond heb gelopen...

Maar nu wachten en ben benieuwd wat de dokter te zeggen heeft.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Heb een instabiele enkel, en mag de komende 3 weken niet hardlopen en moet wat oefeningen doen...
Als het daarna nog niet over is dan moet ik naar de fysio.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Tinusvolkel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:46:
[...]

As we speak, in de wachtkamer bij de huisarts, m’n enkel die ik verzwikt had leek heel snel te genezen maar kwam er later achter dat ik hem niet goed krom kan doen waardoor ik vooral bij de normaal wandelen pijn krijg aan m’n voet...

Dus toch maar even de de dokter... hoewel ik er door het hele Corona gebeuren veel te lang mee rond heb gelopen...

He bah :( Hier herstelt de enkel goed, maar blijft nog wel wat stijf. Gelukkig niet op een cruciale plek voor lopen of joggen, tenminste, zo lijkt het.
Ik barst nog wel van de onzekerheid over m'n knie, en het oefeningen doen is weer lekker versloft.

Maar goed, het is thuis ook echt gekkenhuis, met name door een halve soapserie wat betreft het werk van mijn vrouw. Een week geleden nog werd 2/3 van haar workshops geschrapt, intussen zijn mensen de laan uit gestuurd, is de aankondiging gedaan dat ze toch weer 2 van de 3 workshops fysiek mag gaan starten zodra het van de overheid mag, én heeft ze een aanbod om een workshop over te nemen :P

Dit alles gepaard met wel/geen kinderopvang (want zonder toeslag kan praktisch al het geld dat ze verdient direct naar de opvang) maakt het verrot onduidelijk allemaal.

Ikzelf zit mentaal gelukkig best goed! Krijg het eigenlijk wel goed voor elkaar om positief te zijn en te reageren op constructieve of creatieve manieren. Dus yeah, dat is tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Ai, dat is balen @Tinusvolkel, een voorspoedig herstel toegewenst!

@AppieR en/of andere, ik zit er ook aan te denken om eens doordeweeks 's ochtends vroeg te gaan lopen. Nu lees ik dat je dat op nuchtere maag doet, eet/drink je helemaal niets vooraf?

Strava Garmin 265

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieR
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-06 10:56
Tim_W schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:18:

@AppieR en/of andere, ik zit er ook aan te denken om eens doordeweeks 's ochtends vroeg te gaan lopen. Nu lees ik dat je dat op nuchtere maag doet, eet/drink je helemaal niets vooraf?
Volgens mij moet je uitvinden wat voor jou het beste werkt. Tot een jaar geleden kon ik niet lopen zonder darmklachten als ik in de 2 uur voor de training iets gegeten had. Bleek dat mijn darmen langzaam door een tumor verstopt raakten :F Vorig jaar geopereerd en nu is de uitgang weer vrij. Ze gaven aan dat het ongeveer een jaar nodig heeft om te normaliseren en dat klopt wel redelijk.

Ik probeer nu welke loopjes er goed gaan op een nuchtere maag (alleen een glas water). Vandaag dus een wat intensievere training en heb ook nog geen energietekort gemerkt. Langere duurlopen neem ik wel een boterham van tevoren, maar wel minder dan ik normaal zou eten als ontbijt.

Garmin Fenix 6XPro + HRM-Run | hardlopen | Garmin Connect | RopaRun Team 264

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik drink meestal wel een glas water anders krijg ik echt een vieze smaak in m'n mond (en je hebt daarvoor natuurlijk een uur of 6-8 niks gedronken dus wat weinig vocht in je lichaam). Heb vrij grote afstanden nuchter afgelegd. Gaat altijd prima. Snelheidswerk gaat iets moeilijker dan niet nuchter maar dat kan ook tussen m'n oren zitten.

@Tinusvolkel sterkte :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:22

sebasd

loopt op espresso

Als ik 's ochtends vroeg loop, dan meestal op een groot glas water en een handje rozijnen of zo. Als ik langer dan 15km ga dan neem ik nog iets mee, kleine fruitreep of zo. Dat werkt tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
Bedankt @AppieR & @Poekie, ik ga het aankomende week gewoon eens proberen.

Ik begrijp dat het per persoon kan verschillen, maar even een glas water en een relatief klein rondje van 6-7km moet vast lukken. Ben benieuwd of het eerder opstaan en direct lopen bevalt of niet.

Dat wordt volgende week 's ochtends vroeg eerst nog wel even vermannen om daadwerkelijk te gaan. :+

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Rustige loopjes van 10-15km gaan hier ook wel prima op een nuchtere maag.
Mocht ik nou 20+ km gaan lopen en/of intervallen, dan eet ik wel wat van tevoren, maar nog steeds niet heel veel. Meestal is het dan een banaantje of een krentenbol oid.

Zit trouwens met smart op berichtgeving vanuit de AV te wachten. Wil wel weer eens een keer op de baan trainen binnenkort!

[ Voor 20% gewijzigd door InZane op 08-05-2020 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Ik loop 5-7 dagen in de week 's ochtends rond 5:30. Maar lopen op een nuchtere maag is niet iets wat ik zou aanraden, zeker niet als je een kwaliteitstraining gaat doen. Zelf eet ik altijd een dadelballetje of een Nakd reepje 5-10 minuten voor het lopen aan. Dit zijn goede koolhydraten, een mix van lange en korte energie.

Bij lange trainingen (20+ km) zorg ik ook voor gels onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_W
@sebasd @InZane & @Secsytime ook bedankt voor de tips!

Ik ben aanvankelijk van plan om eerst gewoon eens met een simpel klein rondje te beginnen. Dit dan een paar keer de komende week om zo te zien of #teamochtend bevalt of niet.

Mocht dat inderdaad zo bevallen dat ik mijn complete doordeweekse schema daar heen wil verhuizen dan zal ik eens wat gaan experimenteren met iets kleins eten t.b.v. wat extra energie voor de zwaardere trainingen.

Strava Garmin 265

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Langzame energie eten 5-15 minuten voor je gaat lopen heeft toch weinig zin als je minder dan iets van een uur weggaat? Dan is hetgeen je gegeten hebt toch nog niet verteerd?
Snelle energie snap ik wel, maar ook dan is het voor een kort loopje volgens mij niet zo nuttig behalve mentaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert74
Ik heb vorig jaar in de zomer regelmatig gelopen rond 6:40. Mooie sfeer, koel, rustig en soms de mist nog over de velden. Meestal alleen op een glas water.

Nuchter lopen ging goed, mits rustig tempo. Als de intensiteit wat hoger lag, bijvoorbeeld wind tegen of een kleine helling, heb ik wel eens sterretjes gezien i.v.m. suikergebrek. (verklaarbaar doordat er meer snelle suikers gevraagd werden). Was prima op te lossen door van te voren even een banaan te eten.

