@
Arjan90 Nee, het was een normale portie uit een 2-persoonszak met 1persoons kant-en-klare rijst. Dus zou redelijk normaal moeten zijn. Give or take een beetje.
Ik ga met @
Rudedadude dat het een sugarcrash was. Ik heb dit vaker gehad. Na flinke inspanning (halve triatlon) kwam ik redelijk oke over de finish. Nam wat lekkers en een colaatje en HUP, half uur later ben ik out gegaan. Meermalen voorgekomen, helaas. De warmte zal ook zeker van invloed zijn, dan had ik eigenlijk nog niet bedacht. @
Frenz64 Ik heb al 3x een agenda bijgehouden en bij een sportdietiste geweest (3 verschillende) en daar kwam weinig concreets uit. Behalve dat het inderdaad soms vreemde waarde geeft...
@
Kawaii Ik zal er eens induiken. Ik denk dat ik niet zo goed draai op rijst. (spelt)pasta gaat vaak beter. Rijst vliegt door t systeem lijkt wel.
Het waren 2 jellies (van die halve powerbars/gel/gummy achtige dingen van de Decathlon) en dus eentje van Spring Energy. Dit al lopend rustig opgegeten. En na enkele minuten ging het zonder problemen beter. HR omlaag en nog 10 km relaxed gehobbeld. En de rest van avond ook geen last. Lekkere douche, boek erbij, kop thee. Dus ook geen dip erna gehad.
Al met al nog vaag en vandaga met moederdag heeft mn moeder het ook gehad (als kind al, met zelfs tot in stuipen aan toe situaties - en nog last van). Dus mogelijk lijkt ik mijn moeder...
Boek in kwestie trouwens een aanrader:
Training for the Uphill Athlete Stukje van gelezen en ik ben wel enthousiast erover. Meer mensen ervaring mee