Ook regelmatig gehad dat ik te snel vanuit bed ging lopen. Hierdoor kwam mijn hartslag niet snel genoeg op gang. Ook logisch omdat het lichaam letterlijk even wakker moet worden. Op te lossen door een kop espresso met een schep suiker. Cafeïne zorgt er o.a. voor dat het hart en bloedsomloop geactiveerd wordt.

Ik ga het zeker weer doen als het weer erg warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 10:26
Hey allen! Ik loop gemiddeld 3x per week (afstand: 6km, sneldheid: 4:45 per km) en heb wat problemen met m'n loophouding. De tips in de TS en genoemde website met loopoefeningen probeer ik als warming-up te doen, maar zodra ik begin met mijn training verval ik in een oud patroon (gespannen, knieen die elkaar soms raken, holle rug/heup gekanteld en idee dat mijn bilspieren niet genoeg gebruik).

Ik heb teruggezocht in deze topic reeks en de tips van @Valorian nu een aantal maal geprobeerd tijdens het rennen:
wat mij helpt om lichtvoetiger te lopen is:
- lichte spanning op buikspieren houden (en proberen romp recht te houden)
- blijven letten op juiste arm-inzet/zwaai, ook bij laag tempo. Dat helpt je romp ook recht te houden / stabiliseren.
- waar mogelijk: iets mee kniehef (helpt iets minder “ingezakt” te lopen.
Kunst is niet om op bovenstaande drie zaken te letten als je gaat lopen. Kunst is om er op te letten als je al even onderweg bent en moe wordt, want juist dan ga je inzakken/lomper lopen. Eigenlijk zou je een reminder moeten zetten die elke 15 min even een seintje geeft met “let op je loophouding”
Het lijkt dan steeds heel even beter te gaan, waarna ik weer in het oude patroon verval.

Ik ben er van bewust dat een loophouding niet iets is wat je 1-2-3 kunt veranderen. Nu ben ik benieuwd wat voor andere hier goed helpt om jezelf aan je loophouding te herinneren 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-10 11:41
Wat helpt voor je loophouding is actief gecorrigeerd worden en het doen van loopscholing. Heel veel nadenken over allerlei verschillende aspecten van de loopcyclus tegelijk is niet te doen.

---

Ik ben de laatste tijd op zich wel lekker aan het lopen. De gemiddelde Nederlander beweegt minder dan gebruikelijk blijkbaar, maar ik ben dubbel zo druk op werk en dubbel zo veel aan het bewegen. Laatst een 6,4km 'wedstrijd' @3:32 de kilometer en m'n tempotrainingen gaan okee. Alleen helaas geen Roparun dit jaar (vorig jaar 75km @3:48/km gemiddeld + twee maanden herstel, omg wat een hel).

Vanmorgen een tempo-duurtraining gedaan maar dat ging niet zo lekker :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yc30RfCryvPusvX7HG6e-NV0Yjo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mCJn27EaMWBtEKvYP4RtDLBi.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:50
Leuke variant op een progressieve loop :+

What happend?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krylinck
Tank leeg. C'est la vie denken we dan maar. Moest nog wel ff opletten om niet teveel te slacken want ik had een meeting :p was nog net precies op tijd haha.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 08:39
Jaer288 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:39:
Hey allen! Ik loop gemiddeld 3x per week (afstand: 6km, sneldheid: 4:45 per km) en heb wat problemen met m'n loophouding. De tips in de TS en genoemde website met loopoefeningen probeer ik als warming-up te doen, maar zodra ik begin met mijn training verval ik in een oud patroon (gespannen, knieen die elkaar soms raken, holle rug/heup gekanteld en idee dat mijn bilspieren niet genoeg gebruik).
Ik heb nooit loopscholing gehad, dus daar kan ik niet uit putten. Wel triggerde ik even op de laatste zin. Ik doe de laatste tijd overdag (je moet wat van het hele dag achter een bureau zitten) zo af en toe wat squats. Daar krijg ik in m'n bovenbenen en billen meer spierpijn van dan het hardlopen. Naast dat het bloed er weer even van gaat stromen, zal er dus ook wel iets aan spierontwikkeling plaatsvinden. Wellicht is dat ook nog een idee om te doen?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:51
Tinusvolkel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:46:
[...]

Ik zou eigenwijs doen en direct de fysio bellen en niet 3 weken wachten. Anders lig je er straks zo 6 weken of langer uit...

[ Voor 4% gewijzigd door Roadman op 08-05-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Ik heb nog even een vraag over de app strava ik heb een hardloopschema gekregen voor beginners op papier is het mogelijk om dat schema in strava te zetten of een andere app mischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
legioen12 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:11:
Ik heb nog even een vraag over de app strava ik heb een hardloopschema gekregen voor beginners op papier is het mogelijk om dat schema in strava te zetten of een andere app mischien?
Wat verwacht je precies? Dat je tijdens het lopen aanwijzingen krijgt bijvoorbeeld of puur als reminder voor wanneer je weer moet?

Met de betaalde optie kan je wel een schema laten maken (op basis van doelstellingen) maar ik heb niks gezien wat er op lijkt dat je zelf een schema handmatig er in kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 09:50
legioen12 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:11:
Nee, strava biedt deze functionaliteit niet. Deze trackt puur wat je doet/gedaan hebt, deze geeft geen sturing in wat je moet doen.
Wat je zoekt is een app die om kan gaan met custom workouts of intervallen. Niet helemaal mijn wereld, maar ik weet dat Runkeeper dit in ieder geval kan. Maar er zijn er ongetwijfeld nog tal.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Roozzz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:08:
Leuke variant op een progressieve loop :+

What happend?
Te hard begonnen denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 10:26
Freeaqingme schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:45:
[...]
Ik heb nooit loopscholing gehad, dus daar kan ik niet uit putten. Wel triggerde ik even op de laatste zin. Ik doe de laatste tijd overdag (je moet wat van het hele dag achter een bureau zitten) zo af en toe wat squats. Daar krijg ik in m'n bovenbenen en billen meer spierpijn van dan het hardlopen. Naast dat het bloed er weer even van gaat stromen, zal er dus ook wel iets aan spierontwikkeling plaatsvinden. Wellicht is dat ook nog een idee om te doen?
Thanks! Ik zit inderdaad ook de hele dag achter het bureau, dus tussendoor wat setjes squats is een goed idee. Maakt de overgang tussen hele dag zitten en een training ook minder groot. Nogmaals bedankt, dit ga ik proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• legioen12
Shinji schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:15:
[...]

Wat verwacht je precies? Dat je tijdens het lopen aanwijzingen krijgt bijvoorbeeld of puur als reminder voor wanneer je weer moet?

Met de betaalde optie kan je wel een schema laten maken (op basis van doelstellingen) maar ik heb niks gezien wat er op lijkt dat je zelf een schema handmatig er in kan zetten.
meer een reminder idd zodat ik weet wat ik moet doen idd
Roozzz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:16:
[...]

Nee, strava biedt deze functionaliteit niet. Deze trackt puur wat je doet/gedaan hebt, deze geeft geen sturing in wat je moet doen.
Wat je zoekt is een app die om kan gaan met custom workouts of intervallen. Niet helemaal mijn wereld, maar ik weet dat Runkeeper dit in ieder geval kan. Maar er zijn er ongetwijfeld nog tal.
Bedankt voor reactie ik ga naar Runkeeper kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
Secsytime schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Te hard begonnen denk ik :+
Mwa, rond de 19 op de 5km is geen extreem hard begin. Had sowieso niet goed gegeten en gedronken... en heb afgelopen nacht tot 2 uur gewerkt.

Natuurlijk was het makkelijker geweest om rustiger te lopen, maar dat was niet het type training wat ik vandaag moest lopen. :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
@legioen12 Mogelijk is het nog een stap te vroeg omdat je nu begint met opbouwen, maar bij een Garmin horloge kun je workouts inplannen (je kan zelfs de Garmin Coach inschakelen die het schema voor je maakt). Via de atletiekvereniging krijg ik de schema's altijd doorgestuurd met daarop de workouts. Die maak ik vervolgens op de computer aan op Garmin Connect en ik plan ze via de agenda in. Werkt top! Daardoor kan ik ook op de weg goed trainen zonder begeleiding van de trainer, zeker nu met corona handig. Ik heb bijv. ook tempo doelen ingevoerd (bijv. lopen tussen 5:00 en 5:15 min/km), werkt erg prettig vind ik.

Als je meer info wil over sporthorloges kun je in het daarvoor bestemde topic spieken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
@Jaer288 Mijn belangrijkste tip is denk ik niet op alles tegelijk willen letten, dat lukt toch niet. Ik train bij de vereniging en als ik op het een lette, liet ik het ander wat versloffen, en vice versa. Tegelijk lukte dus helemaal niet, dan werd het van alles net niets. Ik zou dus bepalen waar je mee wil beginnen, wat mij betreft begint het bij een rechte loophouding. Dus rug recht en buikspieren licht aanspannen, daarmee pak je heel veel van je punten al aan. Probeer inderdaad te voorkomen dat je te gespannen gaat lopen, het moet wel relaxed blijven. Toen ik heel druk bezig was om aan mijn voetlanding te werken deed ik dit in het begin door bij tempo's af te wisselen: dus bij eerste tempo wel met andere voetlanding, tweede niet, derde wel, etc. Wellicht dat je zoiets kan inpassen in je training? Kan ook eerste 500 meter wel, tweede 500 meter niet, etc.

Aanvullend: op onze training maakte mijn trainer een filmpje toen we begonnen en twee maanden later deed hij hetzelfde, mooi om te zien voor jezelf omdat je progressie ziet maar ook aandachtspunten kan aanwijzen. Veel telefoons kunnen al slowmotion filmen, ideaal voor dit doel. Je moet alleen even iemand vinden die het voor je wil filmen (of bij Action of iets dergelijks een goedkoop grondstatief op de kop tikken).

Ik hoop dat het je helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
Arjan90 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:58:
@legioen12 Mogelijk is het nog een stap te vroeg omdat je nu begint met opbouwen, maar bij een Garmin horloge kun je workouts inplannen (je kan zelfs de Garmin Coach inschakelen die het schema voor je maakt). Via de atletiekvereniging krijg ik de schema's altijd doorgestuurd met daarop de workouts. Die maak ik vervolgens op de computer aan op Garmin Connect en ik plan ze via de agenda in. Werkt top! Daardoor kan ik ook op de weg goed trainen zonder begeleiding van de trainer, zeker nu met corona handig. Ik heb bijv. ook tempo doelen ingevoerd (bijv. lopen tussen 5:00 en 5:15 min/km), werkt erg prettig vind ik.

Als je meer info wil over sporthorloges kun je in het daarvoor bestemde topic spieken.
bedankt voor de tip ik ga er naar kijken kan dat met polar ook dat je weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@Arjan90 De intervalopties zijn inderdaad wel fijn bij Garmin. Als je een simpele interval loopt (gewoon '6x 1000m met 400m rust' ofzo dan is het overigens het snelste om die direct op je horloge even in te voeren. Alleen met meerdere verschillende tempoblokken moet je inderdaad even via app of computer werken.

@legioen12 Als het een moderne polar is en je hebt ook een app op je telefoon en een account bij het polar platform (waar ik zelf geen ervaring mee heb) dan moet dat vrijwel zeker kunnen. Even google'n op je polar-variant + interval en je bent er snel achter ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:58
Jaer288 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:39:

Ik heb teruggezocht in deze topic reeks en de tips van @Valorian nu een aantal maal geprobeerd tijdens het rennen:

[...]

Het lijkt dan steeds heel even beter te gaan, waarna ik weer in het oude patroon verval.

Ik ben er van bewust dat een loophouding niet iets is wat je 1-2-3 kunt veranderen. Nu ben ik benieuwd wat voor andere hier goed helpt om jezelf aan je loophouding te herinneren 8)
Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat je al goed bezig bent.

Ik zou wel je tempo iets terugschroeven. Dat lijkt me een behoorlijk snel tempo om met beperkte techniek te lopen. Dan kun je mogelijk ook meer aandacht verschuiven naar je houding.

Daarnaast raad ik je aan om ook oefeningen te doen. Knieën die elkaar raken geeft een instabiliteit en/of gebrek aan mobiliteit aan. Hip bridges en squats zijn een goed begin maar er zijn genoeg andere oefeningen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_W
Leuke actie bij All4running voor de liefhebber.

Maand lang Hoka schoenen uitproberen met mogelijkheid om je geld terug te krijgen als ze niet bevallen.

https://all4running.nl/bl...ing+%23161+-+HOKA+ONE+ONE

Strava Garmin 265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:58
Op zoek naar een goede backpack? Raidlights van 5 tot 25 liter inhoud, 48-60% korting:
https://www.outletinn.com/deals/outletinn/4038/

[ Voor 58% gewijzigd door TheOmen op 09-05-2020 13:19 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 20:31
Tim_W schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 11:48:
Leuke actie bij All4running voor de liefhebber.

Maand lang Hoka schoenen uitproberen met mogelijkheid om je geld terug te krijgen als ze niet bevallen.

https://all4running.nl/bl...ing+%23161+-+HOKA+ONE+ONE
Let wel op, je krijgt niet al je geld terug ;-) Zie ook de actievoorwaarden

"Als van de mogelijkheid gebruik wordt gemaakt om de gebruikte schoenen te retourneren, dan gelden de reguliere twee retouropties van All4running: de klant kiest ofwel voor terugbetaling in de vorm van shoptegoed (kosteloos) ofwel voor terugbetaling via de oorspronkelijke betaalmethode (retourkosten: € 3,95)."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __R__
TheOmen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 12:07:
Op zoek naar een goede backpack? Raidlights van 5 tot 25 liter inhoud, 48-60% korting:
He Jeroen..... :P

Je linkt naar een pagina waar je ingelogd was. We hebben nu je wachtwoord niet maar wel je email adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:58
__R__ schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 13:15:
[...]

He Jeroen..... :P

Je linkt naar een pagina waar je ingelogd was. We hebben nu je wachtwoord niet maar wel je email adres
Argh...mijn fout, ik pas m aan.
Dank voor de oplettendheid!

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Eerder deze week kwam het pakketje Spring-energy binnen. Beetje knullig een generiek bruin doosje - alsof het van ebay komt en niet netjes in een bedrijfsdoosje. Maar goed, wel stevig verpakt. Ziet er netjes uit. Ben benieuwd.

Gisterenavond wilde ik een rondje van 16km doen, met trailrunvest (Salomon 5liter) met water er in en mn poles op de rug. Omdat ik uiteindelijk toch met dat ding moet hollen, kun je maar beter ermee oefenen was de gedachte. Oogt een beetje mallotig, met stokken over de dijk, maar vooruit.

De dag; uitgeslapen, ontbijt, Hornbach schroefjes kopen, lunch, pakking aan de motor vervangen, opruimen, afwas, koken. Diner was een kant-en-klaar stoofpotje met witte rijst. Normaliter voor 2 personen. Alles opgegeten...

Nu ben ik dit jaar 8 kilo zwaarder geworden, hoewel ik het nergens zie. geen vetrol, gen manboobs. Voel me wel sterker, dus t valt wellicht mee, maar ergens denk ik wel dat ik teveel eet. Geen frisdrank, geen snoep.

Enfin, ik 2 uur gewacht na het eten en om 1930 liep ik de straat uit. Mijn hr hoger dan normaal! Eerst dacht ik door het extra gewicht van het trailvest. Na 3.5km hing ik trillerig aan de boom. Hongerklop! Helemaal slap, licht in het hoofd. Even zitten, 2 jellies van Decathlon én een nieuwe Spring enery speednut gel erin.. en toen ging t weer. HR ging naar een normaal tempo voor mn pace, ik trok bij en heb nog 10 km rustig gelopen.

Ik heb dit zeer vaak, en ben daar zo klaar mee. Als ik normaal dineer overdag niks geks doe hoe kan ik dan zó flauw worden zo snel. Iemand hier een goede ingeving over?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In de maaltijd die je had gegeten, zaten daar (voldoende) koolhydraten in? Hongerklop lijkt mij heel onwaarschijnlijk als je recent een maaltijd hebt gegeten. Ik zou eerder denken dat je lichaam misschien nog volop bezig is met het verwerken van de maaltijd ipv hongerklop. (zelf houd ik altijd 3 uur aan als periode na een grote maaltijd)

Overigens 3 gelletjes in 1x nemen lijkt mij ook wat veel, je lichaam kan maar een beperkte hoeveelheid koolhydraten verwerken. Als zoiets weer gebeurd zou ik kiezen voor 1 gelletje en 5 min rust, dan weer beginnen en 15 minuten later pas een volgende pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 13-10 09:29
Hier gisteren ook een slechte dag, hr 20 slagen hoger dan normaal aan het einde van de duurloop. Was volgens mij het weer en te weinig drinken.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Laatst online: 04-10 16:26
Taigu schreef op zondag 10 mei 2020 @ 09:44:
Hier gisteren ook een slechte dag, hr 20 slagen hoger dan normaal aan het einde van de duurloop. Was volgens mij het weer en te weinig drinken.
Eerste echte warmte is altijd de 'ergste' vind ik en ik denk dat bij de meesten de HR wat omhoog gaat. Gisteren wel kunnen gaan lopen in een schaduwrijk bos met veel rustige single tracks. Goede keuze geweest, als ik afga op andere verhalen van lopers/fietsers gisteren.

Gisteren was de luchtvochtigheid ook behoorlijk laag. Zweet je dan effectief minder of verdampt je zweet dan gewoon veel sneller.. In het geval van het laatste is dat wel verraderlijk om niet voldoende bij te drinken onderweg of achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:48
Ik had juist vanmorgen heel veel moeite om vooruit te komen. Normaliter draai ik mijn hand niet om voor 15 kilometer maar vanmorgen had ik ja 11 er al schoon genoeg van. Hoofdoorzaak was volgens mij dat het erg benauwd was / is vanmorgen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 21:49
Blomminator schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:00:
Enfin, ik 2 uur gewacht na het eten en om 1930 liep ik de straat uit. Mijn hr hoger dan normaal! Eerst dacht ik door het extra gewicht van het trailvest. Na 3.5km hing ik trillerig aan de boom. Hongerklop! Helemaal slap, licht in het hoofd. Even zitten, 2 jellies van Decathlon én een nieuwe Spring enery speednut gel erin.. en toen ging t weer. HR ging naar een normaal tempo voor mn pace, ik trok bij en heb nog 10 km rustig gelopen.

Ik heb dit zeer vaak, en ben daar zo klaar mee. Als ik normaal dineer overdag niks geks doe hoe kan ik dan zó flauw worden zo snel. Iemand hier een goede ingeving over?

Thnx!
Hmmm, hongerklop lijkt me zéér onwaarschijnlijk gegeven je verhaal. Hooguit dat je maag/darmsysteem nog teveel met dat stoofpotje bezig was. Maar dan loop je niet na die suikerboost zo weer weg, dat inconsequent. Wederom "we-zijn-geen-doktoren-hier-alert", maar zou toch ff je bloedwaardes laten meten, aangezien je het vaak hebt. Speculaties over wat het kan zijn vind ik nogal tricky bij je symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:29

m-vw

Dus?

Denk dat we allemaal wat last hebben van de weers omslag. Bij mij was gisteren na 10km de pijp echt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:47

Rudedadude

Maybe we were born to run

Blomminator schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:00:

Thnx!
Klinkt meer als een soort sugar-crash. Ik heb dat om de zoveel tijd ook dat ik na 5km een soort van instort (ademhaling snel omhoog om op hetzelfde tempo te blijven, slap gevoel), dan 3km in de overlevingsstand moet en dat het daarna eigenlijk weer min of meer over gaat. Heb ik wel eerder last van als ik meerdere dagen achter elkaar loop trouwens. Ik kan het niet helemaal duiden, maar voeding en mate van inspanning hebben er mee te maken (gebeurt sneller bij hogere inspanning)

Gisteren heb ik overdag 17,5km door de zon gelopen, ik vind het eigenlijk wel lekker. Singlet was niet nat toen ik weer terugkwam, wat kan betekenen dat alles verdampte zodra het er uit kwam :) Ook niet heel snel gelopen overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Rudedadude op 10-05-2020 11:20 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Volgens mij ben ik vorige week iets te diep gegaan waardoor de trainingen deze week niet zo lekker liepen. Merkte het aan de Vo2 die per training aan het zakken was. Daarnaast viel het me op dat ik bij aanvang van een loop een performance condition van +3, en tegen het einde van de loop -4 had. Ook last van zware bovenbenen en ademhaling niet helemaal onder controle.

Training van afgelopen donderdag overgeslagen en gisteren een simpele loop van 5km. Vandaag staat er een DL van 16km op het programma, maar merk dat ik me er echt toe moet dwingen om de hardloopkleren aan te doen :).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arjan90
@Blomminator je hebt van tevoren heel veel gegeten zeg je, heb je niet gewoon een suikerdip gehad? Als je een kant en klaar maaltijd eet voor 2 personen begrijp ik niet helemaal hoe je dat normaal dineren noemt? Dat is dan toch wel veel eten? Ik merk dat eten e.d. bij mij altijd wel veel effect heeft op mijn training, dus moet wel rekening houden met normale porties eten. Als ik teveel eet bekoop ik dat gelijk met bijvoorbeeld zijsteek of moeizaam lopen. Lasagne is bijvoorbeeld geen goede combinatie met lopen. Toetje zoals yoghurt laat ik vaak staan, dat doe ik na het lopen.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:45
10-05. Marathondag! De 1e!

(Achtergrondinformatie: normaal zou vandaag de marathon van Leiden gehouden worden, maar die is afgelast. Aangezien ik er al zo lang voor train wilde ik hem toch lopen.)

Vanmorgen onverwacht al 5 vrienden en familie die me 'afschoten' en onderweg heb ik altijd minstens 3 man op de fiets om me heen gehad, en op het eind een sliert van 20 vrienden / familie die me aanmoedigden. En hell, dat was nodig. Wat was het ongelooflijk zwaar. Benauwd. Op de 26km kreeg ik last van de warmte, want toen deed de zon ook nog vrolijk mee. En op de 32km was mijn water op - veel sneller dan verwacht. Gelukkig was er reservewater. De man met de hamer deed ook vrolijk zijn werk vanaf de 30km.

Mijn benen voelen als appelmoes, maar ik heb hem wel uitgelopen. Waarbij een paar keer wel heel erg sterk de nadruk lag op lopen O-) . Anyway, 3:48. Strava de pava. Ik heb 200m verder gelopen want daar had familie een heuse finish voor me gemaakt :)

Had het sneller gekund? Vast, met andere omstandigheden. Maar ik ben hier blij mee :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TFOfiUr.png
(Ergens op de 10km ofzo)

Vervolg? Geen idee. Momenteel is de koelkast al ver..

[ Voor 19% gewijzigd door Nat-Water op 11-05-2020 10:43 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Arjan90 Nee, het was een normale portie uit een 2-persoonszak met 1persoons kant-en-klare rijst. Dus zou redelijk normaal moeten zijn. Give or take een beetje.

Ik ga met @Rudedadude dat het een sugarcrash was. Ik heb dit vaker gehad. Na flinke inspanning (halve triatlon) kwam ik redelijk oke over de finish. Nam wat lekkers en een colaatje en HUP, half uur later ben ik out gegaan. Meermalen voorgekomen, helaas. De warmte zal ook zeker van invloed zijn, dan had ik eigenlijk nog niet bedacht. @Frenz64 Ik heb al 3x een agenda bijgehouden en bij een sportdietiste geweest (3 verschillende) en daar kwam weinig concreets uit. Behalve dat het inderdaad soms vreemde waarde geeft...

@Kawaii Ik zal er eens induiken. Ik denk dat ik niet zo goed draai op rijst. (spelt)pasta gaat vaak beter. Rijst vliegt door t systeem lijkt wel.
Het waren 2 jellies (van die halve powerbars/gel/gummy achtige dingen van de Decathlon) en dus eentje van Spring Energy. Dit al lopend rustig opgegeten. En na enkele minuten ging het zonder problemen beter. HR omlaag en nog 10 km relaxed gehobbeld. En de rest van avond ook geen last. Lekkere douche, boek erbij, kop thee. Dus ook geen dip erna gehad.

Al met al nog vaag en vandaga met moederdag heeft mn moeder het ook gehad (als kind al, met zelfs tot in stuipen aan toe situaties - en nog last van). Dus mogelijk lijkt ik mijn moeder...

Boek in kwestie trouwens een aanrader: Training for the Uphill Athlete Stukje van gelezen en ik ben wel enthousiast erover. Meer mensen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Blomminator schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:22:
@Arjan90

Boek in kwestie trouwens een aanrader: Training for the Uphill Athlete Stukje van gelezen en ik ben wel enthousiast erover. Meer mensen ervaring mee
Geen ervaring met dat boek. Maar ik heb wel het andere boek van Steve House: Training for the new alpinism. Erg mooi boek ook. Denk veel overeenkomsten met de iets later uitgekomen Uphill Athlete variant. Ik gebruik het wel iets meer als 'bladerboek' dan dat ik er echt een alpine-training voor mijzelf uit haal overigens. Maar de hoofdstukken over fysiologie vond ik ook erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Valorian Ja die lijkt mij ook tof. Zeker omdat ik toch ook weer graag de bergen in wil. Maar met het oog op de trailruns nu leek dit mij handiger. Ik heb wel een e-book en dat bladert ruk. Dus ik "lees" wel echt hoewel het voor mn gevoel ook zeker meer een bladerboek is.
Maar 30 of 10 euro... En een klein huis. Dan maar niet bladeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Nou, onze AV gaat vanaf morgen weer trainingen organiseren. Het zal mij benieuwen hoe ze de 1.5 meter afstand willen behouden, met groepen groter dan 10 worden we gesplitst maar laten we wel wezen, dan is er echt niet voldoende ruimte om in te halen op de baan. Call me skeptic. Maar, evengoed wel heel veel zin om weer te gaan trainen. Maar helaas, keelpijn doordat ik gisterochtend met lopen geen drinken meehad, dus ik mag nog niet!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

UdiBenLudi schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:13:
[...]

Heb je misschien een linkje van die route? Woon zelf vlakbij en ren regelmatig in het Montferlandse bos (behoorlijk stoffig momenteel). Misschien kan ik een deel van die route voor mijzelf gebruiken :).
Ik heb gisteren de MST Toppenroute gelopen bij Montferland, die GPX is op hun website te downloaden.
@Rudedadude Leuk die 50k met 1000D+ maar ik kan die niet bij die jongen downloaden. Is dit een tweaker? Want ik nodig niet lukraak mensen uit voor een connectieverzoek op Strava. :p
Anders ga ik wel een avondje op afstandmeten zitten de route na te maken, met wat muziek op.

Mijn loopje gisteren stond ik teken van twee challenges. De eerste van Viking outdoor, daar zijn iets van 250 waypoints in het land uitgezet waar je een rondje van kan lopen om er langs te komen. Je maakt een selfie op de juiste plek en plaats een berichtje op hun FB pagina daarvan. En je logt de waypoints in een Google spreadsheet. Inmiddels hebben wij (mijn vrouw doet ook mee) 27 stuks gevonden, snel gaat het niet maar het is leuk om eens ergens anders te lopen.

Daarnaast doen we mee met The Great Virtual Race Across Tennessee, iets meer dan 1000km hardlopen tussen 1 mei en 31 augustus. Georganiseerd door Lazarus Lake bekend van de Barkley Marathons. Ik log zelf in een spreadsheetje mijn kilometers waarbij ik ook de gemiddelde afstand waar ik op die dag in totaal op zou moeten zitten. Met iets meer dan 8km per dag leek dit uitdagend maar als het goed zoals ik nu loop wordt het geen probleem. Ja, die 36km van gisteren hielpen best mee. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Arjan90 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:28:
Nou, onze AV gaat vanaf morgen weer trainingen organiseren. Het zal mij benieuwen hoe ze de 1.5 meter afstand willen behouden, met groepen groter dan 10 worden we gesplitst maar laten we wel wezen, dan is er echt niet voldoende ruimte om in te halen op de baan. Call me skeptic. Maar, evengoed wel heel veel zin om weer te gaan trainen. Maar helaas, keelpijn doordat ik gisterochtend met lopen geen drinken meehad, dus ik mag nog niet!
Bij ons ook weer gestart deze week met dezelfde regels. Sorry, maar ik kijk het echt nog even aan. Wat is er gebeurd met hardlopers die je 5 meter moet mijden vanwege zweet etc? Hele analyses en waarschuwingen kwamen er voorbij een maand geleden.

Prima als mensen nu willen 'experimenteren', maar ik houd het deze maand sowieso nog even vol in mijn eentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Leuk dat je dat onderzoek aankaart. Zover ik het begrepen heb was dit inderdaad een serieus onderzoek maar normaal krijgt een onderzoek eerst een peer review zodat het zeker is dat het onderzoek deugt. In dit geval heeft de onderzoeker in kwestie zich voor die peer review zich al laten interviewen en dat interview is dus uitgebracht. Ik begrijp dat over deze gang van zaken wel wat commentaar was en ook dat er inhoudelijk wel wat punten werden aangekaart. Jammer genoeg heb ik even die linkjes niet voorhanden, destijds op de telefoon wat opgezocht.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Webgnome schreef op zondag 10 mei 2020 @ 10:08:
Ik had juist vanmorgen heel veel moeite om vooruit te komen. Normaliter draai ik mijn hand niet om voor 15 kilometer maar vanmorgen had ik ja 11 er al schoon genoeg van. Hoofdoorzaak was volgens mij dat het erg benauwd was / is vanmorgen.
Ik dacht echt dat het om een hardloopsessie ging toen ik dit las

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Xaverius schreef op maandag 11 mei 2020 @ 08:38:
Leuk dat je dat onderzoek aankaart. Zover ik het begrepen heb was dit inderdaad een serieus onderzoek maar normaal krijgt een onderzoek eerst een peer review zodat het zeker is dat het onderzoek deugt. In dit geval heeft de onderzoeker in kwestie zich voor die peer review zich al laten interviewen en dat interview is dus uitgebracht. Ik begrijp dat over deze gang van zaken wel wat commentaar was en ook dat er inhoudelijk wel wat punten werden aangekaart. Jammer genoeg heb ik even die linkjes niet voorhanden, destijds op de telefoon wat opgezocht.
Los van dit argument lijkt het voor veel mensen te voelen alsof hun huisarrest is opgeheven, en hun 'straf' voorbij is. Het virus is er echter nog steeds, en nog net zo overdraagbaar en met dezelfde risico's. Ik kan hierin alleen voor mezelf spreken, maar ik kijk het nog even een incubatieperiode of twee aan, kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
In mijn schema staat komende week een duurloop voor de zaterdag. En die afstanden red ik op zich wel, maar toch het volgende.
Ik wil bijv 25km, doe ik nu in 1x.
In hoeverre is het een betere/slechtere training om 12km te doen. Half uurtje/3 kwartier break en dan weer 12km? En dit eventueel op te splitsen in 12km lage HR duurloop en 12km met wat meer heuvels bijv. Want 25km heuvels in 1x vind ik erg zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Wat ben ik blij dat ik gister niet in Leiden hoefde te lopen. Ik voelde me zo moe en traag. Yay aunt flow.
Wel blij dat ik pas tegen etenstijd ben gaan lopen toen ik al die mensen zag die het stikbenauwd vonden. Ik had een flink windje er bij, omdat het 'bijna' (uiteindelijk duurde dat nog een uur of vier) ging onweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Ik heb vorige week voor het eerst 4 keer gelopen, totaal 26,5km, nog nooit zo veel in een week gelopen. Daarnaast afgelopen vrijdag en zaterdag in totaal 100km op de racefiets gezeten.

Ik merkte wel dat mijn benen er gisteren "klaar mee" waren. Benen stijf en mijn hartslag kwam niet goed omhoog. Ik heb het gisteren maar gehouden op een "herstel" rondje van 5km in lage intensiteit.

Vandaag rustdag, morgen zien we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:35
Bij ons starten de trainingen deze week ook weer. In groepen van max. 15 man, alleen op lage intensiteit en inderdaad op 1,5 meter. Zelf ben ik nogal huiverig om weer naar de trainingen te gaan. Ik loop heerlijk in m'n eentje en eigenlijk vind ik het risico te groot om nu alweer samen te trainen.
Wat het lastig maakt is dat ik assistent-trainer ben en juist in deze periode is een extra trainer zeer welkom, aangezien die ook een groepje van 15 man kan begeleiden. Wie heeft tips om hierin de juiste afweging te maken?

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:47

Rudedadude

Maybe we were born to run

Xaverius schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:48:
[...]

Ik heb gisteren de MST Toppenroute gelopen bij Montferland, die GPX is op hun website te downloaden.
@Rudedadude Leuk die 50k met 1000D+ maar ik kan die niet bij die jongen downloaden. Is dit een tweaker? Want ik nodig niet lukraak mensen uit voor een connectieverzoek op Strava. :p
Anders ga ik wel een avondje op afstandmeten zitten de route na te maken, met wat muziek op.
Nee, geen tweaker. Ik heb zijn loop gebruikt om een 'eigen' Strava route te maken, ik weet niet of je daar wel iets mee kunt. Wellicht gebruiken om een eigen route van te maken (was voor mij een optie onder de puntjes bij de activiteit van Pascal)

https://www.strava.com/routes/26986618

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
juhet schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:17:
Bij ons starten de trainingen deze week ook weer. In groepen van max. 15 man, alleen op lage intensiteit en inderdaad op 1,5 meter. Zelf ben ik nogal huiverig om weer naar de trainingen te gaan. Ik loop heerlijk in m'n eentje en eigenlijk vind ik het risico te groot om nu alweer samen te trainen.
Wat het lastig maakt is dat ik assistent-trainer ben en juist in deze periode is een extra trainer zeer welkom, aangezien die ook een groepje van 15 man kan begeleiden. Wie heeft tips om hierin de juiste afweging te maken?
Ik denk dat je die afweging alleen zelf kan maken.

Bij ons beginnen de trainingen ook weer. Max. groepjes van 10 per trainer. Over intensiteit heb ik verder niks gehoord, maar zou voor mij wel een deal breaker zijn als er alleen op lage intensiteit getraind wordt.
Deze week ben ik nog niet van plan om naar de baan te gaan, want ik heb die avond al iets anders, maar volgende week ga ik er zeker weer eens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:23
Je zegt het zelf toch al, jij vindt het risico te groot... dan doe je het niet.

Als je daar tegen je zin in gaat staan heeft ook niemand er wat aan lijkt me, krijg je ook weer spanningen en irritaties... kun je het beter niet doen.

Afhankelijk van de precieze invulling lijkt het me prima kunnen trouwens, maar je moet er zelf wel achter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:58
Daarnaast is het virus nu veel minder actief dan voor de lockdown, toen niemand nog afstand bewaarde, etc...

Naar mijn mening is het officiële advies is al aan de voorzichte kant. Dus tenzij je bij een risico groep hoort, zie ik niet waarom je zelf daar nog een schep bovenop zou doen. Maar doe vooral waar je jezelf goed bij voelt.

Ik ben misschien wat biased. Ik heb het virus waarschijnlijk al gehad (niet getest - wel symptomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:45
Poekie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:53:
Wat ben ik blij dat ik gister niet in Leiden hoefde te lopen. Ik voelde me zo moe en traag. Yay aunt flow.
Wel blij dat ik pas tegen etenstijd ben gaan lopen toen ik al die mensen zag die het stikbenauwd vonden. Ik had een flink windje er bij, omdat het 'bijna' (uiteindelijk duurde dat nog een uur of vier) ging onweren.
Volgens mijn gegevens was het gisterochtend 80% luchtvochtigheid. Toen jij liep was het 'normaal', namelijk 56%. Scheelt wel een stuk :). Maar goed, je had dan wel weer extra wind.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 11-05-2020 11:41 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Nat-Water schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:40:
[...]

Volgens mijn gegevens was het gisterochtend 80% luchtvochtigheid. Toen jij liep was het 'normaal', namelijk 56%. Scheelt wel een stuk :). Maar goed, je had dan wel weer extra wind.
Ja, daarom ben ik blij dat Leiden niet doorging, ik trek dat soort dingen niet zo goed 'uit het niets' (als ik niet al ettelijke trainingen in vergelijkbare situaties heb gehad niet al te lang er voor), dus ik was expres laat gaan lopen toen er wind bij gekomen was. Die wind ben ik inmiddels wel gewend.
Ik zag op Strava en hier al die mensen 'stikbenauwd' - toen nopete ik wel even uit een ochtendloopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Poekie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Ja, daarom ben ik blij dat Leiden niet doorging, ik trek dat soort dingen niet zo goed 'uit het niets' (als ik niet al ettelijke trainingen in vergelijkbare situaties heb gehad niet al te lang er voor), dus ik was expres laat gaan lopen toen er wind bij gekomen was. Die wind ben ik inmiddels wel gewend.
Ik zag op Strava en hier al die mensen 'stikbenauwd' - toen nopete ik wel even uit een ochtendloopje.
Ah, dat verklaart een hoop! Ik liep gisterochtend rond 6 uur en toen was er dus ook 88% luchtvochtigheid, volgens Apple weather in ieder geval. Vond het al een beetje gek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• influenza
  • Laatst online: 01-09 12:44
Als je je er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen. Kan me niet voorstellen dat er iemand is die je dat kwalijk neemt... Bij ons is nog geen officieel besluit genomen hoe een en ander ingevuld gaat worden. Denk zelf dat de baan alleen wordt opengesteld voor de jeugd, anders wordt het veel te druk (3 groepen op dezelfde tijd). Maar heb wel zin om weer eens lekker te trainen met een groepje. Mijn honden en ik zijn wel uitgepraat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03
influenza schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:04:
Maar heb wel zin om weer eens lekker te trainen met een groepje.
Ik ook. Nou houd ik me bezig met de recreanten en dat zijn bij onze vereniging doorgaans de leden die niet heel hard rennen en ook niet op de baan komen. Normaliter verzamelen we in het clubhuis (naast de atletiekbaan, dat wel) en gaan we het bos in om daar te verdelen in groepen. De 'snelste' groep doet lange duurlopen op max. 11 km/u, dan hebben jullie wel een beeld.

We zijn nu aan het kijken hoe we de boel kunnen plannen dat we een paar plekken in het bos toewijzen voor kleine groepen en dat we direct vanaf daar starten. Clubhuis blijft dus nog dicht en we lopen met max. 10 man in een groepje. Ik vermoed dat we alle invaltrainers (inclusief mijzelf) nodig gaan hebben en ik denk eigenlijk ook dat er behoorlijk wat lui bij zitten die de afgelopen twee maanden nauwelijks gelopen hebben. De langzame minst snelle groep die meestal 45 minuten loopt, daar komen denk ik wel wat lui op af.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bij onze AV starten ze de trainingen vanaf donderdag weer langzaam op. Heel benieuwd hoe dit gaat. De groepen worden kleiner, max 10 leden per trainer/groep. Wel meer aandacht voor iedere loper, dat dan weer wel. Denk dat ik donderdag wel ga en dan een beetje achteraan in de groep blijf hangen.

Wel apart dat ze aanraden om voor en na aanvang van de training aanraden om je handen te wassen, maar het clubgebouw, kleedkamers, toiletten etc zijn niet toegankelijk, Maar goed, we gaan het meemaken. Ook vandaag een mail van de Venloop ontvangen met de voorinschrijving van de 2021 editie. We hebben een kortingscode die recht geeft op 50% korting. Mocht het in december al duidelijk zijn dat het alsnog niet door kan gaan krijgen we het geld terug.

We zien wel, ergens ook wel fijn dat het "normale" leven weer langzaam op gang begint te komen. :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Totrail
  • Nu online
Ik ben iemand die graag wat methoden uitprobeert om mee te trainen. Zo heb ik standaard schema's van hardloopwinkels gebruikt, een halve marathon gelopen met het sportrusten methodiek en aangepaste schema's via sites als runinfo geprobeerd. En vandaag ben ik begonnen met Garmin Coach. Volgens hen een adaptief programma.

Heb een training gestart voor 10km. Je kan daar een tijdsdoel aangeven en een pr leek mij wel een goed idee. Die staat nu op 41:36 dus dacht voor een tijd van onder de 41 minuten te gaan. Helaas was de snelste tijd die ik kon kiezen één van onder de 44 minuten. Dat is onder de 41 minuten natuurlijk ook ;)

Vandaag als start en benchmark run. Eerst 2 minuten warming-up, dan 5 minuten intensief en daarna weer 2 minuten coolingdown. Nu vind ik 2 minuten wat kort, maar vooruit. Daarna vind ik een totaal van 9 minuten wat kort, dus heb ik de coolingdown wat verlengt tot uiteindelijk een afstand van 6 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Wat @influenza al zegt: alleen doen wat goed voelt. Dat gezegd hebbende denk ik overigens dat je als trainer echt maar een heel heel miniem risico loopt. Je kan immers als trainer – mits je een luide stem hebt – gemakkelijk veel meer dan die 1,5m afstand houden. Je kan met gemak op 5m blijven staan en oefeningen uitleggen. En je handen ontsmetten na het uitzetten van de pionnetjes, etc. En hoeft zelf niet mee te lopen in de 'treintjes' op de baan.

Nee, als loper kan ik mij goed voorstellen dat je twijfelt, want je staat dan in rijtjes achter elkaar voor oefeningen, haalt elkaar in bij de kern, etc. Zelf ga ik gewoon zodra het weer kan maar voor wie twijfelt, dat begrijp ik heel goed. Maar als assistent trainer denk ik dat als je het goed 'inricht' je het risico verwaarloosbaar kan maken. Mocht je tot een risicogroep behoren of dagelijks mensen spreken die daartoe behoren dan moet je de lat voor jezelf wat hoger leggen qua 'safety first'.

Zelf ga ik gewoon weer lekker lopen zodra het kan. Wat voor mij goed zou kunnen werken is een optie waarbij de loopscholing / oefeningen / core / etc. in groepsverband wordt gegeven met 1,5m afstand. En dan de 'kern' met een beperkt aantal mensen op de baan, of eventueel zelfs buiten de baan. Zelf vind ik op de baan wel by far het fijnste, zou het ook prima vinden als de gemeente de baan ruimer openstelt, zodat je als AV-lid op eigen gelegenheid op veel meer tijden kan trainen. Maar dat ligt nogal ingewikkeld, want er zijn allerlei partijen die huren tijdslots van gemeente. Overigens las ik wel in de noodverordering dat de 'huur' nu kwijtgescholden wordt, het gebruik is dus gratis tot in ieder geval 1 juni in Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Totrail schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:53:
Ik ben iemand die graag wat methoden uitprobeert om mee te trainen. Zo heb ik standaard schema's van hardloopwinkels gebruikt, een halve marathon gelopen met het sportrusten methodiek en aangepaste schema's via sites als runinfo geprobeerd. En vandaag ben ik begonnen met Garmin Coach. Volgens hen een adaptief programma.

Heb een training gestart voor 10km. Je kan daar een tijdsdoel aangeven en een pr leek mij wel een goed idee. Die staat nu op 41:36 dus dacht voor een tijd van onder de 41 minuten te gaan. Helaas was de snelste tijd die ik kon kiezen één van onder de 44 minuten. Dat is onder de 41 minuten natuurlijk ook ;)

Vandaag als start en benchmark run. Eerst 2 minuten warming-up, dan 5 minuten intensief en daarna weer 2 minuten coolingdown. Nu vind ik 2 minuten wat kort, maar vooruit. Daarna vind ik een totaal van 9 minuten wat kort, dus heb ik de coolingdown wat verlengt tot uiteindelijk een afstand van 6 kilometer.
Daar ben ik vanavond ook mee begonnen, echt heel toevallig zeg! Ook voor de 10km in 44 minuten. Wou wel sneller, maar kan gewoon niet :?

Heb eerst 5km met m'n vrouw gelopen, maar dat gaat toch niet zo hard. Daarna netjes de benchmark run gedaan en vervolgens 8km uitgelopen.

Woensdagavond mag ik weer, maar dan heb ik eerst intervaltraining :+

Edit: De volgende les is maar 20 minuten op rustig tempo zie ik. Dat trek ik dan nog wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 11-05-2020 23:55 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 401 Laatste

Let op:
"Hardlopen is voor de één een sport, voor de ander een reis". Iedereen is welkom, ook de minder geoefende loper :)
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic.
Voor vragen en discussie over triathlon, kan men terecht in Het Triatlontopic - Deel 2.

Als aanvulling op de topics in deze reeks, zijn er Tweakers Hardlopen-groepen op Strava en Garmin Connect. Om toegang te krijgen:
1. Strava: Geef op Strava aan dat je lid wil worden van de groep (klik op Request to Join). Stuur je op Strava gebruikte naam in een DM op Tweakers aan de admins: Poekie en Calitomnication.
2. Garmin: Stuur in een DM op Tweakers met onderwerp Toegang Garmin je gebruikersnaam van het Garmin aan de admin: Calitomnication.

Ook jouw PR's doorgeven? Dat kan als je de sheet invult